Ik snap dat dus echt niet. Het is toch geen hogere wiskunde?quote:Op zondag 5 mei 2024 12:33 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja dat is iets waar ze in de media geen kaas van gegeten hebben,idd het verschil Pb/Pbz, ondanks dat een Pbz al meer doet als een Pb.
Gefeliciteerd met je baan! Is eCommerce anders dan de 'gewone' DHL?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 21:41 schreef wbwb het volgende:
Ik ben trouwens aangenomen bij DHL eCommerce als pakketbezorger. Wel belachelijk dat ze het eerste jaar met een oproepovereenkomst in plaats van een arbeidsovereenkomst werken…
DHL eCommerce is de nieuwe naam van DHL Parcel. Dat is gewoon de normale pakketbezorging van DHL zeg maar. Daarbinnen hebben ze dan eigenlijk ook nog 2 takken: DFY (pakketten aan consumenten) en EUROPLUS (pakketten aan bedrijven).quote:Op zondag 5 mei 2024 16:41 schreef Bladblazer het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je baan! Is eCommerce anders dan de 'gewone' DHL?
Inderdaad raar van die oproepovereenkomst. Met de enorme aantallen pakketten en vaak vertraagde leveringen zou je zeggen dat ze staan te springen om nieuw personeel..
ja die hebben ze bij ons eraf gehaald plus de rest.dhl is wel een hele grote werkgever,daar verzuipt de post in.quote:
Ah, wat een geweldig plan weer…quote:Op maandag 6 mei 2024 08:13 schreef ophaling10 het volgende:
ze maken hem wel,als die minister(en of degene die dit gaat veranderen)slim is doet ie niets,laat ze maar bovenin gaan bezuinigen,en niet onderin.
https://www.telegraaf.nl/(...)g-postzegelprijs-aan
plus reactie's:
https://www.nu.nl/economi(...)g-in-juli.html#nujij
De reden van de prijsverhoging is letterlijk de gestegen personeelskostenquote:Op maandag 6 mei 2024 10:32 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Slechtere service bieden en de prijs maar verhogen en personeel uitpersen
Ze mogen het inderdaad aanpassen wanneer ze het willen, zolang het maar binnen de tariefruimte past. Zo'n aanpassing moeten ze geloof ik wel voorleggen bij de ACM.quote:Op maandag 6 mei 2024 12:13 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
De reden van de prijsverhoging is letterlijk de gestegen personeelskostenPostNL wil zelf niks inleveren dus. Ik dacht trouwens dat het maar 1x per jaar mocht? Nieuw in de strategie is blijkbaar in elk bericht benadrukken dat ze per se 5 dagen moeten bezorgen en ze dit anders willen. Ratten zijn het. Ik woon dicht bij de Duitse grens..straks kan ik nog beter een brief in Duitsland posten naar Nederland, goedkoper en even snel/langzaam.
Ik vraag het me ook af. De stijging van het minimumloon zullen ze wel gevoeld hebben in hun portemonnee, maar afgezien van de al aangevoerde argumenten constateer ik ook dat mijn looptijden in een half jaar tijd met 15% zijn gekort terwijl de volumes (-12% voor de post, +4% voor de pakketjes, tov 1 jaar geleden) per saldo toch een veel kleinere daling laten zien.quote:Op maandag 6 mei 2024 12:34 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ze mogen het inderdaad aanpassen wanneer ze het willen, zolang het maar binnen de tariefruimte past. Zo'n aanpassing moeten ze geloof ik wel voorleggen bij de ACM.
Wat betreft die gestegen personeelskosten… zou dat echt zo zijn gezien er steeds minder personeel is gezien iedereen weggaat en er dan ook steeds minder werk gedaan wordt gezien de dalwijken dan door niemand gelopen wordt?
ja dat zielige (buiten ons en gelijkvloers )moeten ze echt van afstappen.Als een gemiddeld mens die 2k verdiend(voorbeeld) en per dag 3 k uitgeeft gaat hij ook in de problemen komen.Bij de post is het hetzelfde,ze geven veel te veel uit aan onzin en overbodige functie's(hoger kader),ik las ook iets over een bonus voor een ceo,zou me kaot schamen om die aan te nemen,maar ja wie ben ik.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:32 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Slechtere service bieden en de prijs maar verhogen en personeel uitpersen
ja dat had ik eerder gemeld dat het zeer doet de 13 zoveel (net goed)ze hebben een kleine 20jr van de postbezorgers geld afgenomen,en halleluja met een cao en 19% en divers geleuter.Reken maar dat er een hoop weer weg gaan na de zomer.En 13 dat is een lachertje,een beetje bedrijf zit er al 3/4 boven en meer.quote:Op maandag 6 mei 2024 12:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik vraag het me ook af. De stijging van het minimumloon zullen ze wel gevoeld hebben in hun portemonnee, maar afgezien van de al aangevoerde argumenten constateer ik ook dat mijn looptijden in een half jaar tijd met 15% zijn gekort terwijl de volumes (-12% voor de post, +4% voor de pakketjes, tov 1 jaar geleden) per saldo toch een veel kleinere daling laten zien.
Daarnaast voert PostNL als argument voor het verlies aan dat afzenders steeds meer van de dure 24-uurs post naar de goedkopere 48-uurs post overstappen. Maar dat is toch precies wat PostNL wil? PostNL zou zelfs het liefst zien dat in navolging van zakelijke klanten ook particulieren voor 48-uursbezorging kunnen kiezen.
in de handel doen ze 60/65% (pf nominaal)quote:Op maandag 6 mei 2024 16:19 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ik vind sowieso de postzegel met vaste waarde alleen maar verward werken. Vanaf 1 juli moet je meer betalen voor nieuwe zegels maar vanaf 1 juli zijn de postzegels die je al/nog hebt ineens meer waard geworden. Als je nog zegels hebt sinds de introductie van de getallen kan je ze onderhand met winst doorverkopen
Ik geloof daar niks van…quote:Onze inspanningen om de vacatures voor postbezorgers te vullen, werpen vruchten af en dragen bij aan een betere bezorgkwaliteit.
dat je 2 handen hebt,niet meerquote:Op maandag 6 mei 2024 19:38 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Het zal vast per regio verschillenen welke kwaliteit streeft PostNL na?
Dat is veel te duur…quote:Op dinsdag 7 mei 2024 07:49 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ze kunnen beter alle post getraceerd maken, dan zien we waar de vertraging ontstaat in plaats van verder snoeien in het aantal bezorgdagen en de overeenkomstduur.
zullen ze het niet express ensceneren dit gebeuren? om nog meer te verdienen,hier lees ik niets over.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 07:49 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Minister Adriaansens (Economische Zaken) geeft in een reactie op de bezorgplannen van PostNL aan: ,,PostNL haalt al langere tijd de wettelijke kwaliteitsnormen voor postbezorging niet. Dit is niet acceptabel.”
Het postbedrijf geeft aan dat de financiële situatie steeds ernstiger wordt. Dat onderstreept volgens de bewindsvrouw dat er iets moet gebeuren. ‘Op korte termijn’ zal minister Adriaansens de Tweede Kamer informeren over keuzes en scenario’s voor de postbezorging en de voorgenomen aanpak voor de korte en lange termijn.
Benieuwd welke oplossingen ze er doorheen hebben wetten te krijgen, of gaat Nederland weer eigen beleid voeren en nemen ze boetes uit Europa voorlief? Ze kunnen beter alle post getraceerd maken, dan zien we waar de vertraging ontstaat in plaats van verder snoeien in het aantal bezorgdagen en de overeenkomstduur.
De nieuwe strategie van PostNL is in elk bericht roepen dat de huidige situatie onhoudbaar is en als je dat maar vaak genoeg roept gaan politici uiteindelijk wel overstag, binnen de kaders of ze gaan de huidige kaders oprekken/ tijdelijk niet handhaven. Ik lees nog steeds berichten van mensen dat simpele verjaardagskaarten of zelfs rouwkaarten gewoon een week of langer onderweg zijn of zelfs veel te laat bezorgd dus langzamer bezorgen gaat dat echt niet oplossen. Of er moet meer personeel beschikbaar komen of intern ergens iets in de processen veranderen dat ze gewoon waarmaken wat ze beloven voor brievenbuspost.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 08:36 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
zullen ze het niet express ensceneren dit gebeuren? om nog meer te verdienen,hier lees ik niets over.
Dat van die ernstige financiële situatie is zwaar overtrokken. Het is al vaker gebeurd dat er in een kwartaal verlies is gemaakt, maar uiteindelijk eindigt het jaar altijd in de zwarte cijfers. Ik lees nu ook steeds in de portalberichten van meneer Haringsma dat de volumes al weer toenemen, en dat is goed te zien ook.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 07:49 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Minister Adriaansens (Economische Zaken) geeft in een reactie op de bezorgplannen van PostNL aan: ,,PostNL haalt al langere tijd de wettelijke kwaliteitsnormen voor postbezorging niet. Dit is niet acceptabel.”
Het postbedrijf geeft aan dat de financiële situatie steeds ernstiger wordt. Dat onderstreept volgens de bewindsvrouw dat er iets moet gebeuren. ‘Op korte termijn’ zal minister Adriaansens de Tweede Kamer informeren over keuzes en scenario’s voor de postbezorging en de voorgenomen aanpak voor de korte en lange termijn.
Benieuwd welke oplossingen ze er doorheen hebben wetten te krijgen, of gaat Nederland weer eigen beleid voeren en nemen ze boetes uit Europa voorlief? Ze kunnen beter alle post getraceerd maken, dan zien we waar de vertraging ontstaat in plaats van verder snoeien in het aantal bezorgdagen en de overeenkomstduur.
begint het daar ook al?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 16:31 schreef wbwb het volgende:
Jullie vinden Logisch Bezorgen onlogisch? Nou, die routes van DHL zijn ook niet logisch…
Ze stuurden me van de ene straat naar de andere straat terug naar de ene straat en dan weer naar de andere straat en zo door. Tussen die twee straten ligt een sloot, dus dan moet je steeds helemaal omfietsen. Omdraaien met je fiets gaat daar ook heel lastig, want die straten zijn best wel smal.
ik had nog een bericht voor je neergezetquote:Op dinsdag 7 mei 2024 10:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat van die ernstige financiële situatie is zwaar overtrokken. Het is al vaker gebeurd dat er in een kwartaal verlies is gemaakt, maar uiteindelijk eindigt het jaar altijd in de zwarte cijfers. Ik lees nu ook steeds in de portalberichten van meneer Haringsma dat de volumes al weer toenemen, en dat is goed te zien ook.
Dit is gewoon een toneelstukje dat wordt opgevoerd om het medelijden en de sympathie van de overheid terug te winnen. Dat de onderhandelingen voor de grote CAO binnenkort weer van start gaan, speelt wellicht ook mee.
Ik denk niet dat de Nederlandse regering boetes uit Europa gaat accepteren. Ik denk ook niet dat de 5-daagse bezorgplicht van tafel gaat. Maar hoewel er in de Europese postwet staat dat wij 5 dagen moeten bezorgen (als in: 5 dagen per week ALLE straten aandoen) staat er NIET in die wet hoe wij de post over die 5 dagen moeten verdelen. Dus als de (demissionair) minister ons toestemming geeft om voortaan 2 werkdagen te mogen doen over de postzegelpost ipv de huidige 1, dan mag dat gewoon van Europa. Dus dan krijgen we straks misschien wel dat je op daldagen alleen nog maar met pakjes, rouwkaarten, medische en spoedpost loopt. Op zaterdag zal je dan ongetwijfeld nog wel 48-uurs consumentenpost in de X-wijken hebben, want als je dat naar dinsdag zou schuiven, dan wordt zelfs die 48 uur niet gehaald. Dat is dan denk ik ook de reden dat PostNL die 48 uur op termijn naar 72 wil hebben, dan kan de zaterdag in de X-wijken (die nu alleen op papier een daldag is) in de praktijk ook echt een daldag worden.
Nee, wij hebben droge voeten gehouden.quote:Op maandag 6 mei 2024 17:04 schreef ophaling10 het volgende:
@:Kramerica hadden jullie geen last met overstromingen?ivm de vele regenval afgelopen week.
Had dat even in Valkenburg gezien een heel drama daar.
het zag er niet best uit,wat ik zag,je zal er met de post rondlopen,en in een put vallen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 17:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nee, wij hebben droge voeten gehouden.
Heb je niks beters te doen dan die reviews in de gaten te houden?quote:Op woensdag 8 mei 2024 17:45 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
het zag er niet best uit,wat ik zag,je zal er met de post rondlopen,en in een put vallen.
btw weer een review. https://nl.indeed.com/cmp/Postnl/reviews
vacatures lopen ook weer langzaam op,wat de laatste dagen allemaal gebeurd,draagt niet bij aan nieuwe aanwas.
mooi he leedvermaakquote:Op woensdag 8 mei 2024 18:10 schreef wbwb het volgende:
[..]
Heb je niks beters te doen dan die reviews in de gaten te houden?
Volgens mij mag je een fiets in principe overal parkeren. Daar hoef je geen parkeervak voor op te zoeken. Bij twijfel gewoon op de stoep zetten.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:56 schreef wbwb het volgende:
Weet iemand eigenlijk waar je allemaal je fiets mag parkeren? En is dat ook nog anders als je onmiddellijk goederen aan het lossen bent?
Waarom bezorgt DPG die dingen niet zelf? Ze doen toch ook zelf de kranten bezorgen?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:32 schreef IsItMeOrYou het volgende:
En ja hoor zoals verwacht ook vandaag met de zaterdagbezorging nog geen tijdschriften ontvangen. Dus dat wordt pas komende dinsdag in plaats van normaal donderdag, bijna een week oud. Als Hemelvaartsdag uitvalt en de aanleverdag dins/woensdag gewoon een werkdag is, waar gaat het dan mis in het proces bij PostNL? Wat stelt DPG voor lage eisen? Of is mijn regio echt zo'n puinhoop tegenwoordig dat ze alles maar blijven doorschuiven? Het wordt er allemaal onbetrouwbaarder op.
ja een soort van voetveeg,direct stoppen ,kost negatieve energie.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:07 schreef wbwb het volgende:
Ik stond vandaag met de DHL-bezorgfiets bij een stoplicht te wachten en had al mijn richtingaanwijzer naar links aan omdat ik daarna meteen naar links moet. Toen ging iemand me opeens links inhalen en die werd boos op mij en riep tegen mij: "Hand uitsteken, pipo!" Ik had gewoon mijn richtingaanwijzer aan… je moet niet boos worden op mij terwijl je zelf niet kijkt…
---
Ik zit ook eigenlijk alweer te denken om te stoppen bij DHL. Dat met die fietsen en in het bijzonder die accu's daarvan hebben ze gewoon helemaal niet goed geregeld. De accu van die ene fiets zou 25 km moeten kunnen, maar gaat in de praktijk maar 16 km, wat echt waardeloos is en ze zorgen er ook steeds niet voor dat die accu's wel goed opgeladen zijn, dus dat is elke keer weer gezeik.
Daarnaast is het stom dat ze mij een oproepovereenkomst geven in plaats van een arbeidsovereenkomst en nu willen dat ik volgende week op andere dagen werk dan eigenlijk afgesproken. Bovendien is het ook helemaal niet duidelijk voor welke uren ze me nou betalen en hoe ze dat dan precies meten.
Een als journalistiek vermomde reclamespot van het uitzendburau (Young Capital) waar PostNL zelf veel mee samenwerkt. Bepaald niet de mensen waar je voor een eerlijk verhaal moet aankloppen, lijkt mij.quote:
Tja, niet verwonderlijk. Ik denk dat veel goed bezorgers ook zijn vertrokken sinds invoering logisch bezorgen. Onze vaste postbezorger in de wijk is na jaren ook gestopt en nu steeds een wisselend iemand en sindsdien komt alles rustig 2-3 dagen later. Bijna alles wat standaard op zaterdag komt / te zien is in Mijn Post schuift door naar dinsdag. Mijn tijdschriften ontving ik gisteren pas, een week later. Uiteindelijk komt het vaak dan nog wel maar betrouwbaar is het niet meer.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:46 schreef wbwb het volgende:
https://www.acm.nl/nl/pub(...)ren-minder-kwaliteit
ja heb je die uitgebreide versie gezien? pdf? deze kun je ook binnentrekken,wat een bullshit staat er in,als je meer dan 10% bijplust is er iets niet goed,nou ik denk dat iedereen wel wat hoger zit dan 10%,las ook dat ze studenten erop hebben gezet(routevernielers) echt iedere keer draait het weer om $$.quote:Op donderdag 16 mei 2024 17:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En hier is de OR weer met een (on)logisch verhaal over (on)logisch bezorgen.
hij geeft een 403, hier het hele verhaal van de ACM:quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:49 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Tja, niet verwonderlijk. Ik denk dat veel goed bezorgers ook zijn vertrokken sinds invoering logisch bezorgen. Onze vaste postbezorger in de wijk is na jaren ook gestopt en nu steeds een wisselend iemand en sindsdien komt alles rustig 2-3 dagen later. Bijna alles wat standaard op zaterdag komt / te zien is in Mijn Post schuift door naar dinsdag. Mijn tijdschriften ontving ik gisteren pas, een week later. Uiteindelijk komt het vaak dan nog wel maar betrouwbaar is het niet meer.
https://public.tableau.co(...)&%3AshowVizHome=no#1
"De eigenaar van de bakfiets is nergens te bekennen". Er staat 5x PostNL op dat ding, ra ra, wie zou de eigenaar zijn?quote:Op donderdag 16 mei 2024 18:18 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.ad.nl/112-nie(...)onvindbaar~a3109542/
ja als je de nieuwsberichten echt gaat analyseren,dan heb je echt het idee: wat voor lichten werken er.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
"De eigenaar van de bakfiets is nergens te bekennen". Er staat 5x PostNL op dat ding, ra ra, wie zou de eigenaar zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |