ze weten zelf niet een waar ze mee bezig zijn,ik houd de nieuwsberichten goed in de gaten,kan al voorspellen dat er weer heel wat "privedepots" opduikenquote:Op vrijdag 26 april 2024 22:42 schreef wbwb het volgende:
[..]
Hoezo zijn die dan weer teruggezet? Wat is dat dan weer voor doms?
Die EUR 2,20 voor de e-bike is een vergoeding voor de stroom, als je 'm thuis oplaadt. Het onderhoud gaat via Fietsned en wordt betaald door PostNL.quote:Op zaterdag 27 april 2024 11:45 schreef ophaling10 het volgende:
ik zet het niet graag neer van hun:
https://bvpp.nl/nl/nieuws/2024-04-23-nieuwe-cao-postbezorgers
Die vergoeding van 2,50 en 11en een beetje is nog steeds een lachertje,daar kun je weinig mee.
Ik weet wel dat je buitengaats kan declareren,maar veel mensen durven dat niet.
Als je een ebike hebt van hun,krijg je 2,20 pm,gewoon belachelijk,de ceo krijgt ook maar 3,20 pm
voor het onderhoud van de auto?
ja dat begrijp ik van de stroom maar wat een belachelijke bedragen(afgemeten)quote:Op zaterdag 27 april 2024 16:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Die EUR 2,20 voor de e-bike is een vergoeding voor de stroom, als je 'm thuis oplaadt. Het onderhoud gaat via Fietsned en wordt betaald door PostNL.
Als je dat stroomgebruik meet en dan vermenigvuldigt met je energietarieven en het komt boven de ¤2,20 uit, mag je dan het verschil declareren bij PostNL net als dat nu met fietsonderhoudskosten mag als je een eigen fiets hebt?quote:Op zaterdag 27 april 2024 16:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Die EUR 2,20 voor de e-bike is een vergoeding voor de stroom, als je 'm thuis oplaadt. Het onderhoud gaat via Fietsned en wordt betaald door PostNL.
Er staat in de CAO dat er maatwerk mogelijk is als je niet uitkomt met het bedrag, bijv. omdat je meer km's aflegt dan waar hun berekening vanuit gaat.quote:Op zaterdag 27 april 2024 17:29 schreef wbwb het volgende:
[..]
Als je dat stroomgebruik meet en dan vermenigvuldigt met je energietarieven en het komt boven de ¤2,20 uit, mag je dan het verschil declareren bij PostNL net als dat nu met fietsonderhoudskosten mag als je een eigen fiets hebt?
Tsja, die "berekeningen" van PostNL kennen we ondertussen wel. Dan weet je zeker dat je genaaid wordt, zie ook bijvoorbeeld de tijden bij Logisch Bezorgen. Nu moet je dus actief moeite gaan doen om te krijgen waar je recht op hebt.quote:Op zaterdag 27 april 2024 17:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Er staat in de CAO dat er maatwerk mogelijk is als je niet uitkomt met het bedrag, bijv. omdat je meer km's aflegt dan waar hun berekening vanuit gaat.
Ik snap niet dat er geen wijken met 0 minuten looptijd zijnquote:Op zaterdag 27 april 2024 23:12 schreef wbwb het volgende:
[..]
Tsja, die "berekeningen" van PostNL kennen we ondertussen wel. Dan weet je zeker dat je genaaid wordt, zie ook bijvoorbeeld de tijden bij Logisch Bezorgen. Nu moet je dus actief moeite gaan doen om te krijgen waar je recht op hebt.
Of in de trant van: ja, je fietst alleen maar, dan heb je toch geen looptijd nodig?quote:Op zaterdag 27 april 2024 23:53 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Ik snap niet dat er geen wijken met 0 minuten looptijd zijnals je jarenlang zovaak gaat snijden in tijden moet er toch niks meer overblijven een keer?
klopt niks van,ze zien het wel in de loop van 2024,komen er weer tranenberichten in de krant.quote:Op zaterdag 27 april 2024 23:53 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Ik snap niet dat er geen wijken met 0 minuten looptijd zijnals je jarenlang zovaak gaat snijden in tijden moet er toch niks meer overblijven een keer?
Al aan een rijke vriend gedacht?quote:Op maandag 29 april 2024 13:08 schreef V__L_N het volgende:
Alsof wij wat te investeren hebben met ons salaris...
Ik overweeg meer om de spaarrekening van Herna te kraken.quote:
Lijkt me inderdaad een beter idee…quote:Op maandag 29 april 2024 15:15 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik overweeg meer om de spaarrekening van Herna te kraken.
ik heb net even gekeken,hier een wijk waar je 35min voor krijgt(tijd is nooit aangepast)er is 10min afgegaan(nu),om er te komen bent je heen en weer 30min kwijt,dat probleem ga je nu ook overal krijgen.quote:Op donderdag 25 april 2024 22:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat was te verwachten. Dit is niet voor het eerst: Met de Kerstdagen zou er ook extra tijd bij de wijken gezet worden, dat gebeurde ook regelmatig niet. Tijd eraf halen, dat vergeten ze dan weer nooit.
Hebben jullie ook dat bericht gehad over de nieuwe looptijden per 30 april? De oude looptijden van Logisch Bezorgen waren verkeerd berekend, omdat men vergeten was rekening te houden met tuinhekjes, te kleine brievenbussen, en subnummering. "De aanpassing van de tijd is voor elke loop anders, omdat de kenmerken per route verschillen. Soms is er helemaal geen aanpassing", zo stelde het bericht.
Maar bij ons komt het er gewoon op neer dat er bij elke wijk elke dag 15% van de tijd af is gehaald! Dus de oude tijden zijn opnieuw geëvalueerd omdat ze te krap stonden, met als resultaat dat ze nu nog krapper staan. Sommige mensen zijn wel een uur per dag kwijt geraakt! En over 3 maanden willen ze weer gaan evalueren, dus ik hou mijn hart vast.
Die vragen eronder ook… en de reacties ook. Volgens de ene reactie moet je binnen 2 uur wonen en volgens de andere reactie binnen 3 uur. Ze weten dus zelf ook niet eens wat ze willen…quote:Op dinsdag 30 april 2024 19:33 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.yobbers.com/n(...)alicante-voor-postnl
deze heeft hier al eerder gestaan,ben eens wezen kijken naar de reviews van de recruiter,ongelofelijk dat een post ermee in zee gaat,zie o.a. trustpilot.Natuurlijk is het een hele ervaring als je nog jong bent,juist deze jonge mensen zouden hier tegen beschermd moeten worden.
nee echt foute boel,dan kun je beter post bezorgen.quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:23 schreef wbwb het volgende:
[..]
Die vragen eronder ook… en de reacties ook. Volgens de ene reactie moet je binnen 2 uur wonen en volgens de andere reactie binnen 3 uur. Ze weten dus zelf ook niet eens wat ze willen…
Okay, april is voorbij en de chaos is groot. Plustijden in april werden niet goedgekeurd, volgens de ene TL een storing in zijn app waardoor hij geen plustijd van ons kon zien. IT afdeling lachte hem uit volgens hem en hij begon te gillen aan de telefoon wanneer je hem erover belde. Good times. Na vele klachten en oranje kaarten heeft de andere TL (want we hebben er tegenwoordig 2) boze mails gestuurd naar managers en daarboven. Ondertussen missen zo'n 160 postbezorgers hier tussen de 2 en 4 uur plustijd die zogenaamd nu wel is goedgekeurd, maar niet te zien is in de totaaltijd. PostNL heeft een nieuw dieptepunt bereikt hier. Enige wat wij te horen krijgen is nu:"houdt het zelf in de gaten, maak screenshots en wacht je loonstrook van mei af of daar de uren kloppen." Ik ben een beetje misselijk....quote:Op dinsdag 16 april 2024 22:48 schreef YBouncer het volgende:
We hebben hier in Zuid-Holland nu al twee weken zogenaamd te maken met een storing in het systeem, waar de plustijd niet wordt goedgekeurd en/of bijgeteld bij je werktijd. Is dit in andere delen van Nederland ook het geval? We kregen vorige week een algemene melding dat vandaag op dinsdag na 18:00 uur alles alsnog zou worden opgeteld en bijgeschreven, maar je snapt dat dat niet gebeurt is. We hebben het hier over plustijd van week 14.
Dat is echt belachelijk… ik zou zeggen: lekker bij de Arbeidsinspectoe meldenquote:Op woensdag 1 mei 2024 22:27 schreef YBouncer het volgende:
[..]
Okay, april is voorbij en de chaos is groot. Plustijden in april werden niet goedgekeurd, volgens de ene TL een storing in zijn app waardoor hij geen plustijd van ons kon zien. IT afdeling lachte hem uit volgens hem en hij begon te gillen aan de telefoon wanneer je hem erover belde. Good times. Na vele klachten en oranje kaarten heeft de andere TL (want we hebben er tegenwoordig 2) boze mails gestuurd naar managers en daarboven. Ondertussen missen zo'n 160 postbezorgers hier tussen de 2 en 4 uur plustijd die zogenaamd nu wel is goedgekeurd, maar niet te zien is in de totaaltijd. PostNL heeft een nieuw dieptepunt bereikt hier. Enige wat wij te horen krijgen is nu:"houdt het zelf in de gaten, maak screenshots en wacht je loonstrook van mei af of daar de uren kloppen." Ik ben een beetje misselijk....
dat van die screenshots heb ik al tig jaren gezegd,doe dit iedere dag consequent je staat sterk,quote:Op woensdag 1 mei 2024 22:27 schreef YBouncer het volgende:
[..]
Okay, april is voorbij en de chaos is groot. Plustijden in april werden niet goedgekeurd, volgens de ene TL een storing in zijn app waardoor hij geen plustijd van ons kon zien. IT afdeling lachte hem uit volgens hem en hij begon te gillen aan de telefoon wanneer je hem erover belde. Good times. Na vele klachten en oranje kaarten heeft de andere TL (want we hebben er tegenwoordig 2) boze mails gestuurd naar managers en daarboven. Ondertussen missen zo'n 160 postbezorgers hier tussen de 2 en 4 uur plustijd die zogenaamd nu wel is goedgekeurd, maar niet te zien is in de totaaltijd. PostNL heeft een nieuw dieptepunt bereikt hier. Enige wat wij te horen krijgen is nu:"houdt het zelf in de gaten, maak screenshots en wacht je loonstrook van mei af of daar de uren kloppen." Ik ben een beetje misselijk....
ik ben al een poos benieuwd wat er met dat geld gebeurd,wat er "overblijft" zullen ze dat verdelen nder de bespaarders?ben er erg benieuwd naar.quote:Op woensdag 1 mei 2024 23:22 schreef wbwb het volgende:
[..]
Dat is echt belachelijk… ik zou zeggen: lekker bij de Arbeidsinspectoe melden
quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:05 schreef V__L_N het volgende:
Je kan wel screenshotten. Maar mijn plustijd van zaterdag is magisch nergens te vinden. Niet zichtbaar in de app, niet op de website... Dus ja...
als je + tijd invoert/stopt zie je niets? dan is het moment supreme,eventueel voor plus,dat je totale looptijd zichtbaar is..quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:05 schreef V__L_N het volgende:
Je kan wel screenshotten. Maar mijn plustijd van zaterdag is magisch nergens te vinden. Niet zichtbaar in de app, niet op de website... Dus ja...
ja je krijgt er wel heel veel onrust door,het is zo jammer dat er altijd maar een paar zijn die voor hun rechten op komen,de rest hangt er altijd een beetje bij.quote:Op donderdag 2 mei 2024 12:42 schreef Pensioengenieter het volgende:
Ik zou op het depot net zo lang blijven zitten tot iemand mij komt uitleggen hoe en waar mijn uren zijn. Eerder ga ik niet aan het werk, heel duidelijk maken waar het probleem zit en bewijsmateriaal achter de hand houden. Wil ik wel eens zien hoe ze dat gaan oplossen.
Ik vrees dat de meeste bezorgers geen keuze hebben anders waren ze waarschijnlijk allang gestopt. Bijna elke werkgever geeft meer salaris en behandeld medewerkers gewoon normaal in plaats van dat ze elke maand nieuwe dingen bedenken om op te bezuinigen. Ik heb bij werkgevers gewerkt waar soms rustiger was en dan mocht je gewoon de tijd uitzitten/rustig aan doen op kosten van de baas. Bij PostNL pakken ze elke minuut af en mag je niks schrijven.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:21 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja je krijgt er wel heel veel onrust door,het is zo jammer dat er altijd maar een paar zijn die voor hun rechten op komen,de rest hangt er altijd een beetje bij.
aanvulling: ze maken er geen vrienden met de laatste actie's
als ik dit weer zo lees,zal er eerdaags wel weer gesneden worden met 2 messenquote:Op donderdag 2 mei 2024 19:58 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Ik vrees dat de meeste bezorgers geen keuze hebben anders waren ze waarschijnlijk allang gestopt. Bijna elke werkgever geeft meer salaris en behandeld medewerkers gewoon normaal in plaats van dat ze elke maand nieuwe dingen bedenken om op te bezuinigen. Ik heb bij werkgevers gewerkt waar soms rustiger was en dan mocht je gewoon de tijd uitzitten/rustig aan doen op kosten van de baas. Bij PostNL pakken ze elke minuut af en mag je niks schrijven.
quote:We willen voor jou en je klanten de favoriete bezorger zijn. Daarom werken we voortdurend aan onze diensten zodat ze beter aansluiten op de wensen van de e-commerce markt én de consument.
Zo blijven we ons richten op het verhogen van de standaardkwaliteit en -service, terwijl we ook nieuwe diensten introduceren en bestaande diensten verbeteren. Een aantal voorbeelden hiervan zijn: de keuze bezorgdag, bezorgvoorkeuren instellen in de PostNL app, en het uitbreiden van ons ‘out of home’ aanbod met meer pakketautomaten.
Wij zien al jaren minder interesse van consumenten voor avondbezorging, zondag bezorging en bezorging op dezelfde dag. Weinig webshops bieden deze extra services aan. Hierdoor rijden onze bussen minder vol en dat zorgt voor een hogere CO2 uitstoot per pakket. Daarom hebben wij besloten om vanaf 8 juli 2024 zondagbezorging stop te zetten. Ook bieden we de optie voor dezelfde dag bezorgd niet meer aan. Daarnaast bieden wij vanaf 1 augustus 2024 alleen nog avondbezorging aan in een aantal dichtbevolkte gebieden in Nederland.
Vanaf 1 juli 2024 worden de tarieven voor pakketten met leeftijdscheck 18+ verhoogd met ¤ 1,- (één euro) per pakket. Door verschillende marktontwikkelingen zijn de kosten in het netwerk dat wij hiervoor gebruiken flink gestegen. Tenslotte vervalt bij de aanvullende dienst Gegarandeerde levering het bezorgtijdvak vóór 09.00 uur. Gegarandeerde levering blijft mogelijk voor bezorging in de bezorgtijdvakken vóór 10.00 uur, vóór 12.00 uur en/of vóór 17.00 uur.
Benieuwd wat bol.com select gaat doen dan. Al merk ik dat ik ook steeds minder voor thuisbezorging kies, zeker voor kleine pakketjes. Thuisbezorging is onbetrouwbaar geworden en de tijdvakken worden bijna nooit meer gehaald of ze dumpen het zonder aan te bellen voor je voordeur buiten. Pakketpunt is dichtbij en vaak al vroeg in de morgen af te halen. Maar de goede zijn schaars geworden, kleinere winkels weigeren opslagruimte voor die kleine vergoeding.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:17 schreef wbwb het volgende:
PostNL gaat stoppen met o.a. zondagbezorging en dezelfde dag bezorgd:
[..]
DHL eCommerce heeft wel nog gewoon avondbezorging en dezelfde dag bezorgd, alleen geen zondagbezorging. Bol verstuurt nu ook al sommige pakketten met DHL eCommerce.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:50 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Benieuwd wat bol.com select gaat doen dan. Al merk ik dat ik ook steeds minder voor thuisbezorging kies, zeker voor kleine pakketjes. Thuisbezorging is onbetrouwbaar geworden en de tijdvakken worden bijna nooit meer gehaald of ze dumpen het zonder aan te bellen voor je voordeur buiten. Pakketpunt is dichtbij en vaak al vroeg in de morgen af te halen. Maar de goede zijn schaars geworden, kleinere winkels weigeren opslagruimte voor die kleine vergoeding.
ja dat scannen hadden ze nooit moeten stoppen,verder hier gespamd voor een keuze in vakantietoeslag(pm/yr) nog meer mensen dit bericht ontvangen?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:50 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Benieuwd wat bol.com select gaat doen dan. Al merk ik dat ik ook steeds minder voor thuisbezorging kies, zeker voor kleine pakketjes. Thuisbezorging is onbetrouwbaar geworden en de tijdvakken worden bijna nooit meer gehaald of ze dumpen het zonder aan te bellen voor je voordeur buiten. Pakketpunt is dichtbij en vaak al vroeg in de morgen af te halen. Maar de goede zijn schaars geworden, kleinere winkels weigeren opslagruimte voor die kleine vergoeding.
De tarieven zijn nu inderdaad als volgt:quote:Op vrijdag 3 mei 2024 23:36 schreef V__L_N het volgende:
Postnl afwijkende bezorging is ook altijd giga duur. Ochtend bezorging kost 12,50 extra, avond iets van 1,50. Zondagbezorging was al bijna nergens een optie. Per slot moet je voor maandaglevering al zaterdag voor 3 uur aanleveren. Zondaglevering heeft allemaal extra moeilijkheden.
Ik laat mijn pakketten eigenlijk meestal in een pakketkluis hier om de hoek droppen. Maar sinds een paar weken duikt die niet meer op in de lijsten. Dus dan kan ik daar niet meer afleveren, andere pakketkluis in het volgende dorp ook niet. Snap niet wat daar dan weer mee aan de hand is.
Die screenshot is zakelijk, wel op basis van het contract wat je standaard krijgt bij PostNL als je geen contact opneemt met een accountmanager. Particulieren krijgen al die opties niet eens geloof ik, maar daar zijn de tarieven ook heel anders.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 01:22 schreef V__L_N het volgende:
Dat is voor particulieren. Zakelijk krijg je een optie:
Afleveren 8.00 - 12.00 : 12,49
Afleveren overdag is gebiedsgebonden, dus die tijden zijn verschillend. Maar kosten 0,00
Afleveren 17.30 - 22.00: 1.41
Idd alleen maandag t/m vrijdag.
Afhaalpunten korting kan zakelijk ook iets hoger zijn. En je kan ook een hoger bedrag verzekeren (tot 2000 inkoop) Meteen retouren bij niet thuis is dan weer gratis. Maar je betaald dan weer wel een energie toeslag. Je kan daarnaast nog allemaal extra kosten krijgen. Bv voor handmatige verwerking, afwijkende maten enz...
Die bedrijven melken graag wat extra voor normale diensten.
kun je niet even wat vogelen dat het management en bestuur moven gaatquote:
Ik snap niet waarom ze in dat artikel een pakketbezorger een postbezorger noemen…quote:Op zondag 5 mei 2024 11:46 schreef ophaling10 het volgende:
dit is van rond kerst en het tegenovergestelde van bovenstaand,super voor deze collega.
https://www.hartvannederl(...)-zelfs-mijn-sleutels
ja dat is iets waar ze in de media geen kaas van gegeten hebben,idd het verschil Pb/Pbz, ondanks dat een Pbz al meer doet als een Pb.quote:Op zondag 5 mei 2024 11:51 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom ze in dat artikel een pakketbezorger een postbezorger noemen…
Ik snap dat dus echt niet. Het is toch geen hogere wiskunde?quote:Op zondag 5 mei 2024 12:33 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja dat is iets waar ze in de media geen kaas van gegeten hebben,idd het verschil Pb/Pbz, ondanks dat een Pbz al meer doet als een Pb.
Gefeliciteerd met je baan! Is eCommerce anders dan de 'gewone' DHL?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 21:41 schreef wbwb het volgende:
Ik ben trouwens aangenomen bij DHL eCommerce als pakketbezorger. Wel belachelijk dat ze het eerste jaar met een oproepovereenkomst in plaats van een arbeidsovereenkomst werken…
DHL eCommerce is de nieuwe naam van DHL Parcel. Dat is gewoon de normale pakketbezorging van DHL zeg maar. Daarbinnen hebben ze dan eigenlijk ook nog 2 takken: DFY (pakketten aan consumenten) en EUROPLUS (pakketten aan bedrijven).quote:Op zondag 5 mei 2024 16:41 schreef Bladblazer het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je baan! Is eCommerce anders dan de 'gewone' DHL?
Inderdaad raar van die oproepovereenkomst. Met de enorme aantallen pakketten en vaak vertraagde leveringen zou je zeggen dat ze staan te springen om nieuw personeel..
ja die hebben ze bij ons eraf gehaald plus de rest.dhl is wel een hele grote werkgever,daar verzuipt de post in.quote:
Ah, wat een geweldig plan weer…quote:Op maandag 6 mei 2024 08:13 schreef ophaling10 het volgende:
ze maken hem wel,als die minister(en of degene die dit gaat veranderen)slim is doet ie niets,laat ze maar bovenin gaan bezuinigen,en niet onderin.
https://www.telegraaf.nl/(...)g-postzegelprijs-aan
plus reactie's:
https://www.nu.nl/economi(...)g-in-juli.html#nujij
De reden van de prijsverhoging is letterlijk de gestegen personeelskostenquote:Op maandag 6 mei 2024 10:32 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Slechtere service bieden en de prijs maar verhogen en personeel uitpersen
Ze mogen het inderdaad aanpassen wanneer ze het willen, zolang het maar binnen de tariefruimte past. Zo'n aanpassing moeten ze geloof ik wel voorleggen bij de ACM.quote:Op maandag 6 mei 2024 12:13 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
De reden van de prijsverhoging is letterlijk de gestegen personeelskostenPostNL wil zelf niks inleveren dus. Ik dacht trouwens dat het maar 1x per jaar mocht? Nieuw in de strategie is blijkbaar in elk bericht benadrukken dat ze per se 5 dagen moeten bezorgen en ze dit anders willen. Ratten zijn het. Ik woon dicht bij de Duitse grens..straks kan ik nog beter een brief in Duitsland posten naar Nederland, goedkoper en even snel/langzaam.
Ik vraag het me ook af. De stijging van het minimumloon zullen ze wel gevoeld hebben in hun portemonnee, maar afgezien van de al aangevoerde argumenten constateer ik ook dat mijn looptijden in een half jaar tijd met 15% zijn gekort terwijl de volumes (-12% voor de post, +4% voor de pakketjes, tov 1 jaar geleden) per saldo toch een veel kleinere daling laten zien.quote:Op maandag 6 mei 2024 12:34 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ze mogen het inderdaad aanpassen wanneer ze het willen, zolang het maar binnen de tariefruimte past. Zo'n aanpassing moeten ze geloof ik wel voorleggen bij de ACM.
Wat betreft die gestegen personeelskosten… zou dat echt zo zijn gezien er steeds minder personeel is gezien iedereen weggaat en er dan ook steeds minder werk gedaan wordt gezien de dalwijken dan door niemand gelopen wordt?
ja dat zielige (buiten ons en gelijkvloers )moeten ze echt van afstappen.Als een gemiddeld mens die 2k verdiend(voorbeeld) en per dag 3 k uitgeeft gaat hij ook in de problemen komen.Bij de post is het hetzelfde,ze geven veel te veel uit aan onzin en overbodige functie's(hoger kader),ik las ook iets over een bonus voor een ceo,zou me kaot schamen om die aan te nemen,maar ja wie ben ik.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:32 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Slechtere service bieden en de prijs maar verhogen en personeel uitpersen
ja dat had ik eerder gemeld dat het zeer doet de 13 zoveel (net goed)ze hebben een kleine 20jr van de postbezorgers geld afgenomen,en halleluja met een cao en 19% en divers geleuter.Reken maar dat er een hoop weer weg gaan na de zomer.En 13 dat is een lachertje,een beetje bedrijf zit er al 3/4 boven en meer.quote:Op maandag 6 mei 2024 12:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik vraag het me ook af. De stijging van het minimumloon zullen ze wel gevoeld hebben in hun portemonnee, maar afgezien van de al aangevoerde argumenten constateer ik ook dat mijn looptijden in een half jaar tijd met 15% zijn gekort terwijl de volumes (-12% voor de post, +4% voor de pakketjes, tov 1 jaar geleden) per saldo toch een veel kleinere daling laten zien.
Daarnaast voert PostNL als argument voor het verlies aan dat afzenders steeds meer van de dure 24-uurs post naar de goedkopere 48-uurs post overstappen. Maar dat is toch precies wat PostNL wil? PostNL zou zelfs het liefst zien dat in navolging van zakelijke klanten ook particulieren voor 48-uursbezorging kunnen kiezen.
in de handel doen ze 60/65% (pf nominaal)quote:Op maandag 6 mei 2024 16:19 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ik vind sowieso de postzegel met vaste waarde alleen maar verward werken. Vanaf 1 juli moet je meer betalen voor nieuwe zegels maar vanaf 1 juli zijn de postzegels die je al/nog hebt ineens meer waard geworden. Als je nog zegels hebt sinds de introductie van de getallen kan je ze onderhand met winst doorverkopen
Ik geloof daar niks van…quote:Onze inspanningen om de vacatures voor postbezorgers te vullen, werpen vruchten af en dragen bij aan een betere bezorgkwaliteit.
dat je 2 handen hebt,niet meerquote:Op maandag 6 mei 2024 19:38 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Het zal vast per regio verschillenen welke kwaliteit streeft PostNL na?
Dat is veel te duur…quote:Op dinsdag 7 mei 2024 07:49 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ze kunnen beter alle post getraceerd maken, dan zien we waar de vertraging ontstaat in plaats van verder snoeien in het aantal bezorgdagen en de overeenkomstduur.
zullen ze het niet express ensceneren dit gebeuren? om nog meer te verdienen,hier lees ik niets over.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 07:49 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Minister Adriaansens (Economische Zaken) geeft in een reactie op de bezorgplannen van PostNL aan: ,,PostNL haalt al langere tijd de wettelijke kwaliteitsnormen voor postbezorging niet. Dit is niet acceptabel.”
Het postbedrijf geeft aan dat de financiële situatie steeds ernstiger wordt. Dat onderstreept volgens de bewindsvrouw dat er iets moet gebeuren. ‘Op korte termijn’ zal minister Adriaansens de Tweede Kamer informeren over keuzes en scenario’s voor de postbezorging en de voorgenomen aanpak voor de korte en lange termijn.
Benieuwd welke oplossingen ze er doorheen hebben wetten te krijgen, of gaat Nederland weer eigen beleid voeren en nemen ze boetes uit Europa voorlief? Ze kunnen beter alle post getraceerd maken, dan zien we waar de vertraging ontstaat in plaats van verder snoeien in het aantal bezorgdagen en de overeenkomstduur.
De nieuwe strategie van PostNL is in elk bericht roepen dat de huidige situatie onhoudbaar is en als je dat maar vaak genoeg roept gaan politici uiteindelijk wel overstag, binnen de kaders of ze gaan de huidige kaders oprekken/ tijdelijk niet handhaven. Ik lees nog steeds berichten van mensen dat simpele verjaardagskaarten of zelfs rouwkaarten gewoon een week of langer onderweg zijn of zelfs veel te laat bezorgd dus langzamer bezorgen gaat dat echt niet oplossen. Of er moet meer personeel beschikbaar komen of intern ergens iets in de processen veranderen dat ze gewoon waarmaken wat ze beloven voor brievenbuspost.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 08:36 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
zullen ze het niet express ensceneren dit gebeuren? om nog meer te verdienen,hier lees ik niets over.
Dat van die ernstige financiële situatie is zwaar overtrokken. Het is al vaker gebeurd dat er in een kwartaal verlies is gemaakt, maar uiteindelijk eindigt het jaar altijd in de zwarte cijfers. Ik lees nu ook steeds in de portalberichten van meneer Haringsma dat de volumes al weer toenemen, en dat is goed te zien ook.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 07:49 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Minister Adriaansens (Economische Zaken) geeft in een reactie op de bezorgplannen van PostNL aan: ,,PostNL haalt al langere tijd de wettelijke kwaliteitsnormen voor postbezorging niet. Dit is niet acceptabel.”
Het postbedrijf geeft aan dat de financiële situatie steeds ernstiger wordt. Dat onderstreept volgens de bewindsvrouw dat er iets moet gebeuren. ‘Op korte termijn’ zal minister Adriaansens de Tweede Kamer informeren over keuzes en scenario’s voor de postbezorging en de voorgenomen aanpak voor de korte en lange termijn.
Benieuwd welke oplossingen ze er doorheen hebben wetten te krijgen, of gaat Nederland weer eigen beleid voeren en nemen ze boetes uit Europa voorlief? Ze kunnen beter alle post getraceerd maken, dan zien we waar de vertraging ontstaat in plaats van verder snoeien in het aantal bezorgdagen en de overeenkomstduur.
begint het daar ook al?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 16:31 schreef wbwb het volgende:
Jullie vinden Logisch Bezorgen onlogisch? Nou, die routes van DHL zijn ook niet logisch…
Ze stuurden me van de ene straat naar de andere straat terug naar de ene straat en dan weer naar de andere straat en zo door. Tussen die twee straten ligt een sloot, dus dan moet je steeds helemaal omfietsen. Omdraaien met je fiets gaat daar ook heel lastig, want die straten zijn best wel smal.
ik had nog een bericht voor je neergezetquote:Op dinsdag 7 mei 2024 10:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat van die ernstige financiële situatie is zwaar overtrokken. Het is al vaker gebeurd dat er in een kwartaal verlies is gemaakt, maar uiteindelijk eindigt het jaar altijd in de zwarte cijfers. Ik lees nu ook steeds in de portalberichten van meneer Haringsma dat de volumes al weer toenemen, en dat is goed te zien ook.
Dit is gewoon een toneelstukje dat wordt opgevoerd om het medelijden en de sympathie van de overheid terug te winnen. Dat de onderhandelingen voor de grote CAO binnenkort weer van start gaan, speelt wellicht ook mee.
Ik denk niet dat de Nederlandse regering boetes uit Europa gaat accepteren. Ik denk ook niet dat de 5-daagse bezorgplicht van tafel gaat. Maar hoewel er in de Europese postwet staat dat wij 5 dagen moeten bezorgen (als in: 5 dagen per week ALLE straten aandoen) staat er NIET in die wet hoe wij de post over die 5 dagen moeten verdelen. Dus als de (demissionair) minister ons toestemming geeft om voortaan 2 werkdagen te mogen doen over de postzegelpost ipv de huidige 1, dan mag dat gewoon van Europa. Dus dan krijgen we straks misschien wel dat je op daldagen alleen nog maar met pakjes, rouwkaarten, medische en spoedpost loopt. Op zaterdag zal je dan ongetwijfeld nog wel 48-uurs consumentenpost in de X-wijken hebben, want als je dat naar dinsdag zou schuiven, dan wordt zelfs die 48 uur niet gehaald. Dat is dan denk ik ook de reden dat PostNL die 48 uur op termijn naar 72 wil hebben, dan kan de zaterdag in de X-wijken (die nu alleen op papier een daldag is) in de praktijk ook echt een daldag worden.
Nee, wij hebben droge voeten gehouden.quote:Op maandag 6 mei 2024 17:04 schreef ophaling10 het volgende:
@:Kramerica hadden jullie geen last met overstromingen?ivm de vele regenval afgelopen week.
Had dat even in Valkenburg gezien een heel drama daar.
het zag er niet best uit,wat ik zag,je zal er met de post rondlopen,en in een put vallen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 17:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nee, wij hebben droge voeten gehouden.
Heb je niks beters te doen dan die reviews in de gaten te houden?quote:Op woensdag 8 mei 2024 17:45 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
het zag er niet best uit,wat ik zag,je zal er met de post rondlopen,en in een put vallen.
btw weer een review. https://nl.indeed.com/cmp/Postnl/reviews
vacatures lopen ook weer langzaam op,wat de laatste dagen allemaal gebeurd,draagt niet bij aan nieuwe aanwas.
mooi he leedvermaakquote:Op woensdag 8 mei 2024 18:10 schreef wbwb het volgende:
[..]
Heb je niks beters te doen dan die reviews in de gaten te houden?
Volgens mij mag je een fiets in principe overal parkeren. Daar hoef je geen parkeervak voor op te zoeken. Bij twijfel gewoon op de stoep zetten.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:56 schreef wbwb het volgende:
Weet iemand eigenlijk waar je allemaal je fiets mag parkeren? En is dat ook nog anders als je onmiddellijk goederen aan het lossen bent?
Waarom bezorgt DPG die dingen niet zelf? Ze doen toch ook zelf de kranten bezorgen?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:32 schreef IsItMeOrYou het volgende:
En ja hoor zoals verwacht ook vandaag met de zaterdagbezorging nog geen tijdschriften ontvangen. Dus dat wordt pas komende dinsdag in plaats van normaal donderdag, bijna een week oud. Als Hemelvaartsdag uitvalt en de aanleverdag dins/woensdag gewoon een werkdag is, waar gaat het dan mis in het proces bij PostNL? Wat stelt DPG voor lage eisen? Of is mijn regio echt zo'n puinhoop tegenwoordig dat ze alles maar blijven doorschuiven? Het wordt er allemaal onbetrouwbaarder op.
ja een soort van voetveeg,direct stoppen ,kost negatieve energie.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:07 schreef wbwb het volgende:
Ik stond vandaag met de DHL-bezorgfiets bij een stoplicht te wachten en had al mijn richtingaanwijzer naar links aan omdat ik daarna meteen naar links moet. Toen ging iemand me opeens links inhalen en die werd boos op mij en riep tegen mij: "Hand uitsteken, pipo!" Ik had gewoon mijn richtingaanwijzer aan… je moet niet boos worden op mij terwijl je zelf niet kijkt…
---
Ik zit ook eigenlijk alweer te denken om te stoppen bij DHL. Dat met die fietsen en in het bijzonder die accu's daarvan hebben ze gewoon helemaal niet goed geregeld. De accu van die ene fiets zou 25 km moeten kunnen, maar gaat in de praktijk maar 16 km, wat echt waardeloos is en ze zorgen er ook steeds niet voor dat die accu's wel goed opgeladen zijn, dus dat is elke keer weer gezeik.
Daarnaast is het stom dat ze mij een oproepovereenkomst geven in plaats van een arbeidsovereenkomst en nu willen dat ik volgende week op andere dagen werk dan eigenlijk afgesproken. Bovendien is het ook helemaal niet duidelijk voor welke uren ze me nou betalen en hoe ze dat dan precies meten.
Een als journalistiek vermomde reclamespot van het uitzendburau (Young Capital) waar PostNL zelf veel mee samenwerkt. Bepaald niet de mensen waar je voor een eerlijk verhaal moet aankloppen, lijkt mij.quote:
Tja, niet verwonderlijk. Ik denk dat veel goed bezorgers ook zijn vertrokken sinds invoering logisch bezorgen. Onze vaste postbezorger in de wijk is na jaren ook gestopt en nu steeds een wisselend iemand en sindsdien komt alles rustig 2-3 dagen later. Bijna alles wat standaard op zaterdag komt / te zien is in Mijn Post schuift door naar dinsdag. Mijn tijdschriften ontving ik gisteren pas, een week later. Uiteindelijk komt het vaak dan nog wel maar betrouwbaar is het niet meer.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:46 schreef wbwb het volgende:
https://www.acm.nl/nl/pub(...)ren-minder-kwaliteit
ja heb je die uitgebreide versie gezien? pdf? deze kun je ook binnentrekken,wat een bullshit staat er in,als je meer dan 10% bijplust is er iets niet goed,nou ik denk dat iedereen wel wat hoger zit dan 10%,las ook dat ze studenten erop hebben gezet(routevernielers) echt iedere keer draait het weer om $$.quote:Op donderdag 16 mei 2024 17:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En hier is de OR weer met een (on)logisch verhaal over (on)logisch bezorgen.
hij geeft een 403, hier het hele verhaal van de ACM:quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:49 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Tja, niet verwonderlijk. Ik denk dat veel goed bezorgers ook zijn vertrokken sinds invoering logisch bezorgen. Onze vaste postbezorger in de wijk is na jaren ook gestopt en nu steeds een wisselend iemand en sindsdien komt alles rustig 2-3 dagen later. Bijna alles wat standaard op zaterdag komt / te zien is in Mijn Post schuift door naar dinsdag. Mijn tijdschriften ontving ik gisteren pas, een week later. Uiteindelijk komt het vaak dan nog wel maar betrouwbaar is het niet meer.
https://public.tableau.co(...)&%3AshowVizHome=no#1
"De eigenaar van de bakfiets is nergens te bekennen". Er staat 5x PostNL op dat ding, ra ra, wie zou de eigenaar zijn?quote:Op donderdag 16 mei 2024 18:18 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.ad.nl/112-nie(...)onvindbaar~a3109542/
ja als je de nieuwsberichten echt gaat analyseren,dan heb je echt het idee: wat voor lichten werken er.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
"De eigenaar van de bakfiets is nergens te bekennen". Er staat 5x PostNL op dat ding, ra ra, wie zou de eigenaar zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |