abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213198547

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.

Het was ooit APT, P&T en het toch wel zo vaak gebruikte PTT. Het werd via een korte pauze als TPG en TNT uiteindelijk Postnl. Omdat het nog niet verwarrend genoeg was, namen we Sandd er nog maar bij. Hoewel we verdwalen in alle namen, weten de aanwezige postbodes, postbezorgers en postsorteerders de weg naar dit topic en alle huizen in Nederland wel te vinden.

De pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere Postnl'ers zul je hier niet vinden. Maar wij willen je best helpen met vragen over je poststuk en we zullen zeker 'de bezorger er op aanspreken'.

Op de site van Postnl kun je de Posttarieven, Adressen en Postcodes opzoeken. Ga je verhuizen, dan vinden de bezorgers en nieuwe bewoners het wel fijn als je een Verhuisservice neemt. We zijn er natuurlijk ook voor bedrijven.

Oh, en natuurlijk zijn wij je favoriete en minst favoriete bezorger, dus complimenten en klachten zijn er ook.

Voor de medewerkers natuurlijk de zo belangrijke betaaldata:

Overuurtjes maken we standaard. En die worden zo uitbetaald:

Meelezen, de weg kwijt, wordt het je gewoon te veel? We hebben hieronder nog even de meest gebruikte afkortingen en termen voor je uitgepuzzeld:

HAH = Huis aan Huis folders
HSM = HuisNummerSorteermachine
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC/TL = Teamcoach/Teamleider
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR/OC = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
Piekdag = Dag dat het druk is
Daldag = Dag dat het rustig is
X-wijken = Wijken met dinsdag, donderdag en zaterdag piek
Y-wijken = Wijken met woensdag en vrijdag piek
Postvest/kangoeroebuidel/bomgordel = Jas-tas combinatie om post te dragen
SKNJ = Sinterklaas, Kerst, Nieuwjaar
Postboy = Kar voor post
Depot = Plek waar post gebracht wordt
Retailer = Winkels waar pakjes gebracht/gehaald kunnen worden

pi_213198553
Eerste bericht :+

Mooie titel zo?

[ Bericht 10% gewijzigd door wbwb op 13-04-2024 23:16:58 ]
pi_213198824
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2024 23:11 schreef wbwb het volgende:
Eerste bericht :+

Mooie titel zo?
Prima, dank je wel!
pi_213203466
Accurate titel.
De plaatjes van salaris betaaldata en meeruren lopen ondertussen wel een beetje achter, net zoals de loonsverhoging een paar jaar achterloopt :D
pi_213208587
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 10:15 schreef Bladblazer het volgende:
Accurate titel.
De plaatjes van salaris betaaldata en meeruren lopen ondertussen wel een beetje achter, net zoals de loonsverhoging een paar jaar achterloopt :D
Viel me ook op, ja, maar ik kan natuurlijk niet meer inloggen op Mijn PostNL (niet te verwarren met Mijn PostNL of Jouw PostNL of Mijn Post of …), dus ik kan geen nieuwe screenshots maken helaas.
pi_213211082
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 23:10 schreef wbwb het volgende:

[..]
Lol, hoe zouden ze daar dan toch weer bij komen?
ze moeten wat verzinnen anders komen er elke dag berichten in het nieuws,van gevonden zakken.
pi_213215382
Nou, de OR heeft een jaarverslag gemaakt: https://email.postnl.nl/mailings/97/16492/jaarverslag%202023.pdf

quote:
De
directeur heeft nagedacht over het voorstel
van de OR maar besloten om het contract met
Tradler niet op te zeggen. De directeur is van
mening dat Tradler wel waarde toevoegt en
dat Tradler in de toekomst nog beter benut kan
worden.
Bijvoorbeeld dit snap ik dan echt niet…
  maandag 15 april 2024 @ 11:54:27 #8
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_213215930
Ik verslikte me hier in///
quote:
In 2023 is op diverse depots Logisch Bezorgen ingevoerd. Het doel van
Logisch Bezorgen is om de bezorgroutes efficiënter te maken. De OR
ontving veel signalen van postbezorgers dat de invoering van Logisch
Bezorgen niet overal logisch is. De routes bleken niet altijd efficiënt en de
tijden waren vaak te krap. Voor de bezorgers werkt dit erg vervelend. De OR
heeft hierover meermaals gesproken met het bedrijf en het bedrijf erkende
uiteindelijk ook dat de invoering van Logisch Bezorgen niet overal goed is
gegaan. Maar dit proces heeft veel te lang geduurd.

....

Deze verbeteringsslag is gestart in 2023 en zal in 2024 afgerond
worden.
En dus halen ze 1,5 uur van mijn tijd af als verbetering. Ipv van 4,5 uur plus ik nu 6 uur bij op een ingeroosterde tijd van 6,5 uur? Dat is echt een verbeteringsslag waar we u tegen zeggen.

Dat tradler is idd een kansloze zaak. Je snapt niet dat het bedrijf geld blijft weggooien aan dat soort dingen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_213216072
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 11:54 schreef V__L_N het volgende:
[..]
En dus halen ze 1,5 uur van mijn tijd af als verbetering. Ipv van 4,5 uur plus ik nu 6 uur bij op een ingeroosterde tijd van 6,5 uur? Dat is echt een verbeteringsslag waar we u tegen zeggen.

Dat tradler is idd een kansloze zaak. Je snapt niet dat het bedrijf geld blijft weggooien aan dat soort dingen.
Ongelooflijk weer dit
pi_213222203
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 10:15 schreef Bladblazer het volgende:
Accurate titel.
(de good old times)
pi_213222209
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2024 10:51 schreef wbwb het volgende:
Nou, de OR heeft een jaarverslag gemaakt: https://email.postnl.nl/mailings/97/16492/jaarverslag%202023.pdf
[..]
Bijvoorbeeld dit snap ik dan echt niet…
ja de grootste verkwisting
pi_213222290
quote:
De OR
ontving veel signalen van postbezorgers dat de invoering van Logisch
Bezorgen niet overal logisch is.
zeg maar gerust helemaal nergens,ook de bestede tijd en het geld wat het allemaal gekost heeft,had je veel mensen een plezier mee kunnen doen.
pi_213222559
PostNL is sowieso slecht bezig. Ze verliezen flink wat marktaandeel aan DHL, de kwaliteit is droevig, het personeel is ontevreden, etc.

Ik durf te wedden dat ik het nog beter kan doen als CEO… wie overtuigt de aandeelhouders?
pi_213223044
quote:
[..]
En dan krijg je straks dat het meeruren budget niet meer genoeg is voor al dat bijplussen, en wordt er moeilijk gedaan bij plussen |:(
  maandag 15 april 2024 @ 22:53:34 #15
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_213223373
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 21:07 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
zeg maar gerust helemaal nergens,ook de bestede tijd en het geld wat het allemaal gekost heeft,had je veel mensen een plezier mee kunnen doen.
Ja maar daar geven de topmanagers zichzelf nu een lekkere hogere bonus van
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_213224675
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 22:53 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Ja maar daar geven de topmanagers zichzelf nu een lekkere hogere bonus van
ja dat is altijd maar kortstondig,let maar op. als die van hun voetstuk vallen is het een heel probleem(uiteraard net goed),onderin heeft al vele klappen meegemaakt(meer resistent tegen ellende)dit laatste is echt zo,
pi_213224871
https://postandparcel.inf(...)de-digital-services/

Posti, de Finse postdienst, breidt hun "slechts om de dag post bezorgen" uit.
  dinsdag 16 april 2024 @ 09:34:01 #18
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_213225066
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 08:45 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
ja dat is altijd maar kortstondig,let maar op. als die van hun voetstuk vallen is het een heel probleem(uiteraard net goed),onderin heeft al vele klappen meegemaakt(meer resistent tegen ellende)dit laatste is echt zo,
Ik denk dat het een stuk beter zou worden als Herna verhagen aan haar loyale clowns zouden opstappen.
Loesje
pi_213228470
Vandaag weer geen post gehad, ook geen postzegelpost en buspakje die zichtbaar is in Mijn Post, dus die 24 uurs belofte is tegenwoordig niks meer waard. Mijn wijk is een ochtendwijk dus komt niet meer vandaag. Blijkbaar onderbezetting of de huidige bezorger is met vakantie en kunnen ze geen vervanging vinden. Als ontvanger vind ik daar toch wat van. Zeker gezien het doorschuiven weinig zin heeft. Het zorgt alleen maar voor een nog onbetrouwbaarder bezorgpatroon in mijn ogen.
pi_213229195
quote:
[..]

Dat is ook weer de logica van PostNL. De nieuwe LB-wijken staan veel te krap EN barsten van de fouten. Als je dan na heel veel pijn en moeite eindelijk de meeste fouten eruit hebt laten halen, wordt er als dank voor de moeite NOG MEER tijd van je toch al krappe wijk afgehaald. En dat heet dan "evalutie", in PostNL-newspeak.

En in juni krijgen we hier als klap op de vuurpijl ook nog eens NRP2. Dat komt er op neer dat de wijken NOG groter worden en NOG krapper qua looptijd. We hebben hier twee wijken waar je nu op een piekdag 3 uur voor krijgt, en je minimaal een uur moet bijplussen. Die worden straks samengevoegd tot 1 wijk waar je 4 uur voor krijgt, terwijl je daar nu dus al 8 uur aan kwijt bent. Nu geloof ik best dat je met zo'n bakfiets tijdwinst hebt doordat je minder vaak hoeft bij te laden, maar het lijkt me sterk dat je twee keer zo snel bent.

En om het nog eens extra frustrerend te maken zijn de nieuwe NRP2-wijken gebaseerd op de oude, foute, looproutes uit september. Diezelfde routes waar we met veel moeite nu eindelijk de meeste fouten uit hebben gehaald. Die fouten komen in juni gewoon weer terug. Onbegrijpelijk.

En wat ik nog het minste begrijp is dat PostNL al jaren bezig is met stapsgewijs NRP2 invoeren, en dat overal steeds weer precies dezelfde dingen mis gaan. PostNL leert totaal niet van de gemaakte fouten, wat ongetwijfeld ook komt doordat PostNL fouten meestal ontkent of bagatelliseert. Een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen, maar PostNL blijft zich aan deze steen stoten, en ontkent simpelweg dat de steen er ligt, ook al zit PostNL inmiddels onder de steenvormige bloeduitstortingen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_213231053
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 09:08 schreef wbwb het volgende:
https://postandparcel.inf(...)de-digital-services/

Posti, de Finse postdienst, breidt hun "slechts om de dag post bezorgen" uit.
uit die rare landen komen ook die rare ideeen,waar ze meer aan de gang gegaan zijn,de route's ,de boodschappentas,en meer.
pi_213231141
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 17:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Dat is ook weer de logica van PostNL. De nieuwe LB-wijken staan veel te krap EN barsten van de fouten. Als je dan na heel veel pijn en moeite eindelijk de meeste fouten eruit hebt laten halen, wordt er als dank voor de moeite NOG MEER tijd van je toch al krappe wijk afgehaald. En dat heet dan "evalutie", in PostNL-newspeak.

En in juni krijgen we hier als klap op de vuurpijl ook nog eens NRP2. Dat komt er op neer dat de wijken NOG groter worden en NOG krapper qua looptijd. We hebben hier twee wijken waar je nu op een piekdag 3 uur voor krijgt, en je minimaal een uur moet bijplussen. Die worden straks samengevoegd tot 1 wijk waar je 4 uur voor krijgt, terwijl je daar nu dus al 8 uur aan kwijt bent. Nu geloof ik best dat je met zo'n bakfiets tijdwinst hebt doordat je minder vaak hoeft bij te laden, maar het lijkt me sterk dat je twee keer zo snel bent.

En om het nog eens extra frustrerend te maken zijn de nieuwe NRP2-wijken gebaseerd op de oude, foute, looproutes uit september. Diezelfde routes waar we met veel moeite nu eindelijk de meeste fouten uit hebben gehaald. Die fouten komen in juni gewoon weer terug. Onbegrijpelijk.

En wat ik nog het minste begrijp is dat PostNL al jaren bezig is met stapsgewijs NRP2 invoeren, en dat overal steeds weer precies dezelfde dingen mis gaan. PostNL leert totaal niet van de gemaakte fouten, wat ongetwijfeld ook komt doordat PostNL fouten meestal ontkent of bagatelliseert. Een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen, maar PostNL blijft zich aan deze steen stoten, en ontkent simpelweg dat de steen er ligt, ook al zit PostNL inmiddels onder de steenvormige bloeduitstortingen.
Ja we vallen van het ene in het het andere drama,ze zakken steeds verder het moeras in.
Net eens gekeken of ze iets met prepensioen/e.d. doen,dat is alleen weer in de andere cao,daar hebben de bonden nooit goed op ingespeeld,als de bezorgers straks op zijn,redden ze het pensioen niet eens.Er lopen best wel bezorgers rond die 20/30jr erbij zitten.
pi_213232902
We hebben hier in Zuid-Holland nu al twee weken zogenaamd te maken met een storing in het systeem, waar de plustijd niet wordt goedgekeurd en/of bijgeteld bij je werktijd. Is dit in andere delen van Nederland ook het geval? We kregen vorige week een algemene melding dat vandaag op dinsdag na 18:00 uur alles alsnog zou worden opgeteld en bijgeschreven, maar je snapt dat dat niet gebeurt is. We hebben het hier over plustijd van week 14.
  dinsdag 16 april 2024 @ 22:56:08 #24
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_213232995
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2024 15:56 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Vandaag weer geen post gehad, ook geen postzegelpost en buspakje die zichtbaar is in Mijn Post, dus die 24 uurs belofte is tegenwoordig niks meer waard. Mijn wijk is een ochtendwijk dus komt niet meer vandaag. Blijkbaar onderbezetting of de huidige bezorger is met vakantie en kunnen ze geen vervanging vinden. Als ontvanger vind ik daar toch wat van. Zeker gezien het doorschuiven weinig zin heeft. Het zorgt alleen maar voor een nog onbetrouwbaarder bezorgpatroon in mijn ogen.
Hier was vandaag ook een wijk open. Had helemaal niet gehoeven, ik had hem er zo bij kunnen doen. Maar zelfs aanbieden van wijken is tegenwoordig al te veel moeite.

Ondertussen willen de aandeelhouders naar 1 dag per week. Of nog beter, geeft de upd terug aan de overheid: https://archive.is/x7xbB
Loesje
pi_213233079
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 22:56 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Hier was vandaag ook een wijk open. Had helemaal niet gehoeven, ik had hem er zo bij kunnen doen. Maar zelfs aanbieden van wijken is tegenwoordig al te veel moeite.

Ondertussen willen de aandeelhouders naar 1 dag per week. Of nog beter, geeft de upd terug aan de overheid: https://archive.is/x7xbB
Triest artikel.

quote:
PostNL verhoogde de salarissen onlangs met 19%
Waarom blijven kranten deze leugen verspreiden?
pi_213233175
quote:

[..]

Wat een idioten, die aandeelhouders. We zakken nu al vaak door onze hoeven op de piekdagen. Stel je voor dat we nog maar 1x per week zouden bezorgen! Zeker in LB en NRP2-gebieden heb je dan makkelijk 20 tot 30 tassen post per wijk, en dan laat ik de pakjes nog buiten beschouwing!

Als er al iets duidelijk wordt uit dat artikel is dat het echt een heel slecht plan was om de posterijen te privatiseren. Het gaat nu alleen maar om winst maken tbv de aandeelhouders, en of het bedrijf nog een beetje goed is voor de klanten en de werknemers is van ondergeschikt belang. Bah.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_213233248
quote:

[..]

Hahaha nou geef dan de opdracht maar terug ja. 1 dag per week kan in de praktijk al niet bij tijdschriften, of alle tijdschriften moeten voortaan op dezelfde dag verschijnen, wat niet gaat gebeuren omdat PostNL niet wil bezorgen en je als bezorger uitpuilende tassen krijgt... Post via de pakketbezorgers bezorgen is ook niet wenselijk. En als je bijvoorbeeld per regio/wijk èèn vaste bezorgdag per week invoert weet je als verstuurder niet op welke dag jouw post bij de ontvanger aankomt als je allemaal regio's hebt met verschillende bezorgdagen.

Het hele concept postbezorging is gewoon lastig. In een stad van 200.000 inwoners kan je ook niet afhaalkluisjes (lees brievenbussen) bij PostNL punten inrichten voor je eigen post ophalen.

In principe zou je als je minder post hebt en niet elk huis af moet, als bezorger nog tijd hebben voor een 2e/3e wijk bezorgen. Alleen dan moeten er dus geen pieken zijn, veel buspakjesndie niet passen of huis aan huis mailings zodat je alsnog elk huis af moet met 1 brief.

Ik denk dat de Tweede Kamer uiteindelijk PostNL wel tegemoet komt met een subsidiebijdrage voor een basisprijs voor de postzegel of een 24uurs postzegel introduceren tegen hoger tarief en de huidige postzegel te degraderen tot 48+ uur bezorging. In de praktijk is de 24 uurs bezorging toch al onder de 90% gegaan dus het is de laatste jaren toch al een loze belofte, zeker als wijken niet meer dagelijks bezorging krijgen de laatste tijd.
  dinsdag 16 april 2024 @ 23:34:06 #28
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_213233262
Je weet het nooit met de kamer hoor. Dat is bepaald geen doorsnee volk. Je hebt nog kans dat die zichzelf als gemiddelde nemen, en die krijgen nog best post.

Ze zitten gewoon steeds op het zelfde rondje besparingen. Terwijl de echte besparingen ze gewoon laten liggen en dat is een handhaving op de juiste brievenbussen.

Daarnaast laten ze geld liggen in hun eigen top product. Tijdschriften en pakjes zijn een luxe product, mensen willen dat graag hebben. Behandel het ook als zodanig.
Loesje
pi_213233356
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 23:34 schreef V__L_N het volgende:
Je weet het nooit met de kamer hoor. Dat is bepaald geen doorsnee volk. Je hebt nog kans dat die zichzelf als gemiddelde nemen, en die krijgen nog best post.

Ze zitten gewoon steeds op het zelfde rondje besparingen. Terwijl de echte besparingen ze gewoon laten liggen en dat is een handhaving op de juiste brievenbussen.

Daarnaast laten ze geld liggen in hun eigen top product. Tijdschriften en pakjes zijn een luxe product, mensen willen dat graag hebben. Behandel het ook als zodanig.
Betaalde tijdschriften zijn nu nog bulk maar zitten al jaren in een dalende oplage. De Donald Duck koste in 2002 bijvoorbeeld iets meer dan 1 euro per nummer, nu 3,80 euro, elk jaar weer 10 cent erbij. Daar nog eens per nummer als uitgever bijvoorbeeld 25 cent bezorgkosten rekenen en de abonnees die er nog zijn haken massaal af ondanks de beperkte jaarstijging van 12,50 euro (alhoewel dat nu ook wel in de abonneeprijs is verwerkt hoor). Tijdschriften thuisbezorgd is een gemaksproduct. Elke week een tijdschrift kopen in de supermarkt vergt meer moeite voor de meeste mensen voor iets wat je misschien eigenlijk al niet meer altijd leest dus dat willen uitgevers kosten wat kost voorkomen.
pi_213233393
Of wat dacht je van daadwerkelijk eens gaan handhaven op de vormgevingsvoorwaarden? Er zit nog steeds regelmatig kutpartijenpost tussen die niet daaraan voldoet. Post die uit elkaar valt, adressen die niet goed leesbaar zijn, etc. Gek word je ervan.

Die poststukken kost PostNL daardoor dan ook meer geld om te verwerken en bezorgen. Als PostNL nou eens ¤0,50 extra gaat rekenen aan bedrijven voor elk poststuk dat ook maar enigszins niet voldoet, dan zullen bedrijven er heel snel voor zorgen dat ze voortaan daaraan voldoen gezien zij niet extra willen betalen, waardoor PostNL van die extra kosten voor lastige poststukken af is, terwijl PostNL lekker wat extra geld kan blijven innen voor bedrijven die het toch blijven doen.
pi_213240223
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 00:13 schreef wbwb het volgende:
Of wat dacht je van daadwerkelijk eens gaan handhaven op de vormgevingsvoorwaarden? Er zit nog steeds regelmatig kutpartijenpost tussen die niet daaraan voldoet. Post die uit elkaar valt, adressen die niet goed leesbaar zijn, etc. Gek word je ervan.

Die poststukken kost PostNL daardoor dan ook meer geld om te verwerken en bezorgen. Als PostNL nou eens ¤0,50 extra gaat rekenen aan bedrijven voor elk poststuk dat ook maar enigszins niet voldoet, dan zullen bedrijven er heel snel voor zorgen dat ze voortaan daaraan voldoen gezien zij niet extra willen betalen, waardoor PostNL van die extra kosten voor lastige poststukken af is, terwijl PostNL lekker wat extra geld kan blijven innen voor bedrijven die het toch blijven doen.
Het enige wat misschien helpt is 365 dagen lang een brief aan jezelf te sturen en bijhouden welke niet de volgende bezorgdag aankomt en dan PostNL aanklagen. Maar goed, dan zegen ze gewoon dat ze wel degelijk de brievenbus op tijd hebben geleegd maar dat de brief verkeerd is gesorteerd, vertraging heeft opgelopen, overmacht etc. Elke keer een andere reden aanvoeren voor een 'uniek' geval. En dat dit binnen de landelijke marge valt. Wel benieuwd op welke percentage je zo uitkomen :) feitelijk hebben ze al de verplichting om dagelijks te bezorgen, wat ze hier de laatste weken sowieso al niet meer doen. Het valt of staat bij handhaving wil je PostNL echt aansporen beter te bezorgen / belonen.
pi_213240698
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 22:48 schreef YBouncer het volgende:
We hebben hier in Zuid-Holland nu al twee weken zogenaamd te maken met een storing in het systeem, waar de plustijd niet wordt goedgekeurd en/of bijgeteld bij je werktijd. Is dit in andere delen van Nederland ook het geval? We kregen vorige week een algemene melding dat vandaag op dinsdag na 18:00 uur alles alsnog zou worden opgeteld en bijgeschreven, maar je snapt dat dat niet gebeurt is. We hebben het hier over plustijd van week 14.
altijd printscreens maken van je loop/lopen en looptijd en en eventuele plustijd.kunnen ze je niks maken.
pi_213240710
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 18:13 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Het enige wat misschien helpt is 365 dagen lang een brief aan jezelf te sturen
wel een heleboel werk :) je kan nooit op vakantie e.d.
pi_213240729
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 23:57 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Betaalde tijdschriften zijn nu nog bulk maar zitten al jaren in een dalende oplage. De Donald Duck koste in 2002 bijvoorbeeld iets meer dan 1 euro per nummer, nu 3,80 euro, elk jaar weer 10 cent erbij. Daar nog eens per nummer als uitgever bijvoorbeeld 25 cent bezorgkosten rekenen en de abonnees die er nog zijn haken massaal af ondanks de beperkte jaarstijging van 12,50 euro (alhoewel dat nu ook wel in de abonneeprijs is verwerkt hoor). Tijdschriften thuisbezorgd is een gemaksproduct. Elke week een tijdschrift kopen in de supermarkt vergt meer moeite voor de meeste mensen voor iets wat je misschien eigenlijk al niet meer altijd leest dus dat willen uitgevers kosten wat kost voorkomen.
ik heb al tijden Readly kun je niet tegen kopen
pi_213240736
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2024 23:30 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Hahaha nou geef dan de opdracht maar terug ja. 1 dag per week kan in de praktijk al niet bij tijdschriften, of alle tijdschriften moeten voortaan op dezelfde dag verschijnen, wat niet gaat gebeuren omdat PostNL niet wil bezorgen en je als bezorger uitpuilende tassen krijgt... Post via de pakketbezorgers bezorgen is ook niet wenselijk. En als je bijvoorbeeld per regio/wijk èèn vaste bezorgdag per week invoert weet je als verstuurder niet op welke dag jouw post bij de ontvanger aankomt als je allemaal regio's hebt met verschillende bezorgdagen.

Het hele concept postbezorging is gewoon lastig. In een stad van 200.000 inwoners kan je ook niet afhaalkluisjes (lees brievenbussen) bij PostNL punten inrichten voor je eigen post ophalen.

In principe zou je als je minder post hebt en niet elk huis af moet, als bezorger nog tijd hebben voor een 2e/3e wijk bezorgen. Alleen dan moeten er dus geen pieken zijn, veel buspakjesndie niet passen of huis aan huis mailings zodat je alsnog elk huis af moet met 1 brief.

Ik denk dat de Tweede Kamer uiteindelijk PostNL wel tegemoet komt met een subsidiebijdrage voor een basisprijs voor de postzegel of een 24uurs postzegel introduceren tegen hoger tarief en de huidige postzegel te degraderen tot 48+ uur bezorging. In de praktijk is de 24 uurs bezorging toch al onder de 90% gegaan dus het is de laatste jaren toch al een loze belofte, zeker als wijken niet meer dagelijks bezorging krijgen de laatste tijd.
een dag per week 24uur werken ben benieuwd hoe je je voelt :)
pi_213240747
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 23:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Wat een idioten, die aandeelhouders. We zakken nu al vaak door onze hoeven op de piekdagen. Stel je voor dat we nog maar 1x per week zouden bezorgen! Zeker in LB en NRP2-gebieden heb je dan makkelijk 20 tot 30 tassen post per wijk, en dan laat ik de pakjes nog buiten beschouwing!

Als er al iets duidelijk wordt uit dat artikel is dat het echt een heel slecht plan was om de posterijen te privatiseren. Het gaat nu alleen maar om winst maken tbv de aandeelhouders, en of het bedrijf nog een beetje goed is voor de klanten en de werknemers is van ondergeschikt belang. Bah.
gelukkig zijn ze nog ten alle tijden afhankelijk van de bezorgers en wederom zeg ik het,die 13,27 plus rest doet zeer :)
pi_213243705
Gelukkig verstuurt de gemeente hier wel nog post. ^O^

Ik had een e-mail gestuurd, zij vroegen vervolgens naar mijn postadres om het af te kunnen handelen, dus die geef ik ze. Raad eens wat vandaag op de deurmat lag? Een brief dat ze mijn e-mail ontvangen hebben. :')
pi_213250464
Jullie al/nog wat van de beloofde lente versnapering(gen) gezien?

Misschien krijgen we volgende week zaterdag wel een oranje tompouce voor Koningsdag! _O-
(ik weet dat we dan vrij zijn daarom juist op die dag)
pi_213250676
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 17:59 schreef the_X het volgende:
Jullie al/nog wat van de beloofde lente versnapering(gen) gezien?

Misschien krijgen we volgende week zaterdag wel een oranje tompouce voor Koningsdag! _O-
(ik weet dat we dan vrij zijn daarom juist op die dag)
Nee, niks gehad hier. De paaseieren moesten we ook al missen, en de suikerfeest-dadels waren eveneens afwezig.
  donderdag 18 april 2024 @ 19:44:13 #40
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_213251700
We mogen alleen maar kilos verbranden niet er meer aaneten...
Loesje
pi_213251888
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 19:44 schreef V__L_N het volgende:
We mogen alleen maar kilos verbranden niet er meer aaneten...
al die extra zaken zitten al verwerkt in het nieuwe"loon" anders redden ze het niet. :)
pi_213252877
hier doen ze tenminste nog leuke dingen:https://about.usps.com/manuals/elm/html/elmc4_049.htm
pi_213252908
dit is ook goed nieuws,een 1e stap voorwaarts:https://www.fnv.nl/nieuws(...)et-door-primarkpremi
pi_213253481
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 20:58 schreef ophaling10 het volgende:
hier doen ze tenminste nog leuke dingen:https://about.usps.com/manuals/elm/html/elmc4_049.htm
Nou, de USPS is ook niet zo geweldig hoor.

Ik zou er ook niet aan moeten denken om post vanuit een busje met de stuur aan de rechterkant te moeten bezorgen, ook pakketten te moeten bezorgen en ook nog post op te halen uit de brievenbussen. Oh, en dat dan 6 dagen per week met vaak te veel uren, of zelfs 7 dagen per week in veel gebieden. Trouwens ook nog eerst zelf de post voorbereiden op het postkantoor.
pi_213255507
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 21:39 schreef wbwb het volgende:

[..]
Nou, de USPS is ook niet zo geweldig hoor.

Ik zou er ook niet aan moeten denken om post vanuit een busje met de stuur aan de rechterkant te moeten bezorgen, ook pakketten te moeten bezorgen en ook nog post op te halen uit de brievenbussen. Oh, en dat dan 6 dagen per week met vaak te veel uren, of zelfs 7 dagen per week in veel gebieden. Trouwens ook nog eerst zelf de post voorbereiden op het postkantoor.
ja het is natuurlijk wel hard werken,maar als je een beetje zuinig leeft,kun je goed sparen in de States,de gemiddelde bezorger in Nederland heeft iedere maand,2 weken over, van de maand.
pi_213255806
Die Louis DeJoy is trouwens ook geen haar beter dan Herna Verhagen.
pi_213261558
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 08:39 schreef wbwb het volgende:
Die Louis DeJoy is trouwens ook geen haar beter dan Herna Verhagen.
dat is bij alle grote bedrijven ter wereld,kijk naar een Amazon,etc..
pi_213261986
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 17:54 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
dat is bij alle grote bedrijven ter wereld,kijk naar een Amazon,etc..
USPS is geen bedrijf.
pi_213264609
Ook een manier om minder post te bezorgen, inscannen en vernietigen, hoef je geen bezorger meer op pad te sturen: https://innovation.postnl(...)2&pst=app-innovation

Ik kreeg vandaag trouwens post van dinsdag, woensdag, donderdag èn vrijdag tegelijkertijd. Dat krijg je als ze geen moeite meer doen om de planning op te vullen. Arme bezorger in de regen vandaag. Overweeg om een melding bij de ACM te doen maar ja ze scoren nu al onder de prestatieafspraak en een boete levert geen extra bezorgers op.

Het is dat in zomer de kans op zon groter is en veel jongeren een vakantiebaan zoeken anders kunnen ze de postbezorging in de zomer net zo goed schrappen omdat het eigen personeel anders niet op vakantie mag door de personeelstekorten (net als de NS minder treinen laat rijden omdat er zogenaamd minder reizigers in de zomervakantie zijn). Oh shit, of breng ik ze nu op een idee? :')

[ Bericht 64% gewijzigd door IsItMeOrYou op 19-04-2024 21:57:39 ]
pi_213265199
Ik zit ook te denken om PostNL bij de Arbeidsinspectie te melden, want een teamleider die probeerde mij te dwingen om in een onveilige situatie (lees: een hond die altijd agressief achter je aan komt rennen, waar meerdere collega's bang voor waren en die al een collega en de kleinzoon van die mensen gebeten heeft, waardoor je niet veilig in die hele, doodlopende straat kan bezorgen) te bezorgen. Volgens mij is dat verboden…
pi_213270546
Ik weet dat je als bezorger niet altijd controle en keuze hebt over het weer en het ook echt klote weer is deze dagen, maar alle post in mijn brievenbus is drijfnat aangekomen dat zelfs de enveloppe gescheurd is en ook de inhoud weer nat / onbruikbaar... Volgens mij niet de tassen goed dichtgehouden of willen schuilen. Plek zat om te schuilen in deze wijk.

[ Bericht 25% gewijzigd door IsItMeOrYou op 20-04-2024 14:12:02 ]
pi_213271450
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2024 14:05 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ik weet dat je als bezorger niet altijd controle en keuze hebt over het weer en het ook echt klote weer is deze dagen, maar alle post in mijn brievenbus is drijfnat aangekomen dat zelfs de enveloppe gescheurd is en ook de inhoud weer nat / onbruikbaar... Volgens mij niet de tassen goed dichtgehouden of willen schuilen. Plek zat om te schuilen in deze wijk.
Dat kan ook echt heel erg aan het weer liggen. Ik heb al eens gehad met heel erge regen dat zelfs kartonnen dozen in mijn hand in de 2 meter om naar de voordeur te lopen zo door de midden gescheurd van de regen uit elkaar vielen…
  zaterdag 20 april 2024 @ 16:00:02 #53
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_213271523
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 15:52 schreef wbwb het volgende:

[..]
Dat kan ook echt heel erg aan het weer liggen. Ik heb al eens gehad met heel erge regen dat zelfs kartonnen dozen in mijn hand in de 2 meter om naar de voordeur te lopen zo door de midden gescheurd van de regen uit elkaar vielen…
Maar eh loop je dan wel snel genoeg? :M ^p^ ^p^
pi_213271545
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 16:00 schreef Pensioengenieter het volgende:

[..]
Maar eh loop je dan wel snel genoeg? :M ^p^ ^p^
Ik liep het snelst en fietste het snelst van al mijn collega's, maar ik ben natuurlijk ook nog jong. Soms grapten ze ook over dat ik 'elektrische benen' heb haha
pi_213274231
het is nu om de haverklap dit soort dingen:

https://archive.ph/HqHbm

https://archive.ph/Tw95f

uit het stuk:Volgens de concernwoordvoerster zijn zaken als deze uitzonderlijk. ,,Dan praat je echt over slechts enkele gevallen, incidenten.
pi_213275425
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 21:33 schreef ophaling10 het volgende:

uit het stuk:Volgens de concernwoordvoerster zijn zaken als deze uitzonderlijk. ,,Dan praat je echt over slechts enkele gevallen, incidenten.
Thuis post opslaan komt hoop ik niet vaak voor nee, de meeste bezorgen het niet (wat sneller opvalt als er tassen blijven staan) of gooien het bij het oud papier. Waarom je de post thuis zou houden begrijp ik nooit, al is het fijn dat je met een beetje geluk je post nog terugkrijgt... Ik krijg zelf al maanden geen folders en huis aan huis krant meer, ondanks vele ingediende klachten. Ze kunnen gewoon geen bezorger vinden of die zijn vaak snel weg of het maakt de bezorgbedrijven gewoon niet uit. Ook daar zou het schamele uur/stukloon vast niet de boodsdoener zijn.. vroeger waren het populaire baantjes toch?
  zondag 21 april 2024 @ 11:38:47 #57
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_213279992
Postnl dacht ook dat uitzendkrachten de oplossing waren voor het probleem. Maar die veroorzaken ook echt wel giga veel problemen.

In dat tweede artikel staat dat niet alle post is nageleverd. Dus of die uitzendkracht heeft een deel wel weggegooid of de postnl heeft zelf weer bepaald dat een deel van de post niet relevant is. Dat hebben ze hier toen ook gedaan, en dat maakte mensen nog veel bozer.
Loesje
  zondag 21 april 2024 @ 12:23:46 #58
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_213280442
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 11:38 schreef V__L_N het volgende:

In dat tweede artikel staat dat niet alle post is nageleverd. Dus of die uitzendkracht heeft een deel wel weggegooid of de postnl heeft zelf weer bepaald dat een deel van de post niet relevant is. Dat hebben ze hier toen ook gedaan, en dat maakte mensen nog veel bozer.
Dat is hier ook gebeurd in dergelijke gevallen. Het was te veel werk om alles na te bezorgen, dus tijdschriften en TV Gidsen zijn toen gewoon door PostNL bij het oud papier gegooid met het idee dat mensen toch al wel een vervangend exemplaar zouden hebben nabesteld, en wat moeten mensen met TV Gidsen van weken of maanden geleden? Daar heb ik me toen ook boos over gemaakt tegenover de teamcoach, want het is niet aan PostNL om te bepalen of post weggegooid kan worden, maar er werd schouderophalend op gereageerd.
pi_213280664
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 23:53 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Thuis post opslaan komt hoop ik niet vaak voor nee, de meeste bezorgen het niet (wat sneller opvalt als er tassen blijven staan) of gooien het bij het oud papier. Waarom je de post thuis zou houden begrijp ik nooit, al is het fijn dat je met een beetje geluk je post nog terugkrijgt... Ik krijg zelf al maanden geen folders en huis aan huis krant meer, ondanks vele ingediende klachten. Ze kunnen gewoon geen bezorger vinden of die zijn vaak snel weg of het maakt de bezorgbedrijven gewoon niet uit. Ook daar zou het schamele uur/stukloon vast niet de boodsdoener zijn.. vroeger waren het populaire baantjes toch?
straks hoeven ze alleen nog maar op zoek naar mensen,die het zo snel mogelijk kunnen verstoppen :)
pi_213280694
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 11:38 schreef V__L_N het volgende:
Postnl dacht ook dat uitzendkrachten de oplossing waren voor het probleem. Maar die veroorzaken ook echt wel giga veel problemen.

Nog zien ze niet in dat je zuinig moet zijn op de goede mensen,reken maar dat er velen zijn weggejaagd en of zelfstandig zijn vertrokken,welke goed uit de verf kwamen.
pi_213280735
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 12:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Daar heb ik me toen ook boos over gemaakt tegenover de teamcoach, want het is niet aan PostNL om te bepalen of post weggegooid kan worden
hier nog een die er zo over denkt,onacceptabel gedrag,het blijkt maar weer dat veel "leidinggevenden" absoluut niet capabel zijn.
  zondag 21 april 2024 @ 13:23:15 #62
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_213281223
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 12:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Dat is hier ook gebeurd in dergelijke gevallen. Het was te veel werk om alles na te bezorgen, dus tijdschriften en TV Gidsen zijn toen gewoon door PostNL bij het oud papier gegooid met het idee dat mensen toch al wel een vervangend exemplaar zouden hebben nabesteld, en wat moeten mensen met TV Gidsen van weken of maanden geleden? Daar heb ik me toen ook boos over gemaakt tegenover de teamcoach, want het is niet aan PostNL om te bepalen of post weggegooid kan worden, maar er werd schouderophalend op gereageerd.
Precies wat ze dus verkeerd doen. Het gaat er niet om dat het niet meer relevant is, het gaat er om dat mensen zeker willen weten dat het wel allemaal terecht is gekomen.

Hier ging het om een invaller die maar 2 weken voor me inviel. Maar er zijn nog steeds mensen die heel irritant worden als ik op vakantie ben en weer terug kom... Gewoon omdat ze het niet vertrouwen.
Loesje
pi_213281587
Hier schijnt er ook jaren geleden iemand te zijn geweest die de post achterhield, maar dat was voor mijn tijd.

Ik heb dan ook een keer gehad dat ik een verkeerd gesorteerde brief had en die achter mijn bundel gooide en dat toen een mevrouw op het raam tikte en vroeg wat ik aan het doen was.

Ook een aantal keer gehad dat een oude mevrouw mij een onsamenhangend, warrig verhaal vertelde over dat er een postbezorger hier was die de post achterhield en blablabla en dat ik dat niet doe en weet ik het wat allemaal.

Van dat soort mensen werd ik wel altijd een beetje gek. Ik ben postbezorger, geen sociaal werker of zo, en wil gewoon verder gaan met mijn werk doen, dus de rest van de post bezorgen in plaats van naar een warrig verhaal luisteren waarop ik ook niet goed weet hoe ik dan moet reageren.

Ook mensen die dan naar me toe kwamen en mij hele verhalen over "die kut-Polen" of "dat Syrisch kutwijf" vertelden… waarom denken die mensen überhaupt dat ik interesse heb om hun racistische verhalen aan te horen?

En inderdaad, het is niet aan PostNL om te bedenken wat wel en wat niet relevant is. Ze horen dan gewoon alles alsnog te bezorgen. Volgens mij mogen ze van de wet die post ook niet zomaar weggooien.
pi_213282304
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2024 13:52 schreef wbwb het volgende:
Volgens mij mogen ze van de wet die post ook niet zomaar weggooien
buiten dat het wat wettelijks betreft,het is ook een fatsoensnorm die overtreden wordt.
pi_213283028
Heb hier ook een keertje meegemaakt dat een bezorger alles naar huis bracht. Maandenlang. daarna idd gevlooid en heel veel weggegooid, ondanks tegensputteren van bezorgers. Vervolgens kreeg ik de klachten op mijn bordje omdat ik die post met excuusbriefjes rondbracht.. Doen we dus niet meer.
Dinsdag begint hier LB. Meer dan 100 (zeer onlogische)adressen erbij maar minder tijd. Fijn hoor.
pi_213283410
Misschien eens melding hiervan doen bij de ACM dan?

Edit: ik heb het gemeld.

[ Bericht 26% gewijzigd door wbwb op 21-04-2024 16:19:05 ]
  zondag 21 april 2024 @ 16:08:48 #67
Bijdehand mannetje
pi_213283466
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 16:03 schreef wbwb het volgende:
Misschien eens melding hiervan doen bij de ACM dan?
Het lastige is dat de ACM zich uitsluitend baseert op eigen landelijke onderzoeken om te bepalen of de landelijke bezorgnorm wordt gehaald. Ik kan PostNL niet dwingen om tenminste 95% van mijn post de eerstvolgende werkdag te bezorgen, en de ACM kan dat ook niet. De eis van 95% betreft namelijk slechts een landelijk gemiddelde.
pi_213283578
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 16:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Het lastige is dat de ACM zich uitsluitend baseert op eigen landelijke onderzoeken om te bepalen of de landelijke bezorgnorm wordt gehaald. Ik kan PostNL niet dwingen om tenminste 95% van mijn post de eerstvolgende werkdag te bezorgen, en de ACM kan dat ook niet. De eis van 95% betreft namelijk slechts een landelijk gemiddelde.
Dat klopt, maar dit gaat over het zomaar weggooien van post, niet over die 95% die ze tegenwoordig toch niet halen.
pi_213285943
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 16:20 schreef wbwb het volgende:

[..]
Dat klopt, maar dit gaat over het zomaar weggooien van post, niet over die 95% die ze tegenwoordig toch niet halen.
En vergeet niet: er is gewoon betaald om die post te laten bezorgen dus weggooien is wettelijk, fatsoenlijk en zakelijk gewoon not done. Postbezorging is juist op vertrouwen gebaseerd, al heeft iemand 20 tv-gidsen abonnementen per week, dan wil die ook gids 20 ontvangen, ook al heeft ie er 19.
pi_213286977
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 16:20 schreef wbwb het volgende:

[..]
onbestraft laten lijkt me niet in orde,misschien dat hier nog slimme koppen meelezen,die er heil in zien.
pi_213287018
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 19:16 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
En vergeet niet: er is gewoon betaald om die post te laten bezorgen dus weggooien is wettelijk, fatsoenlijk en zakelijk gewoon not done. Postbezorging is juist op vertrouwen gebaseerd, al heeft iemand 20 tv-gidsen abonnementen per week, dan wil die ook gids 20 ontvangen, ook al heeft ie er 19.
daarom geloof ik dat amsterdam verhaal ook niet,dat het "maar" kleine hoeveelheiden waren,reken maar dat het huis vol stond.
pi_213287083
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 19:16 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Ja, precies. En PostNL kennende geven ze hen ook niet het geld terug als PostNL het doelbewust weggooit…

quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 20:02 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
daarom geloof ik dat amsterdam verhaal ook niet,dat het "maar" kleine hoeveelheiden waren,reken maar dat het huis vol stond.
Ligt eraan waarmee je het vergelijkt natuurlijk. Als je kijkt naar die 7 miljoen poststukken per dag zijn een paar duizend natuurlijk maar weinig.
pi_213287821
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2024 20:06 schreef wbwb het volgende:

[..]
Ja, precies. En PostNL kennende geven ze hen ook niet het geld terug als PostNL het doelbewust weggooit…
[..]
Ligt eraan waarmee je het vergelijkt natuurlijk. Als je kijkt naar die 7 miljoen poststukken per dag zijn een paar duizend natuurlijk maar weinig.
De hele bezorgverplichting van 95% is een farce omdat dit landelijk is. Mensen in Maastricht kunnen wekenlang geen post ontvangen maar als er in Leeuwarden geen problemen zijn.. en hoe meten ze het eigenlijk? Die test enveloppen zijn alles behalve betrouwbaar en officieel zit er geen track en trace op poststukken.
pi_213293793
PostNL gaat over op een systeem waarbij de post om de dag in plaats van dagelijks wordt bezorgd. Er is te weinig post én er zijn te weinig bezorgers om de post vijf dagen in de week rond te brengen.

https://www.nu.nl/economi(...)g-gaan-bezorgen.html

Ik denk vooral te weinig bezorgers want afgelopen week ontving ik op één dag post van de dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag... Dat is gewoon opgespaard en doorgeschoten door gebrek aan bezorger.

Los van of dit kan en mag, hoe weet je straks niet of die post óók niet is doorgeschoven? Ik erger mij nu al als ontvanger aan post die zaterdag niet is bezorgd door onderbezetting of verkeerde sortering, dat wordt dan meteen dinsdag, ruim 3 dagen later.

'In de verre toekomst wil het bedrijf eventueel ook toewerken naar een model waar er in sommige gebieden post afgehaald moet worden. Net zoals dat nu al met een pakketje het geval is. Alleen de directeur geeft aan dat daar nu de tijd nog niet rijp voor is. "Verderop in de tijd voor bepaalde gebieden is dat wellicht een optie", zegt hij.'

Het is dat 1 april net geweest is maar ik denk dat ze zowaar meelezen hier.. die optie opperde ik ook. Maar het is wel tekenend dat ze afhalen overwegen, dan weet je dat het werkelijkheid wordt over een paar jaar.

[ Bericht 13% gewijzigd door IsItMeOrYou op 22-04-2024 16:27:08 ]
pi_213294196
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2024 16:19 schreef IsItMeOrYou het volgende:
er zijn te weinig bezorgers om de post vijf dagen in de week rond te brengen.
dus de rest mag het weer opknappen,gaan er nog meer weg,ze weten het even niet meer,ook las ik ergens dat het bestuur afziet van een verhoging van de beloning,ja met zoveel problemen kun je dat echt niet maken :)
pi_213294338
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 16:59 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
dus de rest mag het weer opknappen,gaan er nog meer weg,ze weten het even niet meer,ook las ik ergens dat het bestuur afziet van een verhoging van de beloning,ja met zoveel problemen kun je dat echt niet maken :)
Het is gewoon een arrogant bedrijf geworden. 'We verwachten dat dit onderwerp nu wel bespreekbaar is in Den Haag'. Hopelijk zijn ze niet zo dom daar. Dit is gewoon een heel vooropgezet plan van jarenlang roepen dat het slecht gaat, personeelstekort en dan de politiek aankijken dat ze toch wel een beetje begrip hebben?
pi_213294673
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 17:09 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Het is gewoon een arrogant bedrijf geworden. 'We verwachten dat dit onderwerp nu wel bespreekbaar is in Den Haag'. Hopelijk zijn ze niet zo dom daar. Dit is gewoon een heel vooropgezet plan van jarenlang roepen dat het slecht gaat, personeelstekort en dan de politiek aankijken dat ze toch wel een beetje begrip hebben?
https://www.studiorheden.(...)-behoefte-in-de-tuin
pi_213294757
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 17:09 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Het is heel simpel: in de Europese postwet staat dat het nationale postbedrijf, het bedrijf dat de UPD (Universele Post Dienstverlening) verzorgt, 5 dagen per week de post moet bezorgen. Dus het is helemaal niet relevant of dit onderwerp bespreekbaar is in Den Haag, want Den Haag heeft hier niks over te zeggen. Hooguit kunnen Haagse bewindslieden gaan proberen om in Brussel de betreffende Europese wet van tafel te krijgen.
pi_213295656
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 17:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Het is heel simpel: in de Europese postwet staat dat het nationale postbedrijf, het bedrijf dat de UPD (Universele Post Dienstverlening) verzorgt, 5 dagen per week de post moet bezorgen. Dus het is helemaal niet relevant of dit onderwerp bespreekbaar is in Den Haag, want Den Haag heeft hier niks over te zeggen. Hooguit kunnen Haagse bewindslieden gaan proberen om in Brussel de betreffende Europese wet van tafel te krijgen.
Gek dat PostNL dat dan nergens roept. Ze presenteren het iets als wat ze nu al gaan uitrollen. Behalve als je jezelf elke dag een brief gaat sturen of elke dag Mijn Post in de app raadpleegt, hebben veel mensen toch niet door of de post die in je brievenbus ligt er vandaag zou moeten liggen of eigenlijk gisteren.

Wel treffend: https://nieuwspaal.nl/pos(...)-niet-meer-elke-dag/
pi_213295767
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 19:28 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Gek dat PostNL dat dan nergens roept. Ze presenteren het iets als wat ze nu al gaan uitrollen. Behalve als je jezelf elke dag een brief gaat sturen of elke dag Mijn Post in de app raadpleegt, hebben veel mensen toch niet door of de post die in je brievenbus ligt er vandaag zou moeten liggen of eigenlijk gisteren.

Ze leven alleen in een eigen bubbel sedert de privatisering.Bij Nu staan diverse bijzondere reactie's : gasten die maar wat roepen,bijdehanten, en mensen die wel enig medeleven met de bezorgers hebben,en ook bezorgers, wat er veel te zien is,dat het over geld gaat(niemand vind het interessant). Gelukkig staan we niet alleen.Niemand zit op 40 tassen pd te wachten,en dat 3 dagen,dat houd je een week vol,dan ligt 80% thuis in bed.
pi_213295806
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 19:37 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
Ze leven alleen in een eigen bubbel sedert de privatisering.Bij Nu staan diverse bijzondere reactie's : gasten die maar wat roepen,bijdehanten, en mensen die wel enig medeleven met de bezorgers hebben,en ook bezorgers, wat er veel te zien is,dat het over geld gaat(niemand vind het interessant). Gelukkig staan we niet alleen.Niemand zit op 40 tassen pd te wachten,en dat 3 dagen,dat houd je een week vol,dan ligt 80% thuis in bed.
Dat werkt alleen als er ook 30% minder post is. Anders krijg je inderdaad drukkere dagen. Of ze moeten geen buspakjes meer accepteren en dit uitbesteden aan de pakkettak.
  maandag 22 april 2024 @ 20:05:42 #82
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_213296238
Ik gebruik al tijden de post niet meer, ik stuur en ontvang alles digitaal. Zelfs officiële instanties doen mee omdat de post niet betrouwbaar is. Om mijn part bezorgen ze eenmaal per maand. Tijdschriften we hebben een paar komen soms ook niet maar dat probleem leg ik toch echt bij de uitgever neer bij geen ontvangst meteen een nieuwe vragen/ of vergoeding om het in de winkel te halen
pi_213297632
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 19:28 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]

Je moet niet vergeten dat de media geregeld zaken verkeerd of op z'n minst overgesimplificeerd voorstellen. Want een genuanceerd verhaal zorgt niet voor pakkende krantenkoppen of veel clicks. Net als dat verhaal over die zogenaamde 19% loonsverhoging die we zouden krijgen.

Als ik het artikel op Nu.nl goed begrijp, en combineer met een eerder bericht dat op Mijn Werk stond, komt het er op neer dat PostNL in week 1 in de helft van de wijken alleen nog maar op dinsdag, donderdag en zaterdag wil bezorgen, en in de andere helft van de wijken enkel op woensdag en vrijdag. En in week 2 draaien ze het om.

Op die manier hoopt PostNL wellicht dat ze toch nog kunnen volhouden dat er wel degelijk 5 dagen per week wordt bezorgd, en dat dit dus toch nog in lijn met de postwet is.

Nu heb ik de Europese Postwet er even bij gezocht, en hier staat toch echt het volgende in:

quote:
3. Zij (De EU-lidstaten, dus) zien erop toe dat de leveranciers van de universele dienst, behoudens door de nationale regelgevende instanties te beoordelen uitzonderlijke omstandigheden of geografische situaties, alle werkdagen (minimaal vijf dagen per week) ten minste het volgende waarborgen:

- één ophaling;

- een bestelling aan huis bij elke natuurlijke of rechtspersoon, of, bij wijze van afwijking, onder door de nationale regelgevende instantie te beoordelen voorwaarden in passende installaties.
Er moet dus echt 5 dagen in de week overal bezorgd worden, dus PostNL komt niet weg met de ene dag alleen wijk A bezorgen en de andere dag wijk B. Of hier een beroep gedaan kan worden op uitzonderlijke omstandigheden of geografische situaties betwijfel ik.

Wat wel zou kunnen, en daar zal het wel uiteindelijk op neerkomen, is dat PostNL toestemming krijgt om aparte tarieven te hanteren voor particuliere klanten voor 24-uurs en 48-uurs bezorging. Ik zie in de Europese Postwet niets staan wat dat in de weg staat. Er moet 24-uurs bezorging worden aangeboden aan de klanten, maar klanten stimuleren voor een ander, goedkoper, alternatief te kiezen, is vast wel mogelijk.

In de praktijk zal het er dan waarschijnlijk op neerkomen dat we op de piekdagen wat postzegelpost er bij krijgen, en dat we op de daldagen op een gegeven moment alleen nog met brievenbuspakjes, medische, rouw- en spoedpost lopen.
pi_213298118
Inderdaad willen ze volgens mij dat er een niet-24-uurspostzegel komt en dan nog meer post van de daldagen naar de piekdagen krijgen.
  dinsdag 23 april 2024 @ 09:14:43 #85
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_213299360
Maar er is toch echt nog veel te veel post voor alleen piekdagen. Je loopt je stuk op die piekdagen, 8/9 tassen is geen uitzondering....
Loesje
  dinsdag 23 april 2024 @ 14:51:50 #86
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_213302630
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 22:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
behoudens door de nationale regelgevende instanties te beoordelen uitzonderlijke omstandigheden
En daar werkt postnl al jaren aan, het masseren van de regelgevende instanties. Dit alles om hun plannen door te drukken. Foei postnl.
pi_213303589
https://archive.ph/FCCxj

stukje naar beneden scrollen
pi_213307670
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 16:55 schreef ophaling10 het volgende:
https://archive.ph/FCCxj

stukje naar beneden scrollen
Ik ben benieuwd of dat hem gaat lukken… ze lijken er wel erg op tegen.

Ik hoop vooral dat ik er dan zelf geen last van ga hebben. Ik verstuur met mijn bedrijf al mijn pakketten met GLS en ben daar best wel tevreden over, terwijl ik eigenlijk absoluut niet tevreden was toen ik mijn pakketten nog met PostNL verstuurde. GLS is voor mij goedkoper, biedt mij een betere klantenservice en bezorgt meer van mijn pakketten op tijd, hoewel ook niet perfect.

[ Bericht 23% gewijzigd door wbwb op 23-04-2024 22:25:19 ]
pi_213314404
Reactie van de ACM:

quote:
Geachte wbwb,

Dank voor uw bericht van 21 april 2024. Uw melding over PostNL is belangrijk.

Wat doen we met uw melding?

Voordat we kunnen ingrijpen moeten we onderzoeken of een bedrijf echt de regels overtreedt. Omdat we veel meldingen ontvangen, kunnen we niet alle bedrijven onderzoeken waarover we een melding ontvangen. Uw melding helpt ons om te bepalen welke bedrijven we moeten onderzoeken. Blijkt uit een onderzoek dat een bedrijf de regels overtreedt? Dan beslissen we wat nodig is. We spreken het bedrijf bijvoorbeeld aan op hun overtreding. Blijft het bedrijf de regels overtreden? Dan komen wij in actie, door bijvoorbeeld consumenten te waarschuwen voor dit bedrijf of het bedrijf een boete op te leggen.

Hoort u nog wat van ons?

Als we op een later moment nog vragen hebben over uw melding nemen we contact met u op. Anders ontvangt u geen verdere reactie meer. We kunnen u niet persoonlijk op de hoogte houden over het vervolg van uw melding. Het kan schadelijk zijn voor ons onderzoek als bekend wordt welke bedrijven wij onderzoeken. In het nieuwsoverzicht op onze website maken we achteraf bekend welke bedrijven we hebben aangepakt.

Op onze website leest u:

voor welke bedrijven we waarschuwen;
welke sectoren we onderzoeken. Bijvoorbeeld reizen, telecommunicatie, energie enz.;
welke bedrijven we hebben aangepakt.

U kunt zo zelf in de gaten houden of uw melding heeft geleid tot actie.

Meer weten?

Op onze website vindt u ook informatie over uw rechten als consument. Wij leggen de regels uit en geven praktische tips. Voor veel situaties hebben we een voorbeeldbrief. Die kunt u gebruiken om uw recht te halen.

Komt u er niet uit met de informatie op onze website? Dan helpen wij u graag verder. Als u contact met ons opneemt, geven wij u gratis advies over uw rechten en mogelijke vervolgstappen. Maar we kunnen niet bemiddelen. Dat betekent dat wij geen contact opnemen met het bedrijf om voor uw persoonlijke probleem een oplossing te vinden.

Wilt u advies of hebt u andere vragen?

Neem dan contact met ons op.

Neemt u opnieuw contact met ons op? Noem dan dit nummer: XXXXXXXXX.

Met vriendelijke groet,

ACM ConsuWijzer

088 - 0 70 70 70
Maandag t/m vrijdag van 09.30 - 13.00 uur

www.consuwijzer.nl

www.acm.nl
Oftewel ze doen er waarschijnlijk niks mee…

En ja, er staat echt 'XXXXXXXXX' in die e-mail van de ACM (wel heb ik mijn naam vervangen door wbwb).
pi_213314912
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 17:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
En dat is natuurlijk in het huidige tijdperk een enorm achterhaalde wet. We kunnen het schaarse personeel in Nederland ook wel beter gebruiken dan voor dagelijks hetzelfde rondje lopen met een handjevol echt relevante post en vrijwel niks met spoed.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213315008
Gelukkig is er nu steeds maandelijks een nieuwe uitgave:

https://www.rodemorgen.nl/PiB/2024/240422%20PiB%20april-mail.pdf
pi_213315923
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2024 14:05 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Tassen zijn vaak ook versleten rommel. Heb een keer een nieuwe ingewerkt, toen die net paar dagen alleen liep was alle post natgeregend door de tassen heen, omdat hij oude troep had gekregen in plaats van nieuwe tassen.
En schuilen wordt niet betaald door PostNL..

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 21:33 schreef ophaling10 het volgende:

Je zou bijna denken dat dit soort verhalen gefabriceerd worden als excuus voor de ondermaatse bezorging. "We hebben geen structurele problemen hoor, was de schuld van een bezorger die illegale dingen deed.."
pi_213316773
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 19:40 schreef Bladblazer het volgende:

[..]
Tassen zijn vaak ook versleten rommel. Heb een keer een nieuwe ingewerkt, toen die net paar dagen alleen liep was alle post natgeregend door de tassen heen, omdat hij oude troep had gekregen in plaats van nieuwe tassen.
Ja, echt compleet waardeloos…
pi_213324992
twitter
pi_213326120
Wisten jullie nog dat er aanstaande dinsdag 8% extra tijd bij de X wijken zou komen in verband met Koningsdag? Nou dat hebben ze er dus niet bij geboekt, veel mensen op Facebook klagen erover en inderdaad mijn X wijk staat dezelfde tijd voor als afgelopen dinsdag Controleer dus nog even goed je tijden voor dinsdag...

Er wordt geadviseerd om een email naar de OR te sturen.

[ Bericht 9% gewijzigd door the_X op 25-04-2024 20:38:26 ]
pi_213328270
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 20:25 schreef the_X het volgende:
Wisten jullie nog dat er aanstaande dinsdag 8% extra tijd bij de X wijken zou komen in verband met Koningsdag? Nou dat hebben ze er dus niet bij geboekt, veel mensen op Facebook klagen erover en inderdaad mijn X wijk staat dezelfde tijd voor als afgelopen dinsdag Controleer dus nog even goed je tijden voor dinsdag...

Dat was te verwachten. Dit is niet voor het eerst: Met de Kerstdagen zou er ook extra tijd bij de wijken gezet worden, dat gebeurde ook regelmatig niet. Tijd eraf halen, dat vergeten ze dan weer nooit.

Hebben jullie ook dat bericht gehad over de nieuwe looptijden per 30 april? De oude looptijden van Logisch Bezorgen waren verkeerd berekend, omdat men vergeten was rekening te houden met tuinhekjes, te kleine brievenbussen, en subnummering. "De aanpassing van de tijd is voor elke loop anders, omdat de kenmerken per route verschillen. Soms is er helemaal geen aanpassing", zo stelde het bericht.

Maar bij ons komt het er gewoon op neer dat er bij elke wijk elke dag 15% van de tijd af is gehaald! Dus de oude tijden zijn opnieuw geëvalueerd omdat ze te krap stonden, met als resultaat dat ze nu nog krapper staan. Sommige mensen zijn wel een uur per dag kwijt geraakt! En over 3 maanden willen ze weer gaan evalueren, dus ik hou mijn hart vast.
  donderdag 25 april 2024 @ 22:55:47 #97
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_213328567
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 20:25 schreef the_X het volgende:

Ik heb die tijd toevallig wel gekregen. Maar het is een doekje voor het bloeden. Wat moet je met 12 minuten op een dag als je normaal al minimaal 60 moet plussen. Als je echt strikt gaat rekenen om het kloppend te krijgen dan moet je naar je 13 weeks gemiddelde kijken en die dan met 8% verhogen. Maar die logica werkt niet in de postnl.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 22:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Dat was te verwachten. Dit is niet voor het eerst: Met de Kerstdagen zou er ook extra tijd bij de wijken gezet worden, dat gebeurde ook regelmatig niet. Tijd eraf halen, dat vergeten ze dan weer nooit.

Hebben jullie ook dat bericht gehad over de nieuwe looptijden per 30 april? De oude looptijden van Logisch Bezorgen waren verkeerd berekend, omdat men vergeten was rekening te houden met tuinhekjes, te kleine brievenbussen, en subnummering. "De aanpassing van de tijd is voor elke loop anders, omdat de kenmerken per route verschillen. Soms is er helemaal geen aanpassing", zo stelde het bericht.

Maar bij ons komt het er gewoon op neer dat er bij elke wijk elke dag 15% van de tijd af is gehaald! Dus de oude tijden zijn opnieuw geëvalueerd omdat ze te krap stonden, met als resultaat dat ze nu nog krapper staan. Sommige mensen zijn wel een uur per dag kwijt geraakt! En over 3 maanden willen ze weer gaan evalueren, dus ik hou mijn hart vast.
Wij hebben dat bericht dus niet gehad. Maar we zijn wel allemaal tijd kwijt geraakt. Bij mij zo'n 25% per dag, behalve donderdag. Die was maar 8%. Ik ging van iets van 8 uur naar 6,5. Daadwerkelijke looptijd tussen de 12 en 13 uur.
Ergernis daarboven, bepaalde routes waren verbeterd om de LB fouten er uit te halen. Die zijn nu weer terug gezet... Zitten daar dus weer de meest onlogische dingen in, zonder overleg met de bezorgers.
Loesje
pi_213337599
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 22:55 schreef V__L_N het volgende:

Ergernis daarboven, bepaalde routes waren verbeterd om de LB fouten er uit te halen. Die zijn nu weer terug gezet... Zitten daar dus weer de meest onlogische dingen in, zonder overleg met de bezorgers.
Hoezo zijn die dan weer teruggezet? Wat is dat dan weer voor doms?
pi_213340849
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 22:42 schreef wbwb het volgende:

[..]
Dat is hier ook gebeurd. Van de ene op andere dag waren fouten die in sommige gevallen al jaren (!) geleden uit wijken waren gehaald, weer terug. Ik denk dat er af en toe zo'n IT-er op een verkeerde knop drukt waardoor eerdere wijzigingen ongedaan worden gemaakt.
pi_213341349
ik zet het niet graag neer van hun:

https://bvpp.nl/nl/nieuws/2024-04-23-nieuwe-cao-postbezorgers

Die vergoeding van 2,50 en 11en een beetje is nog steeds een lachertje,daar kun je weinig mee.
Ik weet wel dat je buitengaats kan declareren,maar veel mensen durven dat niet.
Als je een ebike hebt van hun,krijg je 2,20 pm,gewoon belachelijk,de ceo krijgt ook maar 3,20 pm
voor het onderhoud van de auto?
Verder als je echt in de cao duikt(tijd er voor maakt)lijkt het wel opgezet,op het niveau van een kleuterschool,
echt niet vreemd dat er geen animo voor het werk is.
Kramerinca die tijden,echt door en door slecht,collega's die niet verbaal sterk zijn,gaan heel wat
voor niets lopen.
Btw wie zijn zij ,om te bepalen wat de tijden zijn,ze hebben er nog nooit rondgelopen(landelijk).
De Fnv is nergens te zien?
Het pensioen e.d. daar hadden ze ook wel wat aan mogen sleutelen(in positieve zin)
pi_213341382
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 22:42 schreef wbwb het volgende:

[..]
ze weten zelf niet een waar ze mee bezig zijn,ik houd de nieuwsberichten goed in de gaten,kan al voorspellen dat er weer heel wat "privedepots" opduiken :)
pi_213344218
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 11:45 schreef ophaling10 het volgende:
ik zet het niet graag neer van hun:

https://bvpp.nl/nl/nieuws/2024-04-23-nieuwe-cao-postbezorgers

Die vergoeding van 2,50 en 11en een beetje is nog steeds een lachertje,daar kun je weinig mee.
Ik weet wel dat je buitengaats kan declareren,maar veel mensen durven dat niet.
Als je een ebike hebt van hun,krijg je 2,20 pm,gewoon belachelijk,de ceo krijgt ook maar 3,20 pm
voor het onderhoud van de auto?
Die EUR 2,20 voor de e-bike is een vergoeding voor de stroom, als je 'm thuis oplaadt. Het onderhoud gaat via Fietsned en wordt betaald door PostNL.
pi_213344580
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 16:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Die EUR 2,20 voor de e-bike is een vergoeding voor de stroom, als je 'm thuis oplaadt. Het onderhoud gaat via Fietsned en wordt betaald door PostNL.
ja dat begrijp ik van de stroom maar wat een belachelijke bedragen(afgemeten)
pi_213344810
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 16:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Als je dat stroomgebruik meet en dan vermenigvuldigt met je energietarieven en het komt boven de ¤2,20 uit, mag je dan het verschil declareren bij PostNL net als dat nu met fietsonderhoudskosten mag als je een eigen fiets hebt?
pi_213344844
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 17:29 schreef wbwb het volgende:

[..]
Als je dat stroomgebruik meet en dan vermenigvuldigt met je energietarieven en het komt boven de ¤2,20 uit, mag je dan het verschil declareren bij PostNL net als dat nu met fietsonderhoudskosten mag als je een eigen fiets hebt?
Er staat in de CAO dat er maatwerk mogelijk is als je niet uitkomt met het bedrag, bijv. omdat je meer km's aflegt dan waar hun berekening vanuit gaat.
pi_213348061
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 17:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Er staat in de CAO dat er maatwerk mogelijk is als je niet uitkomt met het bedrag, bijv. omdat je meer km's aflegt dan waar hun berekening vanuit gaat.
Tsja, die "berekeningen" van PostNL kennen we ondertussen wel. Dan weet je zeker dat je genaaid wordt, zie ook bijvoorbeeld de tijden bij Logisch Bezorgen. Nu moet je dus actief moeite gaan doen om te krijgen waar je recht op hebt.
pi_213348374
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 23:12 schreef wbwb het volgende:

[..]
Tsja, die "berekeningen" van PostNL kennen we ondertussen wel. Dan weet je zeker dat je genaaid wordt, zie ook bijvoorbeeld de tijden bij Logisch Bezorgen. Nu moet je dus actief moeite gaan doen om te krijgen waar je recht op hebt.
Ik snap niet dat er geen wijken met 0 minuten looptijd zijn :') als je jarenlang zovaak gaat snijden in tijden moet er toch niks meer overblijven een keer?
pi_213352351
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 23:53 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Ik snap niet dat er geen wijken met 0 minuten looptijd zijn :') als je jarenlang zovaak gaat snijden in tijden moet er toch niks meer overblijven een keer?
Of in de trant van: ja, je fietst alleen maar, dan heb je toch geen looptijd nodig? :+
pi_213353268
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 23:53 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
klopt niks van,ze zien het wel in de loop van 2024,komen er weer tranenberichten in de krant.
pi_213359614
Misschien dan ook maar eens aandeelhouder worden…
  maandag 29 april 2024 @ 13:08:05 #113
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_213361987
Alsof wij wat te investeren hebben met ons salaris...
Loesje
pi_213362444
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 13:08 schreef V__L_N het volgende:
Alsof wij wat te investeren hebben met ons salaris...
Al aan een rijke vriend gedacht? })
pi_213362697
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 13:55 schreef wbwb het volgende:

[..]
Hé Hugo
  maandag 29 april 2024 @ 15:15:15 #116
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_213362929
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 13:55 schreef wbwb het volgende:

[..]
Ik overweeg meer om de spaarrekening van Herna te kraken.
Loesje
pi_213363274
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 15:15 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Ik overweeg meer om de spaarrekening van Herna te kraken.
Lijkt me inderdaad een beter idee… :Y
pi_213368304
weer een paar erbij(echte):

https://nl.indeed.com/cmp/Postnl/reviews
pi_213368334
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 22:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

ik heb net even gekeken,hier een wijk waar je 35min voor krijgt(tijd is nooit aangepast)er is 10min afgegaan(nu),om er te komen bent je heen en weer 30min kwijt,dat probleem ga je nu ook overal krijgen.
pi_213374728
https://www.yobbers.com/n(...)alicante-voor-postnl

deze heeft hier al eerder gestaan,ben eens wezen kijken naar de reviews van de recruiter,ongelofelijk dat een post ermee in zee gaat,zie o.a. trustpilot.Natuurlijk is het een hele ervaring als je nog jong bent,juist deze jonge mensen zouden hier tegen beschermd moeten worden.
pi_213375527
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 19:33 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.yobbers.com/n(...)alicante-voor-postnl

deze heeft hier al eerder gestaan,ben eens wezen kijken naar de reviews van de recruiter,ongelofelijk dat een post ermee in zee gaat,zie o.a. trustpilot.Natuurlijk is het een hele ervaring als je nog jong bent,juist deze jonge mensen zouden hier tegen beschermd moeten worden.
Die vragen eronder ook… en de reacties ook. Volgens de ene reactie moet je binnen 2 uur wonen en volgens de andere reactie binnen 3 uur. Ze weten dus zelf ook niet eens wat ze willen…
pi_213376523
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 20:23 schreef wbwb het volgende:

[..]
Die vragen eronder ook… en de reacties ook. Volgens de ene reactie moet je binnen 2 uur wonen en volgens de andere reactie binnen 3 uur. Ze weten dus zelf ook niet eens wat ze willen…
nee echt foute boel,dan kun je beter post bezorgen.
pi_213387173
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 22:48 schreef YBouncer het volgende:
Okay, april is voorbij en de chaos is groot. Plustijden in april werden niet goedgekeurd, volgens de ene TL een storing in zijn app waardoor hij geen plustijd van ons kon zien. IT afdeling lachte hem uit volgens hem en hij begon te gillen aan de telefoon wanneer je hem erover belde. Good times. Na vele klachten en oranje kaarten heeft de andere TL (want we hebben er tegenwoordig 2) boze mails gestuurd naar managers en daarboven. Ondertussen missen zo'n 160 postbezorgers hier tussen de 2 en 4 uur plustijd die zogenaamd nu wel is goedgekeurd, maar niet te zien is in de totaaltijd. PostNL heeft een nieuw dieptepunt bereikt hier. Enige wat wij te horen krijgen is nu:"houdt het zelf in de gaten, maak screenshots en wacht je loonstrook van mei af of daar de uren kloppen." Ik ben een beetje misselijk....
pi_213387571
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 22:27 schreef YBouncer het volgende:

[..]
Okay, april is voorbij en de chaos is groot. Plustijden in april werden niet goedgekeurd, volgens de ene TL een storing in zijn app waardoor hij geen plustijd van ons kon zien. IT afdeling lachte hem uit volgens hem en hij begon te gillen aan de telefoon wanneer je hem erover belde. Good times. Na vele klachten en oranje kaarten heeft de andere TL (want we hebben er tegenwoordig 2) boze mails gestuurd naar managers en daarboven. Ondertussen missen zo'n 160 postbezorgers hier tussen de 2 en 4 uur plustijd die zogenaamd nu wel is goedgekeurd, maar niet te zien is in de totaaltijd. PostNL heeft een nieuw dieptepunt bereikt hier. Enige wat wij te horen krijgen is nu:"houdt het zelf in de gaten, maak screenshots en wacht je loonstrook van mei af of daar de uren kloppen." Ik ben een beetje misselijk....
Dat is echt belachelijk… ik zou zeggen: lekker bij de Arbeidsinspectoe melden ^O^
pi_213389272
dit is weer hot de laatste tijd,wij horen hier ook onder te vallen,als je dit tig jaren hebt gedaan ben je stuk.
Er wordt soms lacherig over gedaan,maar veelal verdwijnt dat als je zelf iets mee maakt.

https://archive.ph/gjWv5
pi_213389281
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 22:27 schreef YBouncer het volgende:

[..]
dat van die screenshots heb ik al tig jaren gezegd,doe dit iedere dag consequent je staat sterk,

[ Bericht 0% gewijzigd door ophaling10 op 02-05-2024 19:19:12 ]
pi_213389304
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 23:22 schreef wbwb het volgende:

[..]
Dat is echt belachelijk… ik zou zeggen: lekker bij de Arbeidsinspectoe melden ^O^
ik ben al een poos benieuwd wat er met dat geld gebeurd,wat er "overblijft" zullen ze dat verdelen nder de bespaarders?ben er erg benieuwd naar.
  donderdag 2 mei 2024 @ 10:05:34 #128
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_213389950
Je kan wel screenshotten. Maar mijn plustijd van zaterdag is magisch nergens te vinden. Niet zichtbaar in de app, niet op de website... Dus ja...
Loesje
  donderdag 2 mei 2024 @ 12:42:04 #129
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_213391344
Ik zou op het depot net zo lang blijven zitten tot iemand mij komt uitleggen hoe en waar mijn uren zijn. Eerder ga ik niet aan het werk, heel duidelijk maken waar het probleem zit en bewijsmateriaal achter de hand houden. Wil ik wel eens zien hoe ze dat gaan oplossen.
pi_213395213
als
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 10:05 schreef V__L_N het volgende:
Je kan wel screenshotten. Maar mijn plustijd van zaterdag is magisch nergens te vinden. Niet zichtbaar in de app, niet op de website... Dus ja...
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 10:05 schreef V__L_N het volgende:
als je + tijd invoert/stopt zie je niets? dan is het moment supreme,eventueel voor plus,dat je totale looptijd zichtbaar is..
pi_213395233
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 12:42 schreef Pensioengenieter het volgende:
Ik zou op het depot net zo lang blijven zitten tot iemand mij komt uitleggen hoe en waar mijn uren zijn. Eerder ga ik niet aan het werk, heel duidelijk maken waar het probleem zit en bewijsmateriaal achter de hand houden. Wil ik wel eens zien hoe ze dat gaan oplossen.
ja je krijgt er wel heel veel onrust door,het is zo jammer dat er altijd maar een paar zijn die voor hun rechten op komen,de rest hangt er altijd een beetje bij.

aanvulling: ze maken er geen vrienden met de laatste actie's
pi_213395846
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 19:21 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
ja je krijgt er wel heel veel onrust door,het is zo jammer dat er altijd maar een paar zijn die voor hun rechten op komen,de rest hangt er altijd een beetje bij.

aanvulling: ze maken er geen vrienden met de laatste actie's
Ik vrees dat de meeste bezorgers geen keuze hebben anders waren ze waarschijnlijk allang gestopt. Bijna elke werkgever geeft meer salaris en behandeld medewerkers gewoon normaal in plaats van dat ze elke maand nieuwe dingen bedenken om op te bezuinigen. Ik heb bij werkgevers gewerkt waar soms rustiger was en dan mocht je gewoon de tijd uitzitten/rustig aan doen op kosten van de baas. Bij PostNL pakken ze elke minuut af en mag je niks schrijven.
pi_213396557
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 19:58 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Ik vrees dat de meeste bezorgers geen keuze hebben anders waren ze waarschijnlijk allang gestopt. Bijna elke werkgever geeft meer salaris en behandeld medewerkers gewoon normaal in plaats van dat ze elke maand nieuwe dingen bedenken om op te bezuinigen. Ik heb bij werkgevers gewerkt waar soms rustiger was en dan mocht je gewoon de tijd uitzitten/rustig aan doen op kosten van de baas. Bij PostNL pakken ze elke minuut af en mag je niks schrijven.
als ik dit weer zo lees,zal er eerdaags wel weer gesneden worden met 2 messen :). btw ze zijn niet makkelijk in Belgie,niet dat softe gedoe.https://nos.nl/artikel/25(...)4-miljoen-van-postnl

aanvulling: ja een beetje werkgever is er voor z'n mensen,de topictitel is nog te tam :)
pi_213403520
PostNL gaat stoppen met o.a. zondagbezorging en dezelfde dag bezorgd:

quote:
We willen voor jou en je klanten de favoriete bezorger zijn. Daarom werken we voortdurend aan onze diensten zodat ze beter aansluiten op de wensen van de e-commerce markt én de consument.

Zo blijven we ons richten op het verhogen van de standaardkwaliteit en -service, terwijl we ook nieuwe diensten introduceren en bestaande diensten verbeteren. Een aantal voorbeelden hiervan zijn: de keuze bezorgdag, bezorgvoorkeuren instellen in de PostNL app, en het uitbreiden van ons ‘out of home’ aanbod met meer pakketautomaten.

Wij zien al jaren minder interesse van consumenten voor avondbezorging, zondag bezorging en bezorging op dezelfde dag. Weinig webshops bieden deze extra services aan. Hierdoor rijden onze bussen minder vol en dat zorgt voor een hogere CO2 uitstoot per pakket. Daarom hebben wij besloten om vanaf 8 juli 2024 zondagbezorging stop te zetten. Ook bieden we de optie voor dezelfde dag bezorgd niet meer aan. Daarnaast bieden wij vanaf 1 augustus 2024 alleen nog avondbezorging aan in een aantal dichtbevolkte gebieden in Nederland.

Vanaf 1 juli 2024 worden de tarieven voor pakketten met leeftijdscheck 18+ verhoogd met ¤ 1,- (één euro) per pakket. Door verschillende marktontwikkelingen zijn de kosten in het netwerk dat wij hiervoor gebruiken flink gestegen. Tenslotte vervalt bij de aanvullende dienst Gegarandeerde levering het bezorgtijdvak vóór 09.00 uur. Gegarandeerde levering blijft mogelijk voor bezorging in de bezorgtijdvakken vóór 10.00 uur, vóór 12.00 uur en/of vóór 17.00 uur.
pi_213403821
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 14:17 schreef wbwb het volgende:
PostNL gaat stoppen met o.a. zondagbezorging en dezelfde dag bezorgd:
[..]

Benieuwd wat bol.com select gaat doen dan. Al merk ik dat ik ook steeds minder voor thuisbezorging kies, zeker voor kleine pakketjes. Thuisbezorging is onbetrouwbaar geworden en de tijdvakken worden bijna nooit meer gehaald of ze dumpen het zonder aan te bellen voor je voordeur buiten. Pakketpunt is dichtbij en vaak al vroeg in de morgen af te halen. Maar de goede zijn schaars geworden, kleinere winkels weigeren opslagruimte voor die kleine vergoeding.
pi_213404647
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 14:50 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Benieuwd wat bol.com select gaat doen dan. Al merk ik dat ik ook steeds minder voor thuisbezorging kies, zeker voor kleine pakketjes. Thuisbezorging is onbetrouwbaar geworden en de tijdvakken worden bijna nooit meer gehaald of ze dumpen het zonder aan te bellen voor je voordeur buiten. Pakketpunt is dichtbij en vaak al vroeg in de morgen af te halen. Maar de goede zijn schaars geworden, kleinere winkels weigeren opslagruimte voor die kleine vergoeding.
DHL eCommerce heeft wel nog gewoon avondbezorging en dezelfde dag bezorgd, alleen geen zondagbezorging. Bol verstuurt nu ook al sommige pakketten met DHL eCommerce.

Daarnaast heb je nog bijvoorbeeld Packs, die juist wel ook zondagbezorging doen, en bijvoorbeeld Trunkrs, die alleen avondbezorging/dezelfde dag bezorgd doet.

Verder heeft bol natuurlijk ook Cycloon overgenomen, geen idee wat die dan allemaal precies aanbieden, maar daar zou bol misschien ook iets mee kunnen doen.

Ik kies zelf waar mogelijk ook voor een afhaalpunt, maar wij hebben eigenlijk alleen nog een afhaalpunt van PostNL in het dorp. De winkels die DHL, DPD, UPS, Mondial Relay, etc deden zijn er eigenlijk allemaal mee gestopt, dus dat is voor ons als consumenten wel onhandig. Zelf afhalen vind ik fijner, want dan hoef ik niet thuis te blijven en bijvoorbeeld bij PostNL krijg ik het dan ook al een stuk eerder op de dag.
pi_213405436
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 14:50 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
ja dat scannen hadden ze nooit moeten stoppen,verder hier gespamd voor een keuze in vakantietoeslag(pm/yr) nog meer mensen dit bericht ontvangen?
pi_213408780
Ik ben trouwens aangenomen bij DHL eCommerce als pakketbezorger. Wel belachelijk dat ze het eerste jaar met een oproepovereenkomst in plaats van een arbeidsovereenkomst werken…
  vrijdag 3 mei 2024 @ 23:36:16 #141
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_213410305
Postnl afwijkende bezorging is ook altijd giga duur. Ochtend bezorging kost 12,50 extra, avond iets van 1,50. Zondagbezorging was al bijna nergens een optie. Per slot moet je voor maandaglevering al zaterdag voor 3 uur aanleveren. Zondaglevering heeft allemaal extra moeilijkheden.

Ik laat mijn pakketten eigenlijk meestal in een pakketkluis hier om de hoek droppen. Maar sinds een paar weken duikt die niet meer op in de lijsten. Dus dan kan ik daar niet meer afleveren, andere pakketkluis in het volgende dorp ook niet. Snap niet wat daar dan weer mee aan de hand is.
Loesje
pi_213410551
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 23:36 schreef V__L_N het volgende:
Postnl afwijkende bezorging is ook altijd giga duur. Ochtend bezorging kost 12,50 extra, avond iets van 1,50. Zondagbezorging was al bijna nergens een optie. Per slot moet je voor maandaglevering al zaterdag voor 3 uur aanleveren. Zondaglevering heeft allemaal extra moeilijkheden.

Ik laat mijn pakketten eigenlijk meestal in een pakketkluis hier om de hoek droppen. Maar sinds een paar weken duikt die niet meer op in de lijsten. Dus dan kan ik daar niet meer afleveren, andere pakketkluis in het volgende dorp ook niet. Snap niet wat daar dan weer mee aan de hand is.
De tarieven zijn nu inderdaad als volgt:

Daar zitten dus inderdaad allemaal wel wat kosten aan, plus nog wat gekke dingen als dat "Alleen Huisadres" verplicht is bij "Zondagbezorging".

Overigens is "ochtendbezorging" geen ding bij PostNL. Wel hebben ze o.a. "Gegarandeerd voor 12:00" voor pakketten die gegarandeerd de volgende werkdag voor een bepaald tijdstip bezorgd moeten worden. Dit is meer bedoeld voor zakelijke pakketten die er dan ook echt moeten zijn en doen ze daarom ook alleen op werkdagen, dus vrijdag verzonden is dan ook pas maandag in huis.
  zaterdag 4 mei 2024 @ 01:22:10 #143
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_213411181
Dat is voor particulieren. Zakelijk krijg je een optie:
Afleveren 8.00 - 12.00 : 12,49
Afleveren overdag is gebiedsgebonden, dus die tijden zijn verschillend. Maar kosten 0,00
Afleveren 17.30 - 22.00: 1.41

Idd alleen maandag t/m vrijdag.
Afhaalpunten korting kan zakelijk ook iets hoger zijn. En je kan ook een hoger bedrag verzekeren (tot 2000 inkoop) Meteen retouren bij niet thuis is dan weer gratis. Maar je betaald dan weer wel een energie toeslag. Je kan daarnaast nog allemaal extra kosten krijgen. Bv voor handmatige verwerking, afwijkende maten enz...
Die bedrijven melken graag wat extra voor normale diensten.
Loesje
pi_213411976
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 01:22 schreef V__L_N het volgende:
Dat is voor particulieren. Zakelijk krijg je een optie:
Afleveren 8.00 - 12.00 : 12,49
Afleveren overdag is gebiedsgebonden, dus die tijden zijn verschillend. Maar kosten 0,00
Afleveren 17.30 - 22.00: 1.41

Idd alleen maandag t/m vrijdag.
Afhaalpunten korting kan zakelijk ook iets hoger zijn. En je kan ook een hoger bedrag verzekeren (tot 2000 inkoop) Meteen retouren bij niet thuis is dan weer gratis. Maar je betaald dan weer wel een energie toeslag. Je kan daarnaast nog allemaal extra kosten krijgen. Bv voor handmatige verwerking, afwijkende maten enz...
Die bedrijven melken graag wat extra voor normale diensten.
Die screenshot is zakelijk, wel op basis van het contract wat je standaard krijgt bij PostNL als je geen contact opneemt met een accountmanager. Particulieren krijgen al die opties niet eens geloof ik, maar daar zijn de tarieven ook heel anders.

Verzekeren kan niet tot ¤2000, maar tot ¤5000. Je betaalt dan namelijk meerdere keren de toeslag voor verzekeren tot ¤500, zoals er ook naast staat. Dit is voor iedereen hetzelfde heeft PostNL aan mij bevestigd.

De toeslagen, dus niet de extra diensten, staan dan ook op de volgende pagina's:

Dit is dan wel voor pakketten binnen Nederland. Voor pakketten naar België, naar Europa en daarbuiten biedt PostNL weer allemaal andere opties aan, want dat zijn andere producten.

Ik weet ook echt wel hoe deze dingen werken. Ik verstuur zakelijk meer dan duizend pakketten per jaar, voorheen met PostNL, nu met GLS. Ik spreek ook regelmatig andere webwinkels, ook veel die wel wat groter zijn, en weet ook wat voor contracten en opties zij hebben en wat zij dan ongeveer betalen. Daarnaast ontwikkel ik verzendsoftware, met daarin ook ondersteuning voor zowat alle opties die PostNL aanbiedt, wat er echt een hoop zijn. Zelfs voor opties waarvan ze bij Team Channel Integrations niet op de hoogte waren en die ook niet goed gedocumenteerd zijn.
  zaterdag 4 mei 2024 @ 10:25:31 #145
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_213413051
Ik ben al 10 jaar zakelijke klant bij de postnl. Weet van de meeste toeslagen hoe ze werken. Dus zeker ook voor de tarieven. En de optie ochtend en avond gebruiken we regelmatig, dus weet zeker wat ik daarvoor betaal en wat de opties zijn.
Loesje
pi_213417701
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 08:28 schreef wbwb het volgende:
Daarnaast ontwikkel ik verzendsoftware
kun je niet even wat vogelen dat het management en bestuur moven gaat :)
in het staatje huisadres ,ja dat is wat moois,idd die legitimatie,ze flikkeren het gewoon in de hoek.

[ Bericht 0% gewijzigd door ophaling10 op 05-05-2024 17:20:35 ]
pi_213426995
dit is van rond kerst en het tegenovergestelde van bovenstaand,super voor deze collega.

https://www.hartvannederl(...)-zelfs-mijn-sleutels
pi_213427028
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 11:46 schreef ophaling10 het volgende:
dit is van rond kerst en het tegenovergestelde van bovenstaand,super voor deze collega.

https://www.hartvannederl(...)-zelfs-mijn-sleutels
Ik snap niet waarom ze in dat artikel een pakketbezorger een postbezorger noemen…
pi_213427447
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 11:51 schreef wbwb het volgende:

[..]
Ik snap niet waarom ze in dat artikel een pakketbezorger een postbezorger noemen…
ja dat is iets waar ze in de media geen kaas van gegeten hebben,idd het verschil Pb/Pbz, ondanks dat een Pbz al meer doet als een Pb.
pi_213427800
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 12:33 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
ja dat is iets waar ze in de media geen kaas van gegeten hebben,idd het verschil Pb/Pbz, ondanks dat een Pbz al meer doet als een Pb.
Ik snap dat dus echt niet. Het is toch geen hogere wiskunde?
pi_213430051
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:41 schreef wbwb het volgende:
Ik ben trouwens aangenomen bij DHL eCommerce als pakketbezorger. Wel belachelijk dat ze het eerste jaar met een oproepovereenkomst in plaats van een arbeidsovereenkomst werken…
Gefeliciteerd met je baan! Is eCommerce anders dan de 'gewone' DHL?
Inderdaad raar van die oproepovereenkomst. Met de enorme aantallen pakketten en vaak vertraagde leveringen zou je zeggen dat ze staan te springen om nieuw personeel..
pi_213431291
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 16:41 schreef Bladblazer het volgende:

[..]
Gefeliciteerd met je baan! Is eCommerce anders dan de 'gewone' DHL?
Inderdaad raar van die oproepovereenkomst. Met de enorme aantallen pakketten en vaak vertraagde leveringen zou je zeggen dat ze staan te springen om nieuw personeel..
DHL eCommerce is de nieuwe naam van DHL Parcel. Dat is gewoon de normale pakketbezorging van DHL zeg maar. Daarbinnen hebben ze dan eigenlijk ook nog 2 takken: DFY (pakketten aan consumenten) en EUROPLUS (pakketten aan bedrijven).

Ik ga dan in principe met een bakfiets DFY-pakketten bezorgen, hoewel ik dat dan ook met hun kleine busjes mag doen als ik dat wil. Op hun grote busjes zou ik pas mogen als ik 2 jaar mijn rijbewijs heb. Wel zijn eigenlijk alle bussen daar elektrisch, dus is het geen probleem dat ik een rijbewijs voor alleen automaat heb.

Je hebt ook nog DHL Express, die doen expressevervoer, dus bijvoorbeeld een pakket die gegarandeerd overmorgen bezorgd moet worden in de VS. Die hebben een stuk minder stops op hun routes en dat verdient meer per uur, maar daarvan zit er geen vestiging bij mij in de buurt.

Wat betreft die oproepovereenkomst: ik ga na 3 maanden dan wel een 'vaststelling arbeidsovereenkomst' proberen. Dan moeten ze me namelijk een arbeidsovereenkomst geven op basis van het gemiddelde aantal uren dat ik die afgelopen 3 maanden dan gewerkt zou hebben. Van de wet moet het namelijk een arbeidsovereenkomst zijn als je 3 aaneengesloten maanden of minstens wekelijks werkt of minstens 20 uur per maand werkt, wat allebei het geval gaat zijn.

Afgelopen woensdag heb ik een meeloopdag gehad, per afgelopen vrijdag ben ik in dienst en komende dinsdag is dan mijn eerste werkdag. Op mijn eerste werkdag ben ik dan meteen alleen op mijn bakfiets, maar krijg ik wel eerst maar een kleine route zodat ik eraan kan wennen. Ze werken van maandag tot en met vrijdag en je mocht zelf kiezen welke dagen je dan wil werken. Ik ga dan dinsdag tot en met zaterdag werken, want dat ben ik natuurlijk gewend van PostNL en zaterdag verdien je daar 35% extra.

[ Bericht 8% gewijzigd door wbwb op 05-05-2024 18:25:42 ]
pi_213432970
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2024 18:07 schreef wbwb het volgende:
zaterdag verdien je daar 35% extra.
ja die hebben ze bij ons eraf gehaald plus de rest.dhl is wel een hele grote werkgever,daar verzuipt de post in.
pi_213437198
ze maken hem wel,als die minister(en of degene die dit gaat veranderen)slim is doet ie niets,laat ze maar bovenin gaan bezuinigen,en niet onderin.

https://www.telegraaf.nl/(...)g-postzegelprijs-aan

plus reactie's:

https://www.nu.nl/economi(...)g-in-juli.html#nujij

[ Bericht 13% gewijzigd door ophaling10 op 06-05-2024 08:24:06 ]
pi_213437347
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 08:13 schreef ophaling10 het volgende:
ze maken hem wel,als die minister(en of degene die dit gaat veranderen)slim is doet ie niets,laat ze maar bovenin gaan bezuinigen,en niet onderin.

https://www.telegraaf.nl/(...)g-postzegelprijs-aan

plus reactie's:

https://www.nu.nl/economi(...)g-in-juli.html#nujij
Ah, wat een geweldig plan weer…
pi_213438226
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 08:44 schreef wbwb het volgende:

[..]
Ah, wat een geweldig plan weer…
Slechtere service bieden en de prijs maar verhogen en personeel uitpersen
pi_213439372
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 10:32 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
De reden van de prijsverhoging is letterlijk de gestegen personeelskosten :') PostNL wil zelf niks inleveren dus. Ik dacht trouwens dat het maar 1x per jaar mocht? Nieuw in de strategie is blijkbaar in elk bericht benadrukken dat ze per se 5 dagen moeten bezorgen en ze dit anders willen. Ratten zijn het. Ik woon dicht bij de Duitse grens..straks kan ik nog beter een brief in Duitsland posten naar Nederland, goedkoper en even snel/langzaam.

[ Bericht 8% gewijzigd door IsItMeOrYou op 06-05-2024 12:20:54 ]
pi_213439618
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 12:13 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
De reden van de prijsverhoging is letterlijk de gestegen personeelskosten :') PostNL wil zelf niks inleveren dus. Ik dacht trouwens dat het maar 1x per jaar mocht? Nieuw in de strategie is blijkbaar in elk bericht benadrukken dat ze per se 5 dagen moeten bezorgen en ze dit anders willen. Ratten zijn het. Ik woon dicht bij de Duitse grens..straks kan ik nog beter een brief in Duitsland posten naar Nederland, goedkoper en even snel/langzaam.
Ze mogen het inderdaad aanpassen wanneer ze het willen, zolang het maar binnen de tariefruimte past. Zo'n aanpassing moeten ze geloof ik wel voorleggen bij de ACM.

Wat betreft die gestegen personeelskosten… zou dat echt zo zijn gezien er steeds minder personeel is gezien iedereen weggaat en er dan ook steeds minder werk gedaan wordt gezien de dalwijken dan door niemand gelopen wordt?
  maandag 6 mei 2024 @ 12:49:51 #160
Bijdehand mannetje
pi_213439798
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 12:34 schreef wbwb het volgende:

[..]
Ze mogen het inderdaad aanpassen wanneer ze het willen, zolang het maar binnen de tariefruimte past. Zo'n aanpassing moeten ze geloof ik wel voorleggen bij de ACM.

Wat betreft die gestegen personeelskosten… zou dat echt zo zijn gezien er steeds minder personeel is gezien iedereen weggaat en er dan ook steeds minder werk gedaan wordt gezien de dalwijken dan door niemand gelopen wordt?
Ik vraag het me ook af. De stijging van het minimumloon zullen ze wel gevoeld hebben in hun portemonnee, maar afgezien van de al aangevoerde argumenten constateer ik ook dat mijn looptijden in een half jaar tijd met 15% zijn gekort terwijl de volumes (-12% voor de post, +4% voor de pakketjes, tov 1 jaar geleden) per saldo toch een veel kleinere daling laten zien.

Daarnaast voert PostNL als argument voor het verlies aan dat afzenders steeds meer van de dure 24-uurs post naar de goedkopere 48-uurs post overstappen. Maar dat is toch precies wat PostNL wil? PostNL zou zelfs het liefst zien dat in navolging van zakelijke klanten ook particulieren voor 48-uursbezorging kunnen kiezen.
pi_213441770
Ik vind sowieso de postzegel met vaste waarde alleen maar verward werken. Vanaf 1 juli moet je meer betalen voor nieuwe zegels maar vanaf 1 juli zijn de postzegels die je al/nog hebt ineens meer waard geworden. Als je nog zegels hebt sinds de introductie van de getallen kan je ze onderhand met winst doorverkopen :')
pi_213442283
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 10:32 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
ja dat zielige (buiten ons en gelijkvloers )moeten ze echt van afstappen.Als een gemiddeld mens die 2k verdiend(voorbeeld) en per dag 3 k uitgeeft gaat hij ook in de problemen komen.Bij de post is het hetzelfde,ze geven veel te veel uit aan onzin en overbodige functie's(hoger kader),ik las ook iets over een bonus voor een ceo,zou me kaot schamen om die aan te nemen,maar ja wie ben ik.
pi_213442344
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 12:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ik vraag het me ook af. De stijging van het minimumloon zullen ze wel gevoeld hebben in hun portemonnee, maar afgezien van de al aangevoerde argumenten constateer ik ook dat mijn looptijden in een half jaar tijd met 15% zijn gekort terwijl de volumes (-12% voor de post, +4% voor de pakketjes, tov 1 jaar geleden) per saldo toch een veel kleinere daling laten zien.

Daarnaast voert PostNL als argument voor het verlies aan dat afzenders steeds meer van de dure 24-uurs post naar de goedkopere 48-uurs post overstappen. Maar dat is toch precies wat PostNL wil? PostNL zou zelfs het liefst zien dat in navolging van zakelijke klanten ook particulieren voor 48-uursbezorging kunnen kiezen.
ja dat had ik eerder gemeld dat het zeer doet de 13 zoveel (net goed)ze hebben een kleine 20jr van de postbezorgers geld afgenomen,en halleluja met een cao en 19% en divers geleuter.Reken maar dat er een hoop weer weg gaan na de zomer.En 13 dat is een lachertje,een beetje bedrijf zit er al 3/4 boven en meer.
Bij mij hoeven ze echt niet met deze stories te komen,je ceo pakt een paar mijoen per jaar wtf.
Wat ook storend is dat we het weer eerst via de media moeten vernemen,pas rond 1430 kreeg ik vanuit hun een bericht hierover.
pi_213442358
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 16:19 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ik vind sowieso de postzegel met vaste waarde alleen maar verward werken. Vanaf 1 juli moet je meer betalen voor nieuwe zegels maar vanaf 1 juli zijn de postzegels die je al/nog hebt ineens meer waard geworden. Als je nog zegels hebt sinds de introductie van de getallen kan je ze onderhand met winst doorverkopen :')
in de handel doen ze 60/65% (pf nominaal)
pi_213442376
@kramerica hadden jullie geen last met overstromingen?ivm de vele regenval afgelopen week.
Had dat even in Valkenburg gezien een heel drama daar.
pi_213443356
quote:
Onze inspanningen om de vacatures voor postbezorgers te vullen, werpen vruchten af en dragen bij aan een betere bezorgkwaliteit.
Ik geloof daar niks van…
pi_213444226
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 18:27 schreef wbwb het volgende:

[..]
Ik geloof daar niks van…
Het zal vast per regio verschillen ;) en welke kwaliteit streeft PostNL na?
pi_213444885
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 19:38 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Het zal vast per regio verschillen ;) en welke kwaliteit streeft PostNL na?
dat je 2 handen hebt,niet meer :)
pi_213446647
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 20:30 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
dat je 2 handen hebt,niet meer :)
Ik betwijfel eigenlijk of zelfs dat wel een eis is…
pi_213448683
Minister Adriaansens (Economische Zaken) geeft in een reactie op de bezorgplannen van PostNL aan: ,,PostNL haalt al langere tijd de wettelijke kwaliteitsnormen voor postbezorging niet. Dit is niet acceptabel.”

Het postbedrijf geeft aan dat de financiële situatie steeds ernstiger wordt. Dat onderstreept volgens de bewindsvrouw dat er iets moet gebeuren. ‘Op korte termijn’ zal minister Adriaansens de Tweede Kamer informeren over keuzes en scenario’s voor de postbezorging en de voorgenomen aanpak voor de korte en lange termijn.

Benieuwd welke oplossingen ze er doorheen hebben wetten te krijgen, of gaat Nederland weer eigen beleid voeren en nemen ze boetes uit Europa voorlief? Ze kunnen beter alle post getraceerd maken, dan zien we waar de vertraging ontstaat in plaats van verder snoeien in het aantal bezorgdagen en de overeenkomstduur.
pi_213448768
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 07:49 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ze kunnen beter alle post getraceerd maken, dan zien we waar de vertraging ontstaat in plaats van verder snoeien in het aantal bezorgdagen en de overeenkomstduur.
Dat is veel te duur…
pi_213449006
quote:
Minister Adriaansens (Economische Zaken) geeft in een reactie op de bezorgplannen van PostNL aan: ,,PostNL haalt al langere tijd de wettelijke kwaliteitsnormen voor postbezorging niet. Dit is niet acceptabel.”

Het postbedrijf geeft aan dat de financiële situatie steeds ernstiger wordt. Dat onderstreept volgens de bewindsvrouw dat er iets moet gebeuren. ‘Op korte termijn’ zal minister Adriaansens de Tweede Kamer informeren over keuzes en scenario’s voor de postbezorging en de voorgenomen aanpak voor de korte en lange termijn.

Benieuwd welke oplossingen ze er doorheen hebben wetten te krijgen, of gaat Nederland weer eigen beleid voeren en nemen ze boetes uit Europa voorlief? Ze kunnen beter alle post getraceerd maken, dan zien we waar de vertraging ontstaat in plaats van verder snoeien in het aantal bezorgdagen en de overeenkomstduur.
zullen ze het niet express ensceneren dit gebeuren? om nog meer te verdienen,hier lees ik niets over.
pi_213449109
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 08:36 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
zullen ze het niet express ensceneren dit gebeuren? om nog meer te verdienen,hier lees ik niets over.
De nieuwe strategie van PostNL is in elk bericht roepen dat de huidige situatie onhoudbaar is en als je dat maar vaak genoeg roept gaan politici uiteindelijk wel overstag, binnen de kaders of ze gaan de huidige kaders oprekken/ tijdelijk niet handhaven. Ik lees nog steeds berichten van mensen dat simpele verjaardagskaarten of zelfs rouwkaarten gewoon een week of langer onderweg zijn of zelfs veel te laat bezorgd dus langzamer bezorgen gaat dat echt niet oplossen. Of er moet meer personeel beschikbaar komen of intern ergens iets in de processen veranderen dat ze gewoon waarmaken wat ze beloven voor brievenbuspost.

Ik ga er zelf al vanuit dat de Donald Duck en andere tijdschriften deze week op zijn vroegst zaterdag en met pech pas dinsdag worden bezorgd ondanks dat je door het uitvallen van èèn bezorgdag donderdag, normaal gesproken het simpelweg doorschuift naar de volgende dag vrijdag, maar blijkbaar is dat niet zo simpel haalbaar.
  dinsdag 7 mei 2024 @ 10:38:01 #174
Bijdehand mannetje
pi_213449995
quote:

Dat van die ernstige financiële situatie is zwaar overtrokken. Het is al vaker gebeurd dat er in een kwartaal verlies is gemaakt, maar uiteindelijk eindigt het jaar altijd in de zwarte cijfers. Ik lees nu ook steeds in de portalberichten van meneer Haringsma dat de volumes al weer toenemen, en dat is goed te zien ook.

Dit is gewoon een toneelstukje dat wordt opgevoerd om het medelijden en de sympathie van de overheid terug te winnen. Dat de onderhandelingen voor de grote CAO binnenkort weer van start gaan, speelt wellicht ook mee.

Ik denk niet dat de Nederlandse regering boetes uit Europa gaat accepteren. Ik denk ook niet dat de 5-daagse bezorgplicht van tafel gaat. Maar hoewel er in de Europese postwet staat dat wij 5 dagen moeten bezorgen (als in: 5 dagen per week ALLE straten aandoen) staat er NIET in die wet hoe wij de post over die 5 dagen moeten verdelen. Dus als de (demissionair) minister ons toestemming geeft om voortaan 2 werkdagen te mogen doen over de postzegelpost ipv de huidige 1, dan mag dat gewoon van Europa. Dus dan krijgen we straks misschien wel dat je op daldagen alleen nog maar met pakjes, rouwkaarten, medische en spoedpost loopt. Op zaterdag zal je dan ongetwijfeld nog wel 48-uurs consumentenpost in de X-wijken hebben, want als je dat naar dinsdag zou schuiven, dan wordt zelfs die 48 uur niet gehaald. Dat is dan denk ik ook de reden dat PostNL die 48 uur op termijn naar 72 wil hebben, dan kan de zaterdag in de X-wijken (die nu alleen op papier een daldag is) in de praktijk ook echt een daldag worden.
pi_213452542
Jullie vinden Logisch Bezorgen onlogisch? Nou, die routes van DHL zijn ook niet logisch…

Ze stuurden me van de ene straat naar de andere straat terug naar de ene straat en dan weer naar de andere straat en zo door. Tussen die twee straten ligt een sloot, dus dan moet je steeds helemaal omfietsen. Omdraaien met je fiets gaat daar ook heel lastig, want die straten zijn best wel smal.
pi_213452890
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 16:31 schreef wbwb het volgende:
Jullie vinden Logisch Bezorgen onlogisch? Nou, die routes van DHL zijn ook niet logisch…

Ze stuurden me van de ene straat naar de andere straat terug naar de ene straat en dan weer naar de andere straat en zo door. Tussen die twee straten ligt een sloot, dus dan moet je steeds helemaal omfietsen. Omdraaien met je fiets gaat daar ook heel lastig, want die straten zijn best wel smal.
begint het daar ook al?
pi_213452895
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 10:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Dat van die ernstige financiële situatie is zwaar overtrokken. Het is al vaker gebeurd dat er in een kwartaal verlies is gemaakt, maar uiteindelijk eindigt het jaar altijd in de zwarte cijfers. Ik lees nu ook steeds in de portalberichten van meneer Haringsma dat de volumes al weer toenemen, en dat is goed te zien ook.

Dit is gewoon een toneelstukje dat wordt opgevoerd om het medelijden en de sympathie van de overheid terug te winnen. Dat de onderhandelingen voor de grote CAO binnenkort weer van start gaan, speelt wellicht ook mee.

Ik denk niet dat de Nederlandse regering boetes uit Europa gaat accepteren. Ik denk ook niet dat de 5-daagse bezorgplicht van tafel gaat. Maar hoewel er in de Europese postwet staat dat wij 5 dagen moeten bezorgen (als in: 5 dagen per week ALLE straten aandoen) staat er NIET in die wet hoe wij de post over die 5 dagen moeten verdelen. Dus als de (demissionair) minister ons toestemming geeft om voortaan 2 werkdagen te mogen doen over de postzegelpost ipv de huidige 1, dan mag dat gewoon van Europa. Dus dan krijgen we straks misschien wel dat je op daldagen alleen nog maar met pakjes, rouwkaarten, medische en spoedpost loopt. Op zaterdag zal je dan ongetwijfeld nog wel 48-uurs consumentenpost in de X-wijken hebben, want als je dat naar dinsdag zou schuiven, dan wordt zelfs die 48 uur niet gehaald. Dat is dan denk ik ook de reden dat PostNL die 48 uur op termijn naar 72 wil hebben, dan kan de zaterdag in de X-wijken (die nu alleen op papier een daldag is) in de praktijk ook echt een daldag worden.
ik had nog een bericht voor je neergezet :)
  woensdag 8 mei 2024 @ 17:34:06 #178
Bijdehand mannetje
pi_213467787
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 17:04 schreef ophaling10 het volgende:
@:Kramerica hadden jullie geen last met overstromingen?ivm de vele regenval afgelopen week.
Had dat even in Valkenburg gezien een heel drama daar.
Nee, wij hebben droge voeten gehouden.
pi_213468014
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 17:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Nee, wij hebben droge voeten gehouden.
het zag er niet best uit,wat ik zag,je zal er met de post rondlopen,en in een put vallen.
btw weer een review :). https://nl.indeed.com/cmp/Postnl/reviews

vacatures lopen ook weer langzaam op,wat de laatste dagen allemaal gebeurd,draagt niet bij aan nieuwe aanwas.
pi_213468480
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 17:45 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
het zag er niet best uit,wat ik zag,je zal er met de post rondlopen,en in een put vallen.
btw weer een review :). https://nl.indeed.com/cmp/Postnl/reviews

vacatures lopen ook weer langzaam op,wat de laatste dagen allemaal gebeurd,draagt niet bij aan nieuwe aanwas.
Heb je niks beters te doen dan die reviews in de gaten te houden? :o
pi_213478485
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 18:10 schreef wbwb het volgende:

[..]
Heb je niks beters te doen dan die reviews in de gaten te houden? :o
mooi he leedvermaak :)
pi_213493694
Weet iemand eigenlijk waar je allemaal je fiets mag parkeren? En is dat ook nog anders als je onmiddellijk goederen aan het lossen bent?
  vrijdag 10 mei 2024 @ 15:48:49 #183
Bijdehand mannetje
pi_213498875
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 07:56 schreef wbwb het volgende:
Weet iemand eigenlijk waar je allemaal je fiets mag parkeren? En is dat ook nog anders als je onmiddellijk goederen aan het lossen bent?
Volgens mij mag je een fiets in principe overal parkeren. Daar hoef je geen parkeervak voor op te zoeken. Bij twijfel gewoon op de stoep zetten.
pi_213514184
En ja hoor zoals verwacht ook vandaag met de zaterdagbezorging nog geen tijdschriften ontvangen. Dus dat wordt pas komende dinsdag in plaats van normaal donderdag, bijna een week oud. Als Hemelvaartsdag uitvalt en de aanleverdag dins/woensdag gewoon een werkdag is, waar gaat het dan mis in het proces bij PostNL? Wat stelt DPG voor lage eisen? Of is mijn regio echt zo'n puinhoop tegenwoordig dat ze alles maar blijven doorschuiven? Het wordt er allemaal onbetrouwbaarder op.

[ Bericht 7% gewijzigd door IsItMeOrYou op 11-05-2024 12:38:33 ]
pi_213517608
Ik stond vandaag met de DHL-bezorgfiets bij een stoplicht te wachten en had al mijn richtingaanwijzer naar links aan omdat ik daarna meteen naar links moet. Toen ging iemand me opeens links inhalen en die werd boos op mij en riep tegen mij: "Hand uitsteken, pipo!" Ik had gewoon mijn richtingaanwijzer aan… je moet niet boos worden op mij terwijl je zelf niet kijkt…

---

Ik zit ook eigenlijk alweer te denken om te stoppen bij DHL. Dat met die fietsen en in het bijzonder die accu's daarvan hebben ze gewoon helemaal niet goed geregeld. De accu van die ene fiets zou 25 km moeten kunnen, maar gaat in de praktijk maar 16 km, wat echt waardeloos is en ze zorgen er ook steeds niet voor dat die accu's wel goed opgeladen zijn, dus dat is elke keer weer gezeik.

Daarnaast is het stom dat ze mij een oproepovereenkomst geven in plaats van een arbeidsovereenkomst en nu willen dat ik volgende week op andere dagen werk dan eigenlijk afgesproken. Bovendien is het ook helemaal niet duidelijk voor welke uren ze me nou betalen en hoe ze dat dan precies meten.

[ Bericht 26% gewijzigd door wbwb op 11-05-2024 17:00:41 ]
pi_213520475
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 12:32 schreef IsItMeOrYou het volgende:
En ja hoor zoals verwacht ook vandaag met de zaterdagbezorging nog geen tijdschriften ontvangen. Dus dat wordt pas komende dinsdag in plaats van normaal donderdag, bijna een week oud. Als Hemelvaartsdag uitvalt en de aanleverdag dins/woensdag gewoon een werkdag is, waar gaat het dan mis in het proces bij PostNL? Wat stelt DPG voor lage eisen? Of is mijn regio echt zo'n puinhoop tegenwoordig dat ze alles maar blijven doorschuiven? Het wordt er allemaal onbetrouwbaarder op.
Waarom bezorgt DPG die dingen niet zelf? Ze doen toch ook zelf de kranten bezorgen?
pi_213530400
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 16:07 schreef wbwb het volgende:
Ik stond vandaag met de DHL-bezorgfiets bij een stoplicht te wachten en had al mijn richtingaanwijzer naar links aan omdat ik daarna meteen naar links moet. Toen ging iemand me opeens links inhalen en die werd boos op mij en riep tegen mij: "Hand uitsteken, pipo!" Ik had gewoon mijn richtingaanwijzer aan… je moet niet boos worden op mij terwijl je zelf niet kijkt…

---

Ik zit ook eigenlijk alweer te denken om te stoppen bij DHL. Dat met die fietsen en in het bijzonder die accu's daarvan hebben ze gewoon helemaal niet goed geregeld. De accu van die ene fiets zou 25 km moeten kunnen, maar gaat in de praktijk maar 16 km, wat echt waardeloos is en ze zorgen er ook steeds niet voor dat die accu's wel goed opgeladen zijn, dus dat is elke keer weer gezeik.

Daarnaast is het stom dat ze mij een oproepovereenkomst geven in plaats van een arbeidsovereenkomst en nu willen dat ik volgende week op andere dagen werk dan eigenlijk afgesproken. Bovendien is het ook helemaal niet duidelijk voor welke uren ze me nou betalen en hoe ze dat dan precies meten.
ja een soort van voetveeg,direct stoppen ,kost negatieve energie.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 11:43:49 #190
Bijdehand mannetje
pi_213556896
quote:
Een als journalistiek vermomde reclamespot van het uitzendburau (Young Capital) waar PostNL zelf veel mee samenwerkt. Bepaald niet de mensen waar je voor een eerlijk verhaal moet aankloppen, lijkt mij.
pi_213559488
https://www.fnv.nl/nieuws(...)s-werkgevers-kabinet. is nu bijna dagelijks in het nieuws vanuit de post blijft het angstig stil(kost geld)
pi_213578579
Hilarisch weer: de kwaliteitsmeldingen via sterren werken niet meer. Je moet even door de leugen heenlezen: tc's willen en kunnen de 1 ster beoordelingen niet aan, want moeten contact opnemen.
pi_213583113
quote:
Tja, niet verwonderlijk. Ik denk dat veel goed bezorgers ook zijn vertrokken sinds invoering logisch bezorgen. Onze vaste postbezorger in de wijk is na jaren ook gestopt en nu steeds een wisselend iemand en sindsdien komt alles rustig 2-3 dagen later. Bijna alles wat standaard op zaterdag komt / te zien is in Mijn Post schuift door naar dinsdag. Mijn tijdschriften ontving ik gisteren pas, een week later. Uiteindelijk komt het vaak dan nog wel maar betrouwbaar is het niet meer.

https://public.tableau.co(...)&%3AshowVizHome=no#1

[ Bericht 11% gewijzigd door IsItMeOrYou op 16-05-2024 16:55:53 ]
  donderdag 16 mei 2024 @ 17:54:38 #195
Bijdehand mannetje
pi_213583827
En hier is de OR weer met een (on)logisch verhaal over (on)logisch bezorgen.
pi_213584052
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 17:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En hier is de OR weer met een (on)logisch verhaal over (on)logisch bezorgen.
ja heb je die uitgebreide versie gezien? pdf? deze kun je ook binnentrekken,wat een bullshit staat er in,als je meer dan 10% bijplust is er iets niet goed,nou ik denk dat iedereen wel wat hoger zit dan 10%,las ook dat ze studenten erop hebben gezet(routevernielers) echt iedere keer draait het weer om $$.
pi_213584075
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:49 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Tja, niet verwonderlijk. Ik denk dat veel goed bezorgers ook zijn vertrokken sinds invoering logisch bezorgen. Onze vaste postbezorger in de wijk is na jaren ook gestopt en nu steeds een wisselend iemand en sindsdien komt alles rustig 2-3 dagen later. Bijna alles wat standaard op zaterdag komt / te zien is in Mijn Post schuift door naar dinsdag. Mijn tijdschriften ontving ik gisteren pas, een week later. Uiteindelijk komt het vaak dan nog wel maar betrouwbaar is het niet meer.

https://public.tableau.co(...)&%3AshowVizHome=no#1
hij geeft een 403, hier het hele verhaal van de ACM:

ACM Post- en pakketmonitor 2023: Omzet brede post- en pakketmarkt stijgt, consumenten zijn meer gaan betalen maar ervaren minder kwaliteit
We zijn in 2023 weer meer pakketten gaan versturen dan in 2022. Daardoor groeide de totale omzet van de brede markt voor post- en pakketbezorging. Zowel het volume als de omzet voor pakketten stegen het afgelopen jaar en noteerden een groei van respectievelijk 1,9 en 4,0 procent. De omzetgroei in de pakkettenmarkt compenseerde zo de omzetdaling in de postmarkt. Voor het versturen van de meeste poststukken zijn we in de afgelopen jaren meer gaan betalen. De kwaliteitscijfers gingen voor de postbezorging achteruit, zo blijkt uit de nieuwste Post- en pakketmonitor 2023 van de Autoriteit Consument & Markt (ACM).

De omzet van de pakketmarkt liet in 2023 groei zien en steeg met 97 miljoen tot ruim 2,5 miljard euro. Op de postmarkt was sprake van een daling van 58 miljoen euro. Wel werd daar nog een omzet gerealiseerd van 828 miljoen euro. Het volume in de postmarkt komt voornamelijk van zakelijke verzenders en daalde met 8,8 procent, terwijl in de pakketmarkt sprake was van een volumegroei van 1,9 procent ten opzichte van 2022.

Daarmee was er in 2023 op de brede bezorgmarkt (post en pakketten) sprake van een lichte omzetstijging ten opzichte van het jaar ervoor. De omzet voor de gehele markt lag ruim boven de 3,3 miljard euro. Ten opzichte van 2019 is de omzet van de gehele post- en pakketmarkt gegroeid met ruim 800 miljoen euro, van 2,5 miljard naar 3,3 miljard euro in 2023.

Opvallend in 2023 is de aanhoudende groei van de brievenbuspakjes, waar post en pakketten samenkomen. Brievenbuspakjes kwalificeren namelijk als pakket, die vaak samen met de gewone post worden bezorgd omdat ze door de brievenbus kunnen. Sinds 2019 is het aantal brievenbuspakketjes ruim verdubbeld; in 2019 werden er 29 miljoen verstuurd, tegenover 65 miljoen in 2023. Ook de behaalde omzet van deze brievenbuspakjes is meer dan verdubbeld van 69 miljoen in 2019 tot 152 miljoen euro in 2023. PostNL verstuurt verreweg het meeste van dit soort pakketjes. DHL heeft daar een marktaandeel tussen de 20 en 25 procent. De ACM ziet dat de prijs van dit product in de afgelopen jaren licht is gedaald, mogelijk onder invloed van groeiende concurrentie in deze markt.

Tarieven postverzending
De postzegelprijs steeg in 2023 verder naar 1,01, waar een postzegel in 2019 nog 0,87 eurocent kostte. De postzegelprijs voor 2024 werd eind vorig jaar door PostNL vastgesteld op 1,09 euro. Inmiddels heeft PostNL aangekondigd de postzegelprijs voor de tweede helft van 2024 verder te verhogen naar 1,14 euro. De prijsverhogingen passen binnen de gegeven wettelijke tariefruimte. De prijs steeg in de afgelopen jaren harder dan de inflatie waardoor consumenten per saldo meer zijn gaan betalen voor postbezorging.

Ook voor de tarieven van pakketten geldt dat deze in 2023 in veel gevallen zijn gestegen. Consumenten en kleine bedrijven waren vorig jaar het duurste uit en betaalden voor het versturen van een pakketje gemiddeld 5,49 euro. Bedrijven die pakketjes verzonden naar consumenten waren in 2023 gemiddeld 5,23 euro kwijt en de zogeheten business to business markt was gemiddeld 3,73 euro kwijt aan pakketverzending.

De ACM krijgt veel klachten over niet-tijdige of onzorgvuldige bezorging van post en pakketten. Uit de Monitor van de ACM blijkt ook dat brievenbuspost die onder de UPD valt in 2019 nog in 94 procent van de gevallen op tijd bezorgd werd, over 2023 kwam dit percentage uit op 89 procent.

Manon Leijten, bestuurslid ACM: "In de afgelopen jaren zien we diverse ontwikkelingen in de brede markt voor post en pakketten. Waar we op de ene plek duidelijke krimp zien, is er op andere plekken juist sprake van omzet- en volumestijgingen. Tegelijkertijd horen we dat veel consumenten en zakelijke verzenders ervaren dat de kwaliteit van de dienstverlening over de gehele linie achteruit gaat. Dat staat op gespannen voet met de prijsverhogingen die we in veel segmenten zien."

De ACM maakt jaarlijks in opdracht van het ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) de Post- en pakketmonitor. In de monitor geeft de ACM een overzicht van de ontwikkelingen binnen de sector. Op 23 mei 2024 is de ACM een van de genodigdentijdens een Rondetafelgesprek over de postmarkt in de Tweede Kamer.
  donderdag 16 mei 2024 @ 19:10:18 #199
Bijdehand mannetje
pi_213584799
quote:
"De eigenaar van de bakfiets is nergens te bekennen". Er staat 5x PostNL op dat ding, ra ra, wie zou de eigenaar zijn? ;)
pi_213586145
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
"De eigenaar van de bakfiets is nergens te bekennen". Er staat 5x PostNL op dat ding, ra ra, wie zou de eigenaar zijn? ;)
ja als je de nieuwsberichten echt gaat analyseren,dan heb je echt het idee: wat voor lichten werken er. :)
pi_213588926
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:31 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
ja als je de nieuwsberichten echt gaat analyseren,dan heb je echt het idee: wat voor lichten werken er. :)
Ja, precies. Ze bedoelen gebruiker in plaats van eigenaar. Als ze met dit soort dingen al zulke fouten maken, dan vraag ik me af wat voor grote fouten de media nog meer maken over vakgebieden waar ik niet zoveel van weet.

Ik vraag me wel af of er dan nog post in die bakfiets zit. Maar hoe dan ook is het triest. Niet alleen dat het gebeurt, maar ook dat PostNL het kennelijk zo weinig boeit.

Ik wou eigenlijk eerst nog grappen over dat ik Herna Verhagen ook nergens kan bekennen, maar ja, die is natuurlijk de baas en niet de eigenaar van PostNL. Of hebben jullie Herna Verhagen wel ooit op de werkvloer gezien?

Volgens de Dichtbij zou ze regelmatig op de werkvloer te zien zijn, maar ik heb dat zelf gewoon nog nooit gezien. Als ik die verhalen ook las vond ik dat ook best triest.

Bijvoorbeeld een keer over poststukken van een bepaalde afzender dat daar los een bijlage tussen zat die er dan steeds uit valt. Ik zat daar al meer dan een jaar over te klagen en iedereen die ik ken had daar last van en meerdere mensen ook al wel eens aangegeven, maar daar wordt nooit iets mee gedaan. Volgens de Dichtbij kwam Herna Verhagen eens langs op de werkvloer, wat dan zo geweldig zou zijn, omdat ze dan van de werkvloer over dat probleem hoorde, wat ze dan meteen met die afzender hebben kunnen oplossen. Wat dacht je van het meteen op laten lossen als zo'n probleem aangegeven wordt in plaats van daar eerst jaren niks mee doen totdat Herna Verhagen opeens langskomt? Dat dat probleem al jaren speelde en zo stond er natuurlijk niet bij in dat artikel, maar alleen hoe geweldig Herna Verhagen zou zijn doordat ze regelmatig de werkvloer zou bezoeken.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 11:52:07 #202
Bijdehand mannetje
pi_213591829
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 18:13 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
ja heb je die uitgebreide versie gezien? pdf? deze kun je ook binnentrekken,wat een bullshit staat er in,als je meer dan 10% bijplust is er iets niet goed,nou ik denk dat iedereen wel wat hoger zit dan 10%,las ook dat ze studenten erop hebben gezet(routevernielers) echt iedere keer draait het weer om $$.
Die heb ik ook gezien. Tot 10% structureel uitloop per wijk is normaal, pas als het meer dan 10% wordt is het een indicatie dat een wijk te krap staat. Hier geeft de OR dus in feite toe dat PostNL alle wijken expres minstens 10% te krap zet.

En als je vindt dat je basistijd aangepast moet worden, dan moet je de Logistiek Coach vragen om een wijk met je mee te lopen. Maar bij ons staan eigenlijk alle (80) wijken te krap op de piekdagen, dus die man heeft daar echt geen tijd voor. Dan kun je natuurlijk wel een oranje kaart indienen, maar ik ken eerlijk gezegd niemand die dat ooit gedaan heeft. Ik vrees ook dat het de verstandhouding met de coaches weinig goed zal doen, dus zolang mijn plustijd zonder morren wordt goedgekeurd zie ik het mezelf ook niet zo snel doen.

Dat verhaal over die toeslag wil er bij mij niet in. Deze zou niet in de basistijd gezeten hebben, maar apart op het rooster hebben gestaan, maar kennelijk alleen zichtbaar zijn in het programma van de planners en niet in de app.

Bij ons is er in april bij iedereen flink veel tijd van de basistijd afgehaald, dus dat heeft sowieso niets te maken met het wegvallen van die zogenaamde toeslag.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 11:56:20 #203
Bijdehand mannetje
pi_213591863
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 00:45 schreef wbwb het volgende:

[..]
. Volgens de Dichtbij kwam Herna Verhagen eens langs op de werkvloer, wat dan zo geweldig zou zijn, omdat ze dan van de werkvloer over dat probleem hoorde, wat ze dan meteen met die afzender hebben kunnen oplossen. Wat dacht je van het meteen op laten lossen als zo'n probleem aangegeven wordt in plaats van daar eerst jaren niks mee doen totdat Herna Verhagen opeens langskomt? Dat dat probleem al jaren speelde en zo stond er natuurlijk niet bij in dat artikel, maar alleen hoe geweldig Herna Verhagen zou zijn doordat ze regelmatig de werkvloer zou bezoeken.
Je leest ook vaak dat medewerkers op het hoofdkantoor regelmatig een wijkje weglopen. Dan lopen ze zeker alleen wijken die vlakbij het hoofdkantoor liggen, want bij ons heb ik ze nooit gezien. Op 1 keer na dan. Toen kwamen er twee managers een wijk lopen, maar dat was dan wel tijdens het zomerdal, het was de kleinste wijk die we hadden, en ze deden 'm dus ook nog met z'n tweeën. Volgens mij was het ook nog eens een daldag, maar dat weet ik niet zeker. En na afloop jammeren dat ze zo geschrokken waren dat het zo weinig post was, en dat de volumedaling nog groter was dan ze al dachten. 8)7
pi_213592101
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 11:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Je leest ook vaak dat medewerkers op het hoofdkantoor regelmatig een wijkje weglopen. Dan lopen ze zeker alleen wijken die vlakbij het hoofdkantoor liggen, want bij ons heb ik ze nooit gezien. Op 1 keer na dan. Toen kwamen er twee managers een wijk lopen, maar dat was dan wel tijdens het zomerdal, het was de kleinste wijk die we hadden, en ze deden 'm dus ook nog met z'n tweeën. Volgens mij was het ook nog eens een daldag, maar dat weet ik niet zeker. En na afloop jammeren dat ze zo geschrokken waren dat het zo weinig post was, en dat de volumedaling nog groter was dan ze al dachten. 8)7
Hoe verzinnen ze het toch? |:(
pi_213592876
De verhoging van het minimumloon wordt door het nieuwe kabinet teruggedraaid. Hoeft PostNL toch niet de postzegelprijs te verhogen :)
  vrijdag 17 mei 2024 @ 15:30:39 #206
Bijdehand mannetje
pi_213594362
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 13:28 schreef IsItMeOrYou het volgende:
De verhoging van het minimumloon wordt door het nieuwe kabinet teruggedraaid. Hoeft PostNL toch niet de postzegelprijs te verhogen :)
En ondertussen de mond vol over bestaanszekerheid. }:|

Overigens is mij niet helemaal duidelijk of dit terug draaien betrekking heeft op de verhogingen die al hebben plaatsgevonden, of dat het enkel gaat om geplande toekomstige verhogingen.

Ons nieuwe uurloon is al vastgelegd in de CAO, dus daar heeft dit verder geen invloed op. Alleen als de CAO afloopt over 2 jaar kan het ongunstig zijn voor ons.

Ik las trouwens ook in het laatste COR-verslag dat het heel goed gaat met het werven van nieuwe postbezorgers, en dat de instroom inmiddels groter is dan de uitstroom. Dus het argument "krapte op de arbeidsmarkt" kan straks ook niet meer gebruikt worden als excuus voor slechte of te late bezorging, zodat het oprekken van de wettelijke overkomstduur vast ook wel van tafel kan.
pi_213596130
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 11:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Die heb ik ook gezien. Tot 10% structureel uitloop per wijk is normaal, pas als het meer dan 10% wordt is het een indicatie dat een wijk te krap staat. Hier geeft de OR dus in feite toe dat PostNL alle wijken expres minstens 10% te krap zet.

En als je vindt dat je basistijd aangepast moet worden, dan moet je de Logistiek Coach vragen om een wijk met je mee te lopen. Maar bij ons staan eigenlijk alle (80) wijken te krap op de piekdagen, dus die man heeft daar echt geen tijd voor. Dan kun je natuurlijk wel een oranje kaart indienen, maar ik ken eerlijk gezegd niemand die dat ooit gedaan heeft. Ik vrees ook dat het de verstandhouding met de coaches weinig goed zal doen, dus zolang mijn plustijd zonder morren wordt goedgekeurd zie ik het mezelf ook niet zo snel doen.

Dat verhaal over die toeslag wil er bij mij niet in. Deze zou niet in de basistijd gezeten hebben, maar apart op het rooster hebben gestaan, maar kennelijk alleen zichtbaar zijn in het programma van de planners en niet in de app.

Bij ons is er in april bij iedereen flink veel tijd van de basistijd afgehaald, dus dat heeft sowieso niets te maken met het wegvallen van die zogenaamde toeslag.
Hier hebben de tijden nog nooit goed gestaan,dat is al jaren,niemand doet er wat aan en toch worden ook die percentages er alsnog vanaf gehaald,als ze over gaan op niet goedkeuren ,loop ik exact de tijd die er in het schema staat,geen seconde meer,en ook op een wat langzamer niveau. :)
pi_213596150
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 15:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
En ondertussen de mond vol over bestaanszekerheid. }:|

Overigens is mij niet helemaal duidelijk of dit terug draaien betrekking heeft op de verhogingen die al hebben plaatsgevonden, of dat het enkel gaat om geplande toekomstige verhogingen.

Ons nieuwe uurloon is al vastgelegd in de CAO, dus daar heeft dit verder geen invloed op. Alleen als de CAO afloopt over 2 jaar kan het ongunstig zijn voor ons.

Ik las trouwens ook in het laatste COR-verslag dat het heel goed gaat met het werven van nieuwe postbezorgers, en dat de instroom inmiddels groter is dan de uitstroom. Dus het argument "krapte op de arbeidsmarkt" kan straks ook niet meer gebruikt worden als excuus voor slechte of te late bezorging, zodat het oprekken van de wettelijke overkomstduur vast ook wel van tafel kan.
ja de nieuwe campangne: wees je zelf,wordt bezorger(voor een paar cent)
pi_213596201
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 13:28 schreef IsItMeOrYou het volgende:
https://www.eerstekamer.n(...)inimumloon_verworpen
pi_213597447
https://www.leaseplanbank(...)ten-laten-uitbetalen

wat een armoede in het voorbeeld +43eu meer,ben benieuwd hoeveel dit gaan doen per maand.
btw vanmorgen in alle vroegte stond het bij de post al in het overzicht.
pi_213600428
Over die zogenaamde checklist om te kijken welke factoren van invloed zijn weet ik nog wel wat waar ze geen rekening mee gehouden hebben. Of je in een industriegebied loopt of niet. Gewone straatjes doe ik met 2 vingers in de neus, zo doorheen. Maar in het industriegedeelte naast de woonwijk moet ik voor 1 derde van mijn wijk 60 keer de fiets op en afstappen t.o. 14 keer in de rest van de wijk. Loop ik een gewone wijk zonder industrie dan is dat even een heel stuk makkelijker. En verder hebben we ook aantal wijken die buitengewoon onoverzichtelijk zijn; rare achterommetjes, onoverzichtelijke straatjes, geen idee van huisnummers, want of gespliste panden of samengevoegd. Een poortje achter huizen langs en daar nog een aantal pandjes aantreffen. Dat soort dingen. Als ik daar inval ben ik zo ruim een uur langer bezig dan de vaste bezorger. Wij hebben 50 wijken, sommige wijken loop ik na jaren zo weer in één keer weg of die wijk nou anders gezet is of niet maakt niet uit, rechtoe rechtaan is altijd makkelijk. Maar met logisch bezorgen zijn de complexe wijken helemaal een drama voor invallers. Sommige collega‘s willen ook absoluut niet invallen in de complexe wijken. Als je de waslijst met aantekeningen ziet in de sommige wijken over het vinden van de panden/brievenbussen snap je zo dat het lastig lopen is. En als er dan een nieuwe collega is werd die rustig van de ene wijk naar de andere gestuurd. Leuk als er 50 wijken zijn. Ik heb wel eens een tijdelijke kracht huilend aangetroffen om ze het allemaal niet vinden kon. Die had ik nog geholpen omdat ik de bui al zag hangen. Maar het mocht niet baten; ze kwam de volgende dag niet meer terug.
pi_213603499
Ja, ik heb zelf dan ook absoluut een hekel aan hier in het centrum bezorgen. Huisnummers die bijna nergens aangegeven staan, winkels die geen brievenbus hebben waar je dan naar binnen moet lopen, brievenbussen die op gekke plekken zitten, huizen die veelal een brievenbus hebben waar kleine post al amper in past, gekke nummering, een poort met daarachter een paadje naar nog meer huizen, wat huizen die op het terrein van de kerk staan, nummers die niet op de goede plek in de bundel liggen zowel voor als na Logisch Bezorgen, een straat die gek loopt, etc. Echt een drama.

Maar ja, er zijn ook andere wijken die andere bezorgers niet leuk vinden, bijvoorbeeld een bepaalde wijk die enigszins buitengebied is. Daar vinden collega's dat ze te veel moeten fietsen, maar daar is er ook een straat waarbij de huisnummers veranderd zijn. Dus dan krijg je nog vaak post voor de oude huisnummers, bijvoorbeeld 17, en dan moet je weten dat 17 tegenwoordig 59 is.
pi_213606495
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 00:42 schreef Huettenwirt het volgende:
Maar in het industriegedeelte naast de woonwijk moet ik voor 1 derde van mijn wijk 60 keer de fiets op en afstappen t.o. 14 keer in de rest van de wijk. L
ja ik weet er alles van je raakt zwaar overspannen van dit ,een drama is het.
pi_213607025
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 11:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Een als journalistiek vermomde reclamespot van het uitzendburau (Young Capital) waar PostNL zelf veel mee samenwerkt. Bepaald niet de mensen waar je voor een eerlijk verhaal moet aankloppen, lijkt mij.
De mogelijkheid om een reactie te geven op Youtube hebben ze natuurlijk ook uitgeschakeld. Gelukkig kan je de video nog wel een thumbs down geven :+

quote:
Fijn om duidelijk te hebben dat QR code niet zomaar uitgelezen mag worden. Een track en trace code of niet thuis briefje zou eigenlijk gewoon genoeg moeten zijn..
pi_213616424
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 16:48 schreef Bladblazer het volgende:
Fijn om duidelijk te hebben dat QR code niet zomaar uitgelezen mag worden. Een track en trace code of niet thuis briefje zou eigenlijk gewoon genoeg moeten zijn
ja de aangesloten organisatie's mogen zich wel even inlezen,want op dit punt is er nog veel bij te leren.
pi_213630094
https://pitane.blue/2024/(...)ns-presenteert-plan/

ik zie niks over het financieele plaatje,buiten balkenende norm div staffleden,bezorgers niet te krijgen ivm te weinig betalen,etc.. er wordt alleen maar over de bezorgproblemen gesproken,niet de oorspronkelijke oorzaak.
pi_213631023
Op Videoland zag ik nu een reclame van PostNL om postbezorger te worden. "Fulltime ouder, parttime postbezorger" of zoiets stond er ook. Ik betwijfel sterk of dat soort reclames nut hebben…
pi_213631089
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 20:11 schreef wbwb het volgende:
Op Videoland zag ik nu een reclame van PostNL om postbezorger te worden. "Fulltime ouder, parttime postbezorger" of zoiets stond er ook. Ik betwijfel sterk of dat soort reclames nut hebben…
Als buitenstaander snap ik sowieso niet waarom postbezorger en/of sorteerder blijkbaar (bijna) geen fulltime baan meer 'mag' zijn. Je moet parttime werken (toch?) als ik naar de vacatures kijk. Waarom?
pi_213631555
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 20:17 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
Als buitenstaander snap ik sowieso niet waarom postbezorger en/of sorteerder blijkbaar (bijna) geen fulltime baan meer 'mag' zijn. Je moet parttime werken (toch?) als ik naar de vacatures kijk. Waarom?
omdat je niet meer dan 25/30 uur per week buiten mag lopen(arboregels)
pi_213631568
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 20:11 schreef wbwb het volgende:
dat ze daar al zitten,denken ze de bankliggers te bereiken :)
pi_213631955
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 20:55 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
omdat je niet meer dan 25/30 uur per week buiten mag lopen(arboregels)
Hmm en de resterende uren opvullen als sorteerder?
  maandag 20 mei 2024 @ 22:55:26 #222
Bijdehand mannetje
pi_213632692
N
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 18:48 schreef ophaling10 het volgende:
https://pitane.blue/2024/(...)ns-presenteert-plan/

ik zie niks over het financieele plaatje,buiten balkenende norm div staffleden,bezorgers niet te krijgen ivm te weinig betalen,etc.. er wordt alleen maar over de bezorgproblemen gesproken,niet de oorspronkelijke oorzaak.
De Balkenende-norm is niet van toepassing, omdat het hier geen (semi) overheidsbedrijf betreft.

Maar, in het artikel staat mbt het ACM-onderzoek wel het volgende:

quote:
Op de langere termijn is het van cruciaal belang dat de bevindingen van het ACM-onderzoek leiden tot duurzame oplossingen. Dit onderzoek zal niet alleen inzicht geven in de huidige marktdynamiek, maar ook beoordelen in hoeverre PostNL zich voldoende inspant om aan zijn verplichtingen te voldoen. Het doel is een toekomstbestendige postmarkt die efficiënt en betrouwbaar functioneert zonder dat er overheidssubsidies nodig zijn.
Dus de ACM gaat wel onderzoeken of het wel terecht is dat PostNL alle problemen wijt aan externe factoren. Ben benieuwd.....
pi_213633271
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 21:26 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
Er zijn mensen die zowel een contract als voorbereider als een contract als postbezorger hebben, maar ja, dan moet er wel een voorbereidlocatie bij je in de buurt zitten en ook om die tijdstippen willen werken en dat fysiek aankunnen.
pi_213638859
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 22:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:
De Balkenende-norm is niet van toepassing,
ok ja ik weet niet alles,alleen vind ik persoonlijk (als je in "nood" zit hier het eerste naar kijkt en gaat saneren)let wel dat is hoe ik het vind,wat een ander er van vindt,is degene zijn mening.
Overall gezien gaat het gelukkig niet zomaar gebeuren.
pi_213638872
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 21:26 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
is zwaar hoor,eerst 's nachts en dan over de dag de post erbij dat merk je wel(als beginner zeker)
pi_213641559
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 18:17 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
is zwaar hoor,eerst 's nachts en dan over de dag de post erbij dat merk je wel(als beginner zeker)
Ah oké das niet haalbaar idd.
Dan vind ik dat je voor 25-30 uur postbezorger, 36 uur uitbetaald moet krijgen. Zo zwaar is het kennelijk volgens de arbo..
pi_213643717
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 22:06 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
Ah oké das niet haalbaar idd.
Dan vind ik dat je voor 25-30 uur postbezorger, 36 uur uitbetaald moet krijgen. Zo zwaar is het kennelijk volgens de arbo..
ja als dat gebeurt is er geen personeelstekort meer,nu krijg je omgerekend maar 18uur voor bijv 30uur werk,de insiders weten wel wat ik bedoel.wat me ook een raadsel is (al tijden) binnen krijg je 5 weken vakantie,buiten 4 weken,buiten slijt je toch net even meer,ook je eigen materieel,etc..
pi_213644434
Ik snap überhaupt niet dat er een aparte cao voor postbezorgers is.
  woensdag 22 mei 2024 @ 10:34:17 #230
Bijdehand mannetje
pi_213644948
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 09:37 schreef wbwb het volgende:
Ik snap überhaupt niet dat er een aparte cao voor postbezorgers is.
Dat is gedaan om deze groep slechtere arbeidsvoorwaarden te kunnen geven dan de medewerkers van de grote CAO. Minder verlof, geen (doorbetaalde) pauzes, slechter pensioen, etc.
pi_213645034
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 10:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Dat is gedaan om deze groep slechtere arbeidsvoorwaarden te kunnen geven dan de medewerkers van de grote CAO. Minder verlof, geen (doorbetaalde) pauzes, slechter pensioen, etc.
Ja, dat snap ik en vind ik belachelijk, maar waarom zijn bijvoorbeeld vakbonden hier überhaupt ooit mee akkoord gegaan?

[ Bericht 1% gewijzigd door wbwb op 22-05-2024 10:57:48 ]
  woensdag 22 mei 2024 @ 12:15:03 #232
Bijdehand mannetje
pi_213646261
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2024 10:44 schreef wbwb het volgende:

[..]
Ja, dat snap ik en vind ik belachelijk, maar waarom zijn bijvoorbeeld vakbonden hier überhaupt ooit mee akkoord gegaan?
Omdat de BVPP overal mee akkoord gaat en er op het moment dat deze CAO werd opgetuigd nog geen postbezorgers in dienst waren (of lid van de BVPP) die er een stokje voor konden steken.

En aan de postbodes werd toendertijd beloofd dat door het invoeren van deze nieuwe functie en CAO er bezuinigd kon worden zodat hun functie als postbode, met bijbehorende "riante" CAO kon blijven bestaan.
  woensdag 22 mei 2024 @ 14:55:37 #233
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_213647763
Ik heb gelukkig als kind genoten van opa’s postbode pensioen :) :)
pi_213648696
Ja hoor, wat ik al voorspelde: als je bij de Duitse grens woont kan je beter post / brievenbuspakjes versturen via Duitsland naar Nederland :') https://www.ad.nl/heusden(...)-goedkoper~ae92a2c7/

In Duitsland bezorgen ze nog wel 6 dagen per week.
pi_213649544
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 16:45 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ja hoor, wat ik al voorspelde: als je bij de Duitse grens woont kan je beter post / brievenbuspakjes versturen via Duitsland naar Nederland :') https://www.ad.nl/heusden(...)-goedkoper~ae92a2c7/

scheelt ook nog een paar duiten.voor kerst zit het slot erop :)
pi_213649585
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 12:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Omdat de BVPP overal mee akkoord gaat en er op het moment dat deze CAO werd opgetuigd nog geen postbezorgers in dienst waren (of lid van de BVPP) die er een stokje voor konden steken.

En aan de postbodes werd toendertijd beloofd dat door het invoeren van deze nieuwe functie en CAO er bezuinigd kon worden zodat hun functie als postbode, met bijbehorende "riante" CAO kon blijven bestaan.
daarom balen ze vast( en niet een beetje)van die "grote" verhoging wml,als dat niet gebeurd was,zat je allemaal nog in/rond de max van 11,wederom een drama.
pi_213649778
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 16:45 schreef IsItMeOrYou het volgende:

de stoute link(mag ook niet :). ). https://archive.ph/dCiOo
pi_213655193
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 18:18 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
de stoute link(mag ook niet :). ). https://archive.ph/dCiOo
Tsja, er is echt niks verboden aan post met een buitenlandse postdienst versturen. In de EU hebben we ook gewoon een vrije markt. Bedrijven als Spring GDS (nota bene van PostNL), Landmark Global, Asendia, Deutsche Post International, Direct Link, etc bestaan ook niet voor niks.

Wat daarentegen wel verboden is is om goederen als post in plaats van als pakje te versturen.

Overigens heb ik bij een aantal van die bedrijven een offerte opgevraagd. De meeste waren een stuk goedkoper, vooral voor lichtere pakjes, maar PostNL was voor de zwaardere pakjes, dus van bijna 2 kg, wel regelmatig goedkoper. Die andere bedrijven gaven mij een prijs per pakje plus een prijs per kg, maar alleen PostNL gaf mij een prijs met gewichtsstaffels van 250, 500, 1000 en 2000 gram, dus daar betaal je eigenlijk ook te veel, namelijk voor zo'n gewichtsstaffel in plaats van het werkelijke gewicht op de gram nauwkeurig. Geen idee of PostNL voor grotere klanten misschien wel een andere tarifering heeft, maar voor mij kwamen ze met de standaardtarieven en dan een tabel met kortingen die kon oplopen tot 10% als je meer dan 16.000 pakjes per jaar hebt.
pi_213658474
wat ze "vergeten" met die "daling" dat contracten met kleinere klanten afgestoten zijn,en een heleboel kleine,zijn best een hoop grote.Uit het stuk:
De afgelopen 20 jaar is het aantal poststukken met 70% gedaald,ze blijven maar drammen over de "daling".

idd:We hebben te maken met sterk gestegen kosten, met name voor arbeid. Zo is het minimumloon in de afgelopen 2 jaar flink gestegen. Dat is kostbaar en met de krappe arbeidsmarkt ook nog eens erg lastig.

Hier "vergeten" ze ook dat de afgelopen 20jr,alle pbz best zijn uitgeperst,en nog steeds,terwijl ze zelf wel mooi geld pakken.
pi_213658911
quote:
“We geven het al enkele maanden aan: ons voornemen is om zo snel mogelijk te gaan naar bezorging binnen 2 dagen en op termijn binnen 3 dagen.” Op de vraag van Meldpunt of dit ook daadwerkelijk staat te gebeuren, antwoordt Herberigs: “Op dit moment is de minister aan zet.” Daar voegt ze nog aan toe dat “het overigens mogelijk blijft om post binnen 24 uur te laten bezorgen, tegen een ander tarief.”
Ik mag hopen dat ze de huidige postzegel op zijn minst 24 uur laten, anders betaal je straks als consument meer of het zelfde maar dan voor een tragere bezorging. Maar onder de 1 euro zal het wel niet worden, anders komen ze sowieso niet uit met de kosten. En weet niet hoeveel grootverzenders als DPG betalen, die zitten sowieso al op 2-3 dagen bezorging.
pi_213659027
quote:
Weer media die het niet begrepen heeft:

quote:
Wat betreft de tarieven voor postpakketten: een gemiddeld klein postpakketje (brievenbuspakketje) kost in 2023 een bedrag van 5,49 euro voor consumenten en kleine bedrijven.
pi_213688386
Stukje uit voorgaand linkje; Ruud Wassenaar, voorzitter van BVPD, zag in de vijftien jaar dat hij voor het postbedrijf werkte het aantal te bezorgen pakketten stijgen van 60.000 naar 340.000 stuks per jaar.

Nou ben ik geen Ionica Smeets maar even een stukje basisschool rekenen.
365 dagen per jaar betekent ongeveer 260 werkdagen bij 5-daagse werkweek.
60.000 : 260 = 230 paketten per dag.
340.000 : 260 = 1307 pakketten per dag. Zelfs bij een 10-urige werkdag zonder pauze betekent dat 130 pakketten per uur.
Hier gaat is mis met de cijfers.

Nog een cijfer; 5,5 uur max per dag voor postbezorgers;
Dit heeft er niks mee te maken dat het niet mag van de arbodienst. Een bouwvakker werkt ook langer. Alleen die begint eerder. Als je de post laat aanlevert op de depots ( 11:00 of zelfs nog later), is het gewoon onmogelijk om er een normale werkdag van 8 uur op na te houden. Tenzij je het o.k. vindt om met een pauze van een uurtje pas rond 20:00 uur klaar te zijn met je werk. Dat wil sowieso bijna niemand. Terwijl er jarenlang gezegd is dat om 17:00 uur de post bezorgd moet zijn, uitzonderingen daargelaten.
Als je langer wil werken op een groot depot moet de post vroeger aangeleverd worden en dat kan dus niet.
Buiten dat, als je mensen in de bezorging nog meer uren per dag geeft wordt het ook moeilijker om te vervangen bij vrij en ziekte. Je hebt dan minder mensen ter beschikking die er een uurtje bij kunnen hebben. Het is gewoon niet meer dan praktisch om contracten niet boven de 5,5 uur uit te laten komen. Maar wordt op een depot de post vroeger aangeleverd en je 3-maands gemiddelde komt boven die 5,5 uur uit dan heb je het wettelijk recht om je contract te verhogen naar boven de 5,5 uur. Geen arbodienst die je tegen houdt.
pi_213689791
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 10:48 schreef Huettenwirt het volgende:
s het gewoon onmogelijk om er een normale werkdag van 8 uur op na te houden. Tenzij je het o.k. vindt om met een pauze van een uurtje pas rond 20:00 uur klaar te zijn met je werk. Dat wil sowieso bijna niemand.
je kan er never wat bijdoen,dat is nu al heel moeilijk,de aanlevering moet gewoon naar 6/7 s morgens,je kan dan wel een werkdag van 9uur maken(post.met 1uur pauze doorbetaald)en alles is dan ook bezorgd.Soms is eht heel makkelijk,maar ze gaan niet op de echte ervaringen (buiten) af,maar op aangewaaide ervaringen,die veelal een te grote kostenpost zijn,het geld hiervan kan dan mooi voor een deel naar buiten terugvloeien.

[ Bericht 0% gewijzigd door ophaling10 op 26-05-2024 16:14:41 ]
pi_213691140
Hier schijnt de teamleider, sorry, logistiek coach nu allemaal heel strak te letten op de looptijden. Onder andere meelopen met postbezorgers om te kijken hoe ze het doen, postbezorgers die veel geplust hebben nabellen om te vragen waarom ze zo lang erover deden, etc. Eigenlijk belachelijk en triest. Dat heb ik in de ruim 5 jaar die ik bij PostNL gewerkt had ook echt nog nooit meegemaakt.

---

Kunnen we zelf niet een veel betere postdienst beginnen? Zo moeilijk kan het nooit zijn om dat beter te doen dan PostNL.
  zondag 26 mei 2024 @ 15:44:40 #247
Bijdehand mannetje
pi_213691637
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 10:48 schreef Huettenwirt het volgende:

Nog een cijfer; 5,5 uur max per dag voor postbezorgers;
Dit heeft er niks mee te maken dat het niet mag van de arbodienst. Een bouwvakker werkt ook langer. Alleen die begint eerder. Als je de post laat aanlevert op de depots ( 11:00 of zelfs nog later), is het gewoon onmogelijk om er een normale werkdag van 8 uur op na te houden. Tenzij je het o.k. vindt om met een pauze van een uurtje pas rond 20:00 uur klaar te zijn met je werk. Dat wil sowieso bijna niemand. Terwijl er jarenlang gezegd is dat om 17:00 uur de post bezorgd moet zijn, uitzonderingen daargelaten.
Als je langer wil werken op een groot depot moet de post vroeger aangeleverd worden en dat kan dus niet.
Buiten dat, als je mensen in de bezorging nog meer uren per dag geeft wordt het ook moeilijker om te vervangen bij vrij en ziekte. Je hebt dan minder mensen ter beschikking die er een uurtje bij kunnen hebben. Het is gewoon niet meer dan praktisch om contracten niet boven de 5,5 uur uit te laten komen. Maar wordt op een depot de post vroeger aangeleverd en je 3-maands gemiddelde komt boven die 5,5 uur uit dan heb je het wettelijk recht om je contract te verhogen naar boven de 5,5 uur. Geen arbodienst die je tegen houdt.
Die 5,5 uur max per dag is afgesproken met de OR, en heeft volgens mij te maken met wettelijke pauzetijden. Als je meer dan 5,5 uur per dag werkt, dan heb je recht op minimaal 30 minuten pauze. Overigens heb je geen wettelijk recht op doorbetaling van de pauze, tenzij in je CAO iets anders staat. Maar, nu komt het: Op het moment dat jij recht hebt op pauze moet de werkgever volgens de Arbowet wel zorgen voor een ruimte waar deze pauze kan worden genoten. En die ruimte moet aan allerlei eisen voldoen: Er moet voldoende verwarming zijn, voldoende ventilatie, er moet regelmatig schoongemaakt worden, etc. En de meeste depots voldoen niet aan deze eisen.
pi_213692035
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2024 15:18 schreef wbwb het volgende:
Hier schijnt de teamleider, sorry, logistiek coach nu allemaal heel strak te letten op de looptijden. Onder andere meelopen met postbezorgers om te kijken hoe ze het doen, postbezorgers die veel geplust hebben nabellen om te vragen waarom ze zo lang erover deden, etc. Eigenlijk belachelijk en triest. Dat heb ik in de ruim 5 jaar die ik bij PostNL gewerkt had ook echt nog nooit meegemaakt.

---

Kunnen we zelf niet een veel betere postdienst beginnen? Zo moeilijk kan het nooit zijn om dat beter te doen dan PostNL.
ja straks doen ze weer huillie dat er 100en zakken blijven liggen.
de laatste zin,de investeringen zijn zo verschrikkelijk hoog,dat je wel 200 per brief moet vragen :) let wel de totale
inzet van de initiatiefnemers is onbetaalbaar(emotie/gevoel).
pi_213692083
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 15:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Die 5,5 uur max per dag is afgesproken met de OR, en heeft volgens mij te maken met wettelijke pauzetijden. Als je meer dan 5,5 uur per dag werkt, dan heb je recht op minimaal 30 minuten pauze. Overigens heb je geen wettelijk recht op doorbetaling van de pauze, tenzij in je CAO iets anders staat. Maar, nu komt het: Op het moment dat jij recht hebt op pauze moet de werkgever volgens de Arbowet wel zorgen voor een ruimte waar deze pauze kan worden genoten. En die ruimte moet aan allerlei eisen voldoen: Er moet voldoende verwarming zijn, voldoende ventilatie, er moet regelmatig schoongemaakt worden, etc. En de meeste depots voldoen niet aan deze eisen.
ja die 5,5 is echt om de kosten te drukken,ik hoop dat er ooit nog wat gaat veranderen,want na 22jr ellende moeten ze nu toch eens inzien,dat het een totaal mislukt verhaal is.
  zondag 26 mei 2024 @ 16:12:52 #250
Bijdehand mannetje
pi_213692084
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2024 15:18 schreef wbwb het volgende:

---

Als ze dat hier gaan doen gaat die Logistiek Coach er (meer dan een) dagtaak aan krijgen. Ik durf te stellen dat van de circa 80 man op mijn depot vrijwel iedereen structureel moet plussen op de piekdagen, en dan praat je al snel over 25% plussen of meer.
pi_213692107
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 16:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Als ze dat hier gaan doen gaat die Logistiek Coach er (meer dan een) dagtaak aan krijgen. Ik durf te stellen dat van de circa 80 man op mijn depot vrijwel iedereen structureel moet plussen op de piekdagen, en dan praat je al snel over 25% plussen of meer.
ja en collectief lekker gaan tegenwerken,het is al niet heel veel wat er aangeboden wordt(totaalplaatje)
pi_213697906
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 16:09 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
ja straks doen ze weer huillie dat er 100en zakken blijven liggen.
de laatste zin,de investeringen zijn zo verschrikkelijk hoog,dat je wel 200 per brief moet vragen :) let wel de totale
inzet van de initiatiefnemers is onbetaalbaar(emotie/gevoel).
Daar zie ik PostNL management wel voor aan, ja. Vooral ook het verschil tussen postzakken en -tassen niet weten. Of wat dacht je van die filmpjes waarin ze 'depot' niet eens goed kunnen uitspreken? |:(

Die investeringen zijn helaas inderdaad hoog, zeker als je een landelijke dekking wilt hebben, maar dat maakt het natuurlijk niet onmogelijk. Je zou natuurlijk een investeerder kunnen vinden, maar ja, die willen ook net zo hard geld terug zien, hoewel het, als je het goed uit zou voeren, prima winstgevend moet kunnen zijn.
pi_213697916
Ik kwam net een oud artikel tegen waarin het volgende stond:

quote:
De kwaliteit van de postbezorging zowel PostNL als Sandd zit rond de 95-98%. Feitelijk gaat met de overname de druk eraf voor PostNL om dat te behouden. Denk je dat ze hier minder in gaan investeren of blijft de kwaliteit gelijk?

PostNL zit nu op 95% wat betreft consumentenpost en op 98% voor zakelijke post; Sandd zit rond de 95%. De kwaliteit van PostNL zal naar mijn mening op het huidige hoge niveau blijven. De Sandd-gebruikers zullen zelfs een betere kwaliteit krijgen dan nu, als de netwerken 100% geïntegreerd zijn. ‘Elk nadeel heb zijn voordeel’ in dit geval.
Hahaha, wat hebben die zich vergist, zeg…
pi_213697951
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 16:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Hier moet je sinds Logisch Bezorgen ook op in ieder geval alle piekwijken echt wel plussen. Ik snap er ook niks van, dat ze daar opeens zo erg op zit, maar dat zal vast een reden hebben. Ik vermoed dat of haar baas daarover tegen haar zit te zeiken of dat ze een bonus heeft die daarvan afhankelijk is of zo.
pi_213701841
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 23:27 schreef wbwb het volgende:

[..]
Hier moet je sinds Logisch Bezorgen ook op in ieder geval alle piekwijken echt wel plussen. Ik snap er ook niks van, dat ze daar opeens zo erg op zit, maar dat zal vast een reden hebben. Ik vermoed dat of haar baas daarover tegen haar zit te zeiken of dat ze een bonus heeft die daarvan afhankelijk is of zo.
ja ze gokken erop dat de bangeriken(reken maar dat hier heel veel geld mee gemoeid is/jr) er zelfs tijd af halen,plus de tijd die de post eraf haalt,als de post de postzegel weer naar 30ct ps terugbrengt zal ik er eens over nadenken.(iets met pasen en pinksteren)
pi_213704173
quote:
Triest dat een pakketbezorger zoiets doet en triest dat de media weer de verkeerde term gebruikt… pakketbezorger in plaats van postbezorger.

quote:
Ook hier weer de verkeerde term… zakken in plaats van posttassen.

Tevens is er geen sorteercentrum in Goes waar post vandaan komt, wel een voor pakketten. Er zijn dan ook slechts 5 ScB's: in Amsterdam, Nieuwegein, Rotterdam, 's-Hertogenbosch en Zwolle. Daarnaast zijn er nog 15 voorbereidingslocaties, waar de post dus vandaan komt, maar dat zijn dus geen sorteercentra.

[ Bericht 11% gewijzigd door wbwb op 27-05-2024 19:09:29 ]
pi_213708789
https://internetgekkies.n(...)-er-niemand-thuis-is

sommigen maken hem wel,en nog doen ze er niets aan.
pi_213709968
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 08:21 schreef ophaling10 het volgende:
https://internetgekkies.n(...)-er-niemand-thuis-is

sommigen maken hem wel,en nog doen ze er niets aan.
Weer postbezorgers en het dan alleen maar over pakketbezorgers hebben… gaat de media het nou nooit leren? |:(
pi_213711005
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 10:44 schreef wbwb het volgende:

[..]
Weer postbezorgers en het dan alleen maar over pakketbezorgers hebben… gaat de media het nou nooit leren? |:(
Klachten over de poes waren waarschijnlijk van een postbezorger.
pi_213714252
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 12:49 schreef zevenmijlslaars het volgende:

[..]
Klachten over de poes waren waarschijnlijk van een postbezorger.
Die denk ik wel, ja, maar de rest niet.
  dinsdag 28 mei 2024 @ 23:03:46 #263
Bijdehand mannetje
pi_213718240
quote:
Wanneer daalt bij PostNL nu eens het besef in dat het werven van nieuwe medewerkers veel duurder is dan het behouden van je huidige medewerkers?

En dan die slogan: "Blijf jezelf, word bezorger". Waar slaat dat op? En uiteraard volgt weer de standaard riedel over hoe goed het te combineren is met studie, mantelzorg of ouderschap. Nou, super! Word je wijk ineens zonder overleg 2 uur later aangeleverd, of het is idioot veel, of heel slecht gesorteerd, of de basistijd blijkt geen enkele basis in de realiteit te hebben. Het is kortom niet te doen om het post bezorgen om je andere verplichtingen heen te organiseren. Het is eerder zo dat PostNL er vanuit gaat dat jij je andere verplichtingen om de post heen organiseert,
pi_213719455
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 23:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Wanneer daalt bij PostNL nu eens het besef in dat het werven van nieuwe medewerkers veel duurder is dan het behouden van je huidige medewerkers?

En dan die slogan: "Blijf jezelf, word bezorger". Waar slaat dat op? En uiteraard volgt weer de standaard riedel over hoe goed het te combineren is met studie, mantelzorg of ouderschap. Nou, super! Word je wijk ineens zonder overleg 2 uur later aangeleverd, of het is idioot veel, of heel slecht gesorteerd, of de basistijd blijkt geen enkele basis in de realiteit te hebben. Het is kortom niet te doen om het post bezorgen om je andere verplichtingen heen te organiseren. Het is eerder zo dat PostNL er vanuit gaat dat jij je andere verplichtingen om de post heen organiseert,
Ze zeggen ook doodleuk dat je tussendoor nog je kinderen van school kan halen of sporten, en dan later verder gaan met je wijk. Alsof je dan nog zin hebt :')
pi_213719570
Hier gaat het geweldig na het invoeren van logisch bezorgen: 5 van de tien bezorgers zijn ziek en de overige sjouwen zich een breuk aan piekwijken die dankzij doorschuiven extra zwaar zijn. Zelf gelukkig een dag minder gaan werken en krijg een beetje "zoek het maar uit" mentaliteit.
pi_213720231
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 07:48 schreef Bezorgertje het volgende:
Hier gaat het geweldig na het invoeren van logisch bezorgen: 5 van de tien bezorgers zijn ziek en de overige sjouwen zich een breuk aan piekwijken die dankzij doorschuiven extra zwaar zijn. Zelf gelukkig een dag minder gaan werken en krijg een beetje "zoek het maar uit" mentaliteit.
Of je moet nog een postbode contract hebben, maar tegenwoordig zijn bijna alle andere banen beter betaald en zit je droog binnen. Dat met het beleid dat PostNL overal roept het liefst minder te willen bezorgen, moeten alle alarmbellen afgaan bij huidig personeel, of je moet het werk echt zo leuk vinden of niet afhankelijk zijn van het salaris. De bezorgkwaliteit gaat alleen maar slechter worden en veel goed personeel zal het bedrijf nog gaan verlaten met weinig nieuwe instroom.
pi_213720259
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 23:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

is het niet strafbaar,mensen lokken onder valse voorwendselen,er kunnen nog wel wat boete's bij,krijgen we dat ook weer het hele jaar te zien en te horen, :)
pi_213723156
quote:
International Distribution Services (IDS) het moederbedrijf van de Britse post- en pakketvervoerder Royal Mail, is akkoord met een overnamebod van 3,5 miljard pond, afkomstig van de Tsjechische miljardair Daniel Kretinsky.

Kretinsky - die ook een aandeel heeft van ongeveer 30 procent in PostNL - is al grootaandeelhouder van de Britse post- en pakketdienst. En heeft volgens het FD nu een belangrijke stap gezet om het bedrijf in te lijven.

Een eerder bod van het bedrijf van Kretinksy werd eerder dit jaar nog afgewezen door IDS. Nu is Kretinsky dus met een hoger bod over brug gekomen, goed voor 370 pence per aandeel.

Het bedrijf van Kretinsky belooft kosten te gaan besparen, maar wel zes dagen per week post en zeven dag per week pakketten te blijven bezorgen. Vorige maand vroeg Royal Mail de Britse toezichthouder nog om minder belangrijke post om de dag te mogen bezorgen.
https://twinklemagazine.n(...)vernamebod/index.xml
pi_213723313
quote:
Kosten te besparen en toch 6 dagen per week te blijven bezorgen... Wat klopt er niet? En PostNL is feitelijk zelfstandig dus kan inderdaad zomaar worden overgenomen tegen elk aannemelijk bod..
pi_213723407
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 15:38 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Kosten te besparen en toch 6 dagen per week te blijven bezorgen... Wat klopt er niet? En PostNL is feitelijk zelfstandig dus kan inderdaad zomaar worden overgenomen tegen elk aannemelijk bod..
6 dagen per week is alleen voor First Class als je een ander artikel zoals https://postandparcel.inf(...)fair-and-reasonable/ leest. Voor Second Class dus niet. Bovendien bezorgen hun 'posties' zowel post als pakketten, dus dat maakt het ook al anders dan hier.
pi_213723599
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 15:46 schreef wbwb het volgende:

[..]
6 dagen per week is alleen voor First Class als je een ander artikel zoals https://postandparcel.inf(...)fair-and-reasonable/ leest. Voor Second Class dus niet. Bovendien bezorgen hun 'posties' zowel post als pakketten, dus dat maakt het ook al anders dan hier.
Al twijfel ik of PostNL een interessante aankoop is. Voor de pakketjes misschien wel maar als de postbezorging echt zo dramatisch is als ze doen voorkomen gaat niemand zich er aan branden zonder flinke subside/garantie vanuit de overheid.
pi_213723928
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 16:03 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Al twijfel ik of PostNL een interessante aankoop is. Voor de pakketjes misschien wel maar als de postbezorging echt zo dramatisch is als ze doen voorkomen gaat niemand zich er aan branden zonder flinke subside/garantie vanuit de overheid.
Tsja, Royal Mail kampt ook met problemen. Die zeiken ook allemaal bij de overheid (Ofcom) over de servicenormen (net als PostNL), had te maken met allemaal stakingen en zo, is verlieslatend, etc. Dat zou ik nou ook niet echt interessant noemen. Nou is GLS daarentegen wel winstgevend, maar natuurlijk een heel stuk kleiner en niet genoeg om het te compenseren:

pi_213724486
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 16:03 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
De reguliere post lijkt mij idd maar heel weinig interessant. De voorwaarden waaronder het moet en de immer krimpende markt zijn niet echt aanlokkelijk.

Je ziet al jaren aan hoe PostNL zijn bezorgers behandelt dat het eigenlijk nú al niet uit kan. Ze proberen alle gekkigheid die ze kunnen bedenken voor meer efficiency en het mislukt vrijwel allemaal. Het is een beetje water uit een steen proberen te persen geworden. :D

Je moet dus wel heel zeker zijn van jezelf (of taffusdom) als je als investeerder denkt:"Joh, óns gaat het wel lukken om die universele postdienst superwinstgevend te maken!".
pi_213725632
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 15:46 schreef wbwb het volgende:

[..]
denk niet dat het voor de bezorgers er fraaier op wordt,het schip kunnen ze nog verlaten :)
pi_213725642
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 16:30 schreef wbwb het volgende:

[..]
Tsja, Royal Mail kampt ook met problemen. Die zeiken ook allemaal bij de overheid (Ofcom) over de servicenormen (net als PostNL), had te maken met allemaal stakingen en zo, is verlieslatend, etc. Dat zou ik nou ook niet echt interessant noemen. Nou is GLS daarentegen wel winstgevend, maar natuurlijk een heel stuk kleiner en niet genoeg om het te compenseren:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
idd zoals hier met dat zooitje
pi_213725652
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 17:27 schreef lololo het volgende:
Je moet dus wel heel zeker zijn van jezelf (of taffusdom) als je als investeerder denkt:"Joh, óns gaat het wel lukken
ja ze brengen het zelf rond :)
pi_213728044
quote:
Hopelijk zetten ze die fatbike ook gelijk ff op de rollenbank..
pi_213728634
quote:
Het blijven toch ondingen, die fatbikes, trekt ook wel een bepaald publiek aan…

Wel ook triest dat men PostNL niet eens kan spellen.
pi_213728734
Heeft iemand trouwens al een titelidee voor het volgende draadje?
pi_213733546
Weet iemand of je ergens kan vinden hoeveel zakelijke klanten PostNL heeft?
pi_213735343
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 23:35 schreef wbwb het volgende:
Heeft iemand trouwens al een titelidee voor het volgende draadje?
wie doet het licht uit :)
pi_213737168
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 19:33 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
wie doet het licht uit :)
Ik ben bang dat dat qua aanta letters niet gaat passen helaas…

---

Ik wist dat die 97% op tijd van PostNL Pakketten een leugen was, maar ik lees nu voor het eerst ook onderstaande tekst, dus het is een nog grotere leugen dan ik al dacht.

quote:
The performance is normalised for regular weeks, and therefore excludes peak weeks, for example, Easter and the year-end festive season. Around 75% of weeks are included in the definition of this key performance indicator. Unless other specific arrangements are made with customers or for product types, PostNL applies a time frame of one working day to determine whether a parcel is delivered on time.
Maar ja, nu staat bij de track & trace ook:

quote:
Het is erg druk. Je pakket kan wat langer onderweg zijn. Hier vind je de laatste info.
En ik geloof dat ik laatst bij een retailer op het schermpje zag staan dat een pakket 1-2 dagen duurt i.p.v. gewoon 1 dag…

[ Bericht 12% gewijzigd door wbwb op 30-05-2024 23:44:29 ]
pi_213740892
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2024 21:37 schreef wbwb het volgende:

[..]
Ik ben bang dat dat qua aanta letters niet gaat passen helaas…

---

Ik wist dat die 97% op tijd van PostNL Pakketten een leugen was, maar ik lees nu voor het eerst ook onderstaande tekst, dus het is een nog grotere leugen dan ik al dacht.
[..]
Maar ja, nu staat bij de track & trace ook:
[..]
En ik geloof dat ik laatst bij een retailer op het schermpje zag staan dat een pakket 1-2 dagen duurt i.p.v. gewoon 1 dag…
Tja wat doe je eraan? :) ik zou mijn tijdschrift elke week op donderdag of vrijdag moeten ontvangen. Dat is nu al standaard zaterdag of pas de dinsdag erop aan het worden. Ik klaag elke keer maar sneller wordt het niet, terwijl de uitgever zegt niks gewijzigd te hebben en dat PostNL dus te laat is. Kan beter gewoon weer in de winkel kopen. En PostNL maar klagen dat de tijdschriftenvolumes wel erg aan het afnemen zijn.. PostNL schuift alles gewoon door dankzij personeelstekort/geen zin/problemen bij sorteren/ random reden.
pi_213740933
PostNL heeft hier weer iets nieuws bedacht. Ze vinden dat de Kyburzen te weinig kilometers rijden en dat de kosten per kilometer daarvan omlaag moeten. De oplossing? In plaats van ze naar een dichterbij depot te sturen laten ze iedereen naar een onnodig verder depot rijden. Daardoor rijden ze meer (nutteloze) kilometers, waardoor de totale kosten, onder andere vanwege brandstof en salaris, omhoog gaan, maar ja, de kosten per kilometer zijn dan wel lager. 8)7
pi_213741953
Volumes aan het afnemen jaja, maar ik kreeg mijn post gisterenavond om half 8 's avonds. Die arme bezorger liep toen nog. Of misschien alweer. Dankzij hem bleef niks staan, maar ik wel met hem te doen.
pi_213747646
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 12:28 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Volumes aan het afnemen jaja, maar ik kreeg mijn post gisterenavond om half 8 's avonds. Die arme bezorger liep toen nog. Of misschien alweer. Dankzij hem bleef niks staan, maar ik wel met hem te doen.
Volgens mij mag je tegenwoordig tot 20u bezorgen dus hij was nog prima op tijd :)
pi_213747901
quote:
ja ze hebben de boel weer grandioos ingepland,zodat iedereen direct naar bed kan(ook qua looptijden)
pi_213747917
https://bvpp.nl/nl/nieuws/2024-05-22-jullie-prisma-ervaringen

het wordt alweer weggewuifd,ik weet dat het geen succes gaat worden.
  vrijdag 31 mei 2024 @ 23:20:15 #291
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_213748824
quote:
Ik loop ook 's avonds hoor. Begin op een piekdag om een uur of 4 tot 7 en op een dal om 5 tot half 7. Dan heb ik nog ruimte voor een uur uitloop. Overdag doe ik andere dingen die me geld opleveren. Voordeel van 's avonds lopen is de helft minder gezeur. Je moet alleen wel zelfstandig zijn want het sco is dicht en de coaches ook weg. Nou boeit mij dat niet, en zelf al werk je overdag dragen ze toch niet bij.

Donderdag 12,5 jaar in dienst... Ik ben benieuwd of ik meer krijg dan alleen een brief...
Loesje
pi_213752087
Het is echt onbetrouwbaar geworden hier, lijkt mis te gaan bij de sortering, de ene helft komt wel meteen en de andere doet er rustig dagen langer over zonder verklaarbare reden. Ik heb een foto van een pakketje wat vrijdag in de app stond, gisteren niet bezorgd. Vandaag is de post al geweest (lekker vroeg, dat wel), zat ie er weer niet bij. Wordt pas dinsdag dus. Tijdschrift ook nog steeds niet gehad, ook pas dinsdag dus, zou donderdag bezorgd moeten worden.

Een dagje later vind ik niet zo heel erg maar het gaat steeds mis op vrijdag-zaterdag (zataesagbdus wel bezorging) en dan wordt het meteen dinsdag. Gaat nog wat worden als er inderdaad minder bezorgdagen komen, dan kan een poststuk er zo een week overdoen.
pi_213752382
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 10:35 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Het is echt onbetrouwbaar geworden hier, lijkt mis te gaan bij de sortering, de ene helft komt wel meteen en de andere doet er rustig dagen langer over zonder verklaarbare reden. Ik heb een foto van een pakketje wat vrijdag in de app stond, gisteren niet bezorgd. Vandaag is de post al geweest (lekker vroeg, dat wel), zat ie er weer niet bij. Wordt pas dinsdag dus. Tijdschrift ook nog steeds niet gehad, ook pas dinsdag dus, zou donderdag bezorgd moeten worden.

Een dagje later vind ik niet zo heel erg maar het gaat steeds mis op vrijdag-zaterdag (zataesagbdus wel bezorging) en dan wordt het meteen dinsdag. Gaat nog wat worden als er inderdaad minder bezorgdagen komen, dan kan een poststuk er zo een week overdoen.
Ze doen het waarschijnlijk bewust verschuiven van donderdag naar dinsdag, want dan hebben ze niet genoeg capaciteit om het die dag te sorteren of voor te bereiden, dus dan schuiven ze die partij op naar de volgende piekdag, gezien ze liever niet niet-24-uurspost op een daldag bezorgen.
  zaterdag 1 juni 2024 @ 17:16:55 #294
Bijdehand mannetje
pi_213755347
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 10:35 schreef IsItMeOrYou het volgende:

Volgens mij wordt er heel wat doorgeschoven. Vandaag op een zogenaamde daldag naast de gebruikelijke blauwe enveloppen ook Gall & Gall folders en kandidatenlijsten.
  zaterdag 1 juni 2024 @ 17:17:42 #295
Bijdehand mannetje
pi_213755357
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 23:20 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Donderdag 12,5 jaar in dienst... Ik ben benieuwd of ik meer krijg dan alleen een brief...
Als het goed is krijg je 1 gratis vrije dag die je zelf in mag plannen.
pi_213756053
quote:
k ben benieuwd of ik meer krijg dan alleen een brief..
misschien nog een wijk erbij :)
pi_213763581
quote:

Of überhaupt dat. De postzegelprijs is de afgelopen jaren zo erg gestegen dat PostNL dat helemaal niet meer kan betalen. :+
pi_213787671
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 18:21 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
misschien nog een wijk erbij :)
Dat kreeg ik op mijn laatste werkdag :D Ik was overtallig geworden bij een reorganisatieronde na een jaar of 15 postbode te zijn geweest.

Hoefde op mijn laatste werkdag eigenlijk alleen een vrij korte ochtenddienst binnen te draaien. Had al een rondje langs collega's gemaakt om afscheid te nemen en wilde mijn spullen gaan pakken om naar huis te gaan.

Komt er net voordat ik wil gaan een teamcoach op me af (niet m'n eigen coach, die durfde niet) om te vragen of ik nog een wijk wil doen omdat ze zo omhoog zaten. Ik heb 'm nog weggebracht ook en tot op de dag van vandaag vraag ik me nog af of ik nou zo goed ben of gewoon knettergek :+ :+ :+
pi_213788026
Heeft iemand nog suggesties voor logistieke bedrijven waar ik, als iemand met autisme, in de omgeving Den Bosch kan solliciteren?

Ik heb gisteren weer ergens een sollicitatiegesprek gehad en vandaag weer afgewezen. Dit keer omdat ik volgens dat HR-mens niet snel genoeg zou zijn en misschien ook niet zelfstandig genoeg. Dit terwijl ik juist een van de snelste was bij PostNL en ook gewoon zelfstandig was. Ik had dan ook nooit problemen om iets op te lossen of zo en collega's kwamen juist vaak naar mij toe voor hulp of vragen, omdat ik altijd alles precies wist.
pi_213811449
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 17:26 schreef wbwb het volgende:
Heeft iemand nog suggesties voor logistieke bedrijven waar ik, als iemand met autisme, in de omgeving Den Bosch kan solliciteren?

Ik heb gisteren weer ergens een sollicitatiegesprek gehad en vandaag weer afgewezen. Dit keer omdat ik volgens dat HR-mens niet snel genoeg zou zijn en misschien ook niet zelfstandig genoeg. Dit terwijl ik juist een van de snelste was bij PostNL en ook gewoon zelfstandig was. Ik had dan ook nooit problemen om iets op te lossen of zo en collega's kwamen juist vaak naar mij toe voor hulp of vragen, omdat ik altijd alles precies wist.
Mischien goed om via een uitzendbureau te gaan kijken naar werk.
Dan kun je kijken of het bij je past en zoniet dan kun je vaak makkelijker switchen.
Bevalt het je ergens kun je mogelijkerwijs sneller "binnen blijven" en hoef je niet zo door die HR procedures te rollen
pi_213847273
Uitzendbureaus zijn een goed idee. Er zijn er vast die ook op logistiek terrein gespecialiseerd zijn. En kijk anders op Indeed. Daar kun je je vakgebied aangeven en de stad/omgeving. Zo ben ik ook aan een nieuwe baan gekomen 5 jaar geleden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')