Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Crowdfunding is hot! In 2022 is in Nederland 1,08 miljard euro via crowdfunding opgehaald. Dat is een groei van 48% ten opzichte van een jaar eerder. Niet eerder werd in een jaar tijd zoveel met crowdfunding gefinancierd.(bron).
Vormen van crowdfunding Er zijn 4 vormen van crowdfunding: • Lening crowdfunding (Crowdfinance) • Aandelen crowdfunding • Schenking / Donatie crowdfunding • Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding
Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Webinars zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Webinar box3 belastingwetgeving
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie Kifid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nominale en effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Punt van orde: We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.
Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
Niet om MAX goed te praten (ik zou ze het liefst een enkele reis naar het front in Oekraïne geven ), maar ik denk dat de problemen met de uitbetalingen via Bunq vooral te maken hadden met de recente berichtgeving dat Bunq rekeninghouders erg kwetsbaar zijn gebleken voor fraude. Dus die zijn daar waarschijnlijk als paniekreactie aan allerlei veiligheidsknoppen gaan draaien. Ik begreep uit de mail vandaag dat dit bij MAX is opgelost. Nu nog geld ontvangen op de wallet, dat is het grootste probleem daar.
Op woensdag 19 juni 2024 10:40 schreef obligataire het volgende: Niet om MAX goed te praten (ik zou ze het liefst een enkele reis naar het front in Oekraïne geven ), maar ik denk dat de problemen met de uitbetalingen via Bunq vooral te maken hadden met de recente berichtgeving dat Bunq rekeninghouders erg kwetsbaar zijn gebleken voor fraude. Dus die zijn daar waarschijnlijk als paniekreactie aan allerlei veiligheidsknoppen gaan draaien. Ik begreep uit de mail vandaag dat dit bij MAX is opgelost. Nu nog geld ontvangen op de wallet, dat is het grootste probleem daar.
Wallet bij Max geplunderd. Werkt weer. Nu wachten totdat wallet opnieuw gevuld wordt.
Aangezien het zeer moeilijk is om met Bunq in contact te komen, geen telefoonnummer, geen email, 3-5 dagen reactie op support tickets, duurde het langer dan verwacht om dit op te lossen.
Aangezien het zeer moeilijk is om met Bunq in contact te komen, geen telefoonnummer, geen email, 3-5 dagen reactie op support tickets, duurde het langer dan verwacht om dit op te lossen.
Rechter wijst borgstellingsclaim af, CCF gaat in hoger beroep
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uit de pitch:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uit de pitch:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pfff dat was geen beste, 3 ton voor een startende horeca club met slechts 125K aan borgstellingen en een soort van terugkoopverklaring. En een enorm BS verhaal....
[ Bericht 5% gewijzigd door obligataire op 19-06-2024 14:15:58 ]
Pfff dat was geen beste, 3 ton voor een startende horeca club met slechts 125K aan borgstellingen en een soort van terugkoopverklaring. En een enorm BS verhaal....
Da’s zuur. Horeca die vlak voor Corona gestart is. En niet bij HET horeca-crowdfund-platform.
[..] Ze hebben daarvoor een soort archief opgezet waar alle updates in worden geplaatst. Als je een mail stuurt naar info@maxcrowdfund.nl krijg je een antwoordmail met een link. Zo kan iedereen zelf de updates raadplegen.
Ik heb zondagmiddag jouw suggestie opgevolgd. Maar nul-komma-nul respons van MaxCF...
[..] Heeft iemand die link dan niet? Ik zou graag een update over Corbelo en Bluetouch hebben.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je moet je eerst registreren waarna het team je account handmatig moet goedkeuren.
Ik zit likkebaardend te kijken naar CCF/v.d.Steen Behalve de ietwat korte looptijd en de vreselijke profielfoto , denk ik dat dit een mooi depositootje is. Mooie spreiding, nette LTV, vol verhuurd, geen vette rente maar ook geen direct-kosten.
Iemand die denkt dat ik een vreselijke misstap bega?
Op donderdag 20 juni 2024 11:08 schreef obligataire het volgende: Ik zit likkebaardend te kijken naar CCF/v.d.Steen Behalve de ietwat korte looptijd en de vreselijke profielfoto , denk ik dat dit een mooi depositootje is. Mooie spreiding, nette LTV, vol verhuurd, geen vette rente maar ook geen direct-kosten.
Op donderdag 20 juni 2024 11:08 schreef obligataire het volgende: Ik zit likkebaardend te kijken naar CCF/v.d.Steen Behalve de ietwat korte looptijd en de vreselijke profielfoto , denk ik dat dit een mooi depositootje is. Mooie spreiding, nette LTV, vol verhuurd, geen vette rente maar ook geen direct-kosten.
Top idd, goed laag getaxeerd ivm warme hand "schenking". Obv huursom is taxatiewaarde te begrijpen. Leegwaarde schat ik eerder tussen de 800-900k.
Of jij die maakt, durf ik niet te zeggen, maar als iemand haast 600.000 gaat investeren om een cashflow te genereren van 1.000 per jaar dan ben je volgens mij óf iemand die heel slim de belastingdienst omzeilt óf knettergek.
[..] Of jij die maakt, durf ik niet te zeggen, maar als iemand haast 600.000 gaat investeren om een cashflow te genereren van 1.000 per jaar dan ben je volgens mij óf iemand die heel slim de belastingdienst omzeilt óf knettergek.
1000 euro is de situatie van nu.
Hij schrijft ook huurverhoging en over 2 jaar herfinanciering tegen beter voorwaarde.
Dan wordt er vast meer genegeerd. Regeren is vooruit zien.
[..] Of jij die maakt, durf ik niet te zeggen, maar als iemand haast 600.000 gaat investeren om een cashflow te genereren van 1.000 per jaar dan ben je volgens mij óf iemand die heel slim de belastingdienst omzeilt óf knettergek.
Ik gok op het eerste 😉
Familietransactie....
[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 20-06-2024 12:47:58 (de) ]
Dat denk ik eerlijk gezegd ook. Ik denk dat de taxatie met een behoorlijke ruime marge is gedaan maar of het met garageboxen allemaal zo slim is, weet ik niet.
[..] Dan zou ik niet te ver vooruit kijken in zijn geval want de opportunity costs maken het dan allemaal nog veel dramatischer dan dat het nu al is.
Misschien moeten we niet al te zeer op hún stoel gaan zitten maar ons vooral afvragen of de centjes veilig terug zullen komen. Persoonlijk zie ik weinig hobbels wat dat betreft. En als hij of zijn pa ruzie krijgt met de Fiscus is dat niet óns probleem (met deze LTV), maar het zijne.
Beste investeerder, Via deze weg willen wij u informeren over de algehele vervroegde aflossing van de lening TM*W IT met leningnummer 43763. Dit betekent dat u naast de reguliere rente en aflossing van uw openstaande bedrag ook nog zes extra rentetermijnen ontvangt. Wij hebben dit bedrag pro rato uw investering op uw rekening courant bijgeschreven. Wij danken u mede namens de ondernemer voor uw vertrouwen.
Voor mij, ondanks de zo te zien sterke borgstelling, geen linkje nodig. Pfff…
Het heeft deze (charmante) dame niet meegezeten. Verkeerde timing door corona. In 2023 heeft ze ondanks alle ellende toch 41K winst weten te maken en daar is haar salaris al van af. Dus op zich een levensvatbaar bedrijf. De balans ziet er idd zwaar beroerd uit maar in een naderend faillissement geloof ik niet direct vanwege die verhurende partner. Ze krijgt wel weer wat lucht als deze lening door zou gaan.
Over de balans: wat ik niet begrijp van Collin is dat ze de achtergestelde leningen van haarzelf en de verhuurder niet gelijk salderen met het negatieve eigen vermogen. Want dat is het in feite. Dat maakt het eigen vermogen al een flink stuk minder negatief. Dat zou geen boekhoudkundige truc zijn maar realiteit. Dus een gemiste kans.
[ Bericht 6% gewijzigd door obligataire op 20-06-2024 17:17:41 ]
Ik ben voor het dubbele van mijn basisbedrag ingestapt. Zeker met die early bird bonus is het rendement ok tegen prima zekerheden. Hopelijk komt het project wel vol binnen de maand.
[..] Ik ben voor het dubbele van mijn basisbedrag ingestapt. Zeker met die early bird bonus is het rendement ok tegen prima zekerheden. Hopelijk komt het project wel vol binnen de maand.
Met nog 6 ton te gaan is dat geen gelopen koers.... De meeste (geïnteresseerde) investeerders bij GvE zullen er inmiddels al wel in zitten.
[..] Zijn er hier op het forum dan nog veel investeerders die bij GVE investeren?
Zekerheden en beloftes van GVE zijn in mijn ogen een wassen neus, ze hebben daar de zaakjes niet op orde!
Dat klopt, GVE heeft veel niet op orde. Waar ik mij het meeste aan stoor is communicatie. Maar dat is bij meer platforms een issue. En doorpakken bij defaults is ook al niet hun sterke kant. Verder is voor mij GVE wel het platform waar projecten op staan waar ondernemers met een plan, maar nog geen zekerheden, een kans krijgen een bedrijfje te starten.
[..] Zijn er hier op het forum dan nog veel investeerders die bij GVE investeren?
Zekerheden en beloftes van GVE zijn in mijn ogen een wassen neus, ze hebben daar de zaakjes niet op orde!
Alleen nog projecten met hele goede zekerheden. Dit zijn er dit jaar nog maar 3 geweest. De camping valt voor mij al buiten dit criterium. Op jaarbasis zullen dit er 5 tot 6 zijn als het aanbod zo blijft.
Op woensdag 19 juni 2024 10:01 schreef obligataire het volgende: Hmm, ik vrees dat we binnenkort een stornering van Festivaals gaan krijgen. Betalen projecten 2 en 3 ook niet?
Project 1 betaalt niet altijd op tijd, maar wel weer een termijn binnen. Het valt me wel op dat geen enkele onderneming die genoemd wordt in de pitch als huurder te vinden is via google.
[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 21-06-2024 11:14:20 ]
Nee ik heb hier voorheen wel geïnvesteerd maar doe dat al een tijdje niet meer. Ook niet in KoM vanwege vergelijkbare problemen. Verreweg beste resultaten altijd bij SiG gehaald maar het aanbod is daar teruggelopen
Goed om te weten, ik twijfelde eerst nog over een basisbedrag omdat de financiën niet zo slecht zijn als dat ze er op het eerste gezicht uitzien plus de goede ervaringen met Chinese ondernemers, maar een bedrijf moet in de basis wel gezond zijn met tevreden klanten.
[ Bericht 7% gewijzigd door obligataire op 21-06-2024 11:44:24 ]
Goed om te weten, ik twijfelde eerst nog over een basisbedrag omdat de financiën niet zo slecht zijn als dat ze er op het eerste gezicht uitzien plus de goede ervaringen met Chinese ondernemers, maar een bedrijf moet in de basis wel gezond zijn met tevreden klanten.
Man, man, wat is het niveau van de projecten matig. Wat zeg ik, zéér matig.
Uiteraard uitzonderingen daargelaten maar dat zijn er momenteel wel heel weinig.
Het blijft mij ook verbazen dat projecten zoals de Se@ Fo0d M@rket gewoon in een kwartiertje vollopen. En dan zijn er mensen die dan later niet snappen dat hun netto rendement onder het gemiddelde is gezakt
Op vrijdag 21 juni 2024 14:14 schreef Horsemen het volgende: Nieuwe Collin lening om een eigenaar vaneen administratiekantoor zijn opgebouwde schuld bij de belastingdienst te laten afbetalen:
De zekerheden (2e hypotheek) lijken op het eerste gezicht voldoende maar verder is het natuurlijk niet echt een mooie reclame.
Eens, ik blijf het raar vinden dat er ondernemers zijn die - in een branche waar voldoende werk in is én al zo lang ondernemer zijn - een belastingschuld opbouwen of kleine bedragen niet zelf kunnen voldoen. En dan tegen 8,5% rente en bijkomende kosten moeten gaan lenen. Cijfers 2023 zien er dan wel weer redelijk uit. Oprecht benieuwd hoe zo een situatie ontstaat bij zulk soort bedrijven. Niet iedereen is een ondernemer zullen we maar zeggen, ondertussen wel ruim 2 miljoen bedrijven in NL
Op vrijdag 21 juni 2024 14:14 schreef Horsemen het volgende: Nieuwe Collin lening om een eigenaar vaneen administratiekantoor zijn opgebouwde schuld bij de belastingdienst te laten afbetalen:
Nieuwe GVE met extra beloning als je een 'iets' groter bedrag inlegt.
Investeert u ¤50.000 of meer? Dan ontvang u een 5 gangendiner met wijnarrangement bij ons sterrenrestaurant én een overnachting in het Hotel van Kasteel Gemert (2 personen).
Investeert u ¤50.000 of meer? Dan ontvang u een 5 gangendiner met wijnarrangement bij ons sterrenrestaurant én een overnachting in het Hotel van Kasteel Gemert (2 personen).
Ik haal wel een patatje met bierarrangement uit blik op de camping.
En ook weer een "update" van NLI betreffende Echte Bakker J. S.
quote:
Niet snelheid maar het best mogelijke resultaat staat voorop bij de uitwinning van zekerheden
In principe wel mee eens en ik denk dat NLI ook het voortbestaan van de onderneming mee weegt, maar ik vraag me af wanneer het moment komt dat je maar beter kunt doorpakken en met minder genoegen neemt in plaats van eindeloos uitstellen en overleggen. Ik weet uiteraard niet wat er achter de schermen gebeurt maar de afwikkeling van dit project duurt nu al jaren. Na vele updates over niet realistische verwachtingen van de ondernemer, niet nagekomen beloftes en afspraken, voorbijgaande deadlines en verwachtingen van NLI die niet uitkomen ben ik er wel een beetje klaar mee.
Ons innovatieteam heeft afgelopen weekend een aantal interessante updates doorgevoerd om het gebruiksgemak van ons platform te verbeteren, met een focus op de 'Mijn Omgeving'. Deze aanpassingen zijn bedoeld om investeerders een soepelere en efficiëntere ervaring te bieden.
Vernieuwd dashboard voor gemakkelijke navigatie De meest opvallende verandering is het vernieuwde dashboard. Vanaf nu, wanneer investeerders inloggen, komen zij direct terecht op deze gepersonaliseerde landingspagina. Het dashboard is ontworpen om gebruikers snel toegang te geven tot alle belangrijke functies en secties van het platform. Dit betekent dat investeerders met slechts een paar klikken naar hun gewenste locatie kunnen navigeren, wat tijd bespaart en het gebruiksgemak verhoogt.
Verbeterde Wallet functionaliteit Daarnaast is de Wallet uitgebreid met een nieuwe functionaliteit. Investeerders kunnen nu eenvoudig hun transactieoverzichten downloaden. Onderaan het transactieoverzicht is een knop toegevoegd waarmee gebruikers een selectie van transacties kunnen maken en deze direct kunnen downloaden. Dit maakt het eenvoudiger om financiële activiteiten bij te houden en te beheren, wat bijdraagt aan een transparanter investeringsproces.
Deze verbeteringen zijn onderdeel van onze voortdurende inspanningen om ons investeringsplatform te optimaliseren. U kunt de komende periode meer wijzigingen van ons verwachten, uiteraard gericht op het verhogen van het gebruikersgemak van ons platform.
Nut van download transactieoverzicht ontgaat mij als de terugbetalingen per project nog per mail worden verstuurd.
Op vrijdag 21 juni 2024 18:40 schreef KrekelJapie het volgende: GvE [..] Nut van download transactieoverzicht ontgaat mij als de terugbetalingen per project nog per mail worden verstuurd.
Ik vond het ontbreken van een transactieoverzicht van de wallet juist wel vreemd, het is een geldrekening tenslotte dus je wilt het saldo kunnen herleiden zonder een lijst met emails erbij te hoeven pakken. Nog beter zou zijn om de verzamelbetalingen te schrappen en gewoon per project de terugbetaling in de wallet te boeken natuurlijk.
[..] Gevelreiningbedrijf (via CCF) die faiiliet is door weersomstandigheden. Ooit eerder gezien?
Bij het gevelreinigingsbedrijf kan ik me er héél voorzichtig wel iets bij voorstellen, maar dat personeelsverloop was denk ik een grotere reden. Niet iedereen is er blij mee als zijn/haar bedrijf wordt overgenomen en als die nieuwe eigenaar dan ook nog eens denkt dat die alles beter weet.... personeel is het belangrijkste kapitaal van een organisatie.
Precies om die reden heb ik laatst ook een project met bedrijfsovername laten lopen.
Ik vind het wat anders als de bedrijfsleider de kans krijgt het bedrijf over te nemen van de oude eigenaar.
De zekerheden (2e hypotheek) lijken op het eerste gezicht voldoende maar verder is het natuurlijk niet echt een mooie reclame.
Een accountantskantoor (dus met de nodige titels) is wat anders maar elke idioot met een rekenmachine kan zich administratiekantoor noemen. En het is een éénpittertje, ook weer anders dan een kantoor met een tros personeel en dito klantenbestand.
Op vrijdag 21 juni 2024 18:40 schreef KrekelJapie het volgende: GvE [..] Nut van download transactieoverzicht ontgaat mij als de terugbetalingen per project nog per mail worden verstuurd.
Fascinerend dat ik deze e-mail niet heb ontvangen…
Ik heb nieuwsbrieven uitstaan omdat ik niet in het wilde weg allerlei opportunities in mijn e-mail wil, maar dit soort info zou toch naar iedereen gestuurd moeten worden?
de wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar door consistente vasthoudende minderheden… (Roos Vonk)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je moet je eerst registreren waarna het team je account handmatig moet goedkeuren.
Inmiddels heb ik toegang tot de MaxCF Update pagina. Ik moet eerlijk zeggen dat ze dit goed voor elkaar hebben. Zeer overzichtelijk, met buttons per leningnemer waaronder je dan de diverse projecten kunt terugvinden. Ik snap niet dat ze niet uitgebreid gecommuniceerd hebben over het bestaan van deze pagina. Anyway, ik ben er blij mee.
Onze vriend Corbelo blijkt inmiddels omgevallen:
SPOILER
[..] Fascinerend dat ik deze e-mail niet heb ontvangen…
Ik heb nieuwsbrieven uitstaan omdat ik niet in het wilde weg allerlei opportunities in mijn e-mail wil, maar dit soort info zou toch naar iedereen gestuurd moeten worden?
Je kunt drie categorieën emails uitzetten bij je accountgegevens, misschien moet je daar even naar kijken. Ik vermoed dat deze onder nieuws viel, ik heb alleen investeringsmails uitstaan en kreeg hem wel.
[..] Inmiddels heb ik toegang tot de MaxCF Update pagina. Ik moet eerlijk zeggen dat ze dit goed voor elkaar hebben. Zeer overzichtelijk, met buttons per leningnemer waaronder je dan de diverse projecten kunt terugvinden. Ik snap niet dat ze niet uitgebreid gecommuniceerd hebben over het bestaan van deze pagina. Anyway, ik ben er blij mee.
Onze vriend Corbelo blijkt inmiddels omgevallen:
SPOILER
Ik heb me ook maar aangemeld. Buiten Corbelo heb ik nog een tiental andere leningnemers waarvan ik een waakvlammetje aan hoop laat branden, tegen beter weten in, maar toch.
Op vrijdag 21 juni 2024 14:33 schreef Crowd001 het volgende: Man, man, wat is het niveau van de projecten matig. Wat zeg ik, zéér matig.
Uiteraard uitzonderingen daargelaten maar dat zijn er momenteel wel heel weinig.
Het blijft mij ook verbazen dat projecten zoals de Se@ Fo0d M@rket gewoon in een kwartiertje vollopen. En dan zijn er mensen die dan later niet snappen dat hun netto rendement onder het gemiddelde is gezakt
Misschien leg je de lat wat hoog want ik zie genoeg leuke projecten. Projecten waarvan de rente redelijk is ten opzichte van het geringe risico (dat ik zie).
De restaurant boot heb ik ook niet aan meegedaan, maar met die borgstelling van de verhuurder van de ponton zie ik zelfs daar het geld uiteindelijk wel terugkomen.
[..] Ik vond het ontbreken van een transactieoverzicht van de wallet juist wel vreemd, het is een geldrekening tenslotte dus je wilt het saldo kunnen herleiden zonder een lijst met emails erbij te hoeven pakken. Nog beter zou zijn om de verzamelbetalingen te schrappen en gewoon per project de terugbetaling in de wallet te boeken natuurlijk.
Inderdaad gewoon dagelijks bijschrijven, net als bij Collin, maar ik zou al tevreden zijn als je zou kunnen doorklikken op de regel in de wallet waarin de bijschrijving van de verzamelbetaling staat vermeld en dat men dan de specificatie te zien krijgt.
Dan zouden ze (als extra service) kunnen volstaan met een mail te sturen dat er mutaties zijn in de wallet.
[..] Een accountantskantoor (dus met de nodige titels) is wat anders maar elke idioot met een rekenmachine kan zich administratiekantoor noemen. En het is een éénpittertje, ook weer anders dan een kantoor met een tros personeel en dito klantenbestand.
Jimmy van het admi-kantoortje laat ik lopen. Volgens (mijn mening) moet Jimmy wat meer profileren en dan is er ook als 1pitter lijkt mij meer uit te halen dan 60k voor belasting.
De Mick de Timmerman heb ik bescheiden meegenomen, genoeg werk voor een vakman met een plan en support van zijn broer + aardige eigen inbreng met 1e hypo op een courante unit.
Oh ja 42584 CCF de snackbar verbouwingen van Saigon Snacks (fam Pham - Nguyen) uit Venlo keurig en strak in 24 termijnen volgens plan afgelost - complimenten aan dhr & mevr. Indien in de buurt haal ik een snackje, hardwerkende ondernemers lijken het mij.
[..] Je kunt drie categorieën emails uitzetten bij je accountgegevens, misschien moet je daar even naar kijken. Ik vermoed dat deze onder nieuws viel, ik heb alleen investeringsmails uitstaan en kreeg hem wel.
Dank, ik ga even opnieuw kijken wat er uit gevinkt staat….
de wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar door consistente vasthoudende minderheden… (Roos Vonk)
Maar over de verbetering… peanuts vergeleken bij verbetering die te bereiken is door de stortingen in de wallet doorklikbaar te maken naar de details daaronder (inderdaad zoals @obligataire al beschreef. Daarmee zou het voor mij pas voldoen.
[..] Ik heb me ook maar aangemeld. Buiten Corbelo heb ik nog een tiental andere leningnemers waarvan ik een waakvlammetje aan hoop laat branden, tegen beter weten in, maar toch.
Het is een prima systeem alleen werkt het nog niet perfect. Op de pagina "updates investeringen" staan een aantal tabs waarbij ten minste één geldnemer ontbreekt. Klik je rechtsboven op het pijltje naar beneden dan krijg je een drop down menu met o a Custom Member Page waarop je kan aanvinken welke geldnemers je wil zien. Bij mij werkt dit echter niet: ik heb Commotive toegevoegd maar de updates pagina blijft hetzelfde
Collin iets te snel met de EBI:
(vul in cijfers jaar x, prognoses etc.).... • Aangeleverd door Crowdfund Coach bij de pitch en gecontroleerd door Casemanagement en finale pitchlezer. • Invoegen als printscreen. • Bij Collin Direct ook “Toelichting jaarcijfers” toevoegen
[..] Misschien leg je de lat wat hoog want ik zie genoeg leuke projecten. Projecten waarvan de rente redelijk is ten opzichte van het geringe risico (dat ik zie).
Van de huidige aangekondigde projecten vind ik zo op het eerste gezicht die timmerman wel interessant en die JJM mogelijk ook wel. Ik neem ze alleen allebei niet mee, omdat ik gewoon beperkt ben in hoeveel projecten ik investeer, voor een groot deel vanwege het vaste bedrag wat ik per project inleg. Bij lagere bedragen zou ik meer projecten mee kunnen nemen, maar heb ik dus meer kleinere leningen met de bijbehorende administratie. Plus mogelijk meer kans een project mee te nemen wat uiteindelijk niet goed afloopt. Dan neem ik liever minder vaak een project voor een groter bedrag waarbij ik dan (hopelijk) het beste project qua risico/redement/zekerheden verhouding selecteer.
Volgens het betaalschema moet er volgende week een project met flinke slottermijn aflossen (N*derlands de Baas) en als die bij Collin wordt geherfinancierd wil ik die zeer waarschijnlijk wel weer meenemen. Maar dan kan ik niet nu al een ander project meenemen, het is 1 van de 2. Wanneer na herfincieren de slottermijn van de huidige lening is afgelost kan ik wel weer een 2e project meenemen. Wordt deze niet bij Collin geherfincierd dan zou ik na de aflossing 2 nieuwe projecten kunnen meenemen. Maar ik wacht nu dus eerst even af of deze wordt geherfincierd of niet
Ik heb daar momenteel 139 projecten lopen en die betalen allemaal. Alleen bij Lav**anda en Jus**t**escape is het wat onrustig maar die komen wel goed denk ik.
De cijfers geven geen aanleiding om mijn deelname aan GvE te heroverwegen. De resultaten zijn prima en als er geen defaults zijn mis je de correspondentie ook niet
Ik vind het ook wel belangrijk dat er concurrentie is voor Collin. Ik laat veel projecten van GvE lopen maar als er iets leuks tussen zit met goed verhaal én zekerheid dan neem ik ze graag mee.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. bij Collin?
Sinds het eigen voorstel van Collin begin mei in stemming is gebracht is het stil, hebben we geen terugkoppeling van de uitslag gehad en is er ook geen rente voldaan. Ik begin hier steeds meer een gevoel van bewuste sabotage door de leningnemer bij te krijgen en als dat het geval is mag Collin wat mij betreft de zekerheden uit gaan winnen.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. bij Collin?
Sinds het eigen voorstel van Collin begin mei in stemming is gebracht is het stil, hebben we geen terugkoppeling van de uitslag gehad en is er ook geen rente voldaan. Ik begin hier steeds meer een gevoel van bewuste sabotage door de leningnemer bij te krijgen en als dat het geval is mag Collin wat mij betreft de zekerheden uit gaan winnen.
Sluit ik me bij aan, laat Collin de zekerheden maar gaan uitwinnen
Op maandag 24 juni 2024 08:23 schreef crowdiefunder het volgende: Vorige maand en de 10e van deze maand kreeg ik nog mails van adam.nl/duetz (kleding) voor een geweldige crowdfunding tegen 6% via crowdaboutnow.
Ik zie die laatste aanvraag ook niet meer terug op crowdaboutnow. Misschien niet geslaagd en daarom nu faillissement?
In 2018-2019 liep er ook een lening via Collin. In die tijd waren er al problemen en is de lening afgelost doordat de winkelpanden zijn verkocht (sale and lease back). Eind goed al goed voor Collin.
Die lening CAN was naar mijn mening ook een laatste strohalm. Eigenlijk schandalig dat CAN daar aan meewerkt en dat tegen zo'n r*k rente. Zouden ze daar dan écht helemaal geen dossieronderzoek doen, of toch wel maar dan willens en wetens hun investeerders daaraan blootstellen?
Overigens zie ik op Collin ook regelmatig leningen van bedrijven die blijkens hun balansgegevens op omvallen staan. Mooi dat die cijfers er staan, want cijfers liegen niet(!!) maar een positief bullshit verhaal is makkelijk bedacht en men tuint er makkelijk in.
Op maandag 24 juni 2024 01:12 schreef obligataire het volgende: Ik vind het ook wel belangrijk dat er concurrentie is voor Collin. Ik laat veel projecten van GvE lopen maar als er iets leuks tussen zit met goed verhaal én zekerheid dan neem ik ze graag mee.
Mee eens.
Wat natuurlijk te verwachten was is dat het aantal nieuwe projecten bij SiG ook snel terugloopt. Vakkundig door onze overheid de nek om gedraaid. SiG is mijn (na Collin) een na grootste platform. Zoals het er nu naar uitziet gaat hier dit jaar voor het eerst mijn geïnvesteerde bedrag ook teruglopen. Jammer want op wat hobbels in het verleden na ben ik wel erg tevreden over hoe het daar momenteel allemaal loopt. Daarnaast komt mijn spreiding hierdoor nog meer onder druk te staan.
Op maandag 24 juni 2024 08:23 schreef crowdiefunder het volgende: Vorige maand en de 10e van deze maand kreeg ik nog mails van adam.nl/duetz (kleding) voor een geweldige crowdfunding tegen 6% via crowdaboutnow.
[..] In 2018-2019 liep er ook een lening via Collin. In die tijd waren er al problemen en is de lening afgelost doordat de winkelpanden zijn verkocht (sale and lease back). Eind goed al goed voor Collin.
Die lening CAN was naar mijn mening ook een laatste strohalm. Eigenlijk schandalig dat CAN daar aan meewerkt en dat tegen zo'n r*k rente. Zouden ze daar dan écht helemaal geen dossieronderzoek doen, of toch wel maar dan willens en wetens hun investeerders daaraan blootstellen?
Overigens zie ik op Collin ook regelmatig leningen van bedrijven die blijkens hun balansgegevens op omvallen staan. Mooi dat die cijfers er staan, want cijfers liegen niet(!!) maar een positief bullshit verhaal is makkelijk bedacht en men tuint er makkelijk in.
Kleinbedrijf blijft kwetsbaar: winstdaling voor derde jaar op rij
Wat natuurlijk te verwachten was is dat het aantal nieuwe projecten bij SiG ook snel terugloopt. Vakkundig door onze overheid de nek om gedraaid. SiG is mijn (na Collin) een na grootste platform. Zoals het er nu naar uitziet gaat hier dit jaar voor het eerst mijn geïnvesteerde bedrag ook teruglopen. Jammer want op wat hobbels in het verleden na ben ik wel erg tevreden over hoe het daar momenteel allemaal loopt. Daarnaast komt mijn spreiding hierdoor nog meer onder druk te staan.
Ik heb het geïnvesteerde vermogen weer ongeveer op het niveau van medio 2023 kunnen brengen en in de tweede helft van 2023 heb ik weinig geïnvesteerd vanwege de box 3 regels. Nu de rechter duidelijk heeft gemaakt dat er alleen werkelijk rendement belast mag worden is dat in 2024 minder een issue (behalve de administratie die dat met zich mee brengt). Heb wel veel aflopende investering in de tweede helft van 2024.
En Collin is bij mij ook erg dominant met SiG als goede tweede. Bij GvE doe ik niets meer, ik ben erg ontevreden over de recovery.
Inmiddels kunnen wij de opbrengst van de verpande voorraad en bedrijfsuitrusting, na aftrek van boedelbijdrage en kosten, ter hoogte van ¤ 128.028,87 pro rato uw investering uitkeren. Dit bedrag is pro rato uw investering in mindering gebracht op de slottermijn.
Er resteert nog een hoofdsom van 281k. Hier staat o.a. een 2e hypotheek woonhuis met overwaarde van 400k tegenover.
[ Bericht 6% gewijzigd door KrekelJapie op 24-06-2024 17:33:43 ]
Op maandag 24 juni 2024 17:17 schreef KrekelJapie het volgende: Mooie uitkering van de gevelreniger [..] Er resteert nog een hoofdsom van 281k. Hier staat o.a. een 2e hypotheek woonhuis met overwaarde van 400k tegenover.
Er is hem blijkbaar alles aan gelegen om executie van die woning te voorkomen. Op zich goed dat Collin hem die kans biedt, en de rente loopt ook gewoon door
Ondanks het faillissement van Veltman heeft hij in de tussentijd een deelneming verworven in een stucadoorsbedrijf. In zijn Holding zat dus blijkbaar nog wel wat geld dat hij hiervoor kon inzetten, in plaats van dit in het noodlijdende Veltman te steken. Ik ben zeer benieuwd of dit stucadoorsbedrijf een succes wordt. Veltman was een goedlopend bedrijf voordat hij het kocht maar hij heeft het in korte tijd om zeep geholpen door het personeel de tent uit te jagen. Dat maakt mij weinig positief. Gelukkig is idd die 2e hypotheek er nog.
Nog maar 1,5% te gaan inzake GvE/Thuysgrond. GvE is met haar tweede jeugd bezig lijkt het. Ik had het ook niet zo snel verwacht maar als de projecten interessant zijn en goed met zekerheid afgetimmerd dan komen de investeerders wel.
[..] Nog maar 1,5% te gaan inzake GvE/Thuysgrond. GvE is met haar tweede jeugd bezig lijkt het. Ik had het ook niet zo snel verwacht maar als de projecten interessant zijn en goed met zekerheid afgetimmerd dan komen de investeerders wel.
Precies. Daarnaast zijn ze wel actief aan het bellen om investeerders te activeren lijkt het - ik werd gisteren gebeld om me op te warmen voor de hotelpitch in Gemert. Die laat ik overigens liggen, Thuysgrond lijkt mij meer zekerheid bieden dus daar zit ik wat dikker in.
Als extra zekerheid wordt een bouw- en rentedepot aangehouden. De rente over de gehele looptijd wordt in depot gehouden en vanuit het depot maandelijks aan u uitgekeerd.
Via deze link kunt u direct investeren! Werkt de link niet? Kopieer dan het volgende in de URL balk:
[..] Precies. Daarnaast zijn ze wel actief aan het bellen om investeerders te activeren lijkt het - ik werd gisteren gebeld om me op te warmen voor de hotelpitch in Gemert. Die laat ik overigens liggen, Thuysgrond lijkt mij meer zekerheid bieden dus daar zit ik wat dikker in.
Dat kasteelhotel laat ik ook liggen. Het zal er ongetwijfeld prachtig worden maar het viel me op dat de zekerheid alleen geldt voor de Hoofdburcht van het kasteel. Het is niet duidelijk wat ze daar exact mee bedoelen maar ik denk dat de tuinen en kleinere omliggende gebouwen er buiten vallen. Wat betekent dit voor de eventuele verkoop als de plannen slecht aflopen?
Anderzijds, er zijn ook grote partijen als de provincie Brabant en het Nationaal Restauratiefonds bij betrokken. Dat geeft ook wel weer vertrouwen dat het project linksom of rechtsom ooit wel gereed zal komen....
Het grootste risico is denk ik overschrijding van het investeringsplan, dat met 17 miljoen al zeer aanzienlijk is. Een beetje overschrijding en het risicodragende kapitaal is al verdampt. Als ik zie hoezeer de projecten van onze WA/Maxima, en de 2e Kamer al zwaar klauwen met geld kosten bovenop de oorspronkelijke begrotingen.
[ Bericht 6% gewijzigd door obligataire op 25-06-2024 09:55:07 ]
[..] Dat kasteelhotel laat ik ook liggen. Het zal er ongetwijfeld prachtig worden maar het viel me op dat de zekerheid alleen geldt voor de Hoofdburcht van het kasteel. Het is niet duidelijk wat ze daar exact mee bedoelen maar ik denk dat de tuinen en kleinere omliggende gebouwen er buiten vallen. Wat betekent dit voor de eventuele verkoop als de plannen slecht aflopen?
Anderzijds, er zijn ook grote partijen als de provincie Brabant en het Nationaal Restauratiefonds bij betrokken. Dat geeft ook wel weer vertrouwen dat het project linksom of rechtsom ooit wel gereed zal komen....
Het grootste risico is denk ik overschrijding van het investeringsplan, dat met 17 miljoen al zeer aanzienlijk is. Een beetje overschrijding en het risicodragende kapitaal is al verdampt. Als ik zie hoezeer de projecten van onze WA/Maxima, en de 2e Kamer al zwaar klauwen met geld kosten bovenop de oorspronkelijke begrotingen.
Ik vind het vertrouwen van grote (semi)overheidspartijen ook wel fijn. Daarnaast is er met het bouwdepot een flinke verbetering t.o.v. eerdere transformatie projecten bij gve om de waardestijging grotendeels te waarborgen.
Ik had even gekeken op de website van het Restauratiefonds, de rentes daar zijn licht uitgedrukt nogal aantrekkelijk. Ik durf het wel aan met een mooi bedrag.
Op het oog lijken de balanscijfers goed maar dat is altijd het risico bij een B.V., dat er een stevige rekening-courant directie op de balans staat, die je eigenlijk van het eigen vemogen moet aftrekken. Tegenwoordig wordt dat steeds netjes toegelicht bij Collin. Dat is weer een plus er bij.
Rekening-courant directie: geld is foetsie, opgegeten, verdampt, je kunt alleen nog hopen dat er iets zinnigs mee gebeurd is zoals een waardevermeerderende verbouwing eigen woning.
Meneer heeft het geld van zijn B.V. opgegeten en nu mogen wij werkkapitaal verschaffen, 'om de verdere groei van de onderneming te waarborgen', dat is Collins voor 'de gaten onstaan door wanbeleid, te dichten'.
Wel voldoende hypotheek zekerheid. Mede dank zij de verbouwing?
Staat nu open. Minpuntje: Er wordt erg weinig afgelost. Pluspuntje: Bedrijf van vrouw (woonwinkel) tekent ook mee. Opvallend: Bedrijf van vader lijkt verkocht in 2022. Is dat niet doorgegaan of is de zoon gewoon opnieuw begonnen onder een andere BV (maar met bijna dezelfde naam en op dezelfde locatie)?
[ Bericht 0% gewijzigd door Zomaarevenkijken op 25-06-2024 18:47:33 (Klopt niet) ]
[..] Staat nu open. Minpuntje: Er wordt erg weinig afgelost. Pluspuntje: Bedrijf van vrouw (woonwinkel) tekent ook mee. Opvallend: Bedrijf van vader lijkt verkocht in 2022. Is dat niet doorgegaan of is de zoon gewoon opnieuw begonnen onder een andere BV (maar met bijna dezelfde naam en op dezelfde locatie)?
Die overname is doorgegaan want het enige item dat te vinden is, gaat over de overname door Renewi per 1 april 2022 en daar wordt het vermeld als een vaststaand feit. Als het gecancelled zou zijn had dat vast ook wel de krant gehaald. Of het moet een hele slechte 1 april grap geweest zijn
Maar in de pitch van Collin staat dat Jim heeft altijd voor zijn vader gewerkt. Een aantal jaar geleden heeft Jim de exploitatie van zijn vader overgenomen.
Op de wagen 2024 staat alleen Methorst. Dus misschien een eenmanszaak? Op de verkochte auto in 2022 staat de volledige BV naam vermeld. Dat had Collin dan ook wel in het schema mogen vermelden, dat er nóg een entiteit zou zijn.
Ik denk dat vader en zoon op deze manier hun concurrentiebeding hebben omzeild door toch nog maar op naam van de zoon voor eigen rekening te blijven rijden.
Ik vind ook dat er veel te weinig wordt afgelost. Daarom alleen basis meegenomen.
Ik had vandaag de aflossing van APOC Leasing VI verwacht, gezien ze bij de laatste 2 projecten hebben vermeld dat de aflossing in juni 2024 zou plaatsvinden. De rente wel ontvangen, maar verder niets vernomen. Weet even niet hoe dat bij de eerdere vervroegde aflossingen van APOC was geregeld, kwam het toen wel gewoon met de rente mee?
Op dinsdag 25 juni 2024 15:17 schreef obligataire het volgende: Maar in de pitch van Collin staat dat Jim heeft altijd voor zijn vader gewerkt. Een aantal jaar geleden heeft Jim de exploitatie van zijn vader overgenomen.
Er staat inderdaad dat hij de expoitatie heeft overgenomen, niet het bedrijf. Vermoedelijk wordt weer niet het hele verhaal verteld.
[..] Er staat inderdaad dat hij de expoitatie heeft overgenomen, niet het bedrijf. Vermoedelijk wordt weer niet het hele verhaal verteld.
Als ik naar de namen van de BV's kijk, lijkt het zelfs eerder dat hij vastgoed en materieel verhuurt en dat een andere partij het werk uitvoert. Maar dat klopt ook weer niet met het verhaal
Op 23 mei hebben we ingestemd met voorstel van Max CF / KM Liegenschaften. Terugbetaling zou uiterlijk 30 juni zijn. Nog 3 werkdagen te gaan dan. Ik ben heel benieuwd want het zou mij niet verbazen als dit slechts de zoveelste schijnbeweging is geweest van deze leningnemer.
[ Bericht 1% gewijzigd door InVestEerder op 25-06-2024 21:39:03 ]
Op dinsdag 25 juni 2024 21:31 schreef InVestEerder het volgende: Op 23 mei hebben we ingestemd met voorstel van Max CF / KM Liegenschaften. Terugbetaling zou uiterlijk 30 juni zijn. Nog 3 werkdagen te gaan dan. Ik ben heel benieuwd want het zou mij niet verbazen als dit slechts de zoveelste schijnbeweging is geweest van deze leningnemer.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. met 1e hyp
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. met 1e hyp
3 miljoen! dat is zelfs voor Collin een groot bedrag om op te halen. Ben benieuwd hoe snel dit vol loopt. Cijfers van bedrijf lijken ok.
[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 26-06-2024 11:25:59 ]
[..] 3 miljoen! dat is zelfs voor Collin een groot bedrag om op te halen. Ben benieuwd hoe snel dit vol loopt. Cijfers van bedrijf lijken ok.
Mini Marcel Boekhoorn
Ik sta nog niet direct te juichen ondanks het ogenschijnlijk zeer grote eigen vermogen. De bezittingen zijn waarschijnlijk voor het overgrote deel niet liquide en misschien voor de balans zwaar opgeklopt. Veel tussentijdse aflossingen te verwachten (als het goed gaat).
Waar ik om moest lachen is de volgende zin: In 2023 is ..... behaald ....een verlies van ¤ 766.000,-, die voornamelijk is veroorzaakt door het boekverlies vanuit minderheidsdeelnemingen van ¤ 730.000,-. Doordat er ook ¤ 771.000,- aan afschrijvingen was de genormaliseerde cashflow ¤ 5.000,- positief. Zo lust ik er ook nog wel een paar Afschrijvingen dienen niet om boekverliezen op te vangen maar om intern vervangingsinvesteringen te financieren.
Ik ga het eens goed verder doorlezen vanavond en wacht jullie meningen ook af
[ Bericht 6% gewijzigd door obligataire op 26-06-2024 11:45:11 ]
Ik sta nog niet direct te juichen ondanks het ogenschijnlijk zeer grote eigen vermogen. De bezittingen zijn waarschijnlijk voor het overgrote deel niet liquide en misschien voor de balans zwaar opgeklopt. Veel tussentijdse aflossingen te verwachten (als het goed gaat).
Waar ik om moest lachen is de volgende zin: In 2023 is ..... behaald ....een verlies van ¤ 766.000,-, die voornamelijk is veroorzaakt door het boekverlies vanuit minderheidsdeelnemingen van ¤ 730.000,-. Doordat er ook ¤ 771.000,- aan afschrijvingen was de genormaliseerde cashflow ¤ 5.000,- positief. Zo lust ik er ook nog wel een paar Afschrijvingen dienen niet om boekverliezen op te vangen maar om intern vervangingsinvesteringen te financieren.
Ik ga het eens goed verder doorlezen vanavond en wacht jullie meningen ook af
Ik sla over, hij gaat met de zekerheden niet all-in. Als het lukt heeft hij wel het profijt, als het mislukt wij de default. Daarnaast het gevoel dat je niet overal goed in kan zijn en dat dan de wenst voor meer meer meer niet altijd goed is..
Ziet er zo op het eerste gezicht niet verkeerd. Ruime overwaarde op de aangekochte woning, zullen de aankoop voor een flink deel met eigen geld hebben bekostigd, mogelijk van een eerder verkochte woning. Aan de gekochte woning moest wel flink wat verspijkerd worden. https://www.funda.nl/deta(...)esbosch-26/42205753/ En dat zal alleen maar waardeverhogend zijn.
Ook zijn er zo te zien plannen om de woning uit te bouwen, wat ook goed is voor de waarde https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2024-251712.html Tenzij het een gevalletje wordt als dat ene huis wat gerenoveerd zou worden maar uiteindelijk geheel afgebroken bleek en er alleen een bouwkavel overbleef.
[..] Ziet er zo op het eerste gezicht niet verkeerd. Ruime overwaarde op de aangekochte woning, zullen de aankoop voor een flink deel met eigen geld hebben bekostigd, mogelijk van een eerder verkochte woning. Aan de gekochte woning moest wel flink wat verspijkerd worden. https://www.funda.nl/deta(...)esbosch-26/42205753/ En dat zal alleen maar waardeverhogend zijn.
Ook zijn er zo te zien plannen om de woning uit te bouwen, wat ook goed is voor de waarde https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2024-251712.html Tenzij het een gevalletje wordt als dat ene huis wat gerenoveerd zou worden maar uiteindelijk geheel afgebroken bleek en er alleen een bouwkavel overbleef.
[..] Ziet er zo op het eerste gezicht niet verkeerd. Ruime overwaarde op de aangekochte woning, zullen de aankoop voor een flink deel met eigen geld hebben bekostigd, mogelijk van een eerder verkochte woning. Aan de gekochte woning moest wel flink wat verspijkerd worden. https://www.funda.nl/deta(...)esbosch-26/42205753/ En dat zal alleen maar waardeverhogend zijn.
Ik vraag me een beetje af wat het verhaal is achter het vertrek naar Nieuw Zeeland. Ze hebben alle schepen achter zich verbrand en moeten nu dus helemaal opnieuw beginnen. Ze doen voorkomen alsof het een bewuste keuze was om voor een jaar te vertrekken, maar ik vermoed eerder dat ze wilden emigreren maar toch met hangende pootjes weer terug zijn gekeerd.
Het huis ziet er op de foto idd niet uit. Maar het heeft ook wel potentie om wat te worden. Ik doe mee maar bescheiden.
[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 27-06-2024 09:10:46 ]
[..] Ik vraag me een beetje af wat het verhaal is achter het vertrek naar Nieuw Zeeland. Ze hebben alle schepen achter zich verbrand en moeten nu dus helemaal opnieuw beginnen. Ze doen voorkomen alsof het een bewuste keuze was om voor een jaar te vertrekken, maar ik vermoed eerder dat ze wilden emigreren maar toch met hangende pootjes weer terug zijn gekeerd.
Het huis ziet er op de foto idd niet uit. Maar het heeft ook wel potentie om wat te worden. Ik doe mee maar bescheiden.
Ach nog steeds in Zeeland zullen we maar zeggen! De plaats Burgh Haamstede is zeer geliefd dus dat geld komt wel terug ook al breekt men het huis af.😀
[..] Ik vraag me een beetje af wat het verhaal is achter het vertrek naar Nieuw Zeeland. Ze hebben alle schepen achter zich verbrand en moeten nu dus helemaal opnieuw beginnen. Ze doen voorkomen alsof het een bewuste keuze was om voor een jaar te vertrekken, maar ik vermoed eerder dat ze wilden emigreren maar toch met hangende pootjes weer terug zijn gekeerd.
Dat vroeg ik me ook al. Als je echt van plan bent maar een jaar te vertrekken hoef je niet per sé je huis te verkopen, dat zou je kunnen aanhouden en verhuren voor een jaar.
Ze hadden in geval nog wel het bedrijf achter de hand, dat hadden ze dan niet verkocht. Het oude adres staat nog bij Drimble, die woning was eind maart 2022 in de verkoop gekomen. https://www.facebook.com/(...)389/5037417576297442
Ik heb deze ook meegenomen.
Ik was eigenlijk nog aan het wachten of er een herfinciering kwam voor Nederlands de Baas, waarvan de slottermijn gepland staat op de 29e. Maar die komt dan blijkbaar niet of pas later (zoals ik eerder dit jaar bij een ander project ook had). Dat zie ik dan wel weer, wil niet blijven wachten. Na het buitenland avontuur zullen ze denk ik weer vol voor het bedrijf gaan. De overwaarde op het huis is nu al ruim genoeg en eenmaal opgeknapt en uitgebouwd zal dat alleen maar meer worden.
Locatie doet ook veel. En de grootte van het perceel. En ze hebben gezien de genoemde aankoopprijs in de pitch nog wel wat van de vraagprijs af gekregen.
[..] Inmiddels de derde lening binnen 3 maanden van in totaal ruim 9 ton. Allemaal aflosvrij. Ik denk dat ik oversla.
Idem, zit al vol, evenwel wat ik nog niet snap is waarom 2 projecten, ESD00-C-7001 76m2 / CCF 48750 dd12jun en nu ESD00-C-7035 156m2, je hebt beide percelen nodig voor het bouwen van een fatsoenlijke woning. Waarvoor 2 projecten en waarom bij de 1e (48750) niet aangegeven dat de 2e nog zou komen. Bij niet betalen van 1 vd 2 projecten zit je met een hypo van een "half" stukkie bouw(woonhuis)grond en dan hebben we het nog niet over de feitelijke bouw vh hutje.
In de pitch 48750 zei CCF niets over kavel C-7035 terwijl die ook nodig was voor het bouwen ve fatsoenlijke woning. Beetje raar terwijl men het toen al de status geweten moet hebben dat deze er ook aan zat te komen. Oke not my problem. Ik heb ze alle 3 voorbij laten gaan maar toch een bietje wierd
[..] Idem, zit al vol, evenwel wat ik nog niet snap is waarom 2 projecten, ESD00-C-7001 76m2 / CCF 48750 dd12jun en nu ESD00-C-7035 156m2, je hebt beide percelen nodig voor het bouwen van een fatsoenlijke woning.
In de nieuwe pitch staat
quote:
De heer Soechitram is nu in de mogelijkheid om middels zijn B.V. een kavel aan te kopen, naast de reeds aangekocht kavel, ten behoeve van de realisatie van grondgebonden woningen met tuin
Gezien het gebruik van het woord woningen (meervoud) zou het niet gaan om maar 1 woning maar 2.
Bij de eerdere pitch vond ik het ook al een erg kleine kavel voor een woning met tuin. Een (kleinere) woning zou misschien nog wel lukken, maar dan met slechts een ienie mienie tuintje/terras, of geen tuin maar wel een dakterras.. Op een kaart van het hele project staat bij die kleine kavel wel een aparte woning ingetekend met klein strookje groen als tuin en op de kavel van de nieuwe pitch een huis in hoekvorm met daarin ook maar een klein stukje groen ingetekend als tuin. Maar dan zou je dus 2 huizen hebben zonder een fatsoenlijke tuin. Ik snap niet goed waarom dit zo bedacht is en er 2 kavels van zijn gemaakt. https://www.melkhal-ensch(...)/inschrijven-map.png
Misschien speelt er wel meer, was er bv al een koper voor de kavel die hij nu koopt of een optie erop en was alleen die kleine over omdat eigenlijk niemand zo'n kleine kavel wilde en haakt die andere koper nu af waardoor hij deze nu ook kan aankopen.
Ze zijn daar in ieder geval niet bepaald creatief met de naamgeving van zaken. Maar zonder plek precies te kennen, Hoofddorp, kinderrijk (wil er niet dood gevonden worden, maar bon, veel mensen wel) en die houden van kip en pizza en ijs, ruime ervaring en succesvol, niet afhankelijk van privé-onttrekkingen, zelf risicodragend vermogen erin, lineaire aflossing, dus ik heb mijn auto-invest bevestigd.
Government is not the solution to our problem, government is the problem. High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs. ~Ronald Reagan
[..] Locatie doet ook veel. En de grootte van het perceel. En ze hebben gezien de genoemde aankoopprijs in de pitch nog wel wat van de vraagprijs af gekregen.
[..] Ze zijn daar in ieder geval niet bepaald creatief met de naamgeving van zaken. Maar zonder plek precies te kennen, Hoofddorp, kinderrijk (wil er niet dood gevonden worden, maar bon, veel mensen wel) en die houden van kip en pizza en ijs, ruime ervaring en succesvol, niet afhankelijk van privé-onttrekkingen, zelf risicodragend vermogen erin, lineaire aflossing, dus ik heb mijn auto-invest bevestigd.
Het gedeelte betreffende de financieringsbehoefte lijkt me niet correct. Er wordt aangegeven:
quote:
De financiering is bestemd voor de overname, verbouwing en nieuwe inrichting van de locatie. De totale financieringsbehoefte inclusief voorfinanciering BTW is geprognosticeerd op afgerond ¤290.000. Er wordt voor ¤97.000 aan risico dragend vermogen ingebracht en de BTW wordt eveneens via de aandeelhouders voorgefinancierd. De resterende langlopende financieringsbehoefte komt uit op ¤165.000. De eerste twee maanden zijn aflossingsvrij i.v.m. de geplande verbouwing. Over deze maanden wordt uitsluitend de geboden rente vergoed.
[..] Het gedeelte betreffende de financieringsbehoefte lijkt me niet correct. Er wordt aangegeven: [..] maar de lening is voor ¤315.000
Is inmiddels aangepast? Ik lees in ieder geval andere tekst.
Government is not the solution to our problem, government is the problem. High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs. ~Ronald Reagan
Je hebt geinvesteerd in het project aan de Graan voor Visch 18019 in Hoofddorp. Het einde van de rentevaste periode is op 1 juli 2024. Naar verwachting zal de aflossing niet plaatsvinden op deze datum. Wij zijn in overleg met de projecteigenaar om de aflossing zo spoedig mogelijk te realiseren. Vanaf 1 juli 2024 geldt een dubbele reguliere dagrente voor elke dag dat er later afgelost wordt.
Wanneer wij meer informatie hebben zullen wij dit uiteraard met jou delen.
Je hebt geinvesteerd in het project aan de Graan voor Visch 18019 in Hoofddorp. Het einde van de rentevaste periode is op 1 juli 2024. Naar verwachting zal de aflossing niet plaatsvinden op deze datum. Wij zijn in overleg met de projecteigenaar om de aflossing zo spoedig mogelijk te realiseren. Vanaf 1 juli 2024 geldt een dubbele reguliere dagrente voor elke dag dat er later afgelost wordt.
Team, SamenInGeld
Dit zou door ieder platform als standaard bepaling moeten worden opgenomen in de voorwaarden. Nu betekent oneindig vertragen een zeer lucratief verdienmodel voor leningnemers, i.v.m. de tussentijds gestegen marktrentes. Er is aan hun kant geen enkele prikkel om op tijd actie te ondernemen voor herfinanciering.
Daar kan dan wel een jaartje Nieuw Zeeland af en dan hou je nog genoeg over voor de aanbetaling en verbouwing van je nieuwe huis. Zeker kleine misrekening gehad dat er nu nog 50k bij geleend moet worden.
Team, SamenInGeld
Ook netjes dat ze de investeerders op tijd informeren.
[..] Daar kan dan wel een jaartje Nieuw Zeeland af en dan hou je nog genoeg over voor de aanbetaling en verbouwing van je nieuwe huis. Zeker kleine misrekening gehad dat er nu nog 50k bij geleend moet worden.
Misschien valt het vergroten van de woning duurder uit dan ze eerst dachten, of hadden ze dit in eerste instantie niet gepland.. De datum van het verlenen van de omgevingsvergunning is van eerder deze maand, dus dat moeten ze nog gaan doen.
Maar als ze er zoveel geld tegenaan gooien zal het best een leuk huisje worden en flink meer waard dan waarvoor zij het gekocht hebben.
[..] Dit zou door ieder platform als standaard bepaling moeten worden opgenomen in de voorwaarden. Nu betekent oneindig vertragen een zeer lucratief verdienmodel voor leningnemers, i.v.m. de tussentijds gestegen marktrentes. Er is aan hun kant geen enkele prikkel om op tijd actie te ondernemen voor herfinanciering.
Das dan 10,2% rente voor Gary. Hij mag nog wat vertragen hoor, op vakantie gaan mag ook nog.
[..] Ook netjes dat ze de investeerders op tijd informeren.
Nu nog wat nieuwe (5 jarige) projecten
Inderdaad zeer netjes,net nog even naar dit project gekeken. Zie geen terugkoppeling van bouwdepot, wat ze wel vaker wel doen. Op Google streetview zie ik ook geen zij uitbouw al wil dat niet alles zeggen.
[..] Inderdaad zeer netjes,net nog even naar dit project gekeken. Zie geen terugkoppeling van bouwdepot, wat ze wel vaker wel doen. Op Google streetview zie ik ook geen zij uitbouw al wil dat niet alles zeggen.
Nog even verder gekeken, op de zijtuin, wat een ander kadastraal perceel is, gelukkig wel ook het hypotheekrecht gevestigd. Ook uit luchtfoto's lijkt de zij uitbouw niet gedaan. Zal SIG even mailen wat met het bouwdepot is gedaan.
[..] Nog even verder gekeken, op de zijtuin, wat een ander kadastraal perceel is, gelukkig wel ook het hypotheekrecht gevestigd. Ook uit luchtfoto's lijkt de zij uitbouw niet gedaan. Zal SIG even mailen wat met het bouwdepot is gedaan.
Vergunning is wel aangevraagd en verleend
quote:
11-10-2021 Verleende omgevingsvergunning, Hoofddorp, Graan voor Visch 18019, 2132 GA, bouwen van een aanbouw aan de zijkant van de woning verzenddatum 07-10-2021, zaaknummer 5155224 olonummer 6316067.
Tijdens een revisiegesprek gaan wij in op de recente ontwikkelingen die het bedrijf op financieel gebied heeft doorgemaakt. Ook bekijken wij bij zo’n gesprek hoe de maandelijkse betalingen voor aflossing en rente de afgelopen periode zijn verlopen. Als een onderneming bijvoorbeeld structureel te laat betaalt komt dat tijdens zo’n gesprek aan de orde. Verder wordt er gekeken of er wijzigingen zijn geweest binnen het bedrijf op het gebied van personeel, rechtsvorm of aandelenverdeling. Ook eventuele andere leningen of investeringen die het bedrijf is aangegaan worden genoteerd om zo een goed beeld te krijgen van de financiële positie. Ten slotte wordt er ook gelet op ontwikkelingen binnen de branche van de onderneming.
Een uitgebreid verslag ontvangen van dit revisiegesprek.
Dat is nog maar de vraag, wanneer ik naar de WOZ ontwikkeling kijk dan ligt de verkoopprijs daar ruim onder. Het pand zal in 2020/21 flink verbouwd zijn met dito kosten.
Op vrijdag 28 juni 2024 12:34 schreef KrekelJapie het volgende: Dit is dan wel weer erg netjes van WvjG [..] Een uitgebreid verslag ontvangen van dit revisiegesprek.
Zeker, zeer netjes. Een mooi verslag over dit Apeldoornse bedrijf.
[..] Dat is nog maar de vraag, wanneer ik naar de WOZ ontwikkeling kijk dan ligt de verkoopprijs daar ruim onder. Het pand zal in 2020/21 flink verbouwd zijn met dito kosten.
Er zal ongetwijfeld flink aan verbouwd zijn en van binnen mooi afgewerkt, Maar die mensen hebben zelf een bouwbedrijf dus zullen veel, zo niet alles, zelf gedaan hebben wat de kosten drukt. Natuurlijk zijn er dan nog kosten, maar er blijft nog altijd een flinke winst over. Ze hebben ook niet voor niets voor het nieuwe huis een 1e hypotheek die een stuk lager dan de aankoopprijs. Lening is intussen volgeschreven zonder officieel open te zijn gegaan, iemand stortte net de laatste ¤5000.
[ Bericht 0% gewijzigd door Soulfreak op 28-06-2024 15:02:21 ]
Op vrijdag 28 juni 2024 12:34 schreef KrekelJapie het volgende: "Als een onderneming bijvoorbeeld structureel te laat betaalt komt dat tijdens zo’n gesprek aan de orde"
Inderdaad, geniaal bedacht van WvjG om hier aandacht aan te geven...
dank voor posten. Kunnen we ook zoiets verwachten voor de afgelopen jaren incl 2023, daarover is immers een brief beloofd Een probleem lijkt de "jaarlijkse waardeontwikkeling beleggingen of overige bezittingen". Met name dat laatste kan lastig zijn voor bijvoorbeeld crowdfunders: hoe ga je om met niet betalende geldnemers; wanneer mag je zo'n investering afboeken enz
[ Bericht 13% gewijzigd door Slingervinger op 28-06-2024 18:24:50 ]
[..] dank voor posten. Kunnen we ook zoiets verwachten voor de afgelopen jaren incl 2023, daarover is immers een brief beloofd Een probleem lijkt de "jaarlijkse waardeontwikkeling beleggingen of overige bezittingen". Met name dat laatste kan lastig zijn voor bijvoorbeeld crowdfunders: hoe ga je om met niet betalende geldnemers; wanneer mag je zo'n investering afboeken enz
Werkt die link nog? Ik krijg een DNS fout (DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN). Ook mail naar info at maxcrowdfund.nl (zoals verderop aangegeven) loopt vast op connect timeouts op de mailerver. Mail naar info at maxcrowdfund.com loopt wel door en komt met een auto reply. De link daarin werk bij mij niet, bij jullie wel? (die link is als ik het snel zie dezelfde als hier ook al werd aangegeven)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aanvulling: Het niet kunnen benaderen van die site (DNS fout) lijkt iets met m'n internetprovider (kpn) te zijn, via andere verbingding/locatie (delta) werkt het wel.
[ Bericht 0% gewijzigd door tnhb op 29-06-2024 18:04:06 ]
- Ons team nog klein om het financieel langer te kunnen uithouden - Per 21 juni is ons kantoor aan de Brielselaan 85 in Rotterdam gesloten. Dit is een direct gevolg van de ingezette kostenbesparingen.
Slik.... Wordt dat een voetreis naar Kevelaer om te bevorderen dat de dossiers zijn afgehandeld voordat het doek definitief valt.....
Op zaterdag 29 juni 2024 15:05 schreef obligataire het volgende: - Ons team nog klein om het financieel langer te kunnen uithouden - Per 21 juni is ons kantoor aan de Brielselaan 85 in Rotterdam gesloten. Dit is een direct gevolg van de ingezette kostenbesparingen.
Slik.... Wordt dat een voetreis naar Kevelaer om te bevorderen dat de dossiers zijn afgehandeld voordat het doek definitief valt.....
Ik heb de laatste AMA als "achtergrond muziek" aan gehad en daarin werd ook aangegeven dat wegens kostenbesparing het kantoor verlaten gaat worden (wat dus nu een feit lijkt te zijn) en dat zo ongeveer al het personeel weg is. De fusie met KOM gaat niet door en ze gaan onder een duitse MiFID II vergunning (als agentschap?) verder onder de naam Kazpar GmbH. Ze mogen dan geen leningen aanbieden, maar wel "financiële instrumenten" zoals obligaties en aandelen (volgens Patrick V. zou dat verder allemaal niet zo veel verschil maken). Wel zal KOM (en anderen) hun software gaan afnemen, CC zou al per 1/7 overgaan naar die nieuwe Fininly software die ook MCF (wat dus doorstart als Kazpar) eind juli operationeel zou moeten hebben (inclusief opnieuw een conversie/migratie). Er zouden nog zo'n 90 leningen lopen, dat zou eind juli nog iets van 50 moeten zijn. Daarnaast lopen er tegen 10 geldnemers nog rechtszaken, dat betreft soms meerdere lening per geldnemer.
SPOILER
[..] Ze hebben daarvoor een soort archief opgezet waar alle updates in worden geplaatst. Als je een mail stuurt naar info@maxcrowdfund.nl krijg je een antwoordmail met een link. Zo kan iedereen zelf de updates raadplegen.
Voor de volledigheid: het moet zijn info@maxcrowdfund.com (info@maxcrowdfund.nl resulteert in een timeout van de mailserver, blijkbaar wordt mail op dat domein niet (meer?) verwerkt). Overigens had Patrick V. het ook over info@maxcrowdfund.com tijdens de AMA.
Op zaterdag 29 juni 2024 15:05 schreef obligataire het volgende: - Ons team nog klein om het financieel langer te kunnen uithouden - Per 21 juni is ons kantoor aan de Brielselaan 85 in Rotterdam gesloten. Dit is een direct gevolg van de ingezette kostenbesparingen.
quote:
Er zou een of andere stichting zijn die in dat geval de lopende zaken moet afhandelen ,die zit overigens ook op hetzelfde adres
Op zondag 30 juni 2024 09:41 schreef gaanmetdiebanaan het volgende: Weinig ruimte voor tegenvallers idd. En nog geen vergunning voor splitsing neem ik aan, dus ik sla even over.
Die gelukzoekers gaan wat mij betreft maar ergens anders zoeken.
[ Bericht 0% gewijzigd door Zeghomaar op 30-06-2024 12:42:28 ]
[..] 1,6miljoen financieren om mogelijk voor 1,7miljoen te verkopen.
Ze ontvangen ook nog 95K aan huur, dat maakt het totaal 1795K , minus 1610K aan begrote kosten zou je dan een winst/netto cashflow verwachten van 185K, maar het blijkt 125K te worden dus ergens verdwijnt dan nog 60K in iemands zakken.
Anyway op een eigen inleg van 150K een winst van 125K in nog geen jaar tijd, dat zal de heren aantrekkelijk in de oren klinken. Leuke hefboom met VV/EV. Mij als investeerder in ieder geval niet. Wel risico maar weinig rente. Ze zoeken zich maar een andere gek
Bij Collin zijn ze op zondag ook aan het werk. Vandaag de laatste termijn ontvangen van Naar de Boerderij (dat is een kinderopvang voor de mensen hier die niet in het project zitten)
[..] Voor de volledigheid: het moet zijn info@maxcrowdfund.com (info@maxcrowdfund.nl resulteert in een timeout van de mailserver, blijkbaar wordt mail op dat domein niet (meer?) verwerkt). Overigens had Patrick V. het ook over info@maxcrowdfund.com tijdens de AMA.
Je hebt gelijk, sorry was destijds te snel met posten. Overigens worden de updates zelf geupdated, er komen dus geen nieuwe, je moet daarom over de oude tekst beschikken om te achterhalen wat een nieuwe update inhoudt
[..] [..] Er zou een of andere stichting zijn die in dat geval de lopende zaken moet afhandelen ,die zit overigens ook op hetzelfde adres
In ieder geval kun je concluderen dat hun enige echte inkomstenbron (verkoop van waardeloze aandelen aan naïeve beleggers) is opgedroogd. Hopelijk maken ze snel voortgang met de afwikkeling van de Engelse dossiers. Mooi dat er een stichting is, maar minder als er niemand meer actief is......
[..] Ze ontvangen ook nog 95K aan huur, dat maakt het totaal 1795K , minus 1610K aan begrote kosten zou je dan een winst/netto cashflow verwachten van 185K, maar het blijkt 125K te worden dus ergens verdwijnt dan nog 60K in iemands zakken.
Anyway op een eigen inleg van 150K een winst van 125K in nog geen jaar tijd, dat zal de heren aantrekkelijk in de oren klinken. Leuke hefboom met VV/EV. Mij als investeerder in ieder geval niet. Wel risico maar weinig rente. Ze zoeken zich maar een andere gek
[..] In ieder geval kun je concluderen dat hun enige echte inkomstenbron (verkoop van waardeloze aandelen aan naïeve beleggers) is opgedroogd. Hopelijk maken ze snel voortgang met de afwikkeling van de Engelse dossiers. Mooi dat er een stichting is, maar minder als er niemand meer actief is......
Hoe verdiende Max zijn inkomsten dan? Alleen van projecteigenaar? Of ook van de investeerders en dan 1malig of maandelijks?
[..] Ze ontvangen ook nog 95K aan huur, dat maakt het totaal 1795K , minus 1610K aan begrote kosten zou je dan een winst/netto cashflow verwachten van 185K, maar het blijkt 125K te worden dus ergens verdwijnt dan nog 60K in iemands zakken.
Die 95k huurinkomsten zijn van het overig vastgoed lijkt me. Opbrengstprognose van dit project is 1700-1610=90k volgens hun cijfers. Van de 95k huurinkomsten blijft dus kennelijk 33k over na kosten als cashflow 123k is. Leuk als alles goed gaat, maar met een beetje vertraging of tegenslag is het zo weg.
[ Bericht 3% gewijzigd door gaanmetdiebanaan op 30-06-2024 11:37:38 ]
[..] Hoe verdiende Max zijn inkomsten dan? Alleen van projecteigenaar? Of ook van de investeerders en dan 1malig of maandelijks?
De gebruikelijke provisies. Maar dat was lang niet genoeg om de kosten te dekken. Zeker nadat het drama duidelijk werd, werden er nog nauwelijks nieuwe projecten geplaatst. En als er geen uitbetalingen plaatsvinden kun je ook niets inhouden. Die emissies hebben serieus geld opgeleverd maar dat geld is inmiddels verbrand.
[..] De gebruikelijke provisies. Maar dat was lang niet genoeg om de kosten te dekken. Zeker nadat het drama duidelijk werd, werden er nog nauwelijks nieuwe projecten geplaatst. En als er geen uitbetalingen plaatsvinden kun je ook niets inhouden. Die emissies hebben serieus geld opgeleverd maar dat geld is inmiddels verbrand.
MCF gaat over naar Kazpar/Fininly en die hebben inkomsten uit de exploitatie van de crowdfundingsoftware en enkele nieuwe projecten. Ook zit MCF zelf in een aantal projecten die afgewikkeld moeten worden, eigen belang dus. Voorlopig lijkt het relatief goed te gaan maar het moet geen jaren gaan duren, het succes van Kazpar/F zal medebepalend zijn.
[..] [..] Er zou een of andere stichting zijn die in dat geval de lopende zaken moet afhandelen ,die zit overigens ook op hetzelfde adres
Dat is verwacht ik een "stichting zekerheden" zoals dat ook bij de andere platformen ook steeds het geval is. De rechtszaken die Colin voert bijvoorbeeld tegen onwillige geldnemers of borgstellers is ook vanuit de stichtuing zekerheden, ik meen dat de oude stichting daar zelfs de rechten aan een nieuwe stichting heeft overgedragen bij de nieuw vergunning. (als ik een van de uitspraken die hier recent is gedeeld goed lees)
[..] MCF gaat over naar Kazpar/Fininly en die hebben inkomsten uit de exploitatie van de crowdfundingsoftware en enkele nieuwe projecten. Ook zit MCF zelf in een aantal projecten die afgewikkeld moeten worden, eigen belang dus. Voorlopig lijkt het relatief goed te gaan maar het moet geen jaren gaan duren, het succes van Kazpar/F zal medebepalend zijn.
Als ik de updates goed lees willen ze alles zoveel als enigszins haalbaar is in 2024 afronden. Of MCF (als platform) zelf ook in de projecten zit betwijfel ik, maar wel o.a. de eigenaren en directe familie privé (volgens P.) en mogelijk ook MPG.
Op zondag 30 juni 2024 09:50 schreef Faraday01 het volgende: Bij Collin zijn ze op zondag ook aan het werk. Vandaag de laatste termijn ontvangen van Naar de Boerderij (dat is een kinderopvang voor de mensen hier die niet in het project zitten)
zonder problemen elke maand netjes betaalt
Ik zie hier ook 3 betalingen op zondag, misschien omdat het de laatse dag van de maand / het eerste half jaar is. Ik mis nu alleen nog de betaling van de slottermijn van Nederlands de Baas. Misschien duurt het wat langer voor de herfinanciering rond is, eens kijken of er morgen een update verstuurd wordt.
Op zondag 30 juni 2024 09:50 schreef Faraday01 het volgende: Bij Collin zijn ze op zondag ook aan het werk. Vandaag de laatste termijn ontvangen van Naar de Boerderij (dat is een kinderopvang voor de mensen hier die niet in het project zitten)
zonder problemen elke maand netjes betaalt
Ze hebben vandaag blijkbaar een normale batch afgehandeld want ik heb 21 bijschrijvingen ontvangen.
Op zondag 30 juni 2024 12:50 schreef KrekelJapie het volgende: Betaling van WvjG op zondagmorgen. Johan heeft in de contracten met OPP niet opgenomen dat zondag een rustdag moet zijn.
En de specificaties staan (vrijwel) direct klaar op de site, daar zat in het begin steeds tijd tussen.
[..] En de specificaties staan (vrijwel) direct klaar op de site, daar zat in het begin steeds tijd tussen.
Deze wens van wvjg-investeerders was al even bekend, goed dat dit nu opgepakt is. En het lijkt me ook een kleine moeite, de overzichten moeten er immers al zijn op het moment dat de uitbetalingsbatches worden aangemaakt.
Voor beide projecten geldt dat ik er zonder de hypothecaire zekerheid zeker niet aan mee zou doen.
De vleesbraaiert heeft nauwelijks ondernemerservaring en brengt zelf geen cent in.
Mo**sma*ns zit volgens mij dringend om cash verlegen. Ik zou wel eens een specificatie van zijn investeringsplannen willen zien. Hij maakte in 2023 nauwelijks winst en de prognose 2024 komt nogal opgeklopt over.
[..] Vandaag inbegrepen, zijn er nu 4 mails uitgegaan. Het schijnt bij de 'betreffende afdeling' te liggen maar dat zou zomaar een plek kunnen zijn waar nooit zonlicht komt.
Een maandje verder... laat me raden: nog stééds niets gehoord??
Wat ik dus niet goed begrijp, is dat er nog mensen zijn die blijven investeren in clubs als GVE. Als je tandarts of autogarage dergelijke communicatiestrategieën hanteren, zoek je toch ook iemand anders?
[..] [..] [..] Een maandje verder... laat me raden: nog stééds niets gehoord??
Wat ik dus niet goed begrijp, is dat er nog mensen zijn die blijven investeren in clubs als GVE. Als je tandarts of autogarage dergelijke communicatiestrategieën hanteren, zoek je toch ook iemand anders?
Eens. De laksheid waarmee defaults als de Comfortprojecten (niet) worden afgewikkeld is voor mij de reden om daar niet meer te investeren.
[..] [..] [..] Een maandje verder... laat me raden: nog stééds niets gehoord??
Voortaan vraag ik aan jou om te helpen bij tour- en EK spellen 😉
[..] Ik ben er redelijk van overtuigd dat dat veel sneller zou gaan.
Ik ben nog wel een keer gebeld door een of andere jonge vogel die geen flauw benul had van de kwestie en die er intern mee verder zou gaan. Dat laatste is blijkbaar nooit gebeurd of ze hebben er écht geen zin in. Maar dat vermoeden had ik al langer. Ik laat het er ook bij want het gaat bij mij slechts om een paar waterijsjes desnoods magnums, dus dat is het me niet waard. Het verdient absoluut geen schoonheidsprijs vooral het stuitende gebrek aan openheid. Blijkbaar durven ze de confrontatie met Bellman niet aan, en zijn ze bang zelf voor de schade de portemonnee te moeten trekken.
Op maandag 1 juli 2024 14:45 schreef Horsemen het volgende: Collin project L@ndtOng Amsterdam project 40522 heeft eindelijk de eerste 3 maanden de verhoogde rente betaald
Inmiddels is de uitslag van de stemming ook binnen:
quote:
Beste investeerder,
De uitslag van de stemronde op basis van de ontvangen respons is als volgt:
Percentage eens: 94.55%
Percentage oneens: 5.45%
Inmiddels is de akte in het kader van de herziening getekend. Zojuist hebben wij de rentetermijnen van april, mei en juni pro rato uw investering op uw rekening courant bijgeschreven
[..] Inmiddels is de uitslag van de stemming ook binnen: [..]
Ik had vandaag een mailtje gestuurd waarin ik informeerde naar de uitslag van de stemronde, en de opstelling van de ondernemer. Blijkbaar was dit bij Collin aan hun aandacht ontsnapt, maar complimenten voor de snelle reactie.
Mijn vraag over de opstelling van de ondernemer is echter niet beantwoord, het komt op mij nog wel een beetje over als eenrichtingsverkeer vanuit Collin.
Op maandag 1 juli 2024 15:28 schreef escortmk2 het volgende: Mijn vraag over de opstelling van de ondernemer is echter niet beantwoord, het komt op mij nog wel een beetje over als eenrichtingsverkeer vanuit Collin.
In sommige situaties kan het natuurlijk wel moeilijk zijn om hierop schriftelijk te antwoorden omdat dit het onderhandelingstraject misschien kan verstoren. Mijn ervaring is dat je dan meestal een belletje krijgt. Jammer dat dit niet helemaal goed is opgepakt. Als de beantwoording in dit geval voor jou belangrijk is dan zou ik mijn vraag nogmaals herhalen of anders zelf even proberen te bellen.
“Mostar Grill is al 42 jaar een begrip in Helmond en omstreken. Na zijn carrière in het betaald voetbal nam mijn vader samen met mijn moeder het restaurant begin jaren 80 over. Zij bouwden het uit tot een legendarische plek waar elke avond de vlam letterlijk in de pan slaat. Vanwege onze bijzondere menukaart, de gunstige ligging én door onze lange historie realiseren wij een hoge bezettingsgraad. Naast een aantrekkelijke rente is de lening voor 65% hypothecair gedekt. U investeert in een goed lopend restaurant met een sterke reputatie en een team dat staat als een huis”.
U kunt als eerste investeren in dit project. Bekijk hier het project. Werkt de link niet? Plaats dan de volgende URL in uw browser:
Planning is om het project uiterlijk vrijdag 5 juli aanstaande om 11.00 uur voor te publiceren voor alle investeerders.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice Geldvoorelkaar.nl
Incentive
Investeert u vanaf ¤ 300? Dan ontvangt u een gratis fles wijn voor bij uw diner. Investeert u vanaf ¤ 1.000? Dan ontvangt u van ons eenmalig 10% korting op een diner voor 2 personen. Investeert u vanaf ¤ 2.500? Dan ontvangt u van ons een gratis diner voor 2 personen.
Investeert u vanaf ¤ 300? Dan ontvangt u een gratis fles wijn voor bij uw diner. Investeert u vanaf ¤ 1.000? Dan ontvangt u van ons eenmalig 10% korting op een diner voor 2 personen. Investeert u vanaf ¤ 2.500? Dan ontvangt u van ons een gratis diner voor 2 personen.
Goed van GvE dat er zo af en toe ook projecten met leuke incentive aangeboden worden. Bij Collin blijkt dit een vergeten onderdeel te zijn terwijl dit onder aan de streep voor de ondernemer helemaal niet duur hoeft te zijn en best wat klanten kan opleveren.
[..] In sommige situaties kan het natuurlijk wel moeilijk zijn om hierop schriftelijk te antwoorden omdat dit het onderhandelingstraject misschien kan verstoren. Mijn ervaring is dat je dan meestal een belletje krijgt. Jammer dat dit niet helemaal goed is opgepakt. Als de beantwoording in dit geval voor jou belangrijk is dan zou ik mijn vraag nogmaals herhalen of anders zelf even proberen te bellen.
Klopt, is ook niet erg en ik ben ook wel eens gebeld. Belangrijkste is dat dit dossier onder de aandacht blijft. Als er in elk geval wel rente betaald wordt, ga ik er nog van uit dat er communicatie is en naar een oplossing gezocht wordt, de details daarvan hoeven niet met de buitenwereld gedeeld te worden.
Op maandag 1 juli 2024 17:13 schreef zeeland6 het volgende: Familie-overdracht Mostar Grill | Early Bird | 9% rente | hypothecaire dekking ¤ 215.000 Annuïtaire lening Rente: 9% Early Bird: u ontvangt eenmalig 0,5% rente Looptijd: 60 maanden 65% hypothecaire dekking Risicoclassificatie: 5 Toelichting aanvrager: “Mostar Grill is al 42 jaar een begrip in Helmond en omstreken. Na zijn carrière in het betaald voetbal nam mijn vader samen met mijn moeder het restaurant begin jaren 80 over. Zij bouwden het uit tot een legendarische plek waar elke avond de vlam letterlijk in de pan slaat. Vanwege onze bijzondere menukaart, de gunstige ligging én door onze lange historie realiseren wij een hoge bezettingsgraad. Naast een aantrekkelijke rente is de lening voor 65% hypothecair gedekt. U investeert in een goed lopend restaurant met een sterke reputatie en een team dat staat als een huis”. U kunt als eerste investeren in dit project. Bekijk hier het project. Werkt de link niet? Plaats dan de volgende URL in uw browser:
Bescheiden meegenomen. Leuk project. Wat ze missen aan volledige hypothecaire dekking, dat compenseert het uitstekende trackrecord dan weer deels. En er wordt annuïtair afgelost dus het risico wordt rap minder.
Voor de klanten verandert er helemaal niets en ik zie ze in Helmond ook niet gauw allemaal vegetariër/veganist worden ook al is Helmond dé sportstad van NL.
Ik vind wel dat ze de omzet 2024-2026 royaal inschatten met 440K en hoger, terwijl pa 351K aan omzet deed, ik vraag me af waar die stijging vandaan moet komen nu zoon gewoon op de oude voet doorgaat.
[ Bericht 7% gewijzigd door obligataire op 01-07-2024 21:13:10 ]
Dank! De recensies van de oude eigenaar zijn erg goed. Lijkt me lastig deze zaak met evenveel succes voort te zetten. Er. Is op dit moment veel concurentie in dit segment.
Betalingsachterstand 28-06-2024 Ge*r*rit Br*in*kma*n Bloemen- en Plantenhandel 46246
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan nu al de rente niet meer betalen. Dat wordt geduld hebben tot de Kerst.
[ Bericht 4% gewijzigd door obligataire op 01-07-2024 22:09:18 ]
Op maandag 1 juli 2024 22:03 schreef obligataire het volgende: Betalingsachterstand 28-06-2024 Ge*r*rit Br*in*kma*n Bloemen- en Plantenhandel 46246
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan nu al de rente niet meer betalen. Dat wordt geduld hebben tot de Kerst.
En hij had nog wel die meevaller dat hij de kerstbomen zonder piek voor de normale prijs kon verkopen.
[..] En hij had nog wel die meevaller dat hij de kerstbomen zonder piek voor de normale prijs kon verkopen.
Als die factuur van 70K een levering betreft uit december, dan zie ik het somber in. Tevens wat betreft toekomstige leveringen aan die belangrijke afnemer.
Ondanks twijfels over de balans, de resultaten & de branche, toch maar meegenomen. Er zit zóveel overwaarde in de woning dat dit bijna niet kan mislukken
Boekbinder; iets groter meegenomen dan standaard; Ik heb hierin meegewogen dat er volledig wordt afgelost én dat het maar 43k is. Dit icm grote overwaarde.
[ Bericht 99% gewijzigd door Jaco078 op 02-07-2024 14:11:30 ]
[..] Ondanks twijfels over de balans, de resultaten & de branche, toch maar meegenomen. Er zit zóveel overwaarde in de woning dat dit bijna niet kan mislukken
Boekbinder ook meegenomen. Boeken blijven we voorlopig nog wel lezen, zie zo snel geen concurentie in nl bijkomen in dit segment, gevestigd bedrijf met veel ervaring, lineaire lening dus schuld loopt snel terug , goede overwaarde in het huis dus zekerheid met 2e hypotheek.
[..] Boekbinder ook meegenomen. Boeken blijven we voorlopig nog wel lezen, zie zo snel geen concurentie in nl bijkomen in dit segment, gevestigd bedrijf met veel ervaring, lineaire lening dus schuld loopt snel terug , goede overwaarde in het huis dus zekerheid met 2e hypotheek.
Deze zou ik graag meenemen. Prima zekerheid en een onderneemster die behoedzaam met haar financiën omspringt.
Spreekt me meer aan dan de schilder, al is die ook wel een kleine bijdrage waardig. Het valt me altijd op dat men altijd wel een excuus heeft voor een negatief kapitaal, terwijl dat negen van de tien keer een teken is van slecht ondernemersschap.
[..] Deze zou ik graag meenemen. Prima zekerheid en een onderneemster die behoedzaam met haar financiën omspringt.
Spreekt me meer aan dan de schilder, al is die ook wel een kleine bijdrage waardig. Het valt me altijd op dat men altijd wel een excuus heeft voor een negatief kapitaal, terwijl dat negen van de tien keer een teken is van slecht ondernemersschap.
Beide zijn inderdaad wel een bijdrage waard. Leuke kleine overzichtelijk lineaire leningen ;-)
Project Angela loopt lekker vol. Ik zou er niet te lang mee wachten Project schilder gaat moeizamer, maar dat is logisch gezien het kwaliteitsverschil tussen de projecten. De schilder kon nog wel eens wat turbulentie opleveren komende jaren. Zal uiteindelijk wel goed komen, maar zelf zit ik daar niet zo op te wachten.
Dit zijn zoals we dit vroeger noemden halve woningen. Dus bijvoorbeeld had je twee hoog voor en twee hoog achter. Vielen vroeger buiten de woning distributie in A'dam. Werden toen verhuurd voor 60 gulden in de maand.😀 Spreek over 50 jaar geleden. Inmiddels zijn deze hokken erg populair en is de buurt van achterbuurt verandert in een hippe buurt. Je hebt wel de hele dag een markt voor je deur.😀
Met veel enthousiasme informeren wij u over de voortgang van Ext**rawur**st Neth**erlands BV.Sinds onze start in januari hebben we aanzienlijke stappen gezet in de opbouw van onze organisatie. Een mijlpaal was het afsluiten van de masterlicentie-overeenkomst met Extrawurst International.
In april waren we aanwezig op de Franchise+ beurs, waar onze foodtruck met onze unieke curryworst een groot succes was. Deze beurs heeft ons in contact gebracht met diverse enthousiaste franchisenemers. We verwachten dat de eerste potentiële partners hun handtekeningen nog voor de zomer zullen zetten. Na de standstill-periode begin september, zullen we actief op zoek gaan naar geschikte locaties met hen.
Wij waren zeer verheugd dat onze crowdfunding campagne snel volgelopen is. Echter, het uitboeken van de gelden is afhankelijk van het sluiten van een huurcontract voor onze eerste locatie. Dit was het primaire doel van de crowdfunding en we werken hier hard aan. Hoewel we al diverse locaties hebben bezichtigd, hebben we nog niet de perfecte plek gevonden. Extrawurst International is nauw betrokken bij dit proces en brengt haar uitgebreide ervaring in bij het vinden van de beste locaties. Bovendien hebben we een locatie laten onderzoeken door MCR Retailminds om zeker te zijn van onze keuze.
Onze eerste vestiging zal dienen als paradepaardje en een voorbeeld zijn voor alle toekomstige vestigingen. Daarom streven we naar een optimaal resultaat en accepteren we geen pand dat niet volledig aan onze criteria voldoet, ondanks de tijdsdruk.
Een dilemma was of we eerst een locatie gingen zoeken en daarna de financiering regelen, of andersom? De kip of het ei? Wij hebben gekozen om te starten met de crowdfunding, waardoor we u gefocust zijn op het vinden van de perfecte locatie.
In de tussentijd werken we gestaag verder en houden we u graag op de hoogte van al onze vorderingen. Uiteraard is uw investering al rente dragend vanaf 100% volboeken van het project. Uw begrip en geduld in dit proces wordt zeer gewaardeerd.
Lijkt me wel een aardig project met genoeg overwaarde en tweede hypotheek.Meest vaste standplaatsen dus veel vaste inkomsten. Wil wel meedoen met dit project.Dus als er een linkje voorhanden is dan graag.
Lijkt me wel een aardig project met genoeg overwaarde en tweede hypotheek.Meest vaste standplaatsen dus veel vaste inkomsten. Wil wel meedoen met dit project.Dus als er een linkje voorhanden is dan graag.
Die camping wil ik ook wel meepakken.
Zie er ook weer een van 50 Plus. Hoe lang gaat dit nog goed? Volgens mij is een slecht gebouwd kaartenhuis, nog stabieler.
Zie er ook weer een van 50 Plus. Hoe lang gaat dit nog goed? Volgens mij is een slecht gebouwd kaartenhuis, nog stabieler.
De vorige keer is al aangegeven dat het om totaal 850,000 gaat in twee trances.
Financieringsbehoefte De totale investering bedraagt ¤ 850.000,- om het klantenbestand verder te laten groeien. De gevraagde financiering via Collin Crowdfund bedraagt ¤ 850.000,-, te verdelen in twee tranches van ieder ¤ 425.000,-. Deze tranche betreft de tweede tranche.
Zijn de eerste projecten van twee jaar inmiddels niet aan aflossen toe?
[ Bericht 0% gewijzigd door Collin63 op 04-07-2024 10:11:45 ]
Zoals in de pitch vermeld staat, een bekend project voor wie ook via October investeert. Daar heb ik het project destijds al meegenomen, vanwege de combinatie eerste hypotheek en 5,9% rente (renteniveau december 2022 en geen fees voor investeerders). De lening loopt nu al 1,5 jaar naar behoren.
CCF lijkt de looptijd van de lening aangepast te hebben naar die van October, maar in mijn overzicht van October bedraagt de slottermijn ¤1.101.029,50 en wordt die uitbetaald in januari 2030, waar CCF het heeft over een iets lagere slotsom en oktober 2029. Anyway, het zal wel loslopen, waarschijnlijk kunnen ze rond die periode beide leningen herfinancieren via CCF (of elders), aangezien leningnemers via October kostenloos vervroegd kunnen aflossen (na 9 maanden na start lening).
Maar aan de andere kant zou het geld natuurlijk altijd terug moeten komen en de volledige aflossing zou gedurende de looptijd moeten plaatsvinden.
quote:
WOZ-waarde Peildatum WOZ-waarde 01-01-2022 393.000 euro 01-01-2021 382.000 euro 01-01-2020 331.000 euro 01-01-2019 315.000 euro 01-01-2018 312.000 euro 01-01-2017 274.000 euro 01-01-2016 231.000 euro 01-01-2015 227.000 euro 01-01-2014 225.000 euro
Volgens dit Pitch doet hij vooral in hoogwaardige IT-oplossingen, implementatie van complexe software, de installatie van computers en randapparatuur, evenals de configuratie van netwerken en beveiligingssystemen.
Maar op zijn eigen site lees ik:
quote:
Shop is al sinds 1993 een betrouwbare leverancier van computer systemen en onderdelen in Tilburg en omgeving. De winkel is momenteel gevestigd aan de Keldermansstraat 45 te Tilburg. Sinds 2012 is de focus van de winkel verschoven van computers naar muziek, hobby en techniek. //// Al de in het assortiment aanwezige producten kunnen online worden besteld of worden afgehaald in de winkel in Tilburg. Een aantal steekwoorden zijn: multirotors, quadcopters, hexacopters, drones, cnc, 3D-Printers, robotica, led's, arduino, Raspberry pi etc...
[ Bericht 11% gewijzigd door Horsemen op 04-07-2024 13:39:55 ]
Maar aan de andere kant zou het geld natuurlijk altijd terug moeten komen en de volledige aflossing zou gedurende de looptijd moeten plaatsvinden. [..] Volgens dit Pitch doet hij vooral in hoogwaardige IT-oplossingen, implementatie van complexe software, de installatie van computers en randapparatuur, evenals de configuratie van netwerken en beveiligingssystemen.
Maar op zijn eigen site lees ik: [..]
Volgens mij is een wat ouder baasje dat vastgelopen computers weer oplapt en zelf PC's in elkaar knutselt voor mensen uit de buurt. Ik denk dat hij er een uitkering bij heeft en/of een partner met eigen inkomen, want zijn inkomen is minimaal, maar heeft intussen wel de hut helemaal afgelost. Jammer dat wij daar naar moeten speculeren...
[..] Volgens mij is een wat ouder baasje dat vastgelopen computers weer oplapt en zelf PC's in elkaar knutselt voor mensen uit de buurt. Ik denk dat hij er een uitkering bij heeft en/of een partner met eigen inkomen, want zijn inkomen is minimaal, maar heeft intussen wel de hut helemaal afgelost. Jammer dat wij daar naar moeten speculeren...
Die oudere baas heeft inmiddels na 8 jaar ook weer een wat oudere website lijkt mij.
sinds augustus 2016 is er een nieuwe website beschikbaar die beter geschikt is voor snartphones en tablets. Ftec-Shop mobiel
[..] maar 2 van de 15 verkocht een half jaar na oplevering.......
Dat is niet zo heel vreemd want ze waren bestemd voor de verhuur. Een interessantere vraag voor de herfinanciering (die pas over anderhalf jaar is) is daarom hoeveel units verhuurd zijn...
[..] Volgens mij is een wat ouder baasje dat vastgelopen computers weer oplapt en zelf PC's in elkaar knutselt voor mensen uit de buurt. Ik denk dat hij er een uitkering bij heeft en/of een partner met eigen inkomen, want zijn inkomen is minimaal, maar heeft intussen wel de hut helemaal afgelost. Jammer dat wij daar naar moeten speculeren...
staat het volgende op zijn (mobiele site)
SPOILER
Wat mij betreft nog steeds prima om iemand weer een stukje op weg te helpen. En als hij het geld inderdaad gedeeltelijk gebruikt de deur en het raam te vervangen komt dit het onderpand alleen maar ten goede. Het linkje zal in dit geval wel moeilijk worden denk ik.
Even een kleine sidestep, geen idee of dit het juiste topic daarvoor is.
Kun je op SiG ook je historisch rendement berekenen? Ze laten het niet zien op de 'behaalde resultaten' pagina. Je ziet daar wel je rente inkomsten en platformkosten. En ook met wat zoekwerk het bedrag wat je in je wallet hebt gestort en eruit is gehaald.
Echter bestaat het bedrag wat uit je wallet ging (bijvoorbeeld de periode in 2021-2022 dat SiG elke maand het walletbedrag terugstorte) ook uit rente/winst.
Mooi kort durend projectje lijkt me met weinig risico? Of ziet iemand dit anders? Waarom zou de leningnemer meer hypotheek op woning inschrijven dan hij leent?
[ Bericht 1% gewijzigd door Ricky86 op 05-07-2024 13:55:38 ]
[..] Mooi kort durend projectje lijkt me met weinig risico? Of ziet iemand dit anders? Waarom zou de leningnemer meer hypotheek op woning inschrijven dan hij leent?
Op Street view staan er wel hekken voor het pand, geen idee waarom. Oogt beetje vreemd, maar kan geen reden ontdekken. Heb hem wel meegenomen. https://maps.app.goo.gl/cZoDCrZRQzkNAZGi9
[ Bericht 9% gewijzigd door markmangler op 05-07-2024 15:11:16 (foto toegevoegd) ]
Mmm, voor oldtimers geld een beetje wat de gek er voor geeft en het zijn m.i. al helemaal geen harde zekerheden. Het zou niet het eerste project zijn waarbij auto's puntje bij paaltje verdwenen waren.
Enige tijd geleden heeft u geïnvesteerd in project ‘Vastgoedfinanciering Julianalaan Harderwijk’. Dit project zou afgelost worden bij verkoop van het pand aan de Julianalaan. De verkoop van dit pand laat iets langer op zich wachten. Er is behoefte aan een verlenging van 6 maanden.
Om iedereen een keuze te geven om wel of niet mee te investeren in deze verlenging, hebben wij besloten om dit via een nieuw project vorm te geven. Indien u niet wilt verlengen, hoeft u dus niets te doen en wordt uw financiering zo spoedig mogelijk afgelost. Indien u wel wilt verlengen, kunt u dat doen via deze link: https://waardevoorjegeld.(...)laan-herfinanciering
Vreemd genoeg werd 29-6 gezegd dat de aflossing was ontvangen
quote:
Wellicht is het u opgevallen dat de rentebetaling en aflossing voor project 'Julianalaan' niet bij de maandelijkse betalingen zaten. De aflossing hebben wij inmiddels ontvangen. Deze zult u dus in de komende dagen ontvangen. De rentebetaling hebben wij nog niet ontvangen.
Op vrijdag 5 juli 2024 16:37 schreef KrekelJapie het volgende: Herfinanciering WvjG vanwege uitblijvende verkoop [..] Vreemd genoeg werd 29-6 gezegd dat de aflossing was ontvangen [..]
Op zich de juiste manier maar te laat en “bijzonder “ dat er niet afgelost kan worden als het geld al ontvangen is…
[..] Mmm, voor oldtimers geld een beetje wat de gek er voor geeft en het zijn m.i. al helemaal geen harde zekerheden. Het zou niet het eerste project zijn waarbij auto's puntje bij paaltje verdwenen waren.
Stenen blijven wel staan, die dingen staan tegen de tijd dat het misgaat allang in Zwitserland.
[..] Mooi kort durend projectje lijkt me met weinig risico? Of ziet iemand dit anders? Waarom zou de leningnemer meer hypotheek op woning inschrijven dan hij leent?
Is dat niet de standaard verhoging van rond de 40% (op vrijwel ieder hypotheek), om als het mis gaat de kosten en achterstallige rente te dekken? Kan ook zijn om evt. later zonder extra kosten extra te kunnen lenen.
Tot mijn grote verrassing zag ik vanavond in mijn Collin wallet bijschrijvingen van Railpromo, het restant van het borgbedrag plus de achterstallige termijnbedragen vanaf november. Nog geen update, die zal maandag wel volgen. Maar ben erg blij dat dit project hiermee klaar is ipv dat deze met kleine maandelijkse bedragen door zou lopen tot 2030.
Van Geldvoorelkaar een mail gekregen of ik akkoord ga met een boetevrije aflossing van een project( motortankschip S*m*r) dat nog 35 van de 84 maanden loopt met een percentage van 8% en waar in de Algemene Voorwaarden een boeterente van 12 maanden staat. Wanneer ik akkoord ga krijg ik bij een positieve stemuitslag als dank voor het vertrouwen eenmalig een vergoeding van 0,5% over het resterende bedrag.
Op grond van de Algemene voorwaarden heb ik recht op 8% maal 10/12( 2 zijn voor GvE) = 6,67% en GvE komt met een aanbod van 0,5%.
Dit aanbod maakt het wel heel gemakkelijk om GvE niet meer serieus te nemen.
Ter correctie op 7-7 om 13.00 uur van het bovenstaande nav een opm van een mede fokker.
Ik heb het uitgebreide deel op de website onder "Mijn stemprocedure" ook nog eens goed doorgelezen en mijn eerste interpretatie zoals boven aangegeven is incorrect. De eerste hypotheekhouder neemt de lening van de verkoper die 4de hypotheekhouder was over. De lening van GvE blijft 2de hypotheekhouder echter met minder zekerheden omdat de 1e hypotheekhouder een hoger bedrag krijgt namelijk incl. de aanvulling van de 4e hypotheekhouder( was 1,2 miljoen wordt 1,3 milj). Ook wordt er nu ook op dit bedrag afgelost.
De lening van GvE wordt dus niet afgelost zoals ik per abuis interpreteerde maar loopt gewoon door. Voor mij voelt het dat er mee aan de hand is, oa onze LTV vanuit de oorspronkelijke situatie maar ook gebaseerd op de huidige taxatie stijgt van 87% naar bijna 93%.
[ Bericht 41% gewijzigd door ML45 op 07-07-2024 13:05:40 ]
Op zaterdag 6 juli 2024 00:04 schreef ML45 het volgende: Van Geldvoorelkaar een mail gekregen of ik akkoord ga met een boetevrije aflossing van een project( motortankschip S*m*r) dat nog 35 van de 84 maanden loopt met een percentage van 8% en waar in de Algemene Voorwaarden een boeterente van 12 maanden staat. Wanneer ik akkoord ga krijg ik bij een positieve stemuitslag als dank voor het vertrouwen eenmalig een vergoeding van 0,5% over het resterende bedrag.
Op grond van de Algemene voorwaarden heb ik recht op 8% maal 10/12( 2 zijn voor GvE) = 6,67% en GvE komt met een aanbod van 0,5%.
Ik loop er sinds mijn C*mfort pr*ojecten ook met een grote boog omheen, hoe goed het project ook is, want als het fout gaat is GVE gewoon niet thuis.
Mijn laatste update van de projecten is alweer van meer als 2 maanden terug, er stond toen dat ze dachten in enkele weken weer met een update te komen, maar helaas.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Anderhalve week verder en geheel in lijn met de CRE-traditie, is er tot op heden nog niets ontvangen. Maar dat gaat wel goedkomen. Het herfinancieringsproject staat nu in de vooraankondiging. Een solide project natuurlijk met LTV van 30%. Maar een rente om te janken; 6,0% Ik denk dat de meesten hier "Box-3" mensen zijn en die zullen niet gaan instappen, lijkt mij..
Ik snap het niet zo goed waarom de rentes zo laag gehouden worden, want volgens mij krijgt CRE haar projecten maar heel moeizaam vol. Zo zie ik dat bijvoorbeeld de 2 recente projecten in Amsterdam op respectievelijk 117% en 151% blijven hangen in de voorinschrijving. Ik denk dat zo'n 35-40% niet reageert op betaalverzoek. Dit is een pure aanname van mij, niet onderbouwd. Maar CRE zal zelf inmiddels genoeg ervaring hebben om dit betrouwbaar in te kunnen schatten, Vaak proberen ze dan later via Private Placements ook nog wat binnen te harken, maar ook daarvoor staan investeerders niet in de rij, heb ik de indruk..
Volgens het schema van HCF project Amsterdam Canal Hotels (deel 1) zou de de 1e betaling rond 1 juli zijn. HCF betaalt meestal op tijd (eerder te vroeg dan te laat), maar deze heb ik nog niet ontvangen. Heeft iemand al een betaling voor dit project ontvangen ?
Op zaterdag 6 juli 2024 11:38 schreef fok321 het volgende: Volgens het schema van HCF project Amsterdam Canal Hotels (deel 1) zou de de 1e betaling rond 1 juli zijn. HCF betaalt meestal op tijd (eerder te vroeg dan te laat), maar deze heb ik nog niet ontvangen. Heeft iemand al een betaling voor dit project ontvangen ?
Hier ook niet ontvangen. Toen deze er met de betalingen van dinsdag niet bij zat, had ik wel verwacht deze vrijdag te ontvangen, maar helaas.
Na een week is de enige reactie die ik van gve op mijn vraag kreeg dat het is doorgezet naar de betreffende afdeling (welke dan, maar blijkbaar is dat hun nieuw taktiek om geen antwoord op lastige vragen te geven?) en heb ik van hcn in het geheel geen reactie gekregen op mijn vraag hoe het zit met de voortgang van de recovery in Breda nu blijkt dat die zaak die te koop stond inmiddels al ruim 3 maanden door een nieuwe eigenaar wordt gerund en de bv die geldnemer is inmiddels if geliquideerd en bij de kvk is uitgeschreven, ik neem aan dat dat voldoende "veranderingen" zijn om de geldgevers te informeren, al was het alleen maar om over deze publiekelijk bekende feiten te informeren. Daarnaast doet max ook maar wat (maar dat wisten wel al ), ik had een Corbelo project wat op een veiling verkocht zou zijn, dat was volgens max niet het geval en het stond inderdaad weer bij een makelaar te koop, komt er alsnog een afrekening van die veiling (voor ongevere de helft waarvoor het bij die makelaar te koop stond en is verkocht) en komt ook dara geen info. Tenslotte zijn er de nodige projecten bij cre die zijn afgelopen of waar "toezeggingen" van aflossing waren maar ik nog niets heb gezien, o.a. Saksen II, Mesekenhagen, Gumbel II, Erfort, Emmerik, Nieuwegein II). Allemaal projecten die tegen de rente van die projecten nu niet eenvoudig een herfinanciering kunnen regelen en ze op deze manier "gratis" de boel kunnen voortzetten. Ik verwahct wel dat die projecten bij cre vroeg of laat zullen aflossen, maar sosm krijg ik echt het gevoel wie hier nu de sukkeljes zijn...
Al met al weer business as usual bij de platformen: vooral niet informeren en toezeggingen niet nakomen.
Op zaterdag 6 juli 2024 00:04 schreef ML45 het volgende: Van Geldvoorelkaar een mail gekregen of ik akkoord ga met een boetevrije aflossing van een project( motortankschip S*m*r) dat nog 35 van de 84 maanden loopt met een percentage van 8% en waar in de Algemene Voorwaarden een boeterente van 12 maanden staat. Wanneer ik akkoord ga krijg ik bij een positieve stemuitslag als dank voor het vertrouwen eenmalig een vergoeding van 0,5% over het resterende bedrag.
Volgens mij (nadat ik het nog eens twee keer had gelezen) is het toch net iets anders, ze willen een achtergestelde lening (die niet mag worden afgelost) toch laten aflossen en krijgen wij dan 0,5% beloning voor het laten vervallen van die achterstelling. Ik ben er eerlijk gezegd niet zo'n liefhebber van, die verkopende partij wist gewoon dat ze een achtergestelde lening hadden verstrekt en er niet afgelost kon worden en nu willen ze er ineens uit, dat voelt voor mij niet fris. (ook al heeft gve een lofzang over het geheel)
[..] Hier ook niet ontvangen. Toen deze er met de betalingen van dinsdag niet bij zat, had ik wel verwacht deze vrijdag te ontvangen, maar helaas.
had ook een email daarover gestuurd, zie reactie van HCN
Hartelijk dank voor uw e-mail. Het klopt inderdaad dat u de betaling van A’dam Canal Hotels nog niet heeft ontvangen. Sinds juni zijn wij overgestapt naar een nieuwe betaaldienstverlener en daarmee worden uitbetalingen (van projecten vanaf juni) nu geconsolideerd 2-wekelijks uitgekeerd. Deze geconsolideerde 2-wekelijkse betaling is naar aanleiding van vele verzoeken van investeerders die het administratief nogal onoverzichtelijk vonden om zoveel losse betalingen van ons te ontvangen.
U ontvangt nu voor nieuwe projecten dus niet meer wekelijks op maandag en vrijdag een losse betaling, maar eens in de 2 weken een geconsolideerde betaling.
De uitbetaling van het project A’dam Canal Hotels staat op dit moment op een virtuele wallet van u bij OPP. Op 15 juli wordt deze aan u uitgekeerd. In uw dashboard is een extra knop toegevoegd ‘transacties’, daar wordt de transactie zichtbaar zodra deze aan u is uitgekeerd.
Er is vanuit ons ergens in de communicatie niet helemaal goed gegaan, waardoor meerdere investeerders nu deze vraag hebben. Wij zijn op dit moment een nieuwsbrief aan het opstellen om de nieuwe werkwijze nog even duidelijk uit te leggen.
Uw ‘oude’ projecten tot juni 2024, zullen nog steeds op de gebruikelijke wijze uitbetaald blijven worden. Langzaam zullen deze projecten er de komende jaren uit gaan lopen.
Excuus dat wij u niet op voorhand al duidelijk hierover hadden geïnformeerd.
Deze geconsolideerde 2-wekelijkse betaling is naar aanleiding van vele verzoeken van investeerders die het administratief nogal onoverzichtelijk vonden om zoveel losse betalingen van ons te ontvangen.
Op zaterdag 6 juli 2024 14:42 schreef obligataire het volgende: Deze geconsolideerde 2-wekelijkse betaling is naar aanleiding van vele verzoeken van investeerders die het administratief nogal onoverzichtelijk vonden om zoveel losse betalingen van ons te ontvangen.
En bedankt he.
Zelfde r*k systeem als GvE. Man man man.
Nou, klein verschil, bij HCN is het de laatste tijd zo dat betalingen die bijv op zondag 7 juli ingepland stonden, nu al op vrijdag 5-7 overgemaakt worden. Het gebeurt zelden dat je als investeerder later je geld krijgt (zeg ik uit eigen ervaring, met heel wat HCN projecten)
[..] Nou, klein verschil, bij HCN is het de laatste tijd zo dat betalingen die bijv op zondag 7 juli ingepland stonden, nu al op vrijdag 5-7 overgemaakt worden. Het gebeurt zelden dat je als investeerder later je geld krijgt (zeg ik uit eigen ervaring, met heel wat HCN projecten)
OK, maar dat zijn dingen waar ik niet eens op let. Als het maar binnenkomt. Waar ik wel op let is de tijd die het kost om alles bij te werken. Alleen al het gegeven dat vier weken minder is dan een maand, geeft al extra gedoe.
[..] Nou, klein verschil, bij HCN is het de laatste tijd zo dat betalingen die bijv op zondag 7 juli ingepland stonden, nu al op vrijdag 5-7 overgemaakt worden. Het gebeurt zelden dat je als investeerder later je geld krijgt (zeg ik uit eigen ervaring, met heel wat HCN projecten)
Prima, maar juist het 2 weken betaal ritme voor maandelijke betalingen veroorzaakt pieken en dalen en administratief uitgezoek waar ik niet op zit te wachten. Als ze het bijv. op de 1e en de 15e van de maand zouden doen had ik daar al veel minder problemen mee. je hebt in een jaar namelijk 26x een 2 weeks periode, maar 12 maandelijsk betalingen, dat kan dus niet synchroon lopen. Als je 24 (dus op 1e en 15e) betalingen doet loop het perfect synchroon met de maandelijkse betalingen van de geldnemers, doordat dit niet meer synchroon loopt levert dat llerlei gedoe op als je het op basis van de afgegeven betaalschema's wilt administreren. Dat r*k systeem van gve van 2-wekelijske betaaltermijnen kopieren is ongeveer het slechtste wat ze konden doen (en het niet communiceren maar wel invoeren maakt het nog veel slechter), ze hadden dan beter de methode van collin kunnen overnemen.
Twee keer per week, is wat anders dan één betaling per twee weken.
Het eerste is prima, het tweede is irritant.
Als ze dan bijv 15 betalingen in één transactie doen, scheelt dat natuurlijk wel in transactiekosten en dus in kosten die links- of rechtsom ten koste gaan van ons rendement.
Op zaterdag 6 juli 2024 14:42 schreef obligataire het volgende: Deze geconsolideerde 2-wekelijkse betaling is naar aanleiding van vele verzoeken van investeerders die het administratief nogal onoverzichtelijk vonden om zoveel losse betalingen van ons te ontvangen.
En bedankt he.
Zelfde r*k systeem als GvE. Man man man.
Inderdaad vreselijk. Een flinke verslechtering. Dat had ik niet van HCN verwacht.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit naar aanleding van vele verzoeken van investeerders is. Ik vind het oude systeem juist zo handig.
Het wordt sowieso nu dubbel werk voor ons. Naast de transactie op je bankrekening, moet ook nog eens gaan inloggen bij HCN om te weten waar het over gaat.
[..] Volgens mij (nadat ik het nog eens twee keer had gelezen) is het toch net iets anders, ze willen een achtergestelde lening (die niet mag worden afgelost) toch laten aflossen en krijgen wij dan 0,5% beloning voor het laten vervallen van die achterstelling. Ik ben er eerlijk gezegd niet zo'n liefhebber van, die verkopende partij wist gewoon dat ze een achtergestelde lening hadden verstrekt en er niet afgelost kon worden en nu willen ze er ineens uit, dat voelt voor mij niet fris. (ook al heeft gve een lofzang over het geheel)
Ratten verlaten altijd als eerste het zinkende schip.....
Maar nu eventjes serieus. Achtergestelde lening wordt afgelost. Hiervoor wordt de 1e hypotheek met een ton verhoogd. Ik vind eenmalig een half procentje extra rente voor dit extra risico wel heel mager. Een half procentje structureel zou passender zijn geweest.
GVE zorg maar voor een beter aanbod voordat je mijn voorstem krijgt.
Er zijn heel wat 5-gangendineetjes verdiend denk ik, want hij zit nu - op 1400 euro na - helemaal vol en dat zullen zeker niet allemaal bescheiden bijdragen zijn zoals ik gedaan heb
Wel een opmerkelijke prestatie om dit grote project vol te krijgen.
[..] Er zijn heel wat 5-gangendineetjes verdiend denk ik, want hij zit nu - op 1400 euro na - helemaal vol en dat zullen zeker niet allemaal bescheiden bijdragen zijn zoals ik gedaan heb
Het verbaast me dat het zo relatief snel is gelukt.
Met als acquisitiekosten dan wel: - acht 5-gangendiners met overnachting - negentien 3-gangendiners met overnachting - honderdvierendertig 3-gangen diners zonder overnachting
(waarbij waarschijnlijk minder dan de helft er gebruik van maakt schat ik in)
[..] Er zijn heel wat 5-gangendineetjes verdiend denk ik, want hij zit nu - op 1400 euro na - helemaal vol en dat zullen zeker niet allemaal bescheiden bijdragen zijn zoals ik gedaan heb
Wel een beetje apart om te spreken over "ons sterrenrestaurant" als het restaurant nog gerealiseerd moet worden...
[..] Volgens mij (nadat ik het nog eens twee keer had gelezen) is het toch net iets anders, ze willen een achtergestelde lening (die niet mag worden afgelost) toch laten aflossen en krijgen wij dan 0,5% beloning voor het laten vervallen van die achterstelling. Ik ben er eerlijk gezegd niet zo'n liefhebber van, die verkopende partij wist gewoon dat ze een achtergestelde lening hadden verstrekt en er niet afgelost kon worden en nu willen ze er ineens uit, dat voelt voor mij niet fris. (ook al heeft gve een lofzang over het geheel)
Dank voor de opmerking. Ik heb het uitgebreide deel op de website onder "Stemprocedure" ook nog eens goed doorgelezen en mijn eerste interpretatie is incorrect. Ik zal mij tekst aanpassen.
[..] Dank voor de opmerking. Ik heb het uitgebreide deel op de website onder "Stemprocedure" ook nog eens goed doorgelezen en mijn eerste interpretatie is incorrect. Ik zal mij tekst aanpassen.
Ik heb een calculatie gemaakt van wat de extra vergoeding aan bestedingsmogelijkheden zou opleveren en kom op internet de volgende propositie tegen:
[..] Ik heb een calculatie gemaakt van wat de extra vergoeding aan bestedingsmogelijkheden zou opleveren en kom op internet de volgende propositie tegen:
Op vrijdag 5 juli 2024 22:43 schreef Soulfreak het volgende: Tot mijn grote verrassing zag ik vanavond in mijn Collin wallet bijschrijvingen van Railpromo, het restant van het borgbedrag plus de achterstallige termijnbedragen vanaf november. Nog geen update, die zal maandag wel volgen. Maar ben erg blij dat dit project hiermee klaar is ipv dat deze met kleine maandelijkse bedragen door zou lopen tot 2030.
En inderdaad vandaag de update.
SPOILER
Wederom een voorbeeld dat Collin intensief beheer goed op orde heeft. Dit is ook een van de redenen dat investeerders bij dit platform niet snel afhaken en blijven investeren in nieuwe projecten. Dat zal anders zijn met het investeerdersbestand van bijvoorbeeld KOM en GvE. Die zullen veel meer afhakers hebben vanwege slechte recovery ervaringen.
• De lening wordt afgelost bij verkoop van het onroerend goed. • De aflossingen van april 2024 tot verkoop het onroerend goed worden opgeschort doch uiterlijk 14 december 2024. Een verlenging van deze periode is met maximaal 6 maanden mogelijk mits naar de mening van Collin maximale verkoopinspanningen door de ondernemer en makelaar zijn verricht. • De rente wordt bijgeschreven tot verkoop van het onroerend goed doch uiterlijk 14 december 2024. Een verlenging van deze periode is met maximaal 6 maanden mogelijk mits naar de mening van Collin maximale verkoopinspanningen door de ondernemer en makelaar zijn verricht. • De rente wordt met ingang van 14 september 2024 verhoogd van 8,0% naar 8,5%. • De contractueel overeengekomen vergoedingsrente van 6 maanden gebaseerd op 8% wordt gehalveerd mits het onroerend goed verkocht en geleverd is voor 14 september 2024
Wordt in de laatste voorwaarde nu bedoeld dat we 4% rente krijgen over periode april tot verkoop?
Op maandag 8 juli 2024 14:04 schreef KrekelJapie het volgende: Voorstel CCF: [..] Wordt in de laatste voorwaarde nu bedoeld dat we 4% rente krijgen over periode april tot verkoop?
Nee, volgens mij bedoelen ze dat we nu nog de normale 8% rente blijven ontvangen en vanaf 14 september eventueel 8,5%. Als ze het onderpand voor 14 september weet te verkopen krijgen we geen vergoeding (boete bij vervroegde aflossing/zoals normaal) van 6 maanden maar de helft dus maar over 3 maanden. Tenminste, dat begrijp ik eruit.
Overigens ben ik eigenlijk tegen het voorstel omdat ik de mening toegedaan ben dat er in principe op zijn minst de rente doorbetaald moet worden.
[..] Moet je erg veel kunnen, om een Barista café te beginnen?
Mwa, is goed te leren. Netwerken en klantenbinding moet ze in uitblinken. Zeer goede locatie . Ook haar huis staat op goede locatie en bovendien niet ver van de zaak.
[ Bericht 3% gewijzigd door Zonnigetoekomst62 op 08-07-2024 14:59:10 ]
Ondanks dat hij kort achter elkaar wel heel veel projecten heeft gefinancierd heb ik deze toch voor mijn basisbedrag meegenomen. Er zit in het restaurant gedeelte een huurder in die over het algemeen goede recensies heeft dus vermoedelijk voorlopig nog wel blijft zitten.
[..] Ondanks dat hij kort achter elkaar wel heel veel projecten heeft gefinancierd heb ik deze toch voor mijn basisbedrag meegenomen. Er zit in het restaurant gedeelte een huurder in die over het algemeen goede recensies heeft dus vermoedelijk voorlopig nog wel blijft zitten.
Inderdaad wel heel veel leningen achter elkaar bij Collin. Wil blijkbaar in korte tijd snel groeien. De zekerheden lijken goed dus maar in basis mee.
De cijfers uit het verleden blinken niet heel erg uit en ook de Corona schuld is een minpuntje. Door de woning zit er wat mij betreft best wel wat zekerheden in en ook door de locatie denk ik dat dit wel blijft lopen.
[..] Inderdaad wel heel veel leningen achter elkaar bij Collin. Wil blijkbaar in korte tijd snel groeien. De zekerheden lijken goed dus maar in basis mee.
Bij de bank zouden ze hem met die LTV hard uitlachen vrees ik. Gelukkig zijn crowdfunders wat meer bereid enig risico te nemen. Bij de bank zouden ze misschien ook wat kritische vragen stellen over de (achtergestelde) leningen van de ouweheer want dat loopt inmiddels op naar 338K. Zal de vriendenloterij wel gewonnen hebben.
[..] Mwa, is goed te leren. Netwerken en klantenbinding moet ze in uitblinken. Zeer goede locatie . Ook haar huis staat op goede locatie en bovendien niet ver van de zaak.
Ik vroeg het eigenlijk, omdat de dame geen enkele relevante ervaring lijkt te bezitten op gebied van Horeca en sowieso ondernemerschap.