De schulden positie ziet er inderdaad slecht uit. Hij zal er op de e.e.a. manier toch veel vertrouwen in hebben want hij neemt een groot risico zijn hypotheekvrij huis kwijt te raken als het geen succes oplevert op de nieuwe locatie.quote:Op woensdag 12 juni 2024 22:22 schreef obligataire het volgende:
[..]
De zekerheid is méér dan uitstekendmaar die zullen de investeerders hard nodig hebben want het is twijfelachtig of hij Kerst 2024 haalt en Kerst 2025 acht ik zelfs zeer onwaarschijnlijk.
Ik denk dat dit zijn laatste redmiddel is. Ik denk niet dat er nog andere opties waren. Ergens ook wel zielig maar ja dat is ondernemerschap, de een is daar beter in dan de ander.quote:Op woensdag 12 juni 2024 23:04 schreef Horsemen het volgende:
[..]
De schulden positie ziet er inderdaad slecht uit. Hij zal er op de e.e.a. manier toch veel vertrouwen in hebben want hij neemt een groot risico zijn hypotheekvrij huis kwijt te raken als het geen succes oplevert op de nieuwe locatie.
Hij zal zeker zijn uiterste best doen.
Door de zeer sterke zekerheden durf ik hem ook gewoon voor mijn basis bedrag mee te nemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is bij dit project zeker een hoge kans op gedoe maar ik verwacht de rente en volledig aflossing op termijn uiteindelijk netjes terug.quote:Op woensdag 12 juni 2024 23:21 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik denk dat dit zijn laatste redmiddel is. Ik denk niet dat er nog andere opties waren. Ergens ook wel zielig maar ja dat is ondernemerschap, de een is daar beter in dan de ander.
Het linkje van de dierenzaakquote:Op donderdag 13 juni 2024 08:53 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Er is bij dit project zeker een hoge kans op gedoe maar ik verwacht de rente en volledig aflossing op termijn uiteindelijk netjes terug.
Nu nog een linkje 😀
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:19 schreef Jaco078 het volgende:
Nou vrienden,
op onze wenken bediend:
Collin Linkje, propositie zonder slottermijn:https://huispedia.nl/schalkwijk/3998nh/lekdijk/18SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Woonhuis dus max miljoen waard. Zal nog wel wat meer bij horen 18-0001, maar de vraag is hoe courant het geheel is.
Ik twijfel.
zo'n algoritmische, modelmatige inschatting zegt natuurlijk niets in vergelijk met een gevalideerd taxatierapport met waardepeildatum 10-04-2024. (beetje zelfde discussie als vorige week)quote:Op donderdag 13 juni 2024 14:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
https://huispedia.nl/schalkwijk/3998nh/lekdijk/18
Woonhuis dus max miljoen waard. Zal nog wel wat meer bij horen 18-0001, maar de vraag is hoe courant het geheel is.
Ik twijfel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gewoon zonder te vragen gedaan. Oorspronkelijke lening van 18 maanden tegen 6,25% was al niet heel top, was een beetje op het randje om het wel of niet te doen. Wil eigenlijk gewoon mijn centen om ze elders beter weg te zetten, laatste waar ik op zit te wachten is dat dit nog maanden doorloopt tegen deze rente. Maar ons investeerders is niets gevraagd, tis gewoon gedaan...quote:Wij hebben de getekende verlenging voorstel retour ontvangen van de geldnemer.
De nieuwe overeenkomst wordt verwerkt in ons systeem en het betaalschema zal worden aangepast.
Ligt het aan mij of is dat eigenlijk niet juist?
De eerste lening liep probleemloos, en aan de foto’s te zien hebben ze de appartementen netjes opgeknapt. Winkel staat te huur, dat is wel een dingetje.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:14 schreef Belegger9 het volgende:
Nieuwe SIG. Lijkt me een goed project, 1A durf ik zeker wel aan.
https://investeren.sameni(...)uiderkerkst-14ab-her
Klopt. Een gevalideerde taxatie helpt, maar ik vaar er niet blind op. Ik maak mijn eigen afweging.quote:Op donderdag 13 juni 2024 14:21 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
zo'n algoritmische, modelmatige inschatting zegt natuurlijk niets in vergelijk met een gevalideerd taxatierapport met waardepeildatum 10-04-2024. (beetje zelfde discussie als vorige week)
quote:Op donderdag 13 juni 2024 14:36 schreef GereDathan het volgende:
3 van mijn 4 lopende projecten bij GvE zijn ondertussen naar de klote. Net mail van de laatste die vastgelopen is:Ze zullen gezien hebben dat CRE met deze tactiek er al jaren mee weg komt....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Gewoon zonder te vragen gedaan. Oorspronkelijke lening van 18 maanden tegen 6,25% was al niet heel top, was een beetje op het randje om het wel of niet te doen. Wil eigenlijk gewoon mijn centen om ze elders beter weg te zetten, laatste waar ik op zit te wachten is dat dit nog maanden doorloopt tegen deze rente. Maar ons investeerders is niets gevraagd, tis gewoon gedaan...
Maar ze horen natuurlijk een nieuwe lening uit te schrijven. Ik denk dat dit buitengewoon klachtwaardig is.
[ Bericht 4% gewijzigd door paardendokter op 13-06-2024 15:58:54 ]
Met CRE heb ik geen ervaring. Maar het feit dat er nu 3 van de 4 projecten geklapt zijn en vanuit GvE er als een natte dweil op gereageerd wordt heeft mij wel doen besluiten om te stoppen met crowdfunding.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:48 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Ze zullen gezien hebben dat CRE met deze tactiek er al jaren mee weg komt....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nagenoeg een jaar geleden bleef de lener in gebreke en ging het proces lopen.
Dan krijg je in januari 2024 te horen:Om dan maanden later, half april te horen:quote:Binnen de vastgoedportefeuille van de geldnemer, de heer XXXX, is een pand verkocht. Met de gerealiseerde overwaarde kan een deelaflossing op lening XXXX worden gedaan. Over de verdere voortgang wordt u zo spoedig mogelijk geïnformeerd.En nu zijn we alweer 9 weken verder. Met complete radiostilte.quote:Onlangs is de mondelinge behandeling geweest bij de rechtbank. De rechter heeft aangegeven naar
verwachting binnen 6 weken uitspraak in dit dossier te doen.
is meer een pyramidespelquote:Op donderdag 13 juni 2024 09:37 schreef Zeghomaar het volgende:
Komt weer een 50 plus aan bij Collin.
Daar zit wel erg veel vreemd vermogen.
quote:Op donderdag 13 juni 2024 16:01 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje Collin 1e hypotheekHet onroerend goed kent een huidige waarde van ¤ 620.000,- en een waarde na verbouwing van ¤ 760.000,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na een verbouwing van 340.000.....? Goeie investering.
quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:19 schreef Jaco078 het volgende:
Nou vrienden,
op onze wenken bediend:
Collin Linkje, propositie zonder slottermijn:Fijn dat er toch ook weer enkele projecten zonder slottermijn voorbij komen. Ik had intussen al dat Brabantse eetcafé meegenomen en eentje is nu wel even genoeg dus deze nieuwe sla ik over.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je ziet wat er verbouwd wordt is het meer noodzakelijk achterstallig onderhoud.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:20 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Het onroerend goed kent een huidige waarde van ¤ 620.000,- en een waarde na verbouwing van ¤ 760.000,
Na een verbouwing van 340.000.....? Goeie investering.
Dat vind ik inderdaad ook fijn. Ik heb graag projecten met minimaal 50% aflossing. Dan loopt het risico er redelijk uit. Eetcafé heb ik overgeslagen. Maar alleen omdat ik al in de andere drie zit, is een goede betaler.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:36 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Fijn dat er toch ook weer enkele projecten zonder slottermijn voorbij komen. Ik had intussen al dat Brabantse eetcafé meegenomen en eentje is nu wel even genoeg dus deze nieuwe sla ik over.
Is er nog iemand die de AMA van MaxCF gistermiddag heeft bijgewoond?quote:Op maandag 10 juni 2024 16:08 schreef proxydude het volgende:
[ code verwijderd ]
12 juni is deze woensdag die gasten kunnen echt helemaal niks! En dan ook op een tijdstip dat natuurlijk bijna niemand kan ze doen het er gewoon om..
Ik heb op zich geen enkel bezwaar tegen projecten met een slottermijn van meer dan 50%, het is alleen dat ik naar verhouding al iets te veel daarvan heb en probeer die verhouding iets te veranderen. Mijn volgende project kan er best wel weer eentje met een grote slottermijn zijn.quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:35 schreef Erinco71 het volgende:
[..]
Dat vind ik inderdaad ook fijn. Ik heb graag projecten met minimaal 50% aflossing. Dan loopt het risico er redelijk uit. Eetcafé heb ik overgeslagen. Maar alleen omdat ik al in de andere drie zit, is een goede betaler.
Ze hebben daarvoor een soort archief opgezet waar alle updates in worden geplaatst. Als je een mail stuurt naar info@maxcrowdfund.nl krijg je een antwoordmail met een link. Zo kan iedereen zelf de updates raadplegen.quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:45 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Is er nog iemand die de AMA van MaxCF gistermiddag heeft bijgewoond?
Ik ben enkel en alleen geïnteresseerd in default projecten uit het verleden. Snap dat ze niet ingaan op individuele projecten, maar ik neem aan dat ze wel even de leningnemers hebben behandeld (Corbelo, BlueTouch, Higher Barrowfield, KM Liegenschaften etcetera).
Hun gewauwel over de toekomst (Kazpar, KOM e.d.) kan mij gestolen worden.
Dat maakt inderdaad een verschil, en daarin probeer ik een goede verhouding te vinden, zoals niet te veel projecten met meer dan 80% slottermijn. Bij meer dan de helft van mijn projecten met slottermijn is he tussen de 50% en 80%, eentje zelfs maar 33% (en moet in augustus aflossen), bij slechts 2 is het meer dan 90%.quote:Op donderdag 13 juni 2024 23:11 schreef obligataire het volgende:
51% of 100% slottermijn, dat maakt nogal verschil. Ik vind het zelf geen teken van sterkte als je gedurende de looptijd van zeg 60 maanden niets of slechts een paar luizige procentjes kunt aflossen.
Al begrjip ik wel dat een geldlener met een hele lage LTV een sterke onderhandelingspositie heeft omdat dit de herfinanciering t.z.t. uiteraard een stuk makkelijker maakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Live om 10 uur.
'Dekking' is wel een leuke woordgrap toch, als we het over fokstieren hebben?![]()
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 01:25 schreef Jaco078 het volgende:
na 2 a 3 keer goed lezen merk ik nog niet op of hier nou sprake is van een materieel gedekte 2e hypotheekWel bijzonder inderdaad, een darmlange pitch maar geen vermelding van de inschrijving en het saldo van de eerste hypotheek. Je moet je dan maar vasthouden aan de laatste zin van dit spannende hoofdstuk Zekerheden, "Dit betekent dat er geen waarde wordt toegekend aan de dekking voor deze financiering.".SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Live om 10 uur.
'Dekking' is wel een leuke woordgrap toch, als we het over fokstieren hebben?
Waar dat rentepercentage dan vandaan komt is mij een raadsel, maar ik voel dan ook niet de behoefte om de gehele pitch te herkauwen (als we het toch over koeien hebben).![]()
3 van mijn 4 lopende projecten bij GvE zijn ondertussen naar de klote. Net mail van de laatste die vastgelopen is:Bij een wijziging van de algemene voorwaarden in 2017 heeft GvE zichzelf zeer ver gaande vrijheden gegeven voor het naar eigen goeddunken wijzigen van overeenkomsten met geldnemers, inclusief het treffen van betalingsregelingen en zelfs besluiten tot een finale kwijting, zonder de investeerders hierbij te betrekken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Gewoon zonder te vragen gedaan. Oorspronkelijke lening van 18 maanden tegen 6,25% was al niet heel top, was een beetje op het randje om het wel of niet te doen. Wil eigenlijk gewoon mijn centen om ze elders beter weg te zetten, laatste waar ik op zit te wachten is dat dit nog maanden doorloopt tegen deze rente. Maar ons investeerders is niets gevraagd, tis gewoon gedaan...
Ik heb hier destijds een lange email discussie over gehad met GvE.
Mijn conclusie was/is dat harde zekerheden bij GvE eigenlijk niet bestaan, zelfs niet als het om een hypothecaire zekerheid gaat. Voor mij was dat reden was om te besluiten niet meer bij GvE te investeren (wat ik sinds 2017 dus ook niet meer heb gedaan).
Dat is natuurlijk complete onzin en bangmakerij dat harde zekerheden niet bestaan.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 09:15 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Mijn conclusie was/is dat harde zekerheden bij GvE eigenlijk niet bestaan, zelfs niet als het om een hypothecaire zekerheid gaat. Voor mij was dat reden was om te besluiten niet meer bij GvE te investeren (wat ik sinds 2017 dus ook niet meer heb gedaan).
Ik help het alle GvE investeerders hopen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 09:41 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk complete onzin en bangmakerij dat harde zekerheden niet bestaan.
Met een gevestigd (hypotheek)recht zullen ze een ondernemer echt geen finale kwijting verlenen.
Nee gemist. Als het goed is kan je het terug kijken. Dit had ik nog gevraagd voordat het begon. Maar ik kan het nergens terug vinden.quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:45 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Is er nog iemand die de AMA van MaxCF gistermiddag heeft bijgewoond?
Ik ben enkel en alleen geïnteresseerd in default projecten uit het verleden. Snap dat ze niet ingaan op individuele projecten, maar ik neem aan dat ze wel even de leningnemers hebben behandeld (Corbelo, BlueTouch, Higher Barrowfield, KM Liegenschaften etcetera).
Hun gewauwel over de toekomst (Kazpar, KOM e.d.) kan mij gestolen worden.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik, net als overal, de AV nooit lees. Dat is niet goed van mij en moet ik ook absoluut het boetekleed voor aantrekken. Ik doe al wat jaren zaken met GvE en nooit is het nodig geweest om er aandacht voor te hebben. Dat nu 3 van de 4 projecten kapot lopen is zuur, maar ook de ware aard van GvE komt naar boven. Voor mij dus reden om er vanaf nu mee te stoppen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 09:15 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Bij een wijziging van de algemene voorwaarden in 2017 heeft GvE zichzelf zeer ver gaande vrijheden gegeven voor het naar eigen goeddunken wijzigen van overeenkomsten met geldnemers, inclusief het treffen van betalingsregelingen en zelfs besluiten tot een finale kwijting, zonder de investeerders hierbij te betrekken.
Ik heb hier destijds een lange email discussie over gehad met GvE.
Gewoon in no-time volquote:Op donderdag 13 juni 2024 09:37 schreef Zeghomaar het volgende:
Komt weer een 50 plus aan bij Collin.
Daar zit wel erg veel vreemd vermogen.
3 van mijn 4 lopende projecten bij GvE zijn ondertussen naar de klote. Net mail van de laatste die vastgelopen is:LolSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Ligt het aan mij of is dat eigenlijk niet juist?quote:In onze update van gisteren inzake project 26732 Transformatie monumentaal pand Tilburg zijn abusievelijk het rentepercentage ad 10% en de verlenging van de looptijd van 6 maanden niet vermeld.
3 van mijn 4 lopende projecten bij GvE zijn ondertussen naar de klote. Net mail van de laatste die vastgelopen is:Net een update ontvangen toevallig, ze waren per abuis vergeten te melden dat de lening verlengd is met 6 maanden en nu tegen 10%. Dat is gezien de huidige tijd en situatie wel acceptabel voor mij in ieder geval.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Ik volg ondertussen de vergunningsaanvraag ook. Serieus tijdje geleden al ingediend en door de gemeente elke keer verschoven, als het goed is nu voor de laatste keer. Over uiterlijk 35 dagen moet er meer duidelijk zijn. Maar het pand is al klaar en in principe verkocht, dus geen idee wat voor show de gemeente aan het houden is voor zichzelf.
ajb: https://www.collincrowdfu(...)g/zozkX51RZ42S-48335quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:15 schreef NaRegenDeZon het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/w-j-faber-en-j-a-de-vries/
Is deze hier al genoemd? Zo ja is er al een linkje ?
3 van mijn 4 lopende projecten bij GvE zijn ondertussen naar de klote. Net mail van de laatste die vastgelopen is:Vandaag nieuwe bericht dat de rente naar 10% is gegaan. Lijkt me dan op zich een prima besluit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Het is geen voorstel, maar een besluit. Beetje slordig dat dit niet was gecommuniceerd, maar verder prima inderdaad. Past goed bij de huidige rentes van ontwikkelprojecten.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:10 schreef jacobme het volgende:
[..]
Vandaag nieuwe bericht dat de rente naar 10% is gegaan. Lijkt me dan op zich een prima voorstel.
Dank! Mooie ltv, rente wel laag. Zorgeloos project ruim meegenomen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:10 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
ajb: https://www.collincrowdfu(...)g/zozkX51RZ42S-48335
Allereerst de berichtgeving van GvE omtrent dit project:quote:
En dit is het laatste bericht omtrent de bouwvergunning van 31-05-2024quote:Er is momenteel een verkoopcontract ondertekend door partijen waarbij overdracht gaat plaatsvinden na goedkeuring gemeente van de omgevingsvergunning. Omdat het pand een monument betreft zijn de tijdslijnen hiervoor langer dan normaal.
quote:De gemeente XXXX heeft besloten om de beslistermijn voor de aanvraag met zaaknummer Z2024-XXX voor een omgevingsvergunning op locatie XXX, XXX te verlengen met 42 dagen.
Mogen zo niet pas verbouwen na verkrijging de omgevingsvergunning?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:10 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Allereerst de berichtgeving van GvE omtrent dit project:
[..]
En dit is het laatste bericht omtrent de bouwvergunning van 31-05-2024
[..]
Daar lees ik uit dat ze nog niet begonnen zijn en dat ze een koper hebben gevonden die het wil kopen met een verleende omgevingsvergunning.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:10 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Allereerst de berichtgeving van GvE omtrent dit project:
[..]
En dit is het laatste bericht omtrent de bouwvergunning van 31-05-2024
[..]
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:15 schreef NaRegenDeZon het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/w-j-faber-en-j-a-de-vries/
Is deze hier al genoemd? Zo ja is er al een linkje ?
Dank.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:10 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
ajb: https://www.collincrowdfu(...)g/zozkX51RZ42S-48335
Een LTV van 87,5% (WOZ waarde) op bedrijfsmatig o.g. tegen bruto 7,5%. Voor mij eigenlijk te mager allemaal.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:29 schreef KrekelJapie het volgende:
Aanhangwagens Paul Koster
¤ 70.000 | 7,5% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/aanhangwagens-paul-koster/
1e hypotheek loods
Direct het linkje:
https://www.collincrowdfu(...)g/GaS4mZlJB55x-48528
quote:Tweede hypotheek
Inschrijving ten bedrage van ¤ 250.000 op de vrijstaande woning aan de Aarle-Rixtelseweg 50, 5707 GM te Helmond, met een taxatiewaarde van ¤ 1.650.000 (peildatum 05-06-2024).
Daarmee is de lening voor 100% hypothecair gedekt.
Het geleende bedrag is gelijk aan de hypothecaire inschrijving.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 17:11 schreef KrekelJapie het volgende:
Snapt iemand deze conclusie van GvE
[..]
Precies.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 18:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het geleende bedrag is gelijk aan de hypothecaire inschrijving.
Ze insinueren dat de overwaarde hoger is dan het eerste en tweede hypotheekrecht bij elkaar.
Of dat werkelijk zo is valt moeilijk te zeggen, want ik kan in elk geval niet ontdekken hoe hoog de eerste hypothecaire inschrijving is.
Verlies financieren van de laatste 2 jaar. JA, Daag.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 18:40 schreef Aalsmeer15 het volgende:
eerste hypotheek is 1750K restschuld 1344K
ik doe niet mee, staat nogal wat goodwil ineens op de balans, als huis gedwongen verkocht moet worden wordt het ook moeilijk schat ik
Ja, zie het EBI dat bij de aanvraag staat. De som van de beide leningen (1e hypotheek en deze bij GVE) is totaal lager dan de waarde van het pand van ¤1.650.000,-quote:Op vrijdag 14 juni 2024 17:11 schreef KrekelJapie het volgende:
Snapt iemand deze conclusie van GvE
[..]
Staat openquote:Op donderdag 13 juni 2024 15:14 schreef Belegger9 het volgende:
Nieuwe SIG. Lijkt me een goed project, 1A durf ik zeker wel aan.
https://investeren.sameni(...)uiderkerkst-14ab-her
Ik moet wel lachen om die laatste vergelijking. Bedankt voor de opvrolijken.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 00:57 schreef obligataire het volgende:
Mannen, even los van de LTV (wat inderdaad keurig in de EBI staat vermeld), een bedrijf met zulke cijfers daar ga je toch geen geld in stoppen. Die gast is op een haar na failliet. Het eigen vermogen is opgeklopt met goodwill maar desondanks nog steeds zwaar negatief. En die overwaarde EW is in no-time verdampt als het op inwinnen van zekerheid aankomt.
Dat is net zoiets als jezelf met je auto in een boom langs de weg boren, omdat je toch wel verzekerd bent voor autoschade en medische zorg.
Loopt niet zo hard. Na ruim 1.5 uur in alle schijven nog ruimte. 1A meegenomen.quote:Op zate
[quote][b]Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2711615/11/25#p213915930]zaterdag 15 juni 2024 11:01 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Staat open
je haalt 2 projecten door elkaar neem ik aanquote:Op zaterdag 15 juni 2024 13:39 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Loopt niet zo hard. Na ruim 1.5 uur in alle schijven nog ruimte. 1A meegenomen.
quote:Op maandag 17 juni 2024 10:59 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje van de Cemr*k Holding die morgen live gaatIn de samenvatting staat "(...) en wordt een borgstelling ter hoogte van het leenbedrag afgegeven". Maar bij de zekerheden staat "De ondernemers (...) geven een gezamenlijke borgtocht af van ¤ 100.000,-". Slordigheidje van Collin of zie ik iets over het hoofd? Ik heb Collin een bericht gestuurd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 17 juni 2024 10:59 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje van de Cemr*k Holding die morgen live gaatLeuk project, ik twijfel nog tussen mijn basisinleg of een hogere.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resultaten en eigen vermogen zien er goed uit. De LTV is met 80% voor een bedrijfspand nogal aan de hoge kant.
Die borg geeft ook wel wat comfort extra.Pecunia non olet
MAAR wel 2e hypoteek achter ING.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:31 schreef obligataire het volgende:
[..]
Leuk project, ik twijfel nog tussen mijn basisinleg of een hogere.
Resultaten en eigen vermogen zien er goed uit. De LTV is met 80% voor een bedrijfspand nogal aan de hoge kant.
Die borg geeft ook wel wat comfort extra.
Idd. Gelukkig niet ABN, daar hebben we geen beste ervaringen mee.quote:
Het is inmiddels aangepast in de pitch. De borgstelling is ¤ 100.000,-.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:30 schreef MINFIRE het volgende:
[..]
In de samenvatting staat "(...) en wordt een borgstelling ter hoogte van het leenbedrag afgegeven". Maar bij de zekerheden staat "De ondernemers (...) geven een gezamenlijke borgtocht af van ¤ 100.000,-". Slordigheidje van Collin of zie ik iets over het hoofd? Ik heb Collin een bericht gestuurd.
Alles waar een bank voorgaat sla ik over.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:31 schreef obligataire het volgende:
[..]
Leuk project, ik twijfel nog tussen mijn basisinleg of een hogere.
Die borg geeft ook wel wat comfort extra.
Je kunt idd beter investeren in bedrijven die bijna failliet zijnquote:Op maandag 17 juni 2024 14:07 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Alles waar een bank voorgaat sla ik over.
Hoe zien we A.M.R bij Collin?quote:Op maandag 17 juni 2024 14:54 schreef obligataire het volgende:
[..]
Je kunt idd beter investeren in bedrijven die bijna failliet zijn
?quote:Op maandag 17 juni 2024 14:54 schreef obligataire het volgende:
[..]
Je kunt idd beter investeren in bedrijven die bijna failliet zijn
Toch al 180k in de pocket binnen een paar uur. Dat zullen weinig euro's van fok zijn.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 00:57 schreef obligataire het volgende:
Mannen, even los van de LTV (wat inderdaad keurig in de EBI staat vermeld), een bedrijf met zulke cijfers daar ga je toch geen geld in stoppen. Die gast is op een haar na failliet. Het eigen vermogen is opgeklopt met goodwill maar desondanks nog steeds zwaar negatief. En die overwaarde EW is in no-time verdampt als het op inwinnen van zekerheid aankomt.
Dat is net zoiets als jezelf met je auto in een boom langs de weg boren, omdat je toch wel verzekerd bent voor autoschade en medische zorg.
Vooral mensen die nooit boekhouden op school hebben gehadquote:Op maandag 17 juni 2024 18:54 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Toch al 180k in de pocket binnen een paar uur. Dat zullen weinig euro's van fok zijn.
Dat doe ik over het algemeen ook, maar deze ga ik toch basis meenemen, Obli heeft de pluspunten al opgenoemd.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:07 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Alles waar een bank voorgaat sla ik over.
Persoonlijk vind ik de zekerheden eigenlijk te mager. Geen idee hoe courant zo'n stukje grond op een industrieterrein is. Volgens de pitch lijkt het me verder wel een gezond bedrijf. Jammer dat hij het met zijn broer niet onderling regelt. Nu is er een behoorlijke rentelast en na 4 jaar ook nog een restschuld van 550K.quote:
quote:Op maandag 17 juni 2024 22:09 schreef delcielo het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik de zekerheden eigenlijk te mager. Geen idee hoe courant zo'n stukje grond op een industrieterrein is. Volgens de pitch lijkt het me verder wel een gezond bedrijf. Jammer dat hij het met zijn broer niet onderling regelt. Nu is er een behoorlijke rentelast en na 4 jaar ook nog een restschuld van 550K.
In ieder geval wel alvast het deeplinkje:Hij lost in 4 jaar 3 ton af, dat vind ik toch een ambitieuze en knappe prestatie als het lukt. Méér dan dat lijkt me erg veel gevraagd van een ondernemer. Voordeel is voor ons dat het risico gestaag minder wordt. Misschien is de zekerheid deels moreel maar dat hij met alles meetekent laat wel zijn commitment en vertrouwen zien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die restschuld van 5,5 ton , staat t.z.t. erg veel waarde tegenover (bedrijfspand+terrein, eigen woning), dus zal m.i. een makkie worden om dat (wsl via Collin) opnieuw gefinancierd te krijgen. Als dat nu al lukt, dan tegen die tijd zéker![]()
Blijkbaar is het een winstgevende activiteit. Werk waarvoor de mensen nog ouderwets hun handen vuil durven maken rendeert tegenwoordig prima.
Het is ook echt wel een project waarvoor CF bedoeld is. Het spreekt me meer aan dan al die klushuisjes projecten.
[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 17-06-2024 22:54:13 ]Pecunia non olet
Al komt de helft van deze aflossing uit de verkoop van vastgoed.quote:Op maandag 17 juni 2024 22:47 schreef obligataire het volgende:
[..]
Hij lost in 4 jaar 3 ton af, dat vind ik toch een ambitieuze en knappe prestatie als het lukt.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | Beste, * Door een verandering bij de Bunq Bank kan er momenteel geen geld worden opgenomen van uw account op ons platform. Deze beperking wordt niet veroorzaakt op ons platform. Natuurlijk hebben we dat eerst onderzocht en de conclusie is dat het aan de Bunq zijde ligt. * De Bunq bank is een internet bank only wat betekend dat er geen helpdesk is die gebeld kan worden. Inmiddels heeft Max de Bunq bank op de hoogte gesteld van de problemen. Hierop hebben we nog geen duidelijk antwoord. De reactietijd bij de Bunq bank kan wet 3 tot 5 dagen zijn. * We vermoeden dat het iets te maken heeft met de nieuwe veiligheidsmaatregel die is ingesteld door de Bunq bank naar aanleiding van de Phishing problemen die de Bunq bank ondervind. Deze veiligheidsmaatregel houd in dat de Bunq bank een transactie 24 uur vasthoud en daarna pas wordt doorgezet. De gedachte hierachter is dat bij ongewenste overboekingen de rekening direct geblokkeerd kan worden zodat spaargeld via Phishing software wordt verduisterd. * Een andere reden kan zijn dat door dezelfde nieuwe veiligheidsmaatregel er een veiligheidslimiet is gezet op het aantal transacties van 1 rekeningnummer. Alle accounts van het Max platform zijn verbonden met 1 rekening bij de Bunq bank wat een 3e geldrekening is. |
Dit vastgoed valt buiten 'onze' hypothecaire dekking. Een beleggingspand zonder hypotheek, de heren zitten er warmpjes bij.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 04:57 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Al komt de helft van deze aflossing uit de verkoop van vastgoed.
Alles lijkt weer bij. Ik lees alleen niets over boeterente waar SiG dit normaal wel achteraan zit.quote:Op woensdag 12 juni 2024 14:31 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
De eerste twee zijn beiden van Ibrahim O. Zijn de 4 andere die jij meldt ook van hem ?
Investeerders zijn toch op tijd uit de borgsom betaald, dus waarom zou er boeterente geheven moeten worden?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:48 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Alles lijkt weer bij. Ik lees alleen niets over boeterente waar SiG dit normaal wel achteraan zit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.fundainbusine(...)-kleine-witrijt-3-a/
quote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:13 schreef peterc het volgende:
Recreatiedomein Thuysgrond – 28952 – Hypothecaire dekking – Early Bird – 9% rente / GVELink: https://www.geldvoorelkaa(...)=28952&code=WE28952iSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.fundainbusine(...)-kleine-witrijt-3-a/
Borgsom is dan nieuw. Ik had op basis van de informatie van SIG niet begrepen dat de maandbetaling al was verricht. Ik dacht dat deze nu in het wallet was gestortquote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:51 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Investeerders zijn toch op tijd uit de borgsom betaald, dus waarom zou er boeterente geheven moeten worden?
Ik heb trouwens nog geen bericht dat Nootdorp Zwedenhof ook is ingelopen, verder heb ik geen Ozguls meer.
quote:Graag willen wij jou informeren over de maandbetaling van mei 2024. Zojuist is deze bijgeschreven in het project.
Ik was ook even in verwarring, maar inderdaad waren de bedragen wel op tijd bij de investeerders.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:30 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Borgsom is dan nieuw. Ik had op basis van de informatie van SIG niet begrepen dat de maandbetaling al was verricht. Ik dacht dat deze nu in het wallet was gestort
[..]
quote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:13 schreef peterc het volgende:
Recreatiedomein Thuysgrond – 28952 – Hypothecaire dekking – Early Bird – 9% rente / GVENog nooit zulke cijfers gezienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.fundainbusine(...)-kleine-witrijt-3-a/quote:G-PD percentage 0,01%
Creditsafe score 100
En dan ook nog 9% rente. Klinkt te mooi om waar te zijn.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 15:35 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Nog nooit zulke cijfers gezien
[..]
En nog een half procent extra als je snel bent.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:25 schreef Erinco71 het volgende:
[..]
En dan ook nog 9% rente. Klinkt te mooi om waar te zijn.
If it sounds too good to be true, it probably is?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:25 schreef Erinco71 het volgende:
[..]
En dan ook nog 9% rente. Klinkt te mooi om waar te zijn.
In het begin lopen we (nogal) theoretisch enig risico maar zodra de werkzaamheden een zekere voortgang hebben en er 1 of 2 termijnen vanuit Kragt beschikbaar komen, is de lening daadwerkelijk afgedekt. Ik vermoed dat er jaarlijks flink afgelost gaat worden zonder boete waar mogelijk, dat is dan weer een nadeeltje maar een luxe probleem uiteraard.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:20 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
If it sounds too good to be true, it probably is?
Toch meegenomen, in principe (zal geen zekerheidje zijn maar toch) komt er een leuke berg cash aan waar GVE pandrecht op krijgt, dat had ik in eerste instantie gemist.
quote:Op zaterdag 15 juni 2024 16:21 schreef lykkefund het volgende:
Positieve dingen mogen ook gezegd, wat een tijdige informatie dit keer van CRE!Ik had vrijdagmiddag een identieke mail over Nieuwbouw Putte IISPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volledig zoals het CRE betaamt is nu (dinsdagavond) de daad nog steeds niet bij het woord gevoegd.
Ik maak me geen zorgen over nadruppelende betalingen, want die zijn een beetje inherent aan crowdfunding. Maar stuur dan s.v.p. niet van die onzinnige updates als ze toch niet worden nagekomen!
CRE staat bekend om haar slechte communicatie. Over essentiële informatie wordt vaak gezwegen en wat nauwelijks inhoudelijk iets toevoegd, wordt breeduit gedeeld![]()
Ik had 3 berichten ook nog Weissensee Thüringen. Wel apart dat er nu ineens 3x vertraging is met de accordering bij het notariaat.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:54 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Ik had vrijdagmiddag een identieke mail over Nieuwbouw Putte II
Volledig zoals het CRE betaamt is nu (dinsdagavond) de daad nog steeds niet bij het woord gevoegd.
Ik maak me geen zorgen over nadruppelende betalingen, want die zijn een beetje inherent aan crowdfunding. Maar stuur dan s.v.p. niet van die onzinnige updates als ze toch niet worden nagekomen!
CRE staat bekend om haar slechte communicatie. Over essentiële informatie wordt vaak gezwegen en wat nauwelijks inhoudelijk iets toevoegd, wordt breeduit gedeeld
Dat is natuurlijk allemaal dezelfde vertraging. Bv. Als de betalingsbevoegde ziek is of de bank applicatie werkt niet mee.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:05 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Ik had 3 berichten ook nog Weissensee Thüringen. Wel apart dat er nu ineens 3x vertraging is met de accordering bij het notariaat.
Ook nog geen betalingen gedaan voor 'Appartementen Sauerland' en 'Zorgvastgoed Chemnitz'.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:05 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Ik had 3 berichten ook nog Weissensee Thüringen. Wel apart dat er nu ineens 3x vertraging is met de accordering bij het notariaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |