abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213588926
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:31 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
ja als je de nieuwsberichten echt gaat analyseren,dan heb je echt het idee: wat voor lichten werken er. :)
Ja, precies. Ze bedoelen gebruiker in plaats van eigenaar. Als ze met dit soort dingen al zulke fouten maken, dan vraag ik me af wat voor grote fouten de media nog meer maken over vakgebieden waar ik niet zoveel van weet.

Ik vraag me wel af of er dan nog post in die bakfiets zit. Maar hoe dan ook is het triest. Niet alleen dat het gebeurt, maar ook dat PostNL het kennelijk zo weinig boeit.

Ik wou eigenlijk eerst nog grappen over dat ik Herna Verhagen ook nergens kan bekennen, maar ja, die is natuurlijk de baas en niet de eigenaar van PostNL. Of hebben jullie Herna Verhagen wel ooit op de werkvloer gezien?

Volgens de Dichtbij zou ze regelmatig op de werkvloer te zien zijn, maar ik heb dat zelf gewoon nog nooit gezien. Als ik die verhalen ook las vond ik dat ook best triest.

Bijvoorbeeld een keer over poststukken van een bepaalde afzender dat daar los een bijlage tussen zat die er dan steeds uit valt. Ik zat daar al meer dan een jaar over te klagen en iedereen die ik ken had daar last van en meerdere mensen ook al wel eens aangegeven, maar daar wordt nooit iets mee gedaan. Volgens de Dichtbij kwam Herna Verhagen eens langs op de werkvloer, wat dan zo geweldig zou zijn, omdat ze dan van de werkvloer over dat probleem hoorde, wat ze dan meteen met die afzender hebben kunnen oplossen. Wat dacht je van het meteen op laten lossen als zo'n probleem aangegeven wordt in plaats van daar eerst jaren niks mee doen totdat Herna Verhagen opeens langskomt? Dat dat probleem al jaren speelde en zo stond er natuurlijk niet bij in dat artikel, maar alleen hoe geweldig Herna Verhagen zou zijn doordat ze regelmatig de werkvloer zou bezoeken.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 11:52:07 #202
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_213591829
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 18:13 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
ja heb je die uitgebreide versie gezien? pdf? deze kun je ook binnentrekken,wat een bullshit staat er in,als je meer dan 10% bijplust is er iets niet goed,nou ik denk dat iedereen wel wat hoger zit dan 10%,las ook dat ze studenten erop hebben gezet(routevernielers) echt iedere keer draait het weer om $$.
Die heb ik ook gezien. Tot 10% structureel uitloop per wijk is normaal, pas als het meer dan 10% wordt is het een indicatie dat een wijk te krap staat. Hier geeft de OR dus in feite toe dat PostNL alle wijken expres minstens 10% te krap zet.

En als je vindt dat je basistijd aangepast moet worden, dan moet je de Logistiek Coach vragen om een wijk met je mee te lopen. Maar bij ons staan eigenlijk alle (80) wijken te krap op de piekdagen, dus die man heeft daar echt geen tijd voor. Dan kun je natuurlijk wel een oranje kaart indienen, maar ik ken eerlijk gezegd niemand die dat ooit gedaan heeft. Ik vrees ook dat het de verstandhouding met de coaches weinig goed zal doen, dus zolang mijn plustijd zonder morren wordt goedgekeurd zie ik het mezelf ook niet zo snel doen.

Dat verhaal over die toeslag wil er bij mij niet in. Deze zou niet in de basistijd gezeten hebben, maar apart op het rooster hebben gestaan, maar kennelijk alleen zichtbaar zijn in het programma van de planners en niet in de app.

Bij ons is er in april bij iedereen flink veel tijd van de basistijd afgehaald, dus dat heeft sowieso niets te maken met het wegvallen van die zogenaamde toeslag.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 17 mei 2024 @ 11:56:20 #203
Bijdehand mannetje
pi_213591863
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 00:45 schreef wbwb het volgende:

[..]
. Volgens de Dichtbij kwam Herna Verhagen eens langs op de werkvloer, wat dan zo geweldig zou zijn, omdat ze dan van de werkvloer over dat probleem hoorde, wat ze dan meteen met die afzender hebben kunnen oplossen. Wat dacht je van het meteen op laten lossen als zo'n probleem aangegeven wordt in plaats van daar eerst jaren niks mee doen totdat Herna Verhagen opeens langskomt? Dat dat probleem al jaren speelde en zo stond er natuurlijk niet bij in dat artikel, maar alleen hoe geweldig Herna Verhagen zou zijn doordat ze regelmatig de werkvloer zou bezoeken.
Je leest ook vaak dat medewerkers op het hoofdkantoor regelmatig een wijkje weglopen. Dan lopen ze zeker alleen wijken die vlakbij het hoofdkantoor liggen, want bij ons heb ik ze nooit gezien. Op 1 keer na dan. Toen kwamen er twee managers een wijk lopen, maar dat was dan wel tijdens het zomerdal, het was de kleinste wijk die we hadden, en ze deden 'm dus ook nog met z'n tweeën. Volgens mij was het ook nog eens een daldag, maar dat weet ik niet zeker. En na afloop jammeren dat ze zo geschrokken waren dat het zo weinig post was, en dat de volumedaling nog groter was dan ze al dachten. 8)7
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_213592101
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 11:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Je leest ook vaak dat medewerkers op het hoofdkantoor regelmatig een wijkje weglopen. Dan lopen ze zeker alleen wijken die vlakbij het hoofdkantoor liggen, want bij ons heb ik ze nooit gezien. Op 1 keer na dan. Toen kwamen er twee managers een wijk lopen, maar dat was dan wel tijdens het zomerdal, het was de kleinste wijk die we hadden, en ze deden 'm dus ook nog met z'n tweeën. Volgens mij was het ook nog eens een daldag, maar dat weet ik niet zeker. En na afloop jammeren dat ze zo geschrokken waren dat het zo weinig post was, en dat de volumedaling nog groter was dan ze al dachten. 8)7
Hoe verzinnen ze het toch? |:(
pi_213592876
De verhoging van het minimumloon wordt door het nieuwe kabinet teruggedraaid. Hoeft PostNL toch niet de postzegelprijs te verhogen :)
  vrijdag 17 mei 2024 @ 15:30:39 #206
Bijdehand mannetje
pi_213594362
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 13:28 schreef IsItMeOrYou het volgende:
De verhoging van het minimumloon wordt door het nieuwe kabinet teruggedraaid. Hoeft PostNL toch niet de postzegelprijs te verhogen :)
En ondertussen de mond vol over bestaanszekerheid. }:|

Overigens is mij niet helemaal duidelijk of dit terug draaien betrekking heeft op de verhogingen die al hebben plaatsgevonden, of dat het enkel gaat om geplande toekomstige verhogingen.

Ons nieuwe uurloon is al vastgelegd in de CAO, dus daar heeft dit verder geen invloed op. Alleen als de CAO afloopt over 2 jaar kan het ongunstig zijn voor ons.

Ik las trouwens ook in het laatste COR-verslag dat het heel goed gaat met het werven van nieuwe postbezorgers, en dat de instroom inmiddels groter is dan de uitstroom. Dus het argument "krapte op de arbeidsmarkt" kan straks ook niet meer gebruikt worden als excuus voor slechte of te late bezorging, zodat het oprekken van de wettelijke overkomstduur vast ook wel van tafel kan.
pi_213596130
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 11:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Die heb ik ook gezien. Tot 10% structureel uitloop per wijk is normaal, pas als het meer dan 10% wordt is het een indicatie dat een wijk te krap staat. Hier geeft de OR dus in feite toe dat PostNL alle wijken expres minstens 10% te krap zet.

En als je vindt dat je basistijd aangepast moet worden, dan moet je de Logistiek Coach vragen om een wijk met je mee te lopen. Maar bij ons staan eigenlijk alle (80) wijken te krap op de piekdagen, dus die man heeft daar echt geen tijd voor. Dan kun je natuurlijk wel een oranje kaart indienen, maar ik ken eerlijk gezegd niemand die dat ooit gedaan heeft. Ik vrees ook dat het de verstandhouding met de coaches weinig goed zal doen, dus zolang mijn plustijd zonder morren wordt goedgekeurd zie ik het mezelf ook niet zo snel doen.

Dat verhaal over die toeslag wil er bij mij niet in. Deze zou niet in de basistijd gezeten hebben, maar apart op het rooster hebben gestaan, maar kennelijk alleen zichtbaar zijn in het programma van de planners en niet in de app.

Bij ons is er in april bij iedereen flink veel tijd van de basistijd afgehaald, dus dat heeft sowieso niets te maken met het wegvallen van die zogenaamde toeslag.
Hier hebben de tijden nog nooit goed gestaan,dat is al jaren,niemand doet er wat aan en toch worden ook die percentages er alsnog vanaf gehaald,als ze over gaan op niet goedkeuren ,loop ik exact de tijd die er in het schema staat,geen seconde meer,en ook op een wat langzamer niveau. :)
pi_213596150
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 15:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
En ondertussen de mond vol over bestaanszekerheid. }:|

Overigens is mij niet helemaal duidelijk of dit terug draaien betrekking heeft op de verhogingen die al hebben plaatsgevonden, of dat het enkel gaat om geplande toekomstige verhogingen.

Ons nieuwe uurloon is al vastgelegd in de CAO, dus daar heeft dit verder geen invloed op. Alleen als de CAO afloopt over 2 jaar kan het ongunstig zijn voor ons.

Ik las trouwens ook in het laatste COR-verslag dat het heel goed gaat met het werven van nieuwe postbezorgers, en dat de instroom inmiddels groter is dan de uitstroom. Dus het argument "krapte op de arbeidsmarkt" kan straks ook niet meer gebruikt worden als excuus voor slechte of te late bezorging, zodat het oprekken van de wettelijke overkomstduur vast ook wel van tafel kan.
ja de nieuwe campangne: wees je zelf,wordt bezorger(voor een paar cent)
pi_213596201
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 13:28 schreef IsItMeOrYou het volgende:
https://www.eerstekamer.n(...)inimumloon_verworpen
pi_213597447
https://www.leaseplanbank(...)ten-laten-uitbetalen

wat een armoede in het voorbeeld +43eu meer,ben benieuwd hoeveel dit gaan doen per maand.
btw vanmorgen in alle vroegte stond het bij de post al in het overzicht.
pi_213600428
Over die zogenaamde checklist om te kijken welke factoren van invloed zijn weet ik nog wel wat waar ze geen rekening mee gehouden hebben. Of je in een industriegebied loopt of niet. Gewone straatjes doe ik met 2 vingers in de neus, zo doorheen. Maar in het industriegedeelte naast de woonwijk moet ik voor 1 derde van mijn wijk 60 keer de fiets op en afstappen t.o. 14 keer in de rest van de wijk. Loop ik een gewone wijk zonder industrie dan is dat even een heel stuk makkelijker. En verder hebben we ook aantal wijken die buitengewoon onoverzichtelijk zijn; rare achterommetjes, onoverzichtelijke straatjes, geen idee van huisnummers, want of gespliste panden of samengevoegd. Een poortje achter huizen langs en daar nog een aantal pandjes aantreffen. Dat soort dingen. Als ik daar inval ben ik zo ruim een uur langer bezig dan de vaste bezorger. Wij hebben 50 wijken, sommige wijken loop ik na jaren zo weer in één keer weg of die wijk nou anders gezet is of niet maakt niet uit, rechtoe rechtaan is altijd makkelijk. Maar met logisch bezorgen zijn de complexe wijken helemaal een drama voor invallers. Sommige collega‘s willen ook absoluut niet invallen in de complexe wijken. Als je de waslijst met aantekeningen ziet in de sommige wijken over het vinden van de panden/brievenbussen snap je zo dat het lastig lopen is. En als er dan een nieuwe collega is werd die rustig van de ene wijk naar de andere gestuurd. Leuk als er 50 wijken zijn. Ik heb wel eens een tijdelijke kracht huilend aangetroffen om ze het allemaal niet vinden kon. Die had ik nog geholpen omdat ik de bui al zag hangen. Maar het mocht niet baten; ze kwam de volgende dag niet meer terug.
pi_213603499
Ja, ik heb zelf dan ook absoluut een hekel aan hier in het centrum bezorgen. Huisnummers die bijna nergens aangegeven staan, winkels die geen brievenbus hebben waar je dan naar binnen moet lopen, brievenbussen die op gekke plekken zitten, huizen die veelal een brievenbus hebben waar kleine post al amper in past, gekke nummering, een poort met daarachter een paadje naar nog meer huizen, wat huizen die op het terrein van de kerk staan, nummers die niet op de goede plek in de bundel liggen zowel voor als na Logisch Bezorgen, een straat die gek loopt, etc. Echt een drama.

Maar ja, er zijn ook andere wijken die andere bezorgers niet leuk vinden, bijvoorbeeld een bepaalde wijk die enigszins buitengebied is. Daar vinden collega's dat ze te veel moeten fietsen, maar daar is er ook een straat waarbij de huisnummers veranderd zijn. Dus dan krijg je nog vaak post voor de oude huisnummers, bijvoorbeeld 17, en dan moet je weten dat 17 tegenwoordig 59 is.
pi_213606495
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 00:42 schreef Huettenwirt het volgende:
Maar in het industriegedeelte naast de woonwijk moet ik voor 1 derde van mijn wijk 60 keer de fiets op en afstappen t.o. 14 keer in de rest van de wijk. L
ja ik weet er alles van je raakt zwaar overspannen van dit ,een drama is het.
pi_213607025
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 11:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Een als journalistiek vermomde reclamespot van het uitzendburau (Young Capital) waar PostNL zelf veel mee samenwerkt. Bepaald niet de mensen waar je voor een eerlijk verhaal moet aankloppen, lijkt mij.
De mogelijkheid om een reactie te geven op Youtube hebben ze natuurlijk ook uitgeschakeld. Gelukkig kan je de video nog wel een thumbs down geven :+

quote:
Fijn om duidelijk te hebben dat QR code niet zomaar uitgelezen mag worden. Een track en trace code of niet thuis briefje zou eigenlijk gewoon genoeg moeten zijn..
pi_213616424
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 16:48 schreef Bladblazer het volgende:
Fijn om duidelijk te hebben dat QR code niet zomaar uitgelezen mag worden. Een track en trace code of niet thuis briefje zou eigenlijk gewoon genoeg moeten zijn
ja de aangesloten organisatie's mogen zich wel even inlezen,want op dit punt is er nog veel bij te leren.
pi_213630094
https://pitane.blue/2024/(...)ns-presenteert-plan/

ik zie niks over het financieele plaatje,buiten balkenende norm div staffleden,bezorgers niet te krijgen ivm te weinig betalen,etc.. er wordt alleen maar over de bezorgproblemen gesproken,niet de oorspronkelijke oorzaak.
pi_213631023
Op Videoland zag ik nu een reclame van PostNL om postbezorger te worden. "Fulltime ouder, parttime postbezorger" of zoiets stond er ook. Ik betwijfel sterk of dat soort reclames nut hebben…
pi_213631089
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 20:11 schreef wbwb het volgende:
Op Videoland zag ik nu een reclame van PostNL om postbezorger te worden. "Fulltime ouder, parttime postbezorger" of zoiets stond er ook. Ik betwijfel sterk of dat soort reclames nut hebben…
Als buitenstaander snap ik sowieso niet waarom postbezorger en/of sorteerder blijkbaar (bijna) geen fulltime baan meer 'mag' zijn. Je moet parttime werken (toch?) als ik naar de vacatures kijk. Waarom?
pi_213631555
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 20:17 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
Als buitenstaander snap ik sowieso niet waarom postbezorger en/of sorteerder blijkbaar (bijna) geen fulltime baan meer 'mag' zijn. Je moet parttime werken (toch?) als ik naar de vacatures kijk. Waarom?
omdat je niet meer dan 25/30 uur per week buiten mag lopen(arboregels)
pi_213631568
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 20:11 schreef wbwb het volgende:
dat ze daar al zitten,denken ze de bankliggers te bereiken :)
pi_213631955
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 20:55 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
omdat je niet meer dan 25/30 uur per week buiten mag lopen(arboregels)
Hmm en de resterende uren opvullen als sorteerder?
  maandag 20 mei 2024 @ 22:55:26 #222
Bijdehand mannetje
pi_213632692
N
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 18:48 schreef ophaling10 het volgende:
https://pitane.blue/2024/(...)ns-presenteert-plan/

ik zie niks over het financieele plaatje,buiten balkenende norm div staffleden,bezorgers niet te krijgen ivm te weinig betalen,etc.. er wordt alleen maar over de bezorgproblemen gesproken,niet de oorspronkelijke oorzaak.
De Balkenende-norm is niet van toepassing, omdat het hier geen (semi) overheidsbedrijf betreft.

Maar, in het artikel staat mbt het ACM-onderzoek wel het volgende:

quote:
Op de langere termijn is het van cruciaal belang dat de bevindingen van het ACM-onderzoek leiden tot duurzame oplossingen. Dit onderzoek zal niet alleen inzicht geven in de huidige marktdynamiek, maar ook beoordelen in hoeverre PostNL zich voldoende inspant om aan zijn verplichtingen te voldoen. Het doel is een toekomstbestendige postmarkt die efficiënt en betrouwbaar functioneert zonder dat er overheidssubsidies nodig zijn.
Dus de ACM gaat wel onderzoeken of het wel terecht is dat PostNL alle problemen wijt aan externe factoren. Ben benieuwd.....
pi_213633271
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 21:26 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
Hmm en de resterende uren opvullen als sorteerder?
Er zijn mensen die zowel een contract als voorbereider als een contract als postbezorger hebben, maar ja, dan moet er wel een voorbereidlocatie bij je in de buurt zitten en ook om die tijdstippen willen werken en dat fysiek aankunnen.
pi_213638859
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 22:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:
De Balkenende-norm is niet van toepassing,
ok ja ik weet niet alles,alleen vind ik persoonlijk (als je in "nood" zit hier het eerste naar kijkt en gaat saneren)let wel dat is hoe ik het vind,wat een ander er van vindt,is degene zijn mening.
Overall gezien gaat het gelukkig niet zomaar gebeuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')