abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214058996
Shi$#%ha Invest#$ent & Pro#$ct Develop#$ent Internati#$al B.V. 3

quote:
pi_214059844
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2024 14:17 schreef raser1981 het volgende:
Shi$#%ha Invest#$ent & Pro#$ct Develop#$ent Internati#$al B.V. 3
[..]

Inmiddels de derde lening binnen 3 maanden van in totaal ruim 9 ton. Allemaal aflosvrij. Ik denk dat ik oversla.
pi_214060853
Deze van Collin ziet er met 2de hypotheek niet slecht uit.

https://www.collincrowdfund.nl/claessen-v-o-f/
pi_214061365
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2024 17:54 schreef Slijker het volgende:

Ziet er zo op het eerste gezicht niet verkeerd. Ruime overwaarde op de aangekochte woning, zullen de aankoop voor een flink deel met eigen geld hebben bekostigd, mogelijk van een eerder verkochte woning. Aan de gekochte woning moest wel flink wat verspijkerd worden.
https://www.funda.nl/deta(...)esbosch-26/42205753/
En dat zal alleen maar waardeverhogend zijn.

Ook zijn er zo te zien plannen om de woning uit te bouwen, wat ook goed is voor de waarde
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2024-251712.html
Tenzij het een gevalletje wordt als dat ene huis wat gerenoveerd zou worden maar uiteindelijk geheel afgebroken bleek en er alleen een bouwkavel overbleef.
pi_214064483
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2024 17:54 schreef Slijker het volgende:

Mee eens. Wil ik ook wel aan meedoen. Dus als iemand een linkje heeft.

Denk dat deze mensen inderdaad het og wel in een betere staat brengen.
pi_214064582
Linkje Clae33en

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_214067754
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2024 18:33 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Ziet er zo op het eerste gezicht niet verkeerd. Ruime overwaarde op de aangekochte woning, zullen de aankoop voor een flink deel met eigen geld hebben bekostigd, mogelijk van een eerder verkochte woning. Aan de gekochte woning moest wel flink wat verspijkerd worden.

Ook zijn er zo te zien plannen om de woning uit te bouwen, wat ook goed is voor de waarde
Tenzij het een gevalletje wordt als dat ene huis wat gerenoveerd zou worden maar uiteindelijk geheel afgebroken bleek en er alleen een bouwkavel overbleef.
Wat een geld voor zo'n bungalow.
pi_214068202
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2024 18:33 schreef Soulfreak het volgende:

[..]

Ik vraag me een beetje af wat het verhaal is achter het vertrek naar Nieuw Zeeland. Ze hebben alle schepen achter zich verbrand en moeten nu dus helemaal opnieuw beginnen. Ze doen voorkomen alsof het een bewuste keuze was om voor een jaar te vertrekken, maar ik vermoed eerder dat ze wilden emigreren maar toch met hangende pootjes weer terug zijn gekeerd.

Het huis ziet er op de foto idd niet uit. Maar het heeft ook wel potentie om wat te worden. Ik doe mee maar bescheiden.

[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 27-06-2024 09:10:46 ]
Pecunia non olet
pi_214069157
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 08:51 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik vraag me een beetje af wat het verhaal is achter het vertrek naar Nieuw Zeeland. Ze hebben alle schepen achter zich verbrand en moeten nu dus helemaal opnieuw beginnen. Ze doen voorkomen alsof het een bewuste keuze was om voor een jaar te vertrekken, maar ik vermoed eerder dat ze wilden emigreren maar toch met hangende pootjes weer terug zijn gekeerd.

Het huis ziet er op de foto idd niet uit. Maar het heeft ook wel potentie om wat te worden. Ik doe mee maar bescheiden.
Ach nog steeds in Zeeland zullen we maar zeggen! De plaats Burgh Haamstede is zeer geliefd dus dat geld komt wel terug ook al breekt men het huis af.😀
pi_214069272
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 08:51 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me ook al. Als je echt van plan bent maar een jaar te vertrekken hoef je niet per sé je huis te verkopen, dat zou je kunnen aanhouden en verhuren voor een jaar.

Ze hadden in geval nog wel het bedrijf achter de hand, dat hadden ze dan niet verkocht.
Het oude adres staat nog bij Drimble, die woning was eind maart 2022 in de verkoop gekomen.
https://www.facebook.com/(...)389/5037417576297442

Ik heb deze ook meegenomen.

Ik was eigenlijk nog aan het wachten of er een herfinciering kwam voor Nederlands de Baas, waarvan de slottermijn gepland staat op de 29e. Maar die komt dan blijkbaar niet of pas later (zoals ik eerder dit jaar bij een ander project ook had). Dat zie ik dan wel weer, wil niet blijven wachten.
Na het buitenland avontuur zullen ze denk ik weer vol voor het bedrijf gaan. De overwaarde op het huis is nu al ruim genoeg en eenmaal opgeknapt en uitgebouwd zal dat alleen maar meer worden.
pi_214069295
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 07:40 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Wat een geld voor zo'n bungalow.
Locatie doet ook veel. En de grootte van het perceel.
En ze hebben gezien de genoemde aankoopprijs in de pitch nog wel wat van de vraagprijs af gekregen.
pi_214069420
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2024 15:54 schreef Erinco71 het volgende:

[..]
Inmiddels de derde lening binnen 3 maanden van in totaal ruim 9 ton. Allemaal aflosvrij. Ik denk dat ik oversla.
Idem, zit al vol, evenwel wat ik nog niet snap is waarom 2 projecten, ESD00-C-7001 76m2 / CCF 48750 dd12jun en nu ESD00-C-7035 156m2, je hebt beide percelen nodig voor het bouwen van een fatsoenlijke woning. Waarvoor 2 projecten en waarom bij de 1e (48750) niet aangegeven dat de 2e nog zou komen. Bij niet betalen van 1 vd 2 projecten zit je met een hypo van een "half" stukkie bouw(woonhuis)grond en dan hebben we het nog niet over de feitelijke bouw vh hutje.

In de pitch 48750 zei CCF niets over kavel C-7035 terwijl die ook nodig was voor het bouwen ve fatsoenlijke woning. Beetje raar terwijl men het toen al de status geweten moet hebben dat deze er ook aan zat te komen. Oke not my problem. Ik heb ze alle 3 voorbij laten gaan maar toch een bietje wierd

https://kadastralekaart.com/kaart/perceel/ESD00/C/7001
pi_214069834
quote:
12s.gif Op donderdag 27 juni 2024 11:41 schreef peterc het volgende:

[..]
Idem, zit al vol, evenwel wat ik nog niet snap is waarom 2 projecten, ESD00-C-7001 76m2 / CCF 48750 dd12jun en nu ESD00-C-7035 156m2, je hebt beide percelen nodig voor het bouwen van een fatsoenlijke woning.
In de nieuwe pitch staat
quote:
De heer Soechitram is nu in de mogelijkheid om middels zijn B.V. een kavel aan te kopen, naast de reeds aangekocht kavel, ten behoeve van de realisatie van grondgebonden woningen met tuin
Gezien het gebruik van het woord woningen (meervoud) zou het niet gaan om maar 1 woning maar 2.

Bij de eerdere pitch vond ik het ook al een erg kleine kavel voor een woning met tuin. Een (kleinere) woning zou misschien nog wel lukken, maar dan met slechts een ienie mienie tuintje/terras, of geen tuin maar wel een dakterras..
Op een kaart van het hele project staat bij die kleine kavel wel een aparte woning ingetekend met klein strookje groen als tuin en op de kavel van de nieuwe pitch een huis in hoekvorm met daarin ook maar een klein stukje groen ingetekend als tuin. Maar dan zou je dus 2 huizen hebben zonder een fatsoenlijke tuin. Ik snap niet goed waarom dit zo bedacht is en er 2 kavels van zijn gemaakt.
https://www.melkhal-ensch(...)/inschrijven-map.png

Misschien speelt er wel meer, was er bv al een koper voor de kavel die hij nu koopt of een optie erop en was alleen die kleine over omdat eigenlijk niemand zo'n kleine kavel wilde en haakt die andere koper nu af waardoor hij deze nu ook kan aankopen.
pi_214069923
Nieuwe HCN https://horecacrowdfunding.nl/projects/25-hoofddorp-zlggk6lx

Wat vinden we ervan? Kent iemand de locatie?
pi_214069957
Nieuwe Collin: https://www.collincrowdfund.nl/toyas-toetties/

Opzeg best interessant vind met een goed verhaal erbij.
Ik twijfel alleen door de grote schuld einde looptijd, hoe makkelijk dan weer financierbaar.
pi_214070122
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 12:48 schreef Ricky86 het volgende:
Nieuwe Collin: https://www.collincrowdfund.nl/toyas-toetties/

Opzeg best interessant vind met een goed verhaal erbij.
Ik twijfel alleen door de grote schuld einde looptijd, hoe makkelijk dan weer financierbaar.
Bij niet elders financierbaar weet je in ieder geval zeker dat er weer een crowdfunding ronde t.z.t. aankomt.
pi_214070165
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2024 12:44 schreef NaRegenDeZon het volgende:

Ze zijn daar in ieder geval niet bepaald creatief met de naamgeving van zaken. Maar zonder plek precies te kennen, Hoofddorp, kinderrijk (wil er niet dood gevonden worden, maar bon, veel mensen wel) en die houden van kip en pizza en ijs, ruime ervaring en succesvol, niet afhankelijk van privé-onttrekkingen, zelf risicodragend vermogen erin, lineaire aflossing, dus ik heb mijn auto-invest bevestigd.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_214070464
Linkje Toy*s T*etjes

1e hypotheek

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jaco078 op 27-06-2024 14:38:19 ]
pi_214070467
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 11:25 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Locatie doet ook veel. En de grootte van het perceel.
En ze hebben gezien de genoemde aankoopprijs in de pitch nog wel wat van de vraagprijs af gekregen.
Perceel is niet bijzonder groot
pi_214070468
quote:
7s.gif Op donderdag 27 juni 2024 13:18 schreef nostra het volgende:

[..]
Ze zijn daar in ieder geval niet bepaald creatief met de naamgeving van zaken. Maar zonder plek precies te kennen, Hoofddorp, kinderrijk (wil er niet dood gevonden worden, maar bon, veel mensen wel) en die houden van kip en pizza en ijs, ruime ervaring en succesvol, niet afhankelijk van privé-onttrekkingen, zelf risicodragend vermogen erin, lineaire aflossing, dus ik heb mijn auto-invest bevestigd.
Het gedeelte betreffende de financieringsbehoefte lijkt me niet correct. Er wordt aangegeven:
quote:
De financiering is bestemd voor de overname, verbouwing en nieuwe inrichting van de locatie. De totale financieringsbehoefte inclusief voorfinanciering BTW is geprognosticeerd op afgerond ¤290.000. Er wordt voor ¤97.000 aan risico dragend vermogen ingebracht en de BTW wordt eveneens via de aandeelhouders voorgefinancierd. De resterende langlopende financieringsbehoefte komt uit op ¤165.000. De eerste twee maanden zijn aflossingsvrij i.v.m. de geplande verbouwing. Over deze maanden wordt uitsluitend de geboden rente vergoed.
maar de lening is voor ¤315.000
pi_214070494
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 14:17 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Het gedeelte betreffende de financieringsbehoefte lijkt me niet correct. Er wordt aangegeven:
[..]
maar de lening is voor ¤315.000
Is inmiddels aangepast? Ik lees in ieder geval andere tekst.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_214070520
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 14:21 schreef nostra het volgende:

[..]
Is inmiddels aangepast? Ik lees in ieder geval andere tekst.
Dan hebben ze dat al snel aangepast. Ik had het ook aan HCN gemaild.
pi_214070645
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 14:17 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Perceel is niet bijzonder groot
[ afbeelding ]
Ik zag in de Funda advertentie 480m2 staan en dat is voor mij als Randstedeling in een rijtjeshuis best groot. :)
  donderdag 27 juni 2024 @ 15:00:14 #124
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_214070672
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2024 21:32 schreef delcielo het volgende:
Linkje Clae33en

SPOILER
Wie nog wil, hij zit bijna vol in de 'voorinschrijving'.
Nog ¤ 16.600,-.
pi_214071021
Beste investeerder,

Je hebt geinvesteerd in het project aan de Graan voor Visch 18019 in Hoofddorp. Het einde van de rentevaste periode is op 1 juli 2024.
Naar verwachting zal de aflossing niet plaatsvinden op deze datum. Wij zijn in overleg met de projecteigenaar om de aflossing zo spoedig mogelijk te realiseren.
Vanaf 1 juli 2024 geldt een dubbele reguliere dagrente voor elke dag dat er later afgelost wordt.

Wanneer wij meer informatie hebben zullen wij dit uiteraard met jou delen.

Team,
SamenInGeld
  donderdag 27 juni 2024 @ 16:07:09 #126
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_214071112
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 15:56 schreef zeeland6 het volgende:
Beste investeerder,

Je hebt geinvesteerd in het project aan de Graan voor Visch 18019 in Hoofddorp. Het einde van de rentevaste periode is op 1 juli 2024.
Naar verwachting zal de aflossing niet plaatsvinden op deze datum. Wij zijn in overleg met de projecteigenaar om de aflossing zo spoedig mogelijk te realiseren.
Vanaf 1 juli 2024 geldt een dubbele reguliere dagrente voor elke dag dat er later afgelost wordt.

Team,
SamenInGeld
Dit zou door ieder platform als standaard bepaling moeten worden opgenomen in de voorwaarden.
Nu betekent oneindig vertragen een zeer lucratief verdienmodel voor leningnemers, i.v.m. de tussentijds gestegen marktrentes. Er is aan hun kant geen enkele prikkel om op tijd actie te ondernemen voor herfinanciering.
pi_214071119
Wat betreft de vorige woning van die Cla*sen, zie op Drimble dat de vraagprijs in 2014 ¤259.000 was en in 2022 ¤649.000. Leuke winst
https://drimble.nl/adres/burgh/4328RA/hoge-hilleweg-27a.html
pi_214071176
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 16:08 schreef Soulfreak het volgende:
Wat betreft de vorige woning van die Cla*sen, zie op Drimble dat de vraagprijs in 2014 ¤259.000 was en in 2022 ¤649.000. Leuke winst
Daar kan dan wel een jaartje Nieuw Zeeland af en dan hou je nog genoeg over voor de aanbetaling en verbouwing van je nieuwe huis. Zeker kleine misrekening gehad dat er nu nog 50k bij geleend moet worden. :)
pi_214071184
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 15:56 schreef zeeland6 het volgende:
Beste investeerder,

Team,
SamenInGeld
Ook netjes dat ze de investeerders op tijd informeren.

Nu nog wat nieuwe (5 jarige) projecten :P
pi_214071407
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 16:19 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Daar kan dan wel een jaartje Nieuw Zeeland af en dan hou je nog genoeg over voor de aanbetaling en verbouwing van je nieuwe huis. Zeker kleine misrekening gehad dat er nu nog 50k bij geleend moet worden. :)
Misschien valt het vergroten van de woning duurder uit dan ze eerst dachten, of hadden ze dit in eerste instantie niet gepland.. De datum van het verlenen van de omgevingsvergunning is van eerder deze maand, dus dat moeten ze nog gaan doen.

Maar als ze er zoveel geld tegenaan gooien zal het best een leuk huisje worden en flink meer waard dan waarvoor zij het gekocht hebben.
pi_214071516
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 16:07 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Dit zou door ieder platform als standaard bepaling moeten worden opgenomen in de voorwaarden.
Nu betekent oneindig vertragen een zeer lucratief verdienmodel voor leningnemers, i.v.m. de tussentijds gestegen marktrentes. Er is aan hun kant geen enkele prikkel om op tijd actie te ondernemen voor herfinanciering.
Das dan 10,2% rente voor Gary. Hij mag nog wat vertragen hoor, op vakantie gaan mag ook nog.
pi_214071982
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2024 16:19 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Ook netjes dat ze de investeerders op tijd informeren.

Nu nog wat nieuwe (5 jarige) projecten :P
Inderdaad zeer netjes,net nog even naar dit project gekeken. Zie geen terugkoppeling van bouwdepot, wat ze wel vaker wel doen. Op Google streetview zie ik ook geen zij uitbouw al wil dat niet alles zeggen.
pi_214072017
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 18:17 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]
Inderdaad zeer netjes,net nog even naar dit project gekeken. Zie geen terugkoppeling van bouwdepot, wat ze wel vaker wel doen. Op Google streetview zie ik ook geen zij uitbouw al wil dat niet alles zeggen.
Heb jij voor mij het linkje van het project?
pi_214072057
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 18:20 schreef quepos het volgende:

[..]
Heb jij voor mij het linkje van het project?
https://investeren.sameni(...)aan-voor-visch-18019
pi_214072133
quote:
Nog even verder gekeken, op de zijtuin, wat een ander kadastraal perceel is, gelukkig wel ook het hypotheekrecht gevestigd. Ook uit luchtfoto's lijkt de zij uitbouw niet gedaan. Zal SIG even mailen wat met het bouwdepot is gedaan.
pi_214072212
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 18:30 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]
Nog even verder gekeken, op de zijtuin, wat een ander kadastraal perceel is, gelukkig wel ook het hypotheekrecht gevestigd. Ook uit luchtfoto's lijkt de zij uitbouw niet gedaan. Zal SIG even mailen wat met het bouwdepot is gedaan.
Vergunning is wel aangevraagd en verleend
quote:
11-10-2021
Verleende omgevingsvergunning, Hoofddorp, Graan voor Visch 18019, 2132 GA, bouwen van een aanbouw aan de zijkant van de woning verzenddatum 07-10-2021, zaaknummer 5155224 olonummer 6316067.
pi_214078536
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2024 12:44 schreef NaRegenDeZon het volgende:

Staat open, er is nog wat ruimte
pi_214078794
Dit is dan wel weer erg netjes van WvjG
quote:
Tijdens een revisiegesprek gaan wij in op de recente ontwikkelingen die het bedrijf op financieel gebied heeft doorgemaakt. Ook bekijken wij bij zo’n gesprek hoe de maandelijkse betalingen voor aflossing en rente de afgelopen periode zijn verlopen. Als een onderneming bijvoorbeeld structureel te laat betaalt komt dat tijdens zo’n gesprek aan de orde. Verder wordt er gekeken of er wijzigingen zijn geweest binnen het bedrijf op het gebied van personeel, rechtsvorm of aandelenverdeling. Ook eventuele andere leningen of investeringen die het bedrijf is aangegaan worden genoteerd om zo een goed beeld te krijgen van de financiële positie. Ten slotte wordt er ook gelet op ontwikkelingen binnen de branche van de onderneming.
Een uitgebreid verslag ontvangen van dit revisiegesprek.
pi_214078968
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 16:08 schreef Soulfreak het volgende:
Dat is nog maar de vraag, wanneer ik naar de WOZ ontwikkeling kijk dan ligt de verkoopprijs daar ruim onder. Het pand zal in 2020/21 flink verbouwd zijn met dito kosten.
pi_214079143
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 12:34 schreef KrekelJapie het volgende:
Dit is dan wel weer erg netjes van WvjG
[..]
Een uitgebreid verslag ontvangen van dit revisiegesprek.
Zeker, zeer netjes.
Een mooi verslag over dit Apeldoornse bedrijf.
pi_214079822
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 12:49 schreef ML45 het volgende:

[..]
Dat is nog maar de vraag, wanneer ik naar de WOZ ontwikkeling kijk dan ligt de verkoopprijs daar ruim onder. Het pand zal in 2020/21 flink verbouwd zijn met dito kosten.
Er zal ongetwijfeld flink aan verbouwd zijn en van binnen mooi afgewerkt, Maar die mensen hebben zelf een bouwbedrijf dus zullen veel, zo niet alles, zelf gedaan hebben wat de kosten drukt. Natuurlijk zijn er dan nog kosten, maar er blijft nog altijd een flinke winst over. Ze hebben ook niet voor niets voor het nieuwe huis een 1e hypotheek die een stuk lager dan de aankoopprijs.
Lening is intussen volgeschreven zonder officieel open te zijn gegaan, iemand stortte net de laatste ¤5000.

[ Bericht 0% gewijzigd door Soulfreak op 28-06-2024 15:02:21 ]
pi_214081354
Factsheet nieuwe box 3 stelsel.
https://open.overheid.nl/(...)7d-b621095817c3/file

(veel meer belasting)
pi_214082077
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 12:34 schreef KrekelJapie het volgende:
"Als een onderneming bijvoorbeeld structureel te laat betaalt komt dat tijdens zo’n gesprek aan de orde"
Inderdaad, geniaal bedacht van WvjG om hier aandacht aan te geven...
pi_214082304
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 16:36 schreef zeeland6 het volgende:
Factsheet nieuwe box 3 stelsel.
https://open.overheid.nl/(...)7d-b621095817c3/file

(veel meer belasting)
dank voor posten. Kunnen we ook zoiets verwachten voor de afgelopen jaren incl 2023, daarover is immers een brief beloofd
Een probleem lijkt de "jaarlijkse waardeontwikkeling beleggingen of overige bezittingen". Met name dat laatste kan lastig zijn voor bijvoorbeeld crowdfunders: hoe ga je om met niet betalende geldnemers; wanneer mag je zo'n investering afboeken enz

[ Bericht 13% gewijzigd door Slingervinger op 28-06-2024 18:24:50 ]
pi_214086019
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 18:06 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
dank voor posten. Kunnen we ook zoiets verwachten voor de afgelopen jaren incl 2023, daarover is immers een brief beloofd
Een probleem lijkt de "jaarlijkse waardeontwikkeling beleggingen of overige bezittingen". Met name dat laatste kan lastig zijn voor bijvoorbeeld crowdfunders: hoe ga je om met niet betalende geldnemers; wanneer mag je zo'n investering afboeken enz
De komende jaren hoeven we nog niet zoveel verwachten van de ICT van de Belastingdienst.
pi_214087421
Slechte projecten, vakantiehuisjes c_/

https://www.gelderlander.(...)meer-waard~ab498289/
Pecunia non olet
pi_214089849
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 09:06 schreef zietuwel het volgende:

[..]
SPOILER
Je moet je eerst registreren waarna het team je account handmatig moet goedkeuren.
Werkt die link nog? Ik krijg een DNS fout (DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN). Ook mail naar info at maxcrowdfund.nl (zoals verderop aangegeven) loopt vast op connect timeouts op de mailerver. Mail naar info at maxcrowdfund.com loopt wel door en komt met een auto reply. De link daarin werk bij mij niet, bij jullie wel? (die link is als ik het snel zie dezelfde als hier ook al werd aangegeven)

SPOILER
Aanvulling: Het niet kunnen benaderen van die site (DNS fout) lijkt iets met m'n internetprovider (kpn) te zijn, via andere verbingding/locatie (delta) werkt het wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door tnhb op 29-06-2024 18:04:06 ]
pi_214090070
- Ons team nog klein om het financieel langer te kunnen uithouden
- Per 21 juni is ons kantoor aan de Brielselaan 85 in Rotterdam gesloten. Dit is een direct gevolg van de ingezette kostenbesparingen.

Slik.... :N Wordt dat een voetreis naar Kevelaer om te bevorderen dat de dossiers zijn afgehandeld voordat het doek definitief valt.....
Pecunia non olet
pi_214092156
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 15:05 schreef obligataire het volgende:
- Per 21 juni is ons kantoor aan de Brielselaan 85 in Rotterdam gesloten. Dit is een direct gevolg van de ingezette kostenbesparingen.

Slik.... :N Wordt dat een voetreis naar Kevelaer om te bevorderen dat de dossiers zijn afgehandeld voordat het doek definitief valt.....
Ik heb de laatste AMA als "achtergrond muziek" aan gehad en daarin werd ook aangegeven dat wegens kostenbesparing het kantoor verlaten gaat worden (wat dus nu een feit lijkt te zijn) en dat zo ongeveer al het personeel weg is. De fusie met KOM gaat niet door en ze gaan onder een duitse MiFID II vergunning (als agentschap?) verder onder de naam Kazpar GmbH. Ze mogen dan geen leningen aanbieden, maar wel "financiële instrumenten" zoals obligaties en aandelen (volgens Patrick V. zou dat verder allemaal niet zo veel verschil maken). Wel zal KOM (en anderen) hun software gaan afnemen, CC zou al per 1/7 overgaan naar die nieuwe Fininly software die ook MCF (wat dus doorstart als Kazpar) eind juli operationeel zou moeten hebben (inclusief opnieuw een conversie/migratie). Er zouden nog zo'n 90 leningen lopen, dat zou eind juli nog iets van 50 moeten zijn. Daarnaast lopen er tegen 10 geldnemers nog rechtszaken, dat betreft soms meerdere lening per geldnemer.

SPOILER
pi_214092378
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 23:31 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Ze hebben daarvoor een soort archief opgezet waar alle updates in worden geplaatst. Als je een mail stuurt naar info@maxcrowdfund.nl krijg je een antwoordmail met een link. Zo kan iedereen zelf de updates raadplegen.
Voor de volledigheid: het moet zijn info@maxcrowdfund.com (info@maxcrowdfund.nl resulteert in een timeout van de mailserver, blijkbaar wordt mail op dat domein niet (meer?) verwerkt). Overigens had Patrick V. het ook over info@maxcrowdfund.com tijdens de AMA.
pi_214093841
quote:

quote:

Er zou een of andere stichting zijn die in dat geval de lopende zaken moet afhandelen ,die zit overigens ook op hetzelfde adres
pi_214097421
Linkje Collin innercrowd

1e hypotheek op te kopen pand, met materiele waarde in pand én privé OG-portfolio.

https://www.collincrowdfund.nl/projectontwikkeling-copernicusstraat-65-2-amsterdam/?auth=e514528541ababa19c3cd8ca4142ff43a67b0e6f034ba16b0183ba9af9ebe058
pi_214099037
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 22:48 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje Collin innercrowd

1e hypotheek op te kopen pand, met materiele waarde in pand én privé OG-portfolio.

https://www.collincrowdfund.nl/projectontwikkeling-copernicusstraat-65-2-amsterdam/?auth=e514528541ababa19c3cd8ca4142ff43a67b0e6f034ba16b0183ba9af9ebe058
1,6miljoen financieren om mogelijk voor 1,7miljoen te verkopen.
pi_214099668
Weinig ruimte voor tegenvallers idd. En nog geen vergunning voor splitsing neem ik aan, dus ik sla even over.
  zondag 30 juni 2024 @ 09:45:07 #155
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_214099690
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 09:41 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Weinig ruimte voor tegenvallers idd. En nog geen vergunning voor splitsing neem ik aan, dus ik sla even over.
Die gelukzoekers gaan wat mij betreft maar ergens anders zoeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zeghomaar op 30-06-2024 12:42:28 ]
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_214099703
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 06:48 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
1,6miljoen financieren om mogelijk voor 1,7miljoen te verkopen.
Ze ontvangen ook nog 95K aan huur, dat maakt het totaal 1795K , minus 1610K aan begrote kosten zou je dan een winst/netto cashflow verwachten van 185K, maar het blijkt 125K te worden dus ergens verdwijnt dan nog 60K in iemands zakken.

Anyway op een eigen inleg van 150K een winst van 125K in nog geen jaar tijd, dat zal de heren aantrekkelijk in de oren klinken. Leuke hefboom met VV/EV.
Mij als investeerder in ieder geval niet. Wel risico maar weinig rente. Ze zoeken zich maar een andere gek :W
Pecunia non olet
pi_214099717
Bij Collin zijn ze op zondag ook aan het werk. Vandaag de laatste termijn ontvangen van Naar de Boerderij (dat is een kinderopvang voor de mensen hier die niet in het project zitten)

^O^ zonder problemen elke maand netjes betaalt
pi_214100046
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 18:19 schreef tnhb het volgende:

[..]
Voor de volledigheid: het moet zijn info@maxcrowdfund.com (info@maxcrowdfund.nl resulteert in een timeout van de mailserver, blijkbaar wordt mail op dat domein niet (meer?) verwerkt). Overigens had Patrick V. het ook over info@maxcrowdfund.com tijdens de AMA.
Je hebt gelijk, sorry was destijds te snel met posten. Overigens worden de updates zelf geupdated, er komen dus geen nieuwe, je moet daarom over de oude tekst beschikken om te achterhalen wat een nieuwe update inhoudt
pi_214100284
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 20:11 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
[..]
Er zou een of andere stichting zijn die in dat geval de lopende zaken moet afhandelen ,die zit overigens ook op hetzelfde adres
In ieder geval kun je concluderen dat hun enige echte inkomstenbron (verkoop van waardeloze aandelen aan naïeve beleggers) is opgedroogd. Hopelijk maken ze snel voortgang met de afwikkeling van de Engelse dossiers. Mooi dat er een stichting is, maar minder als er niemand meer actief is......
Pecunia non olet
pi_214100300
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 09:46 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ze ontvangen ook nog 95K aan huur, dat maakt het totaal 1795K , minus 1610K aan begrote kosten zou je dan een winst/netto cashflow verwachten van 185K, maar het blijkt 125K te worden dus ergens verdwijnt dan nog 60K in iemands zakken.

Anyway op een eigen inleg van 150K een winst van 125K in nog geen jaar tijd, dat zal de heren aantrekkelijk in de oren klinken. Leuke hefboom met VV/EV.
Mij als investeerder in ieder geval niet. Wel risico maar weinig rente. Ze zoeken zich maar een andere gek :W
https://www.funda.nl/deta(...)traat-65-2/43413679/
https://www.rappange.com/(...)47569d709cf3ab443fe3
vraagprijs 895k > koopprijs pitch 930K > 1.460k lening > verkoop verwacht 1.700k
ONDER BOD
pi_214100462
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 10:58 schreef obligataire het volgende:

[..]
In ieder geval kun je concluderen dat hun enige echte inkomstenbron (verkoop van waardeloze aandelen aan naïeve beleggers) is opgedroogd. Hopelijk maken ze snel voortgang met de afwikkeling van de Engelse dossiers. Mooi dat er een stichting is, maar minder als er niemand meer actief is......
Hoe verdiende Max zijn inkomsten dan? Alleen van projecteigenaar? Of ook van de investeerders en dan 1malig of maandelijks?
pi_214100512
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 09:46 schreef obligataire het volgende:

[..]

Die 95k huurinkomsten zijn van het overig vastgoed lijkt me. Opbrengstprognose van dit project is 1700-1610=90k volgens hun cijfers. Van de 95k huurinkomsten blijft dus kennelijk 33k over na kosten als cashflow 123k is. Leuk als alles goed gaat, maar met een beetje vertraging of tegenslag is het zo weg.

[ Bericht 3% gewijzigd door gaanmetdiebanaan op 30-06-2024 11:37:38 ]
pi_214100793
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 11:23 schreef Tjalala het volgende:

[..]
Hoe verdiende Max zijn inkomsten dan? Alleen van projecteigenaar? Of ook van de investeerders en dan 1malig of maandelijks?
De gebruikelijke provisies. Maar dat was lang niet genoeg om de kosten te dekken. Zeker nadat het drama duidelijk werd, werden er nog nauwelijks nieuwe projecten geplaatst. En als er geen uitbetalingen plaatsvinden kun je ook niets inhouden. Die emissies hebben serieus geld opgeleverd maar dat geld is inmiddels verbrand.
Pecunia non olet
pi_214100896
Heeft iemand al gebruik gemaakt van de incentive bij WVJG/Fri**tte*lla in Papendrecht?
Pecunia non olet
pi_214101006
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 12:10 schreef obligataire het volgende:

[..]
De gebruikelijke provisies. Maar dat was lang niet genoeg om de kosten te dekken. Zeker nadat het drama duidelijk werd, werden er nog nauwelijks nieuwe projecten geplaatst. En als er geen uitbetalingen plaatsvinden kun je ook niets inhouden. Die emissies hebben serieus geld opgeleverd maar dat geld is inmiddels verbrand.
MCF gaat over naar Kazpar/Fininly en die hebben inkomsten uit de exploitatie van de crowdfundingsoftware en enkele nieuwe projecten. Ook zit MCF zelf in een aantal projecten die afgewikkeld moeten worden, eigen belang dus. Voorlopig lijkt het relatief goed te gaan maar het moet geen jaren gaan duren, het succes van Kazpar/F zal medebepalend zijn.
pi_214101008
Betaling van WvjG op zondagmorgen. Johan heeft in de contracten met OPP niet opgenomen dat zondag een rustdag moet zijn.
pi_214101288
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 20:11 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
[..]
Dat is verwacht ik een "stichting zekerheden" zoals dat ook bij de andere platformen ook steeds het geval is. De rechtszaken die Colin voert bijvoorbeeld tegen onwillige geldnemers of borgstellers is ook vanuit de stichtuing zekerheden, ik meen dat de oude stichting daar zelfs de rechten aan een nieuwe stichting heeft overgedragen bij de nieuw vergunning. (als ik een van de uitspraken die hier recent is gedeeld goed lees)
pi_214101316
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 12:50 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
MCF gaat over naar Kazpar/Fininly en die hebben inkomsten uit de exploitatie van de crowdfundingsoftware en enkele nieuwe projecten. Ook zit MCF zelf in een aantal projecten die afgewikkeld moeten worden, eigen belang dus. Voorlopig lijkt het relatief goed te gaan maar het moet geen jaren gaan duren, het succes van Kazpar/F zal medebepalend zijn.
Als ik de updates goed lees willen ze alles zoveel als enigszins haalbaar is in 2024 afronden. Of MCF (als platform) zelf ook in de projecten zit betwijfel ik, maar wel o.a. de eigenaren en directe familie privé (volgens P.) en mogelijk ook MPG.
pi_214107275
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 09:50 schreef Faraday01 het volgende:
Bij Collin zijn ze op zondag ook aan het werk. Vandaag de laatste termijn ontvangen van Naar de Boerderij (dat is een kinderopvang voor de mensen hier die niet in het project zitten)

Ik zie hier ook 3 betalingen op zondag, misschien omdat het de laatse dag van de maand / het eerste half jaar is. Ik mis nu alleen nog de betaling van de slottermijn van Nederlands de Baas. Misschien duurt het wat langer voor de herfinanciering rond is, eens kijken of er morgen een update verstuurd wordt.
pi_214110956
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 09:50 schreef Faraday01 het volgende:

Ze hebben vandaag blijkbaar een normale batch afgehandeld want ik heb 21 bijschrijvingen ontvangen.
pi_214112608
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 12:50 schreef KrekelJapie het volgende:
Betaling van WvjG op zondagmorgen. Johan heeft in de contracten met OPP niet opgenomen dat zondag een rustdag moet zijn.
En de specificaties staan (vrijwel) direct klaar op de site, daar zat in het begin steeds tijd tussen.
Pecunia non olet
pi_214114282
Zojuist de slottermijn van Nederlands de Baas ontvangen, is dus geen herfincanciering bij Collin geworden.
  maandag 1 juli 2024 @ 11:47:24 #173
454405 escortmk2
petrolhead
pi_214115096
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 00:05 schreef obligataire het volgende:

[..]
En de specificaties staan (vrijwel) direct klaar op de site, daar zat in het begin steeds tijd tussen.
Deze wens van wvjg-investeerders was al even bekend, goed dat dit nu opgepakt is. En het lijkt me ook een kleine moeite, de overzichten moeten er immers al zijn op het moment dat de uitbetalingsbatches worden aangemaakt.
pi_214115123
Twee nieuwe Collin projecten, beide met een 2e hypotheek:

Roar BBQ
¤ 225.000 | 9,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/roar-bbq/

Boekbinderij Mosmans B.V.
¤ 43.000 | 9,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/boekbinderij-mosmans-b-v/
pi_214115333
quote:
14s.gif Op maandag 1 juli 2024 11:51 schreef Horsemen het volgende:
Twee nieuwe Collin projecten, beide met een 2e hypotheek:

Roar BBQ
¤ 225.000 | 9,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/roar-bbq/

Boekbinderij Mosmans B.V.
¤ 43.000 | 9,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/boekbinderij-mosmans-b-v/
Voor beide projecten geldt dat ik er zonder de hypothecaire zekerheid zeker niet aan mee zou doen.

De vleesbraaiert heeft nauwelijks ondernemerservaring en brengt zelf geen cent in.

Mo**sma*ns zit volgens mij dringend om cash verlegen. Ik zou wel eens een specificatie van zijn investeringsplannen willen zien. Hij maakte in 2023 nauwelijks winst en de prognose 2024 komt nogal opgeklopt over.
Pecunia non olet
pi_214115425
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 19:24 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik heb maar eens een mailtje gestuurd naar onze vrienden in Veenendaal.

SPOILER
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 19:55 schreef mike79_n het volgende:

[..]
Laat me raden: nooit meer iets van gehoord??
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 21:41 schreef obligataire het volgende:

[..]
Vandaag inbegrepen, zijn er nu 4 mails uitgegaan. Het schijnt bij de 'betreffende afdeling' te liggen maar dat zou zomaar een plek kunnen zijn waar nooit zonlicht komt.
Een maandje verder... laat me raden: nog stééds niets gehoord??

Wat ik dus niet goed begrijp, is dat er nog mensen zijn die blijven investeren in clubs als GVE. Als je tandarts of autogarage dergelijke communicatiestrategieën hanteren, zoek je toch ook iemand anders?
pi_214115485
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 12:29 schreef mike79_n het volgende:

[..]
[..]
[..]

Wat ik dus niet goed begrijp, is dat er nog mensen zijn die blijven investeren in clubs als GVE. Als je tandarts of autogarage dergelijke communicatiestrategieën hanteren, zoek je toch ook iemand anders?
Eens. De laksheid waarmee defaults als de Comfortprojecten (niet) worden afgewikkeld is voor mij de reden om daar niet meer te investeren.
pi_214115509
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 12:29 schreef mike79_n het volgende:

[..]
[..]
[..]

Voortaan vraag ik aan jou om te helpen bij tour- en EK spellen 😉
Pecunia non olet
pi_214115526
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 12:44 schreef obligataire het volgende:

[..]
Voortaan vraag ik aan jou om te helpen bij tour- en EK spellen 😉
Ik ben er redelijk van overtuigd dat dat veel sneller zou gaan.
pi_214115648
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 12:47 schreef mike79_n het volgende:

[..]
Ik ben er redelijk van overtuigd dat dat veel sneller zou gaan.
Ik ben nog wel een keer gebeld door een of andere jonge vogel die geen flauw benul had van de kwestie en die er intern mee verder zou gaan. Dat laatste is blijkbaar nooit gebeurd of ze hebben er écht geen zin in. Maar dat vermoeden had ik al langer. Ik laat het er ook bij want het gaat bij mij slechts om een paar waterijsjes desnoods magnums, dus dat is het me niet waard. Het verdient absoluut geen schoonheidsprijs vooral het stuitende gebrek aan openheid. Blijkbaar durven ze de confrontatie met Bellman niet aan, en zijn ze bang zelf voor de schade de portemonnee te moeten trekken. :R

Deze deal op zich was prima, de uitvoering |:(
Pecunia non olet
pi_214116306
Collin project L@ndtOng Amsterdam project 40522 heeft eindelijk de eerste 3 maanden de verhoogde rente betaald ^O^
pi_214116468
quote:
14s.gif Op maandag 1 juli 2024 14:45 schreef Horsemen het volgende:
Collin project L@ndtOng Amsterdam project 40522 heeft eindelijk de eerste 3 maanden de verhoogde rente betaald ^O^
Inmiddels is de uitslag van de stemming ook binnen:

quote:
Beste investeerder,

De uitslag van de stemronde op basis van de ontvangen respons is als volgt:

Percentage eens: 94.55%

Percentage oneens: 5.45%

Inmiddels is de akte in het kader van de herziening getekend. Zojuist hebben wij de rentetermijnen van april, mei en juni pro rato uw investering op uw rekening courant bijgeschreven
pi_214116502
Het Kasteel bij GVE is om 15:00 live gegaan:

https://www.geldvoorelkaa(...)en/project/?id=28602
  maandag 1 juli 2024 @ 15:28:26 #184
454405 escortmk2
petrolhead
pi_214116655
quote:
14s.gif Op maandag 1 juli 2024 15:05 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Inmiddels is de uitslag van de stemming ook binnen:
[..]

Ik had vandaag een mailtje gestuurd waarin ik informeerde naar de uitslag van de stemronde, en de opstelling van de ondernemer.
Blijkbaar was dit bij Collin aan hun aandacht ontsnapt, maar complimenten voor de snelle reactie.

Mijn vraag over de opstelling van de ondernemer is echter niet beantwoord, het komt op mij nog wel een beetje over als eenrichtingsverkeer vanuit Collin.
pi_214117382
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 15:28 schreef escortmk2 het volgende:
Mijn vraag over de opstelling van de ondernemer is echter niet beantwoord, het komt op mij nog wel een beetje over als eenrichtingsverkeer vanuit Collin.
In sommige situaties kan het natuurlijk wel moeilijk zijn om hierop schriftelijk te antwoorden omdat dit het onderhandelingstraject misschien kan verstoren. Mijn ervaring is dat je dan meestal een belletje krijgt. Jammer dat dit niet helemaal goed is opgepakt. Als de beantwoording in dit geval voor jou belangrijk is dan zou ik mijn vraag nogmaals herhalen of anders zelf even proberen te bellen.
pi_214117759
Als gewaardeerde relatie brengen we u graag als eerste op de hoogte van deze nieuwe investeringskans. U kunt direct investeren.

Familie-overdracht Mostar Grill | Early Bird | 9% rente | hypothecaire dekking
¤ 215.000
Annuïtaire lening
Rente: 9%
Early Bird: u ontvangt eenmalig 0,5% rente
Looptijd: 60 maanden
65% hypothecaire dekking
Risicoclassificatie: 5
Toelichting aanvrager:

“Mostar Grill is al 42 jaar een begrip in Helmond en omstreken. Na zijn carrière in het betaald voetbal nam mijn vader samen met mijn moeder het restaurant begin jaren 80 over. Zij bouwden het uit tot een legendarische plek waar elke avond de vlam letterlijk in de pan slaat. Vanwege onze bijzondere menukaart, de gunstige ligging én door onze lange historie realiseren wij een hoge bezettingsgraad. Naast een aantrekkelijke rente is de lening voor 65% hypothecair gedekt. U investeert in een goed lopend restaurant met een sterke reputatie en een team dat staat als een huis”.

U kunt als eerste investeren in dit project. Bekijk hier het project. Werkt de link niet? Plaats dan de volgende URL in uw browser:

https://www.geldvoorelkaa(...)=28967&code=AD28967i

Planning is om het project uiterlijk vrijdag 5 juli aanstaande om 11.00 uur voor te publiceren voor alle investeerders.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Geldvoorelkaar.nl

Incentive

Investeert u vanaf ¤ 300? Dan ontvangt u een gratis fles wijn voor bij uw diner.
Investeert u vanaf ¤ 1.000? Dan ontvangt u van ons eenmalig 10% korting op een diner voor 2 personen.
Investeert u vanaf ¤ 2.500? Dan ontvangt u van ons een gratis diner voor 2 personen.
pi_214117905
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 17:13 schreef zeeland6 het volgende:
Incentive

Investeert u vanaf ¤ 300? Dan ontvangt u een gratis fles wijn voor bij uw diner.
Investeert u vanaf ¤ 1.000? Dan ontvangt u van ons eenmalig 10% korting op een diner voor 2 personen.
Investeert u vanaf ¤ 2.500? Dan ontvangt u van ons een gratis diner voor 2 personen.
Goed van GvE dat er zo af en toe ook projecten met leuke incentive aangeboden worden. Bij Collin blijkt dit een vergeten onderdeel te zijn terwijl dit onder aan de streep voor de ondernemer helemaal niet duur hoeft te zijn en best wat klanten kan opleveren.
  maandag 1 juli 2024 @ 19:32:44 #188
454405 escortmk2
petrolhead
pi_214120015
quote:
14s.gif Op maandag 1 juli 2024 16:47 schreef Horsemen het volgende:

[..]
In sommige situaties kan het natuurlijk wel moeilijk zijn om hierop schriftelijk te antwoorden omdat dit het onderhandelingstraject misschien kan verstoren. Mijn ervaring is dat je dan meestal een belletje krijgt. Jammer dat dit niet helemaal goed is opgepakt. Als de beantwoording in dit geval voor jou belangrijk is dan zou ik mijn vraag nogmaals herhalen of anders zelf even proberen te bellen.
Klopt, is ook niet erg en ik ben ook wel eens gebeld. Belangrijkste is dat dit dossier onder de aandacht blijft. Als er in elk geval wel rente betaald wordt, ga ik er nog van uit dat er communicatie is en naar een oplossing gezocht wordt, de details daarvan hoeven niet met de buitenwereld gedeeld te worden.
pi_214121195
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 17:13 schreef zeeland6 het volgende:
Familie-overdracht Mostar Grill | Early Bird | 9% rente | hypothecaire dekking
¤ 215.000
Annuïtaire lening Rente: 9%
Early Bird: u ontvangt eenmalig 0,5% rente
Looptijd: 60 maanden
65% hypothecaire dekking
Risicoclassificatie: 5
Toelichting aanvrager:
“Mostar Grill is al 42 jaar een begrip in Helmond en omstreken. Na zijn carrière in het betaald voetbal nam mijn vader samen met mijn moeder het restaurant begin jaren 80 over. Zij bouwden het uit tot een legendarische plek waar elke avond de vlam letterlijk in de pan slaat. Vanwege onze bijzondere menukaart, de gunstige ligging én door onze lange historie realiseren wij een hoge bezettingsgraad. Naast een aantrekkelijke rente is de lening voor 65% hypothecair gedekt. U investeert in een goed lopend restaurant met een sterke reputatie en een team dat staat als een huis”.
U kunt als eerste investeren in dit project. Bekijk hier het project. Werkt de link niet? Plaats dan de volgende URL in uw browser:

https://www.geldvoorelkaa(...)=28967&code=AD28967i

Bescheiden meegenomen. Leuk project. Wat ze missen aan volledige hypothecaire dekking, dat compenseert het uitstekende trackrecord dan weer deels. En er wordt annuïtair afgelost dus het risico wordt rap minder.

Voor de klanten verandert er helemaal niets en ik zie ze in Helmond ook niet gauw allemaal vegetariër/veganist worden ook al is Helmond dé sportstad van NL. ;)

Ik vind wel dat ze de omzet 2024-2026 royaal inschatten met 440K en hoger, terwijl pa 351K aan omzet deed, ik vraag me af waar die stijging vandaan moet komen nu zoon gewoon op de oude voet doorgaat.

[ Bericht 7% gewijzigd door obligataire op 01-07-2024 21:13:10 ]
Pecunia non olet
pi_214122061
quote:
Dank! De recensies van de oude eigenaar zijn erg goed. Lijkt me lastig deze zaak met evenveel succes voort te zetten. Er. Is op dit moment veel concurentie in dit segment.
pi_214122482
Linkje CCF b0ekb1nder:

SPOILER
pi_214122583
Betalingsachterstand 28-06-2024 Ge*r*rit Br*in*kma*n Bloemen- en Plantenhandel 46246

SPOILER
Kan nu al de rente niet meer betalen. Dat wordt geduld hebben tot de Kerst.

[ Bericht 4% gewijzigd door obligataire op 01-07-2024 22:09:18 ]
Pecunia non olet
pi_214123318
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 22:03 schreef obligataire het volgende:
Betalingsachterstand 28-06-2024 Ge*r*rit Br*in*kma*n Bloemen- en Plantenhandel 46246

SPOILER
Kan nu al de rente niet meer betalen. Dat wordt geduld hebben tot de Kerst.
En hij had nog wel die meevaller dat hij de kerstbomen zonder piek voor de normale prijs kon verkopen.
pi_214123993
quote:
7s.gif Op maandag 1 juli 2024 22:40 schreef Collin63 het volgende:

[..]
En hij had nog wel die meevaller dat hij de kerstbomen zonder piek voor de normale prijs kon verkopen.
Als die factuur van 70K een levering betreft uit december, dan zie ik het somber in. Tevens wat betreft toekomstige leveringen aan die belangrijke afnemer.
Pecunia non olet
pi_214126391
Was al gedeeld dus dubbel.
pi_214126482
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 21:57 schreef delcielo het volgende:
Linkje CCF b0ekb1nder:

SPOILER
Ondanks twijfels over de balans, de resultaten & de branche, toch maar meegenomen.
Er zit zóveel overwaarde in de woning dat dit bijna niet kan mislukken :9

https://www.google.nl/map(...)11c4qx7hbz?entry=ttu
Lijkt me een aantrekkelijke woning, veel m2, tuin, zicht op het water, dure regio...
Pecunia non olet
pi_214127740
Gratis saunabezoek bij Thermen Ro0sendaal voor alle investeerders van Collin:

SPOILER
pi_214127846
Boekbinder; iets groter meegenomen dan standaard; Ik heb hierin meegewogen dat er volledig wordt afgelost én dat het maar 43k is. Dit icm grote overwaarde.

[ Bericht 99% gewijzigd door Jaco078 op 02-07-2024 14:11:30 ]
pi_214127855
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 10:36 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ondanks twijfels over de balans, de resultaten & de branche, toch maar meegenomen.
Er zit zóveel overwaarde in de woning dat dit bijna niet kan mislukken :9

https://www.google.nl/map(...)11c4qx7hbz?entry=ttu
Lijkt me een aantrekkelijke woning, veel m2, tuin, zicht op het water, dure regio...
Voor 58% vol nu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')