abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 april 2024 @ 22:33:04 #76
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213297765
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 22:28 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Wat is er vreemd aan het geld aan je eigen land uitgeven en tegelijk Oekraïne er mee helpen? Ze kopen er wapens van en die gaan naar Oekraïne. Wat maakt het dan uit dat die wapens in de us zelf gekocht worden?
Lijkt me meer een cadeautje uit eigen zak. De oorlogsindustrie die vooral in de USA nogal bezig is met lobby's vaart er natuurlijk fijn op.

Ja ik wil ook dat de hele bende stopt daar en Rusland afnokt, maar zijn we niet een groter conflict aan het creëren? Daar ben ik bang voor. Polen die al Nukes op eigen land wil... Daarom noemde ik het ook eerder al een een mogelijk koude oorlog 3.0

En begrijp me serieus niet verkeerd, maar zijn we van beide kanten elkaar niet aan het ophitsen? De enigen die daar wel bij varen is de oorlogsindustrie.
Lach met een schone bips
pi_213297778
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 22:33 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Lijkt me meer een cadeautje uit eigen zak. De oorlogsindustrie die vooral in de USA nogal bezig is met lobby's vaart er natuurlijk fijn op.

Ja ik wil ook dat de hele bende stopt daar en Rusland afnokt, maar zijn we niet een groter conflict aan het creëren? Daar ben ik bang voor. Polen die al Nukes op eigen land wil... Daarom noemde ik het ook eerder al een een mogelijk koude oorlog 3.0

En begrijp me serieus niet verkeerd, maar zijn we van beide kanten elkaar niet aan het ophitsen? De enigen die daar wel bij varen is de oorlogsindustrie.
Het conflict gaat niet stoppen denk ik aangezien Finland en Zweden bij de NAVO zijn gekomen.
  FOK!Fotograaf maandag 22 april 2024 @ 22:34:40 #78
364681 over_hedge
pi_213297785
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 22:31 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Belangenverstrengelingen
Wat. Is toch vrij logisch als je zulke bedragen gaat uitgeven dat je dit zo veel mogelijk in je eigen land doet... Help je je eigen economie mee. En kost het je dus een stuk minder.

Die conspiracy theories van dat de us de oorlog zo lang mogelijk wilt laten duren zodat ze meer wapens kunnen verkopen kan ik van de rest niet zo veel mee.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_213297794
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 22:34 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Die conspiracy theories van dat de us de oorlog zo lang mogelijk wilt laten duren zodat ze meer wapens kunnen verkopen kan ik van de rest niet zo veel mee.
Ik ook niet.
Hooguit dat ze in het begin dachten het Russische leger te verzwakken maar het tegendeel blijkt waar te zijn.
  FOK!Fotograaf dinsdag 23 april 2024 @ 09:52:51 #80
364681 over_hedge
pi_213299613
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 22:36 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik ook niet.
Hooguit dat ze in het begin dachten het Russische leger te verzwakken maar het tegendeel blijkt waar te zijn.
geen 1 leger ter wereld is na 2 jaar vechten niet verzwakt... Weet niet precies hoe je het voor je ziet dat het tegendeel waar is.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator dinsdag 23 april 2024 @ 10:06:25 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213299688
Je leest wel eens dat ze de boel sneller vervangen dan dat ze het verliezen maar dat lijkt me niet helemaal waar als je ziet hoeveel museumstukken er rondrijden en verliezen bij de luchtmacht zijn al lastiger op te vangen terwijl die bij de vloot helemaal niet opgevangen worden

Daarnaast is elke professioneel opgeleide militair die je vervangt door een dienstplichtige een aderlating qua skills en drills en als de oorlog klaar is (of hun dienst er op zit) gaan ze weer in de bakkerij of de fabriek werken

En het kost natuurlijk een smak centen iedere dag
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_213299729
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 09:52 schreef over_hedge het volgende:

[..]
geen 1 leger ter wereld is na 2 jaar vechten niet verzwakt... Weet niet precies hoe je het voor je ziet dat het tegendeel waar is.
Klopt, en de tekenen daarvan zijn hier ook al eens besproken.
Rusland is sowieso een land met een lange adem, maar wel is te merken dat het land last heeft van deze oorlog.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
pi_213299752
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 09:52 schreef over_hedge het volgende:

[..]
https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T

quote:
In addition to tanks, Russia's army has also grown in size by 15 percent, and the country is currently on the path to "command the largest military on the continent," he said. The size of Russia's army has exceeded the size it was when it had first invaded Ukraine in 2022. There are questions of capability and quality though.
Plus dat ze nu samenwerken met China en Iran.
  FOK!Fotograaf dinsdag 23 april 2024 @ 10:20:15 #84
364681 over_hedge
pi_213299807
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:14 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T
[..]
Plus dat ze nu samenwerken met China en Iran.
Geweldig. je leger is gegroeid met conscripts. Ondertussen ben je 300 000 mensen verloren. Een shitload aan materiaal. Je halve floot ligt op de zeebodem en een shitload aan vliegtuigen kwijt.

Dan nog het geld wat het kost. Het geld wat minder binnen komt. Je export van wapens naar de klote. en alles wat spec hier boven zegt.

Maar nee ze zijn niet verzwakt hoor. Sorry maar ik heb hier veel onzin gelezen. Maar je kan toch gewoon niet met drogen ogen gaan beweren dat een land wat 2 jaar in oorlog is. Niet verzwakt is..
pi_213299820
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:20 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Geweldig. je leger is gegroeid met conscripts. Ondertussen ben je 300 000 mensen verloren. Een shitload aan materiaal. Je halve floot ligt op de zeebodem en een shitload aan vliegtuigen kwijt.

Dan nog het geld wat het kost. Het geld wat minder binnen komt. Je export van wapens naar de klote. en alles wat spec hier boven zegt.

Maar nee ze zijn niet verzwakt hoor. Sorry maar ik heb hier veel onzin gelezen. Maar je kan toch gewoon niet met drogen ogen gaan beweren dat een land wat 2 jaar in oorlog is. Niet verzwakt is..
Je haalt land en leger door elkaar ;)
  FOK!Fotograaf dinsdag 23 april 2024 @ 10:22:37 #86
364681 over_hedge
pi_213299826
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:22 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Als je het woordje land vervangt voor leger. Klopt nog steeds alles wat ik zeg.
  Moderator dinsdag 23 april 2024 @ 10:23:21 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213299833
Armeniërs hebben al gemerkt dat de Russen daadwerkelijk verzwakt zijn
pi_213299835
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:22 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Beide zijn met elkaar verbonden.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
pi_213299840
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:23 schreef sp3c het volgende:
Klopt.
  FOK!Fotograaf dinsdag 23 april 2024 @ 10:24:06 #90
364681 over_hedge
pi_213299841
quote:
IS ook... ;(
pi_213300069
quote:
Of ergens anders bezig?
pi_213300081
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:47 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Of ergens anders bezig?
Komt op hetzelfde neer.
pi_213300111
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:22 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Als je het woordje land vervangt voor leger. Klopt nog steeds alles wat ik zeg.
Klopt helemaal wat je zegt wat betreft de vloot en verloren manschappen.
Dat de Russische marine sterker is geworden geloof ik niet, dat is ook wel duidelijk.
Maar als je de verloren manschappen kan vervangen en er nog wat bij kan doen.
Je de oude kapot geschoten tanks kan vervangen door moderne.
En je militair gaat samenwerken met andere landen.
Dan wordt je leger toch sterker?
Plus de manschappen hebben nu ervaring en dat is ook erg belangrijk.
  Moderator dinsdag 23 april 2024 @ 10:53:42 #94
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213300119
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:47 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Of ergens anders bezig?
Sowieso ergens anders bezig, daardoor hadden de Armenen er niets meer aan en die beginnen nu voorzichtig tegen het westen aan te krabbelen onder de Russische invloedssfeer uit

Maw Rusland is verzwakt

Dat ze nu meer half getrainde infanterist en in dienst hebben dan voor de oorlog doet er niet zo heel veel toe
  FOK!Fotograaf dinsdag 23 april 2024 @ 11:11:58 #95
364681 over_hedge
pi_213300347
conscript zonder/weinig training vervangen door een nieuwe is niet zo probleem nee.

Maar de piloten, elke soldaat met wel normale training. Officieren etc etc etc vervang je niet zomaar.

Je oude kapot geschoten tanks kan vervangen door moderne.
Dan moeten ze meer produceren dan tanks in 2 jaar kapot geschoten zijn. Ze zouden willen dat dat het geval was. Ze rijden nog steeds met antiekstukken rond. En dat doen ze niet omdat ze dat leuk vinden om te doen. Maar omdat er gewoon niet genoeg moderne tanks zijn.

Welke samenwerking heb je het hier precies over eigenlijk?

De manschappen met ervaring liggen inmiddels paar meter onder de grond

En dan heb je nog de marine. Waar het niet best mee gaat. Die vervangen kost je jaren en jaren.
Nog los van dat in de oorlog zelf je geen nieuwe schepen die kant op kan sturen.

Luchtmacht verliest ook steeds meer. Ook die zijn niet zo makkelijk te vervangen.

Voordat rusland weer op de zelfde sterkte van voor de oorlog zit ben je jaren verder.
pi_213300406
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 11:11 schreef over_hedge het volgende:
conscript zonder/weinig training vervangen door een nieuwe is niet zo probleem nee.

Maar de piloten, elke soldaat met wel normale training. Officieren etc etc etc vervang je niet zomaar.

Je oude kapot geschoten tanks kan vervangen door moderne.
Dan moeten ze meer produceren dan tanks in 2 jaar kapot geschoten zijn. Ze zouden willen dat dat het geval was. Ze rijden nog steeds met antiekstukken rond. En dat doen ze niet omdat ze dat leuk vinden om te doen. Maar omdat er gewoon niet genoeg moderne tanks zijn.

Welke samenwerking heb je het hier precies over eigenlijk?

De manschappen met ervaring liggen inmiddels paar meter onder de grond

En dan heb je nog de marine. Waar het niet best mee gaat. Die vervangen kost je jaren en jaren.
Nog los van dat in de oorlog zelf je geen nieuwe schepen die kant op kan sturen.

Luchtmacht verliest ook steeds meer. Ook die zijn niet zo makkelijk te vervangen.

Voordat rusland weer op de zelfde sterkte van voor de oorlog zit ben je jaren verder.
Ik heb eigenlijk helemaal geen zin in deze discussie 😂
Kijk maar wat je denkt, ik denk er anders over :)
Niet negatief bedoeld naar jou toe want je bent een fijn persoon om mee te discussiëren :)
Heb er nu alleen geen zin in.
  Moderator dinsdag 23 april 2024 @ 11:24:34 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213300463
Samenwerking met China en india is ook niet echt iets nieuws

Verschil is dat het in het verleden vooral export was en dat dat verschuift naar import omdat beide landen Rusland militair gezien voorbij zijn inmiddels
pi_213303390
quote:
Oekraïense mannen in het buitenland krijgen geen hulp meer van consulaat
Oekraïense mannen die in het buitenland wonen en geschikt worden geacht voor militaire dienst, krijgen geen hulp meer van het consulaat. Alleen als ze terug willen keren naar Oekraïne, worden ze geholpen.

Met de maatregel voert Oekraïne de druk op dienstplichtigen in het buitenland op. Het leger heeft na ruim twee jaar oorlog met Rusland een flink tekort aan militairen. In december zei president Zelensky dat het Oekraïense leger tot een half miljoen extra troepen wil mobiliseren.
https://nos.nl/artikel/25(...)p-meer-van-consulaat
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_213303533
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 16:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Vanuit Oekraïene begrijpelijk, ik denk dat het verder weinig uit haalt.
Men kan danwel geen visum verlengen, maar daar gaat de IND soepel mee om.

Ik verwacht ook niet dat landen Oekraïeners gaan terug sturen zolang er oorlog is.
pi_213303947
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 16:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

https://www.nytimes.com/i(...)ne-demographics.html

Dat tekort gaat Oekraine niet oplossen, de gemiddelde leeftijd in het Oekraïens leger is 43
In Rusland komen er gemiddeld elke 24 uur 1000 militairen bij, 30k per maand.
Wapens, munitie en mankracht is het grootste probleem voor Oekraine en die miljarden van het westen gaat dat niet oplossen, althans niet op korte termijn.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')