Viel me ook op, ja, maar ik kan natuurlijk niet meer inloggen op Mijn PostNL (niet te verwarren met Mijn PostNL of Jouw PostNL of Mijn Post of …), dus ik kan geen nieuwe screenshots maken helaas.quote:Op zondag 14 april 2024 10:15 schreef Bladblazer het volgende:
Accurate titel.
De plaatjes van salaris betaaldata en meeruren lopen ondertussen wel een beetje achter, net zoals de loonsverhoging een paar jaar achterloopt
ze moeten wat verzinnen anders komen er elke dag berichten in het nieuws,van gevonden zakken.quote:Op zaterdag 13 april 2024 23:10 schreef wbwb het volgende:
[..]
Lol, hoe zouden ze daar dan toch weer bij komen?
Bijvoorbeeld dit snap ik dan echt niet…quote:De
directeur heeft nagedacht over het voorstel
van de OR maar besloten om het contract met
Tradler niet op te zeggen. De directeur is van
mening dat Tradler wel waarde toevoegt en
dat Tradler in de toekomst nog beter benut kan
worden.
En dus halen ze 1,5 uur van mijn tijd af als verbetering. Ipv van 4,5 uur plus ik nu 6 uur bij op een ingeroosterde tijd van 6,5 uur? Dat is echt een verbeteringsslag waar we u tegen zeggen.quote:In 2023 is op diverse depots Logisch Bezorgen ingevoerd. Het doel van
Logisch Bezorgen is om de bezorgroutes efficiënter te maken. De OR
ontving veel signalen van postbezorgers dat de invoering van Logisch
Bezorgen niet overal logisch is. De routes bleken niet altijd efficiënt en de
tijden waren vaak te krap. Voor de bezorgers werkt dit erg vervelend. De OR
heeft hierover meermaals gesproken met het bedrijf en het bedrijf erkende
uiteindelijk ook dat de invoering van Logisch Bezorgen niet overal goed is
gegaan. Maar dit proces heeft veel te lang geduurd.
....
Deze verbeteringsslag is gestart in 2023 en zal in 2024 afgerond
worden.
Ongelooflijk weer ditquote:Op maandag 15 april 2024 11:54 schreef V__L_N het volgende:
Ik verslikte me hier in///
[..]
En dus halen ze 1,5 uur van mijn tijd af als verbetering. Ipv van 4,5 uur plus ik nu 6 uur bij op een ingeroosterde tijd van 6,5 uur? Dat is echt een verbeteringsslag waar we u tegen zeggen.
Dat tradler is idd een kansloze zaak. Je snapt niet dat het bedrijf geld blijft weggooien aan dat soort dingen.
(de good old times)quote:Op zondag 14 april 2024 10:15 schreef Bladblazer het volgende:
Accurate titel.
De plaatjes van salaris betaaldata en meeruren lopen ondertussen wel een beetje achter, net zoals de loonsverhoging een paar jaar achterloopt
ja de grootste verkwistingquote:Op maandag 15 april 2024 10:51 schreef wbwb het volgende:
Nou, de OR heeft een jaarverslag gemaakt: https://email.postnl.nl/mailings/97/16492/jaarverslag%202023.pdf
[..]
Bijvoorbeeld dit snap ik dan echt niet…
zeg maar gerust helemaal nergens,ook de bestede tijd en het geld wat het allemaal gekost heeft,had je veel mensen een plezier mee kunnen doen.quote:Op maandag 15 april 2024 11:54 schreef V__L_N het volgende:
De OR
ontving veel signalen van postbezorgers dat de invoering van Logisch
Bezorgen niet overal logisch is.
En dan krijg je straks dat het meeruren budget niet meer genoeg is voor al dat bijplussen, en wordt er moeilijk gedaan bij plussenquote:Op maandag 15 april 2024 11:54 schreef V__L_N het volgende:
[..]
En dus halen ze 1,5 uur van mijn tijd af als verbetering. Ipv van 4,5 uur plus ik nu 6 uur bij op een ingeroosterde tijd van 6,5 uur? Dat is echt een verbeteringsslag waar we u tegen zeggen.
Ja maar daar geven de topmanagers zichzelf nu een lekkere hogere bonus vanquote:Op maandag 15 april 2024 21:07 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
zeg maar gerust helemaal nergens,ook de bestede tijd en het geld wat het allemaal gekost heeft,had je veel mensen een plezier mee kunnen doen.
ja dat is altijd maar kortstondig,let maar op. als die van hun voetstuk vallen is het een heel probleem(uiteraard net goed),onderin heeft al vele klappen meegemaakt(meer resistent tegen ellende)dit laatste is echt zo,quote:Op maandag 15 april 2024 22:53 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ja maar daar geven de topmanagers zichzelf nu een lekkere hogere bonus van
Ik denk dat het een stuk beter zou worden als Herna verhagen aan haar loyale clowns zouden opstappen.quote:Op dinsdag 16 april 2024 08:45 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja dat is altijd maar kortstondig,let maar op. als die van hun voetstuk vallen is het een heel probleem(uiteraard net goed),onderin heeft al vele klappen meegemaakt(meer resistent tegen ellende)dit laatste is echt zo,
Dat is ook weer de logica van PostNL. De nieuwe LB-wijken staan veel te krap EN barsten van de fouten. Als je dan na heel veel pijn en moeite eindelijk de meeste fouten eruit hebt laten halen, wordt er als dank voor de moeite NOG MEER tijd van je toch al krappe wijk afgehaald. En dat heet dan "evalutie", in PostNL-newspeak.quote:Op maandag 15 april 2024 11:54 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Dat tradler is idd een kansloze zaak. Je snapt niet dat het bedrijf geld blijft weggooien aan dat soort dingen.
uit die rare landen komen ook die rare ideeen,waar ze meer aan de gang gegaan zijn,de route's ,de boodschappentas,en meer.quote:Op dinsdag 16 april 2024 09:08 schreef wbwb het volgende:
https://postandparcel.inf(...)de-digital-services/
Posti, de Finse postdienst, breidt hun "slechts om de dag post bezorgen" uit.
Ja we vallen van het ene in het het andere drama,ze zakken steeds verder het moeras in.quote:Op dinsdag 16 april 2024 17:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat is ook weer de logica van PostNL. De nieuwe LB-wijken staan veel te krap EN barsten van de fouten. Als je dan na heel veel pijn en moeite eindelijk de meeste fouten eruit hebt laten halen, wordt er als dank voor de moeite NOG MEER tijd van je toch al krappe wijk afgehaald. En dat heet dan "evalutie", in PostNL-newspeak.
En in juni krijgen we hier als klap op de vuurpijl ook nog eens NRP2. Dat komt er op neer dat de wijken NOG groter worden en NOG krapper qua looptijd. We hebben hier twee wijken waar je nu op een piekdag 3 uur voor krijgt, en je minimaal een uur moet bijplussen. Die worden straks samengevoegd tot 1 wijk waar je 4 uur voor krijgt, terwijl je daar nu dus al 8 uur aan kwijt bent. Nu geloof ik best dat je met zo'n bakfiets tijdwinst hebt doordat je minder vaak hoeft bij te laden, maar het lijkt me sterk dat je twee keer zo snel bent.
En om het nog eens extra frustrerend te maken zijn de nieuwe NRP2-wijken gebaseerd op de oude, foute, looproutes uit september. Diezelfde routes waar we met veel moeite nu eindelijk de meeste fouten uit hebben gehaald. Die fouten komen in juni gewoon weer terug. Onbegrijpelijk.
En wat ik nog het minste begrijp is dat PostNL al jaren bezig is met stapsgewijs NRP2 invoeren, en dat overal steeds weer precies dezelfde dingen mis gaan. PostNL leert totaal niet van de gemaakte fouten, wat ongetwijfeld ook komt doordat PostNL fouten meestal ontkent of bagatelliseert. Een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen, maar PostNL blijft zich aan deze steen stoten, en ontkent simpelweg dat de steen er ligt, ook al zit PostNL inmiddels onder de steenvormige bloeduitstortingen.
Hier was vandaag ook een wijk open. Had helemaal niet gehoeven, ik had hem er zo bij kunnen doen. Maar zelfs aanbieden van wijken is tegenwoordig al te veel moeite.quote:Op dinsdag 16 april 2024 15:56 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Vandaag weer geen post gehad, ook geen postzegelpost en buspakje die zichtbaar is in Mijn Post, dus die 24 uurs belofte is tegenwoordig niks meer waard. Mijn wijk is een ochtendwijk dus komt niet meer vandaag. Blijkbaar onderbezetting of de huidige bezorger is met vakantie en kunnen ze geen vervanging vinden. Als ontvanger vind ik daar toch wat van. Zeker gezien het doorschuiven weinig zin heeft. Het zorgt alleen maar voor een nog onbetrouwbaarder bezorgpatroon in mijn ogen.
Triest artikel.quote:Op dinsdag 16 april 2024 22:56 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Hier was vandaag ook een wijk open. Had helemaal niet gehoeven, ik had hem er zo bij kunnen doen. Maar zelfs aanbieden van wijken is tegenwoordig al te veel moeite.
Ondertussen willen de aandeelhouders naar 1 dag per week. Of nog beter, geeft de upd terug aan de overheid: https://archive.is/x7xbB
Waarom blijven kranten deze leugen verspreiden?quote:PostNL verhoogde de salarissen onlangs met 19%
Wat een idioten, die aandeelhouders. We zakken nu al vaak door onze hoeven op de piekdagen. Stel je voor dat we nog maar 1x per week zouden bezorgen! Zeker in LB en NRP2-gebieden heb je dan makkelijk 20 tot 30 tassen post per wijk, en dan laat ik de pakjes nog buiten beschouwing!quote:Op dinsdag 16 april 2024 22:56 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Hier was vandaag ook een wijk open. Had helemaal niet gehoeven, ik had hem er zo bij kunnen doen. Maar zelfs aanbieden van wijken is tegenwoordig al te veel moeite.
Ondertussen willen de aandeelhouders naar 1 dag per week. Of nog beter, geeft de upd terug aan de overheid: https://archive.is/x7xbB
Hahaha nou geef dan de opdracht maar terug ja. 1 dag per week kan in de praktijk al niet bij tijdschriften, of alle tijdschriften moeten voortaan op dezelfde dag verschijnen, wat niet gaat gebeuren omdat PostNL niet wil bezorgen en je als bezorger uitpuilende tassen krijgt... Post via de pakketbezorgers bezorgen is ook niet wenselijk. En als je bijvoorbeeld per regio/wijk èèn vaste bezorgdag per week invoert weet je als verstuurder niet op welke dag jouw post bij de ontvanger aankomt als je allemaal regio's hebt met verschillende bezorgdagen.quote:Op dinsdag 16 april 2024 22:56 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Betaalde tijdschriften zijn nu nog bulk maar zitten al jaren in een dalende oplage. De Donald Duck koste in 2002 bijvoorbeeld iets meer dan 1 euro per nummer, nu 3,80 euro, elk jaar weer 10 cent erbij. Daar nog eens per nummer als uitgever bijvoorbeeld 25 cent bezorgkosten rekenen en de abonnees die er nog zijn haken massaal af ondanks de beperkte jaarstijging van 12,50 euro (alhoewel dat nu ook wel in de abonneeprijs is verwerkt hoor). Tijdschriften thuisbezorgd is een gemaksproduct. Elke week een tijdschrift kopen in de supermarkt vergt meer moeite voor de meeste mensen voor iets wat je misschien eigenlijk al niet meer altijd leest dus dat willen uitgevers kosten wat kost voorkomen.quote:Op dinsdag 16 april 2024 23:34 schreef V__L_N het volgende:
Je weet het nooit met de kamer hoor. Dat is bepaald geen doorsnee volk. Je hebt nog kans dat die zichzelf als gemiddelde nemen, en die krijgen nog best post.
Ze zitten gewoon steeds op het zelfde rondje besparingen. Terwijl de echte besparingen ze gewoon laten liggen en dat is een handhaving op de juiste brievenbussen.
Daarnaast laten ze geld liggen in hun eigen top product. Tijdschriften en pakjes zijn een luxe product, mensen willen dat graag hebben. Behandel het ook als zodanig.
Het enige wat misschien helpt is 365 dagen lang een brief aan jezelf te sturen en bijhouden welke niet de volgende bezorgdag aankomt en dan PostNL aanklagen. Maar goed, dan zegen ze gewoon dat ze wel degelijk de brievenbus op tijd hebben geleegd maar dat de brief verkeerd is gesorteerd, vertraging heeft opgelopen, overmacht etc. Elke keer een andere reden aanvoeren voor een 'uniek' geval. En dat dit binnen de landelijke marge valt. Wel benieuwd op welke percentage je zo uitkomenquote:Op woensdag 17 april 2024 00:13 schreef wbwb het volgende:
Of wat dacht je van daadwerkelijk eens gaan handhaven op de vormgevingsvoorwaarden? Er zit nog steeds regelmatig kutpartijenpost tussen die niet daaraan voldoet. Post die uit elkaar valt, adressen die niet goed leesbaar zijn, etc. Gek word je ervan.
Die poststukken kost PostNL daardoor dan ook meer geld om te verwerken en bezorgen. Als PostNL nou eens ¤0,50 extra gaat rekenen aan bedrijven voor elk poststuk dat ook maar enigszins niet voldoet, dan zullen bedrijven er heel snel voor zorgen dat ze voortaan daaraan voldoen gezien zij niet extra willen betalen, waardoor PostNL van die extra kosten voor lastige poststukken af is, terwijl PostNL lekker wat extra geld kan blijven innen voor bedrijven die het toch blijven doen.
altijd printscreens maken van je loop/lopen en looptijd en en eventuele plustijd.kunnen ze je niks maken.quote:Op dinsdag 16 april 2024 22:48 schreef YBouncer het volgende:
We hebben hier in Zuid-Holland nu al twee weken zogenaamd te maken met een storing in het systeem, waar de plustijd niet wordt goedgekeurd en/of bijgeteld bij je werktijd. Is dit in andere delen van Nederland ook het geval? We kregen vorige week een algemene melding dat vandaag op dinsdag na 18:00 uur alles alsnog zou worden opgeteld en bijgeschreven, maar je snapt dat dat niet gebeurt is. We hebben het hier over plustijd van week 14.
wel een heleboel werkquote:Op woensdag 17 april 2024 18:13 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Het enige wat misschien helpt is 365 dagen lang een brief aan jezelf te sturen
ik heb al tijden Readly kun je niet tegen kopenquote:Op dinsdag 16 april 2024 23:57 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Betaalde tijdschriften zijn nu nog bulk maar zitten al jaren in een dalende oplage. De Donald Duck koste in 2002 bijvoorbeeld iets meer dan 1 euro per nummer, nu 3,80 euro, elk jaar weer 10 cent erbij. Daar nog eens per nummer als uitgever bijvoorbeeld 25 cent bezorgkosten rekenen en de abonnees die er nog zijn haken massaal af ondanks de beperkte jaarstijging van 12,50 euro (alhoewel dat nu ook wel in de abonneeprijs is verwerkt hoor). Tijdschriften thuisbezorgd is een gemaksproduct. Elke week een tijdschrift kopen in de supermarkt vergt meer moeite voor de meeste mensen voor iets wat je misschien eigenlijk al niet meer altijd leest dus dat willen uitgevers kosten wat kost voorkomen.
een dag per week 24uur werken ben benieuwd hoe je je voeltquote:Op dinsdag 16 april 2024 23:30 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Hahaha nou geef dan de opdracht maar terug ja. 1 dag per week kan in de praktijk al niet bij tijdschriften, of alle tijdschriften moeten voortaan op dezelfde dag verschijnen, wat niet gaat gebeuren omdat PostNL niet wil bezorgen en je als bezorger uitpuilende tassen krijgt... Post via de pakketbezorgers bezorgen is ook niet wenselijk. En als je bijvoorbeeld per regio/wijk èèn vaste bezorgdag per week invoert weet je als verstuurder niet op welke dag jouw post bij de ontvanger aankomt als je allemaal regio's hebt met verschillende bezorgdagen.
Het hele concept postbezorging is gewoon lastig. In een stad van 200.000 inwoners kan je ook niet afhaalkluisjes (lees brievenbussen) bij PostNL punten inrichten voor je eigen post ophalen.
In principe zou je als je minder post hebt en niet elk huis af moet, als bezorger nog tijd hebben voor een 2e/3e wijk bezorgen. Alleen dan moeten er dus geen pieken zijn, veel buspakjesndie niet passen of huis aan huis mailings zodat je alsnog elk huis af moet met 1 brief.
Ik denk dat de Tweede Kamer uiteindelijk PostNL wel tegemoet komt met een subsidiebijdrage voor een basisprijs voor de postzegel of een 24uurs postzegel introduceren tegen hoger tarief en de huidige postzegel te degraderen tot 48+ uur bezorging. In de praktijk is de 24 uurs bezorging toch al onder de 90% gegaan dus het is de laatste jaren toch al een loze belofte, zeker als wijken niet meer dagelijks bezorging krijgen de laatste tijd.
gelukkig zijn ze nog ten alle tijden afhankelijk van de bezorgers en wederom zeg ik het,die 13,27 plus rest doet zeerquote:Op dinsdag 16 april 2024 23:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat een idioten, die aandeelhouders. We zakken nu al vaak door onze hoeven op de piekdagen. Stel je voor dat we nog maar 1x per week zouden bezorgen! Zeker in LB en NRP2-gebieden heb je dan makkelijk 20 tot 30 tassen post per wijk, en dan laat ik de pakjes nog buiten beschouwing!
Als er al iets duidelijk wordt uit dat artikel is dat het echt een heel slecht plan was om de posterijen te privatiseren. Het gaat nu alleen maar om winst maken tbv de aandeelhouders, en of het bedrijf nog een beetje goed is voor de klanten en de werknemers is van ondergeschikt belang. Bah.
Nee, niks gehad hier. De paaseieren moesten we ook al missen, en de suikerfeest-dadels waren eveneens afwezig.quote:Op donderdag 18 april 2024 17:59 schreef the_X het volgende:
Jullie al/nog wat van de beloofde lente versnapering(gen) gezien?
Misschien krijgen we volgende week zaterdag wel een oranje tompouce voor Koningsdag!![]()
(ik weet dat we dan vrij zijn daarom juist op die dag)
al die extra zaken zitten al verwerkt in het nieuwe"loon" anders redden ze het niet.quote:Op donderdag 18 april 2024 19:44 schreef V__L_N het volgende:
We mogen alleen maar kilos verbranden niet er meer aaneten...
Nou, de USPS is ook niet zo geweldig hoor.quote:Op donderdag 18 april 2024 20:58 schreef ophaling10 het volgende:
hier doen ze tenminste nog leuke dingen:https://about.usps.com/manuals/elm/html/elmc4_049.htm
ja het is natuurlijk wel hard werken,maar als je een beetje zuinig leeft,kun je goed sparen in de States,de gemiddelde bezorger in Nederland heeft iedere maand,2 weken over, van de maand.quote:Op donderdag 18 april 2024 21:39 schreef wbwb het volgende:
[..]
Nou, de USPS is ook niet zo geweldig hoor.
Ik zou er ook niet aan moeten denken om post vanuit een busje met de stuur aan de rechterkant te moeten bezorgen, ook pakketten te moeten bezorgen en ook nog post op te halen uit de brievenbussen. Oh, en dat dan 6 dagen per week met vaak te veel uren, of zelfs 7 dagen per week in veel gebieden. Trouwens ook nog eerst zelf de post voorbereiden op het postkantoor.
dat is bij alle grote bedrijven ter wereld,kijk naar een Amazon,etc..quote:Op vrijdag 19 april 2024 08:39 schreef wbwb het volgende:
Die Louis DeJoy is trouwens ook geen haar beter dan Herna Verhagen.
USPS is geen bedrijf.quote:Op vrijdag 19 april 2024 17:54 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dat is bij alle grote bedrijven ter wereld,kijk naar een Amazon,etc..
Dat kan ook echt heel erg aan het weer liggen. Ik heb al eens gehad met heel erge regen dat zelfs kartonnen dozen in mijn hand in de 2 meter om naar de voordeur te lopen zo door de midden gescheurd van de regen uit elkaar vielen…quote:Op zaterdag 20 april 2024 14:05 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ik weet dat je als bezorger niet altijd controle en keuze hebt over het weer en het ook echt klote weer is deze dagen, maar alle post in mijn brievenbus is drijfnat aangekomen dat zelfs de enveloppe gescheurd is en ook de inhoud weer nat / onbruikbaar... Volgens mij niet de tassen goed dichtgehouden of willen schuilen. Plek zat om te schuilen in deze wijk.
Maar eh loop je dan wel snel genoeg?quote:Op zaterdag 20 april 2024 15:52 schreef wbwb het volgende:
[..]
Dat kan ook echt heel erg aan het weer liggen. Ik heb al eens gehad met heel erge regen dat zelfs kartonnen dozen in mijn hand in de 2 meter om naar de voordeur te lopen zo door de midden gescheurd van de regen uit elkaar vielen…
Ik liep het snelst en fietste het snelst van al mijn collega's, maar ik ben natuurlijk ook nog jong. Soms grapten ze ook over dat ik 'elektrische benen' heb hahaquote:Op zaterdag 20 april 2024 16:00 schreef Pensioengenieter het volgende:
[..]
Maar eh loop je dan wel snel genoeg?![]()
![]()
Thuis post opslaan komt hoop ik niet vaak voor nee, de meeste bezorgen het niet (wat sneller opvalt als er tassen blijven staan) of gooien het bij het oud papier. Waarom je de post thuis zou houden begrijp ik nooit, al is het fijn dat je met een beetje geluk je post nog terugkrijgt... Ik krijg zelf al maanden geen folders en huis aan huis krant meer, ondanks vele ingediende klachten. Ze kunnen gewoon geen bezorger vinden of die zijn vaak snel weg of het maakt de bezorgbedrijven gewoon niet uit. Ook daar zou het schamele uur/stukloon vast niet de boodsdoener zijn.. vroeger waren het populaire baantjes toch?quote:Op zaterdag 20 april 2024 21:33 schreef ophaling10 het volgende:
het is nu om de haverklap dit soort dingen:
https://archive.ph/HqHbm
https://archive.ph/Tw95f
uit het stuk:Volgens de concernwoordvoerster zijn zaken als deze uitzonderlijk. ,,Dan praat je echt over slechts enkele gevallen, incidenten.
Dat is hier ook gebeurd in dergelijke gevallen. Het was te veel werk om alles na te bezorgen, dus tijdschriften en TV Gidsen zijn toen gewoon door PostNL bij het oud papier gegooid met het idee dat mensen toch al wel een vervangend exemplaar zouden hebben nabesteld, en wat moeten mensen met TV Gidsen van weken of maanden geleden? Daar heb ik me toen ook boos over gemaakt tegenover de teamcoach, want het is niet aan PostNL om te bepalen of post weggegooid kan worden, maar er werd schouderophalend op gereageerd.quote:Op zondag 21 april 2024 11:38 schreef V__L_N het volgende:
In dat tweede artikel staat dat niet alle post is nageleverd. Dus of die uitzendkracht heeft een deel wel weggegooid of de postnl heeft zelf weer bepaald dat een deel van de post niet relevant is. Dat hebben ze hier toen ook gedaan, en dat maakte mensen nog veel bozer.
straks hoeven ze alleen nog maar op zoek naar mensen,die het zo snel mogelijk kunnen verstoppenquote:Op zaterdag 20 april 2024 23:53 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Thuis post opslaan komt hoop ik niet vaak voor nee, de meeste bezorgen het niet (wat sneller opvalt als er tassen blijven staan) of gooien het bij het oud papier. Waarom je de post thuis zou houden begrijp ik nooit, al is het fijn dat je met een beetje geluk je post nog terugkrijgt... Ik krijg zelf al maanden geen folders en huis aan huis krant meer, ondanks vele ingediende klachten. Ze kunnen gewoon geen bezorger vinden of die zijn vaak snel weg of het maakt de bezorgbedrijven gewoon niet uit. Ook daar zou het schamele uur/stukloon vast niet de boodsdoener zijn.. vroeger waren het populaire baantjes toch?
Nog zien ze niet in dat je zuinig moet zijn op de goede mensen,reken maar dat er velen zijn weggejaagd en of zelfstandig zijn vertrokken,welke goed uit de verf kwamen.quote:Op zondag 21 april 2024 11:38 schreef V__L_N het volgende:
Postnl dacht ook dat uitzendkrachten de oplossing waren voor het probleem. Maar die veroorzaken ook echt wel giga veel problemen.
In dat tweede artikel staat dat niet alle post is nageleverd. Dus of die uitzendkracht heeft een deel wel weggegooid of de postnl heeft zelf weer bepaald dat een deel van de post niet relevant is. Dat hebben ze hier toen ook gedaan, en dat maakte mensen nog veel bozer.
hier nog een die er zo over denkt,onacceptabel gedrag,het blijkt maar weer dat veel "leidinggevenden" absoluut niet capabel zijn.quote:Op zondag 21 april 2024 12:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Daar heb ik me toen ook boos over gemaakt tegenover de teamcoach, want het is niet aan PostNL om te bepalen of post weggegooid kan worden
Precies wat ze dus verkeerd doen. Het gaat er niet om dat het niet meer relevant is, het gaat er om dat mensen zeker willen weten dat het wel allemaal terecht is gekomen.quote:Op zondag 21 april 2024 12:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat is hier ook gebeurd in dergelijke gevallen. Het was te veel werk om alles na te bezorgen, dus tijdschriften en TV Gidsen zijn toen gewoon door PostNL bij het oud papier gegooid met het idee dat mensen toch al wel een vervangend exemplaar zouden hebben nabesteld, en wat moeten mensen met TV Gidsen van weken of maanden geleden? Daar heb ik me toen ook boos over gemaakt tegenover de teamcoach, want het is niet aan PostNL om te bepalen of post weggegooid kan worden, maar er werd schouderophalend op gereageerd.
buiten dat het wat wettelijks betreft,het is ook een fatsoensnorm die overtreden wordt.quote:Op zondag 21 april 2024 13:52 schreef wbwb het volgende:
Volgens mij mogen ze van de wet die post ook niet zomaar weggooien
Het lastige is dat de ACM zich uitsluitend baseert op eigen landelijke onderzoeken om te bepalen of de landelijke bezorgnorm wordt gehaald. Ik kan PostNL niet dwingen om tenminste 95% van mijn post de eerstvolgende werkdag te bezorgen, en de ACM kan dat ook niet. De eis van 95% betreft namelijk slechts een landelijk gemiddelde.quote:Op zondag 21 april 2024 16:03 schreef wbwb het volgende:
Misschien eens melding hiervan doen bij de ACM dan?
Dat klopt, maar dit gaat over het zomaar weggooien van post, niet over die 95% die ze tegenwoordig toch niet halen.quote:Op zondag 21 april 2024 16:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het lastige is dat de ACM zich uitsluitend baseert op eigen landelijke onderzoeken om te bepalen of de landelijke bezorgnorm wordt gehaald. Ik kan PostNL niet dwingen om tenminste 95% van mijn post de eerstvolgende werkdag te bezorgen, en de ACM kan dat ook niet. De eis van 95% betreft namelijk slechts een landelijk gemiddelde.
En vergeet niet: er is gewoon betaald om die post te laten bezorgen dus weggooien is wettelijk, fatsoenlijk en zakelijk gewoon not done. Postbezorging is juist op vertrouwen gebaseerd, al heeft iemand 20 tv-gidsen abonnementen per week, dan wil die ook gids 20 ontvangen, ook al heeft ie er 19.quote:Op zondag 21 april 2024 16:20 schreef wbwb het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dit gaat over het zomaar weggooien van post, niet over die 95% die ze tegenwoordig toch niet halen.
onbestraft laten lijkt me niet in orde,misschien dat hier nog slimme koppen meelezen,die er heil in zien.quote:Op zondag 21 april 2024 16:20 schreef wbwb het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dit gaat over het zomaar weggooien van post, niet over die 95% die ze tegenwoordig toch niet halen.
daarom geloof ik dat amsterdam verhaal ook niet,dat het "maar" kleine hoeveelheiden waren,reken maar dat het huis vol stond.quote:Op zondag 21 april 2024 19:16 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
En vergeet niet: er is gewoon betaald om die post te laten bezorgen dus weggooien is wettelijk, fatsoenlijk en zakelijk gewoon not done. Postbezorging is juist op vertrouwen gebaseerd, al heeft iemand 20 tv-gidsen abonnementen per week, dan wil die ook gids 20 ontvangen, ook al heeft ie er 19.
Ja, precies. En PostNL kennende geven ze hen ook niet het geld terug als PostNL het doelbewust weggooit…quote:Op zondag 21 april 2024 19:16 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
En vergeet niet: er is gewoon betaald om die post te laten bezorgen dus weggooien is wettelijk, fatsoenlijk en zakelijk gewoon not done. Postbezorging is juist op vertrouwen gebaseerd, al heeft iemand 20 tv-gidsen abonnementen per week, dan wil die ook gids 20 ontvangen, ook al heeft ie er 19.
Ligt eraan waarmee je het vergelijkt natuurlijk. Als je kijkt naar die 7 miljoen poststukken per dag zijn een paar duizend natuurlijk maar weinig.quote:Op zondag 21 april 2024 20:02 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
daarom geloof ik dat amsterdam verhaal ook niet,dat het "maar" kleine hoeveelheiden waren,reken maar dat het huis vol stond.
De hele bezorgverplichting van 95% is een farce omdat dit landelijk is. Mensen in Maastricht kunnen wekenlang geen post ontvangen maar als er in Leeuwarden geen problemen zijn.. en hoe meten ze het eigenlijk? Die test enveloppen zijn alles behalve betrouwbaar en officieel zit er geen track en trace op poststukken.quote:Op zondag 21 april 2024 20:06 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ja, precies. En PostNL kennende geven ze hen ook niet het geld terug als PostNL het doelbewust weggooit…
[..]
Ligt eraan waarmee je het vergelijkt natuurlijk. Als je kijkt naar die 7 miljoen poststukken per dag zijn een paar duizend natuurlijk maar weinig.
dus de rest mag het weer opknappen,gaan er nog meer weg,ze weten het even niet meer,ook las ik ergens dat het bestuur afziet van een verhoging van de beloning,ja met zoveel problemen kun je dat echt niet makenquote:Op maandag 22 april 2024 16:19 schreef IsItMeOrYou het volgende:
er zijn te weinig bezorgers om de post vijf dagen in de week rond te brengen.
Het is gewoon een arrogant bedrijf geworden. 'We verwachten dat dit onderwerp nu wel bespreekbaar is in Den Haag'. Hopelijk zijn ze niet zo dom daar. Dit is gewoon een heel vooropgezet plan van jarenlang roepen dat het slecht gaat, personeelstekort en dan de politiek aankijken dat ze toch wel een beetje begrip hebben?quote:Op maandag 22 april 2024 16:59 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dus de rest mag het weer opknappen,gaan er nog meer weg,ze weten het even niet meer,ook las ik ergens dat het bestuur afziet van een verhoging van de beloning,ja met zoveel problemen kun je dat echt niet maken
https://www.studiorheden.(...)-behoefte-in-de-tuinquote:Op maandag 22 april 2024 17:09 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Het is gewoon een arrogant bedrijf geworden. 'We verwachten dat dit onderwerp nu wel bespreekbaar is in Den Haag'. Hopelijk zijn ze niet zo dom daar. Dit is gewoon een heel vooropgezet plan van jarenlang roepen dat het slecht gaat, personeelstekort en dan de politiek aankijken dat ze toch wel een beetje begrip hebben?
Het is heel simpel: in de Europese postwet staat dat het nationale postbedrijf, het bedrijf dat de UPD (Universele Post Dienstverlening) verzorgt, 5 dagen per week de post moet bezorgen. Dus het is helemaal niet relevant of dit onderwerp bespreekbaar is in Den Haag, want Den Haag heeft hier niks over te zeggen. Hooguit kunnen Haagse bewindslieden gaan proberen om in Brussel de betreffende Europese wet van tafel te krijgen.quote:Op maandag 22 april 2024 17:09 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Het is gewoon een arrogant bedrijf geworden. 'We verwachten dat dit onderwerp nu wel bespreekbaar is in Den Haag'. Hopelijk zijn ze niet zo dom daar. Dit is gewoon een heel vooropgezet plan van jarenlang roepen dat het slecht gaat, personeelstekort en dan de politiek aankijken dat ze toch wel een beetje begrip hebben?
Gek dat PostNL dat dan nergens roept. Ze presenteren het iets als wat ze nu al gaan uitrollen. Behalve als je jezelf elke dag een brief gaat sturen of elke dag Mijn Post in de app raadpleegt, hebben veel mensen toch niet door of de post die in je brievenbus ligt er vandaag zou moeten liggen of eigenlijk gisteren.quote:Op maandag 22 april 2024 17:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het is heel simpel: in de Europese postwet staat dat het nationale postbedrijf, het bedrijf dat de UPD (Universele Post Dienstverlening) verzorgt, 5 dagen per week de post moet bezorgen. Dus het is helemaal niet relevant of dit onderwerp bespreekbaar is in Den Haag, want Den Haag heeft hier niks over te zeggen. Hooguit kunnen Haagse bewindslieden gaan proberen om in Brussel de betreffende Europese wet van tafel te krijgen.
Ze leven alleen in een eigen bubbel sedert de privatisering.Bij Nu staan diverse bijzondere reactie's : gasten die maar wat roepen,bijdehanten, en mensen die wel enig medeleven met de bezorgers hebben,en ook bezorgers, wat er veel te zien is,dat het over geld gaat(niemand vind het interessant). Gelukkig staan we niet alleen.Niemand zit op 40 tassen pd te wachten,en dat 3 dagen,dat houd je een week vol,dan ligt 80% thuis in bed.quote:Op maandag 22 april 2024 19:28 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Gek dat PostNL dat dan nergens roept. Ze presenteren het iets als wat ze nu al gaan uitrollen. Behalve als je jezelf elke dag een brief gaat sturen of elke dag Mijn Post in de app raadpleegt, hebben veel mensen toch niet door of de post die in je brievenbus ligt er vandaag zou moeten liggen of eigenlijk gisteren.
Wel treffend: https://nieuwspaal.nl/pos(...)-niet-meer-elke-dag/
Dat werkt alleen als er ook 30% minder post is. Anders krijg je inderdaad drukkere dagen. Of ze moeten geen buspakjes meer accepteren en dit uitbesteden aan de pakkettak.quote:Op maandag 22 april 2024 19:37 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Ze leven alleen in een eigen bubbel sedert de privatisering.Bij Nu staan diverse bijzondere reactie's : gasten die maar wat roepen,bijdehanten, en mensen die wel enig medeleven met de bezorgers hebben,en ook bezorgers, wat er veel te zien is,dat het over geld gaat(niemand vind het interessant). Gelukkig staan we niet alleen.Niemand zit op 40 tassen pd te wachten,en dat 3 dagen,dat houd je een week vol,dan ligt 80% thuis in bed.
Je moet niet vergeten dat de media geregeld zaken verkeerd of op z'n minst overgesimplificeerd voorstellen. Want een genuanceerd verhaal zorgt niet voor pakkende krantenkoppen of veel clicks. Net als dat verhaal over die zogenaamde 19% loonsverhoging die we zouden krijgen.quote:Op maandag 22 april 2024 19:28 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Gek dat PostNL dat dan nergens roept. Ze presenteren het iets als wat ze nu al gaan uitrollen. Behalve als je jezelf elke dag een brief gaat sturen of elke dag Mijn Post in de app raadpleegt, hebben veel mensen toch niet door of de post die in je brievenbus ligt er vandaag zou moeten liggen of eigenlijk gisteren.
Wel treffend: https://nieuwspaal.nl/pos(...)-niet-meer-elke-dag/
Er moet dus echt 5 dagen in de week overal bezorgd worden, dus PostNL komt niet weg met de ene dag alleen wijk A bezorgen en de andere dag wijk B. Of hier een beroep gedaan kan worden op uitzonderlijke omstandigheden of geografische situaties betwijfel ik.quote:3. Zij (De EU-lidstaten, dus) zien erop toe dat de leveranciers van de universele dienst, behoudens door de nationale regelgevende instanties te beoordelen uitzonderlijke omstandigheden of geografische situaties, alle werkdagen (minimaal vijf dagen per week) ten minste het volgende waarborgen:
- één ophaling;
- een bestelling aan huis bij elke natuurlijke of rechtspersoon, of, bij wijze van afwijking, onder door de nationale regelgevende instantie te beoordelen voorwaarden in passende installaties.
En daar werkt postnl al jaren aan, het masseren van de regelgevende instanties. Dit alles om hun plannen door te drukken. Foei postnl.quote:Op maandag 22 april 2024 22:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
behoudens door de nationale regelgevende instanties te beoordelen uitzonderlijke omstandigheden
Ik ben benieuwd of dat hem gaat lukken… ze lijken er wel erg op tegen.quote:Op dinsdag 23 april 2024 16:55 schreef ophaling10 het volgende:
https://archive.ph/FCCxj
stukje naar beneden scrollen
Oftewel ze doen er waarschijnlijk niks mee…quote:Geachte wbwb,
Dank voor uw bericht van 21 april 2024. Uw melding over PostNL is belangrijk.
Wat doen we met uw melding?
Voordat we kunnen ingrijpen moeten we onderzoeken of een bedrijf echt de regels overtreedt. Omdat we veel meldingen ontvangen, kunnen we niet alle bedrijven onderzoeken waarover we een melding ontvangen. Uw melding helpt ons om te bepalen welke bedrijven we moeten onderzoeken. Blijkt uit een onderzoek dat een bedrijf de regels overtreedt? Dan beslissen we wat nodig is. We spreken het bedrijf bijvoorbeeld aan op hun overtreding. Blijft het bedrijf de regels overtreden? Dan komen wij in actie, door bijvoorbeeld consumenten te waarschuwen voor dit bedrijf of het bedrijf een boete op te leggen.
Hoort u nog wat van ons?
Als we op een later moment nog vragen hebben over uw melding nemen we contact met u op. Anders ontvangt u geen verdere reactie meer. We kunnen u niet persoonlijk op de hoogte houden over het vervolg van uw melding. Het kan schadelijk zijn voor ons onderzoek als bekend wordt welke bedrijven wij onderzoeken. In het nieuwsoverzicht op onze website maken we achteraf bekend welke bedrijven we hebben aangepakt.
Op onze website leest u:
voor welke bedrijven we waarschuwen;
welke sectoren we onderzoeken. Bijvoorbeeld reizen, telecommunicatie, energie enz.;
welke bedrijven we hebben aangepakt.
U kunt zo zelf in de gaten houden of uw melding heeft geleid tot actie.
Meer weten?
Op onze website vindt u ook informatie over uw rechten als consument. Wij leggen de regels uit en geven praktische tips. Voor veel situaties hebben we een voorbeeldbrief. Die kunt u gebruiken om uw recht te halen.
Komt u er niet uit met de informatie op onze website? Dan helpen wij u graag verder. Als u contact met ons opneemt, geven wij u gratis advies over uw rechten en mogelijke vervolgstappen. Maar we kunnen niet bemiddelen. Dat betekent dat wij geen contact opnemen met het bedrijf om voor uw persoonlijke probleem een oplossing te vinden.
Wilt u advies of hebt u andere vragen?
Neem dan contact met ons op.
Neemt u opnieuw contact met ons op? Noem dan dit nummer: XXXXXXXXX.
Met vriendelijke groet,
ACM ConsuWijzer
088 - 0 70 70 70
Maandag t/m vrijdag van 09.30 - 13.00 uur
www.consuwijzer.nl
www.acm.nl
En dat is natuurlijk in het huidige tijdperk een enorm achterhaalde wet. We kunnen het schaarse personeel in Nederland ook wel beter gebruiken dan voor dagelijks hetzelfde rondje lopen met een handjevol echt relevante post en vrijwel niks met spoed.quote:Op maandag 22 april 2024 17:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het is heel simpel: in de Europese postwet staat dat het nationale postbedrijf, het bedrijf dat de UPD (Universele Post Dienstverlening) verzorgt, 5 dagen per week de post moet bezorgen. Dus het is helemaal niet relevant of dit onderwerp bespreekbaar is in Den Haag, want Den Haag heeft hier niks over te zeggen. Hooguit kunnen Haagse bewindslieden gaan proberen om in Brussel de betreffende Europese wet van tafel te krijgen.
Tassen zijn vaak ook versleten rommel. Heb een keer een nieuwe ingewerkt, toen die net paar dagen alleen liep was alle post natgeregend door de tassen heen, omdat hij oude troep had gekregen in plaats van nieuwe tassen.quote:Op zaterdag 20 april 2024 14:05 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ik weet dat je als bezorger niet altijd controle en keuze hebt over het weer en het ook echt klote weer is deze dagen, maar alle post in mijn brievenbus is drijfnat aangekomen dat zelfs de enveloppe gescheurd is en ook de inhoud weer nat / onbruikbaar... Volgens mij niet de tassen goed dichtgehouden of willen schuilen. Plek zat om te schuilen in deze wijk.
Je zou bijna denken dat dit soort verhalen gefabriceerd worden als excuus voor de ondermaatse bezorging. "We hebben geen structurele problemen hoor, was de schuld van een bezorger die illegale dingen deed.."quote:Op zaterdag 20 april 2024 21:33 schreef ophaling10 het volgende:
het is nu om de haverklap dit soort dingen:
https://archive.ph/HqHbm
https://archive.ph/Tw95f
uit het stuk:Volgens de concernwoordvoerster zijn zaken als deze uitzonderlijk. ,,Dan praat je echt over slechts enkele gevallen, incidenten.
Ja, echt compleet waardeloos…quote:Op woensdag 24 april 2024 19:40 schreef Bladblazer het volgende:
[..]
Tassen zijn vaak ook versleten rommel. Heb een keer een nieuwe ingewerkt, toen die net paar dagen alleen liep was alle post natgeregend door de tassen heen, omdat hij oude troep had gekregen in plaats van nieuwe tassen.
Dat was te verwachten. Dit is niet voor het eerst: Met de Kerstdagen zou er ook extra tijd bij de wijken gezet worden, dat gebeurde ook regelmatig niet. Tijd eraf halen, dat vergeten ze dan weer nooit.quote:Op donderdag 25 april 2024 20:25 schreef the_X het volgende:
Wisten jullie nog dat er aanstaande dinsdag 8% extra tijd bij de X wijken zou komen in verband met Koningsdag? Nou dat hebben ze er dus niet bij geboekt, veel mensen op Facebook klagen erover en inderdaad mijn X wijk staat dezelfde tijd voor als afgelopen dinsdag Controleer dus nog even goed je tijden voor dinsdag...
Er wordt geadviseerd om een email naar de OR te sturen.
Ik heb die tijd toevallig wel gekregen. Maar het is een doekje voor het bloeden. Wat moet je met 12 minuten op een dag als je normaal al minimaal 60 moet plussen. Als je echt strikt gaat rekenen om het kloppend te krijgen dan moet je naar je 13 weeks gemiddelde kijken en die dan met 8% verhogen. Maar die logica werkt niet in de postnl.quote:Op donderdag 25 april 2024 20:25 schreef the_X het volgende:
Wisten jullie nog dat er aanstaande dinsdag 8% extra tijd bij de X wijken zou komen in verband met Koningsdag? Nou dat hebben ze er dus niet bij geboekt, veel mensen op Facebook klagen erover en inderdaad mijn X wijk staat dezelfde tijd voor als afgelopen dinsdag Controleer dus nog even goed je tijden voor dinsdag...
Er wordt geadviseerd om een email naar de OR te sturen.
Wij hebben dat bericht dus niet gehad. Maar we zijn wel allemaal tijd kwijt geraakt. Bij mij zo'n 25% per dag, behalve donderdag. Die was maar 8%. Ik ging van iets van 8 uur naar 6,5. Daadwerkelijke looptijd tussen de 12 en 13 uur.quote:Op donderdag 25 april 2024 22:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat was te verwachten. Dit is niet voor het eerst: Met de Kerstdagen zou er ook extra tijd bij de wijken gezet worden, dat gebeurde ook regelmatig niet. Tijd eraf halen, dat vergeten ze dan weer nooit.
Hebben jullie ook dat bericht gehad over de nieuwe looptijden per 30 april? De oude looptijden van Logisch Bezorgen waren verkeerd berekend, omdat men vergeten was rekening te houden met tuinhekjes, te kleine brievenbussen, en subnummering. "De aanpassing van de tijd is voor elke loop anders, omdat de kenmerken per route verschillen. Soms is er helemaal geen aanpassing", zo stelde het bericht.
Maar bij ons komt het er gewoon op neer dat er bij elke wijk elke dag 15% van de tijd af is gehaald! Dus de oude tijden zijn opnieuw geëvalueerd omdat ze te krap stonden, met als resultaat dat ze nu nog krapper staan. Sommige mensen zijn wel een uur per dag kwijt geraakt! En over 3 maanden willen ze weer gaan evalueren, dus ik hou mijn hart vast.
Hoezo zijn die dan weer teruggezet? Wat is dat dan weer voor doms?quote:Op donderdag 25 april 2024 22:55 schreef V__L_N het volgende:
Ergernis daarboven, bepaalde routes waren verbeterd om de LB fouten er uit te halen. Die zijn nu weer terug gezet... Zitten daar dus weer de meest onlogische dingen in, zonder overleg met de bezorgers.
Dat is hier ook gebeurd. Van de ene op andere dag waren fouten die in sommige gevallen al jaren (!) geleden uit wijken waren gehaald, weer terug. Ik denk dat er af en toe zo'n IT-er op een verkeerde knop drukt waardoor eerdere wijzigingen ongedaan worden gemaakt.quote:Op vrijdag 26 april 2024 22:42 schreef wbwb het volgende:
[..]
Hoezo zijn die dan weer teruggezet? Wat is dat dan weer voor doms?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |