Ik vrees het ookquote:Op vrijdag 12 april 2024 10:38 schreef junkiesietze het volgende:
Pfff we gaan echt achteruit de tijd in
Omdat we onszelf zijn gaan wijsmaken dat je echt helemaal niks meer over/tegen iemand of een groep mag zeggen. Een volledig doorgeslagen moreel schuldgevoel dat aan iedereen opgelegd moet worden.quote:
Dat was imo ook een uitspraak die ik sterk rechts ondermijnend vind. Het recht op 'meningsuiting' werd ver boven het recht op eigendom gesteld, wat ik ontoelaatbaar acht. Hier gaat imo een gevaarlijke precedentwerking vanuit die mijn goedkeuring niet heeftquote:Op vrijdag 12 april 2024 10:45 schreef Cilantro het volgende:
Overigens heeft de rechter onlangs bepaald dat kunstwerken besmeuren gewoon moet kunnen dus waarom zou een koran verbranden dan niet mogen?
Dat schuldgevoel komt imo met name voort uit de christelijke achtergrond, traditie en historie, die F. Nietzche ook goed heeft blootgelegd.quote:Op vrijdag 12 april 2024 11:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Omdat we onszelf zijn gaan wijsmaken dat je echt helemaal niks meer over/tegen iemand of een groep mag zeggen. Een volledig doorgeslagen moreel schuldgevoel dat aan iedereen opgelegd moet worden.
Waarom een verbod op specifiek een koranverbranding? Niet op het verbranden van een Bijbel, een torah of een landsvlag. Nee, er moet een verbod komen op het verbranden van een koran.quote:Op vrijdag 12 april 2024 00:13 schreef Bocaj het volgende:
Clash binnen kabinet om mogelijk verbod op koranverbrandingen.
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Het is slechts de formalisering van iets, dat het feitelijk al isquote:Op vrijdag 12 april 2024 11:39 schreef Gia het volgende:
Daarmee maak je de islam belangrijker dan alle andere religies.
Islam heeft een ijzersterke lobby in Nederland en een steeds groter wordende groep agressievelingen die bij het minste of geringste de straat op gaan en die lastig in de hand te houden zijn. Dus gaat men die maar pleasen, met zelfislamisatie als gevolg.quote:Op vrijdag 12 april 2024 11:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom een verbod op specifiek een koranverbranding? Niet op het verbranden van een Bijbel, een torah of een landsvlag. Nee, er moet een verbod komen op het verbranden van een koran.
Onzin, te specifiek. Daarmee maak je de islam belangrijker dan alle andere religies.
Stel dat een groep moslims een Bijbel zou verbranden, zou je dat dan ook afkeuren, of ligt dat dan anders?quote:Op vrijdag 12 april 2024 10:09 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik vind boekverbrandingen wel wat anders dan stampen op een of ander kansloos beeldje. Vergelijk het eerder met een goed gelijkende pop van iemand maken en die dan publiekelijk in de fik steken. Vandalisme is misschien niet het juiste woord maar meningsuiting is het ook zeker niet. Wel beledigend, bedreigend, ophitsend, en daarmee een geweldsdaad.
Erger nog, daarmee maak je de regels van islam, die alléén voor moslims gelden, voor iedereen geldig, maw de regels van de islam staan boven onze eigen wet.quote:Op vrijdag 12 april 2024 11:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom een verbod op specifiek een koranverbranding? Niet op het verbranden van een Bijbel, een torah of een landsvlag. Nee, er moet een verbod komen op het verbranden van een koran.
Onzin, te specifiek. Daarmee maak je de islam belangrijker dan alle andere religies.
Er gaan geen groepen Christenen rellend de straat op. Die tikken eerder een keer veelzeggend tegen hun voorhoofd.quote:Op vrijdag 12 april 2024 11:47 schreef ToT het volgende:
[..]
Stel dat een groep moslims een Bijbel zou verbranden, zou je dat dan ook afkeuren, of ligt dat dan anders?
Een protest of demonstratie is juist het uiten van een mening grappenmakerquote:Op vrijdag 12 april 2024 10:04 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Een protest of demonstratie bevat beide aspekten en voor zover het handelingen betreft zijn daar ook beperkingen aan verbonden die van een geheel andere aard zijn dan die van de beperkingen op meningsuiting. Het niet strikt scheiden en beoordelen van beide zaken zie ik als een gevaarlijke trend. De overheid zou daar imo niet aan moeten meewerken.
Nee, het is een handeling die kan samengaan met een meningsuiting.quote:Op vrijdag 12 april 2024 11:58 schreef the-eye het volgende:
[..]
Een protest of demonstratie is juist het uiten van een mening grappenmaker
Misschien had hij hem wel gekocht op een kleedje voor 50 cent.quote:Op vrijdag 12 april 2024 03:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
Dus dan koop je eerst een koran bij de boekwinkel om hem daarna in de fik te steken ? Ik dacht dat de hardwerkende Nederlander het financieel zo slecht had ?
Of leent men de koran in de bieb om die dan in de fik te steken ?
En welke mening geef je dan uiting aan ? Dat je het koud hebt en de stookkosten moeilijker kan opbrengen ?
Boek=biomassa.quote:Op vrijdag 12 april 2024 12:07 schreef Managarm het volgende:
Ik ben tegen een verbod, maar het is wel een manier van uitlokken op de manier hoe gedaan wordt, je weet hoe er gereageerd gaat worden. Misschien moeten we het verbranden van boeken niet verbieden, maar er een milieudelict van maken, met bijbehorende zeer forse boete. Dan heb je de keuze.![]()
![]()
Men denkt door ze te pleasen dit soort zaken te voorkomen. En feitelijk is het zo dat je ze een vinger geeft (verbod koranverbranding), maar dat ze dan een hand nemen. Ze zullen steeds verder gaan in eisen stellen, namelijk. Of anders.quote:
Dat is natuurlijk hetzelfde, waarom zou dat anders zijn?quote:Op vrijdag 12 april 2024 11:47 schreef ToT het volgende:
[..]
Stel dat een groep moslims een Bijbel zou verbranden, zou je dat dan ook afkeuren, of ligt dat dan anders?
Wat doen we dan met spotprenten of cabaret/satire want daarvan kun je hetzelfde zeggen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 12:07 schreef Managarm het volgende:
Ik ben tegen een verbod, maar het is wel een manier van uitlokken op de manier hoe gedaan wordt, je weet hoe er gereageerd gaat worden. Misschien moeten we het verbranden van boeken niet verbieden, maar er een milieudelict van maken, met bijbehorende zeer forse boete. Dan heb je de keuze.![]()
![]()
En dan is er geen geloofsdwang meer omdat je het anders benoemt?quote:Op vrijdag 12 april 2024 12:07 schreef Managarm het volgende:
![]()
Nu mag je geen koran verbranden.quote:Op vrijdag 12 april 2024 12:41 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Wat doen we dan met spotprenten of cabaret/satire want daarvan kun je hetzelfde zeggen.
Sterk punt. Vond ik best wel onzin, maar dat draait imo om eigendom.quote:Op vrijdag 12 april 2024 10:45 schreef Cilantro het volgende:
Overigens heeft de rechter onlangs bepaald dat kunstwerken besmeuren gewoon moet kunnen dus waarom zou een koran verbranden dan niet mogen?
Scherp. Daaraan zou ik willen toevoegen dat de betreffende schilderijen niet het eigendom zijn van de demonstranten.quote:Op vrijdag 12 april 2024 10:45 schreef Cilantro het volgende:
Dat dus. Gewoon nee, kappen met die volkomen neppe "religie" nog meer rechten geven.quote:Op vrijdag 12 april 2024 12:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Nu mag je geen koran verbranden.
Volgende is dat we geen tekening mogen maken van mohammed.
Daarna mogen onze meiden 's zomers niet meer met blote armen en benen rondlopen in het openbaar.
Daarna mogen we niet meer eten tijdens de ramadan in het bijzijn van een moslim.
Enz....
Overigens ben ik erg benieuwd naar de chemie tussen Carnaval en de ramadan de komende 5 jaar, hier in het Zuiden des lands. Aan de ene kant een groep gelovigen die heel vroom aan 't vasten is, terwijl een andere groep gelovigen de bloemetjes al feestend buiten zet. Kan erg gezellig worden, denk ik.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |