Een LTV van 87,5% (WOZ waarde) op bedrijfsmatig o.g. tegen bruto 7,5%. Voor mij eigenlijk te mager allemaal.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:29 schreef KrekelJapie het volgende:
Aanhangwagens Paul Koster
¤ 70.000 | 7,5% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/aanhangwagens-paul-koster/
1e hypotheek loods
Direct het linkje:
https://www.collincrowdfu(...)g/GaS4mZlJB55x-48528
quote:Tweede hypotheek
Inschrijving ten bedrage van ¤ 250.000 op de vrijstaande woning aan de Aarle-Rixtelseweg 50, 5707 GM te Helmond, met een taxatiewaarde van ¤ 1.650.000 (peildatum 05-06-2024).
Daarmee is de lening voor 100% hypothecair gedekt.
Het geleende bedrag is gelijk aan de hypothecaire inschrijving.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 17:11 schreef KrekelJapie het volgende:
Snapt iemand deze conclusie van GvE
[..]
Precies.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 18:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het geleende bedrag is gelijk aan de hypothecaire inschrijving.
Ze insinueren dat de overwaarde hoger is dan het eerste en tweede hypotheekrecht bij elkaar.
Of dat werkelijk zo is valt moeilijk te zeggen, want ik kan in elk geval niet ontdekken hoe hoog de eerste hypothecaire inschrijving is.
Verlies financieren van de laatste 2 jaar. JA, Daag.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 18:40 schreef Aalsmeer15 het volgende:
eerste hypotheek is 1750K restschuld 1344K
ik doe niet mee, staat nogal wat goodwil ineens op de balans, als huis gedwongen verkocht moet worden wordt het ook moeilijk schat ik
Ja, zie het EBI dat bij de aanvraag staat. De som van de beide leningen (1e hypotheek en deze bij GVE) is totaal lager dan de waarde van het pand van ¤1.650.000,-quote:Op vrijdag 14 juni 2024 17:11 schreef KrekelJapie het volgende:
Snapt iemand deze conclusie van GvE
[..]
Staat openquote:Op donderdag 13 juni 2024 15:14 schreef Belegger9 het volgende:
Nieuwe SIG. Lijkt me een goed project, 1A durf ik zeker wel aan.
https://investeren.sameni(...)uiderkerkst-14ab-her
Ik moet wel lachen om die laatste vergelijking. Bedankt voor de opvrolijken.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 00:57 schreef obligataire het volgende:
Mannen, even los van de LTV (wat inderdaad keurig in de EBI staat vermeld), een bedrijf met zulke cijfers daar ga je toch geen geld in stoppen. Die gast is op een haar na failliet. Het eigen vermogen is opgeklopt met goodwill maar desondanks nog steeds zwaar negatief. En die overwaarde EW is in no-time verdampt als het op inwinnen van zekerheid aankomt.
Dat is net zoiets als jezelf met je auto in een boom langs de weg boren, omdat je toch wel verzekerd bent voor autoschade en medische zorg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Loopt niet zo hard. Na ruim 1.5 uur in alle schijven nog ruimte. 1A meegenomen.quote:Op zate
[quote][b]Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2711615/11/25#p213915930]zaterdag 15 juni 2024 11:01 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Staat open
je haalt 2 projecten door elkaar neem ik aanquote:Op zaterdag 15 juni 2024 13:39 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Loopt niet zo hard. Na ruim 1.5 uur in alle schijven nog ruimte. 1A meegenomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 17 juni 2024 10:59 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje van de Cemr*k Holding die morgen live gaatIn de samenvatting staat "(...) en wordt een borgstelling ter hoogte van het leenbedrag afgegeven". Maar bij de zekerheden staat "De ondernemers (...) geven een gezamenlijke borgtocht af van ¤ 100.000,-". Slordigheidje van Collin of zie ik iets over het hoofd? Ik heb Collin een bericht gestuurd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 17 juni 2024 10:59 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje van de Cemr*k Holding die morgen live gaatLeuk project, ik twijfel nog tussen mijn basisinleg of een hogere.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resultaten en eigen vermogen zien er goed uit. De LTV is met 80% voor een bedrijfspand nogal aan de hoge kant.
Die borg geeft ook wel wat comfort extra.Pecunia non olet
MAAR wel 2e hypoteek achter ING.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:31 schreef obligataire het volgende:
[..]
Leuk project, ik twijfel nog tussen mijn basisinleg of een hogere.
Resultaten en eigen vermogen zien er goed uit. De LTV is met 80% voor een bedrijfspand nogal aan de hoge kant.
Die borg geeft ook wel wat comfort extra.
Idd. Gelukkig niet ABN, daar hebben we geen beste ervaringen mee.quote:
Het is inmiddels aangepast in de pitch. De borgstelling is ¤ 100.000,-.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:30 schreef MINFIRE het volgende:
[..]
In de samenvatting staat "(...) en wordt een borgstelling ter hoogte van het leenbedrag afgegeven". Maar bij de zekerheden staat "De ondernemers (...) geven een gezamenlijke borgtocht af van ¤ 100.000,-". Slordigheidje van Collin of zie ik iets over het hoofd? Ik heb Collin een bericht gestuurd.
Alles waar een bank voorgaat sla ik over.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:31 schreef obligataire het volgende:
[..]
Leuk project, ik twijfel nog tussen mijn basisinleg of een hogere.
Die borg geeft ook wel wat comfort extra.
Je kunt idd beter investeren in bedrijven die bijna failliet zijnquote:Op maandag 17 juni 2024 14:07 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Alles waar een bank voorgaat sla ik over.
Hoe zien we A.M.R bij Collin?quote:Op maandag 17 juni 2024 14:54 schreef obligataire het volgende:
[..]
Je kunt idd beter investeren in bedrijven die bijna failliet zijn
?quote:Op maandag 17 juni 2024 14:54 schreef obligataire het volgende:
[..]
Je kunt idd beter investeren in bedrijven die bijna failliet zijn
Toch al 180k in de pocket binnen een paar uur. Dat zullen weinig euro's van fok zijn.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 00:57 schreef obligataire het volgende:
Mannen, even los van de LTV (wat inderdaad keurig in de EBI staat vermeld), een bedrijf met zulke cijfers daar ga je toch geen geld in stoppen. Die gast is op een haar na failliet. Het eigen vermogen is opgeklopt met goodwill maar desondanks nog steeds zwaar negatief. En die overwaarde EW is in no-time verdampt als het op inwinnen van zekerheid aankomt.
Dat is net zoiets als jezelf met je auto in een boom langs de weg boren, omdat je toch wel verzekerd bent voor autoschade en medische zorg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |