abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 juni 2024 @ 23:04:46 #126
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_214074895
Klinkt als toen Tele :).

Weekend :). Het weekend werd geopend bij Blauwe Theehuis in het Vondelpark. Tegenwoordig van Brouwerij 't IJ.
Morgen gaan we voor 28km met Breda - Kaatsheuvel.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_214074924
Hier ook weer graatjes minder in huis O+
pi_214074929
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 23:00 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Scheelt weer! https://www.universiteite(...)/einde-dienstverband hier staat het nog iets duidelijker (8.1 lid 3). Maar nog even extra navragen kan nooit kwaad.

Zie, weer allerlei zorgen minder *O* .

En ik heb heel makkelijk praten van de zijlijn hoor, ik ben een stuk beter in advies geven dan in het zelf ook zo doen, maar jouw (werk)geluk is belangrijker dan hun project. Als jij weg gaat, vinden ze heus iemand anders. Misschien niet zo goed als jij, maar misschien is dat ook helemaal niet nodig voor dat project en was jij een tikje overgekwalificeerd ;). Dus ik zou je daar écht niet lullig over voelen.
Ik weet niet of ik overgekwalificeerd was -- ze zochten eigenlijk een projectleider met ervaring in mijn tak van wetenschap, maar ik heb echt nul ervaring met het zijn van projectleider. Dus het projectleider-gedeelte gaat acceptabel maar niet bepaald soepel en totaal niet frustratieloos.
Les voor hun is dat dus iemand zonder vakkennis maar wel met ervaring met projecten leiden waarschijnlijk beter zou doen. Heel die vakkennis heb je toch niet nodig, snapt toch niemand wat van als je 't erover hebt.
Ik heb in mijn leven nog nooit zoveel metaforen gebruikt voor hoe computers werken, en dat zegt wat want op mijn vorige werk hadden we ook een paar digibeten _O-
pi_214074933
Goeie plannen @borisz O+
pi_214074936
Hier is het van 27 naar 24 graden binnen _O_
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 juni 2024 @ 23:19:52 #131
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_214075036
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 23:09 schreef Tele6 het volgende:
Goeie plannen @:borisz O+
Het is de langste etappe van Camino Brabant. De eerste in het drieluik terug naar Den Bosch. :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 27 juni 2024 @ 23:20:06 #132
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214075038
block :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_214075074
Hier was het ook van 27 naar 24.4. Een kwartier na dichtdoen achterdeur en raam beneden was het wel alweer 24.8 in woonkamer, maargoed. Beide ventilatieroosters beneden staan open en het is buiten nog koeler dan binnen dus valt morgenochtend vast mee.

Airco is uitgepakt, zaterdag met mama plaat halen om het raam mee af te sluiten. Ik las wel in de airco dat er propaan in zit als koelvloeistof en dat dat reukloos is maar wel heel erg gevaarlijk als het lekt want heel brandbaar maar dus zonder dat dat te detecteren is, top wel. Maargoed, ik heb een gasmelder besteld en alles stond open hele avond en slaap ook met raam open en in andere kamers ook dingen op kiepstand, dus er was/is allerlei ventilatie (al zakt dat gas wel naar de grond blijkbaar). En hij zat goed verpakt en zal vast gecheckt zijn voor levering dus de kans dat hij nu staat te lekken is natuurlijk nihil. Al blijft het gevoelsmatig toch wel net fijner als mn gasmelder morgen binnen is :+ .

En bijna weekend ^O^ en minder warm ^O^
  vrijdag 28 juni 2024 @ 00:03:46 #134
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214075268
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_214076115
Koffie?

Koffie.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_214076404
Mogge.
Lekker weertje hoor. 22o hier binnen.

M'n kunstkroketten zijn op dus ik haal binnenkort nieuwe. De krokettenkunst is gestopt met het maken van airfrykroketten. Gelukkig heb ik geen airfryer :D
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator vrijdag 28 juni 2024 @ 08:40:47 #137
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214076551
Rien had dan ook "niets gezonder als vet in je donder" in de snackbar hangen :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_214076783
Mogge!

Da’s triest nieuws van krokettenkunst. Zat er net over te denken om een bestelling te doen omdat ik wat meer ruimte in de vriezer heb. Om die nou vol te gooien met mora is geen optie
We have far more in common than that which devides us..
pi_214077031
@Tele6 het is mij ook echt volkomen duidelijk dat je moet solliciteren op die phd plek :P En er is geloof ik geen enkele baan waar ze je kunnen verplichten nog langer dan 2 maanden te blijven nadat je weg wilt. Ook niet als je een jaarcontract hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_214077240
You go @Tele6
Dat je weinig meldde - behalve treinperikelen - over de huidige job is ook veelzeggend
Alsof je meer interactie had met de mensen daarvoor.

Als het is zoals vlindertje heeft gevonden is het mooi meegenomen.
Bekende had een jaarcontract en kon het ontbinden m.b.v. de vakbond.
Zelf ben ik ooit overgestapt van werkgever als ambtenaar en behield de vaste aanstelling.

Hop hop hop.
pi_214077393
P.S. @Tele6 weet je of kun je achterhalen hoe het komt dat de prof je de vorige keer niet heeft uitverkoren?
Werkervaring? Onderwerp? Zijn er nu meerdere sollicitanten?
  vrijdag 28 juni 2024 @ 10:18:23 #142
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214077469
Nou, ik heb een afspraak met een handtherapeut gemaakt. Ik ben benieuwd of hij me kan helpen. De reumatoloog heeft na overleg met de huisarts reuma uitgesloten dus dat is op zich wel fijn.
Spoilers!
pi_214077485
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 09:36 schreef Isabeau het volgende:
@:Tele6 het is mij ook echt volkomen duidelijk dat je moet solliciteren op die phd plek :P En er is geloof ik geen enkele baan waar ze je kunnen verplichten nog langer dan 2 maanden te blijven nadat je weg wilt. Ook niet als je een jaarcontract hebt.
Euh, daar vergis je je toch in hoor. Als je een contract hebt met vaste looptijd is dat vaak zonder optie tot tussentijds opzeggen. Bij contracten met vaste looptijd is dat eigenlijk de standaard.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_214077535
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 09:36 schreef Isabeau het volgende:
@:Tele6 het is mij ook echt volkomen duidelijk dat je moet solliciteren op die phd plek :P En er is geloof ik geen enkele baan waar ze je kunnen verplichten nog langer dan 2 maanden te blijven nadat je weg wilt. Ook niet als je een jaarcontract hebt.
Wel als je een tijdelijk contract hebt zonder tussentijds opzegbeding.
Maar ook dan kun je in gesprek met je werkgever, want weinig werkgevers zitten te wachten op een werknemer die helemaal niet meer gemotiveerd is omdat ie weg wil maar niet mag. Dus dan is er potentieel ook nog wel wat mogelijk met beëindiging met wederzijds goedvinden.

Maar gelukkig is dat voor Tele niet het geval *O*

Edit oh, zie nu post sigme pas, dus gedeeltelijk spuitelf ;)
pi_214077586
Hopelijk kan die je inderdaad helpen @Lucky_Strike! Ik ben ooit bij een handtherapeut geweest toen ik mijn pols zodanig overbelast had dat ik niet eens meer een theedoek kon vasthouden met die hand, en de fysio waar ik zat na weken behandelen zonder vooruitgang het ook niet meer wist (achteraf begrijp ik wel waarom dat niks hielp, want ze bleef me de eerste weken intapen zodat ik kon hockeyen en deed verder eigenlijk niks, ipv te zeggen dat als ik mn stick zonder tape niet vast kon houden ik misschien ook wel niks op een hockeyveld te zoeken had :') . En toen hockey klaar was deed ze ook niet zoveel en alleen rust hielp niet echt). De handtherapeut gaf me een soort spalkje/brace die enorm hielp in de pijn en oefeningen en dat heeft me er uiteindelijk wel vanaf geholpen (al duurde dat wel een maand of drie, maar ik had vanaf de eerste klachten ook wel stug twee maanden doorgehockeyd en alles nog meer naar de getver geholpen, dusja). Dus mijn ervaringen ermee zijn heel goed!

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 28-06-2024 10:37:46 ]
pi_214077668
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 10:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou, ik heb een afspraak met een handtherapeut gemaakt. Ik ben benieuwd of hij me kan helpen. De reumatoloog heeft na overleg met de huisarts reuma uitgesloten dus dat is op zich wel fijn.
Dat vergat ik steeds te vragen. Wat ontzettend fijn dat het in ieder geval geen reuma is.
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 28 juni 2024 @ 10:38:41 #147
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214077680
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 10:30 schreef vlindertje89 het volgende:
Hopelijk kan die je inderdaad helpen @:Lucky_Strike! Ik ben ooit bij een handtherapeut geweest toen ik mijn pols zodanig overbelast had dat ik niet eens meer een theedoek kon vasthouden met die hand, en de fysio waar ik zat na weken behandelen zonder vooruitgang het ook niet meer wist (achteraf begrijp ik wel waarom dat niks hielp, want ze bleef me de eerste weken intapen zodat ik kon hockeyen en deed verder eigenlijk niks, ipv te zeggen dat als ik mn stick zonder tape niet vast kon houden ik misschien ook wel niks op een hockeyveld te zoeken had :') . En toen hockey klaar was deed ze ook niet zoveel). De handtherapeut gaf me een soort spalkje/brace die enorm hielp in de pijn en oefeningen en dat heeft me er uiteindelijk wel vanaf geholpen (al duurde dat wel een maand of drie, maar ik had vanaf de eerste klachten ook wel stug twee maanden doorgehockeyd en alles nog meer naar de getver geholpen, dusja). Dus mijn ervaringen ermee zijn heel goed!
Oh lekkere actie :X Ik heb dit nu zo'n 1,5 jaar denk ik. Een soort spierpijn die op random momenten lijkt te ontstaan en dan een paar dagen of weken duurt. Soms is er een duidelijk aanwijsbare oorzaak. Na onkruid trekken kan ik daar een dag of 10 last van hebben. Maar vanuit het niets werd ik er dinsdag weer mee wakker en nu heb ik het nog steeds. Ik vind het maar vreemd :?

Edit: en fijn natuurlijk van je goede ervaring! Ik heb voorlopig nog niets gehad dat mijn fysiopraktijk niet kon verhelpen en ik heb toch behoorlijk wat therapeuten gezien in de afgelopen 2 jaar.
Spoilers!
pi_214077764
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 10:09 schreef AnneX het volgende:
P.S. @:Tele6 weet je of kun je achterhalen hoe het komt dat de prof je de vorige keer niet heeft uitverkoren?
Werkervaring? Onderwerp? Zijn er nu meerdere sollicitanten?
Ja, de prof waarbij ik afgestudeerd ben is verhaal gaan halen daar _O-
Ze hadden toen meerdere zeer getalenteerde kandidaten en ik ben het toen net niet geworden. Snapte ik wel, want het sollicitatiegesprek was in november in een periode dat ik van corona naar oorontsteking naar griep ging en ik was niet op m'n 100% slimst. Hij verwachtte veel creativiteit en eigen inzicht, maar ik was op dat moment niet helder genoeg om veel nieuws te bedenken dus heb vooral m'n voorbereide verhaaltjes gehouden :')
Huidige vacature ben ik enthousiaster over en ik voel me een stuk frisser de laatste tijd, dus denk wel dat ik het beter zou kunnen doen nu
pi_214077788
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 09:53 schreef AnneX het volgende:
You go @:Tele6
Dat je weinig meldde - behalve treinperikelen - over de huidige job is ook veelzeggend
Alsof je meer interactie had met de mensen daarvoor.

Als het is zoals vlindertje heeft gevonden is het mooi meegenomen.
Bekende had een jaarcontract en kon het ontbinden m.b.v. de vakbond.
Zelf ben ik ooit overgestapt van werkgever als ambtenaar en behield de vaste aanstelling.

Hop hop hop.
Er is weinig sfeer in m'n huidige team. Oude team werd veel kattig gedaan en geroddeld maar ook veel met elkaar meegeleefd en elkaar geholpen. Hier is dat zeldzaam. Ik moest degene zijn die voorstelde om een cadeautje te doen en samen wat te drinken met collega die aan haar zwangerschapsverlof begon. (Wat vervolgens wel enorm gewaardeerd werd. Mensen hebben er behoefte aan maar komen niet op het idee)
pi_214077793
Succes bij de handtherapeut @Lucky_Strike!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')