abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213416165
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 14:22 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Zijn geen spelletjes. Is gewoon hoe de navo werkt.
Ze opereren alleen als NAVO als het hun uitkomt.
Als het niet uit komt trekken ze ff een jasje zonder NAVO embleem aan.
Maar het blijven dezelfde landen met dezelfde uitrusting.
Dus ja ik kan wel begrijpen dat Rusland zegt dat ze met de NAVO in oorlog zijn ook al is er geen NAVO vlag te vinden op het slagveld.
pi_213416194
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 15:15 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Zo werkt artikel 5 niet. Als frankrijk besluit troepen te sturen telt artikel 5 helemaal niet
Ik had het niet over het sturen van troepen alleen hè.

Als voorbeeld;
Frankrijk beslist om troepen te sturen, Rusland gaat vervolgens energievoorzieningen en militaire doelen in Frankrijk bombarderen.

Jij denkt dan dat NAVO niets gaat doen en aan Frankrijk kenbaar zal maken dat ze het maar zelf oplossen omdat ze er zelf voor hebben gekozen troepen te sturen ofzo?
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
  FOK!Fotograaf zaterdag 4 mei 2024 @ 15:52:29 #278
364681 over_hedge
pi_213416319
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 15:37 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]

Als voorbeeld;
Frankrijk beslist om troepen te sturen, Rusland gaat vervolgens energievoorzieningen en militaire doelen in Frankrijk bombarderen.

Jij denkt dan dat NAVO niets gaat doen en aan Frankrijk kenbaar zal maken dat ze het maar zelf oplossen omdat ze er zelf voor hebben gekozen troepen te sturen ofzo?
Artikel 5 gaat dan niet op. Dat is wat ik zeg.

Zullen ze frankrijk helpen met luchtverdediging etc? Ja vast wel.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  FOK!Fotograaf zaterdag 4 mei 2024 @ 15:54:27 #279
364681 over_hedge
pi_213416330
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 15:33 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ze opereren alleen als NAVO als het hun uitkomt.
Als het niet uit komt trekken ze ff een jasje zonder NAVO embleem aan.
Maar het blijven dezelfde landen met dezelfde uitrusting.
Dus ja ik kan wel begrijpen dat Rusland zegt dat ze met de NAVO in oorlog zijn ook al is er geen NAVO vlag te vinden op het slagveld.
Nee hoor. Ze opereren precies zo als het beschreven staat.

Wat landen zelf beslissen heeft de navo niks over te zeggen.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_213416334
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 15:52 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Artikel 5 gaat dan niet op. Dat is wat ik zeg.
Vertel, waarom dan niet?
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
  FOK!Fotograaf zaterdag 4 mei 2024 @ 15:55:25 #281
364681 over_hedge
pi_213416342
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 15:54 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Vertel, waarom dan niet?
deze discussie is hier ook al keer voorbij gekomen, tijdje terug toen frankrijk opeens grote bek had. Mocht je het terug willen lezen
pi_213416434
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 15:54 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Vertel, waarom dan niet?
Frankrijk valt Russische doelen aan, Rusland reageert daarop en Frankrijk roept artikel 5?

Tja,iis het niet eigen schuld dat Frankrijk klappen krijgt?
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
pi_213416459
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 15:55 schreef over_hedge het volgende:

[..]
deze discussie is hier ook al keer voorbij gekomen, tijdje terug toen frankrijk opeens grote bek had. Mocht je het terug willen lezen
Yep, geef maar link naar dat topic dan.
pi_213416562
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 15:54 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Nee hoor. Ze opereren precies zo als het beschreven staat.

Wat landen zelf beslissen heeft de navo niks over te zeggen.
Dat klopt ja, mee eens.
pi_213417201
Maar mijn beste @over_hedge je weet toch waarschijnlijk ook wel dat de NAVO dingen doet die niet openbaar worden gemaakt.
Zoals project gladio.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Operatie_Gladio
quote:
Operatie Gladio was een in 1952 gestart geheim stay-behindnetwerk in Italië, gesponsord door de CIA en de NAVO, om in geval van een communistische machtsovername in Italië of bij een Russische inval in andere landen het verzet te organiseren.
pi_213417333
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 17:19 schreef Candymannetje het volgende:
Maar mijn beste @:over_hedge je weet toch waarschijnlijk ook wel dat de NAVO dingen doet die niet openbaar worden gemaakt.
Zoals project gladio.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Operatie_Gladio
[..]

Ik verwacht dat het meeste wat NAVO doet niet openbaar wordt gemaakt.
Maar de kwestie of NAVO in oorlog is met Rusland als Frankrijk wordt aangevallen door Rusland is toch iets anders.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
pi_213417462
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 15:37 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]

Als voorbeeld;

Als Frankrijk troepen gaat leveren die direct in gevecht gaan met de Russen en de Russen bomberen het Franse vliegveld waar ze van vertrokken zijn is dat volgens mij geen artikel 5.
Hetzelfde geld voor de F-16's die geleverd worden.
Als die bijvoorbeeld opstijgen vanuit polen om Russen in Oekraïne te bombarderen is dat Poolse vliegveld een legitiem militair doel voor de Russen dus ook geen artikel 5.
Achter de schermen is de NAVO natuurlijk allang actief in Oekraïne, enkel niet openbaar.
pi_213417707
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 17:40 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Als Frankrijk troepen gaat leveren die direct in gevecht gaan met de Russen en de Russen bomberen het Franse vliegveld waar ze van vertrokken zijn is dat volgens mij geen artikel 5.
Hetzelfde geld voor de F-16's die geleverd worden.
Als die bijvoorbeeld opstijgen vanuit polen om Russen in Oekraïne te bombarderen is dat Poolse vliegveld een legitiem militair doel voor de Russen dus ook geen artikel 5.
Achter de schermen is de NAVO natuurlijk allang actief in Oekraïne, enkel niet openbaar.
Op het moment dat een lidstaat wordt aangevallen bepaalt het land zelf hoe het op de aanval reageert. De keuze is een bilaterale oplossing, niets doen of een beroep doen op Artikel 5. Artikel 5 is dus niet meteen van toepassing als een NAVO-land wordt aangevallen. Dat verzoek moet het aangevallen land doen.

De vraag is dus wat Frankrijk gaat doen als ze in eigen land worden aangevallen, als ze zich dan beroepen op Artikel 5 zal er een spoedzitting van de NAVO komen en daar wordt dan besloten wat de NAVO gaat of niet gaat doen.

Ik heb nog even gezocht want ik ben wel benieuwd of een NAVO-land zich kan beroepen op artikel 5 als een NAVO-land zelf beslist zich te mengen in een oorlog waardoor ze worden aangevallen (eigen schuld) maar heb niets daar niets over gevonden in dat verdrag.
pi_213418667
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 18:03 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Op het moment dat een lidstaat wordt aangevallen bepaalt het land zelf hoe het op de aanval reageert. De keuze is een bilaterale oplossing, niets doen of een beroep doen op Artikel 5. Artikel 5 is dus niet meteen van toepassing als een NAVO-land wordt aangevallen. Dat verzoek moet het aangevallen land doen.

De vraag is dus wat Frankrijk gaat doen als ze in eigen land worden aangevallen, als ze zich dan beroepen op Artikel 5 zal er een spoedzitting van de NAVO komen en daar wordt dan besloten wat de NAVO gaat of niet gaat doen.

Ik heb nog even gezocht want ik ben wel benieuwd of een NAVO-land zich kan beroepen op artikel 5 als een NAVO-land zelf beslist zich te mengen in een oorlog waardoor ze worden aangevallen (eigen schuld) maar heb niets daar niets over gevonden in dat verdrag.
Ik heb ook even gekeken maar kan geen officiële berichtgeving daar over vinden.
De info die ik je gaf komt van analisten e.d maar kan in het NAVO verdrag niks vinden.
pi_213437831
twitter
pi_213437882
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 09:56 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ x ]
Kim blijft de Koolaid van het Kremlin drinken.
En dat is best triest om te zien ;(
pi_213439976
quote:
[ x ]
Dit is zeker ook de schuld van Biden?

twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator maandag 6 mei 2024 @ 13:17:43 #293
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_213440041
quote:
[ x ]
Obese.com :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213440334
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 13:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[ x ]
Onder andere.
Als je de tegenstander van Rusland lange afstand wapens geeft en zegt: ga maar lekker doelen in Rusland bestoken moet je niet raar opkijken als Rusland tegenacties gaat organiseren.
  Moderator maandag 6 mei 2024 @ 13:53:35 #295
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_213440353
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 13:50 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Onder andere.
Als je de tegenstander van Rusland lange afstand wapens geeft en zegt: ga maar lekker doelen in Rusland bestoken moet je niet raar opkijken als Rusland tegenacties gaat organiseren.
Dit is een grap hoop ik.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213440502
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 13:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[ x ]
Uiteraard, Poetin hoort gewoon te krijgen wat hij wil.
Oekraïne heeft niet het recht zich te verdedigen, en al helemaal geen hulp daarbij krijgen.
pi_213452871
quote:
Er is opnieuw een moordcomplot op de Oekraïense president Volodimir Zelenski verijdeld. Dat meldt de Oekraïense veiligheidsdienst (SBU) op berichtendienst Telegram.

De dienst beweert dat twee mannen die zich voordeden als Oekraïense staatswachtmilitairen door Moskou de opdracht hadden gekregen om een manier te bedenken om Zelenski gevangen te nemen en hem later te vermoorden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator dinsdag 7 mei 2024 @ 18:25:43 #298
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213453582
Aanval op Europees of Noord Amerikaanse (of Franse departementen in Algerije) grondgebied is artikel 5

De reden maakt niet zo heel veel uit, zie 9/11
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 7 mei 2024 @ 18:26:08 #299
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213453584
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 17:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Lol geloof er geen drol van
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_213453613
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 17:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zou zomaar kunnen,ik heb een keer een video gezien over de verijdelde moordaanslagen op Poetin.
Dat waren er best veel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')