Ja, dat is naast de KMA en de Luchtmachtoren de enige kazerne die nog in gebruik is.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 12:45 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Is die bij het Amphia ziekenhuis nog in gebruik? Ben daar dik 10 jaar niet meer in de buurt geweest, maar weet wel dat daar een hele omheining zat vanwege een kazerne die daar zat.
Ook in en nabij Zeeland houden ze militaire oefeningen. Er zit zelfs een vliegbasis naast de deur in Volkel beide in de gemeente Maashorst.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 12:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als het maar geen Zeeland is, begrijp ik uit het naaste verleden
Op Vlieland en Terschelling heeft defensie ook oefenterrein, dus decentraal lijkt me een pre.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 12:53 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het Lauwersmeer gebied en Assen ligt ook niet erg centraal, is er ook niet nog een best groot oefenterrein op de Peel?
Wonderlijk dat dit soort opmerkingen bij rechts op volle instemming kunnen rekenen terwijl ze extreem emotioneel worden als er overeenkomsten tussen extreemrechts en nazisme worden benoemd.quote:
Niet heel verwonderlijk natuurlijk. Over het algemeen zijn dat toch de meest rationele kiezers bij die partijen, dus dat er onvrede of onzekerheid heerst lijkt me duidelijk. Wel benieuwd naar het volgende congres.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 13:17 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Weinig vertrouwen bij VVD en NSC kiezers
Alleen bij PvdA/GL, D66, PvdD en Volt snapt iedereen de vraag.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 13:17 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Weinig vertrouwen bij VVD en NSC kiezers
Vlak ook dier en poes niet uit.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 13:27 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Alleen bij PvdA/GL, D66 en Volt snapt iedereen de vraag.
Ik was te snel.quote:
Ik denk dat dat wel verklaarbaar is. Ja21 probeert tenslotte tussen de VVD en PVV in te zitten.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 13:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
Zal wel in de foutmarge zitten, maar wel opvallend dat bij ja21 het vertrouwen hoger is dan willekeurig welke coalitiepartij.
Draai er maar weer omheen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 07:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, gapen over de zoveelste keer dat dat frame van stal gehaald wordt. En ook wel ironisch dat uitgerekend de zogenaamde anti-racisme types juist enkel in kleur kunnen denken wanneer kritiek geleverd wordt op conservatisme binnen een religie.
Is kritiek op de SGP ook anti-blank racisme, Karel? Bestaan er protestantste zwarten? Zou eens een kijkje nemen in de Amerikaanse Bible Belt.
Bij de kleine partijen is er altijd een grote foutmarge. Ze hebben een pool van 20.000 mensen die dit hebben ingevuld, zullen daar dan meer dan 50 JA21 stemmers tussen zitten? Dan krijg je dus eigenlijk een te kleine groep om iets aan op te hangen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 13:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
Zal wel in de foutmarge zitten, maar wel opvallend dat bij ja21 het vertrouwen hoger is dan willekeurig welke coalitiepartij.
Het is ook gewoon weer onzin. Ik durf de stelling wel aan dat het grootste deel van de moslimhaat niet voortkomt uit inhoudelijke bezwaren, maar uit racisme.quote:
Hoe groot is dit probleem eigenlijk in getallen Etto? Welk gedeelte van de moslims in Nederland is extreem conservatief en wat zijn de trends aangaande moslims in Nederland en hun religie?quote:Op maandag 24 juni 2024 21:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik zou vooral zeggen: de toename van aartsconservatief religieus gedachtegoed.
Zou er op zo’n congres werkelijk iets meer gebeuren dan wat gepiep voor de sier?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 13:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Niet heel verwonderlijk natuurlijk. Over het algemeen zijn dat toch de meest rationele kiezers bij die partijen, dus dat er onvrede of onzekerheid heerst lijkt me duidelijk. Wel benieuwd naar het volgende congres.
En angst.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 14:53 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Het is ook gewoon weer onzin. Ik durf de stelling wel aan dat het grootste deel van de moslimhaat niet voortkomt uit inhoudelijke bezwaren, maar uit racisme.
En uit goedgelovig luisteren naar politici (Fortuyn, Wilders, Verdonk, Baudet) die al decennia asielzoekers in het algemeen en moslims in het bijzonder aanwijzen als schuldige van alle problemen. Was laatst hier ook iemand die zei dat 'alle problemen in Nederland aan asiel te linken zijn'. Totale onzin, maar een grote groep gelooft het wel.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 14:53 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Het is ook gewoon weer onzin. Ik durf de stelling wel aan dat het grootste deel van de moslimhaat niet voortkomt uit inhoudelijke bezwaren, maar uit racisme.
quote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
En uit goedgelovig luisteren naar politici (Fortuyn, Wilders, Verdonk, Baudet) die al decennia asielzoekers in het algemeen en moslims in het bijzonder aanwijzen als schuldige van alle problemen. Was laatst hier ook iemand die zei dat 'alle problemen in Nederland aan asiel te linken zijn'. Totale onzin, maar een grote groep gelooft het wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Omdat het een makkelijk antwoord is met een makkelijk doelwit wat niets terugzegt. We weten inmiddels toch wel hoe dit werkt? Dat is al eeuwen lang het geval.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
En uit goedgelovig luisteren naar politici (Fortuyn, Wilders, Verdonk, Baudet) die al decennia asielzoekers in het algemeen en moslims in het bijzonder aanwijzen als schuldige van alle problemen. Was laatst hier ook iemand die zei dat 'alle problemen in Nederland aan asiel te linken zijn'. Totale onzin, maar een grote groep gelooft het wel.
"Ja, we moeten leren uit het verleden, want we mogen nooit weer die zondebokpolitiek zo uit de hand laten lo... O, dat mag je niet zeggen?"quote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mwah, als je er met zo'n houding in gaat..quote:Op dinsdag 25 juni 2024 14:53 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Vooral terroristische aanslagen. Niet iedereen accepteert het dat zijn landgenoten worden afgeslacht in een Utrechtse tram. Of dat een leraar wordt onthoofd vanwege cartoons (echt wtfquote:Op dinsdag 25 juni 2024 14:53 schreef Blastbeat het volgende:
het grootste deel van de moslimhaat niet voortkomt uit inhoudelijke bezwaren, maar uit racisme.
Ja, ho. Mijn stelling is niet dat alle afkeer van islam per definitie racistisch is. Er zijn zat kritische opmerkingen mogelijk over die religie. Ik geloof alleen niet dat de moslimhaat van de PVV-achterban grotendeels inhoudelijk is. Sterker nog: iemand die inhoudelijke kritiek heeft op de islam, maar geen racist is, heeft bij de PVV niks te zoeken.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mwah, als je er met zo'n houding in gaat..
Er zijn zat inhoudelijke argumenten bedenken waarom iemand niet zo dol is op de islam (of welk religie dan ook). Dat dan maar meteen gooien op ''het gaat vast om het kleurtje, wat een racist'' vind ik ook niet geheel gepast. Discussie meteen dood.
Aan de andere kant moeten we inderdaad vooral niet doen alsof racisme geen probleem is, of doen alsof alles maar gelinkt is aan moslims. Ik vind dat je beide discussies moet kunnen voeren zonder dat het meteen verwatert in een ''hij zal vast bedoelen dat hij gewoon een hekel heeft aan de islam vanwege het kleurtje'' frame, of een ''alles is de schuld van.. ''frame.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |