abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 juni 2024 @ 21:48:15 #76
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214037172
quote:
10s.gif Op maandag 24 juni 2024 20:57 schreef nostra het volgende:
Nadat ze een boer had opgepikt
Ik las hoer. ;(
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_214037232
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 21:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik zou vooral zeggen: de toename van aartsconservatief religieus gedachtegoed.
Zie de zetels van de SGP. Dat bedoelde je toch? Ik ken geen enkele andere politieke partij met dat gedachtengoed.
  maandag 24 juni 2024 @ 21:54:44 #78
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_214037246
quote:
10s.gif Op maandag 24 juni 2024 20:57 schreef nostra het volgende:

[..]
Nadat ze een boer had opgepikt in Boer zoekt Vrouw ja.
Ik ging ervan uit dat zij een van de boeren was maar zij was een van de vrouwen? En haar tijd en ervaring op de boerderij komt van die periode?
I am a black hole shitting into the void
  maandag 24 juni 2024 @ 21:57:03 #79
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214037274
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 21:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Zie de zetels van de SGP. Dat bedoelde je toch? Ik ken geen enkele andere politieke partij met dat gedachtengoed.
Nee, dat aartsconservatief calvinisme hadden we hier namelijk al een eeuw of 5. En dat heeft qua invloed aanzienlijk afgenomen. Gelukkig. En dat neemt ook niet toe.

Daarbij wordt kritiek daarop al decennia heel normaal gevonden.

Wat heet, D66 kwam spontaan klaar toen ze eindelijk die anderhalve weigerambtenaar in een sterfhuisconstructie kregen.

Nu nog op die ándere religieuze stroming waarvan het conservatisme op alle fronten even zo hard aanwezig is, zo niet meer. Dat er geen partij aan is gekoppeld is irrelevant.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214037321
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 21:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, dat aartsconservatief calvinisme hadden we hier namelijk al een eeuw of 5. En dat heeft qua invloed aanzienlijk afgenomen. Gelukkig. En dat neemt ook niet toe.

Daarbij wordt kritiek daarop al decennia heel normaal gevonden.

Wat heet, D66 kwam spontaan klaar toen ze eindelijk die anderhalve weigerambtenaar in een sterfhuisconstructie kregen.

Nu nog op die ándere religieuze stroming waarvan het conservatisme op alle fronten even zo hard aanwezig is, zo niet meer. Dat er geen partij aan is gekoppeld is irrelevant.
Nee, dat vind ik totaal niet irrelevant, het is verdomd relevant of een stroming politieke invloed en macht heeft naar mijn mening. Als de SGP politieke macht krijgt of heeft, meer dan als partij in de 2e Kamer, dan heeft het invloed op iedereen en niet alleen hun geloofsgenoten. Aanzienlijk verschil dus.

Maar wat is je probleem nu eigenlijk om gewoon te benoemen dat het je om de islam gaat?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2024 22:02:01 ]
  maandag 24 juni 2024 @ 22:02:21 #81
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214037336
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 21:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Demografie heeft ook niets te maken met gedachtegoed. Het is gewoon een mislukte poging om het racisme van de PVV te omvormen tot een ideeënstrijd.
  maandag 24 juni 2024 @ 22:04:01 #82
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214037358
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 22:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, dat vind ik totaal niet irrelevant, het is verdomd relevant of een stroming politieke invloed en macht heeft naar mijn mening. Als de SGP politieke macht krijgt of heeft, meer dan als partij in de 2e Kamer, dan heeft het invloed op iedereen en niet alleen hun geloofsgenoten. Aanzienlijk verschil dus.

Maar wat is je probleem nu eigenlijk om gewoon te benoemen dat het je om de islam gaat?
Dat is geen probleem, dat heb ik al herhaaldelijk benoemd: ik zie enorme problemen met de conservatieve richting binnen de islam, salafisme en wahabisme voorop.

Wat is jouw probleem om bij elke kritiek op die religie in whataboutisms of, uiteraard, de fobie-reflex te schieten?

Misschien soms eens een kijkje nemen in NWS of R&P, dan weet je wat ik bedoel met die aartsconservatieve opvattingen, en hoe die ook buiten de politiek mensen (vooral homo's en vrouwen) kunnen beïnvloeden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 24 juni 2024 @ 22:04:40 #83
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214037364
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 22:02 schreef VoMy het volgende:

[..]
Demografie heeft ook niets te maken met gedachtegoed. Het is gewoon een mislukte poging om het racisme van de PVV te omvormen tot een ideeënstrijd.
Ik redeneer dan ook niet vanuit het PVV-gedachtegoed.

Ik redeneer vanuit het humanistisch, seculier, progressief gedachtegoed.

De ironie is dat alleen jij hier op ras focust. Alsof moslims enkel een kleur hebben.

[ Bericht 3% gewijzigd door EttovanBelgie op 24-06-2024 22:10:55 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 24 juni 2024 @ 22:05:10 #84
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214037369
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 21:54 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Ik ging ervan uit dat zij een van de boeren was maar zij was een van de vrouwen? En haar tijd en ervaring op de boerderij komt van die periode?
Ja ze is ingetrouwd op de boerderij. Wat je verder op geen enkele manier meer capabel maakt om minister van LNV te worden.
pi_214037444
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 21:54 schreef Gimmick het volgende:

[..]
https://www.ad.nl/woerden(...)%2Fwww.google.com%2F
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_214037471
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 22:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat is geen probleem, dat heb ik al herhaaldelijk benoemd: ik zie enorme problemen met de conservatieve richting binnen de islam, salafisme en wahabisme voorop.

Wat is jouw probleem om bij elke kritiek op die religie in whataboutisms of, uiteraard, de fobie-reflex te schieten?

Misschien soms eens een kijkje nemen in NWS of R&P, dan weet je wat ik bedoel met die aartsconservatieve opvattingen, en hoe die ook buiten de politiek mensen (vooral homo's en vrouwen) kunnen beïnvloeden.
Hmm....ja, dus je wil geen normale inhoudelijke discussie voeren maar alleen maar op de man spelen? Prima, dan zijn we weer klaar. :W

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2024 22:11:53 ]
  maandag 24 juni 2024 @ 22:13:45 #87
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214037602
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 22:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hmm....ja, dus je wil geen normale discussie voeren maar alleen maar op de man spelen? Prima, dan zijn we weer klaar. :W
Hou toch op.

Eerst insinueren dat ik een 'probleem zou hebben' met 'gewoon toegeven' dat ik het over iets heb waar ik het al ettelijke malen over heb gehad (het gevaar van conservatief islamisme, zeker voor vrouwen, homo's en andersdenkenden) want het is uiteraard ergens toch wel islamofobie op z'n mildst en racisme op z'n ergst, wederom weer voorbijgaan aan het feit dat ik eenzelfde kritiek heb op Trump-evangelicals, pretenderen dat ik het over 'de' islam heb, en dan met deze 'dit-is-op-de-man' reactie komen?

Please. Je had a priori al geen enkele behoefte aan een discussie. Is m.b.t. dit onderwerp ook volstrekt onmogelijk hier. Vooral afgeven op die paar gereformeerden en drie katholieken die er nog zijn: die zijn pas conservatief en eng.

Over 'spookbeelden' gesproken: het christendom in Nederland (en West-Europa) is op sterven na dood, zoals uit alle wetenschappelijke analyses blijkt. Treurig dat het steeds weer uit die halfgesloten grafkist gesleurd moet worden om nog iets van kritiek op religie - uiteraard in theorie nog altijd een progressieve must - te geven.

[ Bericht 5% gewijzigd door EttovanBelgie op 24-06-2024 22:22:31 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 24 juni 2024 @ 23:20:43 #88
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214038992
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 22:02 schreef VoMy het volgende:

[..]
Nee ik denk dat hij dat werkelijk gelooft, of waar hij op hoopt.
Dat men op PVV stemt als protest op "religieus conservatieve toename".

Daarom doet hij ook allerlei pogingen om te bagatelliseren. En de racistische opmerkingen en haat uit die partij en vooral de achterban laat hij voor het gemak maar weg.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_214039024
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 21:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Voor mijn gevoel neemt dat juist wel toe, ondanks dat je er geen etiket van calvinisme op kan plakken.
  maandag 24 juni 2024 @ 23:34:55 #90
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214039118
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 23:20 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Daarom doet hij ook allerlei pogingen om te bagatelliseren. En de racistische opmerkingen en haat uit die partij en vooral de achterban laat hij voor het gemak maar weg.
Ik spreek niet voor de PVV, ik spreek voor mezelf.

Waar ik de PVV, laat staan, racisme ooit hebt gebagatelliseerd, daar heb je ongetwijfeld quotes voor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214039290
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 20:33 schreef JamesLongstreet het volgende:

[..]
Vind ik niet. Zij moet alles 'de komende maanden' nog gaan uitwerken. Lekker makkelijk.
Als er echt een pittig debat komt, gaat zij het heel moeilijk krijgen. Wat dat betreft is dit een simpel kruisverhoor.
Een beetje softball-serve...
Mja maar dit is op zich wel logisch als je dit rondje doet voordat mensen moeten beginnen. Een departement en de materie eigen maken kost gewoon even en die tijd moet je redelijkerwijs ook geven.

Dat is overigens ook het argument om dit niet meer te doen, we kunnen beter vasthouden aan de vertrouwensregel zodat de minister eerst beleid kan formuleren en daarop wordt beoordeeld.
pi_214039492
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 22:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik vind dergelijke identiteitsdiscussies doorgaans vrij weinig interessant, maar even uit interesse:

Wat precies doet je denken dat de krachten die het christenconservatisme hier hebben gesloopt waardoor het zoals je m.i. terecht vaststelt een marginale rol heeft geen vat gaat hebben op de islam?

Ik denk namelijk dat die salarissen gaan overblijven als een soort reservaat gelijk Urk over een aantal jaar omdat hun visie voor eenieder die wat wil en mogelijkheden heeft afstotelijk is.

Ik denk namelijk dat die krachten sterk genoeg zijn om hetzelfde effect te bewerkstelligen daar. God is ook dood voor de Islam om het in termen van Nietsche te zeggen.
pi_214039509
krijg me niet gewijzigd, salarissen moet uiteraard salafisten zijn en de opmaak kon beter, maar soit, punt is gelijk.
pi_214039585
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 00:21 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Ik vind dergelijke identiteitsdiscussies doorgaans vrij weinig interessant, maar even uit interesse:

Wat precies doet je denken dat de krachten die het christenconservatisme hier hebben gesloopt waardoor het zoals je m.i. terecht vaststelt een marginale rol heeft geen vat gaat hebben op de islam?

Ik denk namelijk dat die salarissen gaan overblijven als een soort reservaat gelijk Urk over een aantal jaar omdat hun visie voor eenieder die wat wil en mogelijkheden heeft afstotelijk is.

Ik denk namelijk dat die krachten sterk genoeg zijn om hetzelfde effect te bewerkstelligen daar. God is ook dood voor de Islam om het in termen van Nietsche te zeggen.
Persoonlijk maak ik mij meer zorgen om het conservatisme wat uit de verkieizingen spreekt, de PVV is gewoon een enorm conservatieve partij in sociaal-cultureel opzicht net als BBB en NSC.

Ik maak mij drukker om dat conservatisme dan het conservatisme van een relatief kleine godsdienst in Nederland waarvan de meeste gelovigen nog niet eens conservatief zijn en waar men nul komma nul politieke invloed heeft en waar men constant moet opboksen tegen een seculiere maatschappij. Moslims hebben geen vrijhavens als Urk en de grefo dorpen in de Bible Belt, tenslotte.

We moeten wel waakzaam blijven op extremisme, dat spreekt voor zich, maar dat is mijn taak niet, daar hebben we de AIVD en Justitie voor.
pi_214039785
Die paniek over de Nederlandse islam is op zijn best onnozel en op zijn slechtst gewoonweg racistisch.

https://www.sociaalwerkne(...)moslims-in-nederland

Over een tijdje is het met verreweg de meeste moslims net zo zoals nu al met verreweg de meeste Nederlandse katholieken het geval is. Ze noemen zichzelf zo en ze houden vast aan bepaalde rituelen, maar veel meer uit gewoonte en traditie, dan uit volle overtuiging. De grote groep zal zichzelf zien als 'cultuurmoslim'.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
  dinsdag 25 juni 2024 @ 06:00:35 #96
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214039804
quote:

[..]

Wilders die oerconservatieve Oostblokkers achterna loopt en elke strohalm aangrijpt om LGBTQI'ers aan te vallen, uit te sluiten, te demoniseren. Wilders die nog eigenlijk nooit voor concrete verbeteringen van de positie van de vrouw in de samenleving stemt.

Je stemt op de PVV omdat je juist niet tegen conservatieve, christelijke, denkbeelden bent. En tegelijk wel een hekel hebt aan buitenlanders. Dat is waar de "zorgelijke demografische ontwikkeling" over gaat - teveel van die kleurlingen.
pi_214039827
Wethouder Groot Wassink (GL, Amsterdam) stapt op als voorzitter van de asielcommissie van de VNG. Ook vertrekt hij uit het bestuur van de gemeentekoepel. Hij weigert samen te werken met het kabinet waarin de PVV zit. Ook neemt hij de telefoon niet op als asielminister Faber belt.

Groot Wassink denkt dat het beeld van asielzoekers in het gras in Ter Apel het nieuwe kabinet ‘misschien zelfs wel goed uitkomt’. Daar wil hij niet aan bijdragen.

https://www.ad.nl/politie(...)echtsstaat~a051c281/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_214039829
quote:

[..]

Dat de stem op de PVV niks met angst voor conservatisme te maken heeft is duidelijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_214039832
En ondertussen mogen Brekelmans en Tuinman een enorm knoop gaan doorhakken: https://www.volkskrant.nl(...)de-plannen~bf18b3ba/

Waarom heb ik nou het gevoel dat deze uitbreidingen vooral ten koste zullen gaan van de natuur?
  dinsdag 25 juni 2024 @ 07:01:13 #100
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214039871
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 06:37 schreef Hanca het volgende:
Wethouder Groot Wassink (GL, Amsterdam) stapt op als voorzitter van de asielcommissie van de VNG. Ook vertrekt hij uit het bestuur van de gemeentekoepel. Hij weigert samen te werken met het kabinet waarin de PVV zit. Ook neemt hij de telefoon niet op als asielminister Faber belt.

Groot Wassink denkt dat het beeld van asielzoekers in het gras in Ter Apel het nieuwe kabinet ‘misschien zelfs wel goed uitkomt’. Daar wil hij niet aan bijdragen.

https://www.ad.nl/politie(...)echtsstaat~a051c281/
Prima wmb. Maar er zullen wel weer genoeg mensen zijn die vinden dat iedere volksvertegenwoordiger verplicht is om door de hoepels van de PVV heen te springen.

Er is overigens een reden dat iemand als Groot-Wassink landelijk voorzitter van de asielcommissie van de VNG was en geen PVV'er. Omdat die eerste van een serieuze partij komt die op alle bestuurslagen een bijdrage levert en er wat van probeert te maken, terwijl de PVV een lege huls is die overal afwezig is en waarvan het handjevol vertegenwoordigers hoofdzakelijk dom en verongelijkt wil klagen terwijl ze hun vergoeding opstrijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')