abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213692107
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 16:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Als ze dat hier gaan doen gaat die Logistiek Coach er (meer dan een) dagtaak aan krijgen. Ik durf te stellen dat van de circa 80 man op mijn depot vrijwel iedereen structureel moet plussen op de piekdagen, en dan praat je al snel over 25% plussen of meer.
ja en collectief lekker gaan tegenwerken,het is al niet heel veel wat er aangeboden wordt(totaalplaatje)
pi_213697906
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 16:09 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
ja straks doen ze weer huillie dat er 100en zakken blijven liggen.
de laatste zin,de investeringen zijn zo verschrikkelijk hoog,dat je wel 200 per brief moet vragen :) let wel de totale
inzet van de initiatiefnemers is onbetaalbaar(emotie/gevoel).
Daar zie ik PostNL management wel voor aan, ja. Vooral ook het verschil tussen postzakken en -tassen niet weten. Of wat dacht je van die filmpjes waarin ze 'depot' niet eens goed kunnen uitspreken? |:(

Die investeringen zijn helaas inderdaad hoog, zeker als je een landelijke dekking wilt hebben, maar dat maakt het natuurlijk niet onmogelijk. Je zou natuurlijk een investeerder kunnen vinden, maar ja, die willen ook net zo hard geld terug zien, hoewel het, als je het goed uit zou voeren, prima winstgevend moet kunnen zijn.
pi_213697916
Ik kwam net een oud artikel tegen waarin het volgende stond:

quote:
De kwaliteit van de postbezorging zowel PostNL als Sandd zit rond de 95-98%. Feitelijk gaat met de overname de druk eraf voor PostNL om dat te behouden. Denk je dat ze hier minder in gaan investeren of blijft de kwaliteit gelijk?

PostNL zit nu op 95% wat betreft consumentenpost en op 98% voor zakelijke post; Sandd zit rond de 95%. De kwaliteit van PostNL zal naar mijn mening op het huidige hoge niveau blijven. De Sandd-gebruikers zullen zelfs een betere kwaliteit krijgen dan nu, als de netwerken 100% geïntegreerd zijn. ‘Elk nadeel heb zijn voordeel’ in dit geval.
Hahaha, wat hebben die zich vergist, zeg…
pi_213697951
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 16:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Als ze dat hier gaan doen gaat die Logistiek Coach er (meer dan een) dagtaak aan krijgen. Ik durf te stellen dat van de circa 80 man op mijn depot vrijwel iedereen structureel moet plussen op de piekdagen, en dan praat je al snel over 25% plussen of meer.
Hier moet je sinds Logisch Bezorgen ook op in ieder geval alle piekwijken echt wel plussen. Ik snap er ook niks van, dat ze daar opeens zo erg op zit, maar dat zal vast een reden hebben. Ik vermoed dat of haar baas daarover tegen haar zit te zeiken of dat ze een bonus heeft die daarvan afhankelijk is of zo.
pi_213701841
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 23:27 schreef wbwb het volgende:

[..]
Hier moet je sinds Logisch Bezorgen ook op in ieder geval alle piekwijken echt wel plussen. Ik snap er ook niks van, dat ze daar opeens zo erg op zit, maar dat zal vast een reden hebben. Ik vermoed dat of haar baas daarover tegen haar zit te zeiken of dat ze een bonus heeft die daarvan afhankelijk is of zo.
ja ze gokken erop dat de bangeriken(reken maar dat hier heel veel geld mee gemoeid is/jr) er zelfs tijd af halen,plus de tijd die de post eraf haalt,als de post de postzegel weer naar 30ct ps terugbrengt zal ik er eens over nadenken.(iets met pasen en pinksteren)
pi_213704173
quote:
Triest dat een pakketbezorger zoiets doet en triest dat de media weer de verkeerde term gebruikt… pakketbezorger in plaats van postbezorger.

quote:
Ook hier weer de verkeerde term… zakken in plaats van posttassen.

Tevens is er geen sorteercentrum in Goes waar post vandaan komt, wel een voor pakketten. Er zijn dan ook slechts 5 ScB's: in Amsterdam, Nieuwegein, Rotterdam, 's-Hertogenbosch en Zwolle. Daarnaast zijn er nog 15 voorbereidingslocaties, waar de post dus vandaan komt, maar dat zijn dus geen sorteercentra.

[ Bericht 11% gewijzigd door wbwb op 27-05-2024 19:09:29 ]
pi_213708789
https://internetgekkies.n(...)-er-niemand-thuis-is

sommigen maken hem wel,en nog doen ze er niets aan.
pi_213709968
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 08:21 schreef ophaling10 het volgende:
https://internetgekkies.n(...)-er-niemand-thuis-is

sommigen maken hem wel,en nog doen ze er niets aan.
Weer postbezorgers en het dan alleen maar over pakketbezorgers hebben… gaat de media het nou nooit leren? |:(
pi_213711005
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 10:44 schreef wbwb het volgende:

[..]
Weer postbezorgers en het dan alleen maar over pakketbezorgers hebben… gaat de media het nou nooit leren? |:(
Klachten over de poes waren waarschijnlijk van een postbezorger.
pi_213714252
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 12:49 schreef zevenmijlslaars het volgende:

[..]
Klachten over de poes waren waarschijnlijk van een postbezorger.
Die denk ik wel, ja, maar de rest niet.
  dinsdag 28 mei 2024 @ 23:03:46 #263
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_213718240
quote:
Wanneer daalt bij PostNL nu eens het besef in dat het werven van nieuwe medewerkers veel duurder is dan het behouden van je huidige medewerkers?

En dan die slogan: "Blijf jezelf, word bezorger". Waar slaat dat op? En uiteraard volgt weer de standaard riedel over hoe goed het te combineren is met studie, mantelzorg of ouderschap. Nou, super! Word je wijk ineens zonder overleg 2 uur later aangeleverd, of het is idioot veel, of heel slecht gesorteerd, of de basistijd blijkt geen enkele basis in de realiteit te hebben. Het is kortom niet te doen om het post bezorgen om je andere verplichtingen heen te organiseren. Het is eerder zo dat PostNL er vanuit gaat dat jij je andere verplichtingen om de post heen organiseert,
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_213719455
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 23:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Wanneer daalt bij PostNL nu eens het besef in dat het werven van nieuwe medewerkers veel duurder is dan het behouden van je huidige medewerkers?

En dan die slogan: "Blijf jezelf, word bezorger". Waar slaat dat op? En uiteraard volgt weer de standaard riedel over hoe goed het te combineren is met studie, mantelzorg of ouderschap. Nou, super! Word je wijk ineens zonder overleg 2 uur later aangeleverd, of het is idioot veel, of heel slecht gesorteerd, of de basistijd blijkt geen enkele basis in de realiteit te hebben. Het is kortom niet te doen om het post bezorgen om je andere verplichtingen heen te organiseren. Het is eerder zo dat PostNL er vanuit gaat dat jij je andere verplichtingen om de post heen organiseert,
Ze zeggen ook doodleuk dat je tussendoor nog je kinderen van school kan halen of sporten, en dan later verder gaan met je wijk. Alsof je dan nog zin hebt :')
pi_213719570
Hier gaat het geweldig na het invoeren van logisch bezorgen: 5 van de tien bezorgers zijn ziek en de overige sjouwen zich een breuk aan piekwijken die dankzij doorschuiven extra zwaar zijn. Zelf gelukkig een dag minder gaan werken en krijg een beetje "zoek het maar uit" mentaliteit.
pi_213720231
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 07:48 schreef Bezorgertje het volgende:
Hier gaat het geweldig na het invoeren van logisch bezorgen: 5 van de tien bezorgers zijn ziek en de overige sjouwen zich een breuk aan piekwijken die dankzij doorschuiven extra zwaar zijn. Zelf gelukkig een dag minder gaan werken en krijg een beetje "zoek het maar uit" mentaliteit.
Of je moet nog een postbode contract hebben, maar tegenwoordig zijn bijna alle andere banen beter betaald en zit je droog binnen. Dat met het beleid dat PostNL overal roept het liefst minder te willen bezorgen, moeten alle alarmbellen afgaan bij huidig personeel, of je moet het werk echt zo leuk vinden of niet afhankelijk zijn van het salaris. De bezorgkwaliteit gaat alleen maar slechter worden en veel goed personeel zal het bedrijf nog gaan verlaten met weinig nieuwe instroom.
pi_213720259
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 23:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

is het niet strafbaar,mensen lokken onder valse voorwendselen,er kunnen nog wel wat boete's bij,krijgen we dat ook weer het hele jaar te zien en te horen, :)
pi_213723156
quote:
International Distribution Services (IDS) het moederbedrijf van de Britse post- en pakketvervoerder Royal Mail, is akkoord met een overnamebod van 3,5 miljard pond, afkomstig van de Tsjechische miljardair Daniel Kretinsky.

Kretinsky - die ook een aandeel heeft van ongeveer 30 procent in PostNL - is al grootaandeelhouder van de Britse post- en pakketdienst. En heeft volgens het FD nu een belangrijke stap gezet om het bedrijf in te lijven.

Een eerder bod van het bedrijf van Kretinksy werd eerder dit jaar nog afgewezen door IDS. Nu is Kretinsky dus met een hoger bod over brug gekomen, goed voor 370 pence per aandeel.

Het bedrijf van Kretinsky belooft kosten te gaan besparen, maar wel zes dagen per week post en zeven dag per week pakketten te blijven bezorgen. Vorige maand vroeg Royal Mail de Britse toezichthouder nog om minder belangrijke post om de dag te mogen bezorgen.
https://twinklemagazine.n(...)vernamebod/index.xml
pi_213723313
quote:
Kosten te besparen en toch 6 dagen per week te blijven bezorgen... Wat klopt er niet? En PostNL is feitelijk zelfstandig dus kan inderdaad zomaar worden overgenomen tegen elk aannemelijk bod..
pi_213723407
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 15:38 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Kosten te besparen en toch 6 dagen per week te blijven bezorgen... Wat klopt er niet? En PostNL is feitelijk zelfstandig dus kan inderdaad zomaar worden overgenomen tegen elk aannemelijk bod..
6 dagen per week is alleen voor First Class als je een ander artikel zoals https://postandparcel.inf(...)fair-and-reasonable/ leest. Voor Second Class dus niet. Bovendien bezorgen hun 'posties' zowel post als pakketten, dus dat maakt het ook al anders dan hier.
pi_213723599
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 15:46 schreef wbwb het volgende:

[..]
6 dagen per week is alleen voor First Class als je een ander artikel zoals https://postandparcel.inf(...)fair-and-reasonable/ leest. Voor Second Class dus niet. Bovendien bezorgen hun 'posties' zowel post als pakketten, dus dat maakt het ook al anders dan hier.
Al twijfel ik of PostNL een interessante aankoop is. Voor de pakketjes misschien wel maar als de postbezorging echt zo dramatisch is als ze doen voorkomen gaat niemand zich er aan branden zonder flinke subside/garantie vanuit de overheid.
pi_213723928
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 16:03 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Al twijfel ik of PostNL een interessante aankoop is. Voor de pakketjes misschien wel maar als de postbezorging echt zo dramatisch is als ze doen voorkomen gaat niemand zich er aan branden zonder flinke subside/garantie vanuit de overheid.
Tsja, Royal Mail kampt ook met problemen. Die zeiken ook allemaal bij de overheid (Ofcom) over de servicenormen (net als PostNL), had te maken met allemaal stakingen en zo, is verlieslatend, etc. Dat zou ik nou ook niet echt interessant noemen. Nou is GLS daarentegen wel winstgevend, maar natuurlijk een heel stuk kleiner en niet genoeg om het te compenseren:

pi_213724486
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 16:03 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
De reguliere post lijkt mij idd maar heel weinig interessant. De voorwaarden waaronder het moet en de immer krimpende markt zijn niet echt aanlokkelijk.

Je ziet al jaren aan hoe PostNL zijn bezorgers behandelt dat het eigenlijk nú al niet uit kan. Ze proberen alle gekkigheid die ze kunnen bedenken voor meer efficiency en het mislukt vrijwel allemaal. Het is een beetje water uit een steen proberen te persen geworden. :D

Je moet dus wel heel zeker zijn van jezelf (of taffusdom) als je als investeerder denkt:"Joh, óns gaat het wel lukken om die universele postdienst superwinstgevend te maken!".
pi_213725632
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 15:46 schreef wbwb het volgende:

[..]
denk niet dat het voor de bezorgers er fraaier op wordt,het schip kunnen ze nog verlaten :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')