abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214018914
Wetenschap en onderwijs zijn natuurlijk gewoon linkse hobby’s. Nu rechts eindelijk aan de macht komt gaat het mes er flink in.
En Bruins is vermoedelijk creationist, dus dan doet zoiets ook wat minder pijn…
  zondag 23 juni 2024 @ 09:43:28 #3
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_214018959
Heel slim! Je moet het volk natuurlijk wel een beetje dom houden, anders gelooft straks niemand meer in de luchtkastelen van de PVV.
Huilen dan.
  zondag 23 juni 2024 @ 09:49:02 #4
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214018991
Waarom zou Bruins niet in dit kabinet stappen?
pi_214018999
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 09:49 schreef VoMy het volgende:
Waarom zou Bruins niet in dit kabinet stappen?
De bezuinigingen op OC&W zijn groter dan na de financiele crisis, je moet vrij masochistisch zijn om je daar voor te lenen.

Het waardeoordeel over kabinet Schoof 1 moet Bruins lekker zelf maken.
pi_214019033
quote:
7s.gif Op zondag 23 juni 2024 09:15 schreef miss_sly het volgende:
Ik las deze analyse.

https://www.doorbraak.eu/de-grote-raad-en-koning-wilders/

In hoeverre is deze accuraat?
Is geen novum
quote:
Toch kon je, de historie van het premierschap analyserend, nog onderscheid maken tussen drie typen minister-president: het eerste type was de politiek gedreven leidinggevende, zoals Den Uyl en eerder Abraham Kuyper (1901–1905); het tweede type was de premier-coördinator die zijn centrale positie vooral gebruikte als arbiter en als verbinder, zoals Drees en eerder Colijn; het derde was dat van de zaakwaarnemer. Die zat het kabinet wel voor maar werd op hoofdlijnen gestuurd door zijn politieke ‘chef’, die in de Tweede Kamer was gebleven. Voorbeelden daarvan: Ruijs de Beerenbrouck die de leiding moest aanvaarden van het priester-Kamerlid Nolens, en De Quay, die zijn orders ontving van politiek leider Romme en voorts bij AZ begeleiding kreeg van de daartoe aangewezen staatssecretaris Schmelzer. Ook premier Marijnen kan daartoe worden gerekend; hij was afhankelijk van dezelfde Schmelzer, die intussen Romme als politiek leider was opgevolgd. Een van de redenen voor zo’n eigenaardige constructie was, dat de ‘chef’ het zo druk had om zijn roomse schaapjes in de fractie bijeen te houden dat hij het premierschap er niet nog eens bij kon hebben.
https://www.parlement.com(...)van_de_zaakwaarnemer

Bovendien kan je je nog steeds afsplitsen van de PVV-fractie
  zondag 23 juni 2024 @ 09:57:17 #7
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214019057
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 09:51 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
De bezuinigingen op OC&W zijn groter dan na de financiele crisis, je moet vrij masochistisch zijn om je daar voor te lenen.
Als er binnen de coalitie al overeenstemming voor zoiets is, dan is er waarschijnlijk wel genoeg draagvlak om dat ook voor anderen buiten de onderhandelaars om acceptabel te maken. Het zal niet zo'n heel impopulair idee zijn als 88 uit de 150 zetels er al achter staan.

De pijn van de bezuinigingen komt niet bij de minister terecht, dus masochistisch zou ik het ook niet zo snel noemen. Henk Bleker was ook in zijn nopjes op Natuur, dat heeft ie ook volledig aan gort bezuinigd destijds.
pi_214019309
Ik vind het vooral bijzonder hoe je als PVV altijd een grote bek hebt gehad over 'de Nederlandsche cultuur w/ ' om die dan vervolgens zo'n beetje af te schaffen.

Laten we hopen dat de boel valt voordat ze echt schade kunnen gaan aanrichten.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_214019343
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 09:51 schreef KaheemSaid het volgende:
En hij is nog voorzitter van de Adviesraad voor wetenschap, technologie en innovatie (AWTI). Dan lijkt het me nog extra gek om vol te moeten bezuinigen
pi_214019448
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 10:30 schreef BlackLining het volgende:
Ik vind het vooral bijzonder hoe je als PVV altijd een grote bek hebt gehad over 'de Nederlandsche cultuur w/ ' om die dan vervolgens zo'n beetje af te schaffen.

Hoe bedoel je? De BTW op kermissen blijft gewoon laag w/
pi_214019615
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 09:57 schreef VoMy het volgende:

[..]
Als er binnen de coalitie al overeenstemming voor zoiets is, dan is er waarschijnlijk wel genoeg draagvlak om dat ook voor anderen buiten de onderhandelaars om acceptabel te maken. Het zal niet zo'n heel impopulair idee zijn als 88 uit de 150 zetels er al achter staan.

De pijn van de bezuinigingen komt niet bij de minister terecht, dus masochistisch zou ik het ook niet zo snel noemen. Henk Bleker was ook in zijn nopjes op Natuur, dat heeft ie ook volledig aan gort bezuinigd destijds.
Volgens mij krijgt heel de culturele sector bij het woord bezuinigingen nog het hoofd van Halbe Zijlstra voor ogen. Los daarvan was Bruins niet verbonden met de 88 zetels.
  zondag 23 juni 2024 @ 11:08:53 #12
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214019633
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 11:06 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Volgens mij krijgt heel de culturele sector bij het woord bezuinigingen nog het hoofd van Halbe Zijlstra voor ogen. Los daarvan was Bruins niet verbonden met de 88 zetels.
Niet verbonden maar de omvang van het zetelaantal geeft toch aan dat het hoofdlijnenakkoord, met alle plannen en vooral doelen, een redelijk populaire stroming vertegenwoordigt waar je dus voldoende mensen voor kunt vinden die het wel willen uitvoeren. Bruins is dan 1 van die mensen.

Jammer dat ie geen premier is geworden, kabinet Bruins I scheelt amper met een zekere schamperende bijnaam.
  zondag 23 juni 2024 @ 11:30:43 #13
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214019780
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 10:30 schreef BlackLining het volgende:

Laten we hopen dat de boel valt voordat ze echt schade kunnen gaan aanrichten.
Wat dat volk verstaat onder Nederlandse cultuur is onder andere straalbezopen op slechte kampermuziek in de tuin van je buurman kotsen nadat je net als een creep je 19 jarige buurmeisje hebt aangerand.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_214019826
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 09:54 schreef zakjapannertje het volgende:
Bovendien kan je je nog steeds afsplitsen van de PVV-fractie
Waarom zou je dat doen als je van muskusrattenvolger naar 100k+ gaat om Aye of Nay te roepen op een paar momenten.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_214019903
quote:
10s.gif Op zondag 23 juni 2024 11:30 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Wat dat volk verstaat onder Nederlandse cultuur is onder andere straalbezopen op slechte kampermuziek in de tuin van je buurman kotsen nadat je net als een creep je 19 jarige buurmeisje hebt aangerand.
Luid boeren is ook wel een redelijk cultureel dingetje. Had een kennis uit een ander land die op een Nederlandse meid afknapte omdat ze gezegd had dat ze boerde wanneer ze wilde boeren. Die vrijheden moet je niet in de wielen willen rijden.
pi_214020007
quote:
9s.gif Op zondag 23 juni 2024 09:38 schreef KareldeStoute het volgende:
Wetenschap en onderwijs zijn natuurlijk gewoon linkse hobby’s. Nu rechts eindelijk aan de macht komt gaat het mes er flink in.
Wat een rare aanname, de post vanmorgen over dat die bezuiniging pijn doet komt namelijk ook van een creationist.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 23 juni 2024 @ 11:56:40 #17
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_214020122
quote:
9s.gif Op zondag 23 juni 2024 09:38 schreef KareldeStoute het volgende:
Wat een onzin. Wetenschap en onderwijs zouden a-politieke onderwerpen moeten zijn, daar ze allebei van levensbelang zijn voor de samenleving als geheel. Iedere politieke stroming zou zijn best moeten doen om deze sectoren gezond te houden. Helaas blijkt rechts (zowel in Den Haag als op dit forum) te stom te zijn om dat in te zien.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_214020471
3,5 miljoen lijkt me echt wel wisselgeld.

En als we het financiële beleid volgen is daar ook wel ruimte voor zolang er maar ergens anders bezuinigt wordt.
pi_214020483
quote:
10s.gif Op zondag 23 juni 2024 11:30 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
En de andere helft denkt dat het gesubsidieerd op kosten van de belasting betaler naar het Concertgebouw gaan is.
Al klagend over de boeren om daarna voor een lang weekend naar Ibiza te gaan met het vliegtuig.
pi_214020491
88 zetels ja, ze doen het er ook wel een beetje om.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
pi_214020511
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:32 schreef Kickinalfa het volgende:

En als we het financiële beleid volgen is daar ook wel ruimte voor zolang er maar ergens anders bezuinigt wordt.
Eerst maar eens zien wáár nu precies op bezuinigd gaat worden voordat er allemaal stuiptrekkingen over kapotbezuinigen komen. Sowieso is er al een sterk dalende trend in studentenaantallen te zien (ook vooruitkijkend. precies wat men wilde) en dus ook minder rijksfinanciering.
pi_214020517
Ik begin me steeds meer af te vragen hoelang Omtzigt nog door wil gaan met deze blufpolitiek. Hij lijkt te vertrouwen op een snelle en overduidelijke demonstratie van de totale incompetentie van BBB/PVV, maar hoe langer die op zich laat wachten, hoe meer schade er aangericht wordt.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
  zondag 23 juni 2024 @ 12:40:33 #23
66444 Lord_Vetinari
pi_214020539
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:37 schreef Blastbeat het volgende:
Ik begin me steeds meer af te vragen hoelang Omtzigt nog door wil gaan met deze blufpolitiek. Hij lijkt te vertrouwen op een snelle en overduidelijke demonstratie van de totale incompetentie van BBB/PVV, maar hoe langer die op zich laat wachten, hoe meer schade er aangericht wordt.
En wat en door wie zou er dan met die ‘snelle en overduidelijke demonstratie van de totale incompetentie vannBBB/PVV’ gedaan moeten worden?
pi_214020541
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:32 schreef Kickinalfa het volgende:

Op het taalonderwijs?
pi_214020547
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:37 schreef nostra het volgende:

[..]
Eerst maar eens zien wáár nu precies op bezuinigd gaat worden voordat er allemaal stuiptrekkingen over kapotbezuinigen komen. Sowieso is er al een sterk dalende trend in studentenaantallen te zien (ook vooruitkijkend. precies wat men wilde) en dus ook minder rijksfinanciering.
Deze bezuiniging op bijvoorbeeld Nova staat gewoon al precies genoemd in het akkoord, want dat zijn die sectorplannen die volledig worden afgeschaft.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 23 juni 2024 @ 12:41:49 #26
66444 Lord_Vetinari
pi_214020552
quote:
9s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:40 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Op het taalonderwijs?
Dat is al in desastreuze mate gebeurd, als ik dit forum ern beetje als maatstaf neem.
pi_214020555
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
En wat en door wie zou er dan met die ‘snelle en overduidelijke demonstratie van de totale incompetentie vannBBB/PVV’ gedaan moeten worden?
Ik zet zelf vooral in op Faber en Keijzer, maar de onmogelijkheid van het grootste deel van die plannen lijkt me een goede tweede.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
  zondag 23 juni 2024 @ 12:44:51 #28
66444 Lord_Vetinari
pi_214020570
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:42 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ik zet zelf vooral in op Faber en Keijzer, maar de onmogelijkheid van het grootste deel van die plannen lijkt me een goede tweede.
Nee, ik vroeg wie er dan iets met die incompetentie zou moeten doen. Oftewel, wat zouden de consequenties zijn als dit zou optreden? En wie zou die consequenties uitvoeren?
pi_214020586
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Nee, ik vroeg wie er dan iets met die incompetentie zou moeten doen. Oftewel, wat zouden de consequenties zijn als dit zou optreden? En wie zou die consequenties uitvoeren?
De consequentie is dat de VVD niet meer met hen wil samenwerken en dat er dus na verkiezingen vanzelf een middenkabinet komt. In de laatste peiling hebben de 4 trouwens ook al geen meerderheid meer.
pi_214020596
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Deze bezuiniging op bijvoorbeeld Nova staat gewoon al precies genoemd in het akkoord, want dat zijn die sectorplannen die volledig worden afgeschaft.
Ja, dat lijken niet de meest slimme bezuinigingen inderdaad. Sowieso is de steeds rapper wordende positie van Europa ten opzichte van met name de VS (waar nog een open speelveld mee is) en China (die daar de voordelen van autocratie mee heeft) zeer zorgwekkend.

Dat adresseren begon al in 2000 in Lissabon, maar er is vervolgens geen zak aan gedaan.

Een aardige podcast daarover met gezamenlijke forumvriend Rob de Wijk:

Listen to this episode from Boekestijn en De Wijk on Spotify. Europa raakt economisch achterop in de wereld. Wat gaat hier mis? Te gast: BNR huiseconoom Han de Jong. (Het getal dat we even niet paraat hadden: gecorrigeerd voor de wisselkoers was de Amerikaanse economie in 2008 15% groter dan de eurozone, nu 31%.) https://data.worldbank.org/indicator/NY.GDP.MKTP.PP.KD?locations=US-XCSee omnystudio.com/listener for privacy information.
pi_214020599
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ah, zo. Ik denk dat of Yesilgöz op gegeven moment zegt: ik dacht al dat dit niet zou gaan werken, we hebben het geprobeerd, maar dit gaat niet. Of Omtzigt die aangeeft dat vrijwel alle voorwaarden uit zijn brief uit het begin van de formatie inmiddels toch genegeerd worden en er daarna uitstapt.
pi_214020623
Ik denk dat dat allemaal wishful thinking is.
Het zou mij ook niet verbazen als ze de rit gewoon uitzitten.
pi_214020626
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:47 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ah, zo. Ik denk dat of Yesilgöz op gegeven moment zegt: ik dacht al dat dit niet zou gaan werken, we hebben het geprobeerd, maar dit gaat niet. Of Omtzigt die aangeeft dat vrijwel alle voorwaarden uit zijn brief uit het begin van de formatie inmiddels toch genegeerd worden en er daarna uitstapt.
NSC moet toch echt wachten tot de VVD het ook echt zat is, anders zitten ze na de verkiezingen misschien weer met een VVD die naar rechts kijkt. Ze hadden er nooit aan moeten beginnen, maar nu het zo ver is kan NSC denk ik alleen samen met de VVD de stekker er uit trekken als ze nadenken over de iets langere termijn.
pi_214020630
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Motie van wantrouwen tegen een PVV / BBB minister die dan door NSC gesteund wordt. Maar ik moet het allemaal nog zien.
  zondag 23 juni 2024 @ 12:51:54 #35
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214020636
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 11:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Wat een onzin. Wetenschap en onderwijs zouden a-politieke onderwerpen moeten zijn
Daar denkt dus niet iedereen hetzelfde over.

Een deel van de republikeinen in de VS vinden wetenschap en onderwijs maar onzin. Ook een deel van de conservatieve flank. Die zouden zo wetenschap en onderwijs afschaffen.

Zo zijn abortus en vaccineren ook politieke onderwerpen terwijl dit eigenlijk niet hoeft. Muhhhh abortus = moord muhhhhh
pi_214020883
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
NSC moet toch echt wachten tot de VVD het ook echt zat is, anders zitten ze na de verkiezingen misschien weer met een VVD die naar rechts kijkt. Ze hadden er nooit aan moeten beginnen, maar nu het zo ver is kan NSC denk ik alleen samen met de VVD de stekker er uit trekken als ze nadenken over de iets langere termijn.
NSC word weggevaagd in de peilingen, staan nu op -12 en dat word alleen maar minder, denk ik, Omtzigt hoeft zich, denk ik, niet druk te maken om een volgende regeringsdeelname.
pi_214021070
VVD en NSC kunnen met deze peilingen ( samen ca 30 zetels) niet op nieuwe verkiezingen aansturen.
En wat na de verkiezingen ? Weer met een versterkt PVV (48 zetels) een regering vormen ? Waarom zou je dan nu Schoof I laten vallen. Of dit kabinet laten vallen en dan zonder nieuwe verkiezingen een meerderheidskabinet met GL/PvdA en D66 formeren.
Een strategie kan zijn... modderen met dit kabinet, hopen op gunstige peilingen over een jaar
pi_214021175
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 13:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
NSC word weggevaagd in de peilingen, staan nu op -12 en dat word alleen maar minder, denk ik, Omtzigt hoeft zich, denk ik, niet druk te maken om een volgende regeringsdeelname.
Gezien de positie, toch wel tussen PvdAGL en VVD in en het feit dat je met 7 zetels toch wel snel nodig bent als er 42 PVV, 7 BBB en nog een aantal FvD, PvdD, SGP en SP zetels minder snel in aanmerking komen, zou ik dat maar wel doen. Ook in de nieuwste peiling hebben GL-PvdA, VVD, D66 en CDA nog maar 65 zetels, heb je er echt toch nog 11 nodig en dan kijk je al snel naar de 7 van NSC.
pi_214021183
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 13:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Gezien de positie, toch wel tussen PvdAGL en VVD in en het feit dat je met 7 zetels toch wel snel nodig bent als er 42 PVV, 7 BBB en nog een aantal FvD, PvdD SGP en SP zetels minder snel in aanmerking komen, zou ik dat maar wel doen. Ook in de nieuwste peiling hebben GL-PvdA, VVD, D66 en CDA nog maar 65 zetels, heb je er echt toch nog 11 nodig en dan kijk je al snel naar de 7 van NSC.
Als dat er nog 7 zijn over een tijdje, ik zie dat nog wel verder teruglopen. En niet om het een of het ander maar ik zou liever de CU in een kabinet zien, die zijn tenminste redelijk eerlijk en open, dan ooit nog het NSC.
  zondag 23 juni 2024 @ 13:58:04 #40
66444 Lord_Vetinari
pi_214021195
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:51 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Daar denkt dus niet iedereen hetzelfde over.

Een deel van de republikeinen in de VS vinden wetenschap en onderwijs maar onzin. Ook een deel van de conservatieve flank. Die zouden zo wetenschap en onderwijs afschaffen.

Zo zijn abortus en vaccineren ook politieke onderwerpen terwijl dit eigenlijk niet hoeft. Muhhhh abortus = moord muhhhhh
Ik zeg ook ‘zouden moeten zijn’. In een beschaafde samenleving.
pi_214021217
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 13:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Als dat er nog 7 zijn over een tijdje, ik zie dat nog wel verder teruglopen. En niet om het een of het ander maar ik zou liever de CU in een kabinet zien, die zijn tenminste redelijk eerlijk en open, dan ooit nog het NSC.
Ja, natuurlijk weet je niks over hoe een verkiezing zou verlopen. PVV ging in een half jaar van bijna weggevaagd in de provincies naar ruim de grootste van het land.
  zondag 23 juni 2024 @ 14:05:51 #42
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214021260
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 13:42 schreef Bluesdude het volgende:
VVD en NSC kunnen met deze peilingen ( samen ca 30 zetels) niet op nieuwe verkiezingen aansturen.

Kan me wel voorstellen dat de VVD ook zenuwachtig wordt als ze in de gemeemteraadsverkiezingen van 2026 nog weer dreigen te worden gehalveerd. TK-zetelpeilingen zijn niet de enige overweging om het kabinet te laten klappen.
pi_214021307
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 13:42 schreef Bluesdude het volgende:

Nu is nog maar 59% van de VVDers tevreden, wat als dat naar 40% zakt? Of nog lager? Op een gegeven moment moet je ook wat om niet die laatste paar kiezers weg te jagen.
  zondag 23 juni 2024 @ 14:18:28 #44
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214021345
Vergeet ook niet: hoe eerder de verkiezingen zijn waarin je klappen krijgt van de kiezer, hoe eerder de verkiezingen daarna zijn waarin je je hopelijk hebt kunnen herpakken. Zetelverlies uitstellen is niet altijd voordelig.
  zondag 23 juni 2024 @ 15:14:08 #45
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_214022008
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 14:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nu is nog maar 59% van de VVDers tevreden, wat als dat naar 40% zakt? Of nog lager? Op een gegeven moment moet je ook wat om niet die laatste paar kiezers weg te jagen.
In principe gaan de plannen van dit kabinet nog wel wat ellende opleveren waar je asielzoekers de schuld van kan geven. Dat zal de VVD in de campagne wel weer wat stemmen terugbrengen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_214022117
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 13:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Mwah, er wordt toch redelijk vaak beroep gedaan op die paar zetels van het christendemocratische midden. In die zin hoeft NSC alleen groter te blijven dan het CDA / CU.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 23 juni 2024 @ 15:26:28 #47
346939 Janneke141
pi_214022194
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 15:21 schreef probeer het volgende:

[..]
Mwah, er wordt toch redelijk vaak beroep gedaan op die paar zetels van het christendemocratische midden. In die zin hoeft NSC alleen groter te blijven dan het CDA / CU.
Maar dat gaat hem op deze manier echt niet lukken. Hij heeft eigenlijk zijn eigen graf gegraven toen hij definitief met Wilders in zee ging.
  zondag 23 juni 2024 @ 15:33:18 #48
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214022300
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 15:21 schreef probeer het volgende:

[..]
De grootste hoeft niet eens want coalities met 2 van zulke partijen worden we ook regelmatig mee verwend.
  zondag 23 juni 2024 @ 15:37:59 #49
346939 Janneke141
pi_214022380
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 14:04 schreef Hanca het volgende:
In de laatste peiling van electoralcalculus pakt Labour trouwens met 39% van de stemmen 70% van de zetels. Hoe bewijs je dat je een waardeloos systeem hebt...

https://www.electoralcalculus.co.uk/prediction_main.html

Ze zijn in percentage gedaald, maar in zetels gestegen tov vorige week.

Edit: Reform met 17,5% van de stemmen 3 zetels, de Tories met 19,9% 76 zetels, SNP met 3,5% wel 22 zetels (ja, ik weet dat SNP alleen in Schotland mee doet, maar toch).
Misschien moet Omtzigt hier nog even naar kijken voordat hij in Nederland ook een districtenstelsel in gaat voeren. Of zijn kiezers.
pi_214023196
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 15:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Misschien moet Omtzigt hier nog even naar kijken voordat hij in Nederland ook een districtenstelsel in gaat voeren. Of zijn kiezers.
Ja, PVV had hier misschien wel 2/3e meerderheid kunnen scoren. En de verkiezingen daar voor was dat de VVD geweest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')