Great oaks from little acorns grow.quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het in de fik steken van 1 boek is geen "boeken verbrandingen" , het is het verbranden van 1 boek als protestactie.
quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ah, leuk. Nietszeggende quotes van onbetekende mensen. Daar ben ik goed in!
[..]
Bron: Steven Weinberg, theoretical physicist.
Bas van Toor.quote:Allememachies
Ja, maar voornamelijk van "ik wil alleen maar mijn geloof belijden" tot "iedereen moet buigen voor de islam". Iets waar het eisen van dit verbod weer een uitstekend voorbeeld van is.quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Great oaks from little acorns grow.
Haatzaaien.quote:
Je hebt kennis genomen van de verkiezingsuitslag en wat voor engnekkenpartij de grootste is geworden? Je snapt dus dat het niet bij 1 boek zal blijven als de horrorcoalitie die nu in de reageerbuis bubbelt, daadwerkelijk op het pluche komt?quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, maar voornamelijk van "ik wil alleen maar mijn geloof belijden" tot "iedereen moet buigen voor de islam". Iets waar het eisen van dit verbod weer een uitstekend voorbeeld van is..
Nee, ik heb gezien dat de PVV de grootste is geworden, dat jij nou weer in een totaal idiote scheldpartij moet verzanden omdat je het niet met ze eens bent maakt wederom weinig indruk.quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je hebt kennis genomen van de verkiezingsuitslag en wat voor engnekkenpartij de grootste is geworden? Je snapt dus dat het niet bij 1 boek zal blijven als de horrorcoalitie die nu in de reageerbuis bubbelt, daadwerkelijk op het pluche komt?
Artikel 7 van de grondwet is gelukkig erg sterk. Het voorschrijven wat wel en niet mag bij een demonstratie gaat niet (makkelijk) lukken.quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:13 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Publiek verbranden van boeken/objecten als een onderdeel van een demonstratie zou een straf op moeten staan (als dat nog niet zo is).
Er is een bepaald soort mens, dat in de regel niet zo sterk in zijn schoenen staat en ook niet overloopt van tolerantie naar andersdenkenden, dat het graag zo wil verwoorden. Maar het blijft natuurlijk kul. Het maakt mij letterlijk niet uit wat jij voor voorwerpen in de fik steekt (zolang het jouw eigen eigendom is), ik zal er geen milliseconde van wakker liggen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:26 schreef Jed1Gam het volgende:
Haatzaaien.
Dit soort acties, verbranden van objecten met een symbolische waarde, zijn enkel bedoeld om haat, woede en agressie aan te wakkeren, en niet een onderdeel van een vreedzaam protest.
Blijkbaar zijn er veel Nederlanders die daar voor hebben gekozen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Je hebt kennis genomen van de verkiezingsuitslag en wat voor engnekkenpartij de grootste is geworden?
Deze overwegingen worden pas interessant als er een wetsvoorstel is. In de praktijk worden dit soort wetgevingen vrij neutraal geformuleerd. Je kan niet op basis van een nieuwsartikel aannemen dat het slechts korans zou betreffen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 11:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom een verbod op specifiek een koranverbranding? Niet op het verbranden van een Bijbel, een torah of een landsvlag. Nee, er moet een verbod komen op het verbranden van een koran.
Onzin, te specifiek. Daarmee maak je de islam belangrijker dan alle andere religies.
Ik zou deze mensen dan een cursus Nederlands aanraden, zodat ze zich beter kunnen uitdrukken.quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er is een bepaald soort mens, dat in de regel niet zo sterk in zijn schoenen staat en ook niet overloopt van tolerantie naar andersdenkenden, dat het graag zo wil verwoorden. Maar het blijft natuurlijk kul. Het maakt mij letterlijk niet uit wat jij voor voorwerpen in de fik steekt (zolang het jouw eigen eigendom is), ik zal er geen milliseconde van wakker liggen.
Tsja, er is een prijs voor de vrijheden die wij hier in West-Europa in de recente eeuwen voor onszelf hebben gecreeerd. Ik ben niet bereid om daar iets van op te offeren, omdat er een paar reli-fundi's zijn die zichzelf niet kunnen beheersen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:10 schreef Jed1Gam het volgende:
Persoonlijk kan het me niet zoveel schelen, maar het leidt alleen maar tot meer onrust, wat uiteindelijk meer geld, tijd, etc. kost.
Hele straten/pleinen bezetten om te bidden vind ik bijv. zeker uitlokking, het zijn gewoon, wij zijn hier de baas, acties.quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:14 schreef FlippingCoin het volgende:
Een boek verbranden is een ernstige vorm van uitlokking, op een snelweg zitten niet.
Pot-ketel. Je zou maar zo'n reli-fundi als Edwin Wagensveld, die zich niet kan beheersen, in je stad hebben als burgermeester, ben je mooi klaar mee.quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Tsja, er is een prijs voor de vrijheden die wij hier in West-Europa in de recente eeuwen voor onszelf hebben gecreeerd. Ik ben niet bereid om daar iets van op te offeren, omdat er een paar reli-fundi's zijn die zichzelf niet kunnen beheersen.
Zoals ik al zei, ik zie niet genoeg gronden om fundamentele vrijheden op te geven. Dus, nee.quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:29 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Pot-ketel. Je zou maar zo'n reli-fundi als Edwin Wagensveld, die zich niet kan beheersen, in je stad hebben als burgermeester, ben je mooi klaar mee.
Aangezien ik weinig nut zie van het recht om een Koran te verbranden in het openbaar, heb ik daar zelf geen probleem mee om dat op te geven.
Liever een pragmatische houding in deze, om de simpele ziel tegen zichzelf in bescherming te nemen.
In plaats van de kans op aanslagen maximaal te verhogen, en de inlichtingendiensten/politie nog 3x zoveel werk te verschaffen.
ik volg Denemarken.quote:Op vrijdag 12 april 2024 09:30 schreef ToT het volgende:
[..]
Moet iedere vorm van uitlokking tegen wie dan ook verboden worden?
Waar ben je daar dan mooi klaar mee? Dat er even een hoop as opgeveegd moet worden? Lijkt me niet zo'n drama voor een burgemeester.quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:29 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Pot-ketel. Je zou maar zo'n reli-fundi als Edwin Wagensveld, die zich niet kan beheersen, in je stad hebben als burgermeester, ben je mooi klaar mee.
Aangezien ik weinig nut zie van het recht om een Koran te verbranden in het openbaar, heb ik daar zelf geen probleem mee om dat op te geven.
Liever een pragmatische houding in deze, om de simpele ziel tegen zichzelf in bescherming te nemen.
In plaats van de kans op aanslagen maximaal te verhogen, en de inlichtingendiensten/politie nog 3x zoveel werk te verschaffen.
Als ik agressief word van jouw posts, moet jij dan stoppen met posten?quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:33 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ik volg Denemarken.
simpelweg geen zin in ongeregeldheden.
quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Als ik agressief word van jouw posts, moet jij dan stoppen met posten?
GMTA!quote:Op donderdag 11 april 2024 15:18 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik kan dit soort posts niet verdragen.
als ik jou publiekelijk ga beledigen dan kun jij daar aangifte van doen, smaad&laster&belediging etc... dat wordt gezien als misdrijf, niet ?quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Als ik agressief word van jouw posts, moet jij dan stoppen met posten?
Welke terreur precies? Voor mij is dat niet bukken, het is een realistisch besluit in de wereld die we vandaag de dag leven (niet een abstracte zwart/wit wereld).quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waar ben je daar dan mooi klaar mee? Dat er even een hoop as opgeveegd moet worden? Lijkt me niet zo'n drama voor een burgemeester.
Ik heb wel een probleem met het opgeven van mijn rechten ten bate van een bewezen totalitaire ideologie die het nergens zo op heeft met mensenrechten. Zal wel extreem rechts zijn ofzo.
Dat is dus gewoon bukken voor terreur, lekkere instelling dan.
Nee, helaas zo werkt het niet.quote:Op vrijdag 12 april 2024 20:04 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Welke terreur precies? Voor mij is dat niet bukken, het is een realistisch besluit in de wereld die we vandaag de dag leven (niet een abstracte zwart/wit wereld).
Het is ook niet dat ik op een zondag middag denk, nou ik ga eens even lekker openbaar een Koran verbranden voor het stadhuis. Eindelijk eens gebruik maken van mij welverdiende recht, we leven tenslotte in Nederland.
Je weet gewoon dat zulke acties groot uitgemeten worden, gedeeltelijk zorg hij er daar zelf wel voor, door het te promoten bij z'n clubje en daar bovenop de landelijke/wereld media.
Dus iedereen over de hele wereld zal het te horen/ te zien krijgen, bij dit soort acties (net zoals in Zweden). Een actie die in de praktijk natuurlijk weinig voorstelt.
Stel er wordt vanwege die boekverbranding daarna een aanslag gepleegd, dan had je dat in principe kunnen voorkomen. Zo'n Edwin boeit dat niet, die vindt dan waarschijnlijk heel tof, "zie je wel", zijn actie heeft uitwerking.
Als je het vanuit dat oogpunt bekijkt heeft het ook 0,0 met demonstreren te maken, enkel haatzaaien en onrust stoken.
imo, toch wel.quote:
Nee, je snapt het dus gewoon echt niet.quote:Op vrijdag 12 april 2024 20:25 schreef sturmpie het volgende:
[..]
imo, toch wel.
je hebt met media te maken, dat gaat wereldwijd.
kijk naar Zweden, daar was 'n koran verbrand en 'n tijdje later wordt omdat die koran in Zweden werd verbrand 'n buitenlandse Zweedse ambassade aangevallen.
koran verbranden is puur gericht op 't uitlokken van geweld omdat je dan kan zeggen: kijk dan !!!
dat is dus puur uitlokking en dat kan groots uitpakken in 'n negatieve vorm, bijv. aanslagen.
en dan mag je zeggen: het is niet verstandig om dergelijke uitlokking toe te staan, simpelweg vanwege 't feit dat je de islam beledigt en 1,6miljard volgers tegen 't zere been schopt en dan is de kans groot dat 1 van hen 't idee krijgt in de vorm van 'n tegenreactie.
dan kan je zeggen: ja maar, kijk dan hoe agressief ze reageren.
Ja maar, ga je publiekelijk 'n grote groep mensen beledigen dan kan je 'n reactie verwachten.
We hebben liever niet dat je 1,6miljard mensen uitdaagt, snap je ?
doe gewoon normaal, respecteer elkaars religie en houd 't moraal van wederzijds respect hoog.
amen.
(blabla)
"We" hebben liever niet dat mensen die zich achterlijk middeleeuws gaan gedragen en om een futiliteit mensen gaan afmaken hier wonen, yet here we arequote:We hebben liever niet dat je 1,6miljard mensen uitdaagt, snap je ?
De islam kan toch ook wegblijven uit de Westerse landen, zodat zij die provocaties niet zien? Maar neen, de islam wil persé spioneren en rekruteren in westerse landen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:26 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Haatzaaien.
Dit soort acties, verbranden van objecten met een symbolische waarde, zijn enkel bedoeld om haat, woede en agressie aan te wakkeren, en niet een onderdeel van een vreedzaam protest.
ja, zo zijn mensen, ga je ze pesten dan pesten ze terug.quote:Op vrijdag 12 april 2024 20:32 schreef HeatWave het volgende:
Jij schrijft zelfs doodleuk, dan kan je zo'n reactie verwachten,
Pesten: pietje die jantje dom noemt, islamitisch terugpesten, pietje met een keukenmes zijn strot doorsnijdenquote:Op vrijdag 12 april 2024 20:35 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ja, zo zijn mensen, ga je ze pesten dan pesten ze terug.
Denemarken heeft al 'n verbod ingesteld, wat vind je daar van ?
ik hoop dat Denemarken zich snel gaat bezig houden met 'tidal energy', Nederland ook hopelijk, Scandinavische landen ook, eilanden voor de kust zijn ideaal om tidal energy op te wekken. Zuid-Korea heeft al 'n hele grote tidal energy dam gebouwd en schijnt dat Portugal ook al bezig is. OFFTOPiCquote:Op vrijdag 12 april 2024 20:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik vind het een slechte zaak, maar op andere gebieden is Denemarken weer wel goed bezig mbt immigratie, ze kunnen niet alles goed doen. Nederland lijkt alles alleen maar slecht te willen doen.
Is vooral westerse media die het groot uit meet, vanwege de clicks, sensatie meer geld. Zelfs als een enkele malloot op een leeg plein in een stadje in Nederland staat.quote:Op vrijdag 12 april 2024 20:32 schreef torentje het volgende:
[..]
De islam kan toch ook wegblijven uit de Westerse landen, zodat zij die provocaties niet zien? Maar neen, de islam wil persé spioneren en rekruteren in westerse landen.
En en passant nog wat vlaggen verbranden van landen waar hoofdzakelijk andersdenkenden wonen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 20:32 schreef torentje het volgende:
[..]
De islam kan toch ook wegblijven uit de Westerse landen, zodat zij die provocaties niet zien? Maar neen, de islam wil persé spioneren en rekruteren in westerse landen.
Hier gaat het dus al mis met de islam. De islam respecteert geen enkele religie anders dan de islam, en de islam respecteert al helemaal geen niet-religieuzen.quote:
jij hebt oogkleppen op. jij denkt alleen maar aan de extreemrechtse tak van de islam.quote:Op vrijdag 12 april 2024 23:23 schreef SpaceOddity het volgende:
Hier gaat het dus al mis met de islam. De islam respecteert geen enkele religie anders dan de islam, en de islam respecteert al helemaal geen niet-religieuzen.
Blahblahblah met je ''niet pesten''.quote:Op vrijdag 12 april 2024 23:44 schreef sturmpie het volgende:
[..]
jij hebt oogkleppen op. jij denkt alleen maar aan de extreemrechtse tak van de islam.
wat er in de koran staat mbt ongelovigen dat is 'n oud verhaal in de tijd van 600 na Christus, toen er sprake was polytheisme.
als je 'n beetje interesse en verstand hebt voor en van de islam dan weet je dat 't gros van de moslims vredelievende mensen zijn. en ja, er is 'n extremistische tak in de islam, jihadisten, terroristen, dat zijn de minder intelligente mensen.
je kan de islam niet verwijderen, 't betreft 1,6miljard gelovigen, en die zijn allemaal vredelievend op 'n paar jihadisten na.
We leven in NL al 50 jaar samen met moslims en als je ze niet pest dan heb je er geen last van.
niet iedere moslim leeft onder 'n steen. er zijn genoeg intelligente moslims die net zo vredelievend zijn als christenen en joden e.a. religies.
nogmaals, jij bent kortzichtig, NL is multicultureel, deal with itquote:Op vrijdag 12 april 2024 23:23 schreef SpaceOddity het volgende:
Mensen die hier leven, en die hier moeite hebben met bepaalde dingen -wegens hun ideologie- moeten lekker oprotten, daar waar het wel naar hun zin is.
Zolang er na een boekverbranding een aanslag wordt gepleegd, weet je dat er iets gruwelijk mis is met de wereld. Soms is het verstandig dat even te laten zien in plaats van dit feit weg te stoppen. Boekverbrandingen verbieden is een deel van de Sharia integreren in de Nederlandse wet en dus zelfislamisme. En daarna komt het volgende, waarschijnlijk een wet waar de hoofddoek in wordt genoemd gok ik (die wilden islamisten eigenlijk als eerste in de NL wet lijkt het).quote:Op vrijdag 12 april 2024 20:04 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Welke terreur precies? Voor mij is dat niet bukken, het is een realistisch besluit in de wereld die we vandaag de dag leven (niet een abstracte zwart/wit wereld).
Het is ook niet dat ik op een zondag middag denk, nou ik ga eens even lekker openbaar een Koran verbranden voor het stadhuis. Eindelijk eens gebruik maken van mij welverdiende recht, we leven tenslotte in Nederland.
Je weet gewoon dat zulke acties groot uitgemeten worden, gedeeltelijk zorg hij er daar zelf wel voor, door het te promoten bij z'n clubje en daar bovenop de landelijke/wereld media.
Dus iedereen over de hele wereld zal het te horen/ te zien krijgen, bij dit soort acties (net zoals in Zweden). Een actie die in de praktijk natuurlijk weinig voorstelt.
Stel er wordt vanwege die boekverbranding daarna een aanslag gepleegd, dan had je dat in principe kunnen voorkomen. Zo'n Edwin boeit dat niet, die vindt dan waarschijnlijk heel tof, "zie je wel", zijn actie heeft uitwerking.
Als je het vanuit dat oogpunt bekijkt heeft het ook 0,0 met demonstreren te maken, enkel haatzaaien en onrust stoken.
Laat moslims zichzelf eerst maar eens zelf bevrijden en n seculariseren voordat wij er iets van moeten vinden, ze blazen elkaar al op vanwege een dispuut over de opvolger van Mohammed.quote:Op vrijdag 12 april 2024 23:44 schreef sturmpie het volgende:
[..]
jij hebt oogkleppen op. jij denkt alleen maar aan de extreemrechtse tak van de islam.
wat er in de koran staat mbt ongelovigen dat is 'n oud verhaal in de tijd van 600 na Christus, toen er sprake was polytheisme.
als je 'n beetje interesse en verstand hebt voor en van de islam dan weet je dat 't gros van de moslims vredelievende mensen zijn. en ja, er is 'n extremistische tak in de islam, jihadisten, terroristen, dat zijn de minder intelligente mensen.
je kan de islam niet verwijderen, 't betreft 1,6miljard gelovigen, en die zijn allemaal vredelievend op 'n paar jihadisten na.
We leven in NL al 50 jaar samen met moslims en als je ze niet pest dan heb je er geen last van.
niet iedere moslim leeft onder 'n steen. er zijn genoeg intelligente moslims die net zo vredelievend zijn als christenen en joden e.a. religies.
Dat multiculturele het het probleem, er is geen gedeelde cultuur meer. Geen probleem met achtergronden en gebruiken onderling, zolang grondwaarden maar gedeeld worden als een gezamelijke cultuur. Dat sprookje heeft helaas gefaald en nu worden onderlinge cultuurfitties hier gewoon uitgevochten en mag de rest het zich uitzoeken. Met je multiculturele samenleving. Daarbij zou je hopen dat het van twee kanten komt, wat helaas ook ijdele hoop is.quote:Op zaterdag 13 april 2024 00:00 schreef sturmpie het volgende:
[..]
nogmaals, jij bent kortzichtig, NL is multicultureel, deal with it
De islam kan geen evenwichtig deel uitmaken van een multiculti samenleving, deal with it.quote:Op zaterdag 13 april 2024 00:00 schreef sturmpie het volgende:
[..]
nogmaals, jij bent kortzichtig, NL is multicultureel, deal with it
ze zijn al 50 jaar deel van de NLse samenleving, deal with itquote:Op zaterdag 13 april 2024 00:47 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
De islam kan geen evenwichtig deel uitmaken van een multiculti samenleving, deal with it.
De islam is onverenigbaar met elke multi culti samenleving, deal with it.quote:Op zaterdag 13 april 2024 00:59 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ze zijn al 50 jaar deel van de NLse samenleving, deal with it
klinkklare onzin, kijk eens hoeveel moskees er in Nederland zijnquote:Op zaterdag 13 april 2024 01:04 schreef SpaceOddity het volgende:
De islam is onverenigbaar met elke multi culti samenleving
''Terug pesten'' met (dreiging van) geweld haha.quote:Op zaterdag 13 april 2024 01:21 schreef sturmpie het volgende:
[..]
klinkklare onzin, kijk eens hoeveel moskees er in Nederland zijn
't enige wat jou niet zint is dat ze terugpesten als ze gepest worden, deal with it
nee lief klein kortzichtig Fok!ertjequote:Op zaterdag 13 april 2024 01:36 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
''Terug pesten'' met (dreiging van) geweld haha.
En hoeveel kerken zijn er in Saudi Arabië?![]()
Want al die islamitische landen zijn zo lekker multi culti haha,
Hou op, je maakt jezelf compleet belachelijk.
Ik jou een klap geven?quote:Op zaterdag 13 april 2024 01:51 schreef sturmpie het volgende:
[..]
nee lief klein kortzichtig Fok!ertje
nee nee nee, jij maakt jezelf belachelijk
wij zijn NL, wij zijn EU, wij zijn de westerse wereld, wij zijn de industriële grootmacht, wij hadden werknemers nodig en namen moslims aan en daar hebben we mee samen te leven, we kunnen ze niet terugsturen, en je moet ze niet pesten.
lief klein fok!ertje, stel je voor: ik ga jou pesten, jij geeft mij 'n klap omdat ik jou pest. dan is dat m'n eigen schuld.
dat geld ook voor mensen die er schik in hebben om de islam te beledigen, islam slaat terug.
zo zal dat ook zijn als je christenen of joden gaat pesten, die zullen ook terugslaan, zo zit de mens in elkaar, dat kan je alleen maar accepteren.
lief klein fok!ertje, ga jij bovenstaande ontkennen dan verklaar ik jou kortzichtig en dan vermoed ik dat er bij jou sprake is van 'n gemiddelde intelligentie.
Met linkse ratten valt niet te pratenquote:Op zaterdag 13 april 2024 01:36 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
''Terug pesten'' met (dreiging van) geweld haha.
En hoeveel kerken zijn er in Saudi Arabië?![]()
Want al die islamitische landen zijn zo lekker multi culti haha,
Hou op, je maakt jezelf compleet belachelijk.
als iemand jou onophoudelijk pest dan zul je op den duur geweld gebruiken, niemand is bestand tegen onophoudelijk pesten. je gaat gegarandeerd geweld gebruiken als iemand jou onophoudelijk kwelt.quote:Op zaterdag 13 april 2024 01:54 schreef SpaceOddity het volgende:
Ik jou een klap geven?
Nee ik ben geen aso.
Of moslim.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |