abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213427800
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 12:33 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
ja dat is iets waar ze in de media geen kaas van gegeten hebben,idd het verschil Pb/Pbz, ondanks dat een Pbz al meer doet als een Pb.
Ik snap dat dus echt niet. Het is toch geen hogere wiskunde?
pi_213430051
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:41 schreef wbwb het volgende:
Ik ben trouwens aangenomen bij DHL eCommerce als pakketbezorger. Wel belachelijk dat ze het eerste jaar met een oproepovereenkomst in plaats van een arbeidsovereenkomst werken…
Gefeliciteerd met je baan! Is eCommerce anders dan de 'gewone' DHL?
Inderdaad raar van die oproepovereenkomst. Met de enorme aantallen pakketten en vaak vertraagde leveringen zou je zeggen dat ze staan te springen om nieuw personeel..
pi_213431291
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 16:41 schreef Bladblazer het volgende:

[..]
Gefeliciteerd met je baan! Is eCommerce anders dan de 'gewone' DHL?
Inderdaad raar van die oproepovereenkomst. Met de enorme aantallen pakketten en vaak vertraagde leveringen zou je zeggen dat ze staan te springen om nieuw personeel..
DHL eCommerce is de nieuwe naam van DHL Parcel. Dat is gewoon de normale pakketbezorging van DHL zeg maar. Daarbinnen hebben ze dan eigenlijk ook nog 2 takken: DFY (pakketten aan consumenten) en EUROPLUS (pakketten aan bedrijven).

Ik ga dan in principe met een bakfiets DFY-pakketten bezorgen, hoewel ik dat dan ook met hun kleine busjes mag doen als ik dat wil. Op hun grote busjes zou ik pas mogen als ik 2 jaar mijn rijbewijs heb. Wel zijn eigenlijk alle bussen daar elektrisch, dus is het geen probleem dat ik een rijbewijs voor alleen automaat heb.

Je hebt ook nog DHL Express, die doen expressevervoer, dus bijvoorbeeld een pakket die gegarandeerd overmorgen bezorgd moet worden in de VS. Die hebben een stuk minder stops op hun routes en dat verdient meer per uur, maar daarvan zit er geen vestiging bij mij in de buurt.

Wat betreft die oproepovereenkomst: ik ga na 3 maanden dan wel een 'vaststelling arbeidsovereenkomst' proberen. Dan moeten ze me namelijk een arbeidsovereenkomst geven op basis van het gemiddelde aantal uren dat ik die afgelopen 3 maanden dan gewerkt zou hebben. Van de wet moet het namelijk een arbeidsovereenkomst zijn als je 3 aaneengesloten maanden of minstens wekelijks werkt of minstens 20 uur per maand werkt, wat allebei het geval gaat zijn.

Afgelopen woensdag heb ik een meeloopdag gehad, per afgelopen vrijdag ben ik in dienst en komende dinsdag is dan mijn eerste werkdag. Op mijn eerste werkdag ben ik dan meteen alleen op mijn bakfiets, maar krijg ik wel eerst maar een kleine route zodat ik eraan kan wennen. Ze werken van maandag tot en met vrijdag en je mocht zelf kiezen welke dagen je dan wil werken. Ik ga dan dinsdag tot en met zaterdag werken, want dat ben ik natuurlijk gewend van PostNL en zaterdag verdien je daar 35% extra.

[ Bericht 8% gewijzigd door wbwb op 05-05-2024 18:25:42 ]
pi_213432970
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2024 18:07 schreef wbwb het volgende:
zaterdag verdien je daar 35% extra.
ja die hebben ze bij ons eraf gehaald plus de rest.dhl is wel een hele grote werkgever,daar verzuipt de post in.
pi_213437198
ze maken hem wel,als die minister(en of degene die dit gaat veranderen)slim is doet ie niets,laat ze maar bovenin gaan bezuinigen,en niet onderin.

https://www.telegraaf.nl/(...)g-postzegelprijs-aan

plus reactie's:

https://www.nu.nl/economi(...)g-in-juli.html#nujij

[ Bericht 13% gewijzigd door ophaling10 op 06-05-2024 08:24:06 ]
pi_213437347
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 08:13 schreef ophaling10 het volgende:
ze maken hem wel,als die minister(en of degene die dit gaat veranderen)slim is doet ie niets,laat ze maar bovenin gaan bezuinigen,en niet onderin.

https://www.telegraaf.nl/(...)g-postzegelprijs-aan

plus reactie's:

https://www.nu.nl/economi(...)g-in-juli.html#nujij
Ah, wat een geweldig plan weer…
pi_213438226
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 08:44 schreef wbwb het volgende:

[..]
Ah, wat een geweldig plan weer…
Slechtere service bieden en de prijs maar verhogen en personeel uitpersen
pi_213439372
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 10:32 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Slechtere service bieden en de prijs maar verhogen en personeel uitpersen
De reden van de prijsverhoging is letterlijk de gestegen personeelskosten :') PostNL wil zelf niks inleveren dus. Ik dacht trouwens dat het maar 1x per jaar mocht? Nieuw in de strategie is blijkbaar in elk bericht benadrukken dat ze per se 5 dagen moeten bezorgen en ze dit anders willen. Ratten zijn het. Ik woon dicht bij de Duitse grens..straks kan ik nog beter een brief in Duitsland posten naar Nederland, goedkoper en even snel/langzaam.

[ Bericht 8% gewijzigd door IsItMeOrYou op 06-05-2024 12:20:54 ]
pi_213439618
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 12:13 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
De reden van de prijsverhoging is letterlijk de gestegen personeelskosten :') PostNL wil zelf niks inleveren dus. Ik dacht trouwens dat het maar 1x per jaar mocht? Nieuw in de strategie is blijkbaar in elk bericht benadrukken dat ze per se 5 dagen moeten bezorgen en ze dit anders willen. Ratten zijn het. Ik woon dicht bij de Duitse grens..straks kan ik nog beter een brief in Duitsland posten naar Nederland, goedkoper en even snel/langzaam.
Ze mogen het inderdaad aanpassen wanneer ze het willen, zolang het maar binnen de tariefruimte past. Zo'n aanpassing moeten ze geloof ik wel voorleggen bij de ACM.

Wat betreft die gestegen personeelskosten… zou dat echt zo zijn gezien er steeds minder personeel is gezien iedereen weggaat en er dan ook steeds minder werk gedaan wordt gezien de dalwijken dan door niemand gelopen wordt?
  maandag 6 mei 2024 @ 12:49:51 #160
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_213439798
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 12:34 schreef wbwb het volgende:

[..]
Ze mogen het inderdaad aanpassen wanneer ze het willen, zolang het maar binnen de tariefruimte past. Zo'n aanpassing moeten ze geloof ik wel voorleggen bij de ACM.

Wat betreft die gestegen personeelskosten… zou dat echt zo zijn gezien er steeds minder personeel is gezien iedereen weggaat en er dan ook steeds minder werk gedaan wordt gezien de dalwijken dan door niemand gelopen wordt?
Ik vraag het me ook af. De stijging van het minimumloon zullen ze wel gevoeld hebben in hun portemonnee, maar afgezien van de al aangevoerde argumenten constateer ik ook dat mijn looptijden in een half jaar tijd met 15% zijn gekort terwijl de volumes (-12% voor de post, +4% voor de pakketjes, tov 1 jaar geleden) per saldo toch een veel kleinere daling laten zien.

Daarnaast voert PostNL als argument voor het verlies aan dat afzenders steeds meer van de dure 24-uurs post naar de goedkopere 48-uurs post overstappen. Maar dat is toch precies wat PostNL wil? PostNL zou zelfs het liefst zien dat in navolging van zakelijke klanten ook particulieren voor 48-uursbezorging kunnen kiezen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_213441770
Ik vind sowieso de postzegel met vaste waarde alleen maar verward werken. Vanaf 1 juli moet je meer betalen voor nieuwe zegels maar vanaf 1 juli zijn de postzegels die je al/nog hebt ineens meer waard geworden. Als je nog zegels hebt sinds de introductie van de getallen kan je ze onderhand met winst doorverkopen :')
pi_213442283
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 10:32 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Slechtere service bieden en de prijs maar verhogen en personeel uitpersen
ja dat zielige (buiten ons en gelijkvloers )moeten ze echt van afstappen.Als een gemiddeld mens die 2k verdiend(voorbeeld) en per dag 3 k uitgeeft gaat hij ook in de problemen komen.Bij de post is het hetzelfde,ze geven veel te veel uit aan onzin en overbodige functie's(hoger kader),ik las ook iets over een bonus voor een ceo,zou me kaot schamen om die aan te nemen,maar ja wie ben ik.
pi_213442344
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 12:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ik vraag het me ook af. De stijging van het minimumloon zullen ze wel gevoeld hebben in hun portemonnee, maar afgezien van de al aangevoerde argumenten constateer ik ook dat mijn looptijden in een half jaar tijd met 15% zijn gekort terwijl de volumes (-12% voor de post, +4% voor de pakketjes, tov 1 jaar geleden) per saldo toch een veel kleinere daling laten zien.

Daarnaast voert PostNL als argument voor het verlies aan dat afzenders steeds meer van de dure 24-uurs post naar de goedkopere 48-uurs post overstappen. Maar dat is toch precies wat PostNL wil? PostNL zou zelfs het liefst zien dat in navolging van zakelijke klanten ook particulieren voor 48-uursbezorging kunnen kiezen.
ja dat had ik eerder gemeld dat het zeer doet de 13 zoveel (net goed)ze hebben een kleine 20jr van de postbezorgers geld afgenomen,en halleluja met een cao en 19% en divers geleuter.Reken maar dat er een hoop weer weg gaan na de zomer.En 13 dat is een lachertje,een beetje bedrijf zit er al 3/4 boven en meer.
Bij mij hoeven ze echt niet met deze stories te komen,je ceo pakt een paar mijoen per jaar wtf.
Wat ook storend is dat we het weer eerst via de media moeten vernemen,pas rond 1430 kreeg ik vanuit hun een bericht hierover.
pi_213442358
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 16:19 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ik vind sowieso de postzegel met vaste waarde alleen maar verward werken. Vanaf 1 juli moet je meer betalen voor nieuwe zegels maar vanaf 1 juli zijn de postzegels die je al/nog hebt ineens meer waard geworden. Als je nog zegels hebt sinds de introductie van de getallen kan je ze onderhand met winst doorverkopen :')
in de handel doen ze 60/65% (pf nominaal)
pi_213442376
@kramerica hadden jullie geen last met overstromingen?ivm de vele regenval afgelopen week.
Had dat even in Valkenburg gezien een heel drama daar.
pi_213443356
quote:
Onze inspanningen om de vacatures voor postbezorgers te vullen, werpen vruchten af en dragen bij aan een betere bezorgkwaliteit.
Ik geloof daar niks van…
pi_213444226
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 18:27 schreef wbwb het volgende:

[..]
Ik geloof daar niks van…
Het zal vast per regio verschillen ;) en welke kwaliteit streeft PostNL na?
pi_213444885
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 19:38 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Het zal vast per regio verschillen ;) en welke kwaliteit streeft PostNL na?
dat je 2 handen hebt,niet meer :)
pi_213446647
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 20:30 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
dat je 2 handen hebt,niet meer :)
Ik betwijfel eigenlijk of zelfs dat wel een eis is…
pi_213448683
Minister Adriaansens (Economische Zaken) geeft in een reactie op de bezorgplannen van PostNL aan: ,,PostNL haalt al langere tijd de wettelijke kwaliteitsnormen voor postbezorging niet. Dit is niet acceptabel.”

Het postbedrijf geeft aan dat de financiële situatie steeds ernstiger wordt. Dat onderstreept volgens de bewindsvrouw dat er iets moet gebeuren. ‘Op korte termijn’ zal minister Adriaansens de Tweede Kamer informeren over keuzes en scenario’s voor de postbezorging en de voorgenomen aanpak voor de korte en lange termijn.


Benieuwd welke oplossingen ze er doorheen hebben wetten te krijgen, of gaat Nederland weer eigen beleid voeren en nemen ze boetes uit Europa voorlief? Ze kunnen beter alle post getraceerd maken, dan zien we waar de vertraging ontstaat in plaats van verder snoeien in het aantal bezorgdagen en de overeenkomstduur.
pi_213448768
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 07:49 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ze kunnen beter alle post getraceerd maken, dan zien we waar de vertraging ontstaat in plaats van verder snoeien in het aantal bezorgdagen en de overeenkomstduur.
Dat is veel te duur…
pi_213449006
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 07:49 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Minister Adriaansens (Economische Zaken) geeft in een reactie op de bezorgplannen van PostNL aan: ,,PostNL haalt al langere tijd de wettelijke kwaliteitsnormen voor postbezorging niet. Dit is niet acceptabel.”

Het postbedrijf geeft aan dat de financiële situatie steeds ernstiger wordt. Dat onderstreept volgens de bewindsvrouw dat er iets moet gebeuren. ‘Op korte termijn’ zal minister Adriaansens de Tweede Kamer informeren over keuzes en scenario’s voor de postbezorging en de voorgenomen aanpak voor de korte en lange termijn.

Benieuwd welke oplossingen ze er doorheen hebben wetten te krijgen, of gaat Nederland weer eigen beleid voeren en nemen ze boetes uit Europa voorlief? Ze kunnen beter alle post getraceerd maken, dan zien we waar de vertraging ontstaat in plaats van verder snoeien in het aantal bezorgdagen en de overeenkomstduur.
zullen ze het niet express ensceneren dit gebeuren? om nog meer te verdienen,hier lees ik niets over.
pi_213449109
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 08:36 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
zullen ze het niet express ensceneren dit gebeuren? om nog meer te verdienen,hier lees ik niets over.
De nieuwe strategie van PostNL is in elk bericht roepen dat de huidige situatie onhoudbaar is en als je dat maar vaak genoeg roept gaan politici uiteindelijk wel overstag, binnen de kaders of ze gaan de huidige kaders oprekken/ tijdelijk niet handhaven. Ik lees nog steeds berichten van mensen dat simpele verjaardagskaarten of zelfs rouwkaarten gewoon een week of langer onderweg zijn of zelfs veel te laat bezorgd dus langzamer bezorgen gaat dat echt niet oplossen. Of er moet meer personeel beschikbaar komen of intern ergens iets in de processen veranderen dat ze gewoon waarmaken wat ze beloven voor brievenbuspost.

Ik ga er zelf al vanuit dat de Donald Duck en andere tijdschriften deze week op zijn vroegst zaterdag en met pech pas dinsdag worden bezorgd ondanks dat je door het uitvallen van èèn bezorgdag donderdag, normaal gesproken het simpelweg doorschuift naar de volgende dag vrijdag, maar blijkbaar is dat niet zo simpel haalbaar.
  dinsdag 7 mei 2024 @ 10:38:01 #174
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_213449995
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 07:49 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Minister Adriaansens (Economische Zaken) geeft in een reactie op de bezorgplannen van PostNL aan: ,,PostNL haalt al langere tijd de wettelijke kwaliteitsnormen voor postbezorging niet. Dit is niet acceptabel.”

Het postbedrijf geeft aan dat de financiële situatie steeds ernstiger wordt. Dat onderstreept volgens de bewindsvrouw dat er iets moet gebeuren. ‘Op korte termijn’ zal minister Adriaansens de Tweede Kamer informeren over keuzes en scenario’s voor de postbezorging en de voorgenomen aanpak voor de korte en lange termijn.

Benieuwd welke oplossingen ze er doorheen hebben wetten te krijgen, of gaat Nederland weer eigen beleid voeren en nemen ze boetes uit Europa voorlief? Ze kunnen beter alle post getraceerd maken, dan zien we waar de vertraging ontstaat in plaats van verder snoeien in het aantal bezorgdagen en de overeenkomstduur.
Dat van die ernstige financiële situatie is zwaar overtrokken. Het is al vaker gebeurd dat er in een kwartaal verlies is gemaakt, maar uiteindelijk eindigt het jaar altijd in de zwarte cijfers. Ik lees nu ook steeds in de portalberichten van meneer Haringsma dat de volumes al weer toenemen, en dat is goed te zien ook.

Dit is gewoon een toneelstukje dat wordt opgevoerd om het medelijden en de sympathie van de overheid terug te winnen. Dat de onderhandelingen voor de grote CAO binnenkort weer van start gaan, speelt wellicht ook mee.

Ik denk niet dat de Nederlandse regering boetes uit Europa gaat accepteren. Ik denk ook niet dat de 5-daagse bezorgplicht van tafel gaat. Maar hoewel er in de Europese postwet staat dat wij 5 dagen moeten bezorgen (als in: 5 dagen per week ALLE straten aandoen) staat er NIET in die wet hoe wij de post over die 5 dagen moeten verdelen. Dus als de (demissionair) minister ons toestemming geeft om voortaan 2 werkdagen te mogen doen over de postzegelpost ipv de huidige 1, dan mag dat gewoon van Europa. Dus dan krijgen we straks misschien wel dat je op daldagen alleen nog maar met pakjes, rouwkaarten, medische en spoedpost loopt. Op zaterdag zal je dan ongetwijfeld nog wel 48-uurs consumentenpost in de X-wijken hebben, want als je dat naar dinsdag zou schuiven, dan wordt zelfs die 48 uur niet gehaald. Dat is dan denk ik ook de reden dat PostNL die 48 uur op termijn naar 72 wil hebben, dan kan de zaterdag in de X-wijken (die nu alleen op papier een daldag is) in de praktijk ook echt een daldag worden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_213452542
Jullie vinden Logisch Bezorgen onlogisch? Nou, die routes van DHL zijn ook niet logisch…

Ze stuurden me van de ene straat naar de andere straat terug naar de ene straat en dan weer naar de andere straat en zo door. Tussen die twee straten ligt een sloot, dus dan moet je steeds helemaal omfietsen. Omdraaien met je fiets gaat daar ook heel lastig, want die straten zijn best wel smal.
pi_213452890
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 16:31 schreef wbwb het volgende:
Jullie vinden Logisch Bezorgen onlogisch? Nou, die routes van DHL zijn ook niet logisch…

Ze stuurden me van de ene straat naar de andere straat terug naar de ene straat en dan weer naar de andere straat en zo door. Tussen die twee straten ligt een sloot, dus dan moet je steeds helemaal omfietsen. Omdraaien met je fiets gaat daar ook heel lastig, want die straten zijn best wel smal.
begint het daar ook al?
pi_213452895
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 10:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Dat van die ernstige financiële situatie is zwaar overtrokken. Het is al vaker gebeurd dat er in een kwartaal verlies is gemaakt, maar uiteindelijk eindigt het jaar altijd in de zwarte cijfers. Ik lees nu ook steeds in de portalberichten van meneer Haringsma dat de volumes al weer toenemen, en dat is goed te zien ook.

Dit is gewoon een toneelstukje dat wordt opgevoerd om het medelijden en de sympathie van de overheid terug te winnen. Dat de onderhandelingen voor de grote CAO binnenkort weer van start gaan, speelt wellicht ook mee.

Ik denk niet dat de Nederlandse regering boetes uit Europa gaat accepteren. Ik denk ook niet dat de 5-daagse bezorgplicht van tafel gaat. Maar hoewel er in de Europese postwet staat dat wij 5 dagen moeten bezorgen (als in: 5 dagen per week ALLE straten aandoen) staat er NIET in die wet hoe wij de post over die 5 dagen moeten verdelen. Dus als de (demissionair) minister ons toestemming geeft om voortaan 2 werkdagen te mogen doen over de postzegelpost ipv de huidige 1, dan mag dat gewoon van Europa. Dus dan krijgen we straks misschien wel dat je op daldagen alleen nog maar met pakjes, rouwkaarten, medische en spoedpost loopt. Op zaterdag zal je dan ongetwijfeld nog wel 48-uurs consumentenpost in de X-wijken hebben, want als je dat naar dinsdag zou schuiven, dan wordt zelfs die 48 uur niet gehaald. Dat is dan denk ik ook de reden dat PostNL die 48 uur op termijn naar 72 wil hebben, dan kan de zaterdag in de X-wijken (die nu alleen op papier een daldag is) in de praktijk ook echt een daldag worden.
ik had nog een bericht voor je neergezet :)
  woensdag 8 mei 2024 @ 17:34:06 #178
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_213467787
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 17:04 schreef ophaling10 het volgende:
@:Kramerica hadden jullie geen last met overstromingen?ivm de vele regenval afgelopen week.
Had dat even in Valkenburg gezien een heel drama daar.
Nee, wij hebben droge voeten gehouden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_213468014
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 17:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Nee, wij hebben droge voeten gehouden.
het zag er niet best uit,wat ik zag,je zal er met de post rondlopen,en in een put vallen.
btw weer een review :). https://nl.indeed.com/cmp/Postnl/reviews

vacatures lopen ook weer langzaam op,wat de laatste dagen allemaal gebeurd,draagt niet bij aan nieuwe aanwas.
pi_213468480
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 17:45 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
het zag er niet best uit,wat ik zag,je zal er met de post rondlopen,en in een put vallen.
btw weer een review :). https://nl.indeed.com/cmp/Postnl/reviews

vacatures lopen ook weer langzaam op,wat de laatste dagen allemaal gebeurd,draagt niet bij aan nieuwe aanwas.
Heb je niks beters te doen dan die reviews in de gaten te houden? :o
pi_213478485
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 18:10 schreef wbwb het volgende:

[..]
Heb je niks beters te doen dan die reviews in de gaten te houden? :o
mooi he leedvermaak :)
pi_213493694
Weet iemand eigenlijk waar je allemaal je fiets mag parkeren? En is dat ook nog anders als je onmiddellijk goederen aan het lossen bent?
  vrijdag 10 mei 2024 @ 15:48:49 #183
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_213498875
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 07:56 schreef wbwb het volgende:
Weet iemand eigenlijk waar je allemaal je fiets mag parkeren? En is dat ook nog anders als je onmiddellijk goederen aan het lossen bent?
Volgens mij mag je een fiets in principe overal parkeren. Daar hoef je geen parkeervak voor op te zoeken. Bij twijfel gewoon op de stoep zetten.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_213514184
En ja hoor zoals verwacht ook vandaag met de zaterdagbezorging nog geen tijdschriften ontvangen. Dus dat wordt pas komende dinsdag in plaats van normaal donderdag, bijna een week oud. Als Hemelvaartsdag uitvalt en de aanleverdag dins/woensdag gewoon een werkdag is, waar gaat het dan mis in het proces bij PostNL? Wat stelt DPG voor lage eisen? Of is mijn regio echt zo'n puinhoop tegenwoordig dat ze alles maar blijven doorschuiven? Het wordt er allemaal onbetrouwbaarder op.

[ Bericht 7% gewijzigd door IsItMeOrYou op 11-05-2024 12:38:33 ]
pi_213517608
Ik stond vandaag met de DHL-bezorgfiets bij een stoplicht te wachten en had al mijn richtingaanwijzer naar links aan omdat ik daarna meteen naar links moet. Toen ging iemand me opeens links inhalen en die werd boos op mij en riep tegen mij: "Hand uitsteken, pipo!" Ik had gewoon mijn richtingaanwijzer aan… je moet niet boos worden op mij terwijl je zelf niet kijkt…

---

Ik zit ook eigenlijk alweer te denken om te stoppen bij DHL. Dat met die fietsen en in het bijzonder die accu's daarvan hebben ze gewoon helemaal niet goed geregeld. De accu van die ene fiets zou 25 km moeten kunnen, maar gaat in de praktijk maar 16 km, wat echt waardeloos is en ze zorgen er ook steeds niet voor dat die accu's wel goed opgeladen zijn, dus dat is elke keer weer gezeik.

Daarnaast is het stom dat ze mij een oproepovereenkomst geven in plaats van een arbeidsovereenkomst en nu willen dat ik volgende week op andere dagen werk dan eigenlijk afgesproken. Bovendien is het ook helemaal niet duidelijk voor welke uren ze me nou betalen en hoe ze dat dan precies meten.

[ Bericht 26% gewijzigd door wbwb op 11-05-2024 17:00:41 ]
pi_213520475
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 12:32 schreef IsItMeOrYou het volgende:
En ja hoor zoals verwacht ook vandaag met de zaterdagbezorging nog geen tijdschriften ontvangen. Dus dat wordt pas komende dinsdag in plaats van normaal donderdag, bijna een week oud. Als Hemelvaartsdag uitvalt en de aanleverdag dins/woensdag gewoon een werkdag is, waar gaat het dan mis in het proces bij PostNL? Wat stelt DPG voor lage eisen? Of is mijn regio echt zo'n puinhoop tegenwoordig dat ze alles maar blijven doorschuiven? Het wordt er allemaal onbetrouwbaarder op.
Waarom bezorgt DPG die dingen niet zelf? Ze doen toch ook zelf de kranten bezorgen?
pi_213530400
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 16:07 schreef wbwb het volgende:
Ik stond vandaag met de DHL-bezorgfiets bij een stoplicht te wachten en had al mijn richtingaanwijzer naar links aan omdat ik daarna meteen naar links moet. Toen ging iemand me opeens links inhalen en die werd boos op mij en riep tegen mij: "Hand uitsteken, pipo!" Ik had gewoon mijn richtingaanwijzer aan… je moet niet boos worden op mij terwijl je zelf niet kijkt…

---

Ik zit ook eigenlijk alweer te denken om te stoppen bij DHL. Dat met die fietsen en in het bijzonder die accu's daarvan hebben ze gewoon helemaal niet goed geregeld. De accu van die ene fiets zou 25 km moeten kunnen, maar gaat in de praktijk maar 16 km, wat echt waardeloos is en ze zorgen er ook steeds niet voor dat die accu's wel goed opgeladen zijn, dus dat is elke keer weer gezeik.

Daarnaast is het stom dat ze mij een oproepovereenkomst geven in plaats van een arbeidsovereenkomst en nu willen dat ik volgende week op andere dagen werk dan eigenlijk afgesproken. Bovendien is het ook helemaal niet duidelijk voor welke uren ze me nou betalen en hoe ze dat dan precies meten.
ja een soort van voetveeg,direct stoppen ,kost negatieve energie.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 11:43:49 #190
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_213556896
quote:
Een als journalistiek vermomde reclamespot van het uitzendburau (Young Capital) waar PostNL zelf veel mee samenwerkt. Bepaald niet de mensen waar je voor een eerlijk verhaal moet aankloppen, lijkt mij.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_213559488
https://www.fnv.nl/nieuws(...)s-werkgevers-kabinet. is nu bijna dagelijks in het nieuws vanuit de post blijft het angstig stil(kost geld)
pi_213578579
Hilarisch weer: de kwaliteitsmeldingen via sterren werken niet meer. Je moet even door de leugen heenlezen: tc's willen en kunnen de 1 ster beoordelingen niet aan, want moeten contact opnemen.
pi_213583113
quote:
Tja, niet verwonderlijk. Ik denk dat veel goed bezorgers ook zijn vertrokken sinds invoering logisch bezorgen. Onze vaste postbezorger in de wijk is na jaren ook gestopt en nu steeds een wisselend iemand en sindsdien komt alles rustig 2-3 dagen later. Bijna alles wat standaard op zaterdag komt / te zien is in Mijn Post schuift door naar dinsdag. Mijn tijdschriften ontving ik gisteren pas, een week later. Uiteindelijk komt het vaak dan nog wel maar betrouwbaar is het niet meer.

https://public.tableau.co(...)&%3AshowVizHome=no#1

[ Bericht 11% gewijzigd door IsItMeOrYou op 16-05-2024 16:55:53 ]
  donderdag 16 mei 2024 @ 17:54:38 #195
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_213583827
En hier is de OR weer met een (on)logisch verhaal over (on)logisch bezorgen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_213584052
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 17:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En hier is de OR weer met een (on)logisch verhaal over (on)logisch bezorgen.
ja heb je die uitgebreide versie gezien? pdf? deze kun je ook binnentrekken,wat een bullshit staat er in,als je meer dan 10% bijplust is er iets niet goed,nou ik denk dat iedereen wel wat hoger zit dan 10%,las ook dat ze studenten erop hebben gezet(routevernielers) echt iedere keer draait het weer om $$.
pi_213584075
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:49 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Tja, niet verwonderlijk. Ik denk dat veel goed bezorgers ook zijn vertrokken sinds invoering logisch bezorgen. Onze vaste postbezorger in de wijk is na jaren ook gestopt en nu steeds een wisselend iemand en sindsdien komt alles rustig 2-3 dagen later. Bijna alles wat standaard op zaterdag komt / te zien is in Mijn Post schuift door naar dinsdag. Mijn tijdschriften ontving ik gisteren pas, een week later. Uiteindelijk komt het vaak dan nog wel maar betrouwbaar is het niet meer.

https://public.tableau.co(...)&%3AshowVizHome=no#1
hij geeft een 403, hier het hele verhaal van de ACM:

ACM Post- en pakketmonitor 2023: Omzet brede post- en pakketmarkt stijgt, consumenten zijn meer gaan betalen maar ervaren minder kwaliteit
We zijn in 2023 weer meer pakketten gaan versturen dan in 2022. Daardoor groeide de totale omzet van de brede markt voor post- en pakketbezorging. Zowel het volume als de omzet voor pakketten stegen het afgelopen jaar en noteerden een groei van respectievelijk 1,9 en 4,0 procent. De omzetgroei in de pakkettenmarkt compenseerde zo de omzetdaling in de postmarkt. Voor het versturen van de meeste poststukken zijn we in de afgelopen jaren meer gaan betalen. De kwaliteitscijfers gingen voor de postbezorging achteruit, zo blijkt uit de nieuwste Post- en pakketmonitor 2023 van de Autoriteit Consument & Markt (ACM).

De omzet van de pakketmarkt liet in 2023 groei zien en steeg met 97 miljoen tot ruim 2,5 miljard euro. Op de postmarkt was sprake van een daling van 58 miljoen euro. Wel werd daar nog een omzet gerealiseerd van 828 miljoen euro. Het volume in de postmarkt komt voornamelijk van zakelijke verzenders en daalde met 8,8 procent, terwijl in de pakketmarkt sprake was van een volumegroei van 1,9 procent ten opzichte van 2022.

Daarmee was er in 2023 op de brede bezorgmarkt (post en pakketten) sprake van een lichte omzetstijging ten opzichte van het jaar ervoor. De omzet voor de gehele markt lag ruim boven de 3,3 miljard euro. Ten opzichte van 2019 is de omzet van de gehele post- en pakketmarkt gegroeid met ruim 800 miljoen euro, van 2,5 miljard naar 3,3 miljard euro in 2023.

Opvallend in 2023 is de aanhoudende groei van de brievenbuspakjes, waar post en pakketten samenkomen. Brievenbuspakjes kwalificeren namelijk als pakket, die vaak samen met de gewone post worden bezorgd omdat ze door de brievenbus kunnen. Sinds 2019 is het aantal brievenbuspakketjes ruim verdubbeld; in 2019 werden er 29 miljoen verstuurd, tegenover 65 miljoen in 2023. Ook de behaalde omzet van deze brievenbuspakjes is meer dan verdubbeld van 69 miljoen in 2019 tot 152 miljoen euro in 2023. PostNL verstuurt verreweg het meeste van dit soort pakketjes. DHL heeft daar een marktaandeel tussen de 20 en 25 procent. De ACM ziet dat de prijs van dit product in de afgelopen jaren licht is gedaald, mogelijk onder invloed van groeiende concurrentie in deze markt.

Tarieven postverzending
De postzegelprijs steeg in 2023 verder naar 1,01, waar een postzegel in 2019 nog 0,87 eurocent kostte. De postzegelprijs voor 2024 werd eind vorig jaar door PostNL vastgesteld op 1,09 euro. Inmiddels heeft PostNL aangekondigd de postzegelprijs voor de tweede helft van 2024 verder te verhogen naar 1,14 euro. De prijsverhogingen passen binnen de gegeven wettelijke tariefruimte. De prijs steeg in de afgelopen jaren harder dan de inflatie waardoor consumenten per saldo meer zijn gaan betalen voor postbezorging.

Ook voor de tarieven van pakketten geldt dat deze in 2023 in veel gevallen zijn gestegen. Consumenten en kleine bedrijven waren vorig jaar het duurste uit en betaalden voor het versturen van een pakketje gemiddeld 5,49 euro. Bedrijven die pakketjes verzonden naar consumenten waren in 2023 gemiddeld 5,23 euro kwijt en de zogeheten business to business markt was gemiddeld 3,73 euro kwijt aan pakketverzending.

De ACM krijgt veel klachten over niet-tijdige of onzorgvuldige bezorging van post en pakketten. Uit de Monitor van de ACM blijkt ook dat brievenbuspost die onder de UPD valt in 2019 nog in 94 procent van de gevallen op tijd bezorgd werd, over 2023 kwam dit percentage uit op 89 procent.

Manon Leijten, bestuurslid ACM: "In de afgelopen jaren zien we diverse ontwikkelingen in de brede markt voor post en pakketten. Waar we op de ene plek duidelijke krimp zien, is er op andere plekken juist sprake van omzet- en volumestijgingen. Tegelijkertijd horen we dat veel consumenten en zakelijke verzenders ervaren dat de kwaliteit van de dienstverlening over de gehele linie achteruit gaat. Dat staat op gespannen voet met de prijsverhogingen die we in veel segmenten zien."

De ACM maakt jaarlijks in opdracht van het ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) de Post- en pakketmonitor. In de monitor geeft de ACM een overzicht van de ontwikkelingen binnen de sector. Op 23 mei 2024 is de ACM een van de genodigdentijdens een Rondetafelgesprek over de postmarkt in de Tweede Kamer.
  donderdag 16 mei 2024 @ 19:10:18 #199
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_213584799
quote:
"De eigenaar van de bakfiets is nergens te bekennen". Er staat 5x PostNL op dat ding, ra ra, wie zou de eigenaar zijn? ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_213586145
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
"De eigenaar van de bakfiets is nergens te bekennen". Er staat 5x PostNL op dat ding, ra ra, wie zou de eigenaar zijn? ;)
ja als je de nieuwsberichten echt gaat analyseren,dan heb je echt het idee: wat voor lichten werken er. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')