Wordt die kuil juist niet veroorzaakt doordat die mannen gevlucht zijn?? Anders verwacht je dat toch niet..quote:Op dinsdag 23 april 2024 17:36 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://www.nytimes.com/i(...)ne-demographics.html
Dat tekort gaat Oekraine niet oplossen, de gemiddelde leeftijd in het Oekraïens leger is 43
In Rusland komen er gemiddeld elke 24 uur 1000 militairen bij, 30k per maand.
Wapens, munitie en mankracht is het grootste probleem voor Oekraine en die miljarden van het westen gaat dat niet oplossen, althans niet op korte termijn.
quote:Op dinsdag 23 april 2024 17:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wordt die kuil juist niet veroorzaakt doordat die mannen gevlucht zijn?? Anders verwacht je dat toch niet..
Raar, omdat daaronder wel een vrij normale opbouw isquote:Op dinsdag 23 april 2024 17:45 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nee, demografische grafieken van voor de oorlog laten hetzelfde zien, geen idee hoe dat kan.
Is dan niet dezelfde dip die we in Rusland zien als gevolg van de nadagen van de Sovjet Unie?quote:Op dinsdag 23 april 2024 17:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Raar, omdat daaronder wel een vrij normale opbouw is
Ik weet het niet.. dit zijn de geboortes uit de jaren 00quote:Op dinsdag 23 april 2024 18:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Is dan niet dezelfde dip die we in Rusland zien als gevolg van de nadagen van de Sovjet Unie?
quote:Oekraïne gebruikt stiekem al raketten van VS met bereik van 300 km
Oekraïne heeft op het slagveld langeafstandsraketten gebruikt die in het geheim door de VS zijn geleverd. Deze raketten hebben een bereik van ongeveer 300 kilometer. Tot nu toe had Washington volgehouden dat het Oekraïne alleen projectielen met een bereik van zo'n 150 kilometer had gegeven.
https://nos.nl/artikel/25(...)et-bereik-van-300-km
De VS na jaren vechten in WW2 was niet bepaald verzwakt.quote:Op dinsdag 23 april 2024 10:20 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Geweldig. je leger is gegroeid met conscripts. Ondertussen ben je 300 000 mensen verloren. Een shitload aan materiaal. Je halve floot ligt op de zeebodem en een shitload aan vliegtuigen kwijt.
Dan nog het geld wat het kost. Het geld wat minder binnen komt. Je export van wapens naar de klote. en alles wat spec hier boven zegt.
Maar nee ze zijn niet verzwakt hoor. Sorry maar ik heb hier veel onzin gelezen. Maar je kan toch gewoon niet met drogen ogen gaan beweren dat een land wat 2 jaar in oorlog is. Niet verzwakt is..
Die draaiden toen toch volledig op een oorlogseconomie toch?quote:Op donderdag 25 april 2024 20:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De VS na jaren vechten in WW2 was niet bepaald verzwakt.
Geen korsetten meer want we hebben het ijzer nodig voor vliegdekschepen ja. Maar ze gingen de oorlog in met een economie die nog last had van de grote depressie en kwamen eruit als de grootste economische supermacht ooit.quote:Op donderdag 25 april 2024 21:57 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Die draaiden toen toch volledig op een oorlogseconomie toch?
Nou ja, het is inderdaad wel bizar wat ze ingezet hebben kunnen vlak na WW2 in Korea en daar achteraan Vietnam als grote operaties.. Niet dat het helemaal goed ging allemaal. Maar in zo'n relatief korte periode zoveel kunnen inbrengen is wel bizar.quote:Op donderdag 25 april 2024 22:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Geen korsetten meer want we hebben het ijzer nodig voor vliegdekschepen ja. Maar ze gingen de oorlog in met een economie die nog last had van de grote depressie en kwamen eruit als de grootste economische supermacht ooit.
https://en.wikipedia.org/(...)_during_World_War_IIquote:Op donderdag 25 april 2024 22:32 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Nou ja, het is inderdaad wel bizar wat ze ingezet hebben kunnen vlak na WW2 in Korea en daar achteraan Vietnam als grote operaties.. Niet dat het helemaal goed ging allemaal. Maar in zo'n relatief korte periode zoveel kunnen inbrengen is wel bizar.
Oh maar ik bedoel er niks negatiefs mee richting de VS, het is juist bizar dat ze dat allemaal hebben kunnen doen.quote:Op donderdag 25 april 2024 22:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/(...)_during_World_War_II
Alleen al 29 vliegdekschepen en bijvoorbeeld ook 2700 Liberty vrachtschepen. Allemaal een stuk kleiner dan tegenwoordig, maar toch bizarre aantallen. Zeker als je naar het moderne Rusland kijkt en er sinds de val van de muur geen grote marineschepen meer gebouwd zijn en alles wat ze verliezen aan groot spul voorlopig fysiek niet eens opnieuw gebouwd kunnen worden door deze "supermacht".
Zijn dan weer wel berichten dat ze inmiddels vanuit de ruimte meer shit kunnen aanrichten dan de VS.quote:Op donderdag 25 april 2024 22:51 schreef Wantie het volgende:
Ik denk ook wel dat de VS een uitzondering is.
Too Big To Fail.
Sovjet Unie probeerde de VS decennialang naar de troon te steken en op bepaalde gebieden lukte ze dat ook, maar op langere termijn moesten ze het afleggen.
Of willen aanrichten.quote:Op donderdag 25 april 2024 22:54 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Zijn dan weer wel berichten dat ze inmiddels vanuit de ruimte meer shit kunnen aanrichten dan de VS.
Ik heb die hoop verloren toen Zweden en Finland bij de NAVO kwamen.quote:Op donderdag 25 april 2024 22:47 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Oh maar ik bedoel er niks negatiefs mee richting de VS, het is juist bizar dat ze dat allemaal hebben kunnen doen.
Vraag is wel nu Rusland is overgeschakeld op een oorlogseconomie en met behulp van China wat zij in relatief korte tijd kunnen bereiken.
Ik hoop straks na UA/Rusland weer 20 jaar beetje bekvechten over en weer als in de koude oorlog zeg maar en dat er verder niks gaat gebeuren.
Ik heb die hoop nog steeds wel, op zich verandert er niets door dat lidmaatschap, hooguit dat Rusland geen plannen in het hoofd moet halen om Finland aan te vallen.quote:Op zaterdag 27 april 2024 12:36 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik heb die hoop verloren toen Zweden en Finland bij de NAVO kwamen.
Kijk wat voor wedstrijden ze daar organiserenquote:Op zaterdag 27 april 2024 20:16 schreef loveyoulongtime het volgende:
Je kunt lullen wat je wil over een klein landje als Finland, maar als het moet neuken ze qua bescherming van burgers ieder ander land in Europa de moeder.
https://www.hln.be/buiten(...)uilkelders~a0c023d0/
Had deze al gezien, dan hou ik het liever bij kruisboog schieten in mijn tuinquote:Op zaterdag 27 april 2024 20:22 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Kijk wat voor wedstrijden ze daar organiseren
En wel leuk ook, hoef niet bang te zijn dat mijn doelen terug schieten. Red Dot erop gemonteerd en dat werkt wel heel mooi hoor. Schiet ook maar op een afstand van 30 meter max, veel verder is deze niet echt geschikt voor. Hoewel ze zeggen dat ie tot 50m nauwkeurig moet zijn. Geloof ik niet zo in, maar is zeker geen speelgoed met 7 schots magazijn erop, 87m per seconde schot. Dus wel goed dat er ook een goeie beveiliging op zit.quote:
Op papier wel ja maar als Navo zou willen komt niemand daar de haven uit, Winland of geen Winlandquote:Op zaterdag 27 april 2024 20:13 schreef Candymannetje het volgende:
Gaat ook meer over de controle over het water dan over het land.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |