abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214043873
Terroristische aanslagen hebben we in Nederland zelden, integratieproblematiek in de (middel-)grote steden natuurlijk wel. Dat mensen een teringhekel aan dat smaldeel hebben maar op de hoop racisme gooien is wel grenzeloos naïef.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_214043890
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 15:46 schreef nostra het volgende:
Terroristische aanslagen hebben we in Nederland zelden, integratieproblematiek in de (middel-)grote steden natuurlijk wel. Dat mensen een teringhekel aan dat smaldeel hebben maar op de hoop racisme gooien is wel grenzeloos naïef.
Het kan wel, wat Blastbeat stelde, een combinatie van factoren waar racisme een (al dan niet grote) rol in speelt zijn. Doen alsof het geen rol speelt is ook naief.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2024 15:49:11 ]
pi_214043898
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 15:43 schreef Beaurealis het volgende:

[..]
Vooral terroristische aanslagen. Niet iedereen accepteert het dat zijn landgenoten worden afgeslacht in een Utrechtse tram. Of dat een leraar wordt onthoofd vanwege cartoons (echt wtf :{w )
Als dat typisch islamitisch was, dan hadden we met een miljoen moslims in Nederland nu alleen nog een soort van maanlandschap over met wat rondslingerende lichaamsdelen.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_214043914
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 15:43 schreef Beaurealis het volgende:

[..]
Vooral terroristische aanslagen. Niet iedereen accepteert het dat zijn landgenoten worden afgeslacht in een Utrechtse tram. Of dat een leraar wordt onthoofd vanwege cartoons (echt wtf :{w )
Het grootste risico op dood door schutter heb ik toch echt gehad door een blanke man. Gekken heb je in alle kleuren, soorten en maten en hebben niets met religie, huidskleur of afkomst van doen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_214043945
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 15:46 schreef nostra het volgende:
Terroristische aanslagen hebben we in Nederland zelden
Dat klopt en dat willen we ook zo houden, niet waar?

Wat mij vooral stoort is dat er regelmatig dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen, maar er daarna niets mee gedaan wordt.

Niet zolang geleden was er een gastimam bij een moskee die letterlijk zei dat 'je ongelovigen moest haten'. Veel ophef natuurlijk. Intussen zijn we al heel wat weken verder maar is er ingegrepen? Is deze man te verstaan gegeven dat dit toch echt niet kan? Of liever nog, op het vliegtuig gezet?

Nee. Er is weer niets mee gedaan.

Hebben jullie de Nieuwsuur docu gezien waar er lesmateriaal en geluidsopnamen van 50 (!) islamitische scholen naar buiten kwam, waar onze maatschappij keihard werd afgewezen? Is daar nog actie ondernomen? Volgens mij zijn al die scholen nog gewoon open.

Snappen jullie mijn punt een beetje? En dat ik me ontzettend erger aan slappe bestuurders die deze betonrot gewoon voort laten woekeren?
pi_214043947
En de huurwet is door de senaat: https://nos.nl/artikel/25(...)uurprijzen-aangepakt
Mooi werk in die laatste week.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_214043969
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 15:54 schreef Beaurealis het volgende:

[..]

Wat mij vooral stoort is dat er regelmatig dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen, maar er daarna niets mee gedaan wordt.

Niet zolang geleden was er een gastimam bij een moskee die letterlijk zei dat 'je ongelovigen moest haten'. Veel ophef natuurlijk. Intussen zijn we al heel wat weken verder maar is er ingegrepen? Is deze man te verstaan gegeven dat dit toch echt niet kan? Of liever nog, op het vliegtuig gezet?

Hebben jullie de Nieuwsuur docu gezien waar er lesmateriaal en geluidsopnamen van 50 (!) islamitische scholen naar buiten kwam, waar onze maatschappij keihard werd afgewezen? Is daar nog actie ondernomen? Volgens mij zijn al die scholen nog gewoon open.

Snappen jullie mijn punt een beetje? En dat ik me ontzettend erger aan slappe bestuurders die deze betonrot gewoon voort laten woekeren?
14 jaar geleden was ik bij een preek van een dominee uit de SGP hoek die zei dat we iedere niet christen moesten haten 'omdat iedereen die niet christelijk is daar inmiddels zelf voor gekozen heeft en dus voor de duivel gekozen heeft'. Is die man opgepakt, afgevoerd? Heeft het überhaupt het nieuws gehaald? Nee, omdat we vrijheid van religie hebben. Gelukkig maar. Die man werd daarna voorzitter van de synode.

Snap je het punt een beetje?
pi_214043998
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 15:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
14 jaar geleden was ik bij een preek van een dominee uit de SGP hoek die zei dat we iedere niet christen moesten haten 'omdat iedereen die niet christelijk is daar inmiddels zelf voor gekozen heeft en dus voor de duivel gekozen heeft'. Is die man opgepakt, afgevoerd? Heeft het überhaupt het nieuws gehaald? Nee, omdat we vrijheid van religie hebben. Gelukkig maar. Die man werd daarna voorzitter van de synode.

Ik weet niet of je dit nou serieus 1 op 1 wil vergelijken. Ik kan me niet herinneren dat een SGP'er met een bomvest ergens binnenwandelde en zichzelf opblies met de woorden 'Jezus is een toffe peer..!'
  dinsdag 25 juni 2024 @ 16:02:28 #184
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_214044038
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 15:58 schreef Beaurealis het volgende:

[..]
Ik weet niet of je dit nou serieus 1 op 1 wil vergelijken. Ik kan me niet herinneren dat een SGP'er met een bomvest ergens binnenwandelde en zichzelf opblies met de woorden 'Jezus is een toffe peer..!'
Waar in Nederland is dat precies gebeurd met een moslim?

Maar los daarvan; integratie is een punt van aandacht. Zeer zeker, maar we moeten niet doen dat het per definitie een kwaadaardige religie is of groep mensen zijn.

En zo zou het debat ook gevoerd moeten worden. Niet gefocust op minder, minder minder maar eerder op meer en betere integratie.
pi_214044070
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 16:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
Waar in Nederland is dat precies gebeurd met een moslim?

Niet met een bom, maar met geweer (Tram Utrecht)
pistool en mes (Theo van Gogh)

Bommetjes hebben we gezien in de trein in Madrid, de metro in London, concert Ariane Grande en in de Bataclan vlogen de stukken vlees ook om je oren.
pi_214044080
quote:

[..]

Niet echt. Is er sprake van een misdrijf? Vervolgen. Is er sprake van een misdrijf of haatzaaien door een buitenlander? Deporteren. Dat is gewoon de wet in Nederland en iedereen mag aangifte doen van een misdrijf, dacht ik.

Overigens zijn er in Nederland geen 50 islamitische scholen.
pi_214044112
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 16:07 schreef Tijger_m het volgende:
Overigens zijn er in Nederland geen 50 islamitische scholen.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)tische-moskeescholen

"Nieuwsuur en NRC identificeerden minstens vijftig onderwijsplekken die salafistisch zijn of er sterk door worden beïnvloed. Hier volgen meer dan duizend kinderen 's avonds of in het weekend islamitische lessen."

Maar nu ga je waarschijnlijk een semantisch kunstje uithalen en zeggen 'maar onderwijsplekken zijn niet hetzelfde als scholen'.
  dinsdag 25 juni 2024 @ 16:10:52 #188
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_214044127
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 16:06 schreef Beaurealis het volgende:

[..]
Niet met een bom, maar met geweer (Tram Utrecht)
pistool en mes (Theo van Gogh)

Bommetjes hebben we gezien in de trein in Madrid, de metro in London, concert Ariane Grande en in de Bataclan vlogen de stukken vlees ook om je oren.
We kennen allemaal de momenten die je noemt. Maar in Nederland zeker is het nog steeds onbestaand eigenlijk. Mohammed B. (Van Gogh) is dit jaar nou al 20 jaar geleden. Gokmen T. is een verward persoon; dat gaan we toch niet projecteren op een hele groep?

Eigenlijk hebben we in Nederland veel meer problemen met drugscriminaliteit. Ik zou het logischer vinden als er daar meer over gepraat wordt dan over een mogelijke aanslag. Hele heisa rondom Ridouan Taghi, Bolle Jos, mocromaffia, weet ik niet wat nog meer. Allerlei advocaten worden bedreigd. Dat lijkt me een veel groter probleem.
pi_214044131
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 15:56 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat je zo'n vent lekker in zijn eigen bubbel zijn haatidiotie laat preken is tot daar aan toe, de SGP wil echter dat de Staat daarop ingrijpt en alle 'duivelaanbidders' (hoe verzin je het) HUN vrijheid ontneemt. Dat is inderdaad extreem verwerpelijk.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_214044152
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 16:09 schreef Beaurealis het volgende:

[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)tische-moskeescholen

"Nieuwsuur en NRC identificeerden minstens vijftig onderwijsplekken die salafistisch zijn of er sterk door worden beïnvloed. Hier volgen meer dan duizend kinderen 's avonds of in het weekend islamitische lessen."

Maar nu ga je waarschijnlijk een semantisch kunstje uithalen en zeggen 'maar onderwijsplekken zijn niet hetzelfde als scholen'.
Geef gewoon toe dat JIJ degene was die met scholen aankwam terwijl het daar niet over ging in plaats van mij aan te vallen.
pi_214044179
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 16:11 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat je zo'n vent lekker in zijn eigen bubbel zijn haatidiotie laat preken is tot daar aan toe, de SGP wil echter dat de Staat daarop ingrijpt en alle 'duivelaanbidders' (hoe verzin je het) HUN vrijheid ontneemt. Dat is inderdaad extreem verwerpelijk.
Ik vind al deze uittingen ongewenst, of ze nu van moslims of christenen of buddhisten afkomen, ik vind het problematischer echter als zo'n groep daadwerkelijke politieke invloed en macht heeft.
pi_214044183
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 16:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Geef gewoon toe dat JIJ degene was die met scholen aankwam terwijl het daar niet over ging in plaats van mij aan te vallen.
Doe dan ook niet zo'n uitspraak. Zeg gewoon dat je fout zat met je 'er zijn geen vijftig islamitische scholen'.
pi_214044216
quote:

[..]

Betreffende de Imam’s heb ik geen idee, ik zit niet zo in de materie. Maar het lijkt mij dat excessen aangepakt moeten worden maar we ons ook voor haatzaaiende Imans aan de wet moeten houden. Geen enkele zwakke danwel sterke politicus is wettelijk bevoegd om deze man op het vliegtuig te zetten.

Betreffende de islamitsche scholen was het volgens mij die slappe PvdA politicus Asscher die destijds een debat aanvroeg over misstanden op Islamitische scholen in het bijzonder en artikel 23 van de grondwet in het algemeen. Ik weet niet wat hier verder mee gebeurd is.

Maar nogmaals overtredingen en excessen moeten aangepakt worden.

Heb ik ook een vraag aan jou @Beaurealis. Denk jij dat het polariserende karakter van de PVV, de toon in het publieke debat en ook het discriminerende karakter van bijvoorbeeld de Belastingdienst in casus het toeslagenschandaal zorgen voor een betere of een mindere integratie van de in Nederland woonachtige Moslims?
pi_214044246
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 16:15 schreef Beaurealis het volgende:

[..]
Doe dan ook niet zo'n uitspraak. Zeg gewoon dat je fout zat met je 'er zijn geen vijftig islamitische scholen'.
Een weekend- of zondagsschool is inderdaad niet echt gelijk aan een echte school ;).
Althans, dan zou je kindernevendienst of catechisatie ook als zodanig aan moeten duiden.
pi_214044248
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 16:15 schreef Beaurealis het volgende:

[..]
Je eigen link zegt dat het niet om 50 scholen ging, lees je zelf wel wat je post?
pi_214044275
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 16:23 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Althans, dan zou je kindernevendienst of catechisatie ook als zodanig aan moeten duiden.
Ik ben vroeger ook (vrijwillig) op catechisatie geweest, ben ik nu ook op zijn minst conservatief? Het komt wel erg dicht bij zo….
pi_214044295
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 16:19 schreef KaheemSaid het volgende:
Heb ik ook een vraag aan jou @Beaurealis. Denk jij dat het polariserende karakter van de PVV, de toon in het publieke debat en ook het discriminerende karakter van bijvoorbeeld de Belastingdienst in casus het toeslagenschandaal zorgen voor een betere of een mindere integratie van de in Nederland woonachtige Moslims?
Goede vraag. Allereerst dat toeslagenschandaal, daar is geprofileerd op afkomst en dat kan niet door de beugel. Terecht een schandaal en ook heel triest dat het tot nu toe nog niet is opgelost.

Over de invloed van de PVV op integratie, dit vind ik zelf een heel interessante. Wat als er geen PVV zou zijn geweest? Hadden moslims dan juist Nederland meer omarmd en juist meer naar de seculiere kant gegaan? Dat zou best kunnen. Heeft de taal van Geert juist de moslims meer naar de moskee gejaagd omdat ze zich afgewezen voelen? Ja, dat geloof ik wel.

Dus of de strategie van de PVV goed is geweest kan je aan twijfelen. Maar vergeet niet waarom er ooit een PVV is ontstaan. Omdat de andere partijen heel lang hebben weggekeken van de problemen met integratie die er al heel lang waren.
pi_214044320
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 16:27 schreef Beaurealis het volgende:

[..]
Goede vraag. Allereerst dat toeslagenschandaal, daar is geprofileerd op afkomst en dat kan niet door de beugel. Terecht een schandaal en ook heel triest dat het tot nu toe nog niet is opgelost.

Over de invloed van de PVV op integratie, dit vind ik zelf een heel interessante. Wat als er geen PVV zou zijn geweest? Hadden moslims dan juist Nederland meer omarmd en juist meer naar de seculiere kant gegaan? Dat zou best kunnen. Heeft de taal van Geert juist de moslims meer naar de moskee gejaagd omdat ze zich afgewezen voelen? Ja, dat geloof ik wel.

Dus of de strategie van de PVV goed is geweest kan je aan twijfelen. Maar vergeet niet waarom er ooit een PVV is ontstaan. Omdat de andere partijen heel lang hebben weggekeken van de problemen met integratie die er al heel lang waren.
Dat is niet correct, Wilders wilde een veel rechtsere koers bij de VVD en daarom heeft hij zich afgesplitst, geen woord over migratie of integratie, alleen een punt over imams.:

quote:
Het conflict ontstond toen Wilders bij sommige onderwerpen de vrijheid claime een van de fractie afwijkend standpunt in te nemen. In juli 2004 publiceerde hij, samen met fractiegenoot Gert-Jan Oplaat i, zonder enig overleg met de VVD-partijtop een tienpuntenplan, waarin werd gepleit voor een rechts-conservatieve koers van de liberalen.

Met dit manifest, getiteld RECHT(S) op je doel af, beoogden Wilders en Oplaat de interne discussie binnen de VVD op gang te brengen, en pleitten zij voor het uitzetten van radicale imams, strengere straffen bij gepleegde misdrijven, het verhogen van de maximumsnelheid op de Nederlandse wegen, het blokkeren van een paars kabinet door de VVD, het halveren van de uitgaven aan ontwikkelingssamenwerking en het pertinent weigeren van Turkije als EU-lid.

https://www.parlement.com(...)g_geert_wilders_2004

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2024 16:35:11 ]
  dinsdag 25 juni 2024 @ 16:57:54 #199
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_214044614
De huurwet van De Jonge is aangenomen in de Eerste Kamer. De coalitie is nog steeds verdeeld: PVV was voor, BBB en VVD tegen. Over drie werkdagen gaat de wet in.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 25 juni 2024 @ 17:02:57 #200
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_214044701
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 13:17 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Weinig vertrouwen bij VVD en NSC kiezers
JA21 kiezers meeste vertrouwen :')
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')