Prima, maar gaat nog wel een dingetje worden denk ik.quote:Op zaterdag 27 april 2024 21:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
Op papier wel ja maar als Navo zou willen komt niemand daar de haven uit, Winland of geen Winland
Die zijn wel veiliger met Zweden en Finland bij het bondgenootschapquote:Op zaterdag 27 april 2024 21:14 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Prima, maar gaat nog wel een dingetje worden denk ik.
Niet met Finland maar wel met de Baltische staten.
Geloof sowieso dat iedere Fin toch militaire training gehad heeft? En met hun moderne uitrusting waar niet echt op bezuinigd is de afgelopen decennia zou dat een heel sterke bondgenoot moeten zijn.quote:Op zaterdag 27 april 2024 21:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
Die zijn wel veiliger met Zweden en Finland bij het bondgenootschap
Zal geen directe aanval worden denk ik.quote:Op zaterdag 27 april 2024 21:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
Die zijn wel veiliger met Zweden en Finland bij het bondgenootschap
Wat voor proxys kunnen Zweden of Finland aanvallen en met welke reden.quote:Op zaterdag 27 april 2024 22:24 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zal geen directe aanval worden denk ik.
Iets met proxy's zie ik nog wel gebeuren.
Ik bedoel de Baltische statenquote:Op zaterdag 27 april 2024 22:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat voor proxys kunnen Zweden of Finland aanvallen en met welke reden.
Ik ben even de draad kwijt, door de NAVO lidmaatschap van Finland en Zweden verwacht je dat Rusland proxy oorlogen gaat starten in de Baltische staten?quote:Op zaterdag 27 april 2024 22:49 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik bedoel de Baltische staten
Ik verwacht dat niet.quote:
We zijn nu onderdeel van een schaakspel tussen meerdere landen.quote:Ollongren benadrukte dat de samenleving zich meer bewust moet worden van de oorlogsdreiging. “Het is niet denkbeeldig dat de NAVO binnen enkele jaren betrokken raakt bij een grootschalig militair conflict. De bewustwording begint hier, in zalen zoals deze. En die moet ook naar buiten”, aldus de bewindsvrouw. “Voor een geloofwaardige afschrikking moet de hele samenleving inzetgereed zijn. Van keukentafel tot formatietafel moet duidelijk zijn waar we mee te maken hebben.”
Maar dan is het juist verstandig van Zweden en Finland om lid van de NAVO te worden.quote:Op zondag 28 april 2024 10:56 schreef Candymannetje het volgende:
https://www.defensie.nl/a(...)jn-op-groot-conflict
[..]
We zijn nu onderdeel van een schaakspel tussen meerdere landen.
Die landen gaan meer samenwerken om hun eigen invloed uit te breiden en de invloed van de USA in te dammen.
Dus daarom verwacht ik voorlopig geen vrede.
Ook niet in oost-europa.
Dat er tanks hier in de straten gaan rollen geloof ik niet maar als er NAVO/EU landen in oost-europa in oorlog komen zijn wij ook in oorlog.
Het is ook een escalatie geweest.quote:Op zondag 28 april 2024 11:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dan is het juist verstandig van Zweden en Finland om lid van de NAVO te worden.
Dat maakt een militair conflict door Rusland minder aantrekkelijk.
Finland is tot de tanden gewapend.
Als Rusland de Baltische Staten aanvalt zijn die nu minder afhankelijk van de VS.
Dat weten we niet.quote:Op zondag 28 april 2024 11:41 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het is ook een escalatie geweest.
Rusland was helemaal niet van plan om Finland aan te vallen.
Met confetti strooien.quote:En wat willen Zweden en Finland doen bij een proxy oorlog in de Baltische staten?
Spreek lekker voor jezelf, ik weet het wel namelijk.quote:Op zondag 28 april 2024 12:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat weten we niet.
[..]
Met confetti strooien.
Dat werkt het best.
Op basis van welke informatie.quote:Op zondag 28 april 2024 12:36 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Spreek lekker voor jezelf, ik weet het wel namelijk.
Er is nooit vrede geweest.quote:Maar ik heb nu wel voldoende toegelicht waarom ik van mening ben dat er voorlopig geen vrede komt.
En tegelijkertijd ook weer niet.quote:
Ons probleem nietquote:Op zondag 28 april 2024 12:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
En tegelijkertijd ook weer niet.
Er altijd wel ergens in de wereld een militair conflict.
En we hebben iets van 20 militaire post Sovjet conflicten gezien de laatste decennia.
Juist omdat het ministaatjes zijn kan de NAVO weinig doen.quote:Op zondag 28 april 2024 12:32 schreef sp3c het volgende:
Proxy oorlog in de Baltic is helemaal niet interessant, dit zijn echt ministaatje, als men de NAVO om minimale hulp vraagt is het krachtsverschil zo extreem groot dat het in een paar dagen klaar is en niemand er verder iets van merkt
Veel meer dan een aanslag hier en daar komt er daarna niet van en daar is de wereld allang aan gewend geraakt
Helaas
Sabotage en pesterijen noem ik geen proxy.quote:Op zondag 28 april 2024 15:15 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Juist omdat het ministaatjes zijn kan de NAVO weinig doen.
Er is weinig tot geen logistiek.
Het zal beginnen met sabotageacties en wat pesterijen om te kijken wat de NAVO doet.
Zal ook afhangen van de komende verkiezingen in de USA.
Dat noemen ze hybride oorlogsvoering en dat kan uiteraard ook via proxy.quote:Op zondag 28 april 2024 15:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Sabotage en pesterijen noem ik geen proxy.
En NAVO Kan heel veel doen, juist omdat het kleine staatjes zijn.
Dan kun je bij wijze van op elke straathoek een NAVO militair plaatsen.
En met Zweden en Finland erbij hoeft dat niet van de VS af te hangen.
En wat de VS betreft: het wordt Trump of Biden naar het schijnt en beide hebben al eerder aangegeven Oekraïne te steunen.
Alleen gunt Trump Biden daarin geen successen.
Zo staat het daar niet omschreven.quote:Op zondag 28 april 2024 15:52 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat noemen ze hybride oorlogsvoering en dat kan uiteraard ook via proxy.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Hybride_oorlogsvoering
Het is een combinatie van alles staat er toch?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |