abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 12 april 2024 @ 00:13:09 #1
65846 Bocaj
Un-Break My Heart
pi_213175743
Clash binnen kabinet om mogelijk verbod op koranverbrandingen.
quote:
DEN HAAG - In het kabinet wordt een felle discussie gevoerd over het al dan niet verbieden van koranverbrandingen. Vooral het CDA wil meer uit de kast halen om het verbranden van het islamitische heilige boek te dwarsbomen. Maar dat stuit op bezwaar van de VVD, die het verbranden van korans weliswaar smakeloos vindt, maar zwaarder tilt aan de vrijheid van meningsuiting.

quote:
Dat melden Haagse bronnen aan De Telegraaf. De discussie wordt in het kabinet gevoerd naar aanleiding van een serie hevige protesten. In Amsterdam kregen bezoekers van het nieuwe Nationaal Holocaustmuseum tijdens de recente officiële opening de meest gruwelijke dingen toegeschreeuwd. In Arnhem leidde een vooraf aangekondigde koranverbranding begin dit jaar tot schermutselingen. Protesterende boeren, demonstranten tegen Zwarte Piet en de asfaltplakkers van Extinction Rebellion veroorzaakten eerder al wrevel.

De Tweede Kamer wil binnenkort een fundamenteel debat voeren over het demonstratierecht en het al dan niet beperken ervan. Voordat dit gebeurt moet het kabinet met een brief komen over hoe de ministersploeg dat ziet.

Stevige discussie tussen Bruins Slot en Yesilgöz
Volgens Haagse bronnen heeft het kabinet zich er onlangs al over gebogen. Dat leidde tot een stevige discussie tussen CDA-minister Hanke Bruins Slot en VVD-politica Dilan Yesilgöz.

Bruins Slot, die na het vertrek van Wopke Hoekstra is aangesteld als minister van Buitenlandse Zaken, is er voorstander van om koranverbrandingen moeilijker te maken door ’internationale veiligheid’ als grond aan te dragen om zulke demonstraties te verbieden. Vorig jaar werd de Zweedse ambassade in de Iraakse hoofdstad Bagdad bestormd en in brand gestoken uit protest tegen een aangekondigde koranverbranding in Zweden. Bruins Slot vreest dat dit ook met Nederlandse ambassades kan gebeuren als we in eigen land niet feller optreden tegen koranverbrandingen.

Ze wil laten onderzoeken wat daarvoor de mogelijkheden zijn. Dat moet handelingsperspectief bieden aan burgemeesters die met koran-acties te maken krijgen.

’Politiek niet aanpassen uit angst voor terreur’
Maar minister Yesilgöz (Veiligheid en Justitie) is er volgens ingewijden bepaald geen voorstander van. Ze noemt het verbranden van korans weliswaar ’primitief’, ’smakeloos’ en ’sneu’. Maar volgens haar is het in een vrije democratie nu eenmaal toegestaan en moet dat ook zo blijven: „Vrijheden moet je beschermen, ook als het vrijheden zijn die op een manier worden ingevuld die je niet aanstaat.”

Yesilgöz zou het volgens betrokkenen bovendien een slechte zaak vinden als we onze Nederlandse politiek zouden aanpassen uit angst voor terreur in het buitenland. Liever de ambassades beter te beschermen dan zwichten voor fundamentalistische dreigementen, zo klinkt het.

Koranverbranding door Edwin Wagensveld in Arnhem
Eerder verzocht Ahmed Marcouch, de burgemeester van Arnhem, het kabinet al om het in brand zetten van korans te gaan verbieden. Dat gebeurde nadat hij aanvankelijk groen licht had gegeven voor een koranverbranding in zijn stad door Edwin Wagensveld, de voorman van de radicaal-rechtse beweging Pegida. Het toestaan van deze actie door de burgemeester schoot in het verkeerde keelgat bij moskeebestuurders. Ook zij vinden dat er een verbrandverbod moet komen.

Marcouch verbood uiteindelijk alsnog de Pegida-actie in Arnhem. Dat gebeurde naar eigen zeggen omdat de politie hem adviseerde om het af te blazen wegens de kans op ’ernstige wanordelijkheden’ en ’terroristische dreiging’.
  vrijdag 12 april 2024 @ 00:14:05 #2
65846 Bocaj
Un-Break My Heart
pi_213175750
Kamp Dilan. w/
pi_213175787
Mjah, dan kies ik toch ook voor religieuze vrijheid; dwz de vrijheid om religie af te wijzen dmv een boekverbranding.
"Pools are perfect for holding water"
pi_213175808
Bizar dat daar überhaupt discussie over is in dit demissionaire kabinet.
pi_213175822
Wat een achterlijkheid. Een boek verbranden is net zo min een meningsuiting als het verbranden van autobanden op de snelweg. Dit is gewoon lomp vandalisme.
pi_213175842
Beter pleit je voor een verbod op dat boek, zolang daarin dingen staan die het daglicht niet kunnen verdragen.
En dat zou voor elk ander geloofsboekje moeten gelden.
  vrijdag 12 april 2024 @ 00:40:22 #7
396386 sturmpie
for night & nature
pi_213175847
is al grotendeels besproken in: NWS / Arnhem legt voorman Pegida gebiedsverbod op van een half jaar #3

't komt er op neer dat men koranverbranding niet goed keurt maar verbieden vindt men overdreven.

al ben ik persoonlijk wel voor een verbod omdat 't uitlokking is.

[ Bericht 1% gewijzigd door sturmpie op 12-04-2024 00:51:15 ]
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_213175864
ik ga voor religieuze vrijheid. Boekverbrandingen moeten kunnen (zeker als dat boek van jou is)
Cindy De Vuyst
pi_213175867
Lol het zou juist verplicht moeten zijn.
  vrijdag 12 april 2024 @ 00:47:58 #10
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_213175871
Lekker belangrijk met al je sprookjesboeken. Ga het land eens besturen ipv deze bull.
Tics van je petten.
pi_213175880
Los van het feit of het strafbaar is vind ik het vooral provocerend en enorm sneu om op straat een religieus boek te gaan verbranden :')
pi_213175887
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 00:54 schreef Bill_Hillie het volgende:
Los van het feit of het strafbaar is vind ik het vooral provocerend en enorm sneu om op straat een religieus boek te gaan verbranden :')
Ligt aan de persoon die het boek verbrandt, en diens motivaties.
"Pools are perfect for holding water"
pi_213175904
quote:
13s.gif Op vrijdag 12 april 2024 00:31 schreef Farenji het volgende:
Wat een achterlijkheid. Een boek verbranden is net zo min een meningsuiting als het verbranden van autobanden op de snelweg. Dit is gewoon lomp vandalisme.
Vandalisme is het schade toebrengen aan andermans eigendom, waaronder de openbare ruimte. Je eigen boek vernietigen is dat dus niet, zolang je er geen openbare prullenbak oid mee in de fik zet.

En als meningsuiting staat het voor mij op gelijke voet met een vlagverbranding. Het heeft niet mijn voorkeur als manier om mijn mening te uiten, maar het lijkt me een zeer effectieve manier om iets wat sterk aan dat object gelieerd is af te wijzen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_213175924
Opzich is het verbranden van random voorwerpen op straat op de openbare weg allang verboden
pi_213176002
Dus dan koop je eerst een koran bij de boekwinkel om hem daarna in de fik te steken ? Ik dacht dat de hardwerkende Nederlander het financieel zo slecht had ?

Of leent men de koran in de bieb om die dan in de fik te steken ?

En welke mening geef je dan uiting aan ? Dat je het koud hebt en de stookkosten moeilijker kan opbrengen ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 12 april 2024 @ 03:37:32 #16
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_213176017
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2024 00:28 schreef Cilantro het volgende:
Bizar dat daar überhaupt discussie over is in dit demissionaire kabinet.
Dit.

Je zou je afvragen; waarom plotseling deze urgentie? Bang voor Wilders?

Wat mij betreft gaan ze hier niet meer over, want controversieel.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 12 april 2024 @ 06:56:25 #17
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_213176152
Alleen boeken verbranden die je ook daadwerkelijk gelezen hebt, niet voor de aandachthoerderij.
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
pi_213176206
Terreur belonen gaat vast terreur voorkomen. Bijzonder dat een dode partij nog even IS een cadeautje kan doen.
pi_213176295
De enige die wat mij betreft boeken moet verbranden is onze eigen Gerda.

KLB / Zuiver mee
Sicker than your average.
pi_213176309
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 01:30 schreef MeneerPresident het volgende:
Opzich is het verbranden van random voorwerpen op straat op de openbare weg allang verboden
Roken is heul nog niet verboden.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  vrijdag 12 april 2024 @ 07:52:49 #21
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_213176339
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 00:54 schreef Bill_Hillie het volgende:
Los van het feit of het strafbaar is vind ik het vooral provocerend en enorm sneu om op straat een religieus boek te gaan verbranden :')
Je gekwetst voelen door een of andere lulhannes die een boekje verbrand, is ook een keuze. Als men hun schouders gewoon zou ophalen, dan was deze demonstratievorm allang doodgebloed.
pi_213176619
Hoewel ik geen fan van de Islam ben vind ik het verbranden van een Koran nergens op slaan en geen enkel nut dienen. Enkel provocatie.
pi_213177030
quote:
13s.gif Op vrijdag 12 april 2024 00:31 schreef Farenji het volgende:
Wat een achterlijkheid. Een boek verbranden is net zo min een meningsuiting als het verbranden van autobanden op de snelweg. Dit is gewoon lomp vandalisme.
Als je een beeldje op de markt koopt voor 50 cent mag je 'm ook gewoon kapot stampen.
Een boek verbranden wat je zelf hebt gekocht is in mijn ogen dan ook geen vandalisme; je vernietigt je eigen eigendom.

Dat het nodeloos provoceren zou zijn of vrijheid van meningsuiting is een ander verhaal.
ONZ / [PAINT] Onzin Paints! #2
Verhuishulp in Drenthe nodig in het weekend van 14/15 september
pi_213177034
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 00:40 schreef sturmpie het volgende:
is al grotendeels besproken in: NWS / Arnhem legt voorman Pegida gebiedsverbod op van een half jaar #3

't komt er op neer dat men koranverbranding niet goed keurt maar verbieden vindt men overdreven.

al ben ik persoonlijk wel voor een verbod omdat 't uitlokking is.
Moet iedere vorm van uitlokking tegen wie dan ook verboden worden?
ONZ / [PAINT] Onzin Paints! #2
Verhuishulp in Drenthe nodig in het weekend van 14/15 september
pi_213177082
Welk kabinet?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 12 april 2024 @ 09:39:16 #26
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_213177127
Ik dacht dat een demissionair kabinet alleen urgente zaken mocht behandelen.

Voorts is dit natuurlijk weer een grote poppenkast, want het is niet alsof er in Nederland dagelijks in het openbaar religieuze boeken worden verbrand. Ga gewoon eens tijd steken in alles wat er werkelijk mis is in dit land.
pi_213177147
verwerpelijke christenen in de cda
pi_213177177
Koranverbrandingen vind ik weinig respectvol en het heeft imo ook niets met vrijheid van meningsuiting te maken. Het wordt gepropageerd door extreme anti islamisten en alhoewel ik ook anti islamist ben, zie ik voldoende mogelijkheden om je afkeur van de islam te kunnen uiten.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  vrijdag 12 april 2024 @ 09:45:09 #29
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213177179
quote:
Maar minister Yesilgöz (Veiligheid en Justitie) is er volgens ingewijden bepaald geen voorstander van. Ze noemt het verbranden van korans weliswaar ’primitief’, ’smakeloos’ en ’sneu’. Maar volgens haar is het in een vrije democratie nu eenmaal toegestaan en moet dat ook zo blijven: „Vrijheden moet je beschermen, ook als het vrijheden zijn die op een manier worden ingevuld die je niet aanstaat.”
Prima verwoord door Dilan.
We have always been at war with Eastasia.
  vrijdag 12 april 2024 @ 09:47:12 #30
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_213177188
Niet voor een verbod, maar ik kan er best begrip voor opbrengen. Alleen als de reden is 'anders steken ze onze ambassades in de fik' dan klinkt een verbod als zwichten en daar ben ik op tegen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_213177204
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 09:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik dacht dat een demissionair kabinet alleen urgente zaken mocht behandelen.
Een demissionair kabinet mag geen door de 2e kamer in meerderheid verklaarde controversiële zaken behandelen. Daar is geen sprake van in dit geval.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_213177228
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 09:44 schreef Digi2 het volgende:
en het heeft imo ook niets met vrijheid van meningsuiting te maken
Waarom niet?
"Pools are perfect for holding water"
pi_213177280
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 09:51 schreef probeer het volgende:

[..]
Waarom niet?
Verbranden is een handeling, geen mening uiten.
Je kan handelingen verbieden zoals bijv. naaktloperij in het openbaar, voor mij zijn meningsuiting en handelingen toch echt 2 verschillende zaken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_213177306
Moeilijke discussie, en weet niet exact hoe ik erin sta. Ja ik ben voor de vrijheid van meningsuiting, maar nee ik ben tegen provocaties. Alleen een provocatie is een persoonlijke opvatting, een boek verbranden zorgt niet voor ophef, de koran verbranden zorgt voor ophef en geweld, daar moeten we ook niet voor bukken gezien het onderwerp van de demonstraties waarbij een koran wordt verbrand.

Misschien eens tijd om het gehele demonstratierecht onderhanden te nemen, demonstreren is je goed recht, maar wel binnen enkele kaders, geen geweld, geen brandstichtingen of vlag/boekverbrandingen, geen vlaggen met nazi verwijzen en geen demonstraties op snelwegen, ik som er maar eens een paar op. Maar toch geeft deze discussie weer een nare smaak, een boek verbranden of een snelweg bezetten, het laatste is gevaarlijker, zorgt voor meer ellende en overlast maar toch gaat het weer om dat boekje want "islam".
pi_213177323
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 09:55 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Verbranden is een handeling, geen mening uiten.
En die twee sluiten elkaar per definitie uit ofzo?

Is het in stilte meelopen in een demonstratie of protest dan ook geen meningsuiting? Wordt het dat pas wanneer je iets roept?
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 12 april 2024 @ 10:03:11 #36
396386 sturmpie
for night & nature
pi_213177367
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 09:30 schreef ToT het volgende:

[..]
Moet iedere vorm van uitlokking tegen wie dan ook verboden worden?
ik ga er niet meer over in discussie.
ik heb in dat Pegida-topic m'n zegje gedaan

ik laat 't over aan 't kabinet

maar ... Denemarken is al zo ver ... wie gaat er volgen?
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_213177383
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 09:59 schreef probeer het volgende:

[..]
En die twee sluiten elkaar per definitie uit ofzo?

Is het in stilte meelopen in een demonstratie of protest dan ook geen meningsuiting? Wordt het dat pas wanneer je iets roept?
Een protest of demonstratie bevat beide aspekten en voor zover het handelingen betreft zijn daar ook beperkingen aan verbonden die van een geheel andere aard zijn dan die van de beperkingen op meningsuiting. Het niet strikt scheiden en beoordelen van beide zaken zie ik als een gevaarlijke trend. De overheid zou daar imo niet aan moeten meewerken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_213177436
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 09:29 schreef ToT het volgende:

[..]
Als je een beeldje op de markt koopt voor 50 cent mag je 'm ook gewoon kapot stampen.
Een boek verbranden wat je zelf hebt gekocht is in mijn ogen dan ook geen vandalisme; je vernietigt je eigen eigendom.

Dat het nodeloos provoceren zou zijn of vrijheid van meningsuiting is een ander verhaal.
Ik vind boekverbrandingen wel wat anders dan stampen op een of ander kansloos beeldje. Vergelijk het eerder met een goed gelijkende pop van iemand maken en die dan publiekelijk in de fik steken. Vandalisme is misschien niet het juiste woord maar meningsuiting is het ook zeker niet. Wel beledigend, bedreigend, ophitsend, en daarmee een geweldsdaad.
pi_213177447
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2024 09:47 schreef PiyeReloaded het volgende:
Niet voor een verbod, maar ik kan er best begrip voor opbrengen. Alleen als de reden is 'anders steken ze onze ambassades in de fik' dan klinkt een verbod als zwichten en daar ben ik op tegen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als er een verbod zou komen op het verbranden van de Amerikaanse/Israelische vlag dan zal dat tot protesten leiden van onze Islamitsche vrienden. Dezelfde die nu heel hard pleiten voor een verbod op het verbranden van de koran.
pi_213177448
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 07:52 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Je gekwetst voelen door een of andere lulhannes die een boekje verbrand, is ook een keuze. Als men hun schouders gewoon zou ophalen, dan was deze demonstratievorm allang doodgebloed.
Daar heb je ook weer gelijk in inderdaad. Het is van beide kanten een sneue bedoening.
pi_213177484
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 10:04 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Een protest of demonstratie bevat beide aspekten en voor zover het handelingen betreft zijn daar ook beperkingen aan verbonden die van een geheel andere aard zijn dan die van de beperkingen op meningsuiting. Het niet strikt scheiden en beoordelen van beide zaken zie ik als een gevaarlijke trend. De overheid zou daar imo niet aan moeten meewerken.
Dus een stille tocht is geen vorm van meningsuiting?
"Pools are perfect for holding water"
pi_213177561
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 10:14 schreef probeer het volgende:

[..]
Dus een stille tocht is geen vorm van meningsuiting?
Als niet duidelijk wordt gemaakt via een meningsuiting waarom die stille tocht wordt gehouden, dan blijft het slechts een handeling met de wettelijke beperkingen die daarvoor gelden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_213177615
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 00:38 schreef Inbox het volgende:
Beter pleit je voor een verbod op dat boek, zolang daarin dingen staan die het daglicht niet kunnen verdragen.
En dat zou voor elk ander geloofsboekje moeten gelden.
Dingen die het daglicht niet kunnen verdragen, wie mag de boeken selecteren? :+
pi_213177686
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 09:58 schreef Tekaschi het volgende:
Moeilijke discussie, en weet niet exact hoe ik erin sta. Ja ik ben voor de vrijheid van meningsuiting, maar nee ik ben tegen provocaties. Alleen een provocatie is een persoonlijke opvatting, een boek verbranden zorgt niet voor ophef, de koran verbranden zorgt voor ophef en geweld, daar moeten we ook niet voor bukken gezien het onderwerp van de demonstraties waarbij een koran wordt verbrand.

Misschien eens tijd om het gehele demonstratierecht onderhanden te nemen, demonstreren is je goed recht, maar wel binnen enkele kaders, geen geweld, geen brandstichtingen of vlag/boekverbrandingen, geen vlaggen met nazi verwijzen en geen demonstraties op snelwegen, ik som er maar eens een paar op. Maar toch geeft deze discussie weer een nare smaak, een boek verbranden of een snelweg bezetten, het laatste is gevaarlijker, zorgt voor meer ellende en overlast maar toch gaat het weer om dat boekje want "islam".
Zeker moeilijk. Ben zelf van een vrij vergaande vrijheid van meningsuiting. Het dikgedrukte/onderstreept lijkt mij (in deze) de crux.

Een demonstratie kan juist bedoeld zijn als provocatie, andersom kan het ook opgevat worden als provocatie.

Tenzij uitdrukkelijk vermeld door de demonstrant blijft de "provocatie" daarom in veel gevallen een -subjectief- iets.

Het lijkt mij onwenselijk de reden van "provocatie" te gebruiken om een demonstratie te verbieden. Dan krijg je willekeur (van en door burgemeesters), en daarmee nog meer onrust in de samenleving.

Berust erin, accepteer het als je een demonstratie als provocatie opvat. Het beste zou zijn als demonstraties gewoon genegeerd worden en met rust gelaten worden. Maar daar hebben veel mensen een probleem mee, gelet op de vele 'tegen'-demonstraties of (geweld)reacties op demonstraties.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_213177783
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 10:20 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Als niet duidelijk wordt gemaakt via een meningsuiting waarom die stille tocht wordt gehouden, dan blijft het slechts een handeling met de wettelijke beperkingen die daarvoor gelden.


Geen meningsuiting dus?
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 12 april 2024 @ 10:38:57 #46
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_213177792
Pfff we gaan echt achteruit de tijd in :')
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_213177863
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 10:38 schreef probeer het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Geen meningsuiting dus?
Zonder de verdere context valt op basis van deze foto die conclusie niet te trekken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  vrijdag 12 april 2024 @ 10:43:56 #48
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_213177866
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 10:10 schreef Inbox het volgende:

[..]
Als er een verbod zou komen op het verbranden van de Amerikaanse/Israelische vlag dan zal dat tot protesten leiden van onze Islamitsche vrienden. Dezelfde die nu heel hard pleiten voor een verbod op het verbranden van de koran.
Ik denk dat velen die nu zeiken het dan prima vinden en velen die het nu prima vinden dan zeiken. Helaas zijn te veel mensen echt zo simpel en zo zijn we in de huidige maatschappij terechtgekomen. :N
pi_213177885
Overigens heeft de rechter onlangs bepaald dat kunstwerken besmeuren gewoon moet kunnen dus waarom zou een koran verbranden dan niet mogen?
pi_213177935
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2024 10:43 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Ik denk dat velen die nu zeiken het dan prima vinden en velen die het nu prima vinden dan zeiken. Helaas zijn te veel mensen echt zo simpel en zo zijn we in de huidige maatschappij bevolking terechtgekomen. :N
Dat imo politiek correcte woord 'maatschappij' of 'samenleving' zou ik vervangen door bevolking, wat ik zelf steevast doe. Ik ga liever niet mee in politieke correctheid. En nee, een interpretatie als een 'maatschappij' of 'samenleving' bestaat pas niet langer als er een burgeroorlog uitbreekt, daar ga ik niet in mee :r

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 12-04-2024 10:57:31 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')