abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213046512
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 05:48 schreef oblo het volgende:

[..]
Het gaat om een tijdelijke aanwezigheid van tussen een half jaar tot anderhalf jaar. De arabische landen hebben dat plan geweigerd en willen alleen meewerken als het een onderdeel is van een tweestatenoplossing en willen ook boots on the ground in de west bank.

Er is nog geen publieke discussie hierover. Waarschijnlijk komt dat wel in de komende dagen.
Oh ja, goede toevoeging - dat tijdelijke is natuurlijk een te belangrijk onderdeel om nu te laten liggen.
pi_213046584
quote:
14s.gif Op maandag 1 april 2024 07:17 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
Jawel, de UNHCR heeft dat en is ook internationaal georiënteerd. Heeft ook kennis van oorlogsgebieden. Ik ben het niet met deze stelling eens dus; en nee, UNWRA is heel wat anders dan de UNHCR. Hun manier van werken en team opbouw - visie voor ontwikkeling en dergelijke - wijken af. Ik werk als een geoliede machine met UNHCR samen in gebieden en de vooroordelen bij UNWRA zijn zó groot - dat het duidelijk niet om de mensen gaat maar om de ideologie die binnen hun organisatie leeft. Dat kan je dan wel verklappen in een tweet als 'vertrouwen onder de bevolking' en 'kennis' - maar het zegt mij eerder dat je de voeling met je eigen werknemers verloren hebt en probeert en nog wat van de maken.

[ Bericht 5% gewijzigd door HannahVrede op 01-04-2024 12:29:38 ]
pi_213046591
Onomstotelijk bewijs dat Hamas al die tijd gelogen heeft dat ziekenhuizen geraakt worden

twitter
pi_213046627
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 09:38 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
De VN is ontmaskerd en moet op z'n plaats worden gezet.

UNRWA is gewoon ten einde, daar kun je een punt achter zetten. Maar nog veel meer instellingen onder VN-vlag zijn tot op het bot corrupt. Saoedi-Arabië aan het hoofd van het VN Vrouwenrechtenforum :')

Als deze oorlog iets heeft aangetoond voor mij, is dat de VN is gevallen.
Honderd procent waar - ik zie liever een oplossing met goedwerkende coördinatie voor mij. Maar dat is toekomstmuziek.

Voor nu is de overkoepelde UNHCR al een goede tweede om eens te proberen - weg met de UNWRA! Overduidelijk biased door ideologie en segregatie onder eigen bevolking. :{

[ Bericht 0% gewijzigd door HannahVrede op 01-04-2024 12:02:27 ]
pi_213046640
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 11:28 schreef Ulx het volgende:
Dan staat mijn vraag aan jou nog open: Zijn Moslims die het prima vinden dat Israel bestaat en dat Hamas wordt vernietigd islamofoob?
Denk eerlijk gezegd dat er weinig weerstand zou zijn tegen Israël als er gelijke rechten zouden zijn voor iedereen. Het is een misvatting dat ze ageren tegen Israël omdat het joods is.
Het hele midden oosten verhuist morgen nog naar Israël als daar iedereen gelijke rechten krijgt. Ze zijn hun meesters in huis meer dan zat.

Antwoord is dus nee.

Hamas onderdeel wat mensen heeft gegijzeld is tegen het islamitisch recht. Dat is door veel islamitische geleerden uitgesproken.
pi_213046673
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2024 09:51 schreef Chadi het volgende:

[..]
Er zijn twee onafhankelijke onderzoeken geweest geen heeft aangetoond dat de beschuldigingen van Israël kloppen. Er is een maand voorbij en israel is gevraagd om bewijs te leveren wat het nog steeds niet gedaan heeft en waarschijnlijk niet zal doen.

Daarnaast is volgens sommige bronnen de chef ground operation een Amerikaan met 20 jaar leger ervaring. De kans dat die samen gaat werken met hamas is nihil.

https://www.theguardian.c(...)-relief-agency-unwra
Ik ben echt van plan om officieel melding te gaan maken over het falen van de UNRWA, simpelweg omdat het duidelijk is dat deze organisatie niets doet vanuit dezelfde instelling als we mogen verwachten bij een neutrale Verenigde Naties organisatie. Het is te gek voor woorden dat ik heir op Fok voorbeelden gegeven heb van het falende beleid tussen NGO's en UNWRA en dat dit kennelijk niet bekend zou zijn bij de onderzoekers.

Volgensmij zegt dit heel wat anders.. Het lijkt mij algemeen bekend dat namelijk bepaalde NGO's met noodzakelijk hulp gewoon geweigerd wordt door UNWRA. Hier moet dus wel wat anders achter zitten.. door het praten en informatie die jij (en anderen) hier geven wordt mij dat meer en meer duidelijk. |:(
pi_213046701
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2024 10:17 schreef PippenScottie het volgende:
Israeli’s die demonstreren tegen de regering Netanyahu, zijn dat ook antisemieten?
Nee, natuurlijk niet. Ze zijn gewoon tegen de regering - dat hebben we toch wel vaker behandeld nu.

quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 10:28 schreef Chadi het volgende:

[..]
Als het aan de pro Israël kneuzen ligt vast wel. Maar ze kunnen dat helaas niet verkopen dus worden het zelfhatende joden genoemd.
Wat een domheid in één post.

Alsof Israëli alleen maar Joden zouden zijn. :')
  maandag 1 april 2024 @ 11:56:59 #248
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213046720
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 11:51 schreef Chadi het volgende:

[..]
Denk eerlijk gezegd dat er weinig weerstand zou zijn tegen Israël als er gelijke rechten zouden zijn voor iedereen. Het is een misvatting dat ze ageren tegen Israël omdat het joods is.
Het hele midden oosten verhuist morgen nog naar Israël als daar iedereen gelijke rechten krijgt. Ze zijn hun meesters in huis meer dan zat.

Antwoord is dus nee.

Hamas onderdeel wat mensen heeft gegijzeld is tegen het islamitisch recht. Dat is door veel islamitische geleerden uitgesproken.
Die zijn er al. En zelfs toen het land net pas was opgericht en nog niet eens wetten waren, werd het al aangevallen. Sterker nog, zoals bekend werden Joden in het gebied al geregeld aangevallen door Arabieren alvorens de staat Israël er überhaupt was. Kortom, wat je hier allemaal aan het verkondigen bent is gewoon niet waar.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213046938
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2024 11:52 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Ik ben echt van plan om officieel melding te gaan maken over het falen van de UNRWA, simpelweg omdat het duidelijk is dat deze organisatie niets doet vanuit dezelfde instelling als we mogen verwachten bij een neutrale Verenigde Naties organisatie. Het is te gek voor woorden dat ik heir op Fok voorbeelden gegeven heb van het falende beleid tussen NGO's en UNWRA en dat dit kennelijk niet bekend zou zijn bij de onderzoekers.

Volgensmij zegt dit heel wat anders.. Het lijkt mij algemeen bekend dat namelijk bepaalde NGO's met noodzakelijk hulp gewoon geweigerd wordt door UNWRA. Hier moet dus wel wat anders achter zitten.. door het praten en informatie die jij (en anderen) hier geven wordt mij dat meer en meer duidelijk. |:(
Graag. Doen asjeblieft.

Unrwa bestaat sinds ik geloof 1949 en sinds die oprichting staat unrwa onophoudelijk op de hitlist. Het wordt nu na 75 jaar wel tijd dat unrwa eindelijk ontmanteld wordt
pi_213047036
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2024 11:52 schreef HannahVrede het volgende:

[..]

UNWRA heeft bepaalde veiligheidsprocedures om te voorkomen dat ze partijdig overkomen.
pi_213047131
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 11:17 schreef Ulx het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. Het een sluit het ander niet uit. Moslims die het prima vinden dat Israel bestaat en dat Hamas wordt vernietigd zijn toch ook niet per definitie islamofoob?
Stupide vergelijken. Antisemitisme is raciaal. Islamofobie is een (irrationele) afkeer jegens een geloof (in dit geval de islam).
pi_213047151
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2024 12:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Graag. Doen asjeblieft.

Unrwa bestaat sinds ik geloof 1949 en sinds die oprichting staat unrwa onophoudelijk op de hitlist. Het wordt nu na 75 jaar wel tijd dat unrwa eindelijk ontmanteld wordt
volgens mij is heel de UN rot
pi_213047154
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2024 11:42 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Ik denk inderdaad ook dat als Israël 30.000 mensen zou verliezen, dat dat dan nog een zeer laag aantal in een oorlog is als deze. Vreselijke voor alle mensen en families natuurlijk - maar ik schreef dan ook in een plastische context, meermaals.

Als Tel Aviv zou vallen en zo naar het zuiden richting Ashkelon, dan zou ik dat ook begrijpelijk vinden in een oorlog. In dat geval is voor een 'strook' als aangegeven dan 30.000 nog een heel laag aantal, ook voor Israël in dat gebied.
Wat is er zo bijzonder aan 'deze oorlog' dan?
pi_213047165
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 12:26 schreef Chadi het volgende:

[..]
UNWRA heeft bepaalde veiligheidsprocedures om te voorkomen dat ze partijdig overkomen.
Overkomen, je zegt het goed. Die veiligheid procedures houden noodzakelijk medische zorg tegen. Als een afdelingshoofd het niet bevalt hoe je bent, kun je je biezen pakken en rechtsomkeert maken. Maar inderdaad, ze doen het overkomen alsof alles net zo gaat als bij de UNHCR.

Ik ben tegen de segregatie van andere vluchtelingen en Gazanen / Palestijnse mensen. Ik wil, net als met meerdere, dat de resolutie.om alleen voor de Palestijnse gebieden een VN-hulporganisatie maken een slecht voorbeeld is van mondiale eenheid.

Weg met de voorkeursbehandeling. Weg met de UNWRA. Als je hulp nodig hebt door oorlog, moet het niet uitmaken in welk land, onder welk regime of in welke omstandigheden je je als mens begeeft. Het leven van iemand in Centraal - Afrika is niet minder waard dan die van een Arabisch persoon van Palestijnse komaf!

Als jij als Joodse Palestijnse vluchteling wordt uitgesloten van die UNWRA hulp dan is er iets goed mis, nog zo een voorbeeld. Dat was niet het idee van de UNWRA.

Rijden veranderen - dit VN-project heeft gefaald, net als het perse willen opdelen van de Levant en nog blijven paplepelen in die soep ook nog: onder VN mandaat?!
pi_213047186
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2024 11:55 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Nee, natuurlijk niet. Ze zijn gewoon tegen de regering - dat hebben we toch wel vaker behandeld nu.
[..]
Wat een domheid in één post.

Alsof Israëli alleen maar Joden zouden zijn. :')
Kom, laten we niet kinderachtig doen. Als men spreekt over 'Israeli's', hebben wij het over Joodse-Israeli's.

Israel is het land van de Joden. Dat is het gehele verkooppraatje van het zionisme. Dat er ook Arabieren, Druzen wonen doet daar niets aan af.
pi_213047199
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 12:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wat is er zo bijzonder aan 'deze oorlog' dan?
Dat het een oorlog is, eentje die zich meermaals in het gebied zich herhaalt. Ik vind er verder niets meer speciaal aan, dat is juist mijn punt.

30.000 doden in een bevolkingsdichtheid van 2,1 miljoen is bijzonder te noemen voor een oorlog.
pi_213047222
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2024 12:41 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Dat het een oorlog is, eentje die zich meermaals in het gebied zich herhaalt. Ik vind er verder niets meer speciaal aan, dat is juist mijn punt.

30.000 doden in een bevolkingsdichtheid van 2,1 miljoen is bijzonder te noemen voor een oorlog.
Want? wat is je argumentatie daarvoor? bewijs?
pi_213047230
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 12:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Kom, laten we niet kinderachtig doen. Als men spreekt over 'Israeli's', hebben wij het over Joodse-Israeli's.

Israel is het land van de Joden. Dat is het gehele verkooppraatje van het zionisme. Dat er ook Arabieren, Druzen wonen doet daar niets aan af.
Ga ik weer.....

Kies de juiste woorden.

Deze hele oorlog gaat kapot aan informatie die verkeerd wordt aangenomen, aangeboden, overgenomen.

Ik doe niet kinderachtig - ik ben duidelijk. Kies de juiste woorden, die woorden hebben betekenis. Juist in zo een discussie als dat je vraagt of iets antisemitisme is en 'zelfhatende Joden'.
pi_213047251
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 12:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]
https://nuclearsecrecy.com/nukemap/

Kies de plaats: Gazagebied
Kies het gewenste wapen en effect: 10kt

Bewijs is in dit geval eentje van substantiële waarde in het besef dat in andere oorlogen ze (laten we het aardig zeggen) meer doden tot gevolg hadden.
pi_213047263
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2024 12:43 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Ga ik weer.....

Kies de juiste woorden.

Deze hele oorlog gaat kapot aan informatie die verkeerd wordt aangenomen, aangeboden, overgenomen.

Ik doe niet kinderachtig - ik ben duidelijk. Kies de juiste woorden, die woorden hebben betekenis. Juist in zo een discussie als dat je vraagt of iets antisemitisme is en 'zelfhatende Joden'.
Informatie gaat niet enkel verloren aan verkeerde informatie, maar ook aan het (zowel opzettelijk als onbewust) iemand foutief begrijpen. Enkel omdat diegene het technisch gezien misschien niet helemaal correct zegt.

De kunst van een volwassen discussie is ook dat je uitgaat van de goede intentie van je discussiepartner. Natuurlijk weet diegene waar jij op reageerde wel dat Israel niet enkel bestaat uit Joden. Maar Israel is wel het land 'van de Joden'. Als wij het dus hebben over Israeli's, is het alles behalve vreemd dat wij dit linken aan het Joodse volk.
pi_213047268
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2024 12:45 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
https://nuclearsecrecy.com/nukemap/

Kies de plaats: Gazagebied
Kies het gewenste wapen en effect: 10kt

Bewijs is in dit geval eentje van substantiële waarde in het besef dat in andere oorlogen ze (laten we het aardig zeggen) meer doden tot gevolg hadden.
Meer doden in absolute context. Niet qua tijdsduur.

Dus nee, dit voldoet niet beste Hannah. Ik ben meer rationaliteit van je gewend. Slecht geslapen? :)
pi_213047293
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 12:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Informatie gaat niet enkel verloren aan verkeerde informatie, maar ook aan het (zowel opzettelijk als onbewust) iemand foutief begrijpen. Enkel omdat diegene het technisch gezien misschien niet helemaal correct zegt.

De kunst van een volwassen discussie is ook dat je uitgaat van de goede intentie van je discussiepartner. Natuurlijk weet diegene waar jij op reageerde wel dat Israel niet enkel bestaat uit Joden. Maar Israel is wel het land 'van de Joden'. Als wij het dus hebben over Israeli's, is het alles behalve vreemd dat wij dit linken aan het Joodse volk.
Doe zelf niet zo kinderachtig Underdog. Ik reageerde op Chadi en ik heb gister nog quick-balls vol Crusaders naar hem gegooid. :') Alsjeblieft zeg..

Verder verlaag ik mij niet tot het niveau aan te geven wat een volwassen discussie zou zijn of niet. Wij voeren hier nu al lang genoeg met dezelfde en veranderende woorden deze discussie. Ik zeg: kies je woorden juist.

Verder: ga van mijn nek af, ik voer al lang genoeg en in meer duidelijkheid en respect een discussie. Ik reageer precies zoals dat ik dat nodig vind: met pokeballs... :6
pi_213047298
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 12:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Meer doden in absolute context. Niet qua tijdsduur.

Dus nee, dit voldoet niet beste Hannah. Ik ben meer rationaliteit van je gewend. Slecht geslapen? :)
:6
pi_213047321
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2024 12:50 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Doe zelf niet zo kinderachtig Underdog. Ik reageerde op Chadi en ik heb gister nog quick-balls vol Crusaders naar hem gegooid. :') Alsjeblieft zeg..

Verder verlaag ik mij niet tot het niveau aan te geven wat een volwassen discussie zou zijn of niet. Wij voeren hier nu al lang genoeg met dezelfde en veranderende woorden deze discussie. Ik zeg: kies je woorden juist.

Verder: ga van mijn nek af, ik voer al lang genoeg en in meer duidelijkheid en respect een discussie. Ik reageer precies zoals dat ik dat nodig vind: met pokeballs... :6
Het is je dag niet vandaag. Kan gebeuren.

Sterkte.
pi_213047349
quote:
14s.gif Op maandag 1 april 2024 11:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die zijn er al. En zelfs toen het land net pas was opgericht en nog niet eens wetten waren, werd het al aangevallen. Sterker nog, zoals bekend werden Joden in het gebied al geregeld aangevallen door Arabieren alvorens de staat Israël er überhaupt was. Kortom, wat je hier allemaal aan het verkondigen bent is gewoon niet waar.
Nee dat is er niet. Daarom is het ook een apartheidstaat
pi_213047351
https://twitter.com/NourNaim88/status/1774741045655326908

Laatste universiteit in Gaza gaat plat. Je ziet Hamas en Messiaanse Joden elkaar de handdruk geven. We willen alleen scholen waar enkel Koran of Torah lessen worden gegeven !
pi_213047362
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 12:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het is je dag niet vandaag. Kan gebeuren.

Sterkte.
Ik heb nog eens even terug gelezen en als we het dan toch over verkeerd begrijpen van opmerkingen hebben:

De discussie startte met 29.000 bommen op het Gazagebied in deze oorlog - hoe ik dat dan zou vinden als het Tel Aviv was. Ik antwoordde daar op. Dat was de context.

Verder mag ik Chadi er na #257 topic best weer eens op wijzen dat Israëli niet per definitie Joden zijn en dat tijdens de demonstratie (want daar ging het over) en dat dus van 'zelfhatende Joden' niet per definitie sprake is.

Overduidelijk dat jij een druk bij mij wil leggen die ik niet gevoeld heb: de discussie ging immers ergens anders over.

Ik vind je gewoon een vervelende nu dat je door dramt op persoonlijke toon (of ik slecht geslapen zou hebben of niet of mijn dag niet heb)

Over kinderachtig gesproken.. }:|
pi_213047370
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 12:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Hamas zegt dat er zo'n 10k aan Hamasleden zijn omgekomen. De VN geeft zelf aan dat in oorlogen in stedelijke gebieden de verhouding negen omgekomen burgers voor elke gedode vijand is. Dus je zou verwachten dat er minstens 90.000 doden zouden zijn gevallen onder de burgers. Maar Hamas/VN geven zelf aan ~20.000.

Conclusie: IDF probeert het aantal burgerslachtoffers te beperken.
pi_213047402
20k aan raketten zijn er ondertussen op Tel Aviv afgeschoten. Als het er niet veel en veel meer zijn. Dat Iron Dome ze stopt doet daar niets aan af.
pi_213047406
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2024 12:58 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Ik heb nog eens even terug gelezen en als we het dan toch over verkeerd begrijpen van opmerkingen hebben:

De discussie startte met 29.000 bommen op het Gazagebied in deze oorlog - hoe ik dat dan zou vinden als het Tel Aviv was. Ik antwoordde daar op. Dat was de context.

Verder mag ik Chadi er na #257 topic best weer eens op wijzen dat Israëli niet per definitie Joden zijn en dat tijdens de demonstratie (want daar ging het over) en dat dus van 'zelfhatende Joden' niet per definitie sprake is.

Overduidelijk dat jij een druk bij mij wil leggen die ik niet gevoeld heb: de discussie ging immers ergens anders over.

Ik vind je gewoon een vervelende nu dat je door dramt op persoonlijke toon (of ik slecht geslapen zou hebben of niet of mijn dag niet heb)

Over kinderachtig gesproken.. }:|
Het gaat mij niet om Chadi. Die is eendimensionaal tegen Israel. Dat is allang duidelijk. Van hem verwacht ik geen rationaliteit.

Van jou verwacht ik daarentegen hogere standaarden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')