abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 april 2024 @ 21:03:00 #1
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213152483
In dit topic kunnen allerlei meningen worden gedeeld, maar onthoud dat er in dit topic geen 'onderling oorlogvoeren' wordt toegestaan. Respecteer een andere mening.

Let's go!

Theorien over het ontstaan van de oorlog.

Westerse invloed: Ukraine on fire.
https://www.blckbx.tv/bui(...)ng-over-het-conflict

Russische invloed:

Een paar redenen waarom Rusland de oorlog is begonnen en zich niet gaat terug trekken.
Hier wordt duidelijk uitgelegd waarom Oekrane belangrijk is voor Rusland en dus ook andere grootmachten die invloed in de regio willen.

En wat gaat het gevolg zijn, welke allianties gaan we krijgen?
https://www.bnr.nl/nieuws(...)wereldorde-verandert

Kom maar op met jullie ideen maar houdt het beschaafd, inhoudelijk en volgens de richtlijnen 😉
Lach met een schone bips
  woensdag 10 april 2024 @ 06:06:26 #2
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_213155049
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 19:27 schreef sp3c het volgende:

[..]
Klinkt als ethnic cleansing, ben ik niet direct voor maar als ze het Russische leger eruit weten te trappen prima

Lijkt me alleen niet heel realistisch atm
Hoe noem je het als je tienduizenden kinderen en ouderen op splitst en naar Rusland leid voor heropvoeding?

De oorspronkelijke Oekraeners in donbass krim en andere regionen die er woonden, werden weg gejaagd naar het buitenland of gedeporteerd naar Rusland.
https://nos.nl/artikel/24(...)or-kinderdeportaties

Plus Rusland voerde veel mensen weer in naar de Krim en andere regionen om daar te gaan wonen.

Dus leuk dat je het aanhaalt maar dit gebeurde al de afgelopen 10 jaar.

Plus ik geef ze dan nog een keuze.

En ik zeg niet dat het haalbaar is maar voor de Oekraense kant is dit een goeie oplossing.

Of Oekrane dit kan winnen, geen idee maar wat me wel lijkt is dat als dit maar door gaat en door gaat dan zal de gemiddelde rus uiteindelijk toch een keer gaan nadenken of deze oorlog berhaupt nog nut heeft.

We hebben dit al eerder gezien toen wagner begon tegen te stribbelen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator woensdag 10 april 2024 @ 06:51:02 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213155138
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 06:06 schreef theguyver het volgende:
Hoe noem je het als je tienduizenden kinderen en ouderen op splitst en naar Rusland leid voor heropvoeding?
whatabout?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_213173813
27 vrouwen uit Oekrane hebben illegaal gewerkt voor een bloemenbinder uit Noord-Holland via een uitzendbureau, meldt de Nederlandse Arbeidsinspectie donderdag. Zowel het bloemenbedrijf als het uitzendbureau krijgt van de inspectie een boeterapport.

Momenteel onderzoekt de inspectie vermoedens over wanbetaling en slechte arbeidsomstandigheden. Zo zouden de vrouwen contant betaald zijn of soms helemaal niet, en zouden sommigen te veel uur per dag werken met te weinig pauze. Een vrouw verklaarde meer dan 17 uur per dag te werken.

De inspectie kwam het uitzendbureau op het spoor door een melding en kwam er toen achter dat er van alles mis was. Mensen werden volgens de inspectie vanuit Oekrane geworven om in Nederland te komen werken. Vervolgens stapten ze nadat ze 400 euro aan bemiddelingskosten hadden betaald in een busje richting Nederland, om de volgende dag al te beginnen met bloembinden.

'Bijzonder' noemt de inspectie het dat de vrouwen illegaal werkten, omdat vluchtelingen uit Oekrane met tijdelijke bescherming mogen werken zonder vergunning als de werkgever een melding doet bij het UWV.

een copy paste uit het AD live blog: https://www.ad.nl/buitenl(...)erwoest-br~a0a8a63b/

Dan heb je als mens toch ook gewoon geen geweten misbruik van deze situatie te maken?
Lach met een schone bips
pi_213175099
quote:
Het kabinet trekt dit jaar 400 miljoen euro uit voor steun aan Oekrane. Dat melden bronnen aan de politieke redactie van RTL Nieuws. Dat komt bovenop de ruim twee miljard euro die al was gereserveerd voor 2024.

Ook volgend jaar kan Oekrane rekenen op financile steun uit Nederland. In de Voorjaarsnota zet het demissionaire kabinet hiervoor alvast 1,5 miljard euro apart. Het geld is vooral bedoeld voor militaire steun, maar ook voor waarheidsvinding, herstel en wederopbouw.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_213175128
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 22:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Vraag me wel af, kan een demissionair kabinet dit doen? En kan een nieuw kabinet er een streep door trekken?
Lach met een schone bips
pi_213175234
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 22:47 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Vraag me wel af, kan een demissionair kabinet dit doen? En kan een nieuw kabinet er een streep door trekken?
Volgens mij konden ze een enkel onderwerp zo belangrijk achten dat er toch beslissingen genomen mochten worden. Oekrane is voor zover ik weet het enige dat zo'n uitzondering heeft.

Wat betreft het nieuwe kabinet......zo goed als iedereen wil alleen maar meer geld naar Oekrane. Dat gaat hoe dan ook door. Alleen de ene partij wil nog meer geld sturen dan de andere.
  donderdag 11 april 2024 @ 23:00:28 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213175249
Sorry boys. Niet gezien!!
The End Times are wild
pi_213175367
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 22:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Volgens mij konden ze een enkel onderwerp zo belangrijk achten dat er toch beslissingen genomen mochten worden. Oekrane is voor zover ik weet het enige dat zo'n uitzondering heeft.

Wat betreft het nieuwe kabinet......zo goed als iedereen wil alleen maar meer geld naar Oekrane. Dat gaat hoe dan ook door. Alleen de ene partij wil nog meer geld sturen dan de andere.
Maakt me ook niet veel uit of het wel of niet gebeurt hoor, vraag me alleen af hoever een demissionair kabinet kan gaan in besluitvorming.
Lach met een schone bips
pi_213175368
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 23:00 schreef LXIV het volgende:
Sorry boys. Niet gezien!!
No worries :D
Lach met een schone bips
pi_213176304
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 23:16 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Maakt me ook niet veel uit of het wel of niet gebeurt hoor, vraag me alleen af hoever een demissionair kabinet kan gaan in besluitvorming.
De kamer verklaart bepaalde onderwerpen controversieel.
Over de kan het kabinet gewoon besluiten nemen..
pi_213176701
https://www.msn.com/en-us(...)he-world/ar-BB1loHJR

quote:
Russian oil flows are sidestepping sanctions and trading above the G-7 price cap all over the world
Dat heeft ook niet gewerkt dus.
Rusland heeft wel wat hogere kosten maar ja wij ook.
  maandag 15 april 2024 @ 22:34:56 #13
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213223207
Zijn er hier trouwens nog ontwikkelingen?
Lach met een schone bips
pi_213224192
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 22:34 schreef loveyoulongtime het volgende:
Alles staat op pauze vanwege de raketaanval op Isral.
pi_213224269
Wanneer komt dat Amerikaanse steunpakket voor Oekrane nou eens?
pi_213224287
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 08:36 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Werkt prima
https://uk.style.yahoo.com/eu-ban-russian-oil-60-184847227.html
pi_213225113
quote:
Oud bericht, is dus inmiddels achterhaald.
pi_213225125
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2024 06:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Alles staat op pauze vanwege de raketaanval op Isral.
Ze vechten gewoon door hoor.
Maar weinig nieuwe ontwikkelingen.
pi_213225300
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 22:34 schreef loveyoulongtime het volgende:
Niet echt, Rusland wint steeds meer grond maar Oekrane blijft ook terug vechten.
Rusland heeft wel de overhand.
  FOK!fotograaf dinsdag 16 april 2024 @ 10:17:59 #20
364681 over_hedge
pi_213225389
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 10:06 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Niet echt, Rusland wint steeds meer grond maar Oekrane blijft ook terug vechten.
Rusland heeft wel de overhand.
Lees: 0.01% van het Oekraense grondgebied vorige maand. Maand er voor was het nog 0.04%

Dus ja ze "winnen" wat grond. Maar erg benoem waardig is het allemaal niet
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_213225460
Ja, de snelle opmars die een maand geleden nog werd genoemd is uitgebleven.
pi_213225505
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 10:17 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Lees: 0.01% van het Oekraense grondgebied vorige maand. Maand er voor was het nog 0.04%

Dus ja ze "winnen" wat grond. Maar erg benoem waardig is het allemaal niet
Klopt ja, het gaat niet hard maar ze pakken steeds meer.
De opmars wordt geremd door de mijnenvelden maar je kan toch moeilijk ontkennen dat Oekrane aan het verliezen is?
Rusland heeft in alles meer, mensen en munitie.
  FOK!fotograaf dinsdag 16 april 2024 @ 10:33:59 #23
364681 over_hedge
pi_213225527
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 10:31 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Klopt ja, het gaat niet hard maar ze pakken steeds meer.
De opmars wordt geremd door de mijnenvelden maar je kan toch moeilijk ontkennen dat Oekrane aan het verliezen is?
Rusland heeft in alles meer, mensen en munitie.
Ja ze hebben van alles meer. En toch duurt het al meer dan 2 jaar. En lijkt er voorlopig ook geen einde aan te komen.

Als er verwacht wordt dat je het nog geen week vol zou houden. En je het al meer dan 2 jaar volhoud. Kan je het toch ook niet verliezen noemen :P

Oekrane doet het boven verwachting goed. Rusland boven verwachting slecht.

Winnen doet niemand op het moment.

edit: als je naar vorige maand kijkt. Pakken ze juist minder op het moment

[ Bericht 2% gewijzigd door over_hedge op 16-04-2024 10:39:21 ]
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_213226247
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 09:40 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Oud bericht, is dus inmiddels achterhaald.
Als je je eigen gelinkte artikel had gelezen, had je ook kunnen lezen dat de sancties nog steeds effectief zijn.
pi_213226275
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 12:00 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Als je je eigen gelinkte artikel had gelezen, had je ook kunnen lezen dat de sancties nog steeds effectief zijn.
Die heb ik gelezen maar blijkt dus weinig effectief te zijn.
pi_213226386
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 12:02 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Die heb ik gelezen maar blijkt dus weinig effectief te zijn.
Jouw leesvaardigheid is weinig effectief, uit het artikel blijkt dat de sancties wel degelijk effectief zijn
pi_213226655
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 12:20 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Jouw leesvaardigheid is weinig effectief, uit het artikel blijkt dat de sancties wel degelijk effectief zijn
Kan je mij dan laten zien dat mijn meest recente artikel niet klopt?
Jou oude artikel is niet echt meer van toepassing.
pi_213226761
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 12:57 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Kan je mij dan laten zien dat mijn meest recente artikel niet klopt?
Jou oude artikel is niet echt meer van toepassing.
Jouw artikel geeft aan dat de sancties wel degelijk effect hebben, maar ook deels worden omzeild.

Niet echt nieuws eigenlijk, zo gaat het al vanaf het begin..
Sancties zijn sowieso iets voor de lange adem en een kat en muis spel.
  Moderator dinsdag 16 april 2024 @ 13:10:37 #29
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213226774
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 08:36 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Naast de hogere kosten aan manschappen en materieel die bij die oorlog zelf komen kijken, daar hebben wij dan weer niet zo heel veel last van

Het telt allemaal op dus als je zegt dit heeft niet geholpen en Rusland heeft wat hogere kosten dan is dat minimaal wat tegenstrijdig

Hoogstens helpt het niet genoeg
pi_213227066
Hoge olieprijs heeft wel degelijk invloed op ons.
  Moderator dinsdag 16 april 2024 @ 13:39:17 #31
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213227080
Ik zeg ook niet dat het geen invloed heeft op ons

Ik zeg dat hogere kosten wel degelijk invloed hebben op de Russen en dat die sanctie dus wel werkt
pi_213227112
Dus eigenlijk hetzelfde als wat ik zeg.
  Moderator dinsdag 16 april 2024 @ 13:44:37 #33
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213227126
Ja maar dan het tegenovergestelde
pi_213227140
Ja duidelijk 🤪
pi_213229307
Ik mis het punt wellicht, maar sancties werken vaak 2 kanten op.

Iemand die zaken doet met bijvoorbeeld Iran en dat door de sancties niet meer mag wordt daardoor financieel benadeeld.

Dat geldt ook voor sancties tegen Rusland, dat merken we hoedanook economisch.
pi_213237622
Dat ondanks alle sancties de economie in Rusland bijna 4% is gestegen in 2023 zegt wel genoeg lijkt me.
In de Eurozone was het maar een schamele 0,5%.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_213238113
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 14:36 schreef CryptoPunk het volgende:
Dat ondanks alle sancties de economie in Rusland bijna 4% is gestegen in 2023 zegt wel genoeg lijkt me.
In de Eurozone was het maar een schamele 0,5%.
Oorlogseconomie he.
Afwachten of je daar blij mee moet zijn.
pi_213238637
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 15:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oorlogseconomie he.
Afwachten of je daar blij mee moet zijn.
Als je bijvoorbeeld naar olie voor en na sancties kijkt zie je dat per saldo het Russische exportvolume van olie gemiddeld genomen vrijwel ongewijzigd is gebleven en dat zie je bij meer grondstoffen.
Zulke sancties pakken negatiever uit voor de Eurozone dan voor Rusland zelf. Consumenten zitten opgezadeld met een verdubbeling van de energiekosten, bedrijven die failliet gaan door de gestegen kosten van energie, overheden die veel duurder moeten inkopen etc.

The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_213250269
https://www.bignewsnetwor(...)cow-found-in-germany

quote:
Allegations by Kiev that Moscow has mass kidnapped Ukrainian children have been exposed as a lie after some of the purported victims were found in the EU, according to Russian children's rights commissioner Maria Lvova-Belova. She is among the officials to have been accused of abducting youngsters from Ukraine amid the conflict between Moscow and Kiev.

The head of Ukrainian national police, Ivan Vygovsky, on Wednesday hailed the discovery of 161 "children kidnapped by Russia" after they were discovered in Germany. He told the national media that he had discussed the issue with Holger Munch, president of the German Federal Criminal Police (BKA), during a meeting earlier in this week.
pi_213250541
quote:
Ja, vreselijk dat Rusland dit soort dingen doet, het is gewoon genocide
pi_213252868
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 18:09 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Ja, vreselijk dat Rusland dit soort dingen doet, het is gewoon genocide
Oke, misschien heb ik het hele bericht verkeerd gelezen. Maar staat daar niet dat het grootste deel van die kinderen die als "ontvoerd" te boek stonden in Duitsland zijn teruggevonden en daar ook met hun ouders of voogd terecht zijn gekomen?

Dat is wat ik lees als ik het hele artikel lees. Wat ervan waar is, I dunno. Maar dat is wat er in het artikel staat.
Lach met een schone bips
pi_213273587
Zelensky krijgt 61 miljard dollar extra voor wapens. *O* Die zullen 'duizenden en duizenden levens redden' aldus Zelensky. Wat een ontwikkeling vandaag _O_

quote:
De Amerikaanse hulp van bijna 61 miljard dollar voor Oekrane, die zaterdag door het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden is aangenomen, ,,zal duizenden en duizenden levens redden", zei de Oekraense president Volodymyr Zelensky na de stemming.

,,De levensreddende hulpwet die vandaag door het Huis van Afgevaardigden is aangenomen, zal voorkomen dat de oorlog zich verspreidt, duizenden levens redden en onze twee naties helpen sterker te worden”, schreef hij op X en zei dat hij ,,dankbaar” was voor de Amerikanen.
https://www.ad.nl/buitenl(...)ens-redden~a0a8a63b/
pi_213273838
twitter
pi_213275008
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 20:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zelensky krijgt 61 miljard dollar extra voor wapens. *O* Die zullen 'duizenden en duizenden levens redden' aldus Zelensky. Wat een ontwikkeling vandaag _O_
[..]

Toch knap hoe ze alles om weten te draaien.
Hoe zorgen meer wapens voor minder doden?
pi_213275153
twitter
  zaterdag 20 april 2024 @ 23:55:06 #46
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213275436
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 22:58 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Toch knap hoe ze alles om weten te draaien.
Hoe zorgen meer wapens voor minder doden?
Afgezien van het feit wie of wat, vraag ik me dat ook wel vaker af.
Lach met een schone bips
  Moderator zondag 21 april 2024 @ 01:40:45 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213275855
Meer interceptors voor de luchtverdediging zal wel wat levens redden lijkt me
  zondag 21 april 2024 @ 01:50:55 #48
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213275900
quote:
88s.gif Op zondag 21 april 2024 01:40 schreef sp3c het volgende:
Meer interceptors voor de luchtverdediging zal wel wat levens redden lijkt me
Dat dan weer wel, maar het wapens gedoe om elkaar pang pang te doen levert niet heel veel meer geredde levens op aan beide kanten.
Lach met een schone bips
  FOK!fotograaf zondag 21 april 2024 @ 13:53:25 #49
364681 over_hedge
pi_213281603
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 01:50 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Dat dan weer wel, maar het wapens gedoe om elkaar pang pang te doen levert niet heel veel meer geredde levens op aan beide kanten.
Nouja kijk wat de russen doen met steden en dorpen die ze tegenkomen. Daar is helemaal niks meer van over.
Oekrane gaat niet opgeven tot het echt niet meer kan. Dus dan zouden de russen nog aardig wat dorpen en steden tegenkomen voor ze bij kiev zijn. En dus heel veel extra doden.

Geef je Oekrane genoeg wapens op zich te verdedigen en dan zal de verdedigingslijn (hopelijk) hier blijven. Of is het aller beste geval zelf verplaatsen richting het ingenomen land.

Dus ja ik denk dat meer wapens idd voor minder doden kan zorgen hoe gek dat ook klinkt. Nog los van dat een groot gedeelte naar luchtverdediging zou gaan.
pi_213283654
Er is niks meer van over omdat er zware gevechten waren.
Heb niet de indruk dat de Russen alles willen slopen wat ze tegen komen.

Ze zijn mariupol weer aan het opbouwen.

Schijnbaar met hulp van Duitse bedrijven wat weer niet gewaardeerd wordt.

https://www.europarl.euro(...)-2024-001050_EN.html
quote:
Since the beginning of the Russian invasion, Mariupol has been an important target for Russian forces and was a symbol of Ukrainian resistance. After over two months of siege, tens of thousands of fatalities and the city’s nearly complete destruction, Mariupol is now under Russian occupation. Currently, the rebuilding of the city is playing a significant role in the Kremlin’s propaganda war.

However, this has not prevented German businesses from working for the Putin regime. Investigative journalists have come across evidence that construction companies Knauf and WKB Systems GmbH are actively helping to rebuild Mariupol[1]. These companies’ logos can be seen on construction equipment and windows installed in new buildings in the photos and recordings obtained. Analysis of the companies’ activity reports also bears this out. WKB System’s main shareholder is Viktor Budarin, a Russian who has not been subjected to EU sanctions to this day[2]. Knauf claims that it is complying with sanctions and that Russian-made products are only reaching the Russian market. In addition, Knauf’s official representative said to the media that the company had built a residential building for the Russian Ministry of Defence.
pi_213283973
Er zijn geruchten dat er Franse troepen zijn aangekomen.
Iemand met militaire kennis die weet of het Franse voertuigen zijn?
Ik betwijfel het omdat ze functioneel zijn.

[ Bericht 8% gewijzigd door Candymannetje op 21-04-2024 16:58:42 ]
  zondag 21 april 2024 @ 20:42:39 #52
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213287741
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2024 16:47 schreef Candymannetje het volgende:
Ik betwijfel het omdat ze functioneel zijn.
Als het rijdt is het geen Citron i.i.g.
Lach met een schone bips
  Moderator zondag 21 april 2024 @ 21:06:34 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213287983
Zijn iig Russische vrachtwagens
pi_213288291
Dan zullen er vast geen Fransen achter het stuur zitten.
  zondag 21 april 2024 @ 21:45:54 #55
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213288481
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 21:31 schreef Candymannetje het volgende:
Dan zullen er vast geen Fransen achter het stuur zitten.
Denk wel scherpe conclusie :)
Lach met een schone bips
  Moderator zondag 21 april 2024 @ 21:59:48 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213288664
ok op het grote scherm gekeken en ik pas mezelf aan, daarmee zeg ik dus niet dat ik het fout had maar het was sowieso niet goed

voorste is een weet ik niet, kan renault zijn met op de dieplader een mt/lb
daarna een mercedes met op de dieplader een mt/lb
daarna wat lijkt op een DAFje met op de dieplader een zil131

dit is gewoon een Oekrains konvooi, sowieso niet Frans want minimaal 1 Mercedes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 21 april 2024 @ 22:07:58 #57
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213288754
quote:
88s.gif Op zondag 21 april 2024 21:59 schreef sp3c het volgende:
ok op het grote scherm gekeken en ik pas mezelf aan, daarmee zeg ik dus niet dat ik het fout had maar het was sowieso niet goed

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Max zou ook met tegenzin in een Renault of Mercedes rijden nu...

Maar dus weer storm in glas water wat betreft de fransozen on ground lijkt me.
Lach met een schone bips
  Moderator zondag 21 april 2024 @ 22:16:09 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213288848
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 22:07 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Max zou ook met tegenzin in een Renault of Mercedes rijden nu...

Maar dus weer storm in glas water wat betreft de fransozen on ground lijkt me.
Max zal minder moeite hebben met een Mercedes dan de gemiddelde Fransman

middelste voertuig is Mercedes Zetro
https://fr.wikipedia.org/(...)z_Zetros_GTF_6x6.JPG

zal de rest ook wel kunnen identificeren denk maar denk niet dat het nodig is, zijn iig geen Fransen

ik denk nu beiden Scania's maar ik heb geen zin om er nu langer naar te kijken
  zondag 21 april 2024 @ 22:22:44 #59
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213288919
quote:
88s.gif Op zondag 21 april 2024 22:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

zal de rest ook wel kunnen identificeren denk maar denk niet dat het nodig is, zijn iig geen Fransen

Alles best, maar het bad is hier nu bijna vol en daar ga ik even in legen weken. Je weet wanneer je ouder aan het worden bent als je je hamstring verrekt tijdens potje voetbal met de buurjongen en zijn maatjes van jaar of 17/18..... En oh wat hadden zij een lol toen ik wegstrompelde.
Lach met een schone bips
  Moderator zondag 21 april 2024 @ 22:25:00 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213288932
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 22:22 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Alles best, maar het bad is hier nu bijna vol en daar ga ik even in legen weken. Je weet wanneer je ouder aan het worden bent als je je hamstring verrekt tijdens potje voetbal met de buurjongen en zijn maatjes van jaar of 17/18..... En oh wat hadden zij een lol toen ik wegstrompelde.
terecht opa
pi_213289479
quote:
88s.gif Op zondag 21 april 2024 22:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

Dank u
pi_213290954
quote:
88s.gif Op zondag 21 april 2024 21:59 schreef sp3c het volgende:

SPOILER
Ach in de Russische militaire voertuigen liggen ook regelmatig Amerikaanse Cummins motoren.
  Moderator maandag 22 april 2024 @ 10:20:21 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213291100
Maar geen Fransen
pi_213291467
Klopt, ik bedoelde meer dat bijna alle landen wel gebruik maken van buitenlandse voertuigen of motoren.
De ene meer als de ander natuurlijk.
pi_213291604
Wat is hier aan de hand?

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_213292384
quote:
11s.gif Op maandag 22 april 2024 11:34 schreef Ali_boo het volgende:
Wat is hier aan de hand?

[ x ]
Gewoon de zoveelste paniektweet terwijl er niets bijzonders aan de hand is.
pi_213293430
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Alarmonoff op 22-04-2024 15:35:23 ]
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  maandag 22 april 2024 @ 20:38:10 #68
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213296663
Hmmzz, UA verwacht de komende tijd verslechtering aan het front (begrijpelijk wel als ze moeten wachten op wapens).

Verrassender eigenlijk dat ik lees dat Polen wel open staat voor plaatsing van Nukes... Koude oorlog 3.0?
Lach met een schone bips
pi_213297472
Ja de Russen pakken het ene dorp/gehucht na de andere.
Die verslechtering is er al een tijdje.
Zal ook niet best zijn voor het moraal van de Oekrainse troepen.
De nieuwe wapenleverancies zullen de opmars hooguit vertragen denk ik.
  maandag 22 april 2024 @ 22:09:22 #70
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213297557
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 22:00 schreef Candymannetje het volgende:
Ja de Russen pakken het ene dorp/gehucht na de andere.
Die verslechtering is er al een tijdje.
Zal ook niet best zijn voor het moraal van de Oekrainse troepen.
De nieuwe wapenleverancies zullen de opmars hooguit vertragen denk ik.
Tja, heel realistisch bekeken.. Qua mankracht van beide kanten gezien het inwonersaantal. Is er een rele kans dat Oekraine dit ooit KAN winnen als Rusland doorgaat afgezien van alle wapenleveranties uit het westen? Kan dit zonder NAVO interventie eindigen? Dat vraag ik me af.
Lach met een schone bips
pi_213297614
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 22:09 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Tja, heel realistisch bekeken.. Qua mankracht van beide kanten gezien het inwonersaantal. Is er een rele kans dat Oekraine dit ooit KAN winnen als Rusland doorgaat afgezien van alle wapenleveranties uit het westen? Kan dit zonder NAVO interventie eindigen? Dat vraag ik me af.
Ik denk van niet.
Snap ook waarom de westerse landen die wapens sturen niet aandringen op vredesonderhandelingen.
Zal ongetwijfeld wel weer over geld gaan.
De EU landen die wapens leveren mogen de bonnetjes inleveren in Brussel en daar zal wel lekker aan verdiend worden.
  maandag 22 april 2024 @ 22:20:56 #72
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213297655
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 22:16 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik denk van niet.
Snap ook waarom de westerse landen die wapens sturen niet aandringen op vredesonderhandelingen.
Zal ongetwijfeld wel weer over geld gaan.
De EU landen die wapens leveren mogen de bonnetjes inleveren in Brussel en daar zal wel lekker aan verdiend worden.
Tja, de historie zegt ons ook dat in tijden van oorlog een paar mensen nog veel rijker worden dan ze al waren. Meende dus ook te lezen dat van die 60 miljard ofzo die USA toegezegd heeft de helft gelijk weer de staatskas in verdwijnt en de rest een lening is?

Correct me if I'm wrong, maar lijkt me vrij vreemd allemaal.
Lach met een schone bips
  FOK!fotograaf maandag 22 april 2024 @ 22:28:26 #73
364681 over_hedge
pi_213297730
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 22:20 schreef loveyoulongtime het volgende:
Wat is er vreemd aan het geld aan je eigen land uitgeven en tegelijk Oekrane er mee helpen? Ze kopen er wapens van en die gaan naar Oekrane. Wat maakt het dan uit dat die wapens in de us zelf gekocht worden?
pi_213297734
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 22:20 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Tja, de historie zegt ons ook dat in tijden van oorlog een paar mensen nog veel rijker worden dan ze al waren. Meende dus ook te lezen dat van die 60 miljard ofzo die USA toegezegd heeft de helft gelijk weer de staatskas in verdwijnt en de rest een lening is?

Ik dacht 10 miljard lening voor economische ondersteuning en de rest voor wapens.
Wat er precies in de USA blijft weet ik niet.
Ben geen econoom, is abracadabra voor mij :)
pi_213297753
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 22:28 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Wat is er vreemd aan het geld aan je eigen land uitgeven en tegelijk Oekrane er mee helpen? Ze kopen er wapens van en die gaan naar Oekrane. Wat maakt het dan uit dat die wapens in de us zelf gekocht worden?
Belangenverstrengelingen
  maandag 22 april 2024 @ 22:33:04 #76
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213297765
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 22:28 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Lijkt me meer een cadeautje uit eigen zak. De oorlogsindustrie die vooral in de USA nogal bezig is met lobby's vaart er natuurlijk fijn op.

Ja ik wil ook dat de hele bende stopt daar en Rusland afnokt, maar zijn we niet een groter conflict aan het creren? Daar ben ik bang voor. Polen die al Nukes op eigen land wil... Daarom noemde ik het ook eerder al een een mogelijk koude oorlog 3.0

En begrijp me serieus niet verkeerd, maar zijn we van beide kanten elkaar niet aan het ophitsen? De enigen die daar wel bij varen is de oorlogsindustrie.
Lach met een schone bips
pi_213297778
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 22:33 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Lijkt me meer een cadeautje uit eigen zak. De oorlogsindustrie die vooral in de USA nogal bezig is met lobby's vaart er natuurlijk fijn op.

Ja ik wil ook dat de hele bende stopt daar en Rusland afnokt, maar zijn we niet een groter conflict aan het creren? Daar ben ik bang voor. Polen die al Nukes op eigen land wil... Daarom noemde ik het ook eerder al een een mogelijk koude oorlog 3.0

En begrijp me serieus niet verkeerd, maar zijn we van beide kanten elkaar niet aan het ophitsen? De enigen die daar wel bij varen is de oorlogsindustrie.
Het conflict gaat niet stoppen denk ik aangezien Finland en Zweden bij de NAVO zijn gekomen.
  FOK!fotograaf maandag 22 april 2024 @ 22:34:40 #78
364681 over_hedge
pi_213297785
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 22:31 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Belangenverstrengelingen
Wat. Is toch vrij logisch als je zulke bedragen gaat uitgeven dat je dit zo veel mogelijk in je eigen land doet... Help je je eigen economie mee. En kost het je dus een stuk minder.

Die conspiracy theories van dat de us de oorlog zo lang mogelijk wilt laten duren zodat ze meer wapens kunnen verkopen kan ik van de rest niet zo veel mee.
pi_213297794
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 22:34 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Die conspiracy theories van dat de us de oorlog zo lang mogelijk wilt laten duren zodat ze meer wapens kunnen verkopen kan ik van de rest niet zo veel mee.
Ik ook niet.
Hooguit dat ze in het begin dachten het Russische leger te verzwakken maar het tegendeel blijkt waar te zijn.
  FOK!fotograaf dinsdag 23 april 2024 @ 09:52:51 #80
364681 over_hedge
pi_213299613
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 22:36 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik ook niet.
Hooguit dat ze in het begin dachten het Russische leger te verzwakken maar het tegendeel blijkt waar te zijn.
geen 1 leger ter wereld is na 2 jaar vechten niet verzwakt... Weet niet precies hoe je het voor je ziet dat het tegendeel waar is.
  Moderator dinsdag 23 april 2024 @ 10:06:25 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213299688
Je leest wel eens dat ze de boel sneller vervangen dan dat ze het verliezen maar dat lijkt me niet helemaal waar als je ziet hoeveel museumstukken er rondrijden en verliezen bij de luchtmacht zijn al lastiger op te vangen terwijl die bij de vloot helemaal niet opgevangen worden

Daarnaast is elke professioneel opgeleide militair die je vervangt door een dienstplichtige een aderlating qua skills en drills en als de oorlog klaar is (of hun dienst er op zit) gaan ze weer in de bakkerij of de fabriek werken

En het kost natuurlijk een smak centen iedere dag
pi_213299729
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 09:52 schreef over_hedge het volgende:

[..]
geen 1 leger ter wereld is na 2 jaar vechten niet verzwakt... Weet niet precies hoe je het voor je ziet dat het tegendeel waar is.
Klopt, en de tekenen daarvan zijn hier ook al eens besproken.
Rusland is sowieso een land met een lange adem, maar wel is te merken dat het land last heeft van deze oorlog.
pi_213299752
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 09:52 schreef over_hedge het volgende:

[..]
https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T

quote:
In addition to tanks, Russia's army has also grown in size by 15 percent, and the country is currently on the path to "command the largest military on the continent," he said. The size of Russia's army has exceeded the size it was when it had first invaded Ukraine in 2022. There are questions of capability and quality though.
Plus dat ze nu samenwerken met China en Iran.
  FOK!fotograaf dinsdag 23 april 2024 @ 10:20:15 #84
364681 over_hedge
pi_213299807
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:14 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T
[..]
Plus dat ze nu samenwerken met China en Iran.
Geweldig. je leger is gegroeid met conscripts. Ondertussen ben je 300 000 mensen verloren. Een shitload aan materiaal. Je halve floot ligt op de zeebodem en een shitload aan vliegtuigen kwijt.

Dan nog het geld wat het kost. Het geld wat minder binnen komt. Je export van wapens naar de klote. en alles wat spec hier boven zegt.

Maar nee ze zijn niet verzwakt hoor. Sorry maar ik heb hier veel onzin gelezen. Maar je kan toch gewoon niet met drogen ogen gaan beweren dat een land wat 2 jaar in oorlog is. Niet verzwakt is..
pi_213299820
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:20 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Geweldig. je leger is gegroeid met conscripts. Ondertussen ben je 300 000 mensen verloren. Een shitload aan materiaal. Je halve floot ligt op de zeebodem en een shitload aan vliegtuigen kwijt.

Dan nog het geld wat het kost. Het geld wat minder binnen komt. Je export van wapens naar de klote. en alles wat spec hier boven zegt.

Maar nee ze zijn niet verzwakt hoor. Sorry maar ik heb hier veel onzin gelezen. Maar je kan toch gewoon niet met drogen ogen gaan beweren dat een land wat 2 jaar in oorlog is. Niet verzwakt is..
Je haalt land en leger door elkaar ;)
  FOK!fotograaf dinsdag 23 april 2024 @ 10:22:37 #86
364681 over_hedge
pi_213299826
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:22 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Als je het woordje land vervangt voor leger. Klopt nog steeds alles wat ik zeg.
  Moderator dinsdag 23 april 2024 @ 10:23:21 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213299833
Armenirs hebben al gemerkt dat de Russen daadwerkelijk verzwakt zijn
pi_213299835
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:22 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Beide zijn met elkaar verbonden.
pi_213299840
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:23 schreef sp3c het volgende:
Klopt.
  FOK!fotograaf dinsdag 23 april 2024 @ 10:24:06 #90
364681 over_hedge
pi_213299841
quote:
IS ook... ;(
pi_213300069
quote:
Of ergens anders bezig?
pi_213300081
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:47 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Of ergens anders bezig?
Komt op hetzelfde neer.
pi_213300111
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:22 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Als je het woordje land vervangt voor leger. Klopt nog steeds alles wat ik zeg.
Klopt helemaal wat je zegt wat betreft de vloot en verloren manschappen.
Dat de Russische marine sterker is geworden geloof ik niet, dat is ook wel duidelijk.
Maar als je de verloren manschappen kan vervangen en er nog wat bij kan doen.
Je de oude kapot geschoten tanks kan vervangen door moderne.
En je militair gaat samenwerken met andere landen.
Dan wordt je leger toch sterker?
Plus de manschappen hebben nu ervaring en dat is ook erg belangrijk.
  Moderator dinsdag 23 april 2024 @ 10:53:42 #94
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213300119
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:47 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Of ergens anders bezig?
Sowieso ergens anders bezig, daardoor hadden de Armenen er niets meer aan en die beginnen nu voorzichtig tegen het westen aan te krabbelen onder de Russische invloedssfeer uit

Maw Rusland is verzwakt

Dat ze nu meer half getrainde infanterist en in dienst hebben dan voor de oorlog doet er niet zo heel veel toe
  FOK!fotograaf dinsdag 23 april 2024 @ 11:11:58 #95
364681 over_hedge
pi_213300347
conscript zonder/weinig training vervangen door een nieuwe is niet zo probleem nee.

Maar de piloten, elke soldaat met wel normale training. Officieren etc etc etc vervang je niet zomaar.

Je oude kapot geschoten tanks kan vervangen door moderne.
Dan moeten ze meer produceren dan tanks in 2 jaar kapot geschoten zijn. Ze zouden willen dat dat het geval was. Ze rijden nog steeds met antiekstukken rond. En dat doen ze niet omdat ze dat leuk vinden om te doen. Maar omdat er gewoon niet genoeg moderne tanks zijn.

Welke samenwerking heb je het hier precies over eigenlijk?

De manschappen met ervaring liggen inmiddels paar meter onder de grond

En dan heb je nog de marine. Waar het niet best mee gaat. Die vervangen kost je jaren en jaren.
Nog los van dat in de oorlog zelf je geen nieuwe schepen die kant op kan sturen.

Luchtmacht verliest ook steeds meer. Ook die zijn niet zo makkelijk te vervangen.

Voordat rusland weer op de zelfde sterkte van voor de oorlog zit ben je jaren verder.
pi_213300406
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 11:11 schreef over_hedge het volgende:
conscript zonder/weinig training vervangen door een nieuwe is niet zo probleem nee.

Maar de piloten, elke soldaat met wel normale training. Officieren etc etc etc vervang je niet zomaar.

Je oude kapot geschoten tanks kan vervangen door moderne.
Dan moeten ze meer produceren dan tanks in 2 jaar kapot geschoten zijn. Ze zouden willen dat dat het geval was. Ze rijden nog steeds met antiekstukken rond. En dat doen ze niet omdat ze dat leuk vinden om te doen. Maar omdat er gewoon niet genoeg moderne tanks zijn.

Welke samenwerking heb je het hier precies over eigenlijk?

De manschappen met ervaring liggen inmiddels paar meter onder de grond

En dan heb je nog de marine. Waar het niet best mee gaat. Die vervangen kost je jaren en jaren.
Nog los van dat in de oorlog zelf je geen nieuwe schepen die kant op kan sturen.

Luchtmacht verliest ook steeds meer. Ook die zijn niet zo makkelijk te vervangen.

Voordat rusland weer op de zelfde sterkte van voor de oorlog zit ben je jaren verder.
Ik heb eigenlijk helemaal geen zin in deze discussie 😂
Kijk maar wat je denkt, ik denk er anders over :)
Niet negatief bedoeld naar jou toe want je bent een fijn persoon om mee te discussiren :)
Heb er nu alleen geen zin in.
  Moderator dinsdag 23 april 2024 @ 11:24:34 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213300463
Samenwerking met China en india is ook niet echt iets nieuws

Verschil is dat het in het verleden vooral export was en dat dat verschuift naar import omdat beide landen Rusland militair gezien voorbij zijn inmiddels
pi_213303390
quote:
Oekraense mannen in het buitenland krijgen geen hulp meer van consulaat
Oekraense mannen die in het buitenland wonen en geschikt worden geacht voor militaire dienst, krijgen geen hulp meer van het consulaat. Alleen als ze terug willen keren naar Oekrane, worden ze geholpen.

Met de maatregel voert Oekrane de druk op dienstplichtigen in het buitenland op. Het leger heeft na ruim twee jaar oorlog met Rusland een flink tekort aan militairen. In december zei president Zelensky dat het Oekraense leger tot een half miljoen extra troepen wil mobiliseren.
https://nos.nl/artikel/25(...)p-meer-van-consulaat
pi_213303533
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 16:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Vanuit Oekraene begrijpelijk, ik denk dat het verder weinig uit haalt.
Men kan danwel geen visum verlengen, maar daar gaat de IND soepel mee om.

Ik verwacht ook niet dat landen Oekraeners gaan terug sturen zolang er oorlog is.
pi_213303947
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 16:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

https://www.nytimes.com/i(...)ne-demographics.html

Dat tekort gaat Oekraine niet oplossen, de gemiddelde leeftijd in het Oekraens leger is 43
In Rusland komen er gemiddeld elke 24 uur 1000 militairen bij, 30k per maand.
Wapens, munitie en mankracht is het grootste probleem voor Oekraine en die miljarden van het westen gaat dat niet oplossen, althans niet op korte termijn.
  dinsdag 23 april 2024 @ 17:42:21 #101
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213304015
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 17:36 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
https://www.nytimes.com/i(...)ne-demographics.html

Dat tekort gaat Oekraine niet oplossen, de gemiddelde leeftijd in het Oekraens leger is 43
In Rusland komen er gemiddeld elke 24 uur 1000 militairen bij, 30k per maand.
Wapens, munitie en mankracht is het grootste probleem voor Oekraine en die miljarden van het westen gaat dat niet oplossen, althans niet op korte termijn.
Wordt die kuil juist niet veroorzaakt doordat die mannen gevlucht zijn?? Anders verwacht je dat toch niet..
The End Times are wild
pi_213304044
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 17:42 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wordt die kuil juist niet veroorzaakt doordat die mannen gevlucht zijn?? Anders verwacht je dat toch niet..

Nee, demografische grafieken van voor de oorlog laten hetzelfde zien, geen idee hoe dat kan.
  dinsdag 23 april 2024 @ 17:53:39 #103
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213304127
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 17:45 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Nee, demografische grafieken van voor de oorlog laten hetzelfde zien, geen idee hoe dat kan.
Raar, omdat daaronder wel een vrij normale opbouw is
The End Times are wild
pi_213304838
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 17:53 schreef LXIV het volgende:

[..]
Raar, omdat daaronder wel een vrij normale opbouw is
Is dan niet dezelfde dip die we in Rusland zien als gevolg van de nadagen van de Sovjet Unie?
  dinsdag 23 april 2024 @ 18:58:56 #105
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213304910
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2024 18:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Is dan niet dezelfde dip die we in Rusland zien als gevolg van de nadagen van de Sovjet Unie?
Ik weet het niet.. dit zijn de geboortes uit de jaren 00
The End Times are wild
pi_213318547
quote:
Oekrane gebruikt stiekem al raketten van VS met bereik van 300 km
Oekrane heeft op het slagveld langeafstandsraketten gebruikt die in het geheim door de VS zijn geleverd. Deze raketten hebben een bereik van ongeveer 300 kilometer. Tot nu toe had Washington volgehouden dat het Oekrane alleen projectielen met een bereik van zo'n 150 kilometer had gegeven.
https://nos.nl/artikel/25(...)et-bereik-van-300-km
pi_213326682
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:20 schreef over_hedge het volgende:

[..]

De VS na jaren vechten in WW2 was niet bepaald verzwakt.
  donderdag 25 april 2024 @ 21:57:15 #108
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213327670
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 20:57 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De VS na jaren vechten in WW2 was niet bepaald verzwakt.
Die draaiden toen toch volledig op een oorlogseconomie toch?
Lach met een schone bips
pi_213328162
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 21:57 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Die draaiden toen toch volledig op een oorlogseconomie toch?
Geen korsetten meer want we hebben het ijzer nodig voor vliegdekschepen ja. Maar ze gingen de oorlog in met een economie die nog last had van de grote depressie en kwamen eruit als de grootste economische supermacht ooit.
  donderdag 25 april 2024 @ 22:32:36 #110
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213328283
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 22:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Geen korsetten meer want we hebben het ijzer nodig voor vliegdekschepen ja. Maar ze gingen de oorlog in met een economie die nog last had van de grote depressie en kwamen eruit als de grootste economische supermacht ooit.
Nou ja, het is inderdaad wel bizar wat ze ingezet hebben kunnen vlak na WW2 in Korea en daar achteraan Vietnam als grote operaties.. Niet dat het helemaal goed ging allemaal. Maar in zo'n relatief korte periode zoveel kunnen inbrengen is wel bizar.
Lach met een schone bips
pi_213328434
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 22:32 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Nou ja, het is inderdaad wel bizar wat ze ingezet hebben kunnen vlak na WW2 in Korea en daar achteraan Vietnam als grote operaties.. Niet dat het helemaal goed ging allemaal. Maar in zo'n relatief korte periode zoveel kunnen inbrengen is wel bizar.
https://en.wikipedia.org/(...)_during_World_War_II
Alleen al 29 vliegdekschepen en bijvoorbeeld ook 2700 Liberty vrachtschepen. Allemaal een stuk kleiner dan tegenwoordig, maar toch bizarre aantallen. Zeker als je naar het moderne Rusland kijkt en er sinds de val van de muur geen grote marineschepen meer gebouwd zijn en alles wat ze verliezen aan groot spul voorlopig fysiek niet eens opnieuw gebouwd kunnen worden door deze "supermacht".
  donderdag 25 april 2024 @ 22:47:49 #112
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213328480
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 22:42 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
https://en.wikipedia.org/(...)_during_World_War_II
Alleen al 29 vliegdekschepen en bijvoorbeeld ook 2700 Liberty vrachtschepen. Allemaal een stuk kleiner dan tegenwoordig, maar toch bizarre aantallen. Zeker als je naar het moderne Rusland kijkt en er sinds de val van de muur geen grote marineschepen meer gebouwd zijn en alles wat ze verliezen aan groot spul voorlopig fysiek niet eens opnieuw gebouwd kunnen worden door deze "supermacht".
Oh maar ik bedoel er niks negatiefs mee richting de VS, het is juist bizar dat ze dat allemaal hebben kunnen doen.

Vraag is wel nu Rusland is overgeschakeld op een oorlogseconomie en met behulp van China wat zij in relatief korte tijd kunnen bereiken.

Ik hoop straks na UA/Rusland weer 20 jaar beetje bekvechten over en weer als in de koude oorlog zeg maar en dat er verder niks gaat gebeuren.
Lach met een schone bips
pi_213328519
Ik denk ook wel dat de VS een uitzondering is.

Too Big To Fail.

Sovjet Unie probeerde de VS decennialang naar de troon te steken en op bepaalde gebieden lukte ze dat ook, maar op langere termijn moesten ze het afleggen.
  donderdag 25 april 2024 @ 22:54:31 #114
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213328556
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 22:51 schreef Wantie het volgende:
Ik denk ook wel dat de VS een uitzondering is.

Too Big To Fail.

Sovjet Unie probeerde de VS decennialang naar de troon te steken en op bepaalde gebieden lukte ze dat ook, maar op langere termijn moesten ze het afleggen.
Zijn dan weer wel berichten dat ze inmiddels vanuit de ruimte meer shit kunnen aanrichten dan de VS.
Lach met een schone bips
pi_213328636
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 22:54 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Zijn dan weer wel berichten dat ze inmiddels vanuit de ruimte meer shit kunnen aanrichten dan de VS.
Of willen aanrichten.
Volgens mij kunnen ze dat nog niet.
pi_213342206
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 22:47 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Oh maar ik bedoel er niks negatiefs mee richting de VS, het is juist bizar dat ze dat allemaal hebben kunnen doen.

Vraag is wel nu Rusland is overgeschakeld op een oorlogseconomie en met behulp van China wat zij in relatief korte tijd kunnen bereiken.

Ik hoop straks na UA/Rusland weer 20 jaar beetje bekvechten over en weer als in de koude oorlog zeg maar en dat er verder niks gaat gebeuren.
Ik heb die hoop verloren toen Zweden en Finland bij de NAVO kwamen.
pi_213345129
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 12:36 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik heb die hoop verloren toen Zweden en Finland bij de NAVO kwamen.
Ik heb die hoop nog steeds wel, op zich verandert er niets door dat lidmaatschap, hooguit dat Rusland geen plannen in het hoofd moet halen om Finland aan te vallen.
Maar dat was daarvoor ook geen goed idee.
  Moderator zaterdag 27 april 2024 @ 18:34:13 #118
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213345242
Zaten beiden al bij de EU toch?

Het is een mooie pijnloze middelvinger naar Moskou maar het veranderde helemaal niets

Als we echt vervelend willen doen moeten we Moldavi toevoegen, gebeurt er ook nog direct iets maar dan kun je die 'peacekeepers' afknijpen
pi_213345973
Gaat ook meer over de controle over het water dan over het land.
  zaterdag 27 april 2024 @ 20:16:53 #120
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213346012
Je kunt lullen wat je wil over een klein landje als Finland, maar als het moet neuken ze qua bescherming van burgers ieder ander land in Europa de moeder.

https://www.hln.be/buiten(...)uilkelders~a0c023d0/
Lach met een schone bips
pi_213346088
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 20:16 schreef loveyoulongtime het volgende:
Je kunt lullen wat je wil over een klein landje als Finland, maar als het moet neuken ze qua bescherming van burgers ieder ander land in Europa de moeder.

https://www.hln.be/buiten(...)uilkelders~a0c023d0/
Kijk wat voor wedstrijden ze daar organiseren :)

zaterdag 27 april 2024 @ 20:37:59 #122
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213346251
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 20:22 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Kijk wat voor wedstrijden ze daar organiseren :)

Had deze al gezien, dan hou ik het liever bij kruisboog schieten in mijn tuin :P
Lach met een schone bips
pi_213346278
Stuk minder vermoeiend :)
  zaterdag 27 april 2024 @ 20:48:15 #124
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213346410
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 20:39 schreef Candymannetje het volgende:
Stuk minder vermoeiend :)
En wel leuk ook, hoef niet bang te zijn dat mijn doelen terug schieten. Red Dot erop gemonteerd en dat werkt wel heel mooi hoor. Schiet ook maar op een afstand van 30 meter max, veel verder is deze niet echt geschikt voor. Hoewel ze zeggen dat ie tot 50m nauwkeurig moet zijn. Geloof ik niet zo in, maar is zeker geen speelgoed met 7 schots magazijn erop, 87m per seconde schot. Dus wel goed dat er ook een goeie beveiliging op zit.
Lach met een schone bips
  Moderator zaterdag 27 april 2024 @ 21:07:12 #125
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213346676
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 20:13 schreef Candymannetje het volgende:
Gaat ook meer over de controle over het water dan over het land.
Op papier wel ja maar als Navo zou willen komt niemand daar de haven uit, Winland of geen Winland
pi_213346772
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 21:07 schreef sp3c het volgende:

[..]
Op papier wel ja maar als Navo zou willen komt niemand daar de haven uit, Winland of geen Winland
Prima, maar gaat nog wel een dingetje worden denk ik.
Niet met Finland maar wel met de Baltische staten.
  Moderator zaterdag 27 april 2024 @ 21:26:39 #127
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213346905
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 21:14 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Prima, maar gaat nog wel een dingetje worden denk ik.
Niet met Finland maar wel met de Baltische staten.
Die zijn wel veiliger met Zweden en Finland bij het bondgenootschap
  zaterdag 27 april 2024 @ 21:30:09 #128
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213346936
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 21:26 schreef sp3c het volgende:

[..]
Geloof sowieso dat iedere Fin toch militaire training gehad heeft? En met hun moderne uitrusting waar niet echt op bezuinigd is de afgelopen decennia zou dat een heel sterke bondgenoot moeten zijn.
Lach met een schone bips
pi_213347549
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 21:26 schreef sp3c het volgende:

[..]
Zal geen directe aanval worden denk ik.
Iets met proxy's zie ik nog wel gebeuren.
pi_213347649
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 22:24 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Zal geen directe aanval worden denk ik.
Iets met proxy's zie ik nog wel gebeuren.
Wat voor proxys kunnen Zweden of Finland aanvallen en met welke reden.
pi_213347809
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2024 22:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat voor proxys kunnen Zweden of Finland aanvallen en met welke reden.
Ik bedoel de Baltische staten
pi_213348112
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 22:49 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik bedoel de Baltische staten
Ik ben even de draad kwijt, door de NAVO lidmaatschap van Finland en Zweden verwacht je dat Rusland proxy oorlogen gaat starten in de Baltische staten?
pi_213348291
Klopt
pi_213348380
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 23:40 schreef Candymannetje het volgende:
Klopt
Ik verwacht dat niet.
Sowieso zijn de Baltische Staten onderdeel van de EU, net zoals Zweden en Finland.

Rusland is in de laatste decennia verschillende proxy oorlogen gestart, maar dat was in landen die niet onder de EU of NAVO vielen, en waar er voldoende voedingsbodem was om een proxy oorlog te starten.

In de Baltische staten is weinig sympathie voor Rusland en dat is door de oorlog in Oekrane er niet beter op geworden.
pi_213350914
https://www.defensie.nl/a(...)jn-op-groot-conflict

quote:
Ollongren benadrukte dat de samenleving zich meer bewust moet worden van de oorlogsdreiging. “Het is niet denkbeeldig dat de NAVO binnen enkele jaren betrokken raakt bij een grootschalig militair conflict. De bewustwording begint hier, in zalen zoals deze. En die moet ook naar buiten”, aldus de bewindsvrouw. “Voor een geloofwaardige afschrikking moet de hele samenleving inzetgereed zijn. Van keukentafel tot formatietafel moet duidelijk zijn waar we mee te maken hebben.”
We zijn nu onderdeel van een schaakspel tussen meerdere landen.
Die landen gaan meer samenwerken om hun eigen invloed uit te breiden en de invloed van de USA in te dammen.
Dus daarom verwacht ik voorlopig geen vrede.
Ook niet in oost-europa.
Dat er tanks hier in de straten gaan rollen geloof ik niet maar als er NAVO/EU landen in oost-europa in oorlog komen zijn wij ook in oorlog.
pi_213351488
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 10:56 schreef Candymannetje het volgende:
https://www.defensie.nl/a(...)jn-op-groot-conflict
[..]
We zijn nu onderdeel van een schaakspel tussen meerdere landen.
Die landen gaan meer samenwerken om hun eigen invloed uit te breiden en de invloed van de USA in te dammen.
Dus daarom verwacht ik voorlopig geen vrede.
Ook niet in oost-europa.
Dat er tanks hier in de straten gaan rollen geloof ik niet maar als er NAVO/EU landen in oost-europa in oorlog komen zijn wij ook in oorlog.
Maar dan is het juist verstandig van Zweden en Finland om lid van de NAVO te worden.
Dat maakt een militair conflict door Rusland minder aantrekkelijk.

Finland is tot de tanden gewapend.
Als Rusland de Baltische Staten aanvalt zijn die nu minder afhankelijk van de VS.
pi_213351582
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2024 11:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar dan is het juist verstandig van Zweden en Finland om lid van de NAVO te worden.
Dat maakt een militair conflict door Rusland minder aantrekkelijk.

Finland is tot de tanden gewapend.
Als Rusland de Baltische Staten aanvalt zijn die nu minder afhankelijk van de VS.
Het is ook een escalatie geweest.
Rusland was helemaal niet van plan om Finland aan te vallen.
En wat willen Zweden en Finland doen bij een proxy oorlog in de Baltische staten?
pi_213352026
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 11:41 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het is ook een escalatie geweest.
Rusland was helemaal niet van plan om Finland aan te vallen.
Dat weten we niet.

quote:
En wat willen Zweden en Finland doen bij een proxy oorlog in de Baltische staten?
Met confetti strooien.
Dat werkt het best.
  Moderator zondag 28 april 2024 @ 12:32:05 #139
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213352077
Proxy oorlog in de Baltic is helemaal niet interessant, dit zijn echt ministaatje, als men de NAVO om minimale hulp vraagt is het krachtsverschil zo extreem groot dat het in een paar dagen klaar is en niemand er verder iets van merkt

Veel meer dan een aanslag hier en daar komt er daarna niet van en daar is de wereld allang aan gewend geraakt

Helaas
pi_213352134
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2024 12:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat weten we niet.
[..]
Met confetti strooien.
Dat werkt het best.
Spreek lekker voor jezelf, ik weet het wel namelijk.

Maar ik heb nu wel voldoende toegelicht waarom ik van mening ben dat er voorlopig geen vrede komt.
pi_213352228
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 12:36 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Spreek lekker voor jezelf, ik weet het wel namelijk.
Op basis van welke informatie.

quote:
Maar ik heb nu wel voldoende toegelicht waarom ik van mening ben dat er voorlopig geen vrede komt.
Er is nooit vrede geweest.
Dus inderdaad, voorlopig komt die er ook niet.

En daarom is het verstandig van Zweden en Finland om ook lid te worden van de NAVO.
Beide landen hebben met diverse intimidatie van Rusland te maken gehad, waarbij Zweden jaren geleden besloot haar atoomkelders weer gereed te maken.
De oorlog in Oekrane laat zien dat Rusland het niet bij intimidatie laat.

Het enige wat daar tegen helpt is een krachtig militair verdedigingsblok.
  Moderator zondag 28 april 2024 @ 12:49:34 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213352266
Er is nu vrede
pi_213352293
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 12:49 schreef sp3c het volgende:
Er is nu vrede
En tegelijkertijd ook weer niet.
Er altijd wel ergens in de wereld een militair conflict.
En we hebben iets van 20 militaire post Sovjet conflicten gezien de laatste decennia.
  Moderator zondag 28 april 2024 @ 12:54:45 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213352314
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2024 12:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
En tegelijkertijd ook weer niet.
Er altijd wel ergens in de wereld een militair conflict.
En we hebben iets van 20 militaire post Sovjet conflicten gezien de laatste decennia.
Ons probleem niet

Dan moet je zeggen er komt geen wereldvrede
pi_213353525
quote:
88s.gif Op zondag 28 april 2024 12:32 schreef sp3c het volgende:
Proxy oorlog in de Baltic is helemaal niet interessant, dit zijn echt ministaatje, als men de NAVO om minimale hulp vraagt is het krachtsverschil zo extreem groot dat het in een paar dagen klaar is en niemand er verder iets van merkt

Veel meer dan een aanslag hier en daar komt er daarna niet van en daar is de wereld allang aan gewend geraakt

Helaas
Juist omdat het ministaatjes zijn kan de NAVO weinig doen.
Er is weinig tot geen logistiek.
Het zal beginnen met sabotageacties en wat pesterijen om te kijken wat de NAVO doet.
Zal ook afhangen van de komende verkiezingen in de USA.
pi_213353816
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2024 15:15 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het zal beginnen met sabotageacties en wat pesterijen om te kijken wat de NAVO doet.
Sabotage en pesterijen noem ik geen proxy.
En NAVO Kan heel veel doen, juist omdat het kleine staatjes zijn.
Dan kun je bij wijze van op elke straathoek een NAVO militair plaatsen.

En met Zweden en Finland erbij hoeft dat niet van de VS af te hangen.

En wat de VS betreft: het wordt Trump of Biden naar het schijnt en beide hebben al eerder aangegeven Oekrane te steunen.
Alleen gunt Trump Biden daarin geen successen.
pi_213353880
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2024 15:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Sabotage en pesterijen noem ik geen proxy.
En NAVO Kan heel veel doen, juist omdat het kleine staatjes zijn.
Dan kun je bij wijze van op elke straathoek een NAVO militair plaatsen.

En met Zweden en Finland erbij hoeft dat niet van de VS af te hangen.

En wat de VS betreft: het wordt Trump of Biden naar het schijnt en beide hebben al eerder aangegeven Oekrane te steunen.
Alleen gunt Trump Biden daarin geen successen.
Dat noemen ze hybride oorlogsvoering en dat kan uiteraard ook via proxy.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Hybride_oorlogsvoering
pi_213353922
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 15:52 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat noemen ze hybride oorlogsvoering en dat kan uiteraard ook via proxy.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Hybride_oorlogsvoering
Zo staat het daar niet omschreven.
pi_213353961
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2024 15:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zo staat het daar niet omschreven.
Het is een combinatie van alles staat er toch?
Van conventionele oorlogsvoering tot het verspreiden van propaganda.
Als onze internetkabel in de zee of oceaan wordt doorgeknipt door Rusland is dat ook hybride oorlogsvoering.
pi_213354305
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 16:00 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het is een combinatie van alles staat er toch?
Van conventionele oorlogsvoering tot het verspreiden van propaganda.
Als onze internetkabel in de zee of oceaan wordt doorgeknipt door Rusland is dat ook hybride oorlogsvoering.
Nou het wordt allemaal wel erg ver opgerekt.

Anyway, als Rusland dergelijke infrastructuur saboteert, dan is juist een Navo verband handig om die te kunnen beschermen.
pi_213354352
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2024 16:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou het wordt allemaal wel erg ver opgerekt.

Anyway, als Rusland dergelijke infrastructuur saboteert, dan is juist een Navo verband handig om die te kunnen beschermen.
Uiteraard, dat ontken ik toch ook niet?
pi_213354378
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 16:32 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Uiteraard, dat ontken ik toch ook niet?
Ik dacht dat jouw punt was dat NAVO niets kan betekenen in dergelijke situaties.

Mijn punt is dat de Baltische staten bij een conflict op welke wijze dan ook door Rusland juist wel wat aan de NAVO heeft.
Zonder NAVO walst Rusland zo over ze heen.
Daarvoor is geeneens een proxy nodig.
pi_213354403
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2024 16:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik dacht dat jouw punt was dat NAVO niets kan betekenen in dergelijke situaties.

Mijn punt is dat de Baltische staten bij een conflict op welke wijze dan ook door Rusland juist wel wat aan de NAVO heeft.
Zonder NAVO walst Rusland zo over ze heen.
Daarvoor is geeneens een proxy nodig.
Als het via proxy gaat is er geen oorlog met Rusland.
Wat gaat de NAVO doen tegen een Russische populatie in Estland die zich door Rusland laat verleiden om aanslagen te plegen of iets dergelijks?
pi_213354554
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 16:37 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Als het via proxy gaat is er geen oorlog met Rusland.
Wat gaat de NAVO doen tegen een Russische populatie in Estland die zich door Rusland laat verleiden om aanslagen te plegen of iets dergelijks?
We laten gewoon een proxy een kernbom op Moskou droppen.

Dan heeft de NAVO dat niet gedaan...

En kan Rusland niets terug doen.
pi_213354817
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2024 16:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
We laten gewoon een proxy een kernbom op Moskou droppen.

Dan heeft de NAVO dat niet gedaan...

En kan Rusland niets terug doen.
Verwacht je daar nou een serieuze reactie op :?
  Moderator zondag 28 april 2024 @ 17:38:30 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213354877
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2024 15:15 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Welke logistiek mis je er?

Pesterijen zijn er van beide kanten al, sabotage gok ik ook wel

Dat is niet hetzelfde als een proxy oorlog
pi_213354955
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 17:27 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Verwacht je daar nou een serieuze reactie op :?
Tja als Rusland via de Russische bevolking in Estland een oorlog start, dan kan de NAVO toch gewoon Estland helpen om dat te bestrijden?

Oekrane heeft 8 jaar met zo'n proxy te maken gehad, en op eigen kracht een paar keer bijna gewonnen.
En elke keer greep Rusland in om dat te voorkomen.
Was Oekrane NAVO lid geweest, dan hadden ze met steun van Navo landen dat kunnen voorkomen en een einde aan de oorlog in Donbass kunnen maken.

Ik snap niet waarom de NAVO opeens compleet waardeloos zou zijn als er geen sprake is van klassieke oorlogsvoering.
  Moderator zondag 28 april 2024 @ 17:55:02 #160
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213355028
Als een of andere groep in Estland opstaat om de regering omver te gooien dan krijgt Tallinn een inlichtingen apparaat ter beschikking dat zo omvangrijk is dat ze binnen een paar dagen bij die figuren de kont af kunnen vegen voordat ze zelf weten dat ze moeten poepen _O-

En dan hebben we het nog niet over de groene mannetjes die ze er dan op verzoek bij kunnen krijgen... dat is snel afgelopen hoor, daar wint Rusland niets mee

Als die al wat gaan doen dan is het in Roemeni/Hongarije of in het chronisch ontevreden Griekenland via de orthodoxe kerk

Dan nog geef ik het weinig kans
pi_213355908
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 17:38 schreef sp3c het volgende:

[..]
Welke logistiek mis je er?

Pesterijen zijn er van beide kanten al, sabotage gok ik ook wel

Dat is niet hetzelfde als een proxy oorlog
Via land, enkel dat smalle strookje vanuit polen kan gebruikt worden maar dat is makkelijk te saboteren.
pi_213355922
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2024 17:47 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja als Rusland via de Russische bevolking in Estland een oorlog start, dan kan de NAVO toch gewoon Estland helpen om dat te bestrijden?

Oekrane heeft 8 jaar met zo'n proxy te maken gehad, en op eigen kracht een paar keer bijna gewonnen.
En elke keer greep Rusland in om dat te voorkomen.
Was Oekrane NAVO lid geweest, dan hadden ze met steun van Navo landen dat kunnen voorkomen en een einde aan de oorlog in Donbass kunnen maken.

Ik snap niet waarom de NAVO opeens compleet waardeloos zou zijn als er geen sprake is van klassieke oorlogsvoering.
Wie zegt nou weer dat de NAVO compleet waardeloos is als er geen sprake is van klassieke oorlogsvoering?
Waarom trek je nou alles in het uiterste?
pi_213355972
Het is hetzelfde als die partizanen in Oekrane die tegen Rusland zijn.
Die zijn verdomd lastig aan te pakken omdat ze zich onder de bevolking bevinden.
Dat is echt wel een probleem voor Rusland momenteel.
  Moderator zondag 28 april 2024 @ 20:22:38 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213356571
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 19:36 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Via land, enkel dat smalle strookje vanuit polen kan gebruikt worden maar dat is makkelijk te saboteren.
Niet echt er woont nauwelijks iemand

Als er dan ineens 20 man met kale koppen, twijfelachtige tattoos en grote rugzakken op komt dagen dan gaan er wat wenkbrauwen omhoog

Bovendien bevoorraad je ze gewoon via zee, zeker nu Finland erbij zit is dat vrij eenvoudig
  Moderator zondag 28 april 2024 @ 20:25:51 #165
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213356611
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2024 19:42 schreef Candymannetje het volgende:
Het is hetzelfde als die partizanen in Oekrane die tegen Rusland zijn.
Die zijn verdomd lastig aan te pakken omdat ze zich onder de bevolking bevinden.
Dat is echt wel een probleem voor Rusland momenteel.
Bezettingsmacht is ff een wat andere situatie hoor
pi_213356666
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 20:25 schreef sp3c het volgende:

[..]
Bezettingsmacht is ff een wat andere situatie hoor
Daarom heb ik het ook niet over een bezettingsmacht gehad.
pi_213356678
quote:
88s.gif Op zondag 28 april 2024 20:22 schreef sp3c het volgende:

[..]
Niet echt er woont nauwelijks iemand

Als er dan ineens 20 man met kale koppen, twijfelachtige tattoos en grote rugzakken op komt dagen dan gaan er wat wenkbrauwen omhoog

Bovendien bevoorraad je ze gewoon via zee, zeker nu Finland erbij zit is dat vrij eenvoudig
Bij een volledige oorlog zijn dat makkelijke doelwitten, is maar korte afstand.
  Moderator zondag 28 april 2024 @ 20:32:25 #168
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213356684
En dan nog, wat win je met een proxie oorlog in de Baltic?

Ik snap dat het kan maar waarom zouden ze? Waarom deden ze het niet eerder?
Wat veranderde er met het toetreden van Finland en Zweden aan de status quo dat die proxieoorlog onvermijdelijk maakt?

Kost alleen maar geld er valt niets te halen en niets te winnen ... waarom dan toch gaan?
  Moderator zondag 28 april 2024 @ 20:32:52 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213356689
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 20:31 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Bij een volledige oorlog zijn dat makkelijke doelwitten, is maar korte afstand.
Proxie oorlog hadden we het over
  Moderator zondag 28 april 2024 @ 20:34:27 #170
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213356707
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 20:30 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Daarom heb ik het ook niet over een bezettingsmacht gehad.
Je hebt het over partizanen in Oekrane die tegen Rusland zijn, die vechten tegen een bezettingsmacht

Das niet hetzelfde als een etnische minderheid die met of zonder hulp va nbuitenaf tegen de regering opstaat
pi_213356731
quote:
88s.gif Op zondag 28 april 2024 20:32 schreef sp3c het volgende:

[..]
Proxie oorlog hadden we het over
Klopt ja maar dan hebben ze niks te bevoorraden.
We praten wat langs elkaar heen.
Ik bedoel niet een volledige proxy oorlog waarbij bijvoorbeeld een Wagner op NAVO troepen gaat schieten.
Maar een hybride oorlog uitgevoerd door proxy's.
pi_213356757
quote:
88s.gif Op zondag 28 april 2024 20:32 schreef sp3c het volgende:
En dan nog, wat win je met een proxie oorlog in de Baltic?

Ik snap dat het kan maar waarom zouden ze? Waarom deden ze het niet eerder?
Wat veranderde er met het toetreden van Finland en Zweden aan de status quo dat die proxieoorlog onvermijdelijk maakt?

Kost alleen maar geld er valt niets te halen en niets te winnen ... waarom dan toch gaan?
Sowieso is het een middelvinger naar Rusland en dat pikken ze niet.
En controle over de vaarroute.
Als de NAVO in conflict komt is het in de Baltische staten zegt mijn gevoel.
pi_213356786
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 20:34 schreef sp3c het volgende:

[..]
Je hebt het over partizanen in Oekrane die tegen Rusland zijn, die vechten tegen een bezettingsmacht

Das niet hetzelfde als een etnische minderheid die met of zonder hulp va nbuitenaf tegen de regering opstaat
Ik heb ook niet gezegd dat ze tegen de regering gaan vechten.
Ze kunnen zat doen.
Infrastructuur saboteren, info doorgeven etc.
En die worden dan betaald en eventueel bewapend door Rusland.
Of als een soort NGO de bevolking motiveren om in opstand te komen tegen de regering.
pi_213356948
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 20:41 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik heb ook niet gezegd dat ze tegen de regering gaan vechten.
Ze kunnen zat doen.
Infrastructuur saboteren, info doorgeven etc.
En die worden dan betaald en eventueel bewapend door Rusland.
Of als een soort NGO de bevolking motiveren om in opstand te komen tegen de regering.
Nou, dat wordt bij voorbaat al niets.
  zondag 28 april 2024 @ 23:27:28 #175
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_213358314
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 19:37 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Wie zegt nou weer dat de NAVO compleet waardeloos is als er geen sprake is van klassieke oorlogsvoering?
Waarom trek je nou alles in het uiterste?
Je had het wel over weinig kunnen doen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  Moderator zondag 28 april 2024 @ 23:29:45 #176
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213358332
Ik snap er geen bal meer van
pi_213358382
Ik snap je verwarring.
pi_213358388
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 23:27 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Je had het wel over weinig kunnen doen.
Klopt ja en dat is iets anders dan compleet waardeloos zijn.
pi_213359422
https://dissident.one/tot(...)het-front-deporteren

quote:
De Poolse minister van Defensie zei woensdag op de Poolse televisie:

“We hebben lang gezegd dat we ook de mogelijkheid hebben om Oekrane te helpen ervoor te zorgen dat degenen die onderworpen zijn aan militaire di enst terugkeren naar Oekrane.”

Hij sloot uitdrukkelijk niet uit dat Warschau zou kunnen helpen bij het transporteren van de Oekraners uit Polen in het geval van een overeenkomstig verzoek uit Kiev.

Dit lijkt een gecordineerde actie te zijn, aangezien Litouwen onmiddellijk verklaarde dat het het voorbeeld van Polen zou volgen en maatregelen zou nemen om Oekraense burgers die onderworpen zijn aan militaire dienst terug te sturen naar hun thuisland. De minister van Defensie maakte dit ook bekend in Litouwen, wat zo klonk:

“In Oekrane is er een kritiek tekort aan reserves voor mobilisatie, aan mannen van militaire leeftijd die het land hebben verlaten. De manier om ze terug te brengen is de juiste manier.”

De minister van Defensie merkte echter op dat er niet veel van hen in Litouwen zijn. Volgens hem zijn er 10.000 tot 15.000 mensen. Hij wees erop dat “Oekraners niet massaal worden vastgehouden en gedeporteerd”, aangezien in totaal ruim 87.000 Oekraners naar Litouwen zijn gevlucht sinds het begin van de escalatie. Hij zei ook dat we zouden moeten wachten op het besluit van het Litouwse ministerie van Binnenlandse Zaken, maar hij verwachtte dat dit een voor Litouwen aanvaardbare oplossing zou voorstellen.
Toch lullig als dat echt gebeurd.
Probeer je een oorlog te ontvluchten, wordt je opgepakt in het veilige land en terug gestuurd de oorlog in.
pi_213360398
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 08:50 schreef Candymannetje het volgende:
https://dissident.one/tot(...)het-front-deporteren
[..]
Toch lullig als dat echt gebeurd.
Probeer je een oorlog te ontvluchten, wordt je opgepakt in het veilige land en terug gestuurd de oorlog in.
Dit werd vorig jaar ook geroepen en leidde tot niets ..

En dit stukje maakt het artikel niet echt betrouwbaar:

quote:
Oekrane wordt gedwongen om voor de Amerikaanse belangen te vechten tot de laatste Oekraener. Het door de VS geleide Westen is hier duidelijk bloedserieus over
pi_213361632
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2024 10:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dit werd vorig jaar ook geroepen en leidde tot niets ..

En dit stukje maakt het artikel niet echt betrouwbaar:
[..]

Er schijnen toen wel Oekraners uitgeleverd te zijn door Polen aan Oekrane.
pi_213363370
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 12:38 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Er schijnen toen wel Oekraners uitgeleverd te zijn door Polen aan Oekrane.
Schijnen, of is dat echt gebeurd?
pi_213364025
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2024 16:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Schijnen, of is dat echt gebeurd?
https://dissident.one/pol(...)ven-in-de-vleesmolen
quote:
Polen is begonnen met het uitleveren van Oekraners van militaire leeftijd, schrijft Rzeczpospolita met verwijzing naar de gegevens van de Poolse grensdienst.
pi_213364412
quote:
In het Poolse artikel staat dat de mensensmokkelaars worden uitgeleverd voor vervolging.
pi_213364433
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2024 18:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
In het Poolse artikel staat dat de mensensmokkelaars worden uitgeleverd voor vervolging.
Ja klopt.
pi_213364497
twitter

Het mag ineens van de VS. Het word zelfs aangemoedigd.
pi_213364777
Ben benieuwd of dat een escalerend effect gaat hebben.
pi_213365744
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 18:18 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja klopt.
Dus niet dat vluchtelingen worden uitgeleverd om als kanonnenvoer te dienen.
  maandag 29 april 2024 @ 20:39:02 #189
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213365842
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2024 20:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
Heeft Nederland niet een maand of wat geleden aangegeven geen Oekrainers terug te sturen voor mobilisatie ook wanneer de UA daarom vraagt?
Lach met een schone bips
  Moderator maandag 29 april 2024 @ 20:40:43 #190
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213365868
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 19:00 schreef Candymannetje het volgende:
Ben benieuwd of dat een escalerend effect gaat hebben.
Ja nou straks vallen ze dat land nog binnen _O-
pi_213365906
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 20:39 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Heeft Nederland niet een maand of wat geleden aangegeven geen Oekrainers terug te sturen voor mobilisatie ook wanneer de UA daarom vraagt?
Niets over gelezen.
Het enige dat ik er over kan vinden komt uit de tijd van dat Poolse artikel, en wat mij betreft is dat vooral Russische propaganda.
Ik heb nooit iets concreets gezien over het deporteren van mannen naar Oekrane om in het leger te dienen.
Dat gaat ook totaal tegen het recht van vluchtelingen in.
  maandag 29 april 2024 @ 20:46:09 #192
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213365931
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2024 20:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Niets over gelezen.
Het enige dat ik er over kan vinden komt uit de tijd van dat Poolse artikel, en wat mij betreft is dat vooral Russische propaganda.
Ik heb nooit iets concreets gezien over het deporteren van mannen naar Oekrane om in het leger te dienen.
Dat gaat ook totaal tegen het recht van vluchtelingen in.
My bad, ff snel google gebruikt. Nederland zal geen Russische vluchtelingen voor de oorlog terug sturen als ze moeten vechten.
Lach met een schone bips
pi_213365981
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2024 20:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
Uiteraard is het artikel stemmingmakerij.
Dissident is de NOS van de alternatieve media.
Zodra iets in hun narratief past blazen ze het enorm op.
Maar er worden wel mannen een land in gestuurd wat in oorlog is.
pi_213365996
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 20:40 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja nou straks vallen ze dat land nog binnen _O-
Dat zal wel niet.
pi_213366880
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 20:50 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Uiteraard is het artikel stemmingmakerij.
Dissident is de NOS van de alternatieve media.
Zodra iets in hun narratief past blazen ze het enorm op.
Maar er worden wel mannen een land in gestuurd wat in oorlog is.
Criminele mensensmokkelaars, om te berechten voor hun misdaden .

En dat wordt heeeeeeeul ver opgerekt om het idee dat de EU mannen naar Oekrane deporteert om daar te worden afgeslacht te rechtvaardigen.
pi_213366919
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2024 22:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Criminele mensensmokkelaars, om te berechten voor hun misdaden .

En dat wordt heeeeeeeul ver opgerekt om het idee dat de EU mannen naar Oekrane deporteert om daar te worden afgeslacht te rechtvaardigen.
Ja dus?

https://www.amnesty.nl/en(...)verdrag-in-10-vragen
quote:
Het verdrag verbiedt vluchtelingen terug te sturen naar een herkomstland waar ze gevaar lopen. Dat verhindert een land niet om vluchtelingen elders in een veilig land onder te brengen.
pi_213366972
quote:
Hoezo zijn dat vluchtelingen.
pi_213367039
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2024 22:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hoezo zijn dat vluchtelingen.
Iemand die een oorlogsgebied ontvlucht is geen vluchteling?
pi_213368148
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 22:19 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het gaat om mensensmokkelaars.
pi_213368402
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2024 06:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het gaat om mensensmokkelaars.
Ja en?
Hebben die geen rechten meer?
pi_213368560
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 08:18 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja en?
Hebben die geen rechten meer?
In Nederland iig recht op 4 jaar celstraf
https://www.de-strafrechtadvocaat.nl/mensensmokkel/
pi_213368678
4 jaar cel omdat je mensen vanuit een oorlogsgebied naar een veilig land brengt 8)7
pi_213368906
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 09:00 schreef Candymannetje het volgende:
4 jaar cel omdat je mensen vanuit een oorlogsgebied naar een veilig land brengt 8)7
Daar kun je van alles van vinden, feit blijft dat dit geen mensen zijn die voor de oorlog zijn gevlucht en vervolgens terug naar Oekrane zijn gedeporteerd om te vechten tegen Rusland.
En dat was het punt.
.
pi_213368977
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2024 09:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
Daar kun je van alles van vinden, feit blijft dat dit geen mensen zijn die voor de oorlog zijn gevlucht en vervolgens terug naar Oekrane zijn gedeporteerd om te vechten tegen Rusland.
En dat was het punt.
.
Ze waren wel gevlucht want ze waren in Polen.
pi_213369165
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 09:45 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ze waren wel gevlucht want ze waren in Polen.
Ik was vorige week gevlucht naar Gran Canaria...

Echt |:(
pi_213369192
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2024 10:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik was vorige week gevlucht naar Gran Canaria...

Echt |:(
Gelukkig hebben ze je niet gedeporteerd naar een oorlogsgebied.
pi_213369205
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 10:14 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Gelukkig hebben ze je niet gedeporteerd naar een oorlogsgebied.
Ik pendel ook niet heen en weer tussen Nederland en Gran Canaria om mensen te smokkelen.

Dus dan heb ik ook geen last van anderen die mijn positie proberen te misbruiken voor Russische propaganda.
pi_213369250
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2024 10:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik pendel ook niet heen en weer tussen Nederland en Gran Canaria om mensen te smokkelen.

Dus dan heb ik ook geen last van anderen die mijn positie proberen te misbruiken voor Russische propaganda.
Dus je was helemaal niet op de vlucht?
pi_213369344
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 10:22 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dus je was helemaal niet op de vlucht?
Jawel.
pi_213369381
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2024 10:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jawel.
Ik ga er van uit dat je in Nederland woont en in Nederland is geen oorlog.
pi_213369753
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 10:39 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik ga er van uit dat je in Nederland woont en in Nederland is geen oorlog.
Toch was ik op de vlucht naar Gran Canaria.

Daarvoor is geen oorlog nodig.

Verder gaat het hier om mensensmokkelaars, waarbij jij de aanname doet dat die zelf ook gevlucht zijn.
Maar dat blijkt nergens uit.
pi_213370351
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2024 11:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Toch was ik op de vlucht naar Gran Canaria.

Daarvoor is geen oorlog nodig.

Verder gaat het hier om mensensmokkelaars, waarbij jij de aanname doet dat die zelf ook gevlucht zijn.
Het gaat er om dat Polen mensen deporteert naar een land wat in oorlog is.
Of het nou mensensmokkelaars zijn of dierenartsen maakt niet uit.
pi_213370796
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 12:11 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het gaat er om dat Polen mensen deporteert naar een land wat in oorlog is.
Of het nou mensensmokkelaars zijn of dierenartsen maakt niet uit.
Volgens mij ging het er om dat Oekrane graag de gevluchte dienstplichtigen terug wil en dat landen daar gehoor aan willen geven.

Dat criminelen worden uitgeleverd aan Oekrane gaat via de rechtbank.
pi_213371378
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2024 13:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
Volgens mij ging het er om dat Oekrane graag de gevluchte dienstplichtigen terug wil en dat landen daar gehoor aan willen geven.

Dat criminelen worden uitgeleverd aan Oekrane gaat via de rechtbank.
Uitleveringen gaan altijd via de rechtbank
pi_213371620
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 14:09 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Uitleveringen gaan altijd via de rechtbank
Nou, dan is dat verder opgelost.
pi_213371693
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2024 14:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou, dan is dat verder opgelost.
Dus jij vind het geen probleem als mensen worden uitgezet naar een land wat in oorlog is?
pi_213373098
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 14:42 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dus jij vind het geen probleem als mensen worden uitgezet naar een land wat in oorlog is?
Nee, geen probleem dat criminelen worden overgedragen aan Oekrane.
Het is niet zo dat omdat een land in oorlog is, criminelen ermee weg kunnen komen.
pi_213373407
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2024 16:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, geen probleem dat criminelen worden overgedragen aan Oekrane.
Het is niet zo dat omdat een land in oorlog is, criminelen ermee weg kunnen komen.
Ze kunnen ook gewoon in Polen hun straf uitzitten toch?
Het is niet zo dat ze er mee weg komen want ze waren gepakt.
Sowieso vind ik het woord crimineel niet echt gepast want ze hebben mensen in veiligheid gebracht.
Of vind jij mensen die joden verborgen in de oorlog ook criminelen?
pi_213373804
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2024 17:20 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ze kunnen ook gewoon in Polen hun straf uitzitten toch?
Het is niet zo dat ze er mee weg komen want ze waren gepakt.
Sowieso vind ik het woord crimineel niet echt gepast want ze hebben mensen in veiligheid gebracht.
Of vind jij mensen die joden verborgen in de oorlog ook criminelen?
Ik ken alle details niet, dus ik ga uit van de goede werking van het Poolse rechtssysteem.

Mensensmokkelaars met altrustische bedoelingen ken ik niet overigens.

Je Godwin negeer ik verder.
pi_213373818
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2024 18:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik ken alle details niet, dus ik ga uit van de goede werking van het Poolse rechtssysteem.

Mensensmokkelaars met altrustische bedoelingen ken ik niet overigens.

Je Godwin negeer ik verder.
Nou zo goed is de werking van het Poolse rechtssysteem dus niet want ze schenden het vluchtelingenverdrag.
pi_213374217
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 18:07 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nou zo goed is de werking van het Poolse rechtssysteem dus niet want ze schenden het vluchtelingenverdrag.
Dat is een aanname van je.
pi_213374333
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2024 18:51 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is een aanname van je.
Nope heb ik al aangetoond in post #196
pi_213374408
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 19:02 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nope heb ik al aangetoond in post #196
Nee, daar link je naar Amnesty.

Nergens blijkt dat deze smokkelaars als vluchteling naar Polen zijn gekomen.
pi_213374513
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2024 19:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, daar link je naar Amnesty.

Nergens blijkt dat deze smokkelaars als vluchteling naar Polen zijn gekomen.
En ook daar heb ik al antwoord op gegeven in post #198
  dinsdag 30 april 2024 @ 19:19:09 #225
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213374556
Mijn hemel wat een discussie, maar is er nou ook nog iets sp3ctaculairs aan de hand aan het front?
Lach met een schone bips
pi_213374606
Niks bijzonders daar.
Russen pakken steeds meer grond maar niet echt een enorme doorbraak.
  dinsdag 30 april 2024 @ 19:29:27 #227
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213374682
Zal nog wel een poos op en neer blijven gaan na UA ook weer meer wapens krijgt..
Lach met een schone bips
pi_213375686
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 19:16 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
En ook daar heb ik al antwoord op gegeven in post #198
Daar schrijf je dit:

quote:
Dat is een vraag.
En weer met de aanname dat die smokkelaars zelf vluchtelingen zijn.
  dinsdag 30 april 2024 @ 21:32:39 #229
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_213376461
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  dinsdag 30 april 2024 @ 21:38:29 #230
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_213376513
quote:
En weer met de aanname dat die smokkelaars zelf vluchtelingen zijn.
tering wat kan jij een argument zo draaien alsof je erzelf niet mee bent begonnen.

Erg Kunstig
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
pi_213376780
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 21:38 schreef DeMolay het volgende:

[..]
tering wat kan jij een argument zo draaien alsof je erzelf niet mee bent begonnen.

Erg Kunstig
Het argument lijkt me duidelijk: het staat niet vast dat die smokkelaars zelf vluchtelingen zijn.

En kennelijk heb jij daar niets aan toe te voegen.
  dinsdag 30 april 2024 @ 22:33:59 #232
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213377041
quote:
Iets meer van deze tijd denk ik is deze:

Lach met een schone bips
  dinsdag 30 april 2024 @ 22:38:26 #233
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213377091
Maar we lopen nu al 3 pagina's of meer om hetzelfde heen te draaien met maar een paar verschillende posters. Dat is gewoon irritant. Kijk even in FB hiero. sp3c heeft daarin ook al aangegeven dat het gewoon niet leuk meer is op deze manier.

Mensen die willen meelezen jaag je er gewoon mee weg, stop met het constant cherry picken op iedere opmerking die een ieder maakt. Probeer er iig meer van te maken dan elkaar de tent uit te vechten met "Ja maar jij zegt" "oh maar jij dacht" "oh whatever".... Jullie zijn dit topic aan het slopen. Doe dat niet.
Lach met een schone bips
  dinsdag 30 april 2024 @ 23:17:41 #234
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_213377459
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2024 22:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het argument lijkt me duidelijk: het staat niet vast dat die smokkelaars zelf vluchtelingen zijn.

En kennelijk heb jij daar niets aan toe te voegen.
Q.E.D.
Δημοσθένης
pi_213378295
twitter
pi_213378331
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 06:46 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ x ]
Een fittie tussen David en Noah is breaking?
pi_213379456
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 06:46 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ x ]
Gaat niet echt lekker met de USA.
Ze zullen het best zwaar krijgen de komende jaren.
Meerdere landen zijn er op uit om de werelddominantie van de USA te ondermijnen.
Een aantal landen zijn ook bezig om hun goudvoorraden in de USA terug te halen.
Nou zal dat niet direct een groot probleem zijn maar het is wel een teken aan de wand.
pi_213379507
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 09:42 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Gaat niet echt lekker met de USA.
Ze zullen het best zwaar krijgen de komende jaren.
Meerdere landen zijn er op uit om de werelddominantie van de USA te ondermijnen.
Een aantal landen zijn ook bezig om hun goudvoorraden in de USA terug te halen.
Nou zal dat niet direct een groot probleem zijn maar het is wel een teken aan de wand.
Het is niet echt nieuws, al langer is bekend dat met name de NAVO niet goed is uitgerust om wapen voorraden snel aan te vullen.
Dat is ook decennialang niet nodig geweest.
En dus is er een omschakeling nodig.
pi_213379548
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2024 09:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is niet echt nieuws, al langer is bekend dat met name de NAVO niet goed is uitgerust om wapen voorraden snel aan te vullen.
Dat is ook decennialang niet nodig geweest.
En dus is er een omschakeling nodig.
:{w :W
pi_213384182
Ze hebben een aardige tentoonstelling gemaakt met westers materiaal in Moskou.

https://t.me/berichten_uit_Donbass/17063
pi_213384526
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 17:49 schreef Candymannetje het volgende:
Ze hebben een aardige tentoonstelling gemaakt met westers materiaal in Moskou.

https://t.me/berichten_uit_Donbass/17063
Leuk, een Nederlands pro Russisch telegram kanaal ^O^
  Moderator woensdag 1 mei 2024 @ 18:43:22 #242
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213384660
Ik vind dit net zo oninteressant als toen de Oekraners de wereld over vlogen met vernietigde Russische tanks en shit

Leuk voor de kassa maar verder lekker belangrijk :')
pi_213384688
Is gewoon propaganda toch?
Kijk wat wij allemaal buit maken, de tegenstander stelt niks voor.
  FOK!fotograaf woensdag 1 mei 2024 @ 18:50:10 #244
364681 over_hedge
pi_213384733
het filmpje dat ze een loop van een tank expres kapot gingen maken zodat het er erger uit ziet vond ik dan wel weer grappig :P

Van de rest. Lekker boeiend allemaal. Net zo doelloos als toen het westen kapotte tanks in verschillende Eu landen ging laten zien.
pi_213384755
Zouden ze die Hummers verkopen?
Voor een mooi prijsje wil ik er wel wat overnemen.
pi_213384809
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 18:45 schreef Candymannetje het volgende:
Is gewoon propaganda toch?
Kijk wat wij allemaal buit maken, de tegenstander stelt niks voor.
Klopt, propaganda met als doel de oorlog te winnen.

Waarom zou iemand er dan voor kiezen om Russische propaganda op dat gebied te voeden.
pi_213384825
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 18:51 schreef Candymannetje het volgende:
Zouden ze die Hummers verkopen?
Voor een mooi prijsje wil ik er wel wat overnemen.
Je mag ook een donatie doen.
  Moderator woensdag 1 mei 2024 @ 19:03:16 #248
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213384917
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 18:50 schreef over_hedge het volgende:
het filmpje dat ze een loop van een tank expres kapot gingen maken zodat het er erger uit ziet vond ik dan wel weer grappig :P

Die snap ik sowieso niet echt, als ze het er erger uit hadden willen laten zien dan hadden ze er wel een paar anti tank raketten tegenaan geschoten op een verlaten schietterrein voor ze het Moskou in rolden

Voelt als een soort entertainment, net als vroeger dat je rotte tomaten naar ketters mocht gooien ofzo

Ik ken niet veel Russen maar genoeg om te weten dat dit soort onzin niet werkt daar, regering is compleet de weg kwijt volgens mij
pi_213385082
Op dat Franse apparaat zie ik ook een NAVO plaatje zitten.
Lijkt me sterk dat die zo geleverd is door Frankrijk.
  Moderator woensdag 1 mei 2024 @ 19:42:19 #250
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213385308
Al die vlaggetjes zijn fake

Fransen reden er in Afghanistan ook niet mee rond, zie geen enkele reden om die er voor Oekrane ineens op te plakken
pi_213386962
Vervelend, Russische vluchtelingen kunnen niet terug naar Rusland vanwege de hybride oorlog die Rusland tegen Finland voert...

https://eenvandaag.avrotr(...)ng-van-onze-rechten/
  woensdag 1 mei 2024 @ 22:13:14 #252
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213387029
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2024 22:06 schreef Wantie het volgende:
Vervelend, Russische vluchtelingen kunnen niet terug naar Rusland vanwege de hybride oorlog die Rusland tegen Finland voert...

https://eenvandaag.avrotr(...)ng-van-onze-rechten/
Ok, en je punt is hiermee? Het verhaal gaat over een vrouw die al 14 jaar in Finland woont en moeilijk naar huis kan omdat Finland de grenzen gesloten heeft vanwege Rusland die asielzoekers naar Finse grenzen stuurt op de fiets.

Gebeurt wel vaker de afgelopen jaren grenzen die dicht gaan. Snap alleen je punt niet zo goed?
Lach met een schone bips
pi_213390942
twitter
pi_213391264
Banderafella... wel toepasselijke naam.
Doet niks af aan het bericht verder.
pi_213408240
De frontlinie van Oekraine heeft het zwaar momenteel, de Russen zijn op meerdere plaatsen doorgebroken en ik ben benieuwd wat er de komende maanden gaat gebeuren.

quote:
Britten: Oekrane heeft recht om doelen in Rusland te bestoken met Britse wapens

De Britse minister Cameron van Buitenlandse Zaken zegt dat er "zo lang als nodig is" jaarlijks 3 miljard pond (ruim 3,5 miljard euro) wordt uitgetrokken voor militaire steun aan Oekrane. Hij voegt daaraan toe dat Londen er niets op tegen heeft als geleverde wapens ook in Rusland worden gebruikt. Die uitspraak is Moskou in het verkeerde keelgat geschoten.

In gesprek met persbureau Reuters in Kyiv zei Cameron gisteravond dat Oekrane het recht heeft om doelen in Rusland te bestoken met Britse wapens. "Het is hun recht om te beslissen hoe ze deze wapens inzetten, want ze verdedigen hun land. Ze zijn op illegale wijze binnengevallen door Poetin en moeten die stappen ondernemen."

Directe escalatie
Het Kremlin noemt Camerons uitspraken een "directe escalatie" van het conflict. Woordvoerder Peskov omschrijft de opmerkingen van de minister als gevaarlijk en zorgwekkend. Hij zegt dat de uitspraken het hele Europese veiligheidsbestel in gevaar kunnen brengen. Er is daarop geen reactie uit Londen gekomen.
Macron sluit niet uit dat Frankrijk troepen stuurt als de frontlinie doorbroken wordt.

Het zal me niet verbazen als WOIII al uitbreekt voor de Amerikaanse verkiezingen in november.
pi_213411877
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 20:57 schreef CryptoPunk het volgende:
De frontlinie van Oekraine heeft het zwaar momenteel, de Russen zijn op meerdere plaatsen doorgebroken en ik ben benieuwd wat er de komende maanden gaat gebeuren.
[..]
Macron sluit niet uit dat Frankrijk troepen stuurt als de frontlinie doorbroken wordt.

Het zal me niet verbazen als WOIII al uitbreekt voor de Amerikaanse verkiezingen in november.
Een Rusland die tegen de NAVO vecht in Oekrane is nog geen WO3.

Daarvoor zijn meer brandhaarden wereldwijd nodig.
pi_213413834
Ik ken de site verder niet dus weet niet hoe betrouwbaar dit is.

https://www.voiceofeurope(...)he-military-reserve/

quote:
About 300 applications for resignation from the military reserve and transfer to civilian defense tasks have been submitted by Finns after the Minister of Defense announced changes in the law that would make such a move impossible.
According to the Civil Service Center, this is the largest daily number of such applications in history. On Friday, 293 applications were received from reservists. This is more than when Russia attacked Ukraine. At that time, just over 200 people applied in one day, admitted Mikko Reijonen, the director of the Civil Service Center. Additional applications will be submitted on Saturday (submitted electronically).

Such a large number of requests to leave the military reserve is a direct reaction of some citizens to the words of the Minister of National Defense, Antti Hakkane, reports RMF24.

“I am looking for legal measures to make escape from the military reserve no longer possible,” said the Minister of Defense.

Finnish reservists have increasingly applied for transfers to broadly understood civilian defense tasks, even when Finland joined NATO. Many claimed at that time that they did not want to participate in Alliance missions. Statistics show that the current multi-year average is several hundred applications per month (around 300-400).

In 2023, more than 1600 applications were submitted, while in the “exceptional,” as emphasized, 2022, more than 3800 applications were received. In previous periods, fewer than 1000 applications were submitted annually. In the 5.5-million-strong Finland, universal military service applies to men aged 18-60. Women can voluntarily join the service. Currently, nearly 900,000 Finns remain in reserve. The predicted strength of the Finnish armed forces during wartime is 280,000 soldiers.
pi_213414468
quote:
Oekrane: 'Rusland lanceert driedelig plan om oorlog te winnen'
Rusland is voornemens een driedelig plan te lanceren om de oorlog in Oekrane te winnen. Dat beweert generaal-majoor Vadim Skibitski van de Oekraense militaire inlichtingendienst. Het plan zou volgens het Institute for the Study of War (ISW) deze maand moeten ingaan.

Het plan houdt onder meer militaire operaties door de Russische strijdkrachten in. Deze zijn bedoeld om het aanhoudende Oekraense tekort aan meteriaal en mankracht voordelig te benutten. Zolang de tekorten aanhouden, probeert Rusland de regio's Donetsk en Loehansk definitef over te nemen.

Ook desinformatiecampagnes maken deel uit van het plan. Die info zou onder meer over de mobilisatie van Oekranse mannen en de legitimiteit van het presidentschap van Volodimir Zelenski gaan. Het ambtstermijn van het staatshoofd loopt officieel op 20 mei af en daar wil het Kremlin gebruik van maken in zijn desinformatiecampagne. Het punt is echter dat presidenten volgens de Oekranese grondwet langer aan mogen blijven ten tijde van oorlog.

Ten slotte wil Rusland op internationaal gebied ook het een en ander moeilijker maken voor Oekrane. Zo probeert het land internationale steun te saboteren of op zijn minst te beperken. Ook probeert het Kremlin een netwerk van Oekraense partners die een vredesakkoord willen sluiten te blokkeren.
Dus na 20 mei zullen we hier wel twitter berichten krijgen dat Zelensky eigenlijk geen president meer is omdat zijn ambtstermijn is verlopen.
pi_213414477
Russische econoom over de Russische economische groei dankzij de oorlog in Oekrane.

pi_213414591
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 12:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dus na 20 mei zullen we hier wel twitter berichten krijgen dat Zelensky eigenlijk geen president meer is omdat zijn ambtstermijn is verlopen.
Dus eigenlijk blijven we gewoon de propaganda over ons heen krijgen die we al jaren krijgen :P
pi_213414633
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 12:59 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dus eigenlijk blijven we gewoon de propaganda over ons heen krijgen die we al jaren krijgen :P
Ik hoop het niet, maar ik ben bang dat we die twitterberichten weer gaan krijgen hier. Zonder enig commentaar van degene die ze hier post. En de mods kunnen dan niet meer verwachten dat we dat geen kremlinpropaganda mogen noemen, want we weten nu dat het kremlin van plan is om die berichten te verspreidden.
pi_213414640
https://www.msn.com/en-us(...)loomberg/ar-AA1o1U3e

quote:
Russians Returning From Abroad Help Boost Kremlin’s War Economy – Bloomberg
Het originele bericht van Bloomberg zit achter een betaalmuur dus ik kan niet het hele artikel verifiren.
Maar dit is natuurlijk een fantastisch verhaal voor het Kremlin.
pi_213414655
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 13:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ik hoop het niet, maar ik ben bang dat we die twitterberichten weer gaan krijgen hier. Zonder enig commentaar van degene die ze hier post. En de mods kunnen dan niet meer verwachten dat we dat geen kremlinpropaganda mogen noemen, want we weten nu dat het kremlin van plan is om die berichten te verspreidden.
Je kan ook een onderbouwde reactie geven wat er niet klopt aan de post zonder het gelijk kremlinpropaganda te noemen.
pi_213414746
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 07:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Een Rusland die tegen de NAVO vecht in Oekrane is nog geen WO3.

Daarvoor zijn meer brandhaarden wereldwijd nodig.
Als NAVO de oorlog verklaart aan Rusland ontstaat er een domino-effect, landen als China/Iran/Belarus etc zullen Rusland dan te hulp schieten. Daarnaast zijn er wereldwijd al genoeg brandhaarden, het Midden-Oosten staat al in de fik, dreiging van China/Taiwan etc.
pi_213414844
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 13:18 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Als NAVO de oorlog verklaart aan Rusland ontstaat er een domino-effect, landen als China/Iran/Belarus etc zullen Rusland dan te hulp schieten. Daarnaast zijn er wereldwijd al genoeg brandhaarden, het Midden-Oosten staat al in de fik, dreiging van China/Taiwan etc.
Als de USA actief in een conflict terecht komt en troepen moet gaan sturen zal China wel van de kans gebruik gaan maken denk ik.
pi_213414917
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 13:18 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Zelfs Rusland heeft geen oorlog tegen Oekrane verklaart.
Waarom zouden NAVO landen dat wel doen?
pi_213415009
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 22:13 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ok, en je punt is hiermee? Het verhaal gaat over een vrouw die al 14 jaar in Finland woont en moeilijk naar huis kan omdat Finland de grenzen gesloten heeft vanwege Rusland die asielzoekers naar Finse grenzen stuurt op de fiets.

Gebeurt wel vaker de afgelopen jaren grenzen die dicht gaan. Snap alleen je punt niet zo goed?
My bad, ik dacht dat het artikel het over 10.000 Russen had die hierdoor zijn getroffen, maar het is dus alleen de Russin die is genterviewd.
pi_213415314
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 13:31 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zelfs Rusland heeft geen oorlog tegen Oekrane verklaart.
Waarom zouden NAVO landen dat wel doen?
Het westen is daarover duidelijk, Rusland mag niet winnen, verliezen is geen optie.
Wat denk je dat er gaat gebeuren en hoe het westen reageert als de gehele frontlinie breekt en de Russen doorstoten naar Kiev?
  FOK!fotograaf zaterdag 4 mei 2024 @ 14:06:04 #269
364681 over_hedge
pi_213415329
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 14:04 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Het westen is daarover duidelijk, Rusland mag niet winnen, verliezen is geen optie.
Wat denk je dat er gaat gebeuren en hoe het westen reageert als de gehele frontlinie breekt en de Russen doorstoten naar Kiev?
Geen idee wat er dat gebeurt. Misschien stuurt frankrijk wat troepen oid.
Is nog steeds geen navo dan die troepen stuurt.
pi_213415372
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 14:06 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Dat zijn allemaal spelletjes om de NAVO buiten schot te houden.
Stel dat de USA en de hele EU troepen stuurt maar het geen officile NAVO missie is dan is de NAVO er niet bij betrokken.
  FOK!fotograaf zaterdag 4 mei 2024 @ 14:22:17 #271
364681 over_hedge
pi_213415499
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 14:10 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Stel dat de USA en de hele EU troepen stuurt maar het geen officile NAVO missie is dan is de NAVO er niet bij betrokken.
Zijn geen spelletjes. Is gewoon hoe de navo werkt.
pi_213415518
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 14:04 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Het westen roept wel vaker wat, zo was chemische wapens in Syri een rode lijn voor Obama.
Vervolgens gebeurt er vrijwel niets als er toch chemische wapens worden ingezet.

quote:
Ik verwacht niet dat de NAVO met een gestrekt been Rusland zelf gaat aanvallen.
Hooguit kan het zijn dat de NAVO in Oekrane gaat opereren.
En ik verwacht niet dat China dan ook soldaten naar Oekrane stuurt.
China heeft meer belang bij een verzwakt Rusland, dan dat ze zelf een oorlog worden ingezogen.
pi_213415531
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 14:10 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Klopt.

Maar de immer populaire Russische propaganda zal zeggen dat de NAVO de oorlog heeft gescaleerd.

En er is genoeg onbegrip over wat de Navo nu eigenlijk is en gebruikelijke zelfhaat in het westen dat dergelijke propaganda als zoete koek wordt geslikt.
pi_213415562
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 14:06 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Dat is een kwestie van tijd, Frankrijk is dan immers rechtstreeks in oorlog met Rusland en het lijkt me aannemelijk dat Rusland dan Franse doelen buiten Oekraine gaat bestoken.
Artikel 5 uit het NAVO-verdrag vormt dan de kern (een aanval op een van de landen wordt gezien als een aanval op allemaal).
  FOK!fotograaf zaterdag 4 mei 2024 @ 15:15:32 #275
364681 over_hedge
pi_213415996
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 14:31 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Dat is een kwestie van tijd, Frankrijk is dan immers rechtstreeks in oorlog met Rusland en het lijkt me aannemelijk dat Rusland dan Franse doelen buiten Oekraine gaat bestoken.
Artikel 5 uit het NAVO-verdrag vormt dan de kern (een aanval op een van de landen wordt gezien als een aanval op allemaal).
Zo werkt artikel 5 niet. Als frankrijk besluit troepen te sturen telt artikel 5 helemaal niet

deze discussie is hier ook al keer voorbij gekomen, tijdje terug toen frankrijk opeens grote bek had. Mocht je het terug willen lezen

[ Bericht 8% gewijzigd door over_hedge op 04-05-2024 15:25:11 ]
pi_213416165
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 14:22 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Zijn geen spelletjes. Is gewoon hoe de navo werkt.
Ze opereren alleen als NAVO als het hun uitkomt.
Als het niet uit komt trekken ze ff een jasje zonder NAVO embleem aan.
Maar het blijven dezelfde landen met dezelfde uitrusting.
Dus ja ik kan wel begrijpen dat Rusland zegt dat ze met de NAVO in oorlog zijn ook al is er geen NAVO vlag te vinden op het slagveld.
pi_213416194
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 15:15 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Zo werkt artikel 5 niet. Als frankrijk besluit troepen te sturen telt artikel 5 helemaal niet
Ik had het niet over het sturen van troepen alleen h.

Als voorbeeld;
Frankrijk beslist om troepen te sturen, Rusland gaat vervolgens energievoorzieningen en militaire doelen in Frankrijk bombarderen.

Jij denkt dan dat NAVO niets gaat doen en aan Frankrijk kenbaar zal maken dat ze het maar zelf oplossen omdat ze er zelf voor hebben gekozen troepen te sturen ofzo?
  FOK!fotograaf zaterdag 4 mei 2024 @ 15:52:29 #278
364681 over_hedge
pi_213416319
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 15:37 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]

Als voorbeeld;
Frankrijk beslist om troepen te sturen, Rusland gaat vervolgens energievoorzieningen en militaire doelen in Frankrijk bombarderen.

Jij denkt dan dat NAVO niets gaat doen en aan Frankrijk kenbaar zal maken dat ze het maar zelf oplossen omdat ze er zelf voor hebben gekozen troepen te sturen ofzo?
Artikel 5 gaat dan niet op. Dat is wat ik zeg.

Zullen ze frankrijk helpen met luchtverdediging etc? Ja vast wel.
  FOK!fotograaf zaterdag 4 mei 2024 @ 15:54:27 #279
364681 over_hedge
pi_213416330
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 15:33 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ze opereren alleen als NAVO als het hun uitkomt.
Als het niet uit komt trekken ze ff een jasje zonder NAVO embleem aan.
Maar het blijven dezelfde landen met dezelfde uitrusting.
Dus ja ik kan wel begrijpen dat Rusland zegt dat ze met de NAVO in oorlog zijn ook al is er geen NAVO vlag te vinden op het slagveld.
Nee hoor. Ze opereren precies zo als het beschreven staat.

Wat landen zelf beslissen heeft de navo niks over te zeggen.
pi_213416334
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 15:52 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Artikel 5 gaat dan niet op. Dat is wat ik zeg.
Vertel, waarom dan niet?
  FOK!fotograaf zaterdag 4 mei 2024 @ 15:55:25 #281
364681 over_hedge
pi_213416342
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 15:54 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Vertel, waarom dan niet?
deze discussie is hier ook al keer voorbij gekomen, tijdje terug toen frankrijk opeens grote bek had. Mocht je het terug willen lezen
pi_213416434
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 15:54 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Vertel, waarom dan niet?
Frankrijk valt Russische doelen aan, Rusland reageert daarop en Frankrijk roept artikel 5?

Tja,iis het niet eigen schuld dat Frankrijk klappen krijgt?
pi_213416459
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 15:55 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Yep, geef maar link naar dat topic dan.
pi_213416562
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 15:54 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Nee hoor. Ze opereren precies zo als het beschreven staat.

Wat landen zelf beslissen heeft de navo niks over te zeggen.
Dat klopt ja, mee eens.
pi_213417201
Maar mijn beste @over_hedge je weet toch waarschijnlijk ook wel dat de NAVO dingen doet die niet openbaar worden gemaakt.
Zoals project gladio.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Operatie_Gladio
quote:
Operatie Gladio was een in 1952 gestart geheim stay-behindnetwerk in Itali, gesponsord door de CIA en de NAVO, om in geval van een communistische machtsovername in Itali of bij een Russische inval in andere landen het verzet te organiseren.
pi_213417333
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 17:19 schreef Candymannetje het volgende:
Maar mijn beste @:over_hedge je weet toch waarschijnlijk ook wel dat de NAVO dingen doet die niet openbaar worden gemaakt.
Zoals project gladio.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Operatie_Gladio
[..]

Ik verwacht dat het meeste wat NAVO doet niet openbaar wordt gemaakt.
Maar de kwestie of NAVO in oorlog is met Rusland als Frankrijk wordt aangevallen door Rusland is toch iets anders.
pi_213417462
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 15:37 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]

Als voorbeeld;

Als Frankrijk troepen gaat leveren die direct in gevecht gaan met de Russen en de Russen bomberen het Franse vliegveld waar ze van vertrokken zijn is dat volgens mij geen artikel 5.
Hetzelfde geld voor de F-16's die geleverd worden.
Als die bijvoorbeeld opstijgen vanuit polen om Russen in Oekrane te bombarderen is dat Poolse vliegveld een legitiem militair doel voor de Russen dus ook geen artikel 5.
Achter de schermen is de NAVO natuurlijk allang actief in Oekrane, enkel niet openbaar.
pi_213417707
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 17:40 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Als Frankrijk troepen gaat leveren die direct in gevecht gaan met de Russen en de Russen bomberen het Franse vliegveld waar ze van vertrokken zijn is dat volgens mij geen artikel 5.
Hetzelfde geld voor de F-16's die geleverd worden.
Als die bijvoorbeeld opstijgen vanuit polen om Russen in Oekrane te bombarderen is dat Poolse vliegveld een legitiem militair doel voor de Russen dus ook geen artikel 5.
Achter de schermen is de NAVO natuurlijk allang actief in Oekrane, enkel niet openbaar.
Op het moment dat een lidstaat wordt aangevallen bepaalt het land zelf hoe het op de aanval reageert. De keuze is een bilaterale oplossing, niets doen of een beroep doen op Artikel 5. Artikel 5 is dus niet meteen van toepassing als een NAVO-land wordt aangevallen. Dat verzoek moet het aangevallen land doen.

De vraag is dus wat Frankrijk gaat doen als ze in eigen land worden aangevallen, als ze zich dan beroepen op Artikel 5 zal er een spoedzitting van de NAVO komen en daar wordt dan besloten wat de NAVO gaat of niet gaat doen.

Ik heb nog even gezocht want ik ben wel benieuwd of een NAVO-land zich kan beroepen op artikel 5 als een NAVO-land zelf beslist zich te mengen in een oorlog waardoor ze worden aangevallen (eigen schuld) maar heb niets daar niets over gevonden in dat verdrag.
pi_213418667
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 18:03 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Op het moment dat een lidstaat wordt aangevallen bepaalt het land zelf hoe het op de aanval reageert. De keuze is een bilaterale oplossing, niets doen of een beroep doen op Artikel 5. Artikel 5 is dus niet meteen van toepassing als een NAVO-land wordt aangevallen. Dat verzoek moet het aangevallen land doen.

De vraag is dus wat Frankrijk gaat doen als ze in eigen land worden aangevallen, als ze zich dan beroepen op Artikel 5 zal er een spoedzitting van de NAVO komen en daar wordt dan besloten wat de NAVO gaat of niet gaat doen.

Ik heb nog even gezocht want ik ben wel benieuwd of een NAVO-land zich kan beroepen op artikel 5 als een NAVO-land zelf beslist zich te mengen in een oorlog waardoor ze worden aangevallen (eigen schuld) maar heb niets daar niets over gevonden in dat verdrag.
Ik heb ook even gekeken maar kan geen officile berichtgeving daar over vinden.
De info die ik je gaf komt van analisten e.d maar kan in het NAVO verdrag niks vinden.
pi_213437831
twitter
pi_213437882
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 09:56 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ x ]
Kim blijft de Koolaid van het Kremlin drinken.
En dat is best triest om te zien ;(
pi_213439976
quote:
[ x ]
Dit is zeker ook de schuld van Biden?

twitter
pi_213440041
quote:
[ x ]
Obese.com :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213440334
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 13:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[ x ]
Onder andere.
Als je de tegenstander van Rusland lange afstand wapens geeft en zegt: ga maar lekker doelen in Rusland bestoken moet je niet raar opkijken als Rusland tegenacties gaat organiseren.
pi_213440353
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 13:50 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Onder andere.
Als je de tegenstander van Rusland lange afstand wapens geeft en zegt: ga maar lekker doelen in Rusland bestoken moet je niet raar opkijken als Rusland tegenacties gaat organiseren.
Dit is een grap hoop ik.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213440502
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 13:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[ x ]
Uiteraard, Poetin hoort gewoon te krijgen wat hij wil.
Oekrane heeft niet het recht zich te verdedigen, en al helemaal geen hulp daarbij krijgen.
pi_213452871
quote:
Er is opnieuw een moordcomplot op de Oekraense president Volodimir Zelenski verijdeld. Dat meldt de Oekraense veiligheidsdienst (SBU) op berichtendienst Telegram.

De dienst beweert dat twee mannen die zich voordeden als Oekraense staatswachtmilitairen door Moskou de opdracht hadden gekregen om een manier te bedenken om Zelenski gevangen te nemen en hem later te vermoorden.
  Moderator dinsdag 7 mei 2024 @ 18:25:43 #298
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213453582
Aanval op Europees of Noord Amerikaanse (of Franse departementen in Algerije) grondgebied is artikel 5

De reden maakt niet zo heel veel uit, zie 9/11
  Moderator dinsdag 7 mei 2024 @ 18:26:08 #299
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213453584
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 17:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Lol geloof er geen drol van
pi_213453613
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 17:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zou zomaar kunnen,ik heb een keer een video gezien over de verijdelde moordaanslagen op Poetin.
Dat waren er best veel.
pi_213462749
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 18:25 schreef sp3c het volgende:
Aanval op Europees of Noord Amerikaanse (of Franse departementen in Algerije) grondgebied is artikel 5

De reden maakt niet zo heel veel uit, zie 9/11
Dus ook al het een gelegaliseerde aanval is?
Als bijvoorbeeld vliegtuigen opstijgen vanuit Polen om de Russen te bombarderen.
Al is artikel 5 niet zo heel veelzeggend.
De veiligheidsclausule van de EU is veel sterker.

[ Bericht 0% gewijzigd door Candymannetje op 08-05-2024 11:05:33 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')