Ik snap dat dus echt niet. Het is toch geen hogere wiskunde?quote:Op zondag 5 mei 2024 12:33 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja dat is iets waar ze in de media geen kaas van gegeten hebben,idd het verschil Pb/Pbz, ondanks dat een Pbz al meer doet als een Pb.
Gefeliciteerd met je baan! Is eCommerce anders dan de 'gewone' DHL?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 21:41 schreef wbwb het volgende:
Ik ben trouwens aangenomen bij DHL eCommerce als pakketbezorger. Wel belachelijk dat ze het eerste jaar met een oproepovereenkomst in plaats van een arbeidsovereenkomst werken…
DHL eCommerce is de nieuwe naam van DHL Parcel. Dat is gewoon de normale pakketbezorging van DHL zeg maar. Daarbinnen hebben ze dan eigenlijk ook nog 2 takken: DFY (pakketten aan consumenten) en EUROPLUS (pakketten aan bedrijven).quote:Op zondag 5 mei 2024 16:41 schreef Bladblazer het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je baan! Is eCommerce anders dan de 'gewone' DHL?
Inderdaad raar van die oproepovereenkomst. Met de enorme aantallen pakketten en vaak vertraagde leveringen zou je zeggen dat ze staan te springen om nieuw personeel..
ja die hebben ze bij ons eraf gehaald plus de rest.dhl is wel een hele grote werkgever,daar verzuipt de post in.quote:
Ah, wat een geweldig plan weer…quote:Op maandag 6 mei 2024 08:13 schreef ophaling10 het volgende:
ze maken hem wel,als die minister(en of degene die dit gaat veranderen)slim is doet ie niets,laat ze maar bovenin gaan bezuinigen,en niet onderin.
https://www.telegraaf.nl/(...)g-postzegelprijs-aan
plus reactie's:
https://www.nu.nl/economi(...)g-in-juli.html#nujij
De reden van de prijsverhoging is letterlijk de gestegen personeelskostenquote:Op maandag 6 mei 2024 10:32 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Slechtere service bieden en de prijs maar verhogen en personeel uitpersen
Ze mogen het inderdaad aanpassen wanneer ze het willen, zolang het maar binnen de tariefruimte past. Zo'n aanpassing moeten ze geloof ik wel voorleggen bij de ACM.quote:Op maandag 6 mei 2024 12:13 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
De reden van de prijsverhoging is letterlijk de gestegen personeelskostenPostNL wil zelf niks inleveren dus. Ik dacht trouwens dat het maar 1x per jaar mocht? Nieuw in de strategie is blijkbaar in elk bericht benadrukken dat ze per se 5 dagen moeten bezorgen en ze dit anders willen. Ratten zijn het. Ik woon dicht bij de Duitse grens..straks kan ik nog beter een brief in Duitsland posten naar Nederland, goedkoper en even snel/langzaam.
Ik vraag het me ook af. De stijging van het minimumloon zullen ze wel gevoeld hebben in hun portemonnee, maar afgezien van de al aangevoerde argumenten constateer ik ook dat mijn looptijden in een half jaar tijd met 15% zijn gekort terwijl de volumes (-12% voor de post, +4% voor de pakketjes, tov 1 jaar geleden) per saldo toch een veel kleinere daling laten zien.quote:Op maandag 6 mei 2024 12:34 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ze mogen het inderdaad aanpassen wanneer ze het willen, zolang het maar binnen de tariefruimte past. Zo'n aanpassing moeten ze geloof ik wel voorleggen bij de ACM.
Wat betreft die gestegen personeelskosten… zou dat echt zo zijn gezien er steeds minder personeel is gezien iedereen weggaat en er dan ook steeds minder werk gedaan wordt gezien de dalwijken dan door niemand gelopen wordt?
ja dat zielige (buiten ons en gelijkvloers )moeten ze echt van afstappen.Als een gemiddeld mens die 2k verdiend(voorbeeld) en per dag 3 k uitgeeft gaat hij ook in de problemen komen.Bij de post is het hetzelfde,ze geven veel te veel uit aan onzin en overbodige functie's(hoger kader),ik las ook iets over een bonus voor een ceo,zou me kaot schamen om die aan te nemen,maar ja wie ben ik.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:32 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Slechtere service bieden en de prijs maar verhogen en personeel uitpersen
ja dat had ik eerder gemeld dat het zeer doet de 13 zoveel (net goed)ze hebben een kleine 20jr van de postbezorgers geld afgenomen,en halleluja met een cao en 19% en divers geleuter.Reken maar dat er een hoop weer weg gaan na de zomer.En 13 dat is een lachertje,een beetje bedrijf zit er al 3/4 boven en meer.quote:Op maandag 6 mei 2024 12:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik vraag het me ook af. De stijging van het minimumloon zullen ze wel gevoeld hebben in hun portemonnee, maar afgezien van de al aangevoerde argumenten constateer ik ook dat mijn looptijden in een half jaar tijd met 15% zijn gekort terwijl de volumes (-12% voor de post, +4% voor de pakketjes, tov 1 jaar geleden) per saldo toch een veel kleinere daling laten zien.
Daarnaast voert PostNL als argument voor het verlies aan dat afzenders steeds meer van de dure 24-uurs post naar de goedkopere 48-uurs post overstappen. Maar dat is toch precies wat PostNL wil? PostNL zou zelfs het liefst zien dat in navolging van zakelijke klanten ook particulieren voor 48-uursbezorging kunnen kiezen.
in de handel doen ze 60/65% (pf nominaal)quote:Op maandag 6 mei 2024 16:19 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ik vind sowieso de postzegel met vaste waarde alleen maar verward werken. Vanaf 1 juli moet je meer betalen voor nieuwe zegels maar vanaf 1 juli zijn de postzegels die je al/nog hebt ineens meer waard geworden. Als je nog zegels hebt sinds de introductie van de getallen kan je ze onderhand met winst doorverkopen
Ik geloof daar niks van…quote:Onze inspanningen om de vacatures voor postbezorgers te vullen, werpen vruchten af en dragen bij aan een betere bezorgkwaliteit.
dat je 2 handen hebt,niet meerquote:Op maandag 6 mei 2024 19:38 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Het zal vast per regio verschillenen welke kwaliteit streeft PostNL na?
Dat is veel te duur…quote:Op dinsdag 7 mei 2024 07:49 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ze kunnen beter alle post getraceerd maken, dan zien we waar de vertraging ontstaat in plaats van verder snoeien in het aantal bezorgdagen en de overeenkomstduur.
zullen ze het niet express ensceneren dit gebeuren? om nog meer te verdienen,hier lees ik niets over.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 07:49 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Minister Adriaansens (Economische Zaken) geeft in een reactie op de bezorgplannen van PostNL aan: ,,PostNL haalt al langere tijd de wettelijke kwaliteitsnormen voor postbezorging niet. Dit is niet acceptabel.”
Het postbedrijf geeft aan dat de financiële situatie steeds ernstiger wordt. Dat onderstreept volgens de bewindsvrouw dat er iets moet gebeuren. ‘Op korte termijn’ zal minister Adriaansens de Tweede Kamer informeren over keuzes en scenario’s voor de postbezorging en de voorgenomen aanpak voor de korte en lange termijn.
Benieuwd welke oplossingen ze er doorheen hebben wetten te krijgen, of gaat Nederland weer eigen beleid voeren en nemen ze boetes uit Europa voorlief? Ze kunnen beter alle post getraceerd maken, dan zien we waar de vertraging ontstaat in plaats van verder snoeien in het aantal bezorgdagen en de overeenkomstduur.
De nieuwe strategie van PostNL is in elk bericht roepen dat de huidige situatie onhoudbaar is en als je dat maar vaak genoeg roept gaan politici uiteindelijk wel overstag, binnen de kaders of ze gaan de huidige kaders oprekken/ tijdelijk niet handhaven. Ik lees nog steeds berichten van mensen dat simpele verjaardagskaarten of zelfs rouwkaarten gewoon een week of langer onderweg zijn of zelfs veel te laat bezorgd dus langzamer bezorgen gaat dat echt niet oplossen. Of er moet meer personeel beschikbaar komen of intern ergens iets in de processen veranderen dat ze gewoon waarmaken wat ze beloven voor brievenbuspost.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 08:36 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
zullen ze het niet express ensceneren dit gebeuren? om nog meer te verdienen,hier lees ik niets over.
Dat van die ernstige financiële situatie is zwaar overtrokken. Het is al vaker gebeurd dat er in een kwartaal verlies is gemaakt, maar uiteindelijk eindigt het jaar altijd in de zwarte cijfers. Ik lees nu ook steeds in de portalberichten van meneer Haringsma dat de volumes al weer toenemen, en dat is goed te zien ook.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 07:49 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Minister Adriaansens (Economische Zaken) geeft in een reactie op de bezorgplannen van PostNL aan: ,,PostNL haalt al langere tijd de wettelijke kwaliteitsnormen voor postbezorging niet. Dit is niet acceptabel.”
Het postbedrijf geeft aan dat de financiële situatie steeds ernstiger wordt. Dat onderstreept volgens de bewindsvrouw dat er iets moet gebeuren. ‘Op korte termijn’ zal minister Adriaansens de Tweede Kamer informeren over keuzes en scenario’s voor de postbezorging en de voorgenomen aanpak voor de korte en lange termijn.
Benieuwd welke oplossingen ze er doorheen hebben wetten te krijgen, of gaat Nederland weer eigen beleid voeren en nemen ze boetes uit Europa voorlief? Ze kunnen beter alle post getraceerd maken, dan zien we waar de vertraging ontstaat in plaats van verder snoeien in het aantal bezorgdagen en de overeenkomstduur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |