abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213038089
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 15:52 schreef Cuendillar het volgende:
e blocker verborg de eigenlijke tweet. Anti-Israël mensen dus maar mijn opmerking blijft staan. Iedereen heeft reden om te klagen.
Als je doel is om zoveel mogelijk vijanden te maken
Ga vooral door met dit soort acties ^O^
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_213038112
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 16:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wat mij betreft is het binnen een bepaalde redelijkheid wel een acceptabel middel om een boodschap kwijt te kunnen. Een beetje guerilla mag ook wel.

Een stuk constructiever dan schilderijen bekladden of asbest op snelwegen gooien.
De laatstgenoemden zijn aantasting van het persoonlijke- of collectieve eigendom en zijn evengoed strafbaar als het 'wildplakken' (zij het privaat, civiel en strafrechtelijk verschil) - dat in de gemeente Amsterdam als een milieu delict kan worden behandeld volgens de APV.

Dat jij dit normaal vindt, of één ieder die net je eens is, kan ik vanuit burgerlijke ongehoorzaamheid wel inzien: maar het is verboden.

Daarnaast vind ik het ook nog eens een doorn in het oog èn onnodig gezien de omstandigheden. Deze poster had op een betaalde reclamezuil kunnen worden aangeboden en had meer bekijks gehad - de makers van deze poster hadden daar mijn inziens ook wel ruimte voor gehad gezien de hoge kosten van uitgave van deze aanplakbiljetten.

Ik heb mijn mening dus verweven met het algemene recht van Nederland -
Mijn persoonlijke overtuiging is dat het meer zal werken om de aansprakelijkheid niet te leggen bij de individuele burger van Nederland, die geconfronteerd moet worden met deze boodschap - maar bij de daar toe betreffende mogendheden.

Schrijf dus Rutte, Timmermans en wat mij betreft de opdrachtgever - de Koning der Nederlanden - aan.

[ Bericht 1% gewijzigd door HannahVrede op 31-03-2024 17:08:26 ]
pi_213038190
Grote protesten in Tel Aviv

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_213038202
twitter
pi_213038243
quote:
8s.gif Op zondag 31 maart 2024 16:58 schreef Ali_boo het volgende:
Grote protesten in Tel Aviv

[ x ]
Het was echt een goede sfeer! Voor, tijdens en net na de coronaperiode was het af en toe nog wat grimmig; maar in dit geval is het mijn inziens echt een gemoedelijke en broederlijk verlopen. O+ (Hier en daar wat opstand, in Israël net even soms wat spannender wat de uitkomst is - al kwam Malieveld 2021 in de buurt ;) )

Maar nu hopen dat zich er meer aansluiten en dat Nethanyahu zo snel mogelijk zijn termijn aan het einde legt. *O*
pi_213038254
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 12:59 schreef havanagila het volgende:
Trouwens. Hamas al gijzelaars vrijgelaten/zichzelf aangegeven zodat de Palestijnen weer in vrede kunnen leven?

Oh wacht. Het is allemaal de schuld van Israël natuurlijk.
Weer zoals voor 1920?
pi_213038292
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 17:04 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Het was echt een goede sfeer! Voor, tijdens en net na de coronaperiode was het af en toe nog wat grimmig; maar in dit geval is het mijn inziens echt een gemoedelijke en broederlijk verlopen. O+ (Hier en daar wat opstand, in Israël net even soms wat spannender wat de uitkomst is - al kwam Malieveld 2021 in de buurt ;) )

Maar nu hopen dat zich er meer aansluiten en dat Nethanyahu zo snel mogelijk zijn termijn aan het einde legt. *O*
Verwacht er niet al te veel van eerlijk gezegd
Bibi zal blijven zitten ook al keer 99% van de populatie zich tegen hem
pi_213038310
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 17:06 schreef Chadi het volgende:

[..]
Weer zoals voor 1920?
Wat wil je graag dan? Ottomaanse rijk terug? Of liever de Romeinen? Kruisvaarders of toch Alexander de Grote?

Of toch liever de Egyptenaren danwel de stammen van Israël van Judea en Samaria? Of was het toch het Islamitische kalifaat dat je lag?
  zondag 31 maart 2024 @ 17:15:45 #159
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213038358
quote:
10s.gif Op zondag 31 maart 2024 16:31 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
Wat zou er aan die eerste quote gelogen zijn?

'The Israelis are known to love life. We, on the other hand, sacrifice ourselves. We consider our dead to be martyrs. The thing any Palestinian desires the is to be martyred for the sake of allah, to defend his country'.

(vanaf 02:00)

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213038454
quote:
14s.gif Op zondag 31 maart 2024 17:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat zou er aan die eerste quote gelogen zijn?

'The Israelis are known to love life. We, on the other hand, sacrifice ourselves. We consider our dead to be martyrs. The thing any Palestinian desires the is to be martyred for the sake of allah, to defend his country'.

(vanaf 02:00)

[ twitter ]
Daarbij de kanttekening - het komt hen wel erg goed uit het woord 'Palestijn' te kapen voor hun eigen verdorven, achterlijke gedoe. Palestijnse mensen zijn meer dan Arabieren.
pi_213038515
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 17:12 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Wat wil je graag dan? Ottomaanse rijk terug? Of liever de Romeinen? Kruisvaarders of toch Alexander de Grote?

Of toch liever de Egyptenaren danwel de stammen van Israël van Judea en Samaria? Of was het toch het Islamitische kalifaat dat je lag?
Alles beter dan dit. Dus noem er maar eentje. Maakt niet uit welke.

Maar dat hij doet alsof het voor 7 oktober vrede was voor de palestijnen is toch te zot.
pi_213038571
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 17:22 schreef Chadi het volgende:

[..]

Maar dat hij doet alsof het voor 7 oktober vrede was voor de palestijnen is toch te zot.
Ga ik een Chadi tactiek toepassen:

Oh ja? Alle? Dus ik kan eentje van allemaal kiezen? Alles is beter dan dit? Door wie komt dit dan? Wie heeft de Levant verdeeld? Vragen? Veel? En wie dan? Geen antwoord geven? Oh?

:7 :')
pi_213038572
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 17:22 schreef Chadi het volgende:

[..]

En de schuld daarvan was wie?
pi_213038721
Uitgebreid artikel over hoe de Israelis te werk gaan in Gaza. Zoals ondertussen uiteraard al bekend komt het neer op gewoon schieten op alles wat beweegt en iedereen die je doodt is een "terrorist".

"In practice, a terrorist is anyone the IDF has killed in the areas in which its forces operate," says a reserve officer who has served in Gaza.

"This was a very grave incident," a senior Israel Defense Forces officer told Haaretz. "They were unarmed, they didn't endanger our forces in the area in which they were walking."
...
"The feeling we had was that there weren't really rules of engagement there," a reservist who until recently was in northern Gaza tells Haaretz. "I don't remember anyone going over the details with us after every incident." This corresponds with the impression of a senior defense establishment official. "It appears," he says, "that many combat forces are writing their own rules of engagement."

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_213038831
quote:
10s.gif Op zondag 31 maart 2024 16:48 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Als je doel is om zoveel mogelijk vijanden te maken
Ga vooral door met dit soort acties ^O^
Polarisatie he... En toegenomen intolerantie.
Intolerant voor intolerantie
pi_213038843
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 17:12 schreef HannahVrede het volgende:

[..]

Zijn act is die van iemand die de joden dood wil maar eromheen draait om het niet zo te laten lijken.
pi_213038860
quote:
10s.gif Op zondag 31 maart 2024 16:31 schreef egayalS het volgende:
(propaganda)
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 16:45 schreef egayalS het volgende:
Tja.
(propaganda)

quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 17:37 schreef egayalS het volgende:
Uitgebreid (propaganda)
Stop even met propaganda posten. Ik stel je een vraag.
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 15:53 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Vor jou moet dit ook moeilijk zijn.

Je had veel liever gerapporteerd over hoe succesvol de Hamas-"commando's" zijn tegen het IDF, en hoe fantastisch het is dat de slechtbewapende verzetsstrijders het geavanceerde Israëlische leger te kijk zetten. Net als 2006.

In plaats daarvan moet je je beperken tot huilverhalen en vergezochte beschuldigingen in de hoop dat de internationale opinie nog van invloed kan zijn. De slachtofferrol kortom, want de strijd is al gestreden, de nederlaag is al een feit. En Israël laat daarbovenop blijken dat de internationale opinie deze keer geen rol speelt...

Hoe gaat het nu eigenlijk met je? En dat is een serieuze, oprechte vraag. Heb je nog hoop op de overwinning?
  zondag 31 maart 2024 @ 17:48:09 #168
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213038870
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 17:45 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Zijn act is die van iemand die de joden dood wil maar eromheen draait om het niet zo te laten lijken.
Het is gewoon niet zo sympathiek om alle joden dood te wensen, dus je moet het een beetje leuk verpakken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_213039043
quote:
Uitgebreid artikel over hoe de Israelis te werk gaan in Gaza. Zoals ondertussen uiteraard al bekend komt het neer op gewoon schieten op alles wat beweegt en iedereen die je doodt is een "terrorist".

"In practice, a terrorist is anyone the IDF has killed in the areas in which its forces operate," says a reserve officer who has served in Gaza.

"This was a very grave incident," a senior Israel Defense Forces officer told Haaretz. "They were unarmed, they didn't endanger our forces in the area in which they were walking."
...
"The feeling we had was that there weren't really rules of engagement there," a reservist who until recently was in northern Gaza tells Haaretz. "I don't remember anyone going over the details with us after every incident." This corresponds with the impression of a senior defense establishment official. "It appears," he says, "that many combat forces are writing their own rules of engagement."

[ x ]
In dat artikel wordt verwezen naar de video in onderstaand tweet. Waar eerst zogenaamd Hamas leden werden uitgeschakeld. Het zouden nu gewoon onschuldige burgers zijn. Wat wel past bij hun wandeling in alle openheid.

als die drone die deze beelden had gemaakt, niet uit de lucht zijn geschoten dan had de wereld het nooit geweten. Bizar weer

twitter

#jamaarhamas #jamaar7okt #maargijzelaars #hamashamashamas #jamaar
pi_213039074
quote:

...

[ x ]
Deze reservist officier had zijn beklag moeten doen bij de vertrouwenscommissie. Hij had meteen commentaar moeten laten bij zijn commandant en had bij gebrek aan gevoel van gehoord worden zijn functie moeten neerleggen.

Verder is een "no-go zone" in het Gazagebied aanwezig inderdaad (hoog geïnformeerd onder de bevolking) - met hoge staat van paraatheid waarbij (zeker in het geval van nieuwe plichtige) in een verwarde omgeving van oorlog verkeerd.

We kennen de berichtgeving van The Times Hebrew, oftewel Haaretz Engelse versie, best als het gaat over haar toch progressieve standpunt met betrekking tot vredesonderhandelingen en defensieve oorlog in plaats van offensief.

Echter, het is wel ongelooflijk naïef te denken dat je met de visie van een oud-dipli officier je verhaal argumentum ad verecundiam kracht bij wil zetten, voor een krant. Het lijkt mij echt een orde van twee verschillende zaken; waarin het element van oorlog een normalisering afdwingt in het verschil van samenleving.

Los hiervan: ernstig, tijd voor onderzoek. Ik vind het echt heel kwalijk dat deze reservist officier het idee heeft gehad geen regelgeving te hebben meegekregen - immers: bij elke briefing vanuit het kampement gebeurt dit elke ochtend en avond, waarnodig tussendoor. Er staat voor het niet volgen van deze militaire afspraken (onder artikel 31a - 37c van het militairrecht) een gevangenisstraf op van 2 tot 20 jaar.

Ik kan niet begrijpen dat voor zo een wel georganiseerde boel (dat het dan moet lijken) dat kennelijk het verantwoordelijkheid leggen en nemen bij de juiste instantie geen optie blijkt. (Z"l Rebecca)

We zouden een heel eind verder komen als de juiste mensen worden aangesproken en ter verantwoording worden geroepen. Het is namelijk niet zo (en zeker niet in oorlog) dat elke IDF plichtige / - reservist een (kinder)moordenaar is, ook al willen sommige dat hier denken.

Ik hoef maar één keer Dutchbat aan te halen en we trekken wonden open over een beroeps/botter..
pi_213039120
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_213039135
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 17:25 schreef Alov het volgende:

[..]
En de schuld daarvan was wie?
Bezetter
pi_213039140
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 17:25 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Ga ik een Chadi tactiek toepassen:

Oh ja? Alle? Dus ik kan eentje van allemaal kiezen? Alles is beter dan dit? Door wie komt dit dan? Wie heeft de Levant verdeeld? Vragen? Veel? En wie dan? Geen antwoord geven? Oh?

:7 :')
Maar hamas...
pi_213039199
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 18:00 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
In dat artikel wordt verwezen naar de video in onderstaand tweet. Waar eerst zogenaamd Hamas leden werden uitgeschakeld. Het zouden nu gewoon onschuldige burgers zijn. Wat wel past bij hun wandeling in alle openheid.

als die drone die deze beelden had gemaakt, niet uit de lucht zijn geschoten dan had de wereld het nooit geweten. Bizar weer

[ x ]

#jamaarhamas #jamaar7okt #maargijzelaars #hamashamashamas #jamaar
Ja maar...

"Niet terug gaan naar jullie huizen!"

Of zoals in Rafah werd verkondigd over de megafoon: "(red.vert.) Ga niet terug naar jullie huizen, familie e.d. Er wordt hard gevochten in die gebieden en de dood is het gevolg. Volg de aanwijzingen op van het militair domein en NGO's in de omgeving."

Los van wat ik vind van een oorlog en een situatie van uitzichtloosheid en tyrannie: als je zo duidelijk - dat hebben we meermaals hier in tweets met briefjes en berichten mogen lezen - toch terug keert naar een gebied om wát voor reden dan ook; dan kom je dichter bij je eigen doodvonnis. :N

[ Bericht 0% gewijzigd door HannahVrede op 31-03-2024 18:13:52 ]
pi_213039224
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 18:04 schreef Chadi het volgende:

[..]
Bezetter
Zo kennen we je weer, alles is de schuld van Israël.
pi_213039334
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 18:05 schreef Chadi het volgende:

[..]
Maar hamas...
Oke.

Ik kies jou ... Kruisvaarders. :B O-)

pi_213039344
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 18:08 schreef HannahVrede het volgende:

als je zo duidelijk - dat hebben we meermaals hier in tweets met vriendjes en berichten mogen lezen - toch terug keert naar een gebied om wát voor reden dan ook; dan kom je dichter bij je eigen doodvonnis. :N
Dan zul je volgens oorlogsrecht trouwens gezien worden als iemand zonder bescherming. Je kunt moeilijk van de IDF gaan verwachten dat ze ondanks hun waarschuwingen gaan stoppen met een operatie omdat een paar burgers terug het slagveld op lopen 'voor omdat redenen'. Zo werkt het niet.
pi_213039409
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 18:13 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dan zul je volgens oorlogsrecht trouwens gezien worden als iemand zonder bescherming. Je kunt moeilijk van de IDF gaan verwachten dat ze ondanks hun waarschuwingen gaan stoppen met een operatie omdat een paar burgers terug het slagveld op lopen 'voor omdat redenen'. Zo werkt het niet.
We komen bij mijn punt aan, inderdaad. :)

Maar ik heb net mijn quick-ball vol Crusaders gegooid naar Chadi - dus we kijken even hoe het plan van "alles beter dan nu" dan uitpakt. *)
pi_213039435
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 18:08 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Ja maar...

"Niet terug gaan naar jullie huizen!"

Of zoals in Rafah werd verkondigd over de megafoon: "(red.vert.) Ga niet terug naar jullie huizen, familie e.d. Er wordt hard gevochten in die gebieden en de dood is het gevolg. Volg de aanwijzingen op van het militair domein en NGO's in de omgeving."

Los van wat ik vind van een oorlog en een situatie van uitzichtloosheid en tyrannie: als je zo duidelijk - dat hebben we meermaals hier in tweets met vriendjes en berichten mogen lezen - toch terug keert naar een gebied om wát voor reden dan ook; dan kom je dichter bij je eigen doodvonnis. :N
Misschien is er nog familie. Misschien schatten ze de kansen daar net zo hoog in als in veilig gebied waar af en toe ook iets ontploft. Ik zou 't niet doen alleen ik maak ook verkeerde keuzes en die lui zijn misschien al wel vijf maanden van huis.

Het is wel anders of iemand thuis per ongeluk kapot geschoten wordt of onderweg naar huis maar dan 100% bewust. Allemaal omdat iemand rondloopt, zonder enig gevaar.

Dit is niet oké en dat weet jij ook.

En wat ook naar voren komt is dat IDF denkt minder dan 9.000 Hamas terroristen uitgeschakeld te hebben. We kregen tot op heden andere getallen te horen
pi_213039481
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 18:16 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Misschien is er nog familie. Misschien schatten ze de kansen daar net zo hoog in als in veilig gebied waar af en toe ook iets ontploft. Ik zou 't niet doen alleen ik maak ook verkeerde keuzes en die lui zijn misschien al wel vijf maanden van huis.

Het is wel anders of iemand thuis per ongeluk kapot geschoten wordt of onderweg naar huis maar dan 100% bewust. Allemaal omdat iemand rondloopt, zonder enig gevaar.

Dit is niet oké en dat weet jij ook.

En wat ook naar voren komt is dat IDF denkt minder dan 9.000 Hamas terroristen uitgeschakeld te hebben. We kregen tot op heden andere getallen te horen
In alle gevallen is het tegen de herhalende boodschappen ingaan tijdens een oorlog, een risico dat je neemt.

Ik begrijp best dat ik dit nu heel plastisch stel - maar ik vind deze gevallen van 'terugkeer' echt een heel domme zet.

Neemt niet weg dat ik best uit humaan en menselijk oogpunt (en zoals ik al zei, lijden) begrijp dat men een keuze maakt. Maar het is echt meer dan overduidelijk in het Gazagebied onder de bevolking dat terugkeer (zeker naar het noorden) geen optie is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')