abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213198547

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.

Het was ooit APT, P&T en het toch wel zo vaak gebruikte PTT. Het werd via een korte pauze als TPG en TNT uiteindelijk Postnl. Omdat het nog niet verwarrend genoeg was, namen we Sandd er nog maar bij. Hoewel we verdwalen in alle namen, weten de aanwezige postbodes, postbezorgers en postsorteerders de weg naar dit topic en alle huizen in Nederland wel te vinden.

De pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere Postnl'ers zul je hier niet vinden. Maar wij willen je best helpen met vragen over je poststuk en we zullen zeker 'de bezorger er op aanspreken'.

Op de site van Postnl kun je de Posttarieven, Adressen en Postcodes opzoeken. Ga je verhuizen, dan vinden de bezorgers en nieuwe bewoners het wel fijn als je een Verhuisservice neemt. We zijn er natuurlijk ook voor bedrijven.

Oh, en natuurlijk zijn wij je favoriete en minst favoriete bezorger, dus complimenten en klachten zijn er ook.

Voor de medewerkers natuurlijk de zo belangrijke betaaldata:

Overuurtjes maken we standaard. En die worden zo uitbetaald:

Meelezen, de weg kwijt, wordt het je gewoon te veel? We hebben hieronder nog even de meest gebruikte afkortingen en termen voor je uitgepuzzeld:

HAH = Huis aan Huis folders
HSM = HuisNummerSorteermachine
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC/TL = Teamcoach/Teamleider
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR/OC = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
Piekdag = Dag dat het druk is
Daldag = Dag dat het rustig is
X-wijken = Wijken met dinsdag, donderdag en zaterdag piek
Y-wijken = Wijken met woensdag en vrijdag piek
Postvest/kangoeroebuidel/bomgordel = Jas-tas combinatie om post te dragen
SKNJ = Sinterklaas, Kerst, Nieuwjaar
Postboy = Kar voor post
Depot = Plek waar post gebracht wordt
Retailer = Winkels waar pakjes gebracht/gehaald kunnen worden

pi_213198553
Eerste bericht :+

Mooie titel zo?

[ Bericht 10% gewijzigd door wbwb op 13-04-2024 23:16:58 ]
pi_213198824
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2024 23:11 schreef wbwb het volgende:
Eerste bericht :+

Mooie titel zo?
Prima, dank je wel!
pi_213203466
Accurate titel.
De plaatjes van salaris betaaldata en meeruren lopen ondertussen wel een beetje achter, net zoals de loonsverhoging een paar jaar achterloopt :D
pi_213208587
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 10:15 schreef Bladblazer het volgende:
Accurate titel.
De plaatjes van salaris betaaldata en meeruren lopen ondertussen wel een beetje achter, net zoals de loonsverhoging een paar jaar achterloopt :D
Viel me ook op, ja, maar ik kan natuurlijk niet meer inloggen op Mijn PostNL (niet te verwarren met Mijn PostNL of Jouw PostNL of Mijn Post of …), dus ik kan geen nieuwe screenshots maken helaas.
pi_213211082
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 23:10 schreef wbwb het volgende:

[..]
Lol, hoe zouden ze daar dan toch weer bij komen?
ze moeten wat verzinnen anders komen er elke dag berichten in het nieuws,van gevonden zakken.
pi_213215382
Nou, de OR heeft een jaarverslag gemaakt: https://email.postnl.nl/mailings/97/16492/jaarverslag%202023.pdf

quote:
De
directeur heeft nagedacht over het voorstel
van de OR maar besloten om het contract met
Tradler niet op te zeggen. De directeur is van
mening dat Tradler wel waarde toevoegt en
dat Tradler in de toekomst nog beter benut kan
worden.
Bijvoorbeeld dit snap ik dan echt niet…
  maandag 15 april 2024 @ 11:54:27 #8
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_213215930
Ik verslikte me hier in///
quote:
In 2023 is op diverse depots Logisch Bezorgen ingevoerd. Het doel van
Logisch Bezorgen is om de bezorgroutes efficiënter te maken. De OR
ontving veel signalen van postbezorgers dat de invoering van Logisch
Bezorgen niet overal logisch is. De routes bleken niet altijd efficiënt en de
tijden waren vaak te krap. Voor de bezorgers werkt dit erg vervelend. De OR
heeft hierover meermaals gesproken met het bedrijf en het bedrijf erkende
uiteindelijk ook dat de invoering van Logisch Bezorgen niet overal goed is
gegaan. Maar dit proces heeft veel te lang geduurd.

....

Deze verbeteringsslag is gestart in 2023 en zal in 2024 afgerond
worden.
En dus halen ze 1,5 uur van mijn tijd af als verbetering. Ipv van 4,5 uur plus ik nu 6 uur bij op een ingeroosterde tijd van 6,5 uur? Dat is echt een verbeteringsslag waar we u tegen zeggen.

Dat tradler is idd een kansloze zaak. Je snapt niet dat het bedrijf geld blijft weggooien aan dat soort dingen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_213216072
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 11:54 schreef V__L_N het volgende:
[..]
En dus halen ze 1,5 uur van mijn tijd af als verbetering. Ipv van 4,5 uur plus ik nu 6 uur bij op een ingeroosterde tijd van 6,5 uur? Dat is echt een verbeteringsslag waar we u tegen zeggen.

Dat tradler is idd een kansloze zaak. Je snapt niet dat het bedrijf geld blijft weggooien aan dat soort dingen.
Ongelooflijk weer dit
pi_213222203
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 10:15 schreef Bladblazer het volgende:
Accurate titel.
(de good old times)
pi_213222209
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2024 10:51 schreef wbwb het volgende:
Nou, de OR heeft een jaarverslag gemaakt: https://email.postnl.nl/mailings/97/16492/jaarverslag%202023.pdf
[..]
Bijvoorbeeld dit snap ik dan echt niet…
ja de grootste verkwisting
pi_213222290
quote:
De OR
ontving veel signalen van postbezorgers dat de invoering van Logisch
Bezorgen niet overal logisch is.
zeg maar gerust helemaal nergens,ook de bestede tijd en het geld wat het allemaal gekost heeft,had je veel mensen een plezier mee kunnen doen.
pi_213222559
PostNL is sowieso slecht bezig. Ze verliezen flink wat marktaandeel aan DHL, de kwaliteit is droevig, het personeel is ontevreden, etc.

Ik durf te wedden dat ik het nog beter kan doen als CEO… wie overtuigt de aandeelhouders?
pi_213223044
quote:
[..]
En dan krijg je straks dat het meeruren budget niet meer genoeg is voor al dat bijplussen, en wordt er moeilijk gedaan bij plussen |:(
  maandag 15 april 2024 @ 22:53:34 #15
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_213223373
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 21:07 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
zeg maar gerust helemaal nergens,ook de bestede tijd en het geld wat het allemaal gekost heeft,had je veel mensen een plezier mee kunnen doen.
Ja maar daar geven de topmanagers zichzelf nu een lekkere hogere bonus van
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_213224675
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 22:53 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Ja maar daar geven de topmanagers zichzelf nu een lekkere hogere bonus van
ja dat is altijd maar kortstondig,let maar op. als die van hun voetstuk vallen is het een heel probleem(uiteraard net goed),onderin heeft al vele klappen meegemaakt(meer resistent tegen ellende)dit laatste is echt zo,
pi_213224871
https://postandparcel.inf(...)de-digital-services/

Posti, de Finse postdienst, breidt hun "slechts om de dag post bezorgen" uit.
  dinsdag 16 april 2024 @ 09:34:01 #18
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_213225066
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 08:45 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
ja dat is altijd maar kortstondig,let maar op. als die van hun voetstuk vallen is het een heel probleem(uiteraard net goed),onderin heeft al vele klappen meegemaakt(meer resistent tegen ellende)dit laatste is echt zo,
Ik denk dat het een stuk beter zou worden als Herna verhagen aan haar loyale clowns zouden opstappen.
Loesje
pi_213228470
Vandaag weer geen post gehad, ook geen postzegelpost en buspakje die zichtbaar is in Mijn Post, dus die 24 uurs belofte is tegenwoordig niks meer waard. Mijn wijk is een ochtendwijk dus komt niet meer vandaag. Blijkbaar onderbezetting of de huidige bezorger is met vakantie en kunnen ze geen vervanging vinden. Als ontvanger vind ik daar toch wat van. Zeker gezien het doorschuiven weinig zin heeft. Het zorgt alleen maar voor een nog onbetrouwbaarder bezorgpatroon in mijn ogen.
pi_213229195
quote:
[..]

Dat is ook weer de logica van PostNL. De nieuwe LB-wijken staan veel te krap EN barsten van de fouten. Als je dan na heel veel pijn en moeite eindelijk de meeste fouten eruit hebt laten halen, wordt er als dank voor de moeite NOG MEER tijd van je toch al krappe wijk afgehaald. En dat heet dan "evalutie", in PostNL-newspeak.

En in juni krijgen we hier als klap op de vuurpijl ook nog eens NRP2. Dat komt er op neer dat de wijken NOG groter worden en NOG krapper qua looptijd. We hebben hier twee wijken waar je nu op een piekdag 3 uur voor krijgt, en je minimaal een uur moet bijplussen. Die worden straks samengevoegd tot 1 wijk waar je 4 uur voor krijgt, terwijl je daar nu dus al 8 uur aan kwijt bent. Nu geloof ik best dat je met zo'n bakfiets tijdwinst hebt doordat je minder vaak hoeft bij te laden, maar het lijkt me sterk dat je twee keer zo snel bent.

En om het nog eens extra frustrerend te maken zijn de nieuwe NRP2-wijken gebaseerd op de oude, foute, looproutes uit september. Diezelfde routes waar we met veel moeite nu eindelijk de meeste fouten uit hebben gehaald. Die fouten komen in juni gewoon weer terug. Onbegrijpelijk.

En wat ik nog het minste begrijp is dat PostNL al jaren bezig is met stapsgewijs NRP2 invoeren, en dat overal steeds weer precies dezelfde dingen mis gaan. PostNL leert totaal niet van de gemaakte fouten, wat ongetwijfeld ook komt doordat PostNL fouten meestal ontkent of bagatelliseert. Een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen, maar PostNL blijft zich aan deze steen stoten, en ontkent simpelweg dat de steen er ligt, ook al zit PostNL inmiddels onder de steenvormige bloeduitstortingen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_213231053
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 09:08 schreef wbwb het volgende:
https://postandparcel.inf(...)de-digital-services/

Posti, de Finse postdienst, breidt hun "slechts om de dag post bezorgen" uit.
uit die rare landen komen ook die rare ideeen,waar ze meer aan de gang gegaan zijn,de route's ,de boodschappentas,en meer.
pi_213231141
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 17:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Dat is ook weer de logica van PostNL. De nieuwe LB-wijken staan veel te krap EN barsten van de fouten. Als je dan na heel veel pijn en moeite eindelijk de meeste fouten eruit hebt laten halen, wordt er als dank voor de moeite NOG MEER tijd van je toch al krappe wijk afgehaald. En dat heet dan "evalutie", in PostNL-newspeak.

En in juni krijgen we hier als klap op de vuurpijl ook nog eens NRP2. Dat komt er op neer dat de wijken NOG groter worden en NOG krapper qua looptijd. We hebben hier twee wijken waar je nu op een piekdag 3 uur voor krijgt, en je minimaal een uur moet bijplussen. Die worden straks samengevoegd tot 1 wijk waar je 4 uur voor krijgt, terwijl je daar nu dus al 8 uur aan kwijt bent. Nu geloof ik best dat je met zo'n bakfiets tijdwinst hebt doordat je minder vaak hoeft bij te laden, maar het lijkt me sterk dat je twee keer zo snel bent.

En om het nog eens extra frustrerend te maken zijn de nieuwe NRP2-wijken gebaseerd op de oude, foute, looproutes uit september. Diezelfde routes waar we met veel moeite nu eindelijk de meeste fouten uit hebben gehaald. Die fouten komen in juni gewoon weer terug. Onbegrijpelijk.

En wat ik nog het minste begrijp is dat PostNL al jaren bezig is met stapsgewijs NRP2 invoeren, en dat overal steeds weer precies dezelfde dingen mis gaan. PostNL leert totaal niet van de gemaakte fouten, wat ongetwijfeld ook komt doordat PostNL fouten meestal ontkent of bagatelliseert. Een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen, maar PostNL blijft zich aan deze steen stoten, en ontkent simpelweg dat de steen er ligt, ook al zit PostNL inmiddels onder de steenvormige bloeduitstortingen.
Ja we vallen van het ene in het het andere drama,ze zakken steeds verder het moeras in.
Net eens gekeken of ze iets met prepensioen/e.d. doen,dat is alleen weer in de andere cao,daar hebben de bonden nooit goed op ingespeeld,als de bezorgers straks op zijn,redden ze het pensioen niet eens.Er lopen best wel bezorgers rond die 20/30jr erbij zitten.
pi_213232902
We hebben hier in Zuid-Holland nu al twee weken zogenaamd te maken met een storing in het systeem, waar de plustijd niet wordt goedgekeurd en/of bijgeteld bij je werktijd. Is dit in andere delen van Nederland ook het geval? We kregen vorige week een algemene melding dat vandaag op dinsdag na 18:00 uur alles alsnog zou worden opgeteld en bijgeschreven, maar je snapt dat dat niet gebeurt is. We hebben het hier over plustijd van week 14.
  dinsdag 16 april 2024 @ 22:56:08 #24
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_213232995
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2024 15:56 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Vandaag weer geen post gehad, ook geen postzegelpost en buspakje die zichtbaar is in Mijn Post, dus die 24 uurs belofte is tegenwoordig niks meer waard. Mijn wijk is een ochtendwijk dus komt niet meer vandaag. Blijkbaar onderbezetting of de huidige bezorger is met vakantie en kunnen ze geen vervanging vinden. Als ontvanger vind ik daar toch wat van. Zeker gezien het doorschuiven weinig zin heeft. Het zorgt alleen maar voor een nog onbetrouwbaarder bezorgpatroon in mijn ogen.
Hier was vandaag ook een wijk open. Had helemaal niet gehoeven, ik had hem er zo bij kunnen doen. Maar zelfs aanbieden van wijken is tegenwoordig al te veel moeite.

Ondertussen willen de aandeelhouders naar 1 dag per week. Of nog beter, geeft de upd terug aan de overheid: https://archive.is/x7xbB
Loesje
pi_213233079
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 22:56 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Hier was vandaag ook een wijk open. Had helemaal niet gehoeven, ik had hem er zo bij kunnen doen. Maar zelfs aanbieden van wijken is tegenwoordig al te veel moeite.

Ondertussen willen de aandeelhouders naar 1 dag per week. Of nog beter, geeft de upd terug aan de overheid: https://archive.is/x7xbB
Triest artikel.

quote:
PostNL verhoogde de salarissen onlangs met 19%
Waarom blijven kranten deze leugen verspreiden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')