quote:DEN HAAG - In het kabinet wordt een felle discussie gevoerd over het al dan niet verbieden van koranverbrandingen. Vooral het CDA wil meer uit de kast halen om het verbranden van het islamitische heilige boek te dwarsbomen. Maar dat stuit op bezwaar van de VVD, die het verbranden van korans weliswaar smakeloos vindt, maar zwaarder tilt aan de vrijheid van meningsuiting.
quote:Dat melden Haagse bronnen aan De Telegraaf. De discussie wordt in het kabinet gevoerd naar aanleiding van een serie hevige protesten. In Amsterdam kregen bezoekers van het nieuwe Nationaal Holocaustmuseum tijdens de recente officiële opening de meest gruwelijke dingen toegeschreeuwd. In Arnhem leidde een vooraf aangekondigde koranverbranding begin dit jaar tot schermutselingen. Protesterende boeren, demonstranten tegen Zwarte Piet en de asfaltplakkers van Extinction Rebellion veroorzaakten eerder al wrevel.
De Tweede Kamer wil binnenkort een fundamenteel debat voeren over het demonstratierecht en het al dan niet beperken ervan. Voordat dit gebeurt moet het kabinet met een brief komen over hoe de ministersploeg dat ziet.
Stevige discussie tussen Bruins Slot en Yesilgöz
Volgens Haagse bronnen heeft het kabinet zich er onlangs al over gebogen. Dat leidde tot een stevige discussie tussen CDA-minister Hanke Bruins Slot en VVD-politica Dilan Yesilgöz.
Bruins Slot, die na het vertrek van Wopke Hoekstra is aangesteld als minister van Buitenlandse Zaken, is er voorstander van om koranverbrandingen moeilijker te maken door ’internationale veiligheid’ als grond aan te dragen om zulke demonstraties te verbieden. Vorig jaar werd de Zweedse ambassade in de Iraakse hoofdstad Bagdad bestormd en in brand gestoken uit protest tegen een aangekondigde koranverbranding in Zweden. Bruins Slot vreest dat dit ook met Nederlandse ambassades kan gebeuren als we in eigen land niet feller optreden tegen koranverbrandingen.
Ze wil laten onderzoeken wat daarvoor de mogelijkheden zijn. Dat moet handelingsperspectief bieden aan burgemeesters die met koran-acties te maken krijgen.
’Politiek niet aanpassen uit angst voor terreur’
Maar minister Yesilgöz (Veiligheid en Justitie) is er volgens ingewijden bepaald geen voorstander van. Ze noemt het verbranden van korans weliswaar ’primitief’, ’smakeloos’ en ’sneu’. Maar volgens haar is het in een vrije democratie nu eenmaal toegestaan en moet dat ook zo blijven: „Vrijheden moet je beschermen, ook als het vrijheden zijn die op een manier worden ingevuld die je niet aanstaat.”
Yesilgöz zou het volgens betrokkenen bovendien een slechte zaak vinden als we onze Nederlandse politiek zouden aanpassen uit angst voor terreur in het buitenland. Liever de ambassades beter te beschermen dan zwichten voor fundamentalistische dreigementen, zo klinkt het.
Koranverbranding door Edwin Wagensveld in Arnhem
Eerder verzocht Ahmed Marcouch, de burgemeester van Arnhem, het kabinet al om het in brand zetten van korans te gaan verbieden. Dat gebeurde nadat hij aanvankelijk groen licht had gegeven voor een koranverbranding in zijn stad door Edwin Wagensveld, de voorman van de radicaal-rechtse beweging Pegida. Het toestaan van deze actie door de burgemeester schoot in het verkeerde keelgat bij moskeebestuurders. Ook zij vinden dat er een verbrandverbod moet komen.
Marcouch verbood uiteindelijk alsnog de Pegida-actie in Arnhem. Dat gebeurde naar eigen zeggen omdat de politie hem adviseerde om het af te blazen wegens de kans op ’ernstige wanordelijkheden’ en ’terroristische dreiging’.
Ligt aan de persoon die het boek verbrandt, en diens motivaties.quote:Op vrijdag 12 april 2024 00:54 schreef Bill_Hillie het volgende:
Los van het feit of het strafbaar is vind ik het vooral provocerend en enorm sneu om op straat een religieus boek te gaan verbranden
Vandalisme is het schade toebrengen aan andermans eigendom, waaronder de openbare ruimte. Je eigen boek vernietigen is dat dus niet, zolang je er geen openbare prullenbak oid mee in de fik zet.quote:Op vrijdag 12 april 2024 00:31 schreef Farenji het volgende:
Wat een achterlijkheid. Een boek verbranden is net zo min een meningsuiting als het verbranden van autobanden op de snelweg. Dit is gewoon lomp vandalisme.
Dit.quote:Op vrijdag 12 april 2024 00:28 schreef Cilantro het volgende:
Bizar dat daar überhaupt discussie over is in dit demissionaire kabinet.
Roken is heul nog niet verboden.quote:Op vrijdag 12 april 2024 01:30 schreef MeneerPresident het volgende:
Opzich is het verbranden van random voorwerpen op straat op de openbare weg allang verboden
Je gekwetst voelen door een of andere lulhannes die een boekje verbrand, is ook een keuze. Als men hun schouders gewoon zou ophalen, dan was deze demonstratievorm allang doodgebloed.quote:Op vrijdag 12 april 2024 00:54 schreef Bill_Hillie het volgende:
Los van het feit of het strafbaar is vind ik het vooral provocerend en enorm sneu om op straat een religieus boek te gaan verbranden
Als je een beeldje op de markt koopt voor 50 cent mag je 'm ook gewoon kapot stampen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 00:31 schreef Farenji het volgende:
Wat een achterlijkheid. Een boek verbranden is net zo min een meningsuiting als het verbranden van autobanden op de snelweg. Dit is gewoon lomp vandalisme.
Moet iedere vorm van uitlokking tegen wie dan ook verboden worden?quote:Op vrijdag 12 april 2024 00:40 schreef sturmpie het volgende:
is al grotendeels besproken in: NWS / Arnhem legt voorman Pegida gebiedsverbod op van een half jaar #3
't komt er op neer dat men koranverbranding niet goed keurt maar verbieden vindt men overdreven.
al ben ik persoonlijk wel voor een verbod omdat 't uitlokking is.
Prima verwoord door Dilan.quote:Maar minister Yesilgöz (Veiligheid en Justitie) is er volgens ingewijden bepaald geen voorstander van. Ze noemt het verbranden van korans weliswaar ’primitief’, ’smakeloos’ en ’sneu’. Maar volgens haar is het in een vrije democratie nu eenmaal toegestaan en moet dat ook zo blijven: „Vrijheden moet je beschermen, ook als het vrijheden zijn die op een manier worden ingevuld die je niet aanstaat.”
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een demissionair kabinet mag geen door de 2e kamer in meerderheid verklaarde controversiële zaken behandelen. Daar is geen sprake van in dit geval.quote:Op vrijdag 12 april 2024 09:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik dacht dat een demissionair kabinet alleen urgente zaken mocht behandelen.
Waarom niet?quote:Op vrijdag 12 april 2024 09:44 schreef Digi2 het volgende:
en het heeft imo ook niets met vrijheid van meningsuiting te maken
Verbranden is een handeling, geen mening uiten.quote:
En die twee sluiten elkaar per definitie uit ofzo?quote:Op vrijdag 12 april 2024 09:55 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Verbranden is een handeling, geen mening uiten.
ik ga er niet meer over in discussie.quote:Op vrijdag 12 april 2024 09:30 schreef ToT het volgende:
[..]
Moet iedere vorm van uitlokking tegen wie dan ook verboden worden?
Een protest of demonstratie bevat beide aspekten en voor zover het handelingen betreft zijn daar ook beperkingen aan verbonden die van een geheel andere aard zijn dan die van de beperkingen op meningsuiting. Het niet strikt scheiden en beoordelen van beide zaken zie ik als een gevaarlijke trend. De overheid zou daar imo niet aan moeten meewerken.quote:Op vrijdag 12 april 2024 09:59 schreef probeer het volgende:
[..]
En die twee sluiten elkaar per definitie uit ofzo?
Is het in stilte meelopen in een demonstratie of protest dan ook geen meningsuiting? Wordt het dat pas wanneer je iets roept?
Ik vind boekverbrandingen wel wat anders dan stampen op een of ander kansloos beeldje. Vergelijk het eerder met een goed gelijkende pop van iemand maken en die dan publiekelijk in de fik steken. Vandalisme is misschien niet het juiste woord maar meningsuiting is het ook zeker niet. Wel beledigend, bedreigend, ophitsend, en daarmee een geweldsdaad.quote:Op vrijdag 12 april 2024 09:29 schreef ToT het volgende:
[..]
Als je een beeldje op de markt koopt voor 50 cent mag je 'm ook gewoon kapot stampen.
Een boek verbranden wat je zelf hebt gekocht is in mijn ogen dan ook geen vandalisme; je vernietigt je eigen eigendom.
Dat het nodeloos provoceren zou zijn of vrijheid van meningsuiting is een ander verhaal.
quote:Op vrijdag 12 april 2024 09:47 schreef PiyeReloaded het volgende:
Niet voor een verbod, maar ik kan er best begrip voor opbrengen. Alleen als de reden is 'anders steken ze onze ambassades in de fik' dan klinkt een verbod als zwichten en daar ben ik op tegen.Als er een verbod zou komen op het verbranden van de Amerikaanse/Israelische vlag dan zal dat tot protesten leiden van onze Islamitsche vrienden. Dezelfde die nu heel hard pleiten voor een verbod op het verbranden van de koran.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar heb je ook weer gelijk in inderdaad. Het is van beide kanten een sneue bedoening.quote:Op vrijdag 12 april 2024 07:52 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Je gekwetst voelen door een of andere lulhannes die een boekje verbrand, is ook een keuze. Als men hun schouders gewoon zou ophalen, dan was deze demonstratievorm allang doodgebloed.
Dus een stille tocht is geen vorm van meningsuiting?quote:Op vrijdag 12 april 2024 10:04 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Een protest of demonstratie bevat beide aspekten en voor zover het handelingen betreft zijn daar ook beperkingen aan verbonden die van een geheel andere aard zijn dan die van de beperkingen op meningsuiting. Het niet strikt scheiden en beoordelen van beide zaken zie ik als een gevaarlijke trend. De overheid zou daar imo niet aan moeten meewerken.
Als niet duidelijk wordt gemaakt via een meningsuiting waarom die stille tocht wordt gehouden, dan blijft het slechts een handeling met de wettelijke beperkingen die daarvoor gelden.quote:Op vrijdag 12 april 2024 10:14 schreef probeer het volgende:
[..]
Dus een stille tocht is geen vorm van meningsuiting?
Dingen die het daglicht niet kunnen verdragen, wie mag de boeken selecteren?quote:Op vrijdag 12 april 2024 00:38 schreef Inbox het volgende:
Beter pleit je voor een verbod op dat boek, zolang daarin dingen staan die het daglicht niet kunnen verdragen.
En dat zou voor elk ander geloofsboekje moeten gelden.
Zeker moeilijk. Ben zelf van een vrij vergaande vrijheid van meningsuiting. Het dikgedrukte/onderstreept lijkt mij (in deze) de crux.quote:Op vrijdag 12 april 2024 09:58 schreef Tekaschi het volgende:
Moeilijke discussie, en weet niet exact hoe ik erin sta. Ja ik ben voor de vrijheid van meningsuiting, maar nee ik ben tegen provocaties. Alleen een provocatie is een persoonlijke opvatting, een boek verbranden zorgt niet voor ophef, de koran verbranden zorgt voor ophef en geweld, daar moeten we ook niet voor bukken gezien het onderwerp van de demonstraties waarbij een koran wordt verbrand.
Misschien eens tijd om het gehele demonstratierecht onderhanden te nemen, demonstreren is je goed recht, maar wel binnen enkele kaders, geen geweld, geen brandstichtingen of vlag/boekverbrandingen, geen vlaggen met nazi verwijzen en geen demonstraties op snelwegen, ik som er maar eens een paar op. Maar toch geeft deze discussie weer een nare smaak, een boek verbranden of een snelweg bezetten, het laatste is gevaarlijker, zorgt voor meer ellende en overlast maar toch gaat het weer om dat boekje want "islam".
quote:Op vrijdag 12 april 2024 10:20 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Als niet duidelijk wordt gemaakt via een meningsuiting waarom die stille tocht wordt gehouden, dan blijft het slechts een handeling met de wettelijke beperkingen die daarvoor gelden.
Zonder de verdere context valt op basis van deze foto die conclusie niet te trekken.quote:Op vrijdag 12 april 2024 10:38 schreef probeer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Geen meningsuiting dus?
Ik denk dat velen die nu zeiken het dan prima vinden en velen die het nu prima vinden dan zeiken. Helaas zijn te veel mensen echt zo simpel en zo zijn we in de huidige maatschappij terechtgekomen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 10:10 schreef Inbox het volgende:
[..]
Als er een verbod zou komen op het verbranden van de Amerikaanse/Israelische vlag dan zal dat tot protesten leiden van onze Islamitsche vrienden. Dezelfde die nu heel hard pleiten voor een verbod op het verbranden van de koran.
Dat imo politiek correcte woord 'maatschappij' of 'samenleving' zou ik vervangen door bevolking, wat ik zelf steevast doe. Ik ga liever niet mee in politieke correctheid. En nee, een interpretatie als een 'maatschappij' of 'samenleving' bestaat pas niet langer als er een burgeroorlog uitbreekt, daar ga ik niet in meequote:Op vrijdag 12 april 2024 10:43 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ik denk dat velen die nu zeiken het dan prima vinden en velen die het nu prima vinden dan zeiken. Helaas zijn te veel mensen echt zo simpel en zo zijn we in de huidige maatschappij bevolking terechtgekomen.
Ik vrees het ookquote:Op vrijdag 12 april 2024 10:38 schreef junkiesietze het volgende:
Pfff we gaan echt achteruit de tijd in
Omdat we onszelf zijn gaan wijsmaken dat je echt helemaal niks meer over/tegen iemand of een groep mag zeggen. Een volledig doorgeslagen moreel schuldgevoel dat aan iedereen opgelegd moet worden.quote:
Dat was imo ook een uitspraak die ik sterk rechts ondermijnend vind. Het recht op 'meningsuiting' werd ver boven het recht op eigendom gesteld, wat ik ontoelaatbaar acht. Hier gaat imo een gevaarlijke precedentwerking vanuit die mijn goedkeuring niet heeftquote:Op vrijdag 12 april 2024 10:45 schreef Cilantro het volgende:
Overigens heeft de rechter onlangs bepaald dat kunstwerken besmeuren gewoon moet kunnen dus waarom zou een koran verbranden dan niet mogen?
Dat schuldgevoel komt imo met name voort uit de christelijke achtergrond, traditie en historie, die F. Nietzche ook goed heeft blootgelegd.quote:Op vrijdag 12 april 2024 11:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Omdat we onszelf zijn gaan wijsmaken dat je echt helemaal niks meer over/tegen iemand of een groep mag zeggen. Een volledig doorgeslagen moreel schuldgevoel dat aan iedereen opgelegd moet worden.
Waarom een verbod op specifiek een koranverbranding? Niet op het verbranden van een Bijbel, een torah of een landsvlag. Nee, er moet een verbod komen op het verbranden van een koran.quote:Op vrijdag 12 april 2024 00:13 schreef Bocaj het volgende:
Clash binnen kabinet om mogelijk verbod op koranverbrandingen.
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Het is slechts de formalisering van iets, dat het feitelijk al isquote:Op vrijdag 12 april 2024 11:39 schreef Gia het volgende:
Daarmee maak je de islam belangrijker dan alle andere religies.
Islam heeft een ijzersterke lobby in Nederland en een steeds groter wordende groep agressievelingen die bij het minste of geringste de straat op gaan en die lastig in de hand te houden zijn. Dus gaat men die maar pleasen, met zelfislamisatie als gevolg.quote:Op vrijdag 12 april 2024 11:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom een verbod op specifiek een koranverbranding? Niet op het verbranden van een Bijbel, een torah of een landsvlag. Nee, er moet een verbod komen op het verbranden van een koran.
Onzin, te specifiek. Daarmee maak je de islam belangrijker dan alle andere religies.
Stel dat een groep moslims een Bijbel zou verbranden, zou je dat dan ook afkeuren, of ligt dat dan anders?quote:Op vrijdag 12 april 2024 10:09 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik vind boekverbrandingen wel wat anders dan stampen op een of ander kansloos beeldje. Vergelijk het eerder met een goed gelijkende pop van iemand maken en die dan publiekelijk in de fik steken. Vandalisme is misschien niet het juiste woord maar meningsuiting is het ook zeker niet. Wel beledigend, bedreigend, ophitsend, en daarmee een geweldsdaad.
Erger nog, daarmee maak je de regels van islam, die alléén voor moslims gelden, voor iedereen geldig, maw de regels van de islam staan boven onze eigen wet.quote:Op vrijdag 12 april 2024 11:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom een verbod op specifiek een koranverbranding? Niet op het verbranden van een Bijbel, een torah of een landsvlag. Nee, er moet een verbod komen op het verbranden van een koran.
Onzin, te specifiek. Daarmee maak je de islam belangrijker dan alle andere religies.
Er gaan geen groepen Christenen rellend de straat op. Die tikken eerder een keer veelzeggend tegen hun voorhoofd.quote:Op vrijdag 12 april 2024 11:47 schreef ToT het volgende:
[..]
Stel dat een groep moslims een Bijbel zou verbranden, zou je dat dan ook afkeuren, of ligt dat dan anders?
Een protest of demonstratie is juist het uiten van een mening grappenmakerquote:Op vrijdag 12 april 2024 10:04 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Een protest of demonstratie bevat beide aspekten en voor zover het handelingen betreft zijn daar ook beperkingen aan verbonden die van een geheel andere aard zijn dan die van de beperkingen op meningsuiting. Het niet strikt scheiden en beoordelen van beide zaken zie ik als een gevaarlijke trend. De overheid zou daar imo niet aan moeten meewerken.
Nee, het is een handeling die kan samengaan met een meningsuiting.quote:Op vrijdag 12 april 2024 11:58 schreef the-eye het volgende:
[..]
Een protest of demonstratie is juist het uiten van een mening grappenmaker
Misschien had hij hem wel gekocht op een kleedje voor 50 cent.quote:Op vrijdag 12 april 2024 03:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
Dus dan koop je eerst een koran bij de boekwinkel om hem daarna in de fik te steken ? Ik dacht dat de hardwerkende Nederlander het financieel zo slecht had ?
Of leent men de koran in de bieb om die dan in de fik te steken ?
En welke mening geef je dan uiting aan ? Dat je het koud hebt en de stookkosten moeilijker kan opbrengen ?
Boek=biomassa.quote:Op vrijdag 12 april 2024 12:07 schreef Managarm het volgende:
Ik ben tegen een verbod, maar het is wel een manier van uitlokken op de manier hoe gedaan wordt, je weet hoe er gereageerd gaat worden. Misschien moeten we het verbranden van boeken niet verbieden, maar er een milieudelict van maken, met bijbehorende zeer forse boete. Dan heb je de keuze.![]()
![]()
Men denkt door ze te pleasen dit soort zaken te voorkomen. En feitelijk is het zo dat je ze een vinger geeft (verbod koranverbranding), maar dat ze dan een hand nemen. Ze zullen steeds verder gaan in eisen stellen, namelijk. Of anders.quote:
Dat is natuurlijk hetzelfde, waarom zou dat anders zijn?quote:Op vrijdag 12 april 2024 11:47 schreef ToT het volgende:
[..]
Stel dat een groep moslims een Bijbel zou verbranden, zou je dat dan ook afkeuren, of ligt dat dan anders?
Wat doen we dan met spotprenten of cabaret/satire want daarvan kun je hetzelfde zeggen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 12:07 schreef Managarm het volgende:
Ik ben tegen een verbod, maar het is wel een manier van uitlokken op de manier hoe gedaan wordt, je weet hoe er gereageerd gaat worden. Misschien moeten we het verbranden van boeken niet verbieden, maar er een milieudelict van maken, met bijbehorende zeer forse boete. Dan heb je de keuze.![]()
![]()
En dan is er geen geloofsdwang meer omdat je het anders benoemt?quote:Op vrijdag 12 april 2024 12:07 schreef Managarm het volgende:
![]()
Nu mag je geen koran verbranden.quote:Op vrijdag 12 april 2024 12:41 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Wat doen we dan met spotprenten of cabaret/satire want daarvan kun je hetzelfde zeggen.
Sterk punt. Vond ik best wel onzin, maar dat draait imo om eigendom.quote:Op vrijdag 12 april 2024 10:45 schreef Cilantro het volgende:
Overigens heeft de rechter onlangs bepaald dat kunstwerken besmeuren gewoon moet kunnen dus waarom zou een koran verbranden dan niet mogen?
Scherp. Daaraan zou ik willen toevoegen dat de betreffende schilderijen niet het eigendom zijn van de demonstranten.quote:Op vrijdag 12 april 2024 10:45 schreef Cilantro het volgende:
Dat dus. Gewoon nee, kappen met die volkomen neppe "religie" nog meer rechten geven.quote:Op vrijdag 12 april 2024 12:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Nu mag je geen koran verbranden.
Volgende is dat we geen tekening mogen maken van mohammed.
Daarna mogen onze meiden 's zomers niet meer met blote armen en benen rondlopen in het openbaar.
Daarna mogen we niet meer eten tijdens de ramadan in het bijzijn van een moslim.
Enz....
Overigens ben ik erg benieuwd naar de chemie tussen Carnaval en de ramadan de komende 5 jaar, hier in het Zuiden des lands. Aan de ene kant een groep gelovigen die heel vroom aan 't vasten is, terwijl een andere groep gelovigen de bloemetjes al feestend buiten zet. Kan erg gezellig worden, denk ik.
Zou toch een verdomd sterkere statement zijn zeg. Met z'n allen samen een beroemd schilderij kopen, en dat dan vernielen omdat 'insert boodschap'. Ipv andermans spul te vernielen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 13:01 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Scherp. Daaraan zou ik willen toevoegen dat de betreffende schilderijen niet het eigendom zijn van de demonstranten.
Ken je dit verhaal?quote:Op vrijdag 12 april 2024 13:04 schreef probeer het volgende:
[..]
Zou toch een verdomd sterkere statement zijn zeg. Met z'n allen samen een beroemd schilderij kopen, en dat dan vernielen omdat 'insert boodschap'. Ipv andermans spul te vernielen.
Het verschil tussen protesteren ten koste van een ander, en ten koste van jezelf.
Op dat moment is dat werk niet meer van Banksy, dus hij heeft er met zijn poten van af te blijven.quote:
Goed punt. Hij is er - voor zover ik weet - mee weggekomen. Heeft hij het misschien destijds stiekem zélf gekocht?quote:Op vrijdag 12 april 2024 13:12 schreef probeer het volgende:
[..]
Op dat moment is dat werk niet meer van Banksy, dus hij heeft er met zijn poten van af te blijven.
Niet echt, als je een kookboek verbrand krijg je dezelfde boete.quote:Op vrijdag 12 april 2024 12:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En dan is er geen geloofsdwang meer omdat je het anders benoemt?
Tamelijk urgent nog in Arnhem...quote:Op vrijdag 12 april 2024 09:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik dacht dat een demissionair kabinet alleen urgente zaken mocht behandelen.
Dus de 'nachtwacht' met teer overgooien mag? (Goeie restaurateur (M/V) die dat weer goed krijgt.)quote:Op vrijdag 12 april 2024 10:45 schreef Cilantro het volgende:
Dat is ook mijn zorg. Dat je als moslim de Koran niet mag beschadigen, de profeet niet mag beledigen en je hebt te houden aan bepaalde regels is begrijpelijk. Om het echter aan anderen op te leggen vind ik niet kunnen. Het is niet hun geloof, dus de regels gelden niet voor hen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 11:49 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Erger nog, daarmee maak je de regels van islam, die alléén voor moslims gelden, voor iedereen geldig, maw de regels van de islam staan boven onze eigen wet.
Je kan er donder op zeggen dat dat dan ook voor de bijbel en torah gaat gelden.quote:Op vrijdag 12 april 2024 14:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is ook mijn zorg. Dat je als moslim de Koran niet mag beschadigen, de profeet niet mag beledigen en je hebt te houden aan bepaalde regels is begrijpelijk. Om het echter aan anderen op te leggen vind ik niet kunnen. Het is niet hun geloof, dus de regels gelden niet voor hen.
Daarnaast is de uitzonderingspositie voor de islam dan erg vreemd in het huidige klimaat waarin iedereen gelijk behandeld dient te worden. Er is niks aan de islam die hem onderscheidt van andere geloven of levenswijzen en dat zou rechtvaardigen dat deze anders behandeld zou moeten worden voor de wet.
Ik zou zelf trouwens nooit een Koran willen verbranden, dat vind ik onbeschoft maar dat vind ik tegelijk geen argument om het te willen verbieden.
Totaal nutteloze toevoegingen om het neutraal te laten lijken. Niemand ligt wakker van een brandende bijbel net zoals er niemand met een keppeltje bij de politie wil.quote:Op vrijdag 12 april 2024 16:13 schreef probeer het volgende:
[..]
Je kan er donder op zeggen dat dat dan ook voor de bijbel en torah gaat gelden.
Maar waarom alleen voor religieuze boeken? En niet bijvoorbeeld voor vlaggen van een land. Ik vind het ook behoorlijk provocerend om een Israelische vlag te verbranden tijdens een demonstratie. Sommigen zijn zo dol op Israël dat ze de vlag op willen eten.... Dat is alleen vreemd. Dan ben je echt niet normaal.quote:Op vrijdag 12 april 2024 16:13 schreef probeer het volgende:
[..]
En waar ligt de grens? De Satansbijbel? Het boek van Mormon? Scientology-geschriften? Het evangelie van het spaghettimonster? Wie bepaalt er wat een heilig boek of een godsdienst is?quote:Op vrijdag 12 april 2024 16:13 schreef probeer het volgende:
[..]
Een inschrijving bij de KvK als kerkgenootschap, en toekenning van ANBI-status door de BD, zo lijkt het.quote:Op vrijdag 12 april 2024 17:13 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En waar ligt de grens? De Satansbijbel? Het boek van Mormon? Scientology-geschriften? Het evangelie van het spaghettimonster? Wie bepaalt er wat een heilig boek of een godsdienst is?
Het is toch ook een provocatie van de islam, om de vrijheid te willen om op de hele wereld jongeren te kunnen rekruteren voor hun heilige zaak?quote:Op vrijdag 12 april 2024 17:20 schreef Jed1Gam het volgende:
Publiekelijk verbranden met als enige reden om te provoceren zou ik wel verbieden.
Uitlokking? Alleen een reli-fundi kan zo denken.quote:Op vrijdag 12 april 2024 00:40 schreef sturmpie het volgende:
Al ben ik persoonlijk wel voor een verbod omdat 't uitlokking is.
Een niet-moslim doodsteken omdat hij iets doet dat jij als moslim niet mag, is dat provoceren?quote:Op vrijdag 12 april 2024 17:26 schreef torentje het volgende:
[..]
Het is toch ook een provocatie van de islam, om de vrijheid te willen om op de hele wereld jongeren te kunnen rekruteren voor hun heilige zaak?
Op welke grond? Provocatie is niet bij wet verboden (terecht, natuurlijk).quote:Op vrijdag 12 april 2024 17:20 schreef Jed1Gam het volgende:
Publiekelijk verbranden met als enige reden om te provoceren zou ik wel verbieden. Hetzelfde voor vlaggen.
Ah, leuk. Nietszeggende quotes van onbetekende mensen. Daar ben ik goed in!quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
„Waar men boeken verbrandt, verbrandt men uiteindelijk ook mensen.”
Origineel in het Duits:
“[...] dort wo man Bücher verbrennt, verbrennt man auch am Ende Menschen.”
Bron: Heinrich Heine, Almansor, 1823, regel 243-244.
Bron: Steven Weinberg, theoretical physicist.quote:With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion.
Daar gaat het hier niet over.quote:Op vrijdag 12 april 2024 17:26 schreef torentje het volgende:
[..]
Het is toch ook een provocatie van de islam, om de vrijheid te willen om op de hele wereld jongeren te kunnen rekruteren voor hun heilige zaak?
Op welke grond?quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:13 schreef Jed1Gam het volgende:
Publiek verbranden van boeken/objecten als een onderdeel van een demonstratie zou een straf op moeten staan (als dat nog niet zo is).
Zodra er vanuit de autoriteiten wordt opgeroepen om verplicht bepaalde literatuur te verbranden bellen we je ok?quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
„Waar men boeken verbrandt, verbrandt men uiteindelijk ook mensen.”
Origineel in het Duits:
“[...] dort wo man Bücher verbrennt, verbrennt man auch am Ende Menschen.”
Bron: Heinrich Heine, Almansor, 1823, regel 243-244.
Great oaks from little acorns grow.quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het in de fik steken van 1 boek is geen "boeken verbrandingen" , het is het verbranden van 1 boek als protestactie.
quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ah, leuk. Nietszeggende quotes van onbetekende mensen. Daar ben ik goed in!
[..]
Bron: Steven Weinberg, theoretical physicist.
Bas van Toor.quote:Allememachies
Ja, maar voornamelijk van "ik wil alleen maar mijn geloof belijden" tot "iedereen moet buigen voor de islam". Iets waar het eisen van dit verbod weer een uitstekend voorbeeld van is.quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Great oaks from little acorns grow.
Haatzaaien.quote:
Je hebt kennis genomen van de verkiezingsuitslag en wat voor engnekkenpartij de grootste is geworden? Je snapt dus dat het niet bij 1 boek zal blijven als de horrorcoalitie die nu in de reageerbuis bubbelt, daadwerkelijk op het pluche komt?quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, maar voornamelijk van "ik wil alleen maar mijn geloof belijden" tot "iedereen moet buigen voor de islam". Iets waar het eisen van dit verbod weer een uitstekend voorbeeld van is..
Nee, ik heb gezien dat de PVV de grootste is geworden, dat jij nou weer in een totaal idiote scheldpartij moet verzanden omdat je het niet met ze eens bent maakt wederom weinig indruk.quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je hebt kennis genomen van de verkiezingsuitslag en wat voor engnekkenpartij de grootste is geworden? Je snapt dus dat het niet bij 1 boek zal blijven als de horrorcoalitie die nu in de reageerbuis bubbelt, daadwerkelijk op het pluche komt?
Artikel 7 van de grondwet is gelukkig erg sterk. Het voorschrijven wat wel en niet mag bij een demonstratie gaat niet (makkelijk) lukken.quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:13 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Publiek verbranden van boeken/objecten als een onderdeel van een demonstratie zou een straf op moeten staan (als dat nog niet zo is).
Er is een bepaald soort mens, dat in de regel niet zo sterk in zijn schoenen staat en ook niet overloopt van tolerantie naar andersdenkenden, dat het graag zo wil verwoorden. Maar het blijft natuurlijk kul. Het maakt mij letterlijk niet uit wat jij voor voorwerpen in de fik steekt (zolang het jouw eigen eigendom is), ik zal er geen milliseconde van wakker liggen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:26 schreef Jed1Gam het volgende:
Haatzaaien.
Dit soort acties, verbranden van objecten met een symbolische waarde, zijn enkel bedoeld om haat, woede en agressie aan te wakkeren, en niet een onderdeel van een vreedzaam protest.
Blijkbaar zijn er veel Nederlanders die daar voor hebben gekozen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Je hebt kennis genomen van de verkiezingsuitslag en wat voor engnekkenpartij de grootste is geworden?
Deze overwegingen worden pas interessant als er een wetsvoorstel is. In de praktijk worden dit soort wetgevingen vrij neutraal geformuleerd. Je kan niet op basis van een nieuwsartikel aannemen dat het slechts korans zou betreffen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 11:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik zou deze mensen dan een cursus Nederlands aanraden, zodat ze zich beter kunnen uitdrukken.quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er is een bepaald soort mens, dat in de regel niet zo sterk in zijn schoenen staat en ook niet overloopt van tolerantie naar andersdenkenden, dat het graag zo wil verwoorden. Maar het blijft natuurlijk kul. Het maakt mij letterlijk niet uit wat jij voor voorwerpen in de fik steekt (zolang het jouw eigen eigendom is), ik zal er geen milliseconde van wakker liggen.
Tsja, er is een prijs voor de vrijheden die wij hier in West-Europa in de recente eeuwen voor onszelf hebben gecreeerd. Ik ben niet bereid om daar iets van op te offeren, omdat er een paar reli-fundi's zijn die zichzelf niet kunnen beheersen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:10 schreef Jed1Gam het volgende:
Persoonlijk kan het me niet zoveel schelen, maar het leidt alleen maar tot meer onrust, wat uiteindelijk meer geld, tijd, etc. kost.
Hele straten/pleinen bezetten om te bidden vind ik bijv. zeker uitlokking, het zijn gewoon, wij zijn hier de baas, acties.quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:14 schreef FlippingCoin het volgende:
Een boek verbranden is een ernstige vorm van uitlokking, op een snelweg zitten niet.
Pot-ketel. Je zou maar zo'n reli-fundi als Edwin Wagensveld, die zich niet kan beheersen, in je stad hebben als burgermeester, ben je mooi klaar mee.quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Tsja, er is een prijs voor de vrijheden die wij hier in West-Europa in de recente eeuwen voor onszelf hebben gecreeerd. Ik ben niet bereid om daar iets van op te offeren, omdat er een paar reli-fundi's zijn die zichzelf niet kunnen beheersen.
Zoals ik al zei, ik zie niet genoeg gronden om fundamentele vrijheden op te geven. Dus, nee.quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:29 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Pot-ketel. Je zou maar zo'n reli-fundi als Edwin Wagensveld, die zich niet kan beheersen, in je stad hebben als burgermeester, ben je mooi klaar mee.
Aangezien ik weinig nut zie van het recht om een Koran te verbranden in het openbaar, heb ik daar zelf geen probleem mee om dat op te geven.
Liever een pragmatische houding in deze, om de simpele ziel tegen zichzelf in bescherming te nemen.
In plaats van de kans op aanslagen maximaal te verhogen, en de inlichtingendiensten/politie nog 3x zoveel werk te verschaffen.
ik volg Denemarken.quote:Op vrijdag 12 april 2024 09:30 schreef ToT het volgende:
[..]
Moet iedere vorm van uitlokking tegen wie dan ook verboden worden?
Waar ben je daar dan mooi klaar mee? Dat er even een hoop as opgeveegd moet worden? Lijkt me niet zo'n drama voor een burgemeester.quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:29 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Pot-ketel. Je zou maar zo'n reli-fundi als Edwin Wagensveld, die zich niet kan beheersen, in je stad hebben als burgermeester, ben je mooi klaar mee.
Aangezien ik weinig nut zie van het recht om een Koran te verbranden in het openbaar, heb ik daar zelf geen probleem mee om dat op te geven.
Liever een pragmatische houding in deze, om de simpele ziel tegen zichzelf in bescherming te nemen.
In plaats van de kans op aanslagen maximaal te verhogen, en de inlichtingendiensten/politie nog 3x zoveel werk te verschaffen.
Als ik agressief word van jouw posts, moet jij dan stoppen met posten?quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:33 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ik volg Denemarken.
simpelweg geen zin in ongeregeldheden.
quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Als ik agressief word van jouw posts, moet jij dan stoppen met posten?
GMTA!quote:Op donderdag 11 april 2024 15:18 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik kan dit soort posts niet verdragen.
als ik jou publiekelijk ga beledigen dan kun jij daar aangifte van doen, smaad&laster&belediging etc... dat wordt gezien als misdrijf, niet ?quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Als ik agressief word van jouw posts, moet jij dan stoppen met posten?
Welke terreur precies? Voor mij is dat niet bukken, het is een realistisch besluit in de wereld die we vandaag de dag leven (niet een abstracte zwart/wit wereld).quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waar ben je daar dan mooi klaar mee? Dat er even een hoop as opgeveegd moet worden? Lijkt me niet zo'n drama voor een burgemeester.
Ik heb wel een probleem met het opgeven van mijn rechten ten bate van een bewezen totalitaire ideologie die het nergens zo op heeft met mensenrechten. Zal wel extreem rechts zijn ofzo.
Dat is dus gewoon bukken voor terreur, lekkere instelling dan.
Nee, helaas zo werkt het niet.quote:Op vrijdag 12 april 2024 20:04 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Welke terreur precies? Voor mij is dat niet bukken, het is een realistisch besluit in de wereld die we vandaag de dag leven (niet een abstracte zwart/wit wereld).
Het is ook niet dat ik op een zondag middag denk, nou ik ga eens even lekker openbaar een Koran verbranden voor het stadhuis. Eindelijk eens gebruik maken van mij welverdiende recht, we leven tenslotte in Nederland.
Je weet gewoon dat zulke acties groot uitgemeten worden, gedeeltelijk zorg hij er daar zelf wel voor, door het te promoten bij z'n clubje en daar bovenop de landelijke/wereld media.
Dus iedereen over de hele wereld zal het te horen/ te zien krijgen, bij dit soort acties (net zoals in Zweden). Een actie die in de praktijk natuurlijk weinig voorstelt.
Stel er wordt vanwege die boekverbranding daarna een aanslag gepleegd, dan had je dat in principe kunnen voorkomen. Zo'n Edwin boeit dat niet, die vindt dan waarschijnlijk heel tof, "zie je wel", zijn actie heeft uitwerking.
Als je het vanuit dat oogpunt bekijkt heeft het ook 0,0 met demonstreren te maken, enkel haatzaaien en onrust stoken.
imo, toch wel.quote:
Nee, je snapt het dus gewoon echt niet.quote:Op vrijdag 12 april 2024 20:25 schreef sturmpie het volgende:
[..]
imo, toch wel.
je hebt met media te maken, dat gaat wereldwijd.
kijk naar Zweden, daar was 'n koran verbrand en 'n tijdje later wordt omdat die koran in Zweden werd verbrand 'n buitenlandse Zweedse ambassade aangevallen.
koran verbranden is puur gericht op 't uitlokken van geweld omdat je dan kan zeggen: kijk dan !!!
dat is dus puur uitlokking en dat kan groots uitpakken in 'n negatieve vorm, bijv. aanslagen.
en dan mag je zeggen: het is niet verstandig om dergelijke uitlokking toe te staan, simpelweg vanwege 't feit dat je de islam beledigt en 1,6miljard volgers tegen 't zere been schopt en dan is de kans groot dat 1 van hen 't idee krijgt in de vorm van 'n tegenreactie.
dan kan je zeggen: ja maar, kijk dan hoe agressief ze reageren.
Ja maar, ga je publiekelijk 'n grote groep mensen beledigen dan kan je 'n reactie verwachten.
We hebben liever niet dat je 1,6miljard mensen uitdaagt, snap je ?
doe gewoon normaal, respecteer elkaars religie en houd 't moraal van wederzijds respect hoog.
amen.
(blabla)
"We" hebben liever niet dat mensen die zich achterlijk middeleeuws gaan gedragen en om een futiliteit mensen gaan afmaken hier wonen, yet here we arequote:We hebben liever niet dat je 1,6miljard mensen uitdaagt, snap je ?
De islam kan toch ook wegblijven uit de Westerse landen, zodat zij die provocaties niet zien? Maar neen, de islam wil persé spioneren en rekruteren in westerse landen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:26 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Haatzaaien.
Dit soort acties, verbranden van objecten met een symbolische waarde, zijn enkel bedoeld om haat, woede en agressie aan te wakkeren, en niet een onderdeel van een vreedzaam protest.
ja, zo zijn mensen, ga je ze pesten dan pesten ze terug.quote:Op vrijdag 12 april 2024 20:32 schreef HeatWave het volgende:
Jij schrijft zelfs doodleuk, dan kan je zo'n reactie verwachten,
Pesten: pietje die jantje dom noemt, islamitisch terugpesten, pietje met een keukenmes zijn strot doorsnijdenquote:Op vrijdag 12 april 2024 20:35 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ja, zo zijn mensen, ga je ze pesten dan pesten ze terug.
Denemarken heeft al 'n verbod ingesteld, wat vind je daar van ?
ik hoop dat Denemarken zich snel gaat bezig houden met 'tidal energy', Nederland ook hopelijk, Scandinavische landen ook, eilanden voor de kust zijn ideaal om tidal energy op te wekken. Zuid-Korea heeft al 'n hele grote tidal energy dam gebouwd en schijnt dat Portugal ook al bezig is. OFFTOPiCquote:Op vrijdag 12 april 2024 20:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik vind het een slechte zaak, maar op andere gebieden is Denemarken weer wel goed bezig mbt immigratie, ze kunnen niet alles goed doen. Nederland lijkt alles alleen maar slecht te willen doen.
Is vooral westerse media die het groot uit meet, vanwege de clicks, sensatie meer geld. Zelfs als een enkele malloot op een leeg plein in een stadje in Nederland staat.quote:Op vrijdag 12 april 2024 20:32 schreef torentje het volgende:
[..]
De islam kan toch ook wegblijven uit de Westerse landen, zodat zij die provocaties niet zien? Maar neen, de islam wil persé spioneren en rekruteren in westerse landen.
En en passant nog wat vlaggen verbranden van landen waar hoofdzakelijk andersdenkenden wonen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 20:32 schreef torentje het volgende:
[..]
De islam kan toch ook wegblijven uit de Westerse landen, zodat zij die provocaties niet zien? Maar neen, de islam wil persé spioneren en rekruteren in westerse landen.
Hier gaat het dus al mis met de islam. De islam respecteert geen enkele religie anders dan de islam, en de islam respecteert al helemaal geen niet-religieuzen.quote:
jij hebt oogkleppen op. jij denkt alleen maar aan de extreemrechtse tak van de islam.quote:Op vrijdag 12 april 2024 23:23 schreef SpaceOddity het volgende:
Hier gaat het dus al mis met de islam. De islam respecteert geen enkele religie anders dan de islam, en de islam respecteert al helemaal geen niet-religieuzen.
Blahblahblah met je ''niet pesten''.quote:Op vrijdag 12 april 2024 23:44 schreef sturmpie het volgende:
[..]
jij hebt oogkleppen op. jij denkt alleen maar aan de extreemrechtse tak van de islam.
wat er in de koran staat mbt ongelovigen dat is 'n oud verhaal in de tijd van 600 na Christus, toen er sprake was polytheisme.
als je 'n beetje interesse en verstand hebt voor en van de islam dan weet je dat 't gros van de moslims vredelievende mensen zijn. en ja, er is 'n extremistische tak in de islam, jihadisten, terroristen, dat zijn de minder intelligente mensen.
je kan de islam niet verwijderen, 't betreft 1,6miljard gelovigen, en die zijn allemaal vredelievend op 'n paar jihadisten na.
We leven in NL al 50 jaar samen met moslims en als je ze niet pest dan heb je er geen last van.
niet iedere moslim leeft onder 'n steen. er zijn genoeg intelligente moslims die net zo vredelievend zijn als christenen en joden e.a. religies.
nogmaals, jij bent kortzichtig, NL is multicultureel, deal with itquote:Op vrijdag 12 april 2024 23:23 schreef SpaceOddity het volgende:
Mensen die hier leven, en die hier moeite hebben met bepaalde dingen -wegens hun ideologie- moeten lekker oprotten, daar waar het wel naar hun zin is.
Zolang er na een boekverbranding een aanslag wordt gepleegd, weet je dat er iets gruwelijk mis is met de wereld. Soms is het verstandig dat even te laten zien in plaats van dit feit weg te stoppen. Boekverbrandingen verbieden is een deel van de Sharia integreren in de Nederlandse wet en dus zelfislamisme. En daarna komt het volgende, waarschijnlijk een wet waar de hoofddoek in wordt genoemd gok ik (die wilden islamisten eigenlijk als eerste in de NL wet lijkt het).quote:Op vrijdag 12 april 2024 20:04 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Welke terreur precies? Voor mij is dat niet bukken, het is een realistisch besluit in de wereld die we vandaag de dag leven (niet een abstracte zwart/wit wereld).
Het is ook niet dat ik op een zondag middag denk, nou ik ga eens even lekker openbaar een Koran verbranden voor het stadhuis. Eindelijk eens gebruik maken van mij welverdiende recht, we leven tenslotte in Nederland.
Je weet gewoon dat zulke acties groot uitgemeten worden, gedeeltelijk zorg hij er daar zelf wel voor, door het te promoten bij z'n clubje en daar bovenop de landelijke/wereld media.
Dus iedereen over de hele wereld zal het te horen/ te zien krijgen, bij dit soort acties (net zoals in Zweden). Een actie die in de praktijk natuurlijk weinig voorstelt.
Stel er wordt vanwege die boekverbranding daarna een aanslag gepleegd, dan had je dat in principe kunnen voorkomen. Zo'n Edwin boeit dat niet, die vindt dan waarschijnlijk heel tof, "zie je wel", zijn actie heeft uitwerking.
Als je het vanuit dat oogpunt bekijkt heeft het ook 0,0 met demonstreren te maken, enkel haatzaaien en onrust stoken.
Laat moslims zichzelf eerst maar eens zelf bevrijden en n seculariseren voordat wij er iets van moeten vinden, ze blazen elkaar al op vanwege een dispuut over de opvolger van Mohammed.quote:Op vrijdag 12 april 2024 23:44 schreef sturmpie het volgende:
[..]
jij hebt oogkleppen op. jij denkt alleen maar aan de extreemrechtse tak van de islam.
wat er in de koran staat mbt ongelovigen dat is 'n oud verhaal in de tijd van 600 na Christus, toen er sprake was polytheisme.
als je 'n beetje interesse en verstand hebt voor en van de islam dan weet je dat 't gros van de moslims vredelievende mensen zijn. en ja, er is 'n extremistische tak in de islam, jihadisten, terroristen, dat zijn de minder intelligente mensen.
je kan de islam niet verwijderen, 't betreft 1,6miljard gelovigen, en die zijn allemaal vredelievend op 'n paar jihadisten na.
We leven in NL al 50 jaar samen met moslims en als je ze niet pest dan heb je er geen last van.
niet iedere moslim leeft onder 'n steen. er zijn genoeg intelligente moslims die net zo vredelievend zijn als christenen en joden e.a. religies.
Dat multiculturele het het probleem, er is geen gedeelde cultuur meer. Geen probleem met achtergronden en gebruiken onderling, zolang grondwaarden maar gedeeld worden als een gezamelijke cultuur. Dat sprookje heeft helaas gefaald en nu worden onderlinge cultuurfitties hier gewoon uitgevochten en mag de rest het zich uitzoeken. Met je multiculturele samenleving. Daarbij zou je hopen dat het van twee kanten komt, wat helaas ook ijdele hoop is.quote:Op zaterdag 13 april 2024 00:00 schreef sturmpie het volgende:
[..]
nogmaals, jij bent kortzichtig, NL is multicultureel, deal with it
De islam kan geen evenwichtig deel uitmaken van een multiculti samenleving, deal with it.quote:Op zaterdag 13 april 2024 00:00 schreef sturmpie het volgende:
[..]
nogmaals, jij bent kortzichtig, NL is multicultureel, deal with it
ze zijn al 50 jaar deel van de NLse samenleving, deal with itquote:Op zaterdag 13 april 2024 00:47 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
De islam kan geen evenwichtig deel uitmaken van een multiculti samenleving, deal with it.
De islam is onverenigbaar met elke multi culti samenleving, deal with it.quote:Op zaterdag 13 april 2024 00:59 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ze zijn al 50 jaar deel van de NLse samenleving, deal with it
klinkklare onzin, kijk eens hoeveel moskees er in Nederland zijnquote:Op zaterdag 13 april 2024 01:04 schreef SpaceOddity het volgende:
De islam is onverenigbaar met elke multi culti samenleving
''Terug pesten'' met (dreiging van) geweld haha.quote:Op zaterdag 13 april 2024 01:21 schreef sturmpie het volgende:
[..]
klinkklare onzin, kijk eens hoeveel moskees er in Nederland zijn
't enige wat jou niet zint is dat ze terugpesten als ze gepest worden, deal with it
nee lief klein kortzichtig Fok!ertjequote:Op zaterdag 13 april 2024 01:36 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
''Terug pesten'' met (dreiging van) geweld haha.
En hoeveel kerken zijn er in Saudi Arabië?![]()
Want al die islamitische landen zijn zo lekker multi culti haha,
Hou op, je maakt jezelf compleet belachelijk.
Ik jou een klap geven?quote:Op zaterdag 13 april 2024 01:51 schreef sturmpie het volgende:
[..]
nee lief klein kortzichtig Fok!ertje
nee nee nee, jij maakt jezelf belachelijk
wij zijn NL, wij zijn EU, wij zijn de westerse wereld, wij zijn de industriële grootmacht, wij hadden werknemers nodig en namen moslims aan en daar hebben we mee samen te leven, we kunnen ze niet terugsturen, en je moet ze niet pesten.
lief klein fok!ertje, stel je voor: ik ga jou pesten, jij geeft mij 'n klap omdat ik jou pest. dan is dat m'n eigen schuld.
dat geld ook voor mensen die er schik in hebben om de islam te beledigen, islam slaat terug.
zo zal dat ook zijn als je christenen of joden gaat pesten, die zullen ook terugslaan, zo zit de mens in elkaar, dat kan je alleen maar accepteren.
lief klein fok!ertje, ga jij bovenstaande ontkennen dan verklaar ik jou kortzichtig en dan vermoed ik dat er bij jou sprake is van 'n gemiddelde intelligentie.
Met linkse ratten valt niet te pratenquote:Op zaterdag 13 april 2024 01:36 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
''Terug pesten'' met (dreiging van) geweld haha.
En hoeveel kerken zijn er in Saudi Arabië?![]()
Want al die islamitische landen zijn zo lekker multi culti haha,
Hou op, je maakt jezelf compleet belachelijk.
als iemand jou onophoudelijk pest dan zul je op den duur geweld gebruiken, niemand is bestand tegen onophoudelijk pesten. je gaat gegarandeerd geweld gebruiken als iemand jou onophoudelijk kwelt.quote:Op zaterdag 13 april 2024 01:54 schreef SpaceOddity het volgende:
Ik jou een klap geven?
Nee ik ben geen aso.
Of moslim.
Dat is zeker waar. Zojuist in ander topic heb ik dat aangehaald. Waneer een mens zich bedrijgt voelt, dan ga je op een gegeven moment over op instinct ( rennen of vechten) Dat is biologie kan je niks aan doen.quote:Op zaterdag 13 april 2024 02:15 schreef sturmpie het volgende:
[..]
als iemand jou onophoudelijk pest dan zul je op den duur geweld gebruiken, niemand is bestand tegen onophoudelijk pesten. je gaat gegarandeerd geweld gebruiken als iemand jou onophoudelijk kwelt.
ga jij moslims pesten dan kan je 'n reactie verwachten.
als belgen nederlanders gaan pesten, dan kunnen ze ook 'n reactie verwachten
mensen gebruiken hoe dan ook geweld om zichzelf te doen laten gelden
kijk naar de oorlogen die momenteel gaande zijn, dat is er 'n voorbeeld van.
jij bent misschien iemand die zich houdt aan 't christelijke waar Jezus zijn andere wang toekeert en we weten allemaal wat er met Jezus is gebeurd.
Even laten zien? We weten dat toch allemaal, of je moet de afgelopen 10+ jaar in een coma hebben gelegen.quote:Op zaterdag 13 april 2024 00:05 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Zolang er na een boekverbranding een aanslag wordt gepleegd, weet je dat er iets gruwelijk mis is met de wereld. Soms is het verstandig dat even te laten zien in plaats van dit feit weg te stoppen. Boekverbrandingen verbieden is een deel van de Sharia integreren in de Nederlandse wet en dus zelfislamisme. En daarna komt het volgende, waarschijnlijk een wet waar de hoofddoek in wordt genoemd gok ik (die wilden islamisten eigenlijk als eerste in de NL wet lijkt het).
De islam is toch zelf begonnen met pesten van intelligentere mensen? Schreven een hoop onzin en regels in hun heilig boek de koran en verwachten dat ieder mens volgens die regels leeft en handelt.quote:Op zaterdag 13 april 2024 01:21 schreef sturmpie het volgende:
[..]
klinkklare onzin, kijk eens hoeveel moskees er in Nederland zijn
't enige wat jou niet zint is dat ze terugpesten als ze gepest worden, deal with it
Wel eens van een klein incident genaamd 'Kruistochten' gehoord? Of van Hernàn Cortez?quote:Op zaterdag 13 april 2024 10:49 schreef torentje het volgende:
[..]
De islam is toch zelf begonnen met pesten van intelligentere mensen? Schreven een hoop onzin en regels in hun heilig boek de koran en verwachten dat ieder mens volgens die regels leeft en handelt.
Respecteren dus geen landsgrenzen en gevoelens,
Dat duurt nog wel effe. Eerst komt het verbod op blote armen en benen in het openbaar, en teveel decolleté.quote:Op zaterdag 13 april 2024 01:28 schreef Pendule het volgende:
Wanneer komt de hoofddoekjesplicht voor vrouwen?
De krijstochten waren een reactie op maar dat laat je buiten beschouwing.quote:Op zaterdag 13 april 2024 11:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wel eens van een klein incident genaamd 'Kruistochten' gehoord? Of van Hernàn Cortez?
Vergelijking van niks natuurlijk. Banden op de snelweg verbranden lijkt me van een compleet andere orde omdat je dan dus een gevaar vormt voor verkeer, als je een boek zou verbranden zou dat niet het geval zijn zelfs al zou je dat op de snelweg doen (wat natuurlijk niet aan de orde is).quote:Op vrijdag 12 april 2024 00:31 schreef Farenji het volgende:
Hebben gevoelige mensen daar dan aan meegewerkt? Waarschijnlijk niet want de gelovigen vonden en vinden nog steeds gevoelige mensen toch maar heksen.quote:Op zaterdag 13 april 2024 11:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wel eens van een klein incident genaamd 'Kruistochten' gehoord? Of van Hernàn Cortez?
Inderdaad, al 50 jaar ellende met deze achterlijke religie en zijn onverdraagzame aanhangers.quote:Op zaterdag 13 april 2024 00:59 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ze zijn al 50 jaar deel van de NLse samenleving, deal with it
Precies, in die 50 jaar zie je een bijna gelijk oplopende lijn mbt straatintimidatie (sissen, hey maisje, kech, hoer!!!), kleine criminaliteit (straatroven), grote criminaliteit (mocro maffia), aanslagen (tram, Theo v Gogh) eerwraak moorden en dwepen met Hamas en IS.quote:Op zaterdag 13 april 2024 14:32 schreef quo_ het volgende:
[..]
Inderdaad, al 50 jaar ellende met deze achterlijke religie en zijn onverdraagzame aanhangers.
Al het schorem van het continent optrommelen om naar een ander continent te sturen en aldaar de boel over te nemen? Ja, die vergelijking dringt zich ook aan mij op.quote:Op zaterdag 13 april 2024 11:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wel eens van een klein incident genaamd 'Kruistochten' gehoord?
ze zijn niet beledigd, ze zijn aangetast in hun islamitische heerszucht. Ze dwingen met geweld aan hun geloofsregel af.quote:Op zaterdag 13 april 2024 12:22 schreef ems. het volgende:
In principe is het verbranden van korans wel zonde van de zuurstof die dat vuur vreet. Het lijkt mij milieutechnisch beter om die dingen gewoon bij het oud papier te gooien zodat er pulp van gemaakt kan worden.
Los daarvan moet het gewoon kunnen natuurlijk. Dat mensen met bepaalde hobby's mogelijk beledigd zijn door dit soort onzin is hun probleem.
Vertel, oh expert. Een reactie op wat?quote:Op zaterdag 13 april 2024 12:06 schreef ReplaR het volgende:
[..]
De krijstochten waren een reactie op maar dat laat je buiten beschouwing.
Hoe heet dat ook alweer? Ohja, Kitman.
Als reactie op honderden jaren van aanvallen, rooftochten, ontvoeringen van 1.5 miljoen blanke mensen op christelijke handelsroutes, gebieden, kerken etc.quote:Op zaterdag 13 april 2024 15:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Vertel, oh expert. Een reactie op wat?
Proest. Ik kan je aanraden eens een goede geschiedenis van de Kruistochten te lezen. Sir Steven Runciman bijvoorbeeld. Vooral die eerste zin is een lachertje.quote:Op zaterdag 13 april 2024 16:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Als reactie op honderden jaren van aanvallen, rooftochten, ontvoeringen van 1.5 miljoen blanke mensen op christelijke handelsroutes, gebieden, kerken etc.
Ga je nou serieus beweren dat daar een andere motivatie achter zat?
Voor de duidelijkheid, latere kruistochten zaten zeker vanuit de paus en de nobelen wel meer achter, dat is nou eenmaal met mensen en macht.
Voor de gemiddelde kruisvaarder was het bescherming van christelijke gebieden en mensen.
Waar de islam er honderden jaren voor nodig had, hadden wij 6 gerichte aanvallen nodig.
Gelukkig heeft de religieuze westerse mens die tijd al ver achter zich gelaten. Een bepaalde religie is helaas in die tijd blijven steken.quote:Op zaterdag 13 april 2024 16:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Proest. Ik kan je aanraden eens een goede geschiedenis van de Kruistochten te lezen. Sir Steven Runciman bijvoorbeeld. Vooral die eerste zin is een lachertje.
Was dat maar waar, want ook de religieuze westerse mens doet nog steeds geen moer voor gevoelige mensen, zijn dus ook in de tijd blijven steken.quote:Op zaterdag 13 april 2024 17:20 schreef Montagui het volgende:
[..]
Gelukkig heeft de religieuze westerse mens die tijd al ver achter zich gelaten. Een bepaalde religie is helaas in die tijd blijven steken.
Nou, dat blijkt niet helemaal waar, want katholieken, protestanten en sommige andere christelijke stromingen doen dat zeker wel op verschillende manieren.quote:Op zaterdag 13 april 2024 17:29 schreef torentje het volgende:
[..]
Was dat maar waar, want ook de religieuze westerse mens doet nog steeds geen moer voor gevoelige mensen, zijn dus ook in de tijd blijven steken.
Ja dit dus. De eigenlijke reden waarom men koranverbrandingen wil verbieden is niet zozeer om het verbranden van dat boek, maar om de (mogelijke) reactie daarop. Dat is toch omgekeerde wereld? Dus omdat Christenen, Joden en andere religieuzen hun schouders ophalen wanneer dat met de Bijbel of Torah gebeurt hoeft daar geen verbod op te komen?quote:Op vrijdag 12 april 2024 07:52 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Je gekwetst voelen door een of andere lulhannes die een boekje verbrand, is ook een keuze. Als men hun schouders gewoon zou ophalen, dan was deze demonstratievorm allang doodgebloed.
Dat de religieuzen eens de landsgrenzen gaan respecteren, maar dat zal wel teveel gevraagd zijn wegens de expansiedrift van de religieuzen?quote:Op zaterdag 13 april 2024 17:45 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Nou, dat blijkt niet helemaal waar, want katholieken, protestanten en sommige andere christelijke stromingen doen dat zeker wel op verschillende manieren.![]()
Bij gelegenheid absoluut goed voor jong![]()
en oud!
![]()
Wat wil men nu nog meer?
Correct.quote:Op zaterdag 13 april 2024 18:19 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ja dit dus. De eigenlijke reden waarom men koranverbrandingen wil verbieden is niet zozeer om het verbranden van dat boek, maar om de (mogelijke) reactie daarop. Dat is toch omgekeerde wereld? Dus omdat Christenen, Joden en andere religieuzen hun schouders ophalen wanneer dat met de Bijbel of Torah gebeurt hoeft daar geen verbod op te komen?
“Proest”, praat eens normaal.quote:Op zaterdag 13 april 2024 16:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Proest. Ik kan je aanraden eens een goede geschiedenis van de Kruistochten te lezen. Sir Steven Runciman bijvoorbeeld. Vooral die eerste zin is een lachertje.
Toont wel aan hoeveel inzicht jij hebt.quote:Op zaterdag 13 april 2024 19:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
“Proest”, praat eens normaal.
De man die je noemt gaf daar een eigen interpretatie aan, is geen feitelijk correct geschiedkundig geschreven boek.
“Proest” geen enkele geschiedkundige ziet het zoals Runciman het allemaal interpreteerde.
“Proest” fuck off.
Nee.quote:Op zaterdag 13 april 2024 02:15 schreef sturmpie het volgende:
[..]
als iemand jou onophoudelijk pest dan zul je op den duur geweld gebruiken,
''Kwelt''.quote:niemand is bestand tegen onophoudelijk pesten. je gaat gegarandeerd geweld gebruiken als iemand jou onophoudelijk kwelt.
Mooi dat je dit nog even aanstipt. Dit geeft precies aan waarom er in het christendom verlichting mogelijk was, en in de islam niet.quote:ga jij moslims pesten dan kan je 'n reactie verwachten.
als belgen nederlanders gaan pesten, dan kunnen ze ook 'n reactie verwachten
mensen gebruiken hoe dan ook geweld om zichzelf te doen laten gelden
kijk naar de oorlogen die momenteel gaande zijn, dat is er 'n voorbeeld van.
jij bent misschien iemand die zich houdt aan 't christelijke waar Jezus zijn andere wang toekeert en we weten allemaal wat er met Jezus is gebeurd.
je hebt gewoon te maken met islam omdat je 1.6miljard mensen niet kan negeren.quote:Op zaterdag 13 april 2024 23:44 schreef SpaceOddity het volgende:
De islam is een vorm van maatschappelijk kanker, zo nodig kwaadaardig en dodelijk. Uiteindelijk loopt het alleen maar af op dood en verderf. Het hoort hier niet thuis, en dat er nog maar veel ''provocaties'' mogen volgen om niet-islamitische mensen wakker te schudden.
dat bedoel ik, dat is nu aan de gang in ons kabinet, de instanties gaan er mee dealen, Denemarken heeft er mee gedeald. nu is 't afwachten wat 't NLs kabinet besluit.quote:Op zaterdag 13 april 2024 23:44 schreef SpaceOddity het volgende:
Nee.Scheld mn moeder uit voor ''kk hoer'' en ik ga je recht in je gezicht uitlachen. Blijf dit doen, en ik schakel wel instanties in om met jou te dealen.
je noemt hier allemaal voorbeelden van gewelddadige moslims, we kunnen ook de krant erbij pakken en kijken wat blanke "christenen" allemaal uitgespookt hebben wat niet door de beugel kan. Wat we hier kunnen doen is de statistieken erbij halen en kijken welke bevolkingsgroep oververtegenwoordigd is in de gevangenis vanwege extreem/zinloos geweld.quote:Op zaterdag 13 april 2024 23:44 schreef SpaceOddity het volgende:
- In Montpellier werden een aantal tieners zo ''gekweld'' door een klasgenoot dat ze haar in een coma geslagen hebben. De aanleiding van al deze ''kwelling''? Ze was ''te westers gekleed''.
- Meer ''kwelling'' in Bordeaux met dodelijke afloop, want; mensen dronken alcohol.
Tijdens de ramadan welteverstaan.
- Nog meer ''kwelling'' in Viry-Châtillon, een buitenwijk ten zuiden van Parijs. De reden? Het 15 jarige slachtoffer zou met een meisje contact hebben, en de broers van dat meisje waren van mening dat dat hun eer zou aantasten. Het slachtoffer overleed later.
Overigens was het even later in die wijk opnieuw raak; Opnieuw tiener (15) ziekenhuis in geslagen door meerdere personen in voorstad Parijs, waar eerder al jongen (15) overleed na vreselijke aanval
Dit zijn slechts voorbeelden van de afgelopen paar weken, voorbeelden van barbaars geweld door ''gekwelde'' moslims die hier niet eens meer het nieuws halen.
Enige tijd geleden werd er hier vlak bij mijn woonplaats een vermoorde vrouw gevonden. Het bleek later zo te zijn dat de dader zo ''gekweld'' was omdat ie vermoedde dat de vrouw contact met anderen had, waardoor hij zichzelf in zn eer voelde aangetast dat ie zichzelf gerechtvaardigd zag om haar keel door te snijden. De 23-jarige Duitse vrouw die augustus vorig jaar in de Duitse grensplaats Elten dood werd aangetroffen, is wegens eerwraak vermoord. “Ik heb op haar ingestoken om mijn eer te herstellen”, vertelde de verdachte volgens Duitse media in de gevangenis tegen zijn celgenoot.
nee nee neequote:Op zondag 14 april 2024 00:48 schreef Haushofer het volgende:
Henkie heeft een woedeprobleem. Hij flipt als zijn klasgenootjes fluiten, kaas op hun brood eten,of over hun weekend vertellen. Dan neemt hij een mes mee naar school en dreigt zijn klasgenootjes te verbouwen. "Ik verbied jullie te fluiten, kaas op brood mee te nemen of over jullie weekend te vertellen, jongens", zegt juf. "Anders slaat Henkie de boel hier kort en klein."
Juf is slim. Het probleem is opgelost. Henkie houdt zich in.
Wees als juf.
Als de kruistochten een reactie waren op moslimaanvallen, waarom gingen de kruisvaarders kruistochten organiseren tegen ketters in Oost-Europa, pogroms tegen joden in Europa uitvoeren, gekleurde mede-christenen in het Midden-Oosten afslachten, Constantinopel (orthodoxe christenen) plunderen? Waarom ging de katholieke kerk later door met het plunderen van Noord- en Zuid-Amerika, ook als reactie op de natives zeker?quote:Op zaterdag 13 april 2024 16:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Voor de duidelijkheid, latere kruistochten zaten zeker vanuit de paus en de nobelen wel meer achter, dat is nou eenmaal met mensen en macht.
Voor de gemiddelde kruisvaarder was het bescherming van christelijke gebieden en mensen.
quote:Een leger van kruisvaarders, georganiseerd in een zware militaire expeditie die Vierde Kruistocht wordt genoemd, had in 1202 de katholieke havenstad Zara ingenomen, gelegen in het huidige Kroatië. In samenwerking met bondgenoot Venetië, die tegen betaling schepen leverde, mengden de kruisvaarders zich vervolgens in de Byzantijnse opvolgingskwestie, onder inzet van bruut geweld en plundering.[1] Met militaire hulp van de kruisvaarders die in 1203 een beleg sloegen om de stad, werd Alexios III gedwongen om af te treden zodat Alexios IV keizer kon worden. Alexios IV kon echter zijn beloftes aan de kruisvaarders, die verantwoordelijk waren voor het uitbreken van een grote brand, niet waarmaken. In zijn pogingen om eraan te voldoen, joeg hij de bevolking tegen zich in het harnas en uiteindelijk vermoordde een hoveling Alexios IV en besteeg de troon als Alexios V. De kruisvaarders eisten dat Alexios V de beloftes van zijn voorganger inwilligde, maar deze weigerde. De kruisvaarders vielen hierop de stad aan. Er volgden enkele dagen van hevige gevechten, vooral met de garde van Kievse Varjagen, Alexios V nam de vlucht en Constantijn XI Laskaris werd tot keizer uitgeroepen. Diezelfde nacht namen de kruisvaarders Constantinopel in.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Beleg_en_val_van_Constantinopel_(1204)
Het wordt hier inderdaad wel vaak vergeten dat Nederland zelf begonnen is met "gastarbeiders" moslims binnen te halen (1960), ze in de fabrieken liet werken, en weinig aandacht stak in het intergratieproces. Het was namelijk enkel tijdelijk, uiteindelijk toch maar niet.quote:Op zaterdag 13 april 2024 01:51 schreef sturmpie het volgende:
[..]
nee lief klein kortzichtig Fok!ertje
nee nee nee, jij maakt jezelf belachelijk
wij zijn NL, wij zijn EU, wij zijn de westerse wereld, wij zijn de industriële grootmacht, wij hadden werknemers nodig en namen moslims aan en daar hebben we mee samen te leven, we kunnen ze niet terugsturen, en je moet ze niet pesten.
Aan de top draait het altijd om macht, als er iets te behalen valt, is het niet moeilijk om zwaar gelovigen te overtuigen dat god dit zo wil, vooral als het woord van degene geldt als Gods woord op aarde.quote:Op zondag 14 april 2024 03:21 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Als de kruistochten een reactie waren op moslimaanvallen, waarom gingen de kruisvaarders kruistochten organiseren tegen ketters in Oost-Europa, pogroms tegen joden in Europa uitvoeren, gekleurde mede-christenen in het Midden-Oosten afslachten, Constantinopel (orthodoxe christenen) plunderen? Waarom ging de katholieke kerk later door met het plunderen van Noord- en Zuid-Amerika, ook als reactie op de natives zeker?
[..]
De Kruistochten waren geen reactie op iets. Christenen konden veilig door het Heilige land reizen. Er was zelfs zoiets als een toeristenindustrie met georganiseerde groepsreizen naar Jeruzalem en Bethlehem en zo. De inwoners van dat gebied verdienden een goede boterham met het zorgen voor de reizigers (herbergen, voedsel, drinken, rijdieren etc.). Iedere aanval op reizigers werd streng gestraft omdat het een gevaar opleverde voor de economie.quote:Op zondag 14 april 2024 08:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Aan de top draait het altijd om macht, als er iets te behalen valt, is het niet moeilijk om zwaar gelovigen te overtuigen dat god dit zo wil, vooral als het woord van degene geldt als Gods woord op aarde.
Nu haal je daarnaast een compleet ander continent erbij, lang na de kruistochten.
Dat de eerste kruistochten een reactie waren op, staat buiten twijfel, ongeacht wat meneer proest ervan probeert te maken door het ene boek op de planeet erbij te halen die het anders ziet.
Of gaan we nu doen alsof de islam dat allemaal niet deed in hun gouden eeuw en daarna.
Dat is een interpretatie.quote:Op zondag 14 april 2024 12:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De Kruistochten waren geen reactie op iets. Christenen konden veilig door het Heilige land reizen. Er was zelfs zoiets als een toeristenindustrie met georganiseerde groepsreizen naar Jeruzalem en Bethlehem en zo. De inwoners van dat gebied verdienden een goede boterham met het zorgen voor de reizigers (herbergen, voedsel, drinken, rijdieren etc.). Iedere aanval op reizigers werd streng gestraft omdat het een gevaar opleverde voor de economie.
De eerste kruistocht was eerder een reactie op het ongebreidelde geweld in Europa tussen christelijke ridders onderling. De paus kreeg het idee die agressie te focussen op een ander doel en bedacht toen, dat het een goed idee zou zijn om het Heilige Land onder christelijke heerschappij te brengen. Tenslotte had de Christelijke verlosser zelf daar rondgelopen. En als plaatsvervanger van God op aarde zou de paus dan natuurlijk de logische keuze voor de heerser van dat gebied zijn.
Dus niks ‘reactie op’, gewoon ordinaire machtspolitiek en landje-pik.
Onder secularisme zijn die bezettingen en oorlogen gewoon door gegaan, van kolonialisme tot oorlogen van de afgelopen decennia gevoerd door de VS met andere westerse bondgenoten, met miljoenen burgerslachtoffers als gevolg. Maar ik snap dat dat voor jou een ver van mijn bed show is en dus makkelijk te vergeten is, hoe gruwelijk die massaslachtingen en oorlogen ook waren/zijn. Dus ver achter ons hebben we die tijd zeker niet gelaten, het is zelfs erger geworden.quote:Op zaterdag 13 april 2024 17:20 schreef Montagui het volgende:
[..]
Gelukkig heeft de religieuze westerse mens die tijd al ver achter zich gelaten. Een bepaalde religie is helaas in die tijd blijven steken.
Vandaar ook dat ik het had over religieuzen en geloof. Want daar gaat het in dit topic over, dus geen idee waarom je de 'seculieren' hier nu bij moet betrekken.quote:Op zondag 14 april 2024 14:11 schreef Antideeltje- het volgende:
[..]
Onder secularisme zijn die bezettingen en oorlogen gewoon door gegaan, van kolonialisme tot oorlogen van de afgelopen decennia gevoerd door de VS met andere westerse bondgenoten, met miljoenen burgerslachtoffers als gevolg. Maar ik snap dat dat voor jou een ver van mijn bed show is en dus makkelijk te vergeten is, hoe gruwelijk die massaslachtingen en oorlogen ook waren/zijn. Dus ver achter ons hebben we die tijd zeker niet gelaten, het is zelfs erger geworden.
Gewoon een paar keer de Torah verbranden dan komt dat verbod er vanzelf wel.quote:
insert calimero jpgquote:Op zondag 14 april 2024 21:01 schreef Chadi het volgende:
[..]
Gewoon een paar keer de Torah verbranden dan komt dat verbod er vanzelf wel.
Alhoewel waarom zou je je verlagen tot het niveau van die vent en anderen kwetsen om je punt te maken.
Neuh, ook dan zal de joodse gemeenschap niet opeens massaal gaan rellen, mensen bedreigen, ambassades in de fik steken oid etc etc.quote:Op zondag 14 april 2024 21:01 schreef Chadi het volgende:
[..]
Gewoon een paar keer de Torah verbranden dan komt dat verbod er vanzelf wel.
Alhoewel waarom zou je je verlagen tot het niveau van die vent en anderen kwetsen om je punt te maken.
Dus jij stelt dat een Bijbel verbranding in bijv Urk gewoon kan?quote:Op zondag 14 april 2024 21:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Neuh, ook dan zal de joodse gemeenschap niet opeens massaal gaan rellen, mensen bedreigen, ambassades in de fik steken oid etc etc.
Het feit dat dit alleen gebeurt als er een KORAN in de fik wordt gestoken geeft aan dat als er 1 ding eigenlijk verboden zou moeten zijn het de islam is.
Je kunt ook stellen dat de islam blijkbaar beschaafder is en geen reden ziet om andere religies te kwetsen door hun heilige boek in de fik te steken.quote:Op zondag 14 april 2024 21:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Neuh, ook dan zal de joodse gemeenschap niet opeens massaal gaan rellen, mensen bedreigen, ambassades in de fik steken oid etc etc.
Het feit dat dit alleen gebeurt als er een KORAN in de fik wordt gestoken geeft aan dat als er 1 ding eigenlijk verboden zou moeten zijn het de islam is.
Want alleen moslims kunnen boeken van andere religies in de brand steken?quote:Op zondag 14 april 2024 21:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je kunt ook stellen dat de islam blijkbaar beschaafder is en geen reden ziet om andere religies te kwetsen door hun heilige boek in de fik te steken.
Waarom per se in Urk?quote:Op zondag 14 april 2024 21:42 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Dus jij stelt dat een Bijbel verbranding in bijv Urk gewoon kan?
Ik zou zeggen probeer het uit.
Wat denk je dan? Hindoes? Rastas?quote:Op zondag 14 april 2024 21:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Want alleen moslims kunnen boeken van andere religies in de brand steken?
Nou jij bent zo stellig dat moslims zo verheven zouden zijn omdat ze nooit boeken van andere religies in de fik zouden steken hè, ik niet. Ik vind het nogal een boude bewering die je daar doet.quote:Op zondag 14 april 2024 21:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat denk je dan? Hindoes? Rastas?
Ja, dat zou je eventueel kunnen stellen, maar daar kan iedereen met meer dan 1 hersencel zo ongeveer zevenentachtigtriljard voorbeelden van posten dat dat dus echt onomstreden bewezen totale bullshit is:quote:Op zondag 14 april 2024 21:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je kunt ook stellen dat de islam blijkbaar beschaafder is en geen reden ziet om andere religies te kwetsen door hun heilige boek in de fik te steken.
Die steken liever de gelovigen zelf in de brand.quote:Op zondag 14 april 2024 21:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Want alleen moslims kunnen boeken van andere religies in de brand steken?
Ik heb ChatGPT eens gevraagd wat de top 25 van meest bloedige aanslagen zijn geweest van de afgelopen 50 jaar, het motief te vermelden en indien het een religieus motief is, de religie te vermelden.quote:Op maandag 15 april 2024 14:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dat zou je eventueel kunnen stellen, maar daar kan iedereen met meer dan 1 hersencel zo ongeveer zevenentachtigtriljard voorbeelden van posten dat dat dus echt onomstreden bewezen totale bullshit is:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De voorgaande jaargangen kan je prima googlen.
Verrassend iddquote:Op maandag 15 april 2024 14:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb ChatGPT eens gevraagd wat de top 25 van meest bloedige aanslagen zijn geweest van de afgelopen 50 jaar, het motief te vermelden en indien het een religieus motief is, de religie te vermelden.
"Geef een lijst van de 25 meest bloedige aanslagen van de afgelopen 50 jaar. Vermeld locatie, aantal slachtoffers en motief. Indien er een religieuze motief was vermeld de religie. Uitvoer in tabel "
JE RAAD HET NOOIT.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Misschien moet L_V nog een keer komen vertellen hoe andere religies ook heel gewelddadig zijn.quote:
Die gaat gewoon de bronnen afwijzen, zoals de gebruikelijke tactiek isquote:Op maandag 15 april 2024 14:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Misschien moet L_V nog een keer komen vertellen hoe andere religies ook heel gewelddadig zijn.
quote:Op zondag 14 april 2024 21:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
https://www.bbc.com/news/world-asia-66525150quote:Thousands of Muslims in a city in Pakistan have set fire to at least four churches and vandalised the homes of Christians over claims that two men desecrated the Quran, police say.
Het verbranden van heilige boeken is debiel en provocerend.quote:Op zondag 14 april 2024 21:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Be that as it may, geen redenen om het te verbieden.quote:Op maandag 15 april 2024 21:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het verbranden van heilige boeken is debiel en provocerend.
Nou nee.quote:Op maandag 15 april 2024 21:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Be that as it may, geen redenen om het te verbieden.
Is een mening.quote:Op maandag 15 april 2024 21:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nou nee.
Maar het blijft nogal zielig.
Context doet er toe.quote:Op maandag 15 april 2024 14:35 schreef Scorpie het volgende:
Ik heb ChatGPT eens gevraagd wat de top 25 van meest bloedige aanslagen zijn geweest van de afgelopen 50 jaar, het motief te vermelden en indien het een religieus motief is, de religie te vermelden.
"Geef een lijst van de 25 meest bloedige aanslagen van de afgelopen 50 jaar. Vermeld locatie, aantal slachtoffers en motief. Indien er een religieuze motief was vermeld de religie. Uitvoer in tabel "
JE RAAD HET NOOIT.
quote:Second Congo War (1998-2003)
Number of victims: Estimates range from 2 to 5 million
Reasons for the war: Political instability, competition over resources, ethnic tensions, and involvement of neighboring countries.
Majority religion: Christianity and indigenous beliefs.
Rwandan Genocide (1994)
Number of victims: Estimates range from 500,000 to 1 million
Reasons for the war: Ethnic tensions between the Hutu and Tutsi populations, fueled by political manipulation and historical grievances.
Majority religion: Christianity.
Sri Lankan Civil War (1983-2009)
Number of victims: Estimates range from 70,000 to 100,000
Reasons for the war: Ethnic tensions between the Sinhalese majority and the Tamil minority, aspirations for Tamil independence.
Majority religion: Buddhism and Hinduism.
South Sudan Civil War (2013-present)
Number of victims: Tens of thousands to over 400,000
Reasons for the war: Power struggle, ethnic tensions, and governance issues following South Sudan's independence from Sudan.
Angolan Civil War (1975-2002)
Number of victims: Estimates range from 500,000 to 1.5 million
Reasons for the war: Ideological struggle between rival factions following independence from Portugal, involvement of external powers.
Central African Republic Civil War (2012-present)
Number of victims: Tens of thousands
Reasons for the war: Political instability, ethnic and religious tensions, and competition over resources.
Mozambican Civil War (1977-1992)
Number of victims: Estimates range from hundreds of thousands to over 1 million
Reasons for the war: Ideological struggle between the FRELIMO government and the RENAMO rebel group, external support for both sides.
Ugandan Bush War (1981-1986)
Number of victims: Tens of thousands to over 100,000
Reasons for the war: Resistance against the government of Milton Obote and later against the regime of Tito Okello.
Guatemalan Civil War (1960-1996)
Number of victims: Estimates range from 200,000 to 250,000
Reasons for the war: Socioeconomic inequality, repression of indigenous populations, and Cold War dynamics.
Colombian Conflict (1964-present)
Number of victims: Estimates range from 220,000 to 260,000
Reasons for the war: Ideological struggle between government forces, leftist guerrillas, paramilitary groups, and drug cartels.
Majority religion: Christianity.
Angolan War of Independence (1961-1974)
Number of victims: Estimates range from tens of thousands to over 100,000
Reasons for the war: Anti-colonial struggle against Portuguese rule, aspirations for independence.
Mexican Drug War (2006-present)
Number of victims: Estimates range from 150,000 to 250,000
Reasons for the war: The Mexican Drug War is primarily a conflict between various drug trafficking organizations (DTOs) and the Mexican government. It involves battles over control of drug trafficking routes, turf wars between rival cartels, and efforts by the government to combat drug-related violence and organized crime. Socioeconomic factors such as poverty, corruption, and weak institutions have contributed to the escalation of violence.
Majority religion: Predominantly Catholic.
South African Apartheid Struggle (1948-1994)
Number of victims: Estimates vary, but tens of thousands died
Reasons for the struggle: Apartheid was a system of institutionalized racial segregation and discrimination enforced by the National Party government of South Africa from 1948 to 1994. The struggle against apartheid involved a range of tactics including nonviolent resistance, civil disobedience, and armed struggle by various anti-apartheid movements such as the African National Congress (ANC), Pan Africanist Congress (PAC), and others. It was driven by a desire for equality, justice, and the dismantling of apartheid policies that marginalized and oppressed the majority black population.
Majority religion: Christianity, with a significant population adhering to indigenous African religions.
Northern Ireland Conflict (The Troubles) (1968-1998)
Number of victims: Estimates range from 3,500 to 4,000
Reasons for the conflict: The Troubles were a protracted conflict between nationalist Catholics, who sought a united Ireland, and unionist Protestants, who wished to remain part of the United Kingdom. The conflict was deeply rooted in religious and political divisions, as well as historical grievances.
Majority religion: Christianity (Catholicism and Protestantism).
Peruvian Internal Conflict (1980-2000)
Number of victims: Estimates range from 70,000 to 80,000
Reasons for the conflict: The Peruvian Internal Conflict involved a struggle between government forces and various leftist guerrilla groups, including the Shining Path (Sendero Luminoso) and the Tupac Amaru Revolutionary Movement (MRTA). While not explicitly religious, the conflict occurred in a predominantly Catholic country and involved issues of social justice and inequality.
Majority religion: Christianity (Catholicism).
Rhodesian Bush War (1964-1979)
Number of victims: Estimates range from 20,000 to 30,000
Reasons for the war: The Rhodesian Bush War was a conflict between the white minority government of Rhodesia and various black nationalist guerrilla groups, such as the Zimbabwe African National Liberation Army (ZANLA) and the Zimbabwe People's Revolutionary Army (ZIPRA). It was driven by the fight against colonialism and racial segregation.
Majority religion: Christianity (Anglicanism and Catholicism).
El Salvador Civil War (1979-1992)
Number of victims: Estimates range from 75,000 to 100,000
Reasons for the war: The Salvadoran Civil War was a conflict between the government of El Salvador, supported by the United States, and leftist guerrilla groups, primarily the Farabundo Martí National Liberation Front (FMLN). It was fueled by social inequality, political repression, and Cold War rivalries.
Majority religion: Christianity (Catholicism).
Cambodian Civil War (1967-1975)
Number of victims: Estimates range from 1.5 to 2 million
Reasons for the war: The Cambodian Civil War was a conflict between the government of Cambodia, led by Prince Norodom Sihanouk, and various communist insurgent groups, notably the Khmer Rouge. It was influenced by the Vietnam War and Cold War dynamics.
Majority religion: Buddhism.
Ethiopian Civil War (1974-1991)
Number of victims: Estimates range from hundreds of thousands to over 1 million
Reasons for the conflict: The Ethiopian Civil War involved the overthrow of Emperor Haile Selassie's regime by the Derg, a Marxist-Leninist military junta. It led to a protracted conflict between the Derg and various rebel groups, including the Ethiopian People's Revolutionary Democratic Front (EPRDF).
Majority religion: Christianity (Orthodox).
Paraguayan War (1864-1870)
Number of victims: Estimates range from 300,000 to 1.2 million
Reasons for the conflict: The Paraguayan War, also known as the War of the Triple Alliance, was fought between Paraguay and the Triple Alliance of Argentina, Brazil, and Uruguay. It stemmed from territorial disputes, power struggles, and economic interests in the region.
Majority religion: Christianity (Catholicism and Protestantism).
Croatian War of Independence (1991-1995)
Number of victims: Estimates range from 20,000 to 25,000
Reasons for the conflict: The Croatian War of Independence was fought between Croatian forces seeking independence from Yugoslavia and the Yugoslav People's Army (JNA), supported by Serbian militias. The war was driven by nationalist aspirations, ethnic tensions, and the dissolution of Yugoslavia.
Majority religion: Christianity (Catholicism and Eastern Orthodoxy).
Greek Civil War (1946-1949)
Number of victims: Estimates range from 50,000 to 158,000
Reasons for the conflict: The Greek Civil War was a conflict between the Greek government, supported by Western powers, and communist guerrillas (ELAS) backed by Yugoslavia and Albania. It followed the end of World War II and involved ideological and geopolitical struggles.
Majority religion: Christianity (Eastern Orthodoxy).
Vietnam War (1955-1975)
Number of victims: Estimates range from 1.5 to 3 million
Reasons for the conflict: The Vietnam War was a protracted conflict between North Vietnam, supported by communist allies, and South Vietnam, backed by the United States and other anti-communist forces. It was driven by ideological, political, and geopolitical factors during the Cold War era.
Majority religion: Buddhism.
quote:Op vrijdag 19 april 2024 15:16 schreef Aether het volgende:
Kabinet onderzoekt mogelijkheden verbieden koranverbrandingen en beperkingen demonstratierecht
https://www.telegraaf.nl/(...)en-demonstratierecht
Oftewel; buigen (uit angst) voor islamitisch terreur.quote:Expliciet wordt er ook gevraagd om te kijken naar ’eventuele beperkingen van demonstraties’ als er een ’mogelijke impact’ is voor de nationale veiligheid, bijvoorbeeld bij koranverbrandingen. Demissionair minister Hanke Bruins Slot, die na het vertrek van Wopke Hoekstra is aangesteld als minister van Buitenlandse Zaken, bleek er eerder al voorstander van te zijn om koranverbrandingen moeilijker te maken door ’internationale veiligheid’ als grond aan te dragen om zulke demonstraties te verbieden. Vorig jaar werd de Zweedse ambassade in de Iraakse hoofdstad Bagdad bestormd en in brand gestoken uit protest tegen een aangekondigde koranverbranding in Zweden. Bruins Slot vreest dat dit ook met Nederlandse ambassades kan gebeuren als we in eigen land niet feller optreden tegen koranverbrandingen.
Daarom wordt daar nu onderzoek naar gedaan. „Demonstraties kunnen in het uiterste geval ook gevolgen hebben voor de nationale veiligheid. Bij de door de burgemeester van Arnhem (Achmed Marcouch, red.) verboden koranschending, vanwege de vrees voor wanordelijkheden, werd ook gewezen op de mogelijke impact van een dergelijke schending op de nationale veiligheid. In het onderzoek wordt daarom ook bekeken hoe andere landen omgaan met nationale veiligheid als grond voor eventuele beperkingen van demonstraties”, schrijven De Jonge en Yesilgöz.
quote:BAGDAD - Honderden aanhangers van de invloedrijke Iraakse geestelijke Moqtada al-Sadr hebben donderdag de Zweedse ambassade in Bagdad bestormd en in brand gestoken omdat zij verwachten dat er in Zweden een koran verbrand gaat worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |