Tsja, allemaal onderdeel van 't spel toch. Charlotte is wel ook in die omgekeerde psychologie val van Senne getrapt bij het duiden van Michaels verhaal. En ze had zelf ook haar verhaal anders kunnen brengen zodat er meer twijfel over zou ontstaan.quote:Op maandag 20 mei 2024 09:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk niet, want hij had die pasvragen volledig te danken aan Senne. De twee andere tegenstanders gaven toe dat ze anders wilden stemmen, maar zich door Senne hadden laten beïnvloeden. Bij het verhaal van Charlotte mocht Senne pas als laatste stemmen en hij had zijn stem geen invloed meer.
De betere speler (Charlotte) moest toen gewoon naar huis.
Ja, maar dat was ook mijn punt. Michael is erin gebleven door een toevalligheid in het spel en door Senne, niet omdat hij zelf beter speelde, niet door iets wat hij zelf deed. Want op eigen merite had Charlotte meer vragen juist dan Michael.en op eigen merite had hij ook geen pasvragen gehad.quote:Op maandag 20 mei 2024 11:32 schreef trui het volgende:
Tsja, allemaal onderdeel van 't spel toch. Charlotte is wel ook in die omgekeerde psychologie val van Senne getrapt bij het duiden van Michaels verhaal. En ze had zelf ook haar verhaal anders kunnen brengen zodat er meer twijfel over zou ontstaan.
Is niet zo veel ruimte, maar heb er voor nu maar even dit van gemaaktquote:Op maandag 20 mei 2024 11:33 schreef trui het volgende:
Oh en excuses dat ik de titel niet heb aangepast. Misschien kan een mod er nog iets anders van maken? bijv. 'weer een heel jaar wachten op het volgende seizoen' oid.
End of a season. Hier en daar wat traantjes van de kandidaten. Uitleg, voorbereiding en molacties worden goed in beeld gebracht.quote:Op maandag 20 mei 2024 12:51 schreef Moira het volgende:
Ik bedenk me trouwens ook dat het al maandag is en we gister zijn vergeten te kijkenJuist de leukste aflevering van het jaar
Wat het wat? Nu weer bezig met eea dus vanavond nog maar een poging
Ooh, wij ookquote:Op maandag 20 mei 2024 12:51 schreef Moira het volgende:
Ik bedenk me trouwens ook dat het al maandag is en we gister zijn vergeten te kijkenJuist de leukste aflevering van het jaar
Ik bedoelde dat dit soort toevalsdingen ook onderdeel van het spel zijn. Inderdaad heel jammer dat Charlotte er daardoor uit vloog, maar ja. Zo kan het gaan.quote:Op maandag 20 mei 2024 12:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ja, maar dat was ook mijn punt. Michael is erin gebleven door een toevalligheid in het spel en door Senne, niet omdat hij zelf beter speelde, niet door iets wat hij zelf deed. Want op eigen merite had Charlotte meer vragen juist dan Michael.en op eigen merite had hij ook geen pasvragen gehad.
Want zowel bij Charlotte als bij Michael had iedereen wel door of hun verhaal wel of niet gebeurd was, maar bij de ene kon Senne nog sturen en bij de ander niet.
Denk dat een finale tussen Bernard en Charlotte ook spannender was geweest, vond het gewoon de 2 beste spelers, zowel qua tactiek als qua bijdragen aan de pot als qua vragen beantwoorden (blijkbaar).
dat had ik met seizoen 7 (Vietnam) , die wilde ik na Sicilie voor het eerst gaan kijken, ik kijk pas vanaf seizoen 8.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 17:51 schreef Aberkullie het volgende:
Ik wilde het seizoen met Gilles 2 nog een keer terugkijken maar die is online nergens meer te vindenweet iemand waar hij nog online staat?
quote:Op dinsdag 21 mei 2024 17:51 schreef Aberkullie het volgende:
Ik wilde het seizoen met Gilles 2 nog een keer terugkijken maar die is online nergens meer te vindenweet iemand waar hij nog online staat?
Ik heb jullie een DM gestuurd!quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:35 schreef Koen66 het volgende:
[..]
dat had ik met seizoen 7 (Vietnam) , die wilde ik na Sicilie voor het eerst gaan kijken, ik kijk pas vanaf seizoen 8.
Helaas niet meer op Go Play
Seizoen 4 is een topseizoen. Leuke kandidaten en een top mol. Weet iemand waar je die kunt terugkijken?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 17:51 schreef Aberkullie het volgende:
Ja, ik!quote:Op donderdag 23 mei 2024 09:25 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Seizoen 4 is een topseizoen. Leuke kandidaten en een top mol. Weet iemand waar je die kunt terugkijken?
mag ik 't ook weten? Ik vind 't ook heel jammer dat zoveel seizoenen niet meer terug te kijken zijn.quote:
De opdrachten met de pizzakoeriers en de autoradio, en dan 'Dont cry for me Argentina' eronder gemonteerd. Toen had ik pas in de gaten watvoor bazen programma dit wasquote:Op donderdag 23 mei 2024 09:25 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Seizoen 4 is een topseizoen. Leuke kandidaten en een top mol. Weet iemand waar je die kunt terugkijken?
@Mekequote:
Ik voel me een beetje man in een regenjas 🕵️ Maar ik dm je!quote:Op vrijdag 5 juli 2024 21:55 schreef Koen66 het volgende:
[..]
@:meke![]()
Heb je nog meer oude seizoenen?
Ik wilde laatst Vietnam gaan kijken maar die was opeens van Goplay.be af
Ik zag gisteren het hoofd van Gillis voorbij komen op FB, maar had het bijbehorende filmpje niet bekeken, omdat ik niet door had dat het de aankondiging van De Mol was.quote:Op zondag 29 december 2024 07:16 schreef Yesse het volgende:
Thailand it is!! Zoveel zin in![]()
https://www.hln.be/tv/tij(...)%2Fwww.google.com%2F
Wat een leuke bekendmaking weerquote:Op zondag 29 december 2024 07:16 schreef Yesse het volgende:
Thailand it is!! Zoveel zin in![]()
https://www.hln.be/tv/tij(...)%2Fwww.google.com%2F
Nee, "in het voorjaar".quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:28 schreef Felagund het volgende:
Is het al bekend wanneer het weer begint?
Ik kijk er al naar uitquote:
Nice, ik copy/paste net dit ergens vandaan:quote:
Ik mag dan wel het halve seizoen van WIDM NL hebben gemist, maar dat zegt nog niet dat hetzelfde gaat gebeuren voor mijn beste vriendenquote:Hoewel er nog geen officiële startdatum bekend is, wijzen eerdere seizoenen erop dat de kandidaten op zondag 16 maart 2025 worden onthuld en de eerste aflevering op zondag 23 maart 2025 wordt uitgezonden.
https://www.hln.be/leuven(...)in-vlammen~afdd7abc/quote:Op donderdag 27 februari 2025 23:52 schreef Madhouse11 het volgende:
Vanavond bevestigd in Leuven, nieuw seizoen begint op 23 maart.
Daar heb ik zininin.
Is al heel lang bekend dat het in Thailand is opgenomen.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 08:58 schreef Pino112 het volgende:
Fillumpie!
https://fb.watch/y19wJdUu8A/
Bangkok?
Oh vergeten.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 09:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is al heel lang bekend dat het in Thailand is opgenomen.
1 weekje Mol-Pauze dusquote:Op zondag 23 februari 2025 20:23 schreef Felagund het volgende:
16 maart voorstellen zou leuk zijn, dan sluit het naadloos aan op de Nederlandse versie.
Sluit naadloos aan toch? Laatste aflevering op 8 maart voor de Nederlandse versie.quote:
Zie nu dat het 23 maart begint, maar misschien toch al op de 16e de voorstelling van de kandidaten?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 11:06 schreef Felagund het volgende:
[..]
Sluit naadloos aan toch? Laatste aflevering op 8 maart voor de Nederlandse versie.
Vind dat nooit interessant. Je leert ze toch kennen in de normale afleveringen.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 11:51 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zie nu dat het 23 maart begint, maar misschien toch al op de 16e de voorstelling van de kandidaten?
Ik zie al goed Het Molletje materiaal hierquote:Op zondag 9 maart 2025 19:44 schreef Aberkullie het volgende:
https://www.instagram.com(...)MTUzbTQ3NDUzbzZhaw==
Ja dat werkt altijd prima.quote:Op woensdag 12 maart 2025 12:55 schreef KaBuf het volgende:
Hoop dat we het op zondagavond ook weer gewoon via GoPlay kunnen streamen in Nederland
Vind het toch elk jaar weer spannend of ze het weer opnieuw openstellenquote:
Zo niet dan gaan we Vlaanderen KOLONISEREN.quote:Op woensdag 12 maart 2025 13:02 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Vind het toch elk jaar weer spannend of ze het weer opnieuw openstellen
Zien we dat ook op NPO start morgen?quote:Op zondag 16 maart 2025 17:06 schreef E.T. het volgende:
Vanavond 19.55 cafe de Mol met de bekendmaking van de kandidaten!
Die aflevering wordt straks dan ook pas live uitgezonden…quote:Op zondag 16 maart 2025 19:09 schreef Japepk het volgende:
Als ik op goplay kijk bij Café de Mol is ook alleen het oude seizoen nog te zien met inlog. Nog geen nieuwe aflevering ofzo.
Natuurlijk, maar soms zie je hem al wel ingeprogrammeerd staan. Ik denk niet dat we (live) kunnen kijken.quote:Op zondag 16 maart 2025 19:11 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die aflevering wordt straks dan ook pas live uitgezonden…
Het blijft Vlaanderen hequote:Op zondag 16 maart 2025 19:23 schreef Felagund het volgende:
Dat zou wel gek zijn als het nu al beschikbaar zou zijn terwijl het nog uitgezonden moet worden.
Zijn kindje is 10 dagen oud.. ik snap wel dat hij er niet bij is.quote:Op zondag 16 maart 2025 20:16 schreef Japepk het volgende:
Jammer dat Gilles er niet live bij is. Die 2 van supercontent zijn leuk met hun liedje, maar dit is me toch allemaal wat te melig. Liever dit ook gewoon bespreken met oud kandidaten.
Inderdaad, zeker dat hij waarschijnlijk de komende tijd nog genoeg weg is van huis.quote:Op zondag 16 maart 2025 20:52 schreef Yesse het volgende:
[..]
Zijn kindje is 10 dagen oud.. ik snap wel dat hij er niet bij is.
Zou er niet nog een twist komen waarbij de kandidaten kunnen beïnvloeden in hoeverre de Mol toegang heeft tot de koffer?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 14:33 schreef Japepk het volgende:
De twist met de Molkoffer;
https://www.goplay.be/vid(...)-de-mol-de-molkoffer
Ze weten het goed te brengen, maarre, zo interessant is dit toch niet per sé? Of zou je er dan stukjes ananas en een punaise in doen? (ik zit zomaar aan 'attributen' te denken die vorige seizoenen ingezet zijn in sabotages) Wellicht wordt je creatiever als je natuurlijk kunt voorbereiden en wat bedenktijd hebt. Maar elke voorbereide mol had toch dingen mee kunnen nemen?
Ja, dat was erg vermakelijk inderdaadquote:Op vrijdag 21 maart 2025 14:38 schreef Aberkullie het volgende:
Ik zag heel even die Pinokkio in het begin, ik hoop dat die ook weer meegaat want die proef mogen ze er wat mij betreft elk seizoen in doen
Ik ben elk jaar weer verbaasd dat mijne nog automatisch ingelogd staatquote:Op zondag 23 maart 2025 13:46 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Even mijn GoPlay-account afgestoft.
Met andere woorden; gebruik gemaakt van de wachtwoord vergeten optie.
quote:Op zondag 23 maart 2025 12:40 schreef Meke het volgende:
Jaaa zin in!!!![]()
![]()
Vergeet niet mee te doen aan de prono als je dat leuk vindt![]()
MOL / [De Mol] FOK! De Mol BE Prono
omg @Luctor.et.Emergo welkom bij je ontmaagdingquote:Op zondag 23 maart 2025 11:30 schreef BillDauterive het volgende:
Vanavond begint het![]()
En @:Nailqueen en ik hebben iemand overgehaald. @:luctor.et.emergo gaat voor het eerst meekijken
Dank voor de herinnering. Helemaal vergeten! FF kijken wie er mee doen hoor.quote:Op zondag 23 maart 2025 12:40 schreef Meke het volgende:
Jaaa zin in!!!![]()
![]()
Vergeet niet mee te doen aan de prono als je dat leuk vindt![]()
MOL / [De Mol] FOK! De Mol BE Prono
De stap voor @Luctor.et.Emergo om live mee te kijken tijdens de uitzending via GoPlay is misschien nog net iets te groot. Maar morgen via de NPO site is het ook te zien.quote:Op zondag 23 maart 2025 17:30 schreef Moira het volgende:
[..]
omg @:luctor.et.emergo welkom bij je ontmaagdingeen nieuwe wereld gaat voor je open, een nieuw leven begint
Ohja ik ben weer flink nalatig geweest dit seizoenquote:Op zondag 23 maart 2025 18:20 schreef usagi414 het volgende:
Oh en @:Meke en @:Moira
Het duurt nog wel even voordat dit topic vol is. De OP kan wel een opfrisser gebruiken.
Krijg jij niet dit als je die probeert te openen?quote:Op zondag 23 maart 2025 18:21 schreef Pino112 het volgende:
Zo eerst de voorstelaflevering maar terugkijken.
Hou het maar lekker voor je.quote:Op zondag 23 maart 2025 19:01 schreef Nostalgist het volgende:
Oh jongens, wat heb ik er weer zin in vanavond!
Maar ik heb vanmiddag iets gezien in de trailer wat me erg verward. Het zou zo een overduidelijke hint zijn naar de mol dat ik hem niet ga delen omdat ik het niet geloof dat men zo iets doe bij De Mol.
Het zal vast iets anders zijn., een error of zo.
Straks komt op https://www.goplay.be/de-mol vanzelf seizoen 13 in beeld, vanaf dan kan je gewoon meekijken.quote:Op zondag 23 maart 2025 19:00 schreef Rnie het volgende:
Normaal keek ik de aflevering direct terug bij Goplay. Hoe kijken we live?
Kan je dan wel terugspoelen naar het begin van de aflevering? Of moet je direct meekijken?quote:Op zondag 23 maart 2025 19:02 schreef Legoblokje het volgende:
[..]
Straks komt op https://www.goplay.be/de-mol vanzelf seizoen 13 in beeld, vanaf dan kan je gewoon meekijken.
Althans, zo ging het de afgelopen seizoenen
Will doquote:
Er staat me iets van bij dat je tot een uur terug kan spoelen. Als je verder terug wil moet je wachten tot de aflevering afgelopen is en online staat.quote:Op zondag 23 maart 2025 19:03 schreef Rnie het volgende:
[..]
Kan je dan wel terugspoelen naar het begin van de aflevering? Of moet je direct meekijken?
Vorig jaar schakelde ik steevast om half tien in. Ik vind 8 uur iets te vroeg.quote:Op zondag 23 maart 2025 19:05 schreef Legoblokje het volgende:
[..]
Er staat me iets van bij dat je tot een uur terug kan spoelen. Als je verder terug wil moet je wachten tot de aflevering afgelopen is en online staat.
Ja!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
ooooh leuk dat ze ons live mee laten kijken op deze manierquote:Op zondag 23 maart 2025 19:57 schreef BillDauterive het volgende:
Ja! Hij doet het![]()
Veel plezier mannekes!!
de Pedro Pascal van Vlaanderenquote:Op zondag 23 maart 2025 20:02 schreef Moira het volgende:
[..]
Wie niet, hij is er zo eentje weetjewel
Heerlijk he, zo fijn dat die GoPlay website zo makkelijk castquote:Op zondag 23 maart 2025 20:03 schreef Felagund het volgende:
Ik loop nog wat achter, maar kijk nu ook!
Fijn dat de Chromecast ook meteen werkt!
Omdat er nog een groot voordeel te behalen isquote:Op zondag 23 maart 2025 20:15 schreef Mortaxx het volgende:
Die 2 juffies streep ik alvast af. Waarom zou je als Mol opbrengen dat je al de woorden moet voorlezen
Daar moest je ook aan je neus zitten?quote:Op zondag 23 maart 2025 20:09 schreef BillDauterive het volgende:
Die tien punten, dat hebben ze afgekeken van Taskmaster
Ja, teamtask, waarbij je zo snel mogelijk aan de 10 punten moest komen. En ze kregen een punt als ze aan hun gezicht zaten.quote:Op zondag 23 maart 2025 20:16 schreef Felagund het volgende:
[..]
Daar moest je ook aan je neus zitten?
Ik ken het programma, maar dit niet gezien.quote:Op zondag 23 maart 2025 20:20 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ja, teamtask, waarbij je zo snel mogelijk aan de 10 punten moest komen. En ze kregen een punt als ze aan hun gezicht zaten.
Ik denk dat dat in het eerste seizoen zat.
ik zoek het later in de avond op!quote:Op zondag 23 maart 2025 20:22 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik ken het programma, maar dit niet gezien.
Zeker het fragment waar ze met haar been uit de bus hangt. Mooi potentieel gifje wel voor de OP.quote:Op zondag 23 maart 2025 20:23 schreef The_Playmaker het volgende:
De tenen van Els gaan vanavond viral.
Ik denk dat op dat moment heel Vlaanderen al teen spreidend op de bank zatquote:Op zondag 23 maart 2025 20:24 schreef Moira het volgende:
Ik vond dat niet per se bijzonder ver uit elkaar gespreid btw
Het viel mij ook tegen.quote:Op zondag 23 maart 2025 20:24 schreef Moira het volgende:
Ik vond dat niet per se bijzonder ver uit elkaar gespreid btw
komt omdat ze niet alles 23 keer herhalen met die biechtenquote:Op zondag 23 maart 2025 20:38 schreef eborn het volgende:
Het voelt nu al alsof we er een hele WIDM aflevering op hebben zitten en we zijn nog niets eens halverwege
Ik ook en het zag er bij mij hetzelfde uit, ik heb nooit opmerkingen daarover gekregen en heb anderen hetzelfde zien doenquote:Op zondag 23 maart 2025 20:36 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ik denk dat op dat moment heel Vlaanderen al teen spreidend op de bank zatwij zaten het in ieder geval allebei uit te proberen
Veel minder pratende hoofden ja, gelukkig.quote:Op zondag 23 maart 2025 20:39 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
komt omdat ze niet alles 23 keer herhalen met die biechten
En ze zat achterin, waar niemand haar kan controleren.quote:Op zondag 23 maart 2025 20:57 schreef eborn het volgende:
Els is wel heel verdacht. Ze zegt helemaal niets terwijl ze alles steeds in haar schoot geworpen krijgt.
Dat moet ik nog doen! Ik heb al wel Thais gegeten vanavond, dus dit komt wel erg dichtbij.quote:
Die Michele kwakte ook wel alles erg wild naar achter zonder ook maar iets aan te kondigen.quote:Op zondag 23 maart 2025 20:57 schreef eborn het volgende:
Els is wel heel verdacht. Ze zegt helemaal niets terwijl ze alles steeds in haar schoot geworpen krijgt.
Mooie timing zodat ik de was op kan hangenquote:Op zondag 23 maart 2025 21:00 schreef Moira het volgende:
Ooh ik was alweer vergeten dat die Belgen vaker reclame doen
ik twijfelde er nog over. Maar het leek me niet logisch dat WidM en De Mol allebei zonder afvaller begon.quote:Op zondag 23 maart 2025 21:14 schreef Moira het volgende:
Aaah ik vergeet altijd 'niemand' te doen in de prono bij de afvaller van de eerste aflevering, just in case
Ja, ik ook.quote:Op zondag 23 maart 2025 21:14 schreef Moira het volgende:
Aaah ik vergeet altijd 'niemand' te doen in de prono bij de afvaller van de eerste aflevering, just in case
Ja, hoe kan je onopvallend een bordje ophangen?quote:Op zondag 23 maart 2025 21:27 schreef Moira het volgende:
Ben wel benieuwd naar de 9e aflevering met molacties
Iedereen mag blijven ja.quote:
Was toch tijdens de interviews van de anderen?quote:Op zondag 23 maart 2025 21:28 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, hoe kan je onopvallend een bordje ophangen?
Tijdens de eliminatie test toch?quote:Op zondag 23 maart 2025 21:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Was toch tijdens de interviews van de anderen?
Tijdens de eliminatie, aldus de mol. Hij of zij zal toen wel even de lift gepakt hebben.quote:Op zondag 23 maart 2025 21:28 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, hoe kan je onopvallend een bordje ophangen?
Ja tijdens de test van de mol. Dus die is door z'n vragen geracet en daarna (ik neem aan met de lift) naar de 36e gegaan en daarna weer terug op z'n stoel gaan zittenquote:
Dit ja, ben gelijk weer invested en van WIDM heb ik voor het eerst afleveringen gemistquote:Op zondag 23 maart 2025 21:32 schreef Felagund het volgende:
Erg leuk weer ja, kwaliteitsverschil met de Nederlandse versie is altijd weer schrijnend om te zien.
Ja, dat vond ik ook al vrij kort. Al kun je 20 verdiepingen in een paar minuten overbruggen toch?quote:Op zondag 23 maart 2025 21:33 schreef Mortaxx het volgende:
die tien minuten limiet vertrouw ik niet helemaal. Eerst dat zagen en dan ook nog 20 verdiepingen lopen
Het is simpelweg gewoon een ander programma die de basis kent in dezelfde oorsprong. Wie is de mol is veel meer ingestoken om ook volgbaar te zijn voor alle leeftijden, er is niet voor niks een Zapp-spin-off. De Mol is inderdaad veel gelaagder en gewaagder maar dat is niet waar WIDM voor gaat.quote:Op zondag 23 maart 2025 21:32 schreef Felagund het volgende:
Erg leuk weer ja, kwaliteitsverschil met de Nederlandse versie is altijd weer schrijnend om te zien.
Onze WIDM was ook nog zo tot 2013/2014 ofzoquote:Op zondag 23 maart 2025 21:38 schreef Yesse het volgende:
[..]
Het is simpelweg gewoon een ander programma die de basis kent in dezelfde oorsprong. Wie is de mol is veel meer ingestoken om ook volgbaar te zijn voor alle leeftijden, er is niet voor niks een Zapp-spin-off. De Mol is inderdaad veel gelaagder en gewaagder maar dat is niet waar WIDM voor gaat.
Dat maakt het voor ons misschien leuker om De Mol te kijken maar dat kun je gewoon niet met Nederland vergelijken. Ik ben gestopt met vergelijken en ik kijk naar beide programma's vanuit een andere bril. De Mol is mijn favoriet maar als je stopt met verwachten dat je naar hetzelfde programma kijkt dan is WIDM met tijden ook nog leuk.
Dat zie ik toch anders. Mijn dochter heeft dit jaar beide voor het eerst gekeken. Nu bij De Mol zat ze er helemaal in. Bij WIDM zat ze na 15 minuten al verveeld op haar telefoon te kijken.quote:Op zondag 23 maart 2025 21:38 schreef Yesse het volgende:
[..]
Wie is de mol is veel meer ingestoken om ook volgbaar te zijn voor alle leeftijden, er is niet voor niks een Zapp-spin-off.
Tja. Het is NPO èn de kijkcijfers waren in 2025(+/- 3,5 miljoen bij start) nog steeds een stuk hoger dan in 2013 (+/- 2 miljoen bij start)..quote:Op zondag 23 maart 2025 21:39 schreef Moira het volgende:
[..]
Onze WIDM was ook nog zo tot 2013/2014 ofzo
Inderdaad, toen het nog op donderdagavond was, was het fantastisch. Maar sinds het op zaterdagavond wordt uitgezonden, is de insteek dramatisch veranderdquote:Op zondag 23 maart 2025 21:39 schreef Moira het volgende:
[..]
Onze WIDM was ook nog zo tot 2013/2014 ofzo
Echt jammer dat die verhuizing van de donderdag naar de zaterdag zowel de ondergang als blijkbaar de opgang van WIDM teweeg heeft gebrachtquote:Op zondag 23 maart 2025 21:45 schreef Yesse het volgende:
[..]
Tja. Het is NPO èn de kijkcijfers waren in 2025(+/- 3,5 miljoen bij start) nog steeds een stuk hoger dan in 2013 (+/- 2 miljoen bij start)..
Bron: wikipedia.
Ik verzin de kijkcijfers niet hè, en ik werk ook niet voor WIDM of de NPO. Ik snap alleen dat men daarnaar kijkt bij het maken van dit programma. Daarnaast heb ik geen kind van de NPO Zapp (6-12) leeftijd dus ik weet niet wat er geschikt is voor een gemiddeld kind maar als ik terug denk aan vorige seizoenen hebben er echt wel nachtmerrie-opdrachten bij gezeten waarbij ik mijn kind dat met 8 nog niet zou laten kijken.quote:Op zondag 23 maart 2025 21:41 schreef eborn het volgende:
[..]
Dat zie ik toch anders. Mijn dochter heeft dit jaar beide voor het eerst gekeken. Nu bij De Mol zat ze er helemaal in. Bij WIDM zat ze na 15 minuten al verveeld op haar telefoon te kijken.
Het spektakel en de montage van De Mol spreekt vooral de jongere generatie veel meer aan denk ik.
Daarnaast zijn opdrachten bij WIDM zelfs voor mij soms onvolgbaar. Bij De Mol zijn ze gelaagd maar toch heel simpel.
Eens, maar toch wel net als dat het PATAT is en dat altijd gezegd moet worden, en dat PC MEESTERRAS is enzo, vind ik dat DE MOL IS BETER daar ook bij mag horenquote:Op zondag 23 maart 2025 21:49 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ik verzin de kijkcijfers niet hè, en ik werk ook niet voor WIDM of de NPO. Ik snap alleen dat men daarnaar kijkt bij het maken van dit programma. Daarnaast heb ik geen kind van de NPO Zapp (6-12) leeftijd dus ik weet niet wat er geschikt is voor een gemiddeld kind maar als ik terug denk aan vorige seizoenen hebben er echt wel nachtmerrie-opdrachten bij gezeten waarbij ik mijn kind dat met 8 nog niet zou laten kijken.
Mijn punt was; het zijn 2 verschillende programma's. GENIET van De Mol en kijk WIDM niet als je het zo kut vindt maar kunnen we eens stoppen met het constante vergelijken want het zijn niet dezelfde programma's en het lijkt me veel leuker/gezelliger om het over de opdrachten te hebben ipv over wie er beter is.
Die zie ik niet? Of Pedro nu zijn eigen stoel uitschakelt of die van een ander maakt toch weinig uit? Edit: oooh wacht, vanwege dat bordje.quote:Op zondag 23 maart 2025 21:45 schreef BillDauterive het volgende:
Ze hadden niet voor het persoonlijke voordeel moeten gaan. Deden ze dat niet, dan waren er 8 stoelen uitgeschakeld en was de kans dat ze afvielen ook bijzonder klein.
Zonde.
Dat was geen zagen meerquote:Op zondag 23 maart 2025 21:49 schreef Tijn het volgende:
Maar mannekes wat een genot weerWe zijn weer begonnen
Even een gifje maken van Els en Hilde die aan het zagen zijn
Ik ga hem later deze week nog met @Treinhoer terugkijken en zal er dan eens op letten, maar voor nu 'geraak' ik langzaam in een Pedro tunnelquote:Op zondag 23 maart 2025 21:51 schreef Felagund het volgende:
Ik zit trouwens al redelijk in de Hilde tunnel, dat verkeerd uitspreken van Nimrod vond ik ook verdacht.
Ah, andere browser werkt! Tot over een uurquote:Op zondag 23 maart 2025 22:23 schreef Meke het volgende:
Shit ik krijg die "'t Is gebeurd, de stream ligt eruit" meldingHoop dat het overbelasting is
Deze linkt werkt bij mij: https://www.goplay.be/vid(...)mol-s13-aflevering-1quote:Op zondag 23 maart 2025 22:23 schreef Meke het volgende:
Shit ik krijg die "'t Is gebeurd, de stream ligt eruit" meldingHoop dat het overbelasting is
Ik vind het moeilijk om niet met je mee de Hilde-tunnel in te gaan, maar ik twijfel ook of ze deze aflevering Hilde niet expres verdacht hebben neergezet.quote:Op zondag 23 maart 2025 22:17 schreef Jane het volgende:
Dat was weer genieten
Voorlopig verdenk ik HIlde.
quote:Op maandag 24 maart 2025 09:54 schreef Jockari het volgende:
Wanneer en hoe heeft de Mol dat bordje met het verdiep-nummer kunnen plaatsen ???
quote:Op zondag 23 maart 2025 21:32 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ja tijdens de test van de mol. Dus die is door z'n vragen geracet en daarna (ik neem aan met de lift) naar de 36e gegaan en daarna weer terug op z'n stoel gaan zitten
Dan was er gisteren op de 36e etage geen bordje met '37' geweest, had men daardoor geen tijd verspild en waren er waarschijnlijk meer mensen bij het schakelbord terecht gekomen.quote:Op maandag 24 maart 2025 09:50 schreef Jockari het volgende:
Ik vraag me wel af: Als de personen in de helikopter nu niet voor het voordeel gingen, maar voor de koffer, hoe zou het dan verlopen ?
Volgens mij had de Mol vooraf ruim tijd om na te denken over wat hij/zij in de koffer zou willen. Maar ik kan me ook voorstellen dat de productie wel actief meegedacht heeft hoor.quote:Op maandag 24 maart 2025 09:59 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dan was er gisteren op de 36e etage geen bordje met '37' geweest, had men daardoor geen tijd verspild en waren er waarschijnlijk meer mensen bij het schakelbord terecht gekomen.
Plus alles wat we nog gaan beleven qua mol-acties o.b.v. de items die in de Mol-koffer zitten, dat was dan ook niet gebeurd...
Ik vraag me wel af in hoeverre de Mol echt zelf de items in zijn/haar koffer heeft kunnen/mogen bepalen.
De te kiezen items waren beschikbaar in de ruimte waarin de Mol de koffer kreeg en de enige beperking was dat de items in de koffer zouden passen.
Ik ga er vanuit dat daar dus al een bordje met 'etage 37' heeft gelegen, waardoor de mol-actie vanuit de productie min of meer gestuurd wordt/is...
Terwijl de anderen de test aan het maken waren is hij/zij met de lift naar de 36e verdieping gegaan, bordje geplakt, en weer terug naar beneden gegaan.quote:Op maandag 24 maart 2025 09:54 schreef Jockari het volgende:
Wanneer en hoe heeft de Mol dat bordje met het verdiep-nummer kunnen plaatsen ???
Je zag gisteren een korte impressie van haar bezoek aan het ziekenhuis, dus dat lijkt me wat vergezocht. En ook niet nodig...quote:Op maandag 24 maart 2025 10:25 schreef Jockari het volgende:
En wat als Sarah ipv van naar de eerste hulp voor haar vermeende verstuikte vinger, naar het gebouw is geweest om het bordje 37 op te hangen ?
Is ineens een bedenking die ik maak.
Kerel, het is uitgelegd tijdens de aflevering dat het bordje is opgehangen tijdens het maken van de test.quote:Op maandag 24 maart 2025 10:25 schreef Jockari het volgende:
En wat als Sarah ipv van naar de eerste hulp voor haar vermeende verstuikte vinger, naar het gebouw is geweest om het bordje 37 op te hangen ?
Ik vraag me wel af of ze deze verhaallijn met zo'n sisser hadden willen laten aflopen, of dat er dan nog een latere kans voor de mol was om hem weer terug te winnenquote:Op maandag 24 maart 2025 09:59 schreef MadMaster het volgende:
Plus alles wat we nog gaan beleven qua mol-acties o.b.v. de items die in de Mol-koffer zitten, dat was dan ook niet gebeurd...
https://www.televizier.nl(...)uw-seizoen-npo-startquote:Op maandag 24 maart 2025 13:33 schreef Tijn het volgende:
Is het eigenlijk dit jaar weer bij de NPO te kijken? Ik hoor van een vriend dat het Telegram-kanaal waar hij het voorheen kon downloaden niet meer bestaat. Zijn er nog alternatieven over, of is kijken op goplay.be de enige optie?
Ik dacht ook al: zat de mitella soms in de koffer?quote:Op maandag 24 maart 2025 10:25 schreef Jockari het volgende:
Ik moet zeggen, de manier waarop de koffer nu al meteen is ingezet, is inderdaad wel next-level. Ik hoop van harte dat een idee als dit bordje echt van de Mol kwam, en niet is ingefluisterd door de productie. Je moet bijvoorbeeld maar weten dat de verdiepingen daar met bordjes zijn aangegeven, en niet geschilderd op de muur oid zijn.quote:Op maandag 24 maart 2025 14:04 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik dacht ook al: zat de mitella soms in de koffer?
Ik kan me voorstellen dat de mol niet precies van te voren weet hoe dat hotel eruitziet, maar wel met het idee kan komen om de kandidaten te laten denken dat ze op de verkeerde verdieping zijn. Het is duidelijk dat de productiemedewerkers zelf de koffer hebben gevuld, maar wel op instructie van de mol. Dus de mol kan simpelweg vragen om een aanduiding die lijkt op die van de 37e verdieping, zonder de details te hoeven weten van hoe dat er dan precies aldaar uit gaat zien.quote:Op maandag 24 maart 2025 14:12 schreef Japepk het volgende:
[..]
Ik moet zeggen, de manier waarop de koffer nu al meteen is ingezet, is inderdaad wel next-level. Ik hoop van harte dat een idee als dit bordje echt van de Mol kwam, en niet is ingefluisterd door de productie. Je moet bijvoorbeeld maar weten dat de verdiepingen daar met bordjes zijn aangegeven, en niet geschilderd op de muur oid zijn.
quote:Op maandag 24 maart 2025 15:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat de mol niet precies van te voren weet hoe dat hotel eruitziet, maar wel met het idee kan komen om de kandidaten te laten denken dat ze op de verkeerde juiste verdieping zijn.
Ik ben dus benieuwd of dat werkelijk zo is gegaan.quote:Het is duidelijk dat de productiemedewerkers zelf de koffer hebben gevuld, maar wel op instructie van de mol. Dus de mol kan simpelweg vragen om een aanduiding die lijkt op die van de 37e verdieping, zonder de details te hoeven weten van hoe dat er dan precies aldaar uit gaat zien.
Oh ja, ik denk dat dat een beetje een act was eerlijk gezegd.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
[..]
Ik ben dus benieuwd of dat werkelijk zo is gegaan.
De Mol had de informatie over de opdrachten ter beschikking en, zoals Gilles het zei, terwijl hij in de ruimte om zich heen keek: 'Je hebt keuze genoeg'. Dat impliceert dat het bordje met '37e etage' daar al aanwezig moest zijn.
Filmpje: Gilles toont de koffer vol ongeluk aan de mol: "De molkoffer, een droom"
Denk namelijk niet dat er lege bordjes en een pakket verf met kwasten aanwezig waren...
Ik denk inderdaad dat het 'pinokkio-filmpje' er puur voor de promo was. Je zag in de aflevering het gesprekje tussen Gilles en de Mol. Hierin geeft Gilles duidelijk aan dat de Mol hen gevraagd had om iets heel specifieks in de koffer te doen.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
[..]
Ik ben dus benieuwd of dat werkelijk zo is gegaan.
De Mol had de informatie over de opdrachten ter beschikking en, zoals Gilles het zei, terwijl hij in de ruimte om zich heen keek: 'Je hebt keuze genoeg'. Dat impliceert dat het bordje met '37e etage' daar al aanwezig moest zijn.
Filmpje: Gilles toont de koffer vol ongeluk aan de mol: "De molkoffer, een droom"
Denk namelijk niet dat er lege bordjes en een pakket verf met kwasten aanwezig waren...
Jezus wat sterk.quote:Op maandag 24 maart 2025 11:03 schreef Tijn het volgende:
Ik heb er nog een nachtje over geslapen en ik zit nu volledig in de Hilde-tunnelAls het Hilde niet is, denk ik dat het iemand anders in die container is (Jan of Nimrod).
De reden dat ik denk dat de mol in die container zat, is omdat deze container cruciaal voor het spel daarna was (met de busjes). Op het moment dat de eerste groep uit de container komt, is het namelijk belangrijk dat het niet te lang duurt voordat de tweede container open gaat. Het is de bedoeling dat de busjes achter elkaar rijden, maar niet met daartussen een enorm gat van bijvoorbeeld een kwartier. Ze zeggen namelijk zowel "bij een fout antwoord wacht het voorste busje tot het gepasseerd is", maar ook "bij een fout antwoord wacht het voorste busje 5 minuten". Er moet dus worden gezorgd dat dat gat minder dan 5 minuten is.
[ afbeelding ]
Hoe zorg je ervoor dat dat gat niet te groot wordt? Door de mol een signaal te geven zodra het eerste busje vertrekt. Daardoor weet de mol in de 2e container dat de groep binnen afzienbare tijd ook naar buiten moet komen. En wat wil het geval? Zodra het eerste busje vertrekt, krijgen ze een boodschap van Gilles. Deze boodschap wordt ook met een speaker afgespeeld in de containers, zodat alle kandidaten (en de mol) weten dat het eerste busje vertrokken is.
Ik denk daarom dat de mol niet in het eerste busje zit. Want hoe houdt de productie dan controle over het gat tussen de busjes? Dat is dan extreem moeilijk.
Ik denk ook dat de mol niet als laatste naar buiten wil komen, want dan heb je helemaal geen controle meer het spel. De mol wil natuurlijk de boel vertragen om te zorgen dat-ie die koffer in handen krijgt, dus achterblijven heeft geen zin.
Kortom: de mol zat in de middelste container. De container die als tweede openging en in het achterste busje terechtkwam. Dus Jan, Nimrod of Hilde. En van die drie, denk ik dat het Hilde is. Zij kwam opeens met "Thuis", het laatste antwoord, waardoor de container openging precies op het juiste moment. Zij zei aan de telefoon dat ze het juiste antwoord van het andere busje niet vertrouwt, waardoor er een tweede stop gemaakt moest worden. Ik denk dat ze hiermee hoopte dat de andere groep te laat bij de helikopter zou arriveren. Maar crucialer: hierdoor is 3000 euro verloren gegaan.
Ik doe mee met Els tunnel 👍🏼quote:Op zondag 23 maart 2025 21:58 schreef Jockari het volgende:
Hier de Els-tunnel, met nog optie op Pedro.
Haha, ja dit vond ik ook wel grappigquote:Op maandag 24 maart 2025 21:37 schreef TLC het volgende:
Ik heb het net teruggekeken, beginnen alle Mol series tegenwoordig in Azië op een helicopter platform ?
Of ze dacht dat niet echt, hequote:Op maandag 24 maart 2025 21:40 schreef TLC het volgende:
Dat Hilde dacht dat Oskar Schindler een liften fabrikant was is wel vrij treurig![]()
Die fout had ik ook kunnen makenquote:Op maandag 24 maart 2025 21:40 schreef TLC het volgende:
Dat Hilde dacht dat Oskar Schindler een liften fabrikant was is wel vrij treurig![]()
En toch kom je Schindler liften in de Duitstalige landen vaak tegen…quote:Op maandag 24 maart 2025 21:40 schreef TLC het volgende:
quote:Schindler is een van origine Zwitserse fabrikant van liftsystemen. Het bedrijf werd in 1874 opgericht en sindsdien heeft het zich uitgebreid tot een van de grootste liftfabrikanten in Europa. Het hoofdkwartier van de Schindler Group bevindt zich in Ebikon in de nabijheid van Luzern.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan me wel herinneren dat er een jaartal genoemd werd in de 19e eeuw. Maar geen 1874 natuurlijk.quote:Op maandag 24 maart 2025 21:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het jaartal werd niet gemeld in de uitzending, dat heb ik vanuit de Wiki gekopieerd…
Heb nog niks terug gelezen. Kijk het eerst helemaal af en ga dan eens lezen wat jullie er allemaal van bonden.quote:Op maandag 24 maart 2025 21:41 schreef golfer het volgende:
We gaan nu via de NPO terugkijken.
Leuke begin opdracht.
Omdat mijn verwachtingspatroon na alle sensationele openingen veel te hoog geworden isquote:
Hoezo?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 06:56 schreef Jor_Dii het volgende:
Door de test weten we nu dat een van de 5 die niet op een stoel zat niet de Mol is, toch?
Omdat de afvaller dus bij een van de 5 zat die NIET op een stoel zaten.quote:
Maar dan kan de mol toch gewoon één van die andere 4 zijn?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 08:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Omdat de afvaller dus bij een van de 5 zat die NIET op een stoel zaten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |