abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213588926
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:31 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
ja als je de nieuwsberichten echt gaat analyseren,dan heb je echt het idee: wat voor lichten werken er. :)
Ja, precies. Ze bedoelen gebruiker in plaats van eigenaar. Als ze met dit soort dingen al zulke fouten maken, dan vraag ik me af wat voor grote fouten de media nog meer maken over vakgebieden waar ik niet zoveel van weet.

Ik vraag me wel af of er dan nog post in die bakfiets zit. Maar hoe dan ook is het triest. Niet alleen dat het gebeurt, maar ook dat PostNL het kennelijk zo weinig boeit.

Ik wou eigenlijk eerst nog grappen over dat ik Herna Verhagen ook nergens kan bekennen, maar ja, die is natuurlijk de baas en niet de eigenaar van PostNL. Of hebben jullie Herna Verhagen wel ooit op de werkvloer gezien?

Volgens de Dichtbij zou ze regelmatig op de werkvloer te zien zijn, maar ik heb dat zelf gewoon nog nooit gezien. Als ik die verhalen ook las vond ik dat ook best triest.

Bijvoorbeeld een keer over poststukken van een bepaalde afzender dat daar los een bijlage tussen zat die er dan steeds uit valt. Ik zat daar al meer dan een jaar over te klagen en iedereen die ik ken had daar last van en meerdere mensen ook al wel eens aangegeven, maar daar wordt nooit iets mee gedaan. Volgens de Dichtbij kwam Herna Verhagen eens langs op de werkvloer, wat dan zo geweldig zou zijn, omdat ze dan van de werkvloer over dat probleem hoorde, wat ze dan meteen met die afzender hebben kunnen oplossen. Wat dacht je van het meteen op laten lossen als zo'n probleem aangegeven wordt in plaats van daar eerst jaren niks mee doen totdat Herna Verhagen opeens langskomt? Dat dat probleem al jaren speelde en zo stond er natuurlijk niet bij in dat artikel, maar alleen hoe geweldig Herna Verhagen zou zijn doordat ze regelmatig de werkvloer zou bezoeken.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 11:52:07 #202
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_213591829
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 18:13 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
ja heb je die uitgebreide versie gezien? pdf? deze kun je ook binnentrekken,wat een bullshit staat er in,als je meer dan 10% bijplust is er iets niet goed,nou ik denk dat iedereen wel wat hoger zit dan 10%,las ook dat ze studenten erop hebben gezet(routevernielers) echt iedere keer draait het weer om $$.
Die heb ik ook gezien. Tot 10% structureel uitloop per wijk is normaal, pas als het meer dan 10% wordt is het een indicatie dat een wijk te krap staat. Hier geeft de OR dus in feite toe dat PostNL alle wijken expres minstens 10% te krap zet.

En als je vindt dat je basistijd aangepast moet worden, dan moet je de Logistiek Coach vragen om een wijk met je mee te lopen. Maar bij ons staan eigenlijk alle (80) wijken te krap op de piekdagen, dus die man heeft daar echt geen tijd voor. Dan kun je natuurlijk wel een oranje kaart indienen, maar ik ken eerlijk gezegd niemand die dat ooit gedaan heeft. Ik vrees ook dat het de verstandhouding met de coaches weinig goed zal doen, dus zolang mijn plustijd zonder morren wordt goedgekeurd zie ik het mezelf ook niet zo snel doen.

Dat verhaal over die toeslag wil er bij mij niet in. Deze zou niet in de basistijd gezeten hebben, maar apart op het rooster hebben gestaan, maar kennelijk alleen zichtbaar zijn in het programma van de planners en niet in de app.

Bij ons is er in april bij iedereen flink veel tijd van de basistijd afgehaald, dus dat heeft sowieso niets te maken met het wegvallen van die zogenaamde toeslag.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 17 mei 2024 @ 11:56:20 #203
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_213591863
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 00:45 schreef wbwb het volgende:

[..]
. Volgens de Dichtbij kwam Herna Verhagen eens langs op de werkvloer, wat dan zo geweldig zou zijn, omdat ze dan van de werkvloer over dat probleem hoorde, wat ze dan meteen met die afzender hebben kunnen oplossen. Wat dacht je van het meteen op laten lossen als zo'n probleem aangegeven wordt in plaats van daar eerst jaren niks mee doen totdat Herna Verhagen opeens langskomt? Dat dat probleem al jaren speelde en zo stond er natuurlijk niet bij in dat artikel, maar alleen hoe geweldig Herna Verhagen zou zijn doordat ze regelmatig de werkvloer zou bezoeken.
Je leest ook vaak dat medewerkers op het hoofdkantoor regelmatig een wijkje weglopen. Dan lopen ze zeker alleen wijken die vlakbij het hoofdkantoor liggen, want bij ons heb ik ze nooit gezien. Op 1 keer na dan. Toen kwamen er twee managers een wijk lopen, maar dat was dan wel tijdens het zomerdal, het was de kleinste wijk die we hadden, en ze deden 'm dus ook nog met z'n tweeën. Volgens mij was het ook nog eens een daldag, maar dat weet ik niet zeker. En na afloop jammeren dat ze zo geschrokken waren dat het zo weinig post was, en dat de volumedaling nog groter was dan ze al dachten. 8)7
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_213592101
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 11:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Je leest ook vaak dat medewerkers op het hoofdkantoor regelmatig een wijkje weglopen. Dan lopen ze zeker alleen wijken die vlakbij het hoofdkantoor liggen, want bij ons heb ik ze nooit gezien. Op 1 keer na dan. Toen kwamen er twee managers een wijk lopen, maar dat was dan wel tijdens het zomerdal, het was de kleinste wijk die we hadden, en ze deden 'm dus ook nog met z'n tweeën. Volgens mij was het ook nog eens een daldag, maar dat weet ik niet zeker. En na afloop jammeren dat ze zo geschrokken waren dat het zo weinig post was, en dat de volumedaling nog groter was dan ze al dachten. 8)7
Hoe verzinnen ze het toch? |:(
pi_213592876
De verhoging van het minimumloon wordt door het nieuwe kabinet teruggedraaid. Hoeft PostNL toch niet de postzegelprijs te verhogen :)
  vrijdag 17 mei 2024 @ 15:30:39 #206
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_213594362
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 13:28 schreef IsItMeOrYou het volgende:
De verhoging van het minimumloon wordt door het nieuwe kabinet teruggedraaid. Hoeft PostNL toch niet de postzegelprijs te verhogen :)
En ondertussen de mond vol over bestaanszekerheid. }:|

Overigens is mij niet helemaal duidelijk of dit terug draaien betrekking heeft op de verhogingen die al hebben plaatsgevonden, of dat het enkel gaat om geplande toekomstige verhogingen.

Ons nieuwe uurloon is al vastgelegd in de CAO, dus daar heeft dit verder geen invloed op. Alleen als de CAO afloopt over 2 jaar kan het ongunstig zijn voor ons.

Ik las trouwens ook in het laatste COR-verslag dat het heel goed gaat met het werven van nieuwe postbezorgers, en dat de instroom inmiddels groter is dan de uitstroom. Dus het argument "krapte op de arbeidsmarkt" kan straks ook niet meer gebruikt worden als excuus voor slechte of te late bezorging, zodat het oprekken van de wettelijke overkomstduur vast ook wel van tafel kan.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_213596130
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 11:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Die heb ik ook gezien. Tot 10% structureel uitloop per wijk is normaal, pas als het meer dan 10% wordt is het een indicatie dat een wijk te krap staat. Hier geeft de OR dus in feite toe dat PostNL alle wijken expres minstens 10% te krap zet.

En als je vindt dat je basistijd aangepast moet worden, dan moet je de Logistiek Coach vragen om een wijk met je mee te lopen. Maar bij ons staan eigenlijk alle (80) wijken te krap op de piekdagen, dus die man heeft daar echt geen tijd voor. Dan kun je natuurlijk wel een oranje kaart indienen, maar ik ken eerlijk gezegd niemand die dat ooit gedaan heeft. Ik vrees ook dat het de verstandhouding met de coaches weinig goed zal doen, dus zolang mijn plustijd zonder morren wordt goedgekeurd zie ik het mezelf ook niet zo snel doen.

Dat verhaal over die toeslag wil er bij mij niet in. Deze zou niet in de basistijd gezeten hebben, maar apart op het rooster hebben gestaan, maar kennelijk alleen zichtbaar zijn in het programma van de planners en niet in de app.

Bij ons is er in april bij iedereen flink veel tijd van de basistijd afgehaald, dus dat heeft sowieso niets te maken met het wegvallen van die zogenaamde toeslag.
Hier hebben de tijden nog nooit goed gestaan,dat is al jaren,niemand doet er wat aan en toch worden ook die percentages er alsnog vanaf gehaald,als ze over gaan op niet goedkeuren ,loop ik exact de tijd die er in het schema staat,geen seconde meer,en ook op een wat langzamer niveau. :)
pi_213596150
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 15:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
En ondertussen de mond vol over bestaanszekerheid. }:|

Overigens is mij niet helemaal duidelijk of dit terug draaien betrekking heeft op de verhogingen die al hebben plaatsgevonden, of dat het enkel gaat om geplande toekomstige verhogingen.

Ons nieuwe uurloon is al vastgelegd in de CAO, dus daar heeft dit verder geen invloed op. Alleen als de CAO afloopt over 2 jaar kan het ongunstig zijn voor ons.

Ik las trouwens ook in het laatste COR-verslag dat het heel goed gaat met het werven van nieuwe postbezorgers, en dat de instroom inmiddels groter is dan de uitstroom. Dus het argument "krapte op de arbeidsmarkt" kan straks ook niet meer gebruikt worden als excuus voor slechte of te late bezorging, zodat het oprekken van de wettelijke overkomstduur vast ook wel van tafel kan.
ja de nieuwe campangne: wees je zelf,wordt bezorger(voor een paar cent)
pi_213596201
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 13:28 schreef IsItMeOrYou het volgende:
De verhoging van het minimumloon wordt door het nieuwe kabinet teruggedraaid. Hoeft PostNL toch niet de postzegelprijs te verhogen :)
https://www.eerstekamer.n(...)inimumloon_verworpen
pi_213597447
https://www.leaseplanbank(...)ten-laten-uitbetalen

wat een armoede in het voorbeeld +43eu meer,ben benieuwd hoeveel dit gaan doen per maand.
btw vanmorgen in alle vroegte stond het bij de post al in het overzicht.
pi_213600428
Over die zogenaamde checklist om te kijken welke factoren van invloed zijn weet ik nog wel wat waar ze geen rekening mee gehouden hebben. Of je in een industriegebied loopt of niet. Gewone straatjes doe ik met 2 vingers in de neus, zo doorheen. Maar in het industriegedeelte naast de woonwijk moet ik voor 1 derde van mijn wijk 60 keer de fiets op en afstappen t.o. 14 keer in de rest van de wijk. Loop ik een gewone wijk zonder industrie dan is dat even een heel stuk makkelijker. En verder hebben we ook aantal wijken die buitengewoon onoverzichtelijk zijn; rare achterommetjes, onoverzichtelijke straatjes, geen idee van huisnummers, want of gespliste panden of samengevoegd. Een poortje achter huizen langs en daar nog een aantal pandjes aantreffen. Dat soort dingen. Als ik daar inval ben ik zo ruim een uur langer bezig dan de vaste bezorger. Wij hebben 50 wijken, sommige wijken loop ik na jaren zo weer in één keer weg of die wijk nou anders gezet is of niet maakt niet uit, rechtoe rechtaan is altijd makkelijk. Maar met logisch bezorgen zijn de complexe wijken helemaal een drama voor invallers. Sommige collega‘s willen ook absoluut niet invallen in de complexe wijken. Als je de waslijst met aantekeningen ziet in de sommige wijken over het vinden van de panden/brievenbussen snap je zo dat het lastig lopen is. En als er dan een nieuwe collega is werd die rustig van de ene wijk naar de andere gestuurd. Leuk als er 50 wijken zijn. Ik heb wel eens een tijdelijke kracht huilend aangetroffen om ze het allemaal niet vinden kon. Die had ik nog geholpen omdat ik de bui al zag hangen. Maar het mocht niet baten; ze kwam de volgende dag niet meer terug.
pi_213603499
Ja, ik heb zelf dan ook absoluut een hekel aan hier in het centrum bezorgen. Huisnummers die bijna nergens aangegeven staan, winkels die geen brievenbus hebben waar je dan naar binnen moet lopen, brievenbussen die op gekke plekken zitten, huizen die veelal een brievenbus hebben waar kleine post al amper in past, gekke nummering, een poort met daarachter een paadje naar nog meer huizen, wat huizen die op het terrein van de kerk staan, nummers die niet op de goede plek in de bundel liggen zowel voor als na Logisch Bezorgen, een straat die gek loopt, etc. Echt een drama.

Maar ja, er zijn ook andere wijken die andere bezorgers niet leuk vinden, bijvoorbeeld een bepaalde wijk die enigszins buitengebied is. Daar vinden collega's dat ze te veel moeten fietsen, maar daar is er ook een straat waarbij de huisnummers veranderd zijn. Dus dan krijg je nog vaak post voor de oude huisnummers, bijvoorbeeld 17, en dan moet je weten dat 17 tegenwoordig 59 is.
pi_213606495
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 00:42 schreef Huettenwirt het volgende:
Maar in het industriegedeelte naast de woonwijk moet ik voor 1 derde van mijn wijk 60 keer de fiets op en afstappen t.o. 14 keer in de rest van de wijk. L
ja ik weet er alles van je raakt zwaar overspannen van dit ,een drama is het.
pi_213607025
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 11:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Een als journalistiek vermomde reclamespot van het uitzendburau (Young Capital) waar PostNL zelf veel mee samenwerkt. Bepaald niet de mensen waar je voor een eerlijk verhaal moet aankloppen, lijkt mij.
De mogelijkheid om een reactie te geven op Youtube hebben ze natuurlijk ook uitgeschakeld. Gelukkig kan je de video nog wel een thumbs down geven :+

quote:
Fijn om duidelijk te hebben dat QR code niet zomaar uitgelezen mag worden. Een track en trace code of niet thuis briefje zou eigenlijk gewoon genoeg moeten zijn..
pi_213616424
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 16:48 schreef Bladblazer het volgende:
Fijn om duidelijk te hebben dat QR code niet zomaar uitgelezen mag worden. Een track en trace code of niet thuis briefje zou eigenlijk gewoon genoeg moeten zijn
ja de aangesloten organisatie's mogen zich wel even inlezen,want op dit punt is er nog veel bij te leren.
pi_213630094
https://pitane.blue/2024/(...)ns-presenteert-plan/

ik zie niks over het financieele plaatje,buiten balkenende norm div staffleden,bezorgers niet te krijgen ivm te weinig betalen,etc.. er wordt alleen maar over de bezorgproblemen gesproken,niet de oorspronkelijke oorzaak.
pi_213631023
Op Videoland zag ik nu een reclame van PostNL om postbezorger te worden. "Fulltime ouder, parttime postbezorger" of zoiets stond er ook. Ik betwijfel sterk of dat soort reclames nut hebben…
pi_213631089
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 20:11 schreef wbwb het volgende:
Op Videoland zag ik nu een reclame van PostNL om postbezorger te worden. "Fulltime ouder, parttime postbezorger" of zoiets stond er ook. Ik betwijfel sterk of dat soort reclames nut hebben…
Als buitenstaander snap ik sowieso niet waarom postbezorger en/of sorteerder blijkbaar (bijna) geen fulltime baan meer 'mag' zijn. Je moet parttime werken (toch?) als ik naar de vacatures kijk. Waarom?
pi_213631555
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 20:17 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
Als buitenstaander snap ik sowieso niet waarom postbezorger en/of sorteerder blijkbaar (bijna) geen fulltime baan meer 'mag' zijn. Je moet parttime werken (toch?) als ik naar de vacatures kijk. Waarom?
omdat je niet meer dan 25/30 uur per week buiten mag lopen(arboregels)
pi_213631568
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 20:11 schreef wbwb het volgende:
Op Videoland zag ik nu een reclame van PostNL om postbezorger te worden. "Fulltime ouder, parttime postbezorger" of zoiets stond er ook. Ik betwijfel sterk of dat soort reclames nut hebben…
dat ze daar al zitten,denken ze de bankliggers te bereiken :)
pi_213631955
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 20:55 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
omdat je niet meer dan 25/30 uur per week buiten mag lopen(arboregels)
Hmm en de resterende uren opvullen als sorteerder?
  maandag 20 mei 2024 @ 22:55:26 #222
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_213632692
N
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 18:48 schreef ophaling10 het volgende:
https://pitane.blue/2024/(...)ns-presenteert-plan/

ik zie niks over het financieele plaatje,buiten balkenende norm div staffleden,bezorgers niet te krijgen ivm te weinig betalen,etc.. er wordt alleen maar over de bezorgproblemen gesproken,niet de oorspronkelijke oorzaak.
De Balkenende-norm is niet van toepassing, omdat het hier geen (semi) overheidsbedrijf betreft.

Maar, in het artikel staat mbt het ACM-onderzoek wel het volgende:

quote:
Op de langere termijn is het van cruciaal belang dat de bevindingen van het ACM-onderzoek leiden tot duurzame oplossingen. Dit onderzoek zal niet alleen inzicht geven in de huidige marktdynamiek, maar ook beoordelen in hoeverre PostNL zich voldoende inspant om aan zijn verplichtingen te voldoen. Het doel is een toekomstbestendige postmarkt die efficiënt en betrouwbaar functioneert zonder dat er overheidssubsidies nodig zijn.
Dus de ACM gaat wel onderzoeken of het wel terecht is dat PostNL alle problemen wijt aan externe factoren. Ben benieuwd.....
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_213633271
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 21:26 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
Hmm en de resterende uren opvullen als sorteerder?
Er zijn mensen die zowel een contract als voorbereider als een contract als postbezorger hebben, maar ja, dan moet er wel een voorbereidlocatie bij je in de buurt zitten en ook om die tijdstippen willen werken en dat fysiek aankunnen.
pi_213638859
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 22:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:
De Balkenende-norm is niet van toepassing,
ok ja ik weet niet alles,alleen vind ik persoonlijk (als je in "nood" zit hier het eerste naar kijkt en gaat saneren)let wel dat is hoe ik het vind,wat een ander er van vindt,is degene zijn mening.
Overall gezien gaat het gelukkig niet zomaar gebeuren.
pi_213638872
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 21:26 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
Hmm en de resterende uren opvullen als sorteerder?
is zwaar hoor,eerst 's nachts en dan over de dag de post erbij dat merk je wel(als beginner zeker)
pi_213641559
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 18:17 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
is zwaar hoor,eerst 's nachts en dan over de dag de post erbij dat merk je wel(als beginner zeker)
Ah oké das niet haalbaar idd.
Dan vind ik dat je voor 25-30 uur postbezorger, 36 uur uitbetaald moet krijgen. Zo zwaar is het kennelijk volgens de arbo..
pi_213643717
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 22:06 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
Ah oké das niet haalbaar idd.
Dan vind ik dat je voor 25-30 uur postbezorger, 36 uur uitbetaald moet krijgen. Zo zwaar is het kennelijk volgens de arbo..
ja als dat gebeurt is er geen personeelstekort meer,nu krijg je omgerekend maar 18uur voor bijv 30uur werk,de insiders weten wel wat ik bedoel.wat me ook een raadsel is (al tijden) binnen krijg je 5 weken vakantie,buiten 4 weken,buiten slijt je toch net even meer,ook je eigen materieel,etc..
pi_213644434
Ik snap überhaupt niet dat er een aparte cao voor postbezorgers is.
  woensdag 22 mei 2024 @ 10:34:17 #230
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_213644948
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 09:37 schreef wbwb het volgende:
Ik snap überhaupt niet dat er een aparte cao voor postbezorgers is.
Dat is gedaan om deze groep slechtere arbeidsvoorwaarden te kunnen geven dan de medewerkers van de grote CAO. Minder verlof, geen (doorbetaalde) pauzes, slechter pensioen, etc.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_213645034
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 10:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Dat is gedaan om deze groep slechtere arbeidsvoorwaarden te kunnen geven dan de medewerkers van de grote CAO. Minder verlof, geen (doorbetaalde) pauzes, slechter pensioen, etc.
Ja, dat snap ik en vind ik belachelijk, maar waarom zijn bijvoorbeeld vakbonden hier überhaupt ooit mee akkoord gegaan?

[ Bericht 1% gewijzigd door wbwb op 22-05-2024 10:57:48 ]
  woensdag 22 mei 2024 @ 12:15:03 #232
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_213646261
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2024 10:44 schreef wbwb het volgende:

[..]
Ja, dat snap ik en vind ik belachelijk, maar waarom zijn bijvoorbeeld vakbonden hier überhaupt ooit mee akkoord gegaan?
Omdat de BVPP overal mee akkoord gaat en er op het moment dat deze CAO werd opgetuigd nog geen postbezorgers in dienst waren (of lid van de BVPP) die er een stokje voor konden steken.

En aan de postbodes werd toendertijd beloofd dat door het invoeren van deze nieuwe functie en CAO er bezuinigd kon worden zodat hun functie als postbode, met bijbehorende "riante" CAO kon blijven bestaan.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 22 mei 2024 @ 14:55:37 #233
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_213647763
Ik heb gelukkig als kind genoten van opa’s postbode pensioen :) :)
pi_213648696
Ja hoor, wat ik al voorspelde: als je bij de Duitse grens woont kan je beter post / brievenbuspakjes versturen via Duitsland naar Nederland :') https://www.ad.nl/heusden(...)-goedkoper~ae92a2c7/

In Duitsland bezorgen ze nog wel 6 dagen per week.
pi_213649544
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 16:45 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ja hoor, wat ik al voorspelde: als je bij de Duitse grens woont kan je beter post / brievenbuspakjes versturen via Duitsland naar Nederland :') https://www.ad.nl/heusden(...)-goedkoper~ae92a2c7/

In Duitsland bezorgen ze nog wel 6 dagen per week.
scheelt ook nog een paar duiten.voor kerst zit het slot erop :)
pi_213649585
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 12:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Omdat de BVPP overal mee akkoord gaat en er op het moment dat deze CAO werd opgetuigd nog geen postbezorgers in dienst waren (of lid van de BVPP) die er een stokje voor konden steken.

En aan de postbodes werd toendertijd beloofd dat door het invoeren van deze nieuwe functie en CAO er bezuinigd kon worden zodat hun functie als postbode, met bijbehorende "riante" CAO kon blijven bestaan.
daarom balen ze vast( en niet een beetje)van die "grote" verhoging wml,als dat niet gebeurd was,zat je allemaal nog in/rond de max van 11,wederom een drama.
pi_213649778
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 16:45 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ja hoor, wat ik al voorspelde: als je bij de Duitse grens woont kan je beter post / brievenbuspakjes versturen via Duitsland naar Nederland :') https://www.ad.nl/heusden(...)-goedkoper~ae92a2c7/

In Duitsland bezorgen ze nog wel 6 dagen per week.
de stoute link(mag ook niet :). ). https://archive.ph/dCiOo
pi_213655193
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 18:18 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
de stoute link(mag ook niet :). ). https://archive.ph/dCiOo
Tsja, er is echt niks verboden aan post met een buitenlandse postdienst versturen. In de EU hebben we ook gewoon een vrije markt. Bedrijven als Spring GDS (nota bene van PostNL), Landmark Global, Asendia, Deutsche Post International, Direct Link, etc bestaan ook niet voor niks.

Wat daarentegen wel verboden is is om goederen als post in plaats van als pakje te versturen.

Overigens heb ik bij een aantal van die bedrijven een offerte opgevraagd. De meeste waren een stuk goedkoper, vooral voor lichtere pakjes, maar PostNL was voor de zwaardere pakjes, dus van bijna 2 kg, wel regelmatig goedkoper. Die andere bedrijven gaven mij een prijs per pakje plus een prijs per kg, maar alleen PostNL gaf mij een prijs met gewichtsstaffels van 250, 500, 1000 en 2000 gram, dus daar betaal je eigenlijk ook te veel, namelijk voor zo'n gewichtsstaffel in plaats van het werkelijke gewicht op de gram nauwkeurig. Geen idee of PostNL voor grotere klanten misschien wel een andere tarifering heeft, maar voor mij kwamen ze met de standaardtarieven en dan een tabel met kortingen die kon oplopen tot 10% als je meer dan 16.000 pakjes per jaar hebt.
pi_213658474
wat ze "vergeten" met die "daling" dat contracten met kleinere klanten afgestoten zijn,en een heleboel kleine,zijn best een hoop grote.Uit het stuk:
De afgelopen 20 jaar is het aantal poststukken met 70% gedaald,ze blijven maar drammen over de "daling".

idd:We hebben te maken met sterk gestegen kosten, met name voor arbeid. Zo is het minimumloon in de afgelopen 2 jaar flink gestegen. Dat is kostbaar en met de krappe arbeidsmarkt ook nog eens erg lastig.

Hier "vergeten" ze ook dat de afgelopen 20jr,alle pbz best zijn uitgeperst,en nog steeds,terwijl ze zelf wel mooi geld pakken.
pi_213658911
quote:
“We geven het al enkele maanden aan: ons voornemen is om zo snel mogelijk te gaan naar bezorging binnen 2 dagen en op termijn binnen 3 dagen.” Op de vraag van Meldpunt of dit ook daadwerkelijk staat te gebeuren, antwoordt Herberigs: “Op dit moment is de minister aan zet.” Daar voegt ze nog aan toe dat “het overigens mogelijk blijft om post binnen 24 uur te laten bezorgen, tegen een ander tarief.”
Ik mag hopen dat ze de huidige postzegel op zijn minst 24 uur laten, anders betaal je straks als consument meer of het zelfde maar dan voor een tragere bezorging. Maar onder de 1 euro zal het wel niet worden, anders komen ze sowieso niet uit met de kosten. En weet niet hoeveel grootverzenders als DPG betalen, die zitten sowieso al op 2-3 dagen bezorging.
pi_213659027
quote:
Weer media die het niet begrepen heeft:

quote:
Wat betreft de tarieven voor postpakketten: een gemiddeld klein postpakketje (brievenbuspakketje) kost in 2023 een bedrag van 5,49 euro voor consumenten en kleine bedrijven.
pi_213688386
Stukje uit voorgaand linkje; Ruud Wassenaar, voorzitter van BVPD, zag in de vijftien jaar dat hij voor het postbedrijf werkte het aantal te bezorgen pakketten stijgen van 60.000 naar 340.000 stuks per jaar.

Nou ben ik geen Ionica Smeets maar even een stukje basisschool rekenen.
365 dagen per jaar betekent ongeveer 260 werkdagen bij 5-daagse werkweek.
60.000 : 260 = 230 paketten per dag.
340.000 : 260 = 1307 pakketten per dag. Zelfs bij een 10-urige werkdag zonder pauze betekent dat 130 pakketten per uur.
Hier gaat is mis met de cijfers.

Nog een cijfer; 5,5 uur max per dag voor postbezorgers;
Dit heeft er niks mee te maken dat het niet mag van de arbodienst. Een bouwvakker werkt ook langer. Alleen die begint eerder. Als je de post laat aanlevert op de depots ( 11:00 of zelfs nog later), is het gewoon onmogelijk om er een normale werkdag van 8 uur op na te houden. Tenzij je het o.k. vindt om met een pauze van een uurtje pas rond 20:00 uur klaar te zijn met je werk. Dat wil sowieso bijna niemand. Terwijl er jarenlang gezegd is dat om 17:00 uur de post bezorgd moet zijn, uitzonderingen daargelaten.
Als je langer wil werken op een groot depot moet de post vroeger aangeleverd worden en dat kan dus niet.
Buiten dat, als je mensen in de bezorging nog meer uren per dag geeft wordt het ook moeilijker om te vervangen bij vrij en ziekte. Je hebt dan minder mensen ter beschikking die er een uurtje bij kunnen hebben. Het is gewoon niet meer dan praktisch om contracten niet boven de 5,5 uur uit te laten komen. Maar wordt op een depot de post vroeger aangeleverd en je 3-maands gemiddelde komt boven die 5,5 uur uit dan heb je het wettelijk recht om je contract te verhogen naar boven de 5,5 uur. Geen arbodienst die je tegen houdt.
pi_213689791
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 10:48 schreef Huettenwirt het volgende:
s het gewoon onmogelijk om er een normale werkdag van 8 uur op na te houden. Tenzij je het o.k. vindt om met een pauze van een uurtje pas rond 20:00 uur klaar te zijn met je werk. Dat wil sowieso bijna niemand.
je kan er never wat bijdoen,dat is nu al heel moeilijk,de aanlevering moet gewoon naar 6/7 s morgens,je kan dan wel een werkdag van 9uur maken(post.met 1uur pauze doorbetaald)en alles is dan ook bezorgd.Soms is eht heel makkelijk,maar ze gaan niet op de echte ervaringen (buiten) af,maar op aangewaaide ervaringen,die veelal een te grote kostenpost zijn,het geld hiervan kan dan mooi voor een deel naar buiten terugvloeien.

[ Bericht 0% gewijzigd door ophaling10 op 26-05-2024 16:14:41 ]
pi_213691140
Hier schijnt de teamleider, sorry, logistiek coach nu allemaal heel strak te letten op de looptijden. Onder andere meelopen met postbezorgers om te kijken hoe ze het doen, postbezorgers die veel geplust hebben nabellen om te vragen waarom ze zo lang erover deden, etc. Eigenlijk belachelijk en triest. Dat heb ik in de ruim 5 jaar die ik bij PostNL gewerkt had ook echt nog nooit meegemaakt.

---

Kunnen we zelf niet een veel betere postdienst beginnen? Zo moeilijk kan het nooit zijn om dat beter te doen dan PostNL.
  zondag 26 mei 2024 @ 15:44:40 #247
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_213691637
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 10:48 schreef Huettenwirt het volgende:

Nog een cijfer; 5,5 uur max per dag voor postbezorgers;
Dit heeft er niks mee te maken dat het niet mag van de arbodienst. Een bouwvakker werkt ook langer. Alleen die begint eerder. Als je de post laat aanlevert op de depots ( 11:00 of zelfs nog later), is het gewoon onmogelijk om er een normale werkdag van 8 uur op na te houden. Tenzij je het o.k. vindt om met een pauze van een uurtje pas rond 20:00 uur klaar te zijn met je werk. Dat wil sowieso bijna niemand. Terwijl er jarenlang gezegd is dat om 17:00 uur de post bezorgd moet zijn, uitzonderingen daargelaten.
Als je langer wil werken op een groot depot moet de post vroeger aangeleverd worden en dat kan dus niet.
Buiten dat, als je mensen in de bezorging nog meer uren per dag geeft wordt het ook moeilijker om te vervangen bij vrij en ziekte. Je hebt dan minder mensen ter beschikking die er een uurtje bij kunnen hebben. Het is gewoon niet meer dan praktisch om contracten niet boven de 5,5 uur uit te laten komen. Maar wordt op een depot de post vroeger aangeleverd en je 3-maands gemiddelde komt boven die 5,5 uur uit dan heb je het wettelijk recht om je contract te verhogen naar boven de 5,5 uur. Geen arbodienst die je tegen houdt.
Die 5,5 uur max per dag is afgesproken met de OR, en heeft volgens mij te maken met wettelijke pauzetijden. Als je meer dan 5,5 uur per dag werkt, dan heb je recht op minimaal 30 minuten pauze. Overigens heb je geen wettelijk recht op doorbetaling van de pauze, tenzij in je CAO iets anders staat. Maar, nu komt het: Op het moment dat jij recht hebt op pauze moet de werkgever volgens de Arbowet wel zorgen voor een ruimte waar deze pauze kan worden genoten. En die ruimte moet aan allerlei eisen voldoen: Er moet voldoende verwarming zijn, voldoende ventilatie, er moet regelmatig schoongemaakt worden, etc. En de meeste depots voldoen niet aan deze eisen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_213692035
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2024 15:18 schreef wbwb het volgende:
Hier schijnt de teamleider, sorry, logistiek coach nu allemaal heel strak te letten op de looptijden. Onder andere meelopen met postbezorgers om te kijken hoe ze het doen, postbezorgers die veel geplust hebben nabellen om te vragen waarom ze zo lang erover deden, etc. Eigenlijk belachelijk en triest. Dat heb ik in de ruim 5 jaar die ik bij PostNL gewerkt had ook echt nog nooit meegemaakt.

---

Kunnen we zelf niet een veel betere postdienst beginnen? Zo moeilijk kan het nooit zijn om dat beter te doen dan PostNL.
ja straks doen ze weer huillie dat er 100en zakken blijven liggen.
de laatste zin,de investeringen zijn zo verschrikkelijk hoog,dat je wel 200 per brief moet vragen :) let wel de totale
inzet van de initiatiefnemers is onbetaalbaar(emotie/gevoel).
pi_213692083
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 15:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Die 5,5 uur max per dag is afgesproken met de OR, en heeft volgens mij te maken met wettelijke pauzetijden. Als je meer dan 5,5 uur per dag werkt, dan heb je recht op minimaal 30 minuten pauze. Overigens heb je geen wettelijk recht op doorbetaling van de pauze, tenzij in je CAO iets anders staat. Maar, nu komt het: Op het moment dat jij recht hebt op pauze moet de werkgever volgens de Arbowet wel zorgen voor een ruimte waar deze pauze kan worden genoten. En die ruimte moet aan allerlei eisen voldoen: Er moet voldoende verwarming zijn, voldoende ventilatie, er moet regelmatig schoongemaakt worden, etc. En de meeste depots voldoen niet aan deze eisen.
ja die 5,5 is echt om de kosten te drukken,ik hoop dat er ooit nog wat gaat veranderen,want na 22jr ellende moeten ze nu toch eens inzien,dat het een totaal mislukt verhaal is.
  zondag 26 mei 2024 @ 16:12:52 #250
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_213692084
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2024 15:18 schreef wbwb het volgende:
Hier schijnt de teamleider, sorry, logistiek coach nu allemaal heel strak te letten op de looptijden. Onder andere meelopen met postbezorgers om te kijken hoe ze het doen, postbezorgers die veel geplust hebben nabellen om te vragen waarom ze zo lang erover deden, etc. Eigenlijk belachelijk en triest. Dat heb ik in de ruim 5 jaar die ik bij PostNL gewerkt had ook echt nog nooit meegemaakt.

---

Kunnen we zelf niet een veel betere postdienst beginnen? Zo moeilijk kan het nooit zijn om dat beter te doen dan PostNL.
Als ze dat hier gaan doen gaat die Logistiek Coach er (meer dan een) dagtaak aan krijgen. Ik durf te stellen dat van de circa 80 man op mijn depot vrijwel iedereen structureel moet plussen op de piekdagen, en dan praat je al snel over 25% plussen of meer.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')