Ze opereren alleen als NAVO als het hun uitkomt.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 14:22 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Zijn geen spelletjes. Is gewoon hoe de navo werkt.
Ik had het niet over het sturen van troepen alleen hè.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 15:15 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Zo werkt artikel 5 niet. Als frankrijk besluit troepen te sturen telt artikel 5 helemaal niet
Artikel 5 gaat dan niet op. Dat is wat ik zeg.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 15:37 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Ik had het niet over het sturen van troepen alleen hè.
Als voorbeeld;
Frankrijk beslist om troepen te sturen, Rusland gaat vervolgens energievoorzieningen en militaire doelen in Frankrijk bombarderen.
Jij denkt dan dat NAVO niets gaat doen en aan Frankrijk kenbaar zal maken dat ze het maar zelf oplossen omdat ze er zelf voor hebben gekozen troepen te sturen ofzo?
Nee hoor. Ze opereren precies zo als het beschreven staat.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 15:33 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ze opereren alleen als NAVO als het hun uitkomt.
Als het niet uit komt trekken ze ff een jasje zonder NAVO embleem aan.
Maar het blijven dezelfde landen met dezelfde uitrusting.
Dus ja ik kan wel begrijpen dat Rusland zegt dat ze met de NAVO in oorlog zijn ook al is er geen NAVO vlag te vinden op het slagveld.
Vertel, waarom dan niet?quote:Op zaterdag 4 mei 2024 15:52 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Artikel 5 gaat dan niet op. Dat is wat ik zeg.
deze discussie is hier ook al keer voorbij gekomen, tijdje terug toen frankrijk opeens grote bek had. Mocht je het terug willen lezenquote:
Frankrijk valt Russische doelen aan, Rusland reageert daarop en Frankrijk roept artikel 5?quote:
Yep, geef maar link naar dat topic dan.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 15:55 schreef over_hedge het volgende:
[..]
deze discussie is hier ook al keer voorbij gekomen, tijdje terug toen frankrijk opeens grote bek had. Mocht je het terug willen lezen
Dat klopt ja, mee eens.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 15:54 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nee hoor. Ze opereren precies zo als het beschreven staat.
Wat landen zelf beslissen heeft de navo niks over te zeggen.
quote:Operatie Gladio was een in 1952 gestart geheim stay-behindnetwerk in Italië, gesponsord door de CIA en de NAVO, om in geval van een communistische machtsovername in Italië of bij een Russische inval in andere landen het verzet te organiseren.
Ik verwacht dat het meeste wat NAVO doet niet openbaar wordt gemaakt.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 17:19 schreef Candymannetje het volgende:
Maar mijn beste @:over_hedge je weet toch waarschijnlijk ook wel dat de NAVO dingen doet die niet openbaar worden gemaakt.
Zoals project gladio.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Operatie_Gladio
[..]
Als Frankrijk troepen gaat leveren die direct in gevecht gaan met de Russen en de Russen bomberen het Franse vliegveld waar ze van vertrokken zijn is dat volgens mij geen artikel 5.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 15:37 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Ik had het niet over het sturen van troepen alleen hè.
Als voorbeeld;
Frankrijk beslist om troepen te sturen, Rusland gaat vervolgens energievoorzieningen en militaire doelen in Frankrijk bombarderen.
Jij denkt dan dat NAVO niets gaat doen en aan Frankrijk kenbaar zal maken dat ze het maar zelf oplossen omdat ze er zelf voor hebben gekozen troepen te sturen ofzo?
Op het moment dat een lidstaat wordt aangevallen bepaalt het land zelf hoe het op de aanval reageert. De keuze is een bilaterale oplossing, niets doen of een beroep doen op Artikel 5. Artikel 5 is dus niet meteen van toepassing als een NAVO-land wordt aangevallen. Dat verzoek moet het aangevallen land doen.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 17:40 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als Frankrijk troepen gaat leveren die direct in gevecht gaan met de Russen en de Russen bomberen het Franse vliegveld waar ze van vertrokken zijn is dat volgens mij geen artikel 5.
Hetzelfde geld voor de F-16's die geleverd worden.
Als die bijvoorbeeld opstijgen vanuit polen om Russen in Oekraïne te bombarderen is dat Poolse vliegveld een legitiem militair doel voor de Russen dus ook geen artikel 5.
Achter de schermen is de NAVO natuurlijk allang actief in Oekraïne, enkel niet openbaar.
Ik heb ook even gekeken maar kan geen officiële berichtgeving daar over vinden.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 18:03 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Op het moment dat een lidstaat wordt aangevallen bepaalt het land zelf hoe het op de aanval reageert. De keuze is een bilaterale oplossing, niets doen of een beroep doen op Artikel 5. Artikel 5 is dus niet meteen van toepassing als een NAVO-land wordt aangevallen. Dat verzoek moet het aangevallen land doen.
De vraag is dus wat Frankrijk gaat doen als ze in eigen land worden aangevallen, als ze zich dan beroepen op Artikel 5 zal er een spoedzitting van de NAVO komen en daar wordt dan besloten wat de NAVO gaat of niet gaat doen.
Ik heb nog even gezocht want ik ben wel benieuwd of een NAVO-land zich kan beroepen op artikel 5 als een NAVO-land zelf beslist zich te mengen in een oorlog waardoor ze worden aangevallen (eigen schuld) maar heb niets daar niets over gevonden in dat verdrag.
Kim blijft de Koolaid van het Kremlin drinken.quote:
Dit is zeker ook de schuld van Biden?quote:
Onder andere.quote:Op maandag 6 mei 2024 13:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dit is zeker ook de schuld van Biden?
[ x ]
Dit is een grap hoop ik.quote:Op maandag 6 mei 2024 13:50 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Onder andere.
Als je de tegenstander van Rusland lange afstand wapens geeft en zegt: ga maar lekker doelen in Rusland bestoken moet je niet raar opkijken als Rusland tegenacties gaat organiseren.
Uiteraard, Poetin hoort gewoon te krijgen wat hij wil.quote:Op maandag 6 mei 2024 13:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dit is zeker ook de schuld van Biden?
[ x ]
quote:Er is opnieuw een moordcomplot op de Oekraïense president Volodimir Zelenski verijdeld. Dat meldt de Oekraïense veiligheidsdienst (SBU) op berichtendienst Telegram.
De dienst beweert dat twee mannen die zich voordeden als Oekraïense staatswachtmilitairen door Moskou de opdracht hadden gekregen om een manier te bedenken om Zelenski gevangen te nemen en hem later te vermoorden.
Lol geloof er geen drol vanquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |