Helaas lijkt er vooral sprake te zijn van een overduidelijke demonstratie van totale incompetentie van het electoraat.quote:Op zondag 23 juni 2024 12:37 schreef Blastbeat het volgende:
Ik begin me steeds meer af te vragen hoelang Omtzigt nog door wil gaan met deze blufpolitiek. Hij lijkt te vertrouwen op een snelle en overduidelijke demonstratie van de totale incompetentie van BBB/PVV, maar hoe langer die op zich laat wachten, hoe meer schade er aangericht wordt.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)attent-mens-a4857496quote:Faber werd in 1960 in Amersfoort geboren als slagersdochter. Ze doorliep de mavo en de havo. Vanaf 1978 werkte ze als radiodiagnostisch laborante in ziekenhuis de Lichtenberg in Amersfoort. Op het cv dat ze aanleverde voorafgaand aan de hoorzitting maandag, claimt ze ten onrechte dat dit twee hbo-opleidingen waren.
Faber stuurde NRC een ‘bewijs van bevoegdheid’ tot radiodiagnostisch laborant uit 1981 en een diploma laborant(e) radionucleaire geneeskunde uit 1984. De ‘inservice opleiding’ die Faber volgde was vooral gericht op het assisteren van de radioloog. Volgens deskundigen is die studie niet te vergelijken met de huidige hbo-opleiding, die veel meer gericht is op zelfstandig werken. Pas eind jaren tachtig kwam er een vierjarige hbo-opleiding in dit vakgebied.
Ook dat nogquote:Op maandag 24 juni 2024 18:57 schreef Tijn het volgende:
Liegen op je CV is blijkbaar ook geen punt voor een minister.
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)attent-mens-a4857496
Zweepje er bij, goed man.quote:Op maandag 24 juni 2024 19:07 schreef VoMy het volgende:
@:Mani89 vind jij dit nou echt aantrekkelijk?
Ben het hier eigenlijk wel mee eens. Het was wat mij betreft wat teveel rondjes jezelf profileren als “ik vind omvolking walgelijk.” Toch snap je het inderdaad ook wel.quote:Op maandag 24 juni 2024 19:07 schreef miss_sly het volgende:
Het ging ook alleen over asielmigratie. Er hadden ook wat kritische vragen gesteld kunnen worden over arbeidsmigratie. Van de andere kant snap ik wel dat in dit gesprek de uitspraken uit het verleden het belangrijkste waren.
Ik kan het ook niet precies verwoorden. Maar ze deugt gewoon niet.quote:Op maandag 24 juni 2024 17:49 schreef AnneX het volgende:
Behalve het verwerpelijke gedachtengoed klopt er ‘iets’ niet in uitstraling van mevrouw Faber. En daarop kan ik niet de vinger leggen 😇
Wie wèl? Iemand op uiterlijk afkeuren kan niet. Het is de uitstraling…
Hopelijk krijgt ze een ander einde aan haar politieke loopbaan.quote:Op maandag 24 juni 2024 18:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik vind Faber wel op Elena Ceaucescu lijken. Qua uiterlijk.
Nou ja, redelijke sprekers zijn het allemaal wel. Anders kun je niet de politiek in.quote:Op maandag 24 juni 2024 18:20 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Dit neem ik terug. Wat een domme hork.
Dat vraag ik mij ook af. Ook wel hilarisch om Rummenie zijn CV even opnoemt: over de hele wereld posten in agro,quote:Op maandag 24 juni 2024 19:18 schreef Gimmick het volgende:
Puur naar cv gekeken: waarom is Rummenie staatssecretaris en Wiersma minister?
Hoop dat er gevraagd wordt naar de eiwittransitie.
Ik dacht eigenlijk hetzelfde.quote:Op maandag 24 juni 2024 19:18 schreef Gimmick het volgende:
Ik begrijp dat het klein bier is vergeleken met al die andere schandalen, maar het is toch wel een bepaalde ondergrens waar je imho aan moet voldoen. Blijkbaar allemaal geen punt in dit kabinet.quote:
Het telt gewoon op natuurlijk.quote:Op maandag 24 juni 2024 19:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het klein bier is vergeleken met al die andere schandalen, maar het is toch wel een bepaalde ondergrens waar je imho aan moet voldoen. Blijkbaar allemaal geen punt in dit kabinet.
Het is ook veelzeggend dat dit de beste mensen zijn die de PVV kan produceren. Iemand die liegt op haar cv? Ach, volgens de AIVD is ze in elk geval geen direct gevaar voor de staatsveiligheid en dat is al heel wat!quote:
Arbeidsmigratie valt denk ik onder EZ?quote:Op maandag 24 juni 2024 19:07 schreef miss_sly het volgende:
Het ging ook alleen over asielmigratie. Er hadden ook wat kritische vragen gesteld kunnen worden over arbeidsmigratie. Van de andere kant snap ik wel dat in dit gesprek de uitspraken uit het verleden het belangrijkste waren.
Liegen op je CV is zo'n beetje het domste wat je kunt doen. Ik heb best een indrukwekkend CV en ze checken het terecht gewoon.quote:Op maandag 24 juni 2024 19:31 schreef Janneke141 het volgende:
Dat je liegt op je cv als je solliciteert bij de plaatselijke kantoortuin is nog enigszins begrijpelijk, de kans dat ze daar diepgaand onderzoek naar gaan doen is ongeveer nul, zeker bij de middelmaat functies. Maar hoe denk je dat je kan liegen over je behaalde opleidingen als je op de lijst staat voor regeringsdeelname? Dan mis je toch sowieso al iets, of niet?
Wiersma is top van BBB, was ook in eerste instantie de eerste kandidaat lijsttrekker ipv Van der Plas.quote:Op maandag 24 juni 2024 19:18 schreef Gimmick het volgende:
Definieer ‘checken’. Want mijn ervaring is dat er hoogstens een referentie gebeld wordt. Écht diepgravend onderzoek zie je toch amper, dan zit je vaak al in de bijzondere functies.quote:Op maandag 24 juni 2024 19:34 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Liegen op je CV is zo'n beetje het domste wat je kunt doen. Ik heb best een indrukwekkend CV en ze checken het terecht gewoon.
Ik vind het een gruwel. Zowel staatsrechtelijk als in de praktijk. Zodra er een moeilijke vraag komt kun je duiken achter “ik ben nog niet beëdigd”. Als je dit circus al wil moet je het na de beëdiging doen, dan heeft zo’n minister ook toegang tot het ambtelijk apparaat en daarmee tot de informatie van het departement.quote:Op maandag 24 juni 2024 19:34 schreef capricia het volgende:
Ik moet zeggen dat ik dit voorstelrondje van de ministers en staatssecretarissen best wel okay vind.
Tja. Het zijn in ieder geval geen kwaadaardige omvolkingskneuzen. Dat is al een kwalificatie tegenwoordig.quote:Op maandag 24 juni 2024 19:35 schreef Raw85 het volgende:
De BBB heeft nou niet echt de scherpste messen uit de la naar voren geschoven hè
Als je minister bent van asiel en migratie?quote:
Ik ben publiek. En nu zie ik beter wat voor vlees we in de kuip hebben. Wie wie is, hoe ze overkomen, etc.quote:Op maandag 24 juni 2024 19:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind het een gruwel. Zowel staatsrechtelijk als in de praktijk. Zodra er een moeilijke vraag komt kun je duiken achter “ik ben nog niet beëdigd”. Als je dit circus al wil moet je het na de beëdiging doen, dan heeft zo’n minister ook toegang tot het ambtelijk apparaat en daarmee tot de informatie van het departement.
Ik zie echt gewoon geen meerwaarde. 80% van de inhoudelijke vragen wordt volledig ontweken met het antwoord dat ze zich daar nog in moeten verdiepen, zo erg dat ze het zelfs over hobby's hebben. Als je op elke vraag zegt dat je weigert te antwoorden is er geen enkele consequentie.quote:Op maandag 24 juni 2024 19:34 schreef capricia het volgende:
Ik moet zeggen dat ik dit voorstelrondje van de ministers en staatssecretarissen best wel okay vind.
Zal wel leeftijd zijn. Hij is al 70, dat is wel wat laat om te starten als minister (of als staatssecretaris maar dan heb je toch net even minder verantwoordelijkheden).quote:Op maandag 24 juni 2024 19:18 schreef Gimmick het volgende:
Ja, maar toch denk ik dat het wel zo werkt, dat de minister echt de portfeuille van Van den Burg over neemt en meer niet.quote:Op maandag 24 juni 2024 19:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als je minister bent van asiel en migratie?
Dat lijkt mij dan een bijzonder verhaal dat de grootste groep migranten dan niet onder migratie valt.
Niet dat het sowieso iets voorstelt want arbeidsmigratie is voor, wat, 95% EU burgers? En daar komt geen opt-out voor of wat dank ook.quote:Op maandag 24 juni 2024 19:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, maar toch denk ik dat het wel zo werkt, dat de minister echt de portfeuille van Van den Burg over neemt en meer niet.
Hadden we maar een Thatcher. Al die wannabe's...quote:Op maandag 24 juni 2024 19:10 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik kan het ook niet precies verwoorden. Maar ze deugt gewoon niet.
Ook goed te zien dat ze fan is van Thatcher.
Nee, 10-20% is niet EU. Maar dat zijn vaak wel kennismigranten, niet de kassen e.d.quote:Op maandag 24 juni 2024 19:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet dat het sowieso iets voorstelt want arbeidsmigratie is voor, wat, 95% EU burgers? En daar komt geen opt-out voor of wat dank ook.
En Nederlandse bedrijven gedwongen sluiten door een rechtse regering? Nou, dat wil ik meemaken
Ja werd het land maar nog sneller en effectiever naar de ratsmodee geholpen.quote:Op maandag 24 juni 2024 19:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Hadden we maar een Thatcher. Al die wannabe's...
Gelukszoekers zijn het.quote:Op maandag 24 juni 2024 19:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Niet zo klagen, joh, je hebt toch Yesilgoz?quote:Op maandag 24 juni 2024 19:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, we hebben nu ook Depay.quote:Op maandag 24 juni 2024 19:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet zo klagen, joh, je hebt toch Yesilgoz?
Vreselijk! Over dedain gesproken, waar BBB zo ontzettend tegen is. Deze man is de belichaming van dedain.quote:Op maandag 24 juni 2024 20:00 schreef capricia het volgende:
Wat een arrogante vent die staatssecretaris van landbouw en natuur. Jean Rummenie.
Ik had hem al uit, maar dan vond hij Schouten vast een geweldige minister.quote:Op maandag 24 juni 2024 20:14 schreef zimmy910 het volgende:
Elke zin begint of eindigt met 'ik heb zelf op een boerderij gewoond'.
Die brilquote:Op maandag 24 juni 2024 19:03 schreef JamesLongstreet het volgende:
Mijn God, Dion Graus als voorzitter![]()
![]()
Een argument van niks ook natuurlijk.quote:Op maandag 24 juni 2024 20:14 schreef zimmy910 het volgende:
Elke zin begint of eindigt met 'ik heb zelf op een boerderij gewoond'. Zet hem nu maar uit, heb wel genoeg gehoord.
De landbouw-attaché, met zijn relaties in Brussel. Oh, en het huidige kabinet heeft het allemaal heel slecht gedaan, maar ik noem geen namen.quote:Op maandag 24 juni 2024 20:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vreselijk! Over dedain gesproken, waar BBB zo ontzettend tegen is. Deze man is de belichaming van dedain.
Vind ik niet. Zij moet alles 'de komende maanden' nog gaan uitwerken. Lekker makkelijk.quote:Op maandag 24 juni 2024 20:24 schreef Lichtloper het volgende:
Vind Wiersma best goed overkomen eigenlijk, gedegen voorbereid en inhoudelijk goed ingeschoten in de materie.
Ook de hele tijd de agrarische dooddoeners zoals "op een andere manier ernaar gaan kijken" bij oa stikstof en natuur.quote:Op maandag 24 juni 2024 20:33 schreef JamesLongstreet het volgende:
[..]
Vind ik niet. Zij moet alles 'de komende maanden' nog gaan uitwerken. Lekker makkelijk.
Als er echt een pittig debat komt, gaat zij het heel moeilijk krijgen. Wat dat betreft is dit een simpel kruisverhoor.
Een beetje softball-serve...
Hij zei zojuist al tegen een van de Tweede Kamerleden "Nee, het is hier geen tupperware party".quote:Op maandag 24 juni 2024 20:39 schreef AnneX het volgende:
En de misselijkmakende omfloerste stem van Graus.iedere keer als hij een vrouwelijke spreker aankondigt.
Nu nog de rechters en de EU overtuigen van die andere manier, zal wel wat lastiger worden.quote:Op maandag 24 juni 2024 20:43 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ook de hele tijd de agrarische dooddoeners zoals "op een andere manier ernaar gaan kijken" bij oa stikstof en natuur.
Jean Rummenie gaat het pulsvissen regelen in Brussel, voor onze vissers.quote:Op maandag 24 juni 2024 20:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nu nog de rechters en de EU overtuigen van die andere manier, zal wel wat lastiger worden.
En zelf wel grapjes maken over het eten van bollen. Veel commissieleden geven non-verbaal ook wel aan geïrriteerd te zijn.quote:Op maandag 24 juni 2024 20:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Hij zei zojuist al tegen een van de Tweede Kamerleden "Nee, het is hier geen tupperware party".
Dat vind ik niet raar eerlijk gezegd. Ze is nog niet eens minister en het hoofdlijnenakkoord is nog helemaal niet omgezet naar een regeerakkoord. Dan zou het juist vreemd zijn om al allerlei voorschotten te nemen op beleidsvraagstukken.quote:Op maandag 24 juni 2024 20:33 schreef JamesLongstreet het volgende:
[..]
Vind ik niet. Zij moet alles 'de komende maanden' nog gaan uitwerken. Lekker makkelijk.
Als er echt een pittig debat komt, gaat zij het heel moeilijk krijgen. Wat dat betreft is dit een simpel kruisverhoor.
Dan noemen we het voortaan Zorgelijke Demografische Verandering. Kunnen we het weer gaan hebben over inhoud.quote:Op maandag 24 juni 2024 20:51 schreef MoreDakka het volgende:
Wat een kneuzenkermis, dat definitiegeneuk over 'omvolking'. Met de NOS die nog even weer rugdekking moet gevenSchaamteloos.
Everybody needs a bosom for a pillowquote:
Nadat ze een boer had opgepikt in Boer zoekt Vrouw ja.quote:Op maandag 24 juni 2024 20:14 schreef zimmy910 het volgende:
Elke zin begint of eindigt met 'ik heb zelf op een boerderij gewoond'. Zet hem nu maar uit, heb wel genoeg gehoord.
De inhoud ja. Behalve dan als er op de vrouw af gevraagd wordt wat iemand nu precies zorgelijk vindt aan die Zorgelijke Demografische Verandering.quote:Op maandag 24 juni 2024 20:55 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Dan noemen we het voortaan Zorgelijke Demografische Verandering. Kunnen we het weer gaan hebben over inhoud.
Nou ja, het is Zorgelijk! Dus.quote:Op maandag 24 juni 2024 20:59 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
De inhoud ja. Behalve dan als er op de vrouw af gevraagd wordt wat iemand nu precies zorgelijk vindt aan die Zorgelijke Demografische Verandering.
"Dat is nu eenmaal de werkelijkheid"quote:
Ik zou vooral zeggen: de toename van aartsconservatief religieus gedachtegoed.quote:Op maandag 24 juni 2024 20:59 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
De inhoud ja. Behalve dan als er op de vrouw af gevraagd wordt wat iemand nu precies zorgelijk vindt aan die Zorgelijke Demografische Verandering.
Baudet heeft dan ook een obsessie met ras.quote:Op maandag 24 juni 2024 21:15 schreef Bluesdude het volgende:
Baudet zei het anders over het verdwijnen van de Nederlanders ....
Bevolkingspiramidetje heeft nogal een Andy van der Meyde-tje gedaan.quote:Op maandag 24 juni 2024 20:59 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ik las hoer.quote:
Zie de zetels van de SGP. Dat bedoelde je toch? Ik ken geen enkele andere politieke partij met dat gedachtengoed.quote:Op maandag 24 juni 2024 21:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik zou vooral zeggen: de toename van aartsconservatief religieus gedachtegoed.
Ik ging ervan uit dat zij een van de boeren was maar zij was een van de vrouwen? En haar tijd en ervaring op de boerderij komt van die periode?quote:Op maandag 24 juni 2024 20:57 schreef nostra het volgende:
[..]
Nadat ze een boer had opgepikt in Boer zoekt Vrouw ja.
Nee, dat aartsconservatief calvinisme hadden we hier namelijk al een eeuw of 5. En dat heeft qua invloed aanzienlijk afgenomen. Gelukkig. En dat neemt ook niet toe.quote:Op maandag 24 juni 2024 21:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zie de zetels van de SGP. Dat bedoelde je toch? Ik ken geen enkele andere politieke partij met dat gedachtengoed.
Nee, dat vind ik totaal niet irrelevant, het is verdomd relevant of een stroming politieke invloed en macht heeft naar mijn mening. Als de SGP politieke macht krijgt of heeft, meer dan als partij in de 2e Kamer, dan heeft het invloed op iedereen en niet alleen hun geloofsgenoten. Aanzienlijk verschil dus.quote:Op maandag 24 juni 2024 21:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, dat aartsconservatief calvinisme hadden we hier namelijk al een eeuw of 5. En dat heeft qua invloed aanzienlijk afgenomen. Gelukkig. En dat neemt ook niet toe.
Daarbij wordt kritiek daarop al decennia heel normaal gevonden.
Wat heet, D66 kwam spontaan klaar toen ze eindelijk die anderhalve weigerambtenaar in een sterfhuisconstructie kregen.
Nu nog op die ándere religieuze stroming waarvan het conservatisme op alle fronten even zo hard aanwezig is, zo niet meer. Dat er geen partij aan is gekoppeld is irrelevant.
Demografie heeft ook niets te maken met gedachtegoed. Het is gewoon een mislukte poging om het racisme van de PVV te omvormen tot een ideeënstrijd.quote:Op maandag 24 juni 2024 21:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zie de zetels van de SGP. Dat bedoelde je toch? Ik ken geen enkele andere politieke partij met dat gedachtengoed.
Dat is geen probleem, dat heb ik al herhaaldelijk benoemd: ik zie enorme problemen met de conservatieve richting binnen de islam, salafisme en wahabisme voorop.quote:Op maandag 24 juni 2024 22:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik totaal niet irrelevant, het is verdomd relevant of een stroming politieke invloed en macht heeft naar mijn mening. Als de SGP politieke macht krijgt of heeft, meer dan als partij in de 2e Kamer, dan heeft het invloed op iedereen en niet alleen hun geloofsgenoten. Aanzienlijk verschil dus.
Maar wat is je probleem nu eigenlijk om gewoon te benoemen dat het je om de islam gaat?
Ik redeneer dan ook niet vanuit het PVV-gedachtegoed.quote:Op maandag 24 juni 2024 22:02 schreef VoMy het volgende:
[..]
Demografie heeft ook niets te maken met gedachtegoed. Het is gewoon een mislukte poging om het racisme van de PVV te omvormen tot een ideeënstrijd.
Ja ze is ingetrouwd op de boerderij. Wat je verder op geen enkele manier meer capabel maakt om minister van LNV te worden.quote:Op maandag 24 juni 2024 21:54 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Ik ging ervan uit dat zij een van de boeren was maar zij was een van de vrouwen? En haar tijd en ervaring op de boerderij komt van die periode?
https://www.ad.nl/woerden(...)%2Fwww.google.com%2Fquote:Op maandag 24 juni 2024 21:54 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Ik ging ervan uit dat zij een van de boeren was maar zij was een van de vrouwen? En haar tijd en ervaring op de boerderij komt van die periode?
Hmm....ja, dus je wil geen normale inhoudelijke discussie voeren maar alleen maar op de man spelen? Prima, dan zijn we weer klaar.quote:Op maandag 24 juni 2024 22:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is geen probleem, dat heb ik al herhaaldelijk benoemd: ik zie enorme problemen met de conservatieve richting binnen de islam, salafisme en wahabisme voorop.
Wat is jouw probleem om bij elke kritiek op die religie in whataboutisms of, uiteraard, de fobie-reflex te schieten?
Misschien soms eens een kijkje nemen in NWS of R&P, dan weet je wat ik bedoel met die aartsconservatieve opvattingen, en hoe die ook buiten de politiek mensen (vooral homo's en vrouwen) kunnen beïnvloeden.
Hou toch op.quote:Op maandag 24 juni 2024 22:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hmm....ja, dus je wil geen normale discussie voeren maar alleen maar op de man spelen? Prima, dan zijn we weer klaar.
Nee ik denk dat hij dat werkelijk gelooft, of waar hij op hoopt.quote:Op maandag 24 juni 2024 22:02 schreef VoMy het volgende:
[..]
Demografie heeft ook niets te maken met gedachtegoed. Het is gewoon een mislukte poging om het racisme van de PVV te omvormen tot een ideeënstrijd.
Voor mijn gevoel neemt dat juist wel toe, ondanks dat je er geen etiket van calvinisme op kan plakken.quote:Op maandag 24 juni 2024 21:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, dat aartsconservatief calvinisme hadden we hier namelijk al een eeuw of 5. En dat heeft qua invloed aanzienlijk afgenomen. Gelukkig. En dat neemt ook niet toe.
Ik spreek niet voor de PVV, ik spreek voor mezelf.quote:Op maandag 24 juni 2024 23:20 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee ik denk dat hij dat werkelijk gelooft, of waar hij op hoopt.
Dat men op PVV stemt als protest op "religieus conservatieve toename".
Daarom doet hij ook allerlei pogingen om te bagatelliseren. En de racistische opmerkingen en haat uit die partij en vooral de achterban laat hij voor het gemak maar weg.
Mja maar dit is op zich wel logisch als je dit rondje doet voordat mensen moeten beginnen. Een departement en de materie eigen maken kost gewoon even en die tijd moet je redelijkerwijs ook geven.quote:Op maandag 24 juni 2024 20:33 schreef JamesLongstreet het volgende:
[..]
Ik vind dergelijke identiteitsdiscussies doorgaans vrij weinig interessant, maar even uit interesse:quote:Op maandag 24 juni 2024 22:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is geen probleem, dat heb ik al herhaaldelijk benoemd: ik zie enorme problemen met de conservatieve richting binnen de islam, salafisme en wahabisme voorop.
Persoonlijk maak ik mij meer zorgen om het conservatisme wat uit de verkieizingen spreekt, de PVV is gewoon een enorm conservatieve partij in sociaal-cultureel opzicht net als BBB en NSC.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 00:21 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ik vind dergelijke identiteitsdiscussies doorgaans vrij weinig interessant, maar even uit interesse:
Wat precies doet je denken dat de krachten die het christenconservatisme hier hebben gesloopt waardoor het zoals je m.i. terecht vaststelt een marginale rol heeft geen vat gaat hebben op de islam?
Ik denk namelijk dat die salarissen gaan overblijven als een soort reservaat gelijk Urk over een aantal jaar omdat hun visie voor eenieder die wat wil en mogelijkheden heeft afstotelijk is.
Ik denk namelijk dat die krachten sterk genoeg zijn om hetzelfde effect te bewerkstelligen daar. God is ook dood voor de Islam om het in termen van Nietsche te zeggen.
Wilders die oerconservatieve Oostblokkers achterna loopt en elke strohalm aangrijpt om LGBTQI'ers aan te vallen, uit te sluiten, te demoniseren. Wilders die nog eigenlijk nooit voor concrete verbeteringen van de positie van de vrouw in de samenleving stemt.quote:Op maandag 24 juni 2024 23:20 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat de stem op de PVV niks met angst voor conservatisme te maken heeft is duidelijk.quote:Op maandag 24 juni 2024 23:20 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Daarom doet hij ook allerlei pogingen om te bagatelliseren. En de racistische opmerkingen en haat uit die partij en vooral de achterban laat hij voor het gemak maar weg.
Prima wmb. Maar er zullen wel weer genoeg mensen zijn die vinden dat iedere volksvertegenwoordiger verplicht is om door de hoepels van de PVV heen te springen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 06:37 schreef Hanca het volgende:
Wethouder Groot Wassink (GL, Amsterdam) stapt op als voorzitter van de asielcommissie van de VNG. Ook vertrekt hij uit het bestuur van de gemeentekoepel. Hij weigert samen te werken met het kabinet waarin de PVV zit. Ook neemt hij de telefoon niet op als asielminister Faber belt.
Groot Wassink denkt dat het beeld van asielzoekers in het gras in Ter Apel het nieuwe kabinet ‘misschien zelfs wel goed uitkomt’. Daar wil hij niet aan bijdragen.
https://www.ad.nl/politie(...)echtsstaat~a051c281/
Groot Wassink moet gewoon zijn werk doen. En bestuurlijke overleggen horen daar bij als wethouder van een grote stad.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 06:37 schreef Hanca het volgende:
Wethouder Groot Wassink (GL, Amsterdam) stapt op als voorzitter van de asielcommissie van de VNG. Ook vertrekt hij uit het bestuur van de gemeentekoepel. Hij weigert samen te werken met het kabinet waarin de PVV zit. Ook neemt hij de telefoon niet op als asielminister Faber belt.
Groot Wassink denkt dat het beeld van asielzoekers in het gras in Ter Apel het nieuwe kabinet ‘misschien zelfs wel goed uitkomt’. Daar wil hij niet aan bijdragen.
https://www.ad.nl/politie(...)echtsstaat~a051c281/
Hij zegt niet dat hij niks meer wil overleggen. Hij stapt op als voorzitter van de asielcommissie van de VNG en dat is een functie die hij niet verplicht hoeft te hebben. En ik kan me voorstellen dat je daar opstapt, alles wat in samenwerking met Van den Burg is bereikt, wordt in het hoofdlijnenakkoord weer overhoop geschoten. De hele opvangcrisis begint weer bij 0, omdat er in Den Haag door wat politici uit electoraal belang wordt gedaan alsof het een asielcrisis is.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 07:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Groot Wassink moet gewoon zijn werk doen. En bestuurlijke overleggen horen daar bij als wethouder van een grote stad.
Als hij dat niet wil is dat prima, maar dan moet hij opstappen.
Hij doet zijn werk ook. Opstappen is dus niet aan de orde.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 07:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Groot Wassink moet gewoon zijn werk doen. En bestuurlijke overleggen horen daar bij als wethouder van een grote stad.
Als hij dat niet wil is dat prima, maar dan moet hij opstappen.
Hij zegt dat hij de telefoon niet opneemt als de minister belt. Terwijl dat toch onderdeel van de functie van wethouder van een grote stad is…quote:Op dinsdag 25 juni 2024 07:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij zegt niet dat hij niks meer wil overleggen. Hij stapt op als voorzitter van de asielcommissie van de VNG en dat is een functie die hij niet verplicht hoeft te hebben. En ik kan me voorstellen dat je daar opstapt, alles wat in samenwerking met Van den Burg is bereikt, wordt in het hoofdlijnenakkoord weer overhoop geschoten. De hele opvangcrisis begint weer bij 0, omdat er in Den Haag door wat politici uit electoraal belang wordt gedaan alsof het een asielcrisis is.
Hij laat dat zijn ambtenaren doen omdat hij er van uit gaat dat ze niet belt om meer opvang te regelen. Mocht ze dat laatste wel willen, is hij vast wel bereid met haar te praten. Maar Faber wordt dus gewoon te woord gestaan als ze belt.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 07:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hij zegt dat hij de telefoon niet opneemt als de minister belt. Terwijl dat toch onderdeel van de functie van wethouder van een grote stad is…
Je eigen opmerkingen over Alabama aan de Noordzee alweer vergeten?quote:Op maandag 24 juni 2024 23:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik spreek niet voor de PVV, ik spreek voor mezelf.
Waar ik de PVV, laat staan, racisme ooit hebt gebagatelliseerd, daar heb je ongetwijfeld quotes voor.
quote:Op dinsdag 25 juni 2024 05:28 schreef Blastbeat het volgende:
Die paniek over de Nederlandse islam is op zijn best onnozel en op zijn slechtst gewoonweg racistisch.
https://www.sociaalwerkne(...)moslims-in-nederland
Over een tijdje is het met verreweg de meeste moslims net zo zoals nu al met verreweg de meeste Nederlandse katholieken het geval is. Ze noemen zichzelf zo en ze houden vast aan bepaalde rituelen, maar veel meer uit gewoonte en traditie, dan uit volle overtuiging. De grote groep zal zichzelf zien als 'cultuurmoslim'.
Het klinkt me meer zo in de oren dat hij teruggrijpt op het formele traject. De telefoontje van Van den Burg waren zijn manier van werken waarbij hij zijn uitgebreide netwerk inzette om ook informeel dingen in de opvang daadwerkelijk voor elkaar te krijgen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 07:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hij zegt dat hij de telefoon niet opneemt als de minister belt. Terwijl dat toch onderdeel van de functie van wethouder van een grote stad is…
Nee, gapen over de zoveelste keer dat dat frame van stal gehaald wordt. En ook wel ironisch dat uitgerekend de zogenaamde anti-racisme types juist enkel in kleur kunnen denken wanneer kritiek geleverd wordt op conservatisme binnen een religie.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 07:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wederom bagatelliseren van racisme.
Ah, op de lange tenen van de lokale SGP-vertegenwoordiger gestaan.quote:
Neuh, ik heb niet zoveel met supralapsarianisme.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 07:46 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ah, op de lange tenen van de lokale SGP-vertegenwoordiger gestaan.
Groot Wassink is, godzijdank, geen rijksambtenaar. Die mag zijn gekkigheid lekker in de vrijstaat Amsterdam etaleren.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 08:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gister bij hoorzitting van Faber haalde ze ook uitspraak van Koning Willem-Alexander aan dat men die geen PVV-beleid willen voeren op kunnen stappen. Nou dat doet Groot Wassink dan ook dus helemaal prima verder.
Ik bagatelliseer niets, ik laak de stuiptrekking om kritiek op religie onder die noemer te scharen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 07:58 schreef Hanca het volgende:
Als je nu, nadat een partij die 2 openlijk racistische ministers voor stelt nog op meer dan 40 zetels staat in de peilingen, nog de ernst van het racisme in Nederland bagatelliseert, dan heb je waarschijnlijk zelf geen problemen met racisme.
Nederland is nu voor een zeer groot gedeelte of openlijk racistisch of heeft geen enkel probleem met mensen die openlijk racistisch zijn. Een andere conclusie is er niet te trekken.
Met z'n allen hollen we Hongarije, Rusland en Turkije achterna.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 08:11 schreef Perrin het volgende:
Je ziet het in de VS, in het VK, in Frankrijk, in Duitsland, in ons land. De heersende klasse wordt steeds disfunctioneler.
Nou wat je vaak doet is op het moment dat men kritiek specifiek op PVV heeft jij daarna komt aanzetten met islamkritiek of zoals eerder, hele tirades over "woke" en progressief links gaat neerzetten, terwijl de post daar helemaal niet over ging.quote:Op maandag 24 juni 2024 23:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik spreek niet voor de PVV, ik spreek voor mezelf.
Waar ik de PVV, laat staan, racisme ooit hebt gebagatelliseerd, daar heb je ongetwijfeld quotes voor.
Grappig, want wanneer het totaal niet over ras of kleur gaat wordt dat ook alsnog van stal gehaald.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 08:36 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nou wat je vaak doet is op het moment dat men kritiek specifiek op PVV heeft jij daarna komt aanzetten met islamkritiek of zoals eerder, hele tirades over "woke" en progressief links gaat neerzetten, terwijl de post daar helemaal niet over ging.
Kan iemand mij vertellen of defensie veel oefenterrein kwijt geraakt is met de jarenlange bezuinigingen?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 06:41 schreef Hanca het volgende:
En ondertussen mogen Brekelmans en Tuinman een enorm knoop gaan doorhakken: https://www.volkskrant.nl(...)de-plannen~bf18b3ba/
Waarom heb ik nou het gevoel dat deze uitbreidingen vooral ten koste zullen gaan van de natuur?
Het antwoord is ja.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 08:58 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Kan iemand mij vertellen of defensie veel oefenterrein kwijt geraakt is met de jarenlange bezuinigingen?
Dat gaat prima samen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 09:07 schreef nostra het volgende:
Defensie of een paar hectare groen, het zijn dilemma's hoor.
Ja, dat bedoel ik. Ik vond als jongetje die borden langs het spoor op de Veluwe (?) altijd retespannend, had het idee dat ze daar atoombommen aan het proefgooien waren.quote:
Vroeger in de koude oorlog zat de cavalerie hier nog in de stad en kon je nog wel tanks tegenkomen in het bos, was ook altijd vet cool. Tegenwoordig moet je het doen met kadetten van de KMA die rondjes rennen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 09:22 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik. Ik vond als jongetje die borden langs het spoor op de Veluwe (?) altijd retespannend, had het idee dat ze daar atoombommen aan het proefgooien waren.
Het wordt wel een strijd natuurlijk. Caroline van der Plas will de Oostvaarderplassen volbouwen, defensie wil ze plat bombarderen en Eddy van Marum wil het recht om daar te jagen….quote:Op dinsdag 25 juni 2024 09:07 schreef nostra het volgende:
Defensie of een paar hectare groen, het zijn dilemma's hoor.
Amersfoort?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 09:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vroeger in de koude oorlog zat de cavalerie hier nog in de stad en kon je nog wel tanks tegenkomen in het bos, was ook altijd vet cool. Tegenwoordig moet je het doen met kadetten van de KMA die rondjes rennen.
Vroegah waren er hier zelfs nog een aantal grote kazernes midden in de stad waar men met tanks rondscheurde
'Tirades' zijn geen gevolg, maar een keuze.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 08:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Grappig, want wanneer het totaal niet over ras of kleur gaat wordt dat ook alsnog van stal gehaald.
Mijn kritiek op de PVV is verder (al enige jaren) bekend.
Die 'tirades' zijn verder vooral het gevolg van de absurditeit om als links en progressief alsnog in het rechts en conservatieve kamp gepropt te worden (zonder enige bewijslast) omdat gewaagd is aan het intersectioneel hobbyisme van bepaalde users te komen. Hetgeen de inherente intolerantie uit die hoek ook precies bevestigt, en dat keer op keer.
'SGP-vertegenwoordiger' is, gezien mijn aversie jegens calvinistische theologie, al helemaal een geweldige blijk van het onvermogen aldaar om uberhaupt nog rationeel te kunnen denken omtrent deze materie.
In het House of Commons zouden ze “Hear, hear” zeggen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 09:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
'Tirades' zijn geen gevolg, maar een keuze.
Neen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 09:28 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het wordt wel een strijd natuurlijk. Caroline van der Plas will de Oostvaarderplassen volbouwen, defensie wil ze plat bombarderen en Eddy van Marum wil het recht om daar te jagen….
Nederland heeft nu ongeveer 26.000 ha oefenterrein terwijl er 330.000 ha natura 2000 is (water niet meegerekend). De uitbreiding van trainingsgebieden zal zeker met dit kabinet waarschijnlijk in deze gebieden gezocht worden. Misschien kunnen ze het dan rond de grootste stikstofuitstoters doen (Barneveld, Noord Oost Brabant en ten noorden van IJmuiden Tata Steel), dan zijn de stikstofproblemen hier ook weer van de baan.
[..]
Amersfoort?
Het zou me niets verbazen als @Tijger_m stiekem John Bercow is, die na zijn pensioen nog wat is gaan modden.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 09:37 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
In het House of Commons zouden ze “Hear, hear” zeggen.
Er staat bij de KMA nog wel een oude Leopard ja. Vroeger zaten er kazernes door de heel de stad, sommigen met tanks jaquote:Op dinsdag 25 juni 2024 09:44 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
KMA is vooral Breda toch, maar hadden ze daar tanks?
Haquote:Op dinsdag 25 juni 2024 09:40 schreef nostra het volgende:
[..]
Het zou me niets verbazen als @:Tijger_M stiekem John Bercow is, die na zijn pensioen nog wat is gaan modden.
Aan de neoconservatieve kant van het spectrum zijn attributiefouten een vast onderdeel van de opportunistische pseudologica.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 09:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar elke keer als er wordt gesproken over het openlijke racisme van de PVV kom jij met 'ze bedoelen vast kritiek op het zeer conservatieve karakter van de islam' (die grotendeels trouwens net zo min conservatief is als de meeste christelijke stromingen, maar dat is een ander verhaal). Dat zijn dus posts die het probleem niet erkennen, maar bagatelliseren. Jij komt steeds met Alabama aan zetten, om te laten zien dat er een plekje in de wereld is dat nog racistischer is dan Nederland. Dat is het toppunt van bagatelliseren.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 08:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik bagatelliseer niets, ik laak de stuiptrekking om kritiek op religie onder die noemer te scharen.
Perfecte manier om mensen monddood te maken, wat uiteraard ook het doel is
Ik heb er weinig verstand van, maar we hebben in NL toch al best veel oefenterrein? Hier in Assen zit een vrij groot gebied ten zuiden van de TT, aan de oostkant van het Lauwersmeer zit een enorm oefenterrein, bij Amersfoort in de buurt zit ook een hele grote..quote:Op dinsdag 25 juni 2024 06:41 schreef Hanca het volgende:
En ondertussen mogen Brekelmans en Tuinman een enorm knoop gaan doorhakken: https://www.volkskrant.nl(...)de-plannen~bf18b3ba/
Waarom heb ik nou het gevoel dat deze uitbreidingen vooral ten koste zullen gaan van de natuur?
Ik zou het centrum van Lelystad uitkiezen, maar wie ben ik.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 11:57 schreef Kickinalfa het volgende:
Huur gewoon een terrein in Duitsland of belgie.
Ik heb er geen verstand van. Ik geloof best dat er meer nodig is, maar militairen hebben ook nogal de neiging om het leger boven elk ander belang te plaatsen dus ik denk ook dat ze meer willen dan echt noodzakelijk. Mede daarom mag er wat mij betreft ook nooit een militair minister van defensie worden. Het moet een belangenafweging blijven en die kun je aan militairen over het algemeen niet over laten.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 12:31 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik heb er weinig verstand van, maar we hebben in NL toch al best veel oefenterrein? Hier in Assen zit een vrij groot gebied ten zuiden van de TT, aan de oostkant van het Lauwersmeer zit een enorm oefenterrein, bij Amersfoort in de buurt zit ook een hele grote..
Is die bij het Amphia ziekenhuis nog in gebruik? Ben daar dik 10 jaar niet meer in de buurt geweest, maar weet wel dat daar een hele omheining zat vanwege een kazerne die daar zat.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 09:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Er staat bij de KMA nog wel een oude Leopard ja. Vroeger zaten er kazernes door de heel de stad, sommigen met tanks jaTegenwoordig is er van die kazerners nog amper wat over. Eentje is volgebouwd, een andere is een casino geworden en nog eentje ligt er maar wat bij te liggen. En volgnes mij is er nog maar een echt in gebruik.
Er zijn nogal wat terreinen en kazernes verkocht, dacht ik, het is dus niet zo vreemd dat er nu een tekort is als Defensie weer moet opschalen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 12:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb er geen verstand van. Ik geloof best dat er meer nodig is, maar militairen hebben ook nogal de neiging om het leger boven elk ander belang te plaatsen dus ik denk ook dat ze meer willen dan echt noodzakelijk. Mede daarom mag er wat mij betreft ook nooit een militair minister van defensie worden. Het moet een belangenafweging blijven en die kun je aan militairen over het algemeen niet over laten.
Ik weet trouwens dat Ermelo graag weer meer militairen ziet: https://www.trouw.nl/binn(...)elikopters~ba8152ab/
Er zijn dus wel opties.
Assen houdt de kazerne hier ook graag gevuld, al denk ik dat de uitbreidingsmogelijkheden niet heel hoog liggen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 12:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb er geen verstand van. Ik geloof best dat er meer nodig is, maar militairen hebben ook nogal de neiging om het leger boven elk ander belang te plaatsen dus ik denk ook dat ze meer willen dan echt noodzakelijk. Mede daarom mag er wat mij betreft ook nooit een militair minister van defensie worden. Het moet een belangenafweging blijven en die kun je aan militairen over het algemeen niet over laten.
Ik weet trouwens dat Ermelo graag weer meer militairen ziet: https://www.trouw.nl/binn(...)elikopters~ba8152ab/
Er zijn dus wel opties.
Als het maar geen Zeeland is, begrijp ik uit het naaste verledenquote:Op dinsdag 25 juni 2024 12:45 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Assen houdt de kazerne hier ook graag gevuld, al denk ik dat de uitbreidingsmogelijkheden niet heel hoog liggen.
Zeeland is dan ook best ver weg.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 12:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als het maar geen Zeeland is, begrijp ik ook het naaste verleden
Het Lauwersmeer gebied en Assen ligt ook niet erg centraal, is er ook niet nog een best groot oefenterrein op de Peel?quote:
Ja, dat er moet worden opgeschaald is duidelijk. Maar of het echt met zo enorm veel moet zijn als de legertop, ik hoop dat daar goed naar gekeken wordt. De Kamer heeft momenteel de neiging om alles van het leger goed te keuren (na inderdaad jarenlange afbraak), maar dat lijkt me niet de meest verstandige insteek.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 12:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er zijn nogal wat terreinen en kazernes verkocht, dacht ik, het is dus niet zo vreemd dat er nu een tekort is als Defensie weer moet opschalen.
Ja, dat is naast de KMA en de Luchtmachtoren de enige kazerne die nog in gebruik is.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 12:45 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Is die bij het Amphia ziekenhuis nog in gebruik? Ben daar dik 10 jaar niet meer in de buurt geweest, maar weet wel dat daar een hele omheining zat vanwege een kazerne die daar zat.
Ook in en nabij Zeeland houden ze militaire oefeningen. Er zit zelfs een vliegbasis naast de deur in Volkel beide in de gemeente Maashorst.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 12:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als het maar geen Zeeland is, begrijp ik uit het naaste verleden
Op Vlieland en Terschelling heeft defensie ook oefenterrein, dus decentraal lijkt me een pre.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 12:53 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het Lauwersmeer gebied en Assen ligt ook niet erg centraal, is er ook niet nog een best groot oefenterrein op de Peel?
Wonderlijk dat dit soort opmerkingen bij rechts op volle instemming kunnen rekenen terwijl ze extreem emotioneel worden als er overeenkomsten tussen extreemrechts en nazisme worden benoemd.quote:
Niet heel verwonderlijk natuurlijk. Over het algemeen zijn dat toch de meest rationele kiezers bij die partijen, dus dat er onvrede of onzekerheid heerst lijkt me duidelijk. Wel benieuwd naar het volgende congres.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 13:17 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Weinig vertrouwen bij VVD en NSC kiezers
Alleen bij PvdA/GL, D66, PvdD en Volt snapt iedereen de vraag.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 13:17 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Vlak ook dier en poes niet uit.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 13:27 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Alleen bij PvdA/GL, D66 en Volt snapt iedereen de vraag.
Ik was te snel.quote:
Ik denk dat dat wel verklaarbaar is. Ja21 probeert tenslotte tussen de VVD en PVV in te zitten.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 13:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
Zal wel in de foutmarge zitten, maar wel opvallend dat bij ja21 het vertrouwen hoger is dan willekeurig welke coalitiepartij.
Draai er maar weer omheen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 07:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, gapen over de zoveelste keer dat dat frame van stal gehaald wordt. En ook wel ironisch dat uitgerekend de zogenaamde anti-racisme types juist enkel in kleur kunnen denken wanneer kritiek geleverd wordt op conservatisme binnen een religie.
Is kritiek op de SGP ook anti-blank racisme, Karel? Bestaan er protestantste zwarten? Zou eens een kijkje nemen in de Amerikaanse Bible Belt.
Bij de kleine partijen is er altijd een grote foutmarge. Ze hebben een pool van 20.000 mensen die dit hebben ingevuld, zullen daar dan meer dan 50 JA21 stemmers tussen zitten? Dan krijg je dus eigenlijk een te kleine groep om iets aan op te hangen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 13:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
Zal wel in de foutmarge zitten, maar wel opvallend dat bij ja21 het vertrouwen hoger is dan willekeurig welke coalitiepartij.
Het is ook gewoon weer onzin. Ik durf de stelling wel aan dat het grootste deel van de moslimhaat niet voortkomt uit inhoudelijke bezwaren, maar uit racisme.quote:
Hoe groot is dit probleem eigenlijk in getallen Etto? Welk gedeelte van de moslims in Nederland is extreem conservatief en wat zijn de trends aangaande moslims in Nederland en hun religie?quote:Op maandag 24 juni 2024 21:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik zou vooral zeggen: de toename van aartsconservatief religieus gedachtegoed.
Zou er op zo’n congres werkelijk iets meer gebeuren dan wat gepiep voor de sier?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 13:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Niet heel verwonderlijk natuurlijk. Over het algemeen zijn dat toch de meest rationele kiezers bij die partijen, dus dat er onvrede of onzekerheid heerst lijkt me duidelijk. Wel benieuwd naar het volgende congres.
En angst.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 14:53 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Het is ook gewoon weer onzin. Ik durf de stelling wel aan dat het grootste deel van de moslimhaat niet voortkomt uit inhoudelijke bezwaren, maar uit racisme.
En uit goedgelovig luisteren naar politici (Fortuyn, Wilders, Verdonk, Baudet) die al decennia asielzoekers in het algemeen en moslims in het bijzonder aanwijzen als schuldige van alle problemen. Was laatst hier ook iemand die zei dat 'alle problemen in Nederland aan asiel te linken zijn'. Totale onzin, maar een grote groep gelooft het wel.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 14:53 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Het is ook gewoon weer onzin. Ik durf de stelling wel aan dat het grootste deel van de moslimhaat niet voortkomt uit inhoudelijke bezwaren, maar uit racisme.
quote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
En uit goedgelovig luisteren naar politici (Fortuyn, Wilders, Verdonk, Baudet) die al decennia asielzoekers in het algemeen en moslims in het bijzonder aanwijzen als schuldige van alle problemen. Was laatst hier ook iemand die zei dat 'alle problemen in Nederland aan asiel te linken zijn'. Totale onzin, maar een grote groep gelooft het wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Omdat het een makkelijk antwoord is met een makkelijk doelwit wat niets terugzegt. We weten inmiddels toch wel hoe dit werkt? Dat is al eeuwen lang het geval.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
En uit goedgelovig luisteren naar politici (Fortuyn, Wilders, Verdonk, Baudet) die al decennia asielzoekers in het algemeen en moslims in het bijzonder aanwijzen als schuldige van alle problemen. Was laatst hier ook iemand die zei dat 'alle problemen in Nederland aan asiel te linken zijn'. Totale onzin, maar een grote groep gelooft het wel.
"Ja, we moeten leren uit het verleden, want we mogen nooit weer die zondebokpolitiek zo uit de hand laten lo... O, dat mag je niet zeggen?"quote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mwah, als je er met zo'n houding in gaat..quote:Op dinsdag 25 juni 2024 14:53 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Vooral terroristische aanslagen. Niet iedereen accepteert het dat zijn landgenoten worden afgeslacht in een Utrechtse tram. Of dat een leraar wordt onthoofd vanwege cartoons (echt wtfquote:Op dinsdag 25 juni 2024 14:53 schreef Blastbeat het volgende:
het grootste deel van de moslimhaat niet voortkomt uit inhoudelijke bezwaren, maar uit racisme.
Ja, ho. Mijn stelling is niet dat alle afkeer van islam per definitie racistisch is. Er zijn zat kritische opmerkingen mogelijk over die religie. Ik geloof alleen niet dat de moslimhaat van de PVV-achterban grotendeels inhoudelijk is. Sterker nog: iemand die inhoudelijke kritiek heeft op de islam, maar geen racist is, heeft bij de PVV niks te zoeken.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mwah, als je er met zo'n houding in gaat..
Er zijn zat inhoudelijke argumenten bedenken waarom iemand niet zo dol is op de islam (of welk religie dan ook). Dat dan maar meteen gooien op ''het gaat vast om het kleurtje, wat een racist'' vind ik ook niet geheel gepast. Discussie meteen dood.
Aan de andere kant moeten we inderdaad vooral niet doen alsof racisme geen probleem is, of doen alsof alles maar gelinkt is aan moslims. Ik vind dat je beide discussies moet kunnen voeren zonder dat het meteen verwatert in een ''hij zal vast bedoelen dat hij gewoon een hekel heeft aan de islam vanwege het kleurtje'' frame, of een ''alles is de schuld van.. ''frame.
Het kan wel, wat Blastbeat stelde, een combinatie van factoren waar racisme een (al dan niet grote) rol in speelt zijn. Doen alsof het geen rol speelt is ook naief.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:46 schreef nostra het volgende:
Terroristische aanslagen hebben we in Nederland zelden, integratieproblematiek in de (middel-)grote steden natuurlijk wel. Dat mensen een teringhekel aan dat smaldeel hebben maar op de hoop racisme gooien is wel grenzeloos naïef.
Als dat typisch islamitisch was, dan hadden we met een miljoen moslims in Nederland nu alleen nog een soort van maanlandschap over met wat rondslingerende lichaamsdelen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:43 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Vooral terroristische aanslagen. Niet iedereen accepteert het dat zijn landgenoten worden afgeslacht in een Utrechtse tram. Of dat een leraar wordt onthoofd vanwege cartoons (echt wtf)
Het grootste risico op dood door schutter heb ik toch echt gehad door een blanke man. Gekken heb je in alle kleuren, soorten en maten en hebben niets met religie, huidskleur of afkomst van doen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:43 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Vooral terroristische aanslagen. Niet iedereen accepteert het dat zijn landgenoten worden afgeslacht in een Utrechtse tram. Of dat een leraar wordt onthoofd vanwege cartoons (echt wtf)
Dat klopt en dat willen we ook zo houden, niet waar?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:46 schreef nostra het volgende:
Terroristische aanslagen hebben we in Nederland zelden
14 jaar geleden was ik bij een preek van een dominee uit de SGP hoek die zei dat we iedere niet christen moesten haten 'omdat iedereen die niet christelijk is daar inmiddels zelf voor gekozen heeft en dus voor de duivel gekozen heeft'. Is die man opgepakt, afgevoerd? Heeft het überhaupt het nieuws gehaald? Nee, omdat we vrijheid van religie hebben. Gelukkig maar. Die man werd daarna voorzitter van de synode.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:54 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Dat klopt en dat willen we ook zo houden, niet waar?
Wat mij vooral stoort is dat er regelmatig dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen, maar er daarna niets mee gedaan wordt.
Niet zolang geleden was er een gastimam bij een moskee die letterlijk zei dat 'je ongelovigen moest haten'. Veel ophef natuurlijk. Intussen zijn we al heel wat weken verder maar is er ingegrepen? Is deze man te verstaan gegeven dat dit toch echt niet kan? Of liever nog, op het vliegtuig gezet?
Nee. Er is weer niets mee gedaan.
Hebben jullie de Nieuwsuur docu gezien waar er lesmateriaal en geluidsopnamen van 50 (!) islamitische scholen naar buiten kwam, waar onze maatschappij keihard werd afgewezen? Is daar nog actie ondernomen? Volgens mij zijn al die scholen nog gewoon open.
Snappen jullie mijn punt een beetje? En dat ik me ontzettend erger aan slappe bestuurders die deze betonrot gewoon voort laten woekeren?
Ik weet niet of je dit nou serieus 1 op 1 wil vergelijken. Ik kan me niet herinneren dat een SGP'er met een bomvest ergens binnenwandelde en zichzelf opblies met de woorden 'Jezus is een toffe peer..!'quote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
14 jaar geleden was ik bij een preek van een dominee uit de SGP hoek die zei dat we iedere niet christen moesten haten 'omdat iedereen die niet christelijk is daar inmiddels zelf voor gekozen heeft en dus voor de duivel gekozen heeft'. Is die man opgepakt, afgevoerd? Heeft het überhaupt het nieuws gehaald? Nee, omdat we vrijheid van religie hebben. Gelukkig maar. Die man werd daarna voorzitter van de synode.
Snap je het punt een beetje?
Waar in Nederland is dat precies gebeurd met een moslim?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:58 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Ik weet niet of je dit nou serieus 1 op 1 wil vergelijken. Ik kan me niet herinneren dat een SGP'er met een bomvest ergens binnenwandelde en zichzelf opblies met de woorden 'Jezus is een toffe peer..!'
Niet met een bom, maar met geweer (Tram Utrecht)quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
Waar in Nederland is dat precies gebeurd met een moslim?
Niet echt. Is er sprake van een misdrijf? Vervolgen. Is er sprake van een misdrijf of haatzaaien door een buitenlander? Deporteren. Dat is gewoon de wet in Nederland en iedereen mag aangifte doen van een misdrijf, dacht ik.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:54 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Wat mij vooral stoort is dat er regelmatig dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen, maar er daarna niets mee gedaan wordt.
Niet zolang geleden was er een gastimam bij een moskee die letterlijk zei dat 'je ongelovigen moest haten'. Veel ophef natuurlijk. Intussen zijn we al heel wat weken verder maar is er ingegrepen? Is deze man te verstaan gegeven dat dit toch echt niet kan? Of liever nog, op het vliegtuig gezet?
Hebben jullie de Nieuwsuur docu gezien waar er lesmateriaal en geluidsopnamen van 50 (!) islamitische scholen naar buiten kwam, waar onze maatschappij keihard werd afgewezen? Is daar nog actie ondernomen? Volgens mij zijn al die scholen nog gewoon open.
Snappen jullie mijn punt een beetje? En dat ik me ontzettend erger aan slappe bestuurders die deze betonrot gewoon voort laten woekeren?
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)tische-moskeescholenquote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:07 schreef Tijger_m het volgende:
Overigens zijn er in Nederland geen 50 islamitische scholen.
We kennen allemaal de momenten die je noemt. Maar in Nederland zeker is het nog steeds onbestaand eigenlijk. Mohammed B. (Van Gogh) is dit jaar nou al 20 jaar geleden. Gokmen T. is een verward persoon; dat gaan we toch niet projecteren op een hele groep?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:06 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Niet met een bom, maar met geweer (Tram Utrecht)
pistool en mes (Theo van Gogh)
Bommetjes hebben we gezien in de trein in Madrid, de metro in London, concert Ariane Grande en in de Bataclan vlogen de stukken vlees ook om je oren.
Dat je zo'n vent lekker in zijn eigen bubbel zijn haatidiotie laat preken is tot daar aan toe, de SGP wil echter dat de Staat daarop ingrijpt en alle 'duivelaanbidders' (hoe verzin je het) HUN vrijheid ontneemt. Dat is inderdaad extreem verwerpelijk.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
14 jaar geleden was ik bij een preek van een dominee uit de SGP hoek die zei dat we iedere niet christen moesten haten 'omdat iedereen die niet christelijk is daar inmiddels zelf voor gekozen heeft en dus voor de duivel gekozen heeft'. Is die man opgepakt, afgevoerd? Heeft het überhaupt het nieuws gehaald? Nee, omdat we vrijheid van religie hebben. Gelukkig maar. Die man werd daarna voorzitter van de synode.
Geef gewoon toe dat JIJ degene was die met scholen aankwam terwijl het daar niet over ging in plaats van mij aan te vallen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:09 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)tische-moskeescholen
"Nieuwsuur en NRC identificeerden minstens vijftig onderwijsplekken die salafistisch zijn of er sterk door worden beïnvloed. Hier volgen meer dan duizend kinderen 's avonds of in het weekend islamitische lessen."
Maar nu ga je waarschijnlijk een semantisch kunstje uithalen en zeggen 'maar onderwijsplekken zijn niet hetzelfde als scholen'.
Ik vind al deze uittingen ongewenst, of ze nu van moslims of christenen of buddhisten afkomen, ik vind het problematischer echter als zo'n groep daadwerkelijke politieke invloed en macht heeft.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:11 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat je zo'n vent lekker in zijn eigen bubbel zijn haatidiotie laat preken is tot daar aan toe, de SGP wil echter dat de Staat daarop ingrijpt en alle 'duivelaanbidders' (hoe verzin je het) HUN vrijheid ontneemt. Dat is inderdaad extreem verwerpelijk.
Doe dan ook niet zo'n uitspraak. Zeg gewoon dat je fout zat met je 'er zijn geen vijftig islamitische scholen'.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Geef gewoon toe dat JIJ degene was die met scholen aankwam terwijl het daar niet over ging in plaats van mij aan te vallen.
Betreffende de Imam’s heb ik geen idee, ik zit niet zo in de materie. Maar het lijkt mij dat excessen aangepakt moeten worden maar we ons ook voor haatzaaiende Imans aan de wet moeten houden. Geen enkele zwakke danwel sterke politicus is wettelijk bevoegd om deze man op het vliegtuig te zetten.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:54 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Een weekend- of zondagsschool is inderdaad niet echt gelijk aan een echte schoolquote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:15 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Doe dan ook niet zo'n uitspraak. Zeg gewoon dat je fout zat met je 'er zijn geen vijftig islamitische scholen'.
Je eigen link zegt dat het niet om 50 scholen ging, lees je zelf wel wat je post?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:15 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Doe dan ook niet zo'n uitspraak. Zeg gewoon dat je fout zat met je 'er zijn geen vijftig islamitische scholen'.
Ik ben vroeger ook (vrijwillig) op catechisatie geweest, ben ik nu ook op zijn minst conservatief? Het komt wel erg dicht bij zo….quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:23 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Althans, dan zou je kindernevendienst of catechisatie ook als zodanig aan moeten duiden.
Goede vraag. Allereerst dat toeslagenschandaal, daar is geprofileerd op afkomst en dat kan niet door de beugel. Terecht een schandaal en ook heel triest dat het tot nu toe nog niet is opgelost.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:19 schreef KaheemSaid het volgende:
Heb ik ook een vraag aan jou @Beaurealis. Denk jij dat het polariserende karakter van de PVV, de toon in het publieke debat en ook het discriminerende karakter van bijvoorbeeld de Belastingdienst in casus het toeslagenschandaal zorgen voor een betere of een mindere integratie van de in Nederland woonachtige Moslims?
Dat is niet correct, Wilders wilde een veel rechtsere koers bij de VVD en daarom heeft hij zich afgesplitst, geen woord over migratie of integratie, alleen een punt over imams.:quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:27 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Goede vraag. Allereerst dat toeslagenschandaal, daar is geprofileerd op afkomst en dat kan niet door de beugel. Terecht een schandaal en ook heel triest dat het tot nu toe nog niet is opgelost.
Over de invloed van de PVV op integratie, dit vind ik zelf een heel interessante. Wat als er geen PVV zou zijn geweest? Hadden moslims dan juist Nederland meer omarmd en juist meer naar de seculiere kant gegaan? Dat zou best kunnen. Heeft de taal van Geert juist de moslims meer naar de moskee gejaagd omdat ze zich afgewezen voelen? Ja, dat geloof ik wel.
Dus of de strategie van de PVV goed is geweest kan je aan twijfelen. Maar vergeet niet waarom er ooit een PVV is ontstaan. Omdat de andere partijen heel lang hebben weggekeken van de problemen met integratie die er al heel lang waren.
quote:Het conflict ontstond toen Wilders bij sommige onderwerpen de vrijheid claime een van de fractie afwijkend standpunt in te nemen. In juli 2004 publiceerde hij, samen met fractiegenoot Gert-Jan Oplaat i, zonder enig overleg met de VVD-partijtop een tienpuntenplan, waarin werd gepleit voor een rechts-conservatieve koers van de liberalen.
Met dit manifest, getiteld RECHT(S) op je doel af, beoogden Wilders en Oplaat de interne discussie binnen de VVD op gang te brengen, en pleitten zij voor het uitzetten van radicale imams, strengere straffen bij gepleegde misdrijven, het verhogen van de maximumsnelheid op de Nederlandse wegen, het blokkeren van een paars kabinet door de VVD, het halveren van de uitgaven aan ontwikkelingssamenwerking en het pertinent weigeren van Turkije als EU-lid.
https://www.parlement.com(...)g_geert_wilders_2004
JA21 kiezers meeste vertrouwenquote:Op dinsdag 25 juni 2024 13:17 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Dus het PVV geluid heeft enerzijds het anti migratie geluid mogelijk salon fähig gemaakt en anderzijds de radicalisering van moslims mogelijk versterkt, de stand is 0-0 of 1-1 net aan welke kant je staat.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:27 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Goede vraag. Allereerst dat toeslagenschandaal, daar is geprofileerd op afkomst en dat kan niet door de beugel. Terecht een schandaal en ook heel triest dat het tot nu toe nog niet is opgelost.
Over de invloed van de PVV op integratie, dit vind ik zelf een heel interessante. Wat als er geen PVV zou zijn geweest? Hadden moslims dan juist Nederland meer omarmd en juist meer naar de seculiere kant gegaan? Dat zou best kunnen. Heeft de taal van Geert juist de moslims meer naar de moskee gejaagd omdat ze zich afgewezen voelen? Ja, dat geloof ik wel.
Dus of de strategie van de PVV goed is geweest kan je aan twijfelen. Maar vergeet niet waarom er ooit een PVV is ontstaan. Omdat de andere partijen heel lang hebben weggekeken van de problemen met integratie die er al heel lang waren.
En we blijven sceptisch.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:57 schreef Janneke141 het volgende:
De huurwet van De Jonge is aangenomen in de Eerste Kamer. De coalitie is nog steeds verdeeld: PVV was voor, BBB en VVD tegen. Over drie werkdagen gaat de wet in.
Lichtelijk opmerkelijk dat de BBB niet voor die motie stemt.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 17:24 schreef Blastbeat het volgende:
En de kans dat 130 km/u nog terugkomt is weer kleiner geworden.
https://nos.nl/artikel/25(...)ijden-vindt-de-kamer
VVD en NSC stemden voor...moet niet gekker wordenquote:Op dinsdag 25 juni 2024 17:24 schreef Blastbeat het volgende:
Zouden ze het wel begrepen hebben waar de motie over ging?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 17:27 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Lichtelijk opmerkelijk dat de BBB niet voor die motie stemt.
Het is vooral bizar dat de BBB tegen stemt.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 17:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
VVD en NSC stemden voor...moet niet gekker worden
Jamaar boeren en een paar vissers.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 17:32 schreef Blastbeat het volgende:
Ik weet niet of hier überhaupt nog logica in te vinden is.
Ben razend benieuwd naar de uitleg.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 17:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is vooral bizar dat de BBB tegen stemt.
Valse beschuldigingen zijn dat ook.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 09:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit is ergens gewoon Jiskefet-humor.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 11:56 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Aan de neoconservatieve kant van het spectrum zijn attributiefouten een vast onderdeel van de opportunistische pseudologica.
Waar heb ik zulks ooit gesteld, Hanca?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 12:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar elke keer als er wordt gesproken over het openlijke racisme van de PVV kom jij met 'ze bedoelen vast kritiek op het zeer conservatieve karakter van de islam' (die grotendeels trouwens net zo min conservatief is als de meeste christelijke stromingen, maar dat is een ander verhaal). Dat zijn dus posts die het probleem niet erkennen, maar bagatelliseren. Jij komt steeds met Alabama aan zetten, om te laten zien dat er een plekje in de wereld is dat nog racistischer is dan Nederland. Dat is het toppunt van bagatelliseren.
We hebben een groot racisme probleem in Nederland en iedereen die dat weigert te erkennen bagatelliseert het.
Vissers!! Pilaar van onze economie!quote:Op dinsdag 25 juni 2024 17:24 schreef Blastbeat het volgende:
Een SGP-dominee die het heeft over 'kunnen kiezen voor God'?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dat is je radicalisme.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 14:53 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat de motie vooral bedoeld was om een wig in de coalitie te drijven. Met de steun voor de boeren als bijvangst.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 18:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar deze motie was juist bedoeld om boeren en vissers te steunen...
Gewoon een gevalletje We hoeven heus niet te kiezen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 17:27 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Lichtelijk opmerkelijk dat de BBB niet voor die motie stemt.
Omdat i.t.t. conservatief christendom, kritiek op conservatieve islam vrijwel onbespreekbaar is. Zie dit topic en de reacties. Dat wordt gewoon negen van de tien keer geparkeerd in de (ironie) conservatieve en racistische hoek.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 00:21 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ik vind dergelijke identiteitsdiscussies doorgaans vrij weinig interessant, maar even uit interesse:
Wat precies doet je denken dat de krachten die het christenconservatisme hier hebben gesloopt waardoor het zoals je m.i. terecht vaststelt een marginale rol heeft geen vat gaat hebben op de islam?
Ik denk namelijk dat die salarissen gaan overblijven als een soort reservaat gelijk Urk over een aantal jaar omdat hun visie voor eenieder die wat wil en mogelijkheden heeft afstotelijk is.
Ik denk namelijk dat die krachten sterk genoeg zijn om hetzelfde effect te bewerkstelligen daar. God is ook dood voor de Islam om het in termen van Nietsche te zeggen.
Je leest weer niet goed. Hij heeft het over mensen die gekozen hebben niet christelijk te zijn en dus voor de duivel kiezen. Dat gaat dus eerder over afdwalen van het (ware) geloof…quote:Op dinsdag 25 juni 2024 18:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Een SGP-dominee die het heeft over 'kunnen kiezen voor God'?
Of dat was een heel slecht ingelezen SGP'er, of het was helemaal geen SGP'er.
Heb ik niet geuit.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 18:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Valse beschuldigingen zijn dat ook.
Nee, je kunt in het orthodox calvinisme - waartoe de SGP behoort - niet kiezen voor of tegen God. En zoals de calvinistische leer stelt: afgedwaalden waren sowieso nooit onderdeel van de uitverkorenen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 18:31 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je leest weer niet goed. Hij heeft het over mensen die gekozen hebben niet christelijk te zijn en dus voor de duivel kiezen. Dat gaat dus eerder over afdwalen van het (ware) geloof…
Die beschuldigingen pareer ik niet met tirades maar met een verzoek om te komen met bewijs.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 18:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heb ik niet geuit.
En dan nog kun je zonder tirades reageren. Dat is geen gevolg of consequentie, daar ben je helemaal zelf bij.
Ook hier ga je wederom de fout in. Kritiek op de conservatieve islam is prima te bespreken en wordt ook zeer breed gedragen. In je tunnelvisie gaat dat wellicht allemaal niet ver genoeg en dat laat je wat wegzingen van de realiteit, waardoor je rare zaken gaat projecteren…quote:Op dinsdag 25 juni 2024 18:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat i.t.t. conservatief christendom, kritiek op conservatieve islam vrijwel onbespreekbaar is. Zie dit topic en de reacties. Dat wordt gewoon negen van de tien keer geparkeerd in de (ironie) conservatieve en racistische hoek.
Je bent jezelf een keer niet verloren in tirades, voel je je nog wel goed?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 18:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die beschuldigingen pareer ik niet met tirades maar met een verzoek om te komen met bewijs.
Dat blijft tot op heden uit.
Da's dan aardig geluktquote:Op dinsdag 25 juni 2024 18:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat de motie vooral bedoeld was om een wig in de coalitie te drijven. Met de steun voor de boeren als bijvangst.
quote:Op dinsdag 25 juni 2024 17:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is vooral bizar dat de BBB tegen stemt.
quote:Voorafgaand aan de stemming gaf BBB-fractievoorzitter Caroline van der Plas een stemverklaring af. Hierin zei ze tegen te zullen stemmen omdat de motie vooruitloopt op de uitwerking van het hoofdlijnenakkoord door de nieuwe minister van het ministerie van Landbouw, Voedselzekerheid, Visserij en Natuur Femke Wiersma.
Bij het aannemen van de motie zou de Tweede Kamer Wiersma 'voor de voeten lopen', zei Van der Plas, die er ook op wees dat de demissionaire coalitie 'tijd genoeg heeft gehad' om de PAS-melders te legaliseren
Bron: nieuweoogst.nl
O, kut. Sorry, gemist.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 18:43 schreef Tijger_m het volgende:
[modbreak]Dames en heren, laten we gewoon bij het onderwerp blijven en niet bij de persoon. Iedereen mag andere users gewoon naar believen negeren.[/modbreak]
Dit is toch ook gewoon niet te doen meer... Landelijke politiek, een regeringspartij.quote:
Ik ben vooral benieuwd of de Kamer dan ook de leugen laat regeren, ik vermoed van wel.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 20:47 schreef KaheemSaid het volgende:
Jean Rummenie is ook even ge-factchecked over de hoorzitting. Hij moet zijn getallen nog wat bijschaven.
Van mij mocht dit veel meer gebeuren en niet alleen bij de BBB.
Neoconservatieven zijn vooral pro-immigratie en pro-interventie hè, zeg maar á la mijn UI.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 11:56 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Aan de neoconservatieve kant van het spectrum zijn attributiefouten een vast onderdeel van de opportunistische pseudologica.
2 juli. De dag nadat er nog een aantal nieuwe wetten in gaan.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 21:10 schreef Janneke141 het volgende:
Wanneer wordt de club nu ook weer officieel geïnstalleerd?
Toeval? Ik betwijfel het eigenlijk, komt ze wel goed uit heb ik het idee.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 21:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
2 juli. De dag nadat er nog een aantal nieuwe wetten in gaan.
Hm, ok. Nog maar snel even in Duitsland gaan tanken dan, voordat de grenzen dicht gaan.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 21:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
2 juli. De dag nadat er nog een aantal nieuwe wetten in gaan.
Dat Timmermans in een virtuele dwangbuis moet worden gestopt is sowieso een vrij breed gedragen standpunt.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 18:45 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Soms vraag je je af waar deze coalitie het wel echt over eens is
Minister Yesilgoz ontraad de motie, de VVD stemt voor de motie. Het NSOC werd opgericht op initiatief van Yesilgoz.quote:Kamer neemt motie aan om club van misdaadbestrijders ‘versneld af te bouwen’
Nationale Samenwerking tegen Ondermijnende Criminaliteit In het parlement heeft een meerderheid voor een motie gestemd die stelt dat het NSOC „versneld wordt afgebouwd”. Volgens de een is dat „doodzonde”, volgens de ander heeft deze anti-misdaadsamenwerking „niets opgeleverd”.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)f-te-bouwen-a4857673
De overtreffende trap van dualisme... tribalisme?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 21:50 schreef Tijger_m het volgende:
Nog een leuke:
[..]
Minister Yesilgoz ontraad de motie, de VVD stemt voor de motie. Het NSOC werd opgericht op initiatief van Yesilgoz.
Nou ja, opgericht… Yesilgoz heeft het MIT de nek omgedraaid, dat door Grapperhaus was opgericht. Om niet volledig voor lul te staan als ministerie, is het MIT toen maar omgezet in het NSOC. Een slap aftreksel.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 21:50 schreef Tijger_m het volgende:
Nog een leuke:
[..]
Minister Yesilgoz ontraad de motie, de VVD stemt voor de motie. Het NSOC werd opgericht op initiatief van Yesilgoz.
Zij heeft het NOSC opgezet en meermaals verdedigd, ze deed dat dit jaar nog in een brief aan de Kamer dus dat vind ik een wat onwaarschijnlijke optie.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 22:23 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Nou ja, Yesilgoz heeft het MIT de nek omgedraaid, dat door Grapperhaus was opgericht. Om niet volledig voor lul te staan als ministerie, is het MIT toen maar omgezet in het NSOC. Een slap aftreksel.
Denk niet dat er veel liefde was bij Yesilgoz voor het NSOC of dat ze heel rouwig is om deze motie.
Het ontstaan van NSOC is een rechtstreeks gevolg van het stopzetten van het MIT. Dat was een fiasco dat honderden miljoenen heeft gekost. Maar dat was volgens het ministerie ‘geen verspild geld’ want nu was er het NSOC waar het in over zou gaan.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 22:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zij heeft het NOSC opgezet en meermaals verdedigd, ze deed dat dit jaar nog in een brief aan de Kamer dus dat vind ik een wat onwaarschijnlijke optie.
Want dat doen de Fransen ook volgens Omtzigt. De Franse EU Commissaris is Thierry Breton wiens takenpakket niets Frans inhoud en niet de Franse regering volgt. Omtzigt is een ontiegelijke....quote:NSC-voorman Pieter Omtzigt had er dinsdagavond, in het Kamerdebat voorafgaand aan de eurotop, bij Rutte op aangedrongen dat door Nederland naar een Eurocommissaris ,,wordt gezocht die op hoofdlijnen de hoofdlijnen van het hoofdlijnenakkoord steunt op het Europees beleid’’. Als voorbeelden noemde Omtzigt verzet tegen het aangaan van gezamenlijke Europese schulden en steun voor het landbouwbeleid en de asielparagraaf uit het onlangs gesloten coalitieakkoord.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)we-coalitie-a4857736
Ja, echt bizar. Is hij nou echt zo dom of is t gewoon moedwillig?quote:Op woensdag 26 juni 2024 00:03 schreef Tijger_m het volgende:
Doe nog maar een staaltje goed bestuur:
[..]
Want dat doen de Fransen ook volgens Omtzigt. De Franse EU Commissaris is Thierry Breton wiens takenpakket niets Frans inhoud en niet de Franse regering volgt. Omtzigt is een ontiegelijke....
Dom niet, eerder ontzettend naïef.quote:Op woensdag 26 juni 2024 07:24 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ja, echt bizar. Is hij nou echt zo dom of is t gewoon moedwillig?
Deze coalitie moet zo snel mogelijk weer weg, dat is duidelijk. Ik ben ook wel benieuwd hoe Schoof hier mee om gaat, die weet toch wel hoe de hazen lopen in de EU.quote:De wens die Omtzigt kenbaar maakte tijdens het laatste debat van Rutte laat volgens de Europaverslaggever zien welk standpunt er door de nieuwe regering wordt ingenomen ten aanzien van Brussel. 'Het past in de lijn van de toekomstige coalitie: Nederland weer op één en Europa is er vooral om Nederland te dienen. Dus de 460 miljoen Europeanen, die moeten de 18 miljoen Nederlandse Europeanen op hun knieën bedanken dat Nederland bestaat.'
De Vries vreest dat wanneer de aanstaande regering dit standpunt volhoudt, het negatieve effecten gaat hebben op de verstandhouding met Brussel. 'Dan kunnen we heel veel teleurstellingen en ook wel conflicten met Brussel verwachten, want dit is geen constructieve grondhouding.'
Goed artikel van de NRC trouwens, waar meteen de link gelegd wordt met boeren en het bedrijfsleven die ook gesubsidieerd wordt (of deze dan nog wel naar de rechter mogen) en met dat de rechtsgang van milieuorganisaties eigenlijk de tegenkracht is tegen het rijke lobby apparaat.quote:Op woensdag 26 juni 2024 09:47 schreef Koffieplanter het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)den-leggen~b1aae52b/
Het altijd rechtsstaat respecterende NSC.
quote:Op woensdag 26 juni 2024 09:47 schreef Koffieplanter het volgende:
Lekker als de overheid dit gaat bepalen.quote:Want ze zijn niet representatief genoeg om politieke besluiten aan te vechten.
Dus de schuld van Frans Timmermans?quote:Op woensdag 26 juni 2024 00:03 schreef Tijger_m het volgende:
Doe nog maar een staaltje goed bestuur:
[..]
Want dat doen de Fransen ook volgens Omtzigt. De Franse EU Commissaris is Thierry Breton wiens takenpakket niets Frans inhoud en niet de Franse regering volgt. Omtzigt is een ontiegelijke....
Henk is naast geen econoom ook geen EU-specialist.quote:BBB-Kamerlid Henk Vermeer zei in het debat desgevraagd dat hij het logisch vindt te verwachten dat de nieuwe Eurocommissaris „opkomt voor de belangen van Nederland”.
Wel interessant hoe we dat dan moeten spinnen. Door Frans Timmermans krijgen incompetente idioten op rechts de kans om de macht te grijpen en dus is hun falen eigenlijk de schuld van Timmermans?quote:Op woensdag 26 juni 2024 10:06 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dus de schuld van Frans Timmermans?
Daar is Omtzigt natuurlijk ook een redelijke fan van, in ieder geval als optie. Geen Europese dienstenrichtlijn, geen euro met zuidelijke landen, geen Europese natuurrichtlijnen, alleen de basis.quote:Op woensdag 26 juni 2024 09:58 schreef capricia het volgende:
Minister Reinette Klever lid van een Nexit denktank.
Krijgen we straks die discussie weer..zucht.
Je kan er denk ik sowieso vergif op nemen dat bruin-1 vaak zal aankomen met 'links dit, links dat' in de 2e kamer. En Timmermans zal de schuld gaan krijgen van alles wat bruin-1 verkeerd vindt aan de EU.quote:Op woensdag 26 juni 2024 10:06 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Wel de lusten, niet de lasten. Bestaat dat Nostra?quote:Op woensdag 26 juni 2024 10:22 schreef nostra het volgende:
[..]
Daar is Omtzigt natuurlijk ook een redelijke fan van, in ieder geval als optie. Geen Europese dienstenrichtlijn, geen euro met zuidelijke landen, geen Europese natuurrichtlijnen, alleen de basis.
Volgens mij is Vermeer best een aardige man, zou je prima als buurman kunnen hebben, maar geschikt voor de Kamer is hij niet. Al niet als backbencher, laat staan als 2e man van een regeringspartij met plek in de commissie financiën, EZ en het presidium.quote:Op woensdag 26 juni 2024 10:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Henk is naast geen econoom ook geen EU-specialist.
Als je er eerder bij was geweest wel (zoals toetreden tot de muntunie). Nu zal je langzamerhand toch tot een federatie moeten gaan wil de EU nog zijn effect sorteren, met name geopolitiek, en dat is op zich niet erg, maar dat komt wel met een prijs.quote:Op woensdag 26 juni 2024 10:31 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Wel de lusten, niet de lasten. Bestaat dat Nostra?
Zolang er steeds op plekken in de EU mensen zitten die je niet in een federatie wil hebben, zie ik die federatie er echt niet van komen. En de richting in de EU is in de meeste landen nationalistischer. Niet alleen in Nederland willen ze een Eurocommissaris die alleen voor Nederland op komt, dat willen ze in meer landen inmiddels. En je hebt ook nog mensen als Orban en de combi Fico en Pellegrini (Slowakije), met zulke mensen ga je geen federatie bouwen. In Slowakije gaan ze nota bene de vorige regering vervolgen wegens landverraad omdat die Oekraïne steunden.quote:Op woensdag 26 juni 2024 10:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Als je er eerder bij was geweest wel (zoals toetreden tot de muntunie). Nu zal je langzamerhand toch tot een federatie moeten gaan wil de EU nog zijn effect sorteren, met name geopolitiek, en dat is op zich niet erg, maar dat komt wel met een prijs.
De inrichting van het systeem is per definitie meer eu. De hoe is al ingevuldquote:Op woensdag 26 juni 2024 10:59 schreef KaheemSaid het volgende:
Vinden jullie het ook kwalijk dat de Eurofiele partijen het wel altijd hebben over meer Europa, maar nooit komen met een visie van “hoe dan”?
Ja. Een D66 maar ook PvdA-GL zouden veel meer open moeten zijn over hun visie op de toekomst van de EU.quote:Op woensdag 26 juni 2024 10:59 schreef KaheemSaid het volgende:
Vinden jullie het ook kwalijk dat de Eurofiele partijen het wel altijd hebben over meer Europa, maar nooit komen met een visie van “hoe dan”?
Is dit zo?quote:Op woensdag 26 juni 2024 10:59 schreef KaheemSaid het volgende:
Maar hebben die het dan altijd over meer EU?quote:Op woensdag 26 juni 2024 11:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja. Een D66 maar ook PvdA-GL zouden veel meer open moeten zijn over hun visie op de toekomst van de EU.
D66 wel. PvdA was er nooit zo helder over, GL wilde ook meer bevoegdheden naar de EU.quote:Op woensdag 26 juni 2024 11:08 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Maar hebben die het dan altijd over meer EU?
Hoewel ik soms wel moeite heb met met name MOB is dit natuurlijk niet de manier. Dan moet je als volksvertegenwoordiging betere wetten maken (was toch het stokpaardje van Omtzigt?) of duidelijker belanghebbenden afbakenen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 09:47 schreef Koffieplanter het volgende:
Waar heb jij het nu weer over? Wat is de schuld van Timmermans?quote:Op woensdag 26 juni 2024 10:06 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De discussie is nu toch, heel platgeslagen, je bent voor de EU of je bent tegen de EU? Daar ging toch eigenlijk heel de discussie aangaande deze verkieizingen over (gaat de anti Europa stem een dusdanige invloed krijgen, dat het extreme gevolgen heeft). Het gevolg van slechts twee smaken is toch dat elke nuance uit het debat gaat (of het nu en referendum of the winner takes all politiek is) en dat je bij kritiek op voor automatisch tegen stemt?quote:
Ze pullen een Keizertje zullen we maar zeggen?quote:Op woensdag 26 juni 2024 11:21 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Hoewel ik soms wel moeite heb met met name MOB is dit natuurlijk niet de manier. Dan moet je als volksvertegenwoordiging betere wetten maken (was toch het stokpaardje van Omtzigt?) of duidelijker belanghebbenden afbakenen.
Mijn moeite met MOB zit hem vooral in de gang van zaken rond het Porthos project. daar wilden ze onder het mom van stikstof een groot co2 opslag project blokkeren omdat ze het er niet mee eens waren dat de overheid bijdroeg terwijl ze zelf aangaven dat ze het project prima hadden gevonden als shell etc het zelf hadden betaald, dat is m.i. oneigenlijk gebruik van stikstofregels procedures om iets wat wel echt een politiek besluit is te wijzigen.
Alles.quote:Op woensdag 26 juni 2024 11:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar heb jij het nu weer over? Wat is de schuld van Timmermans?
Er staat toch Frans?quote:Op woensdag 26 juni 2024 11:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar heb jij het nu weer over? Wat is de schuld van Timmermans?
Hallo Joris.quote:Op woensdag 26 juni 2024 11:28 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
De discussie is nu toch, heel platgeslagen, je bent voor de EU of je bent tegen de EU? Daar ging toch eigenlijk heel de discussie aangaande deze verkieizingen over (gaat de anti Europa stem een dusdanige invloed krijgen, dat het extreme gevolgen heeft). Het gevolg van slechts twee smaken is toch dat elke nuance uit het debat gaat (of het nu en referendum of the winner takes all politiek is) en dat je bij kritiek op voor automatisch tegen stemt?
Het zou toch veel beter zijn als we met een # scenarios komen met hoe verder met de Europese Unie, zodat de burger kan kiezen voor een duidelijk scenario en zodat de tegenstem tegen federalisering niet meteen een stem is voor uitholling van Europa. Hier hebben de Eurofiele partijen toch gewoon een plicht?
Ik vond het echt een verruiming dat hij mijn afkeer van het winner takes all principe en dat stomme referendum projecteerde op Europa. Ik had er nooit zo bij stil gestaan maar hij had een punt waar ik het echt mee eens was.quote:
Jazeker, leg de kiezer gewoon de trade-offs eerlijk en open voor en laat mensen dan bepalen welke richting ze op willen. Er zitten gewoon ook nadelen aan de EU, op links wil men die nog wel eens wegmoffelen.quote:
Eigenlijk vooral D66 dus maar die hebben daar toch een vrij duidelijke hoe en waarom bij?quote:Op woensdag 26 juni 2024 11:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
D66 wel. PvdA was er nooit zo helder over, GL wilde ook meer bevoegdheden naar de EU.
Zo platgeslagen is het niet, partijen als SP, PvdD, CU kijken behoorlijk kritisch tegen de EU aan en zijn voor zo min mogelijk bevoegdheden bij de EU, zonder anti-EU te zijn.quote:Op woensdag 26 juni 2024 11:28 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
De discussie is nu toch, heel platgeslagen, je bent voor de EU of je bent tegen de EU? Daar ging toch eigenlijk heel de discussie aangaande deze verkieizingen over (gaat de anti Europa stem een dusdanige invloed krijgen, dat het extreme gevolgen heeft). Het gevolg van slechts twee smaken is toch dat elke nuance uit het debat gaat (of het nu en referendum of the winner takes all politiek is) en dat je bij kritiek op voor automatisch tegen stemt?
Het zou toch veel beter zijn als we met een # scenarios komen met hoe verder met de Europese Unie, zodat de burger kan kiezen voor een duidelijk scenario en zodat de tegenstem tegen federalisering niet meteen een stem is voor uitholling van Europa. Hier hebben de Eurofiele partijen toch gewoon een plicht?
Nogal ja, derhalve vind ik Keizer ook ongeschikt.quote:Op woensdag 26 juni 2024 11:30 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ze pullen een Keizertje zullen we maar zeggen?
Dat ben ik niet met je eens. Er zijn zat partijen die kritisch zijn op aspecten van de EU en daar veranderingen willen zien zonder uit de EU te willen stappen, er zijn ook genoeg partijen die de huidige EU eigenlijk prima vinden en er zijn partijen die graag een stap verder willen met de EU.quote:Op woensdag 26 juni 2024 11:28 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Que? Links is bepaald niet eenstemmig voor de EU, de SP is bijvoorbeeld helemaal niet voor de EU.quote:Op woensdag 26 juni 2024 11:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Jazeker, leg de kiezer gewoon de trade-offs eerlijk en open voor en laat mensen dan bepalen welke richting ze op willen. Er zitten gewoon ook nadelen aan de EU, op links wil men die nog wel eens wegmoffelen.
Links in dit geval natuurlijk PvdA/GL, Volt en D66.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Que? Links is bepaald niet eenstemmig voor de EU, de SP is bijvoorbeeld helemaal niet voor de EU.
https://www.sp.nl/onderwe(...)-europese-superstaat
2 van de 3 zijn niet links, he?quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Links in dit geval natuurlijk PvdA/GL, Volt en D66.
Dat is inderdaad totaal absurd. Stel je voor dat Neelie Smit destijds Nederlandse bedrijven geen boetes op had gelegd wAnT sChAdElIjk VoOr NeDeRlAnD.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:01 schreef Tijger_m het volgende:
Het grotere punt en waarom ik nogal pissig werd op Omtzigt is het idee dat een EU commissaris daar moet zitten voor zijn hoofdlijnen in Nederland (letterlijk wat hij stelde), ten eerste hebben EU commissarissen portefeuilles met onderwerpen en ten tweede zitten ze daar voor de HELE EU en niet Nederland.
Nederlandse belangen in de EU moeten door de ministers behartigd worden, niet door de Commissaris.
Ik gebruik links en progressief doorgaans door elkaar en heb regelmatig ook al over mijn definities uitgeweid.quote:
En daarbij, er zijn nog 26 andere commissarissen en geloof maar dat als Nederland zulke spelletjes gaat spellen dat de rest het ook gaat doen en dat kan voor Nederland wel eens heel negatief uitpakken.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat is inderdaad totaal absurd. Stel je voor dat Neelie Smit destijds Nederlandse bedrijven geen boetes op had gelegd wAnT sChAdElIjk VoOr NeDeRlAnD.
Ja, dan heb je dus de worst of both worlds. Naar mijn mening ga je óf vol op het federatieorgel óf houd je het lekker bij Schengen en vrijhandel, maar dit pappen en nathouden leidt tot besluiteloosheid, krachteloosheid en frustratie bij zowel eurofielen als de meest extreme nexiteers. Ondertussen lachen de VS en China zich een breuk.quote:Op woensdag 26 juni 2024 10:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zolang er steeds op plekken in de EU mensen zitten die je niet in een federatie wil hebben, zie ik die federatie er echt niet van komen. En de richting in de EU is in de meeste landen nationalistischer. Niet alleen in Nederland willen ze een Eurocommissaris die alleen voor Nederland op komt, dat willen ze in meer landen inmiddels. En je hebt ook nog mensen als Orban en de combi Fico en Pellegrini (Slowakije), met zulke mensen ga je geen federatie bouwen. In Slowakije gaan ze nota bene de vorige regering vervolgen wegens landverraad omdat die Oekraïne steunden.
Ik denk eerder dat de EU steeds minder besluitvaardig gaat worden. Een commissie die het over steeds minder dingen eens zal zijn en de Raad van regeringsleiders heeft steeds meer puur nationaal denkende mensen rondlopen. De compromissen zullen steeds wateriger worden, tot er niks meer besloten wordt.
Precies, bovendien is de Europese commissie ook helemaal geen platform om botsende belangen op een strijdende manier uit te middelen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En daarbij, er zijn nog 26 andere commissarissen en geloof maar dat als Nederland zulke spelletjes gaat spellen dat de rest het ook gaat doen en dat kan voor Nederland wel eens heel negatief uitpakken.
Voor iemand die claimt zo slim en belezen te zijn als Omtzigt vind ik dit hele idee getuigen van een ongelofelijke stupiditeit.
En het is ook vragen om een post als Eurocommissaris nabuurschap of gelijkheid, je geeft de belangrijke posten met zulke opmerkingen gewoon op.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En daarbij, er zijn nog 26 andere commissarissen en geloof maar dat als Nederland zulke spelletjes gaat spellen dat de rest het ook gaat doen en dat kan voor Nederland wel eens heel negatief uitpakken.
Voor iemand die claimt zo slim en belezen te zijn als Omtzigt vind ik dit hele idee getuigen van een ongelofelijke stupiditeit.
Ik vind het systeem van nu juist het beste van 2 werelden. Wel samenwerken, geen federatie met mensen die zich totaal in niets met elkaar verbonden voelen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:12 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, dan heb je dus de worst of both worlds. Naar mijn mening ga je óf vol op het federatieorgel óf houd je het lekker bij Schengen en vrijhandel, maar dit pappen en nathouden leidt tot besluiteloosheid, krachteloosheid en frustratie bij zowel eurofielen als de meest extreme nexiteers. Ondertussen lachen de VS en China zich een breuk.
Dat zet ik mijn geld op Harbers.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
En het is ook vragen om een post als Eurocommissaris nabuurschap of gelijkheid, je geeft de belangrijke posten met zulke opmerkingen gewoon op.
Maar goed, het lijkt tussen Hoekstra en Harbers te gaan: https://www.rtl.nl/nieuws(...)aait-op-volle-toeren
Hier staat inderdaad prima wat ze willen inderdaad. Maar er staat niet echt iets over hoe we het in gaan vullen. Fijn dat je toewerkt naar een Europese Leger vanuit de Europese Commissie, maar ik vind het leunen op een Europees leger vrij eng zolang de Europese Raad haar Veto’s heeft.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Er zijn zat partijen die kritisch zijn op aspecten van de EU en daar veranderingen willen zien zonder uit de EU te willen stappen, er zijn ook genoeg partijen die de huidige EU eigenlijk prima vinden en er zijn partijen die graag een stap verder willen met de EU.
En ik vind de kritiek dat pro-EU partijen dat niet invullen onterecht, dit is wat D66 zou willen, bijvoorbeeld:
https://d66.nl/standpunten/europa-en-internationaal/
Jij wil details hebben over vergezichten die met 26 andere landen afgestemd moeten worden, dat lijkt mij geen redelijke vraag.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:33 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Hier staat inderdaad prima wat ze willen inderdaad. Maar er staat niet echt iets over hoe we het in gaan vullen. Fijn dat je toewerkt naar een Europese Leger vanuit de Europese Commissie, maar ik vind het leunen op een Europees leger vrij eng zolang de Europese Raad haar Veto’s heeft.
Ik denk dat het een weeffout is dat veel beslissingen onpolitiek en niet gezien door een controlerende pers in Europa genomen worden, met behoorlijke meerderheden van alle Europeanen. Maar dat er in de lidstaten (omdat die beslissingen onpolitiek, ongezien en lang vooraf gemaakt zijn) daarna vol continu Europa de schuld kunnen geven voor ongewenste beslissingen of erger nog beslissingen die de nationale identiteit aanvallen.
De discussie zou derhalve minder moeten gaan over wat we willen in Europa, maar meer over hoe we het willen in Europa.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |