Zou toch een verdomd sterkere statement zijn zeg. Met z'n allen samen een beroemd schilderij kopen, en dat dan vernielen omdat 'insert boodschap'. Ipv andermans spul te vernielen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 13:01 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Scherp. Daaraan zou ik willen toevoegen dat de betreffende schilderijen niet het eigendom zijn van de demonstranten.
Ken je dit verhaal?quote:Op vrijdag 12 april 2024 13:04 schreef probeer het volgende:
[..]
Zou toch een verdomd sterkere statement zijn zeg. Met z'n allen samen een beroemd schilderij kopen, en dat dan vernielen omdat 'insert boodschap'. Ipv andermans spul te vernielen.
Het verschil tussen protesteren ten koste van een ander, en ten koste van jezelf.
Op dat moment is dat werk niet meer van Banksy, dus hij heeft er met zijn poten van af te blijven.quote:
Goed punt. Hij is er - voor zover ik weet - mee weggekomen. Heeft hij het misschien destijds stiekem zélf gekocht?quote:Op vrijdag 12 april 2024 13:12 schreef probeer het volgende:
[..]
Op dat moment is dat werk niet meer van Banksy, dus hij heeft er met zijn poten van af te blijven.
Niet echt, als je een kookboek verbrand krijg je dezelfde boete.quote:Op vrijdag 12 april 2024 12:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En dan is er geen geloofsdwang meer omdat je het anders benoemt?
Tamelijk urgent nog in Arnhem...quote:Op vrijdag 12 april 2024 09:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik dacht dat een demissionair kabinet alleen urgente zaken mocht behandelen.
Dus de 'nachtwacht' met teer overgooien mag? (Goeie restaurateur (M/V) die dat weer goed krijgt.)quote:Op vrijdag 12 april 2024 10:45 schreef Cilantro het volgende:
Overigens heeft de rechter onlangs bepaald dat kunstwerken besmeuren gewoon moet kunnen dus waarom zou een koran verbranden dan niet mogen?
Dat is ook mijn zorg. Dat je als moslim de Koran niet mag beschadigen, de profeet niet mag beledigen en je hebt te houden aan bepaalde regels is begrijpelijk. Om het echter aan anderen op te leggen vind ik niet kunnen. Het is niet hun geloof, dus de regels gelden niet voor hen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 11:49 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Erger nog, daarmee maak je de regels van islam, die alléén voor moslims gelden, voor iedereen geldig, maw de regels van de islam staan boven onze eigen wet.
Je kan er donder op zeggen dat dat dan ook voor de bijbel en torah gaat gelden.quote:Op vrijdag 12 april 2024 14:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is ook mijn zorg. Dat je als moslim de Koran niet mag beschadigen, de profeet niet mag beledigen en je hebt te houden aan bepaalde regels is begrijpelijk. Om het echter aan anderen op te leggen vind ik niet kunnen. Het is niet hun geloof, dus de regels gelden niet voor hen.
Daarnaast is de uitzonderingspositie voor de islam dan erg vreemd in het huidige klimaat waarin iedereen gelijk behandeld dient te worden. Er is niks aan de islam die hem onderscheidt van andere geloven of levenswijzen en dat zou rechtvaardigen dat deze anders behandeld zou moeten worden voor de wet.
Ik zou zelf trouwens nooit een Koran willen verbranden, dat vind ik onbeschoft maar dat vind ik tegelijk geen argument om het te willen verbieden.
Totaal nutteloze toevoegingen om het neutraal te laten lijken. Niemand ligt wakker van een brandende bijbel net zoals er niemand met een keppeltje bij de politie wil.quote:Op vrijdag 12 april 2024 16:13 schreef probeer het volgende:
[..]
Je kan er donder op zeggen dat dat dan ook voor de bijbel en torah gaat gelden.
Maar waarom alleen voor religieuze boeken? En niet bijvoorbeeld voor vlaggen van een land. Ik vind het ook behoorlijk provocerend om een Israelische vlag te verbranden tijdens een demonstratie. Sommigen zijn zo dol op Israël dat ze de vlag op willen eten.... Dat is alleen vreemd. Dan ben je echt niet normaal.quote:Op vrijdag 12 april 2024 16:13 schreef probeer het volgende:
[..]
En waar ligt de grens? De Satansbijbel? Het boek van Mormon? Scientology-geschriften? Het evangelie van het spaghettimonster? Wie bepaalt er wat een heilig boek of een godsdienst is?quote:Op vrijdag 12 april 2024 16:13 schreef probeer het volgende:
[..]
Een inschrijving bij de KvK als kerkgenootschap, en toekenning van ANBI-status door de BD, zo lijkt het.quote:Op vrijdag 12 april 2024 17:13 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En waar ligt de grens? De Satansbijbel? Het boek van Mormon? Scientology-geschriften? Het evangelie van het spaghettimonster? Wie bepaalt er wat een heilig boek of een godsdienst is?
Het is toch ook een provocatie van de islam, om de vrijheid te willen om op de hele wereld jongeren te kunnen rekruteren voor hun heilige zaak?quote:Op vrijdag 12 april 2024 17:20 schreef Jed1Gam het volgende:
Publiekelijk verbranden met als enige reden om te provoceren zou ik wel verbieden.
Uitlokking? Alleen een reli-fundi kan zo denken.quote:Op vrijdag 12 april 2024 00:40 schreef sturmpie het volgende:
Al ben ik persoonlijk wel voor een verbod omdat 't uitlokking is.
Een niet-moslim doodsteken omdat hij iets doet dat jij als moslim niet mag, is dat provoceren?quote:Op vrijdag 12 april 2024 17:26 schreef torentje het volgende:
[..]
Het is toch ook een provocatie van de islam, om de vrijheid te willen om op de hele wereld jongeren te kunnen rekruteren voor hun heilige zaak?
Op welke grond? Provocatie is niet bij wet verboden (terecht, natuurlijk).quote:Op vrijdag 12 april 2024 17:20 schreef Jed1Gam het volgende:
Publiekelijk verbranden met als enige reden om te provoceren zou ik wel verbieden. Hetzelfde voor vlaggen.
Ah, leuk. Nietszeggende quotes van onbetekende mensen. Daar ben ik goed in!quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
„Waar men boeken verbrandt, verbrandt men uiteindelijk ook mensen.”
Origineel in het Duits:
“[...] dort wo man Bücher verbrennt, verbrennt man auch am Ende Menschen.”
Bron: Heinrich Heine, Almansor, 1823, regel 243-244.
Bron: Steven Weinberg, theoretical physicist.quote:With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion.
Daar gaat het hier niet over.quote:Op vrijdag 12 april 2024 17:26 schreef torentje het volgende:
[..]
Het is toch ook een provocatie van de islam, om de vrijheid te willen om op de hele wereld jongeren te kunnen rekruteren voor hun heilige zaak?
Op welke grond?quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:13 schreef Jed1Gam het volgende:
Publiek verbranden van boeken/objecten als een onderdeel van een demonstratie zou een straf op moeten staan (als dat nog niet zo is).
Zodra er vanuit de autoriteiten wordt opgeroepen om verplicht bepaalde literatuur te verbranden bellen we je ok?quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
„Waar men boeken verbrandt, verbrandt men uiteindelijk ook mensen.”
Origineel in het Duits:
“[...] dort wo man Bücher verbrennt, verbrennt man auch am Ende Menschen.”
Bron: Heinrich Heine, Almansor, 1823, regel 243-244.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |