Ik kan me voorstellen dat de mol niet precies van te voren weet hoe dat hotel eruitziet, maar wel met het idee kan komen om de kandidaten te laten denken dat ze op de verkeerde verdieping zijn. Het is duidelijk dat de productiemedewerkers zelf de koffer hebben gevuld, maar wel op instructie van de mol. Dus de mol kan simpelweg vragen om een aanduiding die lijkt op die van de 37e verdieping, zonder de details te hoeven weten van hoe dat er dan precies aldaar uit gaat zien.quote:Op maandag 24 maart 2025 14:12 schreef Japepk het volgende:
[..]
Ik moet zeggen, de manier waarop de koffer nu al meteen is ingezet, is inderdaad wel next-level. Ik hoop van harte dat een idee als dit bordje echt van de Mol kwam, en niet is ingefluisterd door de productie. Je moet bijvoorbeeld maar weten dat de verdiepingen daar met bordjes zijn aangegeven, en niet geschilderd op de muur oid zijn.
quote:Op maandag 24 maart 2025 15:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat de mol niet precies van te voren weet hoe dat hotel eruitziet, maar wel met het idee kan komen om de kandidaten te laten denken dat ze op de verkeerde juiste verdieping zijn.
Ik ben dus benieuwd of dat werkelijk zo is gegaan.quote:Het is duidelijk dat de productiemedewerkers zelf de koffer hebben gevuld, maar wel op instructie van de mol. Dus de mol kan simpelweg vragen om een aanduiding die lijkt op die van de 37e verdieping, zonder de details te hoeven weten van hoe dat er dan precies aldaar uit gaat zien.
Oh ja, ik denk dat dat een beetje een act was eerlijk gezegd.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
[..]
Ik ben dus benieuwd of dat werkelijk zo is gegaan.
De Mol had de informatie over de opdrachten ter beschikking en, zoals Gilles het zei, terwijl hij in de ruimte om zich heen keek: 'Je hebt keuze genoeg'. Dat impliceert dat het bordje met '37e etage' daar al aanwezig moest zijn.
Filmpje: Gilles toont de koffer vol ongeluk aan de mol: "De molkoffer, een droom"
Denk namelijk niet dat er lege bordjes en een pakket verf met kwasten aanwezig waren...
Ik denk inderdaad dat het 'pinokkio-filmpje' er puur voor de promo was. Je zag in de aflevering het gesprekje tussen Gilles en de Mol. Hierin geeft Gilles duidelijk aan dat de Mol hen gevraagd had om iets heel specifieks in de koffer te doen.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
[..]
Ik ben dus benieuwd of dat werkelijk zo is gegaan.
De Mol had de informatie over de opdrachten ter beschikking en, zoals Gilles het zei, terwijl hij in de ruimte om zich heen keek: 'Je hebt keuze genoeg'. Dat impliceert dat het bordje met '37e etage' daar al aanwezig moest zijn.
Filmpje: Gilles toont de koffer vol ongeluk aan de mol: "De molkoffer, een droom"
Denk namelijk niet dat er lege bordjes en een pakket verf met kwasten aanwezig waren...
Jezus wat sterk.quote:Op maandag 24 maart 2025 11:03 schreef Tijn het volgende:
Ik heb er nog een nachtje over geslapen en ik zit nu volledig in de Hilde-tunnelAls het Hilde niet is, denk ik dat het iemand anders in die container is (Jan of Nimrod).
De reden dat ik denk dat de mol in die container zat, is omdat deze container cruciaal voor het spel daarna was (met de busjes). Op het moment dat de eerste groep uit de container komt, is het namelijk belangrijk dat het niet te lang duurt voordat de tweede container open gaat. Het is de bedoeling dat de busjes achter elkaar rijden, maar niet met daartussen een enorm gat van bijvoorbeeld een kwartier. Ze zeggen namelijk zowel "bij een fout antwoord wacht het voorste busje tot het gepasseerd is", maar ook "bij een fout antwoord wacht het voorste busje 5 minuten". Er moet dus worden gezorgd dat dat gat minder dan 5 minuten is.
[ afbeelding ]
Hoe zorg je ervoor dat dat gat niet te groot wordt? Door de mol een signaal te geven zodra het eerste busje vertrekt. Daardoor weet de mol in de 2e container dat de groep binnen afzienbare tijd ook naar buiten moet komen. En wat wil het geval? Zodra het eerste busje vertrekt, krijgen ze een boodschap van Gilles. Deze boodschap wordt ook met een speaker afgespeeld in de containers, zodat alle kandidaten (en de mol) weten dat het eerste busje vertrokken is.
Ik denk daarom dat de mol niet in het eerste busje zit. Want hoe houdt de productie dan controle over het gat tussen de busjes? Dat is dan extreem moeilijk.
Ik denk ook dat de mol niet als laatste naar buiten wil komen, want dan heb je helemaal geen controle meer het spel. De mol wil natuurlijk de boel vertragen om te zorgen dat-ie die koffer in handen krijgt, dus achterblijven heeft geen zin.
Kortom: de mol zat in de middelste container. De container die als tweede openging en in het achterste busje terechtkwam. Dus Jan, Nimrod of Hilde. En van die drie, denk ik dat het Hilde is. Zij kwam opeens met "Thuis", het laatste antwoord, waardoor de container openging precies op het juiste moment. Zij zei aan de telefoon dat ze het juiste antwoord van het andere busje niet vertrouwt, waardoor er een tweede stop gemaakt moest worden. Ik denk dat ze hiermee hoopte dat de andere groep te laat bij de helikopter zou arriveren. Maar crucialer: hierdoor is 3000 euro verloren gegaan.
Ik doe mee met Els tunnel 👍🏼quote:Op zondag 23 maart 2025 21:58 schreef Jockari het volgende:
Hier de Els-tunnel, met nog optie op Pedro.
Haha, ja dit vond ik ook wel grappigquote:Op maandag 24 maart 2025 21:37 schreef TLC het volgende:
Ik heb het net teruggekeken, beginnen alle Mol series tegenwoordig in Azië op een helicopter platform ?
Of ze dacht dat niet echt, hequote:Op maandag 24 maart 2025 21:40 schreef TLC het volgende:
Dat Hilde dacht dat Oskar Schindler een liften fabrikant was is wel vrij treurig![]()
Die fout had ik ook kunnen makenquote:Op maandag 24 maart 2025 21:40 schreef TLC het volgende:
Dat Hilde dacht dat Oskar Schindler een liften fabrikant was is wel vrij treurig![]()
En toch kom je Schindler liften in de Duitstalige landen vaak tegen…quote:Op maandag 24 maart 2025 21:40 schreef TLC het volgende:
quote:Schindler is een van origine Zwitserse fabrikant van liftsystemen. Het bedrijf werd in 1874 opgericht en sindsdien heeft het zich uitgebreid tot een van de grootste liftfabrikanten in Europa. Het hoofdkwartier van de Schindler Group bevindt zich in Ebikon in de nabijheid van Luzern.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan me wel herinneren dat er een jaartal genoemd werd in de 19e eeuw. Maar geen 1874 natuurlijk.quote:Op maandag 24 maart 2025 21:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het jaartal werd niet gemeld in de uitzending, dat heb ik vanuit de Wiki gekopieerd…
Heb nog niks terug gelezen. Kijk het eerst helemaal af en ga dan eens lezen wat jullie er allemaal van bonden.quote:Op maandag 24 maart 2025 21:41 schreef golfer het volgende:
We gaan nu via de NPO terugkijken.
Leuke begin opdracht.
Omdat mijn verwachtingspatroon na alle sensationele openingen veel te hoog geworden isquote:
Hoezo?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 06:56 schreef Jor_Dii het volgende:
Door de test weten we nu dat een van de 5 die niet op een stoel zat niet de Mol is, toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |