Misschien had je het al wel een beetje door: maar ik doe niet echt aan verwachtingen en patronen daarin.quote:Op maandag 1 april 2024 13:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om Chadi. Die is eendimensionaal tegen Israel. Dat is allang duidelijk. Van hem verwacht ik geen rationaliteit.
Van jou verwacht ik daarentegen hogere standaarden.
Hoe kom je daarbij? het is juist het hoogst aantal slachtoffers van de afgelopen conflicten (in verhouding).quote:Op maandag 1 april 2024 13:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hamas zegt dat er zo'n 10k aan Hamasleden zijn omgekomen. De VN geeft zelf aan dat in oorlogen in stedelijke gebieden de verhouding negen omgekomen burgers voor elke gedode vijand is. Dus je zou verwachten dat er minstens 90.000 doden zouden zijn gevallen onder de burgers. Maar Hamas/VN geven zelf aan ~20.000.
Conclusie: IDF probeert het aantal burgerslachtoffers te beperken.
Vuurwerkjes.quote:Op maandag 1 april 2024 13:02 schreef Ulx het volgende:
20k aan raketten zijn er ondertussen op Tel Aviv afgeschoten. Als het er niet veel en veel meer zijn. Dat Iron Dome ze stopt doet daar niets aan af.
De VN zegt dat hier: https://press.un.org/en/2(...)e%20all-day%20debate.quote:Op maandag 1 april 2024 13:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? het is juist het hoogst aantal slachtoffers van de afgelopen conflicten (in verhouding).
quote:Op maandag 1 april 2024 10:28 schreef Chadi het volgende:
[..]
Als het aan de pro Israël kneuzen ligt vast wel. Maar ze kunnen dat helaas niet verkopen dus worden het zelfhatende joden genoemd.
Ja precies. Je bent niet enkel burgerslachtoffer als er een bom op je huis valt. Burgerslachtoffers van een oorlog zijn ook burgers die omkomen van de honger. Zeker als dit gebrek aan voedsel door de tegenstander is gecreëerd.quote:Op maandag 1 april 2024 13:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
De VN zegt dat hier: https://press.un.org/en/2(...)e%20all-day%20debate.
Je ging inderdaad mee in zijn irrationaliteit. Geeft niets.quote:Op maandag 1 april 2024 13:05 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Misschien had je het al wel een beetje door: maar ik doe niet echt aan verwachtingen en patronen daarin.
Ook zo: ik reageerde op Chadi. Leuk dat jij je aangesproken voelt en "bron bron bron" (Oke, bewijs) gaat roepen maar uiteindelijk reageerde ik op een context van de discussie en haalde ik daarom ook 'een oorlog als deze aan'. Jij reageerde wat daar bijzonder aan was - nou, het aantal doden dus; die in mijn ogen vrij relatief zijn voor een andere uitkomst, die ik je ook nog eens voorlegde met een simulatie voor de verbeelding.
Zoals je wellicht dus ook kon teruglezen was ik dus al binnen dat segment (van deze huidige oorlog) bezig met een reactie, op de 29.000 bommen op Tel Aviv en de relativerende 30.000 doden.
Enfin, jij wil heel graag de discussie verbreden. Kom met een voorstel zou ik zeggen: wat wordt jouw onderwerp vandaag.
Dan leefden we in vrede zoals de Maya vroeger.quote:Op maandag 1 april 2024 13:16 schreef Buikbrein het volgende:
Zonder Islam was er geen Hamas, zonder Judaisme was er geen Israël, en tevens geen Islam en Christendom.
Waar zou de wereld zijn nu zonder de Abrahamitische religie..
Misschien sloegen we elkaar nog steeds de hersens in, of misschien waren we zonder deze oneindige "wijsheid" van die religie al stukken verder. Lijkt me volstrekt denkbaar.
We zullen het helaas nooit weten, ik geef het het nadeel der twijfel; Zonder, waren er in ieder geval MINDER redenen tot geweld, discriminatie, dominantie-oorlogen, etc.
Minder redenen tot geweld, hoe kan je daar tègen zijn, toch?
Wat verdedigen we nu eigenlijk, snappen we uberhaupt nog wel waar de religies -anno nu- heen willen? Wanneer is het klaar, genoeg, over en uit?
Als iedereen die niet gelooft dood is, is DAT waar het gaat eindigen? Moet het nog één keer goed knallen en moge de beste winnen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 1 april 2024 13:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan leefden we in vrede zoals de Maya vroeger.Wel, prima, stel dat dat zo was.. vallen er dan meer of minder doden door Religie?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een offer elke maand, valt in het niet bij Massa Vernietiging. De Maya's zouden walgen van het zinloze geweld en de Miljoenen doden op het altaar van Abraham.. dat lijkt me denkbaar.
Vind het een grappige vondst.. maar stel jij daarmee voor dat er zonder Abrahamitische religie, geen ENKELE vooruitgang zou zijn?
Dat is nogal een stellingik geef het wederom het nadeel der twijfel: Abrahamitische religie heeft elke vooruitgang gekaapt, gesmoord, om zeep geholpen, of er de sier mee gemaakt.
Dat is vrees ik dichtst bij de waarheid.. kijk eens even hoe we ervoor staan vandaag.
[ Bericht 10% gewijzigd door Buikbrein op 01-04-2024 13:27:53 ]
Neen. Het is cultureel.quote:Op maandag 1 april 2024 13:21 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Wel, prima, stel dat dat zo was.. vallen er dan meer of minder doden door Religie?
Een offer elke maand, valt in het niet bij Massa Vernietiging.
Right? Vind het een grappige vondst.. maar stel jij daarmee voor dat er zonder Abrahamitische religie, geen ENKELE vooruitgang zou zijn?
Dat is nogal een stelling![]()
Ik "geloof" niet in regulatie.. een woekerplant verwijder je met wortel en tak, all the way.quote:Op maandag 1 april 2024 13:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Neen. Het is cultureel.
De Arabische is agressief, de Joodse paranoïde. Islam en Jodendom kunnen perfect blijven bestaan. Het moet alleen onder regulatie van de Germaan komen te staan.
Uitroeiing is on-Germaans. Een grote fout in 'onze' geschiedenis.quote:Op maandag 1 april 2024 13:29 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Ik "geloof" niet in regulatie.. een woekerplant verwijder je met wortel en tak, all the way.
Daarmee ontneem je mensen niets.. je gééft ze iets, namelijk vrijheid.
Ho wacht stop, ik zeg niets over het uitroeien van mensen. De mensen bescherm je alsof het je familie is.. ik geef om mensen niet om de religiequote:Op maandag 1 april 2024 13:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uitroeiing is on-Germaans. Een grote fout in 'onze' geschiedenis.
We dienen te verheffen. Met harde dwang als het moet, zeker. Maar uitroeiing is laag-IQ.
Oh zeker ongetwijfeld. Elk land heeft andere belangen en in de VN zitten veel landen bij die niet dezelfde belangen als ons hebben. Inclusief landen waar recht als een vervelends factor gezien wordt.quote:
Oke. Maar waarom een religie volledig 'uitroeien', als je ook het goede kan behouden. Waarom het kind met badwater weggooien? het gaat mij ook op het gebrek aan nuance dat ik 'on-Germaans' vind.quote:Op maandag 1 april 2024 13:32 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Ho wacht stop, ik zeg niets over het uitroeien van mensen. De mensen bescherm je alsof het je familie is.. ik geef om mensen niet om de religie
De mens komt op plek 1, de religie bestrijdt je.
Er hoeft geen énkele dode bij te vallen.
Bedoel je dit in de context van de ariosofie of dan toch meer qua afkomst of bedoel je slechts linguïstisch; als je spreekt over het onder het gezag staan van 'de Germaan'?quote:Op maandag 1 april 2024 13:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Neen. Het is cultureel.
De Arabische is agressief, de Joodse paranoïde. Islam en Jodendom kunnen perfect blijven bestaan. Het moet alleen onder regulatie van de Germaan komen te staan.
Dit wordt weer zo'n typische claim waar we nooit sterk bewijs van gaan zien.quote:Op maandag 1 april 2024 13:21 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/gnuseibeh/status/1774724959291457589
Met Sabra and Shatila werden er nog 'andere' voor ingehuurd.
Ariosofie was teveel raciaal. Het gaat mij om de culturele overdracht. Een Arabisch kind (van pak hem beet) onder de 8 jaar kan best zodanig geconditioneerd worden, dat hij/zij later op een relatief deftig niveau kan meedraaien in onze superieure cultuur. Boven die leeftijd wordt het allemaal een stuk lastiger.quote:Op maandag 1 april 2024 13:36 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Bedoel je dit in de context van de ariosofie of dan toch meer qua afkomst of bedoel je slechts linguïstisch; als je spreekt over het onder het gezag staan van 'de Germaan'?
Dit komt niet van Hamas, hoor.quote:Op maandag 1 april 2024 13:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dit wordt weer zo'n typische claim waar we nooit sterk bewijs van gaan zien.
Wij leren dat Hamas onbetrouwbaar is en wellicht is dat ook deels door propaganda, alleen Hamas krijgt het nog steeds niet voor elkaar om haar beweringen enigszins hard te maken. Wat dat betreft kan Israel zich geen betere vijand wensen
Idealiter hoeft er niets en zeker niemand te worden uitgeroeid, en faseert het rustig uit.. opdat men zélf tot het inzicht komt.quote:Op maandag 1 april 2024 13:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oke. Maar waarom een religie volledig 'uitroeien', als je ook het goede kan behouden. Waarom het kind met badwater weggooien? het gaat mij ook op het gebrek aan nuance dat ik 'on-Germaans' vind.
Hmm, vertel eens. Wat kan bijvoorbeeld een Israëlische Druze niet, wat een Israëlische Jood wel kan?quote:Op maandag 1 april 2024 12:57 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nee dat is er niet. Daarom is het ook een apartheidstaat
Daar wordt niets aan gemist. Zie hier een afstudeerceremonie bij een universiteit in Gaza. Ook op Arabische universiteiten overheerst het Islamtische radicalisme en een lust voor terreur, antisemitisme en oorlogsvoering.quote:Op maandag 1 april 2024 12:57 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/NourNaim88/status/1774741045655326908
Laatste universiteit in Gaza gaat plat. Je ziet Hamas en Messiaanse Joden elkaar de handdruk geven. We willen alleen scholen waar enkel Koran of Torah lessen worden gegeven !
Hoog “ziekenhuis met 500 doden door Israël” gehalte.quote:Op maandag 1 april 2024 13:21 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/gnuseibeh/status/1774724959291457589
Met Sabra and Shatila werden er nog 'andere' voor ingehuurd.
'op een universiteit wordt lesgegeven in iets wat ik afkeur, dus: word dat vast in alle universiteiten onderwezen'.quote:Op maandag 1 april 2024 13:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, vertel eens. Wat kan bijvoorbeeld een Israëlische Druze niet, wat een Israëlische Jood wel kan?
[..]
Daar wordt niets aan gemist. Zie hier een afstudeerceremonie bij een universiteit in Gaza. Ook op Arabische universiteiten overheerst het Islamtische radicalisme en een lust voor terreur, antisemitisme en oorlogsvoering.
[ twitter ]
Iedereen liegt in dit soort conflicten.quote:Op maandag 1 april 2024 13:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoog “ziekenhuis met 500 doden door Israël” gehalte.
Moet je deze ravage, na de inslag van een of meerdere Hamas raketten, eens zien. Het is ridicuul om aan te nemen dat IDF wel eens een rol kan hebben gespeeldquote:Op maandag 1 april 2024 13:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoog “ziekenhuis met 500 doden door Israël” gehalte.
Vertel hoe houden die medisch noodzakelijke zorg tegen? Hoe houdt deze organisatie zorg tegen?quote:Op maandag 1 april 2024 12:39 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Overkomen, je zegt het goed. Die veiligheid procedures houden noodzakelijk medische zorg tegen. Als een afdelingshoofd het niet bevalt hoe je bent, kun je je biezen pakken en rechtsomkeert maken. Maar inderdaad, ze doen het overkomen alsof alles net zo gaat als bij de UNHCR.
Ik ben tegen de segregatie van andere vluchtelingen en Gazanen / Palestijnse mensen. Ik wil, net als met meerdere, dat de resolutie.om alleen voor de Palestijnse gebieden een VN-hulporganisatie maken een slecht voorbeeld is van mondiale eenheid.
Weg met de voorkeursbehandeling. Weg met de UNWRA. Als je hulp nodig hebt door oorlog, moet het niet uitmaken in welk land, onder welk regime of in welke omstandigheden je je als mens begeeft. Het leven van iemand in Centraal - Afrika is niet minder waard dan die van een Arabisch persoon van Palestijnse komaf!
Als jij als Joodse Palestijnse vluchteling wordt uitgesloten van die UNWRA hulp dan is er iets goed mis, nog zo een voorbeeld. Dat was niet het idee van de UNWRA.
Rijden veranderen - dit VN-project heeft gefaald, net als het perse willen opdelen van de Levant en nog blijven paplepelen in die soep ook nog: onder VN mandaat?!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |