abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213452890
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 16:31 schreef wbwb het volgende:
Jullie vinden Logisch Bezorgen onlogisch? Nou, die routes van DHL zijn ook niet logisch…

Ze stuurden me van de ene straat naar de andere straat terug naar de ene straat en dan weer naar de andere straat en zo door. Tussen die twee straten ligt een sloot, dus dan moet je steeds helemaal omfietsen. Omdraaien met je fiets gaat daar ook heel lastig, want die straten zijn best wel smal.
begint het daar ook al?
pi_213452895
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 10:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Dat van die ernstige financiėle situatie is zwaar overtrokken. Het is al vaker gebeurd dat er in een kwartaal verlies is gemaakt, maar uiteindelijk eindigt het jaar altijd in de zwarte cijfers. Ik lees nu ook steeds in de portalberichten van meneer Haringsma dat de volumes al weer toenemen, en dat is goed te zien ook.

Dit is gewoon een toneelstukje dat wordt opgevoerd om het medelijden en de sympathie van de overheid terug te winnen. Dat de onderhandelingen voor de grote CAO binnenkort weer van start gaan, speelt wellicht ook mee.

Ik denk niet dat de Nederlandse regering boetes uit Europa gaat accepteren. Ik denk ook niet dat de 5-daagse bezorgplicht van tafel gaat. Maar hoewel er in de Europese postwet staat dat wij 5 dagen moeten bezorgen (als in: 5 dagen per week ALLE straten aandoen) staat er NIET in die wet hoe wij de post over die 5 dagen moeten verdelen. Dus als de (demissionair) minister ons toestemming geeft om voortaan 2 werkdagen te mogen doen over de postzegelpost ipv de huidige 1, dan mag dat gewoon van Europa. Dus dan krijgen we straks misschien wel dat je op daldagen alleen nog maar met pakjes, rouwkaarten, medische en spoedpost loopt. Op zaterdag zal je dan ongetwijfeld nog wel 48-uurs consumentenpost in de X-wijken hebben, want als je dat naar dinsdag zou schuiven, dan wordt zelfs die 48 uur niet gehaald. Dat is dan denk ik ook de reden dat PostNL die 48 uur op termijn naar 72 wil hebben, dan kan de zaterdag in de X-wijken (die nu alleen op papier een daldag is) in de praktijk ook echt een daldag worden.
ik had nog een bericht voor je neergezet :)
  woensdag 8 mei 2024 @ 17:34:06 #178
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_213467787
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 17:04 schreef ophaling10 het volgende:
@:Kramerica hadden jullie geen last met overstromingen?ivm de vele regenval afgelopen week.
Had dat even in Valkenburg gezien een heel drama daar.
Nee, wij hebben droge voeten gehouden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_213468014
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 17:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Nee, wij hebben droge voeten gehouden.
het zag er niet best uit,wat ik zag,je zal er met de post rondlopen,en in een put vallen.
btw weer een review :). https://nl.indeed.com/cmp/Postnl/reviews

vacatures lopen ook weer langzaam op,wat de laatste dagen allemaal gebeurd,draagt niet bij aan nieuwe aanwas.
pi_213468480
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 17:45 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
het zag er niet best uit,wat ik zag,je zal er met de post rondlopen,en in een put vallen.
btw weer een review :). https://nl.indeed.com/cmp/Postnl/reviews

vacatures lopen ook weer langzaam op,wat de laatste dagen allemaal gebeurd,draagt niet bij aan nieuwe aanwas.
Heb je niks beters te doen dan die reviews in de gaten te houden? :o
pi_213478485
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 18:10 schreef wbwb het volgende:

[..]
Heb je niks beters te doen dan die reviews in de gaten te houden? :o
mooi he leedvermaak :)
pi_213493694
Weet iemand eigenlijk waar je allemaal je fiets mag parkeren? En is dat ook nog anders als je onmiddellijk goederen aan het lossen bent?
  vrijdag 10 mei 2024 @ 15:48:49 #183
Bijdehand mannetje
pi_213498875
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 07:56 schreef wbwb het volgende:
Weet iemand eigenlijk waar je allemaal je fiets mag parkeren? En is dat ook nog anders als je onmiddellijk goederen aan het lossen bent?
Volgens mij mag je een fiets in principe overal parkeren. Daar hoef je geen parkeervak voor op te zoeken. Bij twijfel gewoon op de stoep zetten.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_213514184
En ja hoor zoals verwacht ook vandaag met de zaterdagbezorging nog geen tijdschriften ontvangen. Dus dat wordt pas komende dinsdag in plaats van normaal donderdag, bijna een week oud. Als Hemelvaartsdag uitvalt en de aanleverdag dins/woensdag gewoon een werkdag is, waar gaat het dan mis in het proces bij PostNL? Wat stelt DPG voor lage eisen? Of is mijn regio echt zo'n puinhoop tegenwoordig dat ze alles maar blijven doorschuiven? Het wordt er allemaal onbetrouwbaarder op.

[ Bericht 7% gewijzigd door IsItMeOrYou op 11-05-2024 12:38:33 ]
pi_213517608
Ik stond vandaag met de DHL-bezorgfiets bij een stoplicht te wachten en had al mijn richtingaanwijzer naar links aan omdat ik daarna meteen naar links moet. Toen ging iemand me opeens links inhalen en die werd boos op mij en riep tegen mij: "Hand uitsteken, pipo!" Ik had gewoon mijn richtingaanwijzer aan… je moet niet boos worden op mij terwijl je zelf niet kijkt…

---

Ik zit ook eigenlijk alweer te denken om te stoppen bij DHL. Dat met die fietsen en in het bijzonder die accu's daarvan hebben ze gewoon helemaal niet goed geregeld. De accu van die ene fiets zou 25 km moeten kunnen, maar gaat in de praktijk maar 16 km, wat echt waardeloos is en ze zorgen er ook steeds niet voor dat die accu's wel goed opgeladen zijn, dus dat is elke keer weer gezeik.

Daarnaast is het stom dat ze mij een oproepovereenkomst geven in plaats van een arbeidsovereenkomst en nu willen dat ik volgende week op andere dagen werk dan eigenlijk afgesproken. Bovendien is het ook helemaal niet duidelijk voor welke uren ze me nou betalen en hoe ze dat dan precies meten.

[ Bericht 26% gewijzigd door wbwb op 11-05-2024 17:00:41 ]
pi_213520475
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 12:32 schreef IsItMeOrYou het volgende:
En ja hoor zoals verwacht ook vandaag met de zaterdagbezorging nog geen tijdschriften ontvangen. Dus dat wordt pas komende dinsdag in plaats van normaal donderdag, bijna een week oud. Als Hemelvaartsdag uitvalt en de aanleverdag dins/woensdag gewoon een werkdag is, waar gaat het dan mis in het proces bij PostNL? Wat stelt DPG voor lage eisen? Of is mijn regio echt zo'n puinhoop tegenwoordig dat ze alles maar blijven doorschuiven? Het wordt er allemaal onbetrouwbaarder op.
Waarom bezorgt DPG die dingen niet zelf? Ze doen toch ook zelf de kranten bezorgen?
pi_213530400
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 16:07 schreef wbwb het volgende:
Ik stond vandaag met de DHL-bezorgfiets bij een stoplicht te wachten en had al mijn richtingaanwijzer naar links aan omdat ik daarna meteen naar links moet. Toen ging iemand me opeens links inhalen en die werd boos op mij en riep tegen mij: "Hand uitsteken, pipo!" Ik had gewoon mijn richtingaanwijzer aan… je moet niet boos worden op mij terwijl je zelf niet kijkt…

---

Ik zit ook eigenlijk alweer te denken om te stoppen bij DHL. Dat met die fietsen en in het bijzonder die accu's daarvan hebben ze gewoon helemaal niet goed geregeld. De accu van die ene fiets zou 25 km moeten kunnen, maar gaat in de praktijk maar 16 km, wat echt waardeloos is en ze zorgen er ook steeds niet voor dat die accu's wel goed opgeladen zijn, dus dat is elke keer weer gezeik.

Daarnaast is het stom dat ze mij een oproepovereenkomst geven in plaats van een arbeidsovereenkomst en nu willen dat ik volgende week op andere dagen werk dan eigenlijk afgesproken. Bovendien is het ook helemaal niet duidelijk voor welke uren ze me nou betalen en hoe ze dat dan precies meten.
ja een soort van voetveeg,direct stoppen ,kost negatieve energie.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 11:43:49 #190
Bijdehand mannetje
pi_213556896
quote:
Een als journalistiek vermomde reclamespot van het uitzendburau (Young Capital) waar PostNL zelf veel mee samenwerkt. Bepaald niet de mensen waar je voor een eerlijk verhaal moet aankloppen, lijkt mij.
pi_213559488
https://www.fnv.nl/nieuws(...)s-werkgevers-kabinet. is nu bijna dagelijks in het nieuws vanuit de post blijft het angstig stil(kost geld)
pi_213578579
Hilarisch weer: de kwaliteitsmeldingen via sterren werken niet meer. Je moet even door de leugen heenlezen: tc's willen en kunnen de 1 ster beoordelingen niet aan, want moeten contact opnemen.
pi_213583113
quote:
Tja, niet verwonderlijk. Ik denk dat veel goed bezorgers ook zijn vertrokken sinds invoering logisch bezorgen. Onze vaste postbezorger in de wijk is na jaren ook gestopt en nu steeds een wisselend iemand en sindsdien komt alles rustig 2-3 dagen later. Bijna alles wat standaard op zaterdag komt / te zien is in Mijn Post schuift door naar dinsdag. Mijn tijdschriften ontving ik gisteren pas, een week later. Uiteindelijk komt het vaak dan nog wel maar betrouwbaar is het niet meer.

https://public.tableau.co(...)&%3AshowVizHome=no#1

[ Bericht 11% gewijzigd door IsItMeOrYou op 16-05-2024 16:55:53 ]
  donderdag 16 mei 2024 @ 17:54:38 #195
Bijdehand mannetje
pi_213583827
En hier is de OR weer met een (on)logisch verhaal over (on)logisch bezorgen.
pi_213584052
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 17:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En hier is de OR weer met een (on)logisch verhaal over (on)logisch bezorgen.
ja heb je die uitgebreide versie gezien? pdf? deze kun je ook binnentrekken,wat een bullshit staat er in,als je meer dan 10% bijplust is er iets niet goed,nou ik denk dat iedereen wel wat hoger zit dan 10%,las ook dat ze studenten erop hebben gezet(routevernielers) echt iedere keer draait het weer om $$.
pi_213584075
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:49 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Tja, niet verwonderlijk. Ik denk dat veel goed bezorgers ook zijn vertrokken sinds invoering logisch bezorgen. Onze vaste postbezorger in de wijk is na jaren ook gestopt en nu steeds een wisselend iemand en sindsdien komt alles rustig 2-3 dagen later. Bijna alles wat standaard op zaterdag komt / te zien is in Mijn Post schuift door naar dinsdag. Mijn tijdschriften ontving ik gisteren pas, een week later. Uiteindelijk komt het vaak dan nog wel maar betrouwbaar is het niet meer.

https://public.tableau.co(...)&%3AshowVizHome=no#1
hij geeft een 403, hier het hele verhaal van de ACM:

ACM Post- en pakketmonitor 2023: Omzet brede post- en pakketmarkt stijgt, consumenten zijn meer gaan betalen maar ervaren minder kwaliteit
We zijn in 2023 weer meer pakketten gaan versturen dan in 2022. Daardoor groeide de totale omzet van de brede markt voor post- en pakketbezorging. Zowel het volume als de omzet voor pakketten stegen het afgelopen jaar en noteerden een groei van respectievelijk 1,9 en 4,0 procent. De omzetgroei in de pakkettenmarkt compenseerde zo de omzetdaling in de postmarkt. Voor het versturen van de meeste poststukken zijn we in de afgelopen jaren meer gaan betalen. De kwaliteitscijfers gingen voor de postbezorging achteruit, zo blijkt uit de nieuwste Post- en pakketmonitor 2023 van de Autoriteit Consument & Markt (ACM).

De omzet van de pakketmarkt liet in 2023 groei zien en steeg met 97 miljoen tot ruim 2,5 miljard euro. Op de postmarkt was sprake van een daling van 58 miljoen euro. Wel werd daar nog een omzet gerealiseerd van 828 miljoen euro. Het volume in de postmarkt komt voornamelijk van zakelijke verzenders en daalde met 8,8 procent, terwijl in de pakketmarkt sprake was van een volumegroei van 1,9 procent ten opzichte van 2022.

Daarmee was er in 2023 op de brede bezorgmarkt (post en pakketten) sprake van een lichte omzetstijging ten opzichte van het jaar ervoor. De omzet voor de gehele markt lag ruim boven de 3,3 miljard euro. Ten opzichte van 2019 is de omzet van de gehele post- en pakketmarkt gegroeid met ruim 800 miljoen euro, van 2,5 miljard naar 3,3 miljard euro in 2023.

Opvallend in 2023 is de aanhoudende groei van de brievenbuspakjes, waar post en pakketten samenkomen. Brievenbuspakjes kwalificeren namelijk als pakket, die vaak samen met de gewone post worden bezorgd omdat ze door de brievenbus kunnen. Sinds 2019 is het aantal brievenbuspakketjes ruim verdubbeld; in 2019 werden er 29 miljoen verstuurd, tegenover 65 miljoen in 2023. Ook de behaalde omzet van deze brievenbuspakjes is meer dan verdubbeld van 69 miljoen in 2019 tot 152 miljoen euro in 2023. PostNL verstuurt verreweg het meeste van dit soort pakketjes. DHL heeft daar een marktaandeel tussen de 20 en 25 procent. De ACM ziet dat de prijs van dit product in de afgelopen jaren licht is gedaald, mogelijk onder invloed van groeiende concurrentie in deze markt.

Tarieven postverzending
De postzegelprijs steeg in 2023 verder naar 1,01, waar een postzegel in 2019 nog 0,87 eurocent kostte. De postzegelprijs voor 2024 werd eind vorig jaar door PostNL vastgesteld op 1,09 euro. Inmiddels heeft PostNL aangekondigd de postzegelprijs voor de tweede helft van 2024 verder te verhogen naar 1,14 euro. De prijsverhogingen passen binnen de gegeven wettelijke tariefruimte. De prijs steeg in de afgelopen jaren harder dan de inflatie waardoor consumenten per saldo meer zijn gaan betalen voor postbezorging.

Ook voor de tarieven van pakketten geldt dat deze in 2023 in veel gevallen zijn gestegen. Consumenten en kleine bedrijven waren vorig jaar het duurste uit en betaalden voor het versturen van een pakketje gemiddeld 5,49 euro. Bedrijven die pakketjes verzonden naar consumenten waren in 2023 gemiddeld 5,23 euro kwijt en de zogeheten business to business markt was gemiddeld 3,73 euro kwijt aan pakketverzending.

De ACM krijgt veel klachten over niet-tijdige of onzorgvuldige bezorging van post en pakketten. Uit de Monitor van de ACM blijkt ook dat brievenbuspost die onder de UPD valt in 2019 nog in 94 procent van de gevallen op tijd bezorgd werd, over 2023 kwam dit percentage uit op 89 procent.

Manon Leijten, bestuurslid ACM: "In de afgelopen jaren zien we diverse ontwikkelingen in de brede markt voor post en pakketten. Waar we op de ene plek duidelijke krimp zien, is er op andere plekken juist sprake van omzet- en volumestijgingen. Tegelijkertijd horen we dat veel consumenten en zakelijke verzenders ervaren dat de kwaliteit van de dienstverlening over de gehele linie achteruit gaat. Dat staat op gespannen voet met de prijsverhogingen die we in veel segmenten zien."

De ACM maakt jaarlijks in opdracht van het ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) de Post- en pakketmonitor. In de monitor geeft de ACM een overzicht van de ontwikkelingen binnen de sector. Op 23 mei 2024 is de ACM een van de genodigdentijdens een Rondetafelgesprek over de postmarkt in de Tweede Kamer.
  donderdag 16 mei 2024 @ 19:10:18 #199
Bijdehand mannetje
pi_213584799
quote:
"De eigenaar van de bakfiets is nergens te bekennen". Er staat 5x PostNL op dat ding, ra ra, wie zou de eigenaar zijn? ;)
pi_213586145
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
"De eigenaar van de bakfiets is nergens te bekennen". Er staat 5x PostNL op dat ding, ra ra, wie zou de eigenaar zijn? ;)
ja als je de nieuwsberichten echt gaat analyseren,dan heb je echt het idee: wat voor lichten werken er. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')