abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214186881
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 14:42 schreef obligataire het volgende:
Deze geconsolideerde 2-wekelijkse betaling is naar aanleiding van vele verzoeken van investeerders die het administratief nogal onoverzichtelijk vonden om zoveel losse betalingen van ons te ontvangen.

En bedankt he. :6

Zelfde r*k systeem als GvE. Man man man.
Inderdaad vreselijk. Een flinke verslechtering.
Dat had ik niet van HCN verwacht.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit naar aanleding van vele verzoeken van investeerders is.
Ik vind het oude systeem juist zo handig.

Het wordt sowieso nu dubbel werk voor ons.
Naast de transactie op je bankrekening, moet ook nog eens gaan inloggen bij HCN om te weten waar het over gaat. :(
pi_214192918
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 12:00 schreef tnhb het volgende:

[..]
Volgens mij (nadat ik het nog eens twee keer had gelezen) is het toch net iets anders, ze willen een achtergestelde lening (die niet mag worden afgelost) toch laten aflossen en krijgen wij dan 0,5% beloning voor het laten vervallen van die achterstelling. Ik ben er eerlijk gezegd niet zo'n liefhebber van, die verkopende partij wist gewoon dat ze een achtergestelde lening hadden verstrekt en er niet afgelost kon worden en nu willen ze er ineens uit, dat voelt voor mij niet fris. (ook al heeft gve een lofzang over het geheel)
Ratten verlaten altijd als eerste het zinkende schip.....

Maar nu eventjes serieus. Achtergestelde lening wordt afgelost. Hiervoor wordt de 1e hypotheek met een ton verhoogd. Ik vind eenmalig een half procentje extra rente voor dit extra risico wel heel mager. Een half procentje structureel zou passender zijn geweest.

GVE zorg maar voor een beter aanbod voordat je mijn voorstem krijgt.
pi_214195690
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 17:24 schreef Erinco71 het volgende:
Nieuwe GVE met extra beloning als je een 'iets' groter bedrag inlegt.

Investeert u ¤50.000 of meer? Dan ontvang u een 5 gangendiner met wijnarrangement bij ons sterrenrestaurant én een overnachting in het Hotel van Kasteel Gemert (2 personen).
Er zijn heel wat 5-gangendineetjes verdiend denk ik, want hij zit nu - op 1400 euro na - helemaal vol en dat zullen zeker niet allemaal bescheiden bijdragen zijn zoals ik gedaan heb ;)

Wel een opmerkelijke prestatie om dit grote project vol te krijgen.
Pecunia non olet
pi_214195852
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 11:52 schreef obligataire het volgende:

[..]
Er zijn heel wat 5-gangendineetjes verdiend denk ik, want hij zit nu - op 1400 euro na - helemaal vol en dat zullen zeker niet allemaal bescheiden bijdragen zijn zoals ik gedaan heb ;)

Het verbaast me dat het zo relatief snel is gelukt.

Met als acquisitiekosten dan wel:
- acht 5-gangendiners met overnachting
- negentien 3-gangendiners met overnachting
- honderdvierendertig 3-gangen diners zonder overnachting

(waarbij waarschijnlijk minder dan de helft er gebruik van maakt schat ik in)
pi_214195972
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 13:25 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin project met een 2e hypotheek:

Van Rijn Stukadoorsbedrijf
¤ 60.000 | 9,0% rente | 48 maanden
Stucadoorsproject CCF is vandaag? opengesteld voor investeren
https://www.collincrowdfund.nl/van-rijn-stukadoorsbedrijf/
pi_214195974
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 11:52 schreef obligataire het volgende:

[..]

Wel een beetje apart om te spreken over "ons sterrenrestaurant" als het restaurant nog gerealiseerd moet worden...
pi_214196020
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2024 12:24 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Stucadoorsproject CCF is vandaag? opengesteld voor investeren
https://www.collincrowdfund.nl/van-rijn-stukadoorsbedrijf/
Prima zekerheid maar ook een zeer hoog 'Collin Beheer' gehalte. En een bijzonder vreemd verhaal over die oninbare vordering.

Veel plezier ermee :W
Pecunia non olet
pi_214196186
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 12:00 schreef tnhb het volgende:

[..]
Volgens mij (nadat ik het nog eens twee keer had gelezen) is het toch net iets anders, ze willen een achtergestelde lening (die niet mag worden afgelost) toch laten aflossen en krijgen wij dan 0,5% beloning voor het laten vervallen van die achterstelling. Ik ben er eerlijk gezegd niet zo'n liefhebber van, die verkopende partij wist gewoon dat ze een achtergestelde lening hadden verstrekt en er niet afgelost kon worden en nu willen ze er ineens uit, dat voelt voor mij niet fris. (ook al heeft gve een lofzang over het geheel)
Dank voor de opmerking. Ik heb het uitgebreide deel op de website onder "Stemprocedure" ook nog eens goed doorgelezen en mijn eerste interpretatie is incorrect. Ik zal mij tekst aanpassen.
pi_214196227
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 12:55 schreef ML45 het volgende:

[..]
Dank voor de opmerking. Ik heb het uitgebreide deel op de website onder "Stemprocedure" ook nog eens goed doorgelezen en mijn eerste interpretatie is incorrect. Ik zal mij tekst aanpassen.
Ik heb een calculatie gemaakt van wat de extra vergoeding aan bestedingsmogelijkheden zou opleveren en kom op internet de volgende propositie tegen:

https://www.aldi.nl/produ(...)354-1-0.article.html
Pecunia non olet
pi_214196487
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 12:59 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik heb een calculatie gemaakt van wat de extra vergoeding aan bestedingsmogelijkheden zou opleveren en kom op internet de volgende propositie tegen:

https://www.aldi.nl/produ(...)354-1-0.article.html
_O-
pi_214207653
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 22:43 schreef Soulfreak het volgende:
Tot mijn grote verrassing zag ik vanavond in mijn Collin wallet bijschrijvingen van Railpromo, het restant van het borgbedrag plus de achterstallige termijnbedragen vanaf november. Nog geen update, die zal maandag wel volgen. Maar ben erg blij dat dit project hiermee klaar is ipv dat deze met kleine maandelijkse bedragen door zou lopen tot 2030.
En inderdaad vandaag de update.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_214208810
IT Qu*les Sci*ntia
CCF update

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_214208957
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 11:30 schreef zeeland6 het volgende:
IT Qu*les Sci*ntia
CCF update

SPOILER
Wederom een voorbeeld dat Collin intensief beheer goed op orde heeft. Dit is ook een van de redenen dat investeerders bij dit platform niet snel afhaken en blijven investeren in nieuwe projecten. Dat zal anders zijn met het investeerdersbestand van bijvoorbeeld KOM en GvE. Die zullen veel meer afhakers hebben vanwege slechte recovery ervaringen.
pi_214209746
Nog 2 nieuwe direct leningen bij Collin.

Mertcan Ince

Onroerend goed
¤ 232.000
8,0% rente | 60 maanden
1ste hypotheek (2 objecten)

Ladeko Holding B.V.

Overnamefinanciering
¤ 80.000
8,5% rente | 48 maanden
2de hypotheek
pi_214210026
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 12:45 schreef Tjalala het volgende:

Mertcan Ince
Onroerend goed
¤ 232.000
8,0% rente | 60 maanden
Linkje:
SPOILER
pi_214210033
quote:

Ladeko Holding B.V.
Overnamefinanciering
¤ 80.000
8,5% rente | 48 maanden
2de hypotheek
Linkje:
SPOILER
pi_214210412
Voorstel CCF:
quote:
• De lening wordt afgelost bij verkoop van het onroerend goed.
• De aflossingen van april 2024 tot verkoop het onroerend goed worden opgeschort
doch uiterlijk 14 december 2024. Een verlenging van deze periode is met
maximaal 6 maanden mogelijk mits naar de mening van Collin maximale
verkoopinspanningen door de ondernemer en makelaar zijn verricht.
De rente wordt bijgeschreven tot verkoop van het onroerend goed doch uiterlijk
14 december 2024. Een verlenging van deze periode is met maximaal 6 maanden
mogelijk mits naar de mening van Collin maximale verkoopinspanningen door de
ondernemer en makelaar zijn verricht.
• De rente wordt met ingang van 14 september 2024 verhoogd van 8,0% naar 8,5%.
De contractueel overeengekomen vergoedingsrente van 6 maanden gebaseerd op
8% wordt gehalveerd mits het onroerend goed verkocht en geleverd is voor 14
september 2024

Wordt in de laatste voorwaarde nu bedoeld dat we 4% rente krijgen over periode april tot verkoop?
pi_214210510
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2024 13:11 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Linkje:
SPOILER
Moet je erg veel kunnen, om een Barista café te beginnen?
Pecunia non olet
pi_214210515
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 14:04 schreef KrekelJapie het volgende:
Voorstel CCF:
[..]
Wordt in de laatste voorwaarde nu bedoeld dat we 4% rente krijgen over periode april tot verkoop?
Nee, volgens mij bedoelen ze dat we nu nog de normale 8% rente blijven ontvangen en vanaf 14 september eventueel 8,5%. Als ze het onderpand voor 14 september weet te verkopen krijgen we geen vergoeding (boete bij vervroegde aflossing/zoals normaal) van 6 maanden maar de helft dus maar over 3 maanden.
Tenminste, dat begrijp ik eruit.

Overigens ben ik eigenlijk tegen het voorstel omdat ik de mening toegedaan ben dat er in principe op zijn minst de rente doorbetaald moet worden.
pi_214210631
quote:

[..]
Linkje:
SPOILER
laatste woz waarde huis 500K.
pi_214210632
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 14:20 schreef obligataire het volgende:

[..]
Moet je erg veel kunnen, om een Barista café te beginnen?
Mwa, is goed te leren. Netwerken en klantenbinding moet ze in uitblinken. Zeer goede locatie . Ook haar huis staat op goede locatie en bovendien niet ver van de zaak.

[ Bericht 3% gewijzigd door Zonnigetoekomst62 op 08-07-2024 14:59:10 ]
pi_214210979
quote:

Mertcan Ince
Onroerend goed
¤ 232.000
8,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfu(...)g/HvMY3oT8R46x-49002

Ondanks dat hij kort achter elkaar wel heel veel projecten heeft gefinancierd heb ik deze toch voor mijn basisbedrag meegenomen. Er zit in het restaurant gedeelte een huurder in die over het algemeen goede recensies heeft dus vermoedelijk voorlopig nog wel blijft zitten.
pi_214211472
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2024 15:09 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Ondanks dat hij kort achter elkaar wel heel veel projecten heeft gefinancierd heb ik deze toch voor mijn basisbedrag meegenomen. Er zit in het restaurant gedeelte een huurder in die over het algemeen goede recensies heeft dus vermoedelijk voorlopig nog wel blijft zitten.
Inderdaad wel heel veel leningen achter elkaar bij Collin. Wil blijkbaar in korte tijd snel groeien. De zekerheden lijken goed dus maar in basis mee.
pi_214211488
quote:

[..]
Linkje:
SPOILER
De cijfers uit het verleden blinken niet heel erg uit en ook de Corona schuld is een minpuntje.
Door de woning zit er wat mij betreft best wel wat zekerheden in en ook door de locatie denk ik dat dit wel blijft lopen.
pi_214211490
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 16:00 schreef Ricky86 het volgende:

[..]
Inderdaad wel heel veel leningen achter elkaar bij Collin. Wil blijkbaar in korte tijd snel groeien. De zekerheden lijken goed dus maar in basis mee.
Bij de bank zouden ze hem met die LTV hard uitlachen vrees ik. Gelukkig zijn crowdfunders wat meer bereid enig risico te nemen. Bij de bank zouden ze misschien ook wat kritische vragen stellen over de (achtergestelde) leningen van de ouweheer want dat loopt inmiddels op naar 338K. Zal de vriendenloterij wel gewonnen hebben. O-)
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')