Onderling resultaat (EK+WK+Nations League):quote:Spanje
Simón; Navas, Nacho, Laporte, Cucurella; Olmo, Rodrí, Ruiz; Yamal, Morata, Williams
Frankrijk
Maignan; Koundé, Upamecano, Saliba, Hernández; Camavinga, Kanté, Rabiot; Dembélé, Mbappé, Kolo Muani
Geschorst:quote:7/8 Spanje
1964 EK Spanje 2-1 Hongarije
1984 EK Spanje 1-1 (wns) Denemarken
2008 EK Spanje 3-0 Rusland
2010 WK Spanje 1-0 Duitsland
2012 EK Spanje 0-0 (wns) Portugal
2020 EK Spanje 1-1 (vns) Italië
2021 NL Spanje 2-1 Italië
2023 NL Spanje 2-1 Italië
8/12 Frankrijk
1960 EK Frankrijk 4-5 Joegoslavië
1982 WK Frankrijk 3-3 (vns) West-Duitsland
1984 EK Frankrijk 3-2 Portugal
1986 WK Frankrijk 0-2 West-Duitsland
1996 EK Frankrijk 0-0 (vns) Tsjechië
1998 WK Frankrijk 2-1 Kroatië
2000 EK Frankrijk 2-1 (gg) Portugal
2006 WK Frankrijk 1-0 Portugal
2016 EK Frankrijk 2-0 Duitsland
2018 WK Frankrijk 1-0 België
2021 NL Frankrijk 3-2 België
2022 WK Frankrijk 2-0 Marokko
POLLquote:Referee: Slavko Vinčić (Slovenia)
Assistant referees:
Toma¸ Klančnik (Slovenia)
Andra¸ Kovačič (Slovenia)
Fourth official:
Ivan Kru¸liak (Slovakia)
Reserve assistant referee:
Branislav Hancko (Slovakia)
Video assistant referee:
Nejc Kajtazovič (Slovenia)
Assistant video assistant referees:
Paolo Valeri (Italy)
Massimiliano Irrati (Italy)
Deze grap zou beter hebben gewerkt als je voetbal iets kon leren en/of er lesgeven had gestaan.quote:
Hoop ik ook op, Frankrijk is niet om aan te gluren.quote:Op maandag 8 juli 2024 08:42 schreef Richestorags het volgende:
Ik hoop Spanje maar ik verwacht dat Frankrijk kil genoeg is. Maar goed, de finale moet Nederland-Spanje worden.
Nog schorsingen bij de Fransen?quote:Op maandag 8 juli 2024 09:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Helaas gaat Frankrijk winnen in een zeer slappe zaadpot waar Frankrijk er weer eentje in pist via een Spaans been. Frankrijk heeft geen veldgoal gescoord maar ook nog geen veldgoal tegen gehad.
Nee, behalve Malle Babbe met het maskertje iedereen fit volgens mij.quote:
Pedri stond bij mij op nummer 1 of 2 meest overhyped als spelerquote:Op maandag 8 juli 2024 09:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
Overigens vond ik Pedri niet top, maar Carnaval ga je wel missen ondanks dat ie weer ontzettend irritant was vrijdag.
Le Normand vind ik niet beter dan Nacho.
Is er leven na de dood?quote:Op maandag 8 juli 2024 14:38 schreef Nober het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet in de OP staan en die van Spanje wel?
Ja, dit.quote:Op maandag 8 juli 2024 13:53 schreef JR-Style-93 het volgende:
Het erg vervelende Frankrijk gaat dit helaas uit het vuur slepen. Spanje gaat naar huis als de ploeg die het beste speelde maar uiteindelijk zal de cynische speelstijl van Deschamps wel winnen.
Frankrijk gaat te boek staan als de saaiste kampioen ooit. Men zal spreken over dat Griekenland zelfs enerverender voetbal speelde en meer kansen wist te creëren.quote:Op maandag 8 juli 2024 13:53 schreef JR-Style-93 het volgende:
Het erg vervelende Frankrijk gaat dit helaas uit het vuur slepen. Spanje gaat naar huis als de ploeg die het beste speelde maar uiteindelijk zal de cynische speelstijl van Deschamps wel winnen.
Die vind ik zelf enorm matig.quote:Op maandag 8 juli 2024 09:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het EK winnen zonder veldgoalquote:Op zondag 7 juli 2024 23:16 schreef TLC het volgende:
88ste minuut, een Spanjaard tikt per ongeluk met zn voet de bal in eigen goal 0-1![]()
Ik zie zo'n scenario serieus gebeuren.
Hadden Vazquez moeten meenemen.quote:Op maandag 8 juli 2024 09:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
Overigens vond ik Pedri niet top, maar Carnaval ga je wel missen ondanks dat ie weer ontzettend irritant was vrijdag.
Maar saai is iets anders dan slecht, natuurlijk. Makkelijk te verbloemen door te zeggen dat hij de halve finale heeft bereikt.quote:Op maandag 8 juli 2024 20:18 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Dat boeit Deschamps evenmin, bleek toen hij er maandag naar gevraagd werd. 'Als je het saai vindt, kijk dan iets anders! Je hoeft niet te kijken!.
Ook als Frankrijk goed in elkaar zou zitten, had het saai geweest. En dat is het punt: de selectie van Frankrijk gedijt in meerderheid bij omschakelingsvoetbal, countervoetbal.quote:Op maandag 8 juli 2024 20:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar saai is iets anders dan slecht, natuurlijk. Makkelijk te verbloemen door te zeggen dat hij de halve finale heeft bereikt.
2018 was ook saai, maar toen was Frankrijk wel gewoon altijd zeker van wat ze nodig hadden. Nu, ja, niet.
Ja, dat is bij Engeland niet anders.quote:Op maandag 8 juli 2024 20:48 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Ook als Frankrijk goed in elkaar zou zitten, had het saai geweest. En dat is het punt: de selectie van Frankrijk gedijt in meerderheid bij omschakelingsvoetbal, countervoetbal.
Jij hebt Frankrijk in 2018 gemist? Dat waren pure genots wedstrijden.quote:Op maandag 8 juli 2024 20:48 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Ook als Frankrijk goed in elkaar zou zitten, had het saai geweest. En dat is het punt: de selectie van Frankrijk gedijt in meerderheid bij omschakelingsvoetbal, countervoetbal.
Ik heb vooral van Frankrijk genoten op de WK's van 2002 en 2010quote:Op maandag 8 juli 2024 21:52 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Jij hebt Frankrijk in 2018 gemist? Dat waren pure genots wedstrijden.
Verklaar je nader. Hoezo vind je dat?quote:Op maandag 8 juli 2024 21:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, dat is bij Engeland niet anders.
Die hebben ook wel een aantal counterspelers bij uitstek. En spelen ook sowieso altijd wel antivoetbal de laatste jaren, alleen lukt het nu totaal niet om mooie omschakelingen neer te zetten.quote:Op maandag 8 juli 2024 22:22 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Verklaar je nader. Hoezo vind je dat?
Zal wel Spanje -Nederland zijnquote:Op maandag 8 juli 2024 23:14 schreef TLC het volgende:
Een EK finale Frankrijk-Engeland.. ik denk dat ik dan maar ga netflixen
Big 4 mentaliteitquote:Op maandag 8 juli 2024 20:18 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Dat boeit Deschamps evenmin, bleek toen hij er maandag naar gevraagd werd. 'Als je het saai vindt, kijk dan iets anders! Je hoeft niet te kijken!.
Oké Jan Vertonghen.quote:Op zondag 7 juli 2024 23:16 schreef TLC het volgende:
88ste minuut, een Spanjaard tikt per ongeluk met zn voet de bal in eigen goal 0-1![]()
Ik zie zo'n scenario serieus gebeuren.
Matig gedichtquote:Op dinsdag 9 juli 2024 10:25 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik heb spanje in mijn pool
toch denk ik dat frankrijk dit gaat winnen volgens mij berekeningen
dit is typische zo een wedstrijd dat frankrijk gewoon weer kan vlammen
spanje gaat het tegen frankrijk niet makkelijk krijgen
die verdedigers van frankrijk zijn bijna niet te verslaan
de aanval is zwak op dit moment van frankrijk
Ik denk dat de jonge aanvallers van spanje tegen de sterke verdedigers van frankrijk een moeilijk avondje krijgen
ik kan nog overschakelen naar frankrijk tot 21.00 uur in mijn pool
Ja.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:35 schreef hhh38 het volgende:
Ik heb Frankrijk niet gezien tegen Portugal en tegen België maar half, maar het verrast me wel dat mensen hier verwachten dat die dit gaan winnen. Zijn ze dan echt zo goed in het neutraliseren van het aanvalsspel van Spanje? Of is het gewoon typisch Fok! cynisme?
Spanje staat van alle vier finalisten ook de meeste passes naar de eigen 16, en aanrakingen van de tegenstander in eigen 16 toe. Daarnaast gaan ze, als er geen rare dingen gebeuren, aantreden met Cucurella - Nacho - Laporte - Jesus Navas. Dit is met alle respect ook geen verdediging waar de genivelleerde top in Spanje een bol broekje van krijgt.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 12:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja.
Ten eerste is de scorende aanval van Spanje geflatteerd (Kroatië speelde slecht en was al over zijn hoogtepunt heen, Georgië stortte in na de 1-1). Tegen Albanië en Italië was het afrondende vermogen enorm matig.
Ten tweede heeft Spanje laten zien enorm kwetsbaar te zijn voor counters.
Frankrijk heeft daarentegen laten zien geen goals tegen te krijgen (1 afgekeurde tegen NL), staat verdedigend dus als een huis en Mbappe heeft in 2022 bewezen op te staan als het ertoe doet (4 goals tegen Argentinië in de finale gescoord!). Oké, ze missen een Pogba op het middenveld maar de Spanjaarden missen een type Raul / Torres. Ik verwacht dat Spanje er gewoon niet door komt. Williams zal gedekt worden.
Een ander ding dat me is opgevallen is dat Frankrijk enorm snel in de counter is, dit zag je tegen Portugal. Dat, in combinatie met hun kwetsbaarheid voor counters door het ver opspelen en het stuklopen op de Franse muur gaat Spanje opbreken vrees ik. Mbappe staat 1,2 keer op en het gaat genoeg zijn.
Mijn voetbalhart hoopt desalniettemin op Nederland-Spanje.
Frankrijk heeft geen veldgoal gescoord, maar ook geen veldgoal tegen.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:35 schreef hhh38 het volgende:
Ik heb Frankrijk niet gezien tegen Portugal en tegen België maar half, maar het verrast me wel dat mensen hier verwachten dat die dit gaan winnen. Zijn ze dan echt zo goed in het neutraliseren van het aanvalsspel van Spanje? Of is het gewoon typisch Fok! cynisme?
11 tegen 11quote:Op dinsdag 9 juli 2024 13:59 schreef Nober het volgende:
Vorm van de dag bepaald. Op papier spelen ze nog altijd niet. Niet te voorspellen dus.
Als ze met de beginstand eindigen dan zie ik het zomaar verlengen worden.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 14:07 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
11 tegen 11
bal is rond
dagvers product
gras is groen
Blijven doneren.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 14:07 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
11 tegen 11
bal is rond
dagvers product
gras is groen
de ploeg die 1 keer meer scoort dan de ander wint
Dit is niet Reyesquote:Op dinsdag 9 juli 2024 15:00 schreef klaasweetalles het volgende:
[ x ]
messi met de rechtsbuiten van spanje in 2007
Alsof dat niet al talloze malen gebeurd is in het verleden. In dit melodramatische gedoe ga ik niet mee.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Een EK titel voor Frankrijk of Engeland zou het failliet van het voetbal betekenen. Kut spelen, geen reet klaarmaken, en daarmee kampioen worden?Nederland - Spanje finale. En dan maar hopen
Dan nietquote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:10 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Alsof dat niet al talloze malen gebeurd is in het verleden. In dit melodramatische gedoe ga ik niet mee.
Ze hebben ook nog niet tegen een tegenstander zo goed als Spanje gespeeldquote:Op dinsdag 9 juli 2024 13:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Frankrijk heeft geen veldgoal gescoord, maar ook geen veldgoal tegen.
Ik had even niet door dat het alternatief voor Carvajal de 38-jarige Navas is, dat gaat wel problemen opleverenquote:Op dinsdag 9 juli 2024 12:19 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Spanje staat van alle vier finalisten ook de meeste passes naar de eigen 16, en aanrakingen van de tegenstander in eigen 16 toe. Daarnaast gaan ze, als er geen rare dingen gebeuren, aantreden met Cucurella - Nacho - Laporte - Jesus Navas. Dit is met alle respect ook geen verdediging waar de genivelleerde top in Spanje een bol broekje van krijgt.
Fijn, bedankt. Volgende keer wat eerder graagquote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:20 schreef Document1 het volgende:
Spanje wint.
Zo. U hoeft niet meer te kijken.
Oostenrijk, België, Portugal, Nederland. Dat is echt geen complete bagger.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:14 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ze hebben ook nog niet tegen een tegenstander zo goed als Spanje gespeeld
Spanje is met afstand de best voetballende ploeg op het EK, dus dat is allemaal niet te vergelijken. Misschien dat Duitsland in de buurt kwam.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oostenrijk, België, Portugal, Nederland. Dat is echt geen complete bagger.
Spanje voetbalde goed in de groepsfase, maar heeft toch ook vaak wel moeite met scoren.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:57 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Spanje is met afstand de best voetballende ploeg op het EK, dus dat is allemaal niet te vergelijken. Misschien dat Duitsland in de buurt kwam.
Goed punt. De 14de is de nationale feestdag van Frankrijk. Ze zullen dus wel extra gemotiveerd zijn vanavond.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 17:49 schreef Poppejans1.4 het volgende:
Spanje wint
Finale gaat Nederland-Spanje worden de 14e
Let's go!quote:Op dinsdag 9 juli 2024 17:51 schreef Mortaxx het volgende:
Ik ga nu naar de gym zodat ik vanavond gezellig mee kan kijken @:coco
Duitsland was qua kansen toch gevaarlijker dan Spanje? Vind de media een beetje gek in Nederland. Die doen allemaal alsof Spanje veel beter was. De 2-1 hing juist eerder in de lucht voor mijn gevoel.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:57 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Spanje is met afstand de best voetballende ploeg op het EK, dus dat is allemaal niet te vergelijken. Misschien dat Duitsland in de buurt kwam.
En betere spelers thuislatenquote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:16 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik had even niet door dat het alternatief voor Carvajal de 38-jarige Navas is, dat gaat wel problemen opleveren
Niet zoveel als het Frankrijk van Mbappe, Dembele, Thuram, Kolo Muani en Griezmannquote:Op dinsdag 9 juli 2024 17:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Spanje voetbalde goed in de groepsfase, maar heeft toch ook vaak wel moeite met scoren.
Ik heb die wedstrijd niet gezienquote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:05 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Duitsland was qua kansen toch gevaarlijker dan Spanje? Vind de media een beetje gek in Nederland. Die doen allemaal alsof Spanje veel beter was. De 2-1 hing juist eerder in de lucht voor mijn gevoel.
Hij heeft wel 1 groot voordeel: Veel meer kan niet.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:49 schreef GotenSSJ het volgende:
Griezmann niet opstellen, Deschamps wil echt gehaat worden geloof ik
Ik ga voor een zeldzaam open potje waar Frankrijk ineens het doel wel weet te vinden. 3-1 Frankrijk.quote:
Zoals al gemeld in de OP.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:49 schreef GotenSSJ het volgende:
Griezmann niet opstellen, Deschamps wil echt gehaat worden geloof ik
Ik zie maar 2 kut spelers. Verder puur genot. Helaas wordt het natuurlijk weer niks.quote:
Is die pas 16 ja?!quote:16 - Lamine Yamal 🇪🇸 (16 years and 362 days) will tonight become the youngest footballer to play a semi-final between the World Cup and the European Championships, surpassing Pelé 🇧🇷 in the 1958 World Cup (17 years and 244 days), also in that case against France 🇫🇷 . Destiny.
Goed plan. Wordt ongetwijfeld een spannende pot.quote:
Wow! Had zo'n commentator best wel eens drie keer per wedstrijd mogen vermelden ja!quote:
Daar zouden de commentators eens wat over moeten melden.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 19:37 schreef Nober het volgende:
Dat zal die leuk vinden.
[..]
Is die pas 16 ja?!
Tijdens de finale niet meerquote:Op dinsdag 9 juli 2024 19:37 schreef Nober het volgende:
Dat zal die leuk vinden.
[..]
Is die pas 16 ja?!
Of juist totaal niet, dan hier genoeg vermaak. Vorige keer ook nog leuke meiden maar daar lijkt het nu aan te ontbreken.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 19:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Goed plan. Wordt ongetwijfeld een spannende pot.
Ban mij ook welquote:Op dinsdag 9 juli 2024 19:45 schreef wdn het volgende:
Ban mij mag het beginnen
Gelijkspel, pingels, en veel gele en rode kaarten graag.
Jij wil een ban?quote:
quote:Op dinsdag 9 juli 2024 19:51 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
De post die je wist dat ging komen.
Van harte welkom!quote:
Deze site is niet bereikbaarDe verbinding is opnieuw ingesteld.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 19:56 schreef Nober het volgende:
Maignan; Koundé, Upamecano, Saliba, Hernández, Tchouaméni, Kanté, Rabiot; Dembélé, Kolo Muani, Mbappé
[ afbeelding ]
Hier gaat iets foutquote:Op dinsdag 9 juli 2024 19:58 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Deze site is niet bereikbaarDe verbinding is opnieuw ingesteld.
Probeer dit eens:
Controleer de verbinding
Controleer de proxy en firewall
Windows Netwerkcontrole uitvoeren
ERR_CONNECTION_RESET
Voor de extra X voor de L bij je broekmaat?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 19:44 schreef vul_maar_in het volgende:
Paar lekkere biertjes, doos mini oven frikandellen en een verse fles chilisaus. Ik ben er klaar voor!
En nu?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 19:58 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Deze site is niet bereikbaarDe verbinding is opnieuw ingesteld.
Probeer dit eens:
Controleer de verbinding
Controleer de proxy en firewall
Windows Netwerkcontrole uitvoeren
ERR_CONNECTION_RESET
Kwam ik maar wat aan. eckte ecto.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 19:59 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Voor de extra X voor de L bij je broekmaat?
Dit vind ik een bijzonder feitje. Dat zie je niet gauw. Daar mogen de commentatoren wel eens wat meer aandacht aan schenken!quote:Op dinsdag 9 juli 2024 19:40 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Wel een leuk feitje dat Navas ouder is dan zijn vader.
quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:10 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Gewoon lekker juichen voor wie achterstaat genot.
Gevangenis kan ook.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:09 schreef johannes_vermeer het volgende:
Leonne wil naar Juventus, ze draagt zelfs al het juiste tenue.
De trainer bepaalt de hele tactische opstelling.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:19 schreef Zorro het volgende:
Frankrijk heeft Deschamps
Spanje heeft Kukelekuuchella
Ik ga me beraden waar ik de grootste hekel aan heb,
Ik heb die hekel ook maar de doorslag laten geven.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:19 schreef Jane het volgende:
Hekel aan de Franse coach, dus ik ben maar voor Spanje.
Ik doe mee. 2-0quote:
Die is daar structureel uit de sponning gelicht.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:19 schreef tong80 het volgende:
Kan iemand de open deur op NPO3 even dicht gooien ?
quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:19 schreef tong80 het volgende:
Uiteindelijk mee eens.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De trainer bepaalt de hele tactische opstelling.
Een speler kan ook gewoon niet opgesteld worden (helaas heeft Spanje niets beters dan die knurft)
serieus wat een onzinnig gelul daar zegquote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:19 schreef tong80 het volgende:
Op WijZijnVoetbal had ik een topic met als titel : 'De stilte voorbij.' Bleek een nummer van hun te zijn.quote:
Fijn!quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:29 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Hallo Fok! Vrienden
Na mijn pijnlijke afwezigheid tijdens de kwartfinales ben ik er vanavond gewoon bij!!!
Dat is best Okequote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:29 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Hallo Fok! Vrienden
Na mijn pijnlijke afwezigheid tijdens de kwartfinales ben ik er vanavond gewoon bij!!!
Door de Fransen hebben we wel stokbroden en croissants, en ook boeuf bourguignon en coq o vin en zo, dus hou je bek gewoon.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:30 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Hup Spanje, trouwens.
Ik spuug op mensen zonder Frans bloed die deze treurige Franse ploeg en hun aidsvoetbal aanmoedigen. En ik spuug ook sowieso op de meeste mensen met Frans bloed, dus tja.
Ik bekijk het per wedstrijd o.b.v. het voetbal. Alsof Spanje een sympathieke ploeg heeft waar je bij voorbaat voor moet juichenquote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:30 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Hup Spanje, trouwens.
Ik spuug op mensen zonder Frans bloed die deze treurige Franse ploeg en hun aidsvoetbal aanmoedigen. En ik spuug ook sowieso op de meeste mensen met Frans bloed, dus tja.
Shops? (Ik kijk BBC momenteel, straks even kijken ofquote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:34 schreef Szura het volgende:
Gadver die Spanjefapper is ook weer aanwezig
Ik ben meer van de Portugese, Spaanse en Italiaanse (krijst autistisch omdat de pasta niet zo gevouwen is zoals oma het deed @maxi-mus ) keuken dan de zeer overschatte Franse keuken die enkel excelleren in broodgerechten, de reet van kikkers en veel te dure minihapjes.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:32 schreef FvanS het volgende:
[..]
Door de Fransen hebben we wel stokbroden en croissants, en ook boeuf bourguignon en coq o vin en zo, dus hou je bek gewoon.
Die eerste poulewedstrijd op de Belg was genietenquote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:35 schreef Zorro het volgende:
[..]
Shops? (Ik kijk BBC momenteel, straks even kijken ofPeter
commentaar geeft op DE BELG)
Gast je kan de Fransen op alles afvallen maar een potje koken kunnen ze daar wel.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:36 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik ben meer van de Portugese, Spaanse en Italiaanse (krijst autistisch omdat de pasta niet zo gevouwen is zoals oma het deed @:maxi-mus ) keuken dan de zeer overschatte Franse keuken die enkel excelleren in broodgerechten, de reet van kikkers en veel te dure minihapjes.
Ze staan wel boven Nederland en Engeland, maar ja, de Nederlandse en Engelse keukenaardappelgroentenkots of chemische alcoholische eierspek.
Zondag zal er wel een openingsshow zijn met Taylor Swift ofzo.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:41 schreef klaasweetalles het volgende:
sow ik heb het geluid maar even uitgedaan
wat een tering bullshit die voorbeschouwingen
zoveel onzin
in frankrijk kunnen ze helemaal niet kokenquote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:39 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Gast je kan de Fransen op alles afvallen maar een potje koken kunnen ze daar wel.
Denken dat er ooit iets zinnigs komt in een voorbeschouwingquote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:41 schreef klaasweetalles het volgende:
sow ik heb het geluid maar even uitgedaan
wat een tering bullshit die voorbeschouwingen
zoveel onzin
Je moet ook niet typen maar koken.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:43 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
in frankrijk kunnen ze helemaal niet koken
dat is allemaal achterhaald
de spaanse en italiaanse keuken is 10 keer beter
laat staan de aziatische keuken uit japan thailand india kunnen ze helemaal niet aan typen
Dit kan niet?quote:
Grimaldo, maar dan word je verdedigend wel nog meer overlopenquote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De trainer bepaalt de hele tactische opstelling.
Een speler kan ook gewoon niet opgesteld worden (helaas heeft Spanje niets beters dan die knurft)
het probleem is dat ze 700 jaar in de tijd zijn blijven hangenquote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:45 schreef vul_maar_in het volgende:
En Italiaans en Spaans zijn prima keukens maar echt wel product georiënteerd. Die Fransen deden 700 jaar al shit die nu nog steeds de basis van gastronomie is.
Mwah, hebben dus stiekem een vrij oninteressante keuken. Maar goed, ze hebben heel veel dure chique restaurants!quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:39 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Gast je kan de Fransen op alles afvallen maar een potje koken kunnen ze daar wel.
Peter is zeker gereserveerd voor morgenquote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:47 schreef capuchon_jongen het volgende:
Jongens het is Filip Joos op de Belg
Dit klopt.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:43 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
in frankrijk kunnen ze helemaal niet koken
dat is allemaal achterhaald
de spaanse en italiaanse keuken is 10 keer beter
laat staan de aziatische keuken uit japan thailand india kunnen ze helemaal niet aan tippen
Dit klopt ook.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:48 schreef capuchon_jongen het volgende:
Gaan we ontopic houden? CUL is een paar deuren verder
Klopt. Joos doet wss de finale. Want Peter had de openingswedstrijdquote:
Nee, ik vind dit een leuke discussie en praat hier graag over verder met culinaire experts @vul_maar_in en @klaasweetallesquote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:48 schreef capuchon_jongen het volgende:
quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:48 schreef capuchon_jongen het volgende:
Leuk voor morgen, jammer van de finale maar mocht Nederland daar komen dan zal ik dat per uitzondering toch wel op Nederland kijken denk ik.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:50 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Klopt. Joos doet wss de finale. Want Peter had de openingswedstrijd
Zolang het in de verlenging isquote:
Dat wordt episch.quote:
Nu herkent iedereen hem gewoon.quote:
Ik kan mij ook wel iets leukers voorstellen dan een wedstrijdje van Frankrijkquote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:48 schreef naatje_1 het volgende:
Twee meiden van net boven de 18 in dit soort café. Gaan weg voor de halve finale begint. Het boeit ze geen eens. Cultuurbarbaren.
Nee, knuppel, dat zet 'ie straks pas op.quote:
IK ben overal een expert inquote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:51 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nee, ik vind dit een leuke discussie en praat hier graag over verder met culinaire experts @:vul_maar_in en @:klaasweetalles
Spanje-Frankrijk gaat pas spannend worden als ze strafschoppen gaan nemen
Als hij straks tegen Dumfries moet, kan hij maar beter een masker opzetten denk ik.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:55 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Mbappe heb je een masker op?
O nee dat is je
Een avondje met mij hadden ze vast leuker gevonden inderdaad.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:55 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik kan mij ook wel iets leukers voorstellen dan een wedstrijdje van Frankrijk
Ik ben het helemaal met je eens dat met name de Aziatische keuken qua verfijndheid op dezelfde hoogte staat. En dat de Franse keuken duur is is meer geografisch in mijn beleving. Een sterren Chinees of Japanner is hier net zo duur.. Ik vind het alleen heel makkelijk om kikkers en stokbrood te roepen terwijl die keuken qua techniek en verbeelding ver boven alle Europese keukens staat.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:53 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
@:vul_maar_in ik denk dat wij verschillen in mening omdat wellicht de Franse keuken de meest speciale is (maar dat merk je ook in het prijskaartje), terwijl je in Spanje, Italië of pak hem beet Thailand/Maleisië zo’n beetje iedere niet toeristische toko kan binnenstappen en genottelijk kan eten voor een paar grijpstuivers
Opmerkelijke om die twee te vergelijkenquote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:57 schreef KingRoland het volgende:
Japanse > Franse keuken
komt niet eens in de buurt
Het is in ieder geval geen appels met peren, dat moet je mij wel nageven.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:58 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Opmerkelijke om die twee te vergelijken
Pruimen en ananassen?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:59 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Het is in ieder geval geen appels met peren, dat moet je mij wel nageven.
Die lijken meer op elkaar dan de Franse en Japanse keukenquote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:59 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Het is in ieder geval geen appels met peren, dat moet je mij wel nageven.
Hij speelt zonder. Wie is er de knuppel.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:55 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Nee, knuppel, dat zet 'ie straks pas op.
Jij bent altijd de knuppel natuurlijk, wat een opmerkelijke vraagquote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:00 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Hij speelt zonder. Wie is er de knuppel.
Heggenschaar is the asnwer.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:59 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Het zit nou gewoon nog dommer dan eerst.
Tja, maar als ik op vakantie ben in Frankrijk eet ik vrijwel nooit écht lekker, terwijl ik in Spanje of Italië zo’n beetje iedere maaltijd geniet. Ook dat telt mee. Dat de kooktechniek van een Frans sterrenrestaurant een stuk beter is dan de Italianen die wat sliertjes pasta met knoflookolie op je bord flikkeren geloof ik vast, maar ik prefereer toch het tweede.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:57 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens dat met name de Aziatische keuken qua verfijndheid op dezelfde hoogte staat. En dat de Franse keuken duur is is meer geografisch in mijn beleving. Een sterren Chinees of Japanner is hier net zo duur.. Ik vind het alleen heel makkelijk om kikkers en stokbrood te roepen terwijl die keuken qua techniek en verbeelding ver boven alles Europese keukens staat.
Gaat meneer er vanuit dat er gewonnen zal worden van Engeland?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:00 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik zie eigenlijk liever Ned - Fra in de finale. Tegen Spanje verliezen we
Dit dusquote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:01 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Gaat meneer er vanuit dat er gewonnen zal worden van Engeland?
nou...quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:59 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Die lijken meer op elkaar dan de Franse en Japanse keuken
Ach capuchon jongenquote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:01 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
2 vingers in de neus jaquote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:01 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Is die camera ook tegen vluchtelingen?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:01 schreef ISVV het volgende:
Wat is dit voor vreemd standpunt van de camera?
Nee want dat is geen vreemd standpuntquote:
@chufiquote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:02 schreef Kriegel het volgende:
Ben & Ruurd - Bailar, Bailar/Officiele Videoclip.
Gerucht gaat dat ze weer bij elkaar komenquote:
Als je je afvraagt tegen wie Nederland beter een finale kan spelen, doe je dat inderdaad voor het geval dat Nederland de halve finale wint. Je bent erg scherp vandaag hoorquote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:01 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Das kut voor je man, ik heb in meerdere sterrenrestaurants gegeten, maar ik heb mijn beste herinneringen toch aan o.a. een 2 sterren hotel in Collion. 10 gangen genot.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:01 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Tja, maar als ik op vakantie ben in Frankrijk eet ik vrijwel nooit écht lekker, terwijl ik in Spanje of Italië zo’n beetje iedere maaltijd geniet. Ook dat telt mee. Dat de kooktechniek van een Frans sterrenrestaurant een stuk beter is dan de Italianen die wat sliertjes pasta met knoflookolie op je bord flikkeren geloof ik vast, maar ik prefereer toch het tweede.
En de Chinees hier in de buurt maakt heerlijke babi pangang en die heb ook veel sterren en is hartstikke goedkoop!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |