is zwaar hoor,eerst 's nachts en dan over de dag de post erbij dat merk je wel(als beginner zeker)quote:Op maandag 20 mei 2024 21:26 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Hmm en de resterende uren opvullen als sorteerder?
Ah oké das niet haalbaar idd.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:17 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
is zwaar hoor,eerst 's nachts en dan over de dag de post erbij dat merk je wel(als beginner zeker)
ja als dat gebeurt is er geen personeelstekort meer,nu krijg je omgerekend maar 18uur voor bijv 30uur werk,de insiders weten wel wat ik bedoel.wat me ook een raadsel is (al tijden) binnen krijg je 5 weken vakantie,buiten 4 weken,buiten slijt je toch net even meer,ook je eigen materieel,etc..quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:06 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Ah oké das niet haalbaar idd.
Dan vind ik dat je voor 25-30 uur postbezorger, 36 uur uitbetaald moet krijgen. Zo zwaar is het kennelijk volgens de arbo..
Dat is gedaan om deze groep slechtere arbeidsvoorwaarden te kunnen geven dan de medewerkers van de grote CAO. Minder verlof, geen (doorbetaalde) pauzes, slechter pensioen, etc.quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:37 schreef wbwb het volgende:
Ik snap überhaupt niet dat er een aparte cao voor postbezorgers is.
Ja, dat snap ik en vind ik belachelijk, maar waarom zijn bijvoorbeeld vakbonden hier überhaupt ooit mee akkoord gegaan?quote:Op woensdag 22 mei 2024 10:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat is gedaan om deze groep slechtere arbeidsvoorwaarden te kunnen geven dan de medewerkers van de grote CAO. Minder verlof, geen (doorbetaalde) pauzes, slechter pensioen, etc.
Omdat de BVPP overal mee akkoord gaat en er op het moment dat deze CAO werd opgetuigd nog geen postbezorgers in dienst waren (of lid van de BVPP) die er een stokje voor konden steken.quote:Op woensdag 22 mei 2024 10:44 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik en vind ik belachelijk, maar waarom zijn bijvoorbeeld vakbonden hier überhaupt ooit mee akkoord gegaan?
scheelt ook nog een paar duiten.voor kerst zit het slot eropquote:Op woensdag 22 mei 2024 16:45 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ja hoor, wat ik al voorspelde: als je bij de Duitse grens woont kan je beter post / brievenbuspakjes versturen via Duitsland naar Nederlandhttps://www.ad.nl/heusden(...)-goedkoper~ae92a2c7/
In Duitsland bezorgen ze nog wel 6 dagen per week.
daarom balen ze vast( en niet een beetje)van die "grote" verhoging wml,als dat niet gebeurd was,zat je allemaal nog in/rond de max van 11,wederom een drama.quote:Op woensdag 22 mei 2024 12:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Omdat de BVPP overal mee akkoord gaat en er op het moment dat deze CAO werd opgetuigd nog geen postbezorgers in dienst waren (of lid van de BVPP) die er een stokje voor konden steken.
En aan de postbodes werd toendertijd beloofd dat door het invoeren van deze nieuwe functie en CAO er bezuinigd kon worden zodat hun functie als postbode, met bijbehorende "riante" CAO kon blijven bestaan.
de stoute link(mag ook nietquote:Op woensdag 22 mei 2024 16:45 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ja hoor, wat ik al voorspelde: als je bij de Duitse grens woont kan je beter post / brievenbuspakjes versturen via Duitsland naar Nederlandhttps://www.ad.nl/heusden(...)-goedkoper~ae92a2c7/
In Duitsland bezorgen ze nog wel 6 dagen per week.
Tsja, er is echt niks verboden aan post met een buitenlandse postdienst versturen. In de EU hebben we ook gewoon een vrije markt. Bedrijven als Spring GDS (nota bene van PostNL), Landmark Global, Asendia, Deutsche Post International, Direct Link, etc bestaan ook niet voor niks.quote:Op woensdag 22 mei 2024 18:18 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
de stoute link(mag ook niet. ). https://archive.ph/dCiOo
Ik mag hopen dat ze de huidige postzegel op zijn minst 24 uur laten, anders betaal je straks als consument meer of het zelfde maar dan voor een tragere bezorging. Maar onder de 1 euro zal het wel niet worden, anders komen ze sowieso niet uit met de kosten. En weet niet hoeveel grootverzenders als DPG betalen, die zitten sowieso al op 2-3 dagen bezorging.quote:“We geven het al enkele maanden aan: ons voornemen is om zo snel mogelijk te gaan naar bezorging binnen 2 dagen en op termijn binnen 3 dagen.” Op de vraag van Meldpunt of dit ook daadwerkelijk staat te gebeuren, antwoordt Herberigs: “Op dit moment is de minister aan zet.” Daar voegt ze nog aan toe dat “het overigens mogelijk blijft om post binnen 24 uur te laten bezorgen, tegen een ander tarief.”
Weer media die het niet begrepen heeft:quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:12 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.maxmeldpunt.n(...)ing-postnl-reageert/
quote:Wat betreft de tarieven voor postpakketten: een gemiddeld klein postpakketje (brievenbuspakketje) kost in 2023 een bedrag van 5,49 euro voor consumenten en kleine bedrijven.
je kan er never wat bijdoen,dat is nu al heel moeilijk,de aanlevering moet gewoon naar 6/7 s morgens,je kan dan wel een werkdag van 9uur maken(post.met 1uur pauze doorbetaald)en alles is dan ook bezorgd.Soms is eht heel makkelijk,maar ze gaan niet op de echte ervaringen (buiten) af,maar op aangewaaide ervaringen,die veelal een te grote kostenpost zijn,het geld hiervan kan dan mooi voor een deel naar buiten terugvloeien.quote:Op zondag 26 mei 2024 10:48 schreef Huettenwirt het volgende:
s het gewoon onmogelijk om er een normale werkdag van 8 uur op na te houden. Tenzij je het o.k. vindt om met een pauze van een uurtje pas rond 20:00 uur klaar te zijn met je werk. Dat wil sowieso bijna niemand.
Die 5,5 uur max per dag is afgesproken met de OR, en heeft volgens mij te maken met wettelijke pauzetijden. Als je meer dan 5,5 uur per dag werkt, dan heb je recht op minimaal 30 minuten pauze. Overigens heb je geen wettelijk recht op doorbetaling van de pauze, tenzij in je CAO iets anders staat. Maar, nu komt het: Op het moment dat jij recht hebt op pauze moet de werkgever volgens de Arbowet wel zorgen voor een ruimte waar deze pauze kan worden genoten. En die ruimte moet aan allerlei eisen voldoen: Er moet voldoende verwarming zijn, voldoende ventilatie, er moet regelmatig schoongemaakt worden, etc. En de meeste depots voldoen niet aan deze eisen.quote:Op zondag 26 mei 2024 10:48 schreef Huettenwirt het volgende:
Nog een cijfer; 5,5 uur max per dag voor postbezorgers;
Dit heeft er niks mee te maken dat het niet mag van de arbodienst. Een bouwvakker werkt ook langer. Alleen die begint eerder. Als je de post laat aanlevert op de depots ( 11:00 of zelfs nog later), is het gewoon onmogelijk om er een normale werkdag van 8 uur op na te houden. Tenzij je het o.k. vindt om met een pauze van een uurtje pas rond 20:00 uur klaar te zijn met je werk. Dat wil sowieso bijna niemand. Terwijl er jarenlang gezegd is dat om 17:00 uur de post bezorgd moet zijn, uitzonderingen daargelaten.
Als je langer wil werken op een groot depot moet de post vroeger aangeleverd worden en dat kan dus niet.
Buiten dat, als je mensen in de bezorging nog meer uren per dag geeft wordt het ook moeilijker om te vervangen bij vrij en ziekte. Je hebt dan minder mensen ter beschikking die er een uurtje bij kunnen hebben. Het is gewoon niet meer dan praktisch om contracten niet boven de 5,5 uur uit te laten komen. Maar wordt op een depot de post vroeger aangeleverd en je 3-maands gemiddelde komt boven die 5,5 uur uit dan heb je het wettelijk recht om je contract te verhogen naar boven de 5,5 uur. Geen arbodienst die je tegen houdt.
ja straks doen ze weer huillie dat er 100en zakken blijven liggen.quote:Op zondag 26 mei 2024 15:18 schreef wbwb het volgende:
Hier schijnt de teamleider, sorry, logistiek coach nu allemaal heel strak te letten op de looptijden. Onder andere meelopen met postbezorgers om te kijken hoe ze het doen, postbezorgers die veel geplust hebben nabellen om te vragen waarom ze zo lang erover deden, etc. Eigenlijk belachelijk en triest. Dat heb ik in de ruim 5 jaar die ik bij PostNL gewerkt had ook echt nog nooit meegemaakt.
---
Kunnen we zelf niet een veel betere postdienst beginnen? Zo moeilijk kan het nooit zijn om dat beter te doen dan PostNL.
ja die 5,5 is echt om de kosten te drukken,ik hoop dat er ooit nog wat gaat veranderen,want na 22jr ellende moeten ze nu toch eens inzien,dat het een totaal mislukt verhaal is.quote:Op zondag 26 mei 2024 15:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Die 5,5 uur max per dag is afgesproken met de OR, en heeft volgens mij te maken met wettelijke pauzetijden. Als je meer dan 5,5 uur per dag werkt, dan heb je recht op minimaal 30 minuten pauze. Overigens heb je geen wettelijk recht op doorbetaling van de pauze, tenzij in je CAO iets anders staat. Maar, nu komt het: Op het moment dat jij recht hebt op pauze moet de werkgever volgens de Arbowet wel zorgen voor een ruimte waar deze pauze kan worden genoten. En die ruimte moet aan allerlei eisen voldoen: Er moet voldoende verwarming zijn, voldoende ventilatie, er moet regelmatig schoongemaakt worden, etc. En de meeste depots voldoen niet aan deze eisen.
Als ze dat hier gaan doen gaat die Logistiek Coach er (meer dan een) dagtaak aan krijgen. Ik durf te stellen dat van de circa 80 man op mijn depot vrijwel iedereen structureel moet plussen op de piekdagen, en dan praat je al snel over 25% plussen of meer.quote:Op zondag 26 mei 2024 15:18 schreef wbwb het volgende:
Hier schijnt de teamleider, sorry, logistiek coach nu allemaal heel strak te letten op de looptijden. Onder andere meelopen met postbezorgers om te kijken hoe ze het doen, postbezorgers die veel geplust hebben nabellen om te vragen waarom ze zo lang erover deden, etc. Eigenlijk belachelijk en triest. Dat heb ik in de ruim 5 jaar die ik bij PostNL gewerkt had ook echt nog nooit meegemaakt.
---
Kunnen we zelf niet een veel betere postdienst beginnen? Zo moeilijk kan het nooit zijn om dat beter te doen dan PostNL.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |