Ik las hoer.quote:
Zie de zetels van de SGP. Dat bedoelde je toch? Ik ken geen enkele andere politieke partij met dat gedachtengoed.quote:Op maandag 24 juni 2024 21:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik zou vooral zeggen: de toename van aartsconservatief religieus gedachtegoed.
Ik ging ervan uit dat zij een van de boeren was maar zij was een van de vrouwen? En haar tijd en ervaring op de boerderij komt van die periode?quote:Op maandag 24 juni 2024 20:57 schreef nostra het volgende:
[..]
Nadat ze een boer had opgepikt in Boer zoekt Vrouw ja.
Nee, dat aartsconservatief calvinisme hadden we hier namelijk al een eeuw of 5. En dat heeft qua invloed aanzienlijk afgenomen. Gelukkig. En dat neemt ook niet toe.quote:Op maandag 24 juni 2024 21:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zie de zetels van de SGP. Dat bedoelde je toch? Ik ken geen enkele andere politieke partij met dat gedachtengoed.
Nee, dat vind ik totaal niet irrelevant, het is verdomd relevant of een stroming politieke invloed en macht heeft naar mijn mening. Als de SGP politieke macht krijgt of heeft, meer dan als partij in de 2e Kamer, dan heeft het invloed op iedereen en niet alleen hun geloofsgenoten. Aanzienlijk verschil dus.quote:Op maandag 24 juni 2024 21:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, dat aartsconservatief calvinisme hadden we hier namelijk al een eeuw of 5. En dat heeft qua invloed aanzienlijk afgenomen. Gelukkig. En dat neemt ook niet toe.
Daarbij wordt kritiek daarop al decennia heel normaal gevonden.
Wat heet, D66 kwam spontaan klaar toen ze eindelijk die anderhalve weigerambtenaar in een sterfhuisconstructie kregen.
Nu nog op die ándere religieuze stroming waarvan het conservatisme op alle fronten even zo hard aanwezig is, zo niet meer. Dat er geen partij aan is gekoppeld is irrelevant.
Demografie heeft ook niets te maken met gedachtegoed. Het is gewoon een mislukte poging om het racisme van de PVV te omvormen tot een ideeënstrijd.quote:Op maandag 24 juni 2024 21:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zie de zetels van de SGP. Dat bedoelde je toch? Ik ken geen enkele andere politieke partij met dat gedachtengoed.
Dat is geen probleem, dat heb ik al herhaaldelijk benoemd: ik zie enorme problemen met de conservatieve richting binnen de islam, salafisme en wahabisme voorop.quote:Op maandag 24 juni 2024 22:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik totaal niet irrelevant, het is verdomd relevant of een stroming politieke invloed en macht heeft naar mijn mening. Als de SGP politieke macht krijgt of heeft, meer dan als partij in de 2e Kamer, dan heeft het invloed op iedereen en niet alleen hun geloofsgenoten. Aanzienlijk verschil dus.
Maar wat is je probleem nu eigenlijk om gewoon te benoemen dat het je om de islam gaat?
Ik redeneer dan ook niet vanuit het PVV-gedachtegoed.quote:Op maandag 24 juni 2024 22:02 schreef VoMy het volgende:
[..]
Demografie heeft ook niets te maken met gedachtegoed. Het is gewoon een mislukte poging om het racisme van de PVV te omvormen tot een ideeënstrijd.
Ja ze is ingetrouwd op de boerderij. Wat je verder op geen enkele manier meer capabel maakt om minister van LNV te worden.quote:Op maandag 24 juni 2024 21:54 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Ik ging ervan uit dat zij een van de boeren was maar zij was een van de vrouwen? En haar tijd en ervaring op de boerderij komt van die periode?
https://www.ad.nl/woerden(...)%2Fwww.google.com%2Fquote:Op maandag 24 juni 2024 21:54 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Ik ging ervan uit dat zij een van de boeren was maar zij was een van de vrouwen? En haar tijd en ervaring op de boerderij komt van die periode?
Hmm....ja, dus je wil geen normale inhoudelijke discussie voeren maar alleen maar op de man spelen? Prima, dan zijn we weer klaar.quote:Op maandag 24 juni 2024 22:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is geen probleem, dat heb ik al herhaaldelijk benoemd: ik zie enorme problemen met de conservatieve richting binnen de islam, salafisme en wahabisme voorop.
Wat is jouw probleem om bij elke kritiek op die religie in whataboutisms of, uiteraard, de fobie-reflex te schieten?
Misschien soms eens een kijkje nemen in NWS of R&P, dan weet je wat ik bedoel met die aartsconservatieve opvattingen, en hoe die ook buiten de politiek mensen (vooral homo's en vrouwen) kunnen beïnvloeden.
Hou toch op.quote:Op maandag 24 juni 2024 22:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hmm....ja, dus je wil geen normale discussie voeren maar alleen maar op de man spelen? Prima, dan zijn we weer klaar.
Nee ik denk dat hij dat werkelijk gelooft, of waar hij op hoopt.quote:Op maandag 24 juni 2024 22:02 schreef VoMy het volgende:
[..]
Demografie heeft ook niets te maken met gedachtegoed. Het is gewoon een mislukte poging om het racisme van de PVV te omvormen tot een ideeënstrijd.
Voor mijn gevoel neemt dat juist wel toe, ondanks dat je er geen etiket van calvinisme op kan plakken.quote:Op maandag 24 juni 2024 21:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, dat aartsconservatief calvinisme hadden we hier namelijk al een eeuw of 5. En dat heeft qua invloed aanzienlijk afgenomen. Gelukkig. En dat neemt ook niet toe.
Ik spreek niet voor de PVV, ik spreek voor mezelf.quote:Op maandag 24 juni 2024 23:20 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee ik denk dat hij dat werkelijk gelooft, of waar hij op hoopt.
Dat men op PVV stemt als protest op "religieus conservatieve toename".
Daarom doet hij ook allerlei pogingen om te bagatelliseren. En de racistische opmerkingen en haat uit die partij en vooral de achterban laat hij voor het gemak maar weg.
Mja maar dit is op zich wel logisch als je dit rondje doet voordat mensen moeten beginnen. Een departement en de materie eigen maken kost gewoon even en die tijd moet je redelijkerwijs ook geven.quote:Op maandag 24 juni 2024 20:33 schreef JamesLongstreet het volgende:
[..]
Vind ik niet. Zij moet alles 'de komende maanden' nog gaan uitwerken. Lekker makkelijk.
Als er echt een pittig debat komt, gaat zij het heel moeilijk krijgen. Wat dat betreft is dit een simpel kruisverhoor.
Een beetje softball-serve...
Ik vind dergelijke identiteitsdiscussies doorgaans vrij weinig interessant, maar even uit interesse:quote:Op maandag 24 juni 2024 22:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is geen probleem, dat heb ik al herhaaldelijk benoemd: ik zie enorme problemen met de conservatieve richting binnen de islam, salafisme en wahabisme voorop.
Persoonlijk maak ik mij meer zorgen om het conservatisme wat uit de verkieizingen spreekt, de PVV is gewoon een enorm conservatieve partij in sociaal-cultureel opzicht net als BBB en NSC.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 00:21 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ik vind dergelijke identiteitsdiscussies doorgaans vrij weinig interessant, maar even uit interesse:
Wat precies doet je denken dat de krachten die het christenconservatisme hier hebben gesloopt waardoor het zoals je m.i. terecht vaststelt een marginale rol heeft geen vat gaat hebben op de islam?
Ik denk namelijk dat die salarissen gaan overblijven als een soort reservaat gelijk Urk over een aantal jaar omdat hun visie voor eenieder die wat wil en mogelijkheden heeft afstotelijk is.
Ik denk namelijk dat die krachten sterk genoeg zijn om hetzelfde effect te bewerkstelligen daar. God is ook dood voor de Islam om het in termen van Nietsche te zeggen.
Wilders die oerconservatieve Oostblokkers achterna loopt en elke strohalm aangrijpt om LGBTQI'ers aan te vallen, uit te sluiten, te demoniseren. Wilders die nog eigenlijk nooit voor concrete verbeteringen van de positie van de vrouw in de samenleving stemt.quote:Op maandag 24 juni 2024 23:20 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat de stem op de PVV niks met angst voor conservatisme te maken heeft is duidelijk.quote:Op maandag 24 juni 2024 23:20 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Daarom doet hij ook allerlei pogingen om te bagatelliseren. En de racistische opmerkingen en haat uit die partij en vooral de achterban laat hij voor het gemak maar weg.
Prima wmb. Maar er zullen wel weer genoeg mensen zijn die vinden dat iedere volksvertegenwoordiger verplicht is om door de hoepels van de PVV heen te springen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 06:37 schreef Hanca het volgende:
Wethouder Groot Wassink (GL, Amsterdam) stapt op als voorzitter van de asielcommissie van de VNG. Ook vertrekt hij uit het bestuur van de gemeentekoepel. Hij weigert samen te werken met het kabinet waarin de PVV zit. Ook neemt hij de telefoon niet op als asielminister Faber belt.
Groot Wassink denkt dat het beeld van asielzoekers in het gras in Ter Apel het nieuwe kabinet ‘misschien zelfs wel goed uitkomt’. Daar wil hij niet aan bijdragen.
https://www.ad.nl/politie(...)echtsstaat~a051c281/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |