abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213951686
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 18:54 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Toch al 180k in de pocket binnen een paar uur. Dat zullen weinig euro's van fok zijn.
Vooral mensen die nooit boekhouden op school hebben gehad :N
Pecunia non olet
pi_213953942
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 14:07 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Alles waar een bank voorgaat sla ik over.
Dat doe ik over het algemeen ook, maar deze ga ik toch basis meenemen, Obli heeft de pluspunten al opgenoemd.
En de wallet liep weer lekker vol met (ok, tientjeswerk) inhaalslag van vd A*k*r er bij dus dan kan dat gelijk ook weer ingezet.
pi_213954165
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 16:04 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Hoe zien we A.M.R bij Collin?
Persoonlijk vind ik de zekerheden eigenlijk te mager. Geen idee hoe courant zo'n stukje grond op een industrieterrein is. Volgens de pitch lijkt het me verder wel een gezond bedrijf. Jammer dat hij het met zijn broer niet onderling regelt. Nu is er een behoorlijke rentelast en na 4 jaar ook nog een restschuld van 550K.

In ieder geval wel alvast het deeplinkje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_213954961
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 22:09 schreef delcielo het volgende:

[..]
Persoonlijk vind ik de zekerheden eigenlijk te mager. Geen idee hoe courant zo'n stukje grond op een industrieterrein is. Volgens de pitch lijkt het me verder wel een gezond bedrijf. Jammer dat hij het met zijn broer niet onderling regelt. Nu is er een behoorlijke rentelast en na 4 jaar ook nog een restschuld van 550K.

In ieder geval wel alvast het deeplinkje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij lost in 4 jaar 3 ton af, dat vind ik toch een ambitieuze en knappe prestatie als het lukt. Méér dan dat lijkt me erg veel gevraagd van een ondernemer. Voordeel is voor ons dat het risico gestaag minder wordt. Misschien is de zekerheid deels moreel maar dat hij met alles meetekent laat wel zijn commitment en vertrouwen zien.

Die restschuld van 5,5 ton , staat t.z.t. erg veel waarde tegenover (bedrijfspand+terrein, eigen woning), dus zal m.i. een makkie worden om dat (wsl via Collin) opnieuw gefinancierd te krijgen. Als dat nu al lukt, dan tegen die tijd zéker :)

Blijkbaar is het een winstgevende activiteit. Werk waarvoor de mensen nog ouderwets hun handen vuil durven maken rendeert tegenwoordig prima.

Het is ook echt wel een project waarvoor CF bedoeld is. Het spreekt me meer aan dan al die klushuisjes projecten.

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 17-06-2024 22:54:13 ]
Pecunia non olet
pi_213956087
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 22:47 schreef obligataire het volgende:

[..]
Hij lost in 4 jaar 3 ton af, dat vind ik toch een ambitieuze en knappe prestatie als het lukt.
Al komt de helft van deze aflossing uit de verkoop van vastgoed.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 08:01:18 #281
233644 proxydude
Usenet Leegzuigen
pi_213956555
Weer problemen bij max

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Beste,

*

Door een verandering bij de Bunq Bank kan er momenteel geen geld worden opgenomen van uw account op ons platform. Deze beperking wordt niet veroorzaakt op ons platform. Natuurlijk hebben we dat eerst onderzocht en de conclusie is dat het aan de Bunq zijde ligt.

*

De Bunq bank is een internet bank only wat betekend dat er geen helpdesk is die gebeld kan worden. Inmiddels heeft Max de Bunq bank op de hoogte gesteld van de problemen. Hierop hebben we nog geen duidelijk antwoord. De reactietijd bij de Bunq bank kan wet 3 tot 5 dagen zijn.

*

We vermoeden dat het iets te maken heeft met de nieuwe veiligheidsmaatregel die is ingesteld door de Bunq bank naar aanleiding van de Phishing problemen die de Bunq bank ondervind. Deze veiligheidsmaatregel houd in dat de Bunq bank een transactie 24 uur vasthoud en daarna pas wordt doorgezet. De gedachte hierachter is dat bij ongewenste overboekingen de rekening direct geblokkeerd kan worden zodat spaargeld via Phishing software wordt verduisterd.

*

Een andere reden kan zijn dat door dezelfde nieuwe veiligheidsmaatregel er een veiligheidslimiet is gezet op het aantal transacties van 1 rekeningnummer. Alle accounts van het Max platform zijn verbonden met 1 rekening bij de Bunq bank wat een 3e geldrekening is.
pi_213956873
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 04:57 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Al komt de helft van deze aflossing uit de verkoop van vastgoed.
Dit vastgoed valt buiten 'onze' hypothecaire dekking. Een beleggingspand zonder hypotheek, de heren zitten er warmpjes bij.
Pecunia non olet
pi_213959609
SIG Akerstraat is weer ingelopen. Niet geheel toevallig vanwege de verkoop van een van zijn andere panden waarschijnlijk, die via MC was gefinancierd en vandaag is uitbetaald.

SPOILER
pi_213959610
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 14:31 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
De eerste twee zijn beiden van Ibrahim O. Zijn de 4 andere die jij meldt ook van hem ?
Alles lijkt weer bij. Ik lees alleen niets over boeterente waar SiG dit normaal wel achteraan zit.
pi_213959636
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 13:48 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Alles lijkt weer bij. Ik lees alleen niets over boeterente waar SiG dit normaal wel achteraan zit.
Investeerders zijn toch op tijd uit de borgsom betaald, dus waarom zou er boeterente geheven moeten worden?

Ik heb trouwens nog geen bericht dat Nootdorp Zwedenhof ook is ingelopen, verder heb ik geen Ozguls meer.
pi_213959662
Bericht ontv van sig inz aanvulling depot door Ibrahim O van proj Hogendorplaan, Koekoekplaats en Akkerstraat, nog geen bericht over Zwedenhof. Ff wachten dus
pi_213959762
Recreatiedomein Thuysgrond – 28952 – Hypothecaire dekking – Early Bird – 9% rente / GVE

SPOILER
https://www.fundainbusine(...)-kleine-witrijt-3-a/
pi_213959877
quote:
12s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 14:13 schreef peterc het volgende:
Recreatiedomein Thuysgrond – 28952 – Hypothecaire dekking – Early Bird – 9% rente / GVE

SPOILER
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)=28952&code=WE28952i
pi_213959883
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 13:51 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Investeerders zijn toch op tijd uit de borgsom betaald, dus waarom zou er boeterente geheven moeten worden?

Ik heb trouwens nog geen bericht dat Nootdorp Zwedenhof ook is ingelopen, verder heb ik geen Ozguls meer.
Borgsom is dan nieuw. Ik had op basis van de informatie van SIG niet begrepen dat de maandbetaling al was verricht. Ik dacht dat deze nu in het wallet was gestort
quote:
Graag willen wij jou informeren over de maandbetaling van mei 2024. Zojuist is deze bijgeschreven in het project.
pi_213959983
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 14:30 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Borgsom is dan nieuw. Ik had op basis van de informatie van SIG niet begrepen dat de maandbetaling al was verricht. Ik dacht dat deze nu in het wallet was gestort
[..]

Ik was ook even in verwarring, maar inderdaad waren de bedragen wel op tijd bij de investeerders.
pi_213960473
quote:
12s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 14:13 schreef peterc het volgende:

SPOILER
Nog nooit zulke cijfers gezien
quote:
G-PD percentage 0,01%
Creditsafe score 100
pi_213961633
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 15:35 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Nog nooit zulke cijfers gezien
[..]

En dan ook nog 9% rente. Klinkt te mooi om waar te zijn.
pi_213961874
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:25 schreef Erinco71 het volgende:

[..]
En nog een half procent extra als je snel bent.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_213962470
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:25 schreef Erinco71 het volgende:

[..]
If it sounds too good to be true, it probably is?

Toch meegenomen, in principe (zal geen zekerheidje zijn maar toch) komt er een leuke berg cash aan waar GVE pandrecht op krijgt, dat had ik in eerste instantie gemist.
pi_213963336
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 18:20 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
If it sounds too good to be true, it probably is?

Toch meegenomen, in principe (zal geen zekerheidje zijn maar toch) komt er een leuke berg cash aan waar GVE pandrecht op krijgt, dat had ik in eerste instantie gemist.
In het begin lopen we (nogal) theoretisch enig risico maar zodra de werkzaamheden een zekere voortgang hebben en er 1 of 2 termijnen vanuit Kragt beschikbaar komen, is de lening daadwerkelijk afgedekt. Ik vermoed dat er jaarlijks flink afgelost gaat worden zonder boete waar mogelijk, dat is dan weer een nadeeltje maar een luxe probleem uiteraard.

Dat BTW verhaal (laag naar hoog tarief) is natuurlijk best wel een item. Dat kost hem hoe dan ook wel wat marge.

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 18-06-2024 19:08:46 ]
Pecunia non olet
pi_213963610
De creditsafe scores gaan over de BV met momenteel geen activiteiten maar met grote waarde aan verkochte maar nog niet betaalde aandelen?
Waren de cijfers van de bestaande camping niet nuttiger geweest?

Realistischer:
GVE Classificatie: 5 (speculatief). Twee keer tweede hypotheek op camping en woonhuis, samen voor driekwart dekkend. Extra inkomstenbron uit afbetaling van de verkochte aandelen is een plus.

Incentive bij 1000 euro investering: weekend gratis kamperen.
Als er 1100 investeerders (1.1 miljoen/1000) een weekend langs willen komen zit de camping meteen een seizoen vol. Misschien wel gezellig, een camping vol crowdfunders?
  dinsdag 18 juni 2024 @ 19:54:53 #297
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_213964199
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 16:21 schreef lykkefund het volgende:
Positieve dingen mogen ook gezegd, wat een tijdige informatie dit keer van CRE!
SPOILER
Ik had vrijdagmiddag een identieke mail over Nieuwbouw Putte II
Volledig zoals het CRE betaamt is nu (dinsdagavond) de daad nog steeds niet bij het woord gevoegd.

Ik maak me geen zorgen over nadruppelende betalingen, want die zijn een beetje inherent aan crowdfunding. Maar stuur dan s.v.p. niet van die onzinnige updates als ze toch niet worden nagekomen!

CRE staat bekend om haar slechte communicatie. Over essentiële informatie wordt vaak gezwegen en wat nauwelijks inhoudelijk iets toevoegd, wordt breeduit gedeeld :N
pi_213964409
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 19:54 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Ik had vrijdagmiddag een identieke mail over Nieuwbouw Putte II
Volledig zoals het CRE betaamt is nu (dinsdagavond) de daad nog steeds niet bij het woord gevoegd.

Ik maak me geen zorgen over nadruppelende betalingen, want die zijn een beetje inherent aan crowdfunding. Maar stuur dan s.v.p. niet van die onzinnige updates als ze toch niet worden nagekomen!

CRE staat bekend om haar slechte communicatie. Over essentiële informatie wordt vaak gezwegen en wat nauwelijks inhoudelijk iets toevoegd, wordt breeduit gedeeld :N
Ik had 3 berichten ook nog Weissensee Thüringen. Wel apart dat er nu ineens 3x vertraging is met de accordering bij het notariaat.
pi_213964950
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 20:05 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Ik had 3 berichten ook nog Weissensee Thüringen. Wel apart dat er nu ineens 3x vertraging is met de accordering bij het notariaat.
Dat is natuurlijk allemaal dezelfde vertraging. Bv. Als de betalingsbevoegde ziek is of de bank applicatie werkt niet mee.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 20:57:36 #300
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_213965164
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 20:05 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Ook nog geen betalingen gedaan voor 'Appartementen Sauerland' en 'Zorgvastgoed Chemnitz'.
Als je pretendeert uitgebreid te communiceren, zoals ze vrijdag met hun bericht hebben gedaan, doe dat dan voor alle projecten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')