dat van die screenshots heb ik al tig jaren gezegd,doe dit iedere dag consequent je staat sterk,quote:Op woensdag 1 mei 2024 22:27 schreef YBouncer het volgende:
[..]
Okay, april is voorbij en de chaos is groot. Plustijden in april werden niet goedgekeurd, volgens de ene TL een storing in zijn app waardoor hij geen plustijd van ons kon zien. IT afdeling lachte hem uit volgens hem en hij begon te gillen aan de telefoon wanneer je hem erover belde. Good times. Na vele klachten en oranje kaarten heeft de andere TL (want we hebben er tegenwoordig 2) boze mails gestuurd naar managers en daarboven. Ondertussen missen zo'n 160 postbezorgers hier tussen de 2 en 4 uur plustijd die zogenaamd nu wel is goedgekeurd, maar niet te zien is in de totaaltijd. PostNL heeft een nieuw dieptepunt bereikt hier. Enige wat wij te horen krijgen is nu:"houdt het zelf in de gaten, maak screenshots en wacht je loonstrook van mei af of daar de uren kloppen." Ik ben een beetje misselijk....
ik ben al een poos benieuwd wat er met dat geld gebeurd,wat er "overblijft" zullen ze dat verdelen nder de bespaarders?ben er erg benieuwd naar.quote:Op woensdag 1 mei 2024 23:22 schreef wbwb het volgende:
[..]
Dat is echt belachelijk… ik zou zeggen: lekker bij de Arbeidsinspectoe melden
quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:05 schreef V__L_N het volgende:
Je kan wel screenshotten. Maar mijn plustijd van zaterdag is magisch nergens te vinden. Niet zichtbaar in de app, niet op de website... Dus ja...
als je + tijd invoert/stopt zie je niets? dan is het moment supreme,eventueel voor plus,dat je totale looptijd zichtbaar is..quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:05 schreef V__L_N het volgende:
Je kan wel screenshotten. Maar mijn plustijd van zaterdag is magisch nergens te vinden. Niet zichtbaar in de app, niet op de website... Dus ja...
ja je krijgt er wel heel veel onrust door,het is zo jammer dat er altijd maar een paar zijn die voor hun rechten op komen,de rest hangt er altijd een beetje bij.quote:Op donderdag 2 mei 2024 12:42 schreef Pensioengenieter het volgende:
Ik zou op het depot net zo lang blijven zitten tot iemand mij komt uitleggen hoe en waar mijn uren zijn. Eerder ga ik niet aan het werk, heel duidelijk maken waar het probleem zit en bewijsmateriaal achter de hand houden. Wil ik wel eens zien hoe ze dat gaan oplossen.
Ik vrees dat de meeste bezorgers geen keuze hebben anders waren ze waarschijnlijk allang gestopt. Bijna elke werkgever geeft meer salaris en behandeld medewerkers gewoon normaal in plaats van dat ze elke maand nieuwe dingen bedenken om op te bezuinigen. Ik heb bij werkgevers gewerkt waar soms rustiger was en dan mocht je gewoon de tijd uitzitten/rustig aan doen op kosten van de baas. Bij PostNL pakken ze elke minuut af en mag je niks schrijven.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:21 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja je krijgt er wel heel veel onrust door,het is zo jammer dat er altijd maar een paar zijn die voor hun rechten op komen,de rest hangt er altijd een beetje bij.
aanvulling: ze maken er geen vrienden met de laatste actie's
als ik dit weer zo lees,zal er eerdaags wel weer gesneden worden met 2 messenquote:Op donderdag 2 mei 2024 19:58 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Ik vrees dat de meeste bezorgers geen keuze hebben anders waren ze waarschijnlijk allang gestopt. Bijna elke werkgever geeft meer salaris en behandeld medewerkers gewoon normaal in plaats van dat ze elke maand nieuwe dingen bedenken om op te bezuinigen. Ik heb bij werkgevers gewerkt waar soms rustiger was en dan mocht je gewoon de tijd uitzitten/rustig aan doen op kosten van de baas. Bij PostNL pakken ze elke minuut af en mag je niks schrijven.
quote:We willen voor jou en je klanten de favoriete bezorger zijn. Daarom werken we voortdurend aan onze diensten zodat ze beter aansluiten op de wensen van de e-commerce markt én de consument.
Zo blijven we ons richten op het verhogen van de standaardkwaliteit en -service, terwijl we ook nieuwe diensten introduceren en bestaande diensten verbeteren. Een aantal voorbeelden hiervan zijn: de keuze bezorgdag, bezorgvoorkeuren instellen in de PostNL app, en het uitbreiden van ons ‘out of home’ aanbod met meer pakketautomaten.
Wij zien al jaren minder interesse van consumenten voor avondbezorging, zondag bezorging en bezorging op dezelfde dag. Weinig webshops bieden deze extra services aan. Hierdoor rijden onze bussen minder vol en dat zorgt voor een hogere CO2 uitstoot per pakket. Daarom hebben wij besloten om vanaf 8 juli 2024 zondagbezorging stop te zetten. Ook bieden we de optie voor dezelfde dag bezorgd niet meer aan. Daarnaast bieden wij vanaf 1 augustus 2024 alleen nog avondbezorging aan in een aantal dichtbevolkte gebieden in Nederland.
Vanaf 1 juli 2024 worden de tarieven voor pakketten met leeftijdscheck 18+ verhoogd met ¤ 1,- (één euro) per pakket. Door verschillende marktontwikkelingen zijn de kosten in het netwerk dat wij hiervoor gebruiken flink gestegen. Tenslotte vervalt bij de aanvullende dienst Gegarandeerde levering het bezorgtijdvak vóór 09.00 uur. Gegarandeerde levering blijft mogelijk voor bezorging in de bezorgtijdvakken vóór 10.00 uur, vóór 12.00 uur en/of vóór 17.00 uur.
Benieuwd wat bol.com select gaat doen dan. Al merk ik dat ik ook steeds minder voor thuisbezorging kies, zeker voor kleine pakketjes. Thuisbezorging is onbetrouwbaar geworden en de tijdvakken worden bijna nooit meer gehaald of ze dumpen het zonder aan te bellen voor je voordeur buiten. Pakketpunt is dichtbij en vaak al vroeg in de morgen af te halen. Maar de goede zijn schaars geworden, kleinere winkels weigeren opslagruimte voor die kleine vergoeding.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:17 schreef wbwb het volgende:
PostNL gaat stoppen met o.a. zondagbezorging en dezelfde dag bezorgd:
[..]
DHL eCommerce heeft wel nog gewoon avondbezorging en dezelfde dag bezorgd, alleen geen zondagbezorging. Bol verstuurt nu ook al sommige pakketten met DHL eCommerce.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:50 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Benieuwd wat bol.com select gaat doen dan. Al merk ik dat ik ook steeds minder voor thuisbezorging kies, zeker voor kleine pakketjes. Thuisbezorging is onbetrouwbaar geworden en de tijdvakken worden bijna nooit meer gehaald of ze dumpen het zonder aan te bellen voor je voordeur buiten. Pakketpunt is dichtbij en vaak al vroeg in de morgen af te halen. Maar de goede zijn schaars geworden, kleinere winkels weigeren opslagruimte voor die kleine vergoeding.
ja dat scannen hadden ze nooit moeten stoppen,verder hier gespamd voor een keuze in vakantietoeslag(pm/yr) nog meer mensen dit bericht ontvangen?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:50 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Benieuwd wat bol.com select gaat doen dan. Al merk ik dat ik ook steeds minder voor thuisbezorging kies, zeker voor kleine pakketjes. Thuisbezorging is onbetrouwbaar geworden en de tijdvakken worden bijna nooit meer gehaald of ze dumpen het zonder aan te bellen voor je voordeur buiten. Pakketpunt is dichtbij en vaak al vroeg in de morgen af te halen. Maar de goede zijn schaars geworden, kleinere winkels weigeren opslagruimte voor die kleine vergoeding.
De tarieven zijn nu inderdaad als volgt:quote:Op vrijdag 3 mei 2024 23:36 schreef V__L_N het volgende:
Postnl afwijkende bezorging is ook altijd giga duur. Ochtend bezorging kost 12,50 extra, avond iets van 1,50. Zondagbezorging was al bijna nergens een optie. Per slot moet je voor maandaglevering al zaterdag voor 3 uur aanleveren. Zondaglevering heeft allemaal extra moeilijkheden.
Ik laat mijn pakketten eigenlijk meestal in een pakketkluis hier om de hoek droppen. Maar sinds een paar weken duikt die niet meer op in de lijsten. Dus dan kan ik daar niet meer afleveren, andere pakketkluis in het volgende dorp ook niet. Snap niet wat daar dan weer mee aan de hand is.
Die screenshot is zakelijk, wel op basis van het contract wat je standaard krijgt bij PostNL als je geen contact opneemt met een accountmanager. Particulieren krijgen al die opties niet eens geloof ik, maar daar zijn de tarieven ook heel anders.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 01:22 schreef V__L_N het volgende:
Dat is voor particulieren. Zakelijk krijg je een optie:
Afleveren 8.00 - 12.00 : 12,49
Afleveren overdag is gebiedsgebonden, dus die tijden zijn verschillend. Maar kosten 0,00
Afleveren 17.30 - 22.00: 1.41
Idd alleen maandag t/m vrijdag.
Afhaalpunten korting kan zakelijk ook iets hoger zijn. En je kan ook een hoger bedrag verzekeren (tot 2000 inkoop) Meteen retouren bij niet thuis is dan weer gratis. Maar je betaald dan weer wel een energie toeslag. Je kan daarnaast nog allemaal extra kosten krijgen. Bv voor handmatige verwerking, afwijkende maten enz...
Die bedrijven melken graag wat extra voor normale diensten.
kun je niet even wat vogelen dat het management en bestuur moven gaatquote:
Ik snap niet waarom ze in dat artikel een pakketbezorger een postbezorger noemen…quote:Op zondag 5 mei 2024 11:46 schreef ophaling10 het volgende:
dit is van rond kerst en het tegenovergestelde van bovenstaand,super voor deze collega.
https://www.hartvannederl(...)-zelfs-mijn-sleutels
ja dat is iets waar ze in de media geen kaas van gegeten hebben,idd het verschil Pb/Pbz, ondanks dat een Pbz al meer doet als een Pb.quote:Op zondag 5 mei 2024 11:51 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom ze in dat artikel een pakketbezorger een postbezorger noemen…
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |