abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 april 2024 @ 21:03:00 #1
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213152483
In dit topic kunnen allerlei meningen worden gedeeld, maar onthoud dat er in dit topic geen 'onderling oorlogvoeren' wordt toegestaan. Respecteer een andere mening.

Let's go!

Theorien over het ontstaan van de oorlog.

Westerse invloed: Ukraine on fire.
https://www.blckbx.tv/bui(...)ng-over-het-conflict

Russische invloed:

Een paar redenen waarom Rusland de oorlog is begonnen en zich niet gaat terug trekken.
Hier wordt duidelijk uitgelegd waarom Oekrane belangrijk is voor Rusland en dus ook andere grootmachten die invloed in de regio willen.

En wat gaat het gevolg zijn, welke allianties gaan we krijgen?
https://www.bnr.nl/nieuws(...)wereldorde-verandert

Kom maar op met jullie ideen maar houdt het beschaafd, inhoudelijk en volgens de richtlijnen 😉
Lach met een schone bips
  woensdag 10 april 2024 @ 06:06:26 #2
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_213155049
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 19:27 schreef sp3c het volgende:

[..]
Klinkt als ethnic cleansing, ben ik niet direct voor maar als ze het Russische leger eruit weten te trappen prima

Lijkt me alleen niet heel realistisch atm
Hoe noem je het als je tienduizenden kinderen en ouderen op splitst en naar Rusland leid voor heropvoeding?

De oorspronkelijke Oekraeners in donbass krim en andere regionen die er woonden, werden weg gejaagd naar het buitenland of gedeporteerd naar Rusland.
https://nos.nl/artikel/24(...)or-kinderdeportaties

Plus Rusland voerde veel mensen weer in naar de Krim en andere regionen om daar te gaan wonen.

Dus leuk dat je het aanhaalt maar dit gebeurde al de afgelopen 10 jaar.

Plus ik geef ze dan nog een keuze.

En ik zeg niet dat het haalbaar is maar voor de Oekraense kant is dit een goeie oplossing.

Of Oekrane dit kan winnen, geen idee maar wat me wel lijkt is dat als dit maar door gaat en door gaat dan zal de gemiddelde rus uiteindelijk toch een keer gaan nadenken of deze oorlog berhaupt nog nut heeft.

We hebben dit al eerder gezien toen wagner begon tegen te stribbelen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator woensdag 10 april 2024 @ 06:51:02 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213155138
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 06:06 schreef theguyver het volgende:
Hoe noem je het als je tienduizenden kinderen en ouderen op splitst en naar Rusland leid voor heropvoeding?
whatabout?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_213173813
27 vrouwen uit Oekrane hebben illegaal gewerkt voor een bloemenbinder uit Noord-Holland via een uitzendbureau, meldt de Nederlandse Arbeidsinspectie donderdag. Zowel het bloemenbedrijf als het uitzendbureau krijgt van de inspectie een boeterapport.

Momenteel onderzoekt de inspectie vermoedens over wanbetaling en slechte arbeidsomstandigheden. Zo zouden de vrouwen contant betaald zijn of soms helemaal niet, en zouden sommigen te veel uur per dag werken met te weinig pauze. Een vrouw verklaarde meer dan 17 uur per dag te werken.

De inspectie kwam het uitzendbureau op het spoor door een melding en kwam er toen achter dat er van alles mis was. Mensen werden volgens de inspectie vanuit Oekrane geworven om in Nederland te komen werken. Vervolgens stapten ze nadat ze 400 euro aan bemiddelingskosten hadden betaald in een busje richting Nederland, om de volgende dag al te beginnen met bloembinden.

'Bijzonder' noemt de inspectie het dat de vrouwen illegaal werkten, omdat vluchtelingen uit Oekrane met tijdelijke bescherming mogen werken zonder vergunning als de werkgever een melding doet bij het UWV.

een copy paste uit het AD live blog: https://www.ad.nl/buitenl(...)erwoest-br~a0a8a63b/

Dan heb je als mens toch ook gewoon geen geweten misbruik van deze situatie te maken?
Lach met een schone bips
pi_213175099
quote:
Het kabinet trekt dit jaar 400 miljoen euro uit voor steun aan Oekrane. Dat melden bronnen aan de politieke redactie van RTL Nieuws. Dat komt bovenop de ruim twee miljard euro die al was gereserveerd voor 2024.

Ook volgend jaar kan Oekrane rekenen op financile steun uit Nederland. In de Voorjaarsnota zet het demissionaire kabinet hiervoor alvast 1,5 miljard euro apart. Het geld is vooral bedoeld voor militaire steun, maar ook voor waarheidsvinding, herstel en wederopbouw.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_213175128
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 22:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Vraag me wel af, kan een demissionair kabinet dit doen? En kan een nieuw kabinet er een streep door trekken?
Lach met een schone bips
pi_213175234
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 22:47 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Vraag me wel af, kan een demissionair kabinet dit doen? En kan een nieuw kabinet er een streep door trekken?
Volgens mij konden ze een enkel onderwerp zo belangrijk achten dat er toch beslissingen genomen mochten worden. Oekrane is voor zover ik weet het enige dat zo'n uitzondering heeft.

Wat betreft het nieuwe kabinet......zo goed als iedereen wil alleen maar meer geld naar Oekrane. Dat gaat hoe dan ook door. Alleen de ene partij wil nog meer geld sturen dan de andere.
  donderdag 11 april 2024 @ 23:00:28 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213175249
Sorry boys. Niet gezien!!
The End Times are wild
pi_213175367
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 22:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Volgens mij konden ze een enkel onderwerp zo belangrijk achten dat er toch beslissingen genomen mochten worden. Oekrane is voor zover ik weet het enige dat zo'n uitzondering heeft.

Wat betreft het nieuwe kabinet......zo goed als iedereen wil alleen maar meer geld naar Oekrane. Dat gaat hoe dan ook door. Alleen de ene partij wil nog meer geld sturen dan de andere.
Maakt me ook niet veel uit of het wel of niet gebeurt hoor, vraag me alleen af hoever een demissionair kabinet kan gaan in besluitvorming.
Lach met een schone bips
pi_213175368
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 23:00 schreef LXIV het volgende:
Sorry boys. Niet gezien!!
No worries :D
Lach met een schone bips
pi_213176304
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 23:16 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Maakt me ook niet veel uit of het wel of niet gebeurt hoor, vraag me alleen af hoever een demissionair kabinet kan gaan in besluitvorming.
De kamer verklaart bepaalde onderwerpen controversieel.
Over de kan het kabinet gewoon besluiten nemen..
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_213176701
https://www.msn.com/en-us(...)he-world/ar-BB1loHJR

quote:
Russian oil flows are sidestepping sanctions and trading above the G-7 price cap all over the world
Dat heeft ook niet gewerkt dus.
Rusland heeft wel wat hogere kosten maar ja wij ook.
  maandag 15 april 2024 @ 22:34:56 #13
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213223207
Zijn er hier trouwens nog ontwikkelingen?
Lach met een schone bips
pi_213224192
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 22:34 schreef loveyoulongtime het volgende:
Alles staat op pauze vanwege de raketaanval op Isral.
pi_213224269
Wanneer komt dat Amerikaanse steunpakket voor Oekrane nou eens?
pi_213224287
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 08:36 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Werkt prima
https://uk.style.yahoo.com/eu-ban-russian-oil-60-184847227.html
pi_213225113
quote:
Oud bericht, is dus inmiddels achterhaald.
pi_213225125
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2024 06:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Alles staat op pauze vanwege de raketaanval op Isral.
Ze vechten gewoon door hoor.
Maar weinig nieuwe ontwikkelingen.
pi_213225300
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 22:34 schreef loveyoulongtime het volgende:
Niet echt, Rusland wint steeds meer grond maar Oekrane blijft ook terug vechten.
Rusland heeft wel de overhand.
  FOK!fotograaf dinsdag 16 april 2024 @ 10:17:59 #20
364681 over_hedge
pi_213225389
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 10:06 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Niet echt, Rusland wint steeds meer grond maar Oekrane blijft ook terug vechten.
Rusland heeft wel de overhand.
Lees: 0.01% van het Oekraense grondgebied vorige maand. Maand er voor was het nog 0.04%

Dus ja ze "winnen" wat grond. Maar erg benoem waardig is het allemaal niet
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_213225460
Ja, de snelle opmars die een maand geleden nog werd genoemd is uitgebleven.
pi_213225505
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 10:17 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Lees: 0.01% van het Oekraense grondgebied vorige maand. Maand er voor was het nog 0.04%

Dus ja ze "winnen" wat grond. Maar erg benoem waardig is het allemaal niet
Klopt ja, het gaat niet hard maar ze pakken steeds meer.
De opmars wordt geremd door de mijnenvelden maar je kan toch moeilijk ontkennen dat Oekrane aan het verliezen is?
Rusland heeft in alles meer, mensen en munitie.
  FOK!fotograaf dinsdag 16 april 2024 @ 10:33:59 #23
364681 over_hedge
pi_213225527
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 10:31 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Klopt ja, het gaat niet hard maar ze pakken steeds meer.
De opmars wordt geremd door de mijnenvelden maar je kan toch moeilijk ontkennen dat Oekrane aan het verliezen is?
Rusland heeft in alles meer, mensen en munitie.
Ja ze hebben van alles meer. En toch duurt het al meer dan 2 jaar. En lijkt er voorlopig ook geen einde aan te komen.

Als er verwacht wordt dat je het nog geen week vol zou houden. En je het al meer dan 2 jaar volhoud. Kan je het toch ook niet verliezen noemen :P

Oekrane doet het boven verwachting goed. Rusland boven verwachting slecht.

Winnen doet niemand op het moment.

edit: als je naar vorige maand kijkt. Pakken ze juist minder op het moment

[ Bericht 2% gewijzigd door over_hedge op 16-04-2024 10:39:21 ]
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_213226247
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 09:40 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Oud bericht, is dus inmiddels achterhaald.
Als je je eigen gelinkte artikel had gelezen, had je ook kunnen lezen dat de sancties nog steeds effectief zijn.
pi_213226275
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 12:00 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Als je je eigen gelinkte artikel had gelezen, had je ook kunnen lezen dat de sancties nog steeds effectief zijn.
Die heb ik gelezen maar blijkt dus weinig effectief te zijn.
pi_213226386
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 12:02 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Die heb ik gelezen maar blijkt dus weinig effectief te zijn.
Jouw leesvaardigheid is weinig effectief, uit het artikel blijkt dat de sancties wel degelijk effectief zijn
pi_213226655
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 12:20 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Jouw leesvaardigheid is weinig effectief, uit het artikel blijkt dat de sancties wel degelijk effectief zijn
Kan je mij dan laten zien dat mijn meest recente artikel niet klopt?
Jou oude artikel is niet echt meer van toepassing.
pi_213226761
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 12:57 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Kan je mij dan laten zien dat mijn meest recente artikel niet klopt?
Jou oude artikel is niet echt meer van toepassing.
Jouw artikel geeft aan dat de sancties wel degelijk effect hebben, maar ook deels worden omzeild.

Niet echt nieuws eigenlijk, zo gaat het al vanaf het begin..
Sancties zijn sowieso iets voor de lange adem en een kat en muis spel.
  Moderator dinsdag 16 april 2024 @ 13:10:37 #29
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213226774
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 08:36 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Naast de hogere kosten aan manschappen en materieel die bij die oorlog zelf komen kijken, daar hebben wij dan weer niet zo heel veel last van

Het telt allemaal op dus als je zegt dit heeft niet geholpen en Rusland heeft wat hogere kosten dan is dat minimaal wat tegenstrijdig

Hoogstens helpt het niet genoeg
pi_213227066
Hoge olieprijs heeft wel degelijk invloed op ons.
  Moderator dinsdag 16 april 2024 @ 13:39:17 #31
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213227080
Ik zeg ook niet dat het geen invloed heeft op ons

Ik zeg dat hogere kosten wel degelijk invloed hebben op de Russen en dat die sanctie dus wel werkt
pi_213227112
Dus eigenlijk hetzelfde als wat ik zeg.
  Moderator dinsdag 16 april 2024 @ 13:44:37 #33
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213227126
Ja maar dan het tegenovergestelde
pi_213227140
Ja duidelijk 🤪
pi_213229307
Ik mis het punt wellicht, maar sancties werken vaak 2 kanten op.

Iemand die zaken doet met bijvoorbeeld Iran en dat door de sancties niet meer mag wordt daardoor financieel benadeeld.

Dat geldt ook voor sancties tegen Rusland, dat merken we hoedanook economisch.
pi_213237622
Dat ondanks alle sancties de economie in Rusland bijna 4% is gestegen in 2023 zegt wel genoeg lijkt me.
In de Eurozone was het maar een schamele 0,5%.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_213238113
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 14:36 schreef CryptoPunk het volgende:
Dat ondanks alle sancties de economie in Rusland bijna 4% is gestegen in 2023 zegt wel genoeg lijkt me.
In de Eurozone was het maar een schamele 0,5%.
Oorlogseconomie he.
Afwachten of je daar blij mee moet zijn.
pi_213238637
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 15:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oorlogseconomie he.
Afwachten of je daar blij mee moet zijn.
Als je bijvoorbeeld naar olie voor en na sancties kijkt zie je dat per saldo het Russische exportvolume van olie gemiddeld genomen vrijwel ongewijzigd is gebleven en dat zie je bij meer grondstoffen.
Zulke sancties pakken negatiever uit voor de Eurozone dan voor Rusland zelf. Consumenten zitten opgezadeld met een verdubbeling van de energiekosten, bedrijven die failliet gaan door de gestegen kosten van energie, overheden die veel duurder moeten inkopen etc.

The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_213250269
https://www.bignewsnetwor(...)cow-found-in-germany

quote:
Allegations by Kiev that Moscow has mass kidnapped Ukrainian children have been exposed as a lie after some of the purported victims were found in the EU, according to Russian children's rights commissioner Maria Lvova-Belova. She is among the officials to have been accused of abducting youngsters from Ukraine amid the conflict between Moscow and Kiev.

The head of Ukrainian national police, Ivan Vygovsky, on Wednesday hailed the discovery of 161 "children kidnapped by Russia" after they were discovered in Germany. He told the national media that he had discussed the issue with Holger Munch, president of the German Federal Criminal Police (BKA), during a meeting earlier in this week.
pi_213250541
quote:
Ja, vreselijk dat Rusland dit soort dingen doet, het is gewoon genocide
pi_213252868
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 18:09 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Ja, vreselijk dat Rusland dit soort dingen doet, het is gewoon genocide
Oke, misschien heb ik het hele bericht verkeerd gelezen. Maar staat daar niet dat het grootste deel van die kinderen die als "ontvoerd" te boek stonden in Duitsland zijn teruggevonden en daar ook met hun ouders of voogd terecht zijn gekomen?

Dat is wat ik lees als ik het hele artikel lees. Wat ervan waar is, I dunno. Maar dat is wat er in het artikel staat.
Lach met een schone bips
pi_213273587
Zelensky krijgt 61 miljard dollar extra voor wapens. *O* Die zullen 'duizenden en duizenden levens redden' aldus Zelensky. Wat een ontwikkeling vandaag _O_

quote:
De Amerikaanse hulp van bijna 61 miljard dollar voor Oekrane, die zaterdag door het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden is aangenomen, ,,zal duizenden en duizenden levens redden", zei de Oekraense president Volodymyr Zelensky na de stemming.

,,De levensreddende hulpwet die vandaag door het Huis van Afgevaardigden is aangenomen, zal voorkomen dat de oorlog zich verspreidt, duizenden levens redden en onze twee naties helpen sterker te worden”, schreef hij op X en zei dat hij ,,dankbaar” was voor de Amerikanen.
https://www.ad.nl/buitenl(...)ens-redden~a0a8a63b/
pi_213273838
twitter
pi_213275008
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 20:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zelensky krijgt 61 miljard dollar extra voor wapens. *O* Die zullen 'duizenden en duizenden levens redden' aldus Zelensky. Wat een ontwikkeling vandaag _O_
[..]

Toch knap hoe ze alles om weten te draaien.
Hoe zorgen meer wapens voor minder doden?
pi_213275153
twitter
  zaterdag 20 april 2024 @ 23:55:06 #46
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213275436
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 22:58 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Toch knap hoe ze alles om weten te draaien.
Hoe zorgen meer wapens voor minder doden?
Afgezien van het feit wie of wat, vraag ik me dat ook wel vaker af.
Lach met een schone bips
  Moderator zondag 21 april 2024 @ 01:40:45 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213275855
Meer interceptors voor de luchtverdediging zal wel wat levens redden lijkt me
  zondag 21 april 2024 @ 01:50:55 #48
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213275900
quote:
88s.gif Op zondag 21 april 2024 01:40 schreef sp3c het volgende:
Meer interceptors voor de luchtverdediging zal wel wat levens redden lijkt me
Dat dan weer wel, maar het wapens gedoe om elkaar pang pang te doen levert niet heel veel meer geredde levens op aan beide kanten.
Lach met een schone bips
  FOK!fotograaf zondag 21 april 2024 @ 13:53:25 #49
364681 over_hedge
pi_213281603
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 01:50 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Dat dan weer wel, maar het wapens gedoe om elkaar pang pang te doen levert niet heel veel meer geredde levens op aan beide kanten.
Nouja kijk wat de russen doen met steden en dorpen die ze tegenkomen. Daar is helemaal niks meer van over.
Oekrane gaat niet opgeven tot het echt niet meer kan. Dus dan zouden de russen nog aardig wat dorpen en steden tegenkomen voor ze bij kiev zijn. En dus heel veel extra doden.

Geef je Oekrane genoeg wapens op zich te verdedigen en dan zal de verdedigingslijn (hopelijk) hier blijven. Of is het aller beste geval zelf verplaatsen richting het ingenomen land.

Dus ja ik denk dat meer wapens idd voor minder doden kan zorgen hoe gek dat ook klinkt. Nog los van dat een groot gedeelte naar luchtverdediging zou gaan.
pi_213283654
Er is niks meer van over omdat er zware gevechten waren.
Heb niet de indruk dat de Russen alles willen slopen wat ze tegen komen.

Ze zijn mariupol weer aan het opbouwen.

Schijnbaar met hulp van Duitse bedrijven wat weer niet gewaardeerd wordt.

https://www.europarl.euro(...)-2024-001050_EN.html
quote:
Since the beginning of the Russian invasion, Mariupol has been an important target for Russian forces and was a symbol of Ukrainian resistance. After over two months of siege, tens of thousands of fatalities and the city’s nearly complete destruction, Mariupol is now under Russian occupation. Currently, the rebuilding of the city is playing a significant role in the Kremlin’s propaganda war.

However, this has not prevented German businesses from working for the Putin regime. Investigative journalists have come across evidence that construction companies Knauf and WKB Systems GmbH are actively helping to rebuild Mariupol[1]. These companies’ logos can be seen on construction equipment and windows installed in new buildings in the photos and recordings obtained. Analysis of the companies’ activity reports also bears this out. WKB System’s main shareholder is Viktor Budarin, a Russian who has not been subjected to EU sanctions to this day[2]. Knauf claims that it is complying with sanctions and that Russian-made products are only reaching the Russian market. In addition, Knauf’s official representative said to the media that the company had built a residential building for the Russian Ministry of Defence.
pi_213283973
Er zijn geruchten dat er Franse troepen zijn aangekomen.
Iemand met militaire kennis die weet of het Franse voertuigen zijn?
Ik betwijfel het omdat ze functioneel zijn.

[ Bericht 8% gewijzigd door Candymannetje op 21-04-2024 16:58:42 ]
  zondag 21 april 2024 @ 20:42:39 #52
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213287741
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2024 16:47 schreef Candymannetje het volgende:
Ik betwijfel het omdat ze functioneel zijn.
Als het rijdt is het geen Citron i.i.g.
Lach met een schone bips
  Moderator zondag 21 april 2024 @ 21:06:34 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213287983
Zijn iig Russische vrachtwagens
pi_213288291
Dan zullen er vast geen Fransen achter het stuur zitten.
  zondag 21 april 2024 @ 21:45:54 #55
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213288481
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 21:31 schreef Candymannetje het volgende:
Dan zullen er vast geen Fransen achter het stuur zitten.
Denk wel scherpe conclusie :)
Lach met een schone bips
  Moderator zondag 21 april 2024 @ 21:59:48 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213288664
ok op het grote scherm gekeken en ik pas mezelf aan, daarmee zeg ik dus niet dat ik het fout had maar het was sowieso niet goed

voorste is een weet ik niet, kan renault zijn met op de dieplader een mt/lb
daarna een mercedes met op de dieplader een mt/lb
daarna wat lijkt op een DAFje met op de dieplader een zil131

dit is gewoon een Oekrains konvooi, sowieso niet Frans want minimaal 1 Mercedes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 21 april 2024 @ 22:07:58 #57
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213288754
quote:
88s.gif Op zondag 21 april 2024 21:59 schreef sp3c het volgende:
ok op het grote scherm gekeken en ik pas mezelf aan, daarmee zeg ik dus niet dat ik het fout had maar het was sowieso niet goed

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Max zou ook met tegenzin in een Renault of Mercedes rijden nu...

Maar dus weer storm in glas water wat betreft de fransozen on ground lijkt me.
Lach met een schone bips
  Moderator zondag 21 april 2024 @ 22:16:09 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213288848
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 22:07 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Max zou ook met tegenzin in een Renault of Mercedes rijden nu...

Maar dus weer storm in glas water wat betreft de fransozen on ground lijkt me.
Max zal minder moeite hebben met een Mercedes dan de gemiddelde Fransman

middelste voertuig is Mercedes Zetro
https://fr.wikipedia.org/(...)z_Zetros_GTF_6x6.JPG

zal de rest ook wel kunnen identificeren denk maar denk niet dat het nodig is, zijn iig geen Fransen

ik denk nu beiden Scania's maar ik heb geen zin om er nu langer naar te kijken
  zondag 21 april 2024 @ 22:22:44 #59
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213288919
quote:
88s.gif Op zondag 21 april 2024 22:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

zal de rest ook wel kunnen identificeren denk maar denk niet dat het nodig is, zijn iig geen Fransen

Alles best, maar het bad is hier nu bijna vol en daar ga ik even in legen weken. Je weet wanneer je ouder aan het worden bent als je je hamstring verrekt tijdens potje voetbal met de buurjongen en zijn maatjes van jaar of 17/18..... En oh wat hadden zij een lol toen ik wegstrompelde.
Lach met een schone bips
  Moderator zondag 21 april 2024 @ 22:25:00 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213288932
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 22:22 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Alles best, maar het bad is hier nu bijna vol en daar ga ik even in legen weken. Je weet wanneer je ouder aan het worden bent als je je hamstring verrekt tijdens potje voetbal met de buurjongen en zijn maatjes van jaar of 17/18..... En oh wat hadden zij een lol toen ik wegstrompelde.
terecht opa
pi_213289479
quote:
88s.gif Op zondag 21 april 2024 22:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

Dank u
pi_213290954
quote:
88s.gif Op zondag 21 april 2024 21:59 schreef sp3c het volgende:

SPOILER
Ach in de Russische militaire voertuigen liggen ook regelmatig Amerikaanse Cummins motoren.
  Moderator maandag 22 april 2024 @ 10:20:21 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213291100
Maar geen Fransen
pi_213291467
Klopt, ik bedoelde meer dat bijna alle landen wel gebruik maken van buitenlandse voertuigen of motoren.
De ene meer als de ander natuurlijk.
pi_213291604
Wat is hier aan de hand?

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_213292384
quote:
11s.gif Op maandag 22 april 2024 11:34 schreef Ali_boo het volgende:
Wat is hier aan de hand?

[ x ]
Gewoon de zoveelste paniektweet terwijl er niets bijzonders aan de hand is.
pi_213293430
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Alarmonoff op 22-04-2024 15:35:23 ]
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  maandag 22 april 2024 @ 20:38:10 #68
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213296663
Hmmzz, UA verwacht de komende tijd verslechtering aan het front (begrijpelijk wel als ze moeten wachten op wapens).

Verrassender eigenlijk dat ik lees dat Polen wel open staat voor plaatsing van Nukes... Koude oorlog 3.0?
Lach met een schone bips
pi_213297472
Ja de Russen pakken het ene dorp/gehucht na de andere.
Die verslechtering is er al een tijdje.
Zal ook niet best zijn voor het moraal van de Oekrainse troepen.
De nieuwe wapenleverancies zullen de opmars hooguit vertragen denk ik.
  maandag 22 april 2024 @ 22:09:22 #70
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213297557
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 22:00 schreef Candymannetje het volgende:
Ja de Russen pakken het ene dorp/gehucht na de andere.
Die verslechtering is er al een tijdje.
Zal ook niet best zijn voor het moraal van de Oekrainse troepen.
De nieuwe wapenleverancies zullen de opmars hooguit vertragen denk ik.
Tja, heel realistisch bekeken.. Qua mankracht van beide kanten gezien het inwonersaantal. Is er een rele kans dat Oekraine dit ooit KAN winnen als Rusland doorgaat afgezien van alle wapenleveranties uit het westen? Kan dit zonder NAVO interventie eindigen? Dat vraag ik me af.
Lach met een schone bips
pi_213297614
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 22:09 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Tja, heel realistisch bekeken.. Qua mankracht van beide kanten gezien het inwonersaantal. Is er een rele kans dat Oekraine dit ooit KAN winnen als Rusland doorgaat afgezien van alle wapenleveranties uit het westen? Kan dit zonder NAVO interventie eindigen? Dat vraag ik me af.
Ik denk van niet.
Snap ook waarom de westerse landen die wapens sturen niet aandringen op vredesonderhandelingen.
Zal ongetwijfeld wel weer over geld gaan.
De EU landen die wapens leveren mogen de bonnetjes inleveren in Brussel en daar zal wel lekker aan verdiend worden.
  maandag 22 april 2024 @ 22:20:56 #72
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213297655
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 22:16 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik denk van niet.
Snap ook waarom de westerse landen die wapens sturen niet aandringen op vredesonderhandelingen.
Zal ongetwijfeld wel weer over geld gaan.
De EU landen die wapens leveren mogen de bonnetjes inleveren in Brussel en daar zal wel lekker aan verdiend worden.
Tja, de historie zegt ons ook dat in tijden van oorlog een paar mensen nog veel rijker worden dan ze al waren. Meende dus ook te lezen dat van die 60 miljard ofzo die USA toegezegd heeft de helft gelijk weer de staatskas in verdwijnt en de rest een lening is?

Correct me if I'm wrong, maar lijkt me vrij vreemd allemaal.
Lach met een schone bips
  FOK!fotograaf maandag 22 april 2024 @ 22:28:26 #73
364681 over_hedge
pi_213297730
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 22:20 schreef loveyoulongtime het volgende:
Wat is er vreemd aan het geld aan je eigen land uitgeven en tegelijk Oekrane er mee helpen? Ze kopen er wapens van en die gaan naar Oekrane. Wat maakt het dan uit dat die wapens in de us zelf gekocht worden?
pi_213297734
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 22:20 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Tja, de historie zegt ons ook dat in tijden van oorlog een paar mensen nog veel rijker worden dan ze al waren. Meende dus ook te lezen dat van die 60 miljard ofzo die USA toegezegd heeft de helft gelijk weer de staatskas in verdwijnt en de rest een lening is?

Ik dacht 10 miljard lening voor economische ondersteuning en de rest voor wapens.
Wat er precies in de USA blijft weet ik niet.
Ben geen econoom, is abracadabra voor mij :)
pi_213297753
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 22:28 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Wat is er vreemd aan het geld aan je eigen land uitgeven en tegelijk Oekrane er mee helpen? Ze kopen er wapens van en die gaan naar Oekrane. Wat maakt het dan uit dat die wapens in de us zelf gekocht worden?
Belangenverstrengelingen
  maandag 22 april 2024 @ 22:33:04 #76
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213297765
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 22:28 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Lijkt me meer een cadeautje uit eigen zak. De oorlogsindustrie die vooral in de USA nogal bezig is met lobby's vaart er natuurlijk fijn op.

Ja ik wil ook dat de hele bende stopt daar en Rusland afnokt, maar zijn we niet een groter conflict aan het creren? Daar ben ik bang voor. Polen die al Nukes op eigen land wil... Daarom noemde ik het ook eerder al een een mogelijk koude oorlog 3.0

En begrijp me serieus niet verkeerd, maar zijn we van beide kanten elkaar niet aan het ophitsen? De enigen die daar wel bij varen is de oorlogsindustrie.
Lach met een schone bips
pi_213297778
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 22:33 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Lijkt me meer een cadeautje uit eigen zak. De oorlogsindustrie die vooral in de USA nogal bezig is met lobby's vaart er natuurlijk fijn op.

Ja ik wil ook dat de hele bende stopt daar en Rusland afnokt, maar zijn we niet een groter conflict aan het creren? Daar ben ik bang voor. Polen die al Nukes op eigen land wil... Daarom noemde ik het ook eerder al een een mogelijk koude oorlog 3.0

En begrijp me serieus niet verkeerd, maar zijn we van beide kanten elkaar niet aan het ophitsen? De enigen die daar wel bij varen is de oorlogsindustrie.
Het conflict gaat niet stoppen denk ik aangezien Finland en Zweden bij de NAVO zijn gekomen.
  FOK!fotograaf maandag 22 april 2024 @ 22:34:40 #78
364681 over_hedge
pi_213297785
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 22:31 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Belangenverstrengelingen
Wat. Is toch vrij logisch als je zulke bedragen gaat uitgeven dat je dit zo veel mogelijk in je eigen land doet... Help je je eigen economie mee. En kost het je dus een stuk minder.

Die conspiracy theories van dat de us de oorlog zo lang mogelijk wilt laten duren zodat ze meer wapens kunnen verkopen kan ik van de rest niet zo veel mee.
pi_213297794
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 22:34 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Die conspiracy theories van dat de us de oorlog zo lang mogelijk wilt laten duren zodat ze meer wapens kunnen verkopen kan ik van de rest niet zo veel mee.
Ik ook niet.
Hooguit dat ze in het begin dachten het Russische leger te verzwakken maar het tegendeel blijkt waar te zijn.
  FOK!fotograaf dinsdag 23 april 2024 @ 09:52:51 #80
364681 over_hedge
pi_213299613
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 22:36 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik ook niet.
Hooguit dat ze in het begin dachten het Russische leger te verzwakken maar het tegendeel blijkt waar te zijn.
geen 1 leger ter wereld is na 2 jaar vechten niet verzwakt... Weet niet precies hoe je het voor je ziet dat het tegendeel waar is.
  Moderator dinsdag 23 april 2024 @ 10:06:25 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213299688
Je leest wel eens dat ze de boel sneller vervangen dan dat ze het verliezen maar dat lijkt me niet helemaal waar als je ziet hoeveel museumstukken er rondrijden en verliezen bij de luchtmacht zijn al lastiger op te vangen terwijl die bij de vloot helemaal niet opgevangen worden

Daarnaast is elke professioneel opgeleide militair die je vervangt door een dienstplichtige een aderlating qua skills en drills en als de oorlog klaar is (of hun dienst er op zit) gaan ze weer in de bakkerij of de fabriek werken

En het kost natuurlijk een smak centen iedere dag
pi_213299729
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 09:52 schreef over_hedge het volgende:

[..]
geen 1 leger ter wereld is na 2 jaar vechten niet verzwakt... Weet niet precies hoe je het voor je ziet dat het tegendeel waar is.
Klopt, en de tekenen daarvan zijn hier ook al eens besproken.
Rusland is sowieso een land met een lange adem, maar wel is te merken dat het land last heeft van deze oorlog.
pi_213299752
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 09:52 schreef over_hedge het volgende:

[..]
https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T

quote:
In addition to tanks, Russia's army has also grown in size by 15 percent, and the country is currently on the path to "command the largest military on the continent," he said. The size of Russia's army has exceeded the size it was when it had first invaded Ukraine in 2022. There are questions of capability and quality though.
Plus dat ze nu samenwerken met China en Iran.
  FOK!fotograaf dinsdag 23 april 2024 @ 10:20:15 #84
364681 over_hedge
pi_213299807
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:14 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T
[..]
Plus dat ze nu samenwerken met China en Iran.
Geweldig. je leger is gegroeid met conscripts. Ondertussen ben je 300 000 mensen verloren. Een shitload aan materiaal. Je halve floot ligt op de zeebodem en een shitload aan vliegtuigen kwijt.

Dan nog het geld wat het kost. Het geld wat minder binnen komt. Je export van wapens naar de klote. en alles wat spec hier boven zegt.

Maar nee ze zijn niet verzwakt hoor. Sorry maar ik heb hier veel onzin gelezen. Maar je kan toch gewoon niet met drogen ogen gaan beweren dat een land wat 2 jaar in oorlog is. Niet verzwakt is..
pi_213299820
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:20 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Geweldig. je leger is gegroeid met conscripts. Ondertussen ben je 300 000 mensen verloren. Een shitload aan materiaal. Je halve floot ligt op de zeebodem en een shitload aan vliegtuigen kwijt.

Dan nog het geld wat het kost. Het geld wat minder binnen komt. Je export van wapens naar de klote. en alles wat spec hier boven zegt.

Maar nee ze zijn niet verzwakt hoor. Sorry maar ik heb hier veel onzin gelezen. Maar je kan toch gewoon niet met drogen ogen gaan beweren dat een land wat 2 jaar in oorlog is. Niet verzwakt is..
Je haalt land en leger door elkaar ;)
  FOK!fotograaf dinsdag 23 april 2024 @ 10:22:37 #86
364681 over_hedge
pi_213299826
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:22 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Als je het woordje land vervangt voor leger. Klopt nog steeds alles wat ik zeg.
  Moderator dinsdag 23 april 2024 @ 10:23:21 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213299833
Armenirs hebben al gemerkt dat de Russen daadwerkelijk verzwakt zijn
pi_213299835
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:22 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Beide zijn met elkaar verbonden.
pi_213299840
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:23 schreef sp3c het volgende:
Klopt.
  FOK!fotograaf dinsdag 23 april 2024 @ 10:24:06 #90
364681 over_hedge
pi_213299841
quote:
IS ook... ;(
pi_213300069
quote:
Of ergens anders bezig?
pi_213300081
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:47 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Of ergens anders bezig?
Komt op hetzelfde neer.
pi_213300111
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:22 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Als je het woordje land vervangt voor leger. Klopt nog steeds alles wat ik zeg.
Klopt helemaal wat je zegt wat betreft de vloot en verloren manschappen.
Dat de Russische marine sterker is geworden geloof ik niet, dat is ook wel duidelijk.
Maar als je de verloren manschappen kan vervangen en er nog wat bij kan doen.
Je de oude kapot geschoten tanks kan vervangen door moderne.
En je militair gaat samenwerken met andere landen.
Dan wordt je leger toch sterker?
Plus de manschappen hebben nu ervaring en dat is ook erg belangrijk.
  Moderator dinsdag 23 april 2024 @ 10:53:42 #94
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213300119
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:47 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Of ergens anders bezig?
Sowieso ergens anders bezig, daardoor hadden de Armenen er niets meer aan en die beginnen nu voorzichtig tegen het westen aan te krabbelen onder de Russische invloedssfeer uit

Maw Rusland is verzwakt

Dat ze nu meer half getrainde infanterist en in dienst hebben dan voor de oorlog doet er niet zo heel veel toe
  FOK!fotograaf dinsdag 23 april 2024 @ 11:11:58 #95
364681 over_hedge
pi_213300347
conscript zonder/weinig training vervangen door een nieuwe is niet zo probleem nee.

Maar de piloten, elke soldaat met wel normale training. Officieren etc etc etc vervang je niet zomaar.

Je oude kapot geschoten tanks kan vervangen door moderne.
Dan moeten ze meer produceren dan tanks in 2 jaar kapot geschoten zijn. Ze zouden willen dat dat het geval was. Ze rijden nog steeds met antiekstukken rond. En dat doen ze niet omdat ze dat leuk vinden om te doen. Maar omdat er gewoon niet genoeg moderne tanks zijn.

Welke samenwerking heb je het hier precies over eigenlijk?

De manschappen met ervaring liggen inmiddels paar meter onder de grond

En dan heb je nog de marine. Waar het niet best mee gaat. Die vervangen kost je jaren en jaren.
Nog los van dat in de oorlog zelf je geen nieuwe schepen die kant op kan sturen.

Luchtmacht verliest ook steeds meer. Ook die zijn niet zo makkelijk te vervangen.

Voordat rusland weer op de zelfde sterkte van voor de oorlog zit ben je jaren verder.
pi_213300406
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 11:11 schreef over_hedge het volgende:
conscript zonder/weinig training vervangen door een nieuwe is niet zo probleem nee.

Maar de piloten, elke soldaat met wel normale training. Officieren etc etc etc vervang je niet zomaar.

Je oude kapot geschoten tanks kan vervangen door moderne.
Dan moeten ze meer produceren dan tanks in 2 jaar kapot geschoten zijn. Ze zouden willen dat dat het geval was. Ze rijden nog steeds met antiekstukken rond. En dat doen ze niet omdat ze dat leuk vinden om te doen. Maar omdat er gewoon niet genoeg moderne tanks zijn.

Welke samenwerking heb je het hier precies over eigenlijk?

De manschappen met ervaring liggen inmiddels paar meter onder de grond

En dan heb je nog de marine. Waar het niet best mee gaat. Die vervangen kost je jaren en jaren.
Nog los van dat in de oorlog zelf je geen nieuwe schepen die kant op kan sturen.

Luchtmacht verliest ook steeds meer. Ook die zijn niet zo makkelijk te vervangen.

Voordat rusland weer op de zelfde sterkte van voor de oorlog zit ben je jaren verder.
Ik heb eigenlijk helemaal geen zin in deze discussie 😂
Kijk maar wat je denkt, ik denk er anders over :)
Niet negatief bedoeld naar jou toe want je bent een fijn persoon om mee te discussiren :)
Heb er nu alleen geen zin in.
  Moderator dinsdag 23 april 2024 @ 11:24:34 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213300463
Samenwerking met China en india is ook niet echt iets nieuws

Verschil is dat het in het verleden vooral export was en dat dat verschuift naar import omdat beide landen Rusland militair gezien voorbij zijn inmiddels
pi_213303390
quote:
Oekraense mannen in het buitenland krijgen geen hulp meer van consulaat
Oekraense mannen die in het buitenland wonen en geschikt worden geacht voor militaire dienst, krijgen geen hulp meer van het consulaat. Alleen als ze terug willen keren naar Oekrane, worden ze geholpen.

Met de maatregel voert Oekrane de druk op dienstplichtigen in het buitenland op. Het leger heeft na ruim twee jaar oorlog met Rusland een flink tekort aan militairen. In december zei president Zelensky dat het Oekraense leger tot een half miljoen extra troepen wil mobiliseren.
https://nos.nl/artikel/25(...)p-meer-van-consulaat
pi_213303533
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 16:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Vanuit Oekraene begrijpelijk, ik denk dat het verder weinig uit haalt.
Men kan danwel geen visum verlengen, maar daar gaat de IND soepel mee om.

Ik verwacht ook niet dat landen Oekraeners gaan terug sturen zolang er oorlog is.
pi_213303947
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 16:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

https://www.nytimes.com/i(...)ne-demographics.html

Dat tekort gaat Oekraine niet oplossen, de gemiddelde leeftijd in het Oekraens leger is 43
In Rusland komen er gemiddeld elke 24 uur 1000 militairen bij, 30k per maand.
Wapens, munitie en mankracht is het grootste probleem voor Oekraine en die miljarden van het westen gaat dat niet oplossen, althans niet op korte termijn.
  dinsdag 23 april 2024 @ 17:42:21 #101
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213304015
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 17:36 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
https://www.nytimes.com/i(...)ne-demographics.html

Dat tekort gaat Oekraine niet oplossen, de gemiddelde leeftijd in het Oekraens leger is 43
In Rusland komen er gemiddeld elke 24 uur 1000 militairen bij, 30k per maand.
Wapens, munitie en mankracht is het grootste probleem voor Oekraine en die miljarden van het westen gaat dat niet oplossen, althans niet op korte termijn.
Wordt die kuil juist niet veroorzaakt doordat die mannen gevlucht zijn?? Anders verwacht je dat toch niet..
The End Times are wild
pi_213304044
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 17:42 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wordt die kuil juist niet veroorzaakt doordat die mannen gevlucht zijn?? Anders verwacht je dat toch niet..

Nee, demografische grafieken van voor de oorlog laten hetzelfde zien, geen idee hoe dat kan.
  dinsdag 23 april 2024 @ 17:53:39 #103
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213304127
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 17:45 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Nee, demografische grafieken van voor de oorlog laten hetzelfde zien, geen idee hoe dat kan.
Raar, omdat daaronder wel een vrij normale opbouw is
The End Times are wild
pi_213304838
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 17:53 schreef LXIV het volgende:

[..]
Raar, omdat daaronder wel een vrij normale opbouw is
Is dan niet dezelfde dip die we in Rusland zien als gevolg van de nadagen van de Sovjet Unie?
  dinsdag 23 april 2024 @ 18:58:56 #105
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213304910
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2024 18:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Is dan niet dezelfde dip die we in Rusland zien als gevolg van de nadagen van de Sovjet Unie?
Ik weet het niet.. dit zijn de geboortes uit de jaren 00
The End Times are wild
pi_213318547
quote:
Oekrane gebruikt stiekem al raketten van VS met bereik van 300 km
Oekrane heeft op het slagveld langeafstandsraketten gebruikt die in het geheim door de VS zijn geleverd. Deze raketten hebben een bereik van ongeveer 300 kilometer. Tot nu toe had Washington volgehouden dat het Oekrane alleen projectielen met een bereik van zo'n 150 kilometer had gegeven.
https://nos.nl/artikel/25(...)et-bereik-van-300-km
pi_213326682
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:20 schreef over_hedge het volgende:

[..]

De VS na jaren vechten in WW2 was niet bepaald verzwakt.
  donderdag 25 april 2024 @ 21:57:15 #108
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213327670
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 20:57 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De VS na jaren vechten in WW2 was niet bepaald verzwakt.
Die draaiden toen toch volledig op een oorlogseconomie toch?
Lach met een schone bips
pi_213328162
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 21:57 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Die draaiden toen toch volledig op een oorlogseconomie toch?
Geen korsetten meer want we hebben het ijzer nodig voor vliegdekschepen ja. Maar ze gingen de oorlog in met een economie die nog last had van de grote depressie en kwamen eruit als de grootste economische supermacht ooit.
  donderdag 25 april 2024 @ 22:32:36 #110
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213328283
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 22:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Geen korsetten meer want we hebben het ijzer nodig voor vliegdekschepen ja. Maar ze gingen de oorlog in met een economie die nog last had van de grote depressie en kwamen eruit als de grootste economische supermacht ooit.
Nou ja, het is inderdaad wel bizar wat ze ingezet hebben kunnen vlak na WW2 in Korea en daar achteraan Vietnam als grote operaties.. Niet dat het helemaal goed ging allemaal. Maar in zo'n relatief korte periode zoveel kunnen inbrengen is wel bizar.
Lach met een schone bips
pi_213328434
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 22:32 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Nou ja, het is inderdaad wel bizar wat ze ingezet hebben kunnen vlak na WW2 in Korea en daar achteraan Vietnam als grote operaties.. Niet dat het helemaal goed ging allemaal. Maar in zo'n relatief korte periode zoveel kunnen inbrengen is wel bizar.
https://en.wikipedia.org/(...)_during_World_War_II
Alleen al 29 vliegdekschepen en bijvoorbeeld ook 2700 Liberty vrachtschepen. Allemaal een stuk kleiner dan tegenwoordig, maar toch bizarre aantallen. Zeker als je naar het moderne Rusland kijkt en er sinds de val van de muur geen grote marineschepen meer gebouwd zijn en alles wat ze verliezen aan groot spul voorlopig fysiek niet eens opnieuw gebouwd kunnen worden door deze "supermacht".
  donderdag 25 april 2024 @ 22:47:49 #112
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213328480
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 22:42 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
https://en.wikipedia.org/(...)_during_World_War_II
Alleen al 29 vliegdekschepen en bijvoorbeeld ook 2700 Liberty vrachtschepen. Allemaal een stuk kleiner dan tegenwoordig, maar toch bizarre aantallen. Zeker als je naar het moderne Rusland kijkt en er sinds de val van de muur geen grote marineschepen meer gebouwd zijn en alles wat ze verliezen aan groot spul voorlopig fysiek niet eens opnieuw gebouwd kunnen worden door deze "supermacht".
Oh maar ik bedoel er niks negatiefs mee richting de VS, het is juist bizar dat ze dat allemaal hebben kunnen doen.

Vraag is wel nu Rusland is overgeschakeld op een oorlogseconomie en met behulp van China wat zij in relatief korte tijd kunnen bereiken.

Ik hoop straks na UA/Rusland weer 20 jaar beetje bekvechten over en weer als in de koude oorlog zeg maar en dat er verder niks gaat gebeuren.
Lach met een schone bips
pi_213328519
Ik denk ook wel dat de VS een uitzondering is.

Too Big To Fail.

Sovjet Unie probeerde de VS decennialang naar de troon te steken en op bepaalde gebieden lukte ze dat ook, maar op langere termijn moesten ze het afleggen.
  donderdag 25 april 2024 @ 22:54:31 #114
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213328556
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 22:51 schreef Wantie het volgende:
Ik denk ook wel dat de VS een uitzondering is.

Too Big To Fail.

Sovjet Unie probeerde de VS decennialang naar de troon te steken en op bepaalde gebieden lukte ze dat ook, maar op langere termijn moesten ze het afleggen.
Zijn dan weer wel berichten dat ze inmiddels vanuit de ruimte meer shit kunnen aanrichten dan de VS.
Lach met een schone bips
pi_213328636
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 22:54 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Zijn dan weer wel berichten dat ze inmiddels vanuit de ruimte meer shit kunnen aanrichten dan de VS.
Of willen aanrichten.
Volgens mij kunnen ze dat nog niet.
pi_213342206
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 22:47 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Oh maar ik bedoel er niks negatiefs mee richting de VS, het is juist bizar dat ze dat allemaal hebben kunnen doen.

Vraag is wel nu Rusland is overgeschakeld op een oorlogseconomie en met behulp van China wat zij in relatief korte tijd kunnen bereiken.

Ik hoop straks na UA/Rusland weer 20 jaar beetje bekvechten over en weer als in de koude oorlog zeg maar en dat er verder niks gaat gebeuren.
Ik heb die hoop verloren toen Zweden en Finland bij de NAVO kwamen.
pi_213345129
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 12:36 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik heb die hoop verloren toen Zweden en Finland bij de NAVO kwamen.
Ik heb die hoop nog steeds wel, op zich verandert er niets door dat lidmaatschap, hooguit dat Rusland geen plannen in het hoofd moet halen om Finland aan te vallen.
Maar dat was daarvoor ook geen goed idee.
  Moderator zaterdag 27 april 2024 @ 18:34:13 #118
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213345242
Zaten beiden al bij de EU toch?

Het is een mooie pijnloze middelvinger naar Moskou maar het veranderde helemaal niets

Als we echt vervelend willen doen moeten we Moldavi toevoegen, gebeurt er ook nog direct iets maar dan kun je die 'peacekeepers' afknijpen
pi_213345973
Gaat ook meer over de controle over het water dan over het land.
  zaterdag 27 april 2024 @ 20:16:53 #120
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213346012
Je kunt lullen wat je wil over een klein landje als Finland, maar als het moet neuken ze qua bescherming van burgers ieder ander land in Europa de moeder.

https://www.hln.be/buiten(...)uilkelders~a0c023d0/
Lach met een schone bips
pi_213346088
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 20:16 schreef loveyoulongtime het volgende:
Je kunt lullen wat je wil over een klein landje als Finland, maar als het moet neuken ze qua bescherming van burgers ieder ander land in Europa de moeder.

https://www.hln.be/buiten(...)uilkelders~a0c023d0/
Kijk wat voor wedstrijden ze daar organiseren :)

zaterdag 27 april 2024 @ 20:37:59 #122
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213346251
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 20:22 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Kijk wat voor wedstrijden ze daar organiseren :)

Had deze al gezien, dan hou ik het liever bij kruisboog schieten in mijn tuin :P
Lach met een schone bips
pi_213346278
Stuk minder vermoeiend :)
  zaterdag 27 april 2024 @ 20:48:15 #124
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213346410
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 20:39 schreef Candymannetje het volgende:
Stuk minder vermoeiend :)
En wel leuk ook, hoef niet bang te zijn dat mijn doelen terug schieten. Red Dot erop gemonteerd en dat werkt wel heel mooi hoor. Schiet ook maar op een afstand van 30 meter max, veel verder is deze niet echt geschikt voor. Hoewel ze zeggen dat ie tot 50m nauwkeurig moet zijn. Geloof ik niet zo in, maar is zeker geen speelgoed met 7 schots magazijn erop, 87m per seconde schot. Dus wel goed dat er ook een goeie beveiliging op zit.
Lach met een schone bips
  Moderator zaterdag 27 april 2024 @ 21:07:12 #125
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213346676
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 20:13 schreef Candymannetje het volgende:
Gaat ook meer over de controle over het water dan over het land.
Op papier wel ja maar als Navo zou willen komt niemand daar de haven uit, Winland of geen Winland
pi_213346772
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 21:07 schreef sp3c het volgende:

[..]
Op papier wel ja maar als Navo zou willen komt niemand daar de haven uit, Winland of geen Winland
Prima, maar gaat nog wel een dingetje worden denk ik.
Niet met Finland maar wel met de Baltische staten.
  Moderator zaterdag 27 april 2024 @ 21:26:39 #127
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213346905
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 21:14 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Prima, maar gaat nog wel een dingetje worden denk ik.
Niet met Finland maar wel met de Baltische staten.
Die zijn wel veiliger met Zweden en Finland bij het bondgenootschap
  zaterdag 27 april 2024 @ 21:30:09 #128
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213346936
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 21:26 schreef sp3c het volgende:

[..]
Geloof sowieso dat iedere Fin toch militaire training gehad heeft? En met hun moderne uitrusting waar niet echt op bezuinigd is de afgelopen decennia zou dat een heel sterke bondgenoot moeten zijn.
Lach met een schone bips
pi_213347549
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 21:26 schreef sp3c het volgende:

[..]
Zal geen directe aanval worden denk ik.
Iets met proxy's zie ik nog wel gebeuren.
pi_213347649
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 22:24 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Zal geen directe aanval worden denk ik.
Iets met proxy's zie ik nog wel gebeuren.
Wat voor proxys kunnen Zweden of Finland aanvallen en met welke reden.
pi_213347809
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2024 22:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat voor proxys kunnen Zweden of Finland aanvallen en met welke reden.
Ik bedoel de Baltische staten
pi_213348112
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 22:49 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik bedoel de Baltische staten
Ik ben even de draad kwijt, door de NAVO lidmaatschap van Finland en Zweden verwacht je dat Rusland proxy oorlogen gaat starten in de Baltische staten?
pi_213348291
Klopt
pi_213348380
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 23:40 schreef Candymannetje het volgende:
Klopt
Ik verwacht dat niet.
Sowieso zijn de Baltische Staten onderdeel van de EU, net zoals Zweden en Finland.

Rusland is in de laatste decennia verschillende proxy oorlogen gestart, maar dat was in landen die niet onder de EU of NAVO vielen, en waar er voldoende voedingsbodem was om een proxy oorlog te starten.

In de Baltische staten is weinig sympathie voor Rusland en dat is door de oorlog in Oekrane er niet beter op geworden.
pi_213350914
https://www.defensie.nl/a(...)jn-op-groot-conflict

quote:
Ollongren benadrukte dat de samenleving zich meer bewust moet worden van de oorlogsdreiging. “Het is niet denkbeeldig dat de NAVO binnen enkele jaren betrokken raakt bij een grootschalig militair conflict. De bewustwording begint hier, in zalen zoals deze. En die moet ook naar buiten”, aldus de bewindsvrouw. “Voor een geloofwaardige afschrikking moet de hele samenleving inzetgereed zijn. Van keukentafel tot formatietafel moet duidelijk zijn waar we mee te maken hebben.”
We zijn nu onderdeel van een schaakspel tussen meerdere landen.
Die landen gaan meer samenwerken om hun eigen invloed uit te breiden en de invloed van de USA in te dammen.
Dus daarom verwacht ik voorlopig geen vrede.
Ook niet in oost-europa.
Dat er tanks hier in de straten gaan rollen geloof ik niet maar als er NAVO/EU landen in oost-europa in oorlog komen zijn wij ook in oorlog.
pi_213351488
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 10:56 schreef Candymannetje het volgende:
https://www.defensie.nl/a(...)jn-op-groot-conflict
[..]
We zijn nu onderdeel van een schaakspel tussen meerdere landen.
Die landen gaan meer samenwerken om hun eigen invloed uit te breiden en de invloed van de USA in te dammen.
Dus daarom verwacht ik voorlopig geen vrede.
Ook niet in oost-europa.
Dat er tanks hier in de straten gaan rollen geloof ik niet maar als er NAVO/EU landen in oost-europa in oorlog komen zijn wij ook in oorlog.
Maar dan is het juist verstandig van Zweden en Finland om lid van de NAVO te worden.
Dat maakt een militair conflict door Rusland minder aantrekkelijk.

Finland is tot de tanden gewapend.
Als Rusland de Baltische Staten aanvalt zijn die nu minder afhankelijk van de VS.
pi_213351582
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2024 11:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar dan is het juist verstandig van Zweden en Finland om lid van de NAVO te worden.
Dat maakt een militair conflict door Rusland minder aantrekkelijk.

Finland is tot de tanden gewapend.
Als Rusland de Baltische Staten aanvalt zijn die nu minder afhankelijk van de VS.
Het is ook een escalatie geweest.
Rusland was helemaal niet van plan om Finland aan te vallen.
En wat willen Zweden en Finland doen bij een proxy oorlog in de Baltische staten?
pi_213352026
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 11:41 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het is ook een escalatie geweest.
Rusland was helemaal niet van plan om Finland aan te vallen.
Dat weten we niet.

quote:
En wat willen Zweden en Finland doen bij een proxy oorlog in de Baltische staten?
Met confetti strooien.
Dat werkt het best.
  Moderator zondag 28 april 2024 @ 12:32:05 #139
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213352077
Proxy oorlog in de Baltic is helemaal niet interessant, dit zijn echt ministaatje, als men de NAVO om minimale hulp vraagt is het krachtsverschil zo extreem groot dat het in een paar dagen klaar is en niemand er verder iets van merkt

Veel meer dan een aanslag hier en daar komt er daarna niet van en daar is de wereld allang aan gewend geraakt

Helaas
pi_213352134
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2024 12:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat weten we niet.
[..]
Met confetti strooien.
Dat werkt het best.
Spreek lekker voor jezelf, ik weet het wel namelijk.

Maar ik heb nu wel voldoende toegelicht waarom ik van mening ben dat er voorlopig geen vrede komt.
pi_213352228
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 12:36 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Spreek lekker voor jezelf, ik weet het wel namelijk.
Op basis van welke informatie.

quote:
Maar ik heb nu wel voldoende toegelicht waarom ik van mening ben dat er voorlopig geen vrede komt.
Er is nooit vrede geweest.
Dus inderdaad, voorlopig komt die er ook niet.

En daarom is het verstandig van Zweden en Finland om ook lid te worden van de NAVO.
Beide landen hebben met diverse intimidatie van Rusland te maken gehad, waarbij Zweden jaren geleden besloot haar atoomkelders weer gereed te maken.
De oorlog in Oekrane laat zien dat Rusland het niet bij intimidatie laat.

Het enige wat daar tegen helpt is een krachtig militair verdedigingsblok.
  Moderator zondag 28 april 2024 @ 12:49:34 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213352266
Er is nu vrede
pi_213352293
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 12:49 schreef sp3c het volgende:
Er is nu vrede
En tegelijkertijd ook weer niet.
Er altijd wel ergens in de wereld een militair conflict.
En we hebben iets van 20 militaire post Sovjet conflicten gezien de laatste decennia.
  Moderator zondag 28 april 2024 @ 12:54:45 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213352314
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2024 12:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
En tegelijkertijd ook weer niet.
Er altijd wel ergens in de wereld een militair conflict.
En we hebben iets van 20 militaire post Sovjet conflicten gezien de laatste decennia.
Ons probleem niet

Dan moet je zeggen er komt geen wereldvrede
pi_213353525
quote:
88s.gif Op zondag 28 april 2024 12:32 schreef sp3c het volgende:
Proxy oorlog in de Baltic is helemaal niet interessant, dit zijn echt ministaatje, als men de NAVO om minimale hulp vraagt is het krachtsverschil zo extreem groot dat het in een paar dagen klaar is en niemand er verder iets van merkt

Veel meer dan een aanslag hier en daar komt er daarna niet van en daar is de wereld allang aan gewend geraakt

Helaas
Juist omdat het ministaatjes zijn kan de NAVO weinig doen.
Er is weinig tot geen logistiek.
Het zal beginnen met sabotageacties en wat pesterijen om te kijken wat de NAVO doet.
Zal ook afhangen van de komende verkiezingen in de USA.
pi_213353816
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2024 15:15 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Juist omdat het ministaatjes zijn kan de NAVO weinig doen.
Er is weinig tot geen logistiek.
Het zal beginnen met sabotageacties en wat pesterijen om te kijken wat de NAVO doet.
Zal ook afhangen van de komende verkiezingen in de USA.
Sabotage en pesterijen noem ik geen proxy.
En NAVO Kan heel veel doen, juist omdat het kleine staatjes zijn.
Dan kun je bij wijze van op elke straathoek een NAVO militair plaatsen.

En met Zweden en Finland erbij hoeft dat niet van de VS af te hangen.

En wat de VS betreft: het wordt Trump of Biden naar het schijnt en beide hebben al eerder aangegeven Oekrane te steunen.
Alleen gunt Trump Biden daarin geen successen.
pi_213353880
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2024 15:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Sabotage en pesterijen noem ik geen proxy.
En NAVO Kan heel veel doen, juist omdat het kleine staatjes zijn.
Dan kun je bij wijze van op elke straathoek een NAVO militair plaatsen.

En met Zweden en Finland erbij hoeft dat niet van de VS af te hangen.

En wat de VS betreft: het wordt Trump of Biden naar het schijnt en beide hebben al eerder aangegeven Oekrane te steunen.
Alleen gunt Trump Biden daarin geen successen.
Dat noemen ze hybride oorlogsvoering en dat kan uiteraard ook via proxy.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Hybride_oorlogsvoering
pi_213353922
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 15:52 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat noemen ze hybride oorlogsvoering en dat kan uiteraard ook via proxy.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Hybride_oorlogsvoering
Zo staat het daar niet omschreven.
pi_213353961
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2024 15:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zo staat het daar niet omschreven.
Het is een combinatie van alles staat er toch?
Van conventionele oorlogsvoering tot het verspreiden van propaganda.
Als onze internetkabel in de zee of oceaan wordt doorgeknipt door Rusland is dat ook hybride oorlogsvoering.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')