demonstreren?quote:Op zondag 7 april 2024 14:53 schreef Candymannetje het volgende:
En hoe kunnen ze dat doen dan?
Als de overheid zegt dat ze moeten vechten hebben ze weinig keuze.
Vandaar dat mannen in de dienstplichtige leeftijd het land niet uit mogen.
als je wil dat de regering dingen anders gaat doen dan moet je de regering laten weten dat het dingen anders moet gaan doenquote:Op zondag 7 april 2024 15:01 schreef Candymannetje het volgende:
En dan opgepakt worden en naar het front gestuurd worden.
Die Oekraïners zijn niet achterlijk natuurlijk.
Dat gaat nu een stuk lastiger dan met euromaidan.quote:Op zondag 7 april 2024 15:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
als je wil dat de regering dingen anders gaat doen dan moet je de regering laten weten dat het dingen anders moet gaan doen
lijkt mij
dat was in Belgrado in 1999 ook nietquote:Op zondag 7 april 2024 15:12 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat gaat nu een stuk lastiger dan met euromaidan.
Het land is nu in oorlog en ze hebben niet de CIA, tientallen NGO's en westerse politici achter zich staan.
Ja maar daar ging het mij om.quote:Op zondag 7 april 2024 15:25 schreef sp3c het volgende:
dat heeft er dan weer niet zoveel mee te maken
het is niet dat je niet de straat op kunt omdat je het land niet uit mag of omdat er wapens binnen komen
Wat ons betreft hebben ze die keuze, dankzij het nieuwe vluchtelingen verdrag voor Europeanen .quote:Op zondag 7 april 2024 14:43 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Allemaal is ook een beetje overdreven.
Maar geef die Oekraïners dan een keuze.
Vecht tegen de Russen of ga naar een NAVO land.
Kunnen ze dankzij dat verdrag ook niet meer uitgeleverd worden aan Oekraïne als die daar om vraagt?quote:Op zondag 7 april 2024 15:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat ons betreft hebben ze die keuze, dankzij het nieuwe vluchtelingen verdrag voor Europeanen .
Nee, hoezo zou iemand die vlucht voor oorlogsgeweld kunnen worden teruggestuurd naar het oorlogsgebied als een land daar om vraagt, met als doel dat ze actief gaan participeren in dat oorlogsgeweld.quote:Op zondag 7 april 2024 15:40 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Kunnen ze dankzij dat verdrag ook niet meer uitgeleverd worden aan Oekraïne als die daar om vraagt?
Ik ken de precieze regels niet maar Oekraïne had er om gevraagd en een minister uit de Baltische staten vond dat een goed idee.quote:Op zondag 7 april 2024 15:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, hoezo zou iemand die vlucht voor oorlogsgeweld kunnen worden teruggestuurd naar het oorlogsgebied als een land daar om vraagt, met als doel dat ze actief gaan participeren in dat oorlogsgeweld.
Ik ken wel de propaganda daarover van enkele maanden geleden.quote:Op zondag 7 april 2024 15:56 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik ken de precieze regels niet maar Oekraïne had er om gevraagd en een minister uit de Baltische staten vond dat een goed idee.
Welke propaganda en wat klopt er niet?quote:Op zondag 7 april 2024 16:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik ken wel de propaganda daarover van enkele maanden geleden.
Dat bleek vervolgens niet te kloppen.
De oplossing is op zich simpel.quote:Op maandag 1 april 2024 19:47 schreef sp3c het volgende:
De geest is nu eenmaal uit de fles
Zou prima zijn als de Russen terugtrokken maar daarmee is het probleem Donbas en Luhansk nog niet opgelost
De Krim zullen ze wel nooit meer loslaten
Ieder jaar 5 miljard meer. Want het is niet zo dat ze na een kaart opeens niks meer kostenquote:Op zondag 7 april 2024 14:02 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En dat is dus voor een half jaar en 77.000 Oekraïense vluchtelingen.
Dit jaar verwachten ze ongeveer hetzelfde aantal asielzoekers uit andere landen.
Kosten die asielzoekers dus zo'n 5 miljard per jaar.
Klinkt als ethnic cleansing, ben ik niet direct voor maar als ze het Russische leger eruit weten te trappen primaquote:Op dinsdag 9 april 2024 19:15 schreef theguyver het volgende:
[..]
De oplossing is op zich simpel.
Grenzen weer herstellen en iedereen die zich rus voelt optyfen naar Rusland.
Want veel komen daar gewoon ook vandaan, vooral in de jaren 80 en 90 en begin 2000 zijn gewoon veel Russen naar Oekraïne gekomen en hebben zich gevestigd in de regionen die nu bezet zijn.
Natuurlijk gaat Rusland dit niet leuk vinden.
Maar Rusland vind wel meer niet leuk.
Maar zie het als volgt, het land bezet houden is ook geen optie.
Tenzij je daadwerkelijk alle vaderlandse Oekraïeners het land uit jaagt, want de zogenaamde broederschap tussen Rusland en Oekraïne is nu totaal vernietigd en men zal het land decennia en decennia bezet moeten houden en het volk moeten onderdrukken.
Dus wat er voor Rusland nu te winnen valt??
Ik heb werkelijk geen idee..
Maar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |