abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213886127
De uitvaartondernemer vind ik persoonlijk aantrekkelijker, ondanks de krappe zekerheden. Dit is een ondernemer die wél weet waar ze mee bezig is en zich niet verschuilt achter excuses en omstandigheden en die niet het ene gat met het andere moet vullen.
Pecunia non olet
pi_213886597
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 22:22 schreef obligataire het volgende:

[..]
De zekerheid is méér dan uitstekend :P maar die zullen de investeerders hard nodig hebben want het is twijfelachtig of hij Kerst 2024 haalt en Kerst 2025 acht ik zelfs zeer onwaarschijnlijk.
De schulden positie ziet er inderdaad slecht uit. Hij zal er op de e.e.a. manier toch veel vertrouwen in hebben want hij neemt een groot risico zijn hypotheekvrij huis kwijt te raken als het geen succes oplevert op de nieuwe locatie.
Hij zal zeker zijn uiterste best doen.
Door de zeer sterke zekerheden durf ik hem ook gewoon voor mijn basis bedrag mee te nemen.
pi_213886833
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:04 schreef Horsemen het volgende:

[..]
De schulden positie ziet er inderdaad slecht uit. Hij zal er op de e.e.a. manier toch veel vertrouwen in hebben want hij neemt een groot risico zijn hypotheekvrij huis kwijt te raken als het geen succes oplevert op de nieuwe locatie.
Hij zal zeker zijn uiterste best doen.
Door de zeer sterke zekerheden durf ik hem ook gewoon voor mijn basis bedrag mee te nemen.
Ik denk dat dit zijn laatste redmiddel is. Ik denk niet dat er nog andere opties waren. Ergens ook wel zielig maar ja dat is ondernemerschap, de een is daar beter in dan de ander.
Pecunia non olet
pi_213887293
Nieuwe Collin, Eetcafe Brabant 4 met linkje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_213888664
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:21 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik denk dat dit zijn laatste redmiddel is. Ik denk niet dat er nog andere opties waren. Ergens ook wel zielig maar ja dat is ondernemerschap, de een is daar beter in dan de ander.
Er is bij dit project zeker een hoge kans op gedoe maar ik verwacht de rente en volledig aflossing op termijn uiteindelijk netjes terug.
Nu nog een linkje 😀
  donderdag 13 juni 2024 @ 09:37:35 #206
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_213889051
Komt weer een 50 plus aan bij Collin.

Daar zit wel erg veel vreemd vermogen.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_213889746
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 08:53 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Er is bij dit project zeker een hoge kans op gedoe maar ik verwacht de rente en volledig aflossing op termijn uiteindelijk netjes terug.
Nu nog een linkje 😀
Het linkje van de dierenzaak
https://www.collincrowdfu(...)69e82a4f79d008cd3a47
pi_213890897
Nou vrienden,
op onze wenken bediend:

Collin Linkje, propositie zonder slottermijn:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_213892133
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:19 schreef Jaco078 het volgende:
Nou vrienden,
op onze wenken bediend:

SPOILER
https://huispedia.nl/schalkwijk/3998nh/lekdijk/18

Woonhuis dus max miljoen waard. Zal nog wel wat meer bij horen 18-0001, maar de vraag is hoe courant het geheel is.

Ik twijfel.
pi_213892300
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 14:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
https://huispedia.nl/schalkwijk/3998nh/lekdijk/18

Woonhuis dus max miljoen waard. Zal nog wel wat meer bij horen 18-0001, maar de vraag is hoe courant het geheel is.

Ik twijfel.
zo'n algoritmische, modelmatige inschatting zegt natuurlijk niets in vergelijk met een gevalideerd taxatierapport met waardepeildatum 10-04-2024. (beetje zelfde discussie als vorige week)
pi_213892430
3 van mijn 4 lopende projecten bij GvE zijn ondertussen naar de klote. Net mail van de laatste die vastgelopen is:

SPOILER
quote:
Wij hebben de getekende verlenging voorstel retour ontvangen van de geldnemer.
De nieuwe overeenkomst wordt verwerkt in ons systeem en het betaalschema zal worden aangepast.
Gewoon zonder te vragen gedaan. Oorspronkelijke lening van 18 maanden tegen 6,25% was al niet heel top, was een beetje op het randje om het wel of niet te doen. Wil eigenlijk gewoon mijn centen om ze elders beter weg te zetten, laatste waar ik op zit te wachten is dat dit nog maanden doorloopt tegen deze rente. Maar ons investeerders is niets gevraagd, tis gewoon gedaan...

Ligt het aan mij of is dat eigenlijk niet juist?
pi_213892771
Nieuwe SIG. Lijkt me een goed project, 1A durf ik zeker wel aan.

https://investeren.sameni(...)uiderkerkst-14ab-her
pi_213892924
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 15:14 schreef Belegger9 het volgende:
Nieuwe SIG. Lijkt me een goed project, 1A durf ik zeker wel aan.

https://investeren.sameni(...)uiderkerkst-14ab-her
De eerste lening liep probleemloos, en aan de foto’s te zien hebben ze de appartementen netjes opgeknapt. Winkel staat te huur, dat is wel een dingetje.
pi_213892951
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 14:21 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
zo'n algoritmische, modelmatige inschatting zegt natuurlijk niets in vergelijk met een gevalideerd taxatierapport met waardepeildatum 10-04-2024. (beetje zelfde discussie als vorige week)
Klopt. Een gevalideerde taxatie helpt, maar ik vaar er niet blind op. Ik maak mijn eigen afweging.
Wat iets waard is wordt uiteindelijk pas duidelijk als de gek gevonden is die het voor dat bedrag koopt.
pi_213893079
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 14:36 schreef GereDathan het volgende:
3 van mijn 4 lopende projecten bij GvE zijn ondertussen naar de klote. Net mail van de laatste die vastgelopen is:

SPOILER
[..]
Gewoon zonder te vragen gedaan. Oorspronkelijke lening van 18 maanden tegen 6,25% was al niet heel top, was een beetje op het randje om het wel of niet te doen. Wil eigenlijk gewoon mijn centen om ze elders beter weg te zetten, laatste waar ik op zit te wachten is dat dit nog maanden doorloopt tegen deze rente. Maar ons investeerders is niets gevraagd, tis gewoon gedaan...

Ligt het aan mij of is dat eigenlijk niet juist?
Ze zullen gezien hebben dat CRE met deze tactiek er al jaren mee weg komt....

Maar ze horen natuurlijk een nieuwe lening uit te schrijven. Ik denk dat dit buitengewoon klachtwaardig is.

[ Bericht 4% gewijzigd door paardendokter op 13-06-2024 15:58:54 ]
pi_213893192
Linkje Collin 1e hypotheek

SPOILER
pi_213893378
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 15:48 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Ze zullen gezien hebben dat CRE met deze tactiek er al jaren mee weg komt....
Met CRE heb ik geen ervaring. Maar het feit dat er nu 3 van de 4 projecten geklapt zijn en vanuit GvE er als een natte dweil op gereageerd wordt heeft mij wel doen besluiten om te stoppen met crowdfunding.

Het gaat mij niet om het feit dat projecten klappen, dat is inherent aan waar je aan meedoet en hoort bij de risico's. Maar bijvoorbeeld bij
SPOILER
Nagenoeg een jaar geleden bleef de lener in gebreke en ging het proces lopen.

Dan krijg je in januari 2024 te horen:
quote:
Binnen de vastgoedportefeuille van de geldnemer, de heer XXXX, is een pand verkocht. Met de gerealiseerde overwaarde kan een deelaflossing op lening XXXX worden gedaan. Over de verdere voortgang wordt u zo spoedig mogelijk geïnformeerd.
Om dan maanden later, half april te horen:
quote:
Onlangs is de mondelinge behandeling geweest bij de rechtbank. De rechter heeft aangegeven naar
verwachting binnen 6 weken uitspraak in dit dossier te doen.
En nu zijn we alweer 9 weken verder. Met complete radiostilte.
pi_213893896
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 09:37 schreef Zeghomaar het volgende:
Komt weer een 50 plus aan bij Collin.

Daar zit wel erg veel vreemd vermogen.
is meer een pyramidespel
pi_213893946
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:01 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje Collin 1e hypotheek

SPOILER
Het onroerend goed kent een huidige waarde van ¤ 620.000,- en een waarde na verbouwing van ¤ 760.000,
Na een verbouwing van 340.000.....? Goeie investering.
pi_213894132
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:19 schreef Jaco078 het volgende:
Nou vrienden,
op onze wenken bediend:

SPOILER
Fijn dat er toch ook weer enkele projecten zonder slottermijn voorbij komen. Ik had intussen al dat Brabantse eetcafé meegenomen en eentje is nu wel even genoeg dus deze nieuwe sla ik over.
pi_213894233
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 17:20 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Het onroerend goed kent een huidige waarde van ¤ 620.000,- en een waarde na verbouwing van ¤ 760.000,
Na een verbouwing van 340.000.....? Goeie investering.
Als je ziet wat er verbouwd wordt is het meer noodzakelijk achterstallig onderhoud.
pi_213895293
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 17:36 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Fijn dat er toch ook weer enkele projecten zonder slottermijn voorbij komen. Ik had intussen al dat Brabantse eetcafé meegenomen en eentje is nu wel even genoeg dus deze nieuwe sla ik over.
Dat vind ik inderdaad ook fijn. Ik heb graag projecten met minimaal 50% aflossing. Dan loopt het risico er redelijk uit. Eetcafé heb ik overgeslagen. Maar alleen omdat ik al in de andere drie zit, is een goede betaler.
  donderdag 13 juni 2024 @ 19:45:09 #223
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_213895414
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 16:08 schreef proxydude het volgende:

[ code verwijderd ]

12 juni is deze woensdag die gasten kunnen echt helemaal niks! En dan ook op een tijdstip dat natuurlijk bijna niemand kan ze doen het er gewoon om..
Is er nog iemand die de AMA van MaxCF gistermiddag heeft bijgewoond?
Ik ben enkel en alleen geïnteresseerd in default projecten uit het verleden. Snap dat ze niet ingaan op individuele projecten, maar ik neem aan dat ze wel even de leningnemers hebben behandeld (Corbelo, BlueTouch, Higher Barrowfield, KM Liegenschaften etcetera).
Hun gewauwel over de toekomst (Kazpar, KOM e.d.) kan mij gestolen worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door InVestEerder op 13-06-2024 20:36:16 ]
pi_213896051
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 19:35 schreef Erinco71 het volgende:

[..]
Dat vind ik inderdaad ook fijn. Ik heb graag projecten met minimaal 50% aflossing. Dan loopt het risico er redelijk uit. Eetcafé heb ik overgeslagen. Maar alleen omdat ik al in de andere drie zit, is een goede betaler.
Ik heb op zich geen enkel bezwaar tegen projecten met een slottermijn van meer dan 50%, het is alleen dat ik naar verhouding al iets te veel daarvan heb en probeer die verhouding iets te veranderen. Mijn volgende project kan er best wel weer eentje met een grote slottermijn zijn.
Ik zat nog niet in één van de andere van dat Eetcafé.
pi_213898110
51% of 100% slottermijn, dat maakt nogal verschil. Ik vind het zelf geen teken van sterkte als je gedurende de looptijd van zeg 60 maanden niets of slechts een paar luizige procentjes kunt aflossen.

Al begrjip ik wel dat een geldlener met een hele lage LTV een sterke onderhandelingspositie heeft omdat dit de herfinanciering t.z.t. uiteraard een stuk makkelijker maakt.
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')