De oorlog tussen Hamas en Isral is een escalatie van het Isralisch-Palestijns conflict die begon op 7 oktober 2023 en zich ontwikkelde tot een Isralische invasie in de Gazastrook.
De aanleiding van de inval in de Gazastrook was een gecordineerde verrassingsaanval door de militante beweging Hamas vanuit de Gazastrook op Isral, onder de naam Operatie Al-Aqsa-storm. Duizenden raketten werden afgevuurd op Isralische plaatsen in de grensstreek, terwijl ongeveer 3.000 militanten de grens met Isral doorbraken en aanslagen pleegden op Isralische militaire bases, woonwijken en een muziekfestival, waarbij circa 1.200 mensen werden gedood, waarvan 846 burgers. Naar schatting 200-250 personen werden gevangengenomen en als gijzelaars naar de Gazastrook overgebracht. Hamas verklaarde dat de aanval een reactie was op het geweld van Isralische kolonisten, de blokkade van de Gazastrook, de ontheiliging van de Al-Aqsamoskee in Jeruzalem, evenals op de wreedheden die in de afgelopen decennia van Isralische zijde waren begaan tegen de Palestijnen.
In reactie op de aanval voerden de Isralische strijdkrachten (IDF) wekenlang dag en nacht bombardementen uit op de Gazastrook. Langs de grens werd een troepenmacht samengetrokken ter voorbereiding op een grondoffensief, met als doel de vernietiging van Hamas en het opsporen en bevrijden van de Isralische gijzelaars. In heel Gaza werden huizen en civiele infrastructuur vernietigd. Na een aantal korte voorbereidende grondoperaties werd begin november een grootschalig Isralisch grondoffensief gestart.
IDF voerde tevens invallen uit op de bezette Westelijke Jordaanoever. Ook in het grensgebied tussen Isral en Libanon liepen de spanningen op en waren er meerdere confrontaties tussen Hezbollah en IDF. Nadat Hezbollah-militanten vanuit Libanon raketten hadden afgevuurd op Isral, reageerde Isral met luchtaanvallen op Libanon.
Op 26 oktober publiceerde het door Hamas aangestuurde Ministerie van Volksgezondheid in Gaza een lijst van ruim 7.000 personen die tussen 7 en 26 oktober in de Gazastrook werden gedood, waaronder bijna 3.000 kinderen en ruim 3.000 vrouwen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Ook daarna viel er nog een onbekend aantal doden en gewonden. Nieuwsmedia en internationale organisaties zoals de WHO achtten de genoemde aantallen betrouwbaar. Volgens voorlopige tellingen waren er op 10 november meer dan 11.000 Palestijnen gedood, waaronder ruim 4.500 kinderen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Op de Westelijke Jordaanoever werden sinds het begin van de oorlog tot half november meer dan 190 Palestijnen gedood, waarvan ruim 50 kinderen. Wijdverbreide burgerdoden hebben ertoe geleid dat zowel Isral als Hamas zijn beschuldigd van oorlogsmisdaden.
Isral spoorde de 1,1 miljoen inwoners van het noordelijke deel van de Gazastrook aan om te evacueren naar het zuiden, terwijl Hamas de bewoners opriep in hun huizen te blijven. De Verenigde Naties (VN) meldde dat er ongeveer 1,7 miljoen Palestijnen, meer dan 70% van de bevolking van Gaza, intern ontheemd waren geraakt. Ongeveer 500.000 Israli's werden gevacueerd.Mensenrechtenorganisaties riepen op tot de opname van vluchtelingen uit de Gazastrook.De oorlog heeft geleid tot een ernstige humanitaire crisis in Gaza. Verschillende hulporganisaties hebben Isral ervan beschuldigd honger te gebruiken als oorlogswapen. De VN heeft gewaarschuwd voor de dreiging van hongersnood en de verspreiding van ziekten in de regio, als gevolg van de afsluiting van water, brandstof, voedsel en elektriciteit door Isral. De VN en veel landen riepen op tot een onmiddellijk staakt-het-vuren.
Op 27 januari 2023 heeft het Internationaal Gerechtshof een tussentijdse uitspraak gedaan in de zaak Zuid-Afrika vs Isral [af]. Het Hof zag het potentile risico van genocidale daden tegen de bevolking van Gaza en herinnerde Isral aan zijn naleving van de Genocide Conventie en vroeg Isral binnen een maand te rapporteren over de gevraagde taken.
SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..] Nou nee een Palestijnse staat. Daarom werden er Palestijnse overheidsdocumenten toegekend aan mensen in dat gebied.
In realiteit was het ook geen kolonie. Dus die vlieger gaat niet op.
Welke overheidsdocumenten? Het Britse Mandaatgebied was (zoals de naam al zegt) een gebied van de Britten nadat zij dit van de Ottomanen hadden weten te veroveren. De 'Palestijnen' zoals wij die nu kennen, waren toen nog gewoon Arabieren. En onder de Britse vlag was het een divers gebied, zo waren er drie officile talen: Engels, Hebreeuws en Arabisch.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
Ik vraag me af, Isral heeft Gaza grotendeels onder controle, hoe kunnen zeggen dan dat Hamas de hulpgoederen onderschept voor eigen doeleinden? Ze kunnen lijkt mij simpelweg gezegd militair toezien dat a de controle bij de grensovergang en b de afgifte in Gaza goed gebeurd. Ik vind het dus geen goed argument.
Ik vraag me af, Isral heeft Gaza grotendeels onder controle, hoe kunnen zeggen dan dat Hamas de hulpgoederen onderschept voor eigen doeleinden? Ze kunnen lijkt mij simpelweg gezegd militair toezien dat a de controle bij de grensovergang en b de afgifte in Gaza goed gebeurd. Ik vind het dus geen goed argument.
Sowieso zo'n militaire strategie kunnen realiseren, maar niet de voedselhulp fatsoenlijk kunnen reguleren komt weinig geloofwaardig over, natuurlijk.
israel controlleert zeker niet elke straat of stukje weg. hamas kan overal opduiken.
Let even niet op het gare stemmetje, dit filmpje heeft zo'n beetje alle beelden verzameld die rondgingen.
Isral O19 kwam voetballen in Noorwegen. Deze jongens zijn aan het sporten en dus niet in dienst van het leger, een gedeelte heeft Arabische roots of zijn Druzen, maar toch zijn er dit soort schuimbekkende taferelen.
Je vraagt je af wat het doel is. Zou Netanyahu het offensief in Rafah af hebben geblazen als deze gekken erdoor waren gekomen en de sporters had kunnen aftuigen? Was het de publieke opinie ten goede gekomen dan?
[ Bericht 0% gewijzigd door Qarrad op 28-03-2024 22:54:24 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
Let even niet op het gare stemmetje, dit filmpje heeft zo'n beetje alle beelden verzameld die rondgingen.
Isral O19 kwam voetballen in Noorwegen. Deze jongens zijn aan het sporten en dus niet in dienst van het leger, een gedeelte heeft Arabische roots of zijn Druzen, maar toch zijn er dit soort schuimbekkende taferelen.
Je vraagt je af wat het doel is. Zou Netanyahu het offensief in Rafah af hebben blazen als deze gekken erdoor waren gekomen en de sporters had kunnen aftuigen? Was het de publieke opinie ten goede gekomen dan?
Wordt nog spannend tijdens de Olympische Spelen in Frankrijk deze zomer.
When the student is ready, the teacher will appear. When the student is truly ready, the teacher will disappear.
Er is helemaal geen casus, ze hebben vanuit het Franse Ministerie van Buitenlandse Zaken gewoon gezegd dat ze zoals normaal mensen zullen vervolgen met een dubbele nationaliteit die betrokken zijn bij oorlogsmisdaden als reactie op een aantal pogingen van de organisatie 30 March Movement om aanklachten in te dienen bij het ICC tegen nu dus een Frans-Isralische soldaat.
[..] Welke overheidsdocumenten? Het Britse Mandaatgebied was (zoals de naam al zegt) een gebied van de Britten nadat zij dit van de Ottomanen hadden weten te veroveren. De 'Palestijnen' zoals wij die nu kennen, waren toen nog gewoon Arabieren. En onder de Britse vlag was het een divers gebied, zo waren er drie officile talen: Engels, Hebreeuws en Arabisch.
Niet dat ze hier direct wakker van liggen in Isral. Denken nog steeds boven de wet te staan en straffeloos overal mee weg te komen.
quote:
Judges at the International Court of Justice have unanimously ordered Israel to take all the necessary and effective action to ensure basic food supplies arrive without delay to the Palestinian population in Gaza.
The ICJ judges said in an order on Thursday that Palestinians in Gaza face worsening conditions of life and famine and starvation are spreading.
“The court observes that Palestinians in Gaza are no longer facing only a risk of famine … but that famine is setting in,” the judges said. “At least 31 people, including 27 children, having already died of malnutrition and dehydration according to the United Nations Office for the Coordination of Humanitarian Affairs,” they said.
In its legally binding order, the court told Israel to take “all necessary and effective measures to ensure, without delay, in full co-operation with the United Nations, the unhindered provision at scale by all concerned of urgently needed basic services and humanitarian assistance” including food, water, fuel and medical supplies. The ICJ, however, does not have a mechanism to enforce its rulings.
Op vrijdag 29 maart 2024 00:46 schreef Chadi het volgende: Niet dat ze hier direct wakker van liggen in Isral. Denken nog steeds boven de wet te staan en straffeloos overal mee weg te komen. [..]
"Bevoorraad de vijand! Nu onmiddellijk!" "lol, nee" "KLOOTZAKKEN "
[ Bericht 10% gewijzigd door Cuendillar op 29-03-2024 06:54:02 ]
Israel is nog wel even bezig om de radicalen in de buurlanden te bestoken zolang als het goed gaat....
twitter
quote:
'Tientallen doden bij Isralische aanval in Noordwest-Syri' Bij een aanval in Noordwest-Syri die vermoedelijk door Isral is uitgevoerd zijn volgens het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten ruim dertig mensen om het leven gekomen.
Volgens de oppositiegroep raakten de luchtaanvallen raketdepots van de Libanese Hezbollah-beweging in de buurt van het vliegveld van Aleppo. Onder de doden zouden veel militairen zijn en vijf leden van Hezbollah.
Het Syrische ministerie van Defensie bevestigt de aanvallen en stelt dat die hebben geleid tot "de dood en verwonding van een aantal burgers en materile verliezen aan publieke en private eigendommen". Isral wordt niet aangewezen als schuldige. Er wordt gesproken over "bombardementen door terroristische organisaties".
Isral heeft nog niet gereageerd, maar doet dat vaak niet bij aanvallen op buitenlandse doelen.
Isral meldt een Hamas-commandant te hebben gedood die volgens hen een van de tien belangrijkste commandanten was van de terroristische groep. Ra'ad Thabat was volgens het Isralische leger een vertrouweling van Hamas-leider Yahya Sinwar. Hij zou zijn gedood bij het al-Shifa-ziekenhuis toen hij naar buiten kwam om een aanval op soldaten uit te voeren.
Hamas bevestigt gisteren onder meer gevochten te hebben met Isralische soldaten in Khan Younis en in Gaza-stad in de buurt van het ziekenhuis, meldt Al Jazeera. Maar daarbij meldt de groep niet de dood van de commandant.
Spreekt voor zich. Zou je zeggen. Maar goed, "die man is gemarteld en dit is een gedwongen verklaring" zal het wel worden, ondanks het natuurlijke patroon in deze verklaring waarbij het eigenlijk niet aan de dader lag en het hem allemaal overkwam ("Een vriend belde me op. Ik werd bang en wilde schuilen in een kibboets. De duivel overmande me en toen sliep ik met haar, duurde maar anderhalve minuut hoor.")
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
Duitse CDU politicus doet haar werk en gaat eens een kijkje nemen aan de grens bij Gaza om te zien of wat de media vertellen klopt, en rara, er wordt gewoon voedsel Gaza binnengereden. Helaas zitten onze journalisten liever op hun luie reet achter een computer in duur grachtenpand in Amsterdam te copy/pasten wat de islamitische propaganda kanalen verspreiden.
twitter
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
Op vrijdag 29 maart 2024 13:03 schreef Tekaschi het volgende: Duitse CDU politicus doet haar werk en gaat eens een kijkje nemen aan de grens bij Gaza om te zien of wat de media vertellen klopt, en rara, er wordt gewoon voedsel Gaza binnengereden. Helaas zitten onze journalisten liever op hun luie reet achter een computer in duur grachtenpand in Amsterdam te copy/pasten wat de islamitische propaganda kanalen verspreiden.
Wordt tijd dat de mods eens wat meer onzin reacties en leugenachtige islamitische propaganda gaan verwijderen hier op FOK!. Antisemitisme groeit, Joden zijn niet meer veilig, en dat pro Hamas volk mag maar onzin na onzin blijven verkondigen en haat creren in dit land. Het is constant stemmingsmakerij, en omdat iedereen op de tenen loopt als het gaat om moslims komen ze er zoals altijd mee weg, wij als Nederlanders dienen dit in de kiem te smoren en niet te blijven faciliteren.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
JERUSALEM, March 29 (Reuters) - The Israeli military said on Friday it had killed Ali Abed Akhsan Naim, deputy commander of Hezbollah's rocket and missiles unit, in an air strike in the area of Bazouriye in Lebanon. It said he was one of the Iranian-backed militia's leaders in heavy-warhead rocket fire and said he was responsible for conducting and planning attacks against Israeli civilians.
Er is werkelijk waar helemaal niemand die beweert dat er geen vrachtwagens in Gaza worden toegelaten. Dat er nu 250 vrachtwagens worden toegelaten zegt ook helemaal niks over de situatie vanaf 7 oktober tot nu toe
[..] Wordt tijd dat de mods eens wat meer onzin reacties en leugenachtige islamitische propaganda gaan verwijderen hier op FOK!. Antisemitisme groeit, Joden zijn niet meer veilig, en dat pro Hamas volk mag maar onzin na onzin blijven verkondigen en haat creren in dit land. Het is constant stemmingsmakerij, en omdat iedereen op de tenen loopt als het gaat om moslims komen ze er zoals altijd mee weg, wij als Nederlanders dienen dit in de kiem te smoren en niet te blijven faciliteren.
Dat is een gevaarlijke stellingname... ik ben het met je eens dat hij propaganda spuit, en rapporteer het soms ook. Maar voor "hun" is dat de waarheid en het biedt de rest van ons een kijkje in die informatiebubbels.
De grens ligt bij mij ook bij de haat. Dat is niet acceptabel en daartegen mag ook van mij strenger worden opgetreden. Er lopen ook hier een paar mensen rond met haat in hun hart (hoewel ik n of twee ervan verdenk stiekem trolls te zijn) maar wat ze zeggen is niet per s haatvol. Ook al druipt het er vanaf.
Maar mensen die joden gaan belagen verdienen ongezien een schop onder hun reet. Moslim of activist maakt niet uit.
During a Channel 13 TV show, dedicated to hailing him as a hero for his actions on October 7th, IDF commander Bar Zonshine admits to implementing the Hannibal Directive: Q: "So why did you decide to attack the pick-up trucks (on their way back to Gaza)?" A: "Because my gut feeling told me that they (soldiers from another tank) could be on them." Q: So you might be killing them with that action. They are your soldiers. A: Right.
twitter
[..] Ga niet klikken, maar neem aan dat de 'ons' voor autochtone Nederlanders staat
Nein
Op vrijdag 29 maart 2024 13:35 schreef opgebaarde het volgende: Er is werkelijk waar helemaal niemand die beweert dat er geen vrachtwagens in Gaza worden toegelaten. Dat er nu 250 vrachtwagens worden toegelaten zegt ook helemaal niks over de situatie vanaf 7 oktober tot nu toe
@:randomdebiel
oh, wat zegt de berichtgeving over tekorten dan? nog meer niets?
Op vrijdag 29 maart 2024 13:35 schreef opgebaarde het volgende: Er is werkelijk waar helemaal niemand die beweert dat er geen vrachtwagens in Gaza worden toegelaten. Dat er nu 250 vrachtwagens worden toegelaten zegt ook helemaal niks over de situatie vanaf 7 oktober tot nu toe
@:randomdebiel
Precies. En wat is 250 vrachtwagens op een populatie van 2 miljoen. Ga je niet ver mee komen.
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
[..] Precies. En wat is 250 vrachtwagens op een populatie van 2 miljoen. Ga je niet ver mee komen.
Ik geloof meteen dat 250 vrachtwagens per dag zeer ruim voldoende is. Ik las van een prima bron dat voor de oorlog er ongeveer 70 vrachtwagens per dag met voedsel Gaza binnenkwamen (toen had Gaza nog wel landbouw, die is nu grotendeels gesloopt). Alleen vandaag 250 vrachtwagens zegt helemaal niks over de hoeveelheid voedsel en de vermeende honger van de afgelopen zes maanden. We hebben hier in dit topic hoogopgeleide mensen (meervoud) die deze simpele logica al niet eens kunnen begrijpen.
Het is nog erger. Omdat er in het zuiden bij een select gezelschap mensen voldoende voedsel is, we kennen de beelden, betekent dat volgens dezelfde fokkers dat iedereen in heel Gaza voldoende voedsel heeft. Koekoek
Alsof er in heel Nederland geen armoede bestaat omdat in Bloemendaal de gemiddelde WOZ meer dan 900.000 is
Fijn dat er nu 250 vrachtwagens per dag Gaza bereiken, nu hopen dat de gehele bevolking voldoende eten krijgt. Voor het noorden van Gaza is de distributie een probleem en al worden het 2.000 vrachtwagens per dag 't probleem blijft dan nog steeds zoals het nu is
[ Bericht 0% gewijzigd door opgebaarde op 29-03-2024 19:24:50 ]
Op vrijdag 29 maart 2024 20:21 schreef Discombobulate het volgende: Vraag me af of de boel met Hezbollah de pan uit gaat escaleren. Isral lijkt het wel te willen namelijk.
Twijfel je daaraan dan?
Waar denk je dat deze oorlog om gaat?
Als Hamas en consorten in de Palestijnse gebieden eraan zijn, dan zijn zij aan de beurt. En Iran, met dan inmiddels wel een bruine broek, mag hopen dat zij niet daarna een veeg uit de pan krijgen.
Als Hamas en consorten in de Palestijnse gebieden eraan zijn, dan zijn zij aan de beurt. En Iran, met dan inmiddels wel een bruine broek, mag hopen dat zij niet daarna een veeg uit de pan krijgen.
Iran niet denk ik, dat lukt Isral echt niet. Hezbollah wordt ook pittig, maar ik zie het wel gebeuren.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
Op vrijdag 29 maart 2024 13:03 schreef Tekaschi het volgende: Duitse CDU politicus doet haar werk en gaat eens een kijkje nemen aan de grens bij Gaza om te zien of wat de media vertellen klopt, en rara, er wordt gewoon voedsel Gaza binnengereden. Helaas zitten onze journalisten liever op hun luie reet achter een computer in duur grachtenpand in Amsterdam te copy/pasten wat de islamitische propaganda kanalen verspreiden.
Sorry hoor, maar welke fantasiewereld leef jij in? Alsof de provincie Holland door Belgi en Frankrijk gaat stoten om eindelijk af te rekenen met Spanje.
Amerika stuurt meer wapens naar Isral ondanks groeiende kloof
De Amerikaanse regering stuurt meer bommen en gevechtsvliegtuigen naar Isral ondanks de groeiende kloof met de Isralische premier Benjamin Netanyahu over het Isralische offensief in de Palestijnse Gazastrook. Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft de afgelopen dagen stilletjes de overdracht van miljarden dollars aan bommen en gevechtsvliegtuigen aan Isral goedgekeurd, meldt de krant The Washington Post.
De regering van president Joe Biden doet dit ondanks de zorgen over een verwachte grote aanval in het zuiden van Gaza die het leven van honderdduizenden Palestijnen zou kunnen bedreigen, benadrukt het dagblad. De wapenleveranties omvatten meer dan 1800 zware MK84 bommen, die eerder massaal slachtoffers maakten.
De Amerikaanse regering stuurt meer bommen en gevechtsvliegtuigen naar Isral ondanks de groeiende kloof met de Isralische premier Benjamin Netanyahu over het Isralische offensief in de Palestijnse Gazastrook. Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft de afgelopen dagen stilletjes de overdracht van miljarden dollars aan bommen en gevechtsvliegtuigen aan Isral goedgekeurd, meldt de krant The Washington Post.
De regering van president Joe Biden doet dit ondanks de zorgen over een verwachte grote aanval in het zuiden van Gaza die het leven van honderdduizenden Palestijnen zou kunnen bedreigen, benadrukt het dagblad. De wapenleveranties omvatten meer dan 1800 zware MK84 bommen, die eerder massaal slachtoffers maakten.
The increasingly public spat has not dissuaded Biden from rushing weapons and military equipment into the conflict. Last week, the State Department authorized the transfer of 25 F-35A fighter jets and engines worth roughly $2.5 billion, U.S. officials said. The case was approved by Congress in 2008, so the department was not required to provide a new notification to lawmakers.
The MK84 and MK82 bombs authorized this week for transfer also were approved by Congress years ago but had not yet been fulfilled.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Over het gebruik van de MK84 in Gaza had CNN in december al een analyse. Het verhaal van de schone precisie-bombardementen strookt niet geheel met deze feiten zeg maar.
[..] Ik geloof meteen dat 250 vrachtwagens per dag zeer ruim voldoende is. Ik las van een prima bron dat voor de oorlog er ongeveer 70 vrachtwagens per dag met voedsel Gaza binnenkwamen (toen had Gaza nog wel landbouw, die is nu grotendeels gesloopt). Alleen vandaag 250 vrachtwagens zegt helemaal niks over de hoeveelheid voedsel en de vermeende honger van de afgelopen zes maanden. We hebben hier in dit topic hoogopgeleide mensen (meervoud) die deze simpele logica al niet eens kunnen begrijpen.
Het is nog erger. Omdat er in het zuiden bij een select gezelschap mensen voldoende voedsel is, we kennen de beelden, betekent dat volgens dezelfde fokkers dat iedereen in heel Gaza voldoende voedsel heeft. Koekoek
Alsof er in heel Nederland geen armoede bestaat omdat in Bloemendaal de gemiddelde WOZ meer dan 900.000 is
Fijn dat er nu 250 vrachtwagens per dag Gaza bereiken, nu hopen dat de gehele bevolking voldoende eten krijgt. Voor het noorden van Gaza is de distributie een probleem en al worden het 2.000 vrachtwagens per dag 't probleem blijft dan nog steeds zoals het nu is
Exact mijn punt, het aantal vrachtwagens zegt niks over de hoeveelheid voedsel. Om nog maar over het transport te zwijgen. Belangrijke toegangswegen zijn geblokkeerd of gewoon levensgebaarlijk. En het zegt ook niks over het leed van gisteren of een maand geleden.
[..] Sorry hoor, maar welke fantasiewereld leef jij in? Alsof de provincie Holland door Belgi en Frankrijk gaat stoten om eindelijk af te rekenen met Spanje.
Okay, we zitten nu al een half jaar in deze oorlog en jij hebt nog steeds niet door wat er gaat gebeuren.
Prima, daar lopen er meer van rond... we spreken over een jaar of twee even verder.
[..] Okay, we zitten nu al een half jaar in deze oorlog en jij hebt nog steeds niet door wat er gaat gebeuren.
Prima, daar lopen er meer van rond... we spreken over een jaar of twee even verder.
We zijn ruim een halfjaar verder en de voortgang van de oorlog wordt gemeten in voetbalvelden per week. Maar Israel gaat vast Iran echt keihard aanpakken hoor.
[..] Wordt tijd dat de mods eens wat meer onzin reacties en leugenachtige islamitische propaganda gaan verwijderen hier op FOK!. Antisemitisme groeit, Joden zijn niet meer veilig, en dat pro Hamas volk mag maar onzin na onzin blijven verkondigen en haat creren in dit land. Het is constant stemmingsmakerij, en omdat iedereen op de tenen loopt als het gaat om moslims komen ze er zoals altijd mee weg, wij als Nederlanders dienen dit in de kiem te smoren en niet te blijven faciliteren.
[ Bericht 24% gewijzigd door Kijkertje op 30-03-2024 06:24:13 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
^ Iedereen kan zien dat de toekomst van Gaza zeer slecht is. Kinderen die ondervoed zijn vanaf jonge leeftijd zullen ook mentaal niet goed door ontwikkelen. Resultaat is dat je over 20 jaar weer met een generatie volwassen zit die veel mentale problemen hebben.
Snap niet zo goed wat nou het uiteindelijke plan is hier...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
Goedemorgen, een terugblik op Rafah twintig jaar geleden maar het zou zo vandaag kunnen zijn:
-er komen raketten uit Rafah -Isral komt met militairen -11 militairen komen om -Isral schiet terug -gekrakeel
Klinkt dit bekend? Want het wordt nu aangehaald als "zien jullie wel, voor 7 oktober was het ook al mis" met net zoveel gedraai over actie en reactie als nu.
Op zaterdag 30 maart 2024 03:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende: ^ Iedereen kan zien dat de toekomst van Gaza zeer slecht is. Kinderen die ondervoed zijn vanaf jonge leeftijd zullen ook mentaal niet goed door ontwikkelen. Resultaat is dat je over 20 jaar weer met een generatie volwassen zit die veel mentale problemen hebben.
Het uiteindelijke plan is het uitschakelen van Hamas. En het "uiteindelijk" bedoel ik helaas inderdaad uiteindelijk want dit zou alleen fase 1 moeten zijn maar qua de opvolgende fases komt men niet verder dan "uhhhhh bufferzne en misschien Fatah" tot nu toe en dat zou niks oplossen.
Een levensvatbare staat met perspectief zou het uiteindelijke plan moeten zijn.
Op zaterdag 30 maart 2024 03:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende: ^ Iedereen kan zien dat de toekomst van Gaza zeer slecht is. Kinderen die ondervoed zijn vanaf jonge leeftijd zullen ook mentaal niet goed door ontwikkelen. Resultaat is dat je over 20 jaar weer met een generatie volwassen zit die veel mentale problemen hebben.
Misschien zouden ze in Palestina zelf een keer met een duurzaam plan moeten komen, in plaats van blijven hangen in "Isral is kut, we wachten op de vrachtwagens met voedselhulp en af en toe plegen we eens een aanslag". Als je zo graag een eigen staat wil, zorg dan eerst dat je ook daadwerkelijk zelfstandig kan functioneren. Dat hoeft Isral niet voor ze te bedenken lijkt me.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
[..] Misschien zouden ze in Palestina zelf een keer met een duurzaam plan moeten komen, in plaats van blijven hangen in "Isral is kut, we wachten op de vrachtwagens met voedselhulp en af en toe plegen we eens een aanslag". Als je zo graag een eigen staat wil, zorg dan eerst dat je ook daadwerkelijk zelfstandig kan functioneren. Dat hoeft Isral niet voor ze te bedenken lijkt me.
Dan nog, de generatie die nu op groeit lijkt 1 van de meest verscheurde generaties te zijn in Gaza tot nu toe.
De toekomst van Gaza heeft er imo nog nooit zo somber uitgezien.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
[..] Dan nog, de generatie die nu op groeit lijkt 1 van de meest verscheurde generaties te zijn in Gaza tot nu toe.
De toekomst van Gaza heeft er imo nog nooit zo somber uitgezien.
Nou, dat heeft het eerder ook, alleen de sociale media was een minder groot / geen onderdeel van die beeldvorming en mensen waren dus anders genformeerd.
Het is niet zo dat er eerder geen uitzichtloze situatie was voor velen en sterker nog: na het vertrek van Isral uit het Gazagebied is het de afgelopen jaren qin de vraag toegenomen om 'alsjeblieft' werkvergunningen, behandelvisa's en familiebezoek te blijven verstrekken en toestaan. In de afgelopen jaren is dit ook vergroot in aantal. Misschien niet zoals we zouden willen in vrije aantallen: maar net zoals dat in Cisjordani een heel aantal Palestijnse ondernemers zijn die blij zijn met de steun van Isral in het gebied, waren dat er ook natuurlijk een hoop in het Gazagebied.
Ik weet nog goed dat toen de besprekingen startte in 2005 de onrust toename onder de bevolking in het Gazagebied want het betekende ook dat het aanvullende welvaart systeem en minimumloonlijst zou verdwijnen van het Gazagebied. Goed, nu zijn dat misschien niet de meest noodzakelijke veranderingen maar voor sommigen kan dat toch zeker wel een doorn in het oog zijn geweest! Los van groeiende afhankelijkheid van de buurt waar je woont en wat die voor sympathien aanhangt.. (Zoals eerder geschreven/uitgelegd.)
[..] Misschien zouden ze in Palestina zelf een keer met een duurzaam plan moeten komen, in plaats van blijven hangen in "Isral is kut, we wachten op de vrachtwagens met voedselhulp en af en toe plegen we eens een aanslag". Als je zo graag een eigen staat wil, zorg dan eerst dat je ook daadwerkelijk zelfstandig kan functioneren. Dat hoeft Isral niet voor ze te bedenken lijkt me.
Tja, dat wordt natuurlijk moeilijk als de consensus is dat Isral 'gestolen gebied' is dat hun toebehoort en het enige oplossing is om dat land, inclusief de burgers, te willen vernietigen. Daar waren de schrikbarende reacties op de aanslagen van 7 oktober, waarbij veel Palestijnen feestend in de straten stonden, het zoveelste bewijs van.
Dit is de cultuur van die mensen en zo worden de jongere generaties ook op opgevoed. Daar kun je dus helaas geen concrete of duurzame oplossingen van verwachten. Het enige wat het gros van deze mensen willen is aanslagen plegen en vervolgens jammeren en zielig doen bij de internationale gemeenschap zodra Isral iets terugdoet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
[..] Potje hersengymnastiek omdat ze zelf verkiezingen uitstellen. Maar hoe zat dat dan in de laatste verkiezingen?
Hamas geniet ook nu geen enkele steun zeker onder de pali's? Toch?
Het is een knap staaltje hersengymnastiek om nu die uitslag (44% tov 42%) of een 7 oktober als afleiding te gebruiken voor een mogelijke man-made honger en mogelijke misdaden tegen de menselijkheid.
[..] Het is een knap staaltje hersengymnastiek om nu die uitslag (44% tov 42%) of een 7 oktober als afleiding te gebruiken voor een mogelijke man-made honger en mogelijke misdaden tegen de menselijkheid.
Ok ik ben toch wel benieuwd hoewel ik waarschijnlijk weer een debiele reactie ga krijgen. Je had het woord 'mogelijk' ook al niet gezien maar ok.
Als diverse clubjes, organisaties en experts die niet met elkaar verbonden zijn ongeveer hetzelfde melden met onderbouwing en al, waar haal jij dan de zekerheid vandaan dat ze allemaal keihard liegen? Waar komt het vertrouwen vandaan dat iedereen liegt op n partij na? Diverse mensen bij die ne partij die hebben al een paar keer gesteld om iets te doen en dat wuif je ook resoluut aan de kant?
[..] Dat betekent dat ze achter de vijandigheden van Hamas tegen Isral staan.
En dus...? Het is vrij zeldzaam dat burgers niet achter de overheid van hun land staan, helemaal als het bommen regent en jouw regering jou vertelt dat ze jou proberen te beschermen en de andere kant de agressor is en in de tijden van een profeet onder die en die olijfboom begonnen is met het conflict.
[..] En dus...? Het is vrij zeldzaam dat burgers niet achter de overheid van hun land staan, helemaal als het bommen regent en jouw regering jou vertelt dat ze jou proberen te beschermen en de andere kant de agressor is en in de tijden van een profeet onder die en die olijfboom begonnen is met het conflict.
Als je achter een groepering staat die in de afgelopen jaren duizenden raketten op het buurland heeft afgeschoten en op 7 oktober dood en verderf heeft gezaaid in dat buurland, dan moet je niet lopen janken dat dat buurland keihard terug slaat.
[..] Het uiteindelijke plan is het uitschakelen van Hamas. En het "uiteindelijk" bedoel ik helaas inderdaad uiteindelijk want dit zou alleen fase 1 moeten zijn maar qua de opvolgende fases komt men niet verder dan "uhhhhh bufferzne en misschien Fatah" tot nu toe en dat zou niks oplossen.
Een levensvatbare staat met perspectief zou het uiteindelijke plan moeten zijn.
[..] Ok ik ben toch wel benieuwd hoewel ik waarschijnlijk weer een debiele reactie ga krijgen. Als diverse clubjes, organisaties en experts die niet eens met elkaar verbonden zijn iets melden met onderbouwing en al, waar haal jij dan de zekerheid vandaan dat ze allemaal keihard liegen?
Zoals ik al zei. Goeie poging wel.
Hint: het ging al fout bij je eerste aanname in je eerste reactie. Ik ontken nergens dat er honger is, noch dat die "man-made" is.
Maar dat heet oorlog.
In dit conflict moet op werkelijk elke slak zout worden gelegd.
[ Bericht 13% gewijzigd door Cuendillar op 30-03-2024 15:04:49 ]
Hagar, the children, and all the other hostages were then made to walk to the Red Cross car parked 50 metres away.
'You think 50 metres is a short distance. It isn't,' she says. 'It is a really long distance when you have to walk 50 metres past a screaming, cheering crowd that is jumping at you and trying to grab you. It was completely terrifying.
'And the entire time we were driving through the streets of Gaza, people in the streets were shouting at us and jumping on the car.'
Tja, het is weer veelzeggend over de Palestijnse samenleving. Het blijft bizar om te zien dat dit nu de mensen zijn waar velen in het Westen zich schijnbaar mee verwant voelen.
[..] We zijn ruim een halfjaar verder en de voortgang van de oorlog wordt gemeten in voetbalvelden per week. Maar Israel gaat vast Iran echt keihard aanpakken hoor.
Het kan sneller, maar dat heeft meer nadelen voor de burgers.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
De Nos toont liever een oorlogsmisdadiger dan dat het iemand toont die tegen hem demonstreert
twitter