abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213178017
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 april 2024 10:38 schreef junkiesietze het volgende:
Pfff we gaan echt achteruit de tijd in :')
Ik vrees het ook ;(
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  vrijdag 12 april 2024 @ 11:02:50 #52
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_213178064
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 10:58 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ik vrees het ook ;(
Omdat we onszelf zijn gaan wijsmaken dat je echt helemaal niks meer over/tegen iemand of een groep mag zeggen. Een volledig doorgeslagen moreel schuldgevoel dat aan iedereen opgelegd moet worden.
pi_213178078
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2024 10:45 schreef Cilantro het volgende:
Overigens heeft de rechter onlangs bepaald dat kunstwerken besmeuren gewoon moet kunnen dus waarom zou een koran verbranden dan niet mogen?
Dat was imo ook een uitspraak die ik sterk rechts ondermijnend vind. Het recht op 'meningsuiting' werd ver boven het recht op eigendom gesteld, wat ik ontoelaatbaar acht. Hier gaat imo een gevaarlijke precedentwerking vanuit die mijn goedkeuring niet heeft :N
pi_213178152
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 11:02 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Omdat we onszelf zijn gaan wijsmaken dat je echt helemaal niks meer over/tegen iemand of een groep mag zeggen. Een volledig doorgeslagen moreel schuldgevoel dat aan iedereen opgelegd moet worden.
Dat schuldgevoel komt imo met name voort uit de christelijke achtergrond, traditie en historie, die F. Nietzche ook goed heeft blootgelegd.
  vrijdag 12 april 2024 @ 11:39:00 #55
3542 Gia
User under construction
pi_213178431
quote:
Waarom een verbod op specifiek een koranverbranding? Niet op het verbranden van een Bijbel, een torah of een landsvlag. Nee, er moet een verbod komen op het verbranden van een koran.

Onzin, te specifiek. Daarmee maak je de islam belangrijker dan alle andere religies.
pi_213178464
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 11:39 schreef Gia het volgende:

Daarmee maak je de islam belangrijker dan alle andere religies.
Het is slechts de formalisering van iets, dat het feitelijk al is ^O^
pi_213178470
quote:

[..]
Waarom een verbod op specifiek een koranverbranding? Niet op het verbranden van een Bijbel, een torah of een landsvlag. Nee, er moet een verbod komen op het verbranden van een koran.

Onzin, te specifiek. Daarmee maak je de islam belangrijker dan alle andere religies.
Islam heeft een ijzersterke lobby in Nederland en een steeds groter wordende groep agressievelingen die bij het minste of geringste de straat op gaan en die lastig in de hand te houden zijn. Dus gaat men die maar pleasen, met zelfislamisatie als gevolg.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_213178486
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2024 10:09 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ik vind boekverbrandingen wel wat anders dan stampen op een of ander kansloos beeldje. Vergelijk het eerder met een goed gelijkende pop van iemand maken en die dan publiekelijk in de fik steken. Vandalisme is misschien niet het juiste woord maar meningsuiting is het ook zeker niet. Wel beledigend, bedreigend, ophitsend, en daarmee een geweldsdaad.
Stel dat een groep moslims een Bijbel zou verbranden, zou je dat dan ook afkeuren, of ligt dat dan anders?
pi_213178509
quote:

[..]

Erger nog, daarmee maak je de regels van islam, die alléén voor moslims gelden, voor iedereen geldig, maw de regels van de islam staan boven onze eigen wet.
pi_213178554
Hup Dilan.
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
Capitalism is a terrible system. Apart from all the fucking others.
  vrijdag 12 april 2024 @ 11:57:26 #61
3542 Gia
User under construction
pi_213178587
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 11:47 schreef ToT het volgende:

[..]
Stel dat een groep moslims een Bijbel zou verbranden, zou je dat dan ook afkeuren, of ligt dat dan anders?
Er gaan geen groepen Christenen rellend de straat op. Die tikken eerder een keer veelzeggend tegen hun voorhoofd.
  vrijdag 12 april 2024 @ 11:58:41 #62
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_213178596
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 10:04 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Een protest of demonstratie bevat beide aspekten en voor zover het handelingen betreft zijn daar ook beperkingen aan verbonden die van een geheel andere aard zijn dan die van de beperkingen op meningsuiting. Het niet strikt scheiden en beoordelen van beide zaken zie ik als een gevaarlijke trend. De overheid zou daar imo niet aan moeten meewerken.
Een protest of demonstratie is juist het uiten van een mening grappenmaker :')
  vrijdag 12 april 2024 @ 12:00:22 #63
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_213178610
twitter

twitter

twitter

twitter

Ja, laten we deze overduidelijk bewezen terreur-ideologie lekker nog meer bescherming bieden, what could possibly go wrong? :').

:r.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_213178638
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 11:58 schreef the-eye het volgende:

[..]
Een protest of demonstratie is juist het uiten van een mening grappenmaker :')
Nee, het is een handeling die kan samengaan met een meningsuiting.
pi_213178662
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 03:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
Dus dan koop je eerst een koran bij de boekwinkel om hem daarna in de fik te steken ? Ik dacht dat de hardwerkende Nederlander het financieel zo slecht had ?

Of leent men de koran in de bieb om die dan in de fik te steken ?

En welke mening geef je dan uiting aan ? Dat je het koud hebt en de stookkosten moeilijker kan opbrengen ?
Misschien had hij hem wel gekocht op een kleedje voor 50 cent.

Ik had hem toch gekocht hehehe
pi_213178691
Ik ben tegen een verbod, maar het is wel een manier van uitlokken op de manier hoe gedaan wordt, je weet hoe er gereageerd gaat worden. Misschien moeten we het verbranden van boeken niet verbieden, maar er een milieudelict van maken, met bijbehorende zeer forse boete. Dan heb je de keuze. :) :) :)
pi_213178886
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 12:07 schreef Managarm het volgende:
Ik ben tegen een verbod, maar het is wel een manier van uitlokken op de manier hoe gedaan wordt, je weet hoe er gereageerd gaat worden. Misschien moeten we het verbranden van boeken niet verbieden, maar er een milieudelict van maken, met bijbehorende zeer forse boete. Dan heb je de keuze. :) :) :)
Boek=biomassa.
Dus je zou er subsidie voor moeten kunnen krijgen.

Ben het overigens met je eens dat het verbranden van een sprookjesboek uitlokking en prococatie is van degenen die in die sprookjes geloven.

Geen problemen mee dat het kabinet zich hier tegen aan bemoeit want voor de rest hebben we toch geen belangrijke issues in dit land, tijd zat.
En als ze zich dan toch verdiepen in de denkwereld van lui aan wie de verlichting is voorbij gegaan meteen ook even werk maken van een eng clubje als "Islamcentrum Veenendaal: ’Nederlandse moslims zijn verplicht om niet-moslims te haten’"
-
  vrijdag 12 april 2024 @ 12:24:38 #68
3542 Gia
User under construction
pi_213178888
quote:
13s.gif Op vrijdag 12 april 2024 12:00 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]

[ x ]

[ x ]

[ x ]

Ja, laten we deze overduidelijk bewezen terreur-ideologie lekker nog meer bescherming bieden, what could possibly go wrong? :').

:r.
Men denkt door ze te pleasen dit soort zaken te voorkomen. En feitelijk is het zo dat je ze een vinger geeft (verbod koranverbranding), maar dat ze dan een hand nemen. Ze zullen steeds verder gaan in eisen stellen, namelijk. Of anders.
pi_213179013
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 11:47 schreef ToT het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk hetzelfde, waarom zou dat anders zijn?

In sommige backwards states van de vs zijn ze ook boeken met "woke propaganda" aan het verbranden. Is zelfde.

Boeken verbranden is verachtelijk. Eerst zijn het de boeken die ze verbranden, dan zijn het mensen, dat heeft de geschiedenis meer dan eens aangetoond.
pi_213179046
quote:
Wat doen we dan met spotprenten of cabaret/satire want daarvan kun je hetzelfde zeggen.
pi_213179055
quote:
En dan is er geen geloofsdwang meer omdat je het anders benoemt?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 12 april 2024 @ 12:46:57 #72
3542 Gia
User under construction
pi_213179086
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2024 12:41 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Wat doen we dan met spotprenten of cabaret/satire want daarvan kun je hetzelfde zeggen.
Nu mag je geen koran verbranden.
Volgende is dat we geen tekening mogen maken van mohammed.
Daarna mogen onze meiden 's zomers niet meer met blote armen en benen rondlopen in het openbaar.
Daarna mogen we niet meer eten tijdens de ramadan in het bijzijn van een moslim.

Enz....

Overigens ben ik erg benieuwd naar de chemie tussen Carnaval en de ramadan de komende 5 jaar, hier in het Zuiden des lands. Aan de ene kant een groep gelovigen die heel vroom aan 't vasten is, terwijl een andere groep gelovigen de bloemetjes al feestend buiten zet. Kan erg gezellig worden, denk ik.
pi_213179240
quote:
Overigens heeft de rechter onlangs bepaald dat kunstwerken besmeuren gewoon moet kunnen dus waarom zou een koran verbranden dan niet mogen?
Sterk punt. Vond ik best wel onzin, maar dat draait imo om eigendom.

Als die just stop oil lui zelf een Van Gogh kopen, mogen ze er van mij aan vernielen wat ze willen. Als het andermans Van Gogh is, dan niet.

Zelfde met heilige geschriften. Is het je eigen boek? Top, ga je gang maar. Is het van een ander? Dan niet.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 12 april 2024 @ 13:01:56 #74
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_213179258
quote:
Scherp. Daaraan zou ik willen toevoegen dat de betreffende schilderijen niet het eigendom zijn van de demonstranten.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 12 april 2024 @ 13:02:35 #75
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_213179269
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 12:46 schreef Gia het volgende:

[..]
Nu mag je geen koran verbranden.
Volgende is dat we geen tekening mogen maken van mohammed.
Daarna mogen onze meiden 's zomers niet meer met blote armen en benen rondlopen in het openbaar.
Daarna mogen we niet meer eten tijdens de ramadan in het bijzijn van een moslim.

Enz....

Overigens ben ik erg benieuwd naar de chemie tussen Carnaval en de ramadan de komende 5 jaar, hier in het Zuiden des lands. Aan de ene kant een groep gelovigen die heel vroom aan 't vasten is, terwijl een andere groep gelovigen de bloemetjes al feestend buiten zet. Kan erg gezellig worden, denk ik.
Dat dus. Gewoon nee, kappen met die volkomen neppe "religie" nog meer rechten geven.

Echt, het is alsof je ome Adolf met de rode loper je land laat overnemen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')