Misschien zouden ze in Palestina zelf een keer met een duurzaam plan moeten komen, in plaats van blijven hangen in "Isral is kut, we wachten op de vrachtwagens met voedselhulp en af en toe plegen we eens een aanslag". Als je zo graag een eigen staat wil, zorg dan eerst dat je ook daadwerkelijk zelfstandig kan functioneren. Dat hoeft Isral niet voor ze te bedenken lijkt me.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 03:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
^ Iedereen kan zien dat de toekomst van Gaza zeer slecht is. Kinderen die ondervoed zijn vanaf jonge leeftijd zullen ook mentaal niet goed door ontwikkelen. Resultaat is dat je over 20 jaar weer met een generatie volwassen zit die veel mentale problemen hebben.
Snap niet zo goed wat nou het uiteindelijke plan is hier...
Dan nog, de generatie die nu op groeit lijkt 1 van de meest verscheurde generaties te zijn in Gaza tot nu toe.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 09:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien zouden ze in Palestina zelf een keer met een duurzaam plan moeten komen, in plaats van blijven hangen in "Isral is kut, we wachten op de vrachtwagens met voedselhulp en af en toe plegen we eens een aanslag". Als je zo graag een eigen staat wil, zorg dan eerst dat je ook daadwerkelijk zelfstandig kan functioneren. Dat hoeft Isral niet voor ze te bedenken lijkt me.
Kijkertje die bloedsprookjes zit te verspreidenquote:
Nou, dat heeft het eerder ook, alleen de sociale media was een minder groot / geen onderdeel van die beeldvorming en mensen waren dus anders genformeerd.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 09:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dan nog, de generatie die nu op groeit lijkt 1 van de meest verscheurde generaties te zijn in Gaza tot nu toe.
De toekomst van Gaza heeft er imo nog nooit zo somber uitgezien.
Tja, dat wordt natuurlijk moeilijk als de consensus is dat Isral 'gestolen gebied' is dat hun toebehoort en het enige oplossing is om dat land, inclusief de burgers, te willen vernietigen. Daar waren de schrikbarende reacties op de aanslagen van 7 oktober, waarbij veel Palestijnen feestend in de straten stonden, het zoveelste bewijs van.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 09:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien zouden ze in Palestina zelf een keer met een duurzaam plan moeten komen, in plaats van blijven hangen in "Isral is kut, we wachten op de vrachtwagens met voedselhulp en af en toe plegen we eens een aanslag". Als je zo graag een eigen staat wil, zorg dan eerst dat je ook daadwerkelijk zelfstandig kan functioneren. Dat hoeft Isral niet voor ze te bedenken lijkt me.
Het is een knap staaltje hersengymnastiek om nu die uitslag (44% tov 42%) of een 7 oktober als afleiding te gebruiken voor een mogelijke man-made honger en mogelijke misdaden tegen de menselijkheid.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 09:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Potje hersengymnastiek omdat ze zelf verkiezingen uitstellen. Maar hoe zat dat dan in de laatste verkiezingen?
Hamas geniet ook nu geen enkele steun zeker onder de pali's?
Toch?
Het is oorlog...quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is een knap staaltje hersengymnastiek om nu die uitslag (44% tov 42%) of een 7 oktober als afleiding te gebruiken voor een mogelijke man-made honger en mogelijke misdaden tegen de menselijkheid.
Als jou ietsniet bevalt betekent dit niet dat het niet gebeurt. Zie 7 okt, zie Oekranequote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:13 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Het is oorlog...
"Man-made honger"
Dat betekent dat ze achter de vijandigheden van Hamas tegen Isral staan.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 09:28 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ook al hebben alle burgers op Hamas gestemd, het verandert niks aan hun status als burgers.
Goeie poging welquote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als jou ietsniet bevalt betekent dit niet dat het niet gebeurt. Zie 7 okt, zie Oekrane
Edit. Jij was het toch die hier al een paar keer over cognitive bias aan het oreren was?
Ok ik ben toch wel benieuwd hoewel ik waarschijnlijk weer een debiele reactie ga krijgen. Je had het woord 'mogelijk' ook al niet gezien maar ok.quote:
En dus...?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 14:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat betekent dat ze achter de vijandigheden van Hamas tegen Isral staan.
Als je achter een groepering staat die in de afgelopen jaren duizenden raketten op het buurland heeft afgeschoten en op 7 oktober dood en verderf heeft gezaaid in dat buurland, dan moet je niet lopen janken dat dat buurland keihard terug slaat.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 14:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En dus...?
Het is vrij zeldzaam dat burgers niet achter de overheid van hun land staan, helemaal als het bommen regent en jouw regering jou vertelt dat ze jou proberen te beschermen en de andere kant de agressor is en in de tijden van een profeet onder die en die olijfboom begonnen is met het conflict.
Enig idee hoe? Fatah schijnt niet te willen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 08:34 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het uiteindelijke plan is het uitschakelen van Hamas. En het "uiteindelijk" bedoel ik helaas inderdaad uiteindelijk want dit zou alleen fase 1 moeten zijn maar qua de opvolgende fases komt men niet verder dan "uhhhhh bufferzne en misschien Fatah" tot nu toe en dat zou niks oplossen.
Een levensvatbare staat met perspectief zou het uiteindelijke plan moeten zijn.
Alleen Palestijnen kunnen juichen om een gevangen genomen klein meisje. Niet voor niets steunt 70% nog steeds Hamas.quote:
Zoals ik al zei. Goeie poging wel.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 14:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ok ik ben toch wel benieuwd hoewel ik waarschijnlijk weer een debiele reactie ga krijgen. Als diverse clubjes, organisaties en experts die niet eens met elkaar verbonden zijn iets melden met onderbouwing en al, waar haal jij dan de zekerheid vandaan dat ze allemaal keihard liegen?
Je zei zelfquote:Op zaterdag 30 maart 2024 14:43 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Zoals ik al zei. Goeie poging wel.
Hint: het ging al fout bij je eerste aanname in je eerste reactie. Ik ontken nergens dat er honger is, noch dat die "man-made" is.
quote:
Tja, het is weer veelzeggend over de Palestijnse samenleving. Het blijft bizar om te zien dat dit nu de mensen zijn waar velen in het Westen zich schijnbaar mee verwant voelen.quote:Hagar, the children, and all the other hostages were then made to walk to the Red Cross car parked 50 metres away.
'You think 50 metres is a short distance. It isn't,' she says. 'It is a really long distance when you have to walk 50 metres past a screaming, cheering crowd that is jumping at you and trying to grab you. It was completely terrifying.
'And the entire time we were driving through the streets of Gaza, people in the streets were shouting at us and jumping on the car.'
Het kan sneller, maar dat heeft meer nadelen voor de burgers.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 23:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
We zijn ruim een halfjaar verder en de voortgang van de oorlog wordt gemeten in voetbalvelden per week. Maar Israel gaat vast Iran echt keihard aanpakken hoor.
Dat is heel vervelend voor ze. Maar toch echt hun probleem.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 09:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dan nog, de generatie die nu op groeit lijkt 1 van de meest verscheurde generaties te zijn in Gaza tot nu toe.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |