abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213898301
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 19:45 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Is er nog iemand die de AMA van MaxCF gistermiddag heeft bijgewoond?
Ik ben enkel en alleen geïnteresseerd in default projecten uit het verleden. Snap dat ze niet ingaan op individuele projecten, maar ik neem aan dat ze wel even de leningnemers hebben behandeld (Corbelo, BlueTouch, Higher Barrowfield, KM Liegenschaften etcetera).
Hun gewauwel over de toekomst (Kazpar, KOM e.d.) kan mij gestolen worden.
Ze hebben daarvoor een soort archief opgezet waar alle updates in worden geplaatst. Als je een mail stuurt naar info@maxcrowdfund.nl krijg je een antwoordmail met een link. Zo kan iedereen zelf de updates raadplegen.
pi_213898553
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 23:11 schreef obligataire het volgende:
51% of 100% slottermijn, dat maakt nogal verschil. Ik vind het zelf geen teken van sterkte als je gedurende de looptijd van zeg 60 maanden niets of slechts een paar luizige procentjes kunt aflossen.

Al begrjip ik wel dat een geldlener met een hele lage LTV een sterke onderhandelingspositie heeft omdat dit de herfinanciering t.z.t. uiteraard een stuk makkelijker maakt.
Dat maakt inderdaad een verschil, en daarin probeer ik een goede verhouding te vinden, zoals niet te veel projecten met meer dan 80% slottermijn. Bij meer dan de helft van mijn projecten met slottermijn is he tussen de 50% en 80%, eentje zelfs maar 33% (en moet in augustus aflossen), bij slechts 2 is het meer dan 90%.
Ik vind het soms wel lastig om goede projecten te vinden zonder of met een niet zo grote slottermijn. En ze komen ook wel eens voorbij op een moment dat het mij niet uitkomt. Die van het Eetcafé kwam wat voor mij op een goed moment.
pi_213898795
na 2 a 3 keer goed lezen merk ik nog niet op of hier nou sprake is van een materieel gedekte 2e hypotheek

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Live om 10 uur.

'Dekking' is wel een leuke woordgrap toch, als we het over fokstieren hebben? ;)
pi_213899876
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 01:25 schreef Jaco078 het volgende:
na 2 a 3 keer goed lezen merk ik nog niet op of hier nou sprake is van een materieel gedekte 2e hypotheek

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Live om 10 uur.

'Dekking' is wel een leuke woordgrap toch, als we het over fokstieren hebben? ;)
Wel bijzonder inderdaad, een darmlange pitch maar geen vermelding van de inschrijving en het saldo van de eerste hypotheek. Je moet je dan maar vasthouden aan de laatste zin van dit spannende hoofdstuk Zekerheden, "Dit betekent dat er geen waarde wordt toegekend aan de dekking voor deze financiering.".

Waar dat rentepercentage dan vandaan komt is mij een raadsel, maar ik voel dan ook niet de behoefte om de gehele pitch te herkauwen (als we het toch over koeien hebben). ;)
pi_213900141
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 14:36 schreef GereDathan het volgende:
3 van mijn 4 lopende projecten bij GvE zijn ondertussen naar de klote. Net mail van de laatste die vastgelopen is:

SPOILER
[..]
Gewoon zonder te vragen gedaan. Oorspronkelijke lening van 18 maanden tegen 6,25% was al niet heel top, was een beetje op het randje om het wel of niet te doen. Wil eigenlijk gewoon mijn centen om ze elders beter weg te zetten, laatste waar ik op zit te wachten is dat dit nog maanden doorloopt tegen deze rente. Maar ons investeerders is niets gevraagd, tis gewoon gedaan...

Ligt het aan mij of is dat eigenlijk niet juist?
Bij een wijziging van de algemene voorwaarden in 2017 heeft GvE zichzelf zeer ver gaande vrijheden gegeven voor het naar eigen goeddunken wijzigen van overeenkomsten met geldnemers, inclusief het treffen van betalingsregelingen en zelfs besluiten tot een finale kwijting, zonder de investeerders hierbij te betrekken.
Ik heb hier destijds een lange email discussie over gehad met GvE.

Mijn conclusie was/is dat harde zekerheden bij GvE eigenlijk niet bestaan, zelfs niet als het om een hypothecaire zekerheid gaat. Voor mij was dat reden was om te besluiten niet meer bij GvE te investeren (wat ik sinds 2017 dus ook niet meer heb gedaan).
pi_213900423
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 09:15 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]
Mijn conclusie was/is dat harde zekerheden bij GvE eigenlijk niet bestaan, zelfs niet als het om een hypothecaire zekerheid gaat. Voor mij was dat reden was om te besluiten niet meer bij GvE te investeren (wat ik sinds 2017 dus ook niet meer heb gedaan).
Dat is natuurlijk complete onzin en bangmakerij dat harde zekerheden niet bestaan.
Met een gevestigd (hypotheek)recht zullen ze een ondernemer echt geen finale kwijting verlenen.
pi_213900564
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 09:41 schreef crowdfundingnederlan het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk complete onzin en bangmakerij dat harde zekerheden niet bestaan.
Met een gevestigd (hypotheek)recht zullen ze een ondernemer echt geen finale kwijting verlenen.
Ik help het alle GvE investeerders hopen.
Het belangrijkste punt was dat GvE volgens hun algemene voorwaarden de mogelijkheid heeft om afspraken met geldnemers op ver gaande wijze te wijzigen zonder de investeerders hierbij te betrekken. Voor mij is het vooral ook een principiële kwestie.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 09:55:52 #233
233644 proxydude
Usenet Leegzuigen
pi_213900610
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 19:45 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Is er nog iemand die de AMA van MaxCF gistermiddag heeft bijgewoond?
Ik ben enkel en alleen geïnteresseerd in default projecten uit het verleden. Snap dat ze niet ingaan op individuele projecten, maar ik neem aan dat ze wel even de leningnemers hebben behandeld (Corbelo, BlueTouch, Higher Barrowfield, KM Liegenschaften etcetera).
Hun gewauwel over de toekomst (Kazpar, KOM e.d.) kan mij gestolen worden.
Nee gemist. Als het goed is kan je het terug kijken. Dit had ik nog gevraagd voordat het begon. Maar ik kan het nergens terug vinden.
pi_213900611
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 09:15 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]
Bij een wijziging van de algemene voorwaarden in 2017 heeft GvE zichzelf zeer ver gaande vrijheden gegeven voor het naar eigen goeddunken wijzigen van overeenkomsten met geldnemers, inclusief het treffen van betalingsregelingen en zelfs besluiten tot een finale kwijting, zonder de investeerders hierbij te betrekken.
Ik heb hier destijds een lange email discussie over gehad met GvE.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik, net als overal, de AV nooit lees. Dat is niet goed van mij en moet ik ook absoluut het boetekleed voor aantrekken. Ik doe al wat jaren zaken met GvE en nooit is het nodig geweest om er aandacht voor te hebben. Dat nu 3 van de 4 projecten kapot lopen is zuur, maar ook de ware aard van GvE komt naar boven. Voor mij dus reden om er vanaf nu mee te stoppen.

Maar ik twijfel of ik sowieso nog door wil met crowdfunding, vind het niet meer zo interessant als vroeger (en dan bedoel ik niet interessant qua verdiensten). Ik heb vroeger wat projecten meegedaan bijvoorbeeld waar je nog echt betrokken werd als investeerder. Zo herinner ik mij bijvoorbeeld een startup kapper die shampoo e.d. ging produceren, kreeg je een flaconnetje opgestuurd en korting op een knipbeurt als je in de buurt was. Stond niet vooraf vast, waren gewoon aardigheidjes die de ondernemer zelfstandig bedacht. Dat vond ik leuk, ik voelde mij echt betrokken. Nu gaat het puur om de knaken en dat vind ik wat minder leuk en interessant. En als je dan het financiële risico meeneemt dan is het misschien gewoon mijn ding wat minder geworden.
pi_213901655
https://www.collincrowdfund.nl/w-j-faber-en-j-a-de-vries/

Is deze hier al genoemd? Zo ja is er al een linkje ?
pi_213901988
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 09:37 schreef Zeghomaar het volgende:
Komt weer een 50 plus aan bij Collin.

Daar zit wel erg veel vreemd vermogen.
Gewoon in no-time vol
  vrijdag 14 juni 2024 @ 11:45:22 #237
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_213901999
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 11:44 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Gewoon in no-time vol
411 investeerders in het pyramide-systeem..
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_213902042
quote:
3 van mijn 4 lopende projecten bij GvE zijn ondertussen naar de klote. Net mail van de laatste die vastgelopen is:

SPOILER
[..]
Gewoon zonder te vragen gedaan. Oorspronkelijke lening van 18 maanden tegen 6,25% was al niet heel top, was een beetje op het randje om het wel of niet te doen. Wil eigenlijk gewoon mijn centen om ze elders beter weg te zetten, laatste waar ik op zit te wachten is dat dit nog maanden doorloopt tegen deze rente. Maar ons investeerders is niets gevraagd, tis gewoon gedaan...

Lol
quote:
In onze update van gisteren inzake project 26732 Transformatie monumentaal pand Tilburg zijn abusievelijk het rentepercentage ad 10% en de verlenging van de looptijd van 6 maanden niet vermeld.
pi_213902069
quote:

SPOILER
[..]

Net een update ontvangen toevallig, ze waren per abuis vergeten te melden dat de lening verlengd is met 6 maanden en nu tegen 10%. Dat is gezien de huidige tijd en situatie wel acceptabel voor mij in ieder geval.

Ik volg ondertussen de vergunningsaanvraag ook. Serieus tijdje geleden al ingediend en door de gemeente elke keer verschoven, als het goed is nu voor de laatste keer. Over uiterlijk 35 dagen moet er meer duidelijk zijn. Maar het pand is al klaar en in principe verkocht, dus geen idee wat voor show de gemeente aan het houden is voor zichzelf.
pi_213902075
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 11:51 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Lol
[..]

Ik post het ook niet toevallig ook haha
pi_213902282
quote:

SPOILER
[..]

Vandaag nieuwe bericht dat de rente naar 10% is gegaan. Lijkt me dan op zich een prima besluit.
pi_213902303
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 12:10 schreef jacobme het volgende:

[..]
Vandaag nieuwe bericht dat de rente naar 10% is gegaan. Lijkt me dan op zich een prima voorstel.
Het is geen voorstel, maar een besluit. Beetje slordig dat dit niet was gecommuniceerd, maar verder prima inderdaad. Past goed bij de huidige rentes van ontwikkelprojecten.

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 14-06-2024 12:31:08 ]
pi_213902427
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 11:54 schreef GereDathan het volgende:
Maar het pand is al klaar
Waar blijkt dat uit?
pi_213902931
quote:
Dank! Mooie ltv, rente wel laag. Zorgeloos project ruim meegenomen.
pi_213903085
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 12:20 schreef Bobby100 het volgende:

[..]
Waar blijkt dat uit?
Allereerst de berichtgeving van GvE omtrent dit project:

quote:
Er is momenteel een verkoopcontract ondertekend door partijen waarbij overdracht gaat plaatsvinden na goedkeuring gemeente van de omgevingsvergunning. Omdat het pand een monument betreft zijn de tijdslijnen hiervoor langer dan normaal.
En dit is het laatste bericht omtrent de bouwvergunning van 31-05-2024
quote:
De gemeente XXXX heeft besloten om de beslistermijn voor de aanvraag met zaaknummer Z2024-XXX voor een omgevingsvergunning op locatie XXX, XXX te verlengen met 42 dagen.
pi_213903163
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:10 schreef GereDathan het volgende:

[..]
[..]
[..]

Mogen zo niet pas verbouwen na verkrijging de omgevingsvergunning?
pi_213903308
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:10 schreef GereDathan het volgende:

[..]
[..]
[..]

Daar lees ik uit dat ze nog niet begonnen zijn en dat ze een koper hebben gevonden die het wil kopen met een verleende omgevingsvergunning.

Al met al hopen dat die vergunning nou een keertje komt en die koper het afneemt.

die termijn van 42 dagen kan overigens nog verlengd worden, dus we moeten nog maar afwachten. Met die 10% rente vindt ik het wel best voorlopig.
pi_213905099
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 11:15 schreef NaRegenDeZon het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/w-j-faber-en-j-a-de-vries/

Is deze hier al genoemd? Zo ja is er al een linkje ?
quote:
Dank.
Ondanks de wel erg lage rente toch hoger dan mijn basis bedrag meegenomen.
Nu voor 14% vol.
pi_213905168
Aanhangwagens Paul Koster
¤ 70.000 | 7,5% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/aanhangwagens-paul-koster/
1e hypotheek loods

Direct het linkje:
https://www.collincrowdfu(...)g/GaS4mZlJB55x-48528
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: