Exact mijn punt, het aantal vrachtwagens zegt niks over de hoeveelheid voedsel. Om nog maar over het transport te zwijgen. Belangrijke toegangswegen zijn geblokkeerd of gewoon levensgebaarlijk. En het zegt ook niks over het leed van gisteren of een maand geleden.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 19:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik geloof meteen dat 250 vrachtwagens per dag zeer ruim voldoende is. Ik las van een prima bron dat voor de oorlog er ongeveer 70 vrachtwagens per dag met voedsel Gaza binnenkwamen (toen had Gaza nog wel landbouw, die is nu grotendeels gesloopt). Alleen vandaag 250 vrachtwagens zegt helemaal niks over de hoeveelheid voedsel en de vermeende honger van de afgelopen zes maanden. We hebben hier in dit topic hoogopgeleide mensen (meervoud) die deze simpele logica al niet eens kunnen begrijpen.
Het is nog erger. Omdat er in het zuiden bij een select gezelschap mensen voldoende voedsel is, we kennen de beelden, betekent dat volgens dezelfde fokkers dat iedereen in heel Gaza voldoende voedsel heeft. Koekoek
Alsof er in heel Nederland geen armoede bestaat omdat in Bloemendaal de gemiddelde WOZ meer dan ¤ 900.000 is
Fijn dat er nu 250 vrachtwagens per dag Gaza bereiken, nu hopen dat de gehele bevolking voldoende eten krijgt. Voor het noorden van Gaza is de distributie een probleem en al worden het 2.000 vrachtwagens per dag 't probleem blijft dan nog steeds zoals het nu is
Ik bedoel ook meer dat Iran een enorme trap onder de reet gaat krijgen van Israël.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 20:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Iran niet denk ik, dat lukt Israël echt niet. Hezbollah wordt ook pittig, maar ik zie het wel gebeuren.
Okay, we zitten nu al een half jaar in deze oorlog en jij hebt nog steeds niet door wat er gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 21:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar welke fantasiewereld leef jij in? Alsof de provincie Holland door België en Frankrijk gaat stoten om eindelijk af te rekenen met Spanje.
Hoe zie je dat voor jequote:Op vrijdag 29 maart 2024 23:19 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ik bedoel ook meer dat Iran een enorme trap onder de reet gaat krijgen van Israël.
En die hebben ze ook meer dan verdiend met dat gestook.
We zijn ruim een halfjaar verder en de voortgang van de oorlog wordt gemeten in voetbalvelden per week. Maar Israel gaat vast Iran echt keihard aanpakken hoor.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 23:21 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Okay, we zitten nu al een half jaar in deze oorlog en jij hebt nog steeds niet door wat er gaat gebeuren.
Prima, daar lopen er meer van rond... we spreken over een jaar of twee even verder.
Weet ik veel... Ze komen vast wel met iets. Zal sowieso via de lucht gaanquote:
2 maanden terug al gevraagd.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 13:13 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Wordt tijd dat de mods eens wat meer onzin reacties en leugenachtige islamitische propaganda gaan verwijderen hier op FOK!. Antisemitisme groeit, Joden zijn niet meer veilig, en dat pro Hamas volk mag maar onzin na onzin blijven verkondigen en haat creëren in dit land. Het is constant stemmingsmakerij, en omdat iedereen op de tenen loopt als het gaat om moslims komen ze er zoals altijd mee weg, wij als Nederlanders dienen dit in de kiem te smoren en niet te blijven faciliteren.
Hersengymnasticquote:
Het uiteindelijke plan is het uitschakelen van Hamas. En het "uiteindelijk" bedoel ik helaas inderdaad uiteindelijk want dit zou alleen fase 1 moeten zijn maar qua de opvolgende fases komt men niet verder dan "uhhhhh bufferzône en misschien Fatah" tot nu toe en dat zou niks oplossen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 03:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
^ Iedereen kan zien dat de toekomst van Gaza zeer slecht is. Kinderen die ondervoed zijn vanaf jonge leeftijd zullen ook mentaal niet goed door ontwikkelen. Resultaat is dat je over 20 jaar weer met een generatie volwassen zit die veel mentale problemen hebben.
Snap niet zo goed wat nou het uiteindelijke plan is hier...
We (of nou de hele wereld behalve jij) weten met 100% zekerheid dat meer dan 75% van de Gazanen nooit op Hamas heeft gestemdquote:Op zaterdag 30 maart 2024 08:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hersengymnastic
'Israel bad hurdurdur'
1: stem niet op hamas
2: eigen schuld na de hamas attacks voor aandacht op 7 oktober.
Potje hersengymnastiek omdat ze zelf verkiezingen uitstellen. Maar hoe zat dat dan in de laatste verkiezingen?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 08:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
We (of nou de hele wereld behalve jij) weten met 100% zekerheid dat meer dan 75% van de Gazanen nooit op Hamas heeft gestemd![]()
Ook al hebben alle burgers op Hamas gestemd, het verandert niks aan hun status als burgers.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 08:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
We (of nou de hele wereld behalve jij) weten met 100% zekerheid dat meer dan 75% van de Gazanen nooit op Hamas heeft gestemd![]()
Misschien zouden ze in Palestina zelf een keer met een duurzaam plan moeten komen, in plaats van blijven hangen in "Israël is kut, we wachten op de vrachtwagens met voedselhulp en af en toe plegen we eens een aanslag". Als je zo graag een eigen staat wil, zorg dan eerst dat je ook daadwerkelijk zelfstandig kan functioneren. Dat hoeft Israël niet voor ze te bedenken lijkt me.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 03:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
^ Iedereen kan zien dat de toekomst van Gaza zeer slecht is. Kinderen die ondervoed zijn vanaf jonge leeftijd zullen ook mentaal niet goed door ontwikkelen. Resultaat is dat je over 20 jaar weer met een generatie volwassen zit die veel mentale problemen hebben.
Snap niet zo goed wat nou het uiteindelijke plan is hier...
Dan nog, de generatie die nu op groeit lijkt 1 van de meest verscheurde generaties te zijn in Gaza tot nu toe.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 09:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien zouden ze in Palestina zelf een keer met een duurzaam plan moeten komen, in plaats van blijven hangen in "Israël is kut, we wachten op de vrachtwagens met voedselhulp en af en toe plegen we eens een aanslag". Als je zo graag een eigen staat wil, zorg dan eerst dat je ook daadwerkelijk zelfstandig kan functioneren. Dat hoeft Israël niet voor ze te bedenken lijkt me.
Kijkertje die bloedsprookjes zit te verspreidenquote:
Nou, dat heeft het eerder ook, alleen de sociale media was een minder groot / geen onderdeel van die beeldvorming en mensen waren dus anders geïnformeerd.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 09:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dan nog, de generatie die nu op groeit lijkt 1 van de meest verscheurde generaties te zijn in Gaza tot nu toe.
De toekomst van Gaza heeft er imo nog nooit zo somber uitgezien.
Tja, dat wordt natuurlijk moeilijk als de consensus is dat Israël 'gestolen gebied' is dat hun toebehoort en het enige oplossing is om dat land, inclusief de burgers, te willen vernietigen. Daar waren de schrikbarende reacties op de aanslagen van 7 oktober, waarbij veel Palestijnen feestend in de straten stonden, het zoveelste bewijs van.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 09:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien zouden ze in Palestina zelf een keer met een duurzaam plan moeten komen, in plaats van blijven hangen in "Israël is kut, we wachten op de vrachtwagens met voedselhulp en af en toe plegen we eens een aanslag". Als je zo graag een eigen staat wil, zorg dan eerst dat je ook daadwerkelijk zelfstandig kan functioneren. Dat hoeft Israël niet voor ze te bedenken lijkt me.
Het is een knap staaltje hersengymnastiek om nu die uitslag (44% tov 42%) of een 7 oktober als afleiding te gebruiken voor een mogelijke man-made honger en mogelijke misdaden tegen de menselijkheid.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 09:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Potje hersengymnastiek omdat ze zelf verkiezingen uitstellen. Maar hoe zat dat dan in de laatste verkiezingen?
Hamas geniet ook nu geen enkele steun zeker onder de pali's?
Toch?
Het is oorlog...quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is een knap staaltje hersengymnastiek om nu die uitslag (44% tov 42%) of een 7 oktober als afleiding te gebruiken voor een mogelijke man-made honger en mogelijke misdaden tegen de menselijkheid.
Als jou ietsniet bevalt betekent dit niet dat het niet gebeurt. Zie 7 okt, zie Oekraïnequote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:13 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Het is oorlog...
"Man-made honger"
Dat betekent dat ze achter de vijandigheden van Hamas tegen Israël staan.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 09:28 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ook al hebben alle burgers op Hamas gestemd, het verandert niks aan hun status als burgers.
Goeie poging welquote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als jou ietsniet bevalt betekent dit niet dat het niet gebeurt. Zie 7 okt, zie Oekraïne
Edit. Jij was het toch die hier al een paar keer over cognitive bias aan het oreren was?
Ok ik ben toch wel benieuwd hoewel ik waarschijnlijk weer een debiele reactie ga krijgen. Je had het woord 'mogelijk' ook al niet gezien maar oké.quote:
En dus...?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 14:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat betekent dat ze achter de vijandigheden van Hamas tegen Israël staan.
Als je achter een groepering staat die in de afgelopen jaren duizenden raketten op het buurland heeft afgeschoten en op 7 oktober dood en verderf heeft gezaaid in dat buurland, dan moet je niet lopen janken dat dat buurland keihard terug slaat.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 14:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En dus...?
Het is vrij zeldzaam dat burgers niet achter de overheid van hun land staan, helemaal als het bommen regent en jouw regering jou vertelt dat ze jou proberen te beschermen en de andere kant de agressor is en in de tijden van een profeet onder die en die olijfboom begonnen is met het conflict.
Enig idee hoe? Fatah schijnt niet te willen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 08:34 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het uiteindelijke plan is het uitschakelen van Hamas. En het "uiteindelijk" bedoel ik helaas inderdaad uiteindelijk want dit zou alleen fase 1 moeten zijn maar qua de opvolgende fases komt men niet verder dan "uhhhhh bufferzône en misschien Fatah" tot nu toe en dat zou niks oplossen.
Een levensvatbare staat met perspectief zou het uiteindelijke plan moeten zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |