Viel me ook op, ja, maar ik kan natuurlijk niet meer inloggen op Mijn PostNL (niet te verwarren met Mijn PostNL of Jouw PostNL of Mijn Post of …), dus ik kan geen nieuwe screenshots maken helaas.quote:Op zondag 14 april 2024 10:15 schreef Bladblazer het volgende:
Accurate titel.
De plaatjes van salaris betaaldata en meeruren lopen ondertussen wel een beetje achter, net zoals de loonsverhoging een paar jaar achterloopt
ze moeten wat verzinnen anders komen er elke dag berichten in het nieuws,van gevonden zakken.quote:Op zaterdag 13 april 2024 23:10 schreef wbwb het volgende:
[..]
Lol, hoe zouden ze daar dan toch weer bij komen?
Bijvoorbeeld dit snap ik dan echt niet…quote:De
directeur heeft nagedacht over het voorstel
van de OR maar besloten om het contract met
Tradler niet op te zeggen. De directeur is van
mening dat Tradler wel waarde toevoegt en
dat Tradler in de toekomst nog beter benut kan
worden.
En dus halen ze 1,5 uur van mijn tijd af als verbetering. Ipv van 4,5 uur plus ik nu 6 uur bij op een ingeroosterde tijd van 6,5 uur? Dat is echt een verbeteringsslag waar we u tegen zeggen.quote:In 2023 is op diverse depots Logisch Bezorgen ingevoerd. Het doel van
Logisch Bezorgen is om de bezorgroutes efficiënter te maken. De OR
ontving veel signalen van postbezorgers dat de invoering van Logisch
Bezorgen niet overal logisch is. De routes bleken niet altijd efficiënt en de
tijden waren vaak te krap. Voor de bezorgers werkt dit erg vervelend. De OR
heeft hierover meermaals gesproken met het bedrijf en het bedrijf erkende
uiteindelijk ook dat de invoering van Logisch Bezorgen niet overal goed is
gegaan. Maar dit proces heeft veel te lang geduurd.
....
Deze verbeteringsslag is gestart in 2023 en zal in 2024 afgerond
worden.
Ongelooflijk weer ditquote:Op maandag 15 april 2024 11:54 schreef V__L_N het volgende:
Ik verslikte me hier in///
[..]
En dus halen ze 1,5 uur van mijn tijd af als verbetering. Ipv van 4,5 uur plus ik nu 6 uur bij op een ingeroosterde tijd van 6,5 uur? Dat is echt een verbeteringsslag waar we u tegen zeggen.
Dat tradler is idd een kansloze zaak. Je snapt niet dat het bedrijf geld blijft weggooien aan dat soort dingen.
(de good old times)quote:Op zondag 14 april 2024 10:15 schreef Bladblazer het volgende:
Accurate titel.
De plaatjes van salaris betaaldata en meeruren lopen ondertussen wel een beetje achter, net zoals de loonsverhoging een paar jaar achterloopt
ja de grootste verkwistingquote:Op maandag 15 april 2024 10:51 schreef wbwb het volgende:
Nou, de OR heeft een jaarverslag gemaakt: https://email.postnl.nl/mailings/97/16492/jaarverslag%202023.pdf
[..]
Bijvoorbeeld dit snap ik dan echt niet…
zeg maar gerust helemaal nergens,ook de bestede tijd en het geld wat het allemaal gekost heeft,had je veel mensen een plezier mee kunnen doen.quote:Op maandag 15 april 2024 11:54 schreef V__L_N het volgende:
De OR
ontving veel signalen van postbezorgers dat de invoering van Logisch
Bezorgen niet overal logisch is.
En dan krijg je straks dat het meeruren budget niet meer genoeg is voor al dat bijplussen, en wordt er moeilijk gedaan bij plussenquote:Op maandag 15 april 2024 11:54 schreef V__L_N het volgende:
[..]
En dus halen ze 1,5 uur van mijn tijd af als verbetering. Ipv van 4,5 uur plus ik nu 6 uur bij op een ingeroosterde tijd van 6,5 uur? Dat is echt een verbeteringsslag waar we u tegen zeggen.
Ja maar daar geven de topmanagers zichzelf nu een lekkere hogere bonus vanquote:Op maandag 15 april 2024 21:07 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
zeg maar gerust helemaal nergens,ook de bestede tijd en het geld wat het allemaal gekost heeft,had je veel mensen een plezier mee kunnen doen.
ja dat is altijd maar kortstondig,let maar op. als die van hun voetstuk vallen is het een heel probleem(uiteraard net goed),onderin heeft al vele klappen meegemaakt(meer resistent tegen ellende)dit laatste is echt zo,quote:Op maandag 15 april 2024 22:53 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ja maar daar geven de topmanagers zichzelf nu een lekkere hogere bonus van
Ik denk dat het een stuk beter zou worden als Herna verhagen aan haar loyale clowns zouden opstappen.quote:Op dinsdag 16 april 2024 08:45 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja dat is altijd maar kortstondig,let maar op. als die van hun voetstuk vallen is het een heel probleem(uiteraard net goed),onderin heeft al vele klappen meegemaakt(meer resistent tegen ellende)dit laatste is echt zo,
Dat is ook weer de logica van PostNL. De nieuwe LB-wijken staan veel te krap EN barsten van de fouten. Als je dan na heel veel pijn en moeite eindelijk de meeste fouten eruit hebt laten halen, wordt er als dank voor de moeite NOG MEER tijd van je toch al krappe wijk afgehaald. En dat heet dan "evalutie", in PostNL-newspeak.quote:Op maandag 15 april 2024 11:54 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Dat tradler is idd een kansloze zaak. Je snapt niet dat het bedrijf geld blijft weggooien aan dat soort dingen.
uit die rare landen komen ook die rare ideeen,waar ze meer aan de gang gegaan zijn,de route's ,de boodschappentas,en meer.quote:Op dinsdag 16 april 2024 09:08 schreef wbwb het volgende:
https://postandparcel.inf(...)de-digital-services/
Posti, de Finse postdienst, breidt hun "slechts om de dag post bezorgen" uit.
Ja we vallen van het ene in het het andere drama,ze zakken steeds verder het moeras in.quote:Op dinsdag 16 april 2024 17:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat is ook weer de logica van PostNL. De nieuwe LB-wijken staan veel te krap EN barsten van de fouten. Als je dan na heel veel pijn en moeite eindelijk de meeste fouten eruit hebt laten halen, wordt er als dank voor de moeite NOG MEER tijd van je toch al krappe wijk afgehaald. En dat heet dan "evalutie", in PostNL-newspeak.
En in juni krijgen we hier als klap op de vuurpijl ook nog eens NRP2. Dat komt er op neer dat de wijken NOG groter worden en NOG krapper qua looptijd. We hebben hier twee wijken waar je nu op een piekdag 3 uur voor krijgt, en je minimaal een uur moet bijplussen. Die worden straks samengevoegd tot 1 wijk waar je 4 uur voor krijgt, terwijl je daar nu dus al 8 uur aan kwijt bent. Nu geloof ik best dat je met zo'n bakfiets tijdwinst hebt doordat je minder vaak hoeft bij te laden, maar het lijkt me sterk dat je twee keer zo snel bent.
En om het nog eens extra frustrerend te maken zijn de nieuwe NRP2-wijken gebaseerd op de oude, foute, looproutes uit september. Diezelfde routes waar we met veel moeite nu eindelijk de meeste fouten uit hebben gehaald. Die fouten komen in juni gewoon weer terug. Onbegrijpelijk.
En wat ik nog het minste begrijp is dat PostNL al jaren bezig is met stapsgewijs NRP2 invoeren, en dat overal steeds weer precies dezelfde dingen mis gaan. PostNL leert totaal niet van de gemaakte fouten, wat ongetwijfeld ook komt doordat PostNL fouten meestal ontkent of bagatelliseert. Een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen, maar PostNL blijft zich aan deze steen stoten, en ontkent simpelweg dat de steen er ligt, ook al zit PostNL inmiddels onder de steenvormige bloeduitstortingen.
Hier was vandaag ook een wijk open. Had helemaal niet gehoeven, ik had hem er zo bij kunnen doen. Maar zelfs aanbieden van wijken is tegenwoordig al te veel moeite.quote:Op dinsdag 16 april 2024 15:56 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Vandaag weer geen post gehad, ook geen postzegelpost en buspakje die zichtbaar is in Mijn Post, dus die 24 uurs belofte is tegenwoordig niks meer waard. Mijn wijk is een ochtendwijk dus komt niet meer vandaag. Blijkbaar onderbezetting of de huidige bezorger is met vakantie en kunnen ze geen vervanging vinden. Als ontvanger vind ik daar toch wat van. Zeker gezien het doorschuiven weinig zin heeft. Het zorgt alleen maar voor een nog onbetrouwbaarder bezorgpatroon in mijn ogen.
Triest artikel.quote:Op dinsdag 16 april 2024 22:56 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Hier was vandaag ook een wijk open. Had helemaal niet gehoeven, ik had hem er zo bij kunnen doen. Maar zelfs aanbieden van wijken is tegenwoordig al te veel moeite.
Ondertussen willen de aandeelhouders naar 1 dag per week. Of nog beter, geeft de upd terug aan de overheid: https://archive.is/x7xbB
Waarom blijven kranten deze leugen verspreiden?quote:PostNL verhoogde de salarissen onlangs met 19%
Wat een idioten, die aandeelhouders. We zakken nu al vaak door onze hoeven op de piekdagen. Stel je voor dat we nog maar 1x per week zouden bezorgen! Zeker in LB en NRP2-gebieden heb je dan makkelijk 20 tot 30 tassen post per wijk, en dan laat ik de pakjes nog buiten beschouwing!quote:Op dinsdag 16 april 2024 22:56 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Hier was vandaag ook een wijk open. Had helemaal niet gehoeven, ik had hem er zo bij kunnen doen. Maar zelfs aanbieden van wijken is tegenwoordig al te veel moeite.
Ondertussen willen de aandeelhouders naar 1 dag per week. Of nog beter, geeft de upd terug aan de overheid: https://archive.is/x7xbB
Hahaha nou geef dan de opdracht maar terug ja. 1 dag per week kan in de praktijk al niet bij tijdschriften, of alle tijdschriften moeten voortaan op dezelfde dag verschijnen, wat niet gaat gebeuren omdat PostNL niet wil bezorgen en je als bezorger uitpuilende tassen krijgt... Post via de pakketbezorgers bezorgen is ook niet wenselijk. En als je bijvoorbeeld per regio/wijk èèn vaste bezorgdag per week invoert weet je als verstuurder niet op welke dag jouw post bij de ontvanger aankomt als je allemaal regio's hebt met verschillende bezorgdagen.quote:Op dinsdag 16 april 2024 22:56 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Betaalde tijdschriften zijn nu nog bulk maar zitten al jaren in een dalende oplage. De Donald Duck koste in 2002 bijvoorbeeld iets meer dan 1 euro per nummer, nu 3,80 euro, elk jaar weer 10 cent erbij. Daar nog eens per nummer als uitgever bijvoorbeeld 25 cent bezorgkosten rekenen en de abonnees die er nog zijn haken massaal af ondanks de beperkte jaarstijging van 12,50 euro (alhoewel dat nu ook wel in de abonneeprijs is verwerkt hoor). Tijdschriften thuisbezorgd is een gemaksproduct. Elke week een tijdschrift kopen in de supermarkt vergt meer moeite voor de meeste mensen voor iets wat je misschien eigenlijk al niet meer altijd leest dus dat willen uitgevers kosten wat kost voorkomen.quote:Op dinsdag 16 april 2024 23:34 schreef V__L_N het volgende:
Je weet het nooit met de kamer hoor. Dat is bepaald geen doorsnee volk. Je hebt nog kans dat die zichzelf als gemiddelde nemen, en die krijgen nog best post.
Ze zitten gewoon steeds op het zelfde rondje besparingen. Terwijl de echte besparingen ze gewoon laten liggen en dat is een handhaving op de juiste brievenbussen.
Daarnaast laten ze geld liggen in hun eigen top product. Tijdschriften en pakjes zijn een luxe product, mensen willen dat graag hebben. Behandel het ook als zodanig.
Het enige wat misschien helpt is 365 dagen lang een brief aan jezelf te sturen en bijhouden welke niet de volgende bezorgdag aankomt en dan PostNL aanklagen. Maar goed, dan zegen ze gewoon dat ze wel degelijk de brievenbus op tijd hebben geleegd maar dat de brief verkeerd is gesorteerd, vertraging heeft opgelopen, overmacht etc. Elke keer een andere reden aanvoeren voor een 'uniek' geval. En dat dit binnen de landelijke marge valt. Wel benieuwd op welke percentage je zo uitkomenquote:Op woensdag 17 april 2024 00:13 schreef wbwb het volgende:
Of wat dacht je van daadwerkelijk eens gaan handhaven op de vormgevingsvoorwaarden? Er zit nog steeds regelmatig kutpartijenpost tussen die niet daaraan voldoet. Post die uit elkaar valt, adressen die niet goed leesbaar zijn, etc. Gek word je ervan.
Die poststukken kost PostNL daardoor dan ook meer geld om te verwerken en bezorgen. Als PostNL nou eens ¤0,50 extra gaat rekenen aan bedrijven voor elk poststuk dat ook maar enigszins niet voldoet, dan zullen bedrijven er heel snel voor zorgen dat ze voortaan daaraan voldoen gezien zij niet extra willen betalen, waardoor PostNL van die extra kosten voor lastige poststukken af is, terwijl PostNL lekker wat extra geld kan blijven innen voor bedrijven die het toch blijven doen.
altijd printscreens maken van je loop/lopen en looptijd en en eventuele plustijd.kunnen ze je niks maken.quote:Op dinsdag 16 april 2024 22:48 schreef YBouncer het volgende:
We hebben hier in Zuid-Holland nu al twee weken zogenaamd te maken met een storing in het systeem, waar de plustijd niet wordt goedgekeurd en/of bijgeteld bij je werktijd. Is dit in andere delen van Nederland ook het geval? We kregen vorige week een algemene melding dat vandaag op dinsdag na 18:00 uur alles alsnog zou worden opgeteld en bijgeschreven, maar je snapt dat dat niet gebeurt is. We hebben het hier over plustijd van week 14.
wel een heleboel werkquote:Op woensdag 17 april 2024 18:13 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Het enige wat misschien helpt is 365 dagen lang een brief aan jezelf te sturen
ik heb al tijden Readly kun je niet tegen kopenquote:Op dinsdag 16 april 2024 23:57 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Betaalde tijdschriften zijn nu nog bulk maar zitten al jaren in een dalende oplage. De Donald Duck koste in 2002 bijvoorbeeld iets meer dan 1 euro per nummer, nu 3,80 euro, elk jaar weer 10 cent erbij. Daar nog eens per nummer als uitgever bijvoorbeeld 25 cent bezorgkosten rekenen en de abonnees die er nog zijn haken massaal af ondanks de beperkte jaarstijging van 12,50 euro (alhoewel dat nu ook wel in de abonneeprijs is verwerkt hoor). Tijdschriften thuisbezorgd is een gemaksproduct. Elke week een tijdschrift kopen in de supermarkt vergt meer moeite voor de meeste mensen voor iets wat je misschien eigenlijk al niet meer altijd leest dus dat willen uitgevers kosten wat kost voorkomen.
een dag per week 24uur werken ben benieuwd hoe je je voeltquote:Op dinsdag 16 april 2024 23:30 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Hahaha nou geef dan de opdracht maar terug ja. 1 dag per week kan in de praktijk al niet bij tijdschriften, of alle tijdschriften moeten voortaan op dezelfde dag verschijnen, wat niet gaat gebeuren omdat PostNL niet wil bezorgen en je als bezorger uitpuilende tassen krijgt... Post via de pakketbezorgers bezorgen is ook niet wenselijk. En als je bijvoorbeeld per regio/wijk èèn vaste bezorgdag per week invoert weet je als verstuurder niet op welke dag jouw post bij de ontvanger aankomt als je allemaal regio's hebt met verschillende bezorgdagen.
Het hele concept postbezorging is gewoon lastig. In een stad van 200.000 inwoners kan je ook niet afhaalkluisjes (lees brievenbussen) bij PostNL punten inrichten voor je eigen post ophalen.
In principe zou je als je minder post hebt en niet elk huis af moet, als bezorger nog tijd hebben voor een 2e/3e wijk bezorgen. Alleen dan moeten er dus geen pieken zijn, veel buspakjesndie niet passen of huis aan huis mailings zodat je alsnog elk huis af moet met 1 brief.
Ik denk dat de Tweede Kamer uiteindelijk PostNL wel tegemoet komt met een subsidiebijdrage voor een basisprijs voor de postzegel of een 24uurs postzegel introduceren tegen hoger tarief en de huidige postzegel te degraderen tot 48+ uur bezorging. In de praktijk is de 24 uurs bezorging toch al onder de 90% gegaan dus het is de laatste jaren toch al een loze belofte, zeker als wijken niet meer dagelijks bezorging krijgen de laatste tijd.
gelukkig zijn ze nog ten alle tijden afhankelijk van de bezorgers en wederom zeg ik het,die 13,27 plus rest doet zeerquote:Op dinsdag 16 april 2024 23:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat een idioten, die aandeelhouders. We zakken nu al vaak door onze hoeven op de piekdagen. Stel je voor dat we nog maar 1x per week zouden bezorgen! Zeker in LB en NRP2-gebieden heb je dan makkelijk 20 tot 30 tassen post per wijk, en dan laat ik de pakjes nog buiten beschouwing!
Als er al iets duidelijk wordt uit dat artikel is dat het echt een heel slecht plan was om de posterijen te privatiseren. Het gaat nu alleen maar om winst maken tbv de aandeelhouders, en of het bedrijf nog een beetje goed is voor de klanten en de werknemers is van ondergeschikt belang. Bah.
Nee, niks gehad hier. De paaseieren moesten we ook al missen, en de suikerfeest-dadels waren eveneens afwezig.quote:Op donderdag 18 april 2024 17:59 schreef the_X het volgende:
Jullie al/nog wat van de beloofde lente versnapering(gen) gezien?
Misschien krijgen we volgende week zaterdag wel een oranje tompouce voor Koningsdag!![]()
(ik weet dat we dan vrij zijn daarom juist op die dag)
al die extra zaken zitten al verwerkt in het nieuwe"loon" anders redden ze het niet.quote:Op donderdag 18 april 2024 19:44 schreef V__L_N het volgende:
We mogen alleen maar kilos verbranden niet er meer aaneten...
Nou, de USPS is ook niet zo geweldig hoor.quote:Op donderdag 18 april 2024 20:58 schreef ophaling10 het volgende:
hier doen ze tenminste nog leuke dingen:https://about.usps.com/manuals/elm/html/elmc4_049.htm
ja het is natuurlijk wel hard werken,maar als je een beetje zuinig leeft,kun je goed sparen in de States,de gemiddelde bezorger in Nederland heeft iedere maand,2 weken over, van de maand.quote:Op donderdag 18 april 2024 21:39 schreef wbwb het volgende:
[..]
Nou, de USPS is ook niet zo geweldig hoor.
Ik zou er ook niet aan moeten denken om post vanuit een busje met de stuur aan de rechterkant te moeten bezorgen, ook pakketten te moeten bezorgen en ook nog post op te halen uit de brievenbussen. Oh, en dat dan 6 dagen per week met vaak te veel uren, of zelfs 7 dagen per week in veel gebieden. Trouwens ook nog eerst zelf de post voorbereiden op het postkantoor.
dat is bij alle grote bedrijven ter wereld,kijk naar een Amazon,etc..quote:Op vrijdag 19 april 2024 08:39 schreef wbwb het volgende:
Die Louis DeJoy is trouwens ook geen haar beter dan Herna Verhagen.
USPS is geen bedrijf.quote:Op vrijdag 19 april 2024 17:54 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dat is bij alle grote bedrijven ter wereld,kijk naar een Amazon,etc..
Dat kan ook echt heel erg aan het weer liggen. Ik heb al eens gehad met heel erge regen dat zelfs kartonnen dozen in mijn hand in de 2 meter om naar de voordeur te lopen zo door de midden gescheurd van de regen uit elkaar vielen…quote:Op zaterdag 20 april 2024 14:05 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ik weet dat je als bezorger niet altijd controle en keuze hebt over het weer en het ook echt klote weer is deze dagen, maar alle post in mijn brievenbus is drijfnat aangekomen dat zelfs de enveloppe gescheurd is en ook de inhoud weer nat / onbruikbaar... Volgens mij niet de tassen goed dichtgehouden of willen schuilen. Plek zat om te schuilen in deze wijk.
Maar eh loop je dan wel snel genoeg?quote:Op zaterdag 20 april 2024 15:52 schreef wbwb het volgende:
[..]
Dat kan ook echt heel erg aan het weer liggen. Ik heb al eens gehad met heel erge regen dat zelfs kartonnen dozen in mijn hand in de 2 meter om naar de voordeur te lopen zo door de midden gescheurd van de regen uit elkaar vielen…
Ik liep het snelst en fietste het snelst van al mijn collega's, maar ik ben natuurlijk ook nog jong. Soms grapten ze ook over dat ik 'elektrische benen' heb hahaquote:Op zaterdag 20 april 2024 16:00 schreef Pensioengenieter het volgende:
[..]
Maar eh loop je dan wel snel genoeg?![]()
![]()
Thuis post opslaan komt hoop ik niet vaak voor nee, de meeste bezorgen het niet (wat sneller opvalt als er tassen blijven staan) of gooien het bij het oud papier. Waarom je de post thuis zou houden begrijp ik nooit, al is het fijn dat je met een beetje geluk je post nog terugkrijgt... Ik krijg zelf al maanden geen folders en huis aan huis krant meer, ondanks vele ingediende klachten. Ze kunnen gewoon geen bezorger vinden of die zijn vaak snel weg of het maakt de bezorgbedrijven gewoon niet uit. Ook daar zou het schamele uur/stukloon vast niet de boodsdoener zijn.. vroeger waren het populaire baantjes toch?quote:Op zaterdag 20 april 2024 21:33 schreef ophaling10 het volgende:
het is nu om de haverklap dit soort dingen:
https://archive.ph/HqHbm
https://archive.ph/Tw95f
uit het stuk:Volgens de concernwoordvoerster zijn zaken als deze uitzonderlijk. ,,Dan praat je echt over slechts enkele gevallen, incidenten.
Dat is hier ook gebeurd in dergelijke gevallen. Het was te veel werk om alles na te bezorgen, dus tijdschriften en TV Gidsen zijn toen gewoon door PostNL bij het oud papier gegooid met het idee dat mensen toch al wel een vervangend exemplaar zouden hebben nabesteld, en wat moeten mensen met TV Gidsen van weken of maanden geleden? Daar heb ik me toen ook boos over gemaakt tegenover de teamcoach, want het is niet aan PostNL om te bepalen of post weggegooid kan worden, maar er werd schouderophalend op gereageerd.quote:Op zondag 21 april 2024 11:38 schreef V__L_N het volgende:
In dat tweede artikel staat dat niet alle post is nageleverd. Dus of die uitzendkracht heeft een deel wel weggegooid of de postnl heeft zelf weer bepaald dat een deel van de post niet relevant is. Dat hebben ze hier toen ook gedaan, en dat maakte mensen nog veel bozer.
straks hoeven ze alleen nog maar op zoek naar mensen,die het zo snel mogelijk kunnen verstoppenquote:Op zaterdag 20 april 2024 23:53 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Thuis post opslaan komt hoop ik niet vaak voor nee, de meeste bezorgen het niet (wat sneller opvalt als er tassen blijven staan) of gooien het bij het oud papier. Waarom je de post thuis zou houden begrijp ik nooit, al is het fijn dat je met een beetje geluk je post nog terugkrijgt... Ik krijg zelf al maanden geen folders en huis aan huis krant meer, ondanks vele ingediende klachten. Ze kunnen gewoon geen bezorger vinden of die zijn vaak snel weg of het maakt de bezorgbedrijven gewoon niet uit. Ook daar zou het schamele uur/stukloon vast niet de boodsdoener zijn.. vroeger waren het populaire baantjes toch?
Nog zien ze niet in dat je zuinig moet zijn op de goede mensen,reken maar dat er velen zijn weggejaagd en of zelfstandig zijn vertrokken,welke goed uit de verf kwamen.quote:Op zondag 21 april 2024 11:38 schreef V__L_N het volgende:
Postnl dacht ook dat uitzendkrachten de oplossing waren voor het probleem. Maar die veroorzaken ook echt wel giga veel problemen.
In dat tweede artikel staat dat niet alle post is nageleverd. Dus of die uitzendkracht heeft een deel wel weggegooid of de postnl heeft zelf weer bepaald dat een deel van de post niet relevant is. Dat hebben ze hier toen ook gedaan, en dat maakte mensen nog veel bozer.
hier nog een die er zo over denkt,onacceptabel gedrag,het blijkt maar weer dat veel "leidinggevenden" absoluut niet capabel zijn.quote:Op zondag 21 april 2024 12:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Daar heb ik me toen ook boos over gemaakt tegenover de teamcoach, want het is niet aan PostNL om te bepalen of post weggegooid kan worden
Precies wat ze dus verkeerd doen. Het gaat er niet om dat het niet meer relevant is, het gaat er om dat mensen zeker willen weten dat het wel allemaal terecht is gekomen.quote:Op zondag 21 april 2024 12:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat is hier ook gebeurd in dergelijke gevallen. Het was te veel werk om alles na te bezorgen, dus tijdschriften en TV Gidsen zijn toen gewoon door PostNL bij het oud papier gegooid met het idee dat mensen toch al wel een vervangend exemplaar zouden hebben nabesteld, en wat moeten mensen met TV Gidsen van weken of maanden geleden? Daar heb ik me toen ook boos over gemaakt tegenover de teamcoach, want het is niet aan PostNL om te bepalen of post weggegooid kan worden, maar er werd schouderophalend op gereageerd.
buiten dat het wat wettelijks betreft,het is ook een fatsoensnorm die overtreden wordt.quote:Op zondag 21 april 2024 13:52 schreef wbwb het volgende:
Volgens mij mogen ze van de wet die post ook niet zomaar weggooien
Het lastige is dat de ACM zich uitsluitend baseert op eigen landelijke onderzoeken om te bepalen of de landelijke bezorgnorm wordt gehaald. Ik kan PostNL niet dwingen om tenminste 95% van mijn post de eerstvolgende werkdag te bezorgen, en de ACM kan dat ook niet. De eis van 95% betreft namelijk slechts een landelijk gemiddelde.quote:Op zondag 21 april 2024 16:03 schreef wbwb het volgende:
Misschien eens melding hiervan doen bij de ACM dan?
Dat klopt, maar dit gaat over het zomaar weggooien van post, niet over die 95% die ze tegenwoordig toch niet halen.quote:Op zondag 21 april 2024 16:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het lastige is dat de ACM zich uitsluitend baseert op eigen landelijke onderzoeken om te bepalen of de landelijke bezorgnorm wordt gehaald. Ik kan PostNL niet dwingen om tenminste 95% van mijn post de eerstvolgende werkdag te bezorgen, en de ACM kan dat ook niet. De eis van 95% betreft namelijk slechts een landelijk gemiddelde.
En vergeet niet: er is gewoon betaald om die post te laten bezorgen dus weggooien is wettelijk, fatsoenlijk en zakelijk gewoon not done. Postbezorging is juist op vertrouwen gebaseerd, al heeft iemand 20 tv-gidsen abonnementen per week, dan wil die ook gids 20 ontvangen, ook al heeft ie er 19.quote:Op zondag 21 april 2024 16:20 schreef wbwb het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dit gaat over het zomaar weggooien van post, niet over die 95% die ze tegenwoordig toch niet halen.
onbestraft laten lijkt me niet in orde,misschien dat hier nog slimme koppen meelezen,die er heil in zien.quote:Op zondag 21 april 2024 16:20 schreef wbwb het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dit gaat over het zomaar weggooien van post, niet over die 95% die ze tegenwoordig toch niet halen.
daarom geloof ik dat amsterdam verhaal ook niet,dat het "maar" kleine hoeveelheiden waren,reken maar dat het huis vol stond.quote:Op zondag 21 april 2024 19:16 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
En vergeet niet: er is gewoon betaald om die post te laten bezorgen dus weggooien is wettelijk, fatsoenlijk en zakelijk gewoon not done. Postbezorging is juist op vertrouwen gebaseerd, al heeft iemand 20 tv-gidsen abonnementen per week, dan wil die ook gids 20 ontvangen, ook al heeft ie er 19.
Ja, precies. En PostNL kennende geven ze hen ook niet het geld terug als PostNL het doelbewust weggooit…quote:Op zondag 21 april 2024 19:16 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
En vergeet niet: er is gewoon betaald om die post te laten bezorgen dus weggooien is wettelijk, fatsoenlijk en zakelijk gewoon not done. Postbezorging is juist op vertrouwen gebaseerd, al heeft iemand 20 tv-gidsen abonnementen per week, dan wil die ook gids 20 ontvangen, ook al heeft ie er 19.
Ligt eraan waarmee je het vergelijkt natuurlijk. Als je kijkt naar die 7 miljoen poststukken per dag zijn een paar duizend natuurlijk maar weinig.quote:Op zondag 21 april 2024 20:02 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
daarom geloof ik dat amsterdam verhaal ook niet,dat het "maar" kleine hoeveelheiden waren,reken maar dat het huis vol stond.
De hele bezorgverplichting van 95% is een farce omdat dit landelijk is. Mensen in Maastricht kunnen wekenlang geen post ontvangen maar als er in Leeuwarden geen problemen zijn.. en hoe meten ze het eigenlijk? Die test enveloppen zijn alles behalve betrouwbaar en officieel zit er geen track en trace op poststukken.quote:Op zondag 21 april 2024 20:06 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ja, precies. En PostNL kennende geven ze hen ook niet het geld terug als PostNL het doelbewust weggooit…
[..]
Ligt eraan waarmee je het vergelijkt natuurlijk. Als je kijkt naar die 7 miljoen poststukken per dag zijn een paar duizend natuurlijk maar weinig.
dus de rest mag het weer opknappen,gaan er nog meer weg,ze weten het even niet meer,ook las ik ergens dat het bestuur afziet van een verhoging van de beloning,ja met zoveel problemen kun je dat echt niet makenquote:Op maandag 22 april 2024 16:19 schreef IsItMeOrYou het volgende:
er zijn te weinig bezorgers om de post vijf dagen in de week rond te brengen.
Het is gewoon een arrogant bedrijf geworden. 'We verwachten dat dit onderwerp nu wel bespreekbaar is in Den Haag'. Hopelijk zijn ze niet zo dom daar. Dit is gewoon een heel vooropgezet plan van jarenlang roepen dat het slecht gaat, personeelstekort en dan de politiek aankijken dat ze toch wel een beetje begrip hebben?quote:Op maandag 22 april 2024 16:59 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dus de rest mag het weer opknappen,gaan er nog meer weg,ze weten het even niet meer,ook las ik ergens dat het bestuur afziet van een verhoging van de beloning,ja met zoveel problemen kun je dat echt niet maken
https://www.studiorheden.(...)-behoefte-in-de-tuinquote:Op maandag 22 april 2024 17:09 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Het is gewoon een arrogant bedrijf geworden. 'We verwachten dat dit onderwerp nu wel bespreekbaar is in Den Haag'. Hopelijk zijn ze niet zo dom daar. Dit is gewoon een heel vooropgezet plan van jarenlang roepen dat het slecht gaat, personeelstekort en dan de politiek aankijken dat ze toch wel een beetje begrip hebben?
Het is heel simpel: in de Europese postwet staat dat het nationale postbedrijf, het bedrijf dat de UPD (Universele Post Dienstverlening) verzorgt, 5 dagen per week de post moet bezorgen. Dus het is helemaal niet relevant of dit onderwerp bespreekbaar is in Den Haag, want Den Haag heeft hier niks over te zeggen. Hooguit kunnen Haagse bewindslieden gaan proberen om in Brussel de betreffende Europese wet van tafel te krijgen.quote:Op maandag 22 april 2024 17:09 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Het is gewoon een arrogant bedrijf geworden. 'We verwachten dat dit onderwerp nu wel bespreekbaar is in Den Haag'. Hopelijk zijn ze niet zo dom daar. Dit is gewoon een heel vooropgezet plan van jarenlang roepen dat het slecht gaat, personeelstekort en dan de politiek aankijken dat ze toch wel een beetje begrip hebben?
Gek dat PostNL dat dan nergens roept. Ze presenteren het iets als wat ze nu al gaan uitrollen. Behalve als je jezelf elke dag een brief gaat sturen of elke dag Mijn Post in de app raadpleegt, hebben veel mensen toch niet door of de post die in je brievenbus ligt er vandaag zou moeten liggen of eigenlijk gisteren.quote:Op maandag 22 april 2024 17:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het is heel simpel: in de Europese postwet staat dat het nationale postbedrijf, het bedrijf dat de UPD (Universele Post Dienstverlening) verzorgt, 5 dagen per week de post moet bezorgen. Dus het is helemaal niet relevant of dit onderwerp bespreekbaar is in Den Haag, want Den Haag heeft hier niks over te zeggen. Hooguit kunnen Haagse bewindslieden gaan proberen om in Brussel de betreffende Europese wet van tafel te krijgen.
Ze leven alleen in een eigen bubbel sedert de privatisering.Bij Nu staan diverse bijzondere reactie's : gasten die maar wat roepen,bijdehanten, en mensen die wel enig medeleven met de bezorgers hebben,en ook bezorgers, wat er veel te zien is,dat het over geld gaat(niemand vind het interessant). Gelukkig staan we niet alleen.Niemand zit op 40 tassen pd te wachten,en dat 3 dagen,dat houd je een week vol,dan ligt 80% thuis in bed.quote:Op maandag 22 april 2024 19:28 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Gek dat PostNL dat dan nergens roept. Ze presenteren het iets als wat ze nu al gaan uitrollen. Behalve als je jezelf elke dag een brief gaat sturen of elke dag Mijn Post in de app raadpleegt, hebben veel mensen toch niet door of de post die in je brievenbus ligt er vandaag zou moeten liggen of eigenlijk gisteren.
Wel treffend: https://nieuwspaal.nl/pos(...)-niet-meer-elke-dag/
Dat werkt alleen als er ook 30% minder post is. Anders krijg je inderdaad drukkere dagen. Of ze moeten geen buspakjes meer accepteren en dit uitbesteden aan de pakkettak.quote:Op maandag 22 april 2024 19:37 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Ze leven alleen in een eigen bubbel sedert de privatisering.Bij Nu staan diverse bijzondere reactie's : gasten die maar wat roepen,bijdehanten, en mensen die wel enig medeleven met de bezorgers hebben,en ook bezorgers, wat er veel te zien is,dat het over geld gaat(niemand vind het interessant). Gelukkig staan we niet alleen.Niemand zit op 40 tassen pd te wachten,en dat 3 dagen,dat houd je een week vol,dan ligt 80% thuis in bed.
Je moet niet vergeten dat de media geregeld zaken verkeerd of op z'n minst overgesimplificeerd voorstellen. Want een genuanceerd verhaal zorgt niet voor pakkende krantenkoppen of veel clicks. Net als dat verhaal over die zogenaamde 19% loonsverhoging die we zouden krijgen.quote:Op maandag 22 april 2024 19:28 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Gek dat PostNL dat dan nergens roept. Ze presenteren het iets als wat ze nu al gaan uitrollen. Behalve als je jezelf elke dag een brief gaat sturen of elke dag Mijn Post in de app raadpleegt, hebben veel mensen toch niet door of de post die in je brievenbus ligt er vandaag zou moeten liggen of eigenlijk gisteren.
Wel treffend: https://nieuwspaal.nl/pos(...)-niet-meer-elke-dag/
Er moet dus echt 5 dagen in de week overal bezorgd worden, dus PostNL komt niet weg met de ene dag alleen wijk A bezorgen en de andere dag wijk B. Of hier een beroep gedaan kan worden op uitzonderlijke omstandigheden of geografische situaties betwijfel ik.quote:3. Zij (De EU-lidstaten, dus) zien erop toe dat de leveranciers van de universele dienst, behoudens door de nationale regelgevende instanties te beoordelen uitzonderlijke omstandigheden of geografische situaties, alle werkdagen (minimaal vijf dagen per week) ten minste het volgende waarborgen:
- één ophaling;
- een bestelling aan huis bij elke natuurlijke of rechtspersoon, of, bij wijze van afwijking, onder door de nationale regelgevende instantie te beoordelen voorwaarden in passende installaties.
En daar werkt postnl al jaren aan, het masseren van de regelgevende instanties. Dit alles om hun plannen door te drukken. Foei postnl.quote:Op maandag 22 april 2024 22:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
behoudens door de nationale regelgevende instanties te beoordelen uitzonderlijke omstandigheden
Ik ben benieuwd of dat hem gaat lukken… ze lijken er wel erg op tegen.quote:Op dinsdag 23 april 2024 16:55 schreef ophaling10 het volgende:
https://archive.ph/FCCxj
stukje naar beneden scrollen
Oftewel ze doen er waarschijnlijk niks mee…quote:Geachte wbwb,
Dank voor uw bericht van 21 april 2024. Uw melding over PostNL is belangrijk.
Wat doen we met uw melding?
Voordat we kunnen ingrijpen moeten we onderzoeken of een bedrijf echt de regels overtreedt. Omdat we veel meldingen ontvangen, kunnen we niet alle bedrijven onderzoeken waarover we een melding ontvangen. Uw melding helpt ons om te bepalen welke bedrijven we moeten onderzoeken. Blijkt uit een onderzoek dat een bedrijf de regels overtreedt? Dan beslissen we wat nodig is. We spreken het bedrijf bijvoorbeeld aan op hun overtreding. Blijft het bedrijf de regels overtreden? Dan komen wij in actie, door bijvoorbeeld consumenten te waarschuwen voor dit bedrijf of het bedrijf een boete op te leggen.
Hoort u nog wat van ons?
Als we op een later moment nog vragen hebben over uw melding nemen we contact met u op. Anders ontvangt u geen verdere reactie meer. We kunnen u niet persoonlijk op de hoogte houden over het vervolg van uw melding. Het kan schadelijk zijn voor ons onderzoek als bekend wordt welke bedrijven wij onderzoeken. In het nieuwsoverzicht op onze website maken we achteraf bekend welke bedrijven we hebben aangepakt.
Op onze website leest u:
voor welke bedrijven we waarschuwen;
welke sectoren we onderzoeken. Bijvoorbeeld reizen, telecommunicatie, energie enz.;
welke bedrijven we hebben aangepakt.
U kunt zo zelf in de gaten houden of uw melding heeft geleid tot actie.
Meer weten?
Op onze website vindt u ook informatie over uw rechten als consument. Wij leggen de regels uit en geven praktische tips. Voor veel situaties hebben we een voorbeeldbrief. Die kunt u gebruiken om uw recht te halen.
Komt u er niet uit met de informatie op onze website? Dan helpen wij u graag verder. Als u contact met ons opneemt, geven wij u gratis advies over uw rechten en mogelijke vervolgstappen. Maar we kunnen niet bemiddelen. Dat betekent dat wij geen contact opnemen met het bedrijf om voor uw persoonlijke probleem een oplossing te vinden.
Wilt u advies of hebt u andere vragen?
Neem dan contact met ons op.
Neemt u opnieuw contact met ons op? Noem dan dit nummer: XXXXXXXXX.
Met vriendelijke groet,
ACM ConsuWijzer
088 - 0 70 70 70
Maandag t/m vrijdag van 09.30 - 13.00 uur
www.consuwijzer.nl
www.acm.nl
En dat is natuurlijk in het huidige tijdperk een enorm achterhaalde wet. We kunnen het schaarse personeel in Nederland ook wel beter gebruiken dan voor dagelijks hetzelfde rondje lopen met een handjevol echt relevante post en vrijwel niks met spoed.quote:Op maandag 22 april 2024 17:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het is heel simpel: in de Europese postwet staat dat het nationale postbedrijf, het bedrijf dat de UPD (Universele Post Dienstverlening) verzorgt, 5 dagen per week de post moet bezorgen. Dus het is helemaal niet relevant of dit onderwerp bespreekbaar is in Den Haag, want Den Haag heeft hier niks over te zeggen. Hooguit kunnen Haagse bewindslieden gaan proberen om in Brussel de betreffende Europese wet van tafel te krijgen.
Tassen zijn vaak ook versleten rommel. Heb een keer een nieuwe ingewerkt, toen die net paar dagen alleen liep was alle post natgeregend door de tassen heen, omdat hij oude troep had gekregen in plaats van nieuwe tassen.quote:Op zaterdag 20 april 2024 14:05 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ik weet dat je als bezorger niet altijd controle en keuze hebt over het weer en het ook echt klote weer is deze dagen, maar alle post in mijn brievenbus is drijfnat aangekomen dat zelfs de enveloppe gescheurd is en ook de inhoud weer nat / onbruikbaar... Volgens mij niet de tassen goed dichtgehouden of willen schuilen. Plek zat om te schuilen in deze wijk.
Je zou bijna denken dat dit soort verhalen gefabriceerd worden als excuus voor de ondermaatse bezorging. "We hebben geen structurele problemen hoor, was de schuld van een bezorger die illegale dingen deed.."quote:Op zaterdag 20 april 2024 21:33 schreef ophaling10 het volgende:
het is nu om de haverklap dit soort dingen:
https://archive.ph/HqHbm
https://archive.ph/Tw95f
uit het stuk:Volgens de concernwoordvoerster zijn zaken als deze uitzonderlijk. ,,Dan praat je echt over slechts enkele gevallen, incidenten.
Ja, echt compleet waardeloos…quote:Op woensdag 24 april 2024 19:40 schreef Bladblazer het volgende:
[..]
Tassen zijn vaak ook versleten rommel. Heb een keer een nieuwe ingewerkt, toen die net paar dagen alleen liep was alle post natgeregend door de tassen heen, omdat hij oude troep had gekregen in plaats van nieuwe tassen.
Dat was te verwachten. Dit is niet voor het eerst: Met de Kerstdagen zou er ook extra tijd bij de wijken gezet worden, dat gebeurde ook regelmatig niet. Tijd eraf halen, dat vergeten ze dan weer nooit.quote:Op donderdag 25 april 2024 20:25 schreef the_X het volgende:
Wisten jullie nog dat er aanstaande dinsdag 8% extra tijd bij de X wijken zou komen in verband met Koningsdag? Nou dat hebben ze er dus niet bij geboekt, veel mensen op Facebook klagen erover en inderdaad mijn X wijk staat dezelfde tijd voor als afgelopen dinsdag Controleer dus nog even goed je tijden voor dinsdag...
Er wordt geadviseerd om een email naar de OR te sturen.
Ik heb die tijd toevallig wel gekregen. Maar het is een doekje voor het bloeden. Wat moet je met 12 minuten op een dag als je normaal al minimaal 60 moet plussen. Als je echt strikt gaat rekenen om het kloppend te krijgen dan moet je naar je 13 weeks gemiddelde kijken en die dan met 8% verhogen. Maar die logica werkt niet in de postnl.quote:Op donderdag 25 april 2024 20:25 schreef the_X het volgende:
Wisten jullie nog dat er aanstaande dinsdag 8% extra tijd bij de X wijken zou komen in verband met Koningsdag? Nou dat hebben ze er dus niet bij geboekt, veel mensen op Facebook klagen erover en inderdaad mijn X wijk staat dezelfde tijd voor als afgelopen dinsdag Controleer dus nog even goed je tijden voor dinsdag...
Er wordt geadviseerd om een email naar de OR te sturen.
Wij hebben dat bericht dus niet gehad. Maar we zijn wel allemaal tijd kwijt geraakt. Bij mij zo'n 25% per dag, behalve donderdag. Die was maar 8%. Ik ging van iets van 8 uur naar 6,5. Daadwerkelijke looptijd tussen de 12 en 13 uur.quote:Op donderdag 25 april 2024 22:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat was te verwachten. Dit is niet voor het eerst: Met de Kerstdagen zou er ook extra tijd bij de wijken gezet worden, dat gebeurde ook regelmatig niet. Tijd eraf halen, dat vergeten ze dan weer nooit.
Hebben jullie ook dat bericht gehad over de nieuwe looptijden per 30 april? De oude looptijden van Logisch Bezorgen waren verkeerd berekend, omdat men vergeten was rekening te houden met tuinhekjes, te kleine brievenbussen, en subnummering. "De aanpassing van de tijd is voor elke loop anders, omdat de kenmerken per route verschillen. Soms is er helemaal geen aanpassing", zo stelde het bericht.
Maar bij ons komt het er gewoon op neer dat er bij elke wijk elke dag 15% van de tijd af is gehaald! Dus de oude tijden zijn opnieuw geëvalueerd omdat ze te krap stonden, met als resultaat dat ze nu nog krapper staan. Sommige mensen zijn wel een uur per dag kwijt geraakt! En over 3 maanden willen ze weer gaan evalueren, dus ik hou mijn hart vast.
Hoezo zijn die dan weer teruggezet? Wat is dat dan weer voor doms?quote:Op donderdag 25 april 2024 22:55 schreef V__L_N het volgende:
Ergernis daarboven, bepaalde routes waren verbeterd om de LB fouten er uit te halen. Die zijn nu weer terug gezet... Zitten daar dus weer de meest onlogische dingen in, zonder overleg met de bezorgers.
Dat is hier ook gebeurd. Van de ene op andere dag waren fouten die in sommige gevallen al jaren (!) geleden uit wijken waren gehaald, weer terug. Ik denk dat er af en toe zo'n IT-er op een verkeerde knop drukt waardoor eerdere wijzigingen ongedaan worden gemaakt.quote:Op vrijdag 26 april 2024 22:42 schreef wbwb het volgende:
[..]
Hoezo zijn die dan weer teruggezet? Wat is dat dan weer voor doms?
ze weten zelf niet een waar ze mee bezig zijn,ik houd de nieuwsberichten goed in de gaten,kan al voorspellen dat er weer heel wat "privedepots" opduikenquote:Op vrijdag 26 april 2024 22:42 schreef wbwb het volgende:
[..]
Hoezo zijn die dan weer teruggezet? Wat is dat dan weer voor doms?
Die EUR 2,20 voor de e-bike is een vergoeding voor de stroom, als je 'm thuis oplaadt. Het onderhoud gaat via Fietsned en wordt betaald door PostNL.quote:Op zaterdag 27 april 2024 11:45 schreef ophaling10 het volgende:
ik zet het niet graag neer van hun:
https://bvpp.nl/nl/nieuws/2024-04-23-nieuwe-cao-postbezorgers
Die vergoeding van 2,50 en 11en een beetje is nog steeds een lachertje,daar kun je weinig mee.
Ik weet wel dat je buitengaats kan declareren,maar veel mensen durven dat niet.
Als je een ebike hebt van hun,krijg je 2,20 pm,gewoon belachelijk,de ceo krijgt ook maar 3,20 pm
voor het onderhoud van de auto?
ja dat begrijp ik van de stroom maar wat een belachelijke bedragen(afgemeten)quote:Op zaterdag 27 april 2024 16:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Die EUR 2,20 voor de e-bike is een vergoeding voor de stroom, als je 'm thuis oplaadt. Het onderhoud gaat via Fietsned en wordt betaald door PostNL.
Als je dat stroomgebruik meet en dan vermenigvuldigt met je energietarieven en het komt boven de ¤2,20 uit, mag je dan het verschil declareren bij PostNL net als dat nu met fietsonderhoudskosten mag als je een eigen fiets hebt?quote:Op zaterdag 27 april 2024 16:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Die EUR 2,20 voor de e-bike is een vergoeding voor de stroom, als je 'm thuis oplaadt. Het onderhoud gaat via Fietsned en wordt betaald door PostNL.
Er staat in de CAO dat er maatwerk mogelijk is als je niet uitkomt met het bedrag, bijv. omdat je meer km's aflegt dan waar hun berekening vanuit gaat.quote:Op zaterdag 27 april 2024 17:29 schreef wbwb het volgende:
[..]
Als je dat stroomgebruik meet en dan vermenigvuldigt met je energietarieven en het komt boven de ¤2,20 uit, mag je dan het verschil declareren bij PostNL net als dat nu met fietsonderhoudskosten mag als je een eigen fiets hebt?
Tsja, die "berekeningen" van PostNL kennen we ondertussen wel. Dan weet je zeker dat je genaaid wordt, zie ook bijvoorbeeld de tijden bij Logisch Bezorgen. Nu moet je dus actief moeite gaan doen om te krijgen waar je recht op hebt.quote:Op zaterdag 27 april 2024 17:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Er staat in de CAO dat er maatwerk mogelijk is als je niet uitkomt met het bedrag, bijv. omdat je meer km's aflegt dan waar hun berekening vanuit gaat.
Ik snap niet dat er geen wijken met 0 minuten looptijd zijnquote:Op zaterdag 27 april 2024 23:12 schreef wbwb het volgende:
[..]
Tsja, die "berekeningen" van PostNL kennen we ondertussen wel. Dan weet je zeker dat je genaaid wordt, zie ook bijvoorbeeld de tijden bij Logisch Bezorgen. Nu moet je dus actief moeite gaan doen om te krijgen waar je recht op hebt.
Of in de trant van: ja, je fietst alleen maar, dan heb je toch geen looptijd nodig?quote:Op zaterdag 27 april 2024 23:53 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Ik snap niet dat er geen wijken met 0 minuten looptijd zijnals je jarenlang zovaak gaat snijden in tijden moet er toch niks meer overblijven een keer?
klopt niks van,ze zien het wel in de loop van 2024,komen er weer tranenberichten in de krant.quote:Op zaterdag 27 april 2024 23:53 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Ik snap niet dat er geen wijken met 0 minuten looptijd zijnals je jarenlang zovaak gaat snijden in tijden moet er toch niks meer overblijven een keer?
Al aan een rijke vriend gedacht?quote:Op maandag 29 april 2024 13:08 schreef V__L_N het volgende:
Alsof wij wat te investeren hebben met ons salaris...
Ik overweeg meer om de spaarrekening van Herna te kraken.quote:
Lijkt me inderdaad een beter idee…quote:Op maandag 29 april 2024 15:15 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik overweeg meer om de spaarrekening van Herna te kraken.
ik heb net even gekeken,hier een wijk waar je 35min voor krijgt(tijd is nooit aangepast)er is 10min afgegaan(nu),om er te komen bent je heen en weer 30min kwijt,dat probleem ga je nu ook overal krijgen.quote:Op donderdag 25 april 2024 22:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat was te verwachten. Dit is niet voor het eerst: Met de Kerstdagen zou er ook extra tijd bij de wijken gezet worden, dat gebeurde ook regelmatig niet. Tijd eraf halen, dat vergeten ze dan weer nooit.
Hebben jullie ook dat bericht gehad over de nieuwe looptijden per 30 april? De oude looptijden van Logisch Bezorgen waren verkeerd berekend, omdat men vergeten was rekening te houden met tuinhekjes, te kleine brievenbussen, en subnummering. "De aanpassing van de tijd is voor elke loop anders, omdat de kenmerken per route verschillen. Soms is er helemaal geen aanpassing", zo stelde het bericht.
Maar bij ons komt het er gewoon op neer dat er bij elke wijk elke dag 15% van de tijd af is gehaald! Dus de oude tijden zijn opnieuw geëvalueerd omdat ze te krap stonden, met als resultaat dat ze nu nog krapper staan. Sommige mensen zijn wel een uur per dag kwijt geraakt! En over 3 maanden willen ze weer gaan evalueren, dus ik hou mijn hart vast.
Die vragen eronder ook… en de reacties ook. Volgens de ene reactie moet je binnen 2 uur wonen en volgens de andere reactie binnen 3 uur. Ze weten dus zelf ook niet eens wat ze willen…quote:Op dinsdag 30 april 2024 19:33 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.yobbers.com/n(...)alicante-voor-postnl
deze heeft hier al eerder gestaan,ben eens wezen kijken naar de reviews van de recruiter,ongelofelijk dat een post ermee in zee gaat,zie o.a. trustpilot.Natuurlijk is het een hele ervaring als je nog jong bent,juist deze jonge mensen zouden hier tegen beschermd moeten worden.
nee echt foute boel,dan kun je beter post bezorgen.quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:23 schreef wbwb het volgende:
[..]
Die vragen eronder ook… en de reacties ook. Volgens de ene reactie moet je binnen 2 uur wonen en volgens de andere reactie binnen 3 uur. Ze weten dus zelf ook niet eens wat ze willen…
Okay, april is voorbij en de chaos is groot. Plustijden in april werden niet goedgekeurd, volgens de ene TL een storing in zijn app waardoor hij geen plustijd van ons kon zien. IT afdeling lachte hem uit volgens hem en hij begon te gillen aan de telefoon wanneer je hem erover belde. Good times. Na vele klachten en oranje kaarten heeft de andere TL (want we hebben er tegenwoordig 2) boze mails gestuurd naar managers en daarboven. Ondertussen missen zo'n 160 postbezorgers hier tussen de 2 en 4 uur plustijd die zogenaamd nu wel is goedgekeurd, maar niet te zien is in de totaaltijd. PostNL heeft een nieuw dieptepunt bereikt hier. Enige wat wij te horen krijgen is nu:"houdt het zelf in de gaten, maak screenshots en wacht je loonstrook van mei af of daar de uren kloppen." Ik ben een beetje misselijk....quote:Op dinsdag 16 april 2024 22:48 schreef YBouncer het volgende:
We hebben hier in Zuid-Holland nu al twee weken zogenaamd te maken met een storing in het systeem, waar de plustijd niet wordt goedgekeurd en/of bijgeteld bij je werktijd. Is dit in andere delen van Nederland ook het geval? We kregen vorige week een algemene melding dat vandaag op dinsdag na 18:00 uur alles alsnog zou worden opgeteld en bijgeschreven, maar je snapt dat dat niet gebeurt is. We hebben het hier over plustijd van week 14.
Dat is echt belachelijk… ik zou zeggen: lekker bij de Arbeidsinspectoe meldenquote:Op woensdag 1 mei 2024 22:27 schreef YBouncer het volgende:
[..]
Okay, april is voorbij en de chaos is groot. Plustijden in april werden niet goedgekeurd, volgens de ene TL een storing in zijn app waardoor hij geen plustijd van ons kon zien. IT afdeling lachte hem uit volgens hem en hij begon te gillen aan de telefoon wanneer je hem erover belde. Good times. Na vele klachten en oranje kaarten heeft de andere TL (want we hebben er tegenwoordig 2) boze mails gestuurd naar managers en daarboven. Ondertussen missen zo'n 160 postbezorgers hier tussen de 2 en 4 uur plustijd die zogenaamd nu wel is goedgekeurd, maar niet te zien is in de totaaltijd. PostNL heeft een nieuw dieptepunt bereikt hier. Enige wat wij te horen krijgen is nu:"houdt het zelf in de gaten, maak screenshots en wacht je loonstrook van mei af of daar de uren kloppen." Ik ben een beetje misselijk....
dat van die screenshots heb ik al tig jaren gezegd,doe dit iedere dag consequent je staat sterk,quote:Op woensdag 1 mei 2024 22:27 schreef YBouncer het volgende:
[..]
Okay, april is voorbij en de chaos is groot. Plustijden in april werden niet goedgekeurd, volgens de ene TL een storing in zijn app waardoor hij geen plustijd van ons kon zien. IT afdeling lachte hem uit volgens hem en hij begon te gillen aan de telefoon wanneer je hem erover belde. Good times. Na vele klachten en oranje kaarten heeft de andere TL (want we hebben er tegenwoordig 2) boze mails gestuurd naar managers en daarboven. Ondertussen missen zo'n 160 postbezorgers hier tussen de 2 en 4 uur plustijd die zogenaamd nu wel is goedgekeurd, maar niet te zien is in de totaaltijd. PostNL heeft een nieuw dieptepunt bereikt hier. Enige wat wij te horen krijgen is nu:"houdt het zelf in de gaten, maak screenshots en wacht je loonstrook van mei af of daar de uren kloppen." Ik ben een beetje misselijk....
ik ben al een poos benieuwd wat er met dat geld gebeurd,wat er "overblijft" zullen ze dat verdelen nder de bespaarders?ben er erg benieuwd naar.quote:Op woensdag 1 mei 2024 23:22 schreef wbwb het volgende:
[..]
Dat is echt belachelijk… ik zou zeggen: lekker bij de Arbeidsinspectoe melden
quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:05 schreef V__L_N het volgende:
Je kan wel screenshotten. Maar mijn plustijd van zaterdag is magisch nergens te vinden. Niet zichtbaar in de app, niet op de website... Dus ja...
als je + tijd invoert/stopt zie je niets? dan is het moment supreme,eventueel voor plus,dat je totale looptijd zichtbaar is..quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:05 schreef V__L_N het volgende:
Je kan wel screenshotten. Maar mijn plustijd van zaterdag is magisch nergens te vinden. Niet zichtbaar in de app, niet op de website... Dus ja...
ja je krijgt er wel heel veel onrust door,het is zo jammer dat er altijd maar een paar zijn die voor hun rechten op komen,de rest hangt er altijd een beetje bij.quote:Op donderdag 2 mei 2024 12:42 schreef Pensioengenieter het volgende:
Ik zou op het depot net zo lang blijven zitten tot iemand mij komt uitleggen hoe en waar mijn uren zijn. Eerder ga ik niet aan het werk, heel duidelijk maken waar het probleem zit en bewijsmateriaal achter de hand houden. Wil ik wel eens zien hoe ze dat gaan oplossen.
Ik vrees dat de meeste bezorgers geen keuze hebben anders waren ze waarschijnlijk allang gestopt. Bijna elke werkgever geeft meer salaris en behandeld medewerkers gewoon normaal in plaats van dat ze elke maand nieuwe dingen bedenken om op te bezuinigen. Ik heb bij werkgevers gewerkt waar soms rustiger was en dan mocht je gewoon de tijd uitzitten/rustig aan doen op kosten van de baas. Bij PostNL pakken ze elke minuut af en mag je niks schrijven.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:21 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja je krijgt er wel heel veel onrust door,het is zo jammer dat er altijd maar een paar zijn die voor hun rechten op komen,de rest hangt er altijd een beetje bij.
aanvulling: ze maken er geen vrienden met de laatste actie's
als ik dit weer zo lees,zal er eerdaags wel weer gesneden worden met 2 messenquote:Op donderdag 2 mei 2024 19:58 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Ik vrees dat de meeste bezorgers geen keuze hebben anders waren ze waarschijnlijk allang gestopt. Bijna elke werkgever geeft meer salaris en behandeld medewerkers gewoon normaal in plaats van dat ze elke maand nieuwe dingen bedenken om op te bezuinigen. Ik heb bij werkgevers gewerkt waar soms rustiger was en dan mocht je gewoon de tijd uitzitten/rustig aan doen op kosten van de baas. Bij PostNL pakken ze elke minuut af en mag je niks schrijven.
quote:We willen voor jou en je klanten de favoriete bezorger zijn. Daarom werken we voortdurend aan onze diensten zodat ze beter aansluiten op de wensen van de e-commerce markt én de consument.
Zo blijven we ons richten op het verhogen van de standaardkwaliteit en -service, terwijl we ook nieuwe diensten introduceren en bestaande diensten verbeteren. Een aantal voorbeelden hiervan zijn: de keuze bezorgdag, bezorgvoorkeuren instellen in de PostNL app, en het uitbreiden van ons ‘out of home’ aanbod met meer pakketautomaten.
Wij zien al jaren minder interesse van consumenten voor avondbezorging, zondag bezorging en bezorging op dezelfde dag. Weinig webshops bieden deze extra services aan. Hierdoor rijden onze bussen minder vol en dat zorgt voor een hogere CO2 uitstoot per pakket. Daarom hebben wij besloten om vanaf 8 juli 2024 zondagbezorging stop te zetten. Ook bieden we de optie voor dezelfde dag bezorgd niet meer aan. Daarnaast bieden wij vanaf 1 augustus 2024 alleen nog avondbezorging aan in een aantal dichtbevolkte gebieden in Nederland.
Vanaf 1 juli 2024 worden de tarieven voor pakketten met leeftijdscheck 18+ verhoogd met ¤ 1,- (één euro) per pakket. Door verschillende marktontwikkelingen zijn de kosten in het netwerk dat wij hiervoor gebruiken flink gestegen. Tenslotte vervalt bij de aanvullende dienst Gegarandeerde levering het bezorgtijdvak vóór 09.00 uur. Gegarandeerde levering blijft mogelijk voor bezorging in de bezorgtijdvakken vóór 10.00 uur, vóór 12.00 uur en/of vóór 17.00 uur.
Benieuwd wat bol.com select gaat doen dan. Al merk ik dat ik ook steeds minder voor thuisbezorging kies, zeker voor kleine pakketjes. Thuisbezorging is onbetrouwbaar geworden en de tijdvakken worden bijna nooit meer gehaald of ze dumpen het zonder aan te bellen voor je voordeur buiten. Pakketpunt is dichtbij en vaak al vroeg in de morgen af te halen. Maar de goede zijn schaars geworden, kleinere winkels weigeren opslagruimte voor die kleine vergoeding.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:17 schreef wbwb het volgende:
PostNL gaat stoppen met o.a. zondagbezorging en dezelfde dag bezorgd:
[..]
DHL eCommerce heeft wel nog gewoon avondbezorging en dezelfde dag bezorgd, alleen geen zondagbezorging. Bol verstuurt nu ook al sommige pakketten met DHL eCommerce.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:50 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Benieuwd wat bol.com select gaat doen dan. Al merk ik dat ik ook steeds minder voor thuisbezorging kies, zeker voor kleine pakketjes. Thuisbezorging is onbetrouwbaar geworden en de tijdvakken worden bijna nooit meer gehaald of ze dumpen het zonder aan te bellen voor je voordeur buiten. Pakketpunt is dichtbij en vaak al vroeg in de morgen af te halen. Maar de goede zijn schaars geworden, kleinere winkels weigeren opslagruimte voor die kleine vergoeding.
ja dat scannen hadden ze nooit moeten stoppen,verder hier gespamd voor een keuze in vakantietoeslag(pm/yr) nog meer mensen dit bericht ontvangen?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:50 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Benieuwd wat bol.com select gaat doen dan. Al merk ik dat ik ook steeds minder voor thuisbezorging kies, zeker voor kleine pakketjes. Thuisbezorging is onbetrouwbaar geworden en de tijdvakken worden bijna nooit meer gehaald of ze dumpen het zonder aan te bellen voor je voordeur buiten. Pakketpunt is dichtbij en vaak al vroeg in de morgen af te halen. Maar de goede zijn schaars geworden, kleinere winkels weigeren opslagruimte voor die kleine vergoeding.
De tarieven zijn nu inderdaad als volgt:quote:Op vrijdag 3 mei 2024 23:36 schreef V__L_N het volgende:
Postnl afwijkende bezorging is ook altijd giga duur. Ochtend bezorging kost 12,50 extra, avond iets van 1,50. Zondagbezorging was al bijna nergens een optie. Per slot moet je voor maandaglevering al zaterdag voor 3 uur aanleveren. Zondaglevering heeft allemaal extra moeilijkheden.
Ik laat mijn pakketten eigenlijk meestal in een pakketkluis hier om de hoek droppen. Maar sinds een paar weken duikt die niet meer op in de lijsten. Dus dan kan ik daar niet meer afleveren, andere pakketkluis in het volgende dorp ook niet. Snap niet wat daar dan weer mee aan de hand is.
Die screenshot is zakelijk, wel op basis van het contract wat je standaard krijgt bij PostNL als je geen contact opneemt met een accountmanager. Particulieren krijgen al die opties niet eens geloof ik, maar daar zijn de tarieven ook heel anders.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 01:22 schreef V__L_N het volgende:
Dat is voor particulieren. Zakelijk krijg je een optie:
Afleveren 8.00 - 12.00 : 12,49
Afleveren overdag is gebiedsgebonden, dus die tijden zijn verschillend. Maar kosten 0,00
Afleveren 17.30 - 22.00: 1.41
Idd alleen maandag t/m vrijdag.
Afhaalpunten korting kan zakelijk ook iets hoger zijn. En je kan ook een hoger bedrag verzekeren (tot 2000 inkoop) Meteen retouren bij niet thuis is dan weer gratis. Maar je betaald dan weer wel een energie toeslag. Je kan daarnaast nog allemaal extra kosten krijgen. Bv voor handmatige verwerking, afwijkende maten enz...
Die bedrijven melken graag wat extra voor normale diensten.
kun je niet even wat vogelen dat het management en bestuur moven gaatquote:
Ik snap niet waarom ze in dat artikel een pakketbezorger een postbezorger noemen…quote:Op zondag 5 mei 2024 11:46 schreef ophaling10 het volgende:
dit is van rond kerst en het tegenovergestelde van bovenstaand,super voor deze collega.
https://www.hartvannederl(...)-zelfs-mijn-sleutels
ja dat is iets waar ze in de media geen kaas van gegeten hebben,idd het verschil Pb/Pbz, ondanks dat een Pbz al meer doet als een Pb.quote:Op zondag 5 mei 2024 11:51 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom ze in dat artikel een pakketbezorger een postbezorger noemen…
Ik snap dat dus echt niet. Het is toch geen hogere wiskunde?quote:Op zondag 5 mei 2024 12:33 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja dat is iets waar ze in de media geen kaas van gegeten hebben,idd het verschil Pb/Pbz, ondanks dat een Pbz al meer doet als een Pb.
Gefeliciteerd met je baan! Is eCommerce anders dan de 'gewone' DHL?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 21:41 schreef wbwb het volgende:
Ik ben trouwens aangenomen bij DHL eCommerce als pakketbezorger. Wel belachelijk dat ze het eerste jaar met een oproepovereenkomst in plaats van een arbeidsovereenkomst werken…
DHL eCommerce is de nieuwe naam van DHL Parcel. Dat is gewoon de normale pakketbezorging van DHL zeg maar. Daarbinnen hebben ze dan eigenlijk ook nog 2 takken: DFY (pakketten aan consumenten) en EUROPLUS (pakketten aan bedrijven).quote:Op zondag 5 mei 2024 16:41 schreef Bladblazer het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je baan! Is eCommerce anders dan de 'gewone' DHL?
Inderdaad raar van die oproepovereenkomst. Met de enorme aantallen pakketten en vaak vertraagde leveringen zou je zeggen dat ze staan te springen om nieuw personeel..
ja die hebben ze bij ons eraf gehaald plus de rest.dhl is wel een hele grote werkgever,daar verzuipt de post in.quote:
Ah, wat een geweldig plan weer…quote:Op maandag 6 mei 2024 08:13 schreef ophaling10 het volgende:
ze maken hem wel,als die minister(en of degene die dit gaat veranderen)slim is doet ie niets,laat ze maar bovenin gaan bezuinigen,en niet onderin.
https://www.telegraaf.nl/(...)g-postzegelprijs-aan
plus reactie's:
https://www.nu.nl/economi(...)g-in-juli.html#nujij
De reden van de prijsverhoging is letterlijk de gestegen personeelskostenquote:Op maandag 6 mei 2024 10:32 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Slechtere service bieden en de prijs maar verhogen en personeel uitpersen
Ze mogen het inderdaad aanpassen wanneer ze het willen, zolang het maar binnen de tariefruimte past. Zo'n aanpassing moeten ze geloof ik wel voorleggen bij de ACM.quote:Op maandag 6 mei 2024 12:13 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
De reden van de prijsverhoging is letterlijk de gestegen personeelskostenPostNL wil zelf niks inleveren dus. Ik dacht trouwens dat het maar 1x per jaar mocht? Nieuw in de strategie is blijkbaar in elk bericht benadrukken dat ze per se 5 dagen moeten bezorgen en ze dit anders willen. Ratten zijn het. Ik woon dicht bij de Duitse grens..straks kan ik nog beter een brief in Duitsland posten naar Nederland, goedkoper en even snel/langzaam.
Ik vraag het me ook af. De stijging van het minimumloon zullen ze wel gevoeld hebben in hun portemonnee, maar afgezien van de al aangevoerde argumenten constateer ik ook dat mijn looptijden in een half jaar tijd met 15% zijn gekort terwijl de volumes (-12% voor de post, +4% voor de pakketjes, tov 1 jaar geleden) per saldo toch een veel kleinere daling laten zien.quote:Op maandag 6 mei 2024 12:34 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ze mogen het inderdaad aanpassen wanneer ze het willen, zolang het maar binnen de tariefruimte past. Zo'n aanpassing moeten ze geloof ik wel voorleggen bij de ACM.
Wat betreft die gestegen personeelskosten… zou dat echt zo zijn gezien er steeds minder personeel is gezien iedereen weggaat en er dan ook steeds minder werk gedaan wordt gezien de dalwijken dan door niemand gelopen wordt?
ja dat zielige (buiten ons en gelijkvloers )moeten ze echt van afstappen.Als een gemiddeld mens die 2k verdiend(voorbeeld) en per dag 3 k uitgeeft gaat hij ook in de problemen komen.Bij de post is het hetzelfde,ze geven veel te veel uit aan onzin en overbodige functie's(hoger kader),ik las ook iets over een bonus voor een ceo,zou me kaot schamen om die aan te nemen,maar ja wie ben ik.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:32 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Slechtere service bieden en de prijs maar verhogen en personeel uitpersen
ja dat had ik eerder gemeld dat het zeer doet de 13 zoveel (net goed)ze hebben een kleine 20jr van de postbezorgers geld afgenomen,en halleluja met een cao en 19% en divers geleuter.Reken maar dat er een hoop weer weg gaan na de zomer.En 13 dat is een lachertje,een beetje bedrijf zit er al 3/4 boven en meer.quote:Op maandag 6 mei 2024 12:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik vraag het me ook af. De stijging van het minimumloon zullen ze wel gevoeld hebben in hun portemonnee, maar afgezien van de al aangevoerde argumenten constateer ik ook dat mijn looptijden in een half jaar tijd met 15% zijn gekort terwijl de volumes (-12% voor de post, +4% voor de pakketjes, tov 1 jaar geleden) per saldo toch een veel kleinere daling laten zien.
Daarnaast voert PostNL als argument voor het verlies aan dat afzenders steeds meer van de dure 24-uurs post naar de goedkopere 48-uurs post overstappen. Maar dat is toch precies wat PostNL wil? PostNL zou zelfs het liefst zien dat in navolging van zakelijke klanten ook particulieren voor 48-uursbezorging kunnen kiezen.
in de handel doen ze 60/65% (pf nominaal)quote:Op maandag 6 mei 2024 16:19 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ik vind sowieso de postzegel met vaste waarde alleen maar verward werken. Vanaf 1 juli moet je meer betalen voor nieuwe zegels maar vanaf 1 juli zijn de postzegels die je al/nog hebt ineens meer waard geworden. Als je nog zegels hebt sinds de introductie van de getallen kan je ze onderhand met winst doorverkopen
Ik geloof daar niks van…quote:Onze inspanningen om de vacatures voor postbezorgers te vullen, werpen vruchten af en dragen bij aan een betere bezorgkwaliteit.
dat je 2 handen hebt,niet meerquote:Op maandag 6 mei 2024 19:38 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Het zal vast per regio verschillenen welke kwaliteit streeft PostNL na?
Dat is veel te duur…quote:Op dinsdag 7 mei 2024 07:49 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ze kunnen beter alle post getraceerd maken, dan zien we waar de vertraging ontstaat in plaats van verder snoeien in het aantal bezorgdagen en de overeenkomstduur.
zullen ze het niet express ensceneren dit gebeuren? om nog meer te verdienen,hier lees ik niets over.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 07:49 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Minister Adriaansens (Economische Zaken) geeft in een reactie op de bezorgplannen van PostNL aan: ,,PostNL haalt al langere tijd de wettelijke kwaliteitsnormen voor postbezorging niet. Dit is niet acceptabel.”
Het postbedrijf geeft aan dat de financiële situatie steeds ernstiger wordt. Dat onderstreept volgens de bewindsvrouw dat er iets moet gebeuren. ‘Op korte termijn’ zal minister Adriaansens de Tweede Kamer informeren over keuzes en scenario’s voor de postbezorging en de voorgenomen aanpak voor de korte en lange termijn.
Benieuwd welke oplossingen ze er doorheen hebben wetten te krijgen, of gaat Nederland weer eigen beleid voeren en nemen ze boetes uit Europa voorlief? Ze kunnen beter alle post getraceerd maken, dan zien we waar de vertraging ontstaat in plaats van verder snoeien in het aantal bezorgdagen en de overeenkomstduur.
De nieuwe strategie van PostNL is in elk bericht roepen dat de huidige situatie onhoudbaar is en als je dat maar vaak genoeg roept gaan politici uiteindelijk wel overstag, binnen de kaders of ze gaan de huidige kaders oprekken/ tijdelijk niet handhaven. Ik lees nog steeds berichten van mensen dat simpele verjaardagskaarten of zelfs rouwkaarten gewoon een week of langer onderweg zijn of zelfs veel te laat bezorgd dus langzamer bezorgen gaat dat echt niet oplossen. Of er moet meer personeel beschikbaar komen of intern ergens iets in de processen veranderen dat ze gewoon waarmaken wat ze beloven voor brievenbuspost.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 08:36 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
zullen ze het niet express ensceneren dit gebeuren? om nog meer te verdienen,hier lees ik niets over.
Dat van die ernstige financiële situatie is zwaar overtrokken. Het is al vaker gebeurd dat er in een kwartaal verlies is gemaakt, maar uiteindelijk eindigt het jaar altijd in de zwarte cijfers. Ik lees nu ook steeds in de portalberichten van meneer Haringsma dat de volumes al weer toenemen, en dat is goed te zien ook.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 07:49 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Minister Adriaansens (Economische Zaken) geeft in een reactie op de bezorgplannen van PostNL aan: ,,PostNL haalt al langere tijd de wettelijke kwaliteitsnormen voor postbezorging niet. Dit is niet acceptabel.”
Het postbedrijf geeft aan dat de financiële situatie steeds ernstiger wordt. Dat onderstreept volgens de bewindsvrouw dat er iets moet gebeuren. ‘Op korte termijn’ zal minister Adriaansens de Tweede Kamer informeren over keuzes en scenario’s voor de postbezorging en de voorgenomen aanpak voor de korte en lange termijn.
Benieuwd welke oplossingen ze er doorheen hebben wetten te krijgen, of gaat Nederland weer eigen beleid voeren en nemen ze boetes uit Europa voorlief? Ze kunnen beter alle post getraceerd maken, dan zien we waar de vertraging ontstaat in plaats van verder snoeien in het aantal bezorgdagen en de overeenkomstduur.
begint het daar ook al?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 16:31 schreef wbwb het volgende:
Jullie vinden Logisch Bezorgen onlogisch? Nou, die routes van DHL zijn ook niet logisch…
Ze stuurden me van de ene straat naar de andere straat terug naar de ene straat en dan weer naar de andere straat en zo door. Tussen die twee straten ligt een sloot, dus dan moet je steeds helemaal omfietsen. Omdraaien met je fiets gaat daar ook heel lastig, want die straten zijn best wel smal.
ik had nog een bericht voor je neergezetquote:Op dinsdag 7 mei 2024 10:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat van die ernstige financiële situatie is zwaar overtrokken. Het is al vaker gebeurd dat er in een kwartaal verlies is gemaakt, maar uiteindelijk eindigt het jaar altijd in de zwarte cijfers. Ik lees nu ook steeds in de portalberichten van meneer Haringsma dat de volumes al weer toenemen, en dat is goed te zien ook.
Dit is gewoon een toneelstukje dat wordt opgevoerd om het medelijden en de sympathie van de overheid terug te winnen. Dat de onderhandelingen voor de grote CAO binnenkort weer van start gaan, speelt wellicht ook mee.
Ik denk niet dat de Nederlandse regering boetes uit Europa gaat accepteren. Ik denk ook niet dat de 5-daagse bezorgplicht van tafel gaat. Maar hoewel er in de Europese postwet staat dat wij 5 dagen moeten bezorgen (als in: 5 dagen per week ALLE straten aandoen) staat er NIET in die wet hoe wij de post over die 5 dagen moeten verdelen. Dus als de (demissionair) minister ons toestemming geeft om voortaan 2 werkdagen te mogen doen over de postzegelpost ipv de huidige 1, dan mag dat gewoon van Europa. Dus dan krijgen we straks misschien wel dat je op daldagen alleen nog maar met pakjes, rouwkaarten, medische en spoedpost loopt. Op zaterdag zal je dan ongetwijfeld nog wel 48-uurs consumentenpost in de X-wijken hebben, want als je dat naar dinsdag zou schuiven, dan wordt zelfs die 48 uur niet gehaald. Dat is dan denk ik ook de reden dat PostNL die 48 uur op termijn naar 72 wil hebben, dan kan de zaterdag in de X-wijken (die nu alleen op papier een daldag is) in de praktijk ook echt een daldag worden.
Nee, wij hebben droge voeten gehouden.quote:Op maandag 6 mei 2024 17:04 schreef ophaling10 het volgende:
@:Kramerica hadden jullie geen last met overstromingen?ivm de vele regenval afgelopen week.
Had dat even in Valkenburg gezien een heel drama daar.
het zag er niet best uit,wat ik zag,je zal er met de post rondlopen,en in een put vallen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 17:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nee, wij hebben droge voeten gehouden.
Heb je niks beters te doen dan die reviews in de gaten te houden?quote:Op woensdag 8 mei 2024 17:45 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
het zag er niet best uit,wat ik zag,je zal er met de post rondlopen,en in een put vallen.
btw weer een review. https://nl.indeed.com/cmp/Postnl/reviews
vacatures lopen ook weer langzaam op,wat de laatste dagen allemaal gebeurd,draagt niet bij aan nieuwe aanwas.
mooi he leedvermaakquote:Op woensdag 8 mei 2024 18:10 schreef wbwb het volgende:
[..]
Heb je niks beters te doen dan die reviews in de gaten te houden?
Volgens mij mag je een fiets in principe overal parkeren. Daar hoef je geen parkeervak voor op te zoeken. Bij twijfel gewoon op de stoep zetten.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:56 schreef wbwb het volgende:
Weet iemand eigenlijk waar je allemaal je fiets mag parkeren? En is dat ook nog anders als je onmiddellijk goederen aan het lossen bent?
Waarom bezorgt DPG die dingen niet zelf? Ze doen toch ook zelf de kranten bezorgen?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:32 schreef IsItMeOrYou het volgende:
En ja hoor zoals verwacht ook vandaag met de zaterdagbezorging nog geen tijdschriften ontvangen. Dus dat wordt pas komende dinsdag in plaats van normaal donderdag, bijna een week oud. Als Hemelvaartsdag uitvalt en de aanleverdag dins/woensdag gewoon een werkdag is, waar gaat het dan mis in het proces bij PostNL? Wat stelt DPG voor lage eisen? Of is mijn regio echt zo'n puinhoop tegenwoordig dat ze alles maar blijven doorschuiven? Het wordt er allemaal onbetrouwbaarder op.
ja een soort van voetveeg,direct stoppen ,kost negatieve energie.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:07 schreef wbwb het volgende:
Ik stond vandaag met de DHL-bezorgfiets bij een stoplicht te wachten en had al mijn richtingaanwijzer naar links aan omdat ik daarna meteen naar links moet. Toen ging iemand me opeens links inhalen en die werd boos op mij en riep tegen mij: "Hand uitsteken, pipo!" Ik had gewoon mijn richtingaanwijzer aan… je moet niet boos worden op mij terwijl je zelf niet kijkt…
---
Ik zit ook eigenlijk alweer te denken om te stoppen bij DHL. Dat met die fietsen en in het bijzonder die accu's daarvan hebben ze gewoon helemaal niet goed geregeld. De accu van die ene fiets zou 25 km moeten kunnen, maar gaat in de praktijk maar 16 km, wat echt waardeloos is en ze zorgen er ook steeds niet voor dat die accu's wel goed opgeladen zijn, dus dat is elke keer weer gezeik.
Daarnaast is het stom dat ze mij een oproepovereenkomst geven in plaats van een arbeidsovereenkomst en nu willen dat ik volgende week op andere dagen werk dan eigenlijk afgesproken. Bovendien is het ook helemaal niet duidelijk voor welke uren ze me nou betalen en hoe ze dat dan precies meten.
Een als journalistiek vermomde reclamespot van het uitzendburau (Young Capital) waar PostNL zelf veel mee samenwerkt. Bepaald niet de mensen waar je voor een eerlijk verhaal moet aankloppen, lijkt mij.quote:
Tja, niet verwonderlijk. Ik denk dat veel goed bezorgers ook zijn vertrokken sinds invoering logisch bezorgen. Onze vaste postbezorger in de wijk is na jaren ook gestopt en nu steeds een wisselend iemand en sindsdien komt alles rustig 2-3 dagen later. Bijna alles wat standaard op zaterdag komt / te zien is in Mijn Post schuift door naar dinsdag. Mijn tijdschriften ontving ik gisteren pas, een week later. Uiteindelijk komt het vaak dan nog wel maar betrouwbaar is het niet meer.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:46 schreef wbwb het volgende:
https://www.acm.nl/nl/pub(...)ren-minder-kwaliteit
ja heb je die uitgebreide versie gezien? pdf? deze kun je ook binnentrekken,wat een bullshit staat er in,als je meer dan 10% bijplust is er iets niet goed,nou ik denk dat iedereen wel wat hoger zit dan 10%,las ook dat ze studenten erop hebben gezet(routevernielers) echt iedere keer draait het weer om $$.quote:Op donderdag 16 mei 2024 17:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En hier is de OR weer met een (on)logisch verhaal over (on)logisch bezorgen.
hij geeft een 403, hier het hele verhaal van de ACM:quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:49 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Tja, niet verwonderlijk. Ik denk dat veel goed bezorgers ook zijn vertrokken sinds invoering logisch bezorgen. Onze vaste postbezorger in de wijk is na jaren ook gestopt en nu steeds een wisselend iemand en sindsdien komt alles rustig 2-3 dagen later. Bijna alles wat standaard op zaterdag komt / te zien is in Mijn Post schuift door naar dinsdag. Mijn tijdschriften ontving ik gisteren pas, een week later. Uiteindelijk komt het vaak dan nog wel maar betrouwbaar is het niet meer.
https://public.tableau.co(...)&%3AshowVizHome=no#1
"De eigenaar van de bakfiets is nergens te bekennen". Er staat 5x PostNL op dat ding, ra ra, wie zou de eigenaar zijn?quote:Op donderdag 16 mei 2024 18:18 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.ad.nl/112-nie(...)onvindbaar~a3109542/
ja als je de nieuwsberichten echt gaat analyseren,dan heb je echt het idee: wat voor lichten werken er.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
"De eigenaar van de bakfiets is nergens te bekennen". Er staat 5x PostNL op dat ding, ra ra, wie zou de eigenaar zijn?
Ja, precies. Ze bedoelen gebruiker in plaats van eigenaar. Als ze met dit soort dingen al zulke fouten maken, dan vraag ik me af wat voor grote fouten de media nog meer maken over vakgebieden waar ik niet zoveel van weet.quote:Op donderdag 16 mei 2024 20:31 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja als je de nieuwsberichten echt gaat analyseren,dan heb je echt het idee: wat voor lichten werken er.
Die heb ik ook gezien. Tot 10% structureel uitloop per wijk is normaal, pas als het meer dan 10% wordt is het een indicatie dat een wijk te krap staat. Hier geeft de OR dus in feite toe dat PostNL alle wijken expres minstens 10% te krap zet.quote:Op donderdag 16 mei 2024 18:13 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja heb je die uitgebreide versie gezien? pdf? deze kun je ook binnentrekken,wat een bullshit staat er in,als je meer dan 10% bijplust is er iets niet goed,nou ik denk dat iedereen wel wat hoger zit dan 10%,las ook dat ze studenten erop hebben gezet(routevernielers) echt iedere keer draait het weer om $$.
Je leest ook vaak dat medewerkers op het hoofdkantoor regelmatig een wijkje weglopen. Dan lopen ze zeker alleen wijken die vlakbij het hoofdkantoor liggen, want bij ons heb ik ze nooit gezien. Op 1 keer na dan. Toen kwamen er twee managers een wijk lopen, maar dat was dan wel tijdens het zomerdal, het was de kleinste wijk die we hadden, en ze deden 'm dus ook nog met z'n tweeën. Volgens mij was het ook nog eens een daldag, maar dat weet ik niet zeker. En na afloop jammeren dat ze zo geschrokken waren dat het zo weinig post was, en dat de volumedaling nog groter was dan ze al dachten.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 00:45 schreef wbwb het volgende:
[..]
. Volgens de Dichtbij kwam Herna Verhagen eens langs op de werkvloer, wat dan zo geweldig zou zijn, omdat ze dan van de werkvloer over dat probleem hoorde, wat ze dan meteen met die afzender hebben kunnen oplossen. Wat dacht je van het meteen op laten lossen als zo'n probleem aangegeven wordt in plaats van daar eerst jaren niks mee doen totdat Herna Verhagen opeens langskomt? Dat dat probleem al jaren speelde en zo stond er natuurlijk niet bij in dat artikel, maar alleen hoe geweldig Herna Verhagen zou zijn doordat ze regelmatig de werkvloer zou bezoeken.
Hoe verzinnen ze het toch?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je leest ook vaak dat medewerkers op het hoofdkantoor regelmatig een wijkje weglopen. Dan lopen ze zeker alleen wijken die vlakbij het hoofdkantoor liggen, want bij ons heb ik ze nooit gezien. Op 1 keer na dan. Toen kwamen er twee managers een wijk lopen, maar dat was dan wel tijdens het zomerdal, het was de kleinste wijk die we hadden, en ze deden 'm dus ook nog met z'n tweeën. Volgens mij was het ook nog eens een daldag, maar dat weet ik niet zeker. En na afloop jammeren dat ze zo geschrokken waren dat het zo weinig post was, en dat de volumedaling nog groter was dan ze al dachten.
En ondertussen de mond vol over bestaanszekerheid.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:28 schreef IsItMeOrYou het volgende:
De verhoging van het minimumloon wordt door het nieuwe kabinet teruggedraaid. Hoeft PostNL toch niet de postzegelprijs te verhogen
Hier hebben de tijden nog nooit goed gestaan,dat is al jaren,niemand doet er wat aan en toch worden ook die percentages er alsnog vanaf gehaald,als ze over gaan op niet goedkeuren ,loop ik exact de tijd die er in het schema staat,geen seconde meer,en ook op een wat langzamer niveau.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Die heb ik ook gezien. Tot 10% structureel uitloop per wijk is normaal, pas als het meer dan 10% wordt is het een indicatie dat een wijk te krap staat. Hier geeft de OR dus in feite toe dat PostNL alle wijken expres minstens 10% te krap zet.
En als je vindt dat je basistijd aangepast moet worden, dan moet je de Logistiek Coach vragen om een wijk met je mee te lopen. Maar bij ons staan eigenlijk alle (80) wijken te krap op de piekdagen, dus die man heeft daar echt geen tijd voor. Dan kun je natuurlijk wel een oranje kaart indienen, maar ik ken eerlijk gezegd niemand die dat ooit gedaan heeft. Ik vrees ook dat het de verstandhouding met de coaches weinig goed zal doen, dus zolang mijn plustijd zonder morren wordt goedgekeurd zie ik het mezelf ook niet zo snel doen.
Dat verhaal over die toeslag wil er bij mij niet in. Deze zou niet in de basistijd gezeten hebben, maar apart op het rooster hebben gestaan, maar kennelijk alleen zichtbaar zijn in het programma van de planners en niet in de app.
Bij ons is er in april bij iedereen flink veel tijd van de basistijd afgehaald, dus dat heeft sowieso niets te maken met het wegvallen van die zogenaamde toeslag.
ja de nieuwe campangne: wees je zelf,wordt bezorger(voor een paar cent)quote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En ondertussen de mond vol over bestaanszekerheid.![]()
Overigens is mij niet helemaal duidelijk of dit terug draaien betrekking heeft op de verhogingen die al hebben plaatsgevonden, of dat het enkel gaat om geplande toekomstige verhogingen.
Ons nieuwe uurloon is al vastgelegd in de CAO, dus daar heeft dit verder geen invloed op. Alleen als de CAO afloopt over 2 jaar kan het ongunstig zijn voor ons.
Ik las trouwens ook in het laatste COR-verslag dat het heel goed gaat met het werven van nieuwe postbezorgers, en dat de instroom inmiddels groter is dan de uitstroom. Dus het argument "krapte op de arbeidsmarkt" kan straks ook niet meer gebruikt worden als excuus voor slechte of te late bezorging, zodat het oprekken van de wettelijke overkomstduur vast ook wel van tafel kan.
https://www.eerstekamer.n(...)inimumloon_verworpenquote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:28 schreef IsItMeOrYou het volgende:
De verhoging van het minimumloon wordt door het nieuwe kabinet teruggedraaid. Hoeft PostNL toch niet de postzegelprijs te verhogen
ja ik weet er alles van je raakt zwaar overspannen van dit ,een drama is het.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 00:42 schreef Huettenwirt het volgende:
Maar in het industriegedeelte naast de woonwijk moet ik voor 1 derde van mijn wijk 60 keer de fiets op en afstappen t.o. 14 keer in de rest van de wijk. L
De mogelijkheid om een reactie te geven op Youtube hebben ze natuurlijk ook uitgeschakeld. Gelukkig kan je de video nog wel een thumbs down gevenquote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Een als journalistiek vermomde reclamespot van het uitzendburau (Young Capital) waar PostNL zelf veel mee samenwerkt. Bepaald niet de mensen waar je voor een eerlijk verhaal moet aankloppen, lijkt mij.
Fijn om duidelijk te hebben dat QR code niet zomaar uitgelezen mag worden. Een track en trace code of niet thuis briefje zou eigenlijk gewoon genoeg moeten zijn..quote:Op maandag 13 mei 2024 17:46 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.maxmeldpunt.n(...)etpunt-dat-wel-doen/
ja de aangesloten organisatie's mogen zich wel even inlezen,want op dit punt is er nog veel bij te leren.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 16:48 schreef Bladblazer het volgende:
Fijn om duidelijk te hebben dat QR code niet zomaar uitgelezen mag worden. Een track en trace code of niet thuis briefje zou eigenlijk gewoon genoeg moeten zijn
Als buitenstaander snap ik sowieso niet waarom postbezorger en/of sorteerder blijkbaar (bijna) geen fulltime baan meer 'mag' zijn. Je moet parttime werken (toch?) als ik naar de vacatures kijk. Waarom?quote:Op maandag 20 mei 2024 20:11 schreef wbwb het volgende:
Op Videoland zag ik nu een reclame van PostNL om postbezorger te worden. "Fulltime ouder, parttime postbezorger" of zoiets stond er ook. Ik betwijfel sterk of dat soort reclames nut hebben…
omdat je niet meer dan 25/30 uur per week buiten mag lopen(arboregels)quote:Op maandag 20 mei 2024 20:17 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Als buitenstaander snap ik sowieso niet waarom postbezorger en/of sorteerder blijkbaar (bijna) geen fulltime baan meer 'mag' zijn. Je moet parttime werken (toch?) als ik naar de vacatures kijk. Waarom?
dat ze daar al zitten,denken ze de bankliggers te bereikenquote:Op maandag 20 mei 2024 20:11 schreef wbwb het volgende:
Op Videoland zag ik nu een reclame van PostNL om postbezorger te worden. "Fulltime ouder, parttime postbezorger" of zoiets stond er ook. Ik betwijfel sterk of dat soort reclames nut hebben…
Hmm en de resterende uren opvullen als sorteerder?quote:Op maandag 20 mei 2024 20:55 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
omdat je niet meer dan 25/30 uur per week buiten mag lopen(arboregels)
De Balkenende-norm is niet van toepassing, omdat het hier geen (semi) overheidsbedrijf betreft.quote:Op maandag 20 mei 2024 18:48 schreef ophaling10 het volgende:
https://pitane.blue/2024/(...)ns-presenteert-plan/
ik zie niks over het financieele plaatje,buiten balkenende norm div staffleden,bezorgers niet te krijgen ivm te weinig betalen,etc.. er wordt alleen maar over de bezorgproblemen gesproken,niet de oorspronkelijke oorzaak.
Dus de ACM gaat wel onderzoeken of het wel terecht is dat PostNL alle problemen wijt aan externe factoren. Ben benieuwd.....quote:Op de langere termijn is het van cruciaal belang dat de bevindingen van het ACM-onderzoek leiden tot duurzame oplossingen. Dit onderzoek zal niet alleen inzicht geven in de huidige marktdynamiek, maar ook beoordelen in hoeverre PostNL zich voldoende inspant om aan zijn verplichtingen te voldoen. Het doel is een toekomstbestendige postmarkt die efficiënt en betrouwbaar functioneert zonder dat er overheidssubsidies nodig zijn.
Er zijn mensen die zowel een contract als voorbereider als een contract als postbezorger hebben, maar ja, dan moet er wel een voorbereidlocatie bij je in de buurt zitten en ook om die tijdstippen willen werken en dat fysiek aankunnen.quote:Op maandag 20 mei 2024 21:26 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Hmm en de resterende uren opvullen als sorteerder?
ok ja ik weet niet alles,alleen vind ik persoonlijk (als je in "nood" zit hier het eerste naar kijkt en gaat saneren)let wel dat is hoe ik het vind,wat een ander er van vindt,is degene zijn mening.quote:Op maandag 20 mei 2024 22:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:
De Balkenende-norm is niet van toepassing,
is zwaar hoor,eerst 's nachts en dan over de dag de post erbij dat merk je wel(als beginner zeker)quote:Op maandag 20 mei 2024 21:26 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Hmm en de resterende uren opvullen als sorteerder?
Ah oké das niet haalbaar idd.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:17 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
is zwaar hoor,eerst 's nachts en dan over de dag de post erbij dat merk je wel(als beginner zeker)
ja als dat gebeurt is er geen personeelstekort meer,nu krijg je omgerekend maar 18uur voor bijv 30uur werk,de insiders weten wel wat ik bedoel.wat me ook een raadsel is (al tijden) binnen krijg je 5 weken vakantie,buiten 4 weken,buiten slijt je toch net even meer,ook je eigen materieel,etc..quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:06 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Ah oké das niet haalbaar idd.
Dan vind ik dat je voor 25-30 uur postbezorger, 36 uur uitbetaald moet krijgen. Zo zwaar is het kennelijk volgens de arbo..
Dat is gedaan om deze groep slechtere arbeidsvoorwaarden te kunnen geven dan de medewerkers van de grote CAO. Minder verlof, geen (doorbetaalde) pauzes, slechter pensioen, etc.quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:37 schreef wbwb het volgende:
Ik snap überhaupt niet dat er een aparte cao voor postbezorgers is.
Ja, dat snap ik en vind ik belachelijk, maar waarom zijn bijvoorbeeld vakbonden hier überhaupt ooit mee akkoord gegaan?quote:Op woensdag 22 mei 2024 10:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat is gedaan om deze groep slechtere arbeidsvoorwaarden te kunnen geven dan de medewerkers van de grote CAO. Minder verlof, geen (doorbetaalde) pauzes, slechter pensioen, etc.
Omdat de BVPP overal mee akkoord gaat en er op het moment dat deze CAO werd opgetuigd nog geen postbezorgers in dienst waren (of lid van de BVPP) die er een stokje voor konden steken.quote:Op woensdag 22 mei 2024 10:44 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik en vind ik belachelijk, maar waarom zijn bijvoorbeeld vakbonden hier überhaupt ooit mee akkoord gegaan?
scheelt ook nog een paar duiten.voor kerst zit het slot eropquote:Op woensdag 22 mei 2024 16:45 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ja hoor, wat ik al voorspelde: als je bij de Duitse grens woont kan je beter post / brievenbuspakjes versturen via Duitsland naar Nederlandhttps://www.ad.nl/heusden(...)-goedkoper~ae92a2c7/
In Duitsland bezorgen ze nog wel 6 dagen per week.
daarom balen ze vast( en niet een beetje)van die "grote" verhoging wml,als dat niet gebeurd was,zat je allemaal nog in/rond de max van 11,wederom een drama.quote:Op woensdag 22 mei 2024 12:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Omdat de BVPP overal mee akkoord gaat en er op het moment dat deze CAO werd opgetuigd nog geen postbezorgers in dienst waren (of lid van de BVPP) die er een stokje voor konden steken.
En aan de postbodes werd toendertijd beloofd dat door het invoeren van deze nieuwe functie en CAO er bezuinigd kon worden zodat hun functie als postbode, met bijbehorende "riante" CAO kon blijven bestaan.
de stoute link(mag ook nietquote:Op woensdag 22 mei 2024 16:45 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ja hoor, wat ik al voorspelde: als je bij de Duitse grens woont kan je beter post / brievenbuspakjes versturen via Duitsland naar Nederlandhttps://www.ad.nl/heusden(...)-goedkoper~ae92a2c7/
In Duitsland bezorgen ze nog wel 6 dagen per week.
Tsja, er is echt niks verboden aan post met een buitenlandse postdienst versturen. In de EU hebben we ook gewoon een vrije markt. Bedrijven als Spring GDS (nota bene van PostNL), Landmark Global, Asendia, Deutsche Post International, Direct Link, etc bestaan ook niet voor niks.quote:Op woensdag 22 mei 2024 18:18 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
de stoute link(mag ook niet. ). https://archive.ph/dCiOo
Ik mag hopen dat ze de huidige postzegel op zijn minst 24 uur laten, anders betaal je straks als consument meer of het zelfde maar dan voor een tragere bezorging. Maar onder de 1 euro zal het wel niet worden, anders komen ze sowieso niet uit met de kosten. En weet niet hoeveel grootverzenders als DPG betalen, die zitten sowieso al op 2-3 dagen bezorging.quote:“We geven het al enkele maanden aan: ons voornemen is om zo snel mogelijk te gaan naar bezorging binnen 2 dagen en op termijn binnen 3 dagen.” Op de vraag van Meldpunt of dit ook daadwerkelijk staat te gebeuren, antwoordt Herberigs: “Op dit moment is de minister aan zet.” Daar voegt ze nog aan toe dat “het overigens mogelijk blijft om post binnen 24 uur te laten bezorgen, tegen een ander tarief.”
Weer media die het niet begrepen heeft:quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:12 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.maxmeldpunt.n(...)ing-postnl-reageert/
quote:Wat betreft de tarieven voor postpakketten: een gemiddeld klein postpakketje (brievenbuspakketje) kost in 2023 een bedrag van 5,49 euro voor consumenten en kleine bedrijven.
je kan er never wat bijdoen,dat is nu al heel moeilijk,de aanlevering moet gewoon naar 6/7 s morgens,je kan dan wel een werkdag van 9uur maken(post.met 1uur pauze doorbetaald)en alles is dan ook bezorgd.Soms is eht heel makkelijk,maar ze gaan niet op de echte ervaringen (buiten) af,maar op aangewaaide ervaringen,die veelal een te grote kostenpost zijn,het geld hiervan kan dan mooi voor een deel naar buiten terugvloeien.quote:Op zondag 26 mei 2024 10:48 schreef Huettenwirt het volgende:
s het gewoon onmogelijk om er een normale werkdag van 8 uur op na te houden. Tenzij je het o.k. vindt om met een pauze van een uurtje pas rond 20:00 uur klaar te zijn met je werk. Dat wil sowieso bijna niemand.
Die 5,5 uur max per dag is afgesproken met de OR, en heeft volgens mij te maken met wettelijke pauzetijden. Als je meer dan 5,5 uur per dag werkt, dan heb je recht op minimaal 30 minuten pauze. Overigens heb je geen wettelijk recht op doorbetaling van de pauze, tenzij in je CAO iets anders staat. Maar, nu komt het: Op het moment dat jij recht hebt op pauze moet de werkgever volgens de Arbowet wel zorgen voor een ruimte waar deze pauze kan worden genoten. En die ruimte moet aan allerlei eisen voldoen: Er moet voldoende verwarming zijn, voldoende ventilatie, er moet regelmatig schoongemaakt worden, etc. En de meeste depots voldoen niet aan deze eisen.quote:Op zondag 26 mei 2024 10:48 schreef Huettenwirt het volgende:
Nog een cijfer; 5,5 uur max per dag voor postbezorgers;
Dit heeft er niks mee te maken dat het niet mag van de arbodienst. Een bouwvakker werkt ook langer. Alleen die begint eerder. Als je de post laat aanlevert op de depots ( 11:00 of zelfs nog later), is het gewoon onmogelijk om er een normale werkdag van 8 uur op na te houden. Tenzij je het o.k. vindt om met een pauze van een uurtje pas rond 20:00 uur klaar te zijn met je werk. Dat wil sowieso bijna niemand. Terwijl er jarenlang gezegd is dat om 17:00 uur de post bezorgd moet zijn, uitzonderingen daargelaten.
Als je langer wil werken op een groot depot moet de post vroeger aangeleverd worden en dat kan dus niet.
Buiten dat, als je mensen in de bezorging nog meer uren per dag geeft wordt het ook moeilijker om te vervangen bij vrij en ziekte. Je hebt dan minder mensen ter beschikking die er een uurtje bij kunnen hebben. Het is gewoon niet meer dan praktisch om contracten niet boven de 5,5 uur uit te laten komen. Maar wordt op een depot de post vroeger aangeleverd en je 3-maands gemiddelde komt boven die 5,5 uur uit dan heb je het wettelijk recht om je contract te verhogen naar boven de 5,5 uur. Geen arbodienst die je tegen houdt.
ja straks doen ze weer huillie dat er 100en zakken blijven liggen.quote:Op zondag 26 mei 2024 15:18 schreef wbwb het volgende:
Hier schijnt de teamleider, sorry, logistiek coach nu allemaal heel strak te letten op de looptijden. Onder andere meelopen met postbezorgers om te kijken hoe ze het doen, postbezorgers die veel geplust hebben nabellen om te vragen waarom ze zo lang erover deden, etc. Eigenlijk belachelijk en triest. Dat heb ik in de ruim 5 jaar die ik bij PostNL gewerkt had ook echt nog nooit meegemaakt.
---
Kunnen we zelf niet een veel betere postdienst beginnen? Zo moeilijk kan het nooit zijn om dat beter te doen dan PostNL.
ja die 5,5 is echt om de kosten te drukken,ik hoop dat er ooit nog wat gaat veranderen,want na 22jr ellende moeten ze nu toch eens inzien,dat het een totaal mislukt verhaal is.quote:Op zondag 26 mei 2024 15:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Die 5,5 uur max per dag is afgesproken met de OR, en heeft volgens mij te maken met wettelijke pauzetijden. Als je meer dan 5,5 uur per dag werkt, dan heb je recht op minimaal 30 minuten pauze. Overigens heb je geen wettelijk recht op doorbetaling van de pauze, tenzij in je CAO iets anders staat. Maar, nu komt het: Op het moment dat jij recht hebt op pauze moet de werkgever volgens de Arbowet wel zorgen voor een ruimte waar deze pauze kan worden genoten. En die ruimte moet aan allerlei eisen voldoen: Er moet voldoende verwarming zijn, voldoende ventilatie, er moet regelmatig schoongemaakt worden, etc. En de meeste depots voldoen niet aan deze eisen.
Als ze dat hier gaan doen gaat die Logistiek Coach er (meer dan een) dagtaak aan krijgen. Ik durf te stellen dat van de circa 80 man op mijn depot vrijwel iedereen structureel moet plussen op de piekdagen, en dan praat je al snel over 25% plussen of meer.quote:Op zondag 26 mei 2024 15:18 schreef wbwb het volgende:
Hier schijnt de teamleider, sorry, logistiek coach nu allemaal heel strak te letten op de looptijden. Onder andere meelopen met postbezorgers om te kijken hoe ze het doen, postbezorgers die veel geplust hebben nabellen om te vragen waarom ze zo lang erover deden, etc. Eigenlijk belachelijk en triest. Dat heb ik in de ruim 5 jaar die ik bij PostNL gewerkt had ook echt nog nooit meegemaakt.
---
Kunnen we zelf niet een veel betere postdienst beginnen? Zo moeilijk kan het nooit zijn om dat beter te doen dan PostNL.
ja en collectief lekker gaan tegenwerken,het is al niet heel veel wat er aangeboden wordt(totaalplaatje)quote:Op zondag 26 mei 2024 16:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als ze dat hier gaan doen gaat die Logistiek Coach er (meer dan een) dagtaak aan krijgen. Ik durf te stellen dat van de circa 80 man op mijn depot vrijwel iedereen structureel moet plussen op de piekdagen, en dan praat je al snel over 25% plussen of meer.
Daar zie ik PostNL management wel voor aan, ja. Vooral ook het verschil tussen postzakken en -tassen niet weten. Of wat dacht je van die filmpjes waarin ze 'depot' niet eens goed kunnen uitspreken?quote:Op zondag 26 mei 2024 16:09 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja straks doen ze weer huillie dat er 100en zakken blijven liggen.
de laatste zin,de investeringen zijn zo verschrikkelijk hoog,dat je wel 200 per brief moet vragenlet wel de totale
inzet van de initiatiefnemers is onbetaalbaar(emotie/gevoel).
Hahaha, wat hebben die zich vergist, zeg…quote:De kwaliteit van de postbezorging zowel PostNL als Sandd zit rond de 95-98%. Feitelijk gaat met de overname de druk eraf voor PostNL om dat te behouden. Denk je dat ze hier minder in gaan investeren of blijft de kwaliteit gelijk?
PostNL zit nu op 95% wat betreft consumentenpost en op 98% voor zakelijke post; Sandd zit rond de 95%. De kwaliteit van PostNL zal naar mijn mening op het huidige hoge niveau blijven. De Sandd-gebruikers zullen zelfs een betere kwaliteit krijgen dan nu, als de netwerken 100% geïntegreerd zijn. ‘Elk nadeel heb zijn voordeel’ in dit geval.
Hier moet je sinds Logisch Bezorgen ook op in ieder geval alle piekwijken echt wel plussen. Ik snap er ook niks van, dat ze daar opeens zo erg op zit, maar dat zal vast een reden hebben. Ik vermoed dat of haar baas daarover tegen haar zit te zeiken of dat ze een bonus heeft die daarvan afhankelijk is of zo.quote:Op zondag 26 mei 2024 16:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als ze dat hier gaan doen gaat die Logistiek Coach er (meer dan een) dagtaak aan krijgen. Ik durf te stellen dat van de circa 80 man op mijn depot vrijwel iedereen structureel moet plussen op de piekdagen, en dan praat je al snel over 25% plussen of meer.
ja ze gokken erop dat de bangeriken(reken maar dat hier heel veel geld mee gemoeid is/jr) er zelfs tijd af halen,plus de tijd die de post eraf haalt,als de post de postzegel weer naar 30ct ps terugbrengt zal ik er eens over nadenken.(iets met pasen en pinksteren)quote:Op zondag 26 mei 2024 23:27 schreef wbwb het volgende:
[..]
Hier moet je sinds Logisch Bezorgen ook op in ieder geval alle piekwijken echt wel plussen. Ik snap er ook niks van, dat ze daar opeens zo erg op zit, maar dat zal vast een reden hebben. Ik vermoed dat of haar baas daarover tegen haar zit te zeiken of dat ze een bonus heeft die daarvan afhankelijk is of zo.
Triest dat een pakketbezorger zoiets doet en triest dat de media weer de verkeerde term gebruikt… pakketbezorger in plaats van postbezorger.quote:Op maandag 27 mei 2024 18:48 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.nhnieuws.nl/n(...)ervallen-en-gijzelen
Ook hier weer de verkeerde term… zakken in plaats van posttassen.quote:
Weer postbezorgers en het dan alleen maar over pakketbezorgers hebben… gaat de media het nou nooit leren?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 08:21 schreef ophaling10 het volgende:
https://internetgekkies.n(...)-er-niemand-thuis-is
sommigen maken hem wel,en nog doen ze er niets aan.
Klachten over de poes waren waarschijnlijk van een postbezorger.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 10:44 schreef wbwb het volgende:
[..]
Weer postbezorgers en het dan alleen maar over pakketbezorgers hebben… gaat de media het nou nooit leren?
Die denk ik wel, ja, maar de rest niet.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 12:49 schreef zevenmijlslaars het volgende:
[..]
Klachten over de poes waren waarschijnlijk van een postbezorger.
Wanneer daalt bij PostNL nu eens het besef in dat het werven van nieuwe medewerkers veel duurder is dan het behouden van je huidige medewerkers?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 22:48 schreef IsItMeOrYou het volgende:
https://www.marketingtrib(...)d-bezorger/index.xml
Ze zeggen ook doodleuk dat je tussendoor nog je kinderen van school kan halen of sporten, en dan later verder gaan met je wijk. Alsof je dan nog zin hebtquote:Op dinsdag 28 mei 2024 23:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wanneer daalt bij PostNL nu eens het besef in dat het werven van nieuwe medewerkers veel duurder is dan het behouden van je huidige medewerkers?
En dan die slogan: "Blijf jezelf, word bezorger". Waar slaat dat op? En uiteraard volgt weer de standaard riedel over hoe goed het te combineren is met studie, mantelzorg of ouderschap. Nou, super! Word je wijk ineens zonder overleg 2 uur later aangeleverd, of het is idioot veel, of heel slecht gesorteerd, of de basistijd blijkt geen enkele basis in de realiteit te hebben. Het is kortom niet te doen om het post bezorgen om je andere verplichtingen heen te organiseren. Het is eerder zo dat PostNL er vanuit gaat dat jij je andere verplichtingen om de post heen organiseert,
Of je moet nog een postbode contract hebben, maar tegenwoordig zijn bijna alle andere banen beter betaald en zit je droog binnen. Dat met het beleid dat PostNL overal roept het liefst minder te willen bezorgen, moeten alle alarmbellen afgaan bij huidig personeel, of je moet het werk echt zo leuk vinden of niet afhankelijk zijn van het salaris. De bezorgkwaliteit gaat alleen maar slechter worden en veel goed personeel zal het bedrijf nog gaan verlaten met weinig nieuwe instroom.quote:Op woensdag 29 mei 2024 07:48 schreef Bezorgertje het volgende:
Hier gaat het geweldig na het invoeren van logisch bezorgen: 5 van de tien bezorgers zijn ziek en de overige sjouwen zich een breuk aan piekwijken die dankzij doorschuiven extra zwaar zijn. Zelf gelukkig een dag minder gaan werken en krijg een beetje "zoek het maar uit" mentaliteit.
is het niet strafbaar,mensen lokken onder valse voorwendselen,er kunnen nog wel wat boete's bij,krijgen we dat ook weer het hele jaar te zien en te horen,quote:Op dinsdag 28 mei 2024 23:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wanneer daalt bij PostNL nu eens het besef in dat het werven van nieuwe medewerkers veel duurder is dan het behouden van je huidige medewerkers?
En dan die slogan: "Blijf jezelf, word bezorger". Waar slaat dat op? En uiteraard volgt weer de standaard riedel over hoe goed het te combineren is met studie, mantelzorg of ouderschap. Nou, super! Word je wijk ineens zonder overleg 2 uur later aangeleverd, of het is idioot veel, of heel slecht gesorteerd, of de basistijd blijkt geen enkele basis in de realiteit te hebben. Het is kortom niet te doen om het post bezorgen om je andere verplichtingen heen te organiseren. Het is eerder zo dat PostNL er vanuit gaat dat jij je andere verplichtingen om de post heen organiseert,
https://twinklemagazine.n(...)vernamebod/index.xmlquote:International Distribution Services (IDS) het moederbedrijf van de Britse post- en pakketvervoerder Royal Mail, is akkoord met een overnamebod van 3,5 miljard pond, afkomstig van de Tsjechische miljardair Daniel Kretinsky.
Kretinsky - die ook een aandeel heeft van ongeveer 30 procent in PostNL - is al grootaandeelhouder van de Britse post- en pakketdienst. En heeft volgens het FD nu een belangrijke stap gezet om het bedrijf in te lijven.
Een eerder bod van het bedrijf van Kretinksy werd eerder dit jaar nog afgewezen door IDS. Nu is Kretinsky dus met een hoger bod over brug gekomen, goed voor 370 pence per aandeel.
Het bedrijf van Kretinsky belooft kosten te gaan besparen, maar wel zes dagen per week post en zeven dag per week pakketten te blijven bezorgen. Vorige maand vroeg Royal Mail de Britse toezichthouder nog om minder belangrijke post om de dag te mogen bezorgen.
Kosten te besparen en toch 6 dagen per week te blijven bezorgen... Wat klopt er niet? En PostNL is feitelijk zelfstandig dus kan inderdaad zomaar worden overgenomen tegen elk aannemelijk bod..quote:Op woensdag 29 mei 2024 15:22 schreef wbwb het volgende:
[..]
https://twinklemagazine.n(...)vernamebod/index.xml
6 dagen per week is alleen voor First Class als je een ander artikel zoals https://postandparcel.inf(...)fair-and-reasonable/ leest. Voor Second Class dus niet. Bovendien bezorgen hun 'posties' zowel post als pakketten, dus dat maakt het ook al anders dan hier.quote:Op woensdag 29 mei 2024 15:38 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Kosten te besparen en toch 6 dagen per week te blijven bezorgen... Wat klopt er niet? En PostNL is feitelijk zelfstandig dus kan inderdaad zomaar worden overgenomen tegen elk aannemelijk bod..
Al twijfel ik of PostNL een interessante aankoop is. Voor de pakketjes misschien wel maar als de postbezorging echt zo dramatisch is als ze doen voorkomen gaat niemand zich er aan branden zonder flinke subside/garantie vanuit de overheid.quote:Op woensdag 29 mei 2024 15:46 schreef wbwb het volgende:
[..]
6 dagen per week is alleen voor First Class als je een ander artikel zoals https://postandparcel.inf(...)fair-and-reasonable/ leest. Voor Second Class dus niet. Bovendien bezorgen hun 'posties' zowel post als pakketten, dus dat maakt het ook al anders dan hier.
Tsja, Royal Mail kampt ook met problemen. Die zeiken ook allemaal bij de overheid (Ofcom) over de servicenormen (net als PostNL), had te maken met allemaal stakingen en zo, is verlieslatend, etc. Dat zou ik nou ook niet echt interessant noemen. Nou is GLS daarentegen wel winstgevend, maar natuurlijk een heel stuk kleiner en niet genoeg om het te compenseren:quote:Op woensdag 29 mei 2024 16:03 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Al twijfel ik of PostNL een interessante aankoop is. Voor de pakketjes misschien wel maar als de postbezorging echt zo dramatisch is als ze doen voorkomen gaat niemand zich er aan branden zonder flinke subside/garantie vanuit de overheid.
De reguliere post lijkt mij idd maar heel weinig interessant. De voorwaarden waaronder het moet en de immer krimpende markt zijn niet echt aanlokkelijk.quote:Op woensdag 29 mei 2024 16:03 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Al twijfel ik of PostNL een interessante aankoop is. Voor de pakketjes misschien wel maar als de postbezorging echt zo dramatisch is als ze doen voorkomen gaat niemand zich er aan branden zonder flinke subside/garantie vanuit de overheid.
https://archive.ph/KXOKvquote:Op woensdag 29 mei 2024 15:22 schreef wbwb het volgende:
[..]
https://twinklemagazine.n(...)vernamebod/index.xml
denk niet dat het voor de bezorgers er fraaier op wordt,het schip kunnen ze nog verlatenquote:Op woensdag 29 mei 2024 15:46 schreef wbwb het volgende:
[..]
6 dagen per week is alleen voor First Class als je een ander artikel zoals https://postandparcel.inf(...)fair-and-reasonable/ leest. Voor Second Class dus niet. Bovendien bezorgen hun 'posties' zowel post als pakketten, dus dat maakt het ook al anders dan hier.
idd zoals hier met dat zooitjequote:Op woensdag 29 mei 2024 16:30 schreef wbwb het volgende:
[..]
Tsja, Royal Mail kampt ook met problemen. Die zeiken ook allemaal bij de overheid (Ofcom) over de servicenormen (net als PostNL), had te maken met allemaal stakingen en zo, is verlieslatend, etc. Dat zou ik nou ook niet echt interessant noemen. Nou is GLS daarentegen wel winstgevend, maar natuurlijk een heel stuk kleiner en niet genoeg om het te compenseren:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ja ze brengen het zelf rondquote:Op woensdag 29 mei 2024 17:27 schreef lololo het volgende:
Je moet dus wel heel zeker zijn van jezelf (of taffusdom) als je als investeerder denkt:"Joh, óns gaat het wel lukken
Hopelijk zetten ze die fatbike ook gelijk ff op de rollenbank..quote:Op woensdag 29 mei 2024 22:03 schreef ophaling10 het volgende:
https://112ede.nl/postnl-bezorger-in-botsing-met-fatbike
Het blijven toch ondingen, die fatbikes, trekt ook wel een bepaald publiek aan…quote:Op woensdag 29 mei 2024 22:03 schreef ophaling10 het volgende:
https://112ede.nl/postnl-bezorger-in-botsing-met-fatbike
wie doet het licht uitquote:Op woensdag 29 mei 2024 23:35 schreef wbwb het volgende:
Heeft iemand trouwens al een titelidee voor het volgende draadje?
Ik ben bang dat dat qua aanta letters niet gaat passen helaas…quote:
Maar ja, nu staat bij de track & trace ook:quote:The performance is normalised for regular weeks, and therefore excludes peak weeks, for example, Easter and the year-end festive season. Around 75% of weeks are included in the definition of this key performance indicator. Unless other specific arrangements are made with customers or for product types, PostNL applies a time frame of one working day to determine whether a parcel is delivered on time.
En ik geloof dat ik laatst bij een retailer op het schermpje zag staan dat een pakket 1-2 dagen duurt i.p.v. gewoon 1 dag…quote:Het is erg druk. Je pakket kan wat langer onderweg zijn. Hier vind je de laatste info.
Tja wat doe je eraan?quote:Op donderdag 30 mei 2024 21:37 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dat qua aanta letters niet gaat passen helaas…
---
Ik wist dat die 97% op tijd van PostNL Pakketten een leugen was, maar ik lees nu voor het eerst ook onderstaande tekst, dus het is een nog grotere leugen dan ik al dacht.
[..]
Maar ja, nu staat bij de track & trace ook:
[..]
En ik geloof dat ik laatst bij een retailer op het schermpje zag staan dat een pakket 1-2 dagen duurt i.p.v. gewoon 1 dag…
Volgens mij mag je tegenwoordig tot 20u bezorgen dus hij was nog prima op tijdquote:Op vrijdag 31 mei 2024 12:28 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Volumes aan het afnemen jaja, maar ik kreeg mijn post gisterenavond om half 8 's avonds. Die arme bezorger liep toen nog. Of misschien alweer. Dankzij hem bleef niks staan, maar ik wel met hem te doen.
ja ze hebben de boel weer grandioos ingepland,zodat iedereen direct naar bed kan(ook qua looptijden)quote:Op vrijdag 31 mei 2024 12:28 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Volumes aan het afnemen jaja, maar ik kreeg mijn post gisterenavond om half 8 's avonds. Die arme bezorger liep toen nog. Of misschien alweer. Dankzij hem bleef niks staan, maar ik wel met hem te doen.
Ik loop ook 's avonds hoor. Begin op een piekdag om een uur of 4 tot 7 en op een dal om 5 tot half 7. Dan heb ik nog ruimte voor een uur uitloop. Overdag doe ik andere dingen die me geld opleveren. Voordeel van 's avonds lopen is de helft minder gezeur. Je moet alleen wel zelfstandig zijn want het sco is dicht en de coaches ook weg. Nou boeit mij dat niet, en zelf al werk je overdag dragen ze toch niet bij.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 12:28 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Ze doen het waarschijnlijk bewust verschuiven van donderdag naar dinsdag, want dan hebben ze niet genoeg capaciteit om het die dag te sorteren of voor te bereiden, dus dan schuiven ze die partij op naar de volgende piekdag, gezien ze liever niet niet-24-uurspost op een daldag bezorgen.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 10:35 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Het is echt onbetrouwbaar geworden hier, lijkt mis te gaan bij de sortering, de ene helft komt wel meteen en de andere doet er rustig dagen langer over zonder verklaarbare reden. Ik heb een foto van een pakketje wat vrijdag in de app stond, gisteren niet bezorgd. Vandaag is de post al geweest (lekker vroeg, dat wel), zat ie er weer niet bij. Wordt pas dinsdag dus. Tijdschrift ook nog steeds niet gehad, ook pas dinsdag dus, zou donderdag bezorgd moeten worden.
Een dagje later vind ik niet zo heel erg maar het gaat steeds mis op vrijdag-zaterdag (zataesagbdus wel bezorging) en dan wordt het meteen dinsdag. Gaat nog wat worden als er inderdaad minder bezorgdagen komen, dan kan een poststuk er zo een week overdoen.
Volgens mij wordt er heel wat doorgeschoven. Vandaag op een zogenaamde daldag naast de gebruikelijke blauwe enveloppen ook Gall & Gall folders en kandidatenlijsten.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 10:35 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Het is echt onbetrouwbaar geworden hier, lijkt mis te gaan bij de sortering, de ene helft komt wel meteen en de andere doet er rustig dagen langer over zonder verklaarbare reden. Ik heb een foto van een pakketje wat vrijdag in de app stond, gisteren niet bezorgd. Vandaag is de post al geweest (lekker vroeg, dat wel), zat ie er weer niet bij. Wordt pas dinsdag dus. Tijdschrift ook nog steeds niet gehad, ook pas dinsdag dus, zou donderdag bezorgd moeten worden.
Een dagje later vind ik niet zo heel erg maar het gaat steeds mis op vrijdag-zaterdag (zataesagbdus wel bezorging) en dan wordt het meteen dinsdag. Gaat nog wat worden als er inderdaad minder bezorgdagen komen, dan kan een poststuk er zo een week overdoen.
Als het goed is krijg je 1 gratis vrije dag die je zelf in mag plannen.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 23:20 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Donderdag 12,5 jaar in dienst... Ik ben benieuwd of ik meer krijg dan alleen een brief...
misschien nog een wijk erbijquote:Op vrijdag 31 mei 2024 23:20 schreef V__L_N het volgende:
k ben benieuwd of ik meer krijg dan alleen een brief..
Of überhaupt dat. De postzegelprijs is de afgelopen jaren zo erg gestegen dat PostNL dat helemaal niet meer kan betalen.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 23:20 schreef V__L_N het volgende:
Donderdag 12,5 jaar in dienst... Ik ben benieuwd of ik meer krijg dan alleen een brief...
Dat kreeg ik op mijn laatste werkdagquote:
Mischien goed om via een uitzendbureau te gaan kijken naar werk.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 17:26 schreef wbwb het volgende:
Heeft iemand nog suggesties voor logistieke bedrijven waar ik, als iemand met autisme, in de omgeving Den Bosch kan solliciteren?
Ik heb gisteren weer ergens een sollicitatiegesprek gehad en vandaag weer afgewezen. Dit keer omdat ik volgens dat HR-mens niet snel genoeg zou zijn en misschien ook niet zelfstandig genoeg. Dit terwijl ik juist een van de snelste was bij PostNL en ook gewoon zelfstandig was. Ik had dan ook nooit problemen om iets op te lossen of zo en collega's kwamen juist vaak naar mij toe voor hulp of vragen, omdat ik altijd alles precies wist.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |