Ze hebben daarvoor een soort archief opgezet waar alle updates in worden geplaatst. Als je een mail stuurt naar info@maxcrowdfund.nl krijg je een antwoordmail met een link. Zo kan iedereen zelf de updates raadplegen.quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:45 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Is er nog iemand die de AMA van MaxCF gistermiddag heeft bijgewoond?
Ik ben enkel en alleen geïnteresseerd in default projecten uit het verleden. Snap dat ze niet ingaan op individuele projecten, maar ik neem aan dat ze wel even de leningnemers hebben behandeld (Corbelo, BlueTouch, Higher Barrowfield, KM Liegenschaften etcetera).
Hun gewauwel over de toekomst (Kazpar, KOM e.d.) kan mij gestolen worden.
Dat maakt inderdaad een verschil, en daarin probeer ik een goede verhouding te vinden, zoals niet te veel projecten met meer dan 80% slottermijn. Bij meer dan de helft van mijn projecten met slottermijn is he tussen de 50% en 80%, eentje zelfs maar 33% (en moet in augustus aflossen), bij slechts 2 is het meer dan 90%.quote:Op donderdag 13 juni 2024 23:11 schreef obligataire het volgende:
51% of 100% slottermijn, dat maakt nogal verschil. Ik vind het zelf geen teken van sterkte als je gedurende de looptijd van zeg 60 maanden niets of slechts een paar luizige procentjes kunt aflossen.
Al begrjip ik wel dat een geldlener met een hele lage LTV een sterke onderhandelingspositie heeft omdat dit de herfinanciering t.z.t. uiteraard een stuk makkelijker maakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Live om 10 uur.
'Dekking' is wel een leuke woordgrap toch, als we het over fokstieren hebben?![]()
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 01:25 schreef Jaco078 het volgende:
na 2 a 3 keer goed lezen merk ik nog niet op of hier nou sprake is van een materieel gedekte 2e hypotheekWel bijzonder inderdaad, een darmlange pitch maar geen vermelding van de inschrijving en het saldo van de eerste hypotheek. Je moet je dan maar vasthouden aan de laatste zin van dit spannende hoofdstuk Zekerheden, "Dit betekent dat er geen waarde wordt toegekend aan de dekking voor deze financiering.".SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Live om 10 uur.
'Dekking' is wel een leuke woordgrap toch, als we het over fokstieren hebben?
Waar dat rentepercentage dan vandaan komt is mij een raadsel, maar ik voel dan ook niet de behoefte om de gehele pitch te herkauwen (als we het toch over koeien hebben).![]()
quote:Op donderdag 13 juni 2024 14:36 schreef GereDathan het volgende:
3 van mijn 4 lopende projecten bij GvE zijn ondertussen naar de klote. Net mail van de laatste die vastgelopen is:Bij een wijziging van de algemene voorwaarden in 2017 heeft GvE zichzelf zeer ver gaande vrijheden gegeven voor het naar eigen goeddunken wijzigen van overeenkomsten met geldnemers, inclusief het treffen van betalingsregelingen en zelfs besluiten tot een finale kwijting, zonder de investeerders hierbij te betrekken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Gewoon zonder te vragen gedaan. Oorspronkelijke lening van 18 maanden tegen 6,25% was al niet heel top, was een beetje op het randje om het wel of niet te doen. Wil eigenlijk gewoon mijn centen om ze elders beter weg te zetten, laatste waar ik op zit te wachten is dat dit nog maanden doorloopt tegen deze rente. Maar ons investeerders is niets gevraagd, tis gewoon gedaan...
Ligt het aan mij of is dat eigenlijk niet juist?
Ik heb hier destijds een lange email discussie over gehad met GvE.
Mijn conclusie was/is dat harde zekerheden bij GvE eigenlijk niet bestaan, zelfs niet als het om een hypothecaire zekerheid gaat. Voor mij was dat reden was om te besluiten niet meer bij GvE te investeren (wat ik sinds 2017 dus ook niet meer heb gedaan).
Dat is natuurlijk complete onzin en bangmakerij dat harde zekerheden niet bestaan.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 09:15 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Mijn conclusie was/is dat harde zekerheden bij GvE eigenlijk niet bestaan, zelfs niet als het om een hypothecaire zekerheid gaat. Voor mij was dat reden was om te besluiten niet meer bij GvE te investeren (wat ik sinds 2017 dus ook niet meer heb gedaan).
Ik help het alle GvE investeerders hopen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 09:41 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk complete onzin en bangmakerij dat harde zekerheden niet bestaan.
Met een gevestigd (hypotheek)recht zullen ze een ondernemer echt geen finale kwijting verlenen.
Nee gemist. Als het goed is kan je het terug kijken. Dit had ik nog gevraagd voordat het begon. Maar ik kan het nergens terug vinden.quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:45 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Is er nog iemand die de AMA van MaxCF gistermiddag heeft bijgewoond?
Ik ben enkel en alleen geïnteresseerd in default projecten uit het verleden. Snap dat ze niet ingaan op individuele projecten, maar ik neem aan dat ze wel even de leningnemers hebben behandeld (Corbelo, BlueTouch, Higher Barrowfield, KM Liegenschaften etcetera).
Hun gewauwel over de toekomst (Kazpar, KOM e.d.) kan mij gestolen worden.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik, net als overal, de AV nooit lees. Dat is niet goed van mij en moet ik ook absoluut het boetekleed voor aantrekken. Ik doe al wat jaren zaken met GvE en nooit is het nodig geweest om er aandacht voor te hebben. Dat nu 3 van de 4 projecten kapot lopen is zuur, maar ook de ware aard van GvE komt naar boven. Voor mij dus reden om er vanaf nu mee te stoppen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 09:15 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Bij een wijziging van de algemene voorwaarden in 2017 heeft GvE zichzelf zeer ver gaande vrijheden gegeven voor het naar eigen goeddunken wijzigen van overeenkomsten met geldnemers, inclusief het treffen van betalingsregelingen en zelfs besluiten tot een finale kwijting, zonder de investeerders hierbij te betrekken.
Ik heb hier destijds een lange email discussie over gehad met GvE.
Gewoon in no-time volquote:Op donderdag 13 juni 2024 09:37 schreef Zeghomaar het volgende:
Komt weer een 50 plus aan bij Collin.
Daar zit wel erg veel vreemd vermogen.
3 van mijn 4 lopende projecten bij GvE zijn ondertussen naar de klote. Net mail van de laatste die vastgelopen is:LolSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Gewoon zonder te vragen gedaan. Oorspronkelijke lening van 18 maanden tegen 6,25% was al niet heel top, was een beetje op het randje om het wel of niet te doen. Wil eigenlijk gewoon mijn centen om ze elders beter weg te zetten, laatste waar ik op zit te wachten is dat dit nog maanden doorloopt tegen deze rente. Maar ons investeerders is niets gevraagd, tis gewoon gedaan...
Ligt het aan mij of is dat eigenlijk niet juist?quote:In onze update van gisteren inzake project 26732 Transformatie monumentaal pand Tilburg zijn abusievelijk het rentepercentage ad 10% en de verlenging van de looptijd van 6 maanden niet vermeld.
3 van mijn 4 lopende projecten bij GvE zijn ondertussen naar de klote. Net mail van de laatste die vastgelopen is:Net een update ontvangen toevallig, ze waren per abuis vergeten te melden dat de lening verlengd is met 6 maanden en nu tegen 10%. Dat is gezien de huidige tijd en situatie wel acceptabel voor mij in ieder geval.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Ik volg ondertussen de vergunningsaanvraag ook. Serieus tijdje geleden al ingediend en door de gemeente elke keer verschoven, als het goed is nu voor de laatste keer. Over uiterlijk 35 dagen moet er meer duidelijk zijn. Maar het pand is al klaar en in principe verkocht, dus geen idee wat voor show de gemeente aan het houden is voor zichzelf.
ajb: https://www.collincrowdfu(...)g/zozkX51RZ42S-48335quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:15 schreef NaRegenDeZon het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/w-j-faber-en-j-a-de-vries/
Is deze hier al genoemd? Zo ja is er al een linkje ?
3 van mijn 4 lopende projecten bij GvE zijn ondertussen naar de klote. Net mail van de laatste die vastgelopen is:Vandaag nieuwe bericht dat de rente naar 10% is gegaan. Lijkt me dan op zich een prima besluit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Het is geen voorstel, maar een besluit. Beetje slordig dat dit niet was gecommuniceerd, maar verder prima inderdaad. Past goed bij de huidige rentes van ontwikkelprojecten.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:10 schreef jacobme het volgende:
[..]
Vandaag nieuwe bericht dat de rente naar 10% is gegaan. Lijkt me dan op zich een prima voorstel.
Dank! Mooie ltv, rente wel laag. Zorgeloos project ruim meegenomen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:10 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
ajb: https://www.collincrowdfu(...)g/zozkX51RZ42S-48335
Allereerst de berichtgeving van GvE omtrent dit project:quote:
En dit is het laatste bericht omtrent de bouwvergunning van 31-05-2024quote:Er is momenteel een verkoopcontract ondertekend door partijen waarbij overdracht gaat plaatsvinden na goedkeuring gemeente van de omgevingsvergunning. Omdat het pand een monument betreft zijn de tijdslijnen hiervoor langer dan normaal.
quote:De gemeente XXXX heeft besloten om de beslistermijn voor de aanvraag met zaaknummer Z2024-XXX voor een omgevingsvergunning op locatie XXX, XXX te verlengen met 42 dagen.
Mogen zo niet pas verbouwen na verkrijging de omgevingsvergunning?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:10 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Allereerst de berichtgeving van GvE omtrent dit project:
[..]
En dit is het laatste bericht omtrent de bouwvergunning van 31-05-2024
[..]
Daar lees ik uit dat ze nog niet begonnen zijn en dat ze een koper hebben gevonden die het wil kopen met een verleende omgevingsvergunning.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:10 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Allereerst de berichtgeving van GvE omtrent dit project:
[..]
En dit is het laatste bericht omtrent de bouwvergunning van 31-05-2024
[..]
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:15 schreef NaRegenDeZon het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/w-j-faber-en-j-a-de-vries/
Is deze hier al genoemd? Zo ja is er al een linkje ?
Dank.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:10 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
ajb: https://www.collincrowdfu(...)g/zozkX51RZ42S-48335
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |