SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog ADSPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Intolerant voor intolerantie![]()
Welke overheidsdocumenten? Het Britse Mandaatgebied was (zoals de naam al zegt) een gebied van de Britten nadat zij dit van de Ottomanen hadden weten te veroveren. De 'Palestijnen' zoals wij die nu kennen, waren toen nog gewoon Arabieren. En onder de Britse vlag was het een divers gebied, zo waren er drie officile talen: Engels, Hebreeuws en Arabisch.quote:Op donderdag 28 maart 2024 19:08 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nou nee een Palestijnse staat. Daarom werden er Palestijnse overheidsdocumenten toegekend aan mensen in dat gebied.
In realiteit was het ook geen kolonie. Dus die vlieger gaat niet op.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
En of Hamas de gijzelaars vrij laat.quote:Op donderdag 28 maart 2024 19:06 schreef trein2000 het volgende: [ x ] Eens kijken wat Isral hiermee doet
Ik vraag me af, Isral heeft Gaza grotendeels onder controle, hoe kunnen zeggen dan dat Hamas de hulpgoederen onderschept voor eigen doeleinden? Ze kunnen lijkt mij simpelweg gezegd militair toezien dat a de controle bij de grensovergang en b de afgifte in Gaza goed gebeurd. Ik vind het dus geen goed argument.![]()
Sowieso zo'n militaire strategie kunnen realiseren, maar niet de voedselhulp fatsoenlijk kunnen reguleren komt weinig geloofwaardig over, natuurlijk.quote:Op donderdag 28 maart 2024 20:16 schreef Mylene het volgende:
[..]
En of Hamas de gijzelaars vrij laat.
Ik vraag me af, Isral heeft Gaza grotendeels onder controle, hoe kunnen zeggen dan dat Hamas de hulpgoederen onderschept voor eigen doeleinden? Ze kunnen lijkt mij simpelweg gezegd militair toezien dat a de controle bij de grensovergang en b de afgifte in Gaza goed gebeurd. Ik vind het dus geen goed argument.![]()
israel controlleert zeker niet elke straat of stukje weg. hamas kan overal opduiken.quote:Op donderdag 28 maart 2024 20:16 schreef Mylene het volgende:
[..]
En of Hamas de gijzelaars vrij laat.
![]()
Let even niet op het gare stemmetje, dit filmpje heeft zo'n beetje alle beelden verzameld die rondgingen.
Isral O19 kwam voetballen in Noorwegen. Deze jongens zijn aan het sporten en dus niet in dienst van het leger, een gedeelte heeft Arabische roots of zijn Druzen, maar toch zijn er dit soort schuimbekkende taferelen.
Je vraagt je af wat het doel is. Zou Netanyahu het offensief in Rafah af hebben geblazen als deze gekken erdoor waren gekomen en de sporters had kunnen aftuigen? Was het de publieke opinie ten goede gekomen dan?
[ Bericht 0% gewijzigd door Qarrad op 28-03-2024 22:54:24 ]![]()
Interessante casus om in de gaten te houdenIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Wordt nog spannend tijdens de Olympische Spelen in Frankrijk deze zomer.quote:Op donderdag 28 maart 2024 22:32 schreef Qarrad het volgende:
Let even niet op het gare stemmetje, dit filmpje heeft zo'n beetje alle beelden verzameld die rondgingen.
Isral O19 kwam voetballen in Noorwegen. Deze jongens zijn aan het sporten en dus niet in dienst van het leger, een gedeelte heeft Arabische roots of zijn Druzen, maar toch zijn er dit soort schuimbekkende taferelen.
Je vraagt je af wat het doel is. Zou Netanyahu het offensief in Rafah af hebben blazen als deze gekken erdoor waren gekomen en de sporters had kunnen aftuigen? Was het de publieke opinie ten goede gekomen dan?When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.![]()
Er is helemaal geen casus, ze hebben vanuit het Franse Ministerie van Buitenlandse Zaken gewoon gezegd dat ze zoals normaal mensen zullen vervolgen met een dubbele nationaliteit die betrokken zijn bij oorlogsmisdaden als reactie op een aantal pogingen van de organisatie 30 March Movement om aanklachten in te dienen bij het ICC tegen nu dus een Frans-Isralische soldaat.quote:Op donderdag 28 maart 2024 22:34 schreef egayalS het volgende:
Interessante casus om in de gaten te houden [ x ]![]()
Je mag toch hopen dat ze tegen die tijd de rust weer wat terug hebben in Gaza.quote:Op donderdag 28 maart 2024 22:40 schreef Aether het volgende:
[..]
Wordt nog spannend tijdens de Olympische Spelen in Frankrijk deze zomer.![]()
Kleine kans ben ik bang.quote:Op donderdag 28 maart 2024 22:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Je mag toch hopen dat ze tegen die tijd de rust weer wat terug hebben in Gaza.
We gaan de 7e maand in en een Rafah-offensief wordt eind april verwacht. Ik zie ze ook niet snel weer vertrekken daarna.When the student is ready, the teacher will appear.
Hoezo? Zo hoort dat in een fatsoenlijk leger.quote:Op donderdag 28 maart 2024 22:34 schreef egayalS het volgende:
Interessante casus om in de gaten te houden [ x ]
Had je dit andersom ook verwacht, Slayage?Intolerant voor intolerantie![]()
quote:Op donderdag 28 maart 2024 20:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Welke overheidsdocumenten? Het Britse Mandaatgebied was (zoals de naam al zegt) een gebied van de Britten nadat zij dit van de Ottomanen hadden weten te veroveren. De 'Palestijnen' zoals wij die nu kennen, waren toen nog gewoon Arabieren. En onder de Britse vlag was het een divers gebied, zo waren er drie officile talen: Engels, Hebreeuws en Arabisch.![]()
Niet dat ze hier direct wakker van liggen in Isral. Denken nog steeds boven de wet te staan en straffeloos overal mee weg te komen.quote:Judges at the International Court of Justice have unanimously ordered Israel to take all the necessary and effective action to ensure basic food supplies arrive without delay to the Palestinian population in Gaza.
The ICJ judges said in an order on Thursday that Palestinians in Gaza face worsening conditions of life and famine and starvation are spreading.
“The court observes that Palestinians in Gaza are no longer facing only a risk of famine … but that famine is setting in,” the judges said. “At least 31 people, including 27 children, having already died of malnutrition and dehydration according to the United Nations Office for the Coordination of Humanitarian Affairs,” they said.
In its legally binding order, the court told Israel to take “all necessary and effective measures to ensure, without delay, in full co-operation with the United Nations, the unhindered provision at scale by all concerned of urgently needed basic services and humanitarian assistance” including food, water, fuel and medical supplies. The ICJ, however, does not have a mechanism to enforce its rulings.![]()
"Bevoorraad de vijand! Nu onmiddellijk!"quote:Op vrijdag 29 maart 2024 00:46 schreef Chadi het volgende:
Niet dat ze hier direct wakker van liggen in Isral. Denken nog steeds boven de wet te staan en straffeloos overal mee weg te komen.
[..]
"lol, nee"
"KLOOTZAKKEN"
[ Bericht 10% gewijzigd door Cuendillar op 29-03-2024 06:54:02 ]Intolerant voor intolerantie![]()
Gaat nog wel maanden zoniet jaren duren hoor, om Hamas echt uit te roken.quote:Op donderdag 28 maart 2024 22:58 schreef Aether het volgende:
[..]
Kleine kans ben ik bang.
We gaan de 7e maand in en een Rafah-offensief wordt eind april verwacht. Ik zie ze ook niet snel weer vertrekken daarna.
Gaza gaat nog heel lang worden bezet. Maar er is geen andere manier.Intolerant voor intolerantie![]()
Israel is nog wel even bezig om de radicalen in de buurlanden te bestoken zolang als het goed gaat....quote:'Tientallen doden bij Isralische aanval in Noordwest-Syri'
Bij een aanval in Noordwest-Syri die vermoedelijk door Isral is uitgevoerd zijn volgens het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten ruim dertig mensen om het leven gekomen.
Volgens de oppositiegroep raakten de luchtaanvallen raketdepots van de Libanese Hezbollah-beweging in de buurt van het vliegveld van Aleppo. Onder de doden zouden veel militairen zijn en vijf leden van Hezbollah.
Het Syrische ministerie van Defensie bevestigt de aanvallen en stelt dat die hebben geleid tot "de dood en verwonding van een aantal burgers en materile verliezen aan publieke en private eigendommen". Isral wordt niet aangewezen als schuldige. Er wordt gesproken over "bombardementen door terroristische organisaties".
Isral heeft nog niet gereageerd, maar doet dat vaak niet bij aanvallen op buitenlandse doelen.![]()
quote:Isral meldt belangrijke Hamas-commandant gedood te hebben
Isral meldt een Hamas-commandant te hebben gedood die volgens hen een van de tien belangrijkste commandanten was van de terroristische groep. Ra'ad Thabat was volgens het Isralische leger een vertrouweling van Hamas-leider Yahya Sinwar. Hij zou zijn gedood bij het al-Shifa-ziekenhuis toen hij naar buiten kwam om een aanval op soldaten uit te voeren.
Hamas bevestigt gisteren onder meer gevochten te hebben met Isralische soldaten in Khan Younis en in Gaza-stad in de buurt van het ziekenhuis, meldt Al Jazeera. Maar daarbij meldt de groep niet de dood van de commandant.![]()
![]()
Spreekt voor zich. Zou je zeggen. Maar goed, "die man is gemarteld en dit is een gedwongen verklaring" zal het wel worden, ondanks het natuurlijke patroon in deze verklaring waarbij het eigenlijk niet aan de dader lag en het hem allemaal overkwam ("Een vriend belde me op. Ik werd bang en wilde schuilen in een kibboets. De duivel overmande me en toen sliep ik met haar, duurde maar anderhalve minuut hoor.")![]()
![]()
![]()
De moslimterroristen van Hamas zijn echt lager dan laag, walgelijk volk, hopelijk ruimt Isral ze allemaal op.
Baby's als schild gebruiken.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Duitse CDU politicus doet haar werk en gaat eens een kijkje nemen aan de grens bij Gaza om te zien of wat de media vertellen klopt, en rara, er wordt gewoon voedsel Gaza binnengereden. Helaas zitten onze journalisten liever op hun luie reet achter een computer in duur grachtenpand in Amsterdam te copy/pasten wat de islamitische propaganda kanalen verspreiden.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
@egayalS Wat vind je hiervan?quote:Op vrijdag 29 maart 2024 13:03 schreef Tekaschi het volgende:
Duitse CDU politicus doet haar werk en gaat eens een kijkje nemen aan de grens bij Gaza om te zien of wat de media vertellen klopt, en rara, er wordt gewoon voedsel Gaza binnengereden. Helaas zitten onze journalisten liever op hun luie reet achter een computer in duur grachtenpand in Amsterdam te copy/pasten wat de islamitische propaganda kanalen verspreiden.
[ x ]Intolerant voor intolerantie![]()
Wordt tijd dat de mods eens wat meer onzin reacties en leugenachtige islamitische propaganda gaan verwijderen hier op FOK!. Antisemitisme groeit, Joden zijn niet meer veilig, en dat pro Hamas volk mag maar onzin na onzin blijven verkondigen en haat creren in dit land. Het is constant stemmingsmakerij, en omdat iedereen op de tenen loopt als het gaat om moslims komen ze er zoals altijd mee weg, wij als Nederlanders dienen dit in de kiem te smoren en niet te blijven faciliteren.quote:3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Ja, dat zal een enorm succes worden. Tot nu toe gaat het echt fantastisch.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 11:34 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
hopelijk ruimt Isral ze allemaal op.Dit, dus.![]()
quote:Israeli military says it killed deputy commander of Hezbollah rocket and missiles unit
JERUSALEM, March 29 (Reuters) - The Israeli military said on Friday it had killed Ali Abed Akhsan Naim, deputy commander of Hezbollah's rocket and missiles unit, in an air strike in the area of Bazouriye in Lebanon.
It said he was one of the Iranian-backed militia's leaders in heavy-warhead rocket fire and said he was responsible for conducting and planning attacks against Israeli civilians.![]()
Er is werkelijk waar helemaal niemand die beweert dat er geen vrachtwagens in Gaza worden toegelaten. Dat er nu 250 vrachtwagens worden toegelaten zegt ook helemaal niks over de situatie vanaf 7 oktober tot nu toe
@randomdebiel![]()
Dat is een gevaarlijke stellingname... ik ben het met je eens dat hij propaganda spuit, en rapporteer het soms ook. Maar voor "hun" is dat de waarheid en het biedt de rest van ons een kijkje in die informatiebubbels.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 13:13 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Wordt tijd dat de mods eens wat meer onzin reacties en leugenachtige islamitische propaganda gaan verwijderen hier op FOK!. Antisemitisme groeit, Joden zijn niet meer veilig, en dat pro Hamas volk mag maar onzin na onzin blijven verkondigen en haat creren in dit land. Het is constant stemmingsmakerij, en omdat iedereen op de tenen loopt als het gaat om moslims komen ze er zoals altijd mee weg, wij als Nederlanders dienen dit in de kiem te smoren en niet te blijven faciliteren.
De grens ligt bij mij ook bij de haat. Dat is niet acceptabel en daartegen mag ook van mij strenger worden opgetreden. Er lopen ook hier een paar mensen rond met haat in hun hart (hoewel ik n of twee ervan verdenk stiekem trolls te zijn) maar wat ze zeggen is niet per s haatvol. Ook al druipt het er vanaf.
Maar mensen die joden gaan belagen verdienen ongezien een schop onder hun reet. Moslim of activist maakt niet uit.Intolerant voor intolerantie![]()
When the student is ready, the teacher will appear.
-Rabia Al-Basri![]()
During a Channel 13 TV show, dedicated to hailing him as a hero for his actions on October 7th, IDF commander Bar Zonshine admits to implementing the Hannibal Directive:
Q: "So why did you decide to attack the pick-up trucks (on their way back to Gaza)?"
A: "Because my gut feeling told me that they (soldiers from another tank) could be on them."
Q: So you might be killing them with that action. They are your soldiers.
A: Right.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Ga niet klikken, maar neem aan dat de 'ons' voor autochtone Nederlanders staatquote:
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Er is geen genocide. Ik vertrouw het ministerie van Hamas niet.quote:![]()
Neinquote:Op vrijdag 29 maart 2024 18:02 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ga niet klikken, maar neem aan dat de 'ons' voor autochtone Nederlanders staatIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
oh, wat zegt de berichtgeving over tekorten dan? nog meer niets?quote:Op vrijdag 29 maart 2024 13:35 schreef opgebaarde het volgende:
Er is werkelijk waar helemaal niemand die beweert dat er geen vrachtwagens in Gaza worden toegelaten. Dat er nu 250 vrachtwagens worden toegelaten zegt ook helemaal niks over de situatie vanaf 7 oktober tot nu toe
@:randomdebiel![]()
Het wordt tijd dat deze mensen die die aanvallen uitvoeren, door omstanders worden tegengehouden en ingerekend.quote:
Hulde aan die twee Marrokaanse (MARROKKAANSE!!!) vrouwen. Lintje en spreektijd in Khalid en Sophie.Intolerant voor intolerantie![]()
Precies. En wat is 250 vrachtwagens op een populatie van 2 miljoen. Ga je niet ver mee komen.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 13:35 schreef opgebaarde het volgende:
@:randomdebielAllah Al Watan Al Malik![]()
Je kan gelukkig ook heel goed pro-Israel zijn, zonder de hasbara waar deze man tegen ageert. Want inderdaad, dat is hoogst irritant.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 18:57 schreef Mutant01 het volgende:
https://youtube.com/shorts/KCLxkzCphc8?si=DSsvMrvK8PLF2izV
Topvent is het ook.![]()
Dus? 250 is symbool. Waarom zou je potentiele Hamas supporters voeden?quote:Op vrijdag 29 maart 2024 19:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Precies. En wat is 250 vrachtwagens op een populatie van 2 miljoen. Ga je niet ver mee komen.![]()
dagelijks. en dat laat dus zien dat het merendeel van de bevolking helemaal niet verhongerd. want ze leven nog.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 19:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Precies. En wat is 250 vrachtwagens op een populatie van 2 miljoen. Ga je niet ver mee komen.![]()
Ging er bes heftig aan toeA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Ik geloof meteen dat 250 vrachtwagens per dag zeer ruim voldoende is. Ik las van een prima bron dat voor de oorlog er ongeveer 70 vrachtwagens per dag met voedsel Gaza binnenkwamen (toen had Gaza nog wel landbouw, die is nu grotendeels gesloopt). Alleen vandaag 250 vrachtwagens zegt helemaal niks over de hoeveelheid voedsel en de vermeende honger van de afgelopen zes maanden. We hebben hier in dit topic hoogopgeleide mensen (meervoud) die deze simpele logica al niet eens kunnen begrijpen.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 19:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Precies. En wat is 250 vrachtwagens op een populatie van 2 miljoen. Ga je niet ver mee komen.
Het is nog erger. Omdat er in het zuiden bij een select gezelschap mensen voldoende voedsel is, we kennen de beelden, betekent dat volgens dezelfde fokkers dat iedereen in heel Gaza voldoende voedsel heeft. Koekoek
Alsof er in heel Nederland geen armoede bestaat omdat in Bloemendaal de gemiddelde WOZ meer dan 900.000 is
Fijn dat er nu 250 vrachtwagens per dag Gaza bereiken, nu hopen dat de gehele bevolking voldoende eten krijgt. Voor het noorden van Gaza is de distributie een probleem en al worden het 2.000 vrachtwagens per dag 't probleem blijft dan nog steeds zoals het nu is
[ Bericht 0% gewijzigd door opgebaarde op 29-03-2024 19:24:50 ]![]()
Vraag me af of de boel met Hezbollah de pan uit gaat escaleren. Isral lijkt het wel te willen namelijk.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Lijkt wel of hij hier meeleestquote:Op vrijdag 29 maart 2024 18:57 schreef Mutant01 het volgende:
https://youtube.com/shorts/KCLxkzCphc8?si=DSsvMrvK8PLF2izV
Topvent is het ook.![]()
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Twijfel je daaraan dan?quote:Op vrijdag 29 maart 2024 20:21 schreef Discombobulate het volgende:
Vraag me af of de boel met Hezbollah de pan uit gaat escaleren. Isral lijkt het wel te willen namelijk.
Waar denk je dat deze oorlog om gaat?![]()
Als Hamas en consorten in de Palestijnse gebieden eraan zijn, dan zijn zij aan de beurt. En Iran, met dan inmiddels wel een bruine broek, mag hopen dat zij niet daarna een veeg uit de pan krijgen.Intolerant voor intolerantie![]()
Iran niet denk ik, dat lukt Isral echt niet. Hezbollah wordt ook pittig, maar ik zie het wel gebeuren.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 20:47 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Twijfel je daaraan dan?
Als Hamas en consorten in de Palestijnse gebieden eraan zijn, dan zijn zij aan de beurt. En Iran, met dan inmiddels wel een bruine broek, mag hopen dat zij niet daarna een veeg uit de pan krijgen.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Graag een voorbeeld van "onze journalisten" die zeggen dat er geen vrachtwagens Gaza binnenkomen.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 13:03 schreef Tekaschi het volgende:
Duitse CDU politicus doet haar werk en gaat eens een kijkje nemen aan de grens bij Gaza om te zien of wat de media vertellen klopt, en rara, er wordt gewoon voedsel Gaza binnengereden. Helaas zitten onze journalisten liever op hun luie reet achter een computer in duur grachtenpand in Amsterdam te copy/pasten wat de islamitische propaganda kanalen verspreiden.
[ x ]![]()
Sorry hoor, maar welke fantasiewereld leef jij in? Alsof de provincie Holland door Belgi en Frankrijk gaat stoten om eindelijk af te rekenen met Spanje.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 20:47 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Twijfel je daaraan dan?
Als Hamas en consorten in de Palestijnse gebieden eraan zijn, dan zijn zij aan de beurt. En Iran, met dan inmiddels wel een bruine broek, mag hopen dat zij niet daarna een veeg uit de pan krijgen.![]()
Amerika stuurt meer wapens naar Isral ondanks groeiende kloof
De Amerikaanse regering stuurt meer bommen en gevechtsvliegtuigen naar Isral ondanks de groeiende kloof met de Isralische premier Benjamin Netanyahu over het Isralische offensief in de Palestijnse Gazastrook. Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft de afgelopen dagen stilletjes de overdracht van miljarden dollars aan bommen en gevechtsvliegtuigen aan Isral goedgekeurd, meldt de krant The Washington Post.
De regering van president Joe Biden doet dit ondanks de zorgen over een verwachte grote aanval in het zuiden van Gaza die het leven van honderdduizenden Palestijnen zou kunnen bedreigen, benadrukt het dagblad. De wapenleveranties omvatten meer dan 1800 zware MK84 bommen, die eerder massaal slachtoffers maakten.
https://www.telegraaf.nl/(...)anks-groeiende-kloof![]()
quote:Op vrijdag 29 maart 2024 21:17 schreef Mylene het volgende:
De Amerikaanse regering stuurt meer bommen en gevechtsvliegtuigen naar Isral ondanks de groeiende kloof met de Isralische premier Benjamin Netanyahu over het Isralische offensief in de Palestijnse Gazastrook. Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft de afgelopen dagen stilletjes de overdracht van miljarden dollars aan bommen en gevechtsvliegtuigen aan Isral goedgekeurd, meldt de krant The Washington Post.
De regering van president Joe Biden doet dit ondanks de zorgen over een verwachte grote aanval in het zuiden van Gaza die het leven van honderdduizenden Palestijnen zou kunnen bedreigen, benadrukt het dagblad. De wapenleveranties omvatten meer dan 1800 zware MK84 bommen, die eerder massaal slachtoffers maakten.
https://www.telegraaf.nl/(...)anks-groeiende-kloofquote:The increasingly public spat has not dissuaded Biden from rushing weapons and military equipment into the conflict. Last week, the State Department authorized the transfer of 25 F-35A fighter jets and engines worth roughly $2.5 billion, U.S. officials said. The case was approved by Congress in 2008, so the department was not required to provide a new notification to lawmakers.
The MK84 and MK82 bombs authorized this week for transfer also were approved by Congress years ago but had not yet been fulfilled.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Wordt er toch nog wat goeds gedaan met mijn belastingcentjes.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 21:17 schreef Mylene het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)anks-groeiende-kloof![]()
Over het gebruik van de MK84 in Gaza had CNN in december al een analyse. Het verhaal van de schone precisie-bombardementen strookt niet geheel met deze feiten zeg maar.
https://edition.cnn.com/gaza-israel-big-bombs/index.html![]()
Exact mijn punt, het aantal vrachtwagens zegt niks over de hoeveelheid voedsel. Om nog maar over het transport te zwijgen. Belangrijke toegangswegen zijn geblokkeerd of gewoon levensgebaarlijk. En het zegt ook niks over het leed van gisteren of een maand geleden.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 19:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik geloof meteen dat 250 vrachtwagens per dag zeer ruim voldoende is. Ik las van een prima bron dat voor de oorlog er ongeveer 70 vrachtwagens per dag met voedsel Gaza binnenkwamen (toen had Gaza nog wel landbouw, die is nu grotendeels gesloopt). Alleen vandaag 250 vrachtwagens zegt helemaal niks over de hoeveelheid voedsel en de vermeende honger van de afgelopen zes maanden. We hebben hier in dit topic hoogopgeleide mensen (meervoud) die deze simpele logica al niet eens kunnen begrijpen.
Het is nog erger. Omdat er in het zuiden bij een select gezelschap mensen voldoende voedsel is, we kennen de beelden, betekent dat volgens dezelfde fokkers dat iedereen in heel Gaza voldoende voedsel heeft. Koekoek
Alsof er in heel Nederland geen armoede bestaat omdat in Bloemendaal de gemiddelde WOZ meer dan 900.000 is
Fijn dat er nu 250 vrachtwagens per dag Gaza bereiken, nu hopen dat de gehele bevolking voldoende eten krijgt. Voor het noorden van Gaza is de distributie een probleem en al worden het 2.000 vrachtwagens per dag 't probleem blijft dan nog steeds zoals het nu isAllah Al Watan Al Malik![]()
Ik bedoel ook meer dat Iran een enorme trap onder de reet gaat krijgen van Isral.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 20:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Iran niet denk ik, dat lukt Isral echt niet. Hezbollah wordt ook pittig, maar ik zie het wel gebeuren.
En die hebben ze ook meer dan verdiend met dat gestook.Intolerant voor intolerantie![]()
Okay, we zitten nu al een half jaar in deze oorlog en jij hebt nog steeds niet door wat er gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 21:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar welke fantasiewereld leef jij in? Alsof de provincie Holland door Belgi en Frankrijk gaat stoten om eindelijk af te rekenen met Spanje.
Prima, daar lopen er meer van rond... we spreken over een jaar of twee even verder.
Intolerant voor intolerantie![]()
Hoe zie je dat voor jequote:Op vrijdag 29 maart 2024 23:19 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ik bedoel ook meer dat Iran een enorme trap onder de reet gaat krijgen van Isral.
En die hebben ze ook meer dan verdiend met dat gestook.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
We zijn ruim een halfjaar verder en de voortgang van de oorlog wordt gemeten in voetbalvelden per week. Maar Israel gaat vast Iran echt keihard aanpakken hoor.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 23:21 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Okay, we zitten nu al een half jaar in deze oorlog en jij hebt nog steeds niet door wat er gaat gebeuren.
Prima, daar lopen er meer van rond... we spreken over een jaar of twee even verder.![]()
Weet ik veel... Ze komen vast wel met iets. Zal sowieso via de lucht gaanquote:Intolerant voor intolerantie![]()
2 maanden terug al gevraagd.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 13:13 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Wordt tijd dat de mods eens wat meer onzin reacties en leugenachtige islamitische propaganda gaan verwijderen hier op FOK!. Antisemitisme groeit, Joden zijn niet meer veilig, en dat pro Hamas volk mag maar onzin na onzin blijven verkondigen en haat creren in dit land. Het is constant stemmingsmakerij, en omdat iedereen op de tenen loopt als het gaat om moslims komen ze er zoals altijd mee weg, wij als Nederlanders dienen dit in de kiem te smoren en niet te blijven faciliteren.
@mods, looking at you.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
![]()
[ Bericht 24% gewijzigd door Kijkertje op 30-03-2024 06:24:13 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
^ Iedereen kan zien dat de toekomst van Gaza zeer slecht is. Kinderen die ondervoed zijn vanaf jonge leeftijd zullen ook mentaal niet goed door ontwikkelen. Resultaat is dat je over 20 jaar weer met een generatie volwassen zit die veel mentale problemen hebben.
Snap niet zo goed wat nou het uiteindelijke plan is hier...Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Hersengymnasticquote:
'Israel bad hurdurdur'
1: stem niet op hamas
2: eigen schuld na de hamas attacks voor aandacht op 7 oktober.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
![]()
Goedemorgen, een terugblik op Rafah twintig jaar geleden maar het zou zo vandaag kunnen zijn:
-er komen raketten uit Rafah
-Isral komt met militairen
-11 militairen komen om
-Isral schiet terug
-gekrakeel
Klinkt dit bekend? Want het wordt nu aangehaald als "zien jullie wel, voor 7 oktober was het ook al mis" met net zoveel gedraai over actie en reactie als nu.![]()
Het uiteindelijke plan is het uitschakelen van Hamas. En het "uiteindelijk" bedoel ik helaas inderdaad uiteindelijk want dit zou alleen fase 1 moeten zijn maar qua de opvolgende fases komt men niet verder dan "uhhhhh bufferzne en misschien Fatah" tot nu toe en dat zou niks oplossen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 03:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
^ Iedereen kan zien dat de toekomst van Gaza zeer slecht is. Kinderen die ondervoed zijn vanaf jonge leeftijd zullen ook mentaal niet goed door ontwikkelen. Resultaat is dat je over 20 jaar weer met een generatie volwassen zit die veel mentale problemen hebben.
Snap niet zo goed wat nou het uiteindelijke plan is hier...
Een levensvatbare staat met perspectief zou het uiteindelijke plan moeten zijn.![]()
We (of nou de hele wereld behalve jij) weten met 100% zekerheid dat meer dan 75% van de Gazanen nooit op Hamas heeft gestemdquote:Op zaterdag 30 maart 2024 08:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hersengymnastic
'Israel bad hurdurdur'
1: stem niet op hamas
2: eigen schuld na de hamas attacks voor aandacht op 7 oktober.![]()
![]()
Potje hersengymnastiek omdat ze zelf verkiezingen uitstellen. Maar hoe zat dat dan in de laatste verkiezingen?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 08:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
We (of nou de hele wereld behalve jij) weten met 100% zekerheid dat meer dan 75% van de Gazanen nooit op Hamas heeft gestemd![]()
Hamas geniet ook nu geen enkele steun zeker onder de pali's?
Toch?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ook al hebben alle burgers op Hamas gestemd, het verandert niks aan hun status als burgers.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 08:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
We (of nou de hele wereld behalve jij) weten met 100% zekerheid dat meer dan 75% van de Gazanen nooit op Hamas heeft gestemd![]()
![]()
Misschien zouden ze in Palestina zelf een keer met een duurzaam plan moeten komen, in plaats van blijven hangen in "Isral is kut, we wachten op de vrachtwagens met voedselhulp en af en toe plegen we eens een aanslag". Als je zo graag een eigen staat wil, zorg dan eerst dat je ook daadwerkelijk zelfstandig kan functioneren. Dat hoeft Isral niet voor ze te bedenken lijkt me.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 03:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Snap niet zo goed wat nou het uiteindelijke plan is hier...Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dan nog, de generatie die nu op groeit lijkt 1 van de meest verscheurde generaties te zijn in Gaza tot nu toe.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 09:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien zouden ze in Palestina zelf een keer met een duurzaam plan moeten komen, in plaats van blijven hangen in "Isral is kut, we wachten op de vrachtwagens met voedselhulp en af en toe plegen we eens een aanslag". Als je zo graag een eigen staat wil, zorg dan eerst dat je ook daadwerkelijk zelfstandig kan functioneren. Dat hoeft Isral niet voor ze te bedenken lijkt me.
De toekomst van Gaza heeft er imo nog nooit zo somber uitgezien.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Kijkertje die bloedsprookjes zit te verspreidenquote:A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Nou, dat heeft het eerder ook, alleen de sociale media was een minder groot / geen onderdeel van die beeldvorming en mensen waren dus anders genformeerd.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 09:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dan nog, de generatie die nu op groeit lijkt 1 van de meest verscheurde generaties te zijn in Gaza tot nu toe.
De toekomst van Gaza heeft er imo nog nooit zo somber uitgezien.
Het is niet zo dat er eerder geen uitzichtloze situatie was voor velen en sterker nog: na het vertrek van Isral uit het Gazagebied is het de afgelopen jaren qin de vraag toegenomen om 'alsjeblieft' werkvergunningen, behandelvisa's en familiebezoek te blijven verstrekken en toestaan. In de afgelopen jaren is dit ook vergroot in aantal. Misschien niet zoals we zouden willen in vrije aantallen: maar net zoals dat in Cisjordani een heel aantal Palestijnse ondernemers zijn die blij zijn met de steun van Isral in het gebied, waren dat er ook natuurlijk een hoop in het Gazagebied.
Ik weet nog goed dat toen de besprekingen startte in 2005 de onrust toename onder de bevolking in het Gazagebied want het betekende ook dat het aanvullende welvaart systeem en minimumloonlijst zou verdwijnen van het Gazagebied. Goed, nu zijn dat misschien niet de meest noodzakelijke veranderingen maar voor sommigen kan dat toch zeker wel een doorn in het oog zijn geweest! Los van groeiende afhankelijkheid van de buurt waar je woont en wat die voor sympathien aanhangt.. (Zoals eerder geschreven/uitgelegd.)![]()
Tja, dat wordt natuurlijk moeilijk als de consensus is dat Isral 'gestolen gebied' is dat hun toebehoort en het enige oplossing is om dat land, inclusief de burgers, te willen vernietigen. Daar waren de schrikbarende reacties op de aanslagen van 7 oktober, waarbij veel Palestijnen feestend in de straten stonden, het zoveelste bewijs van.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 09:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien zouden ze in Palestina zelf een keer met een duurzaam plan moeten komen, in plaats van blijven hangen in "Isral is kut, we wachten op de vrachtwagens met voedselhulp en af en toe plegen we eens een aanslag". Als je zo graag een eigen staat wil, zorg dan eerst dat je ook daadwerkelijk zelfstandig kan functioneren. Dat hoeft Isral niet voor ze te bedenken lijkt me.
Dit is de cultuur van die mensen en zo worden de jongere generaties ook op opgevoed. Daar kun je dus helaas geen concrete of duurzame oplossingen van verwachten. Het enige wat het gros van deze mensen willen is aanslagen plegen en vervolgens jammeren en zielig doen bij de internationale gemeenschap zodra Isral iets terugdoet.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Het is een knap staaltje hersengymnastiek om nu die uitslag (44% tov 42%) of een 7 oktober als afleiding te gebruiken voor een mogelijke man-made honger en mogelijke misdaden tegen de menselijkheid.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 09:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Potje hersengymnastiek omdat ze zelf verkiezingen uitstellen. Maar hoe zat dat dan in de laatste verkiezingen?
Hamas geniet ook nu geen enkele steun zeker onder de pali's?
Toch?![]()
Het is oorlog...quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is een knap staaltje hersengymnastiek om nu die uitslag (44% tov 42%) of een 7 oktober als afleiding te gebruiken voor een mogelijke man-made honger en mogelijke misdaden tegen de menselijkheid.
"Man-made honger"
Als jou ietsniet bevalt betekent dit niet dat het niet gebeurt. Zie 7 okt, zie Oekranequote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:13 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Het is oorlog...
"Man-made honger"
Edit. Jij was het toch die hier al een paar keer over cognitive bias aan het oreren was?![]()
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Dat betekent dat ze achter de vijandigheden van Hamas tegen Isral staan.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 09:28 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ook al hebben alle burgers op Hamas gestemd, het verandert niks aan hun status als burgers.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Goeie poging welquote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als jou ietsniet bevalt betekent dit niet dat het niet gebeurt. Zie 7 okt, zie Oekrane
Edit. Jij was het toch die hier al een paar keer over cognitive bias aan het oreren was?
Ok ik ben toch wel benieuwd hoewel ik waarschijnlijk weer een debiele reactie ga krijgen. Je had het woord 'mogelijk' ook al niet gezien maar ok.quote:
Als diverse clubjes, organisaties en experts die niet met elkaar verbonden zijn ongeveer hetzelfde melden met onderbouwing en al, waar haal jij dan de zekerheid vandaan dat ze allemaal keihard liegen? Waar komt het vertrouwen vandaan dat iedereen liegt op n partij na? Diverse mensen bij die ne partij die hebben al een paar keer gesteld om iets te doen en dat wuif je ook resoluut aan de kant?![]()
En dus...?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 14:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat betekent dat ze achter de vijandigheden van Hamas tegen Isral staan.
Het is vrij zeldzaam dat burgers niet achter de overheid van hun land staan, helemaal als het bommen regent en jouw regering jou vertelt dat ze jou proberen te beschermen en de andere kant de agressor is en in de tijden van een profeet onder die en die olijfboom begonnen is met het conflict.![]()
Als je achter een groepering staat die in de afgelopen jaren duizenden raketten op het buurland heeft afgeschoten en op 7 oktober dood en verderf heeft gezaaid in dat buurland, dan moet je niet lopen janken dat dat buurland keihard terug slaat.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 14:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En dus...?
Het is vrij zeldzaam dat burgers niet achter de overheid van hun land staan, helemaal als het bommen regent en jouw regering jou vertelt dat ze jou proberen te beschermen en de andere kant de agressor is en in de tijden van een profeet onder die en die olijfboom begonnen is met het conflict.
Iets wat men vantevoren had kunnen weten.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Enig idee hoe? Fatah schijnt niet te willen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 08:34 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het uiteindelijke plan is het uitschakelen van Hamas. En het "uiteindelijk" bedoel ik helaas inderdaad uiteindelijk want dit zou alleen fase 1 moeten zijn maar qua de opvolgende fases komt men niet verder dan "uhhhhh bufferzne en misschien Fatah" tot nu toe en dat zou niks oplossen.
Een levensvatbare staat met perspectief zou het uiteindelijke plan moeten zijn.Incelfrikandel![]()
Alleen Palestijnen kunnen juichen om een gevangen genomen klein meisje. Niet voor niets steunt 70% nog steeds Hamas.quote:![]()
Zoals ik al zei. Goeie poging wel.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 14:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ok ik ben toch wel benieuwd hoewel ik waarschijnlijk weer een debiele reactie ga krijgen. Als diverse clubjes, organisaties en experts die niet eens met elkaar verbonden zijn iets melden met onderbouwing en al, waar haal jij dan de zekerheid vandaan dat ze allemaal keihard liegen?
Hint: het ging al fout bij je eerste aanname in je eerste reactie. Ik ontken nergens dat er honger is, noch dat die "man-made" is.
Maar dat heet oorlog.
In dit conflict moet op werkelijk elke slak zout worden gelegd.
[ Bericht 13% gewijzigd door Cuendillar op 30-03-2024 15:04:49 ]Intolerant voor intolerantie![]()
Je zei zelfquote:Op zaterdag 30 maart 2024 14:43 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Zoals ik al zei. Goeie poging wel.
Hint: het ging al fout bij je eerste aanname in je eerste reactie. Ik ontken nergens dat er honger is, noch dat die "man-made" is.
"Man-made honger"
Je begrijpt blijkbaar echt niet wat je zelf zegt. Nouja. Goede poging wel +denigrerende emoticon
[ Bericht 1% gewijzigd door opgebaarde op 30-03-2024 16:24:32 ]![]()
quote:Tja, het is weer veelzeggend over de Palestijnse samenleving. Het blijft bizar om te zien dat dit nu de mensen zijn waar velen in het Westen zich schijnbaar mee verwant voelen.quote:Hagar, the children, and all the other hostages were then made to walk to the Red Cross car parked 50 metres away.
'You think 50 metres is a short distance. It isn't,' she says. 'It is a really long distance when you have to walk 50 metres past a screaming, cheering crowd that is jumping at you and trying to grab you. It was completely terrifying.
'And the entire time we were driving through the streets of Gaza, people in the streets were shouting at us and jumping on the car.''I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Het kan sneller, maar dat heeft meer nadelen voor de burgers.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 23:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
We zijn ruim een halfjaar verder en de voortgang van de oorlog wordt gemeten in voetbalvelden per week. Maar Israel gaat vast Iran echt keihard aanpakken hoor.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Dat is heel vervelend voor ze. Maar toch echt hun probleem.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 09:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dan nog, de generatie die nu op groeit lijkt 1 van de meest verscheurde generaties te zijn in Gaza tot nu toe.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
De Nos toont liever een oorlogsmisdadiger dan dat het iemand toont die tegen hem demonstreertIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Je bent wel lekker bezig vandaag, niet?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 16:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je zei zelf
"Man-made honger"
Je begrijpt blijkbaar echt niet wat je zelf zegt. Nouja. Goede poging wel +denigrerende emoticon![]()
Als je dit wil voorkomen, stop dan eerst met aannames doen en daar hele verhalen omheen te hangen.Intolerant voor intolerantie![]()
En terecht, de haat richting Israel/Joden/USA/NAVO/Europa/Westen blijft toch hetzelfde. Of je nou helpt of niet, stank voor dank. Waarom zou je mensen helpen die je liever vandaag nog dan morgen dood willen?quote:![]()
Het geflirt van Isral en sympathisanten met genocide zou inmiddels geen nieuws meer moeten zijn.quote:![]()
ze respecteren liever het onderwerp, de holocaust.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 18:36 schreef egayalS het volgende:
De Nos toont liever een oorlogsmisdadiger dan dat het iemand toont die tegen hem demonstreert
[ x ]![]()
quote:Op zaterdag 30 maart 2024 18:36 schreef egayalS het volgende:
De Nos toont liever een oorlogsmisdadiger dan dat het iemand toont die tegen hem demonstreert
[ x ]![]()
Je moet schreeuwers niet teveel aandacht geven.Intolerant voor intolerantie![]()
Ze maken het waarschijnlijk Israel's probleemquote:Op zaterdag 30 maart 2024 17:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is heel vervelend voor ze. Maar toch echt hun probleem.Dus weer een inval over 20 jaar. En weer, en weer.
Gaza en Israel zullen waarschijnlijk tot in de verre toekomst met elkaar verbonden zijn op deze manier. Ik ben iig blij dat ik in geen van beide landen woon
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Mensen die nu Israel nog steeds verdedigen verliezen echt IEDERE discussie. Je kunt dit nooit meer winnen. Israel heeft meer dan 30.000 burgers gedood. Israel heeft meer dan 15000 kinderen gedood. Israel heeft 80% van gaza platgegooid en ongeveer 2 miljoen palestijnen van huis en haard verdreven. Israel houdt hulp tegen om onschuldige palestijnen te voorzien van eten, dinken en medische hulp. Israel heeft inmiddels hongersnood veroorzaak onder honderdduizenden palestijnen. Waaronder heel erg veel kinderen. We kunnen niet anders concluderen dan dat dit genocide is. En zolang de USA en ook NL Israel blijft steunen bevinden we ons aan de foute kant van de geschiedenis. De koning of koningin gaat daar over 100 jaar weer excuses voor aanbieden.
Israel moet gestraft worden. Sluit ze uit van ALLE indernationale competities, waaronder het songfestival. Stop ALLE financiele hulp aan Israel ONMIDDELLIJK!!! Doen we dat noet, dan zijn wij mede schuldig aan genocide. En nee, kritiek op Israel is NIET hetzelfde als antisemitisme. Dat is HEEL wat anders!![]()
Ok.quote:Op zondag 31 maart 2024 05:54 schreef Alicia76 het volgende:
Mensen die nu Israel nog steeds verdedigen verliezen echt IEDERE discussie. Je kunt dit nooit meer winnen. Israel heeft meer dan 30.000 burgers gedood. Israel heeft meer dan 15000 kinderen gedood. Israel heeft 80% van gaza platgegooid en ongeveer 2 miljoen palestijnen van huis en haard verdreven. Israel houdt hulp tegen om onschuldige palestijnen te voorzien van eten, dinken en medische hulp. Israel heeft inmiddels hongersnood veroorzaak onder honderdduizenden palestijnen. Waaronder heel erg veel kinderen. We kunnen niet anders concluderen dan dat dit genocide is. En zolang de USA en ook NL Israel blijft steunen bevinden we ons aan de foute kant van de geschiedenis. De koning of koningin gaat daar over 100 jaar weer excuses voor aanbieden.
Israel moet gestraft worden. Sluit ze uit van ALLE indernationale competities, waaronder het songfestival. Stop ALLE financiele hulp aan Israel ONMIDDELLIJK!!! Doen we dat noet, dan zijn wij mede schuldig aan genocide. En nee, kritiek op Israel is NIET hetzelfde als antisemitisme. Dat is HEEL wat anders!In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa![]()
Ja ze moeten nu een overeenkomst makenquote:Op zondag 31 maart 2024 05:54 schreef Alicia76 het volgende:
Israel moet gestraft worden. Sluit ze uit van ALLE indernationale competities, waaronder het songfestival. Stop ALLE financiele hulp aan Israel ONMIDDELLIJK!!! Doen we dat noet, dan zijn wij mede schuldig aan genocide. En nee, kritiek op Israel is NIET hetzelfde als antisemitisme. Dat is HEEL wat anders!
gijzelaars vrij , weggaan
en een nieuwe regering van GAZA achterlatenEr gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Welke 'onschuldige' Palestijnen heb je het hier over? Zij die feestend in de straten stonden na de aanslagen van 7 oktober of zelfs meededen aan de martelingen, plunderingen of het gijzelen van Isralische burgers? Juist degenen die Isral steunen staan aan de goede kant van de geschiedenis.quote:Op zondag 31 maart 2024 05:54 schreef Alicia76 het volgende:
Israel moet gestraft worden. Sluit ze uit van ALLE indernationale competities, waaronder het songfestival. Stop ALLE financiele hulp aan Israel ONMIDDELLIJK!!! Doen we dat noet, dan zijn wij mede schuldig aan genocide. En nee, kritiek op Israel is NIET hetzelfde als antisemitisme. Dat is HEEL wat anders!'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ga weg. @Alicia76quote:Op zondag 31 maart 2024 05:54 schreef Alicia76 het volgende:
Israel moet gestraft worden. Sluit ze uit van ALLE indernationale competities, waaronder het songfestival. Stop ALLE financiele hulp aan Israel ONMIDDELLIJK!!! Doen we dat noet, dan zijn wij mede schuldig aan genocide. En nee, kritiek op Israel is NIET hetzelfde als antisemitisme. Dat is HEEL wat anders!
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2024 12:03:16 ]![]()
Ik zie dat het je echt frustreert en je hebt vast ook enorm belang bij het schrijven van deze frustratie. Alleen de discussies die wij hier voeren zijn niet om te winnen of te verliezen.quote:Op zondag 31 maart 2024 05:54 schreef Alicia76 het volgende:
Wij zien onze discussies niet als een spel of als een onderdeel van de oorlog die wij naar Nederland willen trekken. Meeste hier hopen te kunnen verwoorden en uiten wat ze belangrijk vinden in een oorlog en daarbij het leven. Sommige hier hebben daarnaast dan een groter belang bij het voeren van die discussie.
Dus ik lees je punt, ik zie je visie: alleen wat ik meegemaakt heb en gezien heb schetst soms een ander beeld. Al terug lezend in dit #257 tellende topic vindt je daar mee informatie over.
Welkom in de discussie!![]()
![]()
BNW is nog nooit zo ver weggeweest maar zelfs daar willen ze jou niet @Alicia76
[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2024 12:04:07 ]![]()
Toch niet het eurosongfestival?!?quote:Op zondag 31 maart 2024 05:54 schreef Alicia76 het volgende:
Israel moet gestraft worden. Sluit ze uit van ALLE indernationale competities, waaronder het songfestival. Stop ALLE financiele hulp aan Israel ONMIDDELLIJK!!! Doen we dat noet, dan zijn wij mede schuldig aan genocide. En nee, kritiek op Israel is NIET hetzelfde als antisemitisme. Dat is HEEL wat anders!![]()
![]()
Maar euuh euuh ghumus...quote:Op zondag 31 maart 2024 05:54 schreef Alicia76 het volgende:
Inhoudelijk erg sterk. Je handelsmerk.quote:Op zondag 31 maart 2024 12:01 schreef mascara-klodder het volgende:
BNW is nog nooit zo ver weggeweest maar zelfs daar willen ze jou niet @:Alicia76![]()
Vind het best triest dat je individuen gaat straffen voor een beleid waar zij niet achter staan en waar zij niets aan kunnen veranderen. Net als het straffen van Russen die helemaal niks met Putin hebben.quote:![]()
quote:Op zondag 31 maart 2024 05:54 schreef Alicia76 het volgende:
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/![]()
Het is geen voetbalwedstrijd.quote:Op zondag 31 maart 2024 05:54 schreef Alicia76 het volgende:
Israel moet gestraft worden. Sluit ze uit van ALLE indernationale competities, waaronder het songfestival. Stop ALLE financiele hulp aan Israel ONMIDDELLIJK!!! Doen we dat noet, dan zijn wij mede schuldig aan genocide. En nee, kritiek op Israel is NIET hetzelfde als antisemitisme. Dat is HEEL wat anders!Incelfrikandel![]()
Trouwens. Hamas al gijzelaars vrijgelaten/zichzelf aangegeven zodat de Palestijnen weer in vrede kunnen leven?
Oh wacht. Het is allemaal de schuld van Isral natuurlijk.![]()
Mooi man, zitten op een kansloos stukje land wat niet kan bestaan zonder hulp van buitenaf. Beetje je buren terroriseren en feest vieren als er Joodse lijken door je buurt geparadeerd worden en als je maar totaal onverantwoordelijk veel kinderen maakt waar totaal geen plek voor is ben je veilig voor een tegenaanval volgens pro-Hamasers want 'er zijn zoveel kinderen'![]()
![]()
Dan een inhoudelijke reactie:quote:Op zondag 31 maart 2024 05:54 schreef Alicia76 het volgende:
...
En zolang de USA en ook NL Israel blijft steunen bevinden we ons aan de foute kant van de geschiedenis. De koning of koningin gaat daar over 100 jaar weer excuses voor aanbieden.
Israel moet gestraft worden.
In de geschiedenis hebben we gezien dat oorlogen een andere aanpak behoeften dan het normale gesteggel over landsgrenzen, voortbestaan en wie er nu dan de scepter zwaait. Het zou zo kunnen zijn dat voor een eigen koloni en naar verloop van tijd excuses wordt aangeboden voor de wandaden die er plaatsvonden, zoals de Nederlandse Koning Willen-Alexander gedaan heeft voor het gebruik van slavernij.
Zonder verder fel in te gaan op dit hypocriete punt van excuses aanbieden voor 'slavernij' - ik denk dat het handig is te beseffen dat dus internationaal oorlog, en de financiering en levering aan oorlog, een ander blad heeft.
Waarom ik dat denk is; dat ik kijk naar de geschiedenis en zie dat dit aan de orde is. Van de Spaanse bezetting tot aan de Eerste Wereldoorlog, allemaal hebben ze hetzelfde karakter met op de plaats van de mogendheden net een ander sausje.
Enfin, terug naar Isral en wat zich afspeelt in de Levant:
Isral voert momenteel een oorlog tegen een kleine mogendheid van militante groeperingen. De essentie is fijn dat je erkend dat Isral een land is dat bestaat - dat is namelijk een goed startpunt om te willen veranderen hoe het nu gaat. Onze wens om het anders te willen is duidelijk! Alleen de basis van erkenning is dan belangrijk om verantwoordelijkheid te eisen van hen die die positie nu bekleden.
Goed, dat betekend dat Nethanyahu momenteel het grootste probleemgedrag vertoont in dit conflict voor Isral en (bijna vanzelfsprekend) Hamas / Fatah en PLO dat doen aan de andere zijden. Wat zou nu werkelijk een oplossing bieden volgens jou?
Zou bijvoorbeeld het vrije verblijf van alle mensen - ongeacht afkomst en religie - in het gebied van Isral en CisJordani en Gazagebied? Als dat zo is, waarom is dan volgens jou het verblijf van Israli of Joodse mensen in CisJordani bezwaarlijk?
Ook zo: gezien mijn eerdere bijdrage over de Verenigde Naties en hun wanorde - d (eerste) probleemfactor in dit hele conflict - wat is jouw oplossing voor het ontstane conflict na het ontstaan van de Staat Isral? Waar kunnen volgens jou alle (!) land-onteigenden heen? Wat verder voor alle (!) Palestijnse mensen als Druzen, Joodse mensen, Engelse en Franse seculieren en Arabische mensen?
Als we het gaan hebben over d levensvatbaarheid van een regio - wat is volgens jou de oplossing?
[ Bericht 0% gewijzigd door HannahVrede op 31-03-2024 13:46:20 ]![]()
Wat ik onbegrijpelijk blijf vinden is dat; elke keer wanneer Shani Louk’s haar marteling en dood in beeld wordt gebracht als een 'foto van het jaar' - voor mij persoonlijk de hel en de pijn voor de familie en vrienden omhoog wordt geschud van het onmetelijke verdriet en de angst en pijn die de mensen bij Nova hebben moeten doorstaan..quote:Op zondag 31 maart 2024 11:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Welke 'onschuldige' Palestijnen heb je het hier over? Zij die feestend in de straten stonden na de aanslagen van 7 oktober of zelfs meededen aan de martelingen, plunderingen of het gijzelen van Isralische burgers? Juist degenen die Isral steunen staan aan de goede kant van de geschiedenis.
Ik kan er dus bijvoorbeeld met mij hoofd niet bij dat je zo een foto van ontmenselijking wil nomineren als 'foto van het jaar'.![]()
![]()
Oh jeetje. Naast een nazi, putinpijper, Palestijns hoertje ben ik nu ookal een Israllover!quote:Op vrijdag 29 maart 2024 20:22 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Fok is tot nu toe vrij voor alle meningen. Dus ook voor de goede meningen...
Als je het daar niet mee eens bent, ga een eigen forum starten. Waar enkel israellovers mogen reageren over hoe erg ze het wel of niet hebben..
Ik ken trouwens een form waar jij je thuis zou voelen: CIDI.nl
Kan je lekker jezelf zwelgen in zelfmedelijden.
Ik schat zo in dat jij je informatie verkeerd hebt.
@Ali_boo dit wilde je toch?
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2024 13:36:59 ]![]()
En die zijn er met een reden, dat zijn de nieuwe generaties terroristen en martelaren. En wederom, dit zijn dan de mensen, dit is de cultuur die een stel Westerse uilskuikens besluiten te steunen. Van dit volk koopt men een vlag en hangt deze in de tuin.quote:Op zondag 31 maart 2024 13:08 schreef TheJanitor het volgende:
Mooi man, zitten op een kansloos stukje land wat niet kan bestaan zonder hulp van buitenaf. Beetje je buren terroriseren en feest vieren als er Joodse lijken door je buurt geparadeerd worden en als je maar totaal onverantwoordelijk veel kinderen maakt waar totaal geen plek voor is ben je veilig voor een tegenaanval volgens pro-Hamasers want 'er zijn zoveel kinderen'
En er zijn talloze videos zoals deze, waarin Palestijnen dit soort dingen erkennen. En mensen in het Westen maar blijven volhouden dat dit gewoon mensen zijn zoals wij hier, die enkel een vreedzame tweestatenoplossing willen. Het is clownesk.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Vol trots je kinderen de dood injagen, dit volk is totaal van het padje af.quote:Op zondag 31 maart 2024 13:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En die zijn er met een reden, dat zijn de nieuwe generaties terroristen en martelaren. En wederom, dit zijn dan de mensen, dit is de cultuur die een stel Westerse uilskuikens besluiten te steunen. Van dit volk koopt men een vlag en hangt deze in de tuin.
En er zijn talloze videos zoals deze, waarin Palestijnen dit soort dingen erkennen. En mensen in het Westen maar blijven volhouden dat dit gewoon mensen zijn zoals wij hier, die enkel een vreedzame tweestatenoplossing willen. Het is clownesk.
[ twitter ]![]()
Martyrdom is cht een groot ding in het Gazagebied en ook in kleinere mate in CisJordani - ik weet nog dat ik cht geschrokken ben van een van de eerste keren dat ik een jongen van 12 jaar zag rondlopen met een AK-47 en dat we het maar 'normaal' moesten gaan vinden!?quote:Op zondag 31 maart 2024 13:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En die zijn er met een reden, dat zijn de nieuwe generaties terroristen en martelaren. En wederom, dit zijn dan de mensen, dit is de cultuur die een stel Westerse uilskuikens besluiten te steunen. Van dit volk koopt men een vlag en hangt deze in de tuin.
En er zijn talloze videos zoals deze, waarin Palestijnen dit soort dingen erkennen. En mensen in het Westen maar blijven volhouden dat dit gewoon mensen zijn zoals wij hier, die enkel een vreedzame tweestatenoplossing willen. Het is clownesk.
[ twitter ]![]()
![]()
Wat heb ik nou weer gedaan?quote:Op zondag 31 maart 2024 13:35 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Oh jeetje. Naast een nazi, putinpijper, Palestijns hoertje ben ik nu ookal een Israllover!
Ik schat zo in dat jij je informatie verkeerd hebt.
@:Ali_boo dit wilde je toch?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Als ze zelf zo laks omspringen met mensenlevens, ik kan daar weinig medeleven voor opbrengen. Hoop dat Israel zich sterk en wijs houdt. Gruwelijk volk.quote:Op zondag 31 maart 2024 13:44 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Martyrdom is cht een groot ding in het Gazagebied en ook in kleinere mate in CisJordani - ik weet nog dat ik cht geschrokken ben van een van de eerste keren dat ik een jongen van 12 jaar zag rondlopen met een AK-47 en dat we het maar 'normaal' moesten gaan vinden!?![]()
Aan de andere kant heb ik ook gemerkt dat, als kinderen in een cruciaal geval in een ziekenhuis komen, de ouders vaak verwijzen naar martyrdom - ik denk in de wens tot een vorm van cognitieve dissonantie van dat wat zich afspeelt, namelijk de nadering van de dood van hun kind. Als in zo een geval een ouder spreekt over het geval van martelaarschap dan kan dit een aangeleed (en dat zal het zijn) vermogen zijn bij gebrek aan eigen denkkracht en mogelijkheid tot het gevoel van verandering in de situatie.quote:Op zondag 31 maart 2024 13:47 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Als ze zelf zo laks omspringen met mensenlevens, ik kan daar weinig medeleven voor opbrengen. Hoop dat Israel zich sterk en wijs houdt. Gruwelijk volk.
Maar het zal toch echt vanuit de bevolking zelf moeten komen de verandering te willen, en dus de toekomst. Er is een kleine groep overigens die daar specifiek naar hunkeren naar door afkomst en verblijf in 'het hol van de leeuw' worden tegengehouden zich te ontwikkelen, en dat is dan in en in triest.
Ook belangrijk is nog te vermelden, vind ik, dat vr de situatie van 7 oktober de toenadering voor de welwillenden in het Gazagebied en CisJordani - om de toekomst te willen verbeten en dus werken en behandeling krijgen in Isral - was toegenomen! Ik zag werkelijk verschil met de jaren 2000. Jammer dat Hamas in de jaren van hun "politiek" en werk, overtuiging en haat, onderdrukking van eigen bevolking en angst zaaien - het hoogtepunt heeft opgezocht en nu een grotere (informatie-)oorlog heeft ontketent dan ik had gehoopt voor allen.
[ Bericht 0% gewijzigd door HannahVrede op 31-03-2024 14:02:31 ]![]()
Het is inderdaad onderontwikkelde barbaarsheid. Maar helaas zijn er een hoop goedgelovige mensen in het Westen, die bij een paar beelden van wat ingestorte gebouwen en huilende mensen onder het puin direct de kant van de Palestijnen kiezen. Complete mediaredacties zijn daar inmiddels al voor gevallen, dat leidt dan ook tot alle tranentrekkers die je in veel media ziet.quote:Op zondag 31 maart 2024 13:47 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Als ze zelf zo laks omspringen met mensenlevens, ik kan daar weinig medeleven voor opbrengen. Hoop dat Israel zich sterk en wijs houdt. Gruwelijk volk.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Het moslimgedachtegoed is goed doorgedrongen, komt omdat ze zelf geen sterke basis hebben.quote:Op zondag 31 maart 2024 13:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is inderdaad onderontwikkelde barbaarsheid. Maar helaas zijn er een hoop goedgelovige mensen in het Westen, die bij een paar beelden van wat ingestorte gebouwen en huilende mensen onder het puin direct de kant van de Palestijnen kiezen. Complete mediaredacties zijn daar inmiddels al voor gevallen, dat leidt dan ook tot alle tranentrekkers die je in veel media ziet.![]()
Jij ook een vrolijk Pasen, Aliesquote:Op zondag 31 maart 2024 05:54 schreef Alicia76 het volgende:
Prima draadje over het hoe en waarom van Tweede Shifa.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
![]()
![]()
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
The ethnic cleansing of Palestinians is by no means limited to Gaza +
When you actually want the world to hate you, this is what you do: send great numbers of heavily armed soldiers to be photographed oppressing civilians for decades and decades
-
There is more strength in this one girl than in 100 soldiers. And she is calmer than all of them. Because she is home, and they are notIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Dat kan over veel volkeren gaan...quote:
Over wie heeft deze persoon het specifiek?
-edit- Oh, de blocker verborg de eigenlijke tweet. Anti-Isral mensen dus maar mijn opmerking blijft staan. Iedereen heeft reden om te klagen.
Dit storende gedrag is in de mode (zie XR) dus we zullen eraan moeten wennen en af en toe zelf ingrijpen. (Deze mensen acteren vanuit haat, wat niet geaccepteerd moet worden.)Intolerant voor intolerantie![]()
Vor jou moet dit ook moeilijk zijn.quote:Op zondag 31 maart 2024 15:52 schreef egayalS het volgende:
When you actually want the world to hate you, this is what you do: send great numbers of heavily armed soldiers to be photographed oppressing civilians for decades and decades
-
There is more strength in this one girl than in 100 soldiers. And she is calmer than all of them. Because she is home, and they are not
[ x ]
Je had veel liever gerapporteerd over hoe succesvol de Hamas-"commando's" zijn tegen het IDF, en hoe fantastisch het is dat de slechtbewapende verzetsstrijders het geavanceerde Isralische leger te kijk zetten. Net als 2006.
In plaats daarvan moet je je beperken tot huilverhalen en vergezochte beschuldigingen in de hoop dat de internationale opinie nog van invloed kan zijn. De slachtofferrol kortom, want de strijd is al gestreden, de nederlaag is al een feit. En Isral laat daarbovenop blijken dat de internationale opinie deze keer geen rol speelt...
Hoe gaat het nu eigenlijk met je? En dat is een serieuze, oprechte vraag. Heb je nog hoop op de overwinning?
[ Bericht 27% gewijzigd door Cuendillar op 31-03-2024 16:02:13 ]Intolerant voor intolerantie![]()
Echt, die constante fake-slachtoffers overal, arme zielige moslimpjes die alleen maar onschuldige joden willen vermoorden, denk daar toch eens aan!!quote:Op zondag 31 maart 2024 15:52 schreef egayalS het volgende:
The ethnic cleansing of Palestinians is by no means limited to Gaza +A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Het gebied rondom de Siyag en Yatta is al zovele jaren omstreden. Van een B- naar een C- gebied zou het gaan vervolgens wellicht toch naar A, na jaren is dat helaas nog in niets doorgezet. Duidelijk is wel geworden dat het voor alle bewoners is het gebied lastig is nog te begrijpen waar de "grens ophoud" en wat "hun (aangewezen) land is om niet" en hoeveel van die dunums van het (oorspronkelijke) gebied nog begaanbaar zijn.quote:Op zondag 31 maart 2024 15:52 schreef egayalS het volgende:
-
There is more strength in this one girl than in 100 soldiers. And she is calmer than all of them. Because she is home, and they are not
[ x ]
Voor Palestijnse Joden in/rondom Hebron (H1/H2 zeker) is dit ook een dagelijks zoeken en lijden, omdat zij gezien de leidende wetten van de Palestijnse Autoriteiten dan geen bewoning meer mogen hebben. Dit alles staat dus nog los van het (zogenoemde) 'kolonisten problematiek' - waarop ik nogsteeds geen eenduidige opmaak kan hebben. Na het spelen van veel mensen in ABC gebieden ben ik er achter gekomen dat de resoluties (477 meegenomen!) eerder de haat het versterkt dan verzwakt en dat verdere onderhandelingen namens een Verenigingde Naties het probleemgedrag alleen maar belonen en geen oplossing bieden.
Maargoed, heel verdrietig en vast angstig voor Tasmin en haar familie - toch denk in dat zo een geval goed kan aflopen. Het Hogergerechtshof heeft (helaas) enorm veel van dit soort zaken liggen..
[ Bericht 0% gewijzigd door HannahVrede op 31-03-2024 16:33:57 ]![]()
-Rabia Al-Basri![]()
Enorm schandelijk dat dus in Amsterdam Oost op de publieke ruimte moet worden gehangen. Wat is het volgende: dat we alle straten volhangen met onze meningen? Is internet zoals wij benaderen niet meer genoeg voor de waanzinnige drang naar gehoord worden?quote:
Waarom schrijf je deze politieke mensen niet aan, zoals we dat kunnen doen in een beschaafd land? Start een petitie, vraag spreektijd in de Tweede kamer. Dwing politiek af zonodig als je wil. Houd de koning verantwoordelijk.
Maar vervulling van de publieke ruimte maakt steden tot ghetto's en heel onprettig en dystopisch om in te leven.
De beschaafdheid voorbij in Nederland. Wie zou deze lijm en posters toch betalen...![]()
Dat actiegroepen wel eens posters ophangen is volstrekt iets nieuws voor jou?quote:Op zondag 31 maart 2024 16:36 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Enorm schandelijk dat dus in Amsterdam Oost op de publieke ruimte moet worden gehangen. Wat is het volgende: dat we alle straten volhangen met onze meningen? Is internet zoals wij benaderen niet meer genoeg voor de waanzinnige drang naar gehoord worden?
Waarom schrijf je deze politieke mensen niet aan, zoals we dat kunnen doen in een beschaafd land? Start een petitie, vraag spreektijd in de Tweede kamer. Dwing politiek af zonodig als je wil. Houd de koning verantwoordelijk.
Maar vervulling van de publieke ruimte maakt steden tot ghetto's en heel onprettig en dystopisch om in te leven.
De beschaafdheid voorbij in Nederland. Wie zou deze lijm en posters toch betalen...![]()
Nee, dat is mij niet.quote:Op zondag 31 maart 2024 16:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat actiegroepen wel eens posters ophangen is volstrekt iets nieuws voor jou?
Ik vind dat evengoed een milieu delict in de eerste categorie en ik vind dat het onnodige vervuiling is van de openbare en publieke ruimte. Zoals ik al zei: het maakt de openbare leefruimte van mensen tot ghetto's en dystopische omgevingen. Het is zichtvervuiling; en als je zo nodig je mening kwijt wil - dan zijn daar kanalen voor: of demonstratie-recht.![]()
Tja.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Wat mij betreft is het binnen een bepaalde redelijkheid wel een acceptabel middel om een boodschap kwijt te kunnen. Een beetje guerilla mag ook wel.quote:Op zondag 31 maart 2024 16:41 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Nee, dat is mij niet.
Ik vind dat evengoed een milieu delict in de eerste categorie en ik vind dat het onnodige vervuiling is van de openbare en publieke ruimte. Zoals ik al zei: het maakt de openbare leefruimte van mensen tot ghetto's en dystopische omgevingen. Het is zichtvervuiling; en als je zo nodig je mening kwijt wil - dan zijn daar kanalen voor: of demonstratie-recht.
Een stuk constructiever dan schilderijen bekladden of asbest op snelwegen gooien.![]()
Als je doel is om zoveel mogelijk vijanden te makenquote:Op zondag 31 maart 2024 15:52 schreef Cuendillar het volgende:
e blocker verborg de eigenlijke tweet. Anti-Isral mensen dus maar mijn opmerking blijft staan. Iedereen heeft reden om te klagen.
Ga vooral door met dit soort acties
De laatstgenoemden zijn aantasting van het persoonlijke- of collectieve eigendom en zijn evengoed strafbaar als het 'wildplakken' (zij het privaat, civiel en strafrechtelijk verschil) - dat in de gemeente Amsterdam als een milieu delict kan worden behandeld volgens de APV.quote:Op zondag 31 maart 2024 16:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat mij betreft is het binnen een bepaalde redelijkheid wel een acceptabel middel om een boodschap kwijt te kunnen. Een beetje guerilla mag ook wel.
Een stuk constructiever dan schilderijen bekladden of asbest op snelwegen gooien.
Dat jij dit normaal vindt, of n ieder die net je eens is, kan ik vanuit burgerlijke ongehoorzaamheid wel inzien: maar het is verboden.
Daarnaast vind ik het ook nog eens een doorn in het oog n onnodig gezien de omstandigheden. Deze poster had op een betaalde reclamezuil kunnen worden aangeboden en had meer bekijks gehad - de makers van deze poster hadden daar mijn inziens ook wel ruimte voor gehad gezien de hoge kosten van uitgave van deze aanplakbiljetten.
Ik heb mijn mening dus verweven met het algemene recht van Nederland -
Mijn persoonlijke overtuiging is dat het meer zal werken om de aansprakelijkheid niet te leggen bij de individuele burger van Nederland, die geconfronteerd moet worden met deze boodschap - maar bij de daar toe betreffende mogendheden.
Schrijf dus Rutte, Timmermans en wat mij betreft de opdrachtgever - de Koning der Nederlanden - aan.
[ Bericht 1% gewijzigd door HannahVrede op 31-03-2024 17:08:26 ]![]()
Grote protesten in Tel AvivA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Het was echt een goede sfeer! Voor, tijdens en net na de coronaperiode was het af en toe nog wat grimmig; maar in dit geval is het mijn inziens echt een gemoedelijke en broederlijk verlopen.quote:(Hier en daar wat opstand, in Isral net even soms wat spannender wat de uitkomst is - al kwam Malieveld 2021 in de buurt
)
Maar nu hopen dat zich er meer aansluiten en dat Nethanyahu zo snel mogelijk zijn termijn aan het einde legt.![]()
![]()
Weer zoals voor 1920?quote:Op zondag 31 maart 2024 12:59 schreef havanagila het volgende:
Trouwens. Hamas al gijzelaars vrijgelaten/zichzelf aangegeven zodat de Palestijnen weer in vrede kunnen leven?
Oh wacht. Het is allemaal de schuld van Isral natuurlijk.![]()
Verwacht er niet al te veel van eerlijk gezegdquote:Op zondag 31 maart 2024 17:04 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Het was echt een goede sfeer! Voor, tijdens en net na de coronaperiode was het af en toe nog wat grimmig; maar in dit geval is het mijn inziens echt een gemoedelijke en broederlijk verlopen.(Hier en daar wat opstand, in Isral net even soms wat spannender wat de uitkomst is - al kwam Malieveld 2021 in de buurt
)
Maar nu hopen dat zich er meer aansluiten en dat Nethanyahu zo snel mogelijk zijn termijn aan het einde legt.
Bibi zal blijven zitten ook al keer 99% van de populatie zich tegen hemA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Wat wil je graag dan? Ottomaanse rijk terug? Of liever de Romeinen? Kruisvaarders of toch Alexander de Grote?quote:
Of toch liever de Egyptenaren danwel de stammen van Isral van Judea en Samaria? Of was het toch het Islamitische kalifaat dat je lag?![]()
Wat zou er aan die eerste quote gelogen zijn?quote:
'The Israelis are known to love life. We, on the other hand, sacrifice ourselves. We consider our dead to be martyrs. The thing any Palestinian desires the is to be martyred for the sake of allah, to defend his country'.
(vanaf 02:00)'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Daarbij de kanttekening - het komt hen wel erg goed uit het woord 'Palestijn' te kapen voor hun eigen verdorven, achterlijke gedoe. Palestijnse mensen zijn meer dan Arabieren.quote:Op zondag 31 maart 2024 17:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat zou er aan die eerste quote gelogen zijn?
'The Israelis are known to love life. We, on the other hand, sacrifice ourselves. We consider our dead to be martyrs. The thing any Palestinian desires the is to be martyred for the sake of allah, to defend his country'.
(vanaf 02:00)
[ twitter ]![]()
Alles beter dan dit. Dus noem er maar eentje. Maakt niet uit welke.quote:Op zondag 31 maart 2024 17:12 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Wat wil je graag dan? Ottomaanse rijk terug? Of liever de Romeinen? Kruisvaarders of toch Alexander de Grote?
Of toch liever de Egyptenaren danwel de stammen van Isral van Judea en Samaria? Of was het toch het Islamitische kalifaat dat je lag?
Maar dat hij doet alsof het voor 7 oktober vrede was voor de palestijnen is toch te zot.![]()
Ga ik een Chadi tactiek toepassen:quote:Op zondag 31 maart 2024 17:22 schreef Chadi het volgende:
[..]
Alles beter dan dit. Dus noem er maar eentje. Maakt niet uit welke.
Maar dat hij doet alsof het voor 7 oktober vrede was voor de palestijnen is toch te zot.
Oh ja? Alle? Dus ik kan eentje van allemaal kiezen? Alles is beter dan dit? Door wie komt dit dan? Wie heeft de Levant verdeeld? Vragen? Veel? En wie dan? Geen antwoord geven? Oh?
![]()
![]()
![]()
En de schuld daarvan was wie?quote:Op zondag 31 maart 2024 17:22 schreef Chadi het volgende:
[..]
Alles beter dan dit. Dus noem er maar eentje. Maakt niet uit welke.
Maar dat hij doet alsof het voor 7 oktober vrede was voor de palestijnen is toch te zot.![]()
Uitgebreid artikel over hoe de Israelis te werk gaan in Gaza. Zoals ondertussen uiteraard al bekend komt het neer op gewoon schieten op alles wat beweegt en iedereen die je doodt is een "terrorist".
"In practice, a terrorist is anyone the IDF has killed in the areas in which its forces operate," says a reserve officer who has served in Gaza.
"This was a very grave incident," a senior Israel Defense Forces officer told Haaretz. "They were unarmed, they didn't endanger our forces in the area in which they were walking."
...
"The feeling we had was that there weren't really rules of engagement there," a reservist who until recently was in northern Gaza tells Haaretz. "I don't remember anyone going over the details with us after every incident." This corresponds with the impression of a senior defense establishment official. "It appears," he says, "that many combat forces are writing their own rules of engagement."Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Polarisatie he... En toegenomen intolerantie.quote:Op zondag 31 maart 2024 16:48 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Als je doel is om zoveel mogelijk vijanden te maken
Ga vooral door met dit soort actiesIntolerant voor intolerantie![]()
Zijn act is die van iemand die de joden dood wil maar eromheen draait om het niet zo te laten lijken.quote:Op zondag 31 maart 2024 17:12 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Wat wil je graag dan? Ottomaanse rijk terug? Of liever de Romeinen? Kruisvaarders of toch Alexander de Grote?
Of toch liever de Egyptenaren danwel de stammen van Isral van Judea en Samaria? Of was het toch het Islamitische kalifaat dat je lag?Intolerant voor intolerantie![]()
quote:quote:Stop even met propaganda posten. Ik stel je een vraag.quote:quote:Op zondag 31 maart 2024 15:53 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Vor jou moet dit ook moeilijk zijn.
Je had veel liever gerapporteerd over hoe succesvol de Hamas-"commando's" zijn tegen het IDF, en hoe fantastisch het is dat de slechtbewapende verzetsstrijders het geavanceerde Isralische leger te kijk zetten. Net als 2006.
In plaats daarvan moet je je beperken tot huilverhalen en vergezochte beschuldigingen in de hoop dat de internationale opinie nog van invloed kan zijn. De slachtofferrol kortom, want de strijd is al gestreden, de nederlaag is al een feit. En Isral laat daarbovenop blijken dat de internationale opinie deze keer geen rol speelt...
Hoe gaat het nu eigenlijk met je? En dat is een serieuze, oprechte vraag. Heb je nog hoop op de overwinning?Intolerant voor intolerantie![]()
Het is gewoon niet zo sympathiek om alle joden dood te wensen, dus je moet het een beetje leuk verpakken.quote:Op zondag 31 maart 2024 17:45 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Zijn act is die van iemand die de joden dood wil maar eromheen draait om het niet zo te laten lijken.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
In dat artikel wordt verwezen naar de video in onderstaand tweet. Waar eerst zogenaamd Hamas leden werden uitgeschakeld. Het zouden nu gewoon onschuldige burgers zijn. Wat wel past bij hun wandeling in alle openheid.quote:Op zondag 31 maart 2024 17:37 schreef egayalS het volgende:
Uitgebreid artikel over hoe de Israelis te werk gaan in Gaza. Zoals ondertussen uiteraard al bekend komt het neer op gewoon schieten op alles wat beweegt en iedereen die je doodt is een "terrorist".
"In practice, a terrorist is anyone the IDF has killed in the areas in which its forces operate," says a reserve officer who has served in Gaza.
"This was a very grave incident," a senior Israel Defense Forces officer told Haaretz. "They were unarmed, they didn't endanger our forces in the area in which they were walking."
...
"The feeling we had was that there weren't really rules of engagement there," a reservist who until recently was in northern Gaza tells Haaretz. "I don't remember anyone going over the details with us after every incident." This corresponds with the impression of a senior defense establishment official. "It appears," he says, "that many combat forces are writing their own rules of engagement."
[ x ]
als die drone die deze beelden had gemaakt, niet uit de lucht zijn geschoten dan had de wereld het nooit geweten. Bizar weer
#jamaarhamas #jamaar7okt #maargijzelaars #hamashamashamas #jamaar![]()
Deze reservist officier had zijn beklag moeten doen bij de vertrouwenscommissie. Hij had meteen commentaar moeten laten bij zijn commandant en had bij gebrek aan gevoel van gehoord worden zijn functie moeten neerleggen.quote:Op zondag 31 maart 2024 17:37 schreef egayalS het volgende:
...
"The feeling we had was that there weren't really rules of engagement there," a reservist who until recently was in northern Gaza tells Haaretz. "I don't remember anyone going over the details with us after every incident." This corresponds with the impression of a senior defense establishment official. "It appears," he says, "that many combat forces are writing their own rules of engagement."
[ x ]
Verder is een "no-go zone" in het Gazagebied aanwezig inderdaad (hoog genformeerd onder de bevolking) - met hoge staat van paraatheid waarbij (zeker in het geval van nieuwe plichtige) in een verwarde omgeving van oorlog verkeerd.
We kennen de berichtgeving van The Times Hebrew, oftewel Haaretz Engelse versie, best als het gaat over haar toch progressieve standpunt met betrekking tot vredesonderhandelingen en defensieve oorlog in plaats van offensief.
Echter, het is wel ongelooflijk naef te denken dat je met de visie van een oud-dipli officier je verhaal argumentum ad verecundiam kracht bij wil zetten, voor een krant. Het lijkt mij echt een orde van twee verschillende zaken; waarin het element van oorlog een normalisering afdwingt in het verschil van samenleving.
Los hiervan: ernstig, tijd voor onderzoek. Ik vind het echt heel kwalijk dat deze reservist officier het idee heeft gehad geen regelgeving te hebben meegekregen - immers: bij elke briefing vanuit het kampement gebeurt dit elke ochtend en avond, waarnodig tussendoor. Er staat voor het niet volgen van deze militaire afspraken (onder artikel 31a - 37c van het militairrecht) een gevangenisstraf op van 2 tot 20 jaar.
Ik kan niet begrijpen dat voor zo een wel georganiseerde boel (dat het dan moet lijken) dat kennelijk het verantwoordelijkheid leggen en nemen bij de juiste instantie geen optie blijkt. (Z"l Rebecca)
We zouden een heel eind verder komen als de juiste mensen worden aangesproken en ter verantwoording worden geroepen. Het is namelijk niet zo (en zeker niet in oorlog) dat elke IDF plichtige / - reservist een (kinder)moordenaar is, ook al willen sommige dat hier denken.
Ik hoef maar n keer Dutchbat aan te halen en we trekken wonden open over een beroeps/botter..![]()
-Rabia Al-Basri![]()
Maar hamas...quote:Op zondag 31 maart 2024 17:25 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ga ik een Chadi tactiek toepassen:
Oh ja? Alle? Dus ik kan eentje van allemaal kiezen? Alles is beter dan dit? Door wie komt dit dan? Wie heeft de Levant verdeeld? Vragen? Veel? En wie dan? Geen antwoord geven? Oh?
![]()
![]()
Ja maar...quote:Op zondag 31 maart 2024 18:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
In dat artikel wordt verwezen naar de video in onderstaand tweet. Waar eerst zogenaamd Hamas leden werden uitgeschakeld. Het zouden nu gewoon onschuldige burgers zijn. Wat wel past bij hun wandeling in alle openheid.
als die drone die deze beelden had gemaakt, niet uit de lucht zijn geschoten dan had de wereld het nooit geweten. Bizar weer
[ x ]
#jamaarhamas #jamaar7okt #maargijzelaars #hamashamashamas #jamaar
"Niet terug gaan naar jullie huizen!"
Of zoals in Rafah werd verkondigd over de megafoon: "(red.vert.) Ga niet terug naar jullie huizen, familie e.d. Er wordt hard gevochten in die gebieden en de dood is het gevolg. Volg de aanwijzingen op van het militair domein en NGO's in de omgeving."
Los van wat ik vind van een oorlog en een situatie van uitzichtloosheid en tyrannie: als je zo duidelijk - dat hebben we meermaals hier in tweets met briefjes en berichten mogen lezen - toch terug keert naar een gebied om wt voor reden dan ook; dan kom je dichter bij je eigen doodvonnis.
[ Bericht 0% gewijzigd door HannahVrede op 31-03-2024 18:13:52 ]![]()
Dan zul je volgens oorlogsrecht trouwens gezien worden als iemand zonder bescherming. Je kunt moeilijk van de IDF gaan verwachten dat ze ondanks hun waarschuwingen gaan stoppen met een operatie omdat een paar burgers terug het slagveld op lopen 'voor omdat redenen'. Zo werkt het niet.quote:Op zondag 31 maart 2024 18:08 schreef HannahVrede het volgende:
als je zo duidelijk - dat hebben we meermaals hier in tweets met vriendjes en berichten mogen lezen - toch terug keert naar een gebied om wt voor reden dan ook; dan kom je dichter bij je eigen doodvonnis.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
We komen bij mijn punt aan, inderdaad.quote:Op zondag 31 maart 2024 18:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan zul je volgens oorlogsrecht trouwens gezien worden als iemand zonder bescherming. Je kunt moeilijk van de IDF gaan verwachten dat ze ondanks hun waarschuwingen gaan stoppen met een operatie omdat een paar burgers terug het slagveld op lopen 'voor omdat redenen'. Zo werkt het niet.![]()
Maar ik heb net mijn quick-ball vol Crusaders gegooid naar Chadi - dus we kijken even hoe het plan van "alles beter dan nu" dan uitpakt.![]()
![]()
Misschien is er nog familie. Misschien schatten ze de kansen daar net zo hoog in als in veilig gebied waar af en toe ook iets ontploft. Ik zou 't niet doen alleen ik maak ook verkeerde keuzes en die lui zijn misschien al wel vijf maanden van huis.quote:Op zondag 31 maart 2024 18:08 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ja maar...
"Niet terug gaan naar jullie huizen!"
Of zoals in Rafah werd verkondigd over de megafoon: "(red.vert.) Ga niet terug naar jullie huizen, familie e.d. Er wordt hard gevochten in die gebieden en de dood is het gevolg. Volg de aanwijzingen op van het militair domein en NGO's in de omgeving."
Los van wat ik vind van een oorlog en een situatie van uitzichtloosheid en tyrannie: als je zo duidelijk - dat hebben we meermaals hier in tweets met vriendjes en berichten mogen lezen - toch terug keert naar een gebied om wt voor reden dan ook; dan kom je dichter bij je eigen doodvonnis.
Het is wel anders of iemand thuis per ongeluk kapot geschoten wordt of onderweg naar huis maar dan 100% bewust. Allemaal omdat iemand rondloopt, zonder enig gevaar.
Dit is niet ok en dat weet jij ook.
En wat ook naar voren komt is dat IDF denkt minder dan 9.000 Hamas terroristen uitgeschakeld te hebben. We kregen tot op heden andere getallen te horen![]()
In alle gevallen is het tegen de herhalende boodschappen ingaan tijdens een oorlog, een risico dat je neemt.quote:Op zondag 31 maart 2024 18:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Misschien is er nog familie. Misschien schatten ze de kansen daar net zo hoog in als in veilig gebied waar af en toe ook iets ontploft. Ik zou 't niet doen alleen ik maak ook verkeerde keuzes en die lui zijn misschien al wel vijf maanden van huis.
Het is wel anders of iemand thuis per ongeluk kapot geschoten wordt of onderweg naar huis maar dan 100% bewust. Allemaal omdat iemand rondloopt, zonder enig gevaar.
Dit is niet ok en dat weet jij ook.
En wat ook naar voren komt is dat IDF denkt minder dan 9.000 Hamas terroristen uitgeschakeld te hebben. We kregen tot op heden andere getallen te horen
Ik begrijp best dat ik dit nu heel plastisch stel - maar ik vind deze gevallen van 'terugkeer' echt een heel domme zet.
Neemt niet weg dat ik best uit humaan en menselijk oogpunt (en zoals ik al zei, lijden) begrijp dat men een keuze maakt. Maar het is echt meer dan overduidelijk in het Gazagebied onder de bevolking dat terugkeer (zeker naar het noorden) geen optie is.![]()
Nu wil ik niet pesten: maar het wordt toch bijna dan een 'wie van de drie' verhaal? Maar wie 'bezette' de Palestijnse mensen dan: incluis de Druzen, Joodse mensen, Engelse en Franse seculieren en andere in het mandaat besloten mensen onder het Brits koloniale recht naast de veelbesproken (Islamitisch) Arabieren?quote:
Los daarvan klinkt bezetter in mijn ogen steeds meer als iemand die in het studentenhuis te lang een WC bezet houd - in plaats van een werkbare term voor discussie, als jij het als antwoord geeft.![]()
![]()
Stop even met propaganda posten. Ik stel je een vraag.quote:quote:Op zondag 31 maart 2024 15:53 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Vor jou moet dit ook moeilijk zijn.
Hoe gaat het nu eigenlijk met je? En dat is een serieuze, oprechte vraag. Heb je nog hoop op de overwinning?Intolerant voor intolerantie![]()
Lagere vooral. Dit is tot nu toe het hoogste aantal wat ik voorbij heb zien komen. Maar het zou in lijn zijn met de 70% regel van Hamas. 28-30.000 doden in totaal zeggen ze. 70% is vrouw en kind en bejaarde en onschuldig zeggen ze. 30% dus niet. Kom je ongeveer rond de 9-10K uit. Ik vind die afwijking nou niet zo heel bijzonder.quote:Op zondag 31 maart 2024 18:16 schreef opgebaarde het volgende:
En wat ook naar voren komt is dat IDF denkt minder dan 9.000 Hamas terroristen uitgeschakeld te hebben. We kregen tot op heden andere getallen te horenI hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Sjow heA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
7 10kt was ook een "oplossing" geweest en dat is ook niet gebeurd. Dus uiteindelijk zullen er honderden ideen bestaan voor "een oplossing" maar is (ik zou zeggen, naar dank!) geen dodental van 1,9 miljoen gevallen - die te verwachten vallen bij 7 precisie 10kt's.quote:![]()
Als pro-Israel republikein opperen om een Atoombom te laten vallen op een eiland iets voorbij de grens van Israel.quote:Op zondag 31 maart 2024 19:09 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
7 10kt was ook een "oplossing" geweest en dat is ook niet gebeurd. Dus uiteindelijk zullen er honderden ideen bestaan voor "een oplossing" maar is (ik zou zeggen, naar dank!) geen dodental van 1,9 miljoen gevallen - die te verwachten vallen bij 7 precisie 10kt's.
Mega slim.![]()
Oordelen op uiterlijk is niet sympathiek, maar dat neemt niet weg dat die Walberg eruit ziet alsof hij kinderen in zijn kelder heeft.![]()
Ik denk dat dat nog een understatement is.quote:Op zondag 31 maart 2024 19:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als pro-Israel republikein opperen om een Atoombom te laten vallen op een eiland iets voorbij de grens van Israel.
Mega slim.![]()
![]()
https://www.theguardian.c(...)P=Share_iOSApp_Other
UK gaat langzaam inzien dat het steunen van Israel, het steunen van een Midden-Oosters land is. Beter dan de rest, maar nog steeds erg lage intelligentie.
We (het westen) moeten er echt voor gaan zorgen dat Israel niet teveel hoofdpijn gaat veroorzaken. Ze dienen te luisteren naar ons. Het herenvolk.![]()
Kwa wetenschap is het een oase in de woestijn.quote:Op zondag 31 maart 2024 19:19 schreef theunderdog het volgende:
UK gaat langzaam inzien dat het steunen van Israel, het steunen van een Midden-Oosters land is. Beter dan de rest, maar nog steeds erg lage intelligentie.
We (het westen) moeten er echt voor gaan zorgen dat Israel niet teveel hoofdpijn gaat veroorzaken. Ze dienen te luisteren naar ons. Het herenvolk.
And what rough beast, its hour come round at last,
Wel een rare vergelijking zeg. Net of je het ontnemen van de rechten van palestijnen te vergelijken is met het even niet kunnen schijten op je gewenste tijdstip.quote:Op zondag 31 maart 2024 18:31 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Nu wil ik niet pesten: maar het wordt toch bijna dan een 'wie van de drie' verhaal? Maar wie 'bezette' de Palestijnse mensen dan: incluis de Druzen, Joodse mensen, Engelse en Franse seculieren en andere in het mandaat besloten mensen onder het Brits koloniale recht naast de veelbesproken (Islamitisch) Arabieren?
Los daarvan klinkt bezetter in mijn ogen steeds meer als iemand die in het studentenhuis te lang een WC bezet houd - in plaats van een werkbare term voor discussie, als jij het als antwoord geeft.![]()
![]()
Ja. Laat Groot-Britanni weer mensen sturen en afkondigen dat het Mandaatgebied-project iets te futiel van start is gegaan. We moeten toch echt weer even tot orde van de Britten worden geroepen. Kolonin zijn nodig om de orde te handhaven van de wereld. Totale heerschappij onder eigen bewind en internationale regels. Geen oorlog meer op die manier. Geen wapens dus geen oorlog. Joepie. Long live the Quee... Oh.. Wait...quote:Op zondag 31 maart 2024 19:19 schreef theunderdog het volgende:
We (het westen) moeten er echt voor gaan zorgen dat Israel niet teveel hoofdpijn gaat veroorzaken. Ze dienen te luisteren naar ons. Het herenvolk.![]()
![]()
Dat was nazi Duitsland ook.quote:Op zondag 31 maart 2024 19:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kwa wetenschap is het een oase in de woestijn.
[ afbeelding ]
Zoals een voormalig ambassadeur van de VS zei het is net of de KKK daar aan de macht zit.![]()
Zulke intelligente lui moet je gewoon het voordeel van de twijfel geven. Ze zijn omringd door bloeddorstige en nogal stupide barbaren.quote:Op zondag 31 maart 2024 19:27 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat was nazi Duitsland ook.
Zoals een voormalig ambassadeur van de VS zei het is net of de KKK daar aan de macht zit.And what rough beast, its hour come round at last,
quote:Op zondag 31 maart 2024 19:12 schreef theunderdog het volgende:
Oordelen op uiterlijk is niet sympathiek, maar dat neemt niet weg dat die Walberg eruit ziet alsof hij kinderen in zijn kelder heeft.
Tjah, misschien moet je dan stappen nemen om je standpunten ook beter duidelijk te maken in plaats van suggestieve vraagstelling en geen antwoord geven op oprechte discussie voering.quote:Op zondag 31 maart 2024 19:26 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wel een rare vergelijking zeg. Net of je het ontnemen van de rechten van palestijnen te vergelijken is met het even niet kunnen schijten op je gewenste tijdstip.
Het is toch al wat meer dan eens geprobeerd nu, toch? Over sommige dingen zijn we het zelfs eens.
Maar jij gaat aan de slag met korte, slecht onderbouwde activistisch uitleg en praten: daar kan ik dan echt niets mee.
Dus nogmaals: wie is volgens jou dan de bezetter in deze? Welk van de groeperingen van vr 1920 wil jij terug dan, zoals je eerder aanhaalde? (Aangezien Judea en Samaria en het Koninkrijk van Isral n van die opties is..) Geef dan eens meer antwoorden dan alleen de opmerkingen van 'bezetting' en 'verzet'. Ik ervaar het als een groot gemis in mijn discussie met je. (Los van mijn semantische discussies vandaag, vol satire..)
[ Bericht 1% gewijzigd door HannahVrede op 31-03-2024 19:36:58 ]![]()
Tijdens de meeste voorgaande hadden ze zelf bestuur. Ook tijdens de islamitische overheersing bleef het bestuur intact.quote:Op zondag 31 maart 2024 19:31 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Tjah, misschien moet je dan stappen nemen om je standpunten ook beter duidelijk te maken in plaats van suggestieve vraagstelling en geen antwoord geven op oprechte discussie voering.
Het is toch al wat meer dan eens geprobeerd nu, toch? Over sommige dingen zijn we het zelfs eens.
Maar jij gaat aan de slag met korte, slecht onderbouwde activistisch uitleg en praten: daar kan ik dan echt niets mee.
Dus nogmaals: wie is volgens jou dan de bezetter in deze? Welk van de groeperingen van vr 1920 wil jij terug dan, zoals je eerder aanhaalde? (Aangezien Judea en Samaria een van die opties is..) Geef dan eens meer antwoorden dan alleen de opmerkingen van 'bezetting' en 'verzet'. Ik ervaar het als ene groot gemis in mijn discussie met je. (Los van mijn semantische discussies vandaag, vol satire..)![]()
Wie is 'ze' in deze? De Palestijnse mensen? Sinds wanneer begeven deze Palestijnse mensen volgens jou zich dan in het gebied? (De Levant, 20'v.e.)quote:Op zondag 31 maart 2024 19:34 schreef Chadi het volgende:
[..]
Tijdens de meeste voorgaande hadden ze zelf bestuur. Ook tijdens de islamitische overheersing bleef het bestuur intact.
Daarnaast ben je je bewust van dat Palestijnse mensen niet alleen Islamitische Arabieren betreft. In welke van de voorgaande gevallen hadden 'Palestijnse mensen' dan zelfbestuur?
Egyptenaren? Romeinen? Alexander de Grote? Kruisvaarders? Ottomanen? Het Islamitische Kalifaat? Of dan toch maar het Koninkrijk van Isral en Judea en Samaria?![]()
![]()
Ja, uiteraard. Ashkenazi. Europees.quote:Op zondag 31 maart 2024 19:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kwa wetenschap is het een oase in de woestijn.
[ afbeelding ]
Maar messiaanse mongooltjes nemen de boel langzaam over.![]()
Nee, niet 'o wait'. Dat is inderdaad wat moet gebeuren.quote:Op zondag 31 maart 2024 19:27 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ja. Laat Groot-Britanni weer mensen sturen en afkondigen dat het Mandaatgebied-project iets te futiel van start is gegaan. We moeten toch echt weer even tot orde van de Britten worden geroepen. Kolonin zijn nodig om de orde te handhaven van de wereld. Totale heerschappij onder eigen bewind en internationale regels. Geen oorlog meer op die manier. Geen wapens dus geen oorlog. Joepie. Long live the Quee... Oh.. Wait...![]()
Even wederom heel plastisch gevraagd, maar oprecht:quote:Op zondag 31 maart 2024 19:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, niet 'o wait'. Dat is inderdaad wat moet gebeuren.
Wat zal de uitkomst zijn als Isral geen wapens meer ontvangt maar andere partijen wel? Denk je dat dit geopolitieke belang niet de eerste instantie was van deze oorlog?
Wat zou een oplossing zijn om alle oorlogen te stoppen: wapens ontnemen? Of ook het karakter van de maatschappij - die in Groot-Britanni nogsteeds alomvattend is; dat het nog juist is om kolonin te hebben? Wie gaat Iran vragen om ook haar wapen transport en fondsen te stoppen?
In dit geopolitieke vraagstuk - maakt dit dan je positie niet enorm kwetsbaar? Of hoe denk jij daar over?![]()
Ik wil niet 'alle oorlogen' stoppen. Waar komt deze aanname vandaan?quote:Op zondag 31 maart 2024 19:48 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Even wederom heel plastisch gevraagd, maar oprecht:
Wat zal de uitkomst zijn als Isral geen wapens meer ontvangt maar andere partijen wel? Denk je dat dit geopolitieke belang niet de eerste instantie was van deze oorlog?
Wat zou een oplossing zijn om alle oorlogen te stoppen: wapens ontnemen? Of ook het karakter van de maatschappij - die in Groot-Britanni nogsteeds alomvattend is; dat het nog juist is om kolonin te hebben? Wie gaat Iran vragen om ook haar wapen transport en fondsen te stoppen?
In dit geopolitieke vraagstuk - maakt dit dan je positie niet enorm kwetsbaar? Of hoe denk jij daar over?
Het enige wat ik wil is dat wij (het westen) de hegemonie blijven bepalen. En dat Israel een westerse vazalstaat blijft. Niet een land dat ineens van alles zelf wil beslissen.
Landen buiten het westen die onze steun krijgen, krijgen de beste steun die er is. Maar dienen daarvoor wel hun soevereniteit en vrijheid in te leveren. Dat is zoals het zou moeten zijn.
Wat ons pas echt kwetsbaar zou maken, is een situatie waarin wij niet eens grip hebben op een dikzak als Ben Gvir. Hij zou ons slaafje moeten zijn.![]()
Goed, dat maakt wel je standpunten duidelijk, ik begrijp je nu beter en ook het stuk uit de Guardian dat je deelde.quote:Op zondag 31 maart 2024 19:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik wil niet 'alle oorlogen' stoppen. Waar komt deze aanname vandaan?
Het enige wat ik wil is dat wij (het westen) de hegemonie blijven bepalen. En dat Israel een westerse vazalstaat blijft. Niet een land dat ineens van alles zelf wil beslissen.
Landen buiten het westen die onze steun krijgen, krijgen de beste steun die er is. Maar dienen daarvoor wel hun soevereniteit en vrijheid in te leveren. Dat is zoals het zou moeten zijn.
Wat ons pas echt kwetsbaar zou maken, is een situatie waarin wij niet eens grip hebben op een dikzak als Ben Gvir. Hij zou ons slaafje moeten zijn.
Ik ben het alleen niet met je eens. Wederom plastisch: maar wapenhandel is een 'andere tak van sport' - altijd geweest en zal het blijven. Dus ik denk dat wapenhandel aan een 'vazalstaat' geen verandering brengt. Wat ik wel denk ik dat een bondgenootschap niet betekend dat hierbij de soevereiniteit verloren gaat. Zo zou het mijn inziens mogelijk moeten zijn om, in volledige soevereiniteit, handel te drijven ook in tijden van oorlog, en in de eerste voorkeur dan met een bondgenoot. Als deze de handel en overeenkomst terugtrekt, dan kan dat natuurlijk catastrofale gevolgen hebben - maar dat is dan het risico van een oorlog.
We zullen uiteindelijk zien in tijden van oorlog in de Europese Unie, wat ons dan uiteindelijk deze windeieren gelegd zullen hebben. Of in dit specifieke geval: als Groot-Britanni besluit te stoppen met handel, dan zullen we daarvan de consequenties moeten aanvaarden. Ergo: het is niet anders.![]()
Netanyahu zei drie weken geleden nog dat er 13.000 hamas terroristen uitgeschakeld waren (reuters artikel). Hij werd alom bejubeld omdat er dan een 1/1 ratio terrorist burger zou zijn.quote:Op zondag 31 maart 2024 18:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Lagere vooral. Dit is tot nu toe het hoogste aantal wat ik voorbij heb zien komen. Maar het zou in lijn zijn met de 70% regel van Hamas. 28-30.000 doden in totaal zeggen ze. 70% is vrouw en kind en bejaarde en onschuldig zeggen ze. 30% dus niet. Kom je ongeveer rond de 9-10K uit. Ik vind die afwijking nou niet zo heel bijzonder.
Ik heb die rekensom van jou hier ook al twee keer gemaakt, dat elke volwassen man als terrorist wordt geteld, daar sloegen twee fokkers helemaal van op tilt![]()
![]()
Punt is dat Israel steeds meer een kant opgaat, die de bondgenootschap tussen hen en het westen in de weg ligt.quote:Op zondag 31 maart 2024 20:05 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Goed, dat maakt wel je standpunten duidelijk, ik begrijp je nu beter en ook het stuk uit de Guardian dat je deelde.
Ik ben het alleen niet met je eens. Wederom plastisch: maar wapenhandel is een 'andere tak van sport' - altijd geweest en zal het blijven. Dus ik denk dat wapenhandel aan een 'vazalstaat' geen verandering brengt. Wat ik wel denk ik dat een bondgenootschap niet betekend dat hierbij de soevereiniteit verloren gaat. Zo zou het mijn inziens mogelijk moeten zijn om, in volledige soevereiniteit, handel te drijven ook in tijden van oorlog, en in de eerste voorkeur dan met een bondgenoot. Als deze de handel en overeenkomst terugtrekt, dan kan dat natuurlijk catastrofale gevolgen hebben - maar dat is dan het risico van een oorlog.
We zullen uiteindelijk zien in tijden van oorlog in de Europese Unie, wat ons dan uiteindelijk deze windeieren gelegd zullen hebben. Of in dit specifieke geval: als Groot-Britanni besluit te stoppen met handel, dan zullen we daarvan de consequenties moeten aanvaarden. Ergo: het is niet anders.
Israel kent veel rationele denkers. Denkers die inzien dat goede geopolitieke banden met het westen noodzaak is voor het voortbestaan van Israel. Maar helaas hebben deze denkers aan invloed verloren, en is de typische Midden-Oosterse 'filosofie' er aan het winnen. Messiaans, tribalisme.
Het westen moet ervoor zorgen dat de rationele denkers weer aan terrein gaan winnen in Israel. Op wat voor manier dan ook. Ja, of de bondgenootschap opzeggen. Maar goed, dan moeten wij opzoek naar een ander land in het Midden-Oosten die als onze ogen en oren aldaar gaan functioneren.![]()
Netayahu zegt maar wat. Alles om uit het gevang te blijven. Hij ging er zelfs voor samenwerken met twee bavianen. Smotrich en Ben Gvir.quote:Op zondag 31 maart 2024 20:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Netanyahu zei drie weken geleden nog dat er 13.000 hamas terroristen uitgeschakeld waren (reuters artikel). Hij werd alom bejubeld omdat er dan een 1/1 ratio terrorist burger zou zijn.
Ik heb die rekensom van jou hier ook al twee keer gemaakt, dat elke volwassen man als terrorist wordt geteld, daar sloegen twee fokkers helemaal van op tilt
Kun je nagaan.![]()
Mooie laatste besef inderdaad, die je deelde - de ogen van het Westen in het Midden-Oosten.quote:Op zondag 31 maart 2024 20:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Punt is dat Israel steeds meer een kant opgaat, die de bondgenootschap tussen hen en het westen in de weg ligt.
Israel kent veel rationele denkers. Denkers die inzien dat goede geopolitieke banden met het westen noodzaak is voor het voortbestaan van Israel. Maar helaas hebben deze denkers aan invloed verloren, en is de typische Midden-Oosterse 'filosofie' er aan het winnen. Messiaans, tribalisme.
Het westen moet ervoor zorgen dat de rationele denkers weer aan terrein gaan winnen in Israel. Op wat voor manier dan ook. Ja, of de bondgenootschap opzeggen. Maar goed, dan moeten wij opzoek naar een ander land in het Midden-Oosten die als onze ogen en oren aldaar gaan functioneren.
Ik ben met je eens wat betreft de foute kant die we hier op gaan, en zeker met betrekking tot de positie van Nethanyahu. Maar dat vind ik mede omdat ik Nethanyahu geen politicus en voornamelijk geen leider vind. Er waren er voldoende eens met mij deze dagen!
Alleen ik denk dat het stopzetten van wapentransporten en andere steun in tijden van oorlog tegen een mogendheid / mogendheden, die als hoofdreden de Islamitische Jihad voeren, wellicht het het wat te voorbarig is afstand te doen van deze toezegging en zeker bondgenootschap.
Ik vind dat er meer invloed moet worden uitgeoefend, internationaal, voor een recall op de onhoudbare positie van Nethanyahu - om meerdere redenen.
Goed, wat ik wel denk ik dat in vergelijking met de andere oorlogen gevoerd in het Midden-Oosten, deze oorlog nog rustig verloopt en ook met orde. Ondanks de gesneuvelde mensen: wat ik vreselijk vind, mede omdat sommigen van hen mij nog.ol het netvlies staan gegrift.
Niet meer dan te vaak heb ik dan ook geschreven wat voor een verschil in oorlogsvoering ik dit vind met voorgaande en andere in de wereld (zoals in Centraal Afrika)
Ik benieuw mij keer op keer over het enorme bezwaar dat er kennelijk ligt op het uitroepen van deze oorlog door een militante groepering en de passieve houding van onderandere ook Jordani en voornamelijk (!) Egypte in deze hele woeste wind..
[ Bericht 0% gewijzigd door HannahVrede op 31-03-2024 20:49:23 ]![]()
Jij hebt een pmquote:A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Prima psy-ops. Het geeft de overgebleven Hamassholes twee opties voor de korte termijn: vluchten naar een ander ziekenhuis met een grote kans weer in een hinderlaag te lopen net als bij de tweede raid op Shifa. Of doen wat de VN ze heeft bevolen: De gijzelaars vrijlaten.quote:I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
https://www.haaretz.com/m(...)9b-a3bf-feff09e80000
Als dit waar is, dan is dat groot en goed nieuws. Isral dat vreemde boots on the ground toelaat is volgens mij echt een draai van 180 graden.
Kan iemand hier met meer eerstelijns voeling met de Isralische politiek hier meer over vertellen en duiden?
@HannahVrede? @oblo?![]()
Allereerst, het is weer erg gezellig voor het parlement (Knesset) en er zijn flinke demonstraties, inderdaad.quote:Op zondag 31 maart 2024 22:40 schreef Qarrad het volgende:
Als dit waar is, dan is dat groot en goed nieuws. Isral dat vreemde boots on the ground toelaat is volgens mij echt een draai van 180 graden.
Kan iemand hier met meer eerstelijns voeling met de Isralische politiek hier meer over vertellen en duiden?
@:HannahVrede? @:oblo?
Vandaag zijn er ook vergaderingen geweest van de commissieleden omtrend de humanitaire hulp naar het Gazagebied; mede ingegeven door de demonstraties.en groeiende vraag naar duidelijkheid wat de koers wordt. (Uiteindelijk is dat namelijk hetgeen wat veel mensen hier boos maakt. Veel grote praat (door Nethanyahu), weinig knopen die doorgehakt worden).
Maar een week of twee geleden heeft een meerendeel van de mensen in 'het kabinet' wel toegezegd te willen zoeken naar oplossingen of de gestagneerde hulpgoederen aanvoer en toevoer te verbeteren, voornamelijk ook binnen in het Gazagebied. Ook onder druk van het ICJ rapport vermoed ik zelf.
Ik denk dat tijdens de commissievergadering dan nu toch n knoop door is.![]()
Isral verschilt ook niet zo veel met die apenlanden ernaast.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Hoe kom je tot die conclusie? Kun je uitleggen waarom jij ermee de overeenkomsten ziet en wat je hoopt dat het dan zou vertegenwoordigen?quote:Op zondag 31 maart 2024 23:15 schreef Discombobulate het volgende:
Isral verschilt ook niet zo veel met die apenlanden ernaast.
Heb je een idee hoe op dit moment het systeem opgebouwd is in Isral? Heb je een idee hoe jij het graag voor je zou zien, omdat je denk dat dat beter zou werken?![]()
29.000 bommen zijn er op dat stukje gevallen met verder wel rustig. Zou je er ook zo over denken als de helft op Telaviv zou vallen? Lekker rustig.quote:Op zondag 31 maart 2024 20:31 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Mooie laatste besef inderdaad, die je deelde - de ogen van het Westen in het Midden-Oosten.
Ik ben met je eens wat betreft de foute kant die we hier op gaan, en zeker met betrekking tot de positie van Nethanyahu. Maar dat vind ik mede omdat ik Nethanyahu geen politicus en voornamelijk geen leider vind. Er waren er voldoende eens met mij deze dagen!
Alleen ik denk dat het stopzetten van wapentransporten en andere steun in tijden van oorlog tegen een mogendheid / mogendheden, die als hoofdreden de Islamitische Jihad voeren, wellicht het het wat te voorbarig is afstand te doen van deze toezegging en zeker bondgenootschap.
Ik vind dat er meer invloed moet worden uitgeoefend, internationaal, voor een recall op de onhoudbare positie van Nethanyahu - om meerdere redenen.
Goed, wat ik wel denk ik dat in vergelijking met de andere oorlogen gevoerd in het Midden-Oosten, deze oorlog nog rustig verloopt en ook met orde. Ondanks de gesneuvelde mensen: wat ik vreselijk vind, mede omdat sommigen van hen mij nog.ol het netvlies staan gegrift.
Niet meer dan te vaak heb ik dan ook geschreven wat voor een verschil in oorlogsvoering ik dit vind met voorgaande en andere in de wereld (zoals in Centraal Afrika)
Ik benieuw mij keer op keer over het enorme bezwaar dat er kennelijk ligt op het uitroepen van deze oorlog door een militante groepering en de passieve houding van onderandere ook Jordani en voornamelijk (!) Egypte in deze hele woeste wind..![]()
quote:Op zondag 31 maart 2024 23:17 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Hoe kom je tot die conclusie? Kun je uitleggen waarom jij ermee de overeenkomsten ziet en wat je hoopt dat het dan zou vertegenwoordigen?
Heb je een idee hoe op dit moment het systeem opgebouwd is in Isral? Heb je een idee hoe jij het graag voor je zou zien, omdat je denk dat dat beter zou werken?![]()
https://www.haaretz.com/i(...)00018e-946c-d4de-afequote:Israel Created 'Kill Zones' in Gaza. Anyone Who Crosses Into Them Is Shot
The Israeli army says 9,000 terrorists have been killed since the Gaza war began. Defense officials and soldiers, however, tell Haaretz that these are often civilians whose only crime was to cross an invisible line drawn by the IDF![]()
Het gaat om een tijdelijke aanwezigheid van tussen een half jaar tot anderhalf jaar. De arabische landen hebben dat plan geweigerd en willen alleen meewerken als het een onderdeel is van een tweestatenoplossing en willen ook boots on the ground in de west bank.quote:Op zondag 31 maart 2024 22:40 schreef Qarrad het volgende:
@:HannahVrede? @:oblo?
Er is nog geen publieke discussie hierover. Waarschijnlijk komt dat wel in de komende dagen.![]()
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Laat ze eerst maar eens de terroristen in hun eigen organisatie eruit gooien.quote:
Of valt onder “humanitaire hulp” tegenwoordig ook raketleveringen, wapenhandel en gijzelingen, zoals gepleegd door die UNWRA leden die achteraf familie bij Hamas hadden![]()
![]()
De VN is ontmaskerd en moet op z'n plaats worden gezet.quote:
UNRWA is gewoon ten einde, daar kun je een punt achter zetten. Maar nog veel meer instellingen onder VN-vlag zijn tot op het bot corrupt. Saoedi-Arabi aan het hoofd van het VN Vrouwenrechtenforum
Als deze oorlog iets heeft aangetoond voor mij, is dat de VN is gevallen.Intolerant voor intolerantie![]()
Er zijn twee onafhankelijke onderzoeken geweest geen heeft aangetoond dat de beschuldigingen van Isral kloppen. Er is een maand voorbij en israel is gevraagd om bewijs te leveren wat het nog steeds niet gedaan heeft en waarschijnlijk niet zal doen.quote:Op maandag 1 april 2024 09:38 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
De VN is ontmaskerd en moet op z'n plaats worden gezet.
UNRWA is gewoon ten einde, daar kun je een punt achter zetten. Maar nog veel meer instellingen onder VN-vlag zijn tot op het bot corrupt. Saoedi-Arabi aan het hoofd van het VN Vrouwenrechtenforum
Als deze oorlog iets heeft aangetoond voor mij, is dat de VN is gevallen.
Daarnaast is volgens sommige bronnen de chef ground operation een Amerikaan met 20 jaar leger ervaring. De kans dat die samen gaat werken met hamas is nihil.
https://www.theguardian.c(...)-relief-agency-unwra![]()
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Chantage zelfs bij deze mensen door deze Isralische regering. Om van te kotsen. Deze mensen gaan door een hel omdat hun geliefden door hamas vast gehouden worden en door hun eigen overheid elk moment gebombardeerd kunnen worden.quote:
Maar zo kennen we deze schurken.![]()
Israeli’s die demonstreren tegen de regering Netanyahu, zijn dat ook antisemieten?My friends all drive horses![]()
Als het aan de pro Isral kneuzen ligt vast wel. Maar ze kunnen dat helaas niet verkopen dus worden het zelfhatende joden genoemd.quote:Op maandag 1 april 2024 10:17 schreef PippenScottie het volgende:
Israeli’s die demonstreren tegen de regering Netanyahu, zijn dat ook antisemieten?![]()
Dat is natuurlijk een belachelijke vraag. Het overgrote merendeel van deze mensen zwaaien de Isralische vlag en zijn trotse Zionisten. Ga eens met een Isralische vlag richting een pro-Palestijnse demonstratie en kijk wat er dan gaat gebeuren.quote:Op maandag 1 april 2024 10:17 schreef PippenScottie het volgende:
Israeli’s die demonstreren tegen de regering Netanyahu, zijn dat ook antisemieten?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Is geen antwoord op zijn vraagquote:Op maandag 1 april 2024 10:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een belachelijke vraag. Het overgrote merendeel van deze mensen zwaaien de Isralische vlag en zijn trotse Zionisten. Ga eens met een Isralische vlag richting een pro-Palestijnse demonstratie en kijk wat er dan gaat gebeuren.![]()
Ligt eraan of ze voor woningen van willekeurige joden in Nederland gaan staan om die voor hun bek te slaan als ze naar buiten durven komen denk ik.quote:Op maandag 1 april 2024 10:17 schreef PippenScottie het volgende:
Israeli’s die demonstreren tegen de regering Netanyahu, zijn dat ook antisemieten?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Geen antwoord op zijn vraag.quote:Op maandag 1 april 2024 10:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ligt eraan of ze voor woningen van willekeurige joden in Nederland gaan staan om die voor hun bek te slaan als ze naar buiten durven komen denk ik.![]()
Natuurlijk wel. Het een sluit het ander niet uit. Moslims die het prima vinden dat Israel bestaat en dat Hamas wordt vernietigd zijn toch ook niet per definitie islamofoob?quote:I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Hij vraagt jou naar de demonstranten die nu demonstreren. Dat is gewoon een ja of nee vraag. Niet een hypothetische vraag waar je mee aan de haal hoeft te gaan.quote:Op maandag 1 april 2024 11:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Het een sluit het ander niet uit. Moslims die het prima vinden dat Israel bestaat en dat Hamas wordt vernietigd zijn toch ook niet per definitie islamofoob?![]()
Nee. Dat zijn ze niet, ze zijn anti-Netanyahu.quote:Op maandag 1 april 2024 11:25 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hij vraagt jou naar de demonstranten die nu demonstreren. Dat is gewoon een ja of nee vraag. Niet een hypothetische vraag waar je mee aan de haal hoeft te gaan.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Dan staat mijn vraag aan jou nog open: Zijn Moslims die het prima vinden dat Israel bestaat en dat Hamas wordt vernietigd islamofoob?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Die steekt niemand meer.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Ik denk inderdaad ook dat als Isral 30.000 mensen zou verliezen, dat dat dan nog een zeer laag aantal in een oorlog is als deze. Vreselijke voor alle mensen en families natuurlijk - maar ik schreef dan ook in een plastische context, meermaals.quote:Op maandag 1 april 2024 03:57 schreef Chadi het volgende:
[..]
29.000 bommen zijn er op dat stukje gevallen met verder wel rustig. Zou je er ook zo over denken als de helft op Telaviv zou vallen? Lekker rustig.
Als Tel Aviv zou vallen en zo naar het zuiden richting Ashkelon, dan zou ik dat ook begrijpelijk vinden in een oorlog. In dat geval is voor een 'strook' als aangegeven dan 30.000 nog een heel laag aantal, ook voor Isral in dat gebied.![]()
Interessante interview! Altijd bijzonder om een kijkje te nemen in iemand die er zo anders over denkt als ikzelf.quote:
Het gaf alleen geen antwoord op mijn vraag van 'apenlanden in de Levant' en de oplossing die ik vroeg aan deze Fokker. Jouw idee weet ik al, dank daarvoor.![]()
![]()
Oh ja, goede toevoeging - dat tijdelijke is natuurlijk een te belangrijk onderdeel om nu te laten liggen.quote:Op maandag 1 april 2024 05:48 schreef oblo het volgende:
[..]
Het gaat om een tijdelijke aanwezigheid van tussen een half jaar tot anderhalf jaar. De arabische landen hebben dat plan geweigerd en willen alleen meewerken als het een onderdeel is van een tweestatenoplossing en willen ook boots on the ground in de west bank.
Er is nog geen publieke discussie hierover. Waarschijnlijk komt dat wel in de komende dagen.![]()
Jawel, de UNHCR heeft dat en is ook internationaal georinteerd. Heeft ook kennis van oorlogsgebieden. Ik ben het niet met deze stelling eens dus; en nee, UNWRA is heel wat anders dan de UNHCR. Hun manier van werken en team opbouw - visie voor ontwikkeling en dergelijke - wijken af. Ik werk als een geoliede machine met UNHCR samen in gebieden en de vooroordelen bij UNWRA zijn z groot - dat het duidelijk niet om de mensen gaat maar om de ideologie die binnen hun organisatie leeft. Dat kan je dan wel verklappen in een tweet als 'vertrouwen onder de bevolking' en 'kennis' - maar het zegt mij eerder dat je de voeling met je eigen werknemers verloren hebt en probeert en nog wat van de maken.quote:
[ Bericht 5% gewijzigd door HannahVrede op 01-04-2024 12:29:38 ]![]()
Honderd procent waar - ik zie liever een oplossing met goedwerkende cordinatie voor mij. Maar dat is toekomstmuziek.quote:Op maandag 1 april 2024 09:38 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
De VN is ontmaskerd en moet op z'n plaats worden gezet.
Als deze oorlog iets heeft aangetoond voor mij, is dat de VN is gevallen.
Voor nu is de overkoepelde UNHCR al een goede tweede om eens te proberen - weg met de UNWRA! Overduidelijk biased door ideologie en segregatie onder eigen bevolking.
[ Bericht 0% gewijzigd door HannahVrede op 01-04-2024 12:02:27 ]![]()
Denk eerlijk gezegd dat er weinig weerstand zou zijn tegen Isral als er gelijke rechten zouden zijn voor iedereen. Het is een misvatting dat ze ageren tegen Isral omdat het joods is.quote:Op maandag 1 april 2024 11:28 schreef Ulx het volgende:
Dan staat mijn vraag aan jou nog open: Zijn Moslims die het prima vinden dat Israel bestaat en dat Hamas wordt vernietigd islamofoob?
Het hele midden oosten verhuist morgen nog naar Isral als daar iedereen gelijke rechten krijgt. Ze zijn hun meesters in huis meer dan zat.
Antwoord is dus nee.
Hamas onderdeel wat mensen heeft gegijzeld is tegen het islamitisch recht. Dat is door veel islamitische geleerden uitgesproken.![]()
Ik ben echt van plan om officieel melding te gaan maken over het falen van de UNRWA, simpelweg omdat het duidelijk is dat deze organisatie niets doet vanuit dezelfde instelling als we mogen verwachten bij een neutrale Verenigde Naties organisatie. Het is te gek voor woorden dat ik heir op Fok voorbeelden gegeven heb van het falende beleid tussen NGO's en UNWRA en dat dit kennelijk niet bekend zou zijn bij de onderzoekers.quote:Op maandag 1 april 2024 09:51 schreef Chadi het volgende:
[..]
Er zijn twee onafhankelijke onderzoeken geweest geen heeft aangetoond dat de beschuldigingen van Isral kloppen. Er is een maand voorbij en israel is gevraagd om bewijs te leveren wat het nog steeds niet gedaan heeft en waarschijnlijk niet zal doen.
Daarnaast is volgens sommige bronnen de chef ground operation een Amerikaan met 20 jaar leger ervaring. De kans dat die samen gaat werken met hamas is nihil.
https://www.theguardian.c(...)-relief-agency-unwra
Volgensmij zegt dit heel wat anders.. Het lijkt mij algemeen bekend dat namelijk bepaalde NGO's met noodzakelijk hulp gewoon geweigerd wordt door UNWRA. Hier moet dus wel wat anders achter zitten.. door het praten en informatie die jij (en anderen) hier geven wordt mij dat meer en meer duidelijk.![]()
![]()
Nee, natuurlijk niet. Ze zijn gewoon tegen de regering - dat hebben we toch wel vaker behandeld nu.quote:Op maandag 1 april 2024 10:17 schreef PippenScottie het volgende:
Israeli’s die demonstreren tegen de regering Netanyahu, zijn dat ook antisemieten?Wat een domheid in n post.quote:Op maandag 1 april 2024 10:28 schreef Chadi het volgende:
[..]
Als het aan de pro Isral kneuzen ligt vast wel. Maar ze kunnen dat helaas niet verkopen dus worden het zelfhatende joden genoemd.
Alsof Israli alleen maar Joden zouden zijn.![]()
![]()
Die zijn er al. En zelfs toen het land net pas was opgericht en nog niet eens wetten waren, werd het al aangevallen. Sterker nog, zoals bekend werden Joden in het gebied al geregeld aangevallen door Arabieren alvorens de staat Isral er berhaupt was. Kortom, wat je hier allemaal aan het verkondigen bent is gewoon niet waar.quote:Op maandag 1 april 2024 11:51 schreef Chadi het volgende:
[..]
Denk eerlijk gezegd dat er weinig weerstand zou zijn tegen Isral als er gelijke rechten zouden zijn voor iedereen. Het is een misvatting dat ze ageren tegen Isral omdat het joods is.
Het hele midden oosten verhuist morgen nog naar Isral als daar iedereen gelijke rechten krijgt. Ze zijn hun meesters in huis meer dan zat.
Antwoord is dus nee.
Hamas onderdeel wat mensen heeft gegijzeld is tegen het islamitisch recht. Dat is door veel islamitische geleerden uitgesproken.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Graag. Doen asjeblieft.quote:Op maandag 1 april 2024 11:52 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ik ben echt van plan om officieel melding te gaan maken over het falen van de UNRWA, simpelweg omdat het duidelijk is dat deze organisatie niets doet vanuit dezelfde instelling als we mogen verwachten bij een neutrale Verenigde Naties organisatie. Het is te gek voor woorden dat ik heir op Fok voorbeelden gegeven heb van het falende beleid tussen NGO's en UNWRA en dat dit kennelijk niet bekend zou zijn bij de onderzoekers.
Volgensmij zegt dit heel wat anders.. Het lijkt mij algemeen bekend dat namelijk bepaalde NGO's met noodzakelijk hulp gewoon geweigerd wordt door UNWRA. Hier moet dus wel wat anders achter zitten.. door het praten en informatie die jij (en anderen) hier geven wordt mij dat meer en meer duidelijk.![]()
Unrwa bestaat sinds ik geloof 1949 en sinds die oprichting staat unrwa onophoudelijk op de hitlist. Het wordt nu na 75 jaar wel tijd dat unrwa eindelijk ontmanteld wordt![]()
UNWRA heeft bepaalde veiligheidsprocedures om te voorkomen dat ze partijdig overkomen.quote:Op maandag 1 april 2024 11:52 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ik ben echt van plan om officieel melding te gaan maken over het falen van de UNRWA, simpelweg omdat het duidelijk is dat deze organisatie niets doet vanuit dezelfde instelling als we mogen verwachten bij een neutrale Verenigde Naties organisatie. Het is te gek voor woorden dat ik heir op Fok voorbeelden gegeven heb van het falende beleid tussen NGO's en UNWRA en dat dit kennelijk niet bekend zou zijn bij de onderzoekers.
![]()
Stupide vergelijken. Antisemitisme is raciaal. Islamofobie is een (irrationele) afkeer jegens een geloof (in dit geval de islam).quote:Op maandag 1 april 2024 11:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Het een sluit het ander niet uit. Moslims die het prima vinden dat Israel bestaat en dat Hamas wordt vernietigd zijn toch ook niet per definitie islamofoob?![]()
volgens mij is heel de UN rotquote:Op maandag 1 april 2024 12:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Graag. Doen asjeblieft.
Unrwa bestaat sinds ik geloof 1949 en sinds die oprichting staat unrwa onophoudelijk op de hitlist. Het wordt nu na 75 jaar wel tijd dat unrwa eindelijk ontmanteld wordt![]()
Wat is er zo bijzonder aan 'deze oorlog' dan?quote:Op maandag 1 april 2024 11:42 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad ook dat als Isral 30.000 mensen zou verliezen, dat dat dan nog een zeer laag aantal in een oorlog is als deze. Vreselijke voor alle mensen en families natuurlijk - maar ik schreef dan ook in een plastische context, meermaals.
Als Tel Aviv zou vallen en zo naar het zuiden richting Ashkelon, dan zou ik dat ook begrijpelijk vinden in een oorlog. In dat geval is voor een 'strook' als aangegeven dan 30.000 nog een heel laag aantal, ook voor Isral in dat gebied.![]()
Overkomen, je zegt het goed. Die veiligheid procedures houden noodzakelijk medische zorg tegen. Als een afdelingshoofd het niet bevalt hoe je bent, kun je je biezen pakken en rechtsomkeert maken. Maar inderdaad, ze doen het overkomen alsof alles net zo gaat als bij de UNHCR.quote:Op maandag 1 april 2024 12:26 schreef Chadi het volgende:
[..]
UNWRA heeft bepaalde veiligheidsprocedures om te voorkomen dat ze partijdig overkomen.
Ik ben tegen de segregatie van andere vluchtelingen en Gazanen / Palestijnse mensen. Ik wil, net als met meerdere, dat de resolutie.om alleen voor de Palestijnse gebieden een VN-hulporganisatie maken een slecht voorbeeld is van mondiale eenheid.
Weg met de voorkeursbehandeling. Weg met de UNWRA. Als je hulp nodig hebt door oorlog, moet het niet uitmaken in welk land, onder welk regime of in welke omstandigheden je je als mens begeeft. Het leven van iemand in Centraal - Afrika is niet minder waard dan die van een Arabisch persoon van Palestijnse komaf!
Als jij als Joodse Palestijnse vluchteling wordt uitgesloten van die UNWRA hulp dan is er iets goed mis, nog zo een voorbeeld. Dat was niet het idee van de UNWRA.
Rijden veranderen - dit VN-project heeft gefaald, net als het perse willen opdelen van de Levant en nog blijven paplepelen in die soep ook nog: onder VN mandaat?!![]()
Kom, laten we niet kinderachtig doen. Als men spreekt over 'Israeli's', hebben wij het over Joodse-Israeli's.quote:Op maandag 1 april 2024 11:55 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Ze zijn gewoon tegen de regering - dat hebben we toch wel vaker behandeld nu.
[..]
Wat een domheid in n post.
Alsof Israli alleen maar Joden zouden zijn.
Israel is het land van de Joden. Dat is het gehele verkooppraatje van het zionisme. Dat er ook Arabieren, Druzen wonen doet daar niets aan af.![]()
Dat het een oorlog is, eentje die zich meermaals in het gebied zich herhaalt. Ik vind er verder niets meer speciaal aan, dat is juist mijn punt.quote:Op maandag 1 april 2024 12:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat is er zo bijzonder aan 'deze oorlog' dan?
30.000 doden in een bevolkingsdichtheid van 2,1 miljoen is bijzonder te noemen voor een oorlog.![]()
Want? wat is je argumentatie daarvoor? bewijs?quote:Op maandag 1 april 2024 12:41 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Dat het een oorlog is, eentje die zich meermaals in het gebied zich herhaalt. Ik vind er verder niets meer speciaal aan, dat is juist mijn punt.
30.000 doden in een bevolkingsdichtheid van 2,1 miljoen is bijzonder te noemen voor een oorlog.![]()
Ga ik weer.....quote:Op maandag 1 april 2024 12:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kom, laten we niet kinderachtig doen. Als men spreekt over 'Israeli's', hebben wij het over Joodse-Israeli's.
Israel is het land van de Joden. Dat is het gehele verkooppraatje van het zionisme. Dat er ook Arabieren, Druzen wonen doet daar niets aan af.
Kies de juiste woorden.
Deze hele oorlog gaat kapot aan informatie die verkeerd wordt aangenomen, aangeboden, overgenomen.
Ik doe niet kinderachtig - ik ben duidelijk. Kies de juiste woorden, die woorden hebben betekenis. Juist in zo een discussie als dat je vraagt of iets antisemitisme is en 'zelfhatende Joden'.![]()
https://nuclearsecrecy.com/nukemap/quote:Op maandag 1 april 2024 12:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Want? wat is je argumentatie daarvoor? bewijs?
Kies de plaats: Gazagebied
Kies het gewenste wapen en effect: 10kt
Bewijs is in dit geval eentje van substantile waarde in het besef dat in andere oorlogen ze (laten we het aardig zeggen) meer doden tot gevolg hadden.![]()
Informatie gaat niet enkel verloren aan verkeerde informatie, maar ook aan het (zowel opzettelijk als onbewust) iemand foutief begrijpen. Enkel omdat diegene het technisch gezien misschien niet helemaal correct zegt.quote:Op maandag 1 april 2024 12:43 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ga ik weer.....
Kies de juiste woorden.
Deze hele oorlog gaat kapot aan informatie die verkeerd wordt aangenomen, aangeboden, overgenomen.
Ik doe niet kinderachtig - ik ben duidelijk. Kies de juiste woorden, die woorden hebben betekenis. Juist in zo een discussie als dat je vraagt of iets antisemitisme is en 'zelfhatende Joden'.
De kunst van een volwassen discussie is ook dat je uitgaat van de goede intentie van je discussiepartner. Natuurlijk weet diegene waar jij op reageerde wel dat Israel niet enkel bestaat uit Joden. Maar Israel is wel het land 'van de Joden'. Als wij het dus hebben over Israeli's, is het alles behalve vreemd dat wij dit linken aan het Joodse volk.![]()
Meer doden in absolute context. Niet qua tijdsduur.quote:Op maandag 1 april 2024 12:45 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
https://nuclearsecrecy.com/nukemap/
Kies de plaats: Gazagebied
Kies het gewenste wapen en effect: 10kt
Bewijs is in dit geval eentje van substantile waarde in het besef dat in andere oorlogen ze (laten we het aardig zeggen) meer doden tot gevolg hadden.
Dus nee, dit voldoet niet beste Hannah. Ik ben meer rationaliteit van je gewend. Slecht geslapen?![]()
![]()
Doe zelf niet zo kinderachtig Underdog. Ik reageerde op Chadi en ik heb gister nog quick-balls vol Crusaders naar hem gegooid.quote:Op maandag 1 april 2024 12:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Informatie gaat niet enkel verloren aan verkeerde informatie, maar ook aan het (zowel opzettelijk als onbewust) iemand foutief begrijpen. Enkel omdat diegene het technisch gezien misschien niet helemaal correct zegt.
De kunst van een volwassen discussie is ook dat je uitgaat van de goede intentie van je discussiepartner. Natuurlijk weet diegene waar jij op reageerde wel dat Israel niet enkel bestaat uit Joden. Maar Israel is wel het land 'van de Joden'. Als wij het dus hebben over Israeli's, is het alles behalve vreemd dat wij dit linken aan het Joodse volk.Alsjeblieft zeg..
Verder verlaag ik mij niet tot het niveau aan te geven wat een volwassen discussie zou zijn of niet. Wij voeren hier nu al lang genoeg met dezelfde en veranderende woorden deze discussie. Ik zeg: kies je woorden juist.
Verder: ga van mijn nek af, ik voer al lang genoeg en in meer duidelijkheid en respect een discussie. Ik reageer precies zoals dat ik dat nodig vind: met pokeballs...![]()
![]()
quote:Op maandag 1 april 2024 12:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Meer doden in absolute context. Niet qua tijdsduur.
Dus nee, dit voldoet niet beste Hannah. Ik ben meer rationaliteit van je gewend. Slecht geslapen?![]()
![]()
Het is je dag niet vandaag. Kan gebeuren.quote:Op maandag 1 april 2024 12:50 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Doe zelf niet zo kinderachtig Underdog. Ik reageerde op Chadi en ik heb gister nog quick-balls vol Crusaders naar hem gegooid.Alsjeblieft zeg..
Verder verlaag ik mij niet tot het niveau aan te geven wat een volwassen discussie zou zijn of niet. Wij voeren hier nu al lang genoeg met dezelfde en veranderende woorden deze discussie. Ik zeg: kies je woorden juist.
Verder: ga van mijn nek af, ik voer al lang genoeg en in meer duidelijkheid en respect een discussie. Ik reageer precies zoals dat ik dat nodig vind: met pokeballs...
Sterkte.![]()
Nee dat is er niet. Daarom is het ook een apartheidstaatquote:Op maandag 1 april 2024 11:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die zijn er al. En zelfs toen het land net pas was opgericht en nog niet eens wetten waren, werd het al aangevallen. Sterker nog, zoals bekend werden Joden in het gebied al geregeld aangevallen door Arabieren alvorens de staat Isral er berhaupt was. Kortom, wat je hier allemaal aan het verkondigen bent is gewoon niet waar.![]()
https://twitter.com/NourNaim88/status/1774741045655326908
Laatste universiteit in Gaza gaat plat. Je ziet Hamas en Messiaanse Joden elkaar de handdruk geven. We willen alleen scholen waar enkel Koran of Torah lessen worden gegeven !![]()
Ik heb nog eens even terug gelezen en als we het dan toch over verkeerd begrijpen van opmerkingen hebben:quote:Op maandag 1 april 2024 12:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is je dag niet vandaag. Kan gebeuren.
Sterkte.
De discussie startte met 29.000 bommen op het Gazagebied in deze oorlog - hoe ik dat dan zou vinden als het Tel Aviv was. Ik antwoordde daar op. Dat was de context.
Verder mag ik Chadi er na #257 topic best weer eens op wijzen dat Israli niet per definitie Joden zijn en dat tijdens de demonstratie (want daar ging het over) en dat dus van 'zelfhatende Joden' niet per definitie sprake is.
Overduidelijk dat jij een druk bij mij wil leggen die ik niet gevoeld heb: de discussie ging immers ergens anders over.
Ik vind je gewoon een vervelende nu dat je door dramt op persoonlijke toon (of ik slecht geslapen zou hebben of niet of mijn dag niet heb)
Over kinderachtig gesproken..![]()
![]()
Hamas zegt dat er zo'n 10k aan Hamasleden zijn omgekomen. De VN geeft zelf aan dat in oorlogen in stedelijke gebieden de verhouding negen omgekomen burgers voor elke gedode vijand is. Dus je zou verwachten dat er minstens 90.000 doden zouden zijn gevallen onder de burgers. Maar Hamas/VN geven zelf aan ~20.000.quote:Op maandag 1 april 2024 12:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Want? wat is je argumentatie daarvoor? bewijs?
Conclusie: IDF probeert het aantal burgerslachtoffers te beperken.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
20k aan raketten zijn er ondertussen op Tel Aviv afgeschoten. Als het er niet veel en veel meer zijn. Dat Iron Dome ze stopt doet daar niets aan af.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Het gaat mij niet om Chadi. Die is eendimensionaal tegen Israel. Dat is allang duidelijk. Van hem verwacht ik geen rationaliteit.quote:Op maandag 1 april 2024 12:58 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ik heb nog eens even terug gelezen en als we het dan toch over verkeerd begrijpen van opmerkingen hebben:
De discussie startte met 29.000 bommen op het Gazagebied in deze oorlog - hoe ik dat dan zou vinden als het Tel Aviv was. Ik antwoordde daar op. Dat was de context.
Verder mag ik Chadi er na #257 topic best weer eens op wijzen dat Israli niet per definitie Joden zijn en dat tijdens de demonstratie (want daar ging het over) en dat dus van 'zelfhatende Joden' niet per definitie sprake is.
Overduidelijk dat jij een druk bij mij wil leggen die ik niet gevoeld heb: de discussie ging immers ergens anders over.
Ik vind je gewoon een vervelende nu dat je door dramt op persoonlijke toon (of ik slecht geslapen zou hebben of niet of mijn dag niet heb)
Over kinderachtig gesproken..
Van jou verwacht ik daarentegen hogere standaarden.![]()
Misschien had je het al wel een beetje door: maar ik doe niet echt aan verwachtingen en patronen daarin.quote:Op maandag 1 april 2024 13:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om Chadi. Die is eendimensionaal tegen Israel. Dat is allang duidelijk. Van hem verwacht ik geen rationaliteit.
Van jou verwacht ik daarentegen hogere standaarden.
Ook zo: ik reageerde op Chadi. Leuk dat jij je aangesproken voelt en "bron bron bron" (Oke, bewijs) gaat roepen maar uiteindelijk reageerde ik op een context van de discussie en haalde ik daarom ook 'een oorlog als deze aan'. Jij reageerde wat daar bijzonder aan was - nou, het aantal doden dus; die in mijn ogen vrij relatief zijn voor een andere uitkomst, die ik je ook nog eens voorlegde met een simulatie voor de verbeelding.
Zoals je wellicht dus ook kon teruglezen was ik dus al binnen dat segment (van deze huidige oorlog) bezig met een reactie, op de 29.000 bommen op Tel Aviv en de relativerende 30.000 doden.
Enfin, jij wil heel graag de discussie verbreden. Kom met een voorstel zou ik zeggen: wat wordt jouw onderwerp vandaag.
[ Bericht 3% gewijzigd door HannahVrede op 01-04-2024 13:12:12 ]![]()
Hoe kom je daarbij? het is juist het hoogst aantal slachtoffers van de afgelopen conflicten (in verhouding).quote:Op maandag 1 april 2024 13:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hamas zegt dat er zo'n 10k aan Hamasleden zijn omgekomen. De VN geeft zelf aan dat in oorlogen in stedelijke gebieden de verhouding negen omgekomen burgers voor elke gedode vijand is. Dus je zou verwachten dat er minstens 90.000 doden zouden zijn gevallen onder de burgers. Maar Hamas/VN geven zelf aan ~20.000.
Conclusie: IDF probeert het aantal burgerslachtoffers te beperken.![]()
Vuurwerkjes.quote:Op maandag 1 april 2024 13:02 schreef Ulx het volgende:
20k aan raketten zijn er ondertussen op Tel Aviv afgeschoten. Als het er niet veel en veel meer zijn. Dat Iron Dome ze stopt doet daar niets aan af.![]()
De VN zegt dat hier: https://press.un.org/en/2(...)e%20all-day%20debate.quote:Op maandag 1 april 2024 13:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? het is juist het hoogst aantal slachtoffers van de afgelopen conflicten (in verhouding).I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
quote:Op maandag 1 april 2024 10:28 schreef Chadi het volgende:
[..]
Als het aan de pro Isral kneuzen ligt vast wel. Maar ze kunnen dat helaas niet verkopen dus worden het zelfhatende joden genoemd.Stop nou maar met deze act. Je overtuigt helemaal niemand meer.
Ja dikke doei.quote:I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Ja precies. Je bent niet enkel burgerslachtoffer als er een bom op je huis valt. Burgerslachtoffers van een oorlog zijn ook burgers die omkomen van de honger. Zeker als dit gebrek aan voedsel door de tegenstander is gecreerd.quote:Op maandag 1 april 2024 13:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
De VN zegt dat hier: https://press.un.org/en/2(...)e%20all-day%20debate.
Het is aan het einde van dit conflict nog steeds mogelijk dat er nauwelijks nog een burger te bekennen is in Gaza.![]()
Je ging inderdaad mee in zijn irrationaliteit. Geeft niets.quote:Op maandag 1 april 2024 13:05 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Misschien had je het al wel een beetje door: maar ik doe niet echt aan verwachtingen en patronen daarin.
Ook zo: ik reageerde op Chadi. Leuk dat jij je aangesproken voelt en "bron bron bron" (Oke, bewijs) gaat roepen maar uiteindelijk reageerde ik op een context van de discussie en haalde ik daarom ook 'een oorlog als deze aan'. Jij reageerde wat daar bijzonder aan was - nou, het aantal doden dus; die in mijn ogen vrij relatief zijn voor een andere uitkomst, die ik je ook nog eens voorlegde met een simulatie voor de verbeelding.
Zoals je wellicht dus ook kon teruglezen was ik dus al binnen dat segment (van deze huidige oorlog) bezig met een reactie, op de 29.000 bommen op Tel Aviv en de relativerende 30.000 doden.
Enfin, jij wil heel graag de discussie verbreden. Kom met een voorstel zou ik zeggen: wat wordt jouw onderwerp vandaag.![]()
Zonder Islam was er geen Hamas, zonder Judaisme was er geen Isral, en tevens geen Islam en Christendom.
Waar zou de wereld zijn nu zonder de Abrahamitische religie..
Misschien sloegen we elkaar nog steeds de hersens in, of misschien waren we zonder deze oneindige "wijsheid" van die religie al stukken verder. Lijkt me volstrekt denkbaar.
We zullen het helaas nooit weten, ik geef het het nadeel der twijfel; Zonder, waren er in ieder geval MINDER redenen tot geweld, discriminatie, dominantie-oorlogen, etc.
Minder redenen tot geweld, hoe kan je daar tgen zijn, toch?
Wat verdedigen we nu eigenlijk, snappen we uberhaupt nog wel waar die 3 wereldreligies -anno nu- heen willen? Wanneer is het klaar, genoeg, over en uit?
Wat zeggen hun profetien daarover, en mag iemand dat beangstigend vinden.. of ben je een antisemiet als je je wenkbrauwen fronst bij hun profetien?? (Allemaal dood en verderf).
Waarom lullen we om die kern heen de hele tijd: Als je Judaisme verdedigt, geef dan eens aan wat je PRECIES verdedigt en waarom. Zeg er ook meteen bij of je gelovig bent, wel zo oprecht.![]()
Dan leefden we in vrede zoals de Maya vroeger.quote:Op maandag 1 april 2024 13:16 schreef Buikbrein het volgende:
Zonder Islam was er geen Hamas, zonder Judaisme was er geen Isral, en tevens geen Islam en Christendom.
Waar zou de wereld zijn nu zonder de Abrahamitische religie..
Misschien sloegen we elkaar nog steeds de hersens in, of misschien waren we zonder deze oneindige "wijsheid" van die religie al stukken verder. Lijkt me volstrekt denkbaar.
We zullen het helaas nooit weten, ik geef het het nadeel der twijfel; Zonder, waren er in ieder geval MINDER redenen tot geweld, discriminatie, dominantie-oorlogen, etc.
Minder redenen tot geweld, hoe kan je daar tgen zijn, toch?
Wat verdedigen we nu eigenlijk, snappen we uberhaupt nog wel waar de religies -anno nu- heen willen? Wanneer is het klaar, genoeg, over en uit?
Als iedereen die niet gelooft dood is, is DAT waar het gaat eindigen? Moet het nog n keer goed knallen en moge de beste winnen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
https://twitter.com/gnuseibeh/status/1774724959291457589
Met Sabra and Shatila werden er nog 'andere' voor ingehuurd.![]()
quote:Op maandag 1 april 2024 13:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan leefden we in vrede zoals de Maya vroeger.Wel, prima, stel dat dat zo was.. vallen er dan meer of minder doden door Religie?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een offer elke maand, valt in het niet bij Massa Vernietiging. De Maya's zouden walgen van het zinloze geweld en de Miljoenen doden op het altaar van Abraham.. dat lijkt me denkbaar.
Vind het een grappige vondst.. maar stel jij daarmee voor dat er zonder Abrahamitische religie, geen ENKELE vooruitgang zou zijn?
Dat is nogal een stellingik geef het wederom het nadeel der twijfel: Abrahamitische religie heeft elke vooruitgang gekaapt, gesmoord, om zeep geholpen, of er de sier mee gemaakt.
Dat is vrees ik dichtst bij de waarheid.. kijk eens even hoe we ervoor staan vandaag.
[ Bericht 10% gewijzigd door Buikbrein op 01-04-2024 13:27:53 ]![]()
Neen. Het is cultureel.quote:Op maandag 1 april 2024 13:21 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Wel, prima, stel dat dat zo was.. vallen er dan meer of minder doden door Religie?
Een offer elke maand, valt in het niet bij Massa Vernietiging.
Right? Vind het een grappige vondst.. maar stel jij daarmee voor dat er zonder Abrahamitische religie, geen ENKELE vooruitgang zou zijn?
Dat is nogal een stelling![]()
De Arabische is agressief, de Joodse paranode. Islam en Jodendom kunnen perfect blijven bestaan. Het moet alleen onder regulatie van de Germaan komen te staan.![]()
Ken je de grap van de Arabier en de Jood?
Een Germaan bracht een Arabier en een Jood in huis. De Arabier sloeg alles in puin, de Jood dacht dat jij de Arabier was...![]()
Ik "geloof" niet in regulatie.. een woekerplant verwijder je met wortel en tak, all the way.quote:Op maandag 1 april 2024 13:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Neen. Het is cultureel.
De Arabische is agressief, de Joodse paranode. Islam en Jodendom kunnen perfect blijven bestaan. Het moet alleen onder regulatie van de Germaan komen te staan.
Daarmee ontneem je mensen niets.. je gft ze iets, namelijk vrijheid. Als je bent geboren in onvrijheid weet je niet beter.
Maar we weten WEL beter, toch?![]()
Uitroeiing is on-Germaans. Een grote fout in 'onze' geschiedenis.quote:Op maandag 1 april 2024 13:29 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Ik "geloof" niet in regulatie.. een woekerplant verwijder je met wortel en tak, all the way.
Daarmee ontneem je mensen niets.. je gft ze iets, namelijk vrijheid.
We dienen te verheffen. Met harde dwang als het moet, zeker. Maar uitroeiing is laag-IQ.![]()
Ho wacht stop, ik zeg niets over het uitroeien van mensen. De mensen bescherm je alsof het je familie is.. ik geef om mensen niet om de religiequote:Op maandag 1 april 2024 13:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uitroeiing is on-Germaans. Een grote fout in 'onze' geschiedenis.
We dienen te verheffen. Met harde dwang als het moet, zeker. Maar uitroeiing is laag-IQ.
De mens komt op plek 1, de religie bestrijdt je.
Er hoeft geen nkele dode bij te vallen.![]()
Oh zeker ongetwijfeld. Elk land heeft andere belangen en in de VN zitten veel landen bij die niet dezelfde belangen als ons hebben. Inclusief landen waar recht als een vervelends factor gezien wordt.quote:
ondanks alles heeft elk land een stem en dat is knap vervelend.
Wat in de VN opvalt is dat ook bij de 'goede landen' er op hun handelen aanmerkingen te maken zijn. De goede landen hebben recht hoog staan en zijn vaak bereid een zware prijs te betalen, maar ondertussen kunnen ze indien nodig een oogje dichtknijpen. Dat maakt dat niet alleen die corrupte landen rot zijn, maar die 'goede landen' zijn soms ook rot.![]()
Oke. Maar waarom een religie volledig 'uitroeien', als je ook het goede kan behouden. Waarom het kind met badwater weggooien? het gaat mij ook op het gebrek aan nuance dat ik 'on-Germaans' vind.quote:Op maandag 1 april 2024 13:32 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Ho wacht stop, ik zeg niets over het uitroeien van mensen. De mensen bescherm je alsof het je familie is.. ik geef om mensen niet om de religie
De mens komt op plek 1, de religie bestrijdt je.
Er hoeft geen nkele dode bij te vallen.![]()
Bedoel je dit in de context van de ariosofie of dan toch meer qua afkomst of bedoel je slechts lingustisch; als je spreekt over het onder het gezag staan van 'de Germaan'?quote:Op maandag 1 april 2024 13:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Neen. Het is cultureel.
De Arabische is agressief, de Joodse paranode. Islam en Jodendom kunnen perfect blijven bestaan. Het moet alleen onder regulatie van de Germaan komen te staan.![]()
Dit wordt weer zo'n typische claim waar we nooit sterk bewijs van gaan zien.quote:Op maandag 1 april 2024 13:21 schreef theunderdog het volgende:
Met Sabra and Shatila werden er nog 'andere' voor ingehuurd.
Wij leren dat Hamas onbetrouwbaar is en wellicht is dat ook deels door propaganda, alleen Hamas krijgt het nog steeds niet voor elkaar om haar beweringen enigszins hard te maken. Wat dat betreft kan Israel zich geen betere vijand wensen![]()
Ariosofie was teveel raciaal. Het gaat mij om de culturele overdracht. Een Arabisch kind (van pak hem beet) onder de 8 jaar kan best zodanig geconditioneerd worden, dat hij/zij later op een relatief deftig niveau kan meedraaien in onze superieure cultuur. Boven die leeftijd wordt het allemaal een stuk lastiger.quote:Op maandag 1 april 2024 13:36 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Bedoel je dit in de context van de ariosofie of dan toch meer qua afkomst of bedoel je slechts lingustisch; als je spreekt over het onder het gezag staan van 'de Germaan'?
Dit dienen wij te realiseren in een hernieuwde opvatting van het kolonialisme. Er is onwijs veel mogelijk met alle ontwikkelingen op bijvoorbeeld AI gebied.![]()
Dit komt niet van Hamas, hoor.quote:Op maandag 1 april 2024 13:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dit wordt weer zo'n typische claim waar we nooit sterk bewijs van gaan zien.
Wij leren dat Hamas onbetrouwbaar is en wellicht is dat ook deels door propaganda, alleen Hamas krijgt het nog steeds niet voor elkaar om haar beweringen enigszins hard te maken. Wat dat betreft kan Israel zich geen betere vijand wensen![]()
Idealiter hoeft er niets en zeker niemand te worden uitgeroeid, en faseert het rustig uit.. opdat men zlf tot het inzicht komt.quote:Op maandag 1 april 2024 13:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oke. Maar waarom een religie volledig 'uitroeien', als je ook het goede kan behouden. Waarom het kind met badwater weggooien? het gaat mij ook op het gebrek aan nuance dat ik 'on-Germaans' vind.
Als zij zelf stellen dat Religie vr de mens komt, dan hebben we meteen de kern van het probleem te pakken. Dat er sprake is van een onmenselijke en tegennatuurlijke Religie.. sterker nog, is het dan wel een Religie?? Of een plan van decimatie.. immers het is onmenselijk om mee te beginnen.![]()
Hmm, vertel eens. Wat kan bijvoorbeeld een Isralische Druze niet, wat een Isralische Jood wel kan?quote:Op maandag 1 april 2024 12:57 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nee dat is er niet. Daarom is het ook een apartheidstaatDaar wordt niets aan gemist. Zie hier een afstudeerceremonie bij een universiteit in Gaza. Ook op Arabische universiteiten overheerst het Islamtische radicalisme en een lust voor terreur, antisemitisme en oorlogsvoering.quote:Op maandag 1 april 2024 12:57 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/NourNaim88/status/1774741045655326908
Laatste universiteit in Gaza gaat plat. Je ziet Hamas en Messiaanse Joden elkaar de handdruk geven. We willen alleen scholen waar enkel Koran of Torah lessen worden gegeven !'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Hoog “ziekenhuis met 500 doden door Isral” gehalte.quote:Op maandag 1 april 2024 13:21 schreef theunderdog het volgende:
Met Sabra and Shatila werden er nog 'andere' voor ingehuurd.![]()
'op een universiteit wordt lesgegeven in iets wat ik afkeur, dus: word dat vast in alle universiteiten onderwezen'.quote:Op maandag 1 april 2024 13:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, vertel eens. Wat kan bijvoorbeeld een Isralische Druze niet, wat een Isralische Jood wel kan?
[..]
Daar wordt niets aan gemist. Zie hier een afstudeerceremonie bij een universiteit in Gaza. Ook op Arabische universiteiten overheerst het Islamtische radicalisme en een lust voor terreur, antisemitisme en oorlogsvoering.
[ twitter ]
laag-IQ argumentatie.![]()
Iedereen liegt in dit soort conflicten.quote:Op maandag 1 april 2024 13:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoog “ziekenhuis met 500 doden door Isral” gehalte.![]()
Moet je deze ravage, na de inslag van een of meerdere Hamas raketten, eens zien. Het is ridicuul om aan te nemen dat IDF wel eens een rol kan hebben gespeeldquote:Op maandag 1 april 2024 13:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoog “ziekenhuis met 500 doden door Isral” gehalte.![]()
Vertel hoe houden die medisch noodzakelijke zorg tegen? Hoe houdt deze organisatie zorg tegen?quote:Op maandag 1 april 2024 12:39 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Overkomen, je zegt het goed. Die veiligheid procedures houden noodzakelijk medische zorg tegen. Als een afdelingshoofd het niet bevalt hoe je bent, kun je je biezen pakken en rechtsomkeert maken. Maar inderdaad, ze doen het overkomen alsof alles net zo gaat als bij de UNHCR.
Ik ben tegen de segregatie van andere vluchtelingen en Gazanen / Palestijnse mensen. Ik wil, net als met meerdere, dat de resolutie.om alleen voor de Palestijnse gebieden een VN-hulporganisatie maken een slecht voorbeeld is van mondiale eenheid.
Weg met de voorkeursbehandeling. Weg met de UNWRA. Als je hulp nodig hebt door oorlog, moet het niet uitmaken in welk land, onder welk regime of in welke omstandigheden je je als mens begeeft. Het leven van iemand in Centraal - Afrika is niet minder waard dan die van een Arabisch persoon van Palestijnse komaf!
Als jij als Joodse Palestijnse vluchteling wordt uitgesloten van die UNWRA hulp dan is er iets goed mis, nog zo een voorbeeld. Dat was niet het idee van de UNWRA.
Rijden veranderen - dit VN-project heeft gefaald, net als het perse willen opdelen van de Levant en nog blijven paplepelen in die soep ook nog: onder VN mandaat?!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: