Dat kan ook echt heel erg aan het weer liggen. Ik heb al eens gehad met heel erge regen dat zelfs kartonnen dozen in mijn hand in de 2 meter om naar de voordeur te lopen zo door de midden gescheurd van de regen uit elkaar vielen…quote:Op zaterdag 20 april 2024 14:05 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ik weet dat je als bezorger niet altijd controle en keuze hebt over het weer en het ook echt klote weer is deze dagen, maar alle post in mijn brievenbus is drijfnat aangekomen dat zelfs de enveloppe gescheurd is en ook de inhoud weer nat / onbruikbaar... Volgens mij niet de tassen goed dichtgehouden of willen schuilen. Plek zat om te schuilen in deze wijk.
Maar eh loop je dan wel snel genoeg?quote:Op zaterdag 20 april 2024 15:52 schreef wbwb het volgende:
[..]
Dat kan ook echt heel erg aan het weer liggen. Ik heb al eens gehad met heel erge regen dat zelfs kartonnen dozen in mijn hand in de 2 meter om naar de voordeur te lopen zo door de midden gescheurd van de regen uit elkaar vielen…
Ik liep het snelst en fietste het snelst van al mijn collega's, maar ik ben natuurlijk ook nog jong. Soms grapten ze ook over dat ik 'elektrische benen' heb hahaquote:Op zaterdag 20 april 2024 16:00 schreef Pensioengenieter het volgende:
[..]
Maar eh loop je dan wel snel genoeg?![]()
![]()
Thuis post opslaan komt hoop ik niet vaak voor nee, de meeste bezorgen het niet (wat sneller opvalt als er tassen blijven staan) of gooien het bij het oud papier. Waarom je de post thuis zou houden begrijp ik nooit, al is het fijn dat je met een beetje geluk je post nog terugkrijgt... Ik krijg zelf al maanden geen folders en huis aan huis krant meer, ondanks vele ingediende klachten. Ze kunnen gewoon geen bezorger vinden of die zijn vaak snel weg of het maakt de bezorgbedrijven gewoon niet uit. Ook daar zou het schamele uur/stukloon vast niet de boodsdoener zijn.. vroeger waren het populaire baantjes toch?quote:Op zaterdag 20 april 2024 21:33 schreef ophaling10 het volgende:
het is nu om de haverklap dit soort dingen:
https://archive.ph/HqHbm
https://archive.ph/Tw95f
uit het stuk:Volgens de concernwoordvoerster zijn zaken als deze uitzonderlijk. ,,Dan praat je echt over slechts enkele gevallen, incidenten.
Dat is hier ook gebeurd in dergelijke gevallen. Het was te veel werk om alles na te bezorgen, dus tijdschriften en TV Gidsen zijn toen gewoon door PostNL bij het oud papier gegooid met het idee dat mensen toch al wel een vervangend exemplaar zouden hebben nabesteld, en wat moeten mensen met TV Gidsen van weken of maanden geleden? Daar heb ik me toen ook boos over gemaakt tegenover de teamcoach, want het is niet aan PostNL om te bepalen of post weggegooid kan worden, maar er werd schouderophalend op gereageerd.quote:Op zondag 21 april 2024 11:38 schreef V__L_N het volgende:
In dat tweede artikel staat dat niet alle post is nageleverd. Dus of die uitzendkracht heeft een deel wel weggegooid of de postnl heeft zelf weer bepaald dat een deel van de post niet relevant is. Dat hebben ze hier toen ook gedaan, en dat maakte mensen nog veel bozer.
straks hoeven ze alleen nog maar op zoek naar mensen,die het zo snel mogelijk kunnen verstoppenquote:Op zaterdag 20 april 2024 23:53 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Thuis post opslaan komt hoop ik niet vaak voor nee, de meeste bezorgen het niet (wat sneller opvalt als er tassen blijven staan) of gooien het bij het oud papier. Waarom je de post thuis zou houden begrijp ik nooit, al is het fijn dat je met een beetje geluk je post nog terugkrijgt... Ik krijg zelf al maanden geen folders en huis aan huis krant meer, ondanks vele ingediende klachten. Ze kunnen gewoon geen bezorger vinden of die zijn vaak snel weg of het maakt de bezorgbedrijven gewoon niet uit. Ook daar zou het schamele uur/stukloon vast niet de boodsdoener zijn.. vroeger waren het populaire baantjes toch?
Nog zien ze niet in dat je zuinig moet zijn op de goede mensen,reken maar dat er velen zijn weggejaagd en of zelfstandig zijn vertrokken,welke goed uit de verf kwamen.quote:Op zondag 21 april 2024 11:38 schreef V__L_N het volgende:
Postnl dacht ook dat uitzendkrachten de oplossing waren voor het probleem. Maar die veroorzaken ook echt wel giga veel problemen.
In dat tweede artikel staat dat niet alle post is nageleverd. Dus of die uitzendkracht heeft een deel wel weggegooid of de postnl heeft zelf weer bepaald dat een deel van de post niet relevant is. Dat hebben ze hier toen ook gedaan, en dat maakte mensen nog veel bozer.
hier nog een die er zo over denkt,onacceptabel gedrag,het blijkt maar weer dat veel "leidinggevenden" absoluut niet capabel zijn.quote:Op zondag 21 april 2024 12:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Daar heb ik me toen ook boos over gemaakt tegenover de teamcoach, want het is niet aan PostNL om te bepalen of post weggegooid kan worden
Precies wat ze dus verkeerd doen. Het gaat er niet om dat het niet meer relevant is, het gaat er om dat mensen zeker willen weten dat het wel allemaal terecht is gekomen.quote:Op zondag 21 april 2024 12:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat is hier ook gebeurd in dergelijke gevallen. Het was te veel werk om alles na te bezorgen, dus tijdschriften en TV Gidsen zijn toen gewoon door PostNL bij het oud papier gegooid met het idee dat mensen toch al wel een vervangend exemplaar zouden hebben nabesteld, en wat moeten mensen met TV Gidsen van weken of maanden geleden? Daar heb ik me toen ook boos over gemaakt tegenover de teamcoach, want het is niet aan PostNL om te bepalen of post weggegooid kan worden, maar er werd schouderophalend op gereageerd.
buiten dat het wat wettelijks betreft,het is ook een fatsoensnorm die overtreden wordt.quote:Op zondag 21 april 2024 13:52 schreef wbwb het volgende:
Volgens mij mogen ze van de wet die post ook niet zomaar weggooien
Het lastige is dat de ACM zich uitsluitend baseert op eigen landelijke onderzoeken om te bepalen of de landelijke bezorgnorm wordt gehaald. Ik kan PostNL niet dwingen om tenminste 95% van mijn post de eerstvolgende werkdag te bezorgen, en de ACM kan dat ook niet. De eis van 95% betreft namelijk slechts een landelijk gemiddelde.quote:Op zondag 21 april 2024 16:03 schreef wbwb het volgende:
Misschien eens melding hiervan doen bij de ACM dan?
Dat klopt, maar dit gaat over het zomaar weggooien van post, niet over die 95% die ze tegenwoordig toch niet halen.quote:Op zondag 21 april 2024 16:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het lastige is dat de ACM zich uitsluitend baseert op eigen landelijke onderzoeken om te bepalen of de landelijke bezorgnorm wordt gehaald. Ik kan PostNL niet dwingen om tenminste 95% van mijn post de eerstvolgende werkdag te bezorgen, en de ACM kan dat ook niet. De eis van 95% betreft namelijk slechts een landelijk gemiddelde.
En vergeet niet: er is gewoon betaald om die post te laten bezorgen dus weggooien is wettelijk, fatsoenlijk en zakelijk gewoon not done. Postbezorging is juist op vertrouwen gebaseerd, al heeft iemand 20 tv-gidsen abonnementen per week, dan wil die ook gids 20 ontvangen, ook al heeft ie er 19.quote:Op zondag 21 april 2024 16:20 schreef wbwb het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dit gaat over het zomaar weggooien van post, niet over die 95% die ze tegenwoordig toch niet halen.
onbestraft laten lijkt me niet in orde,misschien dat hier nog slimme koppen meelezen,die er heil in zien.quote:Op zondag 21 april 2024 16:20 schreef wbwb het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dit gaat over het zomaar weggooien van post, niet over die 95% die ze tegenwoordig toch niet halen.
daarom geloof ik dat amsterdam verhaal ook niet,dat het "maar" kleine hoeveelheiden waren,reken maar dat het huis vol stond.quote:Op zondag 21 april 2024 19:16 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
En vergeet niet: er is gewoon betaald om die post te laten bezorgen dus weggooien is wettelijk, fatsoenlijk en zakelijk gewoon not done. Postbezorging is juist op vertrouwen gebaseerd, al heeft iemand 20 tv-gidsen abonnementen per week, dan wil die ook gids 20 ontvangen, ook al heeft ie er 19.
Ja, precies. En PostNL kennende geven ze hen ook niet het geld terug als PostNL het doelbewust weggooit…quote:Op zondag 21 april 2024 19:16 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
En vergeet niet: er is gewoon betaald om die post te laten bezorgen dus weggooien is wettelijk, fatsoenlijk en zakelijk gewoon not done. Postbezorging is juist op vertrouwen gebaseerd, al heeft iemand 20 tv-gidsen abonnementen per week, dan wil die ook gids 20 ontvangen, ook al heeft ie er 19.
Ligt eraan waarmee je het vergelijkt natuurlijk. Als je kijkt naar die 7 miljoen poststukken per dag zijn een paar duizend natuurlijk maar weinig.quote:Op zondag 21 april 2024 20:02 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
daarom geloof ik dat amsterdam verhaal ook niet,dat het "maar" kleine hoeveelheiden waren,reken maar dat het huis vol stond.
De hele bezorgverplichting van 95% is een farce omdat dit landelijk is. Mensen in Maastricht kunnen wekenlang geen post ontvangen maar als er in Leeuwarden geen problemen zijn.. en hoe meten ze het eigenlijk? Die test enveloppen zijn alles behalve betrouwbaar en officieel zit er geen track en trace op poststukken.quote:Op zondag 21 april 2024 20:06 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ja, precies. En PostNL kennende geven ze hen ook niet het geld terug als PostNL het doelbewust weggooit…
[..]
Ligt eraan waarmee je het vergelijkt natuurlijk. Als je kijkt naar die 7 miljoen poststukken per dag zijn een paar duizend natuurlijk maar weinig.
dus de rest mag het weer opknappen,gaan er nog meer weg,ze weten het even niet meer,ook las ik ergens dat het bestuur afziet van een verhoging van de beloning,ja met zoveel problemen kun je dat echt niet makenquote:Op maandag 22 april 2024 16:19 schreef IsItMeOrYou het volgende:
er zijn te weinig bezorgers om de post vijf dagen in de week rond te brengen.
Het is gewoon een arrogant bedrijf geworden. 'We verwachten dat dit onderwerp nu wel bespreekbaar is in Den Haag'. Hopelijk zijn ze niet zo dom daar. Dit is gewoon een heel vooropgezet plan van jarenlang roepen dat het slecht gaat, personeelstekort en dan de politiek aankijken dat ze toch wel een beetje begrip hebben?quote:Op maandag 22 april 2024 16:59 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dus de rest mag het weer opknappen,gaan er nog meer weg,ze weten het even niet meer,ook las ik ergens dat het bestuur afziet van een verhoging van de beloning,ja met zoveel problemen kun je dat echt niet maken
https://www.studiorheden.(...)-behoefte-in-de-tuinquote:Op maandag 22 april 2024 17:09 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Het is gewoon een arrogant bedrijf geworden. 'We verwachten dat dit onderwerp nu wel bespreekbaar is in Den Haag'. Hopelijk zijn ze niet zo dom daar. Dit is gewoon een heel vooropgezet plan van jarenlang roepen dat het slecht gaat, personeelstekort en dan de politiek aankijken dat ze toch wel een beetje begrip hebben?
Het is heel simpel: in de Europese postwet staat dat het nationale postbedrijf, het bedrijf dat de UPD (Universele Post Dienstverlening) verzorgt, 5 dagen per week de post moet bezorgen. Dus het is helemaal niet relevant of dit onderwerp bespreekbaar is in Den Haag, want Den Haag heeft hier niks over te zeggen. Hooguit kunnen Haagse bewindslieden gaan proberen om in Brussel de betreffende Europese wet van tafel te krijgen.quote:Op maandag 22 april 2024 17:09 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Het is gewoon een arrogant bedrijf geworden. 'We verwachten dat dit onderwerp nu wel bespreekbaar is in Den Haag'. Hopelijk zijn ze niet zo dom daar. Dit is gewoon een heel vooropgezet plan van jarenlang roepen dat het slecht gaat, personeelstekort en dan de politiek aankijken dat ze toch wel een beetje begrip hebben?
Gek dat PostNL dat dan nergens roept. Ze presenteren het iets als wat ze nu al gaan uitrollen. Behalve als je jezelf elke dag een brief gaat sturen of elke dag Mijn Post in de app raadpleegt, hebben veel mensen toch niet door of de post die in je brievenbus ligt er vandaag zou moeten liggen of eigenlijk gisteren.quote:Op maandag 22 april 2024 17:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het is heel simpel: in de Europese postwet staat dat het nationale postbedrijf, het bedrijf dat de UPD (Universele Post Dienstverlening) verzorgt, 5 dagen per week de post moet bezorgen. Dus het is helemaal niet relevant of dit onderwerp bespreekbaar is in Den Haag, want Den Haag heeft hier niks over te zeggen. Hooguit kunnen Haagse bewindslieden gaan proberen om in Brussel de betreffende Europese wet van tafel te krijgen.
Ze leven alleen in een eigen bubbel sedert de privatisering.Bij Nu staan diverse bijzondere reactie's : gasten die maar wat roepen,bijdehanten, en mensen die wel enig medeleven met de bezorgers hebben,en ook bezorgers, wat er veel te zien is,dat het over geld gaat(niemand vind het interessant). Gelukkig staan we niet alleen.Niemand zit op 40 tassen pd te wachten,en dat 3 dagen,dat houd je een week vol,dan ligt 80% thuis in bed.quote:Op maandag 22 april 2024 19:28 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Gek dat PostNL dat dan nergens roept. Ze presenteren het iets als wat ze nu al gaan uitrollen. Behalve als je jezelf elke dag een brief gaat sturen of elke dag Mijn Post in de app raadpleegt, hebben veel mensen toch niet door of de post die in je brievenbus ligt er vandaag zou moeten liggen of eigenlijk gisteren.
Wel treffend: https://nieuwspaal.nl/pos(...)-niet-meer-elke-dag/
Dat werkt alleen als er ook 30% minder post is. Anders krijg je inderdaad drukkere dagen. Of ze moeten geen buspakjes meer accepteren en dit uitbesteden aan de pakkettak.quote:Op maandag 22 april 2024 19:37 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Ze leven alleen in een eigen bubbel sedert de privatisering.Bij Nu staan diverse bijzondere reactie's : gasten die maar wat roepen,bijdehanten, en mensen die wel enig medeleven met de bezorgers hebben,en ook bezorgers, wat er veel te zien is,dat het over geld gaat(niemand vind het interessant). Gelukkig staan we niet alleen.Niemand zit op 40 tassen pd te wachten,en dat 3 dagen,dat houd je een week vol,dan ligt 80% thuis in bed.
Je moet niet vergeten dat de media geregeld zaken verkeerd of op z'n minst overgesimplificeerd voorstellen. Want een genuanceerd verhaal zorgt niet voor pakkende krantenkoppen of veel clicks. Net als dat verhaal over die zogenaamde 19% loonsverhoging die we zouden krijgen.quote:Op maandag 22 april 2024 19:28 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Gek dat PostNL dat dan nergens roept. Ze presenteren het iets als wat ze nu al gaan uitrollen. Behalve als je jezelf elke dag een brief gaat sturen of elke dag Mijn Post in de app raadpleegt, hebben veel mensen toch niet door of de post die in je brievenbus ligt er vandaag zou moeten liggen of eigenlijk gisteren.
Wel treffend: https://nieuwspaal.nl/pos(...)-niet-meer-elke-dag/
Er moet dus echt 5 dagen in de week overal bezorgd worden, dus PostNL komt niet weg met de ene dag alleen wijk A bezorgen en de andere dag wijk B. Of hier een beroep gedaan kan worden op uitzonderlijke omstandigheden of geografische situaties betwijfel ik.quote:3. Zij (De EU-lidstaten, dus) zien erop toe dat de leveranciers van de universele dienst, behoudens door de nationale regelgevende instanties te beoordelen uitzonderlijke omstandigheden of geografische situaties, alle werkdagen (minimaal vijf dagen per week) ten minste het volgende waarborgen:
- één ophaling;
- een bestelling aan huis bij elke natuurlijke of rechtspersoon, of, bij wijze van afwijking, onder door de nationale regelgevende instantie te beoordelen voorwaarden in passende installaties.
En daar werkt postnl al jaren aan, het masseren van de regelgevende instanties. Dit alles om hun plannen door te drukken. Foei postnl.quote:Op maandag 22 april 2024 22:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
behoudens door de nationale regelgevende instanties te beoordelen uitzonderlijke omstandigheden
Ik ben benieuwd of dat hem gaat lukken… ze lijken er wel erg op tegen.quote:Op dinsdag 23 april 2024 16:55 schreef ophaling10 het volgende:
https://archive.ph/FCCxj
stukje naar beneden scrollen
Oftewel ze doen er waarschijnlijk niks mee…quote:Geachte wbwb,
Dank voor uw bericht van 21 april 2024. Uw melding over PostNL is belangrijk.
Wat doen we met uw melding?
Voordat we kunnen ingrijpen moeten we onderzoeken of een bedrijf echt de regels overtreedt. Omdat we veel meldingen ontvangen, kunnen we niet alle bedrijven onderzoeken waarover we een melding ontvangen. Uw melding helpt ons om te bepalen welke bedrijven we moeten onderzoeken. Blijkt uit een onderzoek dat een bedrijf de regels overtreedt? Dan beslissen we wat nodig is. We spreken het bedrijf bijvoorbeeld aan op hun overtreding. Blijft het bedrijf de regels overtreden? Dan komen wij in actie, door bijvoorbeeld consumenten te waarschuwen voor dit bedrijf of het bedrijf een boete op te leggen.
Hoort u nog wat van ons?
Als we op een later moment nog vragen hebben over uw melding nemen we contact met u op. Anders ontvangt u geen verdere reactie meer. We kunnen u niet persoonlijk op de hoogte houden over het vervolg van uw melding. Het kan schadelijk zijn voor ons onderzoek als bekend wordt welke bedrijven wij onderzoeken. In het nieuwsoverzicht op onze website maken we achteraf bekend welke bedrijven we hebben aangepakt.
Op onze website leest u:
voor welke bedrijven we waarschuwen;
welke sectoren we onderzoeken. Bijvoorbeeld reizen, telecommunicatie, energie enz.;
welke bedrijven we hebben aangepakt.
U kunt zo zelf in de gaten houden of uw melding heeft geleid tot actie.
Meer weten?
Op onze website vindt u ook informatie over uw rechten als consument. Wij leggen de regels uit en geven praktische tips. Voor veel situaties hebben we een voorbeeldbrief. Die kunt u gebruiken om uw recht te halen.
Komt u er niet uit met de informatie op onze website? Dan helpen wij u graag verder. Als u contact met ons opneemt, geven wij u gratis advies over uw rechten en mogelijke vervolgstappen. Maar we kunnen niet bemiddelen. Dat betekent dat wij geen contact opnemen met het bedrijf om voor uw persoonlijke probleem een oplossing te vinden.
Wilt u advies of hebt u andere vragen?
Neem dan contact met ons op.
Neemt u opnieuw contact met ons op? Noem dan dit nummer: XXXXXXXXX.
Met vriendelijke groet,
ACM ConsuWijzer
088 - 0 70 70 70
Maandag t/m vrijdag van 09.30 - 13.00 uur
www.consuwijzer.nl
www.acm.nl
En dat is natuurlijk in het huidige tijdperk een enorm achterhaalde wet. We kunnen het schaarse personeel in Nederland ook wel beter gebruiken dan voor dagelijks hetzelfde rondje lopen met een handjevol echt relevante post en vrijwel niks met spoed.quote:Op maandag 22 april 2024 17:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het is heel simpel: in de Europese postwet staat dat het nationale postbedrijf, het bedrijf dat de UPD (Universele Post Dienstverlening) verzorgt, 5 dagen per week de post moet bezorgen. Dus het is helemaal niet relevant of dit onderwerp bespreekbaar is in Den Haag, want Den Haag heeft hier niks over te zeggen. Hooguit kunnen Haagse bewindslieden gaan proberen om in Brussel de betreffende Europese wet van tafel te krijgen.
Tassen zijn vaak ook versleten rommel. Heb een keer een nieuwe ingewerkt, toen die net paar dagen alleen liep was alle post natgeregend door de tassen heen, omdat hij oude troep had gekregen in plaats van nieuwe tassen.quote:Op zaterdag 20 april 2024 14:05 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ik weet dat je als bezorger niet altijd controle en keuze hebt over het weer en het ook echt klote weer is deze dagen, maar alle post in mijn brievenbus is drijfnat aangekomen dat zelfs de enveloppe gescheurd is en ook de inhoud weer nat / onbruikbaar... Volgens mij niet de tassen goed dichtgehouden of willen schuilen. Plek zat om te schuilen in deze wijk.
Je zou bijna denken dat dit soort verhalen gefabriceerd worden als excuus voor de ondermaatse bezorging. "We hebben geen structurele problemen hoor, was de schuld van een bezorger die illegale dingen deed.."quote:Op zaterdag 20 april 2024 21:33 schreef ophaling10 het volgende:
het is nu om de haverklap dit soort dingen:
https://archive.ph/HqHbm
https://archive.ph/Tw95f
uit het stuk:Volgens de concernwoordvoerster zijn zaken als deze uitzonderlijk. ,,Dan praat je echt over slechts enkele gevallen, incidenten.
Ja, echt compleet waardeloos…quote:Op woensdag 24 april 2024 19:40 schreef Bladblazer het volgende:
[..]
Tassen zijn vaak ook versleten rommel. Heb een keer een nieuwe ingewerkt, toen die net paar dagen alleen liep was alle post natgeregend door de tassen heen, omdat hij oude troep had gekregen in plaats van nieuwe tassen.
Dat was te verwachten. Dit is niet voor het eerst: Met de Kerstdagen zou er ook extra tijd bij de wijken gezet worden, dat gebeurde ook regelmatig niet. Tijd eraf halen, dat vergeten ze dan weer nooit.quote:Op donderdag 25 april 2024 20:25 schreef the_X het volgende:
Wisten jullie nog dat er aanstaande dinsdag 8% extra tijd bij de X wijken zou komen in verband met Koningsdag? Nou dat hebben ze er dus niet bij geboekt, veel mensen op Facebook klagen erover en inderdaad mijn X wijk staat dezelfde tijd voor als afgelopen dinsdag Controleer dus nog even goed je tijden voor dinsdag...
Er wordt geadviseerd om een email naar de OR te sturen.
Ik heb die tijd toevallig wel gekregen. Maar het is een doekje voor het bloeden. Wat moet je met 12 minuten op een dag als je normaal al minimaal 60 moet plussen. Als je echt strikt gaat rekenen om het kloppend te krijgen dan moet je naar je 13 weeks gemiddelde kijken en die dan met 8% verhogen. Maar die logica werkt niet in de postnl.quote:Op donderdag 25 april 2024 20:25 schreef the_X het volgende:
Wisten jullie nog dat er aanstaande dinsdag 8% extra tijd bij de X wijken zou komen in verband met Koningsdag? Nou dat hebben ze er dus niet bij geboekt, veel mensen op Facebook klagen erover en inderdaad mijn X wijk staat dezelfde tijd voor als afgelopen dinsdag Controleer dus nog even goed je tijden voor dinsdag...
Er wordt geadviseerd om een email naar de OR te sturen.
Wij hebben dat bericht dus niet gehad. Maar we zijn wel allemaal tijd kwijt geraakt. Bij mij zo'n 25% per dag, behalve donderdag. Die was maar 8%. Ik ging van iets van 8 uur naar 6,5. Daadwerkelijke looptijd tussen de 12 en 13 uur.quote:Op donderdag 25 april 2024 22:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat was te verwachten. Dit is niet voor het eerst: Met de Kerstdagen zou er ook extra tijd bij de wijken gezet worden, dat gebeurde ook regelmatig niet. Tijd eraf halen, dat vergeten ze dan weer nooit.
Hebben jullie ook dat bericht gehad over de nieuwe looptijden per 30 april? De oude looptijden van Logisch Bezorgen waren verkeerd berekend, omdat men vergeten was rekening te houden met tuinhekjes, te kleine brievenbussen, en subnummering. "De aanpassing van de tijd is voor elke loop anders, omdat de kenmerken per route verschillen. Soms is er helemaal geen aanpassing", zo stelde het bericht.
Maar bij ons komt het er gewoon op neer dat er bij elke wijk elke dag 15% van de tijd af is gehaald! Dus de oude tijden zijn opnieuw geėvalueerd omdat ze te krap stonden, met als resultaat dat ze nu nog krapper staan. Sommige mensen zijn wel een uur per dag kwijt geraakt! En over 3 maanden willen ze weer gaan evalueren, dus ik hou mijn hart vast.
Hoezo zijn die dan weer teruggezet? Wat is dat dan weer voor doms?quote:Op donderdag 25 april 2024 22:55 schreef V__L_N het volgende:
Ergernis daarboven, bepaalde routes waren verbeterd om de LB fouten er uit te halen. Die zijn nu weer terug gezet... Zitten daar dus weer de meest onlogische dingen in, zonder overleg met de bezorgers.
Dat is hier ook gebeurd. Van de ene op andere dag waren fouten die in sommige gevallen al jaren (!) geleden uit wijken waren gehaald, weer terug. Ik denk dat er af en toe zo'n IT-er op een verkeerde knop drukt waardoor eerdere wijzigingen ongedaan worden gemaakt.quote:Op vrijdag 26 april 2024 22:42 schreef wbwb het volgende:
[..]
Hoezo zijn die dan weer teruggezet? Wat is dat dan weer voor doms?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |