SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op donderdag 27 juni 2024 13:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Kiddan @:cat-astrophehttps://nos.nl/artikel/25(...)piaments-en-limburgs
Mooi, met dat Papiaments, dat ik alleen kon verstaan/begrijpen als ze niet te snel spreken, komen we nu ook verder...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
YassssSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
Bwehehehe. Tof. Eerste wat ik wilde roepen was dat ik de helft van die woorden anders uitspreek, maar de diversiteit in lokale versies van het Limburgs is bij de makers gelukkig al bekend.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Komt ervan als je geen officiële taal spreekt
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Zag je dat ik ook op dat plaatje sta?quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Bwehehehe. Tof. Eerste wat ik wilde roepen was dat ik de helft van die woorden anders uitspreek, maar de diversiteit in lokale versies van het Limburgs is bij de makers gelukkig al bekend.
Komt ervan als je geen officiële taal spreekt
quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zag je dat ik ook op dat plaatje sta?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben geen kleuterjuf hoor. Als mensen zo hun in- en externe zakelijke relaties menen te moeten aanspreken heb ik daar geen mening over.quote:helaas pindakaas, ik ben er niet!
quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Man man man
Plaats ik op verzoek van security een intranetbericht om mensen te wijzen op het gebruik van de Out of Office auto-reply (u allen welbekend). Krijg ik van de servicedesk commentaar.Dat lijkt me ook niet jouw taak. Maar die van een MT (met PR/communicatie erbij) die naar boven en beneden moeten aanvoelen welke bedrijfscultuur jullie hebben/willen hebben en welke (soort) boodschap daarbij past.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op mijn werk nog tikje ingewikkeld. Ik kan voor interne en externe contacten een verschillende OOO aanmaken.
Helaas worden 75% van de externe mailadressen gebruikt door mensen die als intern beschouwd worden.
Dus ik doe maar een informatieve, licht formele copypaste in beide boxjes. Wat dan weer niet kan: knippen en plakken. Dus ik moet de boodschap elke keer dubbel aanpassen
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
En ik doe beide, want zo rol ikquote:Op donderdag 27 juni 2024 15:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Jou spreek ik alleen maar AAN trouwens
Man man man
Plaats ik op verzoek van security een intranetbericht om mensen te wijzen op het gebruik van de Out of Office auto-reply (u allen welbekend). Krijg ik van de servicedesk commentaar.Waar werk jijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ja ik moest ineens aan glooiende landschappen, kruimelvlaai en vakwerkhuisjes denkenquote:Op donderdag 27 juni 2024 16:03 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En ik doe beide, want zo rol ik![]()
Merkte je de instant verbroedering in het donker toen onze gids one of us one of usss… bleek te zijn?
Man man man
Plaats ik op verzoek van security een intranetbericht om mensen te wijzen op het gebruik van de Out of Office auto-reply (u allen welbekend). Krijg ik van de servicedesk commentaar.Haha.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor intern heb ik wel een OoO met een grapje.
Voor buiten issie heel saai. En ik start voor de buitenwacht vermeld ik wel altijd een datum + ene paar dagen zodat je de tijd hebt om alles te ordenen en belangrijke dingen echt op te pakken.winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
Man man man
Plaats ik op verzoek van security een intranetbericht om mensen te wijzen op het gebruik van de Out of Office auto-reply (u allen welbekend). Krijg ik van de servicedesk commentaar.Waarom wil de beveiliging dat mensen dat instellen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
Zodat als er rare inlogpogingen uit andere landen plaatsvinden, ze heel snel kunnen kijken of iemand misschien op vakantie is, of niet.quote:Op donderdag 27 juni 2024 17:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom wil de beveiliging dat mensen dat instellen?
Oh die beveiligingquote:Op donderdag 27 juni 2024 17:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zodat als er rare inlogpogingen uit andere landen plaatsvinden, ze heel snel kunnen kijken of iemand misschien op vakantie is, of niet.
Ik vind het een heel bijzondere beveiligingsmaatregel.quote:Op donderdag 27 juni 2024 17:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zodat als er rare inlogpogingen uit andere landen plaatsvinden, ze heel snel kunnen kijken of iemand misschien op vakantie is, of niet.
Dan weten ze dat het waarschijnlijk okee is. Het kan gewoon heel snel heel veel dingen uitsluiten in bepaalde gevallen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 17:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik vind het een heel bijzondere beveiligingsmaatregel.
En als je dan je afwezigheidsassistent aan hebt staan en toch met je laptop even vanaf de Spaanse Costa of Key West inlogt, wat dan?
Hmmm, dus je moet je OOO aanzetten, zodat men kan zien dat je er niet bent en als je dan toch ergens op de wereld inlogt, dan is het waarschijnlijk OK.quote:Op donderdag 27 juni 2024 17:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan weten ze dat het waarschijnlijk okee is. Het kan gewoon heel snel heel veel dingen uitsluiten in bepaalde gevallen.
Dan laat je de a.a. gewoon aan met de tekst en dan vooral niet mailen?quote:Op donderdag 27 juni 2024 17:34 schreef MadMaster het volgende:
Ik vind het een heel bijzondere beveiligingsmaatregel.
En als je dan je afwezigheidsassistent aan hebt staan en toch met je laptop even vanaf de Spaanse Costa of Key West inlogt, wat dan?
Dat geeft niet hoorquote:Op donderdag 27 juni 2024 17:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hmmm, dus je moet je OOO aanzetten, zodat men kan zien dat je er niet bent en als je dan toch ergens op de wereld inlogt, dan is het waarschijnlijk OK.
Het kan aan mij liggen, maar ik snap hem niet…
En als je dat nou wel wil/moet doen, omdat je voor je werk in het buitenland zit en even je mail wil afhandelen?quote:Op donderdag 27 juni 2024 17:46 schreef Blues het volgende:
[..]
Dan laat je de a.a. gewoon aan met de tekst en dan vooral niet mailen?
quote:
quote:Op woensdag 26 juni 2024 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Tuurlijk, sta ik op 1a te wachten op mijn trein, wordt ie in de laatste minuut vrolijk nog even naar 4b gegooid.
NU EVEN NIET VUILE HOERENLOPERS.
Veel plezier!!quote:Op donderdag 27 juni 2024 17:51 schreef MadMaster het volgende:
Zo naar hopelijk niet te warm Carré voor een voorstelling van Van der Laan & Woe.
@:Blues Wanneer zijn jullie aan de beurt daarvoor?
Dat laatste vooralquote:Op donderdag 27 juni 2024 17:50 schreef Tele6 het volgende:
@:Kaatje1 wat schattig van Elin... en benauwend
Ik zal niet spoileren dan…quote:Op donderdag 27 juni 2024 17:54 schreef Blues het volgende:
[..]
Veel plezier!!
Zaterdag!
Gaan met de auto dit keer ivm werkzaamheden spoor, dat trekt g nu niet om trien, tram, bus in en uit te gaan en veel
te lopen. Dus lekker parkeerkaart alvast gekocht en gaan hapje eten vooraf, aan de achterkant van Carré.
Bistro dinges
En? Enig idee wat je gaat doen? Flink nadenken?quote:Op donderdag 27 juni 2024 17:54 schreef Tele6 het volgende:
Hij heeft er dus speciaal m'n werkmail voor opgezocht.
Zouden ze nog amper reacties hebben dan? Lijkt me onwaarschijnlijk voor een PhD-plek, en zo'n gunstig moment meteen nadat zoveel mensen afstuderen.
Het is een kei-interessante vacature.quote:
Omdat dit nou net HET juiste moment is?quote:Op donderdag 27 juni 2024 17:53 schreef Tele6 het volgende:
Ik krijg net een mailtje (op m'n persoonlijke én m'n werk email) van een prof waar ik afgelopen najaar voor een PhD gesolliciteerd had... ze hebben een nieuwe vacature en hij wil graag dat ik solliciteer![]()
Zet er vrolijk bij "ik ben wel een beetje laat en waarschijnlijk heb je inmiddels in je huidige werk al een mooi plan, maar toch"
Vacature sluit over een week.
Manmanmanmanman waarom nu
Wel ff in de gaten houden die Elinquote:Op donderdag 27 juni 2024 17:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Vanochtend gewerkt op een locatie met airco![]()
Fijne mensen met vragen waar ik wat mee kon. Collega had de niet zo fijne vragen dit keer.
En een van de tolken heeft een verblijfsvergunning gekregen en kan nu aan zijn studie beginnen.
Jij bent gewend om katten matras te zijn @ cat-astrophe. Ik niet. Elin lag eigenlijk nooit op schoot maar nu binnen de minuut wanneer ik op een stoel ga zitten en wanneer ik op de bank zit ligt ze naast me, bij voorkeur languit zodat ik er nauwelijks bij kan. Ga ik weer op de stoel, hup daar komt ze
Gisteren kwam er ineens een heuse ijskar langs op alle poli'squote:Op donderdag 27 juni 2024 15:20 schreef Dr_Flash het volgende:
heb eigenlijk geen zin meer in al te veel doen. Zo even een ijsje pakken. Misschien helpt dat.
Ja dat weet ik hoor. Ze is een jaar geleden begonnen met schildklier medicatie en ik weet eigenlijk niet hoe lang ze daarop door kan. Ze is nu 13 en ik hou overal rekening mee.quote:Op donderdag 27 juni 2024 18:27 schreef Blues het volgende:
[..]
Wel ff in de gaten houden die Elin![]()
Als katten zich anders gaan gedragen is er ook vaak iets aan de hand. Zonder je ongerust te maken, maar t is wel mijn ervaring met m'n katten.
Hangt er vanaf wat he. frituurbitterballen in de AF is een ramp ja. Sommige andere kunnen er beter tegen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
+1 voor gewoon maar reageren.
De man en ik hebben met het EK de airfryer functie ontdekt
Tot nu toe niet perse enthousiast. Beter dan geen snacks. Niet beter dan gefrituurde snacks
Niet gefrituurd maar zo lekker. Roosteren doe je in de AF, 10 min op 160gr. Tomaatjes halveren, knoflookpoeder, gedroogde basilicum, scheut olijfolie en scheut balsamicoazijn en een beetje zout. Geroosterd plakjes stokbrood besmeren met geitenkaas, wat basilicum erop en daarop de tomaatjes. Geen idee of het gezonder is dan frituur maar zo komt het wel over .quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
Tot nu toe niet perse enthousiast. Beter dan geen snacks. Niet beter dan gefrituurde snacks
Wellicht zijn dit in de skyboxes voetbalsnacks, maar niet op mijn bankquote:Op donderdag 27 juni 2024 19:28 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Niet gefrituurd maar zo lekker. Roosteren doe je in de AF, 10 min op 160gr. Tomaatjes halveren, knoflookpoeder, gedroogde basilicum, scheut olijfolie en scheut balsamicoazijn en een beetje zout. Geroosterd plakjes stokbrood besmeren met geitenkaas, wat basilicum erop en daarop de tomaatjes. Geen idee of het gezonder is dan frituur maar zo komt het wel over .
Whaha…voor een andere keerquote:Op donderdag 27 juni 2024 19:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Wellicht zijn dit in de skyboxes voetbalsnacks, maar niet op mijn bank
Mijn onze 2 katten die echt wel aan de zware medicatie zitten (al meerdere jaren) heb ik wel geleerd dat je echt geen inschatting kan maken. Dierenartsen weten het ook niet 100%.quote:Op donderdag 27 juni 2024 18:44 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja dat weet ik hoor. Ze is een jaar geleden begonnen met schildklier medicatie en ik weet eigenlijk niet hoe lang ze daarop door kan. Ze is nu 13 en ik hou overal rekening mee.
Bij ons wordt het.. beetje gek wellicht… vooral gebruikt om anderen te laten weten dat je een bepaalde periode niet aanwezig bent en dus niet gaat reageren op een mail.quote:Op donderdag 27 juni 2024 17:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit, dit, DIT!quote:Op donderdag 27 juni 2024 18:13 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Tele6 of ze hebben gewoon reacties maar hij was vorige keer erg van jou onder de indruk en heeft daarom je opgezocht? Je bent volgens mij hartstikke capabel, dus het is heus niet zo dat mensen alleen maar moeite doen om je voor zoiets te bereiken als ze echt helemaal niemand anders kunnen vinden!! Beetje meer vertrouwen in je eigen capaciteiten![]()
![]()
Wat zegt je gevoel? Welk carričrepad trekt je meer? En je kunt altijd wel solliciteren en je dan toch nog terugtrekken he, als wat je in de sollicitatie aan info krijgt maakt dat je toch denkt liever bij je huidige baan te blijven. Je hoeft nu alleen te beslissen of je een brief gaat schrijven, niet al of je de plek wil hebben als ze hem je aanbieden
Edit: oh zie nu je laatste post.
Wat betreft mogelijk gedoe bij weggaan na een jaar: dat is hun probleem, niet het jouwe! En over de einddatum kun je altijd met ze in overleg. Misschien dat ze best met wederzijdse instemming eerder het contract willen beëindigen (ook voor hen geldt natuurlijk dat er eind augustus veel mensen afstuderen die nu zoeken naar een baan, en dat het dus wellicht makkelijker iemand vinden is dan in januari/februari). En je kunt die einddatum altijd benoemen in een gesprek met PhD-plek om te kijken hoe groot probleem dat is (soms helemaal niet namelijk, en kan een project prima paar maanden later starten). En dan dus ook zeggen dat je natuurlijk wel in gesprek zou kunnen gaan om te kijken wat mogelijk is als eerder wel echt gewenst is. Dus die praktische zaken zou ik je in elk geval niet door tegen laten houden!
Zoals de speciaal daarvoor ontwikkelde, extra dik gecoate airfryer bitterballenquote:Op donderdag 27 juni 2024 19:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wat he. frituurbitterballen in de AF is een ramp ja. Sommige andere kunnen er beter tegen.
Niet hard core trappen lopenquote:Op donderdag 27 juni 2024 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
@:cat-astrophe
@ catje wanneer gaan we naar @:Kaatje1 ?![]()
Schijnt dat ze daar een lift aan de kerk hebben
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Ogottegott… jij zit nu al eerste versie van een boekjeboekje te maken he?quote:
nee eerst even een betere titel verzinnen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 20:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ogottegott… jij zit nu al eerste versie van een boekjeboekje te maken he?
WTFquote:Op donderdag 27 juni 2024 20:28 schreef Blues het volgende:
Oh woeiii wat een lift ook
https://eusebius.nl/?gad_(...)nUsHZ3hoCebEQAvD_BwE
#wasnieuwsgierig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Durf je er nog een programma in te zetten? Liep woensdag al in de soep voordat we elkaar zagen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
nee eerst even een betere titel verzinnen.
Ja hoor. Kijk het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt.quote:Op donderdag 27 juni 2024 20:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
Durf je er nog een programma in te zetten?
Hier ook aan de handquote:Op donderdag 27 juni 2024 20:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Mijn onze 2 katten die echt wel aan de zware medicatie zitten (al meerdere jaren) heb ik wel geleerd dat je echt geen inschatting kan maken. Dierenartsen weten het ook niet 100%.
Onze weigerkat eet nu ook al een paar dagen weer minderniet zo erg als een paar maanden geleden dus ik ga er van uit dat het door de warmte komt.
En dan moet je mee verenquote:Op donderdag 27 juni 2024 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja hoor. Kijk het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt.
Klopt.quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja, dat verschil zie ik ook wel met de tijd toen hij echt niet wou eten.quote:Op donderdag 27 juni 2024 21:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Hier ook aan de hand.
Gisteren niet lekker en vroeg in slaap gevallen en toen krees ze me op een gegeven moment wakkerhier denk wel echt de warmte. Ze drinkt en poept en piest en ze eet ook wel, maar minder/langzamer.
Jong die kroket had ik dus vandaag (ondanks geen voetbalquote:Op donderdag 27 juni 2024 21:29 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Klopt.
Je maakt het wel beter door niet voor het goedkoopste van het goedkoopste te gaan.
Aviko airfryer friet is echt haske lekker en de mora ovenfrikandel ook. Kwekkeboom ovenkroketje erbij en je bent er klaar voor.
Ik eet bij emoties en temperaturenquote:Op donderdag 27 juni 2024 21:30 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja, dat verschil zie ik ook wel met de tijd toen hij echt niet wou eten.
Nu loopt hij vaak genoeg naar zijn etensbak maar kennelijk eet hij minder per keer.
Achja sommige mensen hebben daar met deze temperaturen ook last van. Ik persoonlijk helaas niet
Kater heeft hier ook weer een halve vastentijd.quote:Op donderdag 27 juni 2024 21:30 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja, dat verschil zie ik ook wel met de tijd toen hij echt niet wou eten.
Nu loopt hij vaak genoeg naar zijn etensbak maar kennelijk eet hij minder per keer.
Achja sommige mensen hebben daar met deze temperaturen ook last van. Ik persoonlijk helaas niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
quote:Op donderdag 27 juni 2024 21:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik haalde gisteren de 18 pannenkoeken nietEn dan van die enorme wagenwielenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We have far more in common than that which devides us..
Klopt. Waardoor je dus meer met toppings kunt variëren bij ieder bordquote:
Klopt.quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
De Black Angus?quote:Op donderdag 27 juni 2024 21:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Jong die kroket had ik dus vandaag (ondanks geen voetbal) en die was zeker niet crunchycrunchy
quote:Op donderdag 27 juni 2024 21:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:blues Graag gedaanIk probeer als mensen ziek zijn, niet alleen aandacht in het begin te geven (been there...). Gelukkig viel golfer met de fiets
waardoor ik weer aan mijn goede voornemen werd herinnerd
![]()
En had ze het druk?quote:Op donderdag 27 juni 2024 21:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:blues Graag gedaanIk probeer als mensen ziek zijn, niet alleen aandacht in het begin te geven (been there...). Gelukkig viel golfer met de fiets
waardoor ik weer aan mijn goede voornemen werd herinnerd
![]()
@:tele6, wat vlindertje zegt.
@:dancingphoebe, wij hebben hier een middenweg gevonden. Ik ben content met mijn vega airfryersnacks en J gooit de frituurpan aan.
Tevens heb ik na 2 uur passen 6 shirts, een lange en een korte broek gevonden. En een perforator, die stond op mijn lijst. Vriendin bleef maar kleding aangeven. Ik had het wel zwaar. Gelukkig had ik daarna recht op ijs en heb ik de goddelijke combo zure matten met pure chocolade uitgevonden![]()
Tevens had ik een maat kleiner dan ik dacht. Nog steeds vadsig though.
Ik heb een contract tot februari. En eigenlijk is het een project van twee jaar. Dus tot februari 2026. Ze konden/wilden me alleen geen contract voor 2 jaar geven dus dit contract loopt komend februari af. Ergens is het dan ook wel hun eigen schuld dikke bult als ik meteen dan weg zou gaan. Maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat die PhD helemaal tot februari zou wachten. Je kan het natuurlijk wel proberenquote:Op donderdag 27 juni 2024 20:02 schreef Candaasje het volgende:
Brief schrijven @:Tele6![]()
Als het in het gesprek toch het idee krijgt dat het niet is waar je voor wil gaan, dan is het vroeg genoeg!
En je hebt een contract tot augustus bij je huidige werkgever? Dan is het jammer voor ze, maar dan hadden ze je een contract voor twee jaar moeten aanbieden, als dat een eis was.
(Hoewel ik me kan voorstellen dat het wat rot voelt, maar ik probeer tegenwoordig wat minder met die gevoelens te luisteren. Iets met schade/schandelk kan me voorstellen dat jij het probleem ook niet zo makkelijk bij de ander laat
. )
Cat gelijk geven snijdt een hoop bochtjes af jaquote:
Fanboy jijquote:Op donderdag 27 juni 2024 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Cat gelijk geven snijdt een hoop bochtjes af ja
Druk druk drukquote:Op donderdag 27 juni 2024 22:11 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
En had ze het druk?
Shirts vind ik wel indrukwekkend, want die categorie faalt hard bij mij! Onlangs weer een aantal nieuw moeten bestellen
Frituur mag er hier niet in. Appartement is echt te klein om met die geur te kunnen dealen. 2x struikelen en je staat in snackbar 1. 3x struikelen de andere kant op in snackbar 2. En even doorrollen vanaf 1 en 2 ben je bij 3 en 4![]()
Die heel dichtbij zijn -gelukkig- wel vroeg dicht.
@:Vanyel, volgens mij geen angus...
Gewoon de eerdere mail forwardenquote:Op donderdag 27 juni 2024 22:16 schreef Tele6 het volgende:
Nou, ik zie al waar mijn vrije zaterdag heen gaateens kijken of ik het nog kan, sollicitatiebrief schrijven
Waaien is een heel groot woord, maar dankzij jouw post kwam ik erachter dat het inmiddels flink is afgekoeld buitenquote:Op donderdag 27 juni 2024 22:16 schreef Tele6 het volgende:
Verder, waait het bij jullie ook zo heerlijk door?
Ja, dat is wel een klein detail dat ook nog even moet gebeuren.quote:Op donderdag 27 juni 2024 22:16 schreef Tele6 het volgende:
Nou, ik zie al waar mijn vrije zaterdag heen gaateens kijken of ik het nog kan, sollicitatiebrief schrijven
Hahaquote:Op donderdag 27 juni 2024 22:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Gewoon de eerdere mail forwarden
Het is deels beter deels minder dan mijn vorige baan. Vorige baan voelde veel nuttiger, ik hielp echt mensen. Hier voelt het merendeel van de tijd alsof ik alleen maar de ego's van oude mannen aan het masseren ben in de hoop dat er over 2 jaar iets veranderd isquote:Op donderdag 27 juni 2024 22:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, dat is wel een klein detail dat ook nog even moet gebeuren.
Ik wilde laatst nog vragen hoe het op je werk is maar die vraag is ook beantwoord. Zonde hoor. Maar vast wel beter dan je vorige baan toch? Ontdekken wat je niveau is, is helaas vaak ook wel onderdeel van het werkende leven.
Oh echtquote:Op donderdag 27 juni 2024 22:35 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh, @:Tele6, jij valt onder cao universiteiten toch? Dan mag je gewoon tussentijds opzeggen. Met twee maanden opzegtermijn (als je <12 maanden in dienst bent). Zie cao!
Ja, volgens mij wel, als ik dit goed lees: https://www.caouniversiteiten.nl/einde-dienstverband/ontslag/ Je kan het altijd voor de zekerheid even navragen bij fnv/cnv/aob, gewoon even bellen of mailtje wagen, of bij ze langslopen (zit meestal op je uni wel een vakbondsfunctionaris). Misschien zelfs 1 maand termijn als ze snel zijn met de procedure bij PhD plek (<6 mnd dienstverband)quote:
Hmm. Dat klinkt niet ideaal. Heb even geen mooie woorden enzo want ik ben daar echt te moe voor. Maar hup, solliciteren jij!quote:Op donderdag 27 juni 2024 22:35 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het is deels beter deels minder dan mijn vorige baan. Vorige baan voelde veel nuttiger, ik hielp echt mensen. Hier voelt het merendeel van de tijd alsof ik alleen maar de ego's van oude mannen aan het masseren ben in de hoop dat er over 2 jaar iets veranderd is
Kijk, ik ben er kennelijk best goed in, ze zijn heel tevreden met me, ik denk ook wel dat ik over 2 jaar de benodigde veranderingen voor elkaar zou krijgen, maar na een dag met die mensen praten voel ik me zo gefrustreerd. Ik snap echt niet hoe ze zitten waar ze zitten behalve doordat ze goed slap kunnen lullen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 27 juni 2024 22:41 schreef Tele6 het volgende:
Ik zou wel echt ff m'n harde kant tevoorschijn moeten halen om de hele bups nu in de steek te laten. Maar ben iig op dit moment enthousiast genoeg over de vacature en onenthousiast genoeg over huidige baanKan die assistent mooi jouw baan gaan doen ipv assisterenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat is best wel duidelijk, maar ik ga het voor de zekerheid wel navragen. Leerzaam dit -- ik dacht dat we voor een jaar aan elkaar vastzaten zodra de proeftijd om wasquote:Op donderdag 27 juni 2024 22:40 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, volgens mij wel, als ik dit goed lees: https://www.caouniversiteiten.nl/einde-dienstverband/ontslag/ Je kan het altijd voor de zekerheid even navragen bij fnv/cnv/aob, gewoon even bellen of mailtje wagen, of bij ze langslopen (zit meestal op je uni wel een vakbondsfunctionaris). Misschien zelfs 1 maand termijn als ze snel zijn met de procedure bij PhD plek (<6 mnd dienstverband)
1000 Succes met de brief!quote:Op donderdag 27 juni 2024 22:32 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Haha
Ik ga de brief wel even aanpassen, want denk eigenlijk dat ik een betere brief kan maken dan ik destijds deed.
De technieken die je geacht wordt te gebruiken voor het onderzoek zijn hetzelfde als vorige keer, maar het onderwerp waarop je ze toepast is veel leuker. Deze gaat namelijk over plantjes
Had ik al verteld dat ik een tijgerprint tomaat aan een van mijn planten heb?![]()
Staat er geen opzegtermijn in je contract ook? Dan weet je het helemaal zeker.quote:Op donderdag 27 juni 2024 22:44 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat is best wel duidelijk, maar ik ga het voor de zekerheid wel navragen. Leerzaam dit -- ik dacht dat we voor een jaar aan elkaar vastzaten zodra de proeftijd om was
Scheelt weer! https://www.universiteite(...)/einde-dienstverband hier staat het nog iets duidelijker (8.1 lid 3). Maar nog even extra navragen kan nooit kwaad.quote:Op donderdag 27 juni 2024 22:44 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat is best wel duidelijk, maar ik ga het voor de zekerheid wel navragen. Leerzaam dit -- ik dacht dat we voor een jaar aan elkaar vastzaten zodra de proeftijd om was
quote:Op donderdag 27 juni 2024 22:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Je klinkt zo enthousiast erover @:tele6 en over je huidige baan schreef je nauwelijks, niet negatief maar ook niet positief. En over een mogelijke phd plek heb je nu al meer gezegd. Dat zit in je hart.
Hier staat nu ook alles tegen elkaar open en het is een hele graad minder
Ik weet niet of ik overgekwalificeerd was -- ze zochten eigenlijk een projectleider met ervaring in mijn tak van wetenschap, maar ik heb echt nul ervaring met het zijn van projectleider. Dus het projectleider-gedeelte gaat acceptabel maar niet bepaald soepel en totaal niet frustratieloos.quote:Op donderdag 27 juni 2024 23:00 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Scheelt weer! https://www.universiteite(...)/einde-dienstverband hier staat het nog iets duidelijker (8.1 lid 3). Maar nog even extra navragen kan nooit kwaad.
Zie, weer allerlei zorgen minder.
En ik heb heel makkelijk praten van de zijlijn hoor, ik ben een stuk beter in advies geven dan in het zelf ook zo doen, maar jouw (werk)geluk is belangrijker dan hun project. Als jij weg gaat, vinden ze heus iemand anders. Misschien niet zo goed als jij, maar misschien is dat ook helemaal niet nodig voor dat project en was jij een tikje overgekwalificeerd. Dus ik zou je daar écht niet lullig over voelen.
Het is de langste etappe van Camino Brabant. De eerste in het drieluik terug naar Den Bosch.quote:
Euh, daar vergis je je toch in hoor. Als je een contract hebt met vaste looptijd is dat vaak zonder optie tot tussentijds opzeggen. Bij contracten met vaste looptijd is dat eigenlijk de standaard.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 09:36 schreef Isabeau het volgende:
@:Tele6 het is mij ook echt volkomen duidelijk dat je moet solliciteren op die phd plekEn er is geloof ik geen enkele baan waar ze je kunnen verplichten nog langer dan 2 maanden te blijven nadat je weg wilt. Ook niet als je een jaarcontract hebt.
Wel als je een tijdelijk contract hebt zonder tussentijds opzegbeding.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 09:36 schreef Isabeau het volgende:
@:Tele6 het is mij ook echt volkomen duidelijk dat je moet solliciteren op die phd plekEn er is geloof ik geen enkele baan waar ze je kunnen verplichten nog langer dan 2 maanden te blijven nadat je weg wilt. Ook niet als je een jaarcontract hebt.
Dat vergat ik steeds te vragen. Wat ontzettend fijn dat het in ieder geval geen reuma is.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou, ik heb een afspraak met een handtherapeut gemaakt. Ik ben benieuwd of hij me kan helpen. De reumatoloog heeft na overleg met de huisarts reuma uitgesloten dus dat is op zich wel fijn.
Oh lekkere actiequote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:30 schreef vlindertje89 het volgende:
Hopelijk kan die je inderdaad helpen @:Lucky_Strike! Ik ben ooit bij een handtherapeut geweest toen ik mijn pols zodanig overbelast had dat ik niet eens meer een theedoek kon vasthouden met die hand, en de fysio waar ik zat na weken behandelen zonder vooruitgang het ook niet meer wist (achteraf begrijp ik wel waarom dat niks hielp, want ze bleef me de eerste weken intapen zodat ik kon hockeyen en deed verder eigenlijk niks, ipv te zeggen dat als ik mn stick zonder tape niet vast kon houden ik misschien ook wel niks op een hockeyveld te zoeken had. En toen hockey klaar was deed ze ook niet zoveel). De handtherapeut gaf me een soort spalkje/brace die enorm hielp in de pijn en oefeningen en dat heeft me er uiteindelijk wel vanaf geholpen (al duurde dat wel een maand of drie, maar ik had vanaf de eerste klachten ook wel stug twee maanden doorgehockeyd en alles nog meer naar de getver geholpen, dusja). Dus mijn ervaringen ermee zijn heel goed!
Ja, de prof waarbij ik afgestudeerd ben is verhaal gaan halen daarquote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:09 schreef AnneX het volgende:
P.S. @:Tele6 weet je of kun je achterhalen hoe het komt dat de prof je de vorige keer niet heeft uitverkoren?
Werkervaring? Onderwerp? Zijn er nu meerdere sollicitanten?
Er is weinig sfeer in m'n huidige team. Oude team werd veel kattig gedaan en geroddeld maar ook veel met elkaar meegeleefd en elkaar geholpen. Hier is dat zeldzaam. Ik moest degene zijn die voorstelde om een cadeautje te doen en samen wat te drinken met collega die aan haar zwangerschapsverlof begon. (Wat vervolgens wel enorm gewaardeerd werd. Mensen hebben er behoefte aan maar komen niet op het idee)quote:Op vrijdag 28 juni 2024 09:53 schreef AnneX het volgende:
You go @:Tele6
Dat je weinig meldde - behalve treinperikelen - over de huidige job is ook veelzeggend
Alsof je meer interactie had met de mensen daarvoor.
Als het is zoals vlindertje heeft gevonden is het mooi meegenomen.
Bekende had een jaarcontract en kon het ontbinden m.b.v. de vakbond.
Zelf ben ik ooit overgestapt van werkgever als ambtenaar en behield de vaste aanstelling.
Hop hop hop.
Wat vervelend zeg, soms verklaarbaar maar dan natuurlijk alsnog wel kut en al helemaal soms ook schijnbaar uit het niks.. inderdaad vreemd en goed om verder naar te laten kijken door iemand wiens specialiteit het is!quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh lekkere actieIk heb dit nu zo'n 1,5 jaar denk ik. Een soort spierpijn die op random momenten lijkt te ontstaan en dan een paar dagen of weken duurt. Soms is er een duidelijk aanwijsbare oorzaak. Na onkruid trekken kan ik daar een dag of 10 last van hebben. Maar vanuit het niets werd ik er dinsdag weer mee wakker en nu heb ik het nog steeds. Ik vind het maar vreemd
Edit: en fijn natuurlijk van je goede ervaring! Ik heb voorlopig nog niets gehad dat mijn fysiopraktijk niet kon verhelpen en ik heb toch behoorlijk wat therapeuten gezien in de afgelopen 2 jaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Nouja, sinds toen heb ik wél goeie fysio's gelukkig.
[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 28-06-2024 11:06:04 ]
Voor je het weet ben je Tele65 en heb je spijt dat je geen nieuwe poging hebt gedaan voor die promotieplek, gewoon doen dus.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:51 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Er is weinig sfeer in m'n huidige team. Oude team werd veel kattig gedaan en geroddeld maar ook veel met elkaar meegeleefd en elkaar geholpen. Hier is dat zeldzaam. Ik moest degene zijn die voorstelde om een cadeautje te doen en samen wat te drinken met collega die aan haar zwangerschapsverlof begon. (Wat vervolgens wel enorm gewaardeerd werd. Mensen hebben er behoefte aan maar komen niet op het idee)
Oh serieus! Ik dacht dat je altijd van jouw kant wel kon opzeggen, maar dat een werkgever bij bijv een jaarcontract dat niet kan.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:19 schreef sigme het volgende:
Euh, daar vergis je je toch in hoor. Als je een contract hebt met vaste looptijd is dat vaak zonder optie tot tussentijds opzeggen. Bij contracten met vaste looptijd is dat eigenlijk de standaard.
Fijn dat je zo'n mooi bedrag nog krijgt, maar die administratiekosten zijn wel fors zegquote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Blij mens hier. Vanochtend eerst naar FNV om middelen van de belasting aan te vragen. Mevrouw heeft het uitgerekend en ik krijg ruim 1700 terug. Eigenlijk 2300 maar ze hebben ruim 500 aan administratiekosten eraf gehaald (belastingdienst niet fnv).
Toen met m’n nieuwe sandalen (birkenstock en ja ik weet het, maar ze lopen zo fijn) naar een schoenmaker voor extra gaatjes (oedeem en kousen zijn geen fijne combi)Hij kwam met een mooier idee en gaat de riempjes verlengen. En wanneer ik nieuwe schoenen koop waar wat aan gedaan moet worden moet ik ermee naar hem om ze wat aangenamer te maken om te dragen.![]()
Volgende keer ga ik vragen of hij wat met schoenen met klittenband kan doen, gespen hoop ik. Want klittenband en steunkousen zijn geen gelukkige combi maar ik heb nog 2paar fijne schoenen staan.
Dit! ^^quote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:03 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Voor je het weet ben je Tele65 en heb je spijt dat je geen nieuwe poging hebt gedaan voor die promotieplek, gewoon doen dus.
Ik vond het ook nogal een bedrag, vooral omdat het al helemaal uitgerekend is door (in dit geval) het FNV. Maar het controleren hiervan is dus duur.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Fijn dat je zo'n mooi bedrag nog krijgt, maar die administratiekosten zijn wel fors zeg
Een goede schoenmaker is zo waardevolHier is de geweldige schoenmaker er mee gestopt
Ik zie dat nu ook staan. Werd me uitgelegd als administratiekosten. En ik ben hier al heel blij meequote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:54 schreef vlindertje89 het volgende:
Het zijn geen administratiekosten, maar het is een drempelbedrag (net zoals er bv een drempelbedrag is voor het aftrekken van zorgkosten). Netto betekent dat voor jou natuurlijk wel hetzelfde helaas..
Wat fijn van de schoenmaker Kaatje!
quote:Op vrijdag 28 juni 2024 08:31 schreef sigme het volgende:
Mogge.
Lekker weertje hoor. 22o hier binnen.
M'n kunstkroketten zijn op dus ik haal binnenkort nieuwe. De krokettenkunst is gestopt met het maken van airfrykroketten. Gelukkig heb ik geen airfryer
Dank!quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:31 schreef AnneX het volgende:
[..]
Issie jarig dan? Van Harte# sinceramente
Ik had een andere krokettenmaker gevonden maar ben m al weer kwijt. Ga straks nog eens goed zoeken had maar een paar smaken maar wel voor de AFquote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
![]()
Nu klonk in hun beschrijving hun afkeur ook al wat door dus wellicht is dat de reden.
Geen boerenmeiden of champignon meer voor mij
Dank!quote:
Dank! Als het goed is weten we na het weekend meer. Jurist gaat zondag bellen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:37 schreef Kaatje1 het volgende:
Ook hier natuurlijk gefeliciteerd @:leeharveyoswald![]()
Al nieuws over het huis?
Als je hem terugvindt wil ik er ook een stukje vanquote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:39 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik had een andere krokettenmaker gevonden maar ben m al weer kwijt. Ga straks nog eens goed zoeken had maar een paar smaken maar wel voor de AF
Deze (alleen die 15 smaken kan ik niet terugvinden) https://butchery.nl/butchery-s-croquetten.html?sqr=Krokettenquote:Op vrijdag 28 juni 2024 15:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Als je hem terugvindt wil ik er ook een stukje van
quote:Op vrijdag 28 juni 2024 16:54 schreef golfer het volgende:
Update .
Vanmorgen weer bij het Spaarne Ziekenhuis een foto van mijn thorax gemaakt en daarna een gesprek met een chirurg. Het ziet er naar uit dat de 3 gebroken ribben bezig zijn met herstellen en het vorige week aangetroffen hematoom is aanmerkelijk kleiner geworden. Ik kan met rust en beleid de pijnstilling wat gaan afbouwen en weer aan het werk bij Caprera.
En zojuist belde de radiotherapeut van het NKI/AVL om mij de uitslag van mijn PSA-bloedonderzoek te geven. Mijn PSA-waarde is van 17 terug naar 0,5 en dat betekent dat er geen tumormarkers meer aanwezig zijn. Met andere woorden: MIJN PROSTAATKANKER IS WEG!!!
De combinatie van de hormoontherapie en de bestralingen hebben dus hun werk goed gedaan.
Over 3 maanden een controle-afspraak bij de afdeling urologie van het Rode Kruisziekenhuis.
Lekker bedrag Kaat en fijn zo'n meedenkende schoenmakerquote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Blij mens hier. Vanochtend eerst naar FNV om middelen van de belasting aan te vragen. Mevrouw heeft het uitgerekend en ik krijg ruim 1700 terug. Eigenlijk 2300 maar ze hebben ruim 500 aan administratiekosten eraf gehaald (belastingdienst niet fnv).
Toen met m’n nieuwe sandalen (birkenstock en ja ik weet het, maar ze lopen zo fijn) naar een schoenmaker voor extra gaatjes (oedeem en kousen zijn geen fijne combi)Hij kwam met een mooier idee en gaat de riempjes verlengen. En wanneer ik nieuwe schoenen koop waar wat aan gedaan moet worden moet ik ermee naar hem om ze wat aangenamer te maken om te dragen.![]()
Volgende keer ga ik vragen of hij wat met schoenen met klittenband kan doen, gespen hoop ik. Want klittenband en steunkousen zijn geen gelukkige combi maar ik heb nog 2paar fijne schoenen staan.
hee daar heb ik gewoond. Bijna. 's-Gravenmoerquote:
Ja dit ookquote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:52 schreef Tele6 het volgende:
Succes bij de handtherapeut @:Lucky_Strike!
FeliciTAART ouwe 🎂quote:Op vrijdag 28 juni 2024 15:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dank!
[..]
Dank! Als het goed is weten we na het weekend meer. Jurist gaat zondag bellen.
Ja. Via de route ging via de Hoge Dijkquote:Op vrijdag 28 juni 2024 17:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hee daar heb ik gewoond. Bijna. 's-Gravenmoer
Net niet langs een kameraad van me gekomen zie ikquote:Op vrijdag 28 juni 2024 16:50 schreef borisz het volgende:
Gefeliciteerd LHO
Camino Brabant deel 11. Breda - Kaatsheuvel. Eerste deel tot het Wilhelminakanaal was het leukst. (Boswachterij Dorst)
Stuk naar Kaatsheuvel via oa Dongen en Vaart ging wel.
quote:
quote:
Dank!quote:Op vrijdag 28 juni 2024 16:50 schreef borisz het volgende:
Gefeliciteerd LHO
Camino Brabant deel 11. Breda - Kaatsheuvel. Eerste deel tot het Wilhelminakanaal was het leukst. (Boswachterij Dorst)
Stuk naar Kaatsheuvel via oa Dongen en Vaart ging wel. Langste etappe zit erop Uiteindelijk 27.
Hierna nog 23 naar Heusden via de Loonse en Drunense Duinen, Daarna nog 20 naar Den Bosch.
Daarna nog pakketje opgehaald. Er lag een groots bierpakket klaar met Dochter vd Molenaar Hele Gamma en de core range van Kromme Haring
Die was wat geslonken.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 17:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Topnu verder met de longen of was dat al weg
Ik vind het verdacht dat dezelfde kroket in frietpan en airfryer kan.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 15:59 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Deze (alleen die 15 smaken kan ik niet terugvinden) https://butchery.nl/butchery-s-croquetten.html?sqr=Kroketten
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Mmmm zover had ik niet gekeken. Ik dacht eigenlijk dat je, net als bij krokettenkunst, in een later stadium kon aangeven of het een frituur of AF ding moest zijn.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 18:29 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik vind het verdacht dat dezelfde kroket in frietpan en airfryer kan.
Ik heb ook niet zo ver gekeken maar zo leest de introquote:Op vrijdag 28 juni 2024 18:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Mmmm zover had ik niet gekeken. Ik dacht eigenlijk dat je, net als bij krokettenkunst, in een later stadium kon aangeven of het een frituur of AF ding moest zijn.
Ja, zo leest het inderdaad, ik had domweg aangenomen dat het op z’n krokettenkunst wasquote:Op vrijdag 28 juni 2024 18:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik heb ook niet zo ver gekeken maar zo leest de intro
omgquote:
Zondag staan we naast deze brouwerij. Ben benieuwdquote:Op vrijdag 28 juni 2024 16:50 schreef borisz het volgende:
Er lag een groots bierpakket klaar met Dochter vd Molenaar Hele Gamma
Oh wij hebben platenspeler! Hebben!quote:Op vrijdag 28 juni 2024 20:34 schreef Vanyel het volgende:
Oef, ligt hier iemands leven op straat te geef.
Jammer dat ik geen platenspeler heb, liggen hier minstens 100 nostalgische singles![]()
Die mens hield ervan.
[ afbeelding ]
Slaap lekker en rustig in je upquote:Op vrijdag 28 juni 2024 20:02 schreef sigme het volgende:
Ik heb m'n tent opgezet. Voor het eerst in m'n eentje slapen in de tent.
Ook nog even bessen geplukt. Uurtje plukken: anderhalve kilo(!) blauwe bessen. Een echt goed net over de bessen is goud waard!
[ afbeelding ]
Heel af en toe smokkelt er zich toch een vogeltje in, die kunnen er dan niet zelf uit komen. Maar ze raken ook nergens verstrikt en ik kan de kopse kanten goed openzetten, dus dan zet ik 1 kant open en loop er vanaf de andere kant in en dan komt het vogeltje met de schrik vrij.
Net als in Nederland; nietquote:Op vrijdag 28 juni 2024 21:36 schreef AnneX het volgende:
[..]
En hoe vier je een Nederlandse verjaardag in Spanje?
Een kring verjaardag met de nieuwe buren?
Dat laatste inderdaad. Zij en mijn vader mogen lekker zelf bedenken wat ze willen. Overigens zou ik medische beslissingen nemen geen probleem vinden. Makkelijker dan nu bedenken of ik haar nog wil zien in elk geval.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 22:45 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh, dat lijkt me in jouw situatie ook heel ingewikkeld, @:Lucky_Strike!. Is er een kans dat jij inderdaad beslissingen moet gaan nemen? Of bedoel je niet per se medische beslissingen voor je moeder, maar over of je haar dan wil zien oid, dat soort dingen?
Ahh, ja. Kan me indenken dat je geen zin hebt om daarover na te moeten denken en beslissen. Hopelijk valt het toch allemaal nog mee zodat het nog heel lang duurt voordat het punt komt dat je er toch over moet nadenken!quote:Op vrijdag 28 juni 2024 22:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat laatste inderdaad. Zij en mijn vader mogen lekker zelf bedenken wat ze willen. Overigens zou ik medische beslissingen nemen geen probleem vinden. Makkelijker dan nu bedenken of ik haar nog wil zien in elk geval.
Voor nu ga ik eerst de onderzoeken maar afwachten. Er lijkt nog geen bloedspoed bij te zijn.
Dank jequote:Op vrijdag 28 juni 2024 22:54 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ahh, ja. Kan me indenken dat je geen zin hebt om daarover na te moeten denken en beslissen. Hopelijk valt het toch allemaal nog mee zodat het nog heel lang duurt voordat het punt komt dat je er toch over moet nadenken!
Da’s toch ook logischquote:Op vrijdag 28 juni 2024 22:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dank jeIk denk dat ik dat ook hoop. Mijn gevoelens zijn niet heel duidelijk op dit moment.
Te laat te laat.quote:
Te laat te laat.quote:
Misschien komt dat ook wel niet. Lastigquote:Op vrijdag 28 juni 2024 22:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dank jeIk denk dat ik dat ook hoop. Mijn gevoelens zijn niet heel duidelijk op dit moment.
Dju, brengt zij je nog in een lastig parket!quote:Op vrijdag 28 juni 2024 22:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh dit lijkt me zo lastig en ingewikkeld voor jequote:Op vrijdag 28 juni 2024 22:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:blues, wat een goed nieuws![]()
Ik heb ook kankernieuws. Mijn tante belde vanavond om te vertellen dat mijn moeder darmkanker heeft, en mogelijk ook longkanker. Er zijn nog onderzoeken gaande. Ze ligt wel in het ziekenhuis momenteel, erg verzwakt en/of uitgedroogd vermoed ik. Details zijn een beetje vaag.
Ik vind dit maar ingewikkeld en heb vooral geen zin om hier beslissingen over te moeten nemen
Tis natuurlijk Korenaar maar goed. Ik ben wel fan van ze. Ik ben dus langs ze gelopen paar weken geleden, alleen niet bij de Brouwerij... Heb uiteindelijk een Korenaar gedronken verderop in Baarle N (de brouwerij is H).quote:Op vrijdag 28 juni 2024 19:54 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zondag staan we naast deze brouwerij. Ben benieuwdze staan niet op veel festivals dus nog nooit gesproken.
https://archive.ph/dhvZnquote:Op zaterdag 29 juni 2024 00:26 schreef AnneX het volgende:
@:LHO misschien een fornuis voor jouw volgende verjaardag of van de meibelmakert. 😇 https://www.nrc.nl/nieuws(...)na&itm_term=Recepten
I know. Eigenlijk vertrouw ik op zijn skills😎quote:Op zaterdag 29 juni 2024 00:44 schreef Blues het volgende:
[..]
https://archive.ph/dhvZn
Kon t niet lezen
Check.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 08:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jongens kunnen jullie even onderling afstemmen wie vanavond op mn bed komt zitten om te zorgen dat ik er niet in tuimel zonder iets verkoelends en hydraterend op mn toet te smeren. Daarna kun je gelijk gaan. Zal ergens tussen 11 en 3 zijn. Denk ik
O jij mag ook nog wel even blijven om over mn rug te kriebelen tot ik slaap. Optioneel, maar je bent er dan tochquote:
Heb je iemand die jou wat op de hoogte houdt? En heb je wel een idee in hoeverre je in detail op de hoogte gehouden wilt worden?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 22:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat laatste inderdaad. Zij en mijn vader mogen lekker zelf bedenken wat ze willen. Overigens zou ik medische beslissingen nemen geen probleem vinden. Makkelijker dan nu bedenken of ik haar nog wil zien in elk geval.
Voor nu ga ik eerst de onderzoeken maar afwachten. Er lijkt nog geen bloedspoed bij te zijn.
Geen probleem, als ik toch bezig benquote:Op zaterdag 29 juni 2024 08:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
O jij mag ook nog wel even blijven om over mn rug te kriebelen tot ik slaap. Optioneel, maar je bent er dan toch
Mijn tante zit er tussen. Waar ik me al jaren ongemakkelijk bij voel, ze vertelt me ook als mijn ouders een fijne vakantie hebben gehad enzo. Ze weet ook dat ik het vervelend voor haar vindt, dat spreek ik regelmatig uit.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 08:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Heb je iemand die jou wat op de hoogte houdt? En heb je wel een idee in hoeverre je in detail op de hoogte gehouden wilt worden?
Lastig lastig hoor. Ik kom uit een familie met veel van dit soort lastigheden.
Toen mijn oma op sterven lag heeft een tante van mij een kennis ingeschakeld die bevriend is met de vriendin van mijn vader, en mijn vader kwam toen bij mij, en na overleg met mijn liefste hebben we mijn moeder op de hoogte gesteld en die heeft toen nog stervende oma bezocht (en weer wat contact gekregen met broers en zussen en dat is inmiddels ook allemaal weer verbroken).
Dat hoeft ook niet. Echt niet. Ten eerste zijn er andere mensen (je vader, je tante) die zich (wel) betrokken voelen/tonen.quote:
quote:Op zaterdag 29 juni 2024 00:26 schreef AnneX het volgende:
@:LHO misschien een fornuis voor jouw volgende verjaardag of van de meibelmakert. 😇 https://www.nrc.nl/nieuws(...)na&itm_term=Recepten
Nog beter 👍🏼quote:Op zaterdag 29 juni 2024 09:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]mijn fornuis is mijn grootste zorg dat nu driedubbel ingepakt bij de verhuizer hier in gijon in de opslag staat. Zo bang dat de inductieplaat of de ovenruit breekt.
quote:Op zaterdag 29 juni 2024 09:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet. Echt niet. Ten eerste zijn er andere mensen (je vader, je tante) die zich (wel) betrokken voelen/tonen.
Maar als die er ook niet zouden zijn, zijn er professionals. Wij hebben mijn schoonvader -laat ik het maar zeggen zoals het is- laten verrekken. Die werd op een gegeven moment in zwaarverwaarloosde staat uit z'n woning gevist en toen is maatschappelijk werk op zoek gegaan naar verwanten en kwam bij zijn kinderen uit en die hebben heel duidelijk laten weten dat ze niets met die man te maken wilden hebben en helemaal niks gingen doen aan zorg.Wauw, je verhaalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik vind het echt dingen doen niet eens zo'n probleem. Ik regel die professionals wel, ik wil best nog wel aanspreekpunt zijn, beslissen of 'de stekker er uit moet'. Dat doet me niet eens zo veel, dat is zakelijk. Maar dat is niet wat er van me gevraagd wordt gelukkig.
Wat ik voor mijn gevoel wel moet, is een keuze maken of ik nog contact wil. Waarbij geen keuze maken ook een keuze is. Ik zit er zeker niet om te springen, heb geen dingen die ik nog wil zeggen of wat dan ook. Zij gaat ook echt niet tot inkeer of inzicht komen. Maar stel nou dat ik dit negeer en daar dan later spijt van krijg?
Maar ja. Voorlopig heb ik besloten dat ik de onderzoeken af ga wachten. We weten helemaal niet of en hoe terminaal ze is. Het klinkt slecht maar mijn tante is nou net niet degene waaraan je zo'n oordeel kan overlaten.
Ik vond het vorige week al een ding dat ze 80 was geworden. Een 80-jarige moeder is echt wel rete-oud, tegen bejaard aan. En nou heb ik ineens een 80-jarige moeder met kanker.Spoilers!
Dank jequote:Op zaterdag 29 juni 2024 10:44 schreef AnneX het volgende:
@:Lucky_Strike Wat is wijsheid?
Wat jij ook beslist in de huidige situatie is goed! Nu en later ook. 😘
Precies wat @AnneX zegt. Jouw beslissing is de juiste en die hoef je heus niet nu te nemenquote:Op zaterdag 29 juni 2024 10:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dank jeIk weet dit maar toch zit er onderhuids iets dat graag het juiste wil doen. Terwijl ik rationeel weet dat 'het juiste' niet bestaat.
Afwachten maar. Dit is nog zo vers. Ik ga vast goede ingevingen krijgen de komende dagen en weken.
Ondertussen heb ik een heerlijk lijstje met klusjes voor de tuin. Ik ga eens kijken hoe ver ik daar mee kom.
quote:Op zaterdag 29 juni 2024 10:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dank jeIk weet dit maar toch zit er onderhuids iets dat graag het juiste wil doen. Terwijl ik rationeel weet dat 'het juiste' niet bestaat.
Afwachten maar. Dit is nog zo vers. Ik ga vast goede ingevingen krijgen de komende dagen en weken.
Ondertussen heb ik een heerlijk lijstje met klusjes voor de tuin. Ik ga eens kijken hoe ver ik daar mee kom.
Vast!quote:Op zaterdag 29 juni 2024 10:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee, nee, nee*, weet ik niet.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 12:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Vast!
Wil je je moeder zien? Verlang je ernaar haar te spreken, los van dit nieuws?
Zou er iets tussen jullie kunnen gebeuren nu dat het antwoord op bovenstaande vragen verandert?
Zou dat leidend kunnen zijn?
Tof! Wat zijn je plannen? Wil je nog dingen met de tuin, met sleutelen aan dingen, buitenkeuken of iets in die richting?quote:Op zaterdag 29 juni 2024 13:01 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb net een woning bekeken, zag er allemaal netjes uitAlleen qua sanitair wil ik nog een en ander veranderen en de keuken. Maar voor eerst kun je je er prima redden.
De huurder probeerde het huis nog een aantal keren af te kraken, oa de kelder die zou lekken. Nu heeft het de laatste maanden flink geregend, maar de vloer en wanden waren droog. Ook z'n administratie stond op de grond in orders, dat was ook niet nat geweest![]()
Daarna riep de overbuurman (een ijzerhandelaar) ons (was er met m'n pa en oom - tevens eigenaar van de woning), tijd voor koffie/bier (het was immers al 11:15). Direct de vraag of ik de huurder liet zitten. Toen ik zei dat dat niet zo was was ik direct sein FreundDe huurder is zeg maar niet heel erg geliefd in het dorp, gisteren ging het verhaal dat z'n huur was opgezegd al rond bij het feest van de Feuerwehr en werd er op geproost
![]()
Wat leuk, ga je het doen?quote:Op zaterdag 29 juni 2024 13:01 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb net een woning bekeken, zag er allemaal netjes uitAlleen qua sanitair wil ik nog een en ander veranderen en de keuken. Maar voor eerst kun je je er prima redden.
De huurder probeerde het huis nog een aantal keren af te kraken, oa de kelder die zou lekken. Nu heeft het de laatste maanden flink geregend, maar de vloer en wanden waren droog. Ook z'n administratie stond op de grond in orders, dat was ook niet nat geweest![]()
Daarna riep de overbuurman (een ijzerhandelaar) ons (was er met m'n pa en oom - tevens eigenaar van de woning), tijd voor koffie/bier (het was immers al 11:15). Direct de vraag of ik de huurder liet zitten. Toen ik zei dat dat niet zo was was ik direct sein FreundDe huurder is zeg maar niet heel erg geliefd in het dorp, gisteren ging het verhaal dat z'n huur was opgezegd al rond bij het feest van de Feuerwehr en werd er op geproost
![]()
Klustopicquote:Op zaterdag 29 juni 2024 13:01 schreef derLudolf het volgende:
![]()
Maar hoezo kan je de huurder er uit zetten dan? Die heeft toch huurbescherming?quote:Op zaterdag 29 juni 2024 13:01 schreef derLudolf het volgende:
![]()
-Plavuizen vervangen door pvc of liefst houtquote:Op zaterdag 29 juni 2024 13:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Tof! Wat zijn je plannen? Wil je nog dingen met de tuin, met sleutelen aan dingen, buitenkeuken of iets in die richting?
Gibt es nicht in Deutschlandquote:Op zaterdag 29 juni 2024 13:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar hoezo kan je de huurder er uit zetten dan? Die heeft toch huurbescherming?
Jammer, het was zo mooi geweest als je nu wist wat je wildequote:
Graag ook PM #aagjequote:Op zaterdag 29 juni 2024 13:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Gibt es nicht in DeutschlandTevens is de woning hem meerdere keren aangeboden geweest de afgelopen 10 jaar en zelfs nu m'n oom hem wou verkopen had hij recht van eerste koop.
Wat mij betreft wel @:Kaatje1 en met de bank zou ook geen probleem mogen zijn - van de week naar even contact opnemen voor een echte offerte.
Ons allemaal, Vanyel, wat je ons allemaal hebt aangedaanquote:Op zaterdag 29 juni 2024 13:38 schreef Vanyel het volgende:
Jammer, het was zo mooi geweest als je nu wist wat je wilde
Overigens,
* Vanyel is de afgelopen jaren op fok geweest en ziet wat ze je heeft aangedaan. Het is een wonder dat je ondanks dat nog zo'n goed gelukt kind bent. Dat heb je aan jezelf te danken en is knap indrukwekkend.
Dat dus, en dat gaat niet alleen op voor @Lucky_Strike maar (voor mij schrikbarend) velen hier.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 13:38 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Overigens,
* Vanyel is de afgelopen jaren op fok geweest en ziet wat ze je heeft aangedaan. Het is een wonder dat je ondanks dat nog zo'n goed gelukt kind bent. Dat heb je aan jezelf te danken en is knap indrukwekkend.
Ik heb me bijvoorbeeld sip gevoeld en zorgen gemaakt om iemand die ik nog nooit heb ontmoet! like wtfquote:Op zaterdag 29 juni 2024 13:43 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat dus, en dat gaat niet alleen op voor @:lucky_strike maar (voor mij schrikbarend) velen hier.
Aha, ander land, andere regelsquote:Op zaterdag 29 juni 2024 13:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Gibt es nicht in DeutschlandTevens is de woning hem meerdere keren aangeboden geweest de afgelopen 10 jaar en zelfs nu m'n oom hem wou verkopen had hij recht van eerste koop.
Wat mij betreft wel @:Kaatje1 en met de bank zou ook geen probleem mogen zijn - van de week naar even contact opnemen voor een echte offerte.
Oh ja, regelmatig. Kreeg er soms buikpijn van wanneer je leest hoe ouders met hun kinderen zijn omgegaan, hoedan? Kan er niets aan doen natuurlijk dat ik een redelijk onbezorgde jeugd heb gehad waar ik blij op terugkijk maar ik had dat anderen hier ook zo gegundquote:Op zaterdag 29 juni 2024 13:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb me bijvoorbeeld sip gevoeld en zorgen gemaakt om iemand die ik nog nooit heb ontmoet! like wtf
Ik vind het alleen maar fijn voor jou en andere mensen dat het ook wél vaak goed gaat!!quote:Op zaterdag 29 juni 2024 14:14 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oh ja, regelmatig. Kreeg er soms buikpijn van wanneer je leest hoe ouders met hun kinderen zijn omgegaan, hoedan? Kan er niets aan doen natuurlijk dat ik een redelijk onbezorgde jeugd heb gehad waar ik blij op terugkijk maar ik had dat anderen hier ook zo gegund
Spannend en leukquote:Op zaterdag 29 juni 2024 13:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 29 juni 2024 13:38 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Overigens,
De andere zequote:Op zaterdag 29 juni 2024 13:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ons allemaal, Vanyel, wat je ons allemaal hebt aangedaan
Mijmijmij?quote:Op zaterdag 29 juni 2024 13:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb me bijvoorbeeld sip gevoeld en zorgen gemaakt om iemand die ik nog nooit heb ontmoet! like wtf
Ohquote:Op zaterdag 29 juni 2024 15:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:vanyel, dees wil je ook: https://www.dm.de/denkmit(...)-p4066447220223.html
En niet die van Calgon.
Nieuw werkwoord?quote:Op zaterdag 29 juni 2024 15:37 schreef Tele6 het volgende:
Ondertussen heb ik gesport, het balkon ontspinnewebd, gestofzuigd, de badkamer gepoetst en gedoucht. Nu zit ik op m'n schone balkon achter de laptop voor die sollicitatiebrief.
Webmaster, een mooie naam voor een poetsquote:Op zaterdag 29 juni 2024 15:37 schreef Tele6 het volgende:
Ondertussen heb ik gesport, het balkon ontspinnewebd, gestofzuigd, de badkamer gepoetst en gedoucht. Nu zit ik op m'n schone balkon achter de laptop voor die sollicitatiebrief.
Leuk man! Wanneer denk je de boel onderhanden te kunnen nemen?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |